Összesen 50 ezer szíriai menekült érkezik Kanadába

2015 december 21 12:00 du.35 hozzászólás

2016 végére összesen 50 ezer szíriai menekültet fogad be Kanada – jelezte a hétvégén John McCallum szövetségi bevándorlási miniszter. A miniszter Jordánia fővárosában – Ammanban – volt vasárnap, ahol elmondta, hogy az eddig ígért 25 ezer menekült február végéig megérkezik Kanadába és azon felül a liberális kormány készen áll egy további 25 ezer menekült befogadására a jövő év végéig. Jordánia kormányával, illetve az ENSZ közreműködésével választja ki azokat a szíriaiakat, akiknek menekült-státuszt adnak Kanadában és mint ahogy már korábban is tudni lehetett, továbbra is csak közép-keleti menekülttáborokban lévő személyek érkezhetnek Kanadába a jelenlegi program keretein belül.

McCallum Kanadába tartó menekültekkel is találkozott Ammanban. Éppen egy repülőre szállt fel egy menekült család, amikor McCallum oda ment hozzájuk és elmondta: „Mindenki benneteket vár Kanadában.”

John McCallum, Kanada bevándorlási minisztere szíriai menekültekkel találkozik Ammanban. Fotó: Sam McNeil/The Associated Press.

John McCallum, Kanada bevándorlási minisztere szíriai menekültekkel találkozik Ammanban. Fotó: Sam McNeil/The Associated Press.

Közben folyamatosan érkeznek a szíriai menekültek Kanadába. Vasárnap összesen 207 menekült landolt a torontói Pearson nemzetközi repülőtéren. Egy Air Transat különjáraton érkeztek egyenesen Ammanból. Kanada főkormányzója – David Johnston – fogadta az érkező menekülteket a repülőtéren.

A menekülteket a tartományok és nagy városok közt osztják szét, így nem alakulnak ki etnikai gettók. Például a hétvégén 14 menekült érkezett Saskatoon városába repülővel, ők Saskatchewan tartományban találtak új otthonra. A John G. Diefenbaker repülőtéren 60 helyi lakós ajándékokkal, tapssal és kedves szavakkal várta a menekülteket. Az egyik helyi várakozó Rashid Ahmed volt, aki közelről ismeri a menekülés nehézségeit. Ő is menekültként érkezett Kanadába, de Pakisztánból és édesanyjával együtt. Azóta egy biztonságos otthonra talált Saskatchewanban. Egy történelmi muszlim dalt énekeltek a repülőtéren, amit először akkor énekeltek amikor Mohamed Meccából Medinába költözött. Tehát az újonnan érkező emberek befogadásáról szól a hagyományos ének.

Szíriai menekültek landolnak Saskatoon városában. Fotó: Evan Radford/CBC.

Szíriai menekültek landolnak Saskatoon városában. Fotó: Evan Radford/CBC.

A rideg Winnipeg városába is érkeztek menekültek a hétvégén. Szombaton összesen két szíriai menekült telepedett le Manitoba tartomány fővárosában, de csaknem százan érkeztek a repülőtérre, hogy meleg fogadtatásban részesítsék őket. A helyi csoportban jelen voltak az őslakossági közösség képviselői, akik egy hagyományos dallal várták az érkezőket.

Manitoba tartomány lakosságának 15 százaléka ukrán származású és közülük, illetve családtagjai közül sokan szintén menekültekként érkeztek Kanadába a huszadik században.

35 hozzászólás

  • Tegnapeste, „csak” 25 ezerről volt szó!

  • Mi az hogy „nem alakulnak ki gettók”, hát a szabadság már smafu? Mi van ha a szírek egymás közt szeretnének élni, amit mások hívhatnak gettónak is. A kínai negyed megengedett, a szír meg nem? Nahát ezt a diszkriminációt!

  • Sok szerencsét a Kanadában élőknek az újévi ajándékhoz!
    Kár,hogy nem csak Eurábia van műsorra tűzve.

  • charlie

    A gettó ma használt liberális neve a „No go zóna”! Így alakulnak ki a „párhuzamos társadalmak”.

  • lehet hétvégére már 100ezer lesz. De miért is ne, hiszen “Mindenki benneteket vár Kanadában.”
    Mint ahogyan németországban is így van – legalább is Merkel szerint -, ezért vannak már ott 1,2 millióan. Úgyhogy innen nézve az a 100ezer se lenne sok.

  • A kanadai emigraciot es az europai emigraciot nem lehet osszehasonlitani.
    A 25 ezerbol , legalabb 40 % csaladtag, 40% (2-3 eve beadott kervenyek felgyorsitasa ), 20 % magasan kepzett, csalados emigrans.
    Europaba pedig az megy aki nem akar, es ott is marad. Ez a kulonbseg.

  • akárki, jó, jó, de nem ez az érdekes!
    Az az 50 ezer között aki Kanadába érkezik hány van terrorista?

  • Christopher Adam

    Figyelő,

    A 38 ezer 1956-os magyar menekült között hány kommunista volt? Mert akkoriban pontosan ettől féltek néhányan Kanadában, többek között a kanadai magyar közösségekben is….ahol voltak akik riadót fújtak az ötvenhatosok ellen.

  • Chris, ne hasonlisd össze a magyarokat a szíriaiakkal, nagyon kérlek!
    T.i. nincs rá alapod. Teljesen más kultúra, más a vallás stb.Egyszerüen nem európaiak.
    A magyarok nem intéztek tömeg terrortámadást sehol, mint a párizsi, vagy kaliforniai „menekültek”!
    A magyar menekültek, hálásak voltak azokkal akik befogadták, és értékes tagjai lettek a társadalmuknak.

  • Chris:
    Tisztességes kommunista jobban tette ha elmenekült innen,a sztálinisták elől.
    Hisz Nagy Imrét is kivégezték , pedig nála tisztességesebb kommunista kevés volt ebben az országban.
    Az más kérdés hogy politikai előnyszerzés céljából a hazai neofasiszták megpróbálták lenyúlni Nagy Imrét (is) .
    Ismered a Gulág-beli példabeszédet:
    Az őr , egy új fogolyhoz :
    -Maga valami kommunista ?
    Mire az felháorodottan:
    -Dehogy kérem! Tisztességes kasszafúró vagyok !
    Mire az őr :
    -Da? az más.Akkor ocseny haraso .

  • Christopher Adam,
    egy kommunista kém- ha volt ilyen, s akár lehetett is, bár nem hiszem hogy a KGB-nek ne lettek volna ennél kifinomultabb módszerei – az esetleg kémkedni megy a kapitalizmus ellen.
    Ezzel szemben az ISIS emberei nem hiszem, hogy azon csendes, háttérbe húzódó, elvegyülő kémkedési szándékkal menne nyugati országokba, mint a kommunista kémek.
    Ugyanakkor érdekes, hogy akkor meghúzhatták a vészharangot most meg csak a csendes szemlélő szerep jut az embereknek.

  • Figyelő
    2015 december 22
    2:32 du.

    Kedves Figyelő, ezt már feszegettük korábban is, de próbálja meg megfordítani a dolgot mint akinek van lelke és ráadásul hívő ember.

    Ön ezt írta:

    „Az az 50 ezer között aki Kanadába érkezik hány van terrorista?”

    Mi lenne ha azt kérdezné, hogy
    Az 50 ezer között vajon hány szerencsétlen, segítségre érdemes és méltó gyermek, nő és egyáltalán másik ember van?

    Valójában ön is tudja, hogy erre a kérdésre az a válasz, hogy konvergál épp az 50 ezerhez.

    Ahogy korábban is utaltam rá, bízzon meg fogadott hazájában végre, és higgye el, Kanada mindent megtesz annak érdekében, hogy kiszűrje a terrorista gyanús elemeket. Ezért is korlátozta az egyedülálló férfiak bejövetelét. Persze garancia nincs, ahogy egyetlen más fehér, fekete, réz, sárga, zsidó, arab, muszlim, keresztény, homo, hetero, etc. 50 ezres csoportban is leledzhet őrült elvetemült terrorizáló gyilkos!

    (Ne csak akkor bízzon meg Kanadában, amikor ön volt abban a szerepben, hogy Kanada hajókat küldött magáért és családjáért. Ne csak akkor bízzon Kanadában, hanem amikor mások is hasonló,vagy talán még véresebb helyzetben vannak!! Ez egyszerűen nem fear, nem emberi, de még csak nem is keresztényi magatartás főleg önnél)

  • *fair. javítva

  • tropa, a kommunista kémek, igen csendben működtek akkoriban. Az akkori elvek, és módszerek egészen mások voltak, mint a mostani Iszlám törekvések!

  • Christopher Adam

    Geyza,

    ez valóban így volt. Sőt, kiterjeszteném és azt mondanám, hogy tisztességes baloldali politikus, vagy gondolkodó jobban tette ha elmenekült. Gondolok például Kéthly Annára…

    Ami Nagy Imrét illeti, emlékszem, hogy éppen Gyurcsány Ferenc érvelt azzal (szerintem helyesen!), hogy két örökség közt választhat a demokratikus baloldal: Kádár János öröksége vagy Nagy Imre között.

  • HunCanada

    2015 december 22
    3:04 du.
    Kedves HunCanada, szerintem igen naív! Elnézést ..
    De NEM lehet összehasonlitani a 1957-t és a mai kort. Egy miatt csak, mai a kanadai kormány miatt.
    Tudja, én hallgatom a híreket, nézem a TV-t s onnan szerzem napi információimat.
    Mindent elhiszek, amiről írt: Kanada a legjobbat akarja, kiszűri a menekülteket, stb.stb.
    Mégegyszer emlitem, a magyar menekültek az a 39 ezer, európai emberek voltak, hasonló vallási és kultúrális alappal, mint amit Kanada többsége alkot.
    Akik most jönnek, már nem ilyenek.
    Második pont: A közelmultban két tömeggyilkosság volt, egy Párizsban, egy Kaliforniában, ahol kiderült, hogy az előbbi egy menekült család taja, a másik eset meg, a tettesek, kapcsolatban voltak az IRIS-el.
    Honnan tudja a figyelmes, szúró kanadai társaság, hogy az 50 ezerből hánynak van hasonló akarata, vagy összekötetése a fentiekkel?

  • Chris:
    Nem szégyellem , bevallom (származásom ellenére ) :
    Mikor látom a BBC .-n hogy Leszbosz szigeténél hogyan mentik , hogyan csomagolják hő-fóliábaa félig vizzel telt gumicsónakokból a szíriaiakat ,afgánokat, a didergő vacogó kicsi gyerekeket , hogyan rohannak a kékre fagyott nővel a mentőautóhoz , miképpen ül a halálosan fáradt remegő szájszélű muszlim fószer a pokrócba csavarva egy ládán félig sokkosan de mégis valami megnyugvással az arcán amint a családjára néz ,hát bizony rám-rám tör a zokogás !!

    Sokan.
    Nagyon sokan dolgoznak ott . Láttam egy gyönyörű , magas hosszúhajú izreali lányt , ahogy magához ölelt egy ötéves forma afgán lurkót , úgy szaladt vele a sátorba melegedni.
    Rettenetes munka folyik ezen a problémán !

    (Persze Árvalányhajland EBBŐL is kivonja magát.Hisz ismerjük a módit : Senkit nem hagyunk az árok szélén.Aki odakerült, azt le is rugdaljuk az árok mélyére.)

  • Christopher Adam

    2015 december 22
    3:15 du.
    Hát nem hallottam ezt a bölcsességet, de persze, ez már túlkésőn jöhetett!
    T.i. a dátumok szerint, mielőtt Gyurcsány kiskirály lett volna, addigra már rég kivégezték elvtársai!

    Persze, az egész idézet semmit sem ér, ha belegondolunk, hogy Kádár végeztette ki Nagy Imrét.
    Tehát, nem nehéz a választás!
    Lehet Nagy Imréhez hűnek lenni, vagy gyilkosát követniT

  • Troppa
    már megint baromi okosnak képzeled magad.
    Mitakarsz evvel a hülye kémkedési történeteddel , ma , az internet korában ?
    Ha valakinek kell egy nagyfelbontású felvétel mondjuk egy orosz katonai bázisról , hát megrendeli ! Jópénzért persze.
    Ma a kémkdés másképpen megy mint annó.
    Lemaradtál őreg egy ( vagy inább négy) brossúrával.
    Hányéves vagy hogy ennyire nem vagy tisztában a kor szellemével ?

  • Figyelő
    2015 december 22
    2:15 du.
    Figyelő. Ötvenhatban a terrprizmus még eléggé gyerekcipőben járt. =Gyakorlatilag a hatvanas évek OAS csoportja, a német Vörös Brigádok voltak az első terrorista társaságok Európában.)
    Ha úgy tetted volna fel a kérdést, hogy hány börtönből szabadult köztörvényes volt az ötvenhatosok kozott, érthetőbb, meg tisztességesebb lett volna a kérdés.. (Válaszolni is könnyebb lenne rá..)

  • Figyelő
    2015 december 22
    3:10 du.
    Lehet, meglepődsz, de ezek a rohatt „kémek” a világon mindenhol csendben működnek, ráadásul -leszámítva a technikát- csaknem ugyanazon módszerek ismétlik egymást..
    Amiben tévedsz az az, hogy skatulyázod a dolgokat. Iszlám=terror, pedig ez marhaság. Az Iszlám nem azonos az IS-el, ahogy a Klu-Klux-Kan sem azonos a kereszténységgel. Te sem tartod magad Szálassyval, vagy Prohászka Ottokárral egyforma kereszténynek.

  • csak a magyarok lehetnek mind horthysta szálasiaista fasiszta nácista fajgyűlölő liberalista antiszemita büdös banda. Minket érintően jól működik a kollektív bűnösség elve. S éljen a Benes dekrétum.

  • Figyelő
    2015 december 22
    3:58 du.

    Kedves Figyelő, akkor kijelenthetjük, hogy ön a brutális terrorizáló, bármilyen indíttatású gyilkos cselekményektől tart és nem a szírektől, akik épp szintén az ISIS és Assad elől menekülnek el?
    A kérdésére pedig két válaszom is van. Onnan tudja Kanada, mert meglepő módon ez a titkosszolgálatok és a nemzetbiztonság dolga és feladata, hogy a legalaposabban kiszűrje azokat akiket az országba enged és ezt nem is veszi félvállról. Még egyszer mondom, hogy természetesen nincs garancia arra, hogy a szűrő jól működik 100%-osan, sajnos. Ez is igaz. Másrészt pedig ugyan onnan tudja (vagy épp nem tudja), ahogy mondjuk a montreáli (vagy bármely más város) lakossága között sem vesz észre minden esetben a brutális tömeggyilkosokat, lásd Marc Lepine esetét. Nem tudták megfékezni, hogy ne gyilkoljon halomra nőket. Vagy Breiviket sem tudták megfékezni, aki brutálisan mészárolt le majd 100 embert Norvégiában, norvég létére. Tehát amiről az elején beszéltünk, ön a terrortól fél, amely ugyan úgy jelen van a szerencsétlen sorsú szír menekültek befogadása nélkül is az életünkben minden egyes nap, de a szír menekültekre ráhúzni az idegengyűlöletet és félelmünk kivetülését az egyszerűbb. A döbbenetes pedig az, hogy még mindig az 50 ezer ember között nem a menekülteket látja, kik segítségre vannak szorulva egy 4 éve tartó véres szituációból jőve, ahol esély sincs élhető jövőt vizionálni a belátható emberöltőn belül, hogy majd esetleg visszatérjenek oda a menekülttáborokból ezek a szír családok. Ellentétben a pár napos 56-os véres forradalommal, Szíriában tehát már négy éve zúzzák szét az országot több frontról is. Úgy odaküldeném önt, hogy lássa mi folyik ott, melyhez viszonyítva 56 csupán mennyország volt a rettentő brutális szörnyűségeivel együtt is. Ez nem mozi, ez a valóság. Ön és családja például mivel érdemelte ki jobban, hogy Kanada befogadja mint egy – Kanada tekintetében – ellenséges politikai rendszerből érkező EMBERT, és vajon az a szír család, aki Ammanban várakozik hónapok óta a menekülttáborban ők miért nem méltóak ugyan erre, az ön meglátása szerint? A séma ugyan az: Oszták menekülttáborokba küldött Kanada repülőgépeket, illetve óceánjárókkal segítette a magyarok átszállítását Kanadába, most pedig a jordániai és libanoni menekülttáborokból hoz el Kanada repülőgépekkel előzetesen megvizsgált szerencsétlen menekülteket. Ez miért fájdalmas egy szintén egykori menekültnek? (nem degradálva írom természetesen) Higgye el még annyi pénzébe sem kerül a 35 milliós kanadai lakosságnak az 50 ezer szír menekült, mint 1957-ben a 16 milliós Kanadának az ön és családjának finanszírozása cuzamenn. Már nem tudok másra gondolni, csak hogy talán az anyagiakat sajnálja az önhöz hasonló sorsú – bár véresebb és hosszabb ideje tartó konfliktusokból jövő – menekültek Kanadába történő kimenekítésére.

  • tropa
    2015 december 22
    5:58 du.
    Hogy nemiszó tendfessen, az renbevan, illetve nincs, de efogaggyuk.. Hogyez mostanság megláccik a beszídedenn, ammeg ekeseríttő.
    (Físüdd ikja zárvalányhajat.. Kócos..)

  • Megbántam, hogy öszinte voltam.
    Persze, úgy sejtem sokan gondolkoznak hasonlóan, csak nyilvánosan nem akarják kimondani.
    Persze, keverés is megy.- T.i. A „kémkedés” egy másik korról szólt, és a pénz meg engem nem érdekel,mire költi a kormány, ugyse kérdez meg.
    Tudom, hogy ebben a kérdésben igazam van, sajnálom.

  • nos falusi, egy büdös szót se értek abból, amit itt összebugyborékolsz, de jószándékom jeleként megelőlegezem azt neked, hogy biztos igazad van.

  • Géza, javasolnék neked valami szövegértés tanfolyamot. Biztos vannak ingyenes kurzusok is, lennie kell, mivel az ország érdeke is, hogy olyan állampolgárok lakják, akik külső befolyásolás nélkül az írott sajtó világában el tudnak igazodni s akik következtetéseket tudnak levonni.
    Amúgy 1956-ról volt szó, amikor írtad, hogy nem kellenek kémek, elég már az internet és a kémműholdak használata. Legjobb tudomásom szerint 1956-ban egyik se volt.

  • Tropa idejár Istenostorát alakítani de a szemünkben gyermekként tűnik fel aki kicsi piros-kék karikását pattogtatja , közröhelyt képezve vele.

  • HunCanada

    2015 december 22
    6:27 du.Erre az írására nem válaszoltam.
    Ha nem érti a különbséget az akkori magyar menekültek és a mai szíriaial között, akkor sajnálom.
    Nem vonom kétségebe , hogy SOKAN azért menekültek, mert Szíriában üldözik őket, mert ott valóban a keresztényeket halomra gyilkolják.
    De több helyről az a vélemény alakult ki, hogy az milliós tömeg, ami most uton van, azok nagy részt megélhetési menekültek.
    Azt is meg lehet érteni.
    Csak a különbsáéget ott látom, hogy amíg a magyarok európaiak , hasonló népcsoport volt, mint a kanadai lakosság, addig a szíriaiak, egy egész máűs világból jeönnek.

  • Hat aki nem tudja megkulonboztetni az eroszakhoz szokott kulturat a bekehez szokott europai kulturatol, sajnalom annak nagyon nincs esze a gondolkozashoz. Mast nem mondhatok. Aki ilyen nyilvanvalo dolgot nem lat, az mas igazsagot sem akar latni, es csak a fejeben el, nem a realis vilagban.

  • geyza, azért csak tudod te, hogy az ostor melyik oldalán van a helyed.

  • Zoltan
    2015 december 25
    8:19 de.
    „Békéhez szokott európai kultúra?
    Te most hülyéskedsz?

  • llanfair

    2015 december 26
    5:37 de.
    Köszönjük a linket.
    Két dolog jutott eszembe:
    1, a franciák vendégei és szép gesztus volt a barátságos megnyilvánulás. (Persze, az a 130 ember akit megőltek a terrosristák, az már nem tud ünnepelni!)

    2, Úgy tudom, hogy kapnak a franciáktól állami segítséget is..

  • Figyelő Nem állásfoglalásként tettem fel, csak belefutottam.
    Az a 130 ember sajnos már nem ünnepel, de erről ezek az emberek pont annyit tehetnek, mint Te meg én.