Másfélezer éves sportág

2022 július 31 8:32 de.20 hozzászólás

Valójában ez az elnevezés nem is egészen pontos. A kor nagyjából igen, de hogy sportág? Akkor még biztosan nem volt az. Sokkal fontosabb volt. Ma úgy hívjuk muaythai, de ezt hallván hányan tudják – úgy nagyjából – mit is takar ez a szó? Nem is igen volna értelme erről fejtegetésekbe bocsátkozni, ha a napjainkra sporttá vált egykori harcművészet magyar képviselői a közelmúltban nem értek volna el figyelmet érdemlő sikert.

A muaythai története a thai nép története. Amikor a burmai hadsereg elpusztította Ayuthaya királyi várost, elégtek az állami irattárban az értékes, a muaythai keletkezésével és történetével kapcsolatos iratok is. Azt a keveset, amit tudunk, a régi burmai, kambodzsai és a Chiang Mai királyi krónikákból ismerjük. Amiben általában mindenki egyetért, az a tény, hogy a muaythai az ősi thai katonák harcművészete volt, kiképzésük részét képezte, amit meg kellett tanuljanak ahhoz, hogy fegyverek nélkül sikeresen megvédjék magukat. Ma a szakemberek azon vitatkoznak, hogy ennek a régi thai harcművészetnek, illetve a muaythai-nak hova nyúlnak vissza a gyökerei. A történet 648-ban kezdődik, a Tarawadee királyság megalapításával. A muaythai első virágzását 1219 körül élte, de az 1700 as évek végén már sportként tartják számon.  Magyarországon a Magyar Amatőr Muaythai Sportági Országos Szakszövetséget a Fővárosi Törvényszék 2009-ben vette nyilvántartásba. Jelenleg még nem olimpiai sportág, versenyzőink így a Világjátékokon vettek részt és az ideiről, az amerikai Birminghamból, két bronzéremmel tértek haza. Következményeként a sportolóinkat mindinkább keresik, hívják a nagy versenyekre. Az ilyen versenyeket – hasonlóan az olimpiához – négyévente rendezik olyan sportágakban, melyek az olimpián nem szerepelnek Ebben a sportágban első alkalommal volt jelen Magyarország és mindkét versenyzőnk dobogóra állhatott – hangsúlyozta Hajós István – az MMSZ elnökségi tagja.  A Magyar Muaythai Szakszövetség elnöke Dudok Károly, örömmel jelentette be, egy döntés nyomán tavaly nyár óta már van esélyünk arra, hogy Los Angelesben az olimpián ez a sportág is szerepelhet – bár ez még nem biztos. Versenyzőink folyamatosan ott vannak a nagy nemzetközi versenyeken és nagyon jó eredményeket érnek el. Olyannyira, hogy idén februárban a Muaythai Világszervezet főtitkára felkérte a szakszövetségünket: a következő világbajnokságot mi rendezzük meg Budapesten! A kérdés elbírálása a hazai Sportállamtitkárság feladata. A Szakszövetségünk persze boldogan közreműködne, már most készen állunk a feladat elvégzésére. A helyszín, az időpont – szeptember vége, október eleje – már megvan, de a magyar államnak kell a kormánygaranciát megadni. Százöt ország, közel kilencszáz résztvevője jönne hozzánk, ez minden szempontból nagy jelentőségű esemény lenne!

Sándorfi Ajsa a Világjátékok bronzérmes válogatott versenyzője számára mindössze tízhetes felkészülésre maradt idő az utazás előtt. Szerencsére edzésben volt, versenyre, a júniusi Superfight Series Hungary gálára készült, így szellemileg, fizikailag képes volt megfelelő teljesítményt nyújtani, ám – mint elmondta – a következő hasonló alkalommal még jobb eredményt szeretne. Most a felkészülés része volt, hogy elemezték az ellenfeleket, tudatosan „ellenük” készült. Már eddig is szép sikerekre tekinthet vissza, Thaibox Európa-bajnok, négyszeres junior magyar bajnok, korábban grafikus tanulmányokat is végzett, de most minden erejét az edzésekre fordítja. Amerikába ugyanis már úgy ment ki, hogy kis pihenés után szeretne minél több versenyen részt venni és idővel már övekért küzdene. Ugyancsak bronzérmet szerzett Alabamában, Birminghamben, a Világjátékokon, Spéth Norbert. Eredményei és kitartása nyomán sokan őt a sportág „zászlóshajójának” tekintik. Hét hónapot töltött Thaiföldön, igyekezett jobban megismerni ezt a sportot. Róla szólva a szövetségi kapitány nem rejtette véka alá azt a véleményét sem, hogy most legutóbb, a pontozással nem volt minden rendben. „Norbinak a bírókat is meg kellett volna verni” – mondta. Szakmai szempontból elemezve a mérkőzést, többször megtekintve a felvételeket, határozottan jelentette ki, hogy azt a mérkőzést Spéth Norbert megnyerte! Ugyanakkor a pontozási anomália nem törte meg, példát mutat a fiataloknak sportemberhez méltó magatartásból! Bányász Adrián szövetségi kapitány örömmel állapította meg, hogy a Magyar Muaythai felkerült a nemzetközi élvonalba. Már meg sem tudják számolni az érmeket, amiket az utóbbi években a világversenyekről hoztak. Először 2016-ban gondoltak arra, de jó is lenne kimenni a Világjátékokra, most pedig már – egy sikeres szereplés után – a másodikra készülhetnek. Lapunk kérdésére válaszolva elmondta: Ez a sportág mára a világ egyik legkomplexebb állóharca lett. Sok száz évvel ezelőtt a thai hadviselés része volt, komoly szerepet játszott a Kambodzsa, Burma elleni hadjáratokban. Az idők folyamán szelídült sportággá és kapott szabályokat. A kick-boxtól eltérően mi használhatjuk a térdet, a könyököt. Van egy bizonyos „klincs” technika, összekapaszkodásban való küzdelem, onnan leforgatás a földre. A muaythaihoz képest a kick-box szelídebb. Kissé diplomatikusabban fogalmazott Vojvoda György főtitkár, ITO (International Technical Official) nemzetközi bíró. Jelen volt az előző Világjátékokon is, ahol nem indult magyar versenyző ebben a számban. A mostani pontozást sajnálatosnak nevezte. Korábban minden nemzetközi versenyen nemcsak három, hanem öt pontozó bíráskodott. Ez két éve változott meg – nem biztos, hogy a sportág előnyére. A három mellett ül még két segédpontozó, és ha vitás helyzet alakul ki, az ő pontjaikat is beszámítják. Ez a rendszer nem jó, mi soha nem fogjuk bevezetni. Minden összehasonlítgatásnál többet mond, hogy egy több ezer embert befogadó csarnokban, ahol volt összesen talán húsz magyar szurkoló, a döntést akkora nemtetszés nyilvánítás követte, mint nálunk egy futballmecc en! A következő versenyeken sportolóinknak lesz még alkalmuk a bizonyításra.

20 hozzászólás

  • Bravó!
    Ezzel minimum egyen értékű a KRÁV MÁGÁ.Keménysége miatt azt sem veszik be az olimpiai játékok közé.Ennek ellenére nagyon jól megvagyunk a nemzetközi elismerés nélkül.Az egész világon,Magyar országon is komoly szinten oktatják.A karate-dzsiudzsicu-dzsúdó összetevője,+a mi szükségleteink hozzá fűzésével.Kidolgozója:a ma már 87 éves tanítómesterem D.H.Aki a mai napig napi 6-8 órán keresztül edzi a fekete öveseit.A két fia és a lánya folytatva a tradíciót csoportonként a többi tanítványaikat oktatják.
    Mindezt a thaibox bármiféle alul értékelése nélkül írom.

  • Elvezz valami sportot, ami kovetel kepessaeget, gyakorlatot es kepesseget is, s a fiatalok igen elvezik.Talan meg az oreg vas
    arik is ?!

    Roller-blades, BMX bikes es motor bikes.
    How about 4 salto hatrafele, harom meg elore, amig a motorbike a fejed feltt van, te csak logs ,de ismet az ulesbe ugrassz mielott a gep es te fordulsz a levegoben?

    http;//wwww.xgames.com

  • Bocsanat, csak 3 w. a cimeben.

  • András tényleg nagyon sokoldalú. 🙂

    További érdekesség, hogy a krav maga létrehozója a budapesti születésű Lichtenfeld Imre volt (héberül: Imi Sde-Or), aki húsz éven keresztül a testnevelés és a közelharc-oktatás főnöke volt az Izraeli Védelmi Erőknél. Célja egy olyan univerzális rendszer létrehozása volt a fegyveres erők számára, amely kortól, nemtől és testalkattól függetlenül rövid idő alatt bárki által elsajátítható. Nyugdíjba vonulása után a civil szférában is elkezdte a krav maga tanítását.

    Budapesten és vidéken is nagyon sok helyen lehet tanulni, gyakorolni a thai boxot és a krav maga-t is. pl. https://www.kravmaga.hu/edzesek/

  • Emberilenyek utottek vertek es rugdostak egymast meg mielott a barlanga is jutottak volna, talan nem mint „sport” es nem penzert akkor.

  • SzundiMandi
    2022 augusztus 1
    4:21 du.
    Imivel kapcsolatban tökéletesen igazad van.A krav maga továbbfejlesztője akiről én írtam(de nem akartam a nevét is kiírni)a ma 87 évesen is ereje teljében élő Dr.Denis Hannover és H.Istennek napi 6-8 órán át edzi a Dan 2-nél magasabb rangot elért tanítványait. Több csoportban,mert van belőlük néhány száz.Nem beszélve a Dan 6-on felüliekről,akik már évtizedek óta saját machonban tanítják a következő generációkat.A 10 éves unokám már harmadik generáció a Kio Kiusinkaj Karate Do és a Krav Maga elsajátításában.
    A számla még nyitva van,mert a másik gyerekemtől már van egy 8 éves dédunokám,aki még csak kezdő egy másik városban.
    Sajnos én már kiöregedtem,de a magamét megtettem.

  • Succubus Lilith

    BENDEGUZ 2022 augusztus 2 2:06 du.

    „” Emberilenyek utottek vertek es rugdostak egymast meg mielott a barlanga is jutottak volna, talan nem mint “sport” es nem penzert akkor. „”

    Melyik barlangrol irsz? Es mit jelent az „akkor”? Mikor?

    Csak nem az osemberre gondolsz, amiben hithu karaita letedre nem hihetsz, hiszen a Biblia szerint az Isten nem osembert es nem vadembert teremtett, hanem ugyanolyat mint amilyenek mi vagyunk manapsag.

    De ha megis zavaros lenne az agyad es egyszerre hiszel az ateista marhasagokban is es a bibliai zoldsegekben is, akkor csak gratulalni tudok, hogy ilyen szep kort ertel meg!
    Hany evesnek vallod magad?
    Bibliai alapon ugy 5700 eves lehetsz legalabb, ateista alapon minimum 200 000 eves.
    Maskulonben nem nagyon tudhatnad, hogy „Emberilenyek utottek vertek es rugdostak egymast meg mielott a barlanga is jutottak volna”. 🙂

  • Édesanyámnak (+1984) volt egy kérdése: „Miféle sport az, ahol ütik egymást?”

  • „Ateista marhaságok”, „bibliai zöldségek” … (2022 augusztus 4 4:33 de.)

    Ezeken kívül még miféle lehetőségek adódnak?

  • Succubus Lilith

    Egy masik cikk kpacsan:

    Voronyezs 2022 augusztus 5 12:13 du.

    “ … leszámítva a kulturális különbségeket- egymással zavartalanul szaporodnak és hoznak létre tovább szaporodni-képes erős utódokat [ld.olimpiák], mely biológiai tény már önmagában is az egész következetlen és kaotikus fajvédelmet vágja kenterbe.”

    Van benne valami, de nem teljesen igaz ez. Vannak allatfajtak, amelyek kepesek egymas kozt is szaporodni, mint pl. az eszak-amerikai buffalo es a szarvasmarha. (Amikor itt a boltban “bison-t” veszunk – ami a buffalo husat jelenti angolul – akkor roppant nagy az esely arra, hogy igazabol a ketto keresztezodesebol szarmazo “beefalo” vesszuk.)

  • Succubus Lilith

    Miklós bá’ 2022 augusztus 5 10:50 de.

    „” “Ateista marhaságok”, “bibliai zöldségek” … (2022 augusztus 4 4:33 de.)

    Ezeken kívül még miféle lehetőségek adódnak? „”

    Nem sok. Nehez is leirni.

    Mindenesetre olyan tudomanyos tenyekrol es elmeletekrol lenne szo, amit nem a Biblia, vagy az ateizmus fut, azaz nem akarja barmelyiket is mindenaron bebizonyitani az a bizonyos elmelet.

    Lehetne ragozni tovabba, hogy pl. fizikai keptelensegeket, lehetetlensegeket ne allitsunk be tenykent, mint pl. a Naprendszer meleg uton valo keletkezeset, vagy a lemez-tektonika elmeletet. Es lehetne meg sorolni.

    Ha valami lehetetlen, akkor maradjunk inkabb a Teremtesnel, csak ne a Bibliabol olvassuk a tutit.

  • Szubkubus
    Lilith
    4.4:33

    Bendegúzhoz intézett szavaidat idézve:

    „Csak nem az ősemberre gondolsz, amiben hithű karaita létedre nem is hihetsz. Hiszen az Isten nem nem ősembert és nem vadembert teremtett, hanem ugyanolyat, mint amilyenek mi vagyunk manapság.”

    Aztán lejjebb azon okoskodsz, hogy „Bibliai alapon 5700 éves lehetsz, míg ateista alapon legalább 200 000 éves”. Pedig ez nem hit kérdése. Mint Einstein is hivatkozott a tudományos-technikai korlátokra amelye ideig óráig a teóriában való hitre kényszerítik a tudóst… Ebbe az akadályba szeret a hit és a vallás belekapaszkodni. Most ép az ősrobbanás teoóriáját markolják szorosan…

    Pedig nincs kétfajta igazság. A te kérdésedre az a fránya felhalmozott emberi tudástömeg a maga evolúciója során többekközt feltalálta a szénizotópos kormeghatározást és az ugyanolyan jelentőségű genom vizsgálatot is. S mitad-Isten 😀 csak e kétféle kutatási, ill. már gyakorlati szisztéma jóvoltából, ezek eredményeként ma már szinte . h a j s z á l-pontosan állapítják meg a különféle lelőhelyeken talált emberi csontok, vagy szervesanyag eszközök életkorát…

    DE még ennél is nagyszerűbbek azok a genetikai leletek, amikor bizony igenis ŐSemberi fogakban(!) rejlő genom időkapszula bizonyítja, hogy a leletben talált mikroszkópikus DNS…stb nem dínótól és nem is csalogánytól származik, debizony amberi ősünk maradék vázának egyik döntőmód genetikus részét reprezentálja.

    Ezzel a módszerrel már sok-százezer leletről bizonyosodott be, hogy legrégebbi őseink az Afrikai Nagy-hasadékban látták meg a napvilágot, majd szóródtak szerteszét a földkerekségen, ahol már különböző helyi hatásoknak köszönhetően alkalmazkodtak a természet változatosságához. Persze megtartva az . ő s e m b e r . genetikai jegyeit. Azt is tudjuk hogy oly magas kultúr fokon éltek – ld. őskori barlangrajzok stilisztikai fejlettségét, vagy a kőszerszámok alapos kidolgozottságát,stb .
    Tény hogy nem voltak „vademberek.”

    Bendegúzhoz fordulva, te lehetetlennek tartod, hogy hívő ember , sőt ki is zárod, hogy hívő ember higgyen az evolúcióban is, mert „az már materializmus”. Pedig „bizony mondom néked”, Newton, Darwin és az ókori görög tudósok is a maguk tudásanyaga mellett hittek az isteneikben is. Attól még, a világ, a történelmi fejlődés haladt a maga útján. Giordano, vagy Galilei ha kényszerre meg is tagadták a tudományukat, attól még az emberi tudomány hatalmas piramisa az ő bátor zsenijüket is beépítve magába emelkedett tovább pl. a Holdig, vagy annál is tovább.

    Apropos’: az első Hold-utazók még imádkoztak is a sikerért, ami súlyát illetően nem volt több a tudományból vizsgázó diák fohászánál… Mindkettő könnyítés a feladat pszichés nyomásán.

  • Ketsegtelen, vANNAK ITTEN , MINT SIBBISCUS LILITH,AKIK ELISMERIK A MAJMOKTOLVALO EREDETUKET, DE BARMI MODSZER IS LEHETTETTVOLNA A VILAGEGYETEM SOT A SZERVESELET KEZDETE VALAMI EMBERFOLOTII ERONERE VOLT SZUKSEG.
    aZ „ON-TEREMTES” LEVE REG ELLENEBIZOPNYITVA.
    A fisika leg-elso es alpvetobb torvenye az (cause and effect)”okozo es eredmenye”

    S AZ 5700 EV EREDETE NEM A „TEREMTES” HANEM A RABBIK ALTALI GENESISI ADATAINAK AZ OSSZEDASAI.SEMMI MAS !!!!

    DE HA A TORAH MAGANAK VALAMIT IS JELENTENE OLVAshatta volna a Shemath-ban, ” a ti idoszamitasotok az egyptomi kijovetellel, kezdodik”. Ami alig 3600 eve.

    Persze az Adam-Eva sem eltek luxus hotelban, hanem a termeszetben, jungel-ban, barlangban meg az irott-adatok alapajan is. (Book of ADAM AND EVE).

    aZ E,BERILENY SOHA NEM VOLT FELIG MAJOM-FELIG EMBER.
    MINDEN ELOFAJOK A TELJESSEGEIKBEN JELENTEK MEG A KEZDETTOL,A KOVULETI BIZONYITEKOPK AZT ALATAMASSZAK, S LETEZNEK VAGY TUNTEK EL,DE NEM FEJLODTEK MAS FAJOKKA. A DNA-JEIK AZT LEHETETLENNE TESZI!!!
    OLVASSON VALAMI BIOLOGIAI ADATOKAT KEREM, MIELOTT MASOKAT OCSAROL!

  • U.I.

    IGEN, HANEM KARCSIBACSIJATOL VEGYE A „TUTTIT”!!!!!

  • Succubus Lilith

    Voronyezs 2022 augusztus 8 11:30 de.

    “Pedig nincs kétfajta igazság.”

    Szerintem nincs igazsag. Vakon tapogatozunk. Az iszlam egyik erdekes gondolata, hogy az egesz vilag csupan egy illuzio. Talan ez van legkozelebb az “igazsaghoz”.

    “A te kérdésedre az a fránya felhalmozott emberi tudástömeg a maga evolúciója során többekközt feltalálta a szénizotópos kormeghatározást és az ugyanolyan jelentőségű genom vizsgálatot is. “

    Hehe… Ezen jot kunczogtam. Tudod, annak idejen geologiat tanultam es ennek kapcsan meg kellett ismerkednem a relativ es abszolut kormeghatarozassal. A relativ meg csak rendben lenne, bar sok esetben nagyon kuszalt a helyzet, viszont az abszolut kormeghatarozas csupan egy abszolut vicc. Vagy abszolut talalgatas.
    Erdekes kiserlet lenne, ha meg tudnad csinalni, hogy kimesz a termeszetbe, magadhoz veszel egy kb. 10 kilos andezit mintat (abbol van sok mindenfele), elfureszeled 20 darabra es elviszel 20 kulonbozo geofizikai laborba egyet-egyet, hogy allapitsak meg a korat. Az elso kerdesuk az lesz, hogy honnan szarmazik a minta. Itt persze hazudnod kell majd minimum 19 esetben. A “tudomany” minden nagyobb foldrajzi/geologiai egysegnek “meghatarozta” mar a korat, amelyek surun kulonbozo foldtorteneti korokban vannak. Minden foldtorteneti korbol kell valasztani egy-egy helyszint es azt hazudni, hogy az a minta onnan van.
    Es lass csodat: Minden esetben olyan idos lesz a kozet, ahonnan allitolag van! 10 milliotol, akar 1 milliard evesig, barmi.
    Az egyik oka ennek az, hogy mar a felezesi ido meghatarozasanal komoly problemak vannak, annak idejen a “tudos” joforman csak a hasara utott, es mondott egy nagy szamot, mert ateista korokben elterjedt az a meggyozodes, hogy ha eleg ido van adva valamire ami lehetetlen, akkor az lehetove valik.

    Ugyan nincs kozel a kormeghatarozashoz, de ezek a “tudosok” meg az uledekekben is vegeznek paleomagneses mereseket. 😊
    A perfekt laikus pedig beajul, hogy mi mindent tudnak ma mar a “tudosok”. Hat lenyegeben lopni tudnak, azaz tartjak a markukat a csalo es/vagy teljesen hasznalhatatlan kiserleteikhez, kutatasaikhoz.

    Azt meg kell hagyjam nem tudom a genetikaban alkalmazott idomeghatarozassal, vagy akar az idokapszulas zoldseggel hogyan csalnak, de valoszinu nem is vesztettem vele sokat.

    Ettol fuggetlenul az nyilvanvalo, hogy a Biblia 6 napjanal joval tobb ido telt el a Fold teremtese ota. (Es itt mindegy, hogy egyes ertelmezesek szerint a Biblia is 4 milliard eves Foldrol beszel.)

    A bioszfera evolucioja is trukkos kerdes. Leegyszerusitve: Minden bizonyitek az evoluciora egyuttal bizonyitek a Teremtesre is. Mivel minden bizonyitek semmi mas, mint valamiknek a hasonlosaga.
    Hogy egy vallasos egyen tudatlan es az ateizmus hitvilagat teszi magava az az o dolga.

  • Succubus Lilith

    BENDEGUZ 2022 augusztus 8 2:01 du.

    “ Ketsegtelen, vANNAK ITTEN , MINT SIBBISCUS LILITH,AKIK ELISMERIK A MAJMOKTOLVALO EREDETUKET …”

    Ideje lenne megtanulnod olvasni. Amit itt fenn irtal annak pont az ellenkozejet irtam.

    “ aZ E,BERILENY SOHA NEM VOLT FELIG MAJOM-FELIG EMBER.
    MINDEN ELOFAJOK A TELJESSEGEIKBEN JELENTEK MEG A KEZDETTOL,A KOVULETI BIZONYITEKOPK AZT ALATAMASSZAK, S LETEZNEK VAGY TUNTEK EL,DE NEM FEJLODTEK MAS FAJOKKA. A DNA-JEIK AZT LEHETETLENNE TESZI!!!
    OLVASSON VALAMI BIOLOGIAI ADATOKAT KEREM, MIELOTT MASOKAT OCSAROL! ”

    Bendeguz, csak ismetelni tudom magam. Tanulj meg olvasni! Sokat segit, mielott hulyenek allitod be magadat.

    Mellesleg, nagyjabol egyetertenek azzal ami itt utolag all, bar meg kell hagyni az emberi DNS meg az egyen elete soran is valtozik, persze nagyon keveset.

    Abban viszont igazad van, hogy a kovuletek mind olyan allatokat/novenyeket mutatnak nekunk, amelyeknek teljesen kifejlett szerveik voltak. Nincs olyan dinoszaurusz kovulet, aminek az elso ket laba felig szarny, felig lab. Ha lett is volna ilyen, ez az allat nem lett volna kepes eletben maradni, ami ad egy pofont a lassu evolucio elmeletenek, ami szerint az eletkepesebb egyed marad fenn. A korcs egyed nem eletkepesebb.
    Gyors evolucio eseten a problema az (hogy a hullobol madar peldanal maradjak) hogy a hullo tojasabol kikelt madarkanak mas az etrendje, tovabba a csontjainak hirtelen nagy mertekben meg kellett ritkulnia valamitol, es valahogy a hullo anyukanak el kellett ismernie a kis madarkat az o sajat utodjanak, taplalnia kellett a madar csemetejet, sot meg repulni is meg kellett tanitania. Ezek izgalmas kerdesek. 😊
    Na es lehetne ezt meg sokaig ragozni.

  • Bendegúz79
    8.2:01-2:03

    AZTÁ’, MIT IS MONDANAK ÖNNEK AZ ŐSKÖVÜLETEK ÉS MÁS FOSSZÍLIÁK ?

    NÉMELYEKBEN MÉG OTT BÚJIK EGYKORI TULAJDONOSA DNS-e…

    OSZT, HISZÜNK E A DNS-NEK GAZDURAM ? [dns=dna]

  • hexadodekaéder

    Tisztelt 79
    08. 08.2:01

    A minap Dávid Ettebourgh mutatta be egy videós élőadásában, amikor ott, az Őn szomszédságában 160-millió évvel ez előtt, a Youcatan félszigetbe, vagy amellett, egyszóval a Mexikói öbölbe becsapódott egy csupán 11 km átmérőjű aszteroida. Többezer hirosimai atombomba erejével robbant föl [robbanás + atomtél, stb] mire történelmi léptékkel, egy szempillantás alatt az egész Földön kipusztultak az akkor uralkodó kf. méretű hüllők, azaz – dinosaurus százmilliók – 98 %-a.

    Ha jól belegondolunk hátborzongatóan szép, hogy az akkor megmenekült kisebb számú apró hüllő mellett is csak a föld- alatti járataikban megbúvó melegvérű állatok – azaz kisemlősök – úszták meg ezt a kataklizmát [neveiket és fajtáikat most hagyjuk is],ínnen kezdve már természetes szelekció segítségével a törzsfejlődés útján ezek leszármazottai lettünk mi, Ön és én is… – Minden ember testvér.

    Ettebourgh be-illetve kimutatta azoknak az állatoknak a csontvázait és maradványait, illetve ezek sorát melyek ebből a fejlődésből az „aktív részt vállalták”. Ma már ezek a csont elemek, mint corpus, szinte puzzleként passzíthatók egymásba, igazolva többekközt Darwin mármár teremtő gyakorlatát…

    Ezen kívül is Ettebourgh paleontológusok közreműködésével kimutatta a „”dínók”” legutolsó napját egy közös ivóhelyen az eseményeknek óra és perc pontosságával is… Ti. a becspódás okozta cunami egy norvégiai fjordot, a Földet körüljárva, 13′ és xx” alatt ért el…

    Hát igen. Ha az az errefele akkor el tévelyedett magányos kisbolygó épp’akkor nem mifelénk kódorog, biz’ lehetséges, hogy a Földön tőkés oligarchák helyett még még ma is üvöltő dinosaurusok törnének a maguk még s mégújabb territóriumuk gazdasági meghódítására, ill. monopóliumára… ))) 😀 (((

  • Lilith! (2022 augusztus 8 2:53 de.)

    Értem én a gondodat. Általában úgy van, hogy ami lehetetlen – (ki tudja ezt megítélni?) -, az nincs. Ami meg nincs, az nem biztos, hogy a jövőben lehetetlen.

    Szóval: legalább mondj egy harmadikat!
    (A Bibliával meg mi a gondod? Jó régi. Régebbi, mint Jézus; merthogy az Ószövetség az „első rész”.)

    Ilyenkor szoktam néha megkérdezni: Hol volt Jézus, hol volt Mohamed, mikor Mózes már rég’ a hóna alá csapta a kőtáblákat? A hatás még soha nem maradt el; képzeletedre bízom, mit kapok …

  • Succubus Lilith

    hexadodekaéder 2022 augusztus 10 7:10 de.

    ” A minap Dávid Ettebourgh mutatta be egy videós élőadásában, amikor ott, az Őn szomszédságában 160-millió évvel ez előtt, a Youcatan félszigetbe, vagy amellett, egyszóval a Mexikói öbölbe becsapódott egy csupán 11 km átmérőjű aszteroida. Többezer hirosimai atombomba erejével robbant föl [robbanás + atomtél, stb] mire történelmi léptékkel, egy szempillantás alatt az egész Földön kipusztultak az akkor uralkodó kf. méretű hüllők, azaz – dinosaurus százmilliók – 98 %-a. ”

    Ez is pusztan egy elmelet. Erre irtam, hogy az ilyeneket nem lenne szabad tenykent beallitani.
    Valamint, az ilyenekbol nem lenne szabad messzemeno kovetkezteteseket levonni.