Frank Tibor a bevándorlásról, menekülésről és a magyarországi reménytelenségről

2015 július 14 9:09 de.63 hozzászólás

Frank Tibor kanadai magyar közgazdász az elmúlt hetekben Magyarországon járt, ahol az ATV-nek, a Klubrádiónak és a 168 Órának is interjút adott. A vancouveri közgazdász írásai korábban a KMH-ban is megjelentek. A 168 Órában lehozott interjú különösen érdekes lehet lapunk olvasói számára, hiszen Frank Tibor kitér a kivándorlás, a bevándorlás és a menekülés kihívásaira, amit oly sokan személyesen is tapasztaltak életük során. Frank Tibor rövid idő alatt sikeres karriert és életet építetett magának új otthonában, Kanadában. De vajon a jelenlegi viszonyok közt visszaköltözne valaha Magyarországra, vagy esetleg erre ösztönözné unókáit? A Frank Tiborral készített interjút olvashatják…

Frank Tibor (168 Óra)

Frank Tibor (168 Óra)

– Furcsa ország ez a Magyarország! – kiált fel az egyik régebbi, a 168 Órának adott interjújában, mint aki egy idegen világra csodálkozik rá. Eközben a szintén Kanadában élő unokái tökéletesen beszélnek magyarul. Apró tudathasadás?

– Attól, hogy a mai állapotok – enyhén szólva – furcsák, a haza még haza marad egész életünkben. A feleségemmel huszonkilenc éve élünk külföldön, de a magyar kultúra mindig fontos volt, a gyerekeink éppúgy kétnyelvűek, mint az ő gyerekeik. A fiamat is azért küldtem tanulni Pestre, mert azt reméltem, magyar feleséggel jön vissza Kanadába. Így történt.

– De hiszen 1986-ban épp azért ment el, mert meg akart szabadulni a hazájától, nem azért, hogy magával cipelje.

– Ami rossz volt, attól meg is szabadultam. Attól az érzéstől például, hogy a közeg, amelyben élek, szűk, visszahúz, nem enged vállalkozni, szóval van valami fojtogató, mocsárszerű benne. Hat diplomát szereztem itthon, matematikából, külkereskedelemből, belkereskedelemből, turizmus szakból, fizikából, közgazdaságtanból, történelemből stb., de főleg idegenvezetésből éltem. Egyszer egy amerikai nő az iránt érdeklődött, mennyit keresek a végzettségem után, és elájult a kétezer forintos összegtől, meg attól, hogy ismét egyetemre járok. Minek tanul maga tovább – kérdezte –, azért, hogy még ennél is kevesebbet keressen? Szimbolikusan ez nyitotta fel a szememet, ezután mentünk el.

– De miért pont Kanadába?

–Európa is szűk volt, Amerikába sem akartam menni. Ott gazdag rokonaim éltek, és úgy éreztem volna, csak azért érvényesülök, mert ők mögöttem állnak. Ez is kontraszelekciós csapda ám. Kanadában meg a nulláról kezdtünk mindent. Azt is eldöntöttük, hogy nem politikai menekültek, hanem bevándorlók leszünk, ami teljesen más kategória. Kanadába elvileg ma is csak olyan embert engednek be a menekülteken és a családegyesítésben részt vevőkön kívül, akinek a képzettségére szükség van. Hiányszakmák szerint, pontozásos alapon, kőkeményen válogatnak a jelentkezők közül. Nekem a hat diplomámmal meg a nyelvtudásommal persze nem kellett izgulnom, ezzel együtt három hónapig pizzahordásból éltünk. Aztán egy közösségi központban lettem menedzser: hetvennyolc ember és nagy pénzek felett rendelkeztem egyik napról a másikra. Másfél év után az egyik igazgatósági tag, akinek volt egy nagy befektetési társasága, miután látta, hogy anyait-apait belefektetek a munkába, elcsábított, és kinevezett vezérigazgatónak. Alig múltam harminc, háromszáz millió dolláros vagyont kezeltem, és csak néztem, hogy mi lett itt énbelőlem, aki otthon nem vittem semmire. Újabb másfél év után egy gazdasági kutató elnökhelyettese lettem.

– Hosszú, álomszerű karrier kezdődött, hiszen – ahogy olvastam – később a torontói polgármesterrel megalapította a kanadai urbanisztikai intézetet, dolgozott több mint száz országban, képviselte Kanadát az ENSZ-ben, a Világbankban, és haza is hozott több milliárdnyi segélyprogramot. Nyilván sokat számított, hogy az egyéni kitörést kevésbé tűrő nem kapitalista rendszerből érkezett, tehát ki volt éhezve az önállóságra és a sikerre. Ez tipikus bevándorlóvonás egyébként? Úgy értem, a nagyobb hajtás, a túlteljesítés?

– Az én esetemben így volt, mert a szocializmus megtanított küzdeni. Ez kellett is, mert Kanada azért egyáltalán nem egy könnyű ország. Itt a lakosság a bevándorlással évente egy százalékkal növekszik, de nem olyanok jönnek, akik langyos vízben akarnak evickélni, hanem a vállalkozó szellemű, képzett munkaerő java. Vagyis óriási a verseny, a világ elitjével kell megharcolni a piacon, és nem a származás a fontos, meg hogy ki a haverod, hanem a teljesítmény. Nekem még soha senki nem mondta, hogy elveszem más munkáját, hiszen nyilván azért voltam egy poszton, mert ott és akkor én voltam a legjobb. Bevándorlóként több mint száz munkahelyet teremtettem egyébként. Általában is igaz, hogy a gazdasági növekedést bevándorlók nélkül már nem lehetne fenntartani.

– A magyar kormány épp az ellenkezőjére tanítja a lakosságot. Arra, hogy féljen, védekezzen, és utálkozzon az idegenektől. A bevándorlás kérdése nincs megbeszélve, az ellenzéknek sincs koncepciója, csak szép szavakat mond, tehát az egész kérdést sikerült kivonni a józan ész hatóköréből.

– Magyarország Trianon előtt multikulturális társadalomban élt, vagyis a mássággal való együttélés nem lehet idegen tőle, most meg ki sem kerülheti, hogy nyitott társadalom legyen. Milyen érdekes, hogy vagy tíz éve éppen Orbán mondta: az országnak négy-öt millió bevándorlóra van szüksége – ami persze túlzás, nálunk nem működhet a kanadai modell. Én úgy érzem, hogy az igazság középen van.

– Azt tudom önről, hogy a hazai állapotokat kétségbeejtőnek tartja, legfőképpen a demográfiai helyzet miatt. Nem túloz ebben ön is?

– Lehet, de úgy hiszem, az én véleményemnek több köze van a valósághoz, mint a miniszterelnök megnyilvánulásainak. Matematikus szemmel úgy látom, hogy van egy csökkenő halmazunk, a lélekszám, ami évente harmincezer fővel amúgy is apad, de ehhez még hozzá kell adni a kivándorlást is, hiszen már alig van olyan család, amelyből legalább egy ember nem ment volna ki Nyugatra. A csökkenő halmazon belül viszont van egy növekvő halmaz, a szegényeké, ami legalább négymillió embert jelent. Ennek a halmaznak a legalján található a mélyszegénységben, sőt nyomorban élő cigányság. Tőlük tíz-tizenöt év múlva sem várható adó, mert a jövedelemtermeléshez oktatás kellene, munka, életmódváltás, és ebből csak az oktatás létezik valamennyire. A négymilliós, létminimumon tengődő leszakadt réteg nagyrészt eltartott, nyugdíjjárulékot, adót, egészségügyi hozzájárulást nem vagy alig fizet. Ráadásul a társadalom rohamosan öregszik. Ma egy nyugdíjasra 1,6 dolgozó jut, de ez a szám nemsokára megfordul, és egy fiatalnak másfél nyugdíjast kellene eltartania. Ezt a pénzt nem lehet kitermelni, a nyugdíjak tehát drasztikusan csökkenni fognak.

A külföldön dolgozó fiatalokat kell visszacsábítani, és a beruházásokat jelentősen növelni. De ehhez egy másik kormány kell, és nyugatbarát, befektetésbarát, adózási rendszerében kiszámítható politika. Nem olyan, ahol vagy mindent államosítanak, vagy a haveroknak osztogatnak szét.

– A fiatal, életerős, képzett és vállalkozni kész bevándorlók viszont fordítanának a helyzeten, ha jól értem. A kanadai modellt ennyiben hazahozná. Az önző, számító, de mégiscsak működő befogadás politikáját.

– Bizonyos számú bevándorlóra szükség lesz, és a menekültek közül is be kell fogadnunk valamennyit. A fordulathoz azonban ez kevés. A külföldön dolgozó fiatalokat kell visszacsábítani, és a beruházásokat jelentősen növelni. De ehhez egy másik kormány kell, és nyugatbarát, befektetésbarát, adózási rendszerében kiszámítható politika. Nem olyan, ahol vagy mindent államosítanak, vagy a haveroknak osztogatnak szét, meg visszamenőlegesen törvénykeznek. A kormány arra szokott hivatkozni, hogy így is három százalék fölötti a növekedés, csakhogy ez rövidtávú siker. Öt év alatt nem nőtt annyit a gazdaság, mint amennyit Matolcsy egy évre vizionált 2010-ben. Leszakadó pályán vagyunk. és már Lengyelország is jobban él, mint a magyarok. A történelemben először fordul elő, hogy nagyobb náluk az egy főre jutó GDP. A szlovák is harminc százalékkal van a magyar fölött. Mi leszakadóban vagyunk.

– Pedig egy sor szakmában emelkednek a bérek.

– Persze, ott, ahol már nincs képzett munkaerő, mert mind kiment Nyugatra. Festőt, ácsot már nem lehet kapni. Milyen jól jönnének ezekben az állásokban a bevándorlók, és mennyire lelepleződne a kormány hazugsága arról, hogy ők csak elveszik a magyarok munkáját. Hiszen épp azt csinálnák, amit a magyarok nem.

– Azt mondta nekem a telefonba, amikor először beszéltünk, hogy sokat foglalkozik Magyarországgal, talán túl sokat is. De azért haza már nem települ. Ezt értem, lassan annyi évet él meg kint, mint amennyit Magyarországon. De akkor mi ez a hazafüggőség?

– Lehet, hogy cinikusnak tűnik, amit mondok, de közgazdász szemmel nézve, nyugati szemmel nézve, Kanadából, a vancouveri havasokból nézve itt egy olyan őrült történet alakul, amelyikbe Orwell tolla is beleremegne. Egy rémmese, hogyan tud egyetlen ember egy egész országot az ujja köré csavarni, hogyan teszi gazdaggá a családját, hogyan fordul szembe a világgal, és hogyan marad még mindig népszerű. És közben jönnek a haverok, dupla áron, verseny nélkül, emellett folyik az államosítás, a magántulajdon és a jogrendszer semmibevétele. Az, hogy az orbáni rendszer egyáltalán létezhet Európa közepén, megrendítő, hihetetlen dolog. Nem is találok rá jó jelzőt.

– El tudja képzelni, hogy egyszer a magyarul tökéletesen beszélő unokáinak azt mondja majd, hogy telepedjenek le Magyarországon? Mint olyan bevándorlók, akik egy magyar családból származnak vissza?

– Ezt most nem tudom elképzelni. Én világpolgár akartam lenni, ezért mentem el, az unokáimnak is ezt kívánom, de erre Magyarországon most semmi esély nincs. A mocsár itt még mindig visszahúz, kitörni legalább olyan nehéz, mint a Kádár-korban volt, sőt, a kontraszelekció talán erősebb is. Ma, ha valaki boldogulni akar, nem az számít, mit tud, hanem hogy hány százalékot juttat vissza az állami megbízónak. Tíz évvel ezelőtt, amikor beléptünk az EU-ba, a barátaim unszoltak, hogy települjek haza. Ma már senki sem mond nekem ilyesmit, ha valaki felhív, általában az iránt érdeklődik, hogy miképpen lehet bevándorolni Kanadába.

Az interjút készítette: Szénási Sándor

63 hozzászólás

  • Göllner András

    Frank Tibor élő bizonyíték arra, hogy a hazaszeretet és a FIDESZ szeretet az nem egy és ugyan az. A hazát úgy lehet legjobban szeretni, ha szembefordulunk azokkal akik hamis érzelmi szálakon keresztűl, a hazaszeretet látszatkeltésével próbálják becsempészni magukat a szívűnkbe, hogy ennek a bizalomnak a birtokában, kiraboljanak mindenünkből. Magyarország egy kis ország, geopolitikailag jelentéktelen. Az egyre erősebb magyar ellenes hangok a világsajtóban, a nemzetközi politikában nem azért történnk mert a világnak valamiféle baja lenne a magyar néppel, nem azért történik mert a Zsidók mindenkit ellenünk hergelnek, hanem azért, mert egy olyan kormányunk van amely szembemenetelteti a magyar népet azokkal az értékekkel amelyekért több millió nyugati ember az életét áldozta két világháború során. Az Orbán kormány hősei nem azok akik a Horthy rendszer ellen vagy a nácizmus ellen küzdöttek hanem azok akik két világháborúban is a nyugattal szembe harcoltak, az utolsó magyar ember vércseppjével próbálták fenntartani a Názik uralmát. Szálasi utolsó testőre itt él és virit köztünk Kanadában és szabadon hírdeti hogy a Hitler-Szálasi rendszer iránti lojalitás volt a helyes út népünk számára. Május 31-én Torontóban, az Orbán kormány egyik magasrangú beosztottjának társaságáben ünnepelték újfent azokat akik Kanada ellen, a nyugati szövetségesek ellen, népünk becsületének rongálásával, a zsidó-gyilkosokkal karöltve hősködtek. Tisztelet Frank Tibornak, hogy nem élteti hanem szembefordul az átverőkkel.

  • Nem tudom honnan gondolják, hogy a „fiatal, képzett, munkaerők” dolgozni fognak Magyarországon. Életükben nem dolgoztak, nem képzettek semmire. Fekete, muszlim vallásúak. Érdekes lesz, hogyan asszimilálodnak majd .

  • Nagyon jo meglatasok. Magyarorszagnak nyilvan kellenek majd bevandorlok, valamennyi, es azokat hasonlo szigorral kellene, hogy kivalogassa, mint Kanada is teszi – attol fuggoen, hogy mire van szuksege. A menekultkerdes az egy europai kerdes, a tobbiekkel egyutt kellene megoldani (nem kulon ugralni keritesekkel meg gyulolet-beszedekkel), es a rank juto meltanyos letszamot befogadni humanitarius alapon. Nagyon jok a kerdesek is, gratula.

  • Figyelő:nem tudom, honnan gondolja, hogy életükben nem dolgoztak. Habár, biztosan vannak saját tapasztalatai, mint gazdasági menekültnek – mert politikai, na, az nem volt 😀
    Ez a fekete muszlim már a rögeszméjévé vált.Javaslom, forduljon vele orvoshoz, mielőtt teljesen elhatalmasodik magán.

  • Kedves Figyelo: ne keverjuk a menekulteket a bevandorlokkal. Menekultek, – amennyiben azok, a torveny szerint – feketek es muszlimok is, nemzetkozi egyezmenyek alapjan befogadasra jogosultak, es az allam feladata lesz majd, hogy az integralasukat elosegitse. (Ehhez ad egy halom peznt az EU, a it egyelore masra koltenek hazankban). Bevandorolokat, – mint Kanada is teszi – az orszag igenyei szerint kell befogadni (importalni). Persze nem borszin szerint, hanem kepzettseg, foglakozas, gyakorlat szerint – mire van szuksege az orszagnak. Vilagszerte verseny folyik azert, hogy a legjobb munkaerot elszivja. Egyelore hazankba senki nem akar menni, – ehberert? – es annal tobben mennek el.

  • Azt hisazem, annak van szüksége orvosra, aki a menekülteket sajnálja egy percig is. Én az országot sajnálom, aminek majd el kell tartani őket.

  • Kanadában több mint 100 nemzet tagjai élnek együtt békében, nyugalomban.
    Évente 250 ezer az új bevándorlók száma, nem beleértve a menekülteket.
    Vessük össze ezeket az EU adataival és látszik a különbség. Nekik sem kellene kitalálni semmi újat, legfeljebb pár NATO partnertől szakmai segitséget kérni, mint ahogy Tibi tette, amikor programokkal segitette a rászoruló országokat. Az EU és EU tagállamok tehetlensége felesleges, hiszen van lehetőség segítségre, ha valakik valóban igénylik azt.
    Néma gyereknek ….

  • Figyelő: tehát magából már kiveszett az emberség. Értem. Mondja, hogy’ süllyedhetett ilyen mélyre? Maga ugyancsak sajnálatra méltó. Illetve, még arra sem.
    Az országunkhoz meg semmi köze.

  • Daniel: Bencsics képtelen különbséget tenni. Vak és süket, valamint tele van gyűlölettel. Szegénykém, nem lehet neki könnyű így élni.

  • Maros Zoltán: maga milyen naiv! Igaza van, amikor azt írja, hogy „Nekik sem kellene kitalálni semmi újat, legfeljebb pár NATO partnertől szakmai segitséget kérni”, csak ezt Magyarhonban senki se érti. A kerítés – mint a görög balhé eseetén is – arra képes a fészbuk értelmiség, meg a demagogizált ellenzéki tömeg, hogy jaj, az Eu, meg az Eu és az EU meg EU. Miközben a napnál is világosabb, hogy OV ezzel a fém-alkatrésszel szembeköpte a katonai szövetséget. A kezdetek kezdetén, amikor még határzárról (utólag is vicces) beszélt a kormányzat meg annak ellenzéke is, hangosan kiabáltam, h nem lehet határzár, mert NATO-ellenes, aztán próbáltam megmagyarázni még hasonlókat. Igazából belefáradtam. Az emberek többsége még a menekült és bevándorló status közt se tud különbséget tenni, és az Indexnél vagy Origonál (nagyobb népszerűségú média) nincs egy nyomorult, magát újságírónak nevező homo sapiens, akinek eszébe jutna, pl megkérdezni a Bevándorlási Hiv-t: tegyék hitelesen tisztába a fogalmakat. Na, de nem is ez a lényeg, csak bosszankodom.
    Szóval, mivel OV húzd meg ereszd meget játszik a szövetségi rendszereinkben, ezért toszik majd szakmai segítséget kérni tőlük. Lehet, már Hendével se áll szóba. 🙂

  • Igen, igy van – nem kulonboztetik meg a menekultet a bevandorlotol – direkt. Igy lehet migransoknak hivni oket meg illegalis hataratlepoknek stb…Az se tunik fel senkinek, hogy a media soha egyetlen egyet se szolaltat meg ezek kozul? Honnan jottek, miota vannak uton, miert jonnek, csalad, hova akar menni? Semmi. Igy misztifikalva vannak, bunozok meg terroristak. Vagy valami ilyesmi.

  • Pista, mikor veszed észre, hogy Figyelőre reagálásaid már csak a Te hiteledet rombolják. Hagyd szegényt magára. Óceánba köpködni fölösleges.
    Göllner András hozzászólása mindig egy óriás adalék az adott cikkekhez. Rendkívül pontos, hiteles és tömör hozzászólásaival mindig teljessé teszi a még jó cikkeket is.
    Sajnos Európa és Kanada helyzete egészen különbözik. Amíg Kanadára még sok fokozatos expanzió vár és könnyen meg is oldható, addig Európára ez nem igaz. Európa túlzsúfolt és igen nagy erőfeszítésbe kerül befogadnia menekülteket és bevándorlókat – ugyanakkor morális és mentális felelőssége. Kanadának tisztán artikulált tervezett bevándorlási politikája van, Európába meg ömlik a tömeg – egy nagyságrenddel nagyobb számban.
    Audry, kicsit nehezen sillabizálom ki mondanivalóját. De valahogy úgy tűnik, hogy rossz oldalról közelít. Nem a népnek kell eldöntenie a bevándorlási politikát, hanem az államnak. A népnek csak az lenne a dolga, hogy átlássa a kormány manipulatív sumákolását, gyűlölet keltését, de Orbán biztosra mehet, hogy ezt a szerepet a nép nem tudja betölteni és ezt ki is használja sok szempontból. 5 év pusztítás után ez további olaj a tűzre – sajnos. De robbani fog ez..

  • Frank Tibor életútja ne tévesszen meg senkit! Senki ne gondolja, hogy aki Kanadába megy, arra hasonló karrier vár. Ehhez Tibornak mindenek előtt szüksége volt az ő speciális adottságaira (sokirányú végzettségére, nyelvtudására, intelligenciájára, az átlagot messze meghaladó képességekre) plusz talán egy kis szerencsére. De a szerencse is többnyire azokra köszön rá, akik rászolgálnak. És a szerencsés helyzet felismerése se megy bárkinek.
    Aki kételkedik az ő gyors előmenetelében, az nyilván magából indul ki. Ha neki nem sikerült, akkor nyilván másnak sem sikerülhet. Mindez azért van, mert figyelmen kívül hagyja az adottságok jelentős különbözőségét.
    Tibornak sikerült! Örüljünk neki, és ne irigyeljük tőle!
    Rászolgált.

  • Figyelő
    2015 július 14
    1:14 du.

    Milyen emberséges ma (is) kedves Figyelő. Ne sajnálja senki a menekülteket? Ott pusztuljanak el, gyermekestül ahol vannak, majd maximum félrefordítjuk a fejünket? Vagy hogy? Én csak azt sajnálom, hogy amikor ön „menekült” el, akkor nem volt egy ember sem, aki Québecben azt mondta volna önnek, hogy a menekülteket nem kell sajnálni és egy bazi nagy kerítést húzott volna az orra elé, majd visszafordította volna magát is a tengerre hánykolódni, ahogy most azt ön tenné másokkal, akik valóban háborúkból és mészárlások elől menekülnek.

    A második mondata pedig úgy hülyeség ahogy van. Nem az ország fogja eltartani a menekülteket, hanem a menekültek -ha egyáltalán lesz aki Magyarországon kívánna maradni, fogja eltartani a nyugdíjasokat. Nélkülük éhen fognak halni öregségükre a mai 30-40 évesek. Tudja, 2060-ra már csak 7-8 millió magyar lesz, ha így folytatódik és az mind elöregedett nyugdíjas. Ostobaság ostobaság hátán amiket képzel, de hát ilyen a kormány propaganda, azt találja meg akinek sütnivalója sincs, hisz a populista szöveg az könnyen emészthető, gondolkodás nélkül. 🙁

  • Miklos Banfi: nem tudom, jól értem-e, mit nem ért. Vélhetően az az ismeretei átlagon felettiek, legyen kicsit érzékenyebb mások iránt. 🙂
    Az átlagember nem vágja, ha folyton az ömlik a médiából és az általa is kedvelt politikai oldalról, hogy Eu, Eu, Eu, hogy NATO tagállamok is vagyunk, annak térképén pedig felhúztak oda egy kerítést, ami egybe tartozik, ebben nemcsak a Fidesz a hibás, hanem az ellenzék és a véleményformáló réteg is. Ugyanez a probl. a bevándorlók és menekültek esetén. A F-nek az áll érdekében, hogy bevándorlóknak legyenek nevezve (lásd még Daniel hozzászólását), és ez után a komm. után megy az ellenzék is, bénán, nézd meg, pl., h Ille I. hetek óta ebből korrepetálja a népet, ahogy látom, eredménytelenül, és ezzel még véletlen se őt minősítem.
    Nincsenek elmagyarázva dolgok, és a nép honnan tudná így, hogy nagyon át van verve?
    A magam részéről, amikor lejöttek a határzáras tripről és előálltak azzal,hogy 4 méteres kerítés, pusztán a számnévből tudtam, hogy valami nagy kamu van. Magyar nyelvű médiában egyedül Illétől olvastam, hogy ez nem igaz. És hát a KMH ugye, nem az Index vagy az RTL… 🙁
    Biztos, hogy robbanni fog.:-(
    Szerb médiát követi egyébként valaki? Úgy értem a fősodratú médiumuk közül? Gondolom, nem, az számukra nem fontos, csak a demagóg plakátkampány a fontos. Robbanni fog, s miként a világon nincs olyan dolog, amelynek egy oka lenne, ez most is így lesz. A kérdés már csak az, hogy éppen mely dolgok állnak majd együtt éppen.

  • Figyelő
    2015 július 14
    11:01 de.

    De akkor miért írja ki a kormány minden 10. méterre egy óriásplakátra a menekülteknek, hogy „Ha Magyarországra jössz, akkor nem veheted el a magyarok munkáját”. hmmm? Ne haragudjon, de nyers leszek? Akkor most ön az ostoba, vagy a kormány a hülye? Bónuszba lehet még választani azt, hogy mind a kettejük..

    Tudja arra gondoltam, hogy ezt valószínűleg egyébként a határon túli magyaroknak írják ki így magyarul a plakátokra, hiszen ők el is tudják olvasni, ráadásul tavaly az összes migránsból 80-90%-ban határon túli magyarok vándorolnak az anyaországba a meglévő adatok szerint. Tehát minden jel arra mutat, hogy a magyar kormány a határon túliaknak -erdélyieknek, felvidékieknek, dévidékieknek, kárpátaljaiaknak üzen az órisplakátokkal, és utálja ki őket. Hát ez egy cseppet sem jobb annál, mintha a muszlimokat, feketéket szólítaná meg a gyűlöletkampánnyal a magyar kormány.

  • Zoltan Maros

    2015 július 14
    1:31 du.
    Kanada bevándorlókból tevődik ki és 148 méve akalult meg,. Először az angolok és franciák foglalták el, majd még jött sok más nemzetiségű utánuk.
    NEM lehet összehasonlitani Európával, t.i. az, nemzetekből tevődik ki.Oyan nemzetekből, mely némelyik több mint ezer éves.
    Vallásuk átlagban zsidó – keresztény. A legtöbb ott élő ember még nem látott közelről fekete bőrüt.
    Erről van szó.
    A mostani bev

  • Ille István

    2015 július 14
    1:42 du.
    Sajnálom, hogy maga így látja, de én öszinte vagyok és tudom milyen síralmak lesznek otthon nem sokára. Valószinű azoktól, akik ma hülyének tartanak.

  • HunCanada

    2015 július 14
    6:42 du.
    A plakátok kitétele, valóban hiba volt, hiszen ezek a bevándorlók, el se tudják olvasni. De nem hinném, hogy az erdélyi és a többi külhoni magyarnaoknak szólna.

  • Daniel

    2015 július 14
    4:03 du.
    Hát azért nem „szólaltatták” meg őket, mert nem beszélnek magyarul és a magyarok nem tudják az ő nyelvüket, így gondolom.

  • Figyelő
    2015 július 14
    1:14 du.
    Először is Afgánul: köszi.
    Másodszor
    http://444.hu/2015/07/14/nem-az-a-nemzeti-minimum-hogy-szeretni-kell-minden-bevandorlot-hanem-az-hogy-ez-a-kerites-kurva-gaz/
    http://kepek.444.hu/2015/07/14/migration-aid/

    Tudja kis rasszista bunkó, hogy ez az egész szarkeverés amit csuti csüngőhasú malacka csinál, nem is a menekültekről szól?
    A másik, hogy a második link arról szól, amit nem ezeknek az embereknek kellene végezni, hanem ez lenne az állami feladat legelső része.

  • Miklós: én egy bizakodó típus vagyok. Bízom abban, hogy egyszer Bencsics is feltisztul, és meglátja a valóságot.

    Orbán rendkívül rafinált: eddig is bejöttek neki a népszavazási kezdeményezései. Ki az a seggfej, aki igennel fog szavazni a vizitdíjra, a tandíjra, a netadóra, a menekültellátásra?
    Az egész hazug NER-kérdőívezés erről szól. Csak jól kell feltenni a kérdéseket, és a pór észre sem veszi, hogy jól át van ..szva, mivel ettől kezdve ez a megélhetési menekült származék – ne felejtsük el a kedves nagypapát, miként került Magyarországra – a nép felhatalmazására hivatkozik!

  • Figyelő
    2015 július 14
    10:20 du.
    „A plakátok kitétele, valóban hiba volt, …”
    Nem! A plakátok kitétele bűn volt. Az ugyanis sem a magyarul nem tudó külföldieknek, sem a környező országok magyar ajkú lakosságának, hanem kizárólag a magyarországi választóknak szól. És nem egyéb, mint a magyar adófizetők pénzén folytatott pr: hazafias mázzal leöntött figyelemelterelés a valódi problémákról, disznóságokról.

  • Don Ovuz

    2015 július 14
    11:50 du.
    Természetes, hogy a magyar nép vendégszerető- Mindig is az volt.
    Arról van szó, hogy nem megy a kultúrák keverése sehogy sem. A másik, ha majd az államnak kell ezeket eltartani hosszú uton, akkor majd sírnak, rínak akik ma szenvicseket adnak.

  • Figyelő
    2015 július 15
    10:40 de.
    Arról van szó, hogy gyűlöletkampánnyal akarja visszaszerezni a szélsőjobbhoz pártolt szavazóit, és legyengíteni a jobbikot. Rakja össze a dolgokat, még csak végzettség sem kell hozzá. Ezért dobja oda az őrjöngő szélsőjobbnak ezeket a szerencsétlen sorsú embereket.

  • kedves Donom, ne strapáld magad. Bencsics képtelen felfogni az összefüggéseket. Talán az elfogultsága, talán a kora teszi, mind1. Reménytelen…

  • Figyelő
    2015 július 14
    10:20 du.

    Köszönöm a válaszát, korrekt. Ön elhiszi, mert én nem hiszem, hogy a magyar kormány ennyire buta volna, hogy nem tudja azt, hogy a menekültek nem értenek magyarul és nem fogják tudni elolvasni a kormány menekülteknek szóló drága pénzért gyártott üzenetét. Ha mégis ilyen mesüge a kormány az ilyen alapvető kérdésben is, és elherdál erre több százmillió magyar adófizető forintot, akkor más kérdésekben mennyire lehet vajon kompetens?? Ha pedig tudatosan írta ki magyarul, akkor pedig vagy a határontúli magyaroknak üzent, vagy valami egészen mást akart, például gyűlöletet kelteni, szítani tovább azt, elterelni más égető problémákról a figyelmet, egy kis pénzt megint lenyúlni, feszültséget kelteni. Így vagy úgy, de semmilyen ráció, de még tisztességes akarat sem áll a magyar kormány bevándorló politikájában. Tisztességes akarat alatt tessék érteni a magyar emberek, a nemzet érdekeinek szem előtt tartását.

  • Don Ovuz

    2015 július 15
    2:42 du.
    Tudja, nekem mindegy, hogy mit írnak, mondanak Orbánról. Semmi közöm hozzá. Kétszer láttam életemben.
    De megfigyeltem az évek folyamán, ITT csak rosszat olvasok róla. Szerintem, ha forditva cselekdne, az se tetszene egyeseknek. Az a bizonyos szamár mese ami fennáll Orbánnal, ha ezt teszi az rossz, ha mást tesz az még rosszabb.

  • HunCanada

    2015 július 15
    3:03 du.
    Lásd feljebb.

  • Nekem egészen más a véleményem az úgynevezettt gyűlőlet kampányról.
    Szerintem itt megy ez teljes erővel Orbán ellen.
    Már írtam, akár mit csinálna, ha pont forditva cselekedne, mint most, akkor sem tetszene egyeseknek.
    T.i. minden kormánynak érdeke , hogy az országát védje, idegen beözönlő tömegektől. Főleg olyen csoportoktól, melyek más kultúrájuak, más vallásuak, és más színüek, mint a nemzet maga.

  • Figyelő: nem válaszolt a kérdésre. Nem tud, vagy nem akar?

  • Nekem speciel semmi bajom nincs a feketekkel, sargakkal, hupikekekkel, csak bizonyos „ideologiaktol” tartok.

    Valaki elkovetett egy viccet fenn a hozzaszolasaval, mondvan, hogy Kanadaban bekeben elnek egymas mellett a kulonbozo nepek fiai.
    Na ja, hat ha nem szamitjuk azt a nehany gyilkossagot, amit eddig elkovettek egy bizonyos „ideologiat” koveto nep fiai, valamint nem olvassuk a hireket, amibol kiderul, hogy ugyanennek a nepnek a fiai kozul szinte naponta vannak letartoztatva nehanyan, mert tervezgettek robbantani, loni, mergezni … stb. Es akkor meg a koztorvenyes ugyeikrol nem is beszeltem.

    Persze bolsi szemmel nezve ez a bevandorlasi iranyvonal roppant logikus: „Hozzunk be nehany millio potencialis terroristat Kanadaba, aztan koltsunk milliardokat evente a biztonsagi szolgalatra.” (Mellesleg, Amerikaban es Nyugat Europaban is ugyanez megy.)

    A masik hozzaszolo, mellesleg druszam, meg egyenesen azt mondta, hogy ne a nep hatarozza meg, hogy akar-e bevandorlokat (akar tomegesen, akar normalisan) hanem az uralkodo „elit”. Gondolom a druszam ugy hiszi ez az elit mindent jobban tud. Tehat minden kanadainak le kell nyelnie a keseru tablettat es befogni a pofajat akkor is, ha az orra elott teszik tonkre a hazajat, es amikor megnyirbaljak a szemelyi szabadsagat csak azert, mert valami orultnek (elit-tag) kiserletezo kedve tamadt, imadja az ugynevezett social engineering nevu idiotak altal kozkedvelt jatekot.

    Tehat en is jo szerencset kivanok Magyarorszagnak, foleg ha a tomeges bevandorlas mellett dontenek.

  • Moshe Akiva
    2015 július 20
    1:32 de.

    Attól, hogy bizonyos ideológiáktól tart (ezt jogosan teszi), ugyan miért gondolja, hogy ezek az ideológiák az életüket menteni szándékozó menekültektől származnak?
    Ugyanannyira származhatnak tőlük (nyilván egy töredéküktől), mint egyéb szélsőségektől, akik már régóta rezidensek az országban.
    A terroristák persze álcázhatják magukat menekültnek, de ahhoz, hogy bejussanak az országba, ez csak az egyik a számos lehetőség közül.
    Az is nyilvánvaló, hogy egy nagyszámú népcsoportnak mindig akadnak deviáns elemei, de néhány millió potenciális terroristáról beszélni erős csúsztatás. Egyrészt mert összesen sincs szó néhány millió menekültről, másrészt annak a valószínűsége hogy ezek mind terroristák, nem több a nullánál.
    Kényelmes dolog ideológiákat gyártani, hogy miért ne segítsünk a segítségre szorulókon, de ezt leginkább a részvétlenségnek, aszociális magatartásnak lehet nevezni.
    Sokan választják ezt az utat, de szerencsére vannak, akik másként gondolkodnak!
    Mindennek a „bolsi” vagy „nem bolsi” szemhez nincs az ég világon semmi köze!

  • Moshe Akiva: a múlt évben kb. 150 letelepedési engedélyt adott ki a hivatal. Ez mitől tömeges? Ebben az évben max. 200 lesz a kvóta: ez akkor mitől tömeges?

  • Talan ez nem tartozik kozvetlenul a temahoz-
    de a jovo kephez- es az esetleges bevandorlashoz-
    ha lesz meg hova- feltetlenul.
    Csodalom, hogy nem emlitettetek meg az Iran,Eu
    es Amerika kozott kotott- atom egyezmenyt.
    A „bekes nyugat” nagy ovacioval fogadta{fogadja}
    es nem erti, hogy az „egyezmenyben” tobb
    a lyuk- mint az ementhali sajtban.
    Es Chamberlaint- emlitettem?
    Kuldok nektek ket cikket-
    1} Az angol nyelvu- arrol, hogy a nyugat,
    {Amerika} nem hogy megakadalyozza, hanem
    segiti es vedi az irani atomot.

    2} A magyar nyelvu- logikus,nagyon ertelmes
    cikk{ritka napjainkban} Iranrol, a Kozel-Keletrol
    es a Nyugat- vaksagarol.

    Szivesen vennem, ha minel tobben hozzaszolnatok-
    mert a „szabad vilag” szerint- „Izrael a falra
    festi az ordogot.”

    1} http://irantruth.org/obama-agrees-to-be-bodyguard-for-irans-nuclear-program/

    2}http://mandiner.hu/cikk/20150716_szabo_palocz_attila_irani_atom

  • Joti, az igaz, hogy a fenn emlitett „ideologia” kovetoinek nagy resze nem terrorista, sot meg az is igaz, hogy az elso generacios bevandorlokbol szinte egyik sem az. Viszont a gyerekeik, unokaik annal inkabb hajlamosak erre. Nyugat Europa es Kanada peldaja kivaloan mutatja ezt.
    A problema bizonyos muzulman orszagok vezetoivel vannak, akik milliardokat koltenek arra, hogy mecseteket es madraszakat epitsenek az ide bevandorloknak, es aztan ugyesen kivalasztott, a leheto legradikalisabb imamokat kuldik be az uj generaciot agymosni. Erre nezve bolcs allamunk es kormanyunk semmit sem tesz, ugyanugy, ahogy a nyugat-europai allamok vezetoi is kedvtelve figyelik a folyamatot.
    Igy tehat a potencialis terrorista kifejezes nem tulzas. A terrorista szo lenne tulzas.

    Az en szereny velemenyem az, hogy ha mar a nagyhatalmak keverik fel a szart szerte a vilagban, fogadjak is be ok az abbol szarmazo menekulteket. Mindet. Ne akarjak ratukmalni azokat mas orszagokra.
    No es azt hiszem tevedsz, jelenleg, csak a sziriai krizis termelt ki eddig vagy 3-4 millio menekultet, akiknek nagyobbik resze muzulman.

    Hogy ne lenne mindennek koze a bolsikhoz? (En az allitolagosan „demokratikus politikai baloldalt” hivom bolsiknak, mert mara a Nyugaton ok mar szinte mind cocjalistak, vagy komcsik.)
    Nyugat Europaban es Eszak Amerikaban is ok hoztak letre a jelenleg uralkodo helyzetet az eroltetett bevandolrasi politikajukkal. Ennek a politikanak semmi koze nincs az emberiesseghez, nekik egyszeruen csak szavazok kellettek, mert ugyanakkor a normalis helyi szavazoknak _ok_ nem kellenek. Meg azt sem lehet mondani, hogy kellett nekik az olcso munkaero, mert arra ott vannak az illegalisok es legalis vendegmunkasok millioi.
    Olyan merteku bevandorlast engedelyeztek, amit a fold nem bir eltartani. A legtobb munkahely, ami ennek kovetkezteben teremtodott minimum orabert fizet, amihez a legalis bevandorloknak sincs tul sok kedvuk egy ido utan. Marad a kabitoszer es kurvak futtatasa, ez utobbi sok helyutt a 12-14 eves kislanyok elrablasaval es kurvava nevelesevel kezdodik. Sajnos, mara ez mar lassan a megszokott lesz, nem pedig ritkasag.

    Istvan, jelenleg Magyarorszag keves bevandorlot fogad. Ez lehet igaz, de a kerdes itt a jovo. Valamint, hogy mit fognak csinalni az olyan menekultjogi kerelmezokkel, akiket aztan nem fogadnak el? Ha jol remlik, az europai egyezmeny keretein belul meg ha valamelyik nyugat-europai allamba is szokik egy illegalis menekult Magyarorszagrol, az a nyugat-europai allam visszateheti ot Magyarorszagra, es Mo-nak vissza kell ot fogadnia. Igy a tranzit-orszag fogalma is elveszti ertelmet.
    Amikor majd felgyulik nehany millio ilyen senki altal el nem fogadott menekult es jon hozza meg nehany mas millio friss is, mit csinal majd veluk Mo? Miert akkor kene ezen elgondolkodni, miert nem most?

  • Izraeli, jo cikkek, de azt hiszem ez:

    http://mosaicmagazine.com/essay/2015/02/obamas-secret-iran-strategy/

    sokkal jobban elmagyarazza. Hosszu, de megeri elolvasni. A cikk utan vannak meg cikkek, a cikkrol. 🙂 De erdemes azokat is elolvasgatni, mert szerintem is vannak az eredeti cikkben elemzesi hibak.
    Pl. szerintem az arab vilag kaoszba dontese, es az Iranhoz valo kozeledes nem Sas elvtars (Obama) altal lett elkezdve, o csak folytatja a W. Bush „altal megkezdett”, hosszutavu amerikai kulpolitikai iranyvonalat.
    Mindenesetre roppant erdekes okot ad Kadhafi megdontesere.

    Majd elfeledem… Sas elvtars mar vagy fel eve hogy bejelentette Bibinek, hogy ha netan Izraelnek bombazhatnekja tamadna, az amerikai haditengereszet majd szepen kilovi az izraeli gepeket az egbol, mielott meg Iranba ernenek. Szoval, miert vagy meglepodve, hogy a „deal” magaban foglalja a garanciat, miszerint Amerika vigyazni fog arra, hogy Iran biztonsagosan elo tudja allitani az elso 50-100 atombombajat?

  • Moshe Akiva: ez nem csak Magyarország, hanem egész Európa kérdése. Egyedül Orbánék azok, akik ilyen embertelenül állnak hozzá, pedig súlyos eurómilliókat kaptak az uniótól a megoldásra, akár a befogadási logisztika, akár az idegenrendészeti rutin támogatására. Hova lett az a pénz?

  • Istvan, mint mindig, lenyultak azt is. 🙂
    Ezen nem kell meglepodni, ezt rendszeresen minden orszag minden politikusa ugyanigy csinalja. Orban semmivel nem rosszabb, vagy ebben a tekintetben, mint a tobbi.
    Ez persze nem jelenti azt, hogy akkor a „gyerunk fiuk, szabadrablas” jo, vagy helyes.

  • Moshe Akiva: csakhogy, azt a támogatást „pántlikázva” adták, el kellene vele számolni, mire is fordították. Brüsszel is hunyó, ha nem számoltatja el ezt a kis pöcsöt.

  • Istvan, persze hogy Brusszel is hunyo, hiszen egyutt lopnak. 🙂

  • izraeli

    2015 július 20
    8:52 de
    Egyetértek!
    Meglátásom szerint itt Kanadából, Obama erősen Izrael ellenes, és az sem nagyon érdekli, hogy az USA merre halad.
    Bizony már éppen ideje, hogy leteljen az ideje.

  • Nem hiaba emlegetik vele kapcsolatban-
    Chamberlaint- es bennunket- valamennyire-
    Csehszlovakiahoz hasonlitanak.
    Szerintem- nem csak Obama – a mai europai
    vezetes- a Nyugat altalaban- meg mindeg
    nem erti- kivel all szemben.
    Ugy latszik- Hitler ota- nem tanultak semmit.

  • izraeli, nekem az a gyanum, hogy az uj amerikai kulpolitikai iranyvonal nem Sas elvtarssal (Obama) kezdodott, hanem mar W. Bush-al.
    Ugy nez ki elhataroztak, hogy dobjak Szaud Arabiat es Izraelt, es helyette Irant patyolgatjak. Pontosan nem ertem az okat, mindenesetre szarban lesz Izrael, hacsak valahogy maskepp meg nem oldjak a dolgot. (Nem repulokrol bombazzak Irant, hanem…)

    Arra az egyre azert jo volt a Sas elvtars settenkedese, hogy egy soha el nem kepzelt Arab-Izraeli szovetseget hozott letre.

    De ahogy a figyelo is irja, Sas elvtars mindent megtesz azert is, hogy Amerikat is gyepre vagja. Neha az a gyanum, hogy o a Putyin, es vele egyutt a mullahok embere.
    De nem csak Amerikat, Kanadat is celozgatja mar. Lassan mar itt is az lesz, hogy nem az szamit kire szavazol, hanem hogy ki szamolja a szavazatokat.

  • Barack- Huszein-Obama-
    a Vezer teljes neve.
    Van valami osszefugges?

  • izraeli: mi a kérdés? Foglalkozik ezzel az USA népe? Nem. Ráadásul szerintem nem is jó helyre ment a komment.

  • Az „USA nepe” nagyon sokszinu.
    Ugy, mint kisebb{hangyanyi} mertekben-Izrael-
    sot, Obama csaladja.
    A komment-a Moshe Akivaval kezdett „beszelgetes”
    resze-melyben probaljuk megerteni Amerika
    palfordulasat.

  • Mr. Obama azzal kezdte elnöki pályafitását , hogy a Világválság másnapján ( vagy harmadnapján , tökmindegy ) kijelentette Ország-Világ előtt hogy a Válság kirobbanásáról Magyarország és Ukrajna tehet.
    Aztán a tanácsadói valamit sugdoshattak neki , mert két héttel később visszavonta ezt az idiótikus elméletét.
    De az már csak apróbetűvel jelent meg , a lapok hátsó oldalain.Kit érdekel egy hír módosítása?

    A kétségtelen hogy Szaudi Arábia MA a harmadik legjobban fegyverkező ország , holott ŐK senkit nem fenyegetnek.
    Az is kétségtelen hogy Izraellel nagyon elszaladt a ló , ami a technológiai fejlesztéseket illeti.
    Már az USA is kihelyez oda bizonyos csúcstechnológiai kutatásokat.
    ( A rágógumit is Izraelben gyártják a Nagyvilág számára 😀 )

    Nagy valószínüségét látom annak hogy az EU és az USA rohadt megalkuvó Irán-politikája miatt belátható időn belül létre fog jönni egy Izraeli-Kurd-Szaudi tengely.
    Ha összeállnak , legyőzhetetlenek lesznek.

  • Izraeli: a meggyengült Obama-kormányzat NEM azonos az USA gyengeségével!!! (Abban igazad van, hogy Európa már csak a domborzati térképen van, amúgy megszűnt, kis túlzással.)

    – Összesen 3 globális játékos van: USA, Kína, Oroszország
    – Kína és az USA egymás gazd-i partnerei
    – Kína és az USA biztonság- és külpolitikában egymás konkurensei (itt érdekes Oroszország szerepe)
    – Kínában van a valutatartalék 1/3-a
    – Csak az USA-nak van szövetségi rendszere* 10 éven belül Kína le fogja hagyni br. GDP-ben az USA-t (3 éve már lehagyta Japánt.)
    ​​- A térség államai nem szeretik Kínát, de gyűlőlik Japánt
    – Japán és Kína gőzerővel fegyverkezik

    Oroszország tehát annyit lépett hátra az előző bipólusú világhoz képest, hogy nem a másik pólus, hanem a két pólus közt a mérleg nyelve.

    *Szövetségi rendszer: a NATO nem abszolút egyenlő USA-val. Mivel ez az egyik mániám, amit mindig igyekszem mondani most is mondom. Vesd össze pl. Iszlám Állam elleni szövetség. Az alakuló koalícióban részt vett két szunnita Öböl-állam, Szaúd-Arábia és Katar, együttműködést hirdető nyilatkozathoz csatlakozott Irak, Jordánia, Libanon, Egyiptom, Omán, Kuvait, Bahrein és az Egyesült Arab Emirátusok is. A NATO-TAG TÖRÖKORSZÁG a dzsiddai tárgyalásokon (alakuló koalíció), NEM ADTA NEVÉT A ZÁRÓNYILATKOZHATHOZ.

  • Audry:
    Igazad lehet Kína össz-nemzeti jövedelmével kapcslatban , dehát ott van a sok ember akiknek termelni kell.
    Kína -véleményem szerint- a fegyverkezése ellenére sohasem fog labdába rúgni az USA mellett.
    Kínának 100 évek óta nincsenek értékelhető hadi-tettei , nincsenek győzelmei. Vegyük sorra Kína ismert katonai ” akcióit ” :
    1 : Világháború előtt képtelenek voltak ellenállni a Japán inváziónak , egy fél Európányi területet elcsaklizott tőle a császári Japán.
    2 : Világháború alatt Kína terhes volt a belső háborúktól , az angolok , amerikaiak meg még pár másik ország tartotta úgy-ahogy ki őket , nehogy Japán elfoglaja az egészet , még több nyersanyaghoz jutva ezzel.
    3 : Világháború után hatalmas ” győzelmet ” arattak a teljesen fegyvertelen Tibet felett , pofátlanul bekebelezve őt.
    4 : a hetvenes években megtámadták a Vietnámi Népköztársaságot , akik aztán gyakorlatilag szarrá verték a kínai inváziós seregeket.

    Ennyit tudunk a kínai fegyveres erők eddigi viselt dolgairól.
    Nem hinném hogy a jövőben ez megváltozna csak azért mert a fejlett világ náluk gyártatja a konfettit.
    Amit meglehetősen szar minőségben állítanak elő. Nem adok neki 15 évet és baromira lecsökken a Kínában gyártatott egyszer használatos ( csak egyszer használható ) tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet.

  • Még az előzőhöz elfelejtettem hozzátenni :
    MA , a megnyirbált katonai költségvetések dacéra is az USA többet költ fegyverkezésre mint az ÖSSZES többi ország együtt véve.
    Az oroszoknál pl. kb 10-szer többet költ.
    Véleményem szerint ma egyetlen országnak sincs esélye Amerikával szemben.
    Persze ha ilyen Obama-félék jönnek újra , akkor hamar Délafrika alatt találhatja magát Amerika.

  • Tegnap meg is kapta Törökórszág a büntetését……..

  • Figyelő: mellé. A merénylet nem Törökország, hanem konkrétan a kurdok ellen irányult. Kurd tartományban, kurd városban történt. Törökország semmit nem tesz az IÁ ellen, de a pesmergák szarrá verik őket, ahol tudják.
    Ezek az ostoba szélsőségesek most magukra húzták Törökországot is. Ennek örvendezik annyira?

  • Geyza

    neked is sok mindenben igazad van, alapvetően azzal a butasággal akartam vitatkozni, hogy azért, mert az Obama-adminisztráció gyenge, az egyben azt is jelenti, hogy az USA gyenge. Gondoltam, kevés ide biggyeszteni, hogy „Anyám, borogass!”

    Amit írsz, összességében a fegyver és kereskedelem halmazaiban és azok közös halmazában helyezkedik el. Érdekes elgondolás, hogy megszűnnek a perc termékek, és ez változást hozhat, nekem erre az a teóriám, hogy az ÚJ TERMÉK fogja megoldani. Vagyis a 21. sz. Edisonja változtathatja meg a közgazdaságtani katasztrófát. Vagy a kettő (ami te írsz és amit én) együtt.

    Arra, amit nem nekem írtál: logikus a konklúziód a gyenge („megalkuvó”) Irán-politikából eredően. Ha ezen tengely feláll, akkor nagyobb az átrendeződés, mint ahogy most látszik, pedig az most is olyan, mintha Atlasz – hátán a földgömbbel – aerobikozna…

    A tengely kapcsán, amit nem értek vagy nem látom: Japán és Töröko. Utóbbi, ugye – rossz nyelvek szerint – még pénzelte is az IÁ-t (abból gondolom, hogy már nem, mivel kiszivárgott). -> Tudod mit mondott Wilson Károlynak a paki elnök? „Nem vettetek észre 130 ezer szovjetet, akik bevonultak Afganisztánba”. 😀
    Szerintem a törökök nagyon elmértek valamit…

  • Istvan, ha a „Sas elvtars” neven csodalkoztal: Meg az elso megvalasztasa elott a montanai „Vereb” Indian torzs Obamat tiszteltbeli tagga valasztottak. Kapott is egy szep indain nevet: Barack Black Eagle, azaz Barack Fekete Sas.

    ———————————-

    Audry, Geyza, szerintem Amerika hasonlo modon vagja a fat sajat maga alatt, mint annak idejen a Romai Birodalom. Roma meg szetesese idejen is erosebbnek tunt, mint ellensegei, de a leheto legnagyobb ellenseg nem kulso, hanem belso volt.
    Amerikaban detto ugyanez megy:
    1., A buzik hazassaga fontosabb, mint az orszag tonkretetele 20-25 millionyi illegalis bevandorlo altal, akiknek legalabb 10%-a kizarolag kabitoszerbol el meg.
    2., A teljes vezeto reteg korrupt. Szinte teljesen mindegy melyik partra szavazol, csak papiron kulonboznek, mindegyik ugyanazt probalja csinalni a gyakorlatban, mint a masik.
    3., A nepnek mar semmi koze semmihez.
    4., A vezetoket a jelek szerint kulfoldon valasztjak meg, akik persze kulfoldi erdekeket kepviselnek.
    5., Odahaza csak azoknal nem tapasztalhato az apatia, akiknek van valami beteg otletuk, hogyan lehet Amerikat megt hamarabb, meg ugyesebben gyeprevagni.

    Lehetne sorolni, de mennem kell. Amerika fenysebessegel rohan a pusztulasaba.

  • A pecsmergák -vagyis a kurdok- igen figyelemreméltó népség.
    Ránézésre teljesen olyanok mint pl. egy olasz , kicsit délies beütéssel. Nemtudni miképpen keveredtek oda.
    A kurd népet szépen szarban hagyta az USA , még az első Öböl háború után.A kurdok nem akarnak mást mint visszakapni a hazájukat , ami álláspontom szerint jár nekik.
    Most , Merkel Angéla küldött nekik naprakészen korszerű fegyvereket. Csépelik is a lealjasodott szélsőségeseket.
    A kurdoknak valószínűleg direkt jól jön ez az Iszlám Állam nevű izé , mert most majd megtudják mutatni az ENSZ-ben meg mindenhol hogy nekik nem jó az a hülye elképzelés hogy maradjanak az iraki állam keretein belül. Iraki Állam már nem is nagyon van. Ha most a kurdok ügyesen nyúlnak a kérdéshez , akkor végre meg lesz a saját kicsi kis országuk , amely kőolaj tekintetében az egyik leggazdagabb vidék. Nem véletlen hogy a törökök ” nagylelkűen ” felajánlották a második Öbölháború idején , hogy majd ők biztosítják bevonulás révén a területet. Erre aztán Kisbush elküldte öket a fenébe. Pláne azután hogy a NATO tag Törökország nem engedte meg az USA-nak hogy átvigyék területeiken a nehézfegyvereket, még a háború kezdetén. Szemét egy ország ez a Törökország.Feni a fogát a kurdok olajára.

  • Bocsi, de a helyi TV hírek törökökről szólt, a város nevét is megmondták. 38 áldozata és 100 sebesülte volt.

  • Ki mondta, hogy örülök?
    A „büntetést” szarkaztikusnak szántam, úgy látszik komolyan vette.

  • Figyelő

    Tessék, térkép: http://www.bbc.com/news/world-europe-33606291

    (Én sehol nem olvastam, hogy turkish, csak azt, hogy in Turkey és azt, hogy kurdish — nem a térképpel ellátott cikkben, SEHOL. Mert gondolom nem magyarul követed az erről szóló beszámolókat.)

  • Akiva :

    ” A növekedés bonyolódással jár , emez pedig hanyatlással…”

    / A Murfi-féle könyvből./

  • Figyelő: nem figyelt eléggé, helyismerete is a nullához tendál.
    Szarkazmusa eléggé ostoba, de hát, csak azt adja, mi lényege.

  • Andy, .
    the scene: Hatice Kamer, BBC Turkish Service

    We saw families looking for their sons and daughters in Suruc hospital.

    A young mother was crying. She said she couldn’t find her child, dead or alive, so they left to continue their search in another hospital.

    Then I saw Shemsa, the mother of Murat Yurtgul, a psychology student in Istanbul. He had phoned his mother just half an hour before the attack and told her that they were going to Kobane.

    His mother says she saw his name on the list but couldn’t place him in the mortuary nor the hospital. This morning Murat’s uncle called to say an unrecognisable body had been found in a nearby Gaziantep mortuary.

    Emre Genc survived the bomb attack. He was taking pictures at the meeting and fled when the explosion happened.

    He says the group of young people was in a very joyful mood one second and the next, body pieces were scattered all over the place.

    line
    Graphic showing location of Amara Cultural Centre in Suruc, Turkey
    There has been criticism from the main opposition party, CHP, and Kurdish groups that a national day of mourning has not been declared by the government.

    The government declared three days of mourning when Saudi King Abdullah died in January.

    Anger on the streets

    Suruc is home to many refugees who have fled fierce fighting between IS and Kurdish fighters in nearby Kobane.

    The city was recaptured from the militants by Kurdish forces earlier this year.

    There were violent clashes across Turkey on Monday night, as protesters took to the streets to accuse the government of not doing enough to combat the threat of IS.

    Two people were wounded after being shot during clashes in Mersin. According to Reuters, demonstrators in Istanbul chanted slogans accusing Turkish President Recep Tayyip Erdogan of collaboration with IS.

    Western states have also accused Turkey of not doing enough to halt the rise of group, but the country appears to have taken a harder line against it in recent weeks.

    BBC Middle East correspondent Jim Muir said the authorities were now likely to target militants within Turkey itself in response to this attack, which could lead to further retaliatory attacks.

    Protesters flash the V-sign as they chant slogans during a protest in Istanbul, Monday, July 20, 2015

    Demonstrators are angry about the government’s approach to Islamic State militants

    Protesters throw fireworks at Turkish riot policemen firing rubber bullets to disperse them during a demonstration 20 July 2015

    Protesters threw fireworks at police in Istanbul

    line
    Are you affected by the issues raised in this story? Please email [email protected].

    Please include a contact number if you are willing to speak to a BBC journalist. You can also contact us in the following ways:
    ◾Whatsapp: +44 7525 900971
    ◾Send pictures/video to [email protected]
    ◾Upload your pictures / video here
    ◾Tweet: @BBC_HaveYourSay
    ◾Send an SMS or MMS to 61124 or +44 7624 800 100

    Or use the form below

    Required field

    Name

    Your E-mail address (required)

    Town & Country

    Your telephone number

    Comments (required)

    If you are happy to be contacted by a BBC journalist please leave a telephone number that we can contact you on. In some cases a selection of your comments will be published, displaying your name as you provide it and location, unless you state otherwise. Your contact details will never be published. When sending us pictures, video or eyewitness accounts at no time should you endanger yourself or others, take any unnecessary risks or infringe any laws. Please ensure you have read the terms and conditions.

    Terms and conditions

    Share this story About sharing

    Email

    Facebook

    Twitter

    Linkedin

    Islamic State

    What is ‘Islamic State’?

    29 June 2015

    Footage reveals IS regime in Mosul

    9 June 2015

    Islamic State: How it is run

    22 May 2015

    Fears of Shia muscle in Iraq’s Sunni heartland

    18 May 2015

    Iraq: Growth of the Shia militia

    17 April 2015

    Can Iraq’s army dislodge Islamic State?

    4 March 2015

    Islamic State’s stance on Christians

    27 February 2015

    Islamic State deploys asymmetry of fear

    4 February 2015

    Islamic State: Where key countries stand

    4 February 2015

    Who is Mohammed Emwazi?

    8 March 2015

    Should the IS-Texas link be taken seriously?

    5 May 2015

    Why is Islamic State so violent?

    9 September 2014

    Profiles

    What is the Khorasan Group?

    24 September 2014

    Abu Bakr al-Baghdadi: Islamic State’s driving force

    31 July 2014

    Backgrounders

    Battle for Iraq and Syria in maps

    10 July 2015

    The rise of jihadists in Iraq and Syria

    3 October 2014

    Isis: A thoroughly modern caliphate

    11 July 2014

    Who are the Kurds?

    21 October 2014

    Video

    Video In 60 seconds: What does IS want?

    23 September 2014

    Video IS strategy ‘should include Syria’

    14 September 2014

    Video What is a caliphate? In 90 seconds

    20 August 2014

    Video Can Middle East defeat IS militants?

    10 September 2014

    Europe

    Greek Prime Minister Alexis Tsipras looks on during his speech at the annual conference of the Hellenic Federation of Enterprises in Athens, Greece in this May 18, 2015

    Greek PM takes on rebels before vote

    48 minutes ago

    From the section Europe

    Full article Greek PM takes on rebels before vote

    Vitcims of Suruc attack

    Suruc bomber was ‘Turkish student’

    51 minutes ago

    From the section Europe

    Full article Suruc bomber was ‘Turkish student’

    Some belongings of mass murderer Anders Behring Breivik are displayed at the 22 July Centre in the government quarter in Oslo, Norway

    Breivik bomb van goes on display

    4 hours ago

    From the section Europe

    Full article Breivik bomb van goes on display

    More Videos from the BBC

    Shark attack: Mick Fanning escapes attack at World Surf League, live on TV

    Prof Stephen Hawking on Pluto mission success

    Plane in emergency landing on US highway

    ‘Honour killings’ are a growing problem, say campaigners

    Family spot themselves in film archive – 50 years after it was shot

    Thailand backpacker murder: Court shown victim images

    Recommended by Outbrain

    Elsewhere on BBC
    Ukraine film director Sentsov in ‘terror’ trial in Russia
    BBC News

    Anonymous targets IS sympathisers on Twitter
    BBC News

    The new Vegas of the East?
    BBC News

    Recommended by Outbrain

    The ultra-rich dive into a new obsession
    BBC Capital

    The French connection: Classics invade Vancouver Island
    BBC Autos

    If you like the 2017 Ford GT
    BBC Autos

    Top Stories

    ‘Oldest’ Koran found in Birmingham
    What could be the world’s oldest fragments of the Koran have been found by the University of Birmingham in the UK.

    1 hour ago

    Texas arrest video ‘was not edited’
    13 minutes ago

    New migration to Americas revealed
    3 hours ago

    Advertisement

    Advertisement

    Features & Analysis

    Republican presidential candidate Donald Trump gestures and declares
    Trump unfiltered

    We look at the man and his many pearls of wisdom

    Sandra Bland
    Video 1:59

    Jail cell death

    What we know about the last days of Sandra Bland

    Chimney
    Frozen with fear

    My disastrous attempt to climb a 52m chimney

    chargers
    Socket cravings

    Weird places readers charge their phones

    Pumza Fihlani
    Knots and kinks

    How hair has got Africa’s women all tangled up

    Female baseball league
    Video 4:58

    Wartime baseball

    How women stepped up to the plate during WW2

    Police patrol in July 2005, in response to events of 7 and 21 July
    Fateful days

    The 48 hours that unnerved a city

    Yulia Burda
    Europe’s other debt crisis

    Ukrainians struggle as economy shrinks and default looms

    Aarushi Talwar
    ‘Mystery killing’

    Were parents of murdered schoolgirl wrongly convicted?

    Most Popularpopular

    Readselected

    Watched

    Most read

    1
    Island holds Darwin’s best-kept