Élet Menete 2017 — képriport

2017 április 16 12:34 de.66 comments

Ez a nap az idei évben egy nagyon különleges nap MINDENKI számára!

2017. április 16., a holokauszt magyarországi emléknapja, húsvét vasárnap és pészách 6. napja.

Az Élet Menete a Cipők a Dunaparton emlékműtől a Clark Ádám térre ment a O kilométerkőhöz.

A megemlékezést Szily Nóra vezette, a programon beszédet mondott őexc. Yossi Amrani, Izrael nagykövete és Aharon Tamir, az Élet Menete nemzetközi igazgatója.

Fotók: Gergely Bea

Élet Menete 2017.04.16 001

Élet Menete 2017.04.16 004

Élet Menete 2017.04.16 011

Élet Menete 2017.04.16 010

Élet Menete 2017.04.16 012

66 Comments

  • Oly korban éltem én e földön,
    mikor az ember úgy elaljasult,
    hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,
    s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,
    befonták életét vad kényszerképzetek.

    Oly korban éltem én e földön,
    mikor besúgni érdem volt s a gyilkos,
    az áruló, a rabló volt a hős, -
    s ki néma volt netán s csak lelkesedni rest,
    már azt is gyűlölték, akár a pestisest.

    Oly korban éltem én e földön,
    mikor ki szót emelt, az bujhatott,
    s rághatta szégyenében ökleit, -
    az ország megvadult s egy rémes végzeten
    vigyorgott vértől és mocsoktól részegen.

    Oly korban éltem én e földön,
    mikor gyermeknek átok volt az anyja,
    s az asszony boldog volt, ha elvetélt,
    az élő írigylé a férges síri holtat,
    míg habzott asztalán a sűrű méregoldat.

    …………

    Oly korban éltem én e földön,
    mikor a költő is csak hallgatott,
    és várta, hogy talán megszólal ujra -
    mert méltó átkot itt úgysem mondhatna más, -
    a rettentő szavak tudósa, Ésaiás.

    (1944. május 19.)

  • yisgadal v’yiskadas sheme rabo……..
    b’alma di v#ra kirhusse v’yamlikh malkhusse vikarev meshihe
    b’hayehay’n uvyomehay’n uvhaye b’kol bes yisroel baagalo uvizman koriv v’imri.; omejn…
    yehe sh’mey rabo mevorek ulalmoulamayo……

  • A Radnóti vers mindent elmond….
    Tisztelet az ártatlan áldozatoknak,nyugodjanak békében!

  • Osze sálom bimromáv hu jáásze sálom álénu vöál-kol ámó jiszrael
    vöimrú : ámén.
    .עשה שלום במרומו הוא יעשה שלום עלינו ועל-כל עמו ישראל ואמרו אמן

  • gyuri10
    vagy inkabb…./felenk igy mondjuk/-
    ajsze solajm bimrajmov jassze solajm olejnu voalkol jisruel voimri.; omejn………………
    a lenyegen mit se valtoztat mert magasztaljuk dicsoitjuk az UR nevet hirdetjuk fennen hangon az UR kegyelmet felettunk.

  • Egy nyugodt, békés országban ilyen egy méltóságteljes megemlékezés. Ennek megőrzésére kell vigyáznunk.

  • bár lév,
    Mi így imádkozunk.Ismerjük a galuti kiejtést is,de mi már a modern,szuverén állam polgárai vagyunk.A lajson kojdes akkor jött létre,amikor Őseink elvesztették a rómaiak ellenében hazánkat Erec Jiszraelt.Akkor lett tilos használni az ivrit nyelvet,melyet a más kiejtésű,de azonos nyelv váltott le.Miután visszatértünk,a nyelv és az ima is visszatért.Ennek ellenére a nyelv galuti formája is elfogadott,de kizárólag csak ima szinten.Az egyetlen amit én is úgy mondok,mint Te:a Kaddis.Az utolsó mondatot azonban ivritül mondjuk,mert az számomra és egész népünk számára a legfontosabb.A JÖVŐKÉP!

  • Ezekiel {i.e 623-571}{37}
    ” Ezutan az Orokkevalo ezt mondta nekem:
    ” Ember fia,ezek a csontok Izrael egesz nepet
    jelkepezik.
    Latod,ok azt mondjak:”Meg a csontjaink is kiszaradtak!
    Minden remenysegunk odalett,vegunk van.
    Ezert tehat profetalj,es mondd nekik:ezt uzeni
    nektek Uram,az Orokkevalo:Nezzetek,felnyitom
    sirjaitokat,es kihozlak onnan titeket,nepem!
    Azutan hazaviszlek benneteket Izrael foldjere.
    Sajat szellemem adom,hogy bennetek lakjon,
    es eletre keljetek.
    Letelepitelek a sajat foldetekre.”

  • Orsós Elemér

    charlie
    2017 április 17
    7:05 de.
    Igen, ez lenne normális, de sajnos vice-versa nem mindig sikerül, mert sokan üzleti célból maguk ellen generálják az antiszemitizmust.

  • Drizari
    2017 április 16
    2:11 du.
    Nagyon szeretem Radnóti verseit!
    Különösen amit idézett.
    Volt egyszer egy előadásom Róla, a Kanadai Hungarian Study című évi konferencián.

  • Orsós Elemér,
    a viceval igazad van a versa azért nem igaz,mert nincs szükség érdekekre.Elég ha egy zsidó megszületik ahhoz,hogy maga ellen generálja az antiszemitizmust.Ha nem így van,akkor magyarázd meg miért gyilkoltak meg a 6.000.000-ból 1.500.000 gyereket és csak Magyarország hozzájárult 150.000 gyerek lemészárlásával.Ha lehet magyarázatodban ne hivatkozz arra,hogy a 150.000-ből 3 gyerek már túllépte a 18 éves kort a gyilkosság napján.

  • Orsos Elemer
    -en sajnos lattam a sajat szememmel a crematorium mogott az egeto godroknel a reszegen orjongo SS Hauptsturmfuhrer MOLL-t -/a kremak parancsnoka/- elo csevcsemoket hajigalni a fortyogo emberi zsirba es a tuzbe……………..ma is hallom az eszveszejto sikitasukat.
    kihallatszott a fold alol is a gyerekek uvoltese,orditasa a gazkamrakbol mikor beszortak a zyklon/b-t.
    szinte mindegyik magyarorszagi transzport telis teli volt kisgyerekekkel…………akik az erkezesuk utan maximum 2 oraval mar mind-mind fuste valtak es buzlo hamuva.
    ehhez tevoleg jarultak azok a magyarokk akik buzgo hevvel vadasztak zsido csaaladokra -(1944 Marcius-junius kozt 567000 fot deportalva)-nehogy cask egy zsido is lemaradhasson elbujhasson.
    tt az osszegyujteseknel,gettozasnal,kifosztasnal,bewaggonirozasnal,es egesszen a magyar allamhatarig KIZAROLAG MAGYAR CSENDOROK RENDOROK ES HONVEDEK VOLTAK VELUNK ZSIDOKKAL KOZVETLEN KAPCSOLATBAN.
    nemeteket eloszor cask az osztrak hatar utan lattunk.
    de majd ti jobban tudjatok ezt is…………

  • gyuri10
    en mar cask maradok annal mit apam bolcs hivo pajeszos kadftanos strejmel-os.szatmar hassid zsido ember sulykolt belem….
    “-….ye’he sh’mej rabo mevojrakh ulolmej ulolmaje……vojistabah voyitborajkh vojispoar vojitnase vojitromajm, vojiuthadar vojithalel vojithalol shomej dekidsho omejn..
    ye’he shelajmo rabo min sh’majo haim tojvim olejnu voalkol yisruel vpoimri omejn…
    ojse solajm bimrajmov yasse solajm olejnu voalkol yisruel voimri omejn..”
    ——————————————————-
    borkhu es adajnoj hamevovajrakh…

  • gyuri10………………..engedd el ezt nekem hogy ugy mondjam ma is ahogy akkor amikor meg boldog csaladban elhettem edes draga feledhetetlen emlekul edesapammal edesanmyukammal tatikammal mamuskammal….stb
    gondolj abba inkabb ezzel is apolom orzom orokeletu emlekuket….

  • barlev,
    ne haragudj,hogy írtam Neked,amit írtam.Előre kellett volna gondolkoznom.Természetes,hogy ugyan olyan szent és elfogadott a láson hákojdes imádkozásod,mint az enyém ivrit nyelven.Ki így Ki úgy őrizzük Drágáink emlékét!

  • Gyuri10:
    “Elég ha egy zsidó megszületik ahhoz,hogy maga ellen generálja az antiszemitizmust.”

    Szerintem nem feltétel, hogy egy zsidó megszülessen, az antiszemitizmushoz a legkevésbé sem szükséges zsidó.

  • gyuri10
    ez is ivrit illetve arami amit en mondok….-/mer koztudasulg a kaddish arami-ul van nem heberul/-cask a kiejtesunk mas……………Kaliv kornyeki./ma ukrajina/

  • Orsós Elemér

    Gyuri, Barlev!
    Öt évvel a Ziklon-B után születtem, ne akarjátok belém magyarázni, hogy ennek ellenére én vagy kortársaim kollektiven nyitottuk meg a csapokat vagy ha nem is tudtuk megnyitni akkor is szívesen megnyitottuk volna, ha előbb születünk! Én elhiszem hogy az átélt borzalmak miatt nektek mindenről a Holokauszt jut az eszetekbe, DE én a mai, gerjesztett álantiszemitizmusról beszéltem, melynek tagadhatatlan díszpéldányai a szegedi csanádok, a dániel péterek, a TEV nevű alapítvány, a CEU és soros pártoló utcai, önmagukból kivetkőzött önreklámozók, a határon migránsokat babusgatók.

  • Orsos Elemer
    es ugyan mutasd mar HOL ES MIKOR irtam en olyat hogy te nyitottad ki a konzerveket Auschwitz-ban??
    lassuk.
    beszelni es okoskodni konnyu…
    azokrol az al-okokrol eppen az olyanok okoskodnak mint te.vagyis azok akik bevallottan antiszemitak.
    konnyb egy bunbakot kikialtani mindenert felelosnek mint onmagatokban keresni mit hol hogyan toltatok el.

  • Belzebub…./persze mint irtam volt mar tobbszor is az helyesen irva. “BAAL Z’BUTH”,es a “gehenn” kiralyanak neve/-
    tevedsz. zsido nelkul nincs antiszemitizmus………….mar cask azert sem mert ahhoz hogy valaki-kik antiszemitak legyenek KELLL sot SZUKSEGELTETIK a SZEMITA is………………az pedig ott cask a zsido.

  • gyuri10
    remenylem azer az O.-rokkevalo kegyelmebol a Pejsekh-ed jol bekesen telt?

  • Orsós Elemér,
    mi Bárlévvel egészen másról beszélünk.Te pedig idehozod a zsidó nép legaljához tartozó szeméttelepet.Soha ne tedd meg,de ez még rosszabb,mintha húsvét ünnepén szálasi,kunpáter,hómann és egyéb szennycsatorna töltelékekért tüntetnél.Egyébként a rákosi és bandája ugyan úgy voltak zsidók,mint a 3.13csa nád és a soros nevű nácik nevelte szégyenfoltok.

  • Orsós Elemér

    Gyuri, Barlev, most jól elbeszéltünk egymás mellett mindhárman, de azért én hajlandó vagyok elnézéseteket kérni, mert nem oda akartam kilyukadni amire Ti próbáltatok elterelni! Gyuri bácsi, Te pedig szerintem nagyon is jól tudtad hogy, az általad utoljára felsorolt ilusztris társaságra céloztam diszkréten a 17-i kommentemben, amit mellesleg, ha hiszed, ha nem, nem rossz szándékkal írtam!

  • Orsós Elemér

    gyuri10
    2017 április 19
    4:30 de.
    Ja, és mellesleg nem is Nektek szántam az első bejegyzést, ami már a címzésből is egyértelműen kiderült, hanem Charlie felettébb normális észrevételére reagáltam.

  • Orsós Elemér

    Ja, és mellesleg, örülhettek, mert sikerült elérnetek hogy, beleestem a szokásos csapdátokba, pedig jól ismerem a módszert: én kezdtem el kimagyarázkodni. Na, nem baj, majd máskor jobban figyelek!

  • javítás: nem 3.13, hanem 3.14csa nád.

  • barlev,
    köszönöm kérdésedet és jókívánságnak számítom.Nagyon szűk családi kőrben ünnepeltük a széder estét.A család másik fele a másik szülőknél voltak.Nagyon kellemes meghitt hangulat volt az egész Peszach hetében.Hasonló jókat kívánok Neked is.

  • gyuri10
    2017 április 19
    9:50 de.

    3.141591… (van még tovább is…)

    Ha már…

  • Csak hogy teljes legyen a kép, egy másik vers az akkori Magyarországról.

    József Attila: Hazám

    “1

    Az éjjel hazafelé mentem,
    éreztem, bársony nesz inog,
    a szellőzködő, lágy melegben
    tapsikolnak a jázminok,
    nagy, álmos dzsungel volt a lelkem
    s háltak az uccán. Rám csapott,
    amiből eszméletem, nyelvem
    származik s táplálkozni fog,
    a közösség, amely e részeg
    ölbecsaló anyatermészet
    férfitársaként él, komor
    munkahelyeken káromkodva,
    vagy itt töpreng az éj nagy odva
    mélyén: a nemzeti nyomor.

    2

    Ezernyi fajta népbetegség,
    szapora csecsemőhalál,
    árvaság, korai öregség,
    elmebaj, egyke és sivár
    bűn, öngyilkosság, lelki restség,
    mely, hitetlen, csodára vár,
    nem elegendő, hogy kitessék:
    föl kéne szabadulni már!
    S a hozzáértő, dolgozó
    nép okos gyülekezetében
    hányni-vetni meg száz bajunk.
    Az erőszak bűvöletében
    mit bánja sok törvényhozó,
    hogy mint pusztul el szép fajunk!


    Sok urunk nem volt rest, se kába,
    birtokát óvni ellenünk
    s kitántorgott Amerikába
    másfél millió emberünk.
    Szíve szorult, rezgett a lába,
    acsargó habon tovatűnt,
    emlékezően és okádva,
    mint aki borba fojt be bűnt.
    Volt, aki úgy vélte, kolomp szól
    s társa, ki tudta, ily bolondtól
    pénzt eztán se lát a család.
    Multunk mind össze van torlódva,
    s mint szorongó kivándorlókra,
    ránk is úgy vár az új világ.”

  • Almási Alma,
    köszönöm a pontosítást.Tudtam róla,de kivételesen csak egy név és hova valóság jelzést írtam.A számolás,elszámolás nem az én dolgom.A témának sajnos nincs köze Pitagoraszhoz.

  • barlev
    2017 április 18
    7:43 de.

    “ehhez tevoleg jarultak azok a magyarokk … az osszegyujteseknel,gettozasnal,kifosztasnal,bewaggonirozasnal,es egesszen a magyar allamhatarig .”

    És ezek közül szerinted hány magyar tudta, hogy mi a vonat végállomása? A legtöbben annyit tudtak, mint a vonaton lévők, hogy “dolgozni mennek”! Sőt, akik tudtak róla, azok között se csak szadista gyilkosokat találunk, mert van, aki azt hitte, hogy ezzel megmenti a saját “fajtáját”. Szörnyű, de így volt.

    Semmi kifogásom az ellen, hogy leírod a horrort, mert sajnos így történt, ezt több forrásból is tudjuk. De akik segédkeztek a deportálásoknál, azok már úgysem élnek, tehát bennük nem fogsz lelkiismeret furdalást ébreszteni. De ha élnének, akkor úgyis azt mondanák, hogy ők nem tudták, mihez segédkeznek, és igazuk lenne.
    Kivéve, akik tudták, de az ő gondolkodásukat mai ésszel szinte képtelenség megérteni.

    Sajnos ehhez azt a kérdést kellene feltenni, amit senki nem szeret hallani. Hogy ha neked azt mondanák, hogy az országod minden baja megoldódik, ha vonatra raksz néhány alkalmatlan idegent, akkor te odafeküdnél a sínekre vagy az ajtóhoz állnál?

  • barlev
    2017 április 19
    2:55 de.

    “konnyb egy bunbakot kikialtani mindenert felelosnek mint onmagatokban keresni mit hol hogyan toltatok el.”

    Tudod a szocializmusban csak azt hallottuk, hogy a Horthy-kormányzat mit tolt el, és hogy mindenért ők a felelősek.

    A rendszerváltás óta csak azt halljuk, hogy özv. Szabó Imréné Erzsike jogosan vételezte a “mocskos, aljas náci-fasiszta zsidógyűlölő” alsóbögyörősi Valag Kázmér földbirtokos vidéki kastélyából a velencei tükröt, miközben az orosz katonák verték szét a zongorát.
    Ugyanezen valagpusztai Szabóné Erzsike csakis “aljas náci indokból” tulajdonította el kicsit hamarabb néhai Weisz Áronné csíkos dunnáját, hogy betakarja vele kilenc gyerekét a fűtetlen házikójában.

    A bűnbakképzésnek én se vagyok híve egyébként!

  • hazai lampa
    marpedig tetszik maganak vagy sem a legtobb esetben eppen az addig kedves jo szomszedok voltak azoiik akik irigysegbol-/meg mert most mar lehet./-foljelentettek zsidokat.
    a legelsok akik -/veteleztek?kifosztottak inkabb…/-betortek az utca vegerol meg ki se fordulo zsidok javaiba, mindig a szomszedok utcabeliek voltak.
    ne gyere itt nekem a futetlen putri meg ehezo kilenc kisgyerek duumaddal…………….olcso es nagyon hig vedekezes az.

  • hazai lampa
    plane ne gyere azzal mar cask azert is…………mert elobb a millios erteku velencei tukor-rol irsz…………utana a csikos dunnharol a futetelen viskoban meg az ehezo kilenc kolok……………..cask nem erintett az ur az ugyben?!! ojvajj……………elszolta magat kerem…
    ahol eheznek es nincs futes mit keressen egy millios erteku nagy velencei tukor?/
    itt valami nagyon nem stimmt…………taref a story..

  • hazai lampa
    -”ezek kozul szerinted hany magfyar tudta mi a vonat vegallomasa…?”
    rengeteg.
    ott ahol mar az utolso csendor posztos is azzal jon a vaggonokhoz hogy “adjatok at most mindent mer ahova mentek ott azokra sose lesszszuksegetek tobbe…”-nos az azt jelenti hogy meg az is tudta mirol van szo az ut vegen………….
    a koncentracios taborok lete koztudott volt magyarorszagon mar 38-ban…
    egy-egy ujsag kepriportot is kozolt rola, pl Buchenwald-rol

  • nem, volt en nem tudom hogyan eltitkolva a tomeges zsidogyilkolas sem………….tudott rola a Wehrmacht de a kornyek civil lakossaga is.
    mindenki hallhatta aki akarta halllani,a zsidok uvulteset es a loveseket. sokan alig 200 meterre laktak a kiuuvegzesek helyetol……………..a nacik egyszer se mondtak hogy menjenek el onnet..

  • birkenau vernichtungslager toszomszedsagaban foldek voltak amit a helyi lenmgyel civilek muveltek meg………lathatta ki akarta mi megy ott vegbe. nem volt nagy dobra verve de az ego hus szaga es a nehez zsiros budos fust kilometerekre elerzodott szeljarastol fuggoen……………mindenki tudta jol mi az.

  • 44 oktobere fele a zsidok is tudtak…………budapesten is. addigra nyilt titok volt. hala a Rudolf vrba jelentesnek.
    cask addigra nem maradtak olyanok akik harcba szalljanak a nacikkal es nyilas kiszolgaloikkal.azokat addigra deportaltak,ghettoztak,ahol ehezes betegsegek kozepette legyengultek.

  • barlev
    2017 április 20
    3:55 de.

    Nem tudom, kit kellett följelenti, mikor az államigazgatásnak pontos összeírásai voltak a zsidók vagyonáról, pl. a rádiók tulajdonosait is személy szerint tudták.

  • barlev
    2017 április 20
    3:59 de.

    Én a háború alatt még pajzán gondolat se voltam, de még a szüleim sem. Ahol a nagyszüleim éltek, ott kastélyok és zsidók se voltak.

    Az egyik nagypapám mesélte, hogy néha a félegyházi zsidó boltosnétól kaptak nyalókát, ha bementek a városba. A zsidóüldözés idején a zsidó boltos megkérdezte a nagypapát (dédapámat), hogy nevére venné-e a boltot, de ő nem akart ebben részt venni. A háború után csak a családfő jött vissza.

    Példabeszédnek szántam Szabóné történetét, kitalált személlyel, de valós tények alapján! A dunántúli kastélyokba fölmentek nézelődni a falubeliek, miután az eredeti tulajdonosok nyugatra menekültek, és az orosz front is elvonult, forrás Bálint Ágnes regényíró. A zsidó cókmókot valóban a városbeliek tulajdonították el, feltételezem a város szegényebb lakói mentek oda zabrálni, forrás korabeli fényképek.

  • barlev
    2017 április 20
    4:04 de.

    Mindenki tudta, a legutolsó csendőr is, csak pont a zsidók nem sejtettek semmit 1944 májusában?

    Inkább fordítva lehetett, maguk az érintettek se hitték el, hogy létezik a végső megoldás, és hogyan történik az. Különben nem szálltak volna föl engedelmesen a vonatra.

    A magyarok körében hasonló lehetett az információhiány. Csak nagyon kevesen voltak tisztában a végcéllal, de konkrétumot csak a németek tudtak! Azok, akik a megsemmisítő tábort a saját szemükkel látták, mert pl. részt vettek a tervezésében.

    Hogy a lengyel parasztok mit láttak Auschwitz közelében, annak semmi jelentősége nincs a magyarok szempontjából. Többet számított volna az A.-jegyzőkönyv, amit Horthy júniusban kapott meg (A Zsidó Tanácstól).

  • hazai lámpa
    2017 április 20
    11:53 de.

    Kiegészítés: valamelyik Bálint Ágnes regényben pont egy velencei tükröt csodálnak a falusi házban, amit a tulajdonos elmondása szerint ajándékba kapott a kastélyból. Az unokahúg megsúgja, hogy dehogyis, mert a háború után elcsentek ezt-azt a falubeliek.

    Thury Zsuzsa egyik regényében is fő helyszín egy ilyen elhagyott, kifosztott kastély Zala megyében.

  • Orsós Elemér

    barlev
    2017 április 19
    2:55 de.

    “konnyb egy bunbakot kikialtani mindenert felelosnek mint onmagatokban keresni mit hol hogyan toltatok el.”

    A bűnbak átruházásban Ti is jeleskedtek, amikor letagadjátok és másra testáljátok kollaboráns cionista vezetőitek önpusztító bűneit: a Zsidó Ügynökség Megmentő Bizottsága szelektálta szét a népeteket haszontalan feláldozható és az új haza, Izrael számára hasznos, megmentendő zsidókra. Még az abszolut elfogulatlansággal nem vádolható Guglin is szép számmal találni megdöbbentő, leleplező dokumentumokat, elég csak beírni a keresőbe a “cionizmus bűnei”, a “Zsidó Ügynökség Megmentő Bizottsága” vagy “miért nem bombázták a haláltáborokat” címszavakat! Érdekes módon a magyarországi zsidók a legfeláldozhatóbbak közé lettek sorolva, pedig a cionizmus innen eredt! Ezzel most nem a náci népírtókat akarom mentegetni, csak felhívom a figyelmedet hogy, az események ilyen szőrnyű elfajulásában a saját felelőségeteket nem kellene elmismásolni vagy másokra kenni! Az sem elfelejtendő szempont, mert minden azzal kezdődött hogy, a nácik hatalomra kerülése az amerikai zsidók bőröndben átszállított dollár milliói nélkül lehetetlen lett volna!

  • Orsos Elemer!
    Miert nem bombaztak a halaltaborokat?
    Mert a nagyhatalmak-holott mar 1942-ben tudtak
    rola-nem tettek meg.

    http://www.szombat.org/politika/ensz-dokumentumok-bizonyitjak-a-szovetsegesek-mar-1942-ben-tudtak-a-holokausztrol

    A zsidok felelossegerol szolva-konnyu hibaztatni
    egy nepet-mely szetszorva el-fiataljait elhurcoljak
    fegyvertelenul az aknamezokre- “aknat szedni”
    {Szita Szabolcs: Halalerod}, asszonyait,lanyait
    a “halalmarsba”.Meg igy is volt-ellenallas,
    kevesen- a sok ellen. Csak idos koromban tudtam
    meg, hogy a Voroskereszt menhelyet, ahol mint
    kis gyermek,megmenekultem-a foldalatti cionista
    szervezet hozta letre.
    Izraelben hetfon, a Holocaust emleknapjan,
    kis unokam osztalyaban meg fogom gyujtani
    az emlekezet mecseit,apam,nagybatyaim,nagyneneim,
    unokatestvereim,es a 6 millio emlekere.
    Ezen a napon megszolalnak a szirenak, es
    az emberek a munkaban,iskolakban,uzletekben,
    az orszagutakon-csendben megallnak egy percre, tiszteletukre.
    Egy hetre ra- gyasznap az elesett katonak emlekere,
    ugyan igy. Ezt koveti a Fuggetlensegi Nap.
    Igen, a fuggetlensegert nagy arat fizettunk
    es fizetunk- a mai napig.
    Alljon itt Hanna Szenes{Szenes Aniko} verse,
    aki a 2-ik VH-ban a brit Zsido Brigad ejtoernyos
    tisztjekent probalt bejutni Magyarorszagra-
    es menteni zsido testvereit.
    A regnalo fasiszta kormany katonai elfogtak,
    bebortonoztek es kivegeztek. 23 eves volt.

    Hanna Szenes
    Boldog a gyufa mely elhamvadt
    Es szitja a langot.
    Boldog a lang
    Mely szivek melyen lobogott.
    Boldog a sziv
    Mely dicson mult ki a vilagbol.

    Boldog a gyufa mely elhamvadt
    Es szitja a langot.

  • Izraeli a fene egyen meg téged mit csavargatod itt a lelkemet?

    Emlékezzünk Szenes Hannára a hős ejés lányra aki életét adta régi hazájáért !
    http://www.kephost.com/image/wzvz
    A képen a megemlékezés látható, a Budőrsi Repülőtéren

    És az eredeti cikk:
    http://www.defence.hu/cikk/27047

  • Kedves Geyza,
    kérlek,hogy izraelivel szemben igyekezz disztingválni.A másik,pedig amire kérlek:Vedd figyelembe,hogy Hanna Szenes halálának csak annyi köze volt”régi hazájához”,hogy annak a pribékjei gyilkolták meg.A valódi hazájában és ez az én hazám is minden városban utcák,terek vannak elnevezve Róla.Ha lehet a hősi halottainkat már ne raboljátok el Tőlünk,Téged nem ilyennek képzeltelek el.Remélem,hogy az utóbbi beírásodat én értettem rosszul.

  • Orsós Elemér,
    megtudnálak cáfolni a cionistákkal kapcsolatos beírásodra minden mondatodban,de túl nagy hosszú levélváltást igényelne és értelmét sem látom.Azt, hogy nekünk is mint minden népnek vannak szégyenfoltjaink tudjuk. Nem vagyunk rájuk büszkék,de nem is teregetjük ki Itt a szennyest.Helyette arra vagyunk büszkék,hogy EZEK ELLENÉRE értük el,amit elértünk.Azt sem kívánom senkinek sem az orrára kötni,hogy mit értünk el.

  • Izraeli
    2017 április 21
    11:30 de.

    “Orsos Elemer!
    Miert nem bombaztak a halaltaborokat?
    Mert a nagyhatalmak-holott mar 1942-ben tudtak
    rola-nem tettek meg.”

    Szerintem már jóval 1942 előtt tudtak -a későbbiekben győztes- nagyhatalmak a haláltáborok létezéséről, mert a hírszerzés mindkét oldalon nagyon aktiv és hatékony volt, ezért érthetetlen hogy, a nyugati szövetségesek, ha már megelőző, hathatós ellencsapásokat nem tettek ellene,( nem mertek vagy nem akartak?) akkor legalább verbálisan miért nem verték nagydobra a létezésüket és miért nem tiltakoztak drasztikusan ellene az agyon hangoztatott nyugati civilizáció és humánum nevében. Az sem igaz hogy, nem tudtak a magyarországi vasuti deportálásokról, de akkor miért nem bombázták szét a célirányba vezető vasuti sineket még Magyarországon amikor idejük és kapacitásuk is lett volna rá? Miért nem Holokauszt és tabu a románok saját kezüleg, deportálások nélküli kétszázezres zsidó népirtása, amit -nyilt titok-, úgy hajtottak végre hogy, országon belül, zárt marhavagonokban addig szállítgatták étlen-szomjan a szerencsétleneket amig azok kínok között meg nem haltak? Mellesleg az utóbbi tényt nem a kisujjamból szoptam, hanem feleségem szatmári unokatestvérének félig zsidó feleségének szájából hallottam! Nagyon sok hasonló, egy normális ember számára kézenfekvő, logikus kérdést lehetne még feltenni, amire valami felfoghatatlan ködösítés miatt soha nem kapunk kielégítő választ és ezért keringenek a témában fantáziadús összeesküvés elméletek még az agyonkontrolált, legnagyobb és leghitelesebbnek tartott Googlen is!

  • gyuri10
    2017 április 21
    2:57 du.
    Kedves Gyuri bácsi, nem engem kell megcáfolni, a Google nevü keresőt kell helyre rakni, ha valótlanságokat állít! Semmit nem a saját kútfejemből merítettem, én is mint általában az itt magukat szakértőnek beállító nagyokosok 90 %-a, a legegyszerűbben és leggyorsabban csak a Google-ra hivatkozhatunk, az online vitákhoz nincs idő hiteles és tudományosan igazolt(vagy hamisított) szakkönyveket végignyálazni!

  • Kedves Orsós Elemér!
    Feltettél holmi kérdéseket, de biztos vagyok benne, hogy azokat meg is tudod válaszolni. (OKOSAN.)
    Igen, az antiszemitizmus világjelenség volt akkoriban (és most is az). Csak a nyugati államokban (és a Szovjetunióban) ezt nem használták ki nyiltan, és nem uszították a politikusok a népet zsidóüldözésre – különben is, Ámerikában még vót nekik négerkérdés is, az oroszoknak meg más bajaik is voltak… az is elég volt egerészni…
    Mindez azonban sem Horthyt, sem Hitlert, sem az akkori német, magyar, román és más tengelyhatalmak politikusait nem festi hótisztára.

    Úgyhogy nem is értem. Ha neked szabad lopni, akkor nekem is? Akkor milyen alapon baj, ha a cigányok uborkát lopnak, meg a lomtalanításkor a kitett lomokat (ami állami vagyon onnan kezdve, hogy kitették az utcára :D :D )? Hiszen Miviktorunk többmilliószor annyit lop…

  • Orsós Elemér

    Almási Alma
    2017 április 22
    7:39 de.
    “Igen, az antiszemitizmus világjelenség volt akkoriban (és most is az). Csak a nyugati államokban (és a Szovjetunióban) ezt nem használták ki nyiltan, és nem uszították a politikusok a népet zsidóüldözésre – különben is, Ámerikában még vót nekik négerkérdés is, az oroszoknak meg más bajaik is voltak… az is elég volt egerészni…”

    Lehet hogy, igazad van, azonban arra is lehetne gondolni hogy, talán a gyarmataikon lefolytatott tomboló rasszizmusuk szembesítésétől tartottak, de sokkal valószínübb hogy, az antiszemitizmusuk miatt, direkt, szemet hunyva áldozták be a zsidókat vagy talán még együtt is működtek a háttérben. Találgatunk itt össze-vissza, de a színtiszta igazság sokkal megnyugtatóbb lenne!(vagy meglepőbb és borzalmasabb)

  • Almási Alma
    2017 április 22
    7:39 de.

    “Kedves Orsós Elemér!
    Feltettél holmi kérdéseket, de biztos vagyok benne, hogy azokat meg is tudod válaszolni. (OKOSAN.)”

    Kedves Alma, azok nem HOLMI kérdések voltak, hanem a “művelt nyugat” hatalmas felelőségét firtató vádak! A nyugat tudta és cinkos háttér együttműködése nélkül soha sem lehetett volna eljutni a kezdeti gyűjtőtáboroktól a megsemmisítő táborokig, az európából való kitelepítés egyeztetett tervétől a totális megsemmisítés megvalósításáig és mi sem lennénk kényszerből vagy kényszerítésből vagy bármilyen indokból, örökre kárhoztatott genetikusan alávaló(alattvaló) antiszemita nép a kezeit mosó civilizált nyugat legnagyobb örömére. Vajon mi annak az oka hogy, ma már az elterjesztett hírverések hatására nagyobb gazembernek tartanak bennünket a felsőbbrendűségben, ám tudat átfomálásban szenvedő nyugati polgárok, mint a tényleges megsemmisítést precizen végrehajtó német és román kanibálokat? Kinek az érdeke a nyugatot többször megmentő magyarokból világrontó, erőszakos, eltaposni való sztyeppei hordát rágalmazni? Már most,előre szólok, nincs üldözési mániám!

  • Látom ez az Orsós még mindig náci relativizálást folytat itten.
    Dehát…ez a dolga.

  • Kedves Orsós Elemér!

    A “művelt nyugat” is megéri a pénzét, ami azt illeti. Ennek ellenére létezik egy olyan eszmerendszer, hogy “humanizmus”. Neked, nekem, és mindnyájunknak egyenként meg kellene ezt tartanunk, függetlenül attól, hogy mások megtartják-e, vagy sem.

    Sajnos, hogy az emberek mindig másokra mutogatnak, ahelyett, hogy korrektül viselkednének. A többi politika. Ha te rasszista, antiszemita nézeteket vallasz, akkor nem mentséged, hogy mások is ezt teszik. Lettlégyen akár a művelt nyugat is…

    Egyébként a rasszizmusod, az antiszemitizmusod nem a cigányokról, feketékről, zsidókról, arabokról szól. Hanem RÓLAD. Te nyilvánítod ki azt magadról, hogy milyen ember vagy. És ezen az én szememben nem változtat semmi.

  • Orsós Elemér

    Almási Alma
    2017 április 22
    1:58 du.
    OK, elfogadom, de a magyarok tisztábbra (nem tisztára!) mosásához makacsul ragaszkodom! Azt azért áruld el nekem hogy, a “művelt nyugat” téma beli álhumanizmusa -még Neked is, mert láthatóan Te is kerülgeted a forró kását- miért tabu téma, miért nem védekezhetünk a nálunk semmivel sem külömbek sunyi felelőségátruházó vádjaival szemben, akik a mi szemükben a szálkát is megtalálják, míg a sajátjukban a gerendát sem?

  • Orsós Elemér

    Geyza
    2017 április 22
    1:23 du.

    “Látom ez az Orsós még mindig náci relativizálást folytat itten.
    Dehát…ez a dolga.”

    Én csak a magyarokat védem, Téged nem!!! :-) :-) :-)

  • Izraeli
    2017 április 21
    11:30 de.

    A végső megoldást a wannsee-i konferencián, 1942 januárjában döntötték el a nácik, így elvileg életszerű, hogy a nyugati titkosszolgálatok az év végére már rendelkeztek információval. Hogy aztán lesz erre elegendő bizonyíték, az más kérdés.

    Másik cikkben pont azt mondják az okosok, mint én! A hazai zsidószervezetek NEM tesznek semmit azért, hogy személyesebb legyen a párbeszéd a holokauszt eseményeiről, pl. iskolásokkal beszélgetés. A magyar társadalom legtöbbször csak a zsidó és nem zsidó szervezetek cicaharcát látja a médiában, ami néha talán a pénzért megy.
    Akinek van zsidó ismerőse, az kevésbé előítéletes, azt is írják.

    http://www.szombat.org/politika/antiszemitizmus-korkep-eloiteletesseg-a-mai-magyar-tarsadalomban

  • Orsós Elemér
    2017 április 22
    12:59 du.

    A németek közül sokan nem tudták, hogy mi folyik a lengyelországi megsemmisítőtáborokban. Talán a lengyelek tudtak a legtöbbet, de azok is megszállás alatt voltak.

    Valóban voltak kegyetlenségek a románok által megszállt Besszarábiában, de ezt némileg ellensúlyozták a dél-erdélyi zsidók megmentésével. És a német hadsereg, valamint az oroszok is sokat tudtak az Einsatzgruppe-k Szovjetunió területén folyó tevékenységéről, bár sokáig tagadták (Ormos).

    Nem hiszem, hogy Magyarországot csak a túlzó ballib propaganda alapján ítélnék meg Nyugaton. Pl. a kerítés-ügyben több politikus megvédte Orbánt.

  • Almási Alma
    2017 április 22
    7:39 de.

    Mekkora vita volt már azon a hazai történészek között, hogy Horthy mikor kapta meg az Auschwitz-jegyzőkönyvet! Ti. a budapesti deportálások előtt világosodott meg, vagy már a vidékiek sorsát is tudta? És ő csak egy megszállt kis ország államfője volt.

    Gondolj bele, itt a Horthy-topikban engem majdnem megettek Gézáék, hogy szerintük a pápa meg az amerikai elnök egy napot se késlekedve írta a tiltakozó táviratot Horthynak (a zsidók deportálásáról 1944 június)! Arról már nem ők tehetnek, hogy “csak” akkor tudták meg a deportálásokat ezek a nyugati vezetők, mikor az Auschwitz-jegyzőkönyvet megszellőztette a svájci média júniusban…

    A jegyzőkönyvet többen is próbálták Nyugatra juttatni Magyarországról, pl. egy minisztériumi dolgozó is, végül a cionistáknak sikerült. Akkor szerzett tudomást a náci népirtásról a világ. (Vagy voltak jobban értesültek, majd kiderül.)

  • Orsós:Szegény magyarok…

  • Lámpa: Hazait nem ennék semmi pénzért.Hacsak nem jóféle füstölt ódalas.

  • Kedves Orsós Elemér!

    Már írtam neked:
    A rasszizmus, az antiszemitizmus nem a cigányokról, feketékről, zsidókról, arabokról szól. Hanem arról, aki rasszista, antiszemita. Az ő ostoba, elnyomorított, kisebbségi érzést, személyes kudarcokat kompenzáló lelkéről.

    Nem kerülgetek semmiféle tabut, egyszerűen csak udvarias vagyok. A hiedelmek ellenére én nem utálok senkit, de meg van a véleményem mindenkiről, viszont ezt csak akkor közlöm, ha kénytelen vagyok. Senkit sem akarok megbántani.

  • Ja, és: a véleményem saját használatra való, és tisztában vagyok azzal is, hogy nem vagyok mindentudó, könnyen lehet, hogy tévedek.

  • Almási Alma
    2017 április 23
    9:27 de.
    Kedves Alma!
    Sajnos, Veled ellentétben én meg meggondolatlanul hirtelen és szókimondó vagyok, de nem haragszom meg, sőt örülök, ha felvilágosítanak a tévedésemről vagy a hülyeségemről, mert abból is tanulok, remélve hogy, nem követem el még egyszer ugyanazt a hibát.

  • Orsóst “felvilágosítani” tévedéseiről kb. pont annyira reménytelen vállalkozás mint oltár elé citálni a vasszűzet.

  • Orsós Elemér

    Geyza
    2017 április 23
    4:08 du.
    Tisztelt Geyza, áruld el nekem, mi az oka annak hogy, az eltünéseid után miért pont itt löknek le mindig a trágyahordó szekérről?

Leave a Reply


Trackbacks

This site is protected by Comment SPAM Wiper.