Semjén Zsolt ígéretei Ferenc pápának

2018 október 9 10:19 de.41 hozzászólás

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes hétfői vatikáni látogatásán tárgyalt Pietro Parolin szentszéki államtitkárral. A tárgyaláson szó volt a pápa magyarországi látogatásának lehetőségéről.

Az MTI tudósításából kimaradt, hogy Semjén Zsolt közölte a szentszék államtitkárával, hogy Bayer Zsolt derék, liberális, genderben hívő marhának nevezte a pápát. Elmondta neki, hogy Bayer Zsolt nem más, mint Orbán Viktor miniszterelnök jó barátja, a Fidesz nevű párt 5-ös számú tagkönyvének birtokosa.

Semjén Zsolt tájékoztatta az államtitkárt arról is, hogy a Fidesz az a párt, amelynek prominensei, köztük a jelenlegi miniszterelnök, a kilencvenes évek első felében „Csuhások, térdre!” bekiabálásokkal zavarták meg az akkori kereszténydemokraták parlamenti felszólalását.

Semjén Zsolt azt is közölte a Vatikán államtitkárával, hogy a magyar kormány elkötelezett a keresztény értékek védelméért. Ennek jól látható megnyilvánulása a hajléktalanok kriminalizálása, amely a legutóbbi időkben odáig fajult, hogy a hajléktalanság bűncselekménynek tekintendő, a törvény ellen vétő, vagyis létező hajléktalanokra elzárás, szerény, ám nekik az életet jelentő cókmókjaikra pedig, tárolási kapacitás hányában, megsemmisítés vár.

Ugyancsak a tízparancsolat és a keresztényi értékek szellemében viszonyul a magyar kormány a menekültekhez. Akiket nem csupán ellenségnek tekint, de milliárdokat költ arra, hogy ez az ellenségkép a magyar közvéleményben is kialakuljon. Ennek hatása egyre inkább érezhető, vagyis elmondható, hogy a kormány nem a vakvilágba szórja az adófizetők milliárdjait. Számos alkalommal előfordult, hogy a lakosság egyes tagjai rendőrt hívtak migránsnak látszó emberekre, és ez tevékenység még akkor is számottevő, ha kiderült, hogy az illetők nem migránsok, hanem magyar állampolgárok, turisták, önkéntes segítők, vagy éppen ideiglenesen hazánkban állomásozó, nálunk továbbképzésen résztvevő szaúdi rendőrök voltak.

Semjén Zsolt azt is elmondta a szentszéki államtitkárnak, hogy a magyar kormány és a magyar püspöki kar szeretettel várja Ferenc pápát, és nem csupán a személyi biztonságát garantálják, de ígéretet tesznek arra is, hogy itt tartózkodása idején az utcai plakátokon, és a kormányhoz közeli sajtóban szüneteltetik a keresztényi értékekkel ellentétes megnyilvánulásokat, úgymint a szegényekkel és az üldözöttekkel szembeni kíméletlen bánásmódot, valamint az idegenek elleni gyűlöletkeltést.

Ennek fejében csupán annyit kérnek, hogy a pápa magyarországi látogatása idején tartózkodjon a magyar kormányt bíráló, annak kereszténységét megkérdőjelező megfogalmazásoktól, tovább, amennyiben beszédet mond, annak szövegét előre egyeztesse a magyar püspöki kar sajtóosztályával.

Föld S. Péter

41 hozzászólás

  • semjen,hegedus,orban,…………az uj magyar aproszentek!!
    a Papa ugy fog orulni hogy csak na!!

  • A cikk szerzoje jo humorban volt amikor irta sorait.
    De aki elhinne hogy az a Se,lyen nevu egyen abbol meg csak egyetlen szot is amodon jelentett volna, hat az elhiszi meg a rozsaszinu elefantok tancolasait is a Vatikan St.Petereben.

  • Úgy látom nem fehér lovon ül!
    üdvözletével.

  • Mindeközben az a röhej, hogy a pápa ezekről az „eseményekről” tud. Tekintettel arra, hogy a világ legjobb titkosszolgálata a Vatikánnak van. 😀

  • a fenti foton egy „emeletes allat”?vagy egy olyan allat-(nagyon ritka!!!!!)-amelyik a hatan hordja a „farkat”!!

  • Szinte szemem előtt látom Ferenc pápát, ahogy kuncsorog a puszta lehetőségért, hogy betehesse lábát szent országunkba..
    Valahogy úgy, mint egy halálra ítélt megkapja az utolsó kenetet a cellájában? Na úgy talán..

  • DRIZARI; hat mi a feneert kellene a Vatikannak barmifele „titkos-szolgalat” ?

    Felnnenek az atheiskat megszallasatol ?
    Vagy a Darwinistaktol ?

  • Ennek a kétszínű, aljas Semjén Zsolt figyelmébe !

    Példabeszédek 6:16-19

    16 E hat dolgot gyűlöli az Úr, és hét dolog útálat az ő lelkének:
    17 A kevély szemek, a hazug nyelv, és az ártatlan vért ontó kezek,
    18 Az álnok gondolatokat forraló elme, a gonoszra sietséggel futó lábak,
    19 A hazugságlehelő hamis tanú, és a ki szerez háborúságokat az atyafiak között!

  • Drizari

    Azért én a MOSZADOT ennyire nem becsülném le.
    Abban igazad van, hogy a szentszéké se semmi.

    Tudniillik a russzki, amcsi, angol megbízhatatlanok …

    senki se tudja ki kivel van 🙂 🙂 🙂

  • Schumacker Lady

    ˙

    Bendegúz, Drizari, Gabriel

    Köztetek Drizari 1:51 a nyerő, ugyanis a világon egyedül a Vatikán-Állam rendelkezik az önkéntes és „titkos” felderítőkből álló gyóntató hálózattal…

    😀

  • Schumacker Lady

    ˙

    Bendegúz, Drizari és Gábriel !

    Eredményhirdetés:

    Köztetek Drizari 1:51 nyerte el az igazság pálmaágát,
    ugyanis a Vatikán-Állam „titkos” gyóntató hálózata révén
    egyszerre több, mint 1 milliárd hivével tart fenn fölöttébb „bizalmas” kapcsolatot 😀

    .

  • Schumacker Lady

    ˙

    Bendegúz, Drizari és Gábriel!

    Eredményhirdetés:

    Köztetek Drizari 1:51 nyerte el az igazság pálmaágát,
    ugyanis a Vatikán-Állam „titkos” gyóntató hálózata révén
    egyszerre több, mint 1 milliárd hivével tart fenn fölöttébb „bizalmas” kapcsolatot 😀

    .

  • Schumacker Lady

    Tisztelt Christopher Adam !

    Több kommentem elveszett a kibernetika KMH-ás útvesztőjében.

    Kérem mondja meg nekem, ha netán le vóóónék tiltva, azt én honnan tudom meg? Tudniillik elküldés után nem jelent meg a KMH-n, miközben ismétlésnél viszont kiírja, hogy kb. „”ilyen már”” van.

    Válaszát várva tisztelettel: SL

  • Ferenc pápa majd meglátogat egy egyház gimnáziumot, amit EU-s pénzekből újítottak föl. Föld S úr meg ott integethet a kivezényelt diákok háta mögött, a járda szélén, aztán lengetheti a kis EU-s zászlóját. Ennél közelebb nem kerülhet a pápához.

  • Schumacker Lady

    gyónni legfeljebb a Figyelö szokott – mármint a „színigazságot”, legalábbis amit ö annak gondol.

    Viszont nehezen hinném hogy a Semjén féle kígyó-bőrűek valaha is és valakinek is gyóntak volna.
    Ha mégis akkor „normálisan” a színtiszta hazugságot

    🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    Viszont én egy rabbit nem féltek …. 🙂 🙂 🙂

    és amúgy nem mellékesen a „titkos társaságokat” se hagynám ki.

    Amúgy úgy nem mellékesen pontosan a fenti állításaitok a „szentszékkel” kapcsolatosan – dönt meg bármilyen polémiát arról, hogy a Vatikán, és Horthy tudott-e és tudhatott-e (!!!) arról hogy mi történik a haláltáborokban az odahurcolt zsidókkal!!

    Az állításaitok a napnál fényesebb bizonyítéka annak, hogy a „püspökurak” együtt a horthy nevű mészárossal a legteljesebb tudatában voltak a gyalázatos tetteiknek.

    A fentiek – a zsidó-holokauszt persze az én szememben sem mentesíti annak a Sztálinnak a tetteit, aki képes volt 1932 telén éhen-pusztulásra ítélni minimum 6 millió ukránt – az anyák apák szemmalátára kellet éhen-halnia a gyerekeiknek.
    Az irgalmasabbjai és a több kurázsival rendelkezők inkább megölték saját gyerekeiket.

    Ez a másik monstrum képes volt megborzongani Rákosin, aki volt annyira buzgó, hogy sportot csinált belőle, hogy ki képes nagyobb tömegben halálra lövetni kazahokat.

    fasiszták, kommunisták, nácik mind azzal kezdik, hogy először csak soviniszták, aztán rasszisták lesznek.

    Többen próbáltak különbséget tenni köztük – valahogy eddig sosem sikerült hihetően.

    De minek is kellene?????

    Vagy azok akik szerint bármilyen, hit, vallás, ideológia nevében mindezt megengedetthetönek, de legalábbis elnézőnek lehet tartani – az nem maga is belefér a fenti valamelyik kategóriába???!!!

    Úgyhogy se semjén, se pápa urakra nem vagyok kíváncsi.

    mindegy hogy egyik ördögfattya mit ígér a másiknak

  • Claa Bencsics Figyelo

    Persze nem igaz a fenti ragalom, de hat csak elvezzetek. szerintm,, a magyaroknak, NINCS szukseguk, erre az alszent papara. Jobb, ha otthon marad. II. Janos papa, viszont sokat erne, meg otthon is. Sajnos mar nem el!

  • Claa Bencsics Figyelo

    Claa Bencsics Figyelo

    2018 október 11
    9:16 du.

    Persze nem igaz a fenti ragalom, de hat csak elvezzetek. szerintm,, a magyaroknak, NINCS szukseguk, erre az alszent papara. Jobb, ha otthon marad. II. Janos papa, viszont sokat erne, meg otthon is. Sajnos mar nem el!
    Your comment is awaiting moderation.

    Leave a Reply

  • Na, most az en beirsom sem jott le!

  • SchumackerLady

    ˙

    Gábriel!

    Igazad van, csakhogy itt szimbolikus
    kémhálózatok voltak most terítéken,
    köztük – az általad felsoroltakon kívül –
    az > ájtatos manó <*, Katolikus Egyház
    gyónási titokra épülő belső, ámde nemzetközi,
    mondhatni "internacionalista" hírhálózata**,
    amit évezredeken át, majd hülyék lettek
    volna ezek hatalomhoz vezető tartalmát
    valóban gyónási titokként kezelni, mert
    a katolicizmus lényege, a hatalmi politizálás.

    .

    UI:
    2000 év után végre van egy egyházfő, aki képes az írott betűt is komolyan venni. – Ezért őt egymás közt, de néha még nyilvánosan is "gyűlölik akár a pestisest"***.

    .

    *Ájtatos manó: imádkozó sáska (ld.Wikipédia és W. fotó)

    ** Egyházi hírhálózat: Több könyv és szakirodalmi emlék számol be még a II.Világháború során is szabad utat járó egyházi hírvivőkről. (Pl Nagy Töhötöm jezsuita atya könyve)

    ***Radnóti: Töredék c. verséből [kissé átalakítva]

    .

  • SchumackerLady
    2018 október 12
    5:09 de.Ismeros a velemenye. En mar 7Q eve hallom.
    A legnagyobb „ellenseg” a Katolikus Ehgyhaz! Kinek is? A vallastalanoknak!
    Nem mondom , hogy a kommunizmusnak, mert AZ maga egy vallas!
    Meg annyit, hogy az demokraciaban,
    T.i. abban elek mar tobb mint,6O eve, es itt mindenki azt a hitet koveti, amiben felnott. Nem uldozik oket, senki sem kerul bortonbe hite miatt, mint anno sok magyar pap es hivo kerult az 5O es eveknben!

  • Gabriel
    2018 október 10
    9:22 du
    Mar fent irtam, hogy Horthy reformarus volt, NEM tartozott a katolikus egyhahoz! Elhiszem, hogy jo erzes egyet utni Horthyn es a katolikusokon, de tevedesben vagy!

  • ShumackerLady
    2018 október 12
    5:09 de.
    Ez a megjegyzes viszont, egy abszolut rosszindulatu iras! A hirszerzodes egeszen mas uton terjedt a vilagon.
    Csodalom, Christohert. aki maga is katolikus volt , hogy ezeket a beirsakoat nem dobja ki.

  • Schumacker Lady
    2018 október 10
    2:40 de.
    Meg annyit, hogy a katolikusok nincsennek alajulva a mai Vatikantol.! Egy papa NE plitizaljon! A papa szeret politizalni es ahogy mondja az egyszeru magyar, O az egyetlen papa, akit a hivok nem tisztelnek, szeretetrol, meg ne is beszeljunk.

  • SchumackerLady
    2018 október 12
    5:09 de. Kedvenc versem Radnotitol! Szinte vizionalta a kornak kozel jovojet! Mellesleg: a kanadai STUDTY musoran, volt egy Radnoti „PAPER-em”, azaz Radnoti kolteszetet tanulmany es elmondtam, egyik osszejovtelen. Talan Chris emlekszik meg ra!

  • Figyelő

    Az az apró különbség van köztünk, hogy én egy teremtőben hiszek, aki Jézus Krisztuson keresztül az örök-életet adja.

    Mert senki sem mehet hozzá, csak Jézuson keresztül, ö a megváltó!

    A katolikus egyház, hasonlóan bármelyik másikhoz, semmiből se nem vált meg.

    A pápák bizony maguk a római királyok, azt a címet viselik – REX ROMANUM – tessek elolvasni, rájuk van írva.

    Az atya ellenségei, a keresztények üldözői.

    Jézus azt mondta, senki sem mehet az Atyához, csak rajta keresztül – az Atya pedig Ábrahám, Izsák és Jákob – vagyis Izrael Istene!

    Mária, Jézus anyja Dávid házának leszármazottja, vagyis zsidó.
    Aki pedig zsidó anyától született, az zsidó.

    Csókoltatom kiskegyedet!

    Csak ne reklamáljon majd Belzebubnál a pokol tornácán!

    Az idő közel, de van még idő megtérni, az Ur Jézus Krisztushoz, akinél az örök élet van!

    Nem az ostyához, arról sehol nincs írás a Bibliában.

    Nem kell velem erről vitába szállni, nem az én életemért izgulok, az már jó kezekben van.

    A vallásokon keresztül senki nem igazul meg, hanem csakis Jézus által.

    Saját maga és Isten között kell a játszmát lerendeznie – semmilyen pap, pópa, csuhás, bíboros nem tud megigazítani senkit, ELIGAZÍTANI AZT VISZONT TUD.

    ÉS CSAKIS ARRÓL HOGY HOVA FIZESSE BE AZ EGYHÁZI ADÓT, HOGY MAJD EGY SZÉP TEMETÉSI SZERTARTÁST TARTSON AZ OSZLÁSRA ÍTÉLT TESTÉNEK – LELKE PEDIG FELŐLÜK MEHET A POKOLRA IS.

    Persze ez mindenkinek magánügye, távol legyen tőlem, én nem akarok senkire semmit rákényszeríteni, igenis tisztelem mindenkinek a maga hitét.
    De szólnom muszáj.
    Szóltam.
    A többi kegyed és Isten dolga.

  • Figyelö

    Hol volt a pápa amikor felállitották a haláltáborokat?

    Holt voltak a katolikus papok, akik kiprédikálták volna, hogy nem értünk vele egyet?

    Hol tessék nekem megmutatni!

    Hogy akkor még kisgyerek volt?

    Persze – senki se kéri erre.

    Most viszont Kanadából – a biztonságos távolságból megtehetné, és elismerhetné hogy ocsmány, hazug, embergyűlölő volt a katolikus egyház akkor – igen, AKKOR!! – legalább azt elismerhetné!
    De nem, most is védi a gyilkosokat!

    Aki a gyilkosokat védi embergyűlölő az – és soha nem mehet az Ur elé!

    Gondolja hogy Jézus megváltozott??

    Nem kedves Figyelő

    Jézus nem változott meg – azt mondja ma is, amit akkor mondott, amikor eléje állították a gyerekeket – hogy aki egyet is megront ezek közül annak nincs kegyelem!

    Aki mentegeti a megtéretlen bűnösöket, az maga is részessé válik a bűnnek.

    A Pápa pedig megáldotta Hitlert, Mossulinit és Horthyt is.

    Kegyednek nem kell megvédeni senkit, mert aki Jézus követője, az Isten fia – Istennél, vagyis az Atyánál pedig nem létezik nagyobb védelem.

    Akit embernek kell védeni az nem Isten fia.

  • Figyelő Ha a te Pápát leszóló beírásaidat átengedi, a többit miért ne? Ha van Isten, majd minden kommentelő elszámol vele egyszer.
    Mondanám, hogy kérd számon Ferencen majd a túlvilágon, hogy meri betartani a Bibliát, de nem hiszem, hogy egy helyen lesztek. Neked az üstökben lesz fontos forrni valód. Kinek mi jár.

  • Gabriel:
    „Csak ne reklamáljon majd Belzebubnál”

    Mi van velem? 🙂 Nem vagyok kereskedő, nálam nem szokás reklamálni. 🙂

    „a pokol tornácán!”

    „E szomoru házat azok nyerik, kik közönyösen éltek, s kiket nem ért dicséret, sem gyalázat; s az angyalok, kik fellázadni féltek, s hivek sem voltak; csak magukra voltak,
    lelkükben nincsen sem erény, se vétek.
    Az ég elűzte s itten kóborolnak,
    mert őket a pokol is szégyenelte:
    nem kellettek sem égnek, sem pokolnak.”

    (Babits Mihály fordításából)

  • Figyelo
    2018 október 12
    5:07 du.

    ShumackerLady
    2018 október 12
    5:09 de.

    „Ez a megjegyzes viszont, egy abszolut rosszindulatu iras! A hirszerzodes egeszen mas uton terjedt a vilagon.
    Csodalom, Christohert. aki maga is katolikus volt , hogy ezeket a beirsakoat nem dobja ki.”

    Kedves Figyelő, mi az a „hírszerződés” és miképpen terjed a világon? Mert ha S.Ladynek azt írja hogy „egészen másképpen”, akkor bizonyára tudja, hogy hogyan?

    Más: teljesen mindegy, hogy C.A. katolikus vagy más egyéb vallású, az ide küldött hozzászólásokat, vagy ahogy ön említi beírásokat nem a saját tetszése és egyetértése vagy egyet nem értése alapján engedi tovább! Ha így tenne, akkor vajmi kevés hsz. mehetne át, gondolom az önét is „kidobhatná” olykor -olykor, mert biztos vagyok benne, hogy az sem mindig tetszik neki! Amíg valaki nem gyalázkodik, nem rágalmaz, nem sért államtitkot stb szóval semmi olyat nem ír /tesz ami a kommentelés írott és íratlan szabályainak ellentmondana, addig azt ír, ami a véleménye: S. Lady is a magáét! Ezt épp Önnek kell magyarázni, aki 60 éve demokráciában él, és ezt úton útfélen hangoztatja is? Igen sajátosan és önzően kezeli a demokráciát, ha azt gondolja,az csak Ön felé kell, hogy érvényes legyen, mindenki másnak annyi?

  • Gabriel
    okt.12.8:06

    Ezzel a véleményeddel teljesen egyetértek! Sosem tudom/akarom elfogadni, hogy az egyház az más, és másféle elbíráslásban kell, hogy részesüljön, sőt!

  • Figyelo
    2018 október 12
    5:22 du.

    „Meg annyit, hogy a katolikusok nincsennek alajulva a mai Vatikantol.! Egy papa NE plitizaljon! A papa szeret politizalni es ahogy mondja az egyszeru magyar, O az egyetlen papa, akit a hivok nem tisztelnek, szeretetrol, meg ne is beszeljunk.”

    Na, ez úgy nem igaz ahogy van – látja, itt lehet utolérni az Ön hibás logikáját, mert ezt a beírást C.A. mint neki valószínű nem tetszőt akár ki is dobhatná, még sem teszi, mert ez az Ön véleménye, és ő tiszteletben tartja azt! Nincs két azonosan gondolkodó ember,másféle álláspont, és vita létezik, de ha hatalmi szóval vagy erővel akarná lemosni a pályáról egyik a másikat, hová lenne a szabad vélemény, elképzelés!
    De, nincs olyan dolog, amit nem lehetne cáfolni, ezért hát megkérdezem, Ön hány „egyszerű magyarral” beszélt akinek pont az a véleménye mint amit Ön itt leírt? Téved kedves Figyelő, és megint mint már annyiszor, összekeveri Önmagát a magyarokkal – amit fentebb leírt az az Ön véleménye, és nem az egyszerű de még csak nem is a bonyolult magyaroké! Nem kizárt azonban, hogy van aki Önhöz hasonlóan vélekedik az egyházról is a pápáról is – de legalább annyian vannak akik másként! Hogy nincsenek elájulva a MAI Vatikántól?
    Csak a maitól? A régebbitől elvoltak ájulva? És ha igen miért? És a maival mi a gond? Nem tetszik a pápa aki embernek tekint minden Isten teremtményét, és ellene van a gyűlölködésnek, háborúnak, kirekesztésnek, gyengébbek kifosztásának és a gyermekek bizalmával és ártatlanságával visszaélő egyházi hatalmaskodásnak?
    Ferenc pápa az egyik legkiemelkedőbb és leghumánusabb pápa akit választhattak maguk közül, és csak azt kívánom, minél tovább tartsa meg az úr egészségben, szellemi képességei birtokában, mert az ő elmúlásával, egyházat elnézve sokáig nem lesz ilyen pápája a katolikus egyháznak!

    Látja én is katolikus vagyok, nem vallástalan, mégis ez a véleményem, tehát valamit nagyon félreért /magyaráz!

  • Gabriel
    2018 október 12
    7:45 du.

    Én is hiszek.
    Hiszek a mikróbarázdában.

  • Szteem a Pápa kézcsókra járulhat az
    ötös számú vágóhí…izé…nna..pártagsági tulaja elé.

  • Geyza

    Látod ilyen a hit – hegyeket döntöget – microhegyeket.

    És barázdát szánt…. 🙂 🙂 🙂

    ha csak mustármagnyi lenne … ajaj! 🙂 🙂 🙂

  • Besancon!

    Nem hát, söt!

    Csak ha Pál apostol felsóhajtását meghallnánk, hogy:

    Minden nap önvizsgálatot tart, hogy nehogy mig másoknak a megváltásról prédikál, maga pedig elvesszen … a minden napok mélyén…

    Mert Jézus kemény szavakat mondott bizony, Máté23:

    6 És szeretik a lakomákon a főhelyet, és a gyülekezetekben az elölűlést.
    7 És a piaczokon való köszöntéseket, és hogy az emberek így hívják őket: Mester, Mester!
    8 Ti pedig ne hívassátok magatokat Mesternek, mert egy a ti Mesteretek, a Krisztus; ti pedig mindnyájan testvérek vagytok.
    9 Atyátoknak se hívjatok senkit e földön; mert egy a ti Atyátok, a ki a mennyben van.
    10 Doktoroknak se hívassátok magatokat, mert egy a ti Doktorotok, a Krisztus.
    11 Hanem a ki a nagyobb közöttetek, legyen a ti szolgátok.
    12 Mert a ki magát felmagasztalja, megaláztatik; és a ki magát megalázza, felmagasztaltatik.

    Aztán a 25. fejezet 41. vers

    41 Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett.

    Bizony itt az előbbi vezetőkről beszél (papok, bíborosok, püspökök meg a sleppjük)

    Nyilván hogy azokról, akik nem követik Krisztust.
    Követni ó-magyarban azt jelenti – hogy „utánozni” – hasonlóan élni, cselekedni.

  • Belzebub

    Hát igen – akiket „kiköpnek” – mert sem hidegek, sem melegek — a langyosak – akik éppen annak állítják be magukat, ami épp „jövedelmezőbb” számukra ….

    Jelenések könyve 3. rész

    14 A Laodiczeabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete:
    15 Tudom a te dolgaidat, hogy te sem hideg nem vagy, sem hév; vajha hideg volnál, vagy hév.
    16 Így mivel lágymeleg vagy, sem hideg, sem hév, kivetlek téged az én számból.

    érdemes utánaolvasni a többit is ….

    brbrbrbrbrbr

  • Kedves Gabriel!

    Mielőtt félreértenénk egymást; számomra az általam idézett Dante: Pokol, és az általad idézett bibliai szövegek hasonló értékűek: mindkettő a világirodalom alapvető jelentőségű alkotása, akárcsak például az Iliász, az Odüsszeia vagy Dosztojevszkíjtől a „Bűn és bűnhödés”.

  • Belzebub

    Köszi az egyértelműsítésért, pontosan csak azért mertem javallani a szöveg továbbolvasását, mert gondoltam és tudom, hogy az egyetemes emberi értékek számodra is egyértelműek.

    Bizony az egyetemes emberi értékek egyes „elhivatott” gondolkodók üzenetein keresztül őrződnek az emberiség számára.

    Nyilvánvaló, hogy folyamatosan bővülnek a szellemi értékeink – de ezeknek a „befogadásához” nyitott lélek és szellem szükséges.

    Vannak akik ezt bevállalják és sajnos a nagyobb rész elutasítja.

    Pl. Belzebub is egy szereplő – mint jellem.

    Ami részét képezi az egésznek.

    Más kultúrák esetleg más nevekkel ruházzák fel, de a lényeg, lehet kínai, indiai, iráni, magyar, szenegáli – a bölcselők, írók építgetik a tudásunkat.
    Vagyis szintéziseket alkotnak.

    Gondolom ezt most megbonyolítottam, de remélem érthető maradt.

  • Csak azon csodalkozom, hogy akik nekem irtak a katoliokus”buneirol” elfelejtik, hogy a reformatusokat Pl, a reformatuskat nem is szidjak,. Pedig a keresztenysegbenm, azok is vannak, sot baptistak is! Itt van egy reformatus noi ismerosom,nala nagyobb antiszemitat nem is ismerek! A katolikusok, vedtek a zsidokat anno! tudoasom szeint, Mindszenty hercegprimas bujtatott zsikdokat. Anya, aki nagy katolikus vol,t, a naci idoben bujtatott egy erdelyi zsido lanyt, az o elete es csaladja eletenek veszelye ellennere! Zsuzsa , nalunk elt egeszen a felszabadulasig!

  • SchumackerLady

    T. Figyelő 4:50 (stb.összes)

    Minden szava az én állításomat bizonyítja a politikai katolicizmusról, amely nem más, mint az egyház (nem a hit) lényege.
    Egy dologra, a kivételre, amely erősíti a szabályt, mégis vissza lell térnem, az pedig a jelenlegi pápa, akin egyházbeli társai és sok vallási fanatikus éppen azt kéri számon, hogy számára a katolicizmus egyetemességéből* éppen nem az egyház hatalma képviseli az egyetemességet, legalábbis nem mint szervezet, hanem komolyan véve a jézusi intelmeket, Ő csakis az emberség és a szeretet szemszögéből határozza meg a vallás feladatát.

    Amikor kegyed kissé odébb, valóban pozitív – ám emberi és keresztényi megközelítésben nagyon is természetes – példákat hoz fel a magyar holokauszt idejéből, közben tud e kedves Figyelő arról, hogy potens egyházi tényezők többszázezres nagyságrendben mentettek ki nyugatra, főleg az amerikai földrészre magasrangú náci háborús bűnösöket azzal a sanda és hazug felkiáltással, hogy ítélkezni felettük csak Istennek áll jogában ? Csak egy kis töredék ezek közül: Gehlen, Eichmann, Barbie, Mengele…stb, akiket így csempésztek ki, ahol százezrek gyilkosai „nyugodtan” új életet kezdhettek. Többekközt a fasiszta Perón – az angyali Eva Peron férje – védőszárnyai alatt.

    .

    * katolikus = egyetemes, mindenre kiterjedő.

  • SchumackerLady

    ui

    Maga is ezt kéri számon a „szentatyán”, mint valahol itt is visszatér erre.