Soros-licit: Recsk felé félúton?

2018 január 17 10:19 de.108 hozzászólás

A választásokhoz közeledve a Soros Györgyöt kampányarcnak felhasználó Fidesz-kommunikáció újabb spirálfordulatra állt rá. Ezen lehet ártatlan szemekkel megleődni, és költői kérdésekkel látszatmeglepődőst játszani. De felesleges. Gyakorlatilag egy, a történelem által agyongyakorolt forgatókönyvet játszik végig Orbán és csapata.

A legújabb ötlet különben az, hogy visszatették a rezsóra melegedni az ötletet: tiltsák ki Sorost Magyarországról. De legaláb a lehetőségét szeretnék keresztülhajszolni az országházi gombnyomogatókon. Az Origo szerint. Az ezt megszellőztető szövegben felsorakoznak az olyan agyonhasznált fordulatok, mint álcivilek, megvásárolt baloldaliak, és hasonlók. Arról nem szólnak, hogy a jobboldaliaknak mennyi volt az árfolyama. Amikor még Orbán is Soros egyik alapítványának pénzén járt, tanult külföldön. Amely árfolyamon lehet, hogy érdemes lenne a nagy sorosozóknak is elgondolkodni. Mert az már korábban is világos volt: ha a milliárdos valóban az ország ellen spekulálna, akkor „Orbánnak és kormányának a támogatásánál keresve sem találhatott volna jobb végrehajtót”. Sokkal célszerűbb lenne ugyanis egy cezaromán vezető megvásárlása, mint a bizonytalan jövőjű ellenzéké. Ebből a szempontból, ha létezik egyáltalán Soros-terv, akkor lehet, hogy a Fidesz környékén sem ártana, ha néhányan elmesélnék a saját verziójukat.

Mert a nagy füstöt eregető lózungok azok röpködnek össze-vissza. Gyakorlatilag folyamatos harci stresszt kiváltva és fenntartva. Évek óta. Egyre emelve a tétet. Ami azért törvényszerű, mert az azonos izgalmi állapot fenntartásához a korábbi, hasonló célú, szövegek által megemelt ingerküszöböt kell átvinnie az újabb, és mégújabb, megszólalásoknak. Az, aki beül egy ilyen csónakba, az mindaddig folytatni kénytelen a licitet, amíg „megmondóemberi” pozícióban hagyják. Ez magyarázza azt, hogy egyre újabb ellenségek kerültek elő a hatalmi retorikában, és az egyre irreálisabb ellenségképekhez egyre körmönfontabb összeesküvés-feltevések kezdtek párosulni. Amely feltevések azért is lehetnek szimpatikusak, mert az igazi összeesküvés-elméleteket csak erősítheti a bizonyítékok hiánya. A Fideszért akár vallásháborút is hirdetni kész híveket meg egyébként sem feltétlenül befolyásolják a tények. Nekik a vezér fél, negyed, majd huszadigazságai is a messiási megnyilatkozás szintjére emelkednek.

Ugyanakkor az ellenségképekhez szinte természetszerűleg kerülnek egyre közelebb a belső szabotőrök, a hon kijelölt ellenségei, akiket megvettek. Ez a retorikai fordulat a történelemben nem egy esetben vezetett leszámolásokhoz. Fel lehet tenni a költői, és persze álnaív kérdéseket, hogy: „Mit terveznek a sok sorosisztával? Büntetőtábor? Kényszermunka? Illegalitás?” De alig valószínű, hogy szükséges megjátszani az ostobát. Elég visszagondolni az orbáni szövegekre az elmúlt évekből. Már elég régóta felbukkannak azok a motívumok, amelyek alapján mindenki ellenség, és hazaáruló, aki nem nyalja fényesre Orbán tomporát. Ez már 2015-ben, a tusványosi melldöngetéskor is meg lett izenődve. Ami a táborokat illeti: az is tudható a történelemből, hogy Dachau első lakói nem zsidók, hanem ellenzékiek voltak.

Amely ponthoz az orbanizmus is eljuthat. A koncepciósnak is tekinthető eljárásokkal voltaképpen a határhoz ért a hazai hatalomgyakorlás. A választások célja a kiteljesedés megakadályozása is lehetne. Akár.

108 hozzászólás

  • orban visszafizette-e mar sorosnak azt a penzt amin tanult?
    mert addig budos van……….

  • Az a lény azt mondta : ő nem sajnálja a zorbántól azt a pénzt ,akkor megérdemelte,mert a kommunizmus ellen harcolt.
    Így nyugodjatok meg : gyuri nem kéri vissza és nem is fogadná el,mert ezzel csak önmagát járatná le.
    Na és ennek üdvözletével.

  • Micsaoda kerdes egy ‘kiosbetustol’.

    Orban es a tobbi diakok akikre barlev hivatkozik csupan a lehetoseguk volt elni a lehetoseggel.De ‘master’-uk egy oriasi adolevonasra kapott ;ehetoseget.

    Az amerikai adofizetoknek kelett „fizetni” mind azon osszegeket amit az ado-bavallo levont jovedelmebol s adomentesseget elvezett.

    Tehat aki kepes egy percre gondolkodni (persze a ‘kisberusek’-tol az elkepzelhetetlen), belathatna hogy mind azon osszegeket az illeto adobevallo nem szenvedett adofizetersevel. Mind azt az osszegeket masoknak kellet fizetni,ill.helyettesiteni. Ha nem ,akkor meg az allam-kincstar kolcsonoket kenyszerult felvenni. S azt a tobbi adofizetok a hozzadott kamattal kotelezve fizetni hosszueveken at.

    Orbanjuk es tarsaik azt csak kihasznalva eltek a lehetoseggel. Ugy mint mind az itten ingyen-elo 47 milliok, bizinyos varosnegyedekben.Nem is emlitve,ill. hozza-adni azokhoz pl. ugy a PLO-t, meg Pakistant, Haiti-t, Egyptomot, stb.stb. a vegnelkulli listakat.
    Ugy jutottunk mi a 20 trillio dollaros adosagba.

    Barki is ellenall annak a celfolytatasanak a Luciferian elvtarsak altal,csupan „deplorable”-nak nyilvanitva.

    Az a mai globalista elvtarsak uralmanak a sikerei.

  • Kalocsai Miklós

    barlev
    2018 január 17
    10:35 de.

    Most fizeti szorgalmasan Fidesz módra.

  • „Akar”.

    Bocsanat, mind a sok lang-elmeju magyar nyelvi szakertokhoz.

    De az „AKAR” szo, nem csupan egy koto-szo ???
    Legalabb is nekem az libban fel reges regi emlekezetemben.
    S a cikkben, az „Akar” szo a szerzo egyszavas mondata.
    De a cikk zarasa am.
    Mint a cikk conkluziojakent adva.

  • Christopher Adam

    Magyar nyelvtanból nyújt leckét, Bendegúz?

  • Most majd jól kitilcsák a Sorost Árvalányhajlandból.
    Már készül rája a törvény.
    Rádió is bemondta.

  • Christopher Adam
    2018 január 17
    11:50 de.

    Magyar nyelvtanból nyújt leckét, Bendegúz?
    __________________

    Mibűl másbúl, ha eccer ehhez ért? 😀

  • Bendeguz , az „AKAR” az egy ige, azaz „cselekves”
    Doing something,

  • Ja, latom mar jobban mi a baj az „akar” a masodik a-n a vesszo, az viszont csak kotoszo.

  • Dr. Adam;

    Sajnalom !

    De az kerdesem volt, nem „lecke”.

    S oszinten remeltem, hogy talan maga nyujtott volna ertheto valaszt.

  • Fizikus professzor Almasi sem kepes egy egyszeru magyar szo ertelmere adni valaszt.
    Vajon miert nem.
    Nem kepes?
    Vagy talan csupan a ragalmazasokra kepes es hajlando?
    De vajon az mit bizonyit ?
    Sajnalatos, az talan csak a voros-professzor-sag kepesseg-e. Hmmm?

  • FIGYELO valaszara;

    Sajnalom, en nem hasznalom az u.n. ekezetet az „a” felett, de az ott van, ha olvasta a fenti cikket.
    orobalja scrol’-olni !

  • barlev
    2018 január 17
    10:35 de.
    Miert fizesse vissza Orban azt az egy evet amit a Soros penzen tanult kulfoldon?
    Sokat visszakapott Soros a mai balos magyaroktol.
    Arrol nem is beszelve, hogy sok mast is finaszirozott Soros.
    Azok visszafizettek? miert nem kerdi meg toluk.

  • Bendeguz79
    2018 január 17
    12:42 du
    Olvastam. a helyzet az, hogy a magyar nyelvtan igen cifra. Van egy szo ami egy vesszovel a maganhangzon megvaltoztatja a szo ertelmet.
    Ne mergelodjon, csak segiteni akartam.

  • Bendeguz79
    2018 január 17
    12:36 du.

    Ha számodra az Akar ige azonos az Akár kötőszóval, akkor talán nem másban kellene a határozatlansági együtthatót keresned.

  • Hát akkor nyilván ismét, 2011 óta azt hiszem hatodszor módosítani kell majd a „gránitszilárdságú” magyar alaptörvényt és az állampolgársági törvényt. A rendszerváltás óta magyar állampolgárt az országból kitiltani, vagy a magyar állampolgárságot elvenni nem lehet.

  • Kedves Bendeguz, jótett helyébe jót várj, szerencséd, hogy fizikus professzornak szólítottál… Úgyhogy adok választ, mert képessé tesz engem erre a „voros-professzor-sag”… 😀

    Szóval: A magyar nyelvnek megvan az a tulajdonsága, hogy bármely szó – még kötőszó is – képes egy teljes mondatot kifejezni.

    Ez azért van így (feltételezésem szerint), mert mint pásztornépek, lovon nyargalva beszélgettünk egymással a szélfútta prérin lehetőleg minél kevesebbet kiabálva. Ez pedig arra késztetett, hogy rövidek legyünk a beszédben, és találékonyak az értelmezésben.

    Akár: az adott helyen ezt a mondatot jelenti:

    a szerző nem biztos benne, de a sok koncepciós eljárás, amit a mai hatalom létrehozott, AKÁR ki is teljesedhet a választások után…

    Bendeguz, tanulj meg magyarul, mert igen szép, tömör és találékony nyelv… 😀

  • Belzebub
    2018 január 17
    3:01 du.
    Bocs, lehet. Pl, ha valaki állampolgárként egy másik ország hadseregének lesz a tagja.

  • Egyetlen kötőszóból álló mondat lehet stílusjegy. Akár.
    Nyomatékosító szerepe van. Mint amikor egy kérdésre egy kötőszóból álló mondattal válaszolunk: Nem gondolod, hogy ez büdös? De.
    Szóval, így.

  • Hollósy Gerti

    Olvasva Bendegúz79 megnyilvánulásait, kiviláglik, hogy vagy soha nem is élt Magyarországon, nem is itt született vagy keveset élt itt. Igazán szép, hogy ilyen jól ír magyarul ehhez képest. Nála apró hibák és félreértések simán elnézhetők. 🙂

  • Hollósy Gerti Szia. 🙂

  • Hollósy Gerti
    2018 január 18
    12:41 du.

    Lehet, hogy dícsérendő, de azért, ha egy cikkből az egyetlen, amire rezonálni képes az egy kötőszó, az elég sanyarú

  • Ms.Gerty megjegyzeseire;

    Welcome ismet itten !
    Az Arany Janos-sal kapcsolatos cikke ota hianyos volt.

    Valaszolva kerdesere oszinten; sajnos eltem magyarorszagon.
    S az termeszet veletlensegenek vesszem mai is.
    Csupan mert nem volt szabad valasztasom.
    Na, talan azt velhetik „AKAR”-nak.

    Mivel a maga Aarny Janos cikket raktaroztam, ertelmessege okabol, most kerdeznem az ertemesseget a mondatnak az:

    AKAR.

    Tudja, erti mi allitast tessz az a „AKAR”- „mondat” ?

    Persze az is

    AKAR ?

  • ANDREW_s megjegyzesere;

    Nem en, hanem FIGYELO velte ill. tette az AKAR szot az AKA’R-al egyenlove.
    Az ami igen „sanyaru” magatol.

  • György Molnár

    Már rég nem Recsk felé félúton, hanem Auschwitz felé majdnem a rámpánál……Mennyi író ember nem ismeri a közelmúlt történelmét…..

  • Hollósy Gerti

    Andrew_s, valóban nem a cikkre reagáltam, csak végigfutottam a kommenteket és megzavart, hogy , amit nekem is felró, majdnem többen foglalkoznak az „Akar” ékezettel Akár szóval és Bendeguz79 értelmezésmódjával, mint a témával.

    Szia Kenny, de bocs nem tudom ki vagy, de ez nem baj, köszi az üdvözlést…

    Maga a cikk mindent felsorakoztat, amit csak lehet és igaza van. Naponta pásztázva az itthoni sajtót és a rengeteg internetes portált a sorosozástól az ember már besokall, Orbán soros spirálba került, soros örvénybe, nem tud kiszállni, kitalálnak, amit még csak lehet, hát akkor most éppen Stop Soros törvénycsomag van, őszintén, én ezt már szégyellném, azóta is hadovál az egész kormány, szinte mindenki mást nyilatkozik, de baj van, nincs visszaút, ez orbitális hiba volt. Vagy fent van az í-n a pont, vagy jön még valami?
    Megfelel, kedves Andrew-s?

  • Hollósy Gerti

    Bendegúz79,nincs semmi gond az Akar – Akár értelmezéssel.

    Summa summárum, egyet értünk. Akár.Én is szeretem az egyszavas mondatokat, meret hatásosak. Akár.

  • Bendeguz,
    Megertelek,mert en is ekezetek nelkul irok-
    tehat-
    Akar- Want,need
    Akar-ekezettel-either- or

    Ne keseredj el- a forditas- nagyon jo torna-
    az agynak.

  • Hollósy Gerti
    2018 január 18
    3:01 du.

    Nem bántásnak szántam, és legkevesb Néked!
    Csak egy pillantanyi köd borult a szemem elé attól, hogy a kedves olvtársnak a tőmondatok világa a legnagyobb problémája. Nem Néked, hanem Bendeguznak.

  • Falusi:
    „Bocs, lehet. Pl, ha valaki állampolgárként egy másik ország hadseregének lesz a tagja.”

    Tévedsz. A magyar állampolgárságtól a jelenleg semmilyen körülmények között nem lehet valakit megfosztani.
    Ha egy magyar állampolgár idegen, Magyarországgal nem szövetséges állam hadseregének önkéntesként tagja lesz, akkor az büntetőjogi következményeket vonhat maga után, de az állampolgársága akkor sem vonható meg. Ha magyar állampolgár idegen, de Magyarországgal szövetséges állam hadseregébe áll be önkéntesen, akkor ez még büntetőjogi következményekkel sem járhat.

  • Falusi:
    „Bocs, lehet. Pl, ha valaki állampolgárként egy másik ország hadseregének lesz a tagja.”

    Előző kommentemet kiegészítve: természetesen azt a kettős (Magyarország és Magyarországgal nem szövetséges idegen állam) állampolgára sem fosztható meg a magyar állampolgárságától, aki a másik állampolgársága szerinti állam hadseregében nem önkéntesként, hanem ottani hadkötelezettsége alapján lesz a hadsereg tagja.

  • Nekem mar televan a „hocipom” Soros Gyorgy cikkekkel.
    Van valami mas erdeklodese a z itt megfordulo magyaroknak?
    Mit szoltok, hogy Kanadaba bekoszontott a tel igazabol?
    Ja, es Justin Trudaeu mininiszterelnokunket szeretitek e ?

  • Hollósy Gerti Dehogy nem tudod. Leanykori nevemen Llanfair. Surubben kellene ide jarnod. 🙂

  • Hollósy Gerti

    Bocsi Kenny, Llanfair, annyira nem figyeltem.

  • Figyelo!
    Termeszetesen, gondolom én.
    Sot, az inditekom sem ez volt, amiert a Kanadi Magyar Hirlapot olvasgatni kezdtem.
    Nyilvanvalo azonban, hogy „helyzet van”
    Megy a csata teljes gozzel Magyarorszag teljes megszerzesere. A feladat adott. A mi kis mitugraszunknak, hajlongo gerinctelenunknek (felso- es alsoszarhazi I. Viktornak) az „Eros” emberek (PUTYIN, ERDOGAN) kiadtak a feladatot. Megvettek kilora, nyilvan bagoert, de ez egy ‘Gróf Szarhazi’-nak sok penz. Inventaltak szamara egy atomprogramot (eromu), amin keresztul ‘döl a lé’! Meg Irannak is lehet majd reaktorokat szallitani, a szerzodes mar alairva.
    Most jon a feladat, lehet kapaszkodni: RESZTVENNI AZ ‘EUROPAT SZET VERNI’ PROGRAMBAN!
    Hogyan es mivel?
    A PUTYIN TERV ALTAL! – MERT EZ VALOBAN LETEZIK – ellentetben a Soros tervvel!
    Nezzuk a terv fobb lepeseit, en le is irom!
    1., Erdogan letrehozta a ‘MUZULMAN TESTVERISEG’ nevu szervezetet. Ezzel elinditjak az iszlam tavaszt, kaoszt hozva Egyiptomra (aki az USA szimpatizans allama volt), szetverve Libiat, aki Europa (foleg franciak, spanyolok es reszben nemetek is) fo olajszallitoja volt.
    2., A Muzulman Testveriseg nem all meg, szetrobbantja Sziriat is! Putyin a volt Csecsen fegyveresekbol (iszlam szunnitak) megszervezi az ISIS nevu dzsihadista allamot. A nev nem veletlen, ISIS Istenno Horusz anyja volt, (egyesek szerint innen jon a mi „Nagyboldogasszonyunk” kultusza is, a Maria csak kenyszeredett „fedonev” )
    3., Az ISIS-t szabadjara engedik Sziriaban, Irakban mint egy fenevadat, ezzel alaposan legyengetik a Kurdokat is, (foleg kurd teruletek megszerzese, nepirtas, a kurdok haboruba kenyszeritese) ami nyilvan Erdogan fo feltetele volt.
    4., Torokorszagban,Kurd teruleteken termeszetesen, menekulttaborokat epitenek, amikor eleg so menekult felgyulemlik a torok taborokban, (4-5 milliorol beszelunk) Putyin beveti a szonyegbombazast az Aszad ellenes teruleteken, (pl. Aleppo)2017 agusztus, amivel tovabbi megallithatatlan menekultaradatot indit Europa fele!
    Nyilvan kellett okokat krealni, lett is, a francia terrorista akciok! Ismetelem, csak hogy ne felejtsuk – az ISIS fegyvereseinek 80 %-a CSECSEN! Putyin czar maga mondta! Sajat szajaval es nem csak siman elszolassal, hanem a beavatkozasegyik fo indokkent citalta, anno, 2015 agusztusaban.
    5., Az europat elozonlo „migransok” (oszinten: haborus menekultek) nyilvan nem a legszivesebben latott bevandorlok – anyagi, faji es vallasi „sokszinusegukkel”
    Amely problemat persze egy eros, osszeterto europa nyilvan orvosolni tudna, >> …. na de ha….!!!!!!!!!!! << Ha lenne EGY-KET ALLAM,AMI BOTRANYT KAVARNA BELOLE, FELFOKOZNA A PROBLEMAKAT HIVATALOSAN, DEMAGOG NACIONALISTA FELHAJTASSAL! AKKOR MAR MAS LENNE A LEANYZO FEKVESE! – Es lass csodat – LÖN! Nyilvan penzert, igeretert, paripaert nehany kissebb keleti allam rangkorsagban es penzehsegben szenvedo vezeto politikusa alkalmas lehet egy ilyen, amugy mocskos, de fontos feladatra. Es a 'felso- es alsoszarhazi I. Viktor' kapva kapott az ajanlaton.
    Nyilvan nem most szemeltek ki a feladatra, nyilvan nem 2015-ben, hanem joval elobb. A Paks2 otlet felvetesevel, rogton az elso 'kormanyzosaganak' idejen. (Nem osszetevesztendo a szo: az elso kormanyzasanak idejevel, ami 1998-2002 kozott volt. Csak zarojelben!) A KORMANYZOSAGANAK ideje 2010-ben kezdodott. Egy demokratikus parlamenti ellenzekkel rendelkezo kormanyfo alkalmatlan partner diktatorok és 'despota'-k szamara. (Olyanoknak mint Putyin, Erdogan, Alijev (azeri-elnok), vagy az Irani Ajjahtollak, 'nemzetvezetok' a partnerek!) A 2010-es valasztas utan rogton megkapta az uj 'helytartonk' (Ellen-Stadionnagy urunk) az ajanlatot Putyin Czartol! Kitalaltak szamara egy valodi sok-sok euromilliardos beruhazast, az azon keresztul folyo penzekbolmeg a hazi bakkecsket es a kopasznyaku kiskakast is ki lehet pallerozni ott az 'al- es felcsuti' vegeken! Meg szaros malackat is! Ha mar ilyen szep stadiont oda lehetett rittyenteni!
    Szoval nemzetvezetonk kivivta Putyin es Erdogan tiszteletet. Megha ugy is vanak vele, mint ahogy Hitler volt Horthyval, lenezte, mivel egy kis balkani akol urasaga volt, es is nem bizott benne soha, de azert csodalta a szarhazisagat!
    Szoval 'nemzetvezetonk' jol vegzi a dolgat, kidolgaztak a migrans-hiszteriat, mert van egy Sorosunk, aki jo alap erre! Soros nelkul 'I. Viktor' soha nem nyerhette volna el a diktatorsagi posztot, mintahogy Soros nelkul soha nem is jutott volna politikai szerephez! (Bibo kollegium)
    Mar ketszer neki koszonheti a szerencsejet! 2:0 Viki javara!
    6., A 'resen' keresztul sikerult atpumpalni mas orszagokba is a 'hajlandosagot' az "egyuttmukodesre", mar a lengyeleknel es a cseheknel is kormanyzashoz jutottak hasonszoruek!
    7., 8., 9., …….. Az Unio szetrobbantasra keszen all! Varjuk a kovetkezo lepeseket!
    A migrans-hiszteria es a Soros-orulet egyebkent meg Braziliaig is eljutott, gondolom Kanadat sem kiméli.
    A magyarsag "elerkezett" a vegidokbeli szerepvallalasahoz!
    Az Érmindszenti Ady utan szabadon, mint foldije (szatmari), sorstarsa, 'buszken' hirdethetem: GÓG ÉS MAGÓG fia vagyok!

  • Alma:
    Almási Alma
    2018 január 17
    3:05 du.
    Akkó minden világos.
    Mik vogymuk a gyepű kovbojai..
    (Kovbojjai? Kovbolyjai? Kovbojlyok..ejj de nehéz ez a grammatika..)

  • Gabriel:
    A Magyarság már sokszor került annak a határára hogy elveszíti (eljátsza) a hazáját.
    Ahogy így elnézem ami itt folyik, valahogy egyszer csak sikerül neki.

  • A Jóisten EDDIG kegyes volt hozzánk.
    (Nem úgy mint Izrael népéhez, az örményekhez vagy kurdokhoz)
    de egyszer csak elfogy a türelme..

  • Gabriel:
    Pareingenosse Putyinnak megvannak a képességei az ilyen játszmákhoz.
    Ö volt a szovjet ídőkben a KGB keletberlini rezidens*.

    *Rezidens: Az a magasrangú magasan képzett személy, aki egy adott országban megszervezi a fekderítést és az ország ellen irányuló felforgató tevékenységet.A rezidensek általában nagykövetségi attaséi posztokat kaptak és így tevékenykedtek,nem is nagyob fedetten.Ha valahol az adott országnak elege lett a tevékenységükből, hát kiutasították de az sem volt megoldás mert jött helyébe másik akit szintén ki kellett ismerni.

  • Geyza!
    Igy van, sajnos sokszor tettunk „rossz lora” Sokszor tettunk a magunk elere olyanokat, akik a posztjukra a legalkalmatlanabbak voltak, vagyis bunko, haracsolo, bekattant egyinesegeket.
    Ezek tobbszor vittek az egesz orszagot a jegre. Isten irgalmas volt hozzank, azt hiszem most sem bizhatunk masban.
    Egy masik foldim szavaival: – Balsors akit regen tép,…. …. megbunhodte mar e nép a multat es jovendot!
    Vagy megis inkabb meg tobb sanyaru esztendo jon a vig esztendok helyett….?????

  • Geyza:
    Meg mas: Putyint nem veletlenul szemelte ki Jelcin az utodjanak, az osszeomlas fele rohano Orosz birodalom elere. A viselt dolgairol (armanyok es armanykodok) eleg boseges informacio all rendelkezesre, lehet belole (stilusosan) boven szotyolazni.

  • Belzebub
    2018 január 18
    6:12 du.

    A magyar állampolgárság megszűnése
    Halálozás – ha az állampolgár meghal.
    Lemondás – a lemondásról szóló nyilatkozat elfogadásának feltételei a hontalanság kiküszöbölése végett következők:
    Igazolja a már megszerzett, vagy valószínűleg megszerzendő külföldi állampolgárságát, és
    a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban nem szerepel, vagy Magyarország területét külföldön történő letelepedés szándékával elhagyta vagy külföldön élő magyar állampolgárként nincs bejelentett, érvényes tartózkodási helye Magyarországon.
    A lemondás elfogadásától számított három éven belül kérheti magyar állampolgárságának visszaállítását az, aki nem szerzett külföldi állampolgárságot.

    Visszavonással – az állampolgárság visszavonása a születéssel keletkezett magyar állampolgárság esetén nem értelmezhető. Feltételekkel és mérlegelési jog alapján alkalmazható az ellen a személy ellen, aki magyar állampolgárságát a jogszabályok megszegésével szerezte meg; e körben jogszabályszegésnek számít: a hamis adatok közlése valamint az adatok és tények elhallgatásával a hatóság félrevezetése. A honosítás visszavonása időtartamhoz is kötött; a jogszabálysértés bizonyítása ellenére sincs helye a visszavonásnak, ha az állampolgárság megszerzésétől számított tíz év már eltelt.
    Az állampolgárság visszavonásáról a miniszter előterjesztésére alapján a köztársasági elnök dönt, és a döntést a Magyar Közlönyben is közzé kell tenni. A magyar állampolgárság a határozat közzététele napján szűnik meg. Az állampolgársági ügyekben eljáró szerv ténymegállapító határozata ellen bírói jogorvoslatra nyílik lehetőség. meg is foszthatnak valakit, például ha előzetes engedély nélkül idegen ország hadseregében szolgál. Ezenkívül az állampolgárságról le is lehet mondani.

  • Geyza
    2018 január 19
    10:25 de.
    Igen, joggal felhetunk Putyintol, csak nem tudom, hogy ezt latjak e a magyarok,.

  • Figyelo!

    Kevesen, nagyon kevesen. Pedig tanulhattak volna mar a leckekbol.
    „torokot fogtam, de nem ereszt….”

  • OK fizikus professzor elvtars, lenne jo bevallani mit jelent az a mondat, ill. kotoszo, vagy mondat, vagy barminek is allitja ;

    AKA’R . ???

  • Nehézfejű Bendeguzocskának mégegyszer:

    „Akár: az adott helyen ezt a mondatot jelenti:

    a szerző nem biztos benne, de a sok koncepciós eljárás, amit a mai hatalom létrehozott, AKÁR ki is teljesedhet a választások után…

    Bendeguz, tanulj meg magyarul, mert igen szép, tömör és találékony nyelv… 😀”

    Szóval: AKÁR = még az is lehetséges…

    kétszermondjam, kétszermondjam?

  • Marosi Daniel

    Figyelő
    2018 január 19
    12:48 du.
    Putyintol akkor kellene felnunk, ha korbe rakna az USAt a tamaszpontjaival, ez azonban epen forditva van, ezert az oroszok annak is orulnek, ha egy NATO orszag nem ujabb tamaszpontot akar epiteni a nyakukba, hanem csak kereskedni akar veluk. Ha Kina egyelore meg nem szorulna az oroszok szovetseges katonai potencialjara, az USA mar reg tonkre tette volna gazdasagilag, katonailag nem, mert abba o is belepusztulna meg a vilag is. Reg nincs Oroszorszag abban a felelmetes vilaghatalmi masodhegedus szerepben, mint amikor meg uralta a Varsoi Szerzodest es a KGST-t is, ez a mostani vele valo riogatas meglehetosen nevetseges es csak az USA agressziv katonai es gazdasagi terjeszkedeserol valo bargyu figyelem eltereles.

  • Marosi Daniel!

    Kar hogy nem lehet egy fotot feltolteni, mert akkor most csak egy kepet toltenek fel. A kepen csak ket szemely lathato, Putyin es Oppenheimer egy uzleti targyalason, vagy barati megbeszelesen.
    Ez a ket ember tartaja a kezeben a vilag arany-kitermelesenek a 40 %-at, es a gyemant kitermelesenek a 80 %-at. Ne beszeljunk most az orosz foldgazrol es koolajrol. Elorevetiteskent mondom, csak hogy tudjunk mirol beszelunk, mivel a haboruhoz mint tudjuk csak harom dolog kell: 1. penz, 2. penz, 3 penz.
    Szoval kinek hany strategiai atomrobbano toltettel ellatott ellatot ballasztikus raketa all a rendelkezesere? Tankokrol, vadaszgepekrol atom-tengeralattjarokrol ne beszeljunk most. A Putyin ur szerintem is eppen imalancokat osztogat szet az orosz kedves irgalmas-novereknek. Szabadidejeben pedig gyonasokra jar!
    Nyilvan Ukrajnaba is csak babakocsikat kuld at az apaca zardakba. Azert, hogy ott is az ujszulotteket tamogassa.
    Irakban es Sziriaban is szeretet-csomagokat lodoz szet a kedves raszorultak kozott.
    Melyik bolygorol is tetszett erkezni?

  • Kedves Marosi Daniel!
    Magyarország ezer éves történelme azt mutatja, hogy az Orosz Birodalmat jobb nem ideengedni, akármilyen gyenge, sőt, minél gyengébb, annál inkább ne kérjünk belőle, mert annál agresszívebb.

    És összehasonlításképpen: amig az USÁnak elég annyi, ha csöndben vagyunk, Európa felé az oroszoknak mi vagyunk a felvonulási terület. Ha tudod, mi az…

  • ANDEY_s;
    SEMMI problemam nem volt a kerdest tenni !!!

    De, tagadhatatlanul a nehany valaszolok anak akik nem voltak kepesek ertelems sem tisztesseges valaszt adni, azok mutatak problemaikat.

    Persze belathato, hogy az „AKA’R” mondat ertelme nem letezik.

    Mert a szo, onmagaban mint mondat lejelent, ill mond semmit.

    Az „aka’r” ez, vagy „aka’r” az, mint kerdes vagy a valasztek lehetosege ad ertelmet.
    De onmagaban a semmi kozott, ill. a semmi utan es a semmi elott, az csupan semmi. Igen SEMMI.

    De mind a langelmek csak vadalmakat kepesek irni.

  • ALMASI Marosihoz irt soraira;

    Ne probaljanak egy percre oszintek lenni.

    AZ elmult 1000+ evuk alatt, kiveve az 1849-es Kossuth ostobasainak,meg a II.VH eredmenueit, SOHA nem volt magyarorszagnak problemaj, sem veszelybe Oroszoraggal.

    De mind azok is a sajat ostobasaiaik eredmenye volt.Ugy Kossuth mint Horthy ostobasagai.

    Sot ma is, Orosz fel a NATO, ill. a nemet gazdasagi erejetol, mivel a ket vilaga haboruk a nemet ipar szuksegletei okozta mind ket haborut.

    (Oh, kerem ne joojenek az 1924-es Becsi haduzenttel.Az a nemet gazdasagi szuksegletei volt az indito ok amogott.
    Sajnos ma is a nemet hazdasagi erdekek ami kovetel piacokat es nyersanyag fplyasnak a lehetosegeit.
    A nemt ma is keletfele terjeszkedik, nem nyugatfele !

    Iparnemzetek bedoglenek a paiac es nyersanayg hianyaban.
    Ovodas kozgazdasagtan !

  • yEAH, YEAH, 1914-et ertettem.

  • Marosi Daniel
    2018 január 19
    4:50 du.
    Nem tehetek rola, de en valtozatlanul f;elek az oroszoktol. Putyintol is, akibe nem szabad bizni,” meg a szeme sem all jol!”
    Nekem meg vilagosan eml;keimben van a II Vilaghaboru ;es ami utana jott Magyarorszagon. Hany evig is volt az orosz megszallas?

  • Bendeguz írta nekünk magyaroknak a mi történelmünkről onnan a távoli Ámerikából:
    „AZ elmult 1000+ evuk alatt,”

    Szóval nem évüNk, hanem ÉVÜK…

    továbbá:
    „De mind azok is a sajat ostobasaIAIK eredmenye volt.”

    Hát én már sejtettem, hogy Bendeguzunk soha nem is volt magyar…

    Kedves Bendeguz, és BORICS? 😀 😀 😀

  • Marosi Daniel

    Gabriell, Almasi Alma!
    Ejnye, ejnye, milyen szanalmas terelesek voltak ezek targyszeru cafolatok helyett?
    Na jo, akkor hogy ne kelljen kerulgetniuk a forro kasat, koszonettel fogadnam egyenes valaszaikat:
    Igaz-e, hogy csak a gyengebbet lehet korbe keriteni , mert az erosebb azt nem turne!
    Igaz-e, hogy Oroszorszag korul legalabb 5o Usa es NATO tamaszpont van, mig az USA es a NATO orszagok nyakaban egy orosz sincs?
    Igaz-e, hogy a legnagyobb USA finanszirozo, Kina hatasos erdekvedelme nelkul Oroszorszag Alaszka vagy Karthago sorsara jutna!
    Igaz-e, hogy az USA a II. vilaghaburuttol idaig legalabb 5o orszagban vedte fegyveresen, hatarain kivul pofatlanul es keretlenul a sajat demokraciajat!
    Igaz-e, hogy a Varsoi Szerzodes megszuntetesekor megfogadta a NATO, hogy nem fog keleti blokkos orszagokat a sorai fogadni es igaz-e, hogy evvel az atveressel az oroszok csak tovabb erosodtek?
    Hazugsag-e, hogy a magankezben levo, monopolizalt amerikai vilagvaluta a legelrettentobb strategiai fegyver, melyet barmikor vogonszamra lehet nyomtatni, vagy virtualisan eloallitani, ezert az amerikai koltsegvetesi hianyt barmikor lehet felfele is modositani es a vilagra zuditott dollar csak hatodanak van tenyleges fedezete?
    Hazugsag-e, hogy az oroszokra kenyszeritett embargo ket legnagyobb haszonelvezoje epen a legveresebb szaju felbujto, USA es Nemetorszag?
    Tenyleg a sarokba szoritott oroszoktol kell rettegni?
    Orommel vagyom a cafolatokra, nem az elfogultsag, hanem a kendozelen igazsag kedveert!

  • Kedves Marosi Dániel, azt már régről tudjuk, hogy a sarokba szorított emberek, állatok és országok az igazán veszélyesek.
    De sebaj, majd aggódom egy kicsit Putyinért, és izgulok neki, hogy sikerüljön tőlünk, magyaroktól legalább elegendő pénzt kivasalni, sőt esetleg a rohadt USA és EU ellenében elfoglalni minket… (Így már elégedett vagy?)

  • tévedés ne essék, nem Putyin, és pláne nem az orosz emberek ellen beszélek, csupán nem nagyon szeretem, hogy Miviktorunk az orosz politika eszközévé tett minket. Azt mondják, meg van zsarolva valami személyes disznósága miatt. De ha már Simicska is felháborodhat emiatt, tőlem miért veszed zokon?

  • Marosit is kár olvasni.
    Csak egy ici-pici része a Budapest-Moszkva-Ankara-Teherán szélsőjobbos propaganda-gépezetnek

  • Marosi Daniel

    Almási Alma
    2018 január 21
    9:28 de.
    Koszonom szepen az ujabb, On szerint trefasnak tartott terelest, megertem, hogy ilyen arcatlan tabukerdesekre nem mer valaszolni . Mostani valaszaval pont ugy reagalt mint, a pajzan Toldiban a szegyenlos grofne, idezem:
    ” s a grofne, hogy leplezze zavarat, picsan rugta legkedvesebb agarat.”

  • Tudom, hogy az otthoni eromuvek miatt az oroszok segitsagere volt szukseg. Ettol fuggetlnul,
    en valtozatlanul nem bizom Putyinba.

  • Ja es Geyzanak itt igaza van.

  • Almási Alma
    2018 január 21
    9:37 de.
    Ebben en is egyetertek Veled. Viszont nem szemelyi disznosagrol van szo, hanem gazrol, amit az oroszoktoktol kapnak a magyarok.

  • Marosi Daniel soraira, habar nem nekem cimezte kerdeseit, de probalnek valszt adni neki.

    Igen, az US vedi megfeleloen a szuksegessegek alpjan a nemzeti erdekeit. A tengereken a nemzetkozi szabad es korlatlan forgalom biztositasat.

    Pl. a Perzsa gulfban a Szomalai rablo-kalauozoktoll,,akik mar nehany olajszallito hajokat is fegyveres eroszakkal szaltak meg es rablomodra zsaroltak.

    A Del Kinaki tengeren is hasonloan, ahol Kina eroszakkal probalja a forgalmat feltartani,habar a szabad hajozas biztonsaga Kina leg-elso gazdasagi erdeke.

    Del-kelet Azsiaban a kiss szovetseges es semleges nemzetek vedelmeert tart hadakat.
    Europaban a NATO a haboru utan amikor Sztalin hadakkal fenmyegette nyugat europat lerohanni, a US fizette annak koltsegeit is mind. Emlekszik a Berlin air-lift-re?
    Sztalin a kozos megeggyezes ellenere eroszakkal probalta a Berlin elzarasat.

    Hasonloan a Foldkozi tengeren. A Szoviet, ma az orosz szabad kozlekedest elvez es garantalja biztonsagukat.

    A haboruk eseten, kezdve a Spanyol polgar-haborut, Sztalin „nemzetkozi-onkentessei”, kozottuk a magyar „Rakosi brigad” is, okoztak ottan a verontasokat.
    S azert Sztalin rabeszelte az Spanyol elvtarsait a nemzet 520 tonna arany-fedezetet Moszkvaba kuldeni „megorzes celjabol”. Azt azok soha nem lattab tobbe.

    1917-ben az elvatarsaik, a „beke, szabadsag es kenyer” igeretevel dontottek meg az orosz szocialista kormanyt. De a beke helyett 7 eves polgarhaborut kezdtek. Aztan meg a kozep-azsiai orsagok meghoditasi haboiruik lett.
    A „kenyer” helyet tomeg ehezes es eh-halal.
    A „szabadsag” helyet meg Gulagog, Ljubjana uti tomeg kivegzesek, „tisztogatasok” kezdve az igazi „elvtarsaik” gyilkolasaival. Kirov, Trockij, ezreik.

    Megtamadva Finlandot 1939-ben.Es lengyelorszag leigazasa. Haboru Hitlerel.
    Megszalta kelet-europat, soha nem hagyta el.
    Csupan osszeomlasuk utan.

    A NATO-t az eurpaiak, nemet terjesztette 1990 utan. Mind NATO tagok akartak lenni. Maguk is. De miert ???

    De ki foglalta el Krimiat, megszalta es verengzeseket kezdve kelet Ukrajnaban.

    S annak idejen ki kezdte a veres hodito haborut elfoglalni Del-Koreat, Del Viet Namot.
    Nem volt fegyveres hoditasaik Cubaban, sem Venezuelaban, de szervetek, penzeltek mind azt.
    Nem is emlitve Afrikaban. Lumunba? Allende? emlekszik?

    Na de kerdes ma is miert tortent mind az ?
    Marx otletevel kezdve a folytonos forradalom elevt kovetve? Veres haboruk csupan a hoditasok celjabol.

    A US nem hoditott soha semmi nemzeteket. Meg a haboruk eseteben is onallosagot, demokraciat hagyott hatra mindeg, es fizetet az ujja-epitesekret.
    Europaban a Marshal segely. Japan, Korea, ma Irak, Afghanistan.
    Trilliokat koltve azon celokbol vilagszerte.
    Ki fizeti az ENSz-et, a PLO-t, a vilagszerti AIDS koltseget, stb.stb. ?

    Gorbacsov es Reagan mint regi jo baratok voltak.
    Minden rendbe ment, Orosz NATO tagsag elott volt.
    Ki bombazta Sziriat? Fel millio Sziriai elpusztitva orosz legiero es Assad „hordo-bombazasai” altal.
    Ki serkenti es tamogatja Iran terror-tetteit Iragban? Sziriaban? Lebanonban? Izrael ellen?

    Persze senki nem szent ezen a Foldon, s van sok vadalomak lehetosege, de nem legyen szelszoseges es egyoldalu?

    Miert nem kepes az emberiseg bekesen egyutt elni?
    Miert nem azon igyekeznek a vilaghatalmaik?

    Van valasza arra ?
    A vilahszerti verontasok mindeg mentek, ma mas nevek alatt. De miert? Miert nem ellenzik mind azt ?

  • Nem valószínű, kedves Figyelő, hogy Putyin csak akkor adja el Magyarországnak a gázt, ha Orbán Viktor a seggit nyalja…

  • Azt hiszem mmar megvan az uzlet.

  • Figyelo, Geyza, Almasi Alma!

    A felmuvelt emberek a vilagon a legborzasztobbak, mert felinformacioval, feltudassal a fejukben kepesek azt hinni, hogy valamit tudnak a vilagrol, es innentol nemcsak megvannak rola gyozodve hogy naluk van a mindentudas, hanem kenyszeriteni is akarnak masokat, hogy a hulye teoriaikra feleljunk. Pont ezert nincs mirol eszmecseret folytatnom Marosi Daniellel. Amugy ez nem lenne baj, de mivel nekik is pont egy szavazatuk van, mint normalis embereknek, ha eleg sokan osszeallnak, kepesek pusztulasba vinni az orszagot. Mivel az o kiallasuk nem az orszag jovojenek a szolgalata, hanem az altaluk favorizalt barmilyen bunbanda hatalomra juttatasa. Az orszagot annak a kezebe adjak akik a szimpatizasaik, mivel azok valami olyasmit szajkoznak, amire ralehet fogni, hogy hasonlit az o beteg elkepzeleseikhez.
    Dehat ez a valasztasi marketing, amirol ennek a szerencsetlen leleknek amugy fogalma sincs, annal viszont inkabb a tudatos politikacsinaloknak.
    Ezt hivjak ugy, hogy „etetes”
    Es edes mindegy, hogy komcsik, naczik, faszisztak applikaljak, mind ugyanarra a kaptafara (rugora) jar.
    ha tudnam a facebook-jat ennek a szegeny joembernek, csak egy kepet kuldenek el arrol, hogy kicsoda Putyin.
    Ja, kerdezett a dollarol – ha tudna, hogy a dollart nem az amerikai allam nyomtatja, es meg beleszolasa sincs abba, hogy mennyit es mikor nyomtassanak. De hat ezek a felmuveltsegek. mar az jol peldazza, hogy valami kodos dolgot beszel arrol, hogy Oroszorszag Alaszka sorsara jutna. Ezzel mindent elmondott, tortenelmi, politikai, foldrajzi es gazdasagi ismereteirol.
    Alaszkat ugye Miklos Car adta el 20 ezer kemeny dollarert Amerikanak szazegynehany evvel ezelott. Kellett neki a penz a haborura.
    A kerdes tehat nem az hogy hogyan lehetne ezeket a buta, de izgaga embereket meggyozni – amivel en nem igazan akarnam ot megbantani, hanem az, hogy hogyan lehetne valami normalis modon korlatozni a szelhamosok, illuzionistak, csavargok politikai szereplesnek a hatarait. Mert ez a szerencsetlen Marosi is csak egy aldozat, de mivel sok ilyen baranyka van, sajnos kozosen szopjuk meg. De ezek a megtevesztettek soha nem fogjak ezt elismerni, holmi buszke gyavasagbol. Kishazank foldjen sajnos egyelore ez a helyzet, valoban nincs demokratikus kulturank, nincs termeszetes kontra-szelekcio Az elmult szazevben ket haboruban alltunk a vesztes oldalra, szelsjobbos es szelsobalos nepirtok diktaltak. Az utolso komcsi diktatura is megszallassal volt kombinalva. De mehetnenk messzebb is, sajnos az utolso 500 ev igy telt el. Megszallasokkal, vesztes szabadsagharcokkal, ujjabb megszallasokkal, vagyis kulso-belso diktaturak kombinaciojaval. Egy egyszeru II. osztalyu szelhamosnak, mint ez a Grof-Szarhazi fel- es alcsuti hulyegyerek, most eppen megint sikerult egy joravalo nagysagu tomeget illuziokba kergetnie, nem mennek bele, hogy kiket. Kulonfele, egymastol mindenben eltero, de egyvalamiben nagyon is kozos egyeneket. Valamennyien alulinformaltak, nyilvan kulon-kulon okok miatt, egesz mas eredetbol. Kor, lakhely, iskolazottsag, szegenysag, vagy eppen gazdagsag. A recept az egesz vilagon hasonlo. >>… Fogj meg, szemelj ki nehhany arra „megbizhato” (huseges) embert, azokat tedd gazdagga, kerress ki nehany elvont, szelsoseges eszmeket hirdeto csoportot, azok ala adj meg tobb „lovat” tuzeld fel meg jobban oket, es hintsd el ezeket az eszmeket, a tudatlanak, (felinformaltak), a szegenyek (elesettek) kozott, igyekezz megtartani oket ebbeli allapotjukban, es ez lessz a biztos szavazobazisod! …<< Ennyi ez tobb ezer ev ota. Mar egyiptomban is jol tudtak ezt. A Romaiak plane.

  • Figyelo!
    Bocs direkt szamodra akartam irni, – de bocs, kimaradt – hogy a gaz mire is kell annyira nekunk, magyarorszagnak? Amikor az energia-szuksegletet megoldania mai korban igazan maskepp is jatszva lehetne? De ha mar annyira gaz kell, mindenaron ragaszkodva hozza, akkor a magyar foldon fekvo palagaz-mezo kitermelesebol egesz europat ellehetne latni gazzal?

  • Figyelo!
    es meg valamit, amikor valakinek az szalad ki a szajan, „..hat igen, azert en nem bizom annyira Putyinban…” az jobban behasit, mint egy ketelu kard szurasa!
    Mert ez azt jelenti a verszagra lihego ebeknek, hogy csak meg kell teged egy kicsit gyozni, es mar akkor el is fogadod.
    Vagyis azokat, akik a te fele „csendes” tobbseghez tartoznak. A csahos ebek szamara ez azt jelzi, hogy nem voltak meg eleg eleg eroteljesek, hatekonyak a „meggyozesi taktikaik”
    Most tehat lefognak szamolni a civil-szervezetekkel, minden olyan kozosseggel ami meg tarja magat. Aztan tovabbmennek.
    En ismerem a kutyacsordat, ha elejuk allsz, es batran a szemukbe nezel, akkor ahanyan vannak, annyifele szaladnak.
    Nem lehet egy szemvillanasnira se engedni, ezt a taktikat ok piszkosul jol tudjak! Probalj a Putyin szemebe nezni, vagy a Gróf-szaroshazieba. A reakcio ugyanaz.
    Nem alljak a nyitott, tiszta tekintetet.
    Ezek pszichopata megkattant emberek, aminek a melyen ott a sunyi allat.
    Egyebkent Putyin szemelyszerint piszkos gazdag. Gazdagabb mint a megteveszto FORBES – lista leggazdagabbja. Oroszorszag osszes aranyanak, kincseinek (aranybanyajanak, gyemnatbanyajanak) tenyleges tulajdonosa. Az olaj, es egyeb asvanykincsekrol, ahol o tenyleges tulajdonos ne is beszeljunk. Oroszorszagnak a technikaja felelmetes. Osszevetheto az amerikaival. Csak annyit, hogy csakis, csakis oroszorszag kepes ma urraketat felloni a nemzetkozi urallomasra is, amit mellesleg ok epitettek. Maguk. Mindenfele segitseg nelkul. A kinai segitseg??? Micsoda rohognivalosag! Az oroszok kezeben van a kinai hadaszati technologia. Az orosz atomtengerettjarok, amerikai partjai korul hemzsegnek, olalkodnak. Egy-egy raketajuk kepes elpusztitani egy varost. Es hany ezer van belole? Istenem micsoda boduletes baromsagokat tudnak az emberek gondolni, ismeretek hianyaban.
    Oroszorszag amiota letezik, csakis hoditasra, haborusagra van berendezkedve. Egyedul a Mongolok hoditasinak idejeben alltak meg, de aztan osszeszedtek magukat, es legyurtek azokat. Igazabol az oroszok gyurtek maguk ala a mongolokat, talan igy mar nem is tunik olyan „furcsanak” egyes (sajnos a nagy tobbseg) keveseszunek, hogy az orosz birodalom miert is uralja meg ma is kvazi az egesz egykori mongol birodalmhoz tartozo teruleteket es nepeket?
    Lenin, Sztalin ugyanott folytattak, ahol a carok, es az utanuk jovok is. Miert is nem Moszkvaban el Gorbacsov?? Mert az orsz parlament, a DUMA, hazaarulonak minositette, igy ha betenne a labat oroszorszagba, talan meg a kivegzest sem kerulne el. Putyin visszallitotta a birodalmat es annak a fenyet. Es nem nyugszik, amig ujra nem az Elbanal allanak. Az orosz hagyomanyok szerint, ami egyszer mar az ovek volt, az az is marad. Ugyhogy Jeruzsalem sem „ussza meg”
    Idiota, aki ujra orosz fennhatosagot akar, az nemcsak hazaarulo, hanem egy sehonnai bitang. Ja, csak a torok hianyzik meg hozza, nem-e?

  • Bendeguz!

    Igen, jol pontokba szedett valasz amerikat illetoen.
    Bar annyira nem vagyok lenyugozve az amerikai politikaval, legfokeppen amilyenne valt a mai idokra. Nagyon megnyirbaltak mar a szabadsagjogokat, de azert csak ne hasonlitsuk ossze az orosz „szabadsag-jogokkal”.
    Ahol szabad azt tenni, amit a Putyin megenged, vagy meginkabb megrendel. (eloir vagy megkivan)… ahogy tetszik
    Most hogy Trump alirta az engedelyt uj pranceltorok ukran szallitasara, Putyin vonyit, mint a csahos kutya. Miert is? Merthogy ezzel kilehet az ukrajnaban „csak latszatbol” lovoldozo orosz tankokat, az orosz katonakkal egyetemben. Mert, hogy azok Putyin szerint „csak delibabok” Akkor meg miert is vinnyog erte, mint a faba szorult fereg! Egy mocskos gazember, rosszabb mint az orult Néró volt. Es most a mink Grof-Szaroshazink akkor hol is all? Melyik oldalon? Mint NATO es EU tag orszag! Hol is vagyunk? Hogy lehet egy ilyen szarhazi az orszag élén? Hogy vallhatja magat magyarnak az aki az orszagot romlasba viszi, aki a sajat ellensegunkkel bratyizik? Azok az ugynevezett „hazafik” akiknek az arpadsavos zaszlo csak azt jelenti, hogy tudja, hogy melyik bandaba tartozik? Azert kell nekik savos lobogo, meg a horogkereszt, meg a nyilas. Meg a katolikus, meg a kettos kereszt! Aha, itt mar kozelebb vagyunk az orosz pópához, nem?
    Megkaphatnak mindegyiket vasbol, a hatuk kozepibe!

  • Figyelő:
    Oroszországnak befellegzett ha nem vesznek tőle gázt és kőolajat.
    Tekintve hogy egyszerűen nincs más export-cikke, amit tömegesen el lehetne adni.

    A második (de inkább harmadik) vonalbeli fegyvereit csak fejlődő országok veszik, akiknek nincs pénze az USA-NÉMET-FRANCIA-KANADAI-BRIT-OLASZ-SVÁJCI szupertechnikákra.

    Van még a nyers fa, de attól túlságosan nem fog felmenni a ruszkik nemzeti jövedelme.

    SENKI nem tud nekem mutatni olyasmit, amit le tudnék emelni egy áruház polcáról hogy megvegyem és az van ráírva hogy Made IN Rosszijja

  • Marosi Daniel

    Gabriel
    2018 január 22
    6:38 du.
    2018 január 22
    6:45 du.
    2018 január 22
    7:16 du.
    2018 január 22
    7:59 du.

    Gratulalok, a szalmabab erveles(leanykori neven hasbara) osszes ismervet, hatasvadasz trukkjeit sikerult ide pakolnia! Ez csodalatra melto teljesitmeny volt! Aki meg nem hallott errol a felkeszuletlen vagy beavatatlan vitapartnert altudomanyos es latszatvalodisagu szofosassal valo lehengerlesrol, annak figyelmebe ajanlom a Googlet a hasonlo tudomanyosnak es megcafolhatatlannak latszo kioktatasok, lealazasok esetere es felismeresere!
    Szamomra nagyon tanulsagosak voltak az On eszervei es egyetertek Onnel, ilyen alantas modszerekkel en sem vagyok hajlando revansot venni, mert nekem hanyingerem lenne tole!

  • GABRIEL soraira;
    Oroszoknak csupan egy problemajuk letezik.
    Nem kepesek hatarozni felnoni vagy nem. Ertve szellemileg,gondolkodasmodjuaikban.
    Azert meg az oligarchiak is nepszeruek nekik.
    Mint sirattak „rettenetes Ivanukat” amikor a panaszkodasaikra elhagyta tronjat.
    Vissza sirattak, s aztan sokkal kegyetlenebb is lett.
    De az hozta boldogsagukat.

    De a valosag, hogy Oroszorszag lehetosege vilaghatalom lenni, elkpzelhetetlen amig nem „felnenonek”.
    Az egyedulli orszag amely vilaghatalom lehetosege letezik, meg az egeysz vilag nelkul is.
    Minden elkepzelheto termeszeti kincseik lehetove tenne azt. De nem kepesek, vagy hajlandok azt belatni?!

  • GABRIEL;
    Mint mar tobbszor jeleztem, az EU nem az europai nemzetek egyeselese. Csupan a Mastricht kereskedelmi egyezmeny szelsitese gazdasagi celokbol.
    A LEG-nem demokratikusabb szervezet. vezetve senki alatl valasztott bizotsagok altal, felolosek senkihez, nem felelosegre vonhatok senki altal.

    De a nemet a jelen EU mozdonya,gazdasagi motorja.
    A nemet, mint minden iparosodott nemzetnek szuksege van a piacra, nyersanyagra. S az a kulfold, nem maga a nemet, hanem a kevesbe iaparosodott mas europai orszagok. Azert volt ket V.H. a nemet altal kezdve.
    A helyzet ma is ugyan az. Ma is kelet-fele katingat a nemet erdek. Nem csoda hogy az orosz lelelemmel latja azt.
    Az US eseteben ,maga az USA leve a vilag LEG-nagyobb piaca, s meg letezik elegendo nyersanyag lehetosege.

    A politikai vonalaon az nagyon ki-galvanizalta valt az elmult 25 ev alatt. A bal es jobb oldal ma nem kepes sem hajlando egyuttmukodni a kozoes erdekeket serkenteni.

    Azert a munkasosztaly, ma „kozep-osztaly” neven az egyedulli lehetoseg leten valaszott meg egy NEM-politikus, nem ugyved, hanem uzletembert elnoknek.
    A „ball” *demokratak) mindenre kepes es hajlando, gyakran meg a merenylet is hangoztatva. A „jobb” (koztarsasagiak, nem kepesek egyhangon egyben-mukodni.

    A maga altal emlitett fegyver-vasarlas lehetoseget Ujkranoknak persze a Putin altali agresszio Ukrajna ellen kovetelte meg.De meg az Ukranoknak is letezik onvedelmi jogaik. Mintha kellene tobb verontasok vilagszerte.
    De hogyan latna be azt az emberiseg? Bar ki is ?
    Az megy mint ment a Cain es Abel idejetol.
    Az az emberi gyarlosag.
    Semmi mas ragadozo-eloleny fajok NEM pusztitjak, gyilkoljak a sajat faj-tarsaikat, csupan a legfejletebb „allati-leny”, az emberi leny !
    Az nem hiheto hogy valah is valtozhatathato lenne. Sajnos !

  • Gabriel
    2018 január 22
    7:16 du.
    Koszonom ;rdekes fejtegete;s;t.gyet;rtek onnel mindenben. En is tartok az orosz nagy hatalmi torekvesitol, Putyinnal az elen.

  • Gabriel
    2018 január 22
    7:16 du.
    Koszonom ;rdekes fejtegete;s;t.gyet;rtek onnel mindenben. En is tartok az orosz hatalmi vagyaitol.
    Gabriel
    2018 január 22
    7:16 du.y hatalmi torekvesitol, Putyinnal az elen.

    Ezzel is egyertek, mar nagyon regen ismerem az orosz vilaghatalmi vagyait.

  • Marosi Daniel

    Figyelő
    2018 január 24
    10:28 du.
    Nana, hogy vannak nosztalgikus vilaghatalmi vagyaik, de remelhetoleg realisan fel tudjak merni annak magukra nezve katasztofalis kovetkezmenyeit. Nehogy azt higyje, hogy a vietnami vagy a sziriai kozos rivalizalas nem valthatott volna ki vilaghaborut, ha a hatterben nem tudnak sunyin parolazva kiegyezni az erdekszferaikrol, mikozben az aggodo kivulallok veresre ragjak a kormeiket.

  • Gabriel
    2018 január 22
    7:59 du.
    Nem nekem irta a fentieket, de szeretnek ehhez szolni.
    Mivel ;n megszenvedtem alaposan az orosz megszallat Magayrorszagon ;s a hozza hasonlo ;veket, merem allitani, nem eg;szen igazsagos Orbannal szemben.
    Egy pecig sem hiszem el, hogy hirtelen Orban orosoz barat lett. A gaz es egyeb fontos kellek a magyaroknak igen fontos, azaz ;letszukseglet,Ezert ” baratkozik” ma Putyinnal az allamfo. Nem konnyu feladat. egy gyilkossal targyalni gazdasagi vonalon.

  • Bendeguz!
    idezem: GABRIEL;
    Mint mar tobbszor jeleztem, az EU nem az europai nemzetek egyesulese. Csupan a Mastricht kereskedelmi egyezmeny szelsitese gazdasagi celokbol.

    Nem elsz magyarorszagon ezzel europaban sem!
    Az Unio igenis mar kozos (szeretne lenni)
    A Britek nem kertek belole, inkabb megtartjak a maguknak Tudor-hazat (Kanadanak is Erzsebet (Elizabeth II.) az allamfoje. Ez volt a fo ok a tavozasuknak, semmi koze az iszlam bevandorlashoz, mintahogy egyesek szeretnek. Mar elotte London volt Isztambul utan a masodik legnagyobb iszlam varos europaban.(nem veletlenul van iszlam polgarmestere).
    Kitero utan, kedves Bendeguz, igen volt a Mastricht-i szerzodes, otven evvel ezelott. Kozben az ido es az elet ezt igencsak tullepte.
    Ma a magyarok (romanok, bulgarok, lettek, litvanok UTLEVEL nelkul utazhatnak az Union belul, pusztan a sajat igazolvanyukkal, nincs vamvizsgalat a reptereken, mivel egy Lisszabon-Budapest TAP-jarat belfoldi utazasnak minosul, hasonloan egy Montreal-Vancouver jarathoz.
    A fiaim barmely europai kozegyetemen (nem partikular) ugyanolyan jogokkal felvetelezhetnek, tanulhatnak, mint egy abbeli orszag polgara. A felesegem, mivel Becsben dolgozik, onnan kapja a previdenciat a gyerekek utan, es osztrak allam fogja fizetni a nyugdijat is, mivel osztrak kozkorhazban dolgozik.
    Az Unio, higgyuk mar el, tenyleg Unio akarna lenni. Akik ma megakadalyazzak a magyarsag joletet, fejlodeset, azok a hazug magyar kormanyok akik kisajatitjak a nemzet ertekeit, szimbolumait, korruptak, szelhamosak, atjatszak a nemzet vagyonat sajat zsebukbe (kormanyfo es klikkje, nemcsak a jelenlegi) Barmelyik jobboldali vagy baloldali pontosan ugyanolyan – mivel a fasizmus es a kommunizmus kozott csak a jelszavakban van kulonbseg, mindegyik diktatura! Ocsmany, erkolcstelen, uszito, megoszto – egyszoval nyomurult!

  • Figyelo!

    azt irja nekem ..>>Mivel ;n megszenvedtem alaposan az orosz megszallat Magayrorszagon ;s a hozza hasonlo ;veket, merem allitani, nem eg;szen igazsagos Orbannal szemben.
    Egy pecig sem hiszem el, hogy hirtelen Orban orosoz barat lett. A gaz es egyeb fontos kellek a magyaroknak igen fontos, .. <<
    Szinten nem tetszik magyarorszagon elni, tehat fogalma sincs se magyarorszagrol, se europarol, mintahogy Bendeguznak irtam.

    Tokeletesen igaza van, hogy ez a mocskos trogernek egy igazi baratja van: a`PÉNZ'

    Nyilvan tudjuk es mondjuk is egyfolytaban, hogy nem baratkozasrol van szo, mintahogy tudtuk a megszallas alatt hogy a nagy szovjet NÉP se nem testver, se nem barat, bar a vizcsapokbol is ez folyt, a plakatokrol, festmenyekrol, szobrokrol orditott a pofankba folyamatosan a szlogen. mintahogy most a SOROS – krkrkkrkkr –
    A rendszervaltas utan osszegyujtottek egy jo reszet ezeknek a mocskos szobroknak, es odahordtak a hazam ele!

    A nyomurusagos az az, hogy a PÉNZ imadatat a sajat egyeni erdekeinek szempontjai vezerleik, es egy szemvillanasnyi ideig sem az orszag jol felfogott erdeke, becsulete, de meg kevesbe az allampolgarok erdekei (mint kormanyfonek az lenne a dolga,(munkaja) hogy ezeket vegye figyelembe. De bizony ezeket magas, magas ivbol lesz@rja! Vagyis az orszagot a sajat es klikkje penzugyi erdekei miatt a jegre, a tonk szelere vezeti.

    Magyarorszagnak nincsenek uzemanyag es energia problemai, hazugsag, en pontosan tudom. Csak a rendelkezesunkre allo pala-gazmezok kitermelesebol egesz europat ellathatnank gazzal (magunk szuksegleten kivul) Es meg akkor nem beszeltem az egyeb szamtalan energiaforrasainkrol.
    Csak hogy valamennyit ertsunk, vagy kapizsgaljunk: A MOL-nak reszesedes van a kurdisztani olajmezokben. Amikor Putyin megszervezte az ISIS nevu iszlamista allamot, Erdogan (torokok) segedelmevel, akkor megengedte Erdogannak, hogy a fia adhassa el a mostmar az ISIS altal kitermelt olajat, a Trieszti kikoton keresztul, ami egyenesen magyarorszagra jott, es innen ment tovabb! Ez a hatalmas "biznisz" amibe orban a ket sarlatan belevette, es ebbol reszesedik szemelyesen. Ezert szarja le az UNIOT. Vagyis hazaarulo! Az errol bizonyitekokat szeretne az agyalagyult gyurcsany megszerezni, de gondolom megmondtak neki, hogy akkor pedig orszag vilag megtudja, az "olajszokito maffiaban" valo nem csekely szerepleset.
    A banditak igen azert alkotnak bandat, mivel nyernek a zsakmanybol. Ami jelen esetben a bargyu koznep, mindezen balkani orszagokban!
    Megannyit, hogy en jartam Moszkvaban, az orosz nep, joravalo, baratsagos, hasonloan a magyarok tobbsegehez, de tul joravalok, es hisznek az oppurtunista szelhamosoknak. Mire magukra eszmelnek, mar jol meg vannak kopaszitva a sajatmaguk altal hatalomba csavargoktol!

  • SchumackerLadi

    Bendegúz!

    Ne hazudozzon itt összevissza, legyenolyan kedves…

    Kuba, Venezuela, Chile, Nicaragua, Vietnam, stb.stb.stb.- mind, éppen fordítva történt mint ahogy azt maga itt megpróbálja beállítani: Ezek az országok politikai rendszerei a d d i g , míg beléjük nem taposott majdnem mind szorosan, vagy az úgynevezett „szakértők” által az USA előretolt helyőrségeiként, tőkés, gazdasági érdekszférájába tartozó igazából a gyarmataként működtek. Amikor pedig ezek maguk meg akarták fordítani ezt a pax-USA rendszert, a CIA mint a szabadság bajnoka lépett fel e szuverén népek önállósága, szabadságvágya ellen. Ami pedig nem ment fegyverrel azt gazdasági embargókkal igyekezett rövidre zárni…

    Chilében – akárcsak anno Spanyol-honban – fasiszták segítségével védte meg az amaerikai konszernek kihelyezett érdekeit.

  • SchumackerLadi
    2018 január 27
    4:49 de.

    A feksorolt orszagokban azonnal elfolytottak sajat honfitarsaik a szabadsag vagyat, vagy az egyeni probalkozasokat!

    Eletevel jatszott es ma is jatszik az olyan, aki barmilyen szabadsag vagyat vagy cselekedetet tesz az elnyomo uralkodo rendszer ellen!

  • Meg annyit, hogy Orban a kommunizmusban nott fel , KIsz titkar is volt. Tehat egy generacioval kesobbi , mint sok magyar, vagy en.
    Szerintem, ugy gondolhatja, hogy jo lesz Putyinnal joba lenni, eppen azert mert esetleg, ismeri a multjat es tudja milyen ember. Orbannak sok hibaja van, mar irtam. De van egy szuletett adottsaga, meglat elore helyzeteket.

  • SchumackerLadi

    Pontosítás Bendegúz történelem interpretációihoz.
    [Bocs’, a történelmi kronológiát most én is mellőzném.]

    Chilében a fasiszta Augusto Pinocet tábornok, hivatásos USA-báb, katonai puccsal – lebombázva az elnöki palotát – verte le a demokratikus váélasztást nyert Dr.Salvador Allende demokrata kormányát, úgy hogy egyszerűen lebombázta az Elnöki Palotát… majd hazafiak tízezreit börtönözte [„stadionozta”]-be és tüntette el örökre, szórta tengerbe, v. v temette az Atacama jeltelen homoktengerébe… A chilei gazdaság óriási hányada – nem is burkoltan – amerikai . t ő k é s . tulajdonban volt. Az ITT konszern mellett, többek közt az import nagy részét kitevő, a világ legnagyobb rézbányászata, ill. a rézipar 80%-át birtokolták[ják?] USA cégek. Ezek és bankjaik államosítására készült Allende kormánya, valamint egy nagyszabású földreform végrehajtására 20˙000 négyzetkilométernyi nagybirtok felosztásával… Mert akárcsak korábban, a forradalom előtt Kubában, a nagybirtok és feldolgozóipar jórésze itt is az USA érdekeltségében virágzott…

    Természetesen „Spanyol-honban” – 1936-ban – a köztársaságiakkal [republikánusokkal 🙂 ] szemben a . h i t l e r i . n é m e t . Kondor Légió bombázta a spanyol városokat és harcolt Francisco Franco diktatúrája mellett, annak a fönnmaradásáért. Így, náci segítséggel sikerült azt is leverni. Persze hozzátartozik a képhez az is, hogy sokezer hős amerikai demokrata is – köztük Ernest Hamingway világhírű amerikai író is – fogott fegyvert, vagy áldozta életét a Spanyol Köztársaság, a spanyol szabadság megmentéséért… [ld.: E.H. Akiért a harang szól]

    Patrice Lumumba a szintén demokratikusan megválasztott [és demokrata] kongói miniszterelnököt történetesen nem USA, hanem a belga gyarmati érdekek zsoldjában álló ejtőernyősök gyilkolták meg filmkamerák láttára…

    Ami meg éppenséggel a Krím-et illeti, hát azzal az a helyzet, hogy a kommunista Szovjetunió által Ukrajnának „ajándékozott” régi orosz területet vett vissza a putyini Oroszország, amely rendszerét tekintve oly távol áll a szocializmustól, pláne Marxtól, mint Makó Jeruzsálemtől… A félszigetet az Orosz . k a p i t a l i z m u s . érdekszféráját szolgáló stratégiai doktrína tette ismétcsak orosz birtokká…

    Bendegúz! Amit maga vakon megenged az amerikai imperializmusnak, azt minden más – lényegében azonos alapokon álló, vagyis szintén tőkés – államnak tiltani rendelne, ha megtehetné, miközben a maga igazát bizonyítandó, ezekre minden valótlan mocskot és sz@rt is ráken. Ez a maga üvöltő demokratizmusa és zokogó békevágya…

    Vietnam harca, egy nép harca a sajátmaga választotta rendszer mellett. Kennedynek, aki csak a „szakértői” jelenlét mellett tette le a voksát ezért meg kellett halnia… Ezt követően hamarosan megnyílt a lehetősége és kibontakozott egy totális imperialista és (fegyverselejtező), tehát militarista háború, amely a szbadságszerető demokratákat feltétlenül, de az ott harcolt veterán hősöket is kiábrándíntotta magából az amerikai militarista imperializmusból, annak ellenére is, hogy a Vietnami Háborúból adódó óriási – mesterséges – állami megrendelés [kereslet] állomány az USA gazdaságában konjunktúrát, az így megugrott személyi jövedekmek révén még a fogyasztásban is hatalmas felfutást idézett elő…

    Mert a fegyvergyártók és a finánctőke ebből húzott extraprofitjához a legeklatánsabb példaként szolgál – az a k k o r kivételesen valóban j ó . és . n e m e s . ügyet szolgáló – New Deal, ill. az azt követő II.Viláháborús fegyverkezés, amely addig nem látott és végsősoron azóta is tartó konjunktúrát hozott az USA számára. Persze egy sötét árnyékkal e dicső glóriáján, mert ezzel egyetemben megteremtette az utána évtizedek hidegháborús gazdasági, illetve („békés”) állami fegyverállománynak az első alapjait is…
    Jellemző e biznisz méreteire, hogy a Vietnamban fel és elhasznált(!) amerikai fegyverek, de főleg robbanóanyagok egy nagyhányada gyártatott már a II.Világháborús arzenál számára…

    *

    Kedves Olvasótársak csak e néhány, csupán kiemelt tény és adalék ismeretében érdemes beleolvasni Bendegúz79. 12’36-kor ihletett förmedvényébe… 🙂

  • Mielott valakit hazudozonak nevezel, legyszi, ulj le, vegyel egy nagy levegot, es setalj egy parkban, vagy ussed-rugjad a bordasfalat tetszesed szerint.
    Hogy lehet itt hozni peldakat ossze-vissza vegyesitve, amihez semmi koze nincs ahhoz, amit mondasz?!
    Chile ma messze kiemelkedik a del-amerikai orszagok mezonyebol, eletszinvonalaban, biztonsagaban, oktatasi-egeszsegugyi rendszereben. Az egyetlen latin-amerikai orszag, amelyet az europai orszagok szinvonalaval ossze-lehet hasonlitani. Kubarol ne beszeljunk, gondolom fogalmad sincs rola, de az ugynevezett kubai forradalom elott a vilag nyolcadik legfejlettebb allama volt. Mielott az oroszok, KGB ugynokok segedelmevel a verengzo Castro felegette a fel Kubat. Kerdezd mar meg azokat, akik meg ma is, barmilyen veszelyes lelekveszton szoknek kubabol amerikaba. Venezuelanak tobb olaja van mint Szaud-Arabianak, vagy az obolbeli monarchaiknak egyuttveve es az emberek nagy tobbsege ehezik, szo szerint ehenhalnak a gyerekek – volt kozeposztalybeli csaladokbol, nincs gyogyszer, nincs orvosi es korhazi ellatas – de van Maduro, aki szo szerint torkaszakadtabol „harcol” az imperializmus ellen. Mert ugyan senki sem bantja, maga a szabadszaju Trump is nagyon ovatosan nyilatkozik rola, bar lesittelt nehany kabszer maffia-fonokot a szukebb csaladjabol amerikaban. A venezuelai vice a legnagyobb del-amerikai drogbaro!
    Nicaraguarol se beszeljunk, ahol a kommunista miliciak meg ma is hatalmon vannak, a drogkereskedelembol szerzik a penzt. Idead szerint Vietnamban is az amcsik szerveztek meg a polgarhaborut, nem a sztalin exportalta a marxista-kommunista forradalmi ideologiat?!
    Ma, Vietnamban a part hatalmon maradt, de erdekes modon maguk az amcsik epitik ujja az orszagot, erdeklodj inkabb olyanoktol, akik benne elnek a valosagban ott helyben.
    Nem valami agyament kitalamanyokbol, konspiracios elemeletekbol merits „informaciot”

  • Figyelo!
    Mar irtam, hogy Orban magyarorszag miniszterelnoke. Mi az, hogy joba kell lenni Putyinnal? Egy orszag sorsat szemelyes bratyizasok vagy felelmek alapjan donti el? Ez rosszabb lenne mint a valosag, ami miatt valoban osszeszurte a levet vele. A valosag az, hogy Putyinon es „szovetsegesein” keresztul ugy lehet dollarmilliokat lenyulni, hogy soha, senkivel nem kell elszamolni. Magyarorszag szerves resze az Unionak, szerves resza e a NATO-nak, tehat annak tagjakent az egyuttes erdekek menten kotelessege politizalni. Egy. Ketto: Ha egy orszagot es annak vezetojet osszemosunk, azt azert tehetjuk, mert annak elen egy diktator all, totalitarius hatalommal, ilyen Oroszorszag.
    Amerikat vagy Kanadat soha senki nem mosta ossze az elnokevel. Mert demokracia van.
    Orban pontosan azert baratkozik Putyinnal mert o is egy kis diktaturat szeretne magyarorszagbol csinalni, a szabadrablasai kiteljesitesehez, es dorgolodzik a nagymedvehez. Ennyi. Egy sehonnai bitang ember – Kolcsey szavaival. Egyenlo Horthyval.

  • Figyelo!
    Meg csak egy kiegeszitest, vagy inkabb tovabbi pontositast, hogy ertheto legyen akár mindenkinek!
    Barmelyik orszag „megvalasztatott” vezetoje ha ugy tud politizalni, hogy az orszag „erdekei” a sajat erdekei utan johetnek, (vagy partja, klikkje, hunta – ahogy tetszik)) az nem demokratikusan megvalasztott vezeto!
    Hanem diktator. Putyin ilyen, Erdogan most valik azza, es Orban hozzajuk akar felnoni. De sikeres uton jar, mivel mar szoba allnak vele. De ahogy mondtam mar elozoekben, nyivan anno Hitler es Mossulini csak annyira vette be a buliba Horthy-t, amennyire sulya volt. Szamukra csak egy kis balkani mitugrasz maradt. Gondolja kegyed, hogy Orban tobbet szamit Putyinnal, vagy Erdogannal?

  • SchumackerLadi

    pontositsunk: Irtam egy valaszt Bendeguz helyett
    Gabriel 2018 január 28 6:08 de.

    Ezutan megjelent egy hosszabb pontositasod (kiegeszitesed) amit gondolom az elott irtal, mielott elolvastad volna a hozzafuzott bejegyzesemet, mert akkor nem irtal volna ennyi mindenfelet chilerol, amit az akkori kommunista sajtokban olvasni lehetett, es hasonlo bejegyzeseket Vietnammal kapcsolatban.
    Tehat pontositsunk: Chileben ma demokracia van, olyannyira, hogy A Michelle Bachelet, a szocialista part vezere, aki Chile demokratikusan megvalasztott elnokekent elso kormanyzasa idejen Pinochet tabornokat nevezte sajat kormanya hadugyminiszterenek. Mellesleg a lanya Alberto Bachelet tabornoknak, aki Pinochet bortoneben vegezte. Ennek ellenere esze agaban sem volt megtorlasrol gondolkozni, amikor hatalomra kerult. Ugyhogy most negyevenkent egymast valtogatjak a jobboldali ellenzek vezerevel, milyen Chileben nincs ujravalasztas. De Chileben van szabadsag, demokracia, az egy fore juto nemzeti jovedelem magasabb mint a magyar, a bunozesi rata pedig alacsonyabb, ami miatt teljesen kilog a latin-amerikai orszagok sorabol!
    Vietnam – anno a francia gyarmati elnyomas miatt lazadt fel, amit a „testveri” szovjetek haderok rogton kihasznaltak, es „testveri” segitseget nyujtottak, hasonloan ahogy nekunk, 1948-ban. A komunizmust a vietnamiak tobbsege semmikeppen nem kivanta, az orszag belezuhant egy polgarhaboruba. Ezutan avatkozott be az USA a deliek oldalan. Amit persze a Vietnamiak tobbsege sem fogadott mar el, mivel meg emlekeztek az eredi celra, a fuggetlensegert valo harcra, ertelmezesuk szerint nem kellett nekik egy ujabb gyarmatosito. Kinek, ha nekunk magyaroknak nem illene tudni, hogy mit jelent a fuggetlensegert valo harc, hiszen mindossze kb. otszaz eve ebben elunk. Vagy hazudok?
    De ma, nyilvan a kinatol valo fuggetlenseg megorzese miatt is, az amcsik szivesen latott beruhazok Vietnamban. Menj, oda, elj ott egy par honapig, aztan irogass errol!
    Braziliaban elek, tehat a felhozott del-amerikai peldaid nekem itt vannak a szemem elott, utazok, kapcsolatban vagyok argentinokkal, chileikkel, peruiakkal, boliviaikkal, venezuelaikkal. Megelem, amit mondok es nem bulvar-sajtot, vagy politikai propaganda harsonakkal tomom az agyam. OK?
    Venezuelarol nem kell irni semmit, hiszen ami ott folyik (egy ehezo, kifosztott orszag) az az ugynevezett Forro São Paulo nevu mocskos kommunista szervezet programjanak koszonheto. A bolivarista (kommunista) nemzetkozi mozgalom, aminek az osszes delamerikai forradalmi part es terrorszervezet a tagja. Tobbek kozott a FARC, a salvadori vagy nicaraguai kommunista militarista mozgalmak. Hatalomra juttatak Braziliaban a PT nevu zombi-komunistakat, akik – amig brazilia forrasai lehetove tettek – penzeltek ezeket. Brazilia most a tonk szelen van, megprobaljak bebortonozni ezeket a mocskokat demokratikus uton, de nem egyszeru, mivel kvazi sikerult nekik a teljes kormanyzati, igazsagugyi ellenorzest megszerezniuk az elmult 15 ev folyaman. Es agymosni egy jelentos reteget. Ha nem fog sikerulni megsem, akkor itt is, ismet egy katonai intervencio lessz, de elore lefogadom, hogy a te feletek ezt is az amcsi tokeseknek fogja titulalni.
    Felreertes ne essek, nem vagyok oda amerikatol, csak annyira nem, hogy semmi kivanalmat nem erzek, meg oda utazni sem. Sem a tokes-tarsadalmat nem preferalom, es nem vagyok tokes! De mint verbeli magyarban van a tokomben annyi ver, hogy ne doljek be egyiknek sem!
    Szoktak mondani, hogy magyarorszag harom reszre szakadt 500 evvel ezelott. Nem! Harom reszet leszakitottak rola es csak a PARTIUM maradt fuggetlen. 7 varmegye! Ezert indult innen valamennyi szabadsagharcunk, Rokaczi, Betlehen, Thokoly, innen szarmaznak a legnagyobb magyarjaink, koltink, iroink, tudosaink. Jarj utana, ha akarod! En ebbe szulettem bele.

  • nem szabad feledni hogy onnet recsk-rol deportaltak zsidokat is 44-ben

  • Vietnám teljesen összeborult az USA.-val !!
    Közösen tartanak minden évben tengeri hadgyakorlatokat !
    Tele van vele a Youtube.
    Vietnamiak teszik fel a Vitnámi TV hiradójáből felvett kis videokat.

  • Az igazságnak sajnos több oldala is van.
    Sumakker Ladi véleménye is tartalmaz sok valóságot és Gabrielé is.
    Igaz a Murfi féle mondás:
    „A helyzet akkor kutyulódik össze igazán, ha emberek intézik..”
    /Nem szószerint idéztem me má rég olvastam”

  • bar-lev

    kar hogy nem lehet hova tenni a hozzaszolasodat. Mi van recskkel?
    Igen errol szol szimbolikusan a cikk – a gyujtotaborokhoz vezeto utat tapossuk. Csak most ujra a gulag lesz a vegso allomas, a putyini rend most szint valtott, most mar o lett a fekete. (voros helyett)
    Bar igazan mind a ketto – a hitleri es sztalini fasizmus szine is voros-fekete volt.
    A tartalmat meg majt kitoltik – a lagerek tartalmat – libsikkel, komcsikkal, antimagyarral – ahogy tetszik

  • Geyza!

    Vietnam novekedesi ratajat 2018-ban 8.7 szazalekra elojelzik. valoszinubb a 10%, az utobbi evekben mar ekorul teljesitett.
    A maga 100 millios lakossagaval varhatoan hamarosan a legfejlettebbek kozott talalhatjuk.
    1986 a kommunista part meghirdette a kinai minta teljes lemasolasat, kinyilatkoztattotan amerikai toke bevonasaval
    Az igazsag, hogy a Kadarunk meg halala elott megtette ezt a lepest – MSZMP XII. kongresszusának határozata, 1981 –
    Tulajdonkeppen a kinai ut lemasolasa.
    Aki elt es dolgozott akkor magyarorszagon az tudja, hogy az orszag megindult az igazi fejlodes utjan.
    Szerencsetlensegunkre a sovinisztak es irigykedok taboraban az oportunistak (haszonlesok) megtalaltak a „partnert” es a Gorbacsovi elengedest kihasznalva kikialtottak a „rendszervaltast” a „benfentesek” magukhoz ragadtak minden mozdithatot, azok akik hamar felismertek a „lehetoseget” szethordtak az orszagot. – Olyan volt ez mint egy termeszeti katasztrofa idejen a „fosztogatok” megjelenese. Semmi masban nem kulonbozott – es azota is ezt az iranyt tartjuk.
    Ez volt a hazaarulo-fosztogato pszichopata Antall Jozsi fele szellem, amit a palackbol kiengedtek. Halottrol, jot vagy semmit, de mivel kozjogi szemely volt – el kell helyezni valahol a haza pantheonjaban. Egy lelkibeteg, szellemileg teljesen begabalyodott egyen volt, aki hatalmi tebolyodottsagat kielhesse, szabad kezet adott a fosztogatoknak, akik persze teljes mellszelesseggel melle alltak cserebe.
    Persze azoknak akik ezt nem eltek at – kulfoldon eltek, vagy meg nem voltak felnottek – tudom, hogy felfoghatatlan, es megerthetetlen.
    Probaljatok megis megemeszteni, hogy ez egy valodi kifosztasa volt az orszagnak.
    En talalkoztam kulfoldiekkel, akiknek akkor is es ma is hamis felfogasuk volt, es van az orszagrol – HAMIS!! – Nem ismertek a valosagot, csak hirekbol, amik teljesen manipulaltak voltak!
    Magyarorszagnak komoly es jelentos uzemei, gyarai voltak!
    Ganz-mavag, Ikarusz, Raba, Tungsram, Medicor, Ganz-electric csak nehanyat emlitsek.
    (Az Ikarusz tobb buszt gyartott es forgalmazott, mint valamennyi egyeb europai buszgyar egyuttesen!)
    A Tungsram fejleszteseit a GE fennalasanak egy evszazada alatt nem tudta lekorozni – mignem a Demjan egy ugyes huzassal „megszerezte” (elrabolta) es mint lopott holmit szokasos bagoert eladta! Az orgazda egyszeruen a GE volt, termeszetesen, aki rogton fel is szamolta (potom 100 millioert jutott hozza, sot megkapta meg a Budapest Bankot is potom 150 millioert, amibe egy hettel elotte az MNB 250 milliot invesztalt. Csak a bank kozponti epulete, mint epeitmeny tobbet ert)
    16 millio vagomarha allomany, 12 millios sertes-allomany, Baromfi tenyeszetek – valamennyi valos volt!
    Az orszag Nemzeti vagyonanak teljes leepitesere kellett ket kormanyzati idoszak, Orban haragja talan az volt, hogy mire neki sikerult eloszor kormanyhoz jutnia, mar ezekbol semmi nem maradt.
    Akarjak meg tudni kedves kulhoni magyarok, miert ez a nyomurusag az orszagon?
    A legtobb orgazda termeszetesen a kulhonba szakadt hazankfiaibol kerult ki, azok hoztak a „jo-kapcsolatokat” vevoket. akikkel elmutyiztak a kisebb ertekeket is, minden elado lett.
    Olyan jo Gazsi aron. Jottek az AFA-zasok, a visszanem fizetendo bankhitelek. Nyilvan a kiarusitok az uj „politikai-elit” tagjai voltak, orgazdakban pedig nem volt hiany.
    Igen Vietnam a fejlodes utjara lepett, gazdagszik – Magyarorszagon pedig a tobbsegnek a gürcölés jutott ismet (vagy a nyomorgas)
    Ezert nem szerencses, amikor olyanok analizaljak a rendszervaltasi folyamatot, akiknek halvany fingjuk sincs rola! Se az azt megelozo idokrol, sem az adott idokrol!

  • Gabriel:
    Sajnos sok izazság van abban amiket leírtál.
    Mondjuk én kicsit árnyaltabban látom a közelmúltat de mégis…

    Vietnám ellenben eszméletlenül fejlődik USA segítséggel, ez kétségtelen.

    Talán Amerikának van némi lelkifurdalása ?

    Mindenesetre Vietnámban eléggé visszafogottan szoktak megemlékezni az USA-val vívott háborúra.

  • Lopici Gaspar

    Gabriel
    2018 február 4
    10:20 de.
    Ilyen tomoren es okosan meg senki nem mondta el a gengsztervaltas lenyeget, tanulsagait es lefolyasat, pedig mar tobb tucatszor ki lett vesezve itt ez az ellentmondasosnak hazudot, igazandibol elore megtervezett es lezsirozott orszag elherdalas! Gratula!

  • Gabriel írta:

    „Kadarunk meg halala elott megtette ezt a lepest – MSZMP XII. kongresszusának határozata, 1981 –
    Tulajdonkeppen a kinai ut lemasolasa.
    Aki elt es dolgozott akkor magyarorszagon az tudja, hogy az orszag megindult az igazi fejlodes utjan.”
    _________________________

    Helyesbítek: Lehet, hogy a lájtos kapitalizmus bevezetése volt a cél, de sajnos rossz utat választottak, amikor a „sikeres háztáji mezőgazdaság” mintájára bevezették a „háztáji ipart” – értve ezalatt a különféle GMK és VGMK-kat. Ezek legtöbbje ugyanis egészen durván a korrupció mezején gyarapodott, a gyárak intézményi vezetői nyerték ki a lehetőségnyújtás fejében azokat a pénzeket a saját zsebükbe, amik egy GMK-ban forogtak. Ugyanakkor az egyszeri munkás fejében sem szült jó vért, hogy legtöbbször a gyári, hivatalos munkaidőben, a gyári szerszámokkal végezték a különmunkát. Magyarországon amúgy sem volt idegen a korrupció, de ez a GMK időkben csúcsra lett járatva, ami gyakorlatilag az ország erkölcsére még rátett egy lapáttal a két évtizedes szocialista édessemmittevésre.

    Vagyis akartak, akartak valamit, de nagyon rosszul fogtak hozzá.

    Nem tudom, de valószínűsítem, hogy Kínában is hasonló cipőben járnak. És ha így van, az nagyon furcsa eredmény. Nagybátyám két évig volt úszóedző Kínában az ötvenes években, így tudom, hogy azokban az időkben ritka erkölcsös, korrupciómentes ország voltak – legalább is hozzánk képest. Mivel az ő ősi kultúrájuk is a mi értelmezésünkben a korrupcióra épült, lehet, hogy ez az ötvenes évek-beli „becsületesség” csak az erős diktatúrának volt köszönhető, ezt nem tudom.

  • @Gábriel írta:
    „a hazaarulo-fosztogato pszichopata Antall Jozsi fele szellem, amit a palackbol kiengedtek. Halottrol, jot vagy semmit…”
    ______________

    Helyesbítek: Tény, hogy Antall József alkalmatlan volt abban a helyzetben a kormányzásra, egyrészt habitusa volt túlságosan naiv és hiú, másrészt bizonyára a betegsége is gyengítette az akaratát.

    De ki lett volna igazából alkalmas? Úgy vélem, talán valamelyik karakánabb régivágású szoci (Nyers?) – de hát nem nekik állt a politikai zászló. Hiába, hogy csak nekik volt vezetési gyakorlatuk, a demagóg komcsizás elmosta őket. Mire pedig Hornra került sor, a javak legnagyobb része szét volt hordva.

    Emlékszem egy saját mondásomra akkor: „Jól van, legyen két-három év türelmi idő, mondjuk ki, hogy ezalatt akárki akármit ellophat, amit el bír lopni, de aztán zárjuk le ezt a korszakot, és kezdődjön a kemény kapitalizmus.”

    Na persze, még mindig – sőt egyre inkább – a lopós korszakban vagyunk, nem kis részben hősünk, Orbán Viktor derék küzdelme következtében.

    Sajnos a másik elvárásom sem teljesült, hogy tudniillik a lenyúlt vagyonok majd termelő erővé válnak – ez lett volna a normális – de ennek az oka nyilván a politikai szándékkal készakarva elrontott törvényrendszer.

    Naiv voltam…

  • Almási Alma
    2018 február 5
    4:18 de.

    Kovách Imre könyvéből:

    A Kádár-rendszerben gazdasági redisztribúció volt, vagyis a bevételekből a mezőgazdaságba csoportosítottak összegeket. Ezért volt magas a vidéki foglalkoztatottság.

    A rendszerváltáskor megszűnt a gazdasági újraelosztás. Az állam a szociális segélyekkel próbálta a munka nélkül maradókat támogatni (jóléti állam jólét nélkül). Csakhogy erre soha nem volt elég pénz, ezért kialakult a nyomor és a térségek tartós leszakadása. Emellett az oktatáson és az egészségügyön spórolt minden kormányzat, a látható eredménnyel …

  • Almási Alma
    2018 február 5
    4:39 de.

    „De ki lett volna igazából alkalmas?”

    Azt hiszem, azt kimondhatjuk, hogy a ballib legendákkal ellentétben Göncz Árpi bácsi egészen alkalmatlan volt, tehát ő fokozta a megosztottságot.

    Gazdaságilag kedvezőtlen volt a nemzetközi helyzet, máshol is megrogyott a jóléti rendszer. De a hazai „elit” tagjai a nagybirtokban, külföldi tőkében, multikban hittek, a minél gyorsabb meggazdagodásban. Nem hittek a kkv-k és kisbirtok támogatásában, vagyis ami a lassú, de biztos gyarapodást hozza a széles tömegeknek.

  • Hazzay nem unod még a szeminárium-tartást?

    Felfoghatnád végre hogy kinőttünk belőle.

  • Szeminárium: Politikai fejtágító gyűlés a vállaltnál vagy bármely szervezetben.
    Aholis az előadó megvilágosította a sötét elméket azáltal, hogy megvilágította a helyzetet.
    (Politikában, gazdaságban, kulturában, stb.Mert ő azt jöbban tudta.)

  • @lámpa

    Lehet, hogy nem vetted észre, de Göncz Árpád nem miniszterelnök volt. Ami pedig volt, arra tökéletesen alkalmas volt. A jobboldal azért utálta, mert a taxis blokád idején, mint a hadsereg főparancsnoka megakadályozta a kormányt a fegyveres fellépésben.

    Tudatlanságod végtelen…, jóindulatod mindenkivel szemben nulla.

  • Gabriel
    2018 január 28
    6:24 de.

    Szó szerint! Itt a 10 pont!

  • Alma : Kiskegyednél az öt csillag *******
    (Vagy emmár több? Mindegy…)

  • Magyarorszásgnak ezidáig 1 azaz EGY Köztársasági Elnöke volt s az ő neve pediglen GÖNCZ ÁRPÁD.
    A többiek csak a „futottak még” kategóriába sorolhatók be.

    Bárki ki mást mond az vagy hazudik, vagy festi magát.

    Vagy mindkettő!
    Igaz Hazzaykám?

  • Figyelő
    2018 január 27
    9:53 du.

    „… Orbannak sok hibaja van, mar irtam. De van egy szuletett adottsaga, meglat elore helyzeteket….”

    Úgy van, pl a milliárdokat, amit Putyinon keresztül megszerezhet! Szép helyzet nem mondom! Ahhoz képest, hogy az Ön saját bevallása szerint nem ismeri Orbánt, nem ismeri a magyar politikai viszonyokat, hiszen nagyon régóta, nagyon messze él, rendre kinyilatkoztat ostobaságokat! Teszi ezt annak ellenére, hogy az évek folyamán már annyiszor és annyian elmagyarázták a helyzetet és próbálták érthetővé tenni, de mindhiába – holnap ugyanezt fogja gondolni és leírni!
    Rég rossz, ha Orbán azért barátkozik Putyinnal,”mert tudja a múltját és tudja milyen ember” – ez azért valljuk be kissé naiv, meseszerű magyarázat, nagyjából egy nagymama mond ilyeneket az unokáinak mese közben! Sőt azt is írta valahol egy-két hsz-al feljebb, hogy „nehéz lehet egy gyilkossal tárgyalni gazdasági ügyekről…” stb Ez úgy ahogy van, marhaság! A kutya nem kérte nem kötelezte Orbánt semmiféle alkura, tárgyalásra Putyinnal – saját kútfőből jött az ötlet – Paks2 akkora bolt neki meg a köreinek, amit ki nem hagyna! Ebben a kérdésben ami az elkövetkezendő minimum 30 évre eladósítja az országot, miért nem kérte a népszavazást, persze pontos koordinátákkal megtámasztva, mi szól mellette mi szól ellene stb, amikor minden rigó füttyre „konzultál” a lakossággal oly módon hogy annak semmi értelme! Vagyonokat dob ki minden hagymázas dilijére a mi pénzünkből, de Paks ügyében megy a saját feje után, a szakértők, a hatástanulmány smafu, pedig van/ lenne más lehetőség a Putyin féle „olcsó gáz” helyett, csak az nem buli neki mert azt nem tudja lenyúlni! Egy ekkora projektet 30 évre titkosítani, minden szerződést, megállapodást titkolni a parlamenti ellenzék elől a jogállamiság totális megcsúfolása – ön szerint ez mire utal?
    Úgy egyébként rezsi csökkentés ide oda, mi magyarok 30%-kal fizetünk többet a gázért, mint annak a világpiaci ára!
    Lehet még fényezni Orbánt, miért is „áldozza be magát” amikor a csúnya, hatalommániás Putyinnal „jóban van” -de felesleges, mint a Horthy mosdatás! Érdekes, hogy ennél a két embernél mindenre talál mentséget, mindent meg akar magyarázni, még azt is amiről nem sok fogalma van, de azért csak mondja!

  • Geyza
    2018 február 5
    3:23 du.

    Hát Göncztől Áderig fokozatosan nagyon szépen nyomon lehet követni a független államférfi igényének csökkenését az elnöki posztokon.

    Emlékszem Mádl a saját idejében mennyire jobbra húzott, aztán Sólyom nála is túltett, (Szerencsétlent azóta meg levegőnek nézik Fideszék.) de ők még függetlennek mondhatóak. Erre jött a Schmidt, aki se nem független, se nem ért semmihez, ellenben helyesen írni sem tud – Nála az elég volt, hogy a nevét le tudja írni amikor alá kellett dolgozni a Fidesznek. Aztán mivel lopta diplomáját, így hamar mennie kellett. Erre leváltja a Fidesz pártkatonája Áder, aki szintén nem ért semmihez, függetlenség és elfogulatlanság látszatára sem ad, ellenben csukott szemmel bólogatva mindent aláír, najó van amit egyszer visszadob és utána írja alá.
    13-18 éve nem gondoltam, hogy Sólyom Lászlót vagy Mádl Ferencet vissza lehet sírni, de Schmidt elnökké válásának pillanatában ez meg is történt.

  • Almási Alma
    2018 február 5
    1:27 du.

    Arra céloztam, hogy talán egy jó köztársasági elnök ellensúlyozni tudja a miniszterelnököt. De valószínűbb, hogy a magyar k. elnöki poszt csak dísznek van.

    A taxisok, ha jól emlékszem, nem a konszenzus kereső megmozdulásukról váltak híressé. Még arról is szó volt, hogy a választáson nyertes kormány lemondását követeljék.

    Jóindulatot itt végre már a nép felé is tanúsíthatna valaki! Tudatlansággal meg az vádolhatja az ellenfelet, akinek érvei vannak.