Igy gyűlölködik egy volt kommunista ügynök…

2016 június 3 6:28 du.110 hozzászólás

Földi László az egykori kommunista állampárti diktatúra belügyminisztériumának, illetve Információs Hivatalának a hírszerzője volt. Ma viszont az Orbán rendszer egyik legnagyobb támogatója és „biztonságpolitikai szakértője.” Azt mondta, hogy a kiskunhalasi menekülttábort hadifogolytáborra kéne váltani. „Egyre keményebben kellene fellépni a migránsok ellen, mert akik ideérkeznek, azok muszlim katonák vagy egyszerűen csak olyan arab emberek, akik csak a keményebb fellépésből értenek”–mondta a volt kommunista ügynök. A szinte minden politikai rendszert kiszolgáló kém televízión rögzített uszítására válaszol Szigetvári Viktor.

Földi László a kádári Belügyminisztérium III/I-es csoportfőnökségének hírszerző tisztje volt. Ma Orbán Viktort szolgálja.

Földi László a kádári Belügyminisztérium III/I-es csoportfőnökségének hírszerző tisztje volt. Ma Orbán Viktort szolgálja.

Elfogadhatatlan a gyűlöletkeltés a közmédiában egy volt kommunista ügynöktől. Az elnyomó és tolvaj Fideszt ugyanúgy szolgálja, ahogyan Kádár Jánost és Grósz Károlyt is szolgálta. Ha ezerszer el kell mondani, akkor is elmondjuk: a menekültek nem katonák, nem terroristák, hanem emberek. És amíg a válság fennáll, európai együttműködésben, világos szabályok szerint segíteni kell őket. Akik a szabályokat megsértik vagy párhuzamos társadalmakat építenek, ki kell toloncolni. De mindez semmilyen formában nem igazolhatja a Fidesz megosztó gyűlöletkeltését, mert a magyarok félelmei emiatt erősödnek. Orbán Viktor félelmekkel teli országot teremt, nem biztonságot.

Szigetvári Viktor

110 hozzászólás

  • Mar megint valami egbekialto bugyutasag. A cikkbol:

    ” Akik a szabályokat megsértik vagy párhuzamos társadalmakat építenek, ki kell toloncolni. ”

    Jo szerencset hozza!

    Egyreszt mar eleve megsertettek a szabalyokat, amikor elhagytak Torokorszagot, megis ti, megbizhato elvtarsak orommel latjatok az osszes bunozot.

    Masreszt a parhuzamos tarsadalmakat nem rogton azutan epitik, hogy megerkeztek, hanem majd egy generacio elteltevel, amikoris a bekeaktivistak magyar allampolgarkent szulettek es ott nottek fel.
    Milyen jogon toloncolsz ki egy szuletett magyar allampolgart, eszleny?

    Nem egyszerubb es jobb be sem engedni oket?

  • Moshe Akiva
    2016 június 3
    9:20 du.
    ‘Milyen jogon toloncolsz ki egy szuletett magyar allampolgart, eszleny?’
    Lásd; Miért toloncolta ki Magyarország Kertész Imrét, a gyermek Magyar állampolgárt, és küldte idegen országba a halálába ?

  • Kertész Imrét nem toloncolták ki, csak kiutálta a média, aljas levele miatt, amit Magyarországról írt. .
    Ahogy olvastam saját írását, magától ment el, mert bántalmazta valaki az utcán!
    Ne ferditsúk a történelmet, ha lehet.

  • Kerekes Sandor

    Nyugi! Nemrég valaki azt írta róla, hogy ő a világ legbutább embere. Hajlamos vagyok ezt elhinni. Valójában ő az igazi hivatásos rettegő.

  • Pityi Palkó

    Eddig hány migránst toloncoltak vissza a több millióból?
    Az általad emlegetett Holokausztnál sokkal szörnyűbb lesz a liberális-iszlám!
    Ki hiszi el, hogy ezek a békés iszlám családok két- három év múlva visszaköltöznek szülőföldjükre?

  • Moshe Akiva,
    amit leírtál szóról-szóra igaz.Azt azért még hozzátehetnéd,hogy minimum 600.000 honfoglalónak már megcsinálták a helyet,abból a 6.000.000-ból akiket Európának illene befogadni.Nem kell,hogy érdekelje őket 1-2 generáció múlva mi lesz.A mi utódaink nem születhettek meg,mert 1 millió 500 ezer elpusztított gyereknek nem születhetett utódja.Nem beszélve a + sok százezer 20 és 40 év közöttiekről.Úgy hogy azt ajánlanám,ne mi nyalogassuk Európa és egyúttal árvalányhajiáda sebeit.

  • Az első mondat eléggé félreérthető. Volt KISZ-titkártól is elfogadhatatlan a gyűlöletkeltés például, és most nem Gyurcsányra gondolok. De Gyurcsány is hasonló félelmekkel operált, mikor még Szigetvári tanácsadóként dolgozott (Jönnek a románok!) …

    Szigetvári az európai együttműködést dicsőíti, miközben Európa egyik fele tök mást csinálna a migráncsokkal, mint a másik fele … Szomorú, hogy Orbán harsogja a saját véleményét, míg az ellenzéki pártok a brüsszeli központtól várják a megoldást.

    Az együttműködés szerintem is fontos, de az vissztaszító, ahogy a ballib pártok hátradőlnek, és kijelentik, hogy majd az EU megoldja …

  • Moshe Akiva
    2016 június 3
    9:20 du.

    Te miért mentél Kanadába annak idején, annyira szükség volt ott rád, hogy külön gépet indítottak érted? Kanadai gépről a közelmúltban Bécsben lezavartak egy romának látszó nőt, mert nem volt meghívója.

    Egy dologgal lehet visszatartani a „hordákat”, a globalizáció káros hatásainak mérséklésével. Nem kell tönkrevágni a periféria országait, hogy ott nyomorogjanak az emberek. Csak az olyan kapzsi hülyék jöttek el az államkapitalizmusban, mint te, akinek nem volt jó a Kádár-rendszer, hanem meg akart gazdagodni. Kár, hogy a tehetség hiányzott hozzá Kanadában is …

  • Moshe Akiva
    2016 június 3
    9:20 du.

    Engem nem érdekelnek a vallásháborúk, hogy melyik a különb a zsidó vagy a muszlin? A kis törzsi háborúitokat hagyjátok meg a Közel-Keleten, ne importáljátok Nyugatra, kösz, de nem kérjük!

    Ez az egész migráncs-hiszti azon alapul, hogy valakik elővették az áltudományos Világok harca c. könyvet. Semmi nem bizonyítja, hogy az iszlám „hordák” hódítják meg a világot, és hogy ők keltik a békétlenséget meg a zavart. A félelemkeltés viszont jól jön a nyugati demagóg politikusoknak, pedig ők sem teremtenek jobb világot a homofób, nőgyűlölő muszlin „hordáknál” …

  • hazai lámpa
    2016 június 4
    8:55 de.

    jav.: Civilizációk harca (Huntington)

  • Figyelő!

    Már megint előbb jár a „szája” azaz a klaviatúrája, mint az esze! Kertész Imre semmiféle aljas levelet nem írt, melyért a média kiutálhatta volna – és nem gondolom, hogy az utcán bántalmazták volna! Akiről kiskegyed ír, az alighanem Kertész Ákos, a sokat bírált, és fenyegetett magyar író, aki végül is Kanadában lelt menedéket! Kertész mind a kettő, mégsem ugyanaz!
    Sem nem kisebb, sem nem nagyobb – más!

    Pityi Palkó elég világosan fogalmazott, a történelemre a jelek szerint nem csak hivatkozni kell, hanem ismerni is – a magyar irodalmat meg pláne – kivált egy Kandó K. technikumot végzett műkedvelő, magyar irodalmat tanító személynek – ugyebár?!
    Kertész Ákost pedig már oly sokszor megbeszéltük, mit kinek, mire, és miért mondott -írt, hogy ha eddig nem fogott Önön senki magyarázata, segítsége – szerintem most sem fog, hát hagyom annyiban én is!

  • Klárika,
    Moshe Akiva juni. 3. 9:20 du beírását indulatosan bíráltad és ezért történhetett,hogy mellé nézted.Kertész Imréről írt,akit tizen éves korában mindenféle sajtó megnyilvánulása nélkül deportálták és csak a véletlen szerencsének köszönhette,hogy az őt haláltáborba küldő”hazájának”végül Nobel díjas írója lett. Ha itt kitartasz a névcsere mellett akkor te veszel részt valamiféle turulfürdetésben.Fuss neki újra és lásd be,hogy tévedtél! (A”Sorstalanság”tetszett vagy nem az másodrendű kérdés.Nekem nagyon csípte a szemem.Viszont a Nobel díjat sem én adtam)

  • Javítás: A Kertész Imrével kapcsolatos beírás Pityi Palkótól származik.2016 juni. 3 11:26 du beírásából.A lényeg változatlan!

  • Avi Ben Giora

    Nagyon nem tetszenek tisztán látni. A félelemkeltés nem csak most ha nem szinte mindig is egy önkényuralom legfőbb fegyvere volt és maradt. Ha az emberek egy részire nem lehet ráijeszteni, akkor bármilyen diktatúra lehet az instabil lesz, mert pár hülye elégedetlenkedő renittens alak is képes lesz patáliát csinálni. Ami a menekülteket illeti. Nem tetszenek gondolni, hogy valakiknek érdeke, hogy minél több menekült tudjon bejutni Európába? Nem csak a terroristáknak hanem másoknak is. Ha nem így volna akkor már réges rég meglehetett volna szüntetni és még a határokat sem kellett volna lezárni. Először is az embercsempészek nagyrésze a terrorszervezetek engedélyével dolgozik. Értsd: csak azok tudnak bárkára szálni illetve szárazföldi utakon Európába jutni akik pengetnek elég rendesen. Személyenként két ezer euró minimum. Az európai unió meg elég korrupt, nem tudom elhinni hogy nincs e egy jópár olyan pofa akik jópénzért nem e adtak ki papírokat hogy bejuthassanak egy egy EU tagországba. Akik meg csinálják a palávert és a menekültből ellenességet csinálnak, azok meg azért is csinálják mert vagy nem kaptak a koncból, vagy elég szépen kaszálnak belőle és nem szeretnék ha kiderülne. Most lehet hogy sokan fognak agyament hülyének nevezni, de kiváncsi lennék, hogy Monegrini, vagy Shulz és Junker illetve más EU komisszárok visszautasítanának egy jól kitömött borítékot. És még egy fontos dolog. Kik is zúdították a nyakunkba a menekülteket? Na ne tessenek szépíteni.Főleg Amerika. Bement a Közel Keletre rendet csinálni és a rendcsinálásnak ez lett a vége. Miért nem jön most ide európába és miért nem csinál rendet? Elvégre neki is köze van a dolgokhoz. A nagy jóakarásnak mindig sz@revés a vége. Ha nem avatkoztak volna ennyien bele a Közel keleti sz@rba és nem keverték volna ide oda, akkor talán most nem volna ennyire nehéz a helyzet. Lennének akkor is menekültek szó se róla de nem ennyien és nem ennyire átláthatatlanul. Nem tudni, még mi fog bekövetkezni vagy sem, de én ha módomban állna lebeszélném a franciákat a foci EU lebonyolításáról. Egyszer a nagy árvizek, másrészt a terrorfenyegetettség és harmadszor a szakszerrvezetek sztrájkjai. El kellene halasztani legalább egy hónappal.
    Ami meg ezt a Földest illeti mindig is voltak s lesznek olyan köpönyegfotgató alakok, akiknek nem számít milyen rendszer van éppen hatalmon, ők bármelyiket hajlandóak kiszolgálni. És ha félelmet kell kelteni akkor ebben élen járnak. Csak az a baj, hogy egyre többen félnek tőlük pedig ők sokkal jobban félnek a valódi gondoktól mint az átlag polgár.

  • Ez a viki másodállásban van Kanadában,,még lehet ,hogy migrálni is fog ,mert biztosan üldözik itthon.
    Jó liberális miniszterelnök lenne belőle a mostani után.
    Értelem hiányzik hozzá de az nem számít.Kimondottan az az ember aki jó nagy felkavarást szeret,minden legyen zűrzavaros és ebben lehet halászni,nem baj hogy semmi igazságtartalma nincs ,a lényeg hogy állandóan járjon a szája—mert akkor létezik.Azt hiszi.
    Üdvözléssel.

  • Uraim, belátom, hogy a két Kertészt ősszekevertem, de ahogy írod Gyuri, Ketész imrét nem toloncolták, hanem deportáltak, a nyilasok, akiket nem tartok magyarnak.
    TOloncolás egész más lapon van.

  • György Molnár

    Az ilyenek mindenkit szolgálnak…..Aztán egyszer csak eltűnnek…..

  • Hazai lampanak „szeretettel”-
    A kis „torzsi haboruinkrol,amelyeket „mi importalunk
    nyugatra”-ahogyan on irta,ime egy szakerto velemenye

    ://www.youtube.com/watch?v=muJiAYGeKH0

    Az „altudomanyos vilagok harca”rol- mi a velemenye
    egy Sziriaban szuletett,Amerikaban elo pszichologus
    nonek, aki „kisse” jobban ismeri a Kozel-Keletet,
    mint on.

    https://www.youtube.com/watch?v=is3fTb0wXzA

    Azert csak okoljanak ezert is bennunket,
    zsidokat.
    Nem tesz semmit.
    Megszoktuk- mar azota,miota a zsido Jesuat Jozsef
    fiat- felhasznaltak az ellenunk folyo kampanyra.
    Igaz,akkor meg nem neveztek ezt-antiszemitizmusnak.

  • Bocsanat, az El-Aksza imamja-lemaradt

    https://www.youtube.com/watch?v=muJiAYGeKH0

  • Kedves Pityi Palko!

    Igazad van, de ket kulonbozo rendszerrol beszelunk. Valamint akkoriban haboru volt, jelenleg – egyelore – beke van Europaban.

    Ahogy a franciak, angolok, hollandok …stb… is maximum csak annyit tudnak csinalni, hogy nezik, amint a bekeaktivista gettok nonek, a Saria-rendorseg ugykodik az utcaikon, egyre tobb not eroszakolnak meg es szepen uldozik el a zsidokat mindenhonnan, ugy Magyarorszagon is ugyanez lenne a helyzet 30-40 ev mulva, ha most beengednek a vadembereket.
    Felteve persze, hogy kozben marad a rendszer demokratikus es/vagy nem lesz egy kiados haboru a tersegben.

    xxx

    Kedves Gyuri!

    Ha csak a karorvendes vezetne, meg drukkolnek is a vadembereknek, hogy minel hamarabb vagjak gyepre Nyugat Europat. Akar magyarkent, akar zsidokent erre lenne jo okom.
    Mondhatnank azt is, hogy egy ilyen puhany, onmagaert kiallni keptelen gyulekezet, mint a nyugat-europai, nem is erdemel mast.

    De nekem nagyon nem tetszene az, ha a bekeharcosok Nyugat-Europa osszes fegyvere felett uralkodnanak. Vannak koztuk nuklearis fegyverek is, amikkel nagyon konnyu Izraelt (is) elpusztitani.

    Akarmilyenek is a feher europaiak, meg mindig vegtelenszer jobbak, mint a kecskeuzogeto vadember, akit agymostak azzal, hogy ez a foldi elet semmit sem er, legjobb tehat ha ugy gyilkol, hogy kozben ot is megoljek.

  • Kedves Akarki!

    Koszi! A video nagyon erdekes volt. Ugy latszik, mintha ezek tkp. meg raadasul elvtarsak is lennenek…

    xxx

    Kedves Hazai Lampa!

    Annak idejen azert jottunk Kanadaba, mert Ausztralia nem fogadott el minket menekultnek. Kanada viszont igen.

    A menekultek kozul is ugyanugy valogatnak, mint a bevandorlok kozott. Nekem a korom, a 10 eves munkaban toltott gyakorlatom, a szakmam, hogy mar volt felesegem es ket fiam volt a szerencsem. (Az ausztralok rengeteg menekultet be sem hivtak elbeszelgetesre, kapasbol el lettek utasitva. Az ausztralok is csak azert hivtak be minket, mert pont a leheto legjobb korban tavoztam Magyarorszagrol.)

    Hogy mennyire kellettem Kanadanak, vagy sem, azt nem tudhatom, de valoszinu nem veletlenul hordtak be a szakmakkal rendelkezo embereket, mig azon szerencsetlenek, akiknek nem volt szakmajuk, ott rohadtak a menekulttaborokban, sokan mar evtizedek ota.

    Irasaidbol kiderul, hogy neked roppant modon tetszett a cocjalizmus Magyarorszagon. Sikerult felkuzdened magad annak idejen a besugo szintre is, vagy megmaradtal a lelkes megbeszelo es mindenben egyeterto szinten?

    Meg vagy gyozodve arrol, hogy ha valaki elhagyja a szulohazajat, az csakis azert lehet, mert kapzsi, meg akar gazdagodni. (Csak nem magadbol indulsz ki?)
    Eszedbe sem jut, hogy talan az illetonek a politikai rendszerrel voltak gondjai.
    A hozzaszolasod persze ertheto egy olyan embertol, aki annak idejen alazatosan kiszolgalta a komcsi rendszert egy kis extra baksisert. Avagy a szuleid tettek meg azt es csak atplantaltak beled az elnyomas szeretetet?

    A muzulman „menekultekrol” mar regebben irtam par tucatnyiszor, hogy semmi baj veluk, csak siman el kell kuldeni oket bizonyos muzulman orszagokba, es minden problema meg van oldva.

    Sajnallak, hogy itt neha olvasnod kell a zsido-(muzulman) arab ellentetrol. Probald meg atugrani a temat, ha mar ennyire undorodsz a semitaktol.
    A „kis torzsi haboruinkat” pedig nem mi, a zsidok, importaljuk Europaba, Vagy Eszak-Amerikaba, hanem a Beke Vallasanak tagjai.
    Azok, akik a meg az egymas kozott levo haboruikat is importaljak mindenhova.
    Es azok, akik vedelmeben nem birsz eleget zokogni, es alig varod, hogy mihamarabb Magyarorszag is befogadjon beloluk 2-3 millionyit.

    Ezt irod:

    ” Semmi nem bizonyítja, hogy az iszlám “hordák” hódítják meg a világot, és hogy ők keltik a békétlenséget meg a zavart. ”

    Koszi! Ritkan rohogok ilyen jol egy-egy viccen.

    De ha komolyan gondoltad, javasolnam hogy olvass mas hirforrasokbol is, ne csak a KMH-t.

    ” Kanadai gépről a közelmúltban Bécsben lezavartak egy romának látszó nőt, mert nem volt meghívója. ”

    Borzadj Lidi! De ne izgasd magad, helyette feltettek 10 illegalis muzulman bevandorlot, tehat a te elkepzeleseid szerint minden jol megy.

  • Klárika,
    hogy te minek tartod az old és neo nyilasokat az egy kicsit extrém hozzáállás a valósághoz.Kérdezd meg valamelyiket,hogy ők minek tartanak minket.Te és kertész Imre is lehettek”idegenbe szakadt hazánk fiai”.Én hála Istennek nem igénylem ezt a nagy megtiszteltetést.Ha igényelném is csak akkor kaphatnám,ha valamilyen seggnyaló regénnyel Nobel díjat kapnék.Vagy 6 olimpiai aranyéremmel dicsekedhetnék,mint a Keleti(Klein)Ági,aki azt hiszem ugyan úgy ürít rájuk,mint én.

  • Kedves Moshe,
    szószaporítás nélkül,sajnos kénytelen vagyok Neked igazat adni. Egyetlen ellenvetésem,hogy nekem az egyetlen általam is elfogadott identitásom az izraeli.Még akkor is ha van más állampolgárságom is.

  • Moshe Akiva
    2016 június 4
    2:56 du.

    Ausztrália azért nem fogadott be téged, mert már nem volt szükségük nagy tömegű jól képzett munkásra, Kanadának meg igen. Innentől kezdve a sztorid, hogy a szorgalmas, tisztességes bevándorlókat nem becsülik meg Nyugaton, esti mese kategória.

    Én nem emlékszem mikor sértegettem a családodat, de elég szánalmas dolog részedről, hogy te a családommal próbálkozol. Nem is vártam tőled mást, mert ha nem megy az érvelés, mindig bepróbálkozol a személyeskedéssel!

    Katolikus családtagjaimat soha nem érte semmilyen retorzió a munkahelyen, pedig apám még úttörő sem volt, nemhogy párttag. Ezért nem érthető, hogy téged egyszerű munkásként miért üldözött volna a rendszer (ha ötvenhat után mentél el)?

    Nincs azzal semmi baj, ha valaki a szabadságot keresi, de az undorító, hogy valaki a kizsákmányolást meg a szegény országok kirablását azonosítja a szabadsággal, és lenézi az itthon maradt magyarokat, akik kitartottak és építették az országot rosszabb időkben is.

  • izraeli
    2016 június 4
    2:08 du.

    Hol írtam én antiszemitizmusról, idézd légy szíves!

    Arra céloztam, hogy egyáltalán nem hiteles, mikor zsidók rettegnek, hogy az iszlám elönti Európát. Lásd Konrád Györgyöt, aki „csakis” ebben a kérdésben, de TELJESEN egyetért Orbán Viktorral!

    A Civilizációk harca érdekes konteó, kár hogy semmi bizonyíték nincs rá! Az egyetlen tény, hogy a nyugati olajkereskedők kurva sok pénzhez juttatták az olaj-országokat, miközben kinyírtak sok alternatív energiát, amivel függetlenedni lehetne tőlük. Merkel, aki sokat tett azért, hogy Németországot az atomtól és a gáztól is függetlenítse, viszont állandó támadás alatt áll, hogy „simogassa a migránsokat”.

    Ez tipikus bűnbakképzés, aminek egyetlen célja a kisemberek egymásnak ugrasztása lehet.

  • Avi Ben Giora
    2016 június 4
    10:17 de.

    Biztos „véletlen” hagytad ki Rogán Antilopot meg az offshore céget, amely sok „drága” jelentkezőnek tette lehetővé, hogy letegye az állampolgári esküt! Szergej meg Csing-ling megtanulták a Virítsd a lóvét! kifejezést, ezzel meg is volt az elegendő magyar nyelv tudás!

    Amerikának miért lenne oka Európa gyengítése?

  • hazai lámpa
    2016 június 4
    5:39 du.

    bocs, jav.: Amerikának miért lenne célja Európa gyengítése?

    Azért vágták tönkre szerinted a Közel-Keletet, hogy jól megszívassák az európai tesókat?

  • hazai lámpa
    2016 június 4
    5:21 du.
    Néhány dologgal kapcsolatban hadd világosítsalak fel.
    Ausztrália inkább a politikai meggyőződésre hegyezte ki a bevándorlást, amíg kanada inkább humanitáriusi, illetve gazdasági megfontolások kapcsán.
    1982 előtt Ausztria a z emigrénsok 95%-nak adott menekült, az az refugee statust, ez a lengyel események miatt- helyhiány keletkezett- gyökeresen megváltozott.
    Hogy tudd, Moshe elftárs sem menekültként, hanem gazdasági bevándorlóként, az az landent emigrant-ként érkezett kanadába. Nem törvényszerűen a szakmai képzettsége miatt. Mint említettem, kanada humanitárius és gazdasági megfontolások alapján szelektált. Moshe-ének két fia volt, viszonylag fiatal ember, potenciális adófizető, utódai szintén. Speciális szakmák, mint olajmérnök, olajbányász, mélytengeri heggesző ritkaságnak számítanak a bevándorlók között, mint a Pápa farka Israelben.
    Ami nekem különösen tetszik ennek a fazonnak az írásaiban, az az állandó sírás-rívás, kanada, európa, magyarország módszeres ekézése. Különösen kanadáé, amelyik eltartja.
    Azt írta egyszer, hogy elköltözne, ha tudná, hogy kapja a rokkantnyugdíját máshol is.
    Ennyit az et erkölcsi szinvonaláról. (Mer’hogyám a rohatt libernyákok, mog cocijalisták.. Hányinger..)

  • Moshe,

    A videoban benne van a lenyeg. A magyar parlamentben, olyanok is vannak, akiknek fontosabb a sziriai menekult, mint a magyar hajlektalan.
    A legjobb az, amikor a fideszt antiszemitazzak. Ki is Orban legkozelibb tanacsadoja ? Arthur J. Finkelstein és George E. Birnbaum.
    Likud es a Fidesz testverpart. Akkor mirol beszelunk ???
    Franciaorszagbol ozonlenek Izraelbe a zsidok. Vajon miert ? Az arabok miatt. Magyarorszagrol csak azok a zsidok kenytelenek elmenni, akik azt hirdetik hogy:A magyar genetikusan alattvalók, es kitart az allaspontja mellett, sot buszke is a mondatara.

  • akarki
    2016 június 5
    12:04 de.
    Itt akárkinek teljesen igaza van.
    Üdvözlettel.

  • Hazai lampanak,
    Mivel magyarul irtam onnek,gondolom
    nincs problemaja a szoveg ertelmezesevel,
    amikor „mosakszik”, hogy „nem irt” antiszemitizmusrol.
    Akkor ez a mondat,jun,4 8.55-kor,amivel „kioktatott”
    bennunket, micsoda?
    „A kis torzsi haboruitokat hagyjatok meg
    a Kozel-Keleten,ne importaljatok Nyugatra,
    kosz,de nem kerjuk.”
    Szoval,a „migrans ozonert” is mi vagyunk felelosek.
    Jo tudni.
    Vilagert sem a szunita es a siita iszlam harca
    egymas ellen,a jazidok,a kurdok, es a nyugat ellen.
    Ugy latszik,nem nezte meg a videot{ez nem az egyetlen}
    amiben az El-Aksza mecset imamja „elmagyarazza”
    mit gondol a dekadens nyugatrol.
    Igaz,a Nyugat tett ra annak idejen egy lapattal,
    amikor a Torok Birodalom bukasa utan megkotottek
    a Sykes-Picot egyezmenyt 1916-ban es meghuztak
    a hatarokat a Kozel-Keleten,anelkul hogy tekintettel
    lettek volna a torzsi megosztasra.
    Jo-ez mar tortenelem- de maig hat.

    http://mult-kor.hu/cikk.php?id=3621

  • hazai lámpa.

    Kérded Moshét ő miért ment el magyar honból?
    Sok mindenki elment 57-ben, mikor leverték a forradalmat.
    T.i.vannak emberekl, akik a szabadságot vállaszzák , diktatura helyett!
    Nem azért mert nem szeretik a szűlőföldet, hanem mert a terrort és a hatalmat kerülik. Pláne olyan, aki a nácizmust is megélte, az köszöni szépen a másik diktaturáa nem vágyik. Én is ezekhez tartoztam.

  • falusi, a kanadai bevándolásról. 1957-ben, a kandai szerintem minden magyar menekültet befogadott, mer akkor éppen ilyen kormány volt itt, és a forradalom menekülteit az egész világon kérdezés nékül befogadták.Senkitől sem kérdezték mi a szakmája?!

  • Kedves Hazai Lampa!

    Ausztralia mindig is joval kevesebb menekultet fogadott el. Amikor mi erkeztunk, meg kevesebbet.

    ” Innentől kezdve a sztorid, hogy a szorgalmas, tisztességes bevándorlókat nem becsülik meg Nyugaton, esti mese kategória.”

    En irtam ilyesmit? Probalj meg egyszerre csak egy dolgot olvasni kulonben kevered a dolgokat.
    De ha arra utalsz, hogy tobben is ott rohadtak a menekultaborban, hat akkor az sajnos igaz. Volt ott egy oreg bacsi is 84-ben, akit meg 56-ota nem fogadtak el sehova.

    xxx

    ” Nem is vártam tőled mást, mert ha nem megy az érvelés, mindig bepróbálkozol a személyeskedéssel!”

    Ha nem tetszik a szemlyeskedes, ne kezd el.

    xxxx

    ” Ezért nem érthető, hogy téged egyszerű munkásként miért üldözött volna a rendszer (ha ötvenhat után mentél el)? ”

    Mindenkit uldozott a rendszer, talan meg sajat magat is, csak ezek szerint nem mindenki vette eszre. Ismertem egy fiatalembert, aki azzal dicsekdett, hogy o egyszer megdugott egy bikaborjut. Az o szellemi szintje mellett, valoszinu o sem vette eszre az uldozest es roppant jol erezte magat.

    Meglep, hogy ilyen melyen kommunistava erlelt teged az uj rendszer. Nehezmenyezed a kizsakmanyolast, ugyanakkor nem vetted eszre, hogy meg a Kadar korban is bagoert dolgoztal. Abban a rendszerben, ahol alliotlag nem volt kizsakmanylas.

    Nem mintha tul sok koze lenne a politikai es szemelyi szabadsaghoz Kanadaban, az UA-ban, vagy Europaban, de a szegeny orszagok „kirablasa” tobbnyire a szegeny orszagok vezetoi altal tortenik, akik mindent lenyulnak.

    xxx

    ” Arra céloztam, hogy egyáltalán nem hiteles, mikor zsidók rettegnek, hogy az iszlám elönti Európát. ”

    Koszi! Te ujabban egyre jobb vicceket meselsz.

    Gondolom a francia es sved zsidok is csak ugy kedvtelesbol menekulnek Izraelbe es Kanadaba (no meg oda, ahova tudnak).

    ” A Civilizációk harca érdekes konteó, kár hogy semmi bizonyíték nincs rá! ”

    Igy van! Azok a bekeaktivista varosreszek, vagy eppen egesz varosok, a Saria rendorseg a Nyugat orszagaiban, az egyre novekvo nemi eroszak … stb. abszolut semmit sem bizonyit ez ugyben.

  • Figyelő
    2016 június 5
    10:39 de.
    Virágszálam..
    Moshe nem 57-ben, hanem a nyolcvanas években hagyta el az objektum epicentrumát, külső vonzóerő hatására..

  • akarki
    2016 június 5
    12:04 de.
    Tod, testvér, ha ők reprezentálják Israelt, francmegette az egészet…

  • Kedves Akarki!

    Ha ez vigasz, a kanadai parlamentben is vannak sokan, akiknek fontosabb a „sziriai” „menekult”, mint a kanadai hajlektalan.
    Annyi csak a kulonbseg, hogy a kanadai hajlektalanok legnagyobb resze sajat magara hozta a bajt es jol is erzi magat benne, amig Magyarorszagon (feltetelezem) ez nem annyira valasztott „hivatas”.

    Persze barhogy is van, mindket orszagban lenne boven mit tenni az erdekukben.

    xxx

    Kedves Figyelo!

    Az a csodas rendszer meg a 80-as evek kozepen is ugyanugy mukodott gyakorlatilag, mint az 50-es evekben. Csak eppen nem vittek el ejszaka, ha elmeseltel egy viccet, es volt mit enni (ha eleg jol kerestel).

    Igy most utolag kiderul, hogy nem csak a szokasos „jobb a biztonsagos rossz, mint a bizonytalan jo” jelszo vezette az otthonmaradottakat, de az elnyomas szeretete is. Talan megis igaza lenne Akos bacsinak – legalabbis a magyarok egy reszerol?

    Mivel falusi elvtars mar nem jol emlexik a dolgokra, meg valamit elmagyaraznek: Amikor a menekulttaborbol jelentkezik valaki bevandorlasra egy orszagba, az adott orszag – esetunkben Kanada – behiv egy interjura.
    Azon az interjun eldontik, hogy megadjak-e a menekult statuszt, vagy sem. Ha elfogadtak, ezutan kb egy oraval kesobb van meg egy interju, ami szinte mar csak formalis, de ekkor kapja meg az illeto a landed immigrant statuszt.
    Normalis korulmenyek kozott kaphat barki landed immigrant statuszt, aki csak ugy eldonti, hogy kivandorol. De ha valaki egy menekulttaborbol jelentkezik, azt csak ugy fogadhatjak el, ha elozoleg elfogadtak a menekult kervenyet.

    Erdekes, hogy raerzett Falusi elvtars, de valoban a szakmam es gyakorlatom kozel allt az olajbanyaszathoz, valoszinu azert hoztak Edmontonba.

    Tovabba, Falusi elvtars szerint en modszeresen ekezem Magyarorszagot. Ez is jo vicc. Mintha pont az ellenkezojet csinalnam, nem?

    Hogy lehet valaki ennyire elvakult?
    Vagy csak rosszul emlexik dolgokra, mint pl. arra, hogy „itthagynam Kanadat ha megnyernem a lottot”, amire ugy emlexik, hogy en azt mondtam itthagynam Kanadat, ha
    kapnam a nyugdijat mashol is.

  • Kedves Moshe, értem azt,amit hazai lámpának írtál.
    Sajnos, egyes magyaroknak fogalmuk sincs az izlámizmusról, és arról, hogy az izlámok mennyir utálják a zsidókat.
    A tárgyi tudatlanság a magyaroknál nagyjából érthető. Némelyik- nek nincs más infotmációja csak a helyi sajtó esetleg.
    Mindig mondom, írom, hogy a magyar politikusoknak, és a népnek nem ártana néha kűlföldre utazni.

  • falusi, lehet, hogy Moshe esetében tévedtem. De kitünűek a világról,a magyar helyzetről való meglátásai.
    Egyezik az enyémmel.

  • akarkinek tényleg igaza van. A tényeket összefoglalva úgy néz ki, hogy a Soros-Finkelstein-Birnbaum kerekasztal dönt a sorsunkról. Siker az övék lesz, kudarcnál meg mi leszünk a „moslékevő disznók”, akik újfent megérdemlik a sorsukat.

  • charlie,
    egyre jobban közelítesz a valósághoz.Legalább is 50%-ig tökéletesen igazad van.A Soros-Finkelstein-Birnbaum kerekasztal csak akkor igaz,ha ők a három és te a negyedik sarkára ülsz. „de addig,addig folyvást küszködni kell”.Na fuss neki újra!

  • falusi,
    megint égeted magad tanyasi módra.

  • akárki,tóth péter,hazai lámpa,falusi,marcsi,eveline,stb.
    A felsorolás sorrendje váltható.Aki kimaradt jelentkezhet!
    Már többször leírtam,de most lassabban írom,hogy megértsétek: Kertész Ákos finomkodott vagy hízelegni akart amikor azt írta,hogy a magyar genetikusan alattvaló.A helyes megállapítás az,hogy(nagyon nagy tisztelet a nagyon kis kivételnek)a magyar genetikával vagy anélkül alávaló horda.Erre bizonyíték ennek a beírásomnak a megszólító sora!Félreértés elkerülendő,ti nem a tiszteletre méltók vagytok.

  • Moshe Akiva
    2016 június 5
    1:29 du.

    Ha a kanadai „melósokról” szóló könyved is olyan hiteles lesz, mint amit a Kádár-rendszerről írsz, akkor még esti mesének jó lesz!

    Én nem szoktam személyeskedni. Ha valaki hülyeségeket ír, arról viszont nem tehetek. Egyébként bunkó, a te családodat senki nem emlegette, ha nem vetted volna észre!

    A perverz szexuális szokásokra pedig nagyon buksz, ezt már megfigyeltem! Sokat foglalkozol ilyenekkel, még a Bibliából is idézted!

  • izraeli
    2016 június 5
    6:41 de.

    Én azt nem antiszemitizmusnak szántam, de ha te annak vetted, arról nem tehetek.

    Fölháborít mikor vallási vezetők a saját érdekeik miatt robbantanak ki háborút, és csupán nagyhatalmi presztízs miatt milliók halnak meg.

  • Figyelő
    2016 június 5
    1:48 du.

    Vörös szőnyeget ne terítsünk elétek, mikor leereszkedtek hozzánk szegény bennszülött magyarokhoz az óhazában?

    Kanada messzi van és hideg, nem is tudom mit aggódtok annyit az iszlám hordákon!

  • hazai lámpa.

    Sajnálom, hogy ilyen véleményen vagy. A magyar magyarnak marad Izraelben, Kanadában és bárhol a világon.
    Persze, nem minden magyarért aggodunk, csak azokért, akik a hazát és a szülőföldet valóban szeretik.

  • Göllner András

    Uram Isten, hogy ez a Moshe Akiva mit művel ezeken az oldalakon – meg áll a józan ész, felfordul a gyomor. De hát, valóban, az foglalkozzék vele akinek erre ideje és kedve van. Ahogy Simicska Lajos mondaná, mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni.

    Én csak arra szeretnék reagálni amit Szigetvári Viktor közölt. Földi a magyar és szovjet titkos-szolgálatok embere, az egypártrendszer mocskos fenntartója volt. Azzal kereste kenyerét, hogy ártatlan demokraták életét kesergette. A rendszerváltás után, több helyre is befúrta magát, először Horn Gyulához, majd Dávid Ibolyához, Ma Orbán zsebében ül, az orosz titkosszolgálatokkal egyűttműködve, Orbán támogatásával, védő szárnyai alatt csinálja ugyan azt a piszkos munkát amit 1990 előtt csinált. Ez sokkal érdekesebb, fontosabb, mint a sok hülyeség ami Moshéból és a vele koketáló szipirkázók soraiból árad. Aki unatkozik nézze inkább meg az Orosz fimet – Leviathan – amely a Földi féle gengszterekről alaposan le húzza a leplet.

  • Kedves Hazai Lampa!

    Irod:

    ” Fölháborít mikor vallási vezetők a saját érdekeik miatt robbantanak ki háborút, és csupán nagyhatalmi presztízs miatt milliók halnak meg.”

    Nem tudok tul sok vallasi vezetorol, aki haborukat kezdene, talan csak a bekeaktivistak kozott. Rajuk gondoltal? Nem hiszem, mert utana ezt irtad:

    ” Kanada messzi van és hideg, nem is tudom mit aggódtok annyit az iszlám hordákon! ”

    Ugy latszik ebbol, hogy te nem aggodsz miattuk, es fel sem haborit amit ok muvelnek.

    Ugyanakkor hozzank jottek, jonnek es jonni fognak a bekeaktivistak. Mindamellett engem piszkal Europa iszlamizalasa is abbol a szempontbol, hogy az nem tunik elonyosnek Izrael szamara sem.

    (Kanadanak vannak reszei, amik melegebbek, mint Magyarorszag.)

  • Kedves Andras!

    Konnyen lehet, hogy Foldi az egyike a koponyegforgatoknak.
    De legalabb nem akarja elarasztani az orszagot bekeharcosokkal.

    Ugyanakkor Viktor testver hulyesegeket is ir, es ahogy a fenn kozolt videobol kitunik, meg az elvbaratai is idiotanak tartjak. Ide viszont befer es te is nagyon kedveled ot. Ez sokat sejtet.

  • Moshe Akiva
    2016 június 6
    2:55 de.

    Keresztes háborúk? Harmincéves háború? Angol-ír háború?

    Európát jelenleg nem a muszlimok fenyegetik, hanem egy polgárháború. A liberálisok és a konzik gyűlölik egymást, egy kanál vízben megfojtanák a másikat. Egyik rinyál, hogy Európát a szabadkőművesek tették naggyá, a másik mániája, hogy csak a római katolikus pápa a helikopter. Neked ez biztos nem probléma, de az itt élőknek tele van a hócipője, hogy mi csak eldobható figurák vagyunk, szavazatadó rabszolgák.

  • Ez egy zseniális történészi elemzés nem tudom kinek a tollából, hogyan ment neki L. Simon az Oszmán Birodalomnak, és nagyot koppan akkor, azután elhallgat …

    Nettó vallásháborúnak nevezi L. a török megszállást, és hogy a törökök be akartak olvasztani minket. Csepp ellentmondás, hogy a katolikus főurak gyerekei meg se tanultak magyarul Bécsben, de ez nem szokta zavarni fideszéket …

    http://kettosmerce.blog.hu/2016/06/06/l_simon_laszlo_es_a_tortenelem

  • Göllner András

    @ Moshe

    Most se látod. Én nem Orbánt hanem téged kedvellek figyelmen kívül hagyni. A hazai lámpásra, a Figyelőre, a Gyuri10-re, az Akárkire és a többi kedves hozzászólóra bízlak. Foglalkozzatok szépen egymással. Nálam munkanap van.

  • Tisztelt Tanár Úr.
    A mai munkanapon opportunizmusból,uszításból vagy magyar nyelvű fogalmazásból tetszik gyarapítani a szemesztert?
    Lássa,mennyire tisztelem:még Moshe Akiba helyett sem hülyézem le pedig…

  • Érdekes látvány ha két „gondolkodó” magyar, két ellenkező táborban él és itt találkoznak, Göllner és Moshe!

  • Göllner András

    @ Gyuru10

    Rendes magától, hogy tanár Úrnak szólított. Nem tudom olvasott e Grimm meséket de a helytelen, vagy barátságtalan megszólításokból nagyon rázós dolgok következhetnek.

    Köszönöm érdeklődését, most ebéd szünet van az akadémián. Ilyenkor benézek, és ellövöm a riasztó pisztolyomat. További jó munkát kinn a sivatagban. Remélem örül Hillary Puerto Ricoi győzelmének. Holnap majd többet. Shalom

    @ Figyelő

    Én kerülöm a Moshét – nem szoktam vele találkozni vagy csevegni, mert szerintem nem gondolkodik, hanem hülyéskedik. De hát ehez joga van. Néha megpróbálom felhívni figyelmét, hogy gondolkodjék, de erre az útra nehéz rá venni. Rakoncátlan csávó.

    Mára elköszöntem, a Tej-úton vizsgáztatok délután. A rakéták be vannak már melegítve, viszübk őzgerincet vacsorára, mert ott alszunk, onnan fogjuk nézni a nap-keltét. Kezicsókolom.

  • Göllner, azt hiszem azért kerüli Moshét, mert egy másik csillagon él! Jó szórakozáat a további csillagösvényen!

    Szerintem azért kerüli Moshét, mert nem tudja lefőzni.

  • Kedves Hazai Lampa!

    Irod:

    „Keresztes háborúk? Harmincéves háború? Angol-ír háború?”

    Ezek teruletszerzo haboruk voltak, illetve a keresztesek csak visszavagtak a bekeharcosoknak, es talan ugy gondoltak, hogy strategiailag megeri, ha a bekegalambok hataba beultetnek egy kisebb hadsereget.
    De meg ha ezek vallashaboruk is lettek volna, en a jelenrol beszeltem.

    ” Európát jelenleg nem a muszlimok fenyegetik, hanem egy polgárháború. ”

    Igy van. Espedig a muzulmanok jelenlete miatt.

    ” A liberálisok és a konzik gyűlölik egymást, egy kanál vízben megfojtanák a másikat. ”

    Itt es Amerikaban kicsit maskepp megy. No es errefele nem nagyon talalsz mar igazi liberalist. Foleg nem a vezetoik kozott.

    Erdemes megnezni ezt a videot. Nem is kell hozza tudni angolul. Eloszor mutatjak a „liberalisokat” amint elmennek egy politikai osszejovetelre, aztan utana mutatjak a jobboldali valasztokat.
    Erdekesnek talalom a kulonbseget, mert ha azt nezzuk hogy „gyulolik egymast” es „meg akarjak egymast olni”, akkor lehet, hogy talan ez elegge egyoldalu.

    https://www.youtube.com/watch?v=lbtlqvrhlfU

  • Figyelő,
    Te még soha nem hallottál olyant,hogy egy Tanár Szamár?

  • Tisztelt Tanár Úr,
    nekem nem olvastak fel Grimm meséket,mert akik olvashattak volna,azok részint a keresztpapája áldozatai voltak,másrészt az életben maradással voltak elfoglalva.Ezért a Grimm mesékről adhatna valami fogalmat egy ilyen hiányos tudású nebulónak.Annál is inkább,mert az ön élete úgy látom ezen alapokon leledzik.Egy igazi szakértőtől mindig jó tanulni.Riasztó pisztolyától a szájharmonika konkurense megijedt? Mert itt a sivatagban tanári pattogtatásoktól nem csinál be senki.Egyébként a Gyuru 10-el és a shalom mondásával kapcsolatosan nem akarom újra elismételni a rodeonak írt lábvizes Grimm mesét.

  • Kedves Gyuri!

    Apam tanar volt, es beszed kozben szeretett a padsorok kozott jarni, ha eppen nem kellett a tablara irnia. Kedvenc szohasznalata, mielott a lenyegre, vagy a megoldasra ramutatott az volt, hogy „Na es most ugrik a majom a vizbe.”

    Egyik alkalommal a kezmosashoz tartott lavor a padlora lett teve, es o hatralt hozza. Amint kimondta, hogy „most ugrik a majom vizbe” hatrafele gyalogolva megbotlott es belesett seggel a lavorba. Ne is mondjam, hogy a gyerekek hatalmas oromere.

    Szerintem hagyjuk a tanar urat beken. O legalabb elegge ertelmesen adja elo a hazugsagokat, tulzasokat stb, szemben pl. Viktorunkal, akinek hajmereszto otletei vannak.

  • Kedves Moshe,
    mivel Viktorral soha semmiféle kapcsolatom,még Grimm mese alapon sem volt.Nem vagyok tisztában milyen pretenciói vannak ellenem,ha egyáltalán van.Riasztó pisztolya nem tudom van-e egyáltalán.Ha pedig van, hát 3000 kilométer távolságából ugyan úgy nem hallom, mint a kanadai akadémiáról a légy zümmögést.Amúgy azt sem értem,hogy ez az akadémikus Úr miből gondolja,hogy engem a nagyságos asszony jelene vagy jövője jobban érdekel,mint az ő poligráf robbantó igazmondásai.Abban viszont igazad van,hogy hagyjuk őt békén.Elég problémája lehet saját magával.

  • Moshe Akiva
    2016 június 6
    3:08 du.

    Ha az araboktól féltek érthető okokból, az még nem jelenti azt, hogy az iszlám felfalja Európát.

    A török vendégmunkásoktól nem kell félteni Európát? Azok már itt vannak kb. 50 éve.

  • Bájos ahogyan a nyájas , úri, polgári, a világra rendkívüli módon nyitott értelmiségi olvasóközönség nagy része, legyenek kanadaiak, magyarországiak vagy izraeliek ekézik egymást, annak ellenére hogy emberellenességből, rasszizmusból lényegében megegyeznek a cikkben tárgyalt többszörösen köpönyeget váltott ex-kádárista besúgóval ( szándékosan nem kommunistát írok, az ilyenek beállítottsága és a rendszer amelyet szolgáltak – akárcsak eme reakciós lap közönsége túlnyomó részének beállítottsága – mind a valódi kommunizmus – humanizmus – ellentétei ). Persze nyilván reakciós rend(őrállam) és szögesdrót pártiságban is ( jómagam inkább a „szabadság te szülj nekem rendet” mottójának híve vagyok, még ha egyedül is maradok ezzel ) sok a közös vonás. Retorikus kérdésként feltehetném, hogy csoda e, hogy egyes közel-keleti származásúak – különösen a nyugati társadalmak perifériájára szorított kirekesztetek – az ilyenek nézetek és politikák hatására esetleg kételkednek a „zsidó-keresztény kultúrájú” , „fehér-árja Nyugat” felsőbbrendűségében ( amelyet a szellem világosságától ragyogó európai középkor óta többek között a gyarmatosításokkal és két világháborúval is bizonyított )…? Különösen, hogy a jelenlegi reakciós hegemónia lehetséges baloldali alternatíváit az uralkodó osztályok és reakciós középosztálybeli, kispolgári tróger segédcsapataik eredményesen kiherélték ( legalább is eddig és várhatóan a közeljövőre ).
    http://www.kettosmerce.blog.hu/2016/05/29/dzsihad_es_kapitalizmus

  • Göllner András

    Jó van, jóvan gyerekek (Moshe, Gyuri, Klári, pityi palko és a többi). Nem kell annyira felszívni a vizet. A tanár Úrnak nincs nádpálcája. Nem harap. Nyugottan szórakozzanak egymással, vagy akár Rab Laci kampós szerszámával, és rám is dobálhatnak, tücsköt bogarat. Szeretem amikor ezt csináljátok 🙂 Ez, végül is, egy szórakozó hely. Be lehet ide jönni akár egy Uzival is, Gyuri Bá’ csak hagyja a golyóit kinn az ajtó előtti kisasztalon. Én néha, néha beszólok, de valóban inkább saját magammal foglalkozom mint Önökkel. Ezt nagyon tisztán látják.

  • Göllner András; 2016. június 7. 1:02 du.

    Na végre; a kevés alkalmak egyike, hogy végre egy jóízűt röhögtem…

  • Tisztelt Tanár Úr,
    érzésem szerint nem önnek,hanem önt kell tanítani.Különleges gondolatvilágát,gondolom emberekre hasonlító külalakját,”múltját” jelenét és jövőjét.Azt ,hogy a golyóimmal foglalkozik félreértésnek fogadom az ön részéről.Ne tessék szíves lenni Uzit emlegetni,mert az egy fegyver,amivel mi nem fenyegetünk.Különösen nem egyetemi tanarakat. Ha a golyókkal kapcsolatban Buzit akart írni,remélem az egyetemistái között találhat egy önnek szimpatikusat.Én erre teljesen alkalmatlan vagyok.Nem ítélem el, de ez nem a mi asztalunk.Az pedig,hogy önnek saját magával kell foglalkoznia,elgondolkodtató!Milyen gyakorisággal tetszik ezt tenni?Legalább jól esik?

  • gyuri10
    2016 június 5
    4:38 du.
    OK, Mr Nagyvárosi. Mikor? Hogyan? Mivel?

  • Moshe Akiva
    2016 június 5
    1:29 du.
    Hazudsz megint, mint a sebesült partizán.
    Még akkor és ott válaszoltam, hogy szerintem külföldön is kapod, kérdezz utána, és Costa Rica helyett Hondurast javasoltam.
    Figyelőnek azt írod, hogy nem változtak a dolgok az ötvenes és a nyolcvanas évek között. Hazudsz megint! Nem volt zaklatás, nemvolt nyomor.
    A bevándorlásról, táborokról.
    Ha egyszer a felét is megismered annak amit én már elfelejtettem a bevándorlással kapcsolatban, még akár vitaképes is lehetsz ezügyben. Tod, az a bizonyos második interjú, ami ugyan nem egy órával, hanem kb két héttel később történik,- ugyanis leellenőrzik az interjún elhanmgzottakat,- nü, azokat az USA-nak én követtem elBécsben is, Rómában is. Csaknem tíz évig.
    Szal, ott próbálj hazudozni, ahol van esélyed. Itt, és ezügyben nincs.

  • Göllner András

    @ Gyuri Bá’

    Látom tetszett hogy kigolyóztalak 🙂 Nézd, öreg. Az a baj, hogy nagyon piszkos a fantáziád, és minősíthetetlen módon beszélsz emberekkel, akikkel nem értesz egyet. (Olvasd vissza hogyan beszéltél Avi ben Gioráról.) Ahogy rólam beszélsz az nem érdekel, mert nem veszlek komolyan. Hogy megnyugtassalak, naponta foglalkozom magammal. Tisztálkodom miközben Te meg őntöd magadból a mérget. Ha az osztályomba lennél, felállítanálak és utána kizavarnálak a teremből. Ez már Kóser ?

  • Tisztelt Tanár Úr,
    gondolom engedélyt adtál a kölcsönös tegeződésre.Tudod,piszkos mondásokat elég jól megértek fantázia nélkül is. Ille Pistával személyesen kitárgyaltuk az avi ben giora aljas barna gergely barátoddal kapcsolatos fájdalmaidat,tehát nem nyitom ki veled ezt az oldalát a tankönyvnek.Hála a Teremtőnek,hogy ez a mocsok a mocsoktelepre költözött és nem köztünk szennyezi a levegőt. Annyit tudok csak értésedre adni,amit kvalitásodnál fogva feltétlen biztos vagyok,hogy megértesz,miszerint én egy olyan néphez tartozok amelyiknek joga van az élethez,minden előző jogaink széleskörű tagadása ellenére.Nos…a külső ellenségeinkkel meg tudjuk vívni ha kell élet-halál harcainkat. Az ország és a zsidó nép belső ellenségei nagyobb probléma. Velük együtt kell élnünk.Tetszik vagy nem mi ilyen szar körülményekre vagyunk ítélve.Nem kell hogy én világosítsalak fel,hogy még az erős nagyhatalmakat is CSAK belülről lehet felszámolni.Többet ne mondjak,Róma,Szovjet unió.Nos…egy ilyen barna gergelyt úgy kell anullálni,ahogyan lehet.Az izraeli magyar újságból is már útilapút kapott.Maradt neki a KMH,ahol még az ilyen hozzád hasonló ultra humánusokat be tudja etetni.A balfácán”firkászról”itt befejeztem a disszertációmat.Lehet,hogy a te osztályodban ezért és sok minden egyébért is bedaciznék. Ezért kérlek tisztelettel(egyenlőre),hogy vedd észre:nem tanultam soha a te „osztályodban”vagy „osztályodtól”.Ezt a remélem jó néhány évet ami még nekem hátra van ki fogom bírni anélkül a tanulmányok nélkül melyekre te „egész népedet taníthatod.Nem közép iskolás fokon”.Megígérem,hogy ha tisztességesen írsz és nem teszel övön aluli célzásokat izrael vagy személyem ellen én is békén hagyom,hogy foglalkozz magaddal és a degenerált barátoddal.

  • Kedves Falusi!

    A hazudozast en meghagyom az ide cikkeket iroknak.

    Konnyen lehet, hogy Amerika maskepp intezte a bevandorlasi ugyeit, mint Kanada. Sot, tudom, hogy az osztrak menekultaborbol Amerikaba bevandorloknak volt egy (ha jol remlik) egyhetes „kurzus” Amerikarol, mielott elszallitottak oket. Kanadahoz ilyen nem volt, sajnos.
    Amikor mi voltunk a lagerben, a ket kihallgatas ugyanazon a napon volt – ismetlem – kanadai bevandorlashoz, nem amerikaihoz.

    Kifogasoltad, hogy azt irtam: ” Az a csodas rendszer meg a 80-as evek kozepen is ugyanugy mukodott gyakorlatilag, mint az 50-es evekben. Csak eppen nem vittek el ejszaka, ha elmeseltel egy viccet, es volt mit enni (ha eleg jol kerestel).”

    Erre te megismetled mas szavakkal azt, amit en irtam es hazugnak hivsz:

    ” Figyelőnek azt írod, hogy nem változtak a dolgok az ötvenes és a nyolcvanas évek között. Hazudsz megint! Nem volt zaklatás, nemvolt nyomor. ”

    Orexunk, orexunk?

    A nyugdij-tema pedig ugyanaz. Ha elhagyom Kanadat bizonyos idonkent vissza kell jonni, kulonben nem kapom.
    Ezert nem megyek sehova, csak majd ha megnyerem az 50 milliot holnaputan.

  • Göllner András

    @ Eleftheria

    Hát nem röhej ez az egész ami it folyik ? Az Uzi buzik itt csak a ravaszukkal játszanak 🙂

  • Kedves Moshe,
    igaz szívvel fergínolom Neked,hogy nyerd meg az 50 milliót. Utazgass sokat a világban.Minden esetre,ha ide jössz hozzánk, értesít előre.Szívesen beszélgetnék veled.A tanár urat meg hagyd ott,oktassa a nebulóit meg húzzon farszíjjat a hülye”firkász” barátjával és ha nincs alkalom másra,hát foglalkozzon saját magával.

  • Egyre kevésbé Tisztelt tanár ÚR?
    Önnek nem kell az uzi buzikon rágódnia.Elszórakozhat az önhöz fizikailag és lelkileg közelebb álló Úri buzikkal.Erre már előtanulmányokat szerezhetett kereszt apukájától,akinek ne legyen nyugta abban a pöcegödörbe,ahova bedobták kimúlása után.Gúnyos undorítóságáról úgy veszem észre,hogy lehet a vérrokonság nélkül,lelki azonosságot örökölt.Azt viszont elérte,hogy a mocskos nyilas szemétnek legalább ön miatt nem kell forognia a pöcegödör sírjában.Nem kell szégyellniük egymást.

  • Tanár ÚR?
    Visszaolvastam előbbi egyik beírása szerint azt álmodta,hogy engem kizavarna az osztályból.Ha a társadalmi osztályára gondolt, nem kell fáradnia,mert oda soha nem is tartoztam és nem is szeretnék az ön szektájához tartozni.Ha iskolai osztályra gondolt, hát…erősen kétlem a lehetőségeit,mert szerintem minimum még öt olyan kellene hozzá,mint ön tanár ÚR.A hatodik már nem férne oda csak az után,hogy minimum kettőt már kiütöttem.Úgy hogy ne tessék szíves lenni engem nádpálcákkal meg kizavarással fenyegetni.Ezt megteheti a hülye gyerek barátjához hasonló Uri-buzi gyerekekkel.Sajnálom önt,hogy rosszul címezte meg a levelet.Tessék újból nekifutni.

  • Kedves Gyuri!

    Koszonom, es nagyon valoszinu, hogy Izraelben kotnek ki. Bar konnyen lehet, hogy osszeakasztanam a bajuszt a torvennyel hamar, amint eloallnek az elmeletemmel, miszerint a „ket allam megoldas” ugy lehetseges, hogy az izraeli muzulman arabok valahol Arabiaban alapitjak meg Moleszintat. Minel tavolabb Izraeltol, annal jobb.

  • Kedves Moshe,
    ha ez így van akkor nyugodtan jöhetsz.Nekem ugyan ez a véleményem vagy 40 éve és lám:soha nem akasztottam össze a bajuszt a törvénnyel.Nem csak azért,mert nincs bajszom.Egyébként már létezik néhány molesztina.Fövárosaik:Rabat Amon,Ramalla és Gaza.Ezekbe a városokba szabad elvonulást biztosítunk allah minden igazhívőjének és szimpatizánsaiknak.Beleértve az Izraelben gazdagon,villáikban élő szegény elnyomott arabokat.Ők azonban Izrael helyett szeretnének egy negyedik molesztinát felállítani. Ami nem volt, nem van és nem lesz!

  • Göllner András, 2016 június 8 11:49 du. ;

    Tragikomikus…

  • Gyuri10 , 2016 június 8 12:56 du. ;

    Gyuri, próbáld már észrevenni hogy ezek a „zsidó nép belső ellenségei”, illetve egész népcsoportokat kollektíve megbélyegző dumáidban a fasizmus kódszavai jelennek meg. Ugyanis nem kell „molesztina” támogatójának lenni ahhoz, hogy valakit ne származása alapján ítéljünk meg ! Amúgy ki vagy Te , hogy más zsidókat a zsidóság ellenségeinek kiáltsál ki , pusztán mert különbözik a véleményed…??? Dávid király, vagy Messiás, vagy mi…? Ezt a hozzáállást például a zsidó hagyomány hol támogatja…?

    Amúgy ha már övön aluli ütésekről értekezel, illetve megjegyzést teszel valakire csak azért mert véletlenül Ausztriában él, akkor megjegyezném, hogy szerintem meg az az övön aluli, amikor egyes szélsőjobbos izraeliek, vagy más zsidók a közel-keleti vagy afrikai népek iránti gyűlöletükben az európai újfasiszta szélsőjobb csatlósaiul szegődnek, amolyan „ellenségem ellensége a barátom” alapon. Erre számos példa van, számos országból – most lusta vagyok a linkeket előkeresni – de itt és most érdemes megjegyezni, hogy például országod kormánya feltűnően konfliktus kerülő és kooperatív az itteni fajturul rezsimmel és a rezsimnek számos zsidó támogatója is van – a te országodban is elterjedt hászid lubavitscher mozgalom itteni lerakatával az élen ( ajánlani tudom az Amerikai Népszava cikkeit, illetve a Kettősmérce blog egyik legutóbbi írását, ha nem hiszed )…

    Amúgy retorikus kérdésként feltenném, hogy álláspontod ( esetleg Leháréké ) nagyjából egyezik az ilyen Bentzi Gopstein-féle jómadarakkal ( amit képvisel, az még a mitnahalimnak is a jobbszéle… ) ? Ha már a törvénnyel való összeütközés is szóba kerül…

    http://www.youtube.com/watch?v=zQ5_tvVLZSQ

  • Eleftheria
    2016 június 7
    11:50 de.

    Én, mint a „nyugati társadalmak perifériájára szorított kirekesztett”, ezúton köszönöm a segítséget, de nem kérem.

    Mint rokkant ember, én még annyi pénzt nem kaptam soha a magyar államtól, legyen az baloldali, liberális vagy fideszes vezetésű, hogy egy pár zoknit vegyek rajta! Ez a szélsőbalos locsogás nagyon kedves, de amíg nincsenek konkrét megoldási javaslataid, addig nem tudnád mellőzni a Vörös Brigád brosúráit? Mondd meg a címet, és bárki el tudja olvasni, akit érdekel.

  • Göllner András

    Asszem itt az ideje, hogy arrébb álljak, mielőtt Gyuri Bá úgy eldurran mint egy bika borjú a pajtában. 🙂 Tessék, át adom neki a nyájat. Világíts hazai lámpa, mer itt már nagyon sötét van 🙂

  • Nekem semmi kozom a Chabad-hoz, nem vagyok elajulva toluk, de nem is vagyok ellenuk semmilyen modon.
    Ok, amennyire ismerem oket, mindenhol az eppen uralkodo partvezernek csokolnak be, fuggetlenul attol, hogy milyen partrol van szo.
    Gondolom, ez azert lehet, mert mint orthodoxok abban hisznek, hogy minden „uralkodot” az Isten valasztott es tett fel a „tronra”.

    Ami a szethuzast, mint zsido hagyomanyt illeti, azt hiszem erdemes emlekeztetni az urakat a rodef fogalmara. Na es nem kell nagyito ahhoz, hogy talaljunk beloluk manapsag is Izraelben es a galut-ban egyarant.

  • Egy Tanár,
    aki sötét dolgokra akarja rávezetni a nebulókat,ne csodálkozzon, ha a nebulók rájönnek,hogy a tanár ÚR? sötétbe akarja őket vinni, annak árán is,hogy felfedi ez irányú abszolút tehetségtelenségét.

  • Eleftheria,
    kérdésedre válaszolva annyit előzetesként,hogy tőlem a vallás 10 fényévnyire van.A továbbiakban visszakérdezlek,hogy ki vagy Te, hogy Benczi Gopfsteint és barátait”jómadaraknak”merészeled nevezni.Vannak nézeti differenciáim Gopfsteinnel. Sok mindenre meg tudnám őt tanítani.Nem retorikai alapon.Hogy ez mennyire tetszene a csoport jobboldalán szájtépő tanár úrnak nem érdekel, mert a molesztínokkal szimpatizálóknak,mint már előbbiekben is írtam volt,szabad elvonulási joguk van a molesztínok városaiba: Rabat Amon,Gaza,Ramalla ha befogadják őket,mehetnek.Itt ebben az Országban nem lesz még egy molesztin állam felállítva Izrael helyett.Politikai tájékoztatót vagy felvilágosítást kaphatsz akár a KMH oldalaira is a Zahava,Cipi,stb.szájtépőktől. Ne várd el tőlem.A lehár nézeteit ha pontosan ismerném akkor sem adnék róla sem neked sem az itt lebzselő ellenségeinknek még 10%-nyi felvilágosítást sem. Felteszem,hogy nem vagy ellene a”zsidó államnak”máris elfogadtalak barátnak.Aki ellene van vagy feltételeket szab az ellenségem,akkor is ha nem vagyok Dávid Király és Élijáhu Hánávi sem.Akinek pedig ez nem tetszik…nem lesz a barátom.Ebbe sem fogok beleőszülni.Nekem rengeteg barátom van akiket szeretek és mindig kiállok értük,és Ők is értem.Ugyanakkor annyi ellenségem van, hogy eggyel több vagy eggyel kevesebb annyit számít, mint tavalyi ciril naptáron az idei légyszar.Üdv:Gyuri.

  • Moshe,
    megint igazad van.Eklatáns példákat ismerek,de nem hozom fel és Tőled is ezt kérem.Az idejáró „némelyeknek” nem adok a szájukba csámcsogni valót.

  • Eleftheria,
    Izrael belső ellenségeiként nem pontosan a zsidó erev-rávot értettem,de ők is beletartoznak a pakliba.Akik azt hiszik,hogy itt egy jövendőbeli molesztín államban(mely még rémálmaidat is kerülje el)ők lesznek az utolsók akiket a”fanatikus”iszlám le fog mészárolni.Hát az még akkor sem lehetséges,ha már most kezdik homlokukra tetoválni a félholdat.Hála a Teremtőnek ezek az ausztriai „firkász”félék és barátaik olyan kevesek és olyan kiöregedettek már,hogy a firkászás és a szájtépés maradt osztályrészük.Tudod a baj az,hogy egy kutya minél kisebb annál hangosabban ugat.

  • Göllner András

    Ma „Dorka és Zebulon az állatkertben” című mesekönyvet ajánlanám kis kedvenceimnek 🙂 Gyuri Bá’nak pedig Kakashere pörköltet az étlapról (Kóser) 🙂

    Nagyon szép hétvégét és lelki békességet a kedves hozzászólóknak mind.

  • Tanár ÚR?
    Egyre világosodik,hogy ön mennyire tudatlan és érzelmi alapon csípőből lövöldöz.Nálunk most savuot ünnepe jön,amikor semmiféle húsosat nem eszünk,tehát a pörkölt vagy akár pörköletlen herét is egyedül kell,hogy bekapja.A mi fertályunkon erre nem talál társat Származása alapján megteheti ezt úgy is,ha ez nem egészen kóser. Ha lelkiismeret furdalást fog érezni emiatt legfeljebb vasárnap reggel elmehet a tümeba és meggyónhatja.Tanári diplomája felmutatása mellett maximum három miatyánk és egy üdvözlégy után a perzselt here is kóser lesz.

  • Az utolsó beírónak, a cikk címe igen aktuális, úgy látszik.

    Igy gyűlölködik egy volt kommunista ügynök…

  • Gyuri:

    A „Molesztinával ” kapcsolatban annyit, hogy nem kell olyasmit beleolvasni az írásomba ami nincs benne. Légyszíves áruld el, hogy hol olvastál olyasmit tőlem, hogy nem ismerem el Izrael Állam jogát a létezéshez, éppen úgy mint bármely más nemzetállamét…??? Egyébként, azzal hogy az izraeli kormányok évtizedeken keresztül nem voltak képesek mit kezdeni a Hat Napos Háború során megszerzett területekkel, azzal saját maguk is hozzájárultak az amúgy eladdig nem létező palesztin nemzetiség, államiság ideájának kreációjához. Ez vezetett Oslo-hoz… Ezt ma már Netanjahu sem valószínű, hogy visszacsinálná… Hogy mindezzel kapcsolatban nekem mi a véleményem lényegtelen, szerintem a fentiek tények, ha tévesek cáfoljad… Egyébként megint csak ne sértődj meg, de számomra nem e körül a kérdéskör forog a világ, de szerintem számos izraelit is untat már ez a palesztin téma. Ha „sheket” van és nem lőnek, már az is valami… És szerintem arab részről is sokan így vannak ezzel…

    A jómadár pedig még finom kifejezés volt Gopstein úr felé. A nevezett úriembert erőszakos cselekményekben való részvételért, illetve ezekre való felbujtásért ( zsidó-nem-zsidó párok zaklatása, zsidó-arab iskola felgyújtása stb. ) állította elő a rendőrség. Tudod ez a Kahane-féle vonal egy demokratikus zsidó nemzeti otthon ideájától legalább annyira távol áll, mint „Molesztina” ideája…

    Amúgy elsőre talán részletkérdésnek tűnik, de szerintem nem mindegy és tisztázandó, hogy Izrael Állam alatt egy „zsidó állam”-ot, vagy pedig a zsidó nép államát/nemzeti otthonát értjük. Másképpen fogalmazva: az államnak van vallása, vagy a zsidó népnek van állama…? Én az utóbbira voksolnék, ugyanis vallása csak egyéneknek lehet, viszont ha államoknak is van, akkor olyasmit kapunk, mint amelyek a szomszédságotokban fordulnak elő vagy mint a fajturul „szentistváni” Magyarországon és a ’45 előtti Európában… Az állam legfeljebb eszköz a társadalmi viszonyok megszervezésére, nem pedig valami szakrális , önmagában álló cél. Legalább is ha nem valamiféle fasiszta államelméletet veszünk alapul, amely egy magát leválthatatlanná tenni akaró vezetés önlegitimációját szolgálja… Amúgy bármily meglepő, még a zsidóságnak sem alapja semmiféle államiság, ugyanis Saul király felkenésig nem létezett semmiféle állam… A modern nemzetállam ideája pedig akárhonnan is nézzük az európai polgári forradalmak idejétől datálódik…

    Remélem mindez így nem volt túl sok. Chág száméách!

  • Klárika,
    ha rám célzol,mint utolsó beíróra,hát megnyugtatlak:soha nem voltam kommunista.Ügynök különösen nem.Mint már sokszor leírtam gyűlölködni sem szoktam.A mocskos antiszemita szövegekre viszont reagálok akkor is,ha egyetemi szinten szidolozott nyelven vazelinnal akarja egy nyilas mocsoknak a keresztfia benyomni.
    Tehát Klárika védened szabad ezt az általam már távolról sem Tisztelt Tanár Urat,de saját magadat égetni,hülye,alaptalan megjegyzésekkel ne legyen a Te kompetenciád.Remélem nem sértettelek meg azzal amit a tümere írtam,mert azért ott sem mindenki ártatlanként kapja az ostyát.

  • Moshe,

    na és kik a rodef-ek…? Csak nem például Jitzchák Rábin…? Engedtessék meg egy kis háláchikus pontosítás… a szó jelentése üldöző, arra a szituációra vonatkozik amikor valakit fegyverrel a kezében látsz megtámadni valakit… A józan paraszti ész, a szekuláris jogrend és a vallási is azt diktálja, hogy ilyenkor a támadót meg kell állítani minden lehetséges eszközzel. Viszont mindezt ráhúzni olyanokra akikkel nem értünk egyet, az vagy tudatlanság vagy oltári nagy chutzpá…

    Kellemes szombatot, és szép ünnepet!

  • Eleftheria,
    röviden csak ennyit:semmi sem fekete fehér.Ennyit te is tudsz. Legtöbb mondani valódat alá is írom.A Gopsteinnel kapcsolatban jó lenne ha vissza tekintenél és nem ítélnéd el Méir Hár Ciont és Árik Saront sem.Bár az utóbbi öregségére zsarolhatóvá vált és ezáltal öregségében megszégyenítette ifjuságát. Nem Ő az egyetlen. Annyit tett az országért,hogy ami a végére maradt majd a mi gyerekeink,unokáink fogják kijavítani.Adja a Teremtő,hogy minél kevesebb áldozat árán.
    !שבת שלום וחג שמח לך,לבני ביתך ולכל עם ישראל

  • Kedves Eleftheria!

    Tudod te is nagyon jol, hogy a rodef fogalma ki lett bovitve minden belso ellensegre, pl. a besugokra is.
    Az ilyenek nem azert halnak el koran, mert nem ertenek velunk egyet, hanem azert, mert a vegunket akarjak.

    Rabin is nyugodtan beszelhetett volna barmirol, ha kozben semmit sem csinalt volna, ami veszelyezteti az izraeli lakossagot.

  • Moshe,
    a messzi Kanadából jobban látod a lényeget,mint akik úgy hiszik, hogy Oszló nem lesz visszafordítva.Rövid idő kérdése.
    Eleftheria nagyon jól lát és gondolom érez is dolgokat.A te itteni beírásodat akár én is írhattam volna,amit Rabinnal kapcsolatban írsz.Talán jobban és részletesebben fogalmaztad meg.

  • Moshe, Gyuri:

    Az egy dolog, hogy Oslo – azaz a PLO legitimálása – hiba volt, katasztrofális következményekkel, akárcsak a gázai teljes kivonulás ( második intifáda, Hámásztán születése a Gázai-övezetben ); az pedig egy másik, hogy egyesek önbíráskodáshoz való jogot vindikálnak maguknak. Ez a „rodefezés” nemcsak az Oslo elleni érvek hitelességének árt, de a vallásról is megtévesztő képet ad. Azonfelül pedig a kegyeletsértés határát súrolja azt implikálni – a rodef mint mondtam fegyveres támadást jelent mások életére való törés céljából, ennek semmiféle általánosan elfogadott „kiterjesztése” nincs – hogy Rabin szántszándékkal akart a zsidóság életére törni… Azonfelül Izrael politikai berendezkedése ha jól emlékszem, jó öreg polgári parlamentáris képviseleti rendszer, nem egy kézben összpontosuló hatalmat gyakorló királyok, vallási vezetők vagy katonai juntavezérek fasisztoid rendszere… …tehát akkor a Rabin-kormány választói, koalíciós partnerei ( köztük orthodox pártok ) is rodefek ( a kérdés csak retorikus )…? Ezek az izraeli legszélsőbb jobboldal ( lényegében a betiltott kahanista mozgalom ) érvei nem mást, mint Izrael Állam belső stabilitását ássák alá…

  • A világ minden pontján a titkos szolgálatok, közérdekű állami szervezetek pártsemleges módon működnek, ami azt jelenti hogy semmilyen kormányváltás nem kezd tisztújítást soraikban, az ellenkezője furcsa magyar specialitás, de hogy miért csak 89-óta az érthetetlen! Vagy mégse?

  • http://www.koltorah.org/ravj/14-10 The Halacha of Rodef and the Rabin Shooting.htm

  • Seres Róbert:

    Nem annyira érthetetlen. Ugyanis 1989-ben és 2010-ben nem egyszerűen kormány, hanem rendszerváltozások voltak…

  • Harmadik nekifutásra végre működik a link… Érdekes és tömör háláchikus összefoglalása ennek a rodefező nonszensznek, ha valaki legalább az orthodox véleményt hajlandó elfogadni…

  • gyuri10
    2016 június 10
    4:57 du.

    gyuri, sajnos tévedsz!

    Figyelő
    2016 június 10
    4:09 du.
    Ezt a beírást Göllnernek szántam, de te közben beugrottál !
    Nem a te íírásodnak szólt!

  • Klárika,
    100%-ig biztos voltam,hogy nem nekem írtad.Azt nem tudtam,hogy ez az emerátvírus Neked sem a szíved csücske.Nem csodálom,mert tisztességes embereket csak ideig óráig tud átvágni még a tanári diploma fitogtatásával is.Szégyellem,hogy eleinte megetetett és Tisztelt Tanár Úrnak szólítottam.Lehet,hogy a korom is kezd közre játszani az emberismeretem gyengüléséhez. Üdv:Gyuri.

  • Eleftheria,
    ellene vagyok mindenféle gyilkosságnak.Lehet az okkal vagy ok nélkül.A Rabin gyilkosság okait hátterét lehet,hogy további 50 év múlva az unokáink sem fogják megtudni.Tudod az egész kissé sanuj bámáchlóket.Ha te tudod 100%-os biztonsággal a pontos részleteket kérlek tartsd meg magadnak.Van amit tudok,van amit nem.Amit nem tudok nem is kell,hogy érdekeljen.Amit igen az meg téged se érdekeljen.Egyezzünk meg,hogy a továbbiakban ez nem vita tárgya.

  • Kedves Eleftheria!

    Szerintem sem volt rodef a Rabin, de egyesek ugy veltek, az volt. Volt is joguk izgulni, mert ahogy te is irod az Oslo Haboru egyezmeny veszelyeztette tobbmillio zsido eletet.

    A rodef-nek nem szuksegszeruen kell kest vagy pisztolyt tartania a kezeben. Barmi modon tomegyilkossaghoz vezetne a mukodese automatikusan elepbe lep a szabaly: Jobb ha egy ember hal meg, mint tobbezer.

    De szerintem Rabin es tobbiek csak kovettek azt, amit az amerikaiak diktaltak nekik, es ha adtak is volna Arabfartnak egy kis szemetdombot kukorekolni, az nagyon paranyi lett volna. Lehet persze, hogy tevedek.

  • Moshe Akiva,
    Tévedsz!Nagyon-nagyot!