Nekem nem fáj Trianon!

2019 április 16 7:41 de.98 hozzászólás

Én mocskosul dühös vagyok miatta. Azért, mert immár 100 éve – jóvanna, 99 – ebbe a szemét alkuba verik bele a pofánkat, ha bármit is akarnánk: kicsit jobb életet, szabadabb levegőt. Főként a saját, lelkiismeretlen uraink. Ezek a mostaniak kiváltképp pofátlanok. Teleszemetelték városainkat, falvainkat hazug, giccses síremlékekkel. Most éppen gigantikus ravatalozót terveznek a Parlament épülete közelébe.

Ha nem tudnák, jelentem: élünk! És boldogulni szeretnénk: a kalotaszentkirályi Jolánka, a rimaszombati János a szőke, kékszemű Malinkával, aki párja kedvéért töri a magyart, meg a hajasdi Iván, aki máig se tudja kimondani szerelmetes felesége nevét, így inkább Karmazsinkának hívja, ami meg se nem ukrán, se nem magyar, hanem török eredetű kifejezés.

Vajon miért erőltetik a temetői hangulatot? Talán abban reménykednek, hogy a temetőben nem illik hangosan kiabálni, így majd csöndben szemet hunyunk afölött, hogy az imbolygó lángok jótékony homályában ezerrel lapátolják kifelé a hátsó kapun mindannyiunk örökségét? Meddig akarják még froclizni a bogojevoi Surdát? Amíg neki nem megy a gombosi Zoltán házának, családjának? Vagy fordítva, ahogy ilyenkor lenni szokott.

Mindezt egy száz éve (OK 99) lelketlen kufárok, önhitt győztesek, tudatlan arisztokraták által összelapátolt okirat miatt? Amit ráadásul azóta már ezer módon felülírt a múló idő. A leglátványosabban éppen ebben a XXI. században.

Vajon mit takargatnak az örökké a pofánkba rázott gyászleplekkel? Vannak tippjeim, jó néhány kimúlt ló patája villan ki időnként a honfibú rezgő palástja mögül. A legtöbbnek személyneve is van.

Hagyjuk őket a fenébe! És örüljünk a magunk piros-fehér-zöld életének, a piros-sárga-kék, meg a piros-fehér, meg a kék-fehér-piros, meg a többiek körében.

Ettől még holtukban is garantáltan megüti a guta az egykori gőgös pojácákat, akik abban a Párizs melletti kiskastélyban összegányolták azt a szennyes irományt.

Rátesi Margit

98 hozzászólás

  • A Parizsi beke-szerzodes lerogzitette az uj es fuggetlen nemzetek hatarait, amit mind onmaguk nem csak laktak, elfoglaltak, hanem fuggetlensegeiket kinyilatkoztattak 1918-ban es 1919-ben a haboru vegevel.
    Tehat mind azok unneplik fuggtelenseguket 100 esztenedeje.

    De miert ma is meg az a sirankozas mint ha a magyar elvesztett volna valamit ami az oveke lett volna valaha is?

    Hogyan remelne barki is onallo ,szabad es fuggetlen lenni aki ezer-eve elfoglalt es uralt mas nepeket ???

    Sirankoznak az osztrakok, a nemetek, vagy sokan oroszban hogy elvesztetek uralamikat magyarorszag onallosgaval???

    P.S. A Zserenowsky felek igen,de nem a tisztesseges atlag orosz egyenek.

    Elfelejtettek a „elvtarsak” szeretett mindenhatojuk aranykopeset: ‘ nem lehet szabad az aki elnyom masokat’ !

    Kerdes mind azokhoz akik maig is tulajdonozni akarnak masok szulofoldjeit, MIERT a remes onzoseguk ?????

  • Az egész Kárpát-medence egy nagy katyvasz.
    A legrongyrázóbb decibelhazafiak sem tudják szerintem megmondani a biológiai dédnagyapjuk biológiai dédapjának még a nevét sem. Nemhogy a származását.
    Miközben a Turulban elcsszett totemista kereszténységükkel elfeledkeznek arról, hogy a Kis-Trianon palotában aláírt okmány a maga diktátumságával a rongyrázók legrongyrázóbbikai által kirobbantott és elvesztett háború végére tett pontot. Egy olyan országban húzva meg belső határokat, amely etnikailag akkor sem volt tiszta. Noha kétségtelenül a többségi etnikai határok nem ott voltak, ahova azt behúzták. Egy birodalmon belül, amelyben valójában, a gyakorlatban, nem létezett a sokat emlegetett „nagy-Magyarország”.
    A trianoni lelki nyomort jobbára akkor szokás valóban előszedni, ha:
    1. A semmire jutás magyarázatára bűnbak kell;
    2. Valamit el kell fedni a füstölgő pofázással;

  • Nekem fáj „Trianon”

    ps: Mindenki (a nem magyarok is) tudják, hogy az 1920-ban megszületett nagyhatalmi- (elsősorban francia-) döntés fő oka az Osztrák-Magyar monarchia végleges felszámolása volt. A francia-német történelmi ellentét miatt a franciák (mint győztes hatalom) a németetek Közép-európai hátországát sikeresen felszámolták Trianonban. Ekkor hozták létre mesterségesen Jugoszláviát, Csehszlovákiát, „nagy Romániát” az érintett országok szemben állításával (divide et impera).
    A híres francia diplomácia sikere volt „Trianon”.

  • De mi az a „fal” a kepen ???

    Ketsegtelenul, a Washington DC-beli Viet-Nam memorial masolasa , ahol az aldozatok nevei van feltuntetve.

    S azon fuggetlen nemzetekben levo kozossegek nevei hasonloan feltuntetve, mint aldozatok???

    Valami mondja nekem hogy abbol sok es nem pozitive kritizalasok erdenek majd !!!

    Biztosan NEM fogja segiteni a nemzet kapocsolatat mind a szpmszedos nemzetekkel, ami soha sem volt jo, s ezzel az nem igen javul majd.

    Ez valami mostoba otletnek fog kisulni majd.

  • György Molnár

    Ugyanolyan bunkók vannak hatalmon, amilyenek miatt bekövetkezett Trianon, aminek köszönhetően a vérfürdő később Jugoszlávia felbomlásakor volt……És nem „nagy” Magyarország felbomlásakor…..Különben hogy lenne bármikor is „nagy” egy Magyarország ilyen kisstílű tolvaj-rabló-gyilkos gazemberekkel, mint Orbán vagy annak idején Szálasi volt…? Egyébként a háború előtt nem halt meg évente 24 ezer magyar orvosi ellátás hiányában….Vagy csak nem tudtunk róluk, most viszont ők hozzák nyilvánosságra, a stadionépítő, főtér-kövező tolvajok…..

  • Valamelyik trianoni évfordulón Bécsben voltunk. A magyarok zokogtak, átkozódtak és gyászoltak, az osztrákok ünnepelték a császárság végét, az új kor kezdetét. Pedig Ők vesztették a legtöbbet.

  • Ragaszkodnak Trianonhoz mint lókupec a döglött paripához.
    Azért arra kiváncsi lennék, ha holnap azt mondaná a Világ
    hogy Trianon aznaptól semmis, AKKOR mihez kezdenének?
    Új népvándorlás venné kezdetét a Kárpát-medencében ?
    Vagy kitörne egy polgárháború ? esetleg NATO ide, EU oda, lerohannának minket (ismételten) a románok meg szlovákok?
    Esetleg kissé megfejelve a harceddzett szerb szabadcsapatokkal?

    Mostmár nincs meg a ’19.-es dicsőséges Vörös Hadsereg,hogy legalább azt a keveset megvédje amit Párizs mellett meghagytak Magyarországnak !

    A bakkancsos vonulgató kopaszok csakúgy szanaszéjjel szaladnának mint ’45-ben nyilas elődjeik a szovjetek elől.

  • Bendeguz79
    2019 április 16
    11:17 de.

    Bendegúz, ez esetben tökéletesen egyetértek Magával, amit mondott az írásában. A Trianon az egy tragédia, de ez az emlékmű így ebben a formában a szomszédos országokkal való kapcsolatot ássa alá, de semmiképpen sem segíti a jó kapcsolatokat. Aztán főleg, hogy ez megint nem nemzeti konszenzus alapján, vagy szakmai – történelmi vita után, hanem a párthatalom egyöntetű akaratából épül – illetve ásódik bele a földbe, mert az emlékművet ássák (ahogy az árkokat is jelképesen) bele a Földbe. Ez annak a fala.

  • Ferenct Valószínűleg igazad van. És? Akkor kirobbantunk még egy háborút visszaszerezni? Marhaság lenne ugye? Sírunk és gyalázkodunk még 200 évig, hergelve a szomszédokat? Ez is marhaság. Akkor már csak egy értelmes marad, kihasználni maximálisan a lehetőségeket, vagyis tovább lépni. Egy erőszakolt visszacsatolás nem csak lehetetlen, de butaság is, mert sehol nincs magyar tőbbség. Akkor sem volt. Lenne vagy hat háborús gócunk az öt katonánkra. Gondolod a külhoni magyarok szívesen földdel egyenlővé teszik falvaikat, hogy Orbán alattvalói legyenek? Aligha ez az álmuk.

  • Kalocsai Miklós

    Ferenct
    2019 április 16
    11:07 de.

    Aki nem tudja elengedni halott hozzátartozóját, az lelki beteg. Ebbe akarnak bele kényszeríteni bennünket a nagyon magyar, nagyon keresztény, nagyon úri új uraink, hogy álcázzák amit Andrew írt.

  • De hiszen ezen a kis orszagon sem tudunk joletet biztositani még a sokmilliárdnyi eus támogatassal sem, csak lopni, csalni, hazudni!
    Az osztrakok meglehet annak örültek, hogy már leadták a púpot a hátukról!?

  • Jóllehet, en i sem tartom jonak az akkori dontest.
    Viszont az EU-ba csatlakozas ezt semlegesíti! Mára már többnyire újra egy ország lettunk. Sőt! Sokkal nagyobbak, az egész EU!

  • Ez jobb, mint a Nagymagyarország! Milyen gáz lenne Európaban, ha O1g egy akkora orszag pasája lenne!
    Félő lenne, hogy ő lenne a meghatározo az egesz EU-ban!
    Na! Ez a szerencsés oldala Trianonnak!

  • Ferenc: 1920-ban nem Magyarországot, hanem a Habsburg birodalmat osztották föl. Ezen kívül: minden állam mesterséges képződmény – az ember hozza létre: a magyar is.
    A dühöm annak szól, hogy lelkiismeretlen gazemberek ahelyett,hogy azt ünnepelnék, hogy Magyarország megszabadult az osztrák császártól, ráadásul azóta a legtöbb magyart elválasztó határ is megszűnt – ezt a szerencsétlen békét használják ürügyül uszításukhoz.

  • Margitka!

    Nekem bizony fáj Trianon,mint a tisztességes hazaszerető magyar többségnek……..!

  • Teljesen egyetértek Ferenccel!!!!!!!!!!!!!!

  • FERENC;

    Adatai a valosagtol elteroek.

    A haboru vegevel lettek mind a szomszedos nepek fuggetlenek. Mert kijelentetek onallosagaikat.
    A haboru 1918 Nocv. 11-en ert vegett.

    Az eredelyi romanok ki-kialtottak Romaniaval valo eggyesulesuket December 1-en, 1918-ban.

    Sot Kun Bela is haborut kezdett a mai Szlovakia ellen 1919 tavaszan. Tobb mint egy evvel a trianoni hatar-leszogesesek elott.

    A maguk tortenelmi emlekezesei igen gyatrak !!!

  • HUNCANADA;

    Valosagot irt !!!!!!

    Persze a maguk jelen parlamnary modszreik alapjan NEM ltezhet semmifele „nemzeti konsznzus!!!!!!

    Az a rendszer biztositja egy maroknyi politikusok korlatozhatatlan lehetosegeit.
    Azert NEM hajlandok azt ferladni.

    Nem engedhetik a lakossag tobbseg szavazata-altali allamigazgatas modszeret.

    Legalabb annyit tanultak a multbol az elvtarsaiktol.

    Nem emlekezne mi tortent a Szoviet vilaghodito hatalommal ???

    Amint Gorby csak egy picit is engedett a nepnek, minden osszeomlott.

  • Rátesi, a szövegébe akár bele lehetne magyarázni egy burkolt holokauszt-tagadást. Elhurcolás, falak, emléktáblák, gyász… Nekem mindkettő borzalmasan fáj, s mindkettő tagadása egy borzalmas bün!!!
    De ha sem nem zsidó, sem nem magyar érzelmű, akkor minek tartja magát ? Persze marad még az európai polgárság….

  • Bendeguz79
    2019 április 16
    4:21 du.

    Pontosan így Van Bende79, nem is létezik semmiben konszenzus Magyarországon jelenleg, de még a próbája sem. Igaza van ebben, jól látja. Ezért mondom oly sokszor, hogy ez a mai magyar (egypárt)rendszer a látszat demokráciával azt másolja alapjaiban amit Maga is mond, a szovjet komcsi módszereket. Örülök, hogy egyet gondolunk és ezt helyesen látja, hogy ezek ugyan azok a komcsi „elvtársak”, akik most vezetik Magyarországot.

  • ez a trianon is egy gittegylet mint a Pál utcai fiúkban… rágni a gittet addig sem kell mást rágni…és sok sok minden hasonló terjeng a világban

    magam részéről rágógumit sem soha és a trianon sem érdekel

    lapozzunk

  • Boda Marcsi
    2019 április 16
    3:27 du.

    Kendnek, mint béruszulónak az fáj, aminek a fájdalmát megfizetik. Ha holnaptól Munkács Magyarországhoz tartozna, de holnapután Orbán Putyin fenekéből előrángatná ennek az ellenjavallatát, akkor az elsők közt magyaráznád meg, hogy sosem volt magyar.

  • Boda Marcsi
    2019 április 16
    3:27 du.

    A hazaszeretet szép dolog, ha az nem csak szavakból áll, hanem pl. abból, hogy nem támogat olyan hatalmat, amely kifosztja a lakosságot és éjjel – nappal lopja a nemzet vagyonát. De Ön pont ezt támogatja, tehát eleve nem lehet hazaszerető. Ez magánál olyan mint amikor kijelenti, hogy ön keresztény, aztán a tettein, a kijelentésein valójában az ördög csettint nagyokat.

    Marcsi ugye tisztában van azzal, hogy „Nagy-Magyarország” egykori lakosainak kevesebb mint a fele (tehát KEVESEBB) volt csupán magyar nemzetiségű, mint az összes többi. Jaj, milyen kellemetlen helyzetbe hozom magát, mert Maga híres arról, hogy a számokkal hadilábon áll. Szóval talán így érti: kisebbségben voltunk saját hazánkban. Azaz teli voltunk mai nyelven szólva „migránssal”.

    Mindemellett a Trianoni békediktátum összességében igazságtalan volt, amit szerintem senki nem vitat. Én a bécsi döntéseket tartanám igazságosnak, mert az hellyel-közzel lefedte az elszakított területeken élő magyarok által határolt részeket és csak azokat. Mondom úgy, hogy részben székelynek is vallhatom magam. De ma már ennek sincs jelentősége, hiszen az EU-n belül értelmetlen mondjuk a revízió kérdése. Ebből a traumából fel kell nőni a nemzetnek, amelyre egy válasz az EU tagságunk.

  • Boda Marcsi
    2019 április 16
    3:27 du.

    Remélem nem magadat tartod tisztességesnek?? Hol voltál 1989 elött, amikor a Csauszescu valában terrorizálta a székelyeket?

    Gondolom akkor a magasban lengetted a Kádár-képet, vagy éppen az Internacionálét fujtad teli-tüdöböl

    Nem szégyenled magad?

  • En inkabb (99 evvel Trianon utan) ez miatt vagyok duhos:

    „Hiába próbálta a kampány legelején arra kérni a pártokat az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala, hogy ne használjanak pártpolitikai célokra gyermekeket, továbbra is minden nap díszletnek használnak óvodásokat, diákokat a politikusok.”
    A Kétfarkú Kutya el is viccelődött ezzel:
    https://4cdn.hu/kraken/image/upload/s–1pZCBb9S–/7IHRHVpQ1K5A85CUs.png

    „A viccet alig egy órával később élesben megcsinálta Pánczél Károly fideszes országgyűlési képviselő. Nem rendkívüli alkalom, napi gyakorlat.
    Gyerekeket vezényeltek ki Szigetbecsén egy üres telek legszélére. Hogy megnézzék az érdekfeszítő pillanatot, ahogy a képviselő elvégezi az első kapavágást az épülő új óvoda területén.”
    https://4cdn.hu/kraken/image/upload/s–RMrvjNqI–/7IHRWlgbFwIa81Cas.png

    Innen: https://444.hu/2019/04/16/nincs-az-a-vicc-amit-a-fidesz-ne-csinalna-meg-halalosan-komolyan

  • Andrew es Kalocsai Miklos – pontosan!

  • Ne mondjatok semmi rosszat a magyar birosagrol!

    „Nem engedte a bíróság a miskolci MSZP-s körzet megszüntetését”

    A fideszes miskolci önkormányzat jegyzője épp egy olyan választókörzetet akart megszüntetni és feldarabolni, amelyben az elmúlt 25 évben mindig ugyanaz az MSZP-s politikus, Bartha György nyert. A bíróság arra jutott, hogy nincs rendben a jegyző döntése.
    https://hvg.hu/itthon/20190416_Nem_engedte_a_birosag_a_miskolci_MSZPs_korzet_megszunteteset

  • Piros-Sarga-Kek, az nem Budapest zaszlaja ???

    Romania nemzeti szine a Kek-Sarga-Piros !!!

  • talalom;

    1918 November 11 -en a haborunak vege lett, az Osztrak-Magyar Monarchia ,az egyesult csaszari es kiralyi birosalom megszunt.

    Ausztria onallosagat jelentette ki ugyan ugy mint mind a szomszedos nepek melyek az Osztrak es Magyar egyesult hatalom alatt voltak.

    Ausztria nyerte hatalmat a mai Szlovakia, Erdely, Horvatorszag, Szlovenia ,Rutenia folott mert azok mind a magyar uralma alatt voltak amikor Magyarorszag egyesult Ausztriaval egyesult birodalomma.

    Sot az osztrakok torvenyuk alapjan nem csak megsemmisitettek a Habsbyrgok hatalmat, hanem meg egyetlen Habsburg sarjakat szamuzott.
    Azert a Habsburg sarj magyarorszagra probalkzott visszaterni az uralomra.

    Csupan Horthy vetet veget probalkozasanak.
    Ha jol emlekszem ketszer is probalkzott hatalamt visszanyerni Magyarorszagban.

    Nem mertek azt probalni Ausztriaban.

  • Többeknek
    „Nekem fáj Trianon”

    Analógia:
    Ha egy ismeretlen embert (aránytalanul) megver a rendőrség a kihallgatáson az nekem is fáj.
    (A példa rossz, mert ez esetben lehet jogorvoslat, de „trianon-ügyben” nincs, – még bocsánat kérés sincs.)

    Tudom, hogy a „trianon” előtti Magyarország nemzetiségei elégedetlenek voltak a magyar politikával (pld Kossuth L. politikája ’48-as szabadságharcban, stb), de ezt reformokkal oldani lehetett volna annak érdekében, hogy egyben maradjon egy kb 15 milliós gazdag ország. Ebben ellen érdekelt volt – mindenek előtt – a soviniszta és önző Franciaország.
    A a háborút lezáró döntéssel a szakadékba lökték Magyarországot ahelyett, hogy onnét visszarántsák és a reformok irányába ösztökéltek volna. Nem ez történt, hanem évtizedekre gyanakvást és ellenségeskedést alapozott meg a közép-európai országok között a gyarmatosításokban nagy gyakorlatos szerzett híres francia dipomácia szerint két legyet ütve: a) megfosztották ős-ellenségük Németországot közép-európai természetes- és történelmi „hátországuktól”, b) döntő politikai-és gazdasági-befolyást szereztek a franciák a térségben.
    Rövidebben: Nem a bűneink mértékében büntették meg Magyarországot 1920-ban, ezt már minden komolyan vehető történész elismeri.
    Ezért fáj nekem „trianon”.

  • Az úgynevezett Osztrák-Magyar Monarchia nem volt más mint egy Bécsből szervezett és irányított, felületesen összefércelt, összefoltozott tákolmány. A kapzsi, területek után vágyó Habsburgok, (a Habsburg Rudolf kezdte a kelet felé tolakodásukat), mesterséges politikai megegyezésekkel a különböző Európai fejedelmekkel és uralkodó házakkal összekacsintva, hódítások, a forradalmak, a felkelések, a szabadságharcok leveréseivel és számukra kedvező házasság kötések által, közép/kelet Európa térségében, ÉVSZÁZADOKON ! át, óriási területeket kebeleztek be. A Habsburg-dinasztia mindent megtett a saját biztonsági érdekeit nézve, hogy bővítsék a befolyásukat a Balkáni térségben, az Orosz és a Török birodalmak terjeszkedési vágyai ellen. Ráadásul a monarchia kormányzat sötét, falánk célja mindig az volt, hogy Magyarországot mégha a szuronyok segítségével is de végleg beolvasszák az összmonarchiába (Gesamtmonarchie). Jól tudták, hogy az Orosz Birodalom igényt tart Európa keleti részére, és hogy a Török birodalom a kard által lett fölépítve és a kard által volt fenntartva. A habsburgok a félelmükben létérdeküknek vették ezeket a területeket – ez volt az úgynevezett ’Drang nach Osten’ politika – és felelőtlenül csatolgattak balkáni területeket a birodalmukhoz, tekintett nélkül az akkori ott lakó népek etnikumi, kulturális különbségű származásukhoz. ( Pl; Bosznia bekebelezése). Hízott is a magyarok mája abban a téves hitben, hogy gyarapodunk. És mik voltunk mi, magyarok? A habsburgok jobbágyaik, a rabszolgáik, ugyanúgy mint ezen a területeken lakó németek, csehek, lengyelek, ruthenok, oroszok, szlovákok, ukránok, bunyevácok, zsidók, horvátok, szerbek, románok, cigányok, örmények, görögök, muzulmánok, olaszok és még ki tudja hány területi hovatartozás nélküli kissebségek.

  • És kik voltak az urak e népek felett? A Habsburgi uralkodó ház udvarhű magyar főnemesei és a családjaikhoz tartozó hercegek, nagyhercegek, főhercegek, hercegnők és érsekek, kiskirályok – nagykirályok, császárok, Ő-fő-méltóságú nagyságos főurak, nagyságosnagyasszonyok, mágnások, grófok, bárók, püspökök, nemesi előjogokkal felruházott földbirtokosok és egyébb nemesvérű naplopók. (közben a jó magyar nép – kik a nap hevében, éhen-szomjan, kétségbeesve tengett – Petőfi szavaival).

  • Geyza
    2019 április 16
    12:04 du.

    „Ragaszkodnak Trianonhoz mint lókupec a döglött paripához.
    Azért arra kiváncsi lennék, ha holnap azt mondaná a Világ
    hogy Trianon aznaptól semmis, AKKOR mihez kezdenének?
    Új népvándorlás venné kezdetét a Kárpát-medencében ?
    Vagy kitörne egy polgárháború ? esetleg NATO ide, EU oda, lerohannának minket (ismételten) a románok meg szlovákok?
    Esetleg kissé megfejelve a harceddzett szerb szabadcsapatokkal?”

    ——————————————————————–

    Ez itt a helyzet Trianon ügyben, nem más – jól összefoglaltad a lényegét! Ám kérdés, a T. miatt „fájdalmukban” most itt búsongók közül hányan gondolták ezt végig? Mi lenne a megoldás -vagy azt oldják meg mások, a kibicnek semmi sem drága?

  • Az a katyvasz, ami B79 fejében a magyar eseményekről van, szóra sem érdemes. Ha nem tudja, hogy 1919-ben nem határokat, hanem demarkációs vonalakat jelöltek ki a győztesek,hát nem tudja. Ezért is igyekeztek délkeletről a román, északról meg a cseh csapatok a demarkációs vonalakat minél beljebb tolni magyar területre, hogy a majdani béketárgyaláson kész tényként állíthassák: az ő országuk területén állnak csapataik. A románok a Tisza vonalát szerették volna határnak, Szolnoknál álltak csapataik. A csehek a Jászságig szerettek volna lejutni. A szlovákok éppen a tanácsköztársaságuk megvédésével voltak elfoglalva.
    Április-májusban (19-ben) márlátszott, hogy a Vyx jegyzékbe szereplő jövőbeni határvonallal sincsenek megelégedve a románok és a csehek, így támadást indítottak több helyen. A KuK – beleértve a magyar haderőt is, hiszen a monarchiában közös volt a hadügy – szétverve, vezetés nélkül. Május elsején a Tanácsköztársaság mozgósított: akkor álltak föl a munkásszázadok, hazaszerető volt KuK tisztek – pl.Stromfeld Aurél vezetésével, aki a Vörös Hadsereg vezetője lett. Északon sikereket értek el: visszavívták Miskolcot, Balassagyarmatot, s reális esély volt Kassa visszaszerzésére. tehát: NEM KUN BÉLÁÉK TÁMADTÁK MEG A CSEH csapatokat, bár tény: átlépték a demarkációs vonalat. A románok a Tiszánál álltak. Az antant azt ígérte a tanácskötársaságnak, hogy ha visszavonulnak északon a demarkációs vonalak mögé, akkor a románokat is elzavarják a Tiszától. A magyar Vörös Hadsereg katonai vezetői győzködték Kun Bélát – folytassák a harcot, a lakosság segítségével esély van arra, hogy saját erővel szorítsák vissza a románokat a demarkációs vonalra. Eközben a vitézkedő nagybányaiak és társaságuk a franciákkal egyezkedtek arról, ki lehet úr Magyarországban, ha végre béke lesz. Úgyhogy vitéz nagybányai már akkor elárulta az országot.
    Végül: NEM A MAGYAR VÖRÖS HADSEREG TÁMADTA MEG A SZOMSZÉDOKAT, azok lépték át az antant által kijelölt demarkációs vonalakat.

  • Nem szoktam válaszolni bodaságokra. DE most mégis.
    A hazaszeretet nem katasztrófaturizmus, ahol abban kell versenyezni, hogy kinek nagyobb a szívfájdalma.

  • SzandiMandi
    2019 április 16
    10:13 du.

    Na igen.
    Vannak még Bíróságok és bírók, akik nem hajtanak fejet, de csak idő kérdése mikor darálják be ezeket is.

    Gondolj a „Közigazgatási Bíróságokra” ami Brüsszelben is kissé kiverte a biztosítékot.

  • HunCanada
    2019 április 16
    6:45 du.

    „Boda Marcsi…A hazaszeretet szép dolog, ha az nem csak szavakból áll, hanem pl. abból, hogy nem támogat olyan hatalmat, amely kifosztja a lakosságot és éjjel – nappal lopja a nemzet vagyonát”

    Hát igen.
    Újabb idegborzoló hír:

    https://nepszava.hu/3032784_majdnem-8-milliard-forintba-kerul-a-magyar-adofizetoknek-a-giro-ditalia

    Mi a LÓFASZ kerül 7,7 MILLIÁRD FORINTBA EGY SZAR BICIKLI-VERSENYEN ???????????????????????????????????

    Ezt magyarázza meg az idióta OIM*

    Miközben a Magyar Tudományos Akadémia mostanra fizetésképtelenné vált (Én csak tudom mert évek óta dolgozok nekik egyéni vállalkozásban) továbbá a kórházak néhányszáz milliókkal vannak eladósodva és romokban ez egészségügyi ellátás?
    A nyugdujasok 10 év óta nem kapják meg az inflációval VALÓSAN arányos emeléseket ???

    ÉS AKKOR 7,7 MILLIÁRD EGY KURVA BICIGLIVERSENYRE ???!!!??!!!

    A Forma1 nem szokott ennyibe kerülni pedig azért az kicsivel komolyabb játék !

    Érdekelne mikor és miből térül meg ez a pénz az adófizetőknek.
    Talán a nézőknek eladott jegyekből? Nevetséges.
    Vagyhogy a Világ felfigyel ránk? Már így is épp eléggé felfigyelt ránk.

    Szóval megint egy trükkös pénz-kisíbolás az Államkasszából.

  • Rodeo11
    2019 április 16
    6:29 du.

    Majd ez a kis maoista görcs fogja megmondani miről társalogjunk itt.

  • Geyza
    2019 április 17
    8:51 de.

    Geyza, ezek költői kérdések, tudjuk miért kerül minden kétszer annyiba mint máshol. A kerékpárverseny az még hagyján, de a Puskás kiállításra 3 900 000 000 , azaz három milliárd kilencszázmillió forint vajon mire megy majd el? Na..és kit bíznak meg vele? AKi elkúrta az 56-os megemlékezést, elkúrta a Sorsok házát, történelmet hamisít, azaz semmihez sem ért, eddigi referenciái mind kudarcosak, ő a Schmidt Mária. Na neki megy a pénz, amiből jó része vissza fog ömleni Orbánhoz mint minden egyes ellopott, aztán így tisztára mosott pénz.

    Gyerekek! 3,9 milliárd töredékéből, mondjuk 390 millióból is világszínvonalas Puskás kiállítást lehet csinálni.. Persze, hogy a többit ellopják itt is ott is meg a kerékpárversenynél is. Ily egyszerű.. A Boda meg ezt szereti, neki ez a hazaszeretet amit a hatalom művel, ahogy zsebre teszi az emberek pénzét nap mint nap. Mire kell, hát ebből van Orbán Ráchelnek 12 millió forintos karórája, kastélyra, pompára gicstáskára, hiszen a Turisztikai Ügynökségnél „CSAK” szabadidejében, ingyen ad tanácsokat, (Nyilván). Közben lezsírozza, hogy férje Tiborcz közeli cég nyerjen épp a napokban kétmilliárdos állami megbízást. Ki más, ha nem mindenhol és mindig ők nyerjenek állami pénzt, amit zsebre tehetnek? 😀 Vicc ez az ország, de inkább siralmas – és minderről az a csupán uszkve két és fél millió, a hatalom által folyamatosan hülyére vett Bodaszerű ember tehet aki ezt elnézi és közben azt hiszi, hogy ez a hazaszeretet.

  • Kedves Margit !
    – Talán a Trianon is olyan mint az 56, mindenkinek más és más…
    – Szomszéd országok, hasonszőrű diákjai, itteni egyetemeken is vannak… Ők a magyarokkal ellentétben a saját oktatási renszerükben komplett történelmi képet kaptak a Trianonról…
    – Ez a magyarokra nézve eléggé lealázó…sőt, helyenként állítják olyan hogy magyar nincs is… tagadják a Trianon előtti és utáni Magyarország kontinuitását…
    – Az itteni egyetemi könyvtárakból, a magyar kiadású történelem szemlélet eltünt… Csak az „utódállamok” nézőpontja ismerhető meg…
    – Ezt fordítgatják világnyelvekre így amit mi méltánytalanságként, éltünk meg csak a mi „problémánk” amivel nagyon egyedül vagyunk…

  • SoB*

    Neked miben fáj Trianon?
    Ha nem lett volna Trianon akkor valszeg
    nem veszünk részt a Második Vilháb.-ban te meg
    nem mereszthetnéd magadat az adófizetők pénzén egy
    olyan tanfolyamon aminek a te szempontodból semmi értelme

  • Slapóca!
    Oktondi okoskodás helyett inkább eztetetet magyarázzad meg:

    https://nepszava.hu/3033006_eltunteti-oszlopairol-a-hvg-plakatokat-a-mahir

    Te állítólagosan értesz az ilyen hír-mizériákkal összefüggő dolgokhoz (bár szerintem nem)

  • Pityi Palkó
    2019 április 17
    5:15 de.
    Pityi Palkó
    2019 április 17
    5:29 de.

    Gratulálok, ez mestermunka volt, de had toldjam meg avval, hogy szerintem a birodalom csatolt részeihez tartozó, érdekből túlzottan lojális, seggnyaló, a valódi osztránál is osztákabbnak tetszelgő felső nemesi réteg segítsége nélkül a „birodalom” egyben tartása ilyen sokáig nem sikerülhetett volna. Lehet hogy, Orbán tőlük lopta el a sisztémát?

  • Pityi Palkó
    2019 április 17
    5:15 de.
    Pityi Palkó
    2019 április 17
    5:29 de.

    Elnézést a betükihagyásokért!

  • Slapaj! Olyan hogy „magyar kiadású történelem” nincs. Olyan se,hogy „román kiadású”. Az nem történelem, hanem mesedélután… (Amit most a szőke agitproptitkárnő szorgalmaz: hogy történelem címén mesékkel és mondákkal tömjék tele a gyerekek fejét.)
    Sajnos nem tudom bizonyítani, mert nem őrzöm 50 éve az általános iskolai tankönyveimet – de az I. vh-t az 1961-62-es tanévben tanultuk. Illetve tanították. Feketén-fehéren benne volt, hogy a győztes Antant elcsatolta a monarchia magyar királysági területeinek kétharmadát, rajta a magyarajkú lakosság millióival:a törtnelmi atlaszban precízen megjelölve, mely területek kerültek Romániához Csehszlovákiához stb Meg is lepődtem, amikor a hetvenes években Romániában járva a kortársaim nem tudták, hogy ott komplett magyar települések léteznek. Figyelni kellett volna az iskolában: ez a titok.
    Csau nemzetiszocialista diktatúrát tartott fenn szépen profitálva ebből a hidegháborús években. Amint beütött a „békés egymás mellett élés” megkezdődött a Csau-rendszer eróziója, bár néhány évig még fenn tudták tartani a „pávatánc” lépéseit a nemzetközi színpadon.
    Ezért életveszélyes az a „magyar kiadású” történelem tanítási koncepció, hogy „többet kell tudniuk a diákoknak a hősi magyar múltról, kevesebb elég a világtörténelemből. Baromság: ha nem tudod elhelyezni a nemzetedet a világtörténelmi eseményekben, akkor olyan hülye maradsz, mint a bo…, szóval, mint sokan.

  • Geyza felvetese telitalalat: mit lehet kezdeni ma Trianonnal?
    (Kozel 100 evvel a dontes utan.) Ertheto, ha sok honfitarsunknak faj. Szep irodalmi muvek is szulettek a temaban – ami gazdagitotta a csodalatos magyar irodalmat.
    De tenyleg mihez kezdjunk ezzel ma, amikor tagjai vagyunk az EU-nak, ami alapvetoen azert jott letre, hogy megfekezze azt a nacionalista rivalizalast aminek eredmenyekeppen 2 db vilaghaboruval voltunk szivesek megajandekozni a vilagot (marmint europa).
    A mostani majus vegi EU valasztasok tetje is pont arrol szol, hogy milyen iranyba menjen tovabb az EU.
    – A magyar, lengyel, olasz kormany a nemzet szuverenitas elsodlegesseget hangsulyozza az europai egyesult allamok – szeru, melyebb integracioval szemben. Ezt tamasztja ala a kormany egyre eroteljesebb Horthy nosztalgiaja, mindenki ellenunk tamad retorikaja. Ha ez a nezet fog gyozni az EU-ban (Mo-on az ismert okok miatt biztosan) akkor kedves feleim azzal kell szamolnunk, hogy a hon ahitott nacionalizmus fel fog erosodni a szomszedainknal is (amire maris utal nehany apro jel). (Nem biztos, hogy ebbol olyan nagyon jol fogunk kijonni, es ez meg csak a kisebbik bajnak tunik.) Ezzel az onsajnaltato, dicso multba revedo retorikaval kiegeszitve az elesett, es raszorulo menekultekkel szembeni erzeketlen „migrancsozassal” – konnyen kerulhetunk a Trianon elotti „kozutalatnak orvendo” helyzetbe.
    A masik ut az integracio elmelyitese lehet ami pontosan ellentete a nacionalista felfogasnak. Eleg reg ota koztudott, hogy egyedul nemetorszag eletkepes az EU-ban onmagaban(egyedul N.o. kepes felvenni a technologiai versenyt (bizonyos szinten) Kinaval es az USA-val. Varhato, hogy az euro zona tagallamok az unio elmelyiteseben lesznek erdekeltek (Tobbkoros EU), amibol jo esellyel kimaradunk (bocsanat koveteljuk a kileptetesunket, mert minket nem lehet csak ugy kirakni!)

    Lehet valasztani draga feleim, az arvalanyhajas dicsomultunk mar annyi remek dontesre vezetett. Neha talan erdemes lenne szamolni a kovetkezmenyekkel.
    Asszem mindenki erzi a realitasat annak, hogy mint „kozepeuropai nagyhatalom” valahova igazodnunk kell – legyen ez inkabb Oroszorszag??? (Ugyis olyan jok a tapasztalataink veluk 🙂

  • Jani! Karinthy Frigyes 1887-ben született: 33 éves koráig a monarchiában élt, ahol – viszonylag jómódú polgár lévén, természetes volt, hogy útlevél nélkül nyaralhat Abbáziában, kúrálhatja magát Herkulesfürdőn, vagy Baden-badenben. Naná, hogy fájt neki hazája háborús veresége. Bár lehet, hogy szerencséje volt, hogy 1938-ban meghalt: a szülei ugyanis kitért zsidók voltak, akik gyermekeiket – őt is – születésekor megkereszteltették, nem biztos, hogy megúszta volna a következő éveket.
    De ma 2019 van! Közös hazában – unióban – vagyunk Erdéllyel, a Felvidékkel, ismét útlevél nélkül mehetsz Rijekába (Abbázia) Karlovy Varyba (Baden-baden), Herkulesfürdőre!
    Mindenki, aki ezt a folyamatot bármilyen butító „szívfájdalom” – vagy nagyonis jól látható hatalmi érdek miatt veszélyezteti, az egy utolsó, galád nemzetáruló.

  • 2.”Jobb olyan házba menni, ahol gyászolnak, mint olyanba, ahol mulatnak, hiszen így lesz vége minden embernek. Szívlelje meg ezt, aki él!
    3. Többet ér a bánat, mint a nevetés, ha a szomorú arc mellett jobbá lesz a szív. 2Kor 7,10
    4. A bölcsek a gyászolók házára gondolnak, az ostobák pedig a vigadozók házára.
    5. Jobb a bölcsek dorgálását hallgatni, mint ha az ostobák énekét hallgatja valaki.”
    / A Prédikátor könyve 7. fejezet/

  • talalom
    2019 április 17
    1:49 du.

    Margitkának minden szava az én véleményemmel egyezik.

    Hogy még mindig milyen sok cimeres ökör van ebben a Kárpát-medencében akinek nincs egy tyuknyi agya felfogni, hogy az Európai Unio pontosan arról szól, hogy vége legyen a „nemzetek közotti acsarkodásoknak”

    Mert miröl is szól a nemzeti acsarkodás?

    Pontosan nem másról, mint a nemzetesi cimek jogán való „einstad” vagyis a nemzetet a volt grófok, bárók és pereputtyaik, segnyalóik pont azért védték bármi áron, mert hogy ezzel igazolták a jogot a saját szemétdombhoz.

    Most ugyanazt kaptuk a nagy nemzeti „önbecsüléssel”, vednünk kell azokat, akik a nemzeti zavarosban halásznak. Azokat akik ujra fel akarják osztania koncot, vagyis az országot.
    Kijelölik a teritóriumokat, körbehugyozzák.

    Ez a turulkodás, meg a nagy hazafiaskodás.

    Akik védik ezeket vagy cimeres ökrök, vagy érdekeltek a lopásban. Vagyis egy nagy halom roncsok

    A többi hazugság és szemfényvesztés

  • jani
    2019 április 17
    2:46 du.

    Ezek szerint a Te világod csak gyász és pusztulás.
    Ha nem temetkezési vállalkozó vagy, akkor fordulj orvoshoz.

  • Margit kituno megjegyzeset alatamasztani latszik az a teny is, hogy Karinthy masodik feleseget, (a szinten kikeresztelkedett) Bohm Arankat 1944. junius elejen Zalaegerszegrol Auschwitz-Birkenauba deportaltak, ahonnan mar nem is jott vissza.

    Ha mar fajdalom es gyasz: tegnaphoz 75 eve, 1944. április 16-án kezdődött meg a gettósítás Magyarországon. A gettókba zárt vidéki zsidóságot mindössze pár hét leforgása alatt deportálták és meggyilkolták.
    Ekkor alakították ki az első gettókat a Felvidéken, Északkelet-Magyarországon és Kárpátalján: Beregszászon, Felsővisón, Huszton, Kassán, Kisvárdán, Máramarosszigeten, Mátészalkán, Munkácson, Nagyszőllősön, Nyíregyházán, Sátoraljaújhelyen, Técsőn és Ungváron.
    Emlékezzünk együtt az ártatlanul és brutálisan meggyilkolt százezrekre, a kiszolgáltatott gyermekekre, asszonyokra, öregekre és férfiakra, akiknek egyetlen fölróható„bűnük” az volt, hogy zsidónak születtek.
    Küzdjünk együtt érte, hogy a magyar társadalom soha többé ne válhasson antihumánus ideológiák rabjává.

  • talalom
    ápr.17. 1:49

    „De ma 2019 van! Közös hazában – unióban – vagyunk Erdéllyel, a Felvidékkel, ismét útlevél nélkül mehetsz Rijekába (Abbázia) Karlovy Varyba (Baden-baden), Herkulesfürdőre!
    Mindenki, aki ezt a folyamatot bármilyen butító “szívfájdalom” – vagy nagyonis jól látható hatalmi érdek miatt veszélyezteti, az egy utolsó, galád nemzetáruló.”
    ————————————————————-

    Ez végszónak is beillene – minden egyes szavaddal mélységesen egyetértek, mert pontosan azt írtad és úgy írtad ahogy én is gondolom, de csak törtem a fejem hogyan fogalmazzam meg, hogy senkit se bántsak meg, mégis egyértelmű legyen a mondanivalóm! Te összehoztad, köszi!

    Egyébként jártam Abbáziában /Opatija / gyönyörű hely, nem is lehet betelni vele, a régi szálloda soron még valósággal „érezni lehet a monarchia” levegőjét, de Rijeka /Fiume kb 12-14 km-re van tőle!

  • Talalom

    Igen. Már 21.század van. Az Európa Unióban és állítólag demokráciában élünk és NATO tagok vagyunk. De úgy beszélsz, mintha Horthy Magyarországában élnénk és rettegnünk kéne az Antanttól meg a kisantanttól. Meddig?

    Nem csak jobboldali túlzásokkal lehet veszélyeztetni a kedvező folyamatokat, hanem a magyar baloldalra jellemző – szerintem már túlhaladott – aggodalmaskodó „megfelelési kényszerrel” is.

    Én nem látok olyan jelszavakat, hogy „Mindent vissza!” Miért vizionálsz hagyományos fegyverekkel vívott háborút? Ennyire nem hülye Orbán. Én megelégednék, ha magyarok lakta szomszédos országokban valódi demokrácia lenne, amelynek része a kisebbségi jogok tisztelete is.

    Bevallom, én jó adag pártpolitikát és nem csupán nemzetféltést érzek a baloldali hozzászólóktól. Zsigerből eltúloztok minden másik oldalról érkező magyarsággal kapcsolatos szándékot. Ahogy egyébként – mindent. Próbálj ne csak kifelé toleráns lenni !

  • talalom;

    Magyarorszag az EU tagja, de NEM az EU ingatlan teruklete, hanem annak egyik tag-allamanak a terulete ahol maga el.

    Ha jol ertem meg Brussel sem egy fuggetlen terulet Beguintol, mint a US-ban a Washington D.C. Az az egy teljesen figgetlen terulet minden tag-orszagtol.
    D.C. = „District of Columbia”, Kollombuszrol elnevezve.

    Sot a teljes fuggetlensegenek celjabol, meg a D.C. lakossaga alatal nevszerint valasztott kepviseloik csak mint „delgate” s nem „kepviselo” cimuk, de NEM szavazhatnak az 50 tag-orszagokkal.
    Csupan a D.C.ugyeiben.
    De a D.C.-nek van harom (3) elnok-valaszto kerulete.

    Na mi a modszer Brusszel eseteben ????

    S barmely EU tag-orszag polgarai egyben EU allampolgarai is ????

  • Jani! Azt nem tudom, honnan vetted, hogy szerintem „rettegni kell az Antanttól” – mindegy is.
    De. Majdnem mindegy, mit akar a magyarországi első szolga – a lényeg az, milyen következményekkel kell számolnunk, ha tovább erősödik a soviniszta uszítás, mostanában sunyi irredenta célzásokkal tűzdelve. Szerintem a kormányfő azért sündörög Putyin körül, mert azt reméli: az orosz-ukrán konfliktus során leeshet neki valami – mondjuk 1-2 járásocska Kárpát-aljából. (Ennek van reális esélye.) Akkor aztán bebalzsamozva hordja körül a sok agyatlan.
    Látom, tudom, micsoda piaca van itthon ennek a hazug, giccses „nemzeti fájdalomnak” – ez kíséri az európai parlamenti választások kampányát. Valamelyik agyament széljobb csapat egyenesen az Európai Bizottság feloszlatását követeli. Azt az EB-t támadja, ami az általunk választott képviselőkből áll. Nem ám az Európa Tanácsot (ET), aminek a tagjai viszont az országok kormány- és államfői, és amire a multiknak nagyobb a befolyásuk. (Naná, otthon ők pénzelik a kampányukat.)
    „Én jó adag pártpolitikát és nem csupán nemzetféltést érzek a baloldali hozzászólóktól” – írod. Naná, hiszen pártokon keresztül mondhatjuk el különböző elképzeléseinket. Hiszen a jobbosoknak is pártjaik vannak: ezek a pártok tán kizárólagos koncessziót váltottak ki „nemzetféltésre”?
    Szerintem különben sem „félteni” kell a nemzetet: ha a gyerekedet örökösen csak félted, nyámnyila, pipogya alak lesz belőle – még jó ha nem meghunyászkodó, álszent hazudozó.

  • Ja, kösz Besancon! Persze, hogy Opatija és nem Rijeka. Csak elkapott a hév. (Pártpolitikai szempontból:DDDD).

  • Talalom

    Azt még nem hagyom szó nélkül, hogy Karinthy hazaszeretete szerinted a Monarchiabeli társadalmi státuszának kiváltságaiból fakadt. Meg hogy, bezzeg, ha megérte volna a Holokausztot!
    Hát, igen! Nehogy már szeretni lehessen Magyarországot. Radnóti nem csak megérte, de áldozatává is vált a Holokausztnak. Mégis a magyar irodalom egyik legszebb versét írta, amelyben nem kívülálló idegenként fogalmazott, hanem teljes mértékben azonosul hazájával. „Belőle nőttem én, mint fatörzsből gyenge ága” Nem feltételezek mást Karinthyról sem.
    https://www.youtube.com/watch?v=hAN0-mLPzpw

  • J a n i
    IV.17
    9:30

    Amikor ezt a föltett, szentimentalizált videómunkát nézegeted, két könnycsepp között talán gondolj még az alábbiakra is:

    Karinthy*, 1938-ban hagyta el ezt az árnyékvilágot. Ezért aztán „hál’isten” már nem érhette meg azt, megúszta, hogy az ő számos tagú rokonságát miként deportálták, illetve azt, hogyan is semmisíthették meg Auschwitz-ban, avagy miért is
    lőhettek bele a Dunába ugyancsak ezzel a
    „t r i a n o n i . f á j d a l o m m a l”
    olyannyira á . t i t a t o t t . szívű és
    nemzetféltő honfitársainkat…

    Karinthynak nem kellett végiggondolnia azt, hogy még azokat rokonait is, akik 1940-41-ben még éljenezve és nemzetiszín és horogkeresztes lobogókkal a „hazatérő Horthy rendszer” bevonuló seregeit Kormányzóúr Őfőméltóságával egyetemben fogadták a visszacsatolt területek nagyobb városaiban, miért is kellett-volt mindössze 3 év múltán*** előbb begettósítva, majd ugyanott magyar vagonokba családostul bezsuppolva, magyar csendőrök és rendőrök őrizete mellett akár egykori monarchiás területeken is telepített haláltáborokba transzportálni őket…

    Neki már a budapesti leszármazottai, rokonai és a véletlen életben maradt, >e levél címzettjéért< hazaszerető kisfiáért** sem kellet már aggódnia, aki később regényben, illetve filmben; a . B u d a p e s t i . t a v a s z b a n . örökítette meg bujdosásukat, azaz a haza háláját szerető polgárai iránt…

    *A család eredeti neve Kohn, majd Karinti, később pedig már Karinthy…
    ** Ferenc – becenevén – Cini
    *** Sőt arról, az 1941-es 20-ezer Körösmezei-i (azaz Kamenyec-P.-i) szintén kivégzett áldozatról már nem is beszélve akik között nem biztos, hogy volt közvetlen K.-rokon…
    .

    Áldás&békesség !

  • Jani 7.35

    „Én megelégednék,ha a szomszédos országokban… demokrácia lenne” írod.

    – Mert ugyebár nálunk maradéktalan demokrácia van… 😀

    Másrészt, többek között ennek az emlékműnek is pontosan e „mindentvissza nosztalgia” a szülőatyja. Amit ezzel kapcsolatban Orbánról írtál, hogy állítólag ő „nem hülye”, az éppen arról szól, hogy lassan szépen, de előre… [vagyis a „Kettőt előre, egyet hátra” politika {Lenin?}]
    Vagy itt van a (nem orbáni) magyar bölcsesség a sunyiságról; a „l a s s ú . v í z . p a r t o t . m o s.

    (Ennek a szellemnek köszönhető az Orbán-család {Cosa Nostra} szinte hihetetlen mértékű meggazdagodása is, benne Mészáros Lőrinc gázossal együtt, ma Orbán a 2057-ik leggazdagabb ember a világon(!), ami nem semmi ahhoz képest, hogy életében még nem dolgozott semmit, a falusi böllérkedést leszámítva, ami biza előre lépés egy kondás esetében…)

  • jani
    2019 április 17
    7:35 du.

    Anno, többek között pont az vezetett Trianonhoz, hogy a Monarchia magyarsága leszarta a nemzetiségeket. Jelenleg a nemzeti magyarságot a politika a saját inkompetenciája, gyengesége fölé húzott lepelként használja. Miközben szándékosan provokálja a környező ország regnáló hatalmi szervezeteit.
    Orbán a permanens ellenállás és harc retorikájával él, mert a teljesítménye egyébként gyenge mint a tavaszi lepkefing. Ha valamitől félteni kell a nemzetet az éppen Orbán hideg polgárháborúja. Az, hogy a jobboldal, hatalomféltésből, hatalmi vágyakból, vagy bármi miatt ehhez asszisztál, nem túlzás kérdése. Látható folyamatosan.
    Miközben fenntartom: Egy olyan területen, ahol politikai és nyelvi határok lehetnek, de valós származás-etnikai határok nincsenek (de persze TE gyorsan felsorolhatod az összes biológiai ősödet 1000 évre visszamenőleg), ott egyszerűen ostobasűg ezzel revolverezni. Akár szó szerint, akár képletesen.
    Ugyanakkor adott a lehetőség, hogy valós közös jövője legyen az itt élőknek. De ez nyilvánvalóan csípi a nacionalisták szemét, mert veszélyezteti a saját kis izolált szemétkupacukat. A sok kopasz szeméttel.

  • Dubois

    Szerintem, ha Orbánnak választania kéne a történelmi dicsőség és a vagyon között, szerintem az előbbit választaná. Úgy vélem, hasonlóan puritán, mint annak idején Kádár volt. A vagyon legfeljebb a hatalmához kell.

  • Andrew_s

    Más helyen már kifejtettem, hogy a pártok egymást vádoló túlzásai a többpártrendszer szükségszerű velejárói. Kölcsönösen egymás lejáratásában érdekeltek és gyakran (folyton) elveszítik a mértéket. A rendszerváltás után így éledtek fel olyan ellentétek, amikről már azt hittük, hogy el lettek hantolva.

  • málnaszőr

    Igazad van.

  • Parács Péter Pál

    Sziasztok!

    Szerintem azon kellene mélyen elgondolkodni, hogy mi motiválta a Trianont és egyáltalán minden háborút illetve területi felosztást?
    Az uniós rendszer egyrészt praktikus ugyan, de meg kellene tartani a „tagállamok” szuverenitását és kultúráját.
    Nem igazán vezet jóra továbbá, ha hirtelen tömeges bevándorlás történik, hiszen teljesen más kultúrák és szokások stb. ütköznek. Nyilvánvaló tehát a merőben való különbözőség, ami kvázi konfliktust kelt, kelthet.
    Az is érdekes, hogy Kelet-és Nyugat Berlin miként tudott visszaállni, egyébként annak történelmi rendje-módja szerint.
    (Nem tán a Szovetszkij UNIÓ „bukása” volt az esély?
    -Egyébként a magyar közmondás szerint közös lónak túrós a háta. Ezért kellene megtartani egy uniós közösségében az államok szuverenitását többek között.

    Üdv.
    Parács P.P.

  • PPP! 1. A lónak nem túrós(vagyis tejtermékkel bekent), hanem turos (régi magyar szó, sebesedést jelent) a háta. Ennyit egy hazzaffy igazán tudhatna.
    2.Egy föderális együttműködésben minden fél felad valamit az önállóságából: a mostani EU-ban is így van. Pl. a német, holland stb. polgárok lemondanak adójuk egy jó részéről, hgy abból az Európai Unió egységesülését segítsék elő. A minimum, hogyha látják, hogy támogatásukat maffiaszerűen működő állami vezetők saját családjuk gazdagodására használják, miközben minden keresztény, európai erkölcsöt áthágnak, hogy ezeknek a vezetőknek (nem népeknek!) szólni lehessen: coki!
    Hálás lennék, ha konkrétan megjelölnéd: miféle szuverenitásra gondolsz? A nyelvhasználatot ne említsd: az EU-nak jelenleg huszonvalahány hivatalos nyelve van, köztük a magyar. Ami azt jelenti, hogy az Európa Parlament üléseit huszonvalahány nyelven közvetítik, és ajánlásai valamennyi nyelven megjelennek: magyarul is. A kérdés az: ezek az ajánlások kötelező törvényekké érvényesíthetők lehessenek az EU minden országában. EP migránstörvény nincs: csak annyi, hogy a tagországoknak segíteniük kell/ene e problémával súlyosan érintett társaikat: Olaszországot, Görögországot. Még csak nem is pl. a Magyarországra jutó 1200 bevándorló ellátásáról lenne szó: csupán arról, hogy a bevándorlási kérelmeket segítsenek ELLENŐRIZNI a görög, meg olasz hatóságoknak, ahol konkrét tízezrek élnek táborokban. Ezt a javaslatot sikerrel megfúrták az olyan ostoba, korlátolt kormányok (és nem népek!) mint a magyar, meg a lengyel. Merthogy az Európa Tanácsban – lakosságszámtól, gazdasági erőtől függetlenül minden tagnak azonos súlyú szavazata és vétójoga van.
    Az EU előtt két út áll: marad a „nemzetek Európájának”,ahol a gazdagabb, erősebb nemzetek megmondják, mi legyen, a többiek meg maradkodnak koncon. Vagy megnöveljük az Európa Parlament súlyát, – amelynek tagjait május 26-án választjuk – és az ott hozott törvények végrehajtását kötelezővé tesszük az összes tagország számára. Az EP ma csak ajánlásokat tehet, törvényeket nem hozhat: tehát olyant sem, hogy egységes legyen a minimálbér.
    Jani! Talán észrevetted: nem szívesen foglalkozom a pillanatnyi kormányfő személyével, bár példa nélküli személyi kultuszt épített ki magának. Éleseszű embernek tartom, akiből azonban hiányzik mindenféle erkölcsi tartás,etikai érzék. Én is úgy gondolom, hogy inkább történelmi dicsőségre tör. Olcsóbban megúsznánk,ha „csak” milliárdos akarna lenni. Politikai ütemérzéke kiváló:ám erősen közepes stratégiai átlátóképessége miatt képtelen jelentőségre szert tenni a nemzetközi porondon – ahogy ez egyébként Kádárnak – sokkal rosszabb körülmények között is sikerült. A puritánságot illetően: Kádár sose költözött volna a Várba, ez a mai kormányfőnek a személyi kultusza erősítéséhez kell. Mert azt hiszi, attól lesz jelentős, ha történelmi székekben ül. A nemzetközi porondon ez inkább nevetséges – baloldali, jobboldali körökben egyaránt. Ahogy ezt az ENP-ben elszenvedett kudarca, de még inkább Salvini – nagy elvbarátja – fricskája mutatja.

  • Tüske Zsófia

    PPP:
    Trianont egy elvesztett háború motiválta, valamint a magyarok legendás és minden alapot nélkülöző felsőbbrendűségi érzése, amivel igyekezett a nemzetiségeit maga alá gyűrni.
    A bevándorlás ellenzésével szíveskedj orbánhoz fordulni, aki minden ilyesmiben egymaga dönt, és nagy tételben importál – pénzért – bevándorlókat családostól és olyan vendégmunkásokat, akik sokkal több szociális juttatást élveznek, mint amit a magyar munkavállaló több évtized óta.
    Ami az Uniót illeti, csak szólok: az Unióban az államok szuverenitása meg van tartva. A közös ügyekről demokratikusan közösen döntenek. már, ha a fidesz képviselői zum Trutz meg nem vétózza sorra a legracionálisabbat is. Mert mi Valakik vagyunk ám, és ha jót nem is akarunk, legalább rosszal mutatjuk meg, hogy létezünk.

  • Tüske Zsófia

    KÖLCSEY FERENC (1790-1838):
    Huszt

    Bús düledékeiden, Husztnak romvára megállék;
    Csend vala, felleg alól szállt fel az éjjeli hold.
    Szél kele most, mint sír szele kél; s a csarnok elontott
    Oszlopi közt lebegő rémalak inte felém.
    És mond: Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán?
    Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?
    Messze jövendővel komolyan vess öszve jelenkort;
    Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!

    Cseke, 1831. december 29.

  • Gayza kozolte a Nepszava web-lap hireben, ami bejelenyi, hogy;
    a „Mahir Cityposter..azonnal hatalyal FELMONDJA…a NEM FELBONYHATO szerzodest…”.

    Az is csak Magyarorszagon tortenheto.
    A „szerzodesek” nem erik meg a papir arat amire irtak azt.
    Na persze Nigeriaban meg Pakistan-ban az nem lenne csoda.

  • Tüske Zsófia
    2019 április 18
    7:17 du.
    _______________

    Az ám! Ezt a verset nekem az ötvenes években kellett kivülről megtanulni az iskolában. Ma is tudom fejből.

  • PPP

    A háború nem csupán motiválta, hanem determinálta Trianont…

    – Míg a „motivál” csupán szubjektív késztetést hoz ki cselekvő személy[ek]ből, vagy szerveze[]tből;
    Addig a determinál történelmi esemény szükségszerűségek folyamatai, sorozata révén tör a felszínre, hoz létre kész, – szinte megváltoztathatatlan tényeket

  • Kimaradt beszúrás [] = [ek]

  • Bendeguz79
    2019 április 18
    10:19 du.

    „Nem éri meg a papír árát amire írták”, mégis van akinek megéri jóval nagyobb és sokkal több papír poszterrel egész Magyarországot bullshit propagandával kiplakátolni hónapról hónapra. Egyébként normális országban igaza volna Bendének, de itt csak azt „nem éri meg” kiplakátolni, ami a kormányra rossz fényt vetne, az ellenkezője minden pénzt megéri a piaci (megéri, nem éri meg) kereteket le$z@arván, korlátlanul a nép pénzéből. Ím vala jelen szerződésbontás, blőd indokkal.

  • Jani szerint

    „ha Orbánnak választania kéne történelmi dicsőség és gazdagság között, ő biztosan az előbbit választaná”.

    Már késő Kedves Jani, mert a lopott holmi visszajár, de az még nem mentesíti az elkövetőt a tett(ei) felelőssége alól. Legföljebb 1-2%-ot enyhíthet a büntetés mértékén.
    ” Keresztapa ” esetében bizony már maga ez a nehány percent is milliárdokra rúg… Különben is, a családtagok, a rokonok, strómanok és más, udvaronc haverok közt szétosztott szajrét miként lehetne teljesen szétosztani az adófizető polgárok között ?!

    Szerintem tehát ez a csúti Kisgömböc,ha tehetné
    . h a t a l m á n a k . e mindkét elemét – minden körülmények között megtartaná. A történelmi dicsőség pofátlanul hazug meséjével együtt. 🙁

  • Jani

    Különben is, mi a puritán abban,
    amikor egy parasztgyärök feeelvonuú a várba a közpénzbőő az elhülyített tömegein uralkodni… ? He?

    Nameg, oszt közpénzből úsztattyaja koronát a Dunán ?

    Vagy abban, hogy közpénzből foci stadiont épít az egykori jobbágytelekre, ahol egykori ősei talán még faekével túrták a főőőddet…Ja! És még külön kisvasutat is huzat úrhatnám létesítményei tömkelegéhez…

    .

    Puritán? )))))) 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 (((((( STB

  • kiegészítés:

    Az ő elhülyített , p u r i t á n* . tömegein…

    .

    *Ne akartam mindjárt primitívnek minősíteni őket.

  • Jani
    2:37

    Ellentmondást vélek felfedezni abban ,hogy Málnaszőrnek címezett helyénvaló egyetértésed kommenttársunknak éppen arra megállapítására vonatkozik, amit Talalom polgártársnőnk is leszögez, amikor Karinthy – igaz, helytelen kifejezéssel amikor – kiváltságáról beszél, „mert hogy ő nem is érhette meg a holokausztot”, és azért írta a fiának e szép sorokat. Viszont a Nem tudhatom sem a magyar holokauszt ismeretében íródott 1944.januárjában, amikor a nagy-titokban tartott Kamenyec-Podolszki tömegmészárlás híre sem juthatott el a kényszermunkás költő fülébe…

    Radnóti, mint a Karinthy család is, úgymond a zsidóságából kikeresztelkedett újhitű, már felnőtt fejjel egyénileg döntötte el és „katolizált”, mely felvett „hitet” és magyarságát a munkaszolgálat „magyar kerete” felé nem győzte eléggé és elégszer hangsúlyozni…
    Ám e rasszista, illetve. antiszemita katonai bűn-szervezet tagjai nemcsak, hogy nem törődtek keresztlevéllel, fehér karszalaggal sem, éppoly kegyetlenül bántak el kikeresztelkedettekkel, mint hithű zsidókkal egyaránt.
    Így eresztettek végül is golyót a legnagyobb hazafias vers költője és a magyar irodalom tudós mestere koponyájába is…

  • megj:

    Ahogy málnaszőr is leírja, a „kis Karinthy”- Ferenc – a Budapesti tavasz regényében számol be a család bujdosásairól, tehát ők sem úszhatták meg a zsidóüldözés viszontagságait, amiről Frigyes már nem tudhatott.

  • Jichak Perlmutter

    ˙

    Dubois 7:52 & Jani –> az orbáni gazdagságról és dicsőségről:

    A Biblia, Zsoltárok 62.11. pedig ezt mondja:

    „NE BÍZZATOK ZSAROLT JAVAKBAN, RABLOTT HOLMIKKAL NE KÉRKEDJETEK”

    .

    Ünnepies boldog napokat minden olvtársamnak ! 🙂

  • Dubois

    Orbán a stadiont meg a kisvasutat nem magának építette. Legalább is nem ő focizik benne, illetve nem jár kisvasúttal. Nyaralni pedig nem Floridába, Dubai-ba, az Antillákra vagy a Távol-keletre jár, hanem „csak” az Adriára. „Puritán” alatt én pl. az öltözködését értem. 🙂 Meg hogy maga öli a disznót és tölti a kolbászt. 🙂 De Ok. visszavonom a puritánt.

    Viszont, nem mondtam ellent magamnak Málnaszőrnek írt válaszomban. Neki abban adtam igazat, hogy sok Karinthyhoz és Radnótihoz hasonlóan gondolkodó és érző emberrel (finoman szólva) hálátlan volt a haza.

  • Dubois

    Annak idején az én egyik nagybátyám rendőrfőhadnagy volt. Nem ismerem részletesen miket csinált, de az biztos, hogy a bajai szovjet gyűjtőtáborból, mielőtt a SZU-ba deportálták volna őket, azok a zsidók hozták ki, tanúskodtak mellette, akiket előtte ő mentett meg vagy segített nekik.

  • HUNCANADA;

    Na oszinten, mondja mit er egy jogi-alapon es hivatalosan kotott szerzodes, HA az egyik fel, minden kiofogasolhato alapok hianyaban es jog-alapoktol mentesen egyszeruen szet-tephet egy „szerzodest”????

    A wc-papornak tobb erteke van, az legalabb hasznalhato valamire.

    De mit gondol, hol a vilagaon az normalisnak velheto ???

    Na mondja azt is, HA a PM neve mas lenne, de minden amodon megy amint az ment 3/4 evszazada, (talan 1000 eve) hat mi a fene valtozast jelenthetne az ???????????

    De maguk csupoan a OV venen vannak fel-akadva, s mind a leg-szuksegesebb valtozasokat csak MARHASAG-nak latnak.

  • Bendeguz79
    2019 április 19
    2:15 du.

    Igen, sajnos WC papír is többet ér.

    Kérdésére válaszolva, illetve azt helyessé javítva, és a magam nevében nyilatkozva – mert nem vagyok az ön által megszólított „maguk”.

    Tegyük világossá, hogy én nem csak OV-n vagyok fennakadva, ami nagyobb baj, hogy mások még OV-n SEM – ahogy kiolvasom Bende a szavaiból, talán Ön nincs OV-n és hatalmán fennakadva? Egyébként ki máson kéne fennakadni jelenünkben jelen időben, amikor ebben a pillanatban OV kezében a korlátlan és ellenőrizetlen hatalom?

    Nem tudom milyen változásokra gondolt, így ezt nem tudom megítélni, hogy marhaságnak gondolom-e én személy szerint – a „maguk” nevében nem tudok nyilatkozni ebben a kérdésben sem.

  • HunCanada!

    Na megint megpróbálja mérni az észt,(minek,kinek?)de ugyanakkor szerencsére maga is elismeri,hogy
    Trianon nagyon igazságtalan volt…..na én is az utóbbival értek egyet,mint a normális hazaszerető többség!
    Mindezt a reklám alatt…!

  • Trianon nem békességet hozott. A monarchiában nem volt olyan mértékű nacionalizmus, sem antiszemitizmus, mint a birodalom feldarabolását követően. A győztes hatalmak és a mohó kisantant országok túlzott területigénye és nacionalizmusa a vesztesek nacionalizmusát is felerősítette.
    Az elcsatolt területek magyar nyelvű hivatalnokai szedhették a sátorfájukat. A maradék Magyarország sajnos nem tudott mindenkinek megfelelő hivatalnoki állást biztosítani. Versengtek, ki a magyarabb, kinek jár több előjog? Akkoriban magyarosítottak (nem csak zsidók) a legtöbben. Mindezeket a többség meg is ideologizálta, ami aztán közrejátszott a zsidó törvények megszületésében is.

  • Akik itt még mindig a Trianoni revizionista „szellemét” védelmezik, azokra mit lehet mondani?

    mindent, csak azt nem hogy magyarok, hazafiak.
    Már többször irtam volt.
    Az irredentisták, bajkeverök, felbujtók számomra nem többek mint a kocsmai hözöngök, akik a balhé kedvéért jártak anno kocsmákba, stadionokba – és járnak ma is.

    Ez tért vissza – ugyhogy aki még mindig trianozozik, az csak ebbéli rejtett/vagy nem rejtett, de söpredék mentalitását éli ki.
    Mindegy, hogy ki légyen az.
    A politikusoknak – a csibészfajtájának – ez simán kapóra jön és ki- és felhasználja úszitásra, amivel kiássa magának a gesztenyéjét.

    Hitler, Horthy, Antall, Orbán

    Mind egy-egy kocsmai tróger, egy utszéli csavargó.
    Lehetne bemázolni fehér festékkel, de a „büze kihallatszik”

    Tüske Zsófi nagyon jó érzékkel idézte azt, ami mindent elmond erröl:

    „”És mond: Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán?
    Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?
    Messze jövendővel komolyan vess öszve jelenkort;
    Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!””

    Nem kell senkinek mindjárt egy Kolcsey Ferencnek lennie, vagyis hogy maga is hasonló bölcs, józan kinyilatkoztatásokat tegyen.
    De aki nem képes meghallani, amit már 150 éve mondanak, és képes ennek ellene menni, az egy utolsó trágár csirkefogó.

    Mindegy, hogy mekkora magas uborkafára kapaszkodott fel, annál lealjasitóbb az számára.

    Ez értelemben próbálja meg mindenki a bensöjében átgondolni az ÚJJÁ SZÜLETÉSRE VALÓ MEGEMLÉKEZÉS NAPJAIT- és tegye meg MAGA IS, sohase késö.

    SZABADULJON MEG AZ EGYIPTOMI RABSZOLGASÁG LELKÜLETÉBÖL.

    SZÓVAL KELLEMES HUSVÉTOT, PESACHOT MINDENKINEK

  • Tűske Zsófi

    „Historia est magistra vitae”

  • jani

    Remélem hogy igy husvét táján a Tüske Zsófinak tett megjegyzésed nem gunynak szántad.
    Ha elismerésnek; akkor csatlakozom.

    Még csak annyit ha már itt tartunk, hogy a Kölcseinek Zsófi által idézett sorait bizony én is nagyon magamnak éreztem már ifjukoromtól.
    Már csak azért is mivel bizony földim, szinte szomszédom. Az a pár év nem számit.

    Huszt pedig bizony a reformkorban egy jelkép volt, mégpedig a hazafiasság jelképe.
    A zivataros idöktöl kezdve egy bevehetetlen kuruc-erösség, sasfészek, melyre bizony én is nosztalgiával tekintetettem, de ott élt bennem Kölcsey, a szatmárcsekei hazafi szavainak intése:
    „”A jövöre nézz””
    Ha tudod a Partium megyéi a háromfelé-szakadt országban bizony a „negyedik-rész”, vagyis a megszállatlan, a függetlenségét megörzö, soha idegen által meg-nem-taposott föld volt. Mohács után valójában annyi maradt az országbol, a 7 vármegye.
    Na ennek az északi szegletét „örizte” Huszt. Tájékozódj történelemböl.

    Ennyit a trianonról, meg a sok zagyva kergemarhakóros agyalágyultról.

    Bizony-bizony, Zsófia a történelem professzora.

    A trionon sirdogálók pedig Kölcsei szavaival:

    „”Szél kele most, mint sír szele kél; s a csarnok elontott
    Oszlopi közt lebegő rémalak inte felém.
    És mond: Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán?””

    Rothadó sirokból az éj leple alatt kisértö szellemek, amelyek nem a jövöért kiáltanak, hanem a sirba huznak le.
    Az orbán bandája röhög a kétmillió nyomorult alakon, akiket becsalogatott a kelepcéjébe.
    Akik meg az ország, a nemzet jövöjét inkább a sirba huzzák, csak hogy élvezkedhessenek a csaló „elismerésében”

    ök lennének a keresztények??

    Ugyan már, valódi hipokraták, Jézus szavaival, akik olyanak mint a meszelt sirok, kivül fehérre mázoltak, de belülröl telve vannak undorito mocskokkal, ocsmány férgekkel, akik a hullákat rágjak.

    Az ujjászületés ideje van, a feltámadásé, és jön a locsolkodás.

    A vizzel való megtisztulásé…

  • HUNCANADA;

    OV az egyedulli problema ???

    Vegye barki nevet az ottani politikai hirekbol es helyetesitse azzal.
    Semmi sem valtozna, mint soha semmi sem volt mas, csak sokkal brutalisabb.

    A problem M A G U K !!!

    Igen, HUNCANADA is az elsosorban !!!!

  • Christopher Adam

    B79, hagyja abba mások kioktatását, mert másképpen néhány napra kikapcsolom.

  • Bendeguz79
    2019 április 22
    10:13 de.

    Honnan veszi, hogy OV az egyedüli probléma? Tőlem biztos nem, mert én azt írtam az előzőben is, hogy idézem: „Tegyük világossá, hogy én nem csak OV-n vagyok fennakadva.”

    Magának ebből a mondatból az jön le, hogy én azt mondta volna, hogy CSAK OV a probléma?

    Szerezze már vissza a sütnivalóját, mert gondolom volt valaha. Elég szánalmas, hogy az egyértelmű mondatokat is magának többször kell elmagyarázni.

  • Boda Marcsi
    2019 április 19
    3:31 du.

    Most akkor mi van? Nem osztom az észt, de ha maga így érzi – az biztosan nem lehet véletlen, talán híján van s azért hisz ilyeneket.
    Persze, hogy elismerem, hogy a trianoni békediktátum abban a formában nem volt igazságos – (de ez is egy relatív fogalom, hogy mi az igazságos és mi nem). A többit is felfogta amit írtam? …mert nem úgy fest.

  • Christopher Adam
    2019 április 22
    11:01 de.

    Bende79. Kifejtené végre valahára, hogy kik azok a MAGUK? Senkinek nem vagyok a szóvivője magamon kívül, így nem értem ezt a többesszámot és a folytonos „Maguk”-ozását.
    Aztán miért is a „HUNCANADA” a legnagyobb probléma?
    Kifejtené külön azt, hogy miért probléma, és külön azt is, hogy miért a legnagyobb?

  • Ha más nem is érdekes, akkor csak annyit, hogy 2004-és 2017 közötti EU-Mo. fizetési-mérleg egyenlege több mint 40 milliárd Euró.
    A Költségvetési kassza egyenlege.

    Annyit fizettek zsebböl a belgák, hollandok, németek, angolok és mások a magyar költségvetésbe.

    Vajon ezek a pénzek nem gazdagithatták volna azokat ott tovább?

    Hogy most jól jártunk-e kereskedelmileg, azt döntse el mindenki a maga ízlése szerint, de gondolom ha a németek nem invesztáltak volna ide, akkor most milyen iparunk lenne?

    Merthogy a „békebeli” (Kadár-kori) ipart ócska fatolvajok lepusztitották és elkótyavetyélték bagóért.

    Szóval harcoljatok „hazaffyak” – majd csak kiharcoljátok megint, hogy már bármilyen nációnak több becsülete van mint a magyarnak.

    Azért nyertük el akkor is Trianont, mert milyen becsülete is volt a nemzetek elött egy áruló Horthy-félének?

    Akinek lovat is ingyen adtak a segge alá, hogy elárulja a hazáját?
    Nem véletlenül szégyellte odadugni a mocskos pofáját Trianonba, hiszen már a tárgyalások elött lecinkelte a lapokat.

  • Akkor Kölcsei 150 éve megirta 2millio bodáról:
    „Rothadó sirokból az éj leple alatt kisértö szellemek”
    Akik lehúznak minket a sötét sírba a rothadó testek és férgek közé?!

    Ő volt a Pannon-nostradamus?

    Én csak tisztelni tudom azok mentális teljesítményét, akik Bendeguz 79 mondataibol ertelmet velnek kiszurni.
    Nekem csak a szavai csengenek félig magyarnak, mondatai valami eszperente-piréz keveréknek….

  • Tüske Zsófia

    Gabriel – köszönöm a támogatást – azt gondolom, a lehető legkárosabb önmagunkra nézve az önsajnálat.
    Ami történt, megtörtént, a múltat megváltoztatni nem lehet. Kár még száz év után is azon rugózni, milyen igazságtalan volt egy vesztes háború után a győztesek által ránk erőltetett békeszerződés. Amit az erősebb erőszakol ránk, az nyilván nem tetszik. Adott esetben két dolgot lehet tenni: azt, amit a magyarok tettek Horthy kormányzóval és politikusaival, hogy erővel változtatni akarnak ezen, és a mellékelt ábra szerint még jobban porrá vertek minket a végsőkig kitartott szövetségesünkkel együtt, még többen haltak meg, még szegényebb lett az ország, és ráadásnak megkaptuk évtizedekre a dicsőséges szovjet hadsereget a nyakunkba, ideológiástul. Így jártunk. A másik, talán hasznosabb és kevésbé energiapazarló lehetőség: fel kell mérni a károkat, megnézni, miben hibáztunk, és elkezdeni a jövőre koncentrálva a romokat eltakarítani és újra építeni a múltbeli hibákat lehetőség szerint elkerülve. Nem kéne azon nyáladzani, hogy jaj, báncsák a magyarokat, nyomják krahácsot, és másokra mutogatni magunk helyett, mert mi mindig csak ártatlan áldozatok vagyunk.
    ez nemcsak ostobaság, de eredményre sem vezet, mert az az energia, amit a jövő jobbá tételére fordítható lenne, az megy a sebek felszaggatására még 100 év után is.

    Az ember életében történnek katasztrófák, egyéni tragédiák és bajok. Ezek nyilván nem igazságosak, de nem lehet az ilyesmit kikerülni.
    Aki megbetegszik valami súlyos betegségben, azt nem büntetésül kapja, és az ilyesmi sosem igazságos, de a problémát kezelni kell. Ha még évtizedekkel később is siránkozunk és újra és újra feltépjük a régi sebeket ahelyett, hogy a problémát megoldanánk a múltat játsszuk újra a jövő jobb megoldásai helyett.

    Azért írtam a Huszt c. verset ide, mert Kölcsey már 1831-ben megadta a programot négy sorban. És sok mai idióta még mindig a múlt sérelmeit emlegeti, de azokat a sérelmeket, amiket ők osztottak le másnak, elbagatellizálja. Akkor, amikor a határok mára elmosódtak és együttműködni a jobb jövő érdekében sokkal könnyebben lehetett volna, mint 1945 és 2004 között bármikor. Hát rágja ezt az ízetlen, kemény és mocskos régi rágógumit a sok csekély értelmű, addig sem kell legalább konkrét cselekvéssel foglalkozni.

  • Tüske Zsófia
    2019 április 22
    4:03 du.

    Igy igaz, az utolsó szóig.

    Azért remélem sok locsolkodót fogadtál!? 🙂 🙂 🙂

  • Tüske Zsófia

    Sok magyarországi magyar – főleg a rendszerváltás előtt iskolázott – megdöbben azon, hogy a határon túl is magyarul beszélnek. Az erdélyieket románoknak, a kárpátaljai magyarokat ukránoknak nevezi. A saját – egyébként diplomás – unokahúgomat is helyre kellett tenni, mert komolyan azt hitte, hogy mi szerb származásúak vagyunk, mert az anyai nagyszüleink a Vajdaságból települtek át.

    Egyébként, Horthy sem katonailag szerezte vissza Felvidéket, É. Erdélyt stb. hanem nemzetközi bíróság (Bécsi döntés) által. Más kérdés, hogy nem alkalmas időben tette és főleg nem megfelelő személynek (Hitler) kötelezte el magát.