Kamupártok innen-onnan

2017 május 20 9:56 de.31 hozzászólás

A legutóbbi, pontosabban a választásokat majdhogynem felvezető hírek közé tartozik, hogy az ügyészség megszüntette a kamupártokat célkeresztbe vonó eljárásokat. Ezt több okból sem hiszem olyan hírnek, amin nagyon meg kellene lepődni. A szavazókat megosztó kisebb-nagyobb formációk ugyanis nyilvánvalóan nagy szolgálatot tesznek a kormánypártnak. S nem csak a választások alkalmából.

szavazgatas

Így sok szempontból még az is kérdéses, hogy hol kellene meghúzni azt a határt ahonnan még hiteles pártnak, társadalmi formációnak érdemes tekinteni egy szervezetet. Még akkor is, ha a szavazásokkor töredékszázalékokat felmutatni képes pártokat valóban könnyedén lehet esetleg kamupártnak tekinteni. Ezek esetében könnyedén feltételezhetőnek tekinthetjük, hogy a választási támogatások felmarkolása a cél. S most, hogy az elszámoltatást is mellőzik, ez még vonzóbb lehet a pénzszerzési ötletek palettáján. Ugyanakkor nem csak a tényleges szavazatok megosztásában lehet hatalmas szerepük, hanem egyfajta sztrájktörőként is szerepet kaphatnak. Mert ne felejtsük el: most is vannak olyan hangok amelyek szerint a passzív bojkott egy baromi jó ötlet.

Holott már korábban is inkább látszott barominak, mint jónak. Az a formája a bojkottnak, amelynek ötletét nagy örömmel osztogatták ész gyanánt, aligha vezet a sehovánál messzebb. Mármint az, hogy mindenki maradjon otthon, és a teleknél, a sarki krimónál komolyabb megközelítési célt még véletlenül se tűzzön maga elé. Ez 2012-ben is úgy tűnt, hogy leginkább a Fidesznek kedvez. S az, hogy 2014 januárjában még mindig sokan tartottak ezen a ponton, akkor is sokkal inkább tűnt pótcselekvésnek, mint előremutató ötletnek. Pótolva az elvesztegetett időt, a valós együttműködések, és a programok hiányát. Miközben akkor is világos volt: egy esetleges passzív bojkott bekövetkezésekor a kamupártok, a mondvacsinált szervezetek még mindig biztosíthatják a demokrácia szépségflastromját a saját győzelmét bebiztosítani igyekvő kormánypártnak.

Azzal, hogy egy éve ismét előkotorták a „maradjotthonpecázni” stílusú bojkott lemezét a sifonérból, szintén szüksége lehet a Fidesznek azokra a formációkra, amelyekre hivatkozva demokráciát kiálthat magára. Ebből a szempontból nem túl meglepő, ha valamilyen formában biztosítják a jelenlétüket a választási hajszában. Már csak azért is, mert egy aktív, valósan sztrájkszerű bojkottra. A szavazóhelységek fizikai lezárására, a megközelíthetetlenség biztosítására nem kell számítania a kormánynak, és a pártjainak. Ehhez ugyanis részben szándék, részben a tömegek megszólításának képessége, részben ezt megvalósító vezető, részben olyan program kellene, amit az említett vezető artikulálni képes az említett tömegnek. Márpedig ebből a halmazból szinte minden elem hiányzik. Akkor, ha az ellenzéket összefogó kompromisszumos helyzetben képzeljük el mindezt. Van karizmatikus vezető, de őt az ellenzék egyes pártjai hivatalból nem szeretik. Vannak programtöredékek, de nincs kompromisszumos, mindenki által elfogadott és kommunikált program. Árnyékkormány? Na, az pláne nincs. Vannak jelszavak, amelyek mentén utcára hívható egy kisebb-nagyobb sokadalom, de a jelszavak mögött jobbára indulatok és nem programok vannak. Így csak egyre fáradó tömegek vannak.

Alkalmasint persze azoknak a szervezeteknek is érdekes lenne a megítélése, amelyek szintén a tiszavirágok halhatatlansági igényével alakulnak, tűnnek fel, majd inflálódnak el. Valamint azoknak a megítélése, akik arcává válnak ezeknek a szervezeteknek. Akkor is, ha ezek a szervezetek ideig-óráig képesek felmutatni egy, a nullától különböző, támogatottságot. Kiválóan teljesítve regnálásuk alatt azt a funkciót, hogy fásultabbá, illetve megosztottabbá tegyék Orbán amúgy sem túl aktív és korántsem egységes ellenzékét. Amely alapján akár besorolhatóak lehetnek a kamupártok sorába. Akkor is, ha egy fillért sem vesznek fel. Az ellenzékiségük válhat hiteltelen kamuvá. Néhányról korábban is említést tettem. De bárki nyugodtan megpróbálhatja megfogalmazni, hogy ma mekkora messiást lát, mondjuk, Pukliban, vagy az általa hátrahagyott egyletben. Vagy a későbbi messiástvárás alanyában. Abban a Momentumban, amelynek vezetői legfeljebb a kit utálunk még jobban szintjén kommunikáltak a pártokról. A többiről. De a sor ennél hosszabb, és várhatóan csak nőni fog a jelek szerint.

31 hozzászólás

  • Anita Szászy

    Szerintem régen ,és most is vannak,és lesznek is a jövőben pártok amelyeket nem ismer el egy-egy másik pártocska,vagy a kormánypárt .Az idő ,és a cselekvési stratégiájuk,elveiknek helyessége dönti el,hogy a pártok a helyükön maradhatnak-e .Kamu párt ? Jogi szinten sajnos nem létezik,mert a magyar választásojogi rendszer szerint bárki alapíthat pártot,tovább nem jön be most a jogszabály ,mert nem kimondottan ennek elemzése a feladatom,de biztos vagyok abban,hogy akárki nem alapíthat pártot.

  • Anita Szászy

    A mondatom vége nem fedi a valóságot,tehát bárki alapíthat pártot.Kicsit túlgondoltam a témát ,ezért került a paradoxon a végére .

  • A legcélravezetőbben a Fodor vezette Liberális Párt mögé kéne beállni a baloldali morzsalékpártoknak, és akkor a szabad marihuána-fogyasztással élve nem fájna az elmúlás fájdalma.

  • A törpepártokról, viccpártokról, kamupártokról stb. nagyon érzékletesen ír a szerző…Ime akik bejelentették, hogy 2018-ban önállan indulnak :
    1.)DK
    2.)LMP
    3.)Együtt
    4.)PM
    5.)Momentum
    6.)Kétfarkú
    7.)MoMa
    8.)Liberálisok
    9.)Gémesi új pártja
    10.)Pukli még meg nem alakult új pártja

    Nos a Parlamentbe jutás az 5%. Tehát pártonként kell, hogy legyen kb 300-350 ezer szavazó. Tíz párt esetén ez a szavazóbázis 3 millió 500 ezer főből (!) kellene hogy álljon. Ekkora bázisa még a Fidesznek, sőt a Horn Gyula MSZP-jének sem volt. És akkor még nem is számoltuk hozzá az MSZP vagy a Jobbik meglévő 1,2 millió illetve 6-8 százezres támogatói körét.
    Már a bejelentés is szép summát jelent! – Nyilván a baloldali zavaros mocsokban halásznak, tudva, hogy Parlamentbe jutás esélye csekély…

  • Barmi szabad tarsadalomakban barki is szabadon, minden eloitasok nelkul alapithatna, politikia, polgari, partokat, szervezeteket, vallasokat, stb.stb.

    Persze a problema azzal hogy a valasztasok idejen talan nem letezne egy sem a tobbseg tamogatasat elvezni.
    Azert lett az USA-ban a sok idok utan csupan ket (2) eselyes partok. Persze vannak kb. 100 kis-partok de jelentektelenek, mert a harmadik part csupan mint „spoiler”
    (elronyo part) lehet.

    Az 1932-es nemet pelda fogyelmezteto lehetne mindenkinek.
    A 34 part kozzul a legnagyobb reszt csak Hitler partja szerzett, de csak 32%-ot. Tehat 68% ellene szavazott.

    Ki az ordog ohajtana azt ismetelni?

  • Komolytalannak tartom a 13. havi nyugdíjat, meg a nyugdíjasoknak ingyen gyógyszert ígérő pártokat.
    Különösebben az az ígéret sem nyűgöz le, hogy „leváltjuk az Orbán-rezsimet”. És mi lesz utánuk?
    Jó lenne valamiféle jövőképet felvázoló pártprogramról hallani, ami itthon tartaná a több-százezer rövidesen külföldre távozni akarókat.
    Sajnos, ilyen pártról még nem hallottam, s attól tartok, a közeljövőben nem is lesz.

  • Hát tényleg vannak kamu pártok,törpe pártok és még napjainkban is alakulnak olyanok, akiknek az előbbiekhez hasonlóan semmi esélyük,pláne,hogy senki nem hallott róluk…..(amit meg igen arra a többség nem vevő)!!!
    A jobbikon belül nagy harcok vannak,sok szavazót veszítettek…és nem véletlenül!
    A törpéknek meg azért nincs esélyük,mert már sajnos hallottunk róluk eleget…..és egyfolytában egymást piszkálják összefogás helyett..!!!
    Az egyetlen számító baloldali MSZP- meg a múltja és a jelene miatt nem nyerő….
    Na nem sok jövőt jósolok nekik(az ellenzéknek) és erről nem a Fidesz tehet,hanem saját maguk!!!!
    hitelesség,ész”0″,a hatalomvágy meg óriási!

  • 5% a minimum szvazatok szuksegessege a Parlamenti szekert.
    De azt nem a nemzeti altlanosagban am. Lehet csak egy, vagy minden kepviselo keruletben.

    S mi a minimum a PM-ert, no meg az Elnoki pozicioert ?
    Theta kis partok kepesek itt-ott nyerni es aztan celjaikban egyesulni. Nem ?

    A kispartok esetevel a szavazatok elforgacsolodasa a problema.
    Az egyszeru megoldas, a jelentosebb partoknak egyesulni.
    Pont mint Rakosi tette. Csatlakozol vagy eltunsz ! Hm?

  • A sok párt alakítása, teljesen pszichés dolog a magyaroknál!
    Évtizedekig egy párt rendszerük volt, ezt még a mai napig nem tudták feldolgozni.

  • Drizari
    2017 május 20
    3:15 du.

    Igen, valószínűleg a programtalanság a legnagyobb baj….

  • Andy Mage,

    ma kifelé nyitottak a határok, azt se kell bejelentened, ha végleg emigráltál. Egyedül az állampolgárságról lemondásodat kell jelezned.

    Így nincs kormány, vagy rendszerváltó feszültség az országban, ha nagyon nem tetszik neked a kialakított autoriter rendszer, bármikor elköltözhetsz külföldre. Aki marad, annak vagy megfelelnek a körülményei, vagy a csekély képességei miatt nem bír külföldre távozni. Ez lehet iskolázatlanság, nyelvtanulási érzék hiánya, pénztelenség, idős életkor, idegen környezettől való félelem, erős családi kötődés, tartós betegség. A hazaszeretet nem szerepel közöttük, aki csak erre hivatkozva nem emigrál, az hazudik.

    Az itthon maradó és változást akaróknak így nem marad más lehetőségük, mint az országgyűlési képviselőválasztáson a nekik megfelelő pártra voksolni. Nagyon úgy tűnik, hogy ők kisebbségben vannak, és a szavazatszámuk nem lesz elég egy kormányváltáshoz.

  • Mi van akkor, ha maga a pártokrácia az oszd meg és uralkodj az egymás ellenében kijátszott megosztottságok fölött egyik módszertani eszköze?
    A jogrendszerünkben deklarált, h minden hatalom a népközösségünktől, a NÉPKÖZÖSSÉGÜNK TAGJAITÓL származik (származtatott). Ez egyértelműen, a személyes autonómiákból való indulást jelenti.
    A személyes autonómiát korlátozza az egyes emberek belátása. A visszaélésekkel nem befolyásolt szabad akarattal megkötött megállapodásokban vállaltak és a cselekedetek jogkövetkezmények keletkeztető hatása.
    A konstrukcióban más jogosultság keletkeztető komponens NINCSEN.
    A vezetőségünk a felhatalmazottság LÁTSZATOK előállításával és az ezekkel való visszaélésekkel, ezeken keresztül tud garázdálkodni.
    A pártokráciai csaláshalmazban az egyik nagy LÁTSZAT komponens az, h rajtam kívül bárkinek is jogosultsága van az én terhemre jogosultságokat keletkeztetni.
    Hát, nincs joga. Még többségnek sem. Mert ugyi, az akárhányszor nulla is nulla.
    A vezetőségünk erre a már korábban kiépített HITRE építetten beszél felhatalmazottsági mértékről (pedig felhatalmazottság vagy van, vagy nincs).
    A vezetőségünk ezt a felhatalmazottsági mértéket próbálja maximalizálni az „érvényes” szavazatok számának maximalizálásával.
    Erre jó minden ami az ALATTVALÓKAT arra készteti, h a diktált szabályok szerint kitöltsék a megbízási szerződés blanettákat (elmenjenek X-elni).
    Erre jó a sok kis a választási paródián szerepeltetett pártocska, független és álfüggetlen szereplő is.
    Csupán a „jól” kitöltött szerződési blanketták mennyisége számít. A többiről már gondoskodik a mandátumok elosztási szabályrendszer.

  • Drizari
    2017 május 21
    2:12 de.

    Minden mögött még végig gondolatlanul is sok komponens van.
    Vannak akiknél bármilyen meglepő egyesek számára, döntő komponens a hazaszeretet is.
    És nem csupán a jelenlegi konstrukcióban való vezető választás a lehetőségünk. Pontosabban, egyre többen vagyunk akik úgy látjuk, h ez is csupán egy látszat lehetőség.
    A valós lehetőség az embertársaink tudatainak jó irányba való befolyásolása. Szavakkal és tettekkel is.

  • Drizari
    2017 május 21
    2:12 de.

    Abszolut! A hatalomnak nem érdeke a határzár. Akármit is mond.
    ld.
    http://endresy.blogspot.hu/2014/07/politikai-haszonlesessel-futott.html

  • Azok a pártok amelyek a kamu-választásokon részt vesznek azok mindannyian kamupártok és hazaárulók. Amúgy lénygegében egyedül a Magyar Köztársaság alkotmányos rendjét megdöntő uralkodó állampártnak van tényleges súlya – bár az se vehető szoros értelemben pártnak, ugyanis egy valamirevaló pártnak van valamiféle társadalmi beágyazottsága, nem csak az anyagilag, egzisztenciálisan közvetlenül érdekeltek apparátusai ( még ha néhány turul-hungaristát meg is tudnak szólítani, az viszont még messze van a társadalom kétharmadától, ahogyan az októberi népszavazásnak becézett szociológiai felmérés is megmutatta… )

  • Nagy Gyula,

    hozzáértők szerint Magyarországon 4 millió ember (gyerektől öregig) él a létminimum alatt. Nem hinném, hogy őket a hazaszeretet tartja itthon.

  • Nagy Gyula

    A jó irány,ha nem fogjuk be a,papírok nélküli és kétes
    migránsokat,csak a az igazoltan menekülteket,sok normális ember így gondolja!!!!!
    se léhűtő ,képzetlen,dolgozni nem akaró emberre,se terroristákra nem tartunk igényt!!!
    Igenis van empátia,megértés(bizonyos határok között)és nagyon helyesen van egy hazaszeretet,meg önvédelem!
    Ezt egyre több ország így gondolja és nagyon helyesen!!
    Van aki méri az észt…de közben hasonlóan gondolkodik és van aki véghez is viszi ,amit az országa érdekében elhatározott!!!

  • nem fogadjuk be –helyesbítés!!!!

  • Drizari
    2017 május 21
    2:15 du.

    A hit hatalmas erő. Van olyan állítás amely szerint hegyeket is képes mozgatni.
    És miután a teljes tudati tartalmunk képzetes, cakli, pakli a hit kategóriájába tartozik. Ebből adódóan, vagyunk hitethetők, becsaphatók is.
    Az igazság pedig ebben is, az IS-IS.
    Én két diplomával tudatosan vállaltam a rendszer nonkonformságot. Az itthon maradást és a szegénységet.
    Egy vagyok a négymillióból.
    Jól átgondoltan tűztem ki a célomat, vállalva a tevékenységemmel járó szemétkedés reakciók elviselését is.
    Itt is a kitűzött célom megvalósulása érdekében tevékenykedek.
    Sokan vannak akik mentálisan megnyomorítottan, tehetetlenül sodródnak, miközben gyakran a holnapig sem látva megpróbálják fenntartani magukat.
    És sokan vannak olyanok is akiket valamilyen cél, elkötelezettség tart itthon.
    Igaz statisztikát erről sem láttam.

  • Boda Marcsi
    2017 május 21
    2:43 d

    Mióta világ a világ, az „ellenében”-ből soha sem képződött megélhetés.
    Persze, van amit a megélhetés érdekében meg kell fékeznünk.
    Például, a MIGRÁLTATÓKAT.
    Ne legyenek kétségeid, a teljes hazai vezetőségünk is a migráltatók közé tartozik.

  • Nagy Gyula
    2017 május 21
    4:17 du.

    Sőt, az éhenhalást is nemesebbé teheti a hit, ha mellétesznek egy szerzetesi fogadalmat vagy hasonlót.
    A tehetetlenséget is meg lehet ideologizálni.Biztos Te vagy a kivétel, és ezért ne sértődj meg. De a magam részéről jobbára olyanokkal találkoztam, akik az elkötelezettséget, a hitet, és hasonlókat jobbára a lépni képtelenségük, a tehetetlenségük, a váltási gyávaságuk, vagy pl. a nyelvtudás, a szakmai gyengeség fedősztorijaként emlegették. Illetve, mert ezt sem becsülöm le, olyan családi elkötelezettségei vannak (idős szülő, magatehetetlen rokon, stb.) ami megkerülhetetlen. Alkalmasint a középkorúak és idősebbek jó része még ezért van Magyarországon (50+ -os generáció)
    A többiek nagyon is kimennének, és a múltban is kimentek. A különbség az, hogy régebben kimentek egy ösztöndíjra, egy projektre és aztán hazajöttek. Már csak azért is, mert az Angliai keresetből meg tudták alapozni az egzisztenciájukat és tudták: a kinti tudásnak becsülete van.
    Ma is kimennek, de kint is maradnak, mert az egzisztenciát nem a kinti tudás, hanem a benti nyalás alapozza meg. Miközben a kinti keresetből biztosabb odakint, mint hazahozni úgy, hogy Orbán bármikor lenyúlhatja. Ld. magánnyugdíjak. Befektetni sem érdemes egy gazdaságban, ahol oligarchikus kleptokrácia dönt a megrendelésekről, illetve a valós piac ténylegesen szűkül.
    A magam részéről azt hiszem, hogy a gyermekek vacsoráját a hit nem pótolja. A reggelit és az ebédet sem.

  • Andy Mage
    2017 május 21
    7:20 du.

    Az a szegmens is erősen jelen van amiről írtál.
    És ez nem csoda az amerikanizálásunk (átideologizálás) és az általad is írt, jelenlegi hajmeresztő gazemberségi működtetési rend mellett.
    A hit adja a legfontosabbat is, a REMÉNYT. És ezzel a változtatási képességet.
    Írtad, h korábban a kimenők nagy többsége hazajött. Ott hagyva egy már beindított egzisztenciát.
    Ezt pedig azért tették, mert a szülőföld több, mint csupán egy élőhely.
    Nagyon jó statisztikai igazság, h egy bizonyos életlehetőség szint fölött szinte alig van a szülőföldről elvándorlás.

  • Nagy Gyula
    2017 május 22
    2:12 de.

    Nem egészen azt írtam, amit citáltál, illetve ahogy citáltad. Hanem azt, hogy sokan korábban eleve az ideiglenesség szándékával mentek el. (ösztöndíj, pl.). Ellentérben a jelenlegi tendencikkal, amikor sokan eleve úgy távoznak, hogy eladnak mindent, és elmennek.
    De azt sem vitatom, hogy a honvágy nagy erő.
    Azt sem vitatom, hogy az ötven éves osztályvezető főorvos már nem megy el. De nem is ő jelenti a nemzet jövőjét.
    Valójában pont az a középréteg távozik, amelynek a tagjai a legnagyobb veszteséget jelentik. S nem csak létszámban. S akiknek a gyermekei már nem itthon születnek majd.

  • Andy Mage
    2017 május 23
    1:24 de.

    Ezt eddig sem vontam kétségbe.
    Az amit a hazaszeretetről írtál, háborított fel.
    Örömmel látom, h ebben is közelítettél az igazsághoz.
    Nem a hazaszeretettel van baj, hanem az elkényszerítéssel.
    És valóban azok mennek el akiknek az elmenetele hatalmas veszteség mindannyiunknak.

  • SchumackerLady

    ˙

    Szerintem a kamu pártok sokaságának a szülőotthonát valahol a titkosszolgálatok tájékán kéne igazán keresnünk. Azonban ezek teljes mértékben a fid SS-nek – de leginkább Orbanininek közvetlenül – alárendelt végtelen költségvetésű szervek. Az ilyesféle rejtett tevékenységeik között még a legjobb esetben is egy Hubble segítségével lennének földeríthetők. Például úgy, mint az említett Űrtávcsőnek, a Karina nevű kaotikus csillagködben tett optikai utazása során, csillagok születését regisztráló mesés felvételei.
    Egyszóval az ilyen csalás fölfedésére a NASA, de minimum egy CIA lenne csak alkalmas. 🙁

    .

  • MyFairLady – Schumacker!

    Ezek az apró pártsűrítmények nemcsak kamu célból, a választóerő azaz a választási gravitáció egyszerű lekötése céljából, de őket sokszor bizonyos társadalmi szerepjáték tényleges eljátszásával is megbízzák. Így indult útjára a szélsőjobboldali Jobbik majd a zöld címkével felruházott Legyen Más a Politika nevű cssászári és királyi udvari ellenzék is.
    Az már egy más lapra tartozik, hogy ezek a politikai térben gellert szenvedve, s így aztán öntörvényűvé vállva, hatalmas metamorfózisokon átesve, a Keresztapjuk, a mesebeli Kisgömböc [köznyelven disznósajt] fejére nőve, ma már önálló – az eredetileg ráruházott vazallusi feladatoktól* alaposan eltérő – politikai létezésbe fogtak jól megnehezítve vele jóságos létrehozójuk nappalait, de éjszakáit tán méginkább…

    .

    * Néha-néha azért még ma is haza-haza [ti. a fid SS pályára] játszanak, ill. vesznek részt olyan fid SS rendezvényeken, amelyeket az ellenzék már csak elvből is bojkottál, de ez náluk pusztán nosztalgia…

  • Kedves SchumackerLady
    Írod:
    „Az ilyesféle rejtett tevékenységeik között még a legjobb esetben is egy Hubble segítségével lennének földeríthetők.”

    De minek lövöldöznénk ilyen baromságokra azzal a méregdrága távcsővel? Anélkül is tudjuk, hogy megy ez…

  • SchumackerLady

    Kedves Almási Alma !

    Épp az a baj, hogy csak úgy általában tudjuk, hogy a kamu-pártokat a FideSS érdekszférájában hozzák létre, de konkrétan;

    „nincs műszer, mellyel mindez megmutatható.”

    .

  • A kulcsemberek, a sok helyen szereplő aktivisták és a retorika sokmindent megmutatnak.
    És lehet finomabb elemzést is végezni.

  • Ez a sokpártisság ismerős a történelemböl.Ez nem más,mint OSZT MEG ÉS URALKODJ…Az egész csak erre jó.Cél szétforgácsolni az ellenzék oldalon lévőket,hogy a hatalamo maradjon annl,aki éppen uralja.Csak az a baj,hogy ez nagyon sok forintjába kerül az adófizetőknek.Ez a pénz az ablakon lesz kidobva.

  • Drizari:
    „ma kifelé nyitottak a határok,”

    Igy van. Legalább is ma még…

    Drizari:
    „azt se kell bejelentened, ha végleg emigráltál.”

    De igen.
    Sőt, elég nehezen megszerezhető előzetes gyámhatóság engedély kell az együttélő szüleivel közösen végleg emigráló 18 év alatti gyermekek külföldre távozásához. Az ezzel kapcsolatos nehézségeket jelentősen enyhíti, hogy ma a törvény nem határozza meg, hogy mennyi idejű külföldi tartózkodás esetén minősül valaki „végleges eltávozási szándékunak”. Tehát ha egy család akár 5-6 éve külföldön él, és mondjuk egy magyaroszági rokonlátogatás ideje alatt a magyar hatóság megpróbálja felelősségre vonni „gyermek jogellenes külföldre vitelének” büntette miatt, a család sikerrel védekezhet azzal, hogy „igaz, mi gyerekeinkel együtt gyámhatósági nélkül 5-6 éve külföldön élünk, de nem végleges szándékkal, előbb-utóbb majd vissza akarunk térni Magyarországra”. A dolgot viszont nehezíti, hogy ebben az esetben a gyermeknek és legalább az egyik szülőnek mindvégig fent kell tartania állandó bejelentett magyarországi lakcímét; és mivel az EU szabályai szerint az EU-n belül mindekinek ssak egyetlen állandó lakcíme és egy ideiglenes tartózkodási helye lehet, a gyerekek és (legalább az egyik) szülő magyarországi állandó lakcímének fennmaradása külföldön nehézségeket (iskoláztatás, családi pótlék, stb.) okozhat.

    Be kell jelenteni még a külföldi munkavállalás céljából történő, nem véglegesnek szánt távozást is. (Igaz, ennek ez utóbbi kötelezettségnek a legöbben nem tesznek eleget; legfeljebb majd csodálkoznak, amikor hazatérve megkapják a párszázezer, esetleg millió forintos birságról szóló határozatot.)

    Drizari:
    „Egyedül az állampolgárságról lemondásodat kell jelezned.”

    A magyar állampolgárságról „lemondani” nem lehet. A köztársasági elnökhöz (az eljárási illeték lerovása után külföldön a konzulátuson, belföldön az anyakönyvi hivatalon át, a belügyminiszteren keresztül) előbeterjesztett kérelemben lehet kérni a magyar állampolgárságból történő elbocsájtást. De az emigráns nyugodtan megtarthatja a magyar állampolgárságát is, az semmi bajjal nem jár, az elbocsájtását csak akkor szükséges kérelmeznie, ha olyan ország (pl. Németország) állampolgárságát kívánja felvenni, amelynek törvényei szerint szükséges a korábbi másik állampolgárságának a megszünése.