Akikre büszkék vagyunk (?!)

2015 október 5 10:00 de.71 hozzászólás

Egy letűnt korszak kitüntetettjeinek listája. Érdekes olvasmány.
Nem semmi….akikre büszkék voltunk, vagyunk és leszünk?!
Tehát mégsem 1989-ben születtek meg Magyarországra az Urak!
(Ezt azért nem kell szégyenleni sem. A múltat nem lehet végképp eltörölni, mert az mi is vagyunk. Voltak azért, akik akkor sem vették át a kitüntetést….)

Egykori kitüntetettek és kapott érdemrendjeik. Nem lehet kétszer ugyanabba a folyóba lépni?!

A Szocialista Magyarországért kitüntetést kapták:
– Dr. Schmitt Pál elvtárs, a MOB elnöke, több évtizedes szocialista sportvezetői munkájáért és nemzetközi érdeklődést kiváltott tudományos munkásságáért
– Kövér László elvtárs, az MSZMP Párttörténeti Intézet munkatársa, két évtizedes ideológiai kutatásaiért
– Tarlós István elvtárs, tanácstag, a III. kerületi tanács városfejlesztési bizottságában kifejtett munkásságáért
– Bakondy György elvtárs, az Országos Védelmi Bizottság párttitkára

A Munka Érdemrend arany fokozatát kapták:
– Semjén Zsolt elvtárs, az Országos Egyházügyi Hivatal titkára
– Demján Sándor elvtárs, a Gorsium ÁFÉSZ elnöke
– Csányi Sándor elvtárs, az OTP V. kerületi fiókjának vezetőhelyettese
– Áder János elvtárs, Csorna város pártbizottságának másodtitkára

A Munka Érdemrend ezüst fokozatát kapták:
– Széles Gábor elvtárs, az Ikarus üzemi pártbizottságának tagja
– Orbán Győző elvtárs, a Gánti Ércbányák nyugalmazott párttitkára
– Pokorni Zoltán elvtárs, a Pedagógusok Szakszervezetének főtitkára
– Pozsgay Imre elvtárs, a Hazafias Népfront elnöke
– Rogán Antal elvtárs, a Sárvári Gimnázium KISZ-bizottságának titkára

A Munka Érdemrend bronz fokozatát kapták:
– Hoffmann Rózsa elvtársnő, gimnáziumi tanár
– Lázár János elvtárs, Hódmezővásárhely város tanácsának tagja
– Kósa Lajos elvtárs, a Debreceni Városi Tanács előadója
– Szíjjártó Péter elvtárs, Győr város tanácsa ifjúsági bizottságának tagja
– Matolcsy György elvtárs, minisztériumi előadó
– Vona Gábor elvtárs, az ELTE KISZ-alapszervezet titkára
– Selmeczi Gabriella elvtársnő, a Budaörsi Szocialista Nőszervezet tagja
– Deutsch Tamás, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar hallgatója

„Ha egy hitvány kormány huzamosan a helyén tud maradni, akkor a népben van a hiba”/gróf Széchényi/
A nap mondása: „Ferenc pápa is kétharmaddal lett megválasztva, mégsem változtatja meg a Bibliát..”

71 hozzászólás

  • Na és?
    Mindegyik a 20.században született, ez ma már MINDENKIRE érvényes.

  • Egyáltalán nem meglepő. Ők voltak azok – sokakkal együtt -, akik azon sóhajtoztak anno, ha fölfedeztek némi hibát a szocializmus építésének közepette, hogy: „Ha ezt Kádár elvtárs tudná!” Hát, most azon sóhajtoznak, hogy „ha ezt a Viktor tudná!”. Ha bárki azt képzelné, hogy egy kitüntetés visszautasítása nagy veszélyt jelentett, az téved. (Eleve szóba se kerültek olyanok, akik nem voltak hű alattvalók.) A legnagyobb rizikó az volt, hogy az illető bizonyosan nem vitte többre a tanácsi előadóból, mint osztályvezető-helyettes. Esetleg tehetségesebb elnököt keresnek a Gorsium Áfész-nek (az Általános Fogyasztási és Értékesítési Szövetkezet rövidítése), de az biztos, hogy nem kapja meg a lehetőséget az ország első, nem állami tulajdonú, fővárosi nagyáruházának felépítésére. (A Skála szövetkezeti tulajdonú volt.)

  • Figyelő: úgy tűnik, az egészből a 20. századi születés jött le magának 😀
    Persze, na és? A francot se érdekel se a jellemük, se a gerincük, mindez, ugyebár, állás- és nézőpont váltás.

  • Ille, sajnálom, hogy nem érti azt a tényt, hogy mikor születtek bizonyos emberek.

  • Ezek ugyanazok.

  • Ille!

    Maga soha, semmilyen kitüntetést nem kapott?

  • Klárika,
    nézetem szerint az egész leírásból annyit értettél meg, hogy”Akikre büszkék vagyunk a 20. század szülöttei”. Ha azt a szót elé írnád, hogy „TORZ”, már elhinném, hogy beugrott Neked is a téma mondani valója.

  • Figyeljünk csak oda !
    MErt Hitler szülinapjának nácik általi megünneplésében sincs ugyebár semmi kivetni való , hisz az csak egy régmeghalt ember születésnapja , mit kell ebből a libsiknek akkora palávert csapni ?

  • Lelszi és TE ??!

  • Göllner András

    Jó ez a kis összeállítás Ille Pista. Nekem teccik. Alapos voltál. A Bencsicset az nyomasztja, hogy nem szerepel a kedvencei közt. Be kellene illesztened valahová, hogy jobban rezegjen a csakrája.

  • sebestyén eszter

    @István, ez szééép, valóban. Én meg azt hittem,h 2002-ben kezdtek új magyarországot építeni, ahogy az akkori kampányban ígérték, de ezek szerint már az mszmp-ben indult a folyamat. 🙂

  • Gyuri, azt hittem érthető vagyok és nem kell magyarázat.
    Úgy látszik egyeseknek mégis kell.

  • By Hofi „rendszerváltás” után: Ezek most születtek ide 40 évesen. Ja.

  • A felsoroltak kozott talalhato a mai „liberalis” partok embereibol is?
    Ha nem, azok nevet miert nem soroljatok fel ugyanilyen szepen?

    Ettol persze a koponyegforgato meg koponyegforgato marad, mindegy hogy jelenleg eppen minek jatsza meg magat.
    Csak ugye, ha mar listazunk, listazzunk mindenkit.

  • lelszi: maga szerint kellett volna?

  • András, Bencsics csak hozza a jobboldaliak átlagát – pont, mint a kormányzati apparátus tagjai. Ha megcáfolják bármelyik állítását, egyszerűen nem vesz róla tudomást, ha kérdeznek tőle valamit, meg nem hallottá teszi, ha sarokba szorítják, mellébeszél. Ez valami betegség lehet náluk?

  • Figyelő: Gyuri és Geyza után már fölösleges foglalkozni ezzel a kérdéssel. Magának csak ennyi jött le. A többi nem érdekes.

  • Moshe Akiva: első két mondata logikailag ellenmond egymásnak. A nem található neveket ugyanis meglehetősen nehéz felsorolni.A listázást meg nyugodtan bízza ránk, de, ha hiányérzete van, pótolja ki. Gondolom, megvan hozzá a kellő információs bázisa.
    Ha nincs, akkor sajna, együtt kell élnie azzal a tudattal, hogy ez van. De azért nem kell szeretni.

  • Geyza

    Mint párton kívüli, csak vállalati szintűeket, szakmaiakat, de nekem az is elég volt!

  • Értem Lelszi.
    Megkapta a kis rohatt plecsnijeit , mint pártonkívüli seggnyaló.
    Egy pártonkívüli seggnyaló nagyobb becsben volt tartva annó mint egy nem pártonkívüli , mert a magafajtára jól rá lehetett húzni a következőt minden szemináriumon :
    ” Látják kedves efftasak , itt az a kollega aki pártonkívüli , mégis milyen nagy odaadással és igyekezettel dolgozik és építi a szocializmust.Pédát vehetnek róla.”
    Tuggya Lelszikém akik VALÓBAN tették a dolgukat , szorgalmasan dolgoztak , azok soha nem kaptak semmi elismerést, max. egy kis prémiumot.A plecsnikhez seggnyalás is szükségeltetett.

  • Istvan, csak igy kapasbol remlik egy nev: Gyurcsany elvtars. O miert nem szerepel a listadon?

  • Moshe Akiva: akkor biztosan ide tudja idézni, milyen állami kitüntetést is kapott. Ne tartson minket tudatlanságban.
    Anyám is kapott, Munka Érdemrend Bronzot, mivel 18 éves kora óta egészen nyugdíjazásáig ugyanazon cégnél dolgozott. Tudja, ez akkoriban járt ezért. A miniszter adta át neki, egy kézfogás kíséretében. Az is járt melléje.
    Más: hogy áll a cikke összeállításával?

  • Mojsze mit akar már Gyurcsánnyal ?
    Fáj magának hogy volt egy normális , békés kormányfő ebben az országban , akivel retorziók nélkül bármikor a bolondját járathatta az ellenzék ?
    Ugyanis Gyurcsányferi nem a személyeskedésekkel volt elfoglalva , hanem az ország makrógazdasági mutatóinak a javításával. Ebben szép sikereket ért el , abból él talán még ma is a mosthatalnonlévő. Ezért aztán jól megútálta a csököttagyú nép. Mert nem hazudozott neki öszevisza mindenféle rózsaszínűeket.
    Érti ezt maga szerencsétlen ??

  • Geyza: dehát tudjuk, mindenért Gyurcsány a hibás! Akiva meggyőződése, hogy Gyurcsánynak hasonló kitüntetést kellett kapnia, mint a gerinctelenek, és én csal elsumákoltam, de valahogy nem találja a bizonyítékot.

  • Geyza,

    Nem eltem Magyarorszagon se a Gyurcsany, se az Orban dicsoseges uralkodasa(i) idejen.
    Annyit tudok csak a rokonaimtol, ismeroseimtol, es a magyar sajtobol, hogy sem Gyurcsany, sem Orban nem teremtett Eldoradot Magyarorszagbol.

    Remlik, mintha valakik eladtak volna a magyar gyarakat, uzemeket nyugati uzletembereknek, hogy azok aztan lezarhassak a gyarakat. Sikkasztasok, csalasok sorozata mindket oldalon.

    No es hat ugy tudom a volt MSZMP tagjaibol verbuvalodott ’89 utan minden „demokratikus” part vezetosege. Avagy tevednek? Mi a kulonbseg az Orban KISZ-titkarsaga es a Gyurcsany, vagy barmalyik masik politikus parttagsaga kozott? Mind egyforman koponyegforgato es elvtelen. Barmit a penzert es hatalomert.
    Csupan azert emlitettem Gyuurcsanyt, mert csak az o nevere emlexem a „baloldali demokratak” kozul, es se idom, se kedvem keresgelni az interneten a nevuket.

    Arra probaltam meg celozni az „ujsagcikk” kapcsan, hogy ha mar felrojuk a mai magyar politikusoknak a cocjalista idokben elert „eredmenyeit”, akkor rojuk azt fel mindnek, ne csak annak a nehanynak, aki nem igert nekunk semmit a tejcibe apritani.
    Persze ehhez targyilagosnak kene lenni, azt viszont itt jonehany „ujsagiro” nem tudja mi fan terem.

  • Te Istvan, melyik site-rol masoltad at a „cikkedet”? Errol:

    http://olvass-nezz-lass.hupont.hu/43/a-szocialista-magyarorszag-kituntetest-kaptak

    vagy errol?

    http://www.hirhatar.hu/index_blog_tartalom.php?hh=a_mult_elkezdodott

    (Csakhogy ne mondhasd, hogy nem probaltam utananezni.)

  • Christopher Adam

    Moshe,

    ezt írtad: „Remlik, mintha valakik eladtak volna a magyar gyarakat, uzemeket nyugati uzletembereknek, hogy azok aztan lezarhassak a gyarakat.”

    Ez már majdnem „bolsevik” duma, nem?

    Talán nem azért zárták be a gyárakat, mert nem volt kereslet, mert a szabadpiaci rendszerben nem volt igény arra, amit termeltek, mert rosszul, hátékonytalanul működtek, állami szubvenciókkal, egészen a rendszerváltásig?

  • Chris,

    Az en utolso magyarorszagi munkahelyemet is lezartak nem sokkal azutan, hogy megszunt a munkasosztaly hatalma. 🙂
    Ezen en sem csodalkoztam, mert amikor 1954-ben megepitettek, mar akkor is elavult volt, ugyanis szovjet technika alapjan keszult.

    De en pl. emlexem valami elelmiszergyarra, amit egy francia csoport vett meg, es szinte masnap szelnek eresztettek mindenkit. Minek veszi meg a francia (vagy barki) a gyarat, ha nem akarja uzemeltetni? Nem lehet, hogy azert mert az a gyar konkurrenciat jelentett az o Frankhonban uzemelo gyaranak?

  • Nagyon tisztelt jobboskáim! Itt nem az a legfőbb baj, hogy ki mit csinált, ki mit kapott az elmúlt rendszerben, hanem , hogy amnéziásnak néznek mindenkit és ők komcsiznak a leghangosabban. Ebből érződik, hogy sok vaj van a fejükön, hogy így próbálnak kompenzálni.

  • Moshe Akiva: habár Geyzat célozta meg, de mivel marginálisan én is érintett vagyok, hát akkor ezt kapja ki:
    Azok az eladások, ami magának rémlenek, az Antall-kormány idején történtek.
    Nem az idejéről, vagy a kedvéről van szó, hanem nem tudja, hogyan és mit keressen, ezek ugyanis nem internetes információk.
    A tárgyilagosságot, ha javasolhatom, fel se említse, mivel az magának sincs, tehát nem tud e tárgyban hitelesen szólni.

    Holt tart a cikke?

  • Moshe Akiva: tipikus mellédumálás. Nem ez a volt a kérdés, hanem hogy Gyurcsányra kihegyezve fel tud-e mutatni valamit (még a saját hozzászólásában is valami bővített listáról hadovál) ? Nem tud, és ez a lényeg, a többi csak a szokásos csúszás-mászás-tekergés.

  • Chris, két típusú befektetés volt akkoriban gyakorlatban – most sincs több – vagy fejlesztési célú, vagy piaci célú.
    Fejlesztési célú csak akkor érte meg, ha az alaptechnológia által előállított termék viszonylag kevés ráfordítással vagy technológia váltással kurrensebb és piacképesebb lesz.
    Ilyet elvétve találni a magyar iparban, de ilyen volt a Tungsram.
    A piaci célú – ebben jó helyen kapiskál Akiva – egyértelműen arról szólt, hogy a felvásárolt céget tudatosan elsorvasztották, és helyette léptek be a piacra. Ilyen volt a cukoripar, a tejipar, az állattenyésztés, a gyümölcstermesztés.

  • Illepityu:
    Meg a hazai cementipart se felejtsed ki. A DCM a gyengém , sikerrel tették tönkre az új tulajok.
    Azt nem tudom hogy a szaremlékű Antall-kormány idején kótyavetyélték e el azt az igen jól prosperáló üzemet , de minden bizonnyal.
    ( Cement mindig kell a jónépnek , hát tönkretették hogy külföldre való szállítás helyett inkább külföldről vegyük. Köszönet érte a privatizációs rohadt főguruknak, szélesel az élen aki sikerrel vágta gajra a hazai autóbuszgyártást és a Videotont.)

  • István,
    kicsi a világ.1951-től 55-ig dolgoztam illetve a szakmámat tanultam az egyesült izzóban(Tungsram).Nem akarok mélyebb történelmi dolgozatot írni.Csupán annyit,hogy 1955-ben az izzó alkalmazottainak létszáma +-10.000 volt.Miután a Generál Electric megvásárolta az üzemet kb. 500 majd 300 alkalmazott maradt.A többit elbocsájtották.Az Izzó gyártmányait a G E előtte is gyártotta és a megvétel után már egyedül.Nem tudom,hogy ma még létezik-e egyáltalán.Pedig bizony az a második,ha nem az első otthonom volt.Ott bokszoltam,majd később 1956-ban kajak párosban ifjúsági bajnokságot nyertünk.Ezt 56 okt. elején követtük el.56 október végén került a kezembe az aktuális sport újság abból tudtam meg az eredményeket,de a medált már elsöpörte a forradalom.Az Izzóról és a Vasas Izzóról hosszasan tudnék írni,de ez már majdnem csak autobiográfiai alapon lehetséges.Melyet nem vagyok biztos,hogy szeretnék közszemlére tenni.

  • Gyuri10: a Tungsram dunaparti strandja és vizitelepe (a Rómain) messze földön népszerű volt. Ma már egyik se létezik. Elsorvadt.
    Az izzógyártás leépítése törvényszerű volt, habár a valódi nem akkor történt, hanem sokkal később, a rendszerváltás idején. Az orosz piac iszonyatos mennyiségben importálta a Tungsramtól a wolframszálas izzókat – ami az általuk használt szénszálas izzónál sokkal takarékosabb és tartósabb volt – de a GE üzletpolitikája – a mellett, hogy mi is hősi dalokat zengve zártuk le önként és dalolva a kereskedelmi csatornákat Moszkva felé – nem tette lehetővé ennek az üzletágnak a működését. Aztán a technika fejlődése szép lassan meghaladta a többi gyártmányét is, lásd. pl. izzócsőgyártás.

  • Moshe éppen arról írt, amit én is átéltem. A Tunsgramról meg a fent emlietett barátom mesélt.

    De van más ismerősöm is, aki egy gyárban megélte a „prívatizálást”, az meg egy bőrgyár volt. Ha a fiatalabb generáció nem tudná, a magyar bőr szintén híres gyártmány volt Európában, éppen úgy mint az izzó.
    Mindent meglehet magyarázni, így és úgy is, de a magyar ipar éppen akkor ment véglegesen tönkre, mikor a rendszerváltás bekövetkezett.

  • Az emlitett gyárak, éppen az úgynevezett”prívátizációban” buktak meg, mikor idegen amerikai, francia stb. tulajdonba kerültek.
    Miért voltak addig, jól múködők és népszerüek Európában ?

  • Ha már izzónál tartunk:
    Ki lett mutatva hogy az ún. ” takarékos ” , foglalatba csavarható elektronikus gyújtású kis neoncsövek ( valójában nem neonnal vannak töltve de ez a népszerű nevük ) igen károsak a szemre mert csak néhány színspektrumban sugároznak nagyon keskeny sávszélességben fényt. A szem viszont az évmilliós fejlődés alatt erősen hozzászokott a napfény spektrális eloszlásához!
    A Nap felszíne kb. 5000 Celsius fokos , de a légkör még megszűri , innen a barátságos sárga fény, Az izzók wolframszála kb. 2000 Celsius környékén izzik , és teljesen hasonló a színeloszlása Nap színképéhez.
    A másik :
    Hogy néz már ki egy hangulatlámpa , ha kórházi sivár fényt sugárzó szar ” takarékos izz…izét ” csavarunk beléje ?
    Aztán meg nem biztos hogy annyira takarékosak mert az eletronika gyártása és elromlás utáni elpusztítása miatt eéggé környezetszennyezőek.Vagy ha pl. bemegyek a kamrába , felkapcsolom , akkor másfél percig alig világít. Senki nem fog annyit kivárni hogy levehessen a polcról egy üveg lekvárt. Inkább égve hagyja főzés közben , máris oda az „energia megtakarítás” És hamar el is romlanak a ” népszerű ” kínai termékek. A Phillipsé ugyan nem , a színképe is jobb némileg mert kevert fényporokat használnak benne , egyből világít is rendesen , csakhát ötször-hatszor annyiba kerül mint a népszerű szemét.

  • Figyelő
    2015 október 7
    2:58 du.
    Nem Európában voltak népszerűek, hanem a KGST-n belül. Tod, az volt az a bizonyos sqart-sqarért cserekereskedelem.. Pénzt azt senki sem látott..

  • A Tunkgsram értékpapírjainak, illetve tulajdonjogának csaknem felét már 89 tavaszán megvásárolta egy osztrák cég (49. nemtommennyi %-al) A GE csak a következő évben lépett be az üzletbe, az akkori legnagyobb létező befektetéssel az ex-szocialista országok területén.
    Az osztrákok 11O, a GE 15O millió amerikai dollárt fizetett a részvényekért.

  • Moshe Akiva
    2015 október 6
    11:24 du.
    Valszeg a Győrti Keksz és Ostyagyárról beszélsz.. Nem szerelték le,- csak majdnem húsz évvel később, mivel a termékek elő
    llítása Szlováliában olcsóbbá vált a kedvezőbb adófeltételek miatt- léyszámcsökkentettek, megszüntettek olyan termékeket, aminek a nyugati konkurenciája jóval ismertebb, népszerűbb, elfogadottabb volt. (Pilóta keksz, Sire-Sire, nápolyi, -amit a győriek „speciálnak”‘ hívnak a mai napig..)
    Ha nem gyilkolták volna az adk a cégeket, még a mai napig is sok elköltözött cég itt dolgoztatna. Nem említve azt, hogy a cégek eladásakor az állam járt a legrosszabbul.. Mert vagy az igazgató-főkönyvelő-főmérnök hármas volt megbízva az eladással, vagy ők állapították meg a cég éártékét..(Temészetesen a privatizációért felelős miniszter hozzájárulásával.. Legtöbbször azek az urak maradtak a helyükön, sok esetben ők lettek a tulajdonosok, vagy az asztal alatt kapott összegekből újabb cégeket hoztak létre, megalapozva a későbbi gazdagodásukat..
    Az ABC Csemegét Hamingway út tízmillió dollárért vette meg. Hetvenkét boltból álló üzletláncot. Ez kilencvenben este meg magát.. A Váci utcai ABC-t előző évben újították fel, mintegy hatvanmillió forintos beruházással. Az USA dollár forintértéke akkoriban olyan hatvan forint körül mozgott.. Lehet számolni..

  • Figyelő: hát persze, a bőripar. Amúgy a bőr nem gyártmány, de mindegy. Csak, hogy szélesítsem tudásbázisát, a magyar bőr csak csizma- és cipőipari alapanyagnak volt alkalmas, méghozzá egy olyan környezetben, ahol az argentin, brazil és mexikói, egy csöppet rutinosabb „bőrgyártóktól” olyan bőrt már nem vettek át – még a korrupt magyar külkeresek sem – amin csak egyetlen hiba pl. ostorcsapásból eredően – volt.
    Nem, nem lehet megmagyarázni, miért volt ez érdeke a rendszerváltóknak. Mert azok, ugyebár, nem a komenisták voltak.

  • Figyelő: nem, nem voltak népszerűek Európában, de a Szovjetunióba mindent el tudtak adni.

  • falusi: ne strapáld maga, Akiva úgyis jobban tudja, habár a búr háború óta Kanadában él, és nem követi különösebben figyelemmel – saját bevallása szerint – a hazai eseményeket. A privatizáció idején már régen odaát játszotta az elszabadult hajóágyút 🙂

  • István,
    a római parti(pünkösdfürdői)üdülőn az egész rokonságomnak és nekünk is volt vikkend házunk.Azt is kirabolták 44-ben.A háború befejezte után Anyámmal ketten rendbe hoztuk és újra lakhatóvá tettük,már Apa nélkül.Az iskola szüneteiben(vakáció)évente nettó 2 hónapot ott laktam többnyire egyedül 1952-ig. A Tungsram-Izzó-Vasas-Izzó és én egyet jelentettek a megmaradt családomnak.A Nagyapámtól kezdve Apám-nak és a szétágazó rokonságomnak is az Aschner Lipót alapította gyár az otthont jelentette.Nekem hatványozottan.

  • Gyuri10: még amikor aktív vízjáró voltam, az összes amatőr evezősversenyt a Tungsram stégjéről indították. Nem volt ott osztályba sorolás, indulhattál kiel-ben, kenuban, kajakban, csak ne legyen alattad versenyhajó. Az induláskor a stégről egy nyeles hálóban benyújtották a hajóba a versenylapot. Külön mérték a hegymenetet és a völgymenetet, még nem is kellett aznap visszaindulni, kellemes esti tábortűzi csurdítás – a céltól függően – vagy a Kőkeresztnél, vagy Gödnél, vagy Szentendrénél. Ott lepecsételte a célbíró az érkezést, majd a visszaindulást. Érkezés a Tungsram stégjéhez, a két menet összege adta az időeredményt.
    5 év alatt egyszer nyertünk csak a társammal egy harmadik helyet az EGyT újpesti hajógyári öbölbeli vízitelepéről indulva, egy palánkos Kilián-kajakkal, ami azért nem semmi volt, mivel akkor már -1968 – bőven akadtak poliészterből öntött, min. 50 kg-mal könnyebb vízijárművek.

  • Szukits Rezső

    Eddig nem is tudtam, hogy Kádár idejében ennyire jellemtelen kommunisták is voltak.

  • Rezső, en nem ismertem egyetlen jellemes komcsit sem a Kadar idejeben – se azota.

    Istvan, eddig meg elfelejtettel valaszolni arra, hogy a „cikkedet” melyik website-rol masoltad at? Plagizalunk, plagizalunk elvtarsak? 🙂

    Falusi, valoszinu a gyori gyar lehetett az amire emlexem a sok lezaras kozul.
    Ami a nagy nemzetkozi befektetok adoztatasat illeti, azt hiszem verseny allhat fenn minden orszag vezetosege kozott, hogy melyikuk adjon nekik jobb deal-t. A lemaradt orszagok vezetoi barmit megtettek es meg ma is megtesznek, csak hogy ezek az urak (bar vannak koztuk elvtarsak is) epitsenek valamit az orszagaikban. Ez pedig tobbnyire adokedvezmenyek, adomentesseg, garantalt minimumber … stb … formajaban jon be.
    Nagyon nehez versenyben maradni ilyen teren az europai orszagoknak, mert Afrikaban es tobb azsiai orszagban is meg kevesebbert dolgoznak az emberek, mint mondjuk Magyarorszagon.

  • Vona Gábor „elvtárs”, jó vicc… Vona Gábor eredeti neve Zázreivecz Gábor, a nagyapja nevét vette fel aki Vona vezetéknevű volt. 🙂 Szóval akkor most hogy is van ez? 🙂 Kedves Kanadai Magyar Hírlap, mielőtt megírnak valamit, előtte utána kellene olvasni! 😀 Ez így elég gáz. 😀

  • Moshe Akiva: ne erőlködjön, egyikből se. Tegyen egy összehasonlítást – már, ha képes rá.
    Hol tart a cikkével?
    Nem tűnt fel, hogy én magázom, maga meg csendőrpertut használ? azért annyival nem áll felettem!

  • nono11: Zázrivecz Vona nevelőapjának volt a neve. Maga szerint , ha Vona nagyapja Vona volt, az apja miért lett volna más?
    Mielőtt elkezdi osztani az eszét, nem ártana utána olvasni, mivel ez így elég gáz 😛
    „Vona Gábort 13 évesen még Zázrivecz Gábornak hívták, a Vona nevet csak később, felnőttként vette fel egy őse tiszteletére.
    „Édesapám 1943-ban született Vona László néven, az ő édesapja, Vona Gábor kétszer látta, mert a világháború miatt a frontra vonult. A híres-hírhedt tordai csatában esett el, és az aranyosegerbegyi hadisírban nyugszik. Nagyanyám, Csabai Anna, így egyedül maradt édesapámmal, majd később újraházasodott, feleségül ment egy Zázrivecz József nevű férfihoz, aki nevére vette és felnevelte árván maradt édesapámat. Így születtem én Zázrivecz Gábor néven 1978. augusztus 20-án,.”
    upppsssz

  • Vona Gabi ( a Jobbikos) 1978-ban született, a rendszerváltáskor 12 éves volt, érdekes a KISZ-es múltra való utalás

  • Ferenc: lényegtelen, se nem ront, se nem javít rajta.

  • Figyelő figyelmébe, a privatizációs sirámaihoz

    „A magyar demokrácia működőképessége szempontjából NEM az a lényeg, hogy ki volt besúgó a rendszerváltás előtt, és ki nem.
    Hanem az, hogy a közhatalommal, a közpénzekkel és a közvagyonnal kapcsolatos döntések és események nyilvánosak, ellenőrizhetőek és számon kérhetőek legyenek.
    Nem a besúgók, hanem Orbán lopta el a 700 milliós székházat.
    Nem a besúgók, hanem Orbán rendelte meg 100 milliárdért a honvédelmi célra alkalmatlan Gripeneket.
    Nem a besúgók, hanem Orbán vásárolt önkényesen 500 milliárdért olyan MOL-részvényeket, amelyek csak 360 milliárdot értek.
    Nem a besúgók, hanem Orbán vásárolta meg a súlyosan veszteséges és eladósodott E-On gázüzletágat, és okozott ezzel a költségvetésnek teljesen értelmetlenül kb. 900 milliárdos terhet.
    Nem a besúgók, hanem Orbán döntött egy olyan atomerőmű építéséről, ami az országnak legalább 2000 milliárdos veszteséget fog okozni.
    Nem a jobboldali parlamenti képviselők között megbúvó besúgók miatt tudta Antall szétverni, szétraboltatni és elkótyavetyélni a magyar gazdaság legjavát.
    Hanem az ellenőrzés és a nyilvánosság hiánya miatt.”
    Ludvig Jenő/Facebook

  • Az, hogy mi mennyit ért, legalább annyira értelmezhetetlen mint az, hogy mi mennyi veszteséget fog okozni!
    Tudom Ludvig Jenő jobb közgazdász mint azok a nemzetközi svidlerek akik gazdaságosnak ítélik az atomerőmű építést, vagy célszerűnek a stratégiai üzletágak állami felügyeletét!

    – „Nem a jobboldali parlamenti képviselők között megbúvó besúgók miatt tudta Antall szétverni, szétraboltatni és elkótyavetyélni a magyar gazdaság legjavát.”
    Ez igaz! Nem kellett volna alkut kötni az un. baloldallal, akik aztán mindent elraboltak, elkótyavetyéltek!

  • lelszi, ha némi bizonyítékot is mellékelne az elrablásra – de legalább annyit, mint az én bíróság általi beszámíthatatlanná minősítésemhez – már mindjárt könnyebben lélegeznénk!
    Nomeg, ha megnevezné, melyek is azok a stratégiai üzletágak? Mitől is gazdaságos a paksi atomerőmű építése? Csak nem az egyoldalú eladósodásunk és az orosz pénzügyi hegemónia okán?

  • Ille István!
    Ami az atomerőművek gazdaságosságát illeti, legalább annyi érv szól mellette mint ellene.Egy biztos: 2011-ben 433 atomreaktor működött a Világon és 64 új reaktorblokk épült. Gondolom ez Maganak nem mond semmit.
    A Ganz-Mávagról, a Csepel Művekről,a Hofherről, az Ikarusról talán Maga is hallott, hogy a többit ne említsem, szerintem stratégiai üzletágnak számítottak.

  • Lélfai: teljesen érdektelen, hogy a világban hány reaktorblokk épült. Az a múlt. Mire Paks II. termelni fog, eladhatatlan lesz az áramfeleslege, azon felül beledöglünk a hitelek visszafizetésébe – amit valahogy elfelejtett kimutatni a 64 új reaktorblokk esetében.
    A Ganz-Mávagot senki nem adta el, simán bedöglött, a Csepel-Művek termékpalettája a megváltozott körülmények közt eladhatatlanná vált, A Hofherr valami régi márka, úgy emlékszem, traktorgyártó volt, de a nagyüzemi gazdaságok szétverése után – kik is verték szét, nem emlékszik véletlenül? – nem lehetett konkurenciája a John Deere és a többi korszerű traktornak, az Ikarust pedig új tulajdonosa, bizonyos Széles Gábor vágta haza, ahogy ugyanő a Videotont is.
    Már javasoltam korábban, inkább ne gondolkodjon, semmi jó nem sül ki belőle.

  • Miaszösz.
    Hirtelen atomtudós lett véleménymásolóból.
    Hogy kikben mik rejtőznek !

  • Ille István!

    Igaza van! Ha a franciák építenék az atomerőművet IMF hitellel az gazdaságos lenne és a jövő! A finnek biztosan idióták, hogy az oroszokkal építtetnek, s nem a franciákkal vagy a japánokkal!
    A Vörös Csillag, lánykori nevén Hofher gyártmányai, a Dutra traktorok világszínvonalúak voltak, aztán az elvtársak átszervezték, Rába néven futottak még kb 2000-ig. A Csepelt és a Ganzot célszerűbb volt „privatizálni”, legalább is a vezetők zsebe szempontjából.
    Gondolom Széles Gábor is fidesznyik!
    Még mindig jobb, ha valaki gondolkozásából semmi jó nem sül ki, mint ha máséból hülyeség!

  • Lelszi:
    Na ne mondja már hogy mindezt fejből vetted.
    Ma ki alakította ki a véleményét magának neked ?

  • Geyza!

    Bár Neked válaszolni annyi mint vizet hordani a Dunába, de:
    A Vörös Csillagba gimnazistaként politechnika oktatásra jártunk. A Cspelről ott dolgozó, vezető beosztású rokonom, a Ganzról egy barátom édesapja, és öcsém mesélt! Én hasonlókat a Nyomdaiparról tudnék mesélni.
    Az meg, hogy a finneket miként szívatták meg a franciák, sokáig téma volt.

  • Hát mesélj csak Lelszi.
    Ne kímélj senkit se.
    Lökd az igét pajtás .
    Ha már az a munkád hogy véleményeket továbbítsál ide , a magadé helyett.
    (Magunk között legyen mondva: elég gusztustalan kis „job” )

  • Lélfai: egyet értek. Még mindig nem érti a gondolkodás mibenlétét.

  • Geyza

    – „Ma ki alakította ki a véleményét magának neked ?” -ezt, hogy kell értelmezni?

    Szerinted amit könyvekből olvasol össze, az a saját véleményed? Nekem nem változott 180 fokot ’89-ben! Nekem ma is az politikai álláspontom mint 40-50 évvel ezelőtt!
    Az én köpenyem nem forgatható!

  • Ille István!

    – „Lélfai: egyet értek. Még mindig nem érti a gondolkodás mibenlétét.”

    A maga gondolkodásáét – bevallom, – valóban nem.

  • Lélfai: nem kellene tovább küzdenie a megértésével. Nem a maga szintje, megértem, ha nem megy.

  • Azt olvastam a MEK:OSZK:HU oldalon : A Horn kormány 1996 végéig 720 milliárd ft értékű vagyont privatizált.

    Azt olvastam a mek.niif.hu oldalon : 1990-1994 között az Antall kormány 310 milliárd ft értékü vagyont privatizált
    Akkor hol is volt a nagyobb szétverés?
    Ezeken az oldalakon írnak azokról is ki mit adott el , nem akarom a rengeteg adatod ideismételni.
    Szeretettel tőlem.

  • Ezek az adatok honnan szarmaznak? Nagyon jo lenne, ha ala tudna tamasztani valami konkret bizonyitekkal. Nekem ez eleg kamunak tunik.

  • Itt megtaláléod az adatokat. (Ha nemis uigyanazokat, amiket tótpeti iderakott.. :DS)

    http://www.politikaievkonyv.hu/online/mp10/1-06_csaki.html

  • falusi

    Bocsanat, nem voltam egyertelmu. En az eredeti cikkben szereplo adatokra gondoltam, nem toth peter beirasara reagaltam.