Torontói hidegzuhany — Kemény különadót és lakbér kontrollt szabnak ki Ontarióban

2017 április 20 10:14 de.57 hozzászólás

Ontario tartomány liberális kormánya bejelentette: 15 százalákos különadót fizethet minden külföldi állampolgár, aki dél-Ontarioban vesz ingatlant. Ez elsősorban a méregdrága torontói ingatlanpiacot érintené, ahol egy év alatt 33 százalékkal növekedtek az ingatlan árak, az albérleti árak pedig csaknem 8 sázalékkal emelkedtek 2016-ban. Egy fiatal, pályakezdő kanadai számára ma már szinte lehetetlen házat vásárolni vagy lakást bérelni Kanada legnépesebb metropoliszában. A CBC közszolgálati televízió egészen drámai sorozata mutatott rá a pályakezdők és még sok-sok kanadai keserves helyzetére. Végül ez a sorozat volt hatással a tartományi kormányra.

Ontarióban az 1991 előtt épült ingatlanokra vonatkozik a tartományilag kiszabott lakbér kontroll. Ezeknél a lakóházaknál a tulajdonos évente egyszer emelheti a lakbért és kizárólag a tartomány által megszabott mértékig. A 2017-es plafon 1,5 százalékos emelést engedélyez. Ez a szabály azonban nem regulázza az 1991 után épült lakóházakat

Chris Ballard lakhatási miniszter elmondta, hogy kormánya a lakbér kontroll kiterjesztését kezdeményezni. Kathleen Wynne kormányfő pedig hozzátette: a lakbér kontrollt valamennyi ingatlanra ki lesz terjesztve. Így egy új condominum tulajdonosa is csak kis mértében, valószínű, hogy csak 1,5 százalékig emelheti majd a lakbért. Továbbá minden kiadó lakás esetében egy tartományilag kidolgozott szerződést kell kitölteni a két félnek. A privátilag kidolgozott szerződések többé nem lesznek érvényesek.

Ezen kívül az ingatlan szektor spekulánsai ellen is fellép a liberális kormány, az ingatlan ügynökök és az őket szabályozó törvények és gyakorlatok esetében pedig vizsgálatot indítanak,

Torontóban egy átlag családi ház ára 1,2 millió dollár, ami 33,4 százalékkal magasabb mint az előző évben. A különadóról és lakbér kontrollról szóló bejelentést Wynne kormányfő stílszerűen Torontóban tette. A kormányfő elmondta, hogy az intézkedések elsősorban a „az életvitelszerűen nem itt élő spekulánsok” ellen szólnak.

kathleen-wynne-ontario-premier

 (Kathleen Wynne, Ontario liberális kormányfője)

 Az intézkedés a következő városokat és régiókat érinti:

  • Nagy Toronto (Greater Toronto – GTA)
  • Barrie
  • Hamilton
  • Kitchener-Waterloo
  • Niagara
  • Orillia
  • Peterborough

Az intézkedés Ontario legsűrűbben lakott területeit érinti–nem csak délen, hanem egészen Peterborough-ig, amely Torontótól 140 kilométerre északkeletre fekszik. Nem titok, hogy az inspiráció Vancouvertől, illetve Brit Columbia tartománytól jött, ahol hasonlóképpen igyekezték lecsillapítani az ingatlanpiaci árakat. Az elmúlt év alatt Vancouverben közel 20 százalékkal estek az ingatlan árak ennek következtében.

57 hozzászólás

  • Várható volt. Ha ezt korábban lépik meg, nem zúdult volna a vancouveri kereslet az ontarioi piacra, aminek hatása ismert, ráadásul még több más tényező is hozzájárult ehhez a piaci trendhez.

  • és akkor kik is támadják a liberálisokat??? nakik? a tuggyukkik az ingatlanügynök az első aki átver, mert ő abból él, hogy …és akkor a többi…még az energia szektorban kell egy normális verseny és ha egy farmer energiát termel azt legyen kötelező megvennie a területileg illetékes elosztóna (mármint a felesleget: marhatenyésztő de komplex, és van gépe a trágyából elektromosságot is gyárt de sokkal többet, mint a saját szükséglete, és a hydro nem veszi, mert akkor árat kellene csökkentenie ami ugye nem ildomos)
    végre belerúgtak ebbe is de még sok mindenre van szükség

  • Bombardier-t versenyeztetni kellene, hátha kinövik a betegségüket? http://www.adgex.com/Portals/0/EMobility.pdf

  • Just what the article is silent on,is ,that who are all these real estate purchasers ? Are they the native Canadians? Americans ? OR just plain „investors” from over seas, like Chineese, Russian oligarchs, and other wealthy individuals, and often just corporations, that only want to grab and own everything they can to eventually own more and more of Canada, while native Canadians own less and less of their own country?
    Their actions also increases real estate prices constantly.
    It is simply the old supply and demand principle that they also create. So that in case they made to sell by any unpredictable reason, they;ll make more and more money.
    But the evil resault of all is that working Canadians who work hard and try to save to purchase their own homes, are being forced to fall behind, or many cases just have to forget about it. In that case they are forced to rent, and keep paying higher and higher rents.
    The real estate grab also increases the rents as well.
    That only makes the hard working Canadians feel more and more isolated, left behind ,ignored and becoming like those „deplorables” in the US, who just fed-up with all this liberal globalistic B.S. and made the change with their vote at the ballot-box last November.
    Is that coming to Canada also ?
    The economic and social results are the same anywhere in the world. Like the old saying; ” when the peasants get hungry and angry, they’ll storm the castle walls”.
    Here we go Canada.

  • Torontóban és Vancouverben a kínaiak verték fel az ingatlan árakat. Az Ontario is kanadai kormány bűne, hogy engedték itt felvásárolni a házakat, telkeket.

  • @bendeguz79

    soraidból a lényeg:
    Their actions also increases real estate prices constantly.
    It is simply the old supply and demand principle that they also create. So that in case they made to sell by any unpredictable reason, they’ll make more and more money.

    in Golden Horshoe for the last 15-18 years there is a tendency to build much less than the demand and this dark alley brigands made up with help of the real estate agents the current situation, it is good to wake up…

    the 15% is much less than the real robbery!!! the developer working with a minimum of 450% profit margin shared between the developer, banker, prime material supplier as the lumber maker giants

    my personal note: the Canadian building standards are outdated by 70 years wasted material, wasted energy, and this is not the place to show all the wrongs in that

  • Bendeguz79
    Kedves Bendeguz, sajnálom, hogy most angolul írsz, megjegyzésem óta. Térj vissza magyarra, ha lehet. Mégis jobban esik itt magyarul olvasni.

  • Még egyszer mondom: rezsicsökkentés.
    Orbánt ezért a pokolba kívánták a „piacbarátok”.

  • Christopher Adam

    Charlie,

    Itt nem a rezsivel van baj, hanem az egekbe szökő ingatlan árakkal Torontóban. Az, hogy a különadó mellett a kormány támogatni fogja az új lakóházak építését, szintén segíthet a pályakezdők helyzetén.

  • Bendeguz79
    2017 április 20
    11:10 de.

    Szerintem inkább térj vissza a tört magyarsághoz! Gyurin kívül igazából senkit nem zavart, én is csak kíváncsiságból kérdeztem rá.

    Egyesek tudnak itt magyarul, de minek … Mások törik a magyart, mégse gyűlölködnek annyit.

  • Csak annak örülök, hogy a hírek szerint, törvény jött be, hogy kanadai állampolgárnak kell lennie az ingatlant vásárlónak , azonfelül ITT kell élnie. Vancouverben élő lányom mesélte, hogy az utcájában minden ház már lassan kínai tulajdonban van, de ott áll üresen .A tulaj Kínában él.

  • Chris, tudom hogy nem a rezsivel van baj. Paralelnek gondoltam az ottani állami beavatkozást az ittenivel. Nálunk a liberálisok „vért hánynak” az ilyentől. A piac szent nekik. Örülök, hogy felétek is másképp van.

  • Hát kissé meglepett,hogy Kanadában sem minden fenékig tejfel….
    Míg ott a kanadai fiatalok megfizethetetlen árakon juthatnak ingatlanhoz,addig itthon addig itthon a sokat szidott magyar kormány jelentős vissza nem térítendő támogatást biztosít a családosoknak,további gyereket vállalóknak,de az egyedülállól is kedvező kamattal vehetnek fel kölcsönt!
    Csak ennyit kívánok reagálni,mivel én itthon élek és a kintiekkel
    ellentétben nem uszítok feleslegesen,pláne olyan témákban amelyekben nem vagyok teljesen tájékozott(csak erre a cikkre reagáltam…)
    Hát ennyi!

  • Kalocsai Miklós

    charlie
    2017 április 20
    12:17 du.

    charlie? úgy tudom te nagyonmagyar vagy, még is nehézséget okoz az egyszerű fogalmak megkülönböztetése? Így aztán nem csodálom, hogy képtelen vagy felfogni, mi a különbség a rezsicsökkentés, és a rezsi hazugság között. Pedig már volt róla szó. Jobban figyelj oda amit olvasol!

  • Az,hogy ha egy külföldi vesz ingatlant és 15 %-os különadót fizet,hát nem biztos,hogy igazságos…humánus,de hogy a kanadaiak is hátrányban vannak,az elgondolkoztató,és bizony igazságtalan..!

  • Kalocsai!

    a rezsicsökkentés valós,mindenki tapasztalja itthon,akkor is ha nem fogja fel……részvétem!

  • figyelő és bodamarcsi veletek vitatkozni olyan, mint lóval balettozni

  • hazai lámpa,
    tudom,hogy téged semmi nem zavar.Akkor sem ha egy szót sem értesz meg.Nos.. tőlem is kapsz valamit,ami nem kell,hogy zavarjon. Minden féle gyűlölködés nélkül:.לכי תזדייני בתחת.זונה מחורבנת

  • rodeo36
    2017 április 20
    4:34 du.
    Mi a kifogásod az én beírásaimmal kapcsolatban?

    Mi a baj azzal, hogy a kanadaiak megszenvedik a kínai ingatlan vásárlást?

  • GYRIO;
    Ever heard of the Masoretts? You missed all the vowel points !

  • Boda Marcsi
    2017 április 20
    3:39 du.
    Én , igen is örülök a külön adónak, talán, kevesebb kínai vesz ingatlant Kanadában.-

  • Mr.Adams;
    The government incentives are to increase the developements, likely by giving them tax-advantages.
    That means the lost tax revenues will have to be subsidized by the avarage working tax0payers.

    HAZAI LAMPA es FIGYELO; fogom probalni azt;
    Adam Ur;
    A kormanyok serkentik az ingatlan teruletek kihasznalasait. Persze az az altal igert vagy nyujtott serkento osszegek lehetoleg az ado-kedvezmenyek formajaban valosulnak meg.
    De mind azt az osszegeket majd amibe az kerul a kormanynak, majd az atalag dolgozo adofizetonek kell majd potolni az kormanyok koltsegveteseiben.

  • @gyuri10,11,12,13

    nagyon szép kis ídézet, jellemző rád:

    vagy nem is úgy gondolod?
    „Fuck you shit”

  • KEDVES FIGYELO es HAZAI LAMPA;

    Koszonom ertesetesiket. Legalabb Maguk nem fognak osszeszidni mint meg a hatokrosz foldmuves sem tette volna. Habar nemelyek meg gyuloletesebben is tettek azy.

    Hogy mire hivva az olvasok, (kanadai vagy magayarorszagi olvasokat) hogy a cikk nem asott ertesitest hogy ki, vagy kik mindazok akik az ingatlan arakat felverik oly magasra hogy az talag dolgozo Knadai egyenek nem lesznek kepesek hazaik vasarlasar remenyeik szerint.
    Tudom, minden golgozo egyennek sokat kell gurcolni es fiilerjeitk megtakaritani hogy a sajat hazait, vagy lakasaikat kepessek lehessenk megvasarloni. Sot meg az elozeti lefizetesi osszeget megsprolni.

    Velnem, a tobb evtizedes amerikai [eldak alpjan, hogy a mai nagy ,tomeges,ingatlan vasarlok, es kivitelezok, nem masok mint Kinai, Orosz, Saudi billiomosok.
    A penz nekik jelentektelen. Csupan celjaik elerese ami szamit.
    Az arakat felverik. Amin ok keptelenek vesziteni. Mert meg HA valami modon barmi is kenyszeritene oket eladasra, akkor is oriasi jovedelm var reajuk.

    De a legsuluosabb erdemny az hogy az atlag dolgozo ki lessz varva az ingatla, otthonaik vasarlasobol.
    S ugya ugy emeli a berletek arait is. S aki nem kepes sajat otthonat megvasarolni,kenyszeritve lessz berelni.
    De a berletek is hasonloan emelkednek.
    tehat mind a fentiek eredmanyei hogy tobb es tobb lakos kenyszeritve meghuzodni,talan masokkal egyutt elni, stb.

    Sajnos kormanyok nem hajlandok azt figyelembe venni, mert az ingalan befektetok es kivitelezok oriasi osszegeket nyujtanak szamukra, mint „politikai campany adakozasok”. tehat a gazembersegekert valo fizetesek.
    A gonoszsag, gazemberseg mint a ho-golyo novekedik minden tettek altal.
    A kerdes, lessza az majd Kanadaban is mint a US-ban.
    A megelegedetlen sokasagok, mind akik a mult evtizedekben keney munkaik alatl kepesek voltal az u.n. kozeposztalyba kemenymunka ,de sikerulve elorehaladni.
    Az elmult 20-30 evben mind az ellenkezore fordult a „globalizmus” tetteinek eredmentnye keppen.
    Az volt a mult Novemberi valsztasok eredmenye.
    De mi lessz a tovabbi evek eredmenye?
    Latszik hogy az vilagszertve valik.

  • gyuri10
    2017 április 20
    5:42 du.

    A trollok zavaróak. Azok, akik álhíreket terjesztenek, és másoknak ártanak.

    Sajnos érthető, hogy a háborús traumák károsan hatnak a személyiségre.

  • Bendeguz79
    2017 április 20
    6:33 du.
    Nem tudom hol él, de azt hiszem az USA-ban. Lehet, hogy ott nem ilyen az átlag ember, de Kanadában például,igen béketűrőek. Mint a birkák.
    Sok mindent szónélkűl megélnek és alkalmazkodni próbálnak a kivánalmakhoz

  • Bendeguz79
    2017 április 20
    6:33 du.

    A nyelvtan is fontos, de a beszélgetés még fontosabb.

    Magyarországon vannak kínai áruházak, pl. régi szocialista nagyáruházak épületében. Sok bevándorló kínai szerez ingatlant, már külön iskolájuk is van Pesten. De a magyar iskolákban is vannak kínai gyerekek, mégha egy szót sem tudnak magyarul.

    Vidéken az ingatlan árakat az emeli meg, ha van a közelben nagyváros, vagy ha német nyugdíjasok települnek a környékre.

  • Figyelő
    2017 április 20
    5:56 du.
    rodeo36
    2017 április 20
    4:34 du.
    Mi a kifogásod az én beírásaimmal kapcsolatban?
    SEMMI, AZT ÍRSZ AMIT AKARSZ ÉS NEKEM MEG OLYAN VÉLEMÉNYEM LEHET RÓLA, MINT AMIT LEÍRTAM…

    Mi a baj azzal, hogy a kanadaiak megszenvedik a kínai ingatlan vásárlást?

    HA NEM OLVASTAD (JA NEM MERT ANGOLUL VAN) AMIT @dr bendegúz nak írtam…

    a jelenlegi építgési vállalkozó+bank+faalapanyagellátó(fanyűvő rabló) 450-600 %-kos minimális haszonnal dolgoznak azaz az ingatlanok árai irreálisak, ezen felül aki befektetésnek szánja az ingatlanvásárlást, mert van hitelkerete és 8%-os hosszúlejáratú hitelre felvesz kölcsönt jelzálog az ingatlan és arra spekulál, hogy a banki kamatok 15-20 szorosát tudja kidolgozni hosszútávú átlagban…de nem tudják megvenni (nem is akarja eladni) nem tudja bérbeadni mert egyedi bérlő nem tudja megfizetni az airbnb -nek meg nincs annyi kliense, hogy mindet feltöltse, pedig azzal 50-80%-os haszonnal tudná kiadni…mert sem a kínai sem más nem él benne azaz magától szétesik a rossz minőség és nagyon csicsás de értéktelen anyagokból összegányolt lakásnak nevezett kulipintyó 35 négyzetméteres condo már jónak számít de abban nem lehet élni fiatal házaspár ha gyerekük van akkor a gyereket a zuhanyzótálcában tárolhatják és a belmagasság miatt pazarolja a hűtést és fűtést ezek a kanadai építési szabványok szarsága miatt megengedettek… és soroljam??? úgysem érted

    végezz egy hatékonysági kalkulációt 25 évre egy olyan lakásra amit eladnak 1000000 CAD -ért + kamat és költségek meg a járulékok évenkénti adó, ++++ hitelkamat vedd 5.5 % ra (nem igaz lehet vele számolni) 25 évre költségeket vedd fell 250000 re és akkor be is kell rendezni és az energiafogyasztást is fizetni kell

    mikor kiszámolod és vegyél egy átlagos kanadai családi bevételt évente (ez már nagyon jó) 70000CAD és akkor mi jön ki???

    na erről mesélj ez a bajom az egésszel és a kormány erre jött rá, hogy a rendszer magától csődbe megy 2 éven belül ha nem avatkoznak be

    várom számaidat

  • Rodeo36;

    Fogalmam sincsen hogy mi es hol lenne az a „Golden Horseshoe”.
    De ha az ingatlan roham tortent es tortenik is valaha, valahol hat az igazaban itt volt Floridaban.
    Pl.a „Villages” (a „Faluk”) kifagyott narancsultetvenyekbol ma egy modern ,mondhato lehetne hogy vilag-varos. persze mivel a neve is „A Faluk” ,hat valojaban is az. Sok sok faluk. Az 2008-as bank-valsag mindennek azonnali megallasat jelentette. De amint az javult, s hogy a bank0kolcsonok kamatai alacsonyak, az epeutkezesek ismet oriasi meretekben ha;ad.
    Harom varmegyet at-foglal, s mar is 100,000 nel tobblakossaik. Persze nincsen semmi 1/2 dollar alatti.
    No de mind az csak az eszaki gazdag nyugdijjasok vasarolnak s elnek ottan. Mire teljesegbe epul legalabb felmillion lessz.
    Eredetileg a fold arak bagoert mentek a kezdetben.No de az mindenutt Floridaban hasonloan.
    Vannak itten rengeteg kanadaiak is. Telen szamuk dupla.
    Az u.n. „homadarak”. akik jonnek a tel-elol menekulnek.

    Hogy ki nyer a legnagyobb jovredelmet/profitot azon ?
    Nem a foldek eredeti eladoi. Nem az epeitok.
    Hanem a befektetok,Bankok, s akik a torvenyszeru munkakat vegzik. Pl. az ugyvedek, ingatlan adatok felulvozsgaloi, kutatoi, elado ugynokok es szemlyzeteik, eloljarasi engedeluek, biztositok, stb.stb. Azok mind sokkal tobbet zsebelnek mindazon mint akik az epitomunkakat vegzik.
    S amint az kesz-befejezve, mindazok munkanelkullive valnak. De az izleti ugyek tovabbi kozbesitesei haladnak, s az arak utan magassabb szazalakos jovedelmeket szednek.
    Az az igazi „supply and demand”. (Kereslet es szukseglet).

  • Jozzabitas;
    A 1/2 millioi dollar minimum rakat jeleztem. De csak az egbolt a felsobb arak.

  • Hazai Lampa;

    Kinaiak . Hmmm?

    Mint emlekszem, 1990-91ben utaztam Magyaroszagra, csak igazi kivanxsisagbol. Akkor volt a nagy vita ottan hogy a Balatonban szigetet akartak epiteni s Hong Kongi kianikat oda telepiteni.
    Velem voltak tobb mas hasonlo bolond otletek is mind a mellett.
    Tehat ma mar ottan is felvasarljak az orszagot. De magyar nem vasarolhat ingatlant Kinaban.
    Ez a „globaizmus” masik igazi eredmenye, akinek van sok penze tuladonozhatja az egesz vilagot.

  • @Bendeguz79
    elolvastam, figyelmesen annyit kihagytál, hogy a bárhonnani nyugdíjasok, akik ma ki tudják pengetni az árakat és költségeket azok max 10 éven belül kihalnak, családjuk örökli??? de újak ugyanott semmit, mert a mai jövedelmi viszonyok már nem azok amik voltak annno, nemcsak RSP RRSP-t fizettek hanem két három életbiztosítást is amit 25 év munkaviszony után készpénzben fel lehetett (lehet) venni, ezek 250000 és félmilliós összegek…ezt a generáció amelyik 25 évvel ezelőtt kezdett dolgozni már nem tudja megcsinálni
    ez egyszerű számszaki ellenőrzés alapján kihozható

    amit figyelőnek 08:27pm kor írtam neked is tanulságos lehet egy excel képletsorozattal megfelelő valós adatok betáplálásával seperc alatt rájöhetsz én megcsináltam ezt pár évvel ezelőtt és borzalmas dolgok jöttek ki

    a társadalmi struktúra teljesen megváltozott, és amit figyelőnek írtam kiemelem neked is:

    „na erről mesélj ez a bajom az egésszel és a kormány erre jött rá, hogy a rendszer magától csődbe megy 2 éven belül ha nem avatkoznak be”

    és ez Florida sorsa is…az usa középső államaiban olyan viszonyok vannak, mint a kőkorszak és a reménytelenség

    én egyszerűen úgy nevezem az egészet: Patyomkin városok és Patyomkin módszerek

  • @bendeguz79
    a Golden Horseshoe
    a Ontario egy meghatározott része Toronto és Hamilton (a Horseshoe az a NIagara Falls) Peterborough, Barry, és még egy pár város
    http://www.ontario-canada-travel.com/golden-horseshoe.html

  • @bendeguz79

    írád:
    „Az 2008-as bank-valsag mindennek azonnali megallasat jelentette. De amint az javult, s hogy a bank0kolcsonok kamatai alacsonyak, az epeutkezesek ismet oriasi meretekben ha;ad.”

    a bankkölcsönök kamatai alacsonyak…a bankok a FED kamatáért kapnak készpénzt vagy hitelt ami cca 0,50% vagy ekörüli nulla sohasem lesz mert a FED -et alkotó Wallstreet -i 5 bank abból él (meg amit még rabolnak…)

    azt mondjaa fáma, hogy az infláció az pedig 1,25-1,60% és akkor röhögnöm kell

    a bérek és jövedelmek 25 évvel ezelőtt be lettek fagyasztva az árak és költségek meg 300% fölötti értékkel nőttek, ha líneárisan számolok akkor is 12% jön ki minimum és az nem a számítás módja hanem degresszív tőke növekvő kamatai vagy változó kamatai avagy progresszív tőke és stagnáló vagy csökkenő kamatok (költségeket és járulékokat adókat most hagyjuk ki bár jelentősek)attól függően, hogy hitelfelvevő vagyn hitelező vagy e???

    azaz amit állítasz az a valóságban azt jelenti, hogy a 3.5-6,8% kamatos kamat a közép és hosszútávú hitelekre az túlzás, ha lenullázzák akkor pénzüknél maradnak de kapzsiak…a hosszútávú kamatok az infláció adott időszakának valós számértékei…a rövidtávú hitelek a credit kártyákat is beleértve 15-35% osak, ha 3 napra adnak neked 20 dollárért 300 dollárt az 450%-kos kamat évente…azaz ha hónap vége és a hétvége nem esik egybe azok akik napról élnek ilyen összegért fizetik ki a lakbérüket és a többi számlát mert azzal nem lehet várni mert akkor nem lehet meggyilkolni ilyen uzsora kamattal az elszegényedő nyomorgó rétegeket…és akkor a hitelkártyák borzalmairól nem is beszéltünk

    számolj utána az alacsony kamatok című mondásodnak

    a developer vagy vállalkozó az mint írtam 300-450 % -os minimális haszonnal dolgozik és ehhez még a az alapárak magasan tartása is hozzáadódik

    vedd figyelembe
    egy 800 négyzetláb lakás a lumber ből összegányolva (20 év után magától szétesik) önköltségi áron (ez 3 éves adatom)
    35000-45000 canadai dollár eladják (akkori áron 600000 -ért +5,25% kamatos kamat 25 évre és járulékos költségek amik szvsz erre az összegre 180000 dollárban kerekíthetőek

    a többit excellel ki tudod tolni

    manapság ugyanez a ház 1200000 dollár + a többi
    és a családi éves bevétel nem növekedett (cca 50-75000/év)

  • Kalocsai Miki :
    Neocharli pontosan érti a különbségeket , csak éppen elhazudja.
    Mint ahogy Mosthatolmonlévők is elhazudták az energiahordozók világpiaci árának az utóbbi években történt hihetetlen csökkenését. Hazudtak valami kis „rezsicsökköt ” aminek nemigaz a fele sem, a különbözetet meg szépen zsebretették.
    Ez ám az üzlet !
    És a Neocharli féle fizetett trollok pedig lyukat magyaráznak a gyanútlan és tájékozatlan magyaremberek hasába.

  • Lámpá : biztos vagy te abban hogy azok a kinai áruházak a régi ” szoc ” áruházak helyén vannak ?
    Hááá..jóasszony…én nem is tudom. Ha rákeresek a ” kinai nagyáruház ” szóra akkor ilyen butikok jődögélnek fel :
    http://www.gyomaendrod.com/uzletek-vallalkozasok/kinai-nagyuzlet

  • Csodállak Téged Rodeókám, hogy Bambagrúznak ilyen kimerítően magyarázol.
    Mikor peg sörözhetnél is 😀 😀

  • @ RODEO36;

    Koszonom. Tehat a a „Horseshoe falls” rol veve a nev.

    A nakok ma,s mindeg kovetik a legegyszerubb uzleti lehetoseget, amit A Rocshildek fedeztek fel. Persze barki is kepes es hajlansdo nehany precet tolteni szamitani hogy a kamatozas hogyan mukodik valojaban, soha nem is probalna kolcsonokbe ugrani, de meg arra gondolni sem.
    Persze a nyugati modern nemzet gazdalkodas a „kolcsonokon” van epitve.

    „The Villages” (A Faluk). No ott nem talal atlag amerikait. Nem aki penzeert valaha is dolgozott. Csupan az eszk-keleti penzeseket. A volt dolgozo nyugdijasok azt vesznek amire kepesek. Legtobbjuk a mobil-homeokba elik le eleteik hatramaradt reszet. De azok is ertekeik feletti arakon mennek. S koltsegek a lot-rent ,ami a telek,ill a fold ahol az van azt csak berelt. Fizet havonta kozel mint egy haz koltsege. De persze azok is 1,000-2,000 lab meretuek. S nincsen az emlitet 800 labas.
    Nem az hogy az epulet nemtartana sokaig. Mert vannak hazak meg tobb szazevesek.A valtozast mindeg, mindenutt az kozvetlen helyi uzleti korulmenyek valtoztatjak.
    Egy epulet lehet modern kivallo alapotban, de amikor a kornyek valtozik, az ujjonan erkezett korulmenyek az uralkodok. S barmi is leve ottan, az mind a buldozerek aldozataiva valnak. Az hogy mi tessz magasabb penz lehetosegeket.

    Hasonlo ,ahol en a 70-es evekben mukodtem, Lake Mary az volt egy eldugott helyseg, ahol a legszegenyebbek eltek varosokon kivul. De amint Desney World azonnal fellenditette az elet es uzletek minden csinnya-binjait. S egy uzelt-emeber, Dino Paluccsi, a Pizza-king felmerte az ottani foldteruletek jovo lehetosegeit, rogton felvasarolta a megyet. S a helyseg elonyetol az is mint a Cater idok romjai utan mint egy raketa emelkedett. Ottan meg az admiralisok, tabornokok telepedtek le. Az atlag ingatlan arakat nem is emlitenem itten. Magyaorszagiak nem ertenek meg.

    De a legnagyobb problema az hogy aki uzletezett sikeresen az nem tudja hogy mit tegyen penzevel.
    A tozsdei befektetesek is sokkal az ertheles vonalat tul-teve. Az u.n. P/E ration. (Ar -jovedelem arany).
    A tozsden minden tull ertekelve. mert rengeteg az olcso penz, az mint szemet. S bankok nem fizetnek semmit. Tehat mindenki a „befekteteseket” uldozi, s azt tehetok ma vilagszerte,

    Hitelkarthak. Ha nem fizeted le adosagodat teljes osszegben minen honanapban, csak a minimum osszeget amit a bank kovetel, a valosag hogy SOHA nem leszel kepes kifizetni az adossagot. Az atla, s az nem letezik alacsonyabban mint a 29.99%. A havi „minimum” torlestes alatt az osszeg csak novekedik. Igazi utca-rablas !

    Sok a penz. Az a problemak fo okozoja. S az folyik a vilag minden reszerol manapsag. Persze akik csupan munkajik jovedelmebol elnek azok hatterben maradnak.
    Az tortent az elmult evtized esemenyei altal tavaly Novembereben.
    Az u.n. dolgozo kozeposztely. Akik munkaik megszuneseivel a munkatla prolikka valtak. A harag a liberalis golbalis eszmek es tettek okozva mind azt.
    De az tortenik am vilagszerte.

  • Figyelő!

    Én a kanadai fiatalokra gondoltam,akiket érint a cikk szerint a különadó,biztosan nem örülnek neki…

  • Bocs félértettem,a különadó helyesen csak a külföldiekre vonatkozik, a magas ingatlanárak miatt vannak rossz helyzetben
    az ottani fiatalok…!

  • rohadeo3678910
    .אתה יכול לשק לי ואחרי זה למצוץ לי את הזין להנאתך

  • @gyurka
    nagyon stílusos, pontosan olyan, mint amilyen te vagy

  • Chris, gondolom, miután elolvastad gyuri10 hozzám intézett „szavait” intézkedsz, ilyen útszéli stílus errefelé azthiszem nem metgfelelő
    gyuri10
    2017 április 21
    3:34 du.

  • RODEO36;
    Az elet leckeje a leheto sikerek eleresere az persze maig sem valtozott. Csak a korulmanyek talan egy kicsit.

    Az ma is, dolgozz, legy szorgalmas, ne vasarolj amit nem a szuksegesseg, soha NE vegy fel kolcsont, sporold penzedet, tegy jo befektetest, NE ugorj be hirdeteseknek es gyors-beszelo eladoknak.

    Tisztesseges dolgozo embereknek az az egyedulli lehetoseik.
    Legy ugyesebb es okosabb mint a svihakok !!!

  • RODEO36

    A 2008-as bankvalsogokat maguk a bankok okoztak sajat kapzsisagaikkal.
    Persze az egesz vilagott ewrintette.
    S a kormany, elobb Bush volt kesz segiteni a bankokat az adofizetok penzebol, s amint joot 2009-ben Obama, teljes fejjel ugroot Obama is abba.
    A 2008-as valsag volt mint ha a sziklaszelerol estunk volna le. De minden am, s azonnal.

    Hogy az hogyan toretent ,az csupan az ingatlan kolcsonok serkentesevel.
    Minden a kozgazdasagban kivalloan ment. Az ingatlan, s az epeitkeseke is.

    Mivel az rak emelkedtek rendszerese, a bankok adtak a penzt mint ha a fan nott volna a penz. Teljesen semmibe vettek a kolcsonfelvevok hitel-kepessegeiket, csak adni tobb es tobb kolcsonokat.
    Nem torftek, mert az arak biztonsagosan emelkedtek.
    Velve, hogy ha kolcsonfwelvevo nem fizet, az ingatlany visszatulajdonozak es eladasan, amint az arak allandoan emelkedtek , magassabb arakon lett volna eladhato.
    Sot, adtak 125% kolcsonoket vasarolni ingatlant. Ami soha azeleott nem tortent. 80-90%-os kolcson volt valaha is a leheto legybagyobb kolcson, a legkivalobb hitelek eseteben.
    Veltek a szakertok es bankarok hogy az ingatlan ar emelkedesek soha nem fognak lassulni, vagy esni.

    De jott a nap amikor az tortent. S a bankok bajokban talaltak magukat. A tomegek nem voltak kepesek fizetni a kolcsoneiket. A bankok bajokba kerultek.
    Folyamodtak a kpemanyhoz segitsegert.
    Bush javasolta, s Obama adott a bankoknak kozel 900 billio (miliard) dollar segelyt.

    Sok bankok adtak 50-100 millio dollaros bonuszokat ugykezeloiknek a lakossag penzebol, s a bankok oriasi meretekebn vegrehajtottak a kolcsoneik vegrehajtasait. Tulajdonba veve a kolcsonok alatti hazakat, s eladni nem tudtak. Rengetegen munka es lakasnelkullive valatak, amig sok hazak uressen altak.
    A bankok a vesztesegeiket persze az adokbol levonva.Mindakkor amikor a bankok gazdagodtak az adofizetok segito penzebol.
    A gazembersegek gazembersegei volt az mind.

    Ma az ingatlan es epitkezesek teljes gyorsasaggal haladnak ismet. Sokak figyelmeztetesei nema fuleket talal. Mert ma is a helyzet a 2008-as esemenyeket kovetoen rohannak.
    Kozben a tozsde is hasonloan rohan mert tul sok a penz befektetni. Mindenki csak vasarolj, vasarolj elevt koveti.
    A tozsdei befekteteseknel is problema hogy tul sok a penz, kevesebb a lehetoseg, s mindenki milliomos remel leni egy naprol a masikra.
    Hogy mi all elottunk az csak kepzelodes. remepve a legjobbakat de barmely reggel ebredhetun arra hogy a fenek ki-esett.

  • Kedves Bendegúz!

    Ezeket írod Rodeonak:

    „Az elet leckeje a leheto sikerek eleresere az persze maig sem valtozott…
    …dolgozz, legy szorgalmas, ne vasarolj amit nem a szuksegesseg, soha NE vegy fel kolcsont, sporold penzedet, tegy jo befektetest, NE ugorj be hirdeteseknek es gyors-beszelo eladoknak.”


    „A 2008-as bankvalsogokat maguk a bankok okoztak sajat kapzsisagaikkal.”

    Hát attól tartok, a mai társadalom és a világgazdaság működése ennél egy picikét bonyolultabb…
    😀

  • ALMA irta 4/22- 2;45 am =

    „…a vilaggazdasag mukodese ennel egy piciket bonyolultabb.”

    Uram; NEM irtam hogy az lehetne az egesz. De az egyen szamara az a leg-alapvetobb. Maskent csak a nagy bankok ,uzletek aldozataiva valik. Barmi sikeres is lehetne anyagialg mint jovedelme, de az adossagbol SOHA nem fog lenni kepes kimaszni. Egyesz eletebn ugyan azon problemakkal fogg kuzdeni.

    Na ha ohajtja tanumni valamit mind azok a tobbi koulmenyek reszlewtei ,amit On „picikenek” nevez.
    Konyvtarakban, sot a web=en is talalja mind a csinnya-binnya reszletek adatait, amit elete vegeig sem lessz kepes olvasni.
    Barki is javasolna Onnek azt, nem velne hogy hulyeseg lenne az ?
    Hat a lehetosegek amit en egy mondatban irtam ,azt On ,s mindenki all szembe azzal minden nap, eleteben.

  • Amúgy egyesek egymásnak héberül írt üzeneteihez (mivel nem értem)nem kívánok hozzászólni,de azért elgondolkoztató,hogy a kinti tájékozatlan ellenzéki hozzászólók még egymást is sértegetik……Na nem semmi!

  • Boda Marcsi
    2017 április 21
    11:24 de.
    Nem a helyiekre vonatkozik az extra adó, hanem a külföldiekre.

  • Boda Marcsi
    2017 április 22
    4:32 du.

    Itt csak Gyuri 15 sértegeti a hazaikat és kintieket. Neki a vallása még az átkozódást is előírja, ő maga írta máskor (nem a Tóra).

  • Almási Alma
    2017 április 22
    2:45 de.
    igen, sokkal bonyolultabb, a bankok nemcsak hiteleket, hanem legfőképpen háborúkat finanszíroznak és abból élnek, hogy kilövetik a konkurrenciát (na nem a Holdra ott úgysem találnának emberi nyomokat) és demokratikusan ráfogattyák a nukleáris csúzlijukat, hogy vegyél amerikait és légy hívő amerikában (hogy ők mitől lettek amerika amikor Amerika egy tripla Földrész és sok sok ország van rajta többek között a zusa is) bendegúz egészen jól közelíti, amikor azt állíttya, hogy ha egyszer hitelt veszel fel akkorsohatöbbé nem fox tudni kimászni ebből a csapdából erre van kitalálva: adósrabszolga…az okostelókon van olyan app, hogy CREDITKARMA úgy vágnám szájon aki kitalálta, hogy nemcsak a fogai de a lelke is kihullana…és a hírdetésen ott bazsalyognak kélyesen az idióták, hogy nekik van karmájuk

  • Bendeguz79
    2017 április 21
    7:06 du.
    igen, pontosan még annyit tennék hozzá, hogy vannak olyan „foglalkozások” amelyek pénzből pénzt csinálnak azaz semmit sem termelnek…lásd biztosító társaság…fűzfakoromban jelentkeztem egy álláshírdetésre azzal kezdte, hogy itt egy teszt (12 oldal sűrűn telegépelve minden sor egy kérdés igen nem válaszlehetőségekkel) és azt kérte megállás nélkűl töltsem ki és magmra hagyott becsukva az ajtót, majd mikor megkapta, akkor 5 perc múlva visszajött, hogy nem kapod meg az állást, a teszt azt mutattya, hogy te egy talpig becsületes ember vagy és őszinte, pedig mi biztosítási ügynököket keresünk…
    és elköszöntünk egymástól

  • Kedves Bendegúz és Rodeo!
    Nem vagyok közgazdasági szakember, de az az érzésem, ugyancsak meglepődnénk, hogy hol is tartana a gazdaság – és vele a gazdasági boldogulásunk – ha nem lennének bankok, „fiktív” pénz, meg tőzsde, meg pénzügyi „hazudozás”… Hogy mást ne mondjak, az egész szocialista tábor a béka feneke alatt volt például az ilyen eszközök hiányosságai miatt. Mindösszesen 70 éven át… És még csak nem is látszott az alagút vége, sőt…

  • A fizikában szinte semmi sem történik, ha nincs feszültség, potenciál. (Valamiféle „vágyakozás”). És ez természetesen így van a gazdaságban is, szükség van motivációra. A fizikában vagy van, vagy nincs, a társadalomban viszont ez jól gerjeszthető tudati úton. Erről lemondani azt jelenti, hogy a minimális szinten élni. Szerintem sokan nem szeretnék, már ha abból indulok ki, hogy menekülnek a magyarok nyugatra. Nem az éhezés elől, hanem a minimális szinten élés elől…

  • ALMA es RODEO soraira;

    Igen. Egy tarsdalom ugy mint tagjai, s a gazdasagainak mukodese sok-sok mindenfele egyeneket , foglalkozasokat, s uzlet lehetosegek eredmenyeikent mukodik.

    Mint a bnakok, hasonloan a biztositok, es sok mas uzleti kezdemenyezesek csupan csak a toke, s a lelemenyessege eredmenyei.
    Mondhato hogy mindazokra szukseg van. Az az hogy amig azok kepesek mukodni sikeresen, akkor a kozgazdasag egy reszei.

    De hogy hogyan mukodnek az a kerdeses.
    Mukodnek a kozosseg elosegitesen,tisztesegesen, vagy gazemberkednek? Az a kulombseg! S az csupan akkor valik mukodesuk a kozosseg erdeket szolgalni , amikor megfelelo „ellenorzesek” leteznek. Azert az a szuksegesseg a kormany szervek kotelezetsegei.
    Ha azon kormanyszervek nem mukodnek megfeleloen, vagy reszrehajlo, mondhatnank hogy gazemberre valnak, akkor a kozosseg, ill. a kozgazdasag szenved, s az atlag emberek szenvedik annak eredmenyeit.

    Tehat a kormanyszerveknek szuksegessegei hogy „politika-mentessege” legyen mukoseseben. Amikor az tortenik az allami korrupcio leheto.

    Ugyan akkor, a tulzott, s eszztelen a felugyelet, ill. ellenorzes korlatozottsagot okoz. Annak eredmenye hasonloan gazdasagi sikertelenseget okoz. Mint a szocialistai rendszer. Lathatok azok ma is, mint Cuba,Eszak Korea, Venezuaella,stb.

  • Mi nagyon jól éltünk a szocializmusban, mivel apám vidéken volt fogorvos, amivel jól lehetett keresni. Még akkor is, hogy a papám jóval olcsóbban dolgozott, mint mások. De nem gyűjtöttünk vagyont, mert nem volt rá igényünk, még kocsit se vettünk. Budapesten nagyon jól lehet közlekedni kocsi nélkül is. Hanem a pénzt hobbira költöttük. Utazgattunk az országban, a papám amatőrfilmezett, sportoltunk, sportügyeket, versenyeket rendeztünk ingyen, és nagyon egyszerű igényeink voltak. Ettük, ami volt, öltöztünk abba, ami egyszerű, célszerű és olcsó volt, jártuk a hegyeket, megáztunk, szabad ég alatt aludtunk, szúnyog, kullancs csípett, bozót tépett, csalán szúrt… Vidám és teljes élet volt, és szabad, mert a legnagyobb rabság az, ha szenvedsz azért, hogy „nagy ember” legyél, „sikeres”, „vagyonos” és előkelő. Nekünk nem is jutott eszünkbe, hogy nyugatra menjünk. De ez egy másfajta élet.

    A mai lehetőségek között kevés ember elégszik meg ennyivel. Ha pedig SZEREZNI akarsz, és gazdagon élni, hát akkor bankokra is bizony szükséged lesz.

  • Kedves Egyetlen és 1-es számú hazai lámpa,
    úgy emlékszem,soha senkinek a vallását nem emlegettem.Legalább is soha nem elítélően. Sajnos úgy látom,hogy annyira nem vagy megbékülve az én vallásommal,hogy a hazudozás nívójára süllyedtél le.Amit rodeonak írtam be ivritül semmi kép nem átkozódás.Maximum egy ajánlat,mert tudom,hogy ő megérti.Le nem fordítom,mert az angol nyelvű beírásokat sem fordítja le senki.Ha viszketegséget okoztam kíváncsiságodnak,kérlek bocsájtsd meg bűneimet miképpen én is megbocsájtom hivatkozásodat és gúnyos emlegetésedet a Tórával kapcsolatosan.Kérlek nézd el nekem,hogy zsidó vagyok. Ezért élek ITT és nem OTT ahol bármikor előfordulhat,hogy nem csak sértegetnek.Legyél boldog,hogy egy zsidónak a szagával kevesebb zavarja árja orrocskádat.