Antikatolikus Fidesz: Így gyűlölik a magyar jobboldalon a pápát

2016 augusztus 3 10:41 de.134 hozzászólás

A héten Bayer Zsolt, a Fidesz elsőszámú gyűlöletmestere olyan hangnemben ment neki Ferenc pápának, amelyet komoly baloldali, liberális publicista soha nem engedne meg magának. Többek között a következőket írta Bayer „A Pápa esze” című írásában, aki szerint Ferenc pápa egy „demens vénember”:

„A pápa esze el van menve – hogy ennyire magyartalanul mondjam, felháborodástól fuldokolva.

Ha jól értem (jól értem!), akkor Ferenc pápa szerint, amikor egy megkeresztelt katolikus gyilkosságot követ el, megöli a barátnőjét vagy az anyósát, az egyenlő azzal, amikor egy muszlim telerakja a testét robbanóanyaggal, és Alah akbar! üvöltéssel felrobbantja magát valami nyilvános helyen, hogy minél több embert pusztítson el. Vagy ha egy muszlim kamionba ül, és belehajt a tömegbe, hogy annyi embert öljön meg, ahányat csak bír.

Ez még akkor is elmebeteg állítás lenne, ha a megkeresztelt katolikus Jézus segíts! üvöltéssel ölné meg a barátnőjét vagy az anyósát. (…)

A pápa vagy egy demens vénember, aki teljességgel alkalmatlan a pápai poszt betöltésére, vagy egy gazember.”

Hozzátenném, hogy így soha nem írtam, illetve nem írtunk Ferenc pápa konzervatívabb elődjeiről–akár Benedek pápáról, akár II. János Pál pápáról. Mégis: annó mi (Göllner András és jómagam) kaptuk meg az akkori montreáli magyar plébánostól a „keresztényellenes” bélyeget. Merem remélni, hogy a mai magyar katolikus egyházi vezetők végre belátják, hogy milyen gyűlölet mozog a Fideszen belül és, hogy bárki célponttá válhat. Bízom benne, hogy ezt az egyházi vezetés hosszú, Fidesszel történő kollaborációja ellenére is belátja és kellőképpen cselekszik.

Ha kell még esetleg biztatás, akkor ajánlani tudom Gégény István remek posztját:

„A Ferenc pápa elleni, egyre élénkülő verbális agresszió (ne szépítsük, csupán az utóbbi napok termése: áruló, elmebeteg, antikrisztus) nem meglepő módon nem ateista vonalról érkezik, éppenséggel katolikusok körei a feladók. (…) Ferenc pápa nem vádolható sablonossággal, kimért, szabálykövető magatartással. Tradicionalizmussal a legkevésbé. Megy, amerre a szíve vezeti, a biztonsági őrök kisgyermekek adogatóivá váltak a közelében, simán beilleszt néhány előre nem tervezett kanyart a hivatalos programok mellé. Nem lehet dobozba zárni, felcímkézni. Tele van meglepetéssel. Aligha tudnánk elképzelni evangéliumibb, Krisztusibb vonást – feltéve, ha olvassuk, értjük és éljük az evangéliumot.

Nem érteni a pápát – teljesen természetes helyzet. Nem egyetérteni a pápával – kivételes esetektől eltekintve nyugodtan megengedhető a kétkedés, főleg, ha értékes válaszokat eredményez a kérdező magatartás. Nyíltan támadni, mocskolni a pápát, a lemondását követelni – ide most számos kacifántos szót tudnék írni, ám a legegyszerűbb határozottan kijelenteni: aki ilyet tesz, nem katolikus. Lehet papírja róla, hogy de, az, járhat akármennyit templomba, betarthat mindenféle szabályokat…”

Minap a szélsőjobboldali és nyíltan rasszista Demokrata című hetilap egyik újságírója esett nekem a Facebookon. Szentesi Zöldi László – akinél gyűlölködőbb fideszes publicista kevés akad, többek között a következőket vágta fejemhez, Mandineres cikkem kapcsán.

„Ha már – szokása szerint – a magyar jobboldalt, a gonosz kormányt, a magyar külképviseleteket, meg az antiszemita-nacionalista-soviniszta-hiperkeresztény magyar népet ki tetszik oktatni jó modorból, ezúttal stilisztikából is kapunk útmutatást. Kár, hogy a jóindulatot autodidakta módon nem lehet elsajátítani. Nem kell a sóder (jelentése: nem kell mellébeszélni), a Kanadai Magyar Hírlap, amelyet maga főszerkeszt, Bartusék Amerikai Magyar Népszavájához mérhető Orbán- és Fidesz-fóbiás sajtótermék. Ami pedig konkrétan Önt illeti, először Dávid Ibolyáék körül sündörgött, most a baloldali ellenzékhez dörgölőzik, mindeközben aláássa Magyarország jó hírét Kanadában, mert – sajnos – valóban az angol az anyanyelve. Sok közös ismerősünk van, én pontosan tudom, ki maga. És volt szerencsém az agymenéseit olvasni, mert engem is szíveskedett a célkeresztjébe állítani, miközben a frontot jártam, Ön pedig az íróasztal mögül oktatta a magyarokat, miért szükséges imádniuk a Felelősségteljes Nemzetközi Demokrata feliratú aranyborjút. Most hadd ne kezdjem linkelgetni a melegbarát, migránsbarát, Amerika-barát ömlengéseit, sem kedvem, sem időm nincs hozzá. Vicc, amit csinál. Miközben magyarul sem tud rendesen.”

Természetesen jeleztem Szentesi Zöldi Lászlónak, hogy egy pillanatig sem tartom a magyarságot „hiperkereszténynek” és ilyet értelemszerűen nem is írtam sehol. De a jobboldal keresztényellenes karakterét maga Bayer Zsolt és Szentesi Zöldi László írásai támasztják alá leginkább. Például amikor jeleztem, hogy nyugodtan belinkelhet tőlem bármilyen Amerika-barát, melegbarát vagy migránsbarát „ömlengést”, és hozzátettem, hogy bármennyire is csodálkozni fog, de van egy római katolikus egyházközség amely Ottawában – Kanada fővárosában – minden évben felvonul a Pride-on, a következőt írta a kereszténykonzervatív publicista:

„Kellemes kanadai magyar magömlést kívánok az ottawai Pride-on!”

Bayer Zsolt és Szentesi Zöldi László nem csak saját maguk  kegyetlenségükről és embertelenségükről állítanak ki bizonyítványt, hanem az egész magyar jobboldalról, amely mindezt eltűri.

134 hozzászólás

  • Nem normális dolog a pápai tévedhetetlenség dogmája, ezt mint katolikus én régóta mondom!

    Bayernek az szúrja a szemét, hogy Ferenc nem utálja a muszlimokat, ennyi.

  • Christopher Adam

    A pápai tévedhetelenséget sokan félreértik.

    1. Csak etikai, illetve teológiai kérdesekre vonatkozik,

    2. És csak akkor ha a pápa ex cathedra szólal fel.

    3. A legtöbb pápa nem folyamodik ehhez, így nem tévedhetetlen és nem is állítja azt.

  • Christopher
    „Egy adott szint fölött az ember nem süllyed egy adott szint alá.” Javaslom megfogadni Esterházy szavait, nem kell Neked ilyen senkikkel foglalkoznod ! …))
    Szervusztok, jó estét !

  • Jav . Christopher Adam
    Valamint: a PoliDiliben szocializálódtam és ott mindenki tegezett mindenkit, természetesen engem is.

  • Teljesen igazat adok Chris és mavtelep…
    Továbbra is: CONSIDER THE SOURCE!
    Ignoráld a gazembereket, mert ha nem, mindenféleképpen vesztes vagy.

  • Christopher Adam

    Valóban ignorálni kell – bizonyos fokig. De szerintem az is fontos, hogy dokumentáljuk a kormányoldal züllöttségét.

  • Christopher Adam
    2016 augusztus 3
    11:46 de.

    A konkrét ügy kapcsán nem is állított ilyet Ferenc, én csak általánosságban mondtam. Szerintem nem tévedhetetlen a pápa, és ez független attól, hogy Bayer mit állít!

    Nagyon kár belemenni ebbe az utcába, és megrögzött balosoknak a jó pápa atyuskát védeni. Konkrétan nem ismerem a nyilatkozatát, de szerintem igaza lehet abban, hogy Isten előtt mindnyájan egyenlők vagyunk.

  • György Molnár

    Ez a Bayer nevű szemétláda, ez az impotens hányadék nem érdemel egyetlen sor kommentárt sem, fulladjon bele a faeces-ébe. Ha lenne halálbüntetés, 3-szor egymás után kellene kivégezni, a különböző vallási fanatikusok módszereivel, aztán majd tudna különbséget tenni gyilkosság és gyilkosság között. Az ilyen verbális uszításból lesznek később a gyilkosságok.
    Ez a Szentesi-Zöldi nevű fasiszta barom Csepelen ad ki egy helyi primitív hazug szennylapot, amelyben a Fideszes potentátok fenekét nyalja és a neonáci analfabéta rezsibiztost magasztalja…(aki a Radnótiról elnevezett „művelődési ház”-ban osztogatja az adófizetők pénzén a náci Nyirő József írásait – aki közvetlenül is felelős Radnóti meggyilkolásáért.)

  • Elolvastam.
    Ehhez már nemnagyon tudok mit hozzátenni.
    Legfeljebb annyit hogy a pökhendiség, a pofátlanság lassan eltakarja Hazánk felett az eget.
    Mint „hívő” ateista mondom ezt .

  • Hát, igenis van katolikus, aki elmarasztalja a pápát, anélkül, hogy Bayert olvasná!
    Ja, és nem kell azért Fideszesnek lenni, vannak emberek, akik képessek, saját maguk véleményt alkotni, mentesen minden más véleményétől!

  • hazai lámpa
    2016 augusztus 3
    2:07 du.
    A pápa arról beszélt, hogy nem az iszlám a gonosz, hanem a szélsőségesek. Ha a szélsőségesek miatt elítéli az egész iszlám vallást, el kell ítélnie a kereszténységet is, mert ott is vannak szélsőségesek, vannak gyilkosságok.

  • A fidesz eljutott oda, hogy már a pápa is csak akkor megfelelő, ha egyetért velük. A farok csóválná a kutyát, klinikai esete ez a rezsim.

  • Igen Chris, ezt pár tízezerszer megtettük – vajon milyen eredménnyel? Tudod, én vagyok az utolsó, aki azt mondom, hogy adjuk fel, de egy kicsit hatékonyabb megoldások felé kell fordulnunk. A szenny cunami ellen – ami sajnos itt is ömlik eleget – egy esernyővel nem lehet védekezni. A szennyvíz csatornában az esélyünk zéró.

    György Molnár: Sajnos én is ezt gondolom – és vannak még mások is… Nem vagyok gyerek, de bevallom, hogy 15 éve nem hittem, hogy olyanokat gondolok és írok le, amire képtelennek tartottam magam. Vannak közöttünk olyan ártatlan keresztények, akik szó szerint már Pl. Hankiss Ágnesnek és Kálmán Olgának pont azt kívánták, amit mi a Bayer csordának…
    Azt ajánlom, hogy pengess tovább az Omegában:) Vagy legalább hallgasd azt Orbán-Bayer helyett…

  • A pápát nem egy agymosott, lefizetett, birka nép választotta meg – kicsit szigorúbb és alaposabb „mustrán” kellett átmennie. De mint ember, természetesen tévedhet. Én részemről teljesen igazat adok neki – ami persze csak nekem számít:) Isten Éltesse Őt! Ha így folytatja, esély van, hogy megmenti ezt a 10 éve eléggé lezüllesztett, kimustráltnak tűnt, megöregedett, intoleráns, bigott katolikus egyházat.

  • terminus
    2016 augusztus 3
    4:36 du.

    kedves terminus,ebben nem adok igazat!
    Sajnos, a pápa korai szenilitásban szenved és a katolikusok nagy része, nem értenek egyet vele.

    Én nem mondom azt, hogy gazember.
    De, a pápától senki nem hallotta még, hogy felszólalna az ELLEN, hogy Iraqban, szíriában köztudottan keresztény üldőzés folyik, és írtják őket, beszélt erről valaha a pápa? Nem.
    Viszont a külföldi sajtó bizonyitékok alapján írt róla és sok keresztény menekült van a szíriaiak között!

  • Nem csak a tömeges illegális bevándorlás ügyben nem hallgatnak a katolikusok a Pápára. Ilyen pl. a fogamzásgátlás, a válás, a házasságon kívüli szex, stb. A hívek amennyire lehet, igyekeznek megfelelni az egyházi elvárásoknak, de csak józan realitás határáig. Nem is szokott ebből baj lenni.

  • Dr Bencsics Klára, miután elolvasta a Ferenc pápa összes-t, amit nem írt, megállapította, mivel nála fiatalabb, azért korai szenilitásban szenved, viszont nem tartja gazembernek… SÚLYOS..
    Terminus, szégyelném, ha ő igazat adna nekem..

  • Olvasó társaim!

    II.JánosPál úgy 20 évvel ez előtt „az antiszemitizmust Isten ellen való bűnként” bélyegezte meg a soros enciklikájában. Ennek a katolicizmusra nézve forradalmi kijelentésnek annyi visszhangja volt Magyarországon, mint a legerősebb hangfalnak a kozmosz vákumában – néma csend. És ebbe a mély hallgatásba benne értendő a magyar katolikus egyház, a klérus maga. Ilyen körülmények mellett ugyan mit is várhatunk a magyar jobboldal „színe javától” a Savonarola tanítvány Bayer Zsócitól, az álszent Semlyén minell.h-ig mindenkitől.
    Most például az lenne elvárható Erdő Péter bíboros érsektől, hogy nyilvánosan vegye védelmébe a pápát… [Remélem megteszi.]
    De nem is ezt akartam mondani, hanem azt, hogy a magyar, (úgynevezett keresztény) jobboldal – nem is kevés náci beütéssel – számára teljesen mindegy, hogy mi vagyon megírva a Bibliában, vagy hogy kivételesen az újszövetség szellemét követve miként is foglal állást a Vatikán,ők .h a j l a n d ó k . még az általuk szent embernek, azaz szentatyának nevezett egyházfő ellen is aljas . g y ű l ö l e t k a m p á n y b a . is kezdeni… Ilyenkor, ha az ő . h a t a l m i(!) céljaikkal kicsit is ütközik, nem számít Jézus, nem számít Mária, v. keresztelő Szent János – az Istenről már nem is beszélve…
    Itt van például ez a – persze csak a maga módján ravasz, hisz butuska – Bencsics Klára, művésznevén Figyelő (ld. pl. az 5:25-ös gyűlölet-kommentjét), aki nem győzi lépten-nyomon a maga katolicizmusát és szakértelmét hangsúlyozni [de persze csak, mert 86 éve, hatnapos korában azok tartották keresztvíz alá] de tudjuk, hogy tudatilag, lelki tartalomban semmiben sem különbözik a vele – anélkül, hogy összebeszéltek volna – egy követ fújó Bayer Zsolttól, Orbán legsötétebb, I.számú udvari Goebbelsétől, a 003.számú Fid SS tagkönyv büszke tulajdonosától…
    Ez az igazi, hivalkodó politikai katolicizmus kedves olvasó-társaim, amelyhez Istennek az Égvilágon semmi köze sincs…

    .

  • Kerekes Sandor

    Méghogy a pápa szenilis? Neked is ilyen szenilitást kívánok. Bár fele annyi eszed lenne, mint neki. Egyebekben a magyar klérus a bayeri álláspontot osztja, a püspökök közűl nem egy hangoztatta szembenállását a pápai eszmékkel és mindezt a Fidesziránti loyalitás jegyében. Egyedül a váci püspök mutatta a józan ész jeleit eddig. De
    hát mit lehet elvárni ettől az egyháztól? Ameddig a szem ellát és a memória visszamegy, ez az egyház mással, mint a saját gazdagításával és a társadalom elárulásával nemigen foglalatoskodott.

  • bayer a kommonista eraban ugyanigy beszelt azokrol akiknek ma a valagat nyalja………….
    ez cask egy genetikai hulladek………….szora se erdemes.
    a zoldi egykutya. mindketto cask egy egy aljadekmagyar operettnaci

  • Figyelő!

    Nem tudtam, hogy a könyvárusítói és műkedvelő irodalmári tevékenysége mellett Ön képzett elmeszakértő is egyben, bár kétlem, hogy különösebb vizsgálat nélkül bármelyik szakember csak úgy távdiagnosztikával megmondja valakiről, hogy korai szenilitásban szenved! Szerintem ez nekik biztos nem sikerülne, de Önnek kedves asszonyom még ez is megy!
    Ezzel az erővel visszafelé is igaz lehet – Önről is megállapíthatja bárki aki nem ért egyet Önnel hogy szenilis – és az még nem is lenne olyan korai!
    Már megbocsásson, de mi lenne, ha egyszer gondolkodna is mielőtt leírja azt a sok és tömény baromságot amit itt összehord? Ez ugyanis nem vélemény – ezek ostoba és minden alapot nélkülöző önkényes megállapítások !

    Azt, hogy a katolikusok kivel értenek egyet, az megint egy kirekesztő és önkényes vélemény az Ön részéről, mert feltételezem, hogy nem végzett közvéleménykutatást – tehát a szokásos módszert alkalmazza megint: Figyelő véleménye = az össz katolikus véleményével!

    Adva egy egyházfő, aki vallási elkötelezettsége ill.lelkiismerete szerint embernek tekint minden más embert, függetlenül attól, hogy üldözik e vagy sem, és erre az egyik a katolikus azt mondja hogy gazember, a másik pedig, hogy szenilis! Tényleg szenilitás, vagy gazemberség kell mindehhez, nagy eszű katolikusok?

    Én azt gondolom a gazemberség ott kezdődik, ha valaki ezt így gondolja,akár katolikus, akár ateista vagy bármely más vallású valaki!

  • Teljes mértékben igazat adok Molnár úrnak. Ignorálni kell ezeket az elemeket másból úgy sem értenek. Össze vissza kiforgatják a Pápa szavait mert nem azt prédikálja amit elvárnának tőle. Na ja ez a pápa nem lefizethető vagy megkenhető. Ő saját maga is ostorozza a katolikus egyházat a belecsepegtetett szenytől akarja kimosni több kevesebb sikerrel. Imádom amikor ezek a nagy katolikus hívők megmondják a frankót. Már bocsánat akkor mi a francért hívők ha nekik a Pápa egy szenilis vénemeber? Térjen át iszlámistának (sajna elég sok ilyen is van) és ott próbálja meg gyalázni a fővezirt. Nem hiszem hogy büntetlen megúszná.

  • Sándor, nem ellentmondva, de azért a váci püspökön kívül van még 1-2 magasrangú pap, pl a pannonhalmi érsek, Várszegi Asztrik, akik nem hódolnak be Orbánéknak és tartják az igazi katolikus frontot.

    Hadd linkeljek be ide egy új, igényes angol cikket a trollokról, akikkel itt viaskodunk… Ebben minden bennevan:
    https://www.theguardian.com/culture/2016/aug/02/how-to-deal-with-trump-trolls-online?CMP=Share_AndroidApp_Gmail

  • ˙
    „Szentkétség”

    Olyan menő dolog, azzal hencegni, hogy „én katolikus vagyok”. Mindezt sokan aképp teszik, hogy közben nincsenek tudatában és föl nem fogják ennek az értelmét, minek a hirdetett lényege is mégiscsak a „Krisztusnak egy földi ember által vezetett , e g y e t e m e s . egyháza”.
    Bővebben, e vallási és politikai >világszervezet< az Újszövetség . s z e l l e m é t . a saját hatalmi politizálása, illetve lehetőségei szerint kiterjeszti az emberi társadalom minden szegmensére oly mértékben, hogy lehetőségei között az így magának vindikált hatalmat, egyes világi erőkkel szorosan összefogva, sőt sokszor szervesen összefonódva viseli ennek a gyakorlatnak a következményeit, mely felelősség hordozója a római pápa.
    Az a "hívő", aki ennek a majd-kétezer éves gyakorlatnak, valamint a pápa (őszentsége) feltétlen tiszteletének nem tesz eleget, az még csecsemőkori megkeresztleltsége okán sem mondhatja magára, hogy ő . k a t o l i k u s – bármennyire is sikkes módi ez manapság. Mert úgy ez puszta formaság, maszlag marad…
    Most, hogy végre adódott egy egyházfő, aki komolyan veszi a krisztusi tanítások egyházára szabott kötelező voltát, és különösen azok a szociális kitételeit, holmi senkiházi ördög hegedűsei éppen ezt a ritka pápát nekiállnak emiatt még a jó szándékát is kétségbe vonni. Ezeket az sem zavarja, hogy "őszentsége" elhívatásában éppenséggel pontosan azért vette föl a . F e r e n c . nevet, hogy eme áldásos szándéka kifejezéséül a tetteiben is a szociális igazságosság legszentebb képviselőjével, a XII-XIII.században élt, Assisi szent Ferenccel azonosulhasson…
    Eme emberséges szándékában, járjon szerencsével!

    .

    .

  • Don Ovuz
    2016 augusztus 3
    4:19 du.

    Aki a kereszténységben (Krisztus tanításai) erőszakot talál, az megkapja a Nobel-díjat! 🙂

    A pápa atyuska arról beszélt volna inkább, hogy a katolikusok hogyan gyomlálták ki az erőszakot a soraikból! Szerény véleményem szerint sehogy, túl sokan meghaltak a hasonlóan erőszakos protestánsokkal vívott vallási háborúkban! Egyszerűen túl sokan kinyiffantak, ezért muszáj volt békét kötniük!

    Ma már nincs ilyen probléma, mert ha mind kinyiffanunk a kedves vezetők kisded játékai miatt, akkor ott vannak a robotok ….

  • Dubois
    2016 augusztus 4
    8:40 de.

    Jól mondod, „majd kétezer éves gyakorlat”, csak azt nem tetted hozzá, hogy ha hozzáadsz ezerötszázat, akkor jön ki a 2000! 🙂

    A pápa atyuska posztja az őskeresztények számára ismeretlen fogalom volt, de a püspökök közül se volt sokáig egyértelmű, hogy a római lesz a befutó! Tény, az aduász náluk van, mert Szent Péternek adta Jézus a mennyország kulcsait.

    Ja, hoztak egy törvényt valamikor 1800-ban, hogy el köll hinni, amit az atyuska mond, ez testvérek közt sincs több kétszáz évnél …

  • Miklos Banfi
    2016 augusztus 4
    7:50 de.

    A rendőrök is így húzzák csőbe a gyanúsítottat, a jó zsaru-rossz zsaru felállással!

    A pannonhalmi harcos akkor tenne legtöbbet a katolikusokért, ha nem titkolná el hogy miért rúgták ki a nevelőtanárt a fiúiskolából!

  • hazai lámpa
    Olcsó humor, hogy a pápát „atyuskázod,” valamint inkább azoknak adj jó tanácsot, akiket elérsz akár egy e-mailben is ! Szép pár lesztek pl. egy Zsótival…))) ” Két összeillő embeer…”
    Szervusztok, jó napot !

  • A fenti kommentek az én öszinte véleményemre,jellemző!
    Nem lehet senkinek más véleménye, mint a beírók többségének. Ha véletlenül valaki úgy nyilatkozik ami az ittenieknek nem tetszik, minden „szépet” mondanak az illetőre. Valóban, ez a vita stílu magas „intelligenciára” mutat csak!
    A pápa, nem csak a „menekülteket” öleli magához szóban, (hányat fogadott be a Vatikán?) hanem ősi katolikus erkölcsi törvényeket is visszavont a kiadott szövegében.
    Ez is káros és zavaró a ketolikusok számára, akik a régi kat. törvények szerint probáltak élni!

  • mavtelep
    2016 augusztus 4
    11:36 de.

    Nagy a szád, de nincs mögötte semmi!

    Én nem lettem hirtelen megvilágosodott, mint itt egyesek, akik nagyon szeretik a pápát! Kíváncsi lennék, hogy akkor is ilyen lelkes pápa barátok voltak-e, mikor János Pál az afrikai aids-eseknek megtiltotta az óvszer használatát?!

  • hazai lámpa
    Nem ismerem a pápák tevékenységét, épp ezért nem hordok össze kígyót-békát. DE : az biztosan nem a te dolgod, hogy helyre tedd őket, már csak azért sem, mert hosszú életük során jót is cselekedtek. Híveik ezt is tudják és tisztelik őket.

  • mavtelep
    2016 augusztus 4
    1:01 du.

    Innen már csak egy lépés, hogy ne kritizáld Orbánt … pardon a pápát!

  • Göllner András

    Nem egészen értem miért kellene ignorálni Bayer Zsoltot, hisz a legmarkánsabb példája, Lovas Istvánnal, Bencsik Andrással, és a Békemenet vezetőivel egyetemben annak a politikai, közéleti züllöttségnek amely ellepte Magyarországot, és érdekeskép, lelkes lázban tarja a Figyelőt, és a hozzá hasonló, kanadai magyar diaszpóra vezetőit.

    Bayer, és szarházi társai, kedves hölgyeim és uraim, 400,000 embert ki tudnak vinni az utcára, mert évek óta, az okos, higgadt magyarjaink azt tanácsolják nekünk, hogy ne foglalkozzunk velük. A kanadai magyarság színe java aláírta azt a petíciót amelyet a Fidesz által kitűntetett Dancs Róza intézett Bayer-hez és társaihoz, az általuk szervezett Békemenet alkalmával.

    Christopher. Köszönöm, hogy időnként foglalkozol a kortárs magyar szemétlerakodó telep vezetőivel, ebben az esetben, az Orbán rendszer egyik leghangosabb, legaktívabb, legdédelgetettebb, és leggusztustalanabb képviselőjével. Bayernak nem hátat kellene fordítani, hanem el kellene őt tüntetni a Fidesz padsoraiból, el kellene venni tagsági igazolványát, ki kellene rúgni a sajtó etika rendszeres sértegetése miatt munkahelyéről, és kihelyezni oda, ahová neveltetésének és munkásságának köszönhetően hivatott. A szemétlerakodó telep élére.

  • Göllner András

    @ hazai lámpa

    Mit is akartál mondani ? Azért mert János Pál, gyalázatos módon megtiltotta az afrikaiaknak hogy óvszert használjanak a HIV ellen, jogos ha Bayer gyalázatos módon tökön rúgja Ferenc Pápát, mert az meg az elesetteken óhajt segíteni ? Mondtam már, hogy baj van a kanócoddal. Világos ?

  • Göllner András
    2016 augusztus 4
    3:33 du.

    Bayer kiről nem beszél mocskosul? Ez nem újdonság. Ettől még nem szaladok idióta Terézanyu módjára védeni Ferencet, mert

    1. nem szorul rá,
    2. amit mondott, az nesze semmi, fogd meg jól!

    Tudjuk, hogy a katolikus egyház erőszakosságokat követett el a MÚLTban, de most ezzel nem sokra mennek a terroristák potenciális áldozatai.

  • Lám, lám, milyen jó ismerem az itteni”elvtársakat”! Máris megjelent Göllner úr kiosztani az eszét, természetesen rám is mutogatva!
    Mellesleg, felvilágositom, hogy nem vagyok semmiféle „vezető” szerpben a montreali magyarság körében, már legtöbben elfelejtzették, hogy még létezem.

    Miért tartana engem lázban Bayer? soha nem olvasom az otthoni sajtót sem.
    Már többször írtam, hogy nem vagyok Fideszes párti, de nem vagyok baloldali.
    Viszont, lehet egy független véleményem emberekről és dolgokról, hogy akár melyik oldalhoz tartoznék!
    Nehéz ezt az egyszerű tényt megérteni, professzor úr?

  • hazai lámpa
    2016 augusztus 4
    8:42 de.
    Azt hiszem, még mindig nem pótoltad a hiányosságodat, hogy nem néztél utána az alap kérdésnek. Nevezetesen, mit is mondott konkrétan a pápa. Így nehéz lesz értelmes hozzászólást összehoznod.

  • Göllner András

    @ Hazai lámpa

    Ez még nem volt jó. Továbbra is rosszul világítasz. Nem tudom megitélni, hogy petróleum hiányában, vagy a kanócod miatt.

  • Göllner András

    @ Figyelő

    „nem vagyok semmiféle “vezető” szerpben a montreali magyarság körében, már legtöbben elfelejtzették, hogy még létezem”

    Ne búsuljon, én sose fogom elfelejteni. 🙂 Tessék ki menni a piacra, most nagyon jó áron lehet cseresznyét venni. További jó szemezgetést.

  • Göllner Bandi :
    Azé az a 400 000 embernek látszó tárgy is csak egy Patyomkin jellegű demonstrációs kelléke volt Egyetlenkénknek.
    ‘Gyanis , mint kiderült , az elvonuló tömeget jól megszervezve a mellékuccákból kerülővel ismét a felvonulás kezdeti vonalára terelték.
    Úgyhogy lóf…sz volt ott nem 400 000 ember.

  • Figyelő
    2016 augusztus 4
    4:17 du.

    Nem az a problémám Önnel, hogy nem baloldali, hanem az, hogy nem tudja, mi a baloldal, mi a jobb oldal, mi keresztény, és mi nem az. A hazai katyvasz alapján ez még érthető is volna, de Ön Kanadában él, ügye?
    A „megvalósult” komunizmus, ill. szocializmus nem volt baloldal, és a Gyurcsány-Kóka féle epizódot sem nevezném annak, de közben Orbán is minden, csak nem keresztény, és egyáltalán nem demokrata.

  • Don Ovuz
    2016 augusztus 4
    4:22 du.

    Személyeskedés a te érvelési hibád.

  • Göllner András
    2016 augusztus 4
    5:35 du.

    Talán törölje meg a szemüvegét! Mondjuk annak mindegy, aki csak néz, de nem lát …

  • hazai lámpa
    2016 augusztus 4
    7:12 du.
    Nem személyeskedés.
    Összevissza csapkodsz, 90% mellé a pápa kérdésben. A kommentekből akartad összeszedni a dolgot, de nem sikerült

  • Kedves Chris!

    Irod:
    ” Merem remélni, hogy a mai magyar katolikus egyházi vezetők végre belátják, hogy milyen gyűlölet mozog a Fideszen belül és, hogy bárki célponttá válhat. ”

    Hiabvalosagot remelsz. Itt nem gyuloletrol van szo, hanem egyet nem ertesrol. No meg hat ugye nincs normalis ember Europaban, vagy Eszak-Amerikaban aki a bekeaktivistakkal akarna multi-kultizni. Barki mas, csak ne ok.

    xxx

    Kedves Don Ovuz!

    Irod:
    ” A pápa arról beszélt, hogy nem az iszlám a gonosz, hanem a szélsőségesek. ”

    De hat eppen ez az, amiben a Papa teved.
    Nagyon nehezen tudnam elkepzelni, hogy barki is, aki olvasta a Korant es a Haditokat es nem muzulman, nem tartana ezt az „eszmet” gonosznak es aljasnak.
    Rosszabb, mint Marx, Lenin, Sztalin es Mao egyuttveve.

  • hazai lampa——–apolt.
    vegye be gyogyszeret………

  • Geyza
    Még azt fűzöm a pontosításodhoz, hogy nagyon kicsi beruházással lehet a kopaszokat akcióba küldeni ! (Fidesz Székház, Liget , NVI stb)
    Szervusztok, jó reggelt !

  • Mavtelep !

    A székházak közül kihagytad a Szabadság-téri Tévé-székházat.

    Üdv!

  • Hazai Lámpa 9,13!

    Ha Jézus valóban Szentpéter kezébe adta azt a bizonyos kulcsot, akkor az a majd kétezer év mégiscsak hiteles…
    Ammán, csak részletkérdés, hogy ők egymás közt, amikor éppen többen is vóttak az Őszentségek, akkor a római, a lyoni, vagy teszem azt az avignoni trónért harcoltak…
    A lényeg azonban, hogy eddig mindez a hatalomról és nem Istenről, de pláne-nem az „emberről” szólt…

    .

  • Hazai Lámpa 9:13!

    Ja, és az EFFÉLE KATOLIKUS TÍPUS szemében a pápai csalhatatlanság, v. tévedhetetlenség dogmája* is csak akkor érvényes, számára is csak akkor igaz, ha egy adott kijelentésének mondanivalója egybeesik az Ő világi(!) nézetével. Ha nem, akkor – legyen az akár a legszentebb kinyilatkoztatás is – az az ILYEN KATOLIKUS SZÁMÁRA számára egyszerűen lev@nsz@rv@…
    Ez a mentalitás éppen a kétezer év katolikus (v. keresztyén) hatalmi gyakorlatára vezethető vissza, mikoris a világi hatalom még tök egybefonódott az egyházzal. Olyannyira így volt ez, hogy egymás nélkül, külön-külön csak félkarú rabló volt mindkettő egészen a Horthy-kor utolsó másodpercéig. Tulajdonképpen ez volt a középkor alapja.
    Nakérem! Ezt hiányolják a „csak ilyen alapon katolikus” díszpintyek, mint Bencsics asszony, vagy Herr Bayer Parteigenosse is.
    Ha egy ilyen féltéglásnak mondjuk, legalább voltak, vagy tegyükföl, elvették a birtokait a múltban, valahol még érthető is ez a reakció, csak akkor vallja is be és ne beszéljen mellé „a vallás nevében”. Ám, ha csak a szegény írástudatlan nagyapjától hallotta és vette át ezt a számára is káros retrográd hozzáállást, stílust, a falusi plébánosok arrogáns, a hatalmi sorsszerűségre hivatkozó, fatalista vasárnapi igehirdetéseiből merítve, akkor ő még mindig sötét, mint az országút éjfélkor, vagy maga a középkor…

    .

    * I. Vatikáni Zsinat: anno Domini; 1870. ( – Mint említetted.)

  • Moshe Akiva
    2016 augusztus 5
    1:33 de.

    Szép lett volna, ha belemondja Ferenc a kamerába, hogy a muszlin a gyűlölet és erőszak vallását követi, mi? 🙂

    A nagy világvallásokból a keresztény és a buddhizmus nem erőszakos vallások. A zsidó és a hinduizmus etnikai vallások, tehát ők nem térítenek. Az iszlám viszont keresztényeket nem térít, de az afrikaiakat annál inkább. Szerintem erre féltékenyek a katolikusok.

  • Don Ovuz
    2016 augusztus 5
    12:24 de.

    Szerintem ne találgass, mert nem megy ez jól neked!

    Koncentrálj arra, amit írtam, találgatás helyett! Szerintem most kitérő választ adott a szentatya, és ez nagyon hülyén veszi ki magát, mikor hullanak az emberek. Mégha igazat is mondott.

  • hazai lampa
    ne kavard te elemi toprongy.
    a „zsido”-[olyan nincs es sose volt. az ugyhivjak IRAELITA. tetsik vagy sem.]-vallas nem etnikai.koze sincs hozza.

  • Dubois
    2016 augusztus 5
    5:49 de.

    Ugyanez megvan pepitában. Mikor Benedek volt hatalmon, senki nem aggódott, hogy a pápát nem szabad sértegetni a Hitlerjugend múlttal!

    Szerintem maga a pápaság intézménye föl van fújva, függetlenül attól, ki az aktuális szentatya. A Vatikán beszedi a sok pénzt a hívőktől, aztán úgy költik el, ahogy jónak látják.

  • hazai lámpa
    2016 augusztus 5
    7:01 de.

    Kedves hazai lámpa!
    Senki sem „féltékeny”, nem is tudnak erről nagyon a katolikusok!
    Viszont, köztudottt, a napi hírek hozzák, micsoda vérengzést folytatnak manapság (nem 500 éve) a muszlimok Iraqban,Afganiztánban stb.a kereztények ellen, állandó gyilkosságok ! Ja, és nem feltétlenül ezek a keresztények katolikusok!

  • barlev
    2016 augusztus 5
    7:45 de.

    Nem te írtad ezt a Szegedi zsinagóga topikban?

    „az izrael hazanak megmentoje ill. szabaditoja az egeszen mas dolog es az kizarolag a zsidokra vonatkozik senki masra.”

  • Figyelő
    2016 augusztus 5
    10:11 de.

    Dehogynem tudunk! Nigéria, ha másról nem, sajnos a Boko haramról és a szerencsétlen elrabolt lányairól lett „híres”!

    A katolikusok sok missziót indítottak régen Afrikába, de komoly versenyben voltak az iszlámmal.

  • Ha tudtok róla, akkor miért nem írtok róla?
    Ismétlem, ezek ma történnek, és NEM az elrabolt lányokról írtam!

  • Moshe Akiva
    2016 augusztus 5
    1:33 de.

    Ugyanez igaz az Ószövetségre, de még a Bahavad Gitta-ra is.

  • Figyelő
    2016 augusztus 5
    10:11 de.

    Az a problémám a kijelentésével, hogy bár igaz, de különbséget tesz az áldozatok között, vallásuk szerint. Sorban halnak a keresztények mellett szuniták, siiták, jazidik, stb., tehát emberek, nemre, korra, nemzetiségre, vallásra tekintet nélkül!

  • Kedves Hazai Lampa!

    A Barlev nevu tarsunk mar kiigazitott egy kerdesben, de hadd tegyem meg en is kisse higgadtabb formaban:

    Irod:
    ” Szép lett volna, ha belemondja Ferenc a kamerába, hogy a muszlin a gyűlölet és erőszak vallását követi, mi? 🙂 ”

    Igen, es hozza kellett volna tennie, hogy ez egy gonosz eszme, es ki kellene tiltani a civilizalt orszagokbol. Valamint nem artana egy ujabb „Keresztes” Hadjarat, hogy megtanuljak pontosan hol is van a helyuk.

    ” A nagy világvallásokból a keresztény és a buddhizmus nem erőszakos vallások. ”

    Legalabbis ma, ebben egyetertunk.

    ” A zsidó és a hinduizmus etnikai vallások, tehát ők nem térítenek. ”

    Tevedsz. Menj el Izraelbe. Latsz mongoloid, neger, barna es feher zsidokat. Tehat nem etnikai.
    Hogy a zsidok nem teritenek, ez igy se nem helyes se nem tevedes. Mondjuk inkabb ugy, hogy nem keresnek aktivan beteroket, de ha valaki be akar terni a vallasba es ezzel egyutt a nepbe is, akkor o beterhet.
    A hindu szektak kozott van olyan, amelyik aktivan keres beteroket, mint pl. a Hare Krisna. Egy velem – ide Edmontonba – nagyjabol egy idoben erkezo magyar srac is betert hozzajuk, es szep hosszu tzoppfot novesztett maganak. Torontoban a magyar ismerosei eljartak hozza rohogni.

    ” Az iszlám viszont keresztényeket nem térít, de az afrikaiakat annál inkább. Szerintem erre féltékenyek a katolikusok. ”

    Az iszlam terit keresztenyeket is. Manapasag roppant erdekes, hogy amint valaki beter az iszlamba – mondjuk Amerikaban – mindjart gyilkolaszasi rohama lesz. Vajon mitol? Mit ert szinte mind felre ilyen nagyon a Beke „Vallasabol”?

    Hogy a katolikusok feltekenyek lennenek? Ezt nem tudom. Mindenesetre, amikor hallom, hogy egy zsido tert be muszlimnak, akkor en inkabb csak csodalkozom, hogy hogyan lehet valaki ekkora okor, es inkabb sajnalom szegeny fejet.

  • Figyelő
    2016 augusztus 5
    11:56 de.

    Én arra céloztam, hogy Ferenc szerint minden vallás erőszakos. Erre írtam, hogy a kat. egyház biztos versenyez az iszlámmal sok helyen, de azért még ez messze van az erőszaktól.

    De lehet, hogy Ferenc a vatikáni bankra meg a maffia pénzére célzott, azt értette egyes katolikusok erőszakossága alatt.

  • igaz amit mond, de itt a kereszténységről van szó, meg a pápáról, aki erről hallgat!

  • Kedves Terminus!

    Valoban, a Bhagavad Gita is egy elegge veres konyv, teli van haborukkal es verfurdokkel.
    De ok nem ugy ertelmezik, hogy ez a kovetendo pelda. A muszlimoknak viszont meg ma is az a kovetendo.

    A Torahban is van nehany veres torveny, de a legrosszabb koztuk legalabb csak egy helyre es idore vonatkozott, es nem mindehova a vilagban es minden korban. En nem ismerek egy zsidot sem, aki abban hinne, hogy ezt manapsag is kene csinalni.
    A tobbi veres torvenyt (homosexualisok megolese, stb.) pedig modositotta a Talmud olyan modon, hogy azokat gyakorlatilag lehetetlen veghezvinni.

    A Koranban viszont joval tobb a veres es gyulolkodo parancs, es minden korban, az egeszs Foldre ervenyes.
    En nem latom a parhuzamot a mai judaizmus es az iszlam, vagy a mai hindu vallas es az iszlam kozott. Eg es fold a kulonbseg.
    Te tudsz tobb ezernyi hindu, vagy zsido terroristarol, akik a gyilkossag elott azt uvoltik, hogy „Krisna nagyobb”, vagy „Mozes nagyobb”? Mert en meg nem hallottam roluk.

  • Oh-oh… azt kellett volna irjam, hogy „El nagyobb”, vagy „Jehova nagyobb”, ha mar parhuzamban nezzuk a dolgot.

  • Moshe Akiva
    2016 augusztus 5
    3:41 du.

    Az etnikait úgy értem, hogy ezek a vallások nem egyetemes vallások. Mi a zsidó vagy a hindu üzenete az egész emberiség számára?

  • Utolsó beírásom, terminusznak szólt!

  • Egy bibliai idézetben utalás arra – miközben Jézus feddi a farizeusokat – hogy bizony a zsidók már időszámításunk előtt is térítettek:

    „Jaj néktek képmutató írástudók és farizeusok! mert megkerülitek a tengert és a földet, hogy egy pogányt zsidóvá tegyetek; és ha azzá lett, a gyehenna fiává teszitek őt, kétszerte inkább magatoknál.” Máté 23/15

  • Kedves Hazai Lampa!

    A judaizmus egyetemes uzenete a torveny. Az idegenek szamara is ott vannak a Noenak adott torvenyek.

    Lehet vitatkozni egyik-masik torveny esszerusegen, de talan az a legjobb benne, hogy az erkolcsot is torvenybe foglalta, ami manapsag maximum iratlan torvenynek szamit a vilagban.

  • Kedves Jani!

    Mate eme mondatat legjobb esetben aforizmanak lehetne elkonyvelni, mert az o koraban mar nem teritettek a zsidok, csak azokat, akik onszantukbol akartak.

    Matenak illett volna ezt tudnia, valoszinu hogy tudta is, es valaki kesobb tuzte be ezt a par mondatot oda, amikor mar a zsidok utban voltak a keresztenyeknek.

  • jani
    ez mar e igaz mert a farizeuok nem teritettek senk sehova semire.
    a Sanhedrin gadtiltja

  • Jani!
    aug.5. 7:42

    Az idézetében, Jézus éppen azért feddi a farizeusokat [akik egy túlbuzgókból hívőkből álló párt – réteg – tagjai], tehát n e m >A ZSIDÓKAT< kárhoztatja, csak úgy általában mint ahogy Jani ezt megfogalmazza, hogy azok a zsidó hagyománytól és szokásoktól is eltérően, úgymond térítenek. Ergo, ennek pont az ellenkezője igaz, mert amennyiben ez általános jelenség, vagy téyleg zsidó gyakorlat lett volna, akkor ezt a mondatát nem a szűk farizeus rétegnek, hanem az egész zsidóságnak címezte volna.

    Állításom alátámasztásául álljon itt a "történet" igen sarkalatos pontja, amikor a tanítványait elküldte , hogy szolgálják őt, külön is meghagyta nekik azt, hogy "…P o g á n y o k h o z . vezető útra n e . t é r j e t e k . le, szamaritánusok városába ne menjetek be, i n k á b b . menjetek . I z r á e l . h á z á n a k . elveszett . j u h a i h o z …" (Máté 10/5-7)

    Szerintem már csak ez maga is bizonyítja Jézus ragaszkodását a zsidósághoz, a vallás egyedüli hordozójához és a maga pogányságtól való elzárkózását is… – a korabeli zsidóság szellemének megfelelően.
    Más kérdés az, hogy a próféták mindig is a legkegyetlenebbül ostorozták saját népük hibáit. Az sose jelentette, hogy emiatt elhagyni szándékoztak volna hitsorsosaik társadalmát.

    .

  • hazai lampa
    kizarolag a zsidokra vonatkozik………..de NEM Etnikai alapon.
    ha nem erti mirol van ott szo……………..hagyja abba a hulysegeit.

  • Moshe Akiva
    2016 augusztus 5
    5:53 du.

    Az iszlám egy fiatal, ellenséges környezetben „született” vallás. De ettől még vannak mérsékelt irányzatai (és ezeknek az irányzatoknak számos követője is van), mint ahogy a fiatal (és nem csak a fiatal!) kereszténységnek is voltak/vannak szélsőséges irányzatai. Ajánlom figyelmedbe az Agóra című filmet.

  • Egy biztos, hogy a zsidók hasznos törvények megtartására voltak nevelve Mózestől eredve(nem Noétól)Törvényeikről szól a Bibliájuk is, az Ószövetség! A kereszténység is átvette ezeket a törvényeket! A mai hűséges zsidók még most is betartják azokat!

  • Moshe Akiva
    2016 augusztus 5
    11:16 du.

    Abban egyetértek, hogy szerintem az Ószövetségből a Teremtés könyve egyetemes. A többi inkább helyiérdekű, ami „véletlenül” bennemaradt a keresztény Bibliában.

    Azok a részek érdekesek, amikre Jézus utalt, a többi bonyolult zsidó háborúkról és gyapjúalsó viselési szokásokról szól. Ez utóbbiak is érdekesek, de inkább a zsidóknak és a kor iránt érdeklődőknek.

    De a Teremtés könyve is csak a keresztény-iszlám kultúrkörökben ismert, máshol hindu és egyéb teremtésmítoszok vannak.

  • Nem maradt benn „véletlenül”, ilyen nem létezik. Különben sokan és sokszor forditották már le a Bibliát héberből.
    A teremtéss történet a zsidóknak szólt, amit a keresztények is átvettek.
    Ennél jobb storyt nem tud senki kitalálni!
    A hinduk meg higgyenek amibe akarnak, annyi „istenük” van!

  • Figyelő
    2016 augusztus 6
    12:06 du.

    Az, hogy melyik a ” jobb story”, az „ízlés dolga”.
    Nekem ez az egyik kedvencem:

    Kezdetben a NAGY SZELLEM aludt a Semmiben. Álma az örökkévalóság óta tartott. Aztán, egyszer – nem tudni miért – álmot látott az éjszakában. Hatalmas vágy szállta meg, és megálmodta a FÉNYT.

    Ez volt az ELSŐ ÁLOM, a legelső utazás.

    Hosszú, hosszú ideig kereste a FÉNY a beteljesülését, az eksztázisát. Amikor végre rátalált, látta, hogy az ÁTTETSZŐSÉG az.
    És úrrá lett az ÁTTETSZŐSÉG. Amikor már kipróbálta a színek összes elképzelhető játékait, az ÁTTETSZŐSÉGET elöntötte a vágy, valami másra. Most rajta volt az álom sora. Ő, aki annyira könnyű volt, nehéznek álmodta magát.

    Ekkor megjelent a KAVICS, és ez volt, a MÁSODIK ÁLOM, a második utazás. Hosszú, hosszú ideig kereste a KAVICS a beteljesülését, az eksztázisát, amikor végre rátalált, látta, hogy a KRISTÁLY az. És úrrá lett a KRISTÁLY.

    De azután, hogy kipróbálta a FÉNY tükröződésének összes játékait, másra vágyott, ami felülmúlja azt. Most ő álmodott. Ő, aki olyan szabályos volt, egyenes és kemény, gyöngédségről, puhaságról, törékenységről álmodott.

    Akkor megjelent a VIRÁG, és ez volt a HARMADIK ÁLOM, a harmadik utazás. Hosszú ideig kereste a VIRÁG az illat beteljesülését, és az eksztázisát, mire végre megtalálta.
    Látta, hogy a FA az. És úrrá lett a FA a világban. A fán volt az álomlátás sora. A FA, a mélyben gyökerezve azt álmodta, hogy szabadon járkál, eszeveszetten csavarog a világban.

    Akkor megjelent a FÖLDIGILISZTA, a NEGYEDIK ÁLOM a negyedik utazás. Hosszú-hosszú ideig kereste a FÖLDIGILISZTA a beteljesülését, az extázisát. Fölvette a kismalac, a sas, a puma, a csörgőkígyó alakját. Hosszú ideig keresgélt.
    Egy szép napon, egy hatalmas vízfoltból …. A óceán kellős közepéből…furcsa lény emelkedett ki, amiben a Föld minden állata megtalálta a beteljesülését. És látták, hogy a BÁLNA az. Sokáig uralta a Földet ez a hatalmas zenélő hegy. És minden így is maradhatott volna, mert nagyon szép volt. Csakhogy… Azután, hogy sok holdéven át énekelt, a BÁLNA sem tudott ellenállni őrült vágy beteljesítésének. A világok mélyén élve, a BÁLNA azt álmodta, hogy elszakad onnan.

    És akkor!
    Akkor megjelentünk mi Emberek! Mi vagyunk az ÖTÖDIK ÁLOM, az ötödik utazás.

    Nagyon vigyázzatok! A Fény teljessége rejtezik a leghalványabb színben. A Kristály szunnyad minden útszéli Kavicsban, a Majomkenyérfa álmodik a legkisebb Fűszálban. És a Bálna lakozik minden Földigilisztában.
    Az ember nem a legszebb állat, hanem az állat legszebb álma.

    Rajtunk a sor!
    Az ötödik beteljesülés, az ötödik extázis van eljövendőben.
    Mit álmodunk?

    (Forrás:Ptrice Van Eersel: Az ötödik álom)

  • Figyelő
    2016 augusztus 6
    12:06 du.

    A legtöbb teremtés történet nagyon hasonlít egymásra, ahogy a vízözön legendák is. Erkölcsi törvényeket is leírtak mások is.

    Szerintem a zsidók érdeme az egyistenhit, azt ők kezdték el először a világon, vagy legalábbis ők vitték be a köztudatba.

  • Kedves Terminus!

    Igen, van egy eleg nagy muszlim csoport, a Koran osszes vergozos verset figyelmen kivul hagyjak.
    Az csak a baj, hogy a tobbi muszlim apostate-nek tekinti oket es ott irtjak oket, ahol tudjak. Nemregiben keringett egy video a Youtube-on, amiben azt lattuk amint agyonvernek vascsovekkel egyet kozuluk Indoneziaban.

    xxx

    Kedves Hazai Lampa!

    A keresztenyek nem a Genesis miatt vettek be a zsido iratokat a konyvukbe, hanem a profetak miatt, mert azokban keresgeltek „profeciakat” Jezusrol. De ha mar elfogadtak a profetakat, akkor el kellett fogadni a Torah-t is.
    Tkp. az elso par evszazadban a keresztenyseg nagy dilemmaban volt a mindennapi torvenykezest illetoen. Jezus 1-2 torvenyt kiveve nem adott torvenyt arra, hogyan kezeljuk a koztorvenyes bunozoket, mi legyen a biznic, orokosodes, egymas perelese eseteben … stb. Igy kenytelenek voltak visszanyulni a Torah-hoz is, bar hasznaltak a Romai torvenyeket is. Igy tehat a Torah nem lett csak a zsidoke.

    Az igaz viszont, hogy mi egesz maskepp ertelmezzuk a Torah-t es a tobbit, mint a keresztenyek ami miatt sajatos jellege van.

  • Köszi terminus!
    Én maradok az eredetinél!
    T.i. ebben a mesében nem hívatkoznak arra, hogyan létesült az ember igazán. Az álom nem valóság..

  • Figyelő
    2016 augusztus 6
    3:14 du.

    „A valóság az, ami akkor sem tűnik el, ha nem hiszel benne!”
    (PKD)

  • hazai lámpa
    2016 augusztus 6
    2:48 du.

    Már Egyiptomban megjelent az egy isten hit, és mivel a világ elég nagy, ezért állításod aligha bizonyítható!

  • Kedves Moshe, ebben nem értek egyet Veled!
    Akik a kereszténységet alapitották zsidók voltak, pl. St. Pál (Saul)is.
    Valószinűnek tartom, hogy ezért maradt meg az Ószövetség eredeti formája a keresztény Bibliában is.

  • Kedves Figyelo!

    Szerintem nem sok koze van annak hogy az elso „keresztenyek” zsidok voltak ahhoz, hogy amikor evszazadokkal kesobb a Keresztenyseg osatyjai osszepakoltak a kereszteny Bibliat mit es miert valogattak ossze. Addigra mar a Kresztenyseg egy teljesen mas vallas lett.

    Ugyanugy, ahogy a zsido Biblia is teli van ellentmondasokkal, az Ujszovetseg is. De epp ezert lehet talalni benne olyan kijelenteseket, amibol az derul ki, hogy Jezusnak esze agaban sem volt az idegeneknek papolni, es az elso kovetoi zsidok voltak, akik a zsido torvenyeket betartottak. (Korulmetelkedes, koser, Sabbat … stb.)
    Csak Pal megjelenese utan kezdett a helyzet valtozni, de addigra Jezus mar reg halott volt. (Ha egyaltalan valaha is elt.)

    Ha a negy evangeliumot olvasod tortenelmi sorrendben es parhuzamosan, lathatod hogyan valtozott ropke 100 ev alatt a kereszteny teologia.
    Ugy nottek a mesek Jezusrol, ahogy azt az evangeliumok iroi talaltak ki annak alapjan, hogy mit vettek Jezusra vallo profecianak a zsido Bibliabol, vagy – a masik lehetoseg – a meglevo legendakbol azokat valogattak ki, amihez talaltak „profeciat” a zsido Bibliaban.

    Nem akarok itt sokat irni, a lenyeg, hogy nekik a zsido profetak kellettek sokkal jobban, mint a zsido Torveny, de idovel rajottek, hogy vegulis kenytelenek a Torvenyt is hasznalni.

  • „A szenny cunami” EZ : : „… lefizetett, birka nép választotta meg ”
    Nyilvánvaló,hogy egyesek az emberek fölött érzik magukat,mindent kívülről néznek!!! Csak az ő-liberalizmusba menekült kommunista- érdekeik érdeklik ,az számít.Ezek a megnyilvánulók az itt élő magyarokat nem tekintik embereknek : csak birkáknak.Így lehet finoman , alattomosan lenézően beszélni a magyarokról.
    Csak akkor volt jó ez a ” birka nép” — amikor a Magyarországon működő – magyar? az is lehet , hogy nem ( nem tudni honnan jöttek,ki küldte őket)–liberalistákra,szavaztak és hatalomban tartották őket.De úgy néz ki akkor sem vették semmibe az embereket ” átlag embereket”.Csak az ő kiművelt okos fejű emberelvtársaik számítanak.Meg ez : Hogy ekkor ők rabolhatnak,ők mondhatják meg a tutit,ők lehetnek hatalmon,övék minden,nekik véleményterrorjuk van -ellentmondani nem lehet–az ” ellenvéleményt” meghallgatják-csak semmibe veszik : ugye : ignorálják !!!
    Finoman fogalmaznak,hogy a „nép” ne értse miről van :szó!!!
    Ez világlik ki a fenti egyes nagyon művelt és okos emberek hozzászólásaiból,vélemény nyilvánításaiból!
    A sorok között valódi arcuk mutatkozik meg.Ettől kell óvakodni,mert lopakodva akar ismét hatalomra kerülni,mert azt hiszi csak az a jó amit ő tesz.
    Ignoráló liberalista elvtársaknak ignoráló üdvözlettel.

  • Moshe Akiva
    a „zsido biblia”-ban =[TORAH]= semmilyen ellentmondas nincsen. yeshua-rol meg vegkeppen egy betu se.

  • Nyírő Józsefet illik olvasni !

  • Ki az a a”Nyírő József” ?
    Ja emlékszem:Valami kis náci írócska volt.
    Mára már hálistennek csak a neonácik jegyzik.

  • HUNT*:
    Írsz.
    Megint írsz.
    Sokat írsz.
    Megint sokat írsz.

    Kell ez ?

    *HUNT = Humortalan Náci Tóthpéter

  • Én nem is tudom,hogy mi az igaz!
    Annyit tudok, hogy az apácák , papok iskoláiban is tanulták a gyerekek az Ószövetséget és, minden katolikus papnak ismernie kell. Sőt a miséken minden amlkalommal felolvasnak egy részletet az Ószüvetségből is, na meg az Evangéliumból.

  • Magyar
    olvastam en azt a tetvet elegszer a942-43-44-es evekben a Magyar Futar-ban,,,,,,,,

  • Vissza egy pár napot: Chris és azt hiszem Prof. Göllner is félreértett. Nem voltam világos.
    Valóban a Fidesz főkolomposatit és a maffia csúcs embereit nem lehet és szabad ignorálni.
    Én ezt a tudatlan kommentelő csőcselékre írtam.
    Amikor ezek a niemandok azt hiszik, hogy joguk van a pápáról úgy beszélni, mint a sarki kocsmárosról, akkor valami nagyon fals. Amikor itt volt múlt héten Djokovics, nem kértem meg, hogy játszon velem egy meccset a grundon, pedig csak 5 km-re játszott tőlem a torontói nagydíjon:)

  • Kedves Barlev!

    Csak egy a sok kozul:

    Lev 25:5 Ami magától terem, le ne arasd… (a smita evben)
    Lev 25:6 És a mit a föld az õ szombatján terem, legyen az eledelül néktek…

    Persze tudom, „meg van magyarazva”.

  • Miklos Banfi
    2016 augusztus 7
    1:14 du.
    Kedves Bánfi, gondolom, hogy ezzel a beírásával rám is célzott, elnézést , ha megzavartam a „demokráciában” amit ezen a lapon és általában büszkén hírdetnek a „demokraták”!
    Tudja a demokráciákban szólásszabadság van, legalább is ott ahol én élek!
    Hosszú évek óta megszoktam, hogy a véleményemet nyiltan közöljem, persze, csak akkor van ilyen!

  • Kedves Figyelo!

    Az ilyesmin nem szabad izgulni. Amikor valaki a hazaja 2/3-at es a kulfoldon elo magyarok legalabb egy jelentos reszet „tudatlan csocseleknek” nevezi, anelkul, hogy megmagyarzna miert tudtalanok ok es miert csocselek, akkor csak egy jot kell nevetni rajta.
    Ok ilyen ures kijelentesekkel operalnak, nem figyelted me’g meg?

    Ez a mostanaban feltunt 1%-os Viktor a legkitunobb peldanya az elvtarsaknak, akik meg hazudni sem tudnak jol, vagy legalabb szepen. Csak jaratja a lepenylesot ures marhasagokra. (En legalabb kimutattam korabban, hogy miert uresek a kijeletntesei.)

    Van koztuk azert nehany ertelmesebb is, mint pl. az Andras, de o is el van veszve az „eszmeben”.

  • Moshe Akiva

    Hogy annak idején a zsidók térítettek-e, annak inkább történelmi-etnikai, mint teológiai jelentősége van. Az, hogy a különböző, földrajzilag egymástól távol élő zsidó csoportok genetikailag mennyire rokonai egymásnak, kérdésként csak a legújabb kori történelemben merült fel. Nem hiszem, hogy Mátét vagy a többi keresztény ősatyát ez oly mértékben foglalkoztatta volna, hogy ezért manipulálták volna a Bibliát.

    Az, aki szerint a keresztény Biblia hiteltelen, nem ismerte fel az evangéliumoknak azt az üzenetét, hogy a saját lelkiismeretünk tehet bizonyságot a tanítások isteni eredetéről.

    ..”Aki valóban kész isten akaratát cselekedni, felismerheti beszédeimből, hogy istentől való beszédek vagy a magam dicsőségét keresem.” …”Az én juhaim ismerik az én hangom és követnek engem. Az idegen hangját nem ismerik, attól elfutnak.”

    Az, hogy valaki szabad akaratból miben és mit hisz, része az üdvtervnek. Jézus a példázatok végén gyakran megjegyzi, hogy „Akinek van füle a hallásra, hallja.”

    A törvényről azt mondja: „Ha a ti igazságotok nem sokkal több, mint a farizeusok (törvénytudók) igazsága, nem mehettek be isten országába.”

    Azon gondolkozz el, hogy Pál Apostol küldetéstudat nélkül vállalta-e volna a pogányok térítését? A gyakori üldöztetést, életveszélyt, börtönt és végül a kivégzést?

  • Moshe Akiva
    erre mondjuk koznyelvem .; Sabbat ev-i termes. ezt fogyasztani tilos.

  • Moshe Akiva
    2016 augusztus 7
    5:16 du.

    Mutasd meg nekem a 2/3-ot. Nem volt meg 2010-ben és 14-ben sem.
    De ettől függetlenül (és ez Figyelőnek is szól, mert nála ez visszatérő hivatkozási alap!):
    Egy modern demokrácia nem attól lesz demokrácia, hogy a többség dönt, attól még lehet többségi diktatúra is. Hogy az Orbánhitűek is megértsék: hiába ért egyet a többség egyes etnikai, szociális, kultúrális, stb. csoportok megalázásával, negligálásával, attól még egy ilyen döntés nem egyeztethető össze a modern demokráciával. Ezért találták ki az alkotmányokat, fékeket és ellensúlyokat, hogy a többség ne rúghassa fel az alapvető játékszabályokat.

  • terminus, én éppen olyan országban élek, ahol a többség behozta azt akit ÉN nem birok!
    Sokan vannak így még rajtam kivül is, de soha nem gyülölködik ez a réteg a győztes „hatalom” ellen! Egyszerüen vár 4 évet és reméli, hogy azon a választáson az jön be, akit ő támogat!
    Csak a magyaroknál és a régi szovjetesitett országoknál vannak jajgatások, ha az ellenkező tábor győz a demokratikus választásokon!
    Marad a régi elv, a demokráciában az győz a vállasztásokon, aki a többséget kapja! Ez ilyen egyszerű.
    Már meg kéne tanulnia a magyaroknak, miből is áll a demokrácia.

  • Az mszMp és társai kormányzása alatt igazi „modern demokrácia ” működött. Ennek biztos pontja : a szemkilövetés ,képviselők,emberek megveretése,lépcsőházba üldözése,gyűlésen részt vevők szétkergetése, a tömeg szándékos belezavarása a RENDŐR LOVAK közé—-akik megijedvén szaladtak , mint akik megkerdültek stb.— mert csak ekkor működnek az „ellenfékek és a súlyok ” —- megbotránkoztató volt,hogy mindezeket szóvá merték tenni az ellenzéki oldalon ——különösen akkor amikor mindent ők szerveztek —– mondja az akkori kormánypárt): persze az nem baj,hogy előtte ” pufajkás gyula bácsi és csapata” ugyanezen szabályok alapján nyertek 2/3-t– : valószínű ott az ellenfékek és a sulyok megvoltak—szerintük ( de közben azt csináltak amit akartak-csak ugye ez belülről nem látszott, mert nekik joguk volt I G N O R Á L N I minden véleményt)
    Barátságosan üdvözlettel.

  • Most nézem:
    A kisnyilas,nácista,kommunista csegevaralista,tanzáni nyererésés ,fejbekólintott,”csipsz” beültetéses munkásőr fegyverével rendelkező G E J Z A megszólalt!!!
    Fehér lett a fal tőle!
    Az elolvasottakat megérteni nem tudja,ezért inkább : mindenki hibás mindenben—szerinte.
    Nagyon üdvözlöm kisnyilas barátomat —Gézukát,aki nekiment a verekedős tanzáni nyererének,akinek barátnőjét el akarta szeretni,és ezért az fejbekólintotta,a beültetett fogorvosi „csipsz”-szével pedig azóta zavarja agyműködését,különösen szeszes,drogos állapotában.

  • Figyelő
    2016 augusztus 8
    10:15 de.

    Önre nagyon ráférne egy demokrácia kurzus (nehéz elhinnem, hogy egy működő demokráciában él)!

  • terminus, köszönöm, de nagyon megfelel amiben most élek. Olvasta a feljebb írottakat?

  • Kedves Barlev!

    1: ” Ami magától terem, le ne arasd…”
    2: „Amit a föld az õ szombatján terem, legyen az eledelül néktek…”

    Tehat eloszor tiltja az aratasat, a kovetkezo, mondatban mar megengedi. Hacsak nem persze legelesznie kell Izrael nyajanak is a gazt, mint a birkaknak.

    A kereszteny es meg a zsido forditasok megprobaljak az ellenmondast elmismasolni, a te forditasod jobb, de pl. ez a resze: „Amit a föld az õ szombatján terem” tkp. az eredetiben: „Legyen a fold szombatja enni …”. Tehat csupan ertelmezett.

    את ספיח קצירך לא תקצור ואת־ענבי נזירך לא תבצר שׁנת שׁבתון
    יהיה לארץ׃
    והיתה שׁבת הארץ לכם לאכלה לך ולעבדך ולאמתך ולשׂכירך ולתושׁבך הגרים עמך׃

  • tóth péter
    2016 augusztus 8
    2:03 du.

    Lépjen már túl az emútnyócéven! Az, hogy a fideszt nem tartom demokratának (enyhe kifejezéssel élve), egyáltalán nem jelenti azt, hogy egyetértettem Gyúrcsány-Kóka kormányzásával!
    Kis hazánkban a rendszerváltás óta nem Orbán taposta először a sárba a demokráciát, de ő az, aki ezt tökélyre vitte!

  • Kedves Jani!

    ” Hogy annak idején a zsidók térítettek-e, annak inkább történelmi-etnikai, mint teológiai jelentősége van. ”

    Nem teljesen – szerintem. Amikor betersz a zsido vallasba (elfogadod a Torah-t), a zsido nep tagjava valsz automatikusan.
    Ellenben zsido nep tagjai koze nem tudsz belepni es automatikusan vallassossa valni. Lehet, hogy majd valamikor az leszel, de ez nem biztos.

    A masik, hogy a beterok aktiv keresesenek hianya sem etnikai, hanem vallasi kerdes. Talan legszebben a Ruth mondta ezt: „néped az én népem, és Istened az én Istenem.” Ebbol is latszik, hogy a vallas minimum olyan fontos, mint az etnikum.

    Persze van az egeszben egy kis bibi, mert a judaizmus eredetileg nem vallas volt, hanem egy Torveny. A Talmud ota most mar a Judaizmus is egy vallasnak szamithato, bar meg mindig a kulonfele torvenyek es hagyomanyok megtartasa a legfontosabb a „vallasos” zsidonak.
    Ugyanis nalunk nem igazan fontos a hit. Segit, ha van, de az Isten nem irta elo a hitet, mint az udvozules legfontosabb feltetelet.
    Nalunk be kell tartani a Torvenyt, ha tetszik, ha nem, csakugy, ahogy barmelyik orszag torvenyeit is be kell tartania az allampolgaranak. Es ha valaki lop, a biro nem afelol fog erdeklodni, hogy tettes melyik orszag torvenyeben hisz, hanem lecsukja ot.

    A zsidok Jezus elott ket (talan 3?) generacioval eroszakosan beteritettek egy nepet a zsido „hitbe”. Ez volt az egyetlen eroszakos terites, aminek meg is ittak a levet nem sokkal Jezus halala utan.
    Ugyanis Nagy Herodes, es a hulye fiai abbol a nepbol szarmaztak, akikre ratukmaltak a judaizmust a zsidok.

    ” Nem hiszem, hogy Mátét vagy a többi keresztény ősatyát ez oly mértékben foglalkoztatta volna, hogy ezért manipulálták volna a Bibliát. ”

    Nem ertem mire celzol az „ezert” szo alatt.

    ” Azon gondolkozz el, hogy Pál Apostol küldetéstudat nélkül vállalta-e volna a pogányok térítését? A gyakori üldöztetést, életveszélyt, börtönt és végül a kivégzést? ”

    Ez logikus feltetelezes. En magam is sokaig gondolkodtam ezen annak idejen.
    Szerintem Pal biznic ember volt, aki nagyon is okosan meglatta, hogy a zsidok tobbseget nem erdekli az o szektaja (jonehany okbol). Mivel koztuk nem tudott elobbrejutni a biznicben, rajott, hogy a romaiak fele’ fordul. Mindjart nem is kellett megskalpolni a futyit, nem kellett koser etelt enni, mert ugye azokkal soha nem talalt volna maganak hiveket a romai polgarok kozott.

    No es Jezus allitolag nem azert jott, hogy megvaltoztassa, vagy eltorolje a Torvenyt, hanem, hogy betoltse azt. De ha eltorlod a disznohus evesenek tilalmat, ha dolgozol Sabbat napjan, nem skalpolod meg a legkedvesebb baratodat, nem vegzed ki a hazassagtoro asszonyt …stb … stb. akkor bizony nem betoltod azokat a Torvenyeket, hanem megvaltoztatod.
    Pal nem volt hulye, o tudta nagyon jol, hogy ilyen „durva, primitiv” torvenyeket nem lehetett volna „eladni” a romaiaknak.
    Ebbol gondolom, de persze tevedhetek is.

  • Valamit kuvvául jól csinálhatok, hogy HUNT* enyire kiakadt pár soros kis irásomtól 😀 😀 😀 😀 😀

    *HUNT = Valami helyi s..ggfej. Nevét már elfelejtettem.

  • Terminus barátom, ne erőlködj… Nem azért nem írnak mások, mert nem nekünk adnak igazat.
    Bár én megnyugtatlak, hogy Kanadában tényleg demokráciában élünk..

  • Jichak Perlmutter

    Jani !

    A farizeusok nem >a törvénytudók<, amint azt írod, hanem a törvény védelmezői, az egyik buzgón vallásos párt, a korabeli 4 közül.
    E korrekciónak pedig ott van jelentősége, hogy a farizeusok tudása nem volt valamilyen egyedi jelenség, holmi kuriózum, azaz az őket a többi zsidótól megkülönböztető c í m [mint mondjuk az egyiptomi írnok], hisz azok is, a többiek ismerték a törvényt – a Thorát – mivel egyrészt lévén az maga a vallásuk… Másfelől a zsidók már pici korukban megtanultak olvasni majd jólszervezett oktatáson szinte mást se olvstak, később, amit az egész életükben tanulmányoztak, mint azt… Mondható erre, hogy milyen egyoldalú műveltség, csakhogy ez a fajta "egyoldalúság" igen ritka a nemcsak a Római Birodalom területén, ahol inkább az analfabétizmus volt elterjedt állapot, különösen a leigázott népek között. Többek közt ennek is köszönhető Jézus, Keresztelő János és Pál (alias Saul), valamint a hozzájuk hasonló, magukat elhivatottaknak érző 12 tanítvány otthonossága, illetve jártassága a Törvényben…
    Itt tehát fölösleges olyan megkülönböztető jelző használata – mint a törvénytudók – amely a n é p . többi részét tudatlan pórokként aposztrofálja. Ezt csak a keresztény utókor ragasztotta a farizeusokra, amellyel – két legyet egy csapásra – egyszerre az egész korabeli judaizmust pedig, valamilyen profán, egyfajta feudális felhőbe burkolta…

    .

  • Jichak Perlmutter

    Mojse Akiva! 3:41

    A minap néztem a Spot című dokumentum sorozat egyik epizódját. Ebben indiai muzulmánok sorra mondták el azokat megkínzatásaikat, amelyeket „a hinduktól” (hindu katonaságtól) szenvedtek el, és nosztalgiával beszéltek Pakisztánról, mint a nekik való világról…

    .

  • Moshe Akiva
    2016 augusztus 8
    5:03 du.
    Pál(Saul) foglalkozása ügyvéd volt mellesleg, nem üzletember.
    Persze, mint ügyvédnek megvolt a magához való esze és műveltsége.

  • Figyelő: Jó ha tudja !

    Saul – azaz felvett nevén Pál – ponyva, illetve sátorkészítő volt – ebben az értelemben tehát üzletember…
    De maga honnan vette ezt a blöfföt, hogy ügyvéd lett volna ?

    .

  • DonGolo

    Nézd, ha a nekem írt HSZ-ban Jichak Perlmutter a farizeusokat összemoshatja a nép egyszerű gyermekeivel 🙂 , akkor azt is el kell fogadni, hogy Pál Apostol (Saul) ügyvéd volt. Amiből annyi igaz, hogy Törvény tanító és magyarázó volt, és a rómaiak közt a saját pöreiben magát védte és rendszerint kimagyarázta magát. 🙂

  • DonGolo
    2016 augusztus 9
    11:30 de.

    Nem az ujjamból szoptam, hanem olvastam egy könyvet az életéről!

  • Kedves Jichak!

    Igen, es a rohingya muzulmanokat is rugdossak ki Myanmarbol. Az oka siman az, hogy ott sem tudnak bekeben megelni masokkal.
    A myanmari pelda a kovetendo: Ha nincsenek muzulmanok a kornyeken, nincs terrorizmus. Ez ilyen egyszeru.

    xxx

    Kedves Figyelo!

    Az ugyved is biznicman. De en nem erre gondoltam. A keresztenyeknek is kellett a penz mar a korai idoszakban is templomokat epiteni, fizetni a foallasban dolgozo hitteritokat … stb.
    Amikor pedig sok penz osszegyul valahol, akkor erdekes dolgok is tortenhetnek. Lasd pl. a Clinton Foundation, bar annak semmi koze nincs semmilyen vallashoz.

  • Jichak Perlmutter

    Jani !
    Jómagam nem állítottam, hogy a farizeus párt a nép egyszerű gyermekeiből állt, tehát nem mostam össze. Csak azt hangsúlyoztam, hogy nem csak ők voltak a Törvény – azaz a vallás – tudói hanem nép többi rétege is jól ismerte azt.
    A farizeus párt a középosztályból kikerült tehetősebb réteg nézeteit, míg például a szadduceus párt – azt hiszem így ezekről szó sem esik az Újszövetségeben (miért?, na mindegy…) – a zsidó arisztokrácia és papság világnézetét képviselte. S ha már itt tartunk; a szikáriusok pártja (szikariosz [gör.]) a legradikálisabb Róma-ellenes, radikális militáns, szektariánus* zsidóság széles tömegei elégedetlenségét hordozta az elveiben és viselkedésében – de mindezekről már korábban is szótejtettünk, hisz emlékszel. Csak egy kissé szubjektivizálod e tényeket.
    Megjegyezném még azt is, amikor a pártot, mint történelmi kategóriát említjük, akkor ez nem azonos a párt mai szervezett fogalmával.
    ˙

    .
    *A Szikáriusok az úgymond [újszövetségi>] sivatagi – a Qumran környékén is feltárt – viszonylag hatalmas településeiről kerültek ki, amelyeket történetírók szektákként emlegetnek.

  • Jichak Perlmutter

    Ha valakik, hát a szadduceusok voltak azok, akik a főpapok érdekeit szolgálták. Az újszövetség az, amely a farizeusokat állítja be a rómát szolgáló főpapság szövetségeseként, holott ők vallási alapon, tehát azt betű szerint, dogmatikus alapon voltak igazán róma ellenes erő a népességen belül.

  • Figyelő

    Kösz’ az infó Pál Apostolról. Nekem csak a Bibliából voltak ismereteim.

  • Jani:

    Rendben, védte magát, de ki nem teszi ezt egy perben.
    A . h i t s z ó n o k . itt a megfelelő hivatás meghatározás, tekintettel arra, hogy az ügyvéd jogász és szakma, ha jól tudom már Rómában is…

    .

  • Jichak Perlmutter

    Van szó az Újszövetségben a szadduceusokról. Pl. akkor, amikor Jézus meggyőzi őket a túlvilág létezéséről és a feltámadásról.

    „…Hogy pedig a halottak feltámadnak, azt Mózes is jelezte a csipkebokornál, amikor az Urat „Ábrahám Istenének, Izsák Istenének és Jákob Istenének” mondta.

    Isten pedig nem a holtaké, hanem az élőké, hiszen mindenki érte él.” Ekkor néhány írástudó azt mondta neki: „Mester! Helyesen feleltél.” És többé nem mertek kérdezni tőle semmit.”

  • DonGolo
    2016 augusztus 10
    3:57 de.
    Mikor lett Pál hitszónok?
    Hány éves volt és addig mi volt a foglalkozása?
    Én erről írtam, mielőtt hitszónok lett…

  • Figyelő

    Dióhéjban: Pál miközben adószedéssel kapcsolatban járta a zsidó diaszpóra városait, ehhez a feladathoz az állam – feltehetően RÓma, hisz maga is római állampolgár volt – fegyveres kíséretet is biztosított számára. Eközben az utókor által ősegyháznak nevezett, (Jézus testvére)Jakab vezette jeruzsálemi közösség megbízta, hogy a városokban a zsidóság körében kf. feladatokat lásson el… E két dolog együtt nagy dilemma elé állította. Aztán a damaszkuszi úton valami (pl baleset)történt vele, minek következtében megjelent neki Jézus. Innetől kezdve őt hirdette zsidóknak, ami szinte mindenűtt, ahol megfordult botrányt okozott, különösen az óegyház köreiben… Végül, a Jakabbal való összetűzése oda vezetett, hogy a templomi nép majdnem megkövezte, amely galibából csak egy római[!] horchos – azaz kb 600 fős katonai egység – mentette ki. Csak fontos személy lehetett Pál Róma számára, ha a birodalom ekkora erőt mozgósított az érdekében, ill. egy lázadó kimentése érdekében.
    Ma már a Holttengeri tekercsek őriási irodalma segít a Pál jelenség, az ő igazi szerepe megértésében.
    Pál a levelei megírásakor úgy 60 éves lehetett. Jézust személyesen nem ismerte, ami nem zavarta abban hogy rendszeresen, mint a személyes megbízójára hivatkozzék…

  • Jichak Perlmutter

    Jani 9,11 !

    Igazad van.

    Köszönöm !

  • „demokrácia”?

    demokrácia

    Népuralom, egyenjogúság; az a politikai rendszer, melyben a népé a hatalom.Hát ha tényleg így van : Gratulálok!
    De még a Népi Demokratikus Köztársaságban sem volt így!!!
    Mondani lehetett róla!

  • „…az emútnyócév….” . Mostani bajaink nagyon nagy része ott kezdődött. Nem egyszerű elfelejteni és a másikat szidni érte ,hogy amit csinál,miért így csinálja?Az ottani zűrzavarok nagy károkat okoztak.Ezekért nem az utódokat kell állandóan szidni!A hatások hosszú időre szólnak !

  • tóth péter
    2016 augusztus 10
    2:45 du.

    Az emútnyócév legnagyobb bűne, hogy megágyazott egy rablóbandának!

  • Kb.60 év rablóbandázását nehéz utolérni! Mivel most nem sikerült folytatni így a másikat legalább arra a szintre kellene meg próbálni lesüllyeszteni, minden törekvés erre megy ki!Ezzel csak el akarják fedni —amit a 60 évben tettek –főleg elvtársak!

  • És utolsó lökésként 1989-es események előtt-után a gazdasági hatalom nagy részét is kézbe kerítették— csak most már nem nevezik önmagukat elvtársaknak–ez már nem menő.
    Meg lassan már el is feledik,hogy mostani gazdasági vezetők közül kik voltak elvtársak.
    Egy biztos : az eredeti tőkefelhalmozást a nép nélkül végezték el.Pedig demokráciáról beszélnek : népuralom.???—- nép nélkül!!!

  • DonGolo
    2016 augusztus 10
    12:46 du.
    Köszönet az érdekes és infomatív írásáárt!

  • „Azt gondolom, hogy minőségi, szeretetteljes és boldog életet csak olyan országban lehet élni, amely a tisztelt kultúráján alapszik, következésképpen a tisztelet hangján beszél. Magyarországnak annak a helynek kell lennie, ahol mindenkit tisztelettel fogadnak, az iszlám világból érkezetteket is tisztelettel fogadják, és az iszlámot, a muszlimok, arabok civilizációs gyökereit is rendkívül nagyra értékelik”
    Vajon kitől az idézet?

  • Terminus!

    Orbán Viktortól természetesen !
    Hogy miből lesz a cserebogár….?