Párbeszédem Puzsérral

2019 október 9 11:08 de.43 hozzászólás

A múlt héten, este a Jászai Mari téren egy, a fotóportréjának másolatával itt-ott felragasztott kisteherautó platójáról maga Puzsér Róbert szónokolt – a mellette álló kampányembere kérdéseire válszolva – igen harsányan és igen-igen hosszan a legalább két tucatnyi egybegyűltnek. A többi között arról beszélt, hogy az ellenzék mást se tud, mint ismételni: ezek lopnak. Lopnak és lopnak. Nem zavarja az ellenzéket, hogy ezt az emberek tudják. És hogy hiába ismétli az ellenzék százszor-ezerszer, hogy ezek lopnak, lopnak, lopnak, az emberek azt is tudják, hogy amikor hatalmon voltak, ők is loptak. Amiről Gyurcsányék is tudják, hogy tudják. Ha nem váltunk ellenzéket, harmincéves lesz a Fidesz-éra! Ha váltunk, akkor csak tíz.

Amikor aztán a kampányembere kérdésbe csomagoltan a hidegre utalva jelezte, hogy a műsornak hamarost vége lesz, én kérdeztem meg jó hangosan:

– Szabad-e kérdezni?

Mire a samesz az alábbi szavakkal lenyújtotta nekem a mikrofonját:

– Tessék, tisztelt uram, kérdezzen!

– Akarja-e – néztem fel Puzsérra, – akarja-e ön, hogy ne Tarlós legyen a főpolgármester?

– Én hosszabb időben gondolkodom…

– Nekem annyi időm nincs. Igen, vagy nem? Megint beszélni kezdett, de félbeszakítottam: – Egyszavas
választ kérek! Igen, vagy nem?

– Blablabla…

Erre csaknem olyan harsányan, mint ő, belekiáltottam a mikrofonba:

– Igen, vagy nem?!

– Igen.

– Akkor ne induljon a választáson –, mondtam még és a mikronfont visszaadva hátrébb léptem a többiek közé.

– Öreg kommunista –, szólt valaki rámnézve, hangosan.

– Nem, nem az, nem kommunista az úr – válaszolt neki a kérdező a platón, pedig nem ismert ő sem.

Még hallottam Puzsér hangját, amint győzködi közönségét: tévedés azt hinni, hogy amennyiben visszalépne, a potenciális rászavazók az ellenzék közös jelöltjére adnák a vosukat, de már távolodtam.

Aczél Gábor

43 hozzászólás

  • Puzsér bohócnak és választási tölteléknek jelöltette magát … nem önszántából, hanem pártfölkérésre.

  • Az életből merítve… 😀

  • Egy kis adalék, hogy ki az aki nem kíván visszalépni, és ki az aki a Fidesz embere – de legalábbis a NER része. Puzsér hajlandó lett volna visszalépni ha Karácsony is visszalép kölcsönösen, egyetlen egy független és civil jelölt javára. Puzsér 100 nevet tartalmazó listával érkezett Karácsonyhoz, hogy bárkit választ ebből ő visszalép a javára, ha Karácsony is így tesz. Karácsony annyira nem volt képes, hogy egy pillantást vessen erre a listára. Ennyire akarja Karácsony Tarlós leváltását. Annyira, hogy vagy Ő, vagy senki… Nonszensz.
    Ez az ellenzékiség fokmérője volt, Karácsony ugyan úgy a rendszer része, amely évtizedekig hatalmon fogja tartani az Orbán kormányt, mert valódi ellenzék nem tud helyébe megképződni – amíg ők színen vannak DK-tól, LMP-n át az MSZP-ig. Ez a langyos szennyvíz okozza újra és újra Orbánnak a kétharmadokat.
    Miért kéne Puzsérnak visszalépnie Karácsony javára? Már az előválasztás tisztességes feltételeit sem teljesítette az ál ellenzék. De Puzsér visszalépett volna, ha Karácsony is. Nem történt meg Karácsony miatt. Nincs miről beszélni.

  • Gratula! Helyes tett volt!
    Puzsér, Berki es mas fidesz altal felbiztatott es tamogatott jeloltek artanak az ellenzeknek!

  • Sarlos megzápult 72. Éves szellemileg is rokkant, a feladatok elol menekulőbeteg öregemberkent csak lavirozgatni tud, fejlesztesre, kreativitasra megalkalmatlanabb a bekonzervalodott sötétségébe.
    Nem is lehet már elvárni egy ilyen szerencsetlen, tudatlan embertol, h hatekonyan , jol iranyitson!
    O1G-nek nem is az az érdeke, amint más helyeken sem!
    Problémas O1G-nek minden kreativitas, önállo fejlesztes, ami nem 100%-osan az elkepzelesi iranyaban van, igy csak a tyukagyu gyava bábokat viseli el ,amit sarlost is ezek alapján!
    Persze nekunk pont az ellenkezoje az erdekunk!
    Máshol lehetnek akar a fidesznek is jo jeloltjei, de a Sügér Sarlós NEM!

  • Hunkanyada!
    Sarlos lepjen vissza mas fideszes jevara! Vagy Puzser javara!
    Puzser is jobb lenne, mint Sarlos! Miert nem lep vissza Sarlos, amikor korabban azt hazudta, h óöreg, megfáradt, nyugalmat kiván , ezert nem indul tobbet, nem akar mar fopolgarmester lenni!
    Ha ennyire nincs mar ambicioja, amint ezt bevallotta, akkór csak a penzert es hatalomert maradna, amire nekunk nincs szuksegunk!
    Nekunk árt Sarlos!

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Puzsér egy undorító fizetett provokátor. Ugyanaz a típus,

    ugyanaz a kategória,mint annak idején, politikai pályafutása

    kezdetén a munkanélküli Hitler is volt,amikor a háború után a

    német katonai titkosszolgálat azzal bízta meg,hogy lépjen be

    ellenzéki, háború ellenes,valójában baloldali mozgalmakba és

    onnan nekik jelentse a tapasztalatait…

    Több szónoklatából visszacseng ez a fajta múlt, ez a

    hallgatóság által elvárt demagóg tematika, vagyis az ügynök

    provokatív szóhasználata, illetve a hatásvadász retorika.

    – Cikkírónk kitűnő és kellő időpontban odaszögezett, az ügynök

    számára rém-kellemetlen keresztkérdése abszolúte leleplező

    és ügydöntő corpus delicti Puzsér again provocateur mibenlétét

    illetően, kinek tevékenységéből csak egyetlen cél* emelkedik ki,

    mégpedig Tarlós, az Orbán-öleb hatalomban tartása.

    A remek grafika is e sötét alak sötét egyéniségét mintázza.
    ˙

    .

    * P.-nak a saját bevallása szerint is, egyelőre nem is célja, hogy ő legyen a főpolgármester.
    – Akkor meg miért is kampányol??!

  • Tegyük hozzá azt is, hogy a tisztelt szerző által kampányemberként, sameszként aposztrofált Dévényi István nem samesz, hanem műsorvezető, újságíró. Aki a G-nap után a Hír TV-t nem hagyta el, mint a többi Fideszes felbérelt médiamunkás, hanem elvei mentén kitartott és maradt tartalmat gyártani, dolgozni. Egészen tavalyig amikor a Fidesz visszaszerezte a Hír TV-t. Dévényit másnap kirúgták az ismét Orbán kezébe került Hír TV-től, mert nem volt lojalista Orbánhoz, a Fideszhez, a NER rendszeréhez – ellenben kritikusa mindezeknek. Csak, hogy tudjuk ki kicsoda.

    A fenti cikkben leírt Jászai Mari téri kérdezz-felelekről itt a videó-részlet, akit érdekel:

    https://streamable.com/5r3sf

  • Hmmm… HunCanada… először azt hittem, humorizálsz… De nem! Jesszusom, ennyire bonyolult ez a helyzet, ennyire átláthatatlan a számodra?

    Van a fidesz. (KDNP az nincs, csak egy fantom, hogy az egyházakat is ide lehessen sorolni.)

    Van néhány kamuellenzék, legjelentősebb az LMP, de időközönként a Jobbik is, illetve a Jobbikból kiváló egyéb kispártok… Most van a Jobbiknak egy szárnya, amelyik igazi konzervatív jobboldal SZERETNE lenni (majd meglátjuk!).

    MSZP, Együtt, Párbeszéd, ilyesmi… Ezek valódi ellenzéki pártok akarnak lenni, de a sok-sok titkos fideszes besúgóval elég nehezen birkóznak.

    DK, ahol a „két Gyurcsány” küzd az árral.

    Aztán van sok „független” jelölt is, csupa sötét ló…

  • Fene se gondolta, hogy az új sláger a végével kezd:

    http://www.youtube.com/watch?v=rtzCzVYfuCw

  • Elég „beszédes” ez a párbeszéd!

  • Jó nagy marhaságokat beszélsz Huncanada. Amint Puzsér is. Mitől független? Mihez képest „civil”?

  • dr.Bernstein Gábor vagyok és hihetetlenül boldog. Szeptember 30-án megszületett harmadik gyermekünk, a ki Sarah lányunk, 4010 grammjával 51 cm-esen… Fekete hajú szépség! Szegény Páromnak sok problémája van, de lassan minden rendbe jön. Üdvözli a KMH íróit/olvasóit, amint tud, ír. Megkért, hogy a folyamatosság kedvéért írjak be valami szellemeset. Az ilyesmi nem az én szakterületem, ezért inkább puskáztam egy újságból, ugyis időszerű. Sálom! -g-
    https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/20191010-dilibogyo

  • Én egy kicsit bőbeszédűbb voltam, Puzsér fb-oldalán, az ő képmása alatt: „Puzsér, ahogy te fröcsögsz, nem fröcsög úgy senki. Még akkor sem szeretnélek döntés-helyzetben látni, ha mindennel egyetértenék, amit mondasz. Kellemetlen, taszító figura vagy. Ha kilépnél, egy kicsivel javulna a politikai hangulat. Kicsivel kevesebb lenne a gyűlölködés. Persze jut is, marad is…”

  • D.Bernstein
    2019 október 10
    7:39 de.

    Az Úr áldása járjon örökké a Sarah gyermeketekkel! A házadból az áldás soha ne fogyjon ki! Shalom alechem!

  • talalom
    2019 október 10
    7:19 de.

    Acceptálom, hogy kérdést intéztél felém, válaszolok mind a kettő kérdésedre, bár valószínűleg „marhaság” lesz ez is.

    Kérdezed: Mitől független? Mihez képest “civil”?

    Attól független, hogy nincs mögötte egy politikai párt sem. És nincs aki pénzel támogatja, sem aki az irányt DIKTÁLJA számára. Ettől független, ez maga a függetlenség. És attól civil, hogy nem a politikus, nem a politikából és nem a politikáért él.

  • O1G666
    2019 október 9
    3:55 du.

    Bocsánat, de sokadszorra írod Tarlóst – Sarlósnak, először (még egy másik cikk alatt) azt hittem elírtad, de látom, hogy következetesen Sarlóst írsz! Tehát helyesen Tarlós István – ez a tulajdonneve, erre illik figyelni!

  • HunCanada
    2019 október 10
    5:13 de.

    Tegyük hozzá azt is, hogy a tisztelt szerző által kampányemberként, sameszként aposztrofált Dévényi István nem samesz, hanem műsorvezető, újságíró…

    ————————————————–

    Ő vajon azonos azzal a Dévényi Istvánnal, aki a HÍR -TV ben (azon rövid idő alatt amikor nem fideszes fennhatóság alatt volt) a Szabadfogás c. műsort vezette?

  • Almási Alma
    2019 október 10
    5:15 de.

    Kedves Alma köszönöm szépen a felvilágosítást az Ön, illetve a Te olvasatodban.

    Bár mondjuk azt nem értem, hogy hogyan lehet egy MSZP valódi ellenzéki párt, amikor ezer helyen és országszerte össze van fonódva a Fidesszel – nem csak parkolási maffia ügyben. Nem kell messzire menni időben, amikor Botka László maga mondta el a saját szájával, hogy Fidesz ügynökök be vannak épülve a Pártba. Ez tényszerű és dokumentált. Ahogy az alábbiak is.

    Aztán azt sem értem, hogy hogyan lehet valódi ellenzéknek hívni egy Karácsony Gergelyt, aki az ellenzékkel szembemenvén megszavazta a Budapesti olimpiát a közgyűlésben a Fidesszel együtt a Fidesz szája íze szerint? Mitől hiteles az a Karácsony Gergely, aki Tiborcz-adóval kampányol, de jogosultsága nincs ilyesminek a bevezetésre? Mitől más propaganda ez mint amit Orbánék művelnek? Azzal kampányol, hogy Stop stadion (mikor már az összes jelentős stadiont felhúzták) és ebből a legnagyobbat a 68 ezer férőhelyes nemzeti Puskás Stadiont épp Zuglóban, amihez egy szava és vétója nem volt 4 év alatt amióta épül, sem előtte?!

    Mitől különb az a Karácsony aki nyakig benne van a parkolási botrányba, a veszteséget termelő parkolóórák működtetésében, aki ugyan úgy részese a korrupt rendszernek!?
    Karácsony egy eszköz, egy naív jófiú, akinek ha azt mondják Gerikém indulj el miniszterelnökségért tök jó lesz (2018) akkor Ő elindul, ha azt az utasítást adják neki fentről, hogy induljon el a főpolgármester választáson, akkor ott is elindul – mert neki pozíció kell és biztos megélhetés, nem pedig ügyek és az emberek képviselete.
    Ezzel együtt pedig mint polgármester, Zuglót nem tudta tisztességgel vezetni. Mindezek azt mondják, hogy akár tud róla, akár nem, Karácsony a NER jelöltette Tarlós kihívójának.
    Én sajnálom leginkább ezt a helyzetet, hogy van egy Tarlós, egy Karácsony, meg egy Puzsér egy ilyen fontos posztra – ja meg a Berki. Ebből kell választani, úgy hogy ha a közgyűlésben továbbra is Fidesz többség lesz Karácsonynak esélye sem lesz semmire, na akkor tényleg jaj Budapestnek. Ennél a verziónál bocsássék meg a Világ, de még az öreg, lojalista helytartó Tarlós is jobb még 5 évig, mint egy esetleg most nyerő, de közügyekben impotensé váló majd elbukó Karácsony után aztán, megint és ujra egy Fideszes Báb kerüljön a főpolgármesteri székbe, ami összesen már 10 év lesz.

    És visszatérve az elejére mitől lenne valódi ellenzék az MSZP és rajta keresztül az összes jelenlegi szövetségese? Az az MSZP amely Karácsony saját nyilatkozata szerint Zuglóban (is) összejátszik a Fidesz maffiával?
    „Akkor most öntsünk tiszta vizet a pohárba. Itt most akkor egy politikai háttéralku született az MSZP és a Fidesz között” by Karácsony Gergely.
    Ja, hogy néha (vagy napi gyakorlatként) születnek háttéralkuk a két párt között Zuglóban és másutt, néha félrenézünk, máshová pillantunk?!! Ez a valódi ellenzék, ez a valódi alternatíva amit szeretni kéne bármi áron, csak ne TARLÓS nevű ember legyen a főpolgármester?
    Azt gondolom a jelenlegi ellenzék semmivel sem különb mentalitásban a regnáló velejéig romlott és korrupt kormánypártnál. A NER teszi lehetővé ezt a szintet azt a mérhetetlenül kicsi szintet ameddig engedi az úgynevezett „ellenzéket” ugrálni. Mert Orbánnak nem az a jó, ha nincs egyáltalán ellenzék, hanem az a jó, ha egy ilyen semmilyen ellenzéke van, amely ellen bármikor kiállja a próbát erőfeszítés nélkül és mindig nyerni fog. Ezért tartja ezen a szinten Orbán az ellenzékét. Aki veszélyesebb volt és önálló gondolatai vannak, azokat nem tűrte meg, lásd Vona féle centrumba behúzódott már konszolidált Jobbik. Amíg pedig ez az ellenzék van, addig nem tud helyébe létrejönni egy valódi ellenzék, mert ebben az országban vagy fekete valami vagy fehér. Vagy Gyurcsányista valaki, vagy Orbánhívő. De ez a két figura, és ez a két szekértábor amíg egymással van elfoglalva, addig egy és ugyan azt szolgálja bármely két pólus választása. Orbán rendszerét.

    Az ebben az egészben a szomorú, hogy ha lenne egy valóban tisztességes, konszenzusos jelölt – amibe Karácsony nem ment bele, hogy visszalépjen Puzsérral együtt – akkor az Tarlóst péppé verné, hiszen Budapesten kb 60%-os a Tarlós ellenesség.

    Nem olyan bonyolult ez a NER működése – tanulni kéne az elmúlt 10 évből, hogy mi miért történik.

  • Besancon
    2019 október 10
    10:30 de.

    Kedves Besancon, igen.

  • Ugye itt nincs senki, aki elhinné, hogy egy választási jelölt pénz és támogatók nélkül vesz részt aktívan egy kampányidőszakban? Amiben csak a jelöléshez szükséges minimum ajánló aláírás számot se érné el egyedül?

  • Igen, Dévényi azonos a Szabadfogás, majd a Kötöttfogás korábbi műsorvezetőjével.

  • Orsós Elemér

    D.Bernstein
    2019 október 10
    7:39 de.

    Jó egészséget és dilibogyó mentes jó kedélyt kívánok az egész családnak!

  • ˙

    Á l l a t i . n a i v s á g Puzsért függetlenként aposztrofálni, avagy elfogadni tőle ezt a hazug öntömjénezést…

    Aki elhiszi róla, az vagy tanulatlan,vagy buta suttyó – vagy
    egy ugyancsak elsötétült agyú orbanista, lusta cenk, aki rest elolvasni legalább az adott témában született érvelő kommenteket is, pl. a „tisztelhölgyeimésuraim” 2:30-as, itteni karcolatát !
    ˙

    .

    PS.
    Az egyetlen kivétel, amikor valaki a vallott, vagy vélt hazájától távol tapogatózva tévelyeg a saját környéke sötétjében…

  • D.Bernstein! 7,39

    Kamu kommentje mindent elárul magáról. Azt is,hogy maga egy .
    n á c i . troll. – Méghogy „dr.”, meg hogy „Sarah”…*

    Nem véletlen tehát az se,hogy ehhez a hazug fantáziához csatolt úgymond szellemes – na igen, Goebbels szellemét idéző – http://- példázatát is az Orbán-náci médiamonopólium, a Magyar Hírlapnak nevezett vezérhajójából, abból az agyonhasznált vécépapírból meríti… Nosza, inkább húzza le gyorsan ott, ahová az való…
    ˙

    *Orbán lánya is Ráhel,az apja attól még egy csapnivaló fasiszta.

  • Kedves HunCanada, mondhatjuk, hogy minden részletben az utolsó szóig igazad van (tegezz bátran), mégis összességében egyáltalán nincs igazad…

    Persze, persze, önkormányzatokat választunk, és amelyik önkormi nem lesz fideszes, annak a vidéknek annyi… De én például érdekesnek tartom, hogy bár ezt mindenki tudja, Orbán mégis MERI nyiltan hirdetni, sőt, most az utolsó napokban különösen is erre az üzenetre teszi a hangsúlyt az egész fideszes politika. Szerinted ennek mi az oka? Miért nem használják az eddig megszokott egyszerű és hatásos álszenteskedést?

    Persze, persze, az ellenzéki jelöltek javarésze kétbalkezes botcsinálta politikus, legtöbben azt is nyilván tudják, ha nem hülyék, hogy még győzelem esetén is mekkora égés lesz az elkövetkező négy évük, mégis bevállalták. Miért, szerinted?

    Azért, mert ez a választás nem az önkormányzatokról szól a valóságban, ahogy a 2018-as sem a parlamentről szólt. Szerintem 2014 óta minden választás a presztizsről szól, arról, hogy vajon hagyjuk-e, hogy a fidesz lerabolja az egész országot anyagilag, és tönkretegye mentálisan. A parlamenti választások szabályai olyanok, hogy kicsi az esély ellenállni, viszont most számos önkormányzat esetében megvan a lehetőség, hogy erős hangot adjunk az ellenvéleményünknek.

    Tarlós iskolapéldája az alázatos befekvésnek, és mi voltaképpen pont ezt az egyet nem akarjuk. Ez nem „ellenzékiség”, hanem ellenállás a NER és Orbán rendszere felé. És már maga az, hogy ebben a sok teszetosza párt képes volt megegyezni, dacára a saját besúgóinak, és imitt amott még a saját lopkovic hajlamuknak is, már ez maga alaposan meg is ijesztette (MÚLT IDŐ!) Orbán Viktort. Ezért olyan ritka mocskos ez a mostani kampány.

    Mindennek ellenére a választás kétesélyes. De ha Budapest (A BŰNÖS VÁROS!!!) nem képes kitörni most, akkor hosszú és szomorú rabságnak nézünk elébe. Szerintem.

  • Almási Alma
    2019 október 11
    9:43 de.

    Kedves Alma, köszi a tegezést. Voltaképpen egyetértük, ahogy Te is fogalmaztál.

    De nekem pl. azzal elvi bajom van, hogy „ha most nem, akkor sose”..mentalitás, mert a kapkodás soha nem jó. Ez nem jó vonalvezető stratégia – feltéve ha hosszútávon gondolkodunk, és a NER leváltása a végső cél egy vállalható, még meg nem képződött ellenzék vezérletével. Mert a mostanival nem lehet, láttuk 14-ben, 18-ban, EP és egyéb választásokon. Ezzel együtt azzal is bajom van, hogy: bármi áron, csak váltsuk le Tarlóst itt és MOST. Ez elvtelenség és rövidlátóság. Ennél hosszabb időintervallumban kéne gondolkozni, mert ez egy pillanatnyi, kb egy napos részsiker lesz, ha nyer Karácsony, amire minden esélye megvan Tarlóssal szemben.
    Annyi ideig tart majd, hogy elmondható lesz: „nyertünk” és örülünk, de semmi eszköz nem lesz Karácsony kezében, sőt jobban megkötik Orbánék majd, mint Tarlós kezét. Én nem hiszem, hogy egy NER helytartót (Tarlóst) bármi áron érdemes MOST leváltani, egy Fidesz által behálózott MSZP-PM, és DK vezette „ellenzéki” összefogásra és szövetségeseire, ráadásul most amiről beszélünk, Karácsonyra. Ahogy mondtam én sajnálom a legjobban, hogy nincs igazi ellenzék, valódi főpolgármester-jelölttel, mert Tarlóst péppé lehetne verni Bp-en.
    De elvtelenség egy ilyen „ellenzéki összefogást” támogatni, és hagyni őket tovább abban a tevékenységükben, hogy 9 éve nem csinálnak semmi ellenzékit, csak a Fidesz által behálózva a maradékokon osztozkodnak, és a pozíciókon. Mert ez megy. Ha a Fidesznél nem nézzük jó szemmel, a hamis propagandát, és ígéreteket akkor Karácsonynál, vagy az MSZP-nél, ezzel együtt a szövetségeseiknél miért hunynánk szemet? Azért mert ők legalább nem a Fidesz?? Ennyi elég? Váltsuk le a rosszat egy másik rosszra, mert ők a „mieink”? Véget kéne vetni annak, hogy elhisszük immár lassan 10 éve, hogy valódi ellenzéke van az országnak. Mert nincs! Itt egypárt rendszer van egy látszat Parlamenttel, látszat ellenzékkel, látszat hatalmi ágakkal megtámogatva. Ha pedig most Karácsonyt – aki ennek a látszat ellenzéknek a jelöltje – támogatjuk és nem kezdjük megképezni minél előbb egy valódi ellenzék létrejöttének lehetőséget, akkor van igazán baj itt még évtizedekig, nem csak Pesten, hanem az egész Országban. Távolabb kéne tekinteni, mint apró részsikert élvezni MOST a fővárosban. Láttuk, hogy 2014-ben, 2018-ban és a különböző időközi, illetve EP választásokon, hogy az ellenzéki összefogás nem működik, sem úgy, hogy összefognak külön pártként, sem úgy, hogy egy listán indultak, sem sehogy sem.
    Ami működött az Hódmezővásárhelyen Márki-Zay Péter független, centrumban elhelyezkedő (Gyurcsánytól és Orbántól is egyenlő távra lévő) személye, vagy pl. Veszprémben Kész Zoltán szintén független, szintén a centrumban elhelyezkedő személye. Ezek a minták, ezek a kulcsok arra, hogy a NER később leváltható legyen, mert amint nincs MSZP, DK akkor az emberek arra igent mondanak a Fidesz ellenében. Egy mostani részsiker (Karácsony győzelme), amely valódi lehetőségeket nem tartogat – helyett építkezni kellene már most 2022-re, és megérteni, hogy a mostani ellenzék csak azért létezhet mert Orbán engedi – mert Orbán polipszerűen behálózta, átszőtte őket, és a rendszerének részei. El kell idáig jutni, hogy ezt megértsék először ezrek, aztán tízezrek, majd tömegek.
    Komolyan a Tiborcz-adó, meg Stadion-stop, és a nyugdíjasoknak 20 ezer forintos rezsitámogatás populista, és ugyan úgy álságos ígéretével tapsoljuk pozícióba Karácsonyt és hagyjuk szó nélkül ezt, amikor ugyanezeket kifogásoljuk a Fidesznél is? A populizmust, a szemfényvesztést, a hazudozást! Tiborczot és a többi oligarchát nem megadóztatni kell, hanem börtönbe zárni és a vagyonát elkobozni. Stadion-stopot hirdet, amikor Pesten MÁR felépültek a legjelentősebb stadionok. Ráadásul Karácsony az Olimpiát is megszavazta, vajon két éve még mit gondolt? Ahhoz nem kell stadion? 20 ezer forinttal akarja támogatni a nyugdíjasokat a fűtési időszakban? Ez olyan Németh „rezsi” Szilárdos, rogáni és habonyi propaganda tempó, csak Karácsonytól, és attól akik neki megmondják, hogy mi a népszerű, mivel kell az embereket hülyíteni. Ha az egyik oldalon faszság (elnézést), akkor szerintem elveink mentén, merjük ezt is faszságnak nevezni és észrevenni, hogy „ezek ugyanazok”.

    Bocs Alma, hosszú lettem 🙂 De szerintem érted. Persze én is értem, hogy húúúú de jó lenne, mert most aztán elkapható a NER a fővárosban, a bázisban. Ez csapda, mert csalogató is bizony, hiszen Karácsony ott toporog az öregecske, Tarlós bábú mögött, illetve mellett százalékokban már. De ne mindenáron váltsunk, és főleg ne elvtelenül bárkire és bármire. Ahogy fentebb írtam, és az előző hosszú kommentben is, nagyléptékben gondolkodva ez hiába néz ki részsikernek, amire szomjúzunk a NER-rel szembeni oldalon. Ez valójában az, hogy egyel hátrébb lépünk attól, hogy a NER egy valódi ellenzékkel majd legyőzhető, leváltható legyen. El kell engedni végre az MSZP-DK kezét, mert amíg velük kezdődik az „ellenzék”, addig esélytelen Orbán hatalmának későbbi megrogyasztása. Az LMP éppen még mérhetőre foszlott, tán magától romba is dől hamarosan, a Momentumnak volna jövője, és a konszolidált Jobbiknak is, lásd Jakab Péter fáradhatatlan munkáját.

    A végszó: Nem bízok Karácsonyban, és a szocialistákban akik őt oda tették, mint főpolgármester-jelölt, és jó okkal nem bízom, (ahogy írtam példákat rá).

  • Auróra Boreálisz

    SZICÍLIAI ANZIX

    Üdvözlet Szicíliából, a festői Corleone hűs árnyékvilágából:

    http://atv.hu/videok/video-20191009-magyar-balint

    ˙

    Na, Ciao…! 😀

  • Kedves Auróra!

    Ezzel az üdvözlőlappal valahol fején találtad a szöget, hisz ott még Puzsérra utaló, őt kompromittáló korpuszok is előbukkanhatnak:
    Lámcsak

    http://Sicilianews24.it/salvini-in-siscilia-558581.html

    ahol megtudhatjuk, hogy első dolga volt Corleone-t meglátogatni.

    És mindez talán nem is számítana, ha az olasz fasiszta ábrázatja és stílusa nem hasonlítana annyira, szinte kísértetiesen a mi kedves ripacs Puzsérunkra:

    http://jobbnews.it/sergio-gentili-viva-il-25-aprile-via-salvini-dal-governo-della-repubblica-demokratica/

    De, még talán még ez sem számítana, ha ez a mi hazai Salvinink éppenséggel nem az eredeti Salvini hazai barátját „Orbanini” Ducét és az ő fasiszta rendszerének, Tarlós személyén keresztüli megőrzését vette volna abba a konok buksijába.
    (lásd: a grafika és a fotók)

    Boreális üdvözlettel:
    Auróra

  • Ui:
    Én is északi és fényes vagyok 😀

  • Kedves Almási Alma!

    Találó és logikus írásod végére odabiggyesztetted, hogy „szerintem”… De most, a finisben mi a fenének ez az álszerény megnyilvánulás most, amikor az általad felsoroltakon áll, vagy bukik amit leírtál…

    A „BŰNÖS VÁROS” jelzőt nagybányai Horthy biggyesztette erre a nagyszerű fővárosra. A szélsőjobboldali fid-SS vezér, aki a vélt, ill. az itt megélt – a pöstijek mijatti – sérelmei okán egész előéletében a frusztráció rögös úttyát vótt kénytelen taposnyi, paraszt létére is előszeretettel tesz eleget vitéz „Miklósbáttya” e végakaratának és úgy gyűlöli a pöstijeket, amennyire csak lehet, de nemcsak gyűlöli, de ahunnn csak tuggya bünteti is ükät.
    Budapest kitermelt GDP-je, napi 20-milliárd, ennek kb. 2, azaz kettő százalékát kapja meg ez a BŰNÖS VÁROS…
    A felköltözés a Budai Várba tehát nemcsak a restaurált hűbéri rendszert jelképezi, de mint gesztus a város népének fizikailag is fölébe emelkedő bosszúálló Mihály arkangyal* szimbóluma is.
    Ennek megfogható jelképeként, a műemléki védelem alatt álló kolostorépületen lyukat vágva egy irdatlan méretű panoráma teraszt építtetett…
    – Oszt, dicsekszik is avval a fűnek és a fának,
    s mindenféle,a számára fontos, többi fasisztának.
    ˙

    .
    * Tudniillik, Orbán második utóneve . M i h á l y .

  • O1G666
    3:55

    Tarlós mentalitása – vagy folyamatosan megjátszott >ártatlansága< – a kezdeteitől fogva arra a . k l i s é r e . épül, hogy "csak k é r e s d . m a g a d", és akkor majd követelik tőled, hogy maradj, hisz csak te kellesz nekünk, mert te vagy az egyetlen ! …

    Ezen belül az ő folyamatos eszközei többek közt a következők:

    – Kérem, én csak egy műszaki ember vagyok…

    – …Nem rajtam múlik. A napokban tárgyalok Orbán Viktorral…

    – Nagy vitám volt a miniszterelnökkel, de ő győzött…

    – Én nem vagyok semmilyen párt tagja…

    – Én, a "független" politikus, ez esetben osztom a Fidesz álláspontját.

    – stb.-stb. tarlósi szemenszedett hazugság…

    Egy biztos, hogy ez az ember – hülyére véve a magyar publikumot – minden esetben ezzel, az ő "szűzies"*, álszent jelzésrendszerével készíti elő az orbáni kizárólagosság mindig is előre tudható, vagyis a kijelentés pillanatában már rég eldöntött végeredményét…

    Ugyanis az mégiscsak lehetetlen az, hogy mire Tarlós bejelenti egy nagy-horderejű döntés, megbeszélés időpontját az ő . f ő n ö k é v e l , hogy azt ne előzte volna meg, kitudja már hány személyes(!) előkészítő, illetve döntéssel zárult tárgyalás zajlott le.

    Ezzel a trükkel játszotta végig ez a "műszaki" szaki, adta be a derekát vagyis hagyta magára a fővárost, annak lakosságát, Budapest fáit, Római-partját, Városligetét, Kossuth, Roosevelt és Szabadság tereit, Gr.Károlyi Mihály köztársasági elnök, Nagy Imre miniszterelnök szobrait s kitudja hány szellemi fertőzött és őrült fideszes projekt vitustáncát az ő 10 éve alatt egyszer föl nem locsolt pesti flaszter színpadán, és bűvészkedett, lopott ki e "mondom is meg nem is" trükkel százmilliárdokat, mindig a . b u d a p e s t i . b ü d z s é . sérelmére.

    * Szűzies helyett inkább ide illenék a szűz-Qrvás jelző.

  • kedves FORTIMBRAS, én megengedőbb vagyok Tarlóst illetően. Tarlós gyszerűen csak gyenge volt ellenállni Orbánnak. Tarlós nem egy harcos fajta, hanem egy megalkuvó, megbékélő fajta. Van, amikor ez a jó. De most nincs mese, Budapestnek a sarkára kell állnia. Nem lesz könnyű…

  • Kedves Alma!

    Klek’, olvasd el az életrajzát is. Részéről az egész egy permanens opportunizmus…

    Mindamellett láthattuk, hogy 9-10 éves regnálása alatt mindvégig adta a . b é n a . k a c s á t , előrebocsátandó azt, hogy úgymond Ő aztán nem tehet semmiről, Ő csak egy áldozat, akit sodort az ár… Na ne má’! – Éppen egy ilyen alattvaló kellett az autoriter fülkeforradalmár, a felcsúti Bonaparte pesti tombolásához…

    Ezt a fajta mentalitást még egy művész, színész-rendezőnek (ld.pl: a Mephysto story), vagy egy muzsikusnak(ld.pl.: Furtwänglernek, v. Karajannak) sem szabad elhinni(!), de pláne nem elnézni, nemhogy egy 2-millió ember sorsáért felelős(!) várospolitikusnak…

    Az ő trükkje ezzel, hogy tudniillik „ő csak egy független műszaki szaki” 😀 hangzású legendájával, bármely átlagos szemlélő számára is legföljebb egy szembetűnően átlátszó ürügy de igenis a . t u d a t o s . NER-k o l l a b o r á c i ó . örökös takargatására használta…

    Mindezt támasztja alá az ő igen-nagyra becsült, és bölcsnek tartott vezére, ám néki soha nem valódi vitapartnere, Victor Orbanini tábornagy tegnapelőtti aesopusi* mondata is, amikor azt mondta, hogy:
    „vesztettem egy polgármestert, ám nyertem egy tanácsadót”, mellyel ugyancsak azt igazolta, hogy Tarlósban eddig csupán egy kesztyűbábot látott, de soha nem az egyenrangú partnert.

    Tiszteletteljes kisztihand és üdvözlégy:
    FORTIMBRAS, az immár napsugaras Budapestről
    ˙

    .
    * Ti.,hogy savanyú a szőlő – ez a vár már elbukott.

  • Ui:

    Reméljük, a Római-part-ügy története lesz a Tarlós-Bús(Balázs) kettős igazi és . m o s t m á r . majd minden részletet feltáró hattyúdala, a szerény-svindler kettős jellemző fináléja.

  • Fortimbras
    okt.13. 5:03

    „…azt mondta, hogy:
    “vesztettem egy polgármestert, ám nyertem egy tanácsadót…”,

    —————————————-

    Ezzel tulajdonképpen azt is elismerte, hogy Budapest messze nem egy saját igényekkel és elképzelésekkel rendelkező város, hanem – mint minden – ez is Orbán fennhatósága alá tartozó „gyarmat” csupán!

    De, ezt nyilván nem kis személyi büszkeséggel jelentette ki, nagyjából megegyezik azokkal a kiszólásaival, hogy „majd ha úgy állnak a számok, emelek” ( mármint a Bözsi néniknek nyugdíjat) vagy a gödöllői kastély kapcsán az „akkor tudok segíteni, akkor adok ha…..stb” Ez az egyes szám első személybeli megnyilvánulása aligha elszólás részéről, ő épp és pont azt akarja világosan kimutatni, hogy itt minden az övé, mindenek felett ő rendelkezik, és jó ha tudja mindenki, hogy tőle, egyedül tőle függ minden és mindenki boldogulása, sorsa ! Ezt valószínű otthon (is) nagyon megszokta, később a Fideszben is íratlan szabály lett, a tagok, és szoros körei el is fogadták – naná, aki meg nem mint a Mengyi és Simonka arra az ő sajátos sorsfordulatuk a példa, és kérdés Borkai, meg talán még mások is akiket jelenleg nem nevesítettünk, vajon ebbe a „halmazba” tartoznak e! Aki „túlönállósította magát” és a keresztapát megkerülve próbálta a saját gesztenyéjét sütögetni továbbá a Maldív szigeteki bankszámláját gyarapítani, az a Waldemart nagyúr sorsára jut! Jó ha tudja ezt Abaligettől -Sárazsadányig, a fővároson át a határ menti kis falvakig mindenki!

    Az sem volt valószínű elszólás, amit szintén vasárnap este harsogott az éterbe, hogy ” az eddigi gyakorlat az volt, hogy mindig az aktuális kormányerő adta a főpolgármestert…” – tudta ezt mindenki, csak Tarlós kötötte magát a „függetlenségéhez!”

  • Fortimbras:

    „Az ő trükkje ezzel, hogy tudniillik “ő csak egy független műszaki szaki” 😀

    ——————–

    Csak szeretett volna az lenni – de Orbán alatt a „független műszaki szakik” nem lesznek főpolgármesterek! Ezt pontosan tudta, és ezzel együtt vállalta. Orbán alig várta, hogy teljesen rátegye a kezét Budapestre, Demszky alatt tombolt a tehetetlen dühtől és ott tett keresztbe a fővárosnak ahol lehetett – sőt, ott is ahol nem lehetett! A kettős tehát találkozott, Orbánnak valóban egy ilyen mentalitású emberre volt szüksége, Tarlósnak pedig Óbudáról már erősen kifele állt a szekere rúdja – de túl ezen egyébként is nehezen emésztgette, amiért a legutóbbi választáson ötödszörre is Demszky volt a befutó, és a fővárosiak nem kértek – legalábbis nem elegen – az egykor „ógörögül is tanuló kisdiákból!” Ezért Orbán felkérésére nem kellett nógatni, úgy érezhette, hogy itt az idő a revansra – majd méltó mód szolgálta Orbán mindent megvonó politikáját! Tarlós már akkor sem volt fiatalember mikor először vállalta ( 62 év) – a bírákat, köztisztviselőket, tanárokat, orvosokat épp ebben a korban nyugdíjazták, akár akarták, akár nem – de bizonyos titulusok esetén ettől a fajta korbeli „alkalmatlanságtól” úgy tűnik el lehet tekinteni!

    Tarlós valószínű ismerte önmagát annyira, hogy tudja mi az amihez ragaszkodik és mi az amit csak elfogad vagy elvisel! De akkora volt benne a sértettség Demszky okán, hogy képtelen volt nemet mondani az akkori felkérésre! Ám mondhatjuk, hogy optimistaként remélt – azóta viszont már bőven láthatta, hogy működik a NER és az élén Orbán! Saját szerepét sem ártott volna felülvizsgálnia, és miután vagy másfél éve megcsillogtatta, hogy most már szeretne visszavonulni, ki is tartani a szándéka mellett! Pontosan látta, hogy mekkora döntési jogköre van, azzal is tisztában volt, hogy 71 éves lesz az új ciklus kezdetén – tényleg úgy érezte, hogy a főváros megint csak rá, a megkeseredett, vérig sértett vidéki vőfélyre vár? Nemrégiben hallottam egy hasonlatot, és úgy éreztem telitalálat : „Tarlós úgy viselkedett, mint az az ember, aki utoljára hagyja el a lagzit”
    (Ez alighanem egy eseményhez kötődött)

  • T. 🙂
    Besancon
    11:15

    Külön is „megérne egy misét” még Tarlósnak és az ő egykori hűséges táskahordozójának [akárcsak a hódmezővásárhelyi szintén fideszes Rapcsák és Lázár viszonyában] a kapcsolata, hisz a főpolgármesterré avanzsált Tarlós ezt az agilis, legalábbis hozzá közelálló, fiatal csinovnyikot szóval és tettel támogatta bele a (III.) kerületi polgármesteri székébe, mint a maga utódját. Egyszóval Bús, ezt kitüntető protekciót is neki köszönheti…

    Hosszú lenne részletezni, a kettejük viszonyát, viszont érdemes elgondolkodni a R ó m a i-p a r t i . összjátékukon és egyforma mellébeszélős, azon a tipikusan Fideszes passzjátékon, melyben valószínűleg Tarlós a korábbi, III.kerületi polgármesteri és egyéb, a hivatalos hatásköréből fakadó [tervezői, vagy engedélyezői (ld. Wikipédia életrajz)] döntéshozatali előéletének a bizonyos bűnjelei látszanak egyre kiviláglani, azaz a felszínre kerülni, amelyeket már csak egy árvízvédelmi gát – a hagyományos Rómaipart legyalulása árán – lett volna hivatott „korrigálni”… E korrekció érdekében Bús minden igyekezetét összeszedve készséggel próbált segíteni az ő hűbérura egykor viselt gyanús dolgaira minden eszközzel fátylat borítani… Sikertelenül, mert itt kivételesen a római ügyben egyelőre mégis a civil kurázsi aratott győzelmet a camorra szellem felett.

    Az utóbbi években megfigyelhető az is – az Orbán-Tarlós duóhoz hasonlóan – a néha ki-kiugró, bár publikus, mégis hamis felhangok kakofóniája is, amikor Tarlós az ő és Búsbalázs közötti valamiféle kitalált kamu feszültséget imitálva azt mesélte, hogy pl. „bár ők szomszédok, de azért vannak köztük még vitás kérdések is”, mely ismert tarlósi blöff stílusából már tudjuk, hogy nála ez azt a célt szolgálja, mintha ők valójában egymással szemben állnának és nem mindent előre – annak nyilvánosságra kerülése előtt – zsíroznának le, vagyis az ilyen ügyek nem lennének köztük már előre teljesen eldöntve. Dehogyis nem! Sötét ördögi praktikák ezek, melyeknek mindkét alany készségesen vetette neki a vállát. Hát persze a „közös”-saját érdekükben tették, teszik a közösség kárára…
    STB!

  • Ui.

    A mobilgát ügyét nemcsak Tarlós, de egykori csicskája is az utolsó pillanatig tíz-körömmel védte. Bús a helyi civilekkel szemben még az „élet védelmére” is nyilatkozott, és hivatkozik, bár érthetetlen, de az utóbbi két évben – így a kampány időszakban is – tarlósék nagy megkönnyebbülésére bizony nagy volt a csönd éppen a legmagasabb labda, a Rómaipart kérdésében…

  • Bocs’ még egy megjegyzés:

    Oszt még, CUI PRODEST ??? 😀

    Másfelől(!) a folyópart ilyetén – ún. mobilgátas – rendezése, ill újra építése bizony millió és millió tonna dolomit zúzalékot igényelt volna, mely feldolgozott kő mennyiséget nagy valószínűséggel >O r b á n . a p j á n a k . a gánti bányacége< a Dolomit Kft., az utóbbi években(!), a piac legjobban teljesítő vállalkozása szállította volna…