Hakni

2022 június 3 6:51 de.77 hozzászólás

Ezt a fogalmat az én korosztályom főként Hofi tréfáiból ismeri – a fiatalabbak onnan se. Elődjének tán azok a truppok tekinthetők, amik ekhós szekéren járva a vidéket, szórakoztatták színielőadásokkal, mutatványokkal a kisvárosok, falvak közönségét. A népi demokráciákban fontosnak tartották a kultúra terjesztését, így a Déryné színház – a többi teátrumhoz hasonlóan – állami támogatással járta a vidéket. Hanem a Déryné szabályos színházi előadásaihoz is kellett némi technikai háttér, színpad, világítás, díszlet stb., így csak ott tudtak fellépni, ahol volt legalább egy kulturház, nagyteremmel, dobogóval. A kisebb településeken, falvakban léptek fel az alkalmi társulatok, a haknibrigádok. (Persze egy Hofi előadás, Koós slágerest idővel ezreket vonzott nagyobb helyekre, főként nyáron a szabadtéri színpadokra.)

Az előadások tartalma változatos volt: szavalóest, sanzonest, kabaré -, de szabályos színdarab is szerepelt műsoron. A művészi színvonalra az Országos Rendező Iroda (ORI) felügyelt – ellenőrizve egyúttal a mondanivaló államilag kívánatosnak tartott irányát. De volt az ORI-nak egy másik feladata is. A fellépők között sok volt az amatőr – vagyis olyan, aki nem végzett színművészeti főiskolát, nem járt a Zeneakadémiára. Egy ORI bizottság meghallgatta a művész produkcióját – és engedélyezte a fellépését – avagy nem. Igen hatékony módszer volt, ugyanis csak az ORI engedélyes előadás és művész kaphatott fellépti díjat, azaz gázsit. Az előadások megrendelői többnyire a tanácsok, termelőszövetkezetek voltak, amik így akarták feldobni kissé a falunapok, zárszámadási közgyűlések ünnepélyességét. A gázsi mellett hivatalosan kifizethették a gyorsvonat másodosztályú vonatjegy árát is: na, ezt kapta meg a sofőr.

A mi truppunk két autóval járt, miután egy hatszemélyes vígjátékot adtak elő. Amiben különféle bonyodalmak, meg félreértések után a boldog végben mindenki megtalálja a párját. A vaskos poénokkal tűzdelt komédia ráadásul zenés darab volt, amiben időnként dalra fakadtak a szereplők. Illetve – nem a szereplők, hiszen zenekar eleve nem fért volna a kocsikba – meg a költségvetésbe -, és a színjátszó személyek énektudása se volt kifogástalan. Ezért a dalbetétek (egész jó színvonalon) egy magnószalagra voltak felvéve, amit a technikus a megfelelő pillanatban bekapcsolt, a színész meg egy mikrofonalakú fadarabba tátogva imitált, pár tánclépéssel kísérve. Na most: ez a „technikus” volt a férjem, egyben a második autó soförje, a díszletmunkás, a kellékes, a világosító és hangosító egyszemélyben. A színészek maguk öltöztek (a saját ruháikba), sminkeltek. Szóval a két autó vitte a komplett előadást, beleértve néhány paravánt, erősfényű lámpát, a magnót a hangfalakkal. Gyakorlatilag bárhol, egy iskolai tornateremben, üzemi ebédlőben egy órán belül kezdődhetett a színház. Igazán megható volt, ahogy a közönség szépen felöltözve, az asszonyok kosztümben, az emberek fehér ingben, nyakkendőben várták az előadást, néha a tornapadokon kuporogva. Időnként szégyelltem magam a bugyuta darab miatt, aminek a szerzőjére nem emlékszem. Igazán megérdemelték volna az ünnepre öltözött lelkek Arany veretes szavait a Rómeó és Júliából, vagy legalább egy szellemes vígjátékot Molnár Ferenctől.

De rá kellett jönnöm: az élő színház varázsa nem pótolható. Mondom ezt úgy, hogy magam sose voltam a műfaj rajongója. Taszítottak a külsőségek, már az, hogy fel kellett öltözni. Aztán a díszletek, a jelmezek! A Pillangókisasszony előadásán pl. jószerivel nem tudtam másra figyelni, minthogy az összes szereplő ruhája derékig mocskos volt a színpadon felvert portól. Két kivétel volt: az egyik a Major rendezte Rómeó és Júlia. Szinte díszletek nélkül mondta Shakespeare (illetve Arany János) szavait a halhatatlan szerelmespár: Törőcsik Mari/Júlia és Sztankay István/Rómeó. Kapott is a fejére Major a kritikusoktól, hogy illúzióromboló, elsinkófálta a romantikát. Nekem meg pont a csupasz színpad, a szinte szenvtelen deklamáció erősítette föl az érzelem erejét, tragédiáját. A másik a Gábor Miklós alakította Hamlet volt. A darabot korábban olvastam (kötelező volt a gimiben), de igazán nem értettem, min nyüglődik a dán királyfi. Gábor – és a társulat – tolmácsolása kellett ahhoz, hogy megértsem a dilemma lényegét. Az akkori Madách Színház páratlanul sikeres drámai színház volt – később sikeres zenés csapattá vált. A Macskák bemutatása – és többszáz estén teltház előtt játszott előadása valószínűleg a színháztörténelem egyik, azóta se túlszárnyalt teljesítménye lesz.

De vissza a trupphoz, aminek az életében pár évig, mint technikus, a férjem segítőjeként részt vettem. Bejárhattam az országot, Nyírtelektől Bobáig, Neszmélytől Mohácsig. A megismeréshez ugyan kevés volt a pár óra, amit egy-egy helyen töltöttünk, de azért voltak meglepő tapasztalatok. Például Kenderesen, Horthy Miklós egykori uradalmának központjában világosan érzékelhető volt egyfajta tisztelet, amellyel a helyiek kezelték a kormányzó emlékét. 1978-ban! Pedig a faluban sikeres téesz működött, épültek a komfortos „Kádár-kockák”, és az egykori uradalmi cselédek leszármazottai elég szép summát tehettek zsebre a színielőadást megelőző zárszámadási közgyűlésen.

Tanulság? Nincs.

Kádár-kocka: a hatvanas-hetvenes években típusterv alapján épült jellegzetes, négyzetalapú falusi ház, amiben már fürdőszoba is volt.

Rátesi Margit

77 hozzászólás

  • Találom

    nem sok mindent lehet hozzátenni
    Talán csak annyit érdemes megjegyezni, hogy ugyan reménykedtem 1990-ben, hogy 2020-ra a sógorék hozzánk járnak majd át munkát(kenyeret) keresni

    De változatlanul azt látom hogy a kenyeret keresök a határ innensö oldaláról járnak át, így a Burgenlandiaknál bejött a vágyatok:
    Se magyarul nem akarnak már beszélni, még kevésbé magyar utlevelet nem kivánnak – ergo nem kell az a hazug rettegés, hogy a DK és az MSZP miattuk veszti el a szavazást

    Vagy mégis titkolják, és a burgenlandi parasztok még mindig azokban a vályogházakban nyüglödnek?

    Azért a kisördög nem hagy nyugodni: – nem a magyar paraszt etette a kádárodat, hanem a kádorod volt olyan kegyes, hogy a magyar parasztnak megengedte hogy sátortetös házat épithessen?
    Micsoda kegy ….
    A szocialisták már ilyenek – tenyerükböl etetik a parasztjukat, mint Sztálin a kakasát, miután élve megkopasztotta

    maradjunk annyiban, hogy már 10 százalékot se vagytok képesek hülyére venni, majommá tenni – itt keleten – most az eusokat lehet hülyiteni tömegével – kicsit más felhanggal, de müködik, egyelöre

  • Nehanyeve Ratesi Margitkatol tanultam hogy a „haknisok” valojaban a regi vandorszineszek voltak.

    Persze nem a sajat es onallo kepessgeik es remenyeik alapjan, hanem az allam, ill. a part neveben, valojaban a part erdekeben a part propaganda szolgalataban mukodtek.

    Tehat a part fedezzte a legalapvetobb leirt koltsegeiket.
    Anyagilag az orszagot jaro szineszcsoport nem igen jovedelmezett, de teljesitettek eloirt kotelesegeiket az allmhatalom es a part irant.

    Valamikor meg Petofi Sandor is mint „vandor-szinesz” probalkozott kepessegevel.
    Sot onmagam is emlekszem a gyermekorbeli nyari esti „terzenekre”, amit az egesz kozosseg elvezett.

    Manpasag persze minden maskent mukodik. Nem csak a technologia de az emberiseg es szokasaik is sokat valtozott.

  • Ródeo ??????????????????

  • talalom
    2022 június 3
    4:58 du.

    Margitka mit akarsz tudni általam, imádom az élő színházat, mi is csiáltuk én már óvodában is játszottam a kerületi kultúrházban és utána is soxor…
    mint az a mondás: színház az egész világ!!!
    de kérdezz!

  • talalom
    2022 június 3
    4:58 du.
    én az ijen haknikat is

    https://www.youtube.com/watch?v=2O9OfxS0r08

  • Rodeo11 = Succubus Lilith = Zaphyr Czenzi = Harangozo Karcsika es Marcika stb., stb., stb., stb.,…………….
    ……fönt áll, hogy ezek a multiplex zavarban élő különböző személyiségek nem tudnak egymás létezéséről, de lehet az is, hogy az egyik tudja a másik vagy többi személyiség létezését, azonban a másik vagy a többi nem tud az egyikről és így sokszor átjárnak egymáshoz egy kicsit cirkuszolni!
    Magányos, nyomorult, sértett emberek számára a fröcsögés lelki terápia – ennek az örökösen itt lebzselő, pofátlan, szerencsétlen alaknak mindig van valami olyasfajta olvashatatlan mondanivalója, amibe igyekszik, csupán bosszantásból, mindenkit hülyének nézni, beleértve a KMH-ot is!

  • .JEGYZET
    Kádár ¤&
    alvóvalu

    A Kádár-Kocka azóta,persze jó -mondjanak akármit is – derekasan kiállta és folyamatosan állja az . i d ő k . p r ó b á j á t . 🙂

    Nemcsak a faluképet n e m . r o n t ó, elfogadható sátortetős formulája, de többekközt épp e négyzetes alapnak köszönhető, zárt belsőtere praktikus, alakítható zárt és energia-takarékos (!!!) mi több, mai divatszóval, f e n n t a r t h a t ó . tervszerű elrendezettségű, egyszerre akár több generációt is kiszolgáló és még „heimlich” falusi lakástípus is. Egyébkén az azóta nagyra nőtt fáktól körülvéve külső szemlélő számára is tökéletes falusi idillt nyújt…

    Jómagam ismerek több családot is, ahol pl. azonos alaprajzú és méretű szintráépítéssel már villává varázsolták ezt a mások által sablonosnak, „Kádár-Kockának” bélyegzett, ám univerzális családi fészket.

    Sokan mára már tornácot, vagy fedett „neoreneszánsz” lépcsőt – persze báboskorláttal – toldottak rá a „Kádár-Kockára”, szerény kúriává avanzsálva a néhai dédszülők egykori jobbágytelkének az udvarán végignyúló, kizárólag gazdasági gyakorlatra szánt mégszigorúbb gazdálkodói uniformitását…

    A kocsikaputól korábban a hátsó traktus pajtájáig benyúló, azóta már rég . l e b o n t o t t, hosszú paraszti porta istállóban végződő, mély ökrös-szekérnyomát betemetve, az egész hosszú gazdasági udvart, mert az abban az időben még ez a célirányos udvar volt a „sablon” – hol jobbágy bérlő és családja látástól vakulásig teljesíthette úrbéri kötelezettségeit.

    A mai utódok ennek az életnek a trágya-televényén pedig már egységesen az erre vetett fűvel, virágokkal és dísznövényekkel tették azt egy otthonos lakókertté, hol ma hevenyész pásztortáska, pásztorkutya és birkák helyett immár selyempincsi teljesíti a hűséges juhász állat jobbágyi kötelmeit. 🙂

    Na!
    Aggyisten!
    sire Málna
    ˙

    UTÓJEGYZET:
    A . f o t ó n . látható változat, egy abba a környezetbe semmiképp sem beleillő, alighanem a „kocka fogalmából kiinduló” kubista törekvés erőlteti rá egy KÁDÁR-KOCKÁRA… ))) 😀 (((˙

    ps.
    Pedig a Kádár-Kocka divatba – vagy inkább forgalomba – jötte éppen egybeesett a falu korszerűsödés időszakával,melynek célja mégis a falusi lakosság lehető helyben tartása lett volna. A lakosság fogyást nemcsak a gépesítés és modern nagyüzemi gazdálkodás rohamos elterjedése idézte elő, hanem hagyományos földművelő kézi-munka kiesés mint gazdasági jelenség provokálta ki, az addigi paraszti lét okafogyottá válását, illetve a falusi lakosság . t ö r v é n y sz e r ű . felvándorlásával a városokba. Nemcsak keleten, de a nyugati országokban ugyanez történt velük.

    Ma a mezőgazdasági nagyüzem bár tovább él, de nem a Kádár-Kockák országszerte szétszórt tulajdonosai, hanem immár Orbánok, Mészárosok, Garancsik + még 1-2 . ú j f ö l d e s ú r . kezében koncentráltan sőt, centralizáltan is. Ezzel szertefoszlatva a Kossuthi és Széchenyi-i Kertmagyarország kisgazdai ábrándját.

    Ezt a nyilvánvaló átverést* sajnos még a Kádárkocka Tulajdonosok is képtelenek voltak felismerni, másfelől anyag tehetségük se volt már hozzá. Így Ők nyugdíjas parasztokként, de negyedszer is megszavazták a Fid-SS >f ö l d e s u r i – n a g y t ő k é s . k o r m á n y t<mégújabb négy sötét esztendőre, ami eképpen és szükségszerűn a tradicionális magyar falu további elcsökevényesedését** kell hozza magával…

    …Azonban ezen már nem segít még Orrban Rachel hercegnő állítólag maximális idegenforgalmi csodatévő képessége, de még a szintén orbáni Dolomit Mészkő Kft további 100-MD köbméter térkő szállítmány beépítése sem az alvó-falvakba és városokba.
    ˙

    .

    * Nyilvánvaló átverés = itt a földárverések tudatos állami és vidéki, Fid-SS önkormányzati megbundázására gondolok nagytőkés, orbáni kezekben, minimális meghirdetés és minimális (azaz 0) külső részvétel mellett.

    ** A hagyományos falu a valódi paraszti lét elcsökevényesedése = már nem paraszt, de nem is munkás, vagy polgár, hanem falusi, öntudat nélküli(!), azaz nyugdíjas szavazógép – cserépszavazó.

  • Rodeo11
    10.41

    Cecilia Bartollival van egy komplett bakelit Parasztbecsületem.

    Az a Scala hakni is fantastico mint itt ez a felajánlott.

    Amúgy meg barokk mániás vagyok, bár inkább Bach irányába.

    Üdv’

  • Rodeo+
    Margit

    Szerintem Margitka feléd segítségért kiáltott az azt megelőző egyes rosszindulatú kommentek igazságos kiegyensúlyozása végett.

    Üdv’

  • talalom
    2022 június 3
    4:58 du.
    Margitka, te bizonyos vagy önmagadban, sohase’ add fel… én „azokkal” akik bántanak nem akarok szóba elegyedni, mert társalgásképtelenek a vitakészségük is nemlétező

    szívélyes üdvözlettel…

  • Málnaször

    Nem mint magámember, hanem mint épitész kénytelen vagyok reagálni a bejegyzésedre
    kockahaz ügyben

    Röviden:

    Már az induláspillanatatól az épitesztársadalom egységesen tiltakozott a kockaházak abbéli formában való tömeges kivitelezése ellen
    – tekintve annak FALUKÉP ROMBOLÓ HATÁSA MIATT
    – természetesen az akkori diktatórikus egypártrendszer félresöpörte a tiltakozókat – néhányukat a szakmából is

    Megjegyzés: hogy miért azt a kockaház-modellt kellett preferálni annak talán Apró Antal MSZMP KB-titkár lett volna a megmondhatója

    Magánként mégis egy megjegyzés

    Amugy ez a vita már rég lezárult (nemzeti konszenzussal)
    De sajnos az akkori öskövületei annak az átkos rendszernek még ma is fertözöképesek
    (aminek az orbán-féle NER csak egy gyenge másolata)
    és még valamit – ami tökéletes ecsetvonásokkal lefesti ezzel a emberi jellemzökkel „megáldott” magadfájtákat
    Valohová mindig futni kell elöre benyalni egy utólagos támogatásért
    Nem kicsit ridikül, hogy többször is kihangsulyozva futsz a Rodeionak benyalni
    Kár volt, hisz mindegy mit irsz majd, ugysem válaszolok, tudod a fü sötétkék

    P.S.
    Nahát Rodeio!

  • talalom
    2022 június 3
    4:58 du.
    Margitka, te és én és még sok mindenki más alapkövei maradtunk annak ami igazi érték, hozzád hasonlókkal kétkezileg is meg majd tervezőként a kedvükben járva sokat dolgoztam együtt…

    ne hagyd magad, veled vagyok

  • málnaszőr
    2022 június 5
    7:13 de.
    Karl Richter Arlesheim-ben Silberman orgonán

    https://www.youtube.com/watch?v=aejmGKsX5nA

  • Rodeio

    látom befogadtad vagyis odaadtad
    hát ha jólesett 🙂

    komolyra forditva a szót
    a „cáfolatod” a bizonyiték az eMeSZeMPés meg ugy ámblokk minden Orwelli és nem Orwelli duktaturák müködési receptjére minden idökben
    elég 1% hataloméhes +9% babaka

  • Gabriel
    2022 június 5
    4:25 du.
    rsrs, a fű színét nem vitatom! de?

  • Találom

    Itt láthatod a fasiszta védenceidet, ezt az államszervezetet akárjátok az Európai Unióba beintegrálni?

    https://www.youtube.com/watch?v=x_TFYuJO3vQ&list=PLhamDLVy4j7IyRVcb2fZLRKdGphLHWelJ&index=16

  • Találom

    a fenti bejegyzést sztornirozd, nem ezt a hulye riportot akartam elküldeni – hanem az Ukrajnai nácistákról szólót
    sajnos itt a bejegyzésekhez nincs lehetöség utólagos korrekcióra

    Szóval az ukrajnai háborus uszitásra nincs magyarázatotok – semmi.
    Svájc háromnyelvü ország – kötelezö az iskolákban a német, francia, olasz
    A szocialista diktaturák semmivel sem másabbak mint a fasiszták, hiszen egyugyanazt az elvet vallják, ugyanazok, csak más külsö csinnel
    kezdik a nyelvtörvényekkel, aztán a vallási üldözésekkel

    Amikor fentebb Burgenlandról irtam – ami valamikor magyarország része volt – arra utaltam, hogy burgenland Ausztriába integrálva fejlödött
    ott nem kellett kockaház program, hogy a magyar burgenlandi parasztok megtalálják a megélhetésüket
    és soha többet nem kivánnak hallani szocialista/fasiszta kormányzatokról
    Amely a tenyerükböl eteti a parasztot (meg a munkásosztályt) – amennyiben hüséges vágóállataiként viselkednek a kormányzó hatalomnak

    Aztán milyen csodálatos hogy munkájuk után kaphatnak kocka-Házat meg egy marék kukoricát

    IGEN PONT ANNYIT HOGY ÉHEN NE DÖGÖLJENEK, ÉS ENGEDELMES RABSZOLGAKÉNT HÓDOLHASSANAK A HATALOMNAK MINDEN ÁPRILIS4-ÉN MEG MÁJUS 1-ÉN
    ÉS AZ ÉV TÖBBI NAPJÁN

    Valamelyik volt propagit-titkár nem szégyellte leirni, hogy a téeszcsék volt zsellérjeinek milyen jó sora van most, élvezhetik az éhenhaláshoz se elég nyugdijaikat, amire jogosultak lettek az egész életen át való gürcölés után
    ès milyen kegyes volt a kádár apátok, még a kulturáról is „gondoskodott”

    mintha annakelötte nem lettek volna faluházak, fesztiválok, vásári bucsuk egyebek
    Petöfi ugye nem vásári „ripacsként” (bocs, vándorszinészként) járta az országot?

    A hazugság emlöin nöttetek fel, ma is ezt kivánjátok vissza
    önáltatás, önbecsapás, álszent hazugság
    BOLDOG, VIGYORGÓ RABSZOLGÁK

    Mostanra nyugaton a jósorsuktól magukkal mit kezdeni nem tudó vak agitátorok (csalánárusok) elbutitották a nyugati civilizáció fiatalságát, akik nem megtapasztalván a valóságát ennek az álszent hitvilágnak – elhitették magukat, hogy valami jót követnek

    A világ sorsa már ilyen – olyan mint a hinta – egyszer fent, egyszer lent
    csak ha megnézed oldalról, akkor látod, hogy egyszer balra fel egyszer jobbra fel
    Ugyanabban a hintában ülsz
    JÓÉCCÁKÁT

    https://youtu.be/x_TFYuJO3vQ

  • Rodeo
    5.8:57

    Kösz az ajándékot!

    Még annyit, hogy én meg fölfedeztem egy „lemezt”
    „Bach Vivaldi után”, azaz Vivaldi orgona-átiratok.
    Több, általam már rég ismert, más hangszerre írt
    koncertet fedeztem fel köztük, ami önmagában is
    egy élmény…
    (Sajnos „linkelni” nem tudom, mert abban én nem vok’ otthonos.)

  • Gábriél!
    6.05.4:25

    Köszönöm „hivatalos” 😀 reakciódat jómagam tiszta, jószándékú

    , és Margit asszony cikkének „erre a kockára” utaló

    kitételeihez csatlakozó mai tényállás-ismertetéshez.

    Ugyanakkor reakciód tartalmára nézvést ismételten hangsúlyozom

    a régi magyar igazságot, miszerint „A SZÜKSÉG TÖRVÉNYT BONT”.

    Másfelöl hangsúlyozva azt is, hogy az egyes filozófiák pl. a

    szintén az építészetből levezetett Szabadkőművesség a „KOCKÁT”

    mint a legtökéletesebb mértani testet jelöli meg.

    Ergo ez is ízlés dolga különöst, ha figyelembe vesszük, hogy

    a Kádár Kockának csupán csak becézett háztest idom mégcsak nem

    is kocka, hanem annak csak csonka, avagy egy csapott változata.

    Tehát ezt a célirányos formát kockasággal vádolni szemenszedett

    rosszindulat kell, persze nem a te részedről, hisz e tréfás

    gúnynevet sem te magad találtad volt ki… 🙁

    Mindehhez hozzátéve azt is, hogy írásaid a rátapadt tajtékzó

    szájhab és a dühtől kitépett saját hajcsomók nélkül néha –

    legalábbis a szándékukat tekintve – akár még tárgyilagosnak is

    tűnhetnének, persze ha érzelmi hullámaid ezt nem tiltanák…

    Na! Jómagam ennek legyőzéséhez kívánnék neked sok sikert.

  • Utófütty

    A K.K-k nagy tömegek falusi létének és érzetének a kielégítésére

    készültek, ill. tervezettek.

    A többi 22.6.5.6:46-ban megírva. Felszólamlásokat erre a hsz-re

    részletes hivatkozással fogadok el 😀 .

  • Többeknek: Fővárosi vagyok ugyan,de az anyai nagyszüleim falujában eltöltöttem pár szép nyarat. Hanem: ők egy zalai faluban éltek, ahol nem volt jellemző a „hosszúház”. Ráadásul nagypapám iparosember volt – okleveles patkoló és gyógykovács -, nem gazdálkodó. Nem is volt szántója, csak az arrafelé szokásos telek, amin a zöldség, némi kukorica megtermett, meg a „hegy”, ahonnan az évi bor, ecet, némi gyümölcs került. A gabonát a lópatkolásért, kocsi-reparálásért kapta fizetségül. Zalának az a tája- Göcsej – a huszas években lendült föl, amikor olajat találtak az amerikaiak. Nagyapám mind a négy fiát felszabadította kovácsmesterségből – ők könnyen találtak jól fizető munkát az olajosoknál. A négy lány – közöttük édesanyám – kornak megfelelően férjhezment. Persze nekik is kellett állás – Anyukám azért ragaszkodott hozzá, hogy lány létünkre is szerezzünk szakmát, mert ő – képzettség híján takarítónőként tudott csak elhelyezkedni – nagyon kevés pénzért. Lehet szidni a Kádár rendszert – de egy biztos: a nyolcgyerekes falusi kovács mindegyik unokája nemcsak szakmát, érettségit is szerzett. Sőt mérnök, tanár is több van az unokatestvéreim között. Az meg természetes, hogy az ő gyerekeik többsége egyetemet, főiskolát végzett. Ha másként nem, munka mellett, amit ingyenes oktatással, plusz szabadsággal is támogattak anno. Ma meg! Szinte egy komplett fizetésbe kerül, hogy az unokám kéttannyelvű, elit iskolába járjon, ne a helyi „gyerekmegőrzőbe”. Pedig tandíj nincs is – nem alapítványi iskola.

  • málnaszőr
    2022 június 7
    3:52 de.
    kösz, én betettem ide Genius Loci kitörölte, mert??? hosszú?
    keress rá Jean Rondeau val csembalón és kamarazenekarral azok DVD-n is elérhetőek
    fantasztikus hangtechnika és akkora művészet, mint ide Orosháza

  • Találom

    csak egy apró észrevétel:

    az irásomnak a célja semmi más nem volt és ennek sincs
    csak annyi:
    felejtsük már el végre az értelmetlen bezzegelést;
    – hogy „bezzeg akkor igy és ugy volt ….”
    én is irtam hogy bezzeg – csak azt anullázod, ugye?
    hasonlitottam, hogy az elcsatolt magyar részekböl nyugatra került sáv – Burgenlamd – hova fejlödött – és hol maradtak a szoc.-tömbbe került részek

    Mindez elmult – ugyanabba a folyóba mégegyszer ujra belépni lehetetlen
    az idö tellik és rohan

    ezt irod:
    „”Ma meg! Szinte egy komplett fizetésbe kerül, hogy az unokám kéttannyelvű, elit iskolába járjon, ne a helyi “gyerekmegőrzőbe”. Pedig tandíj nincs is – nem alapítványi iskola.””

    mondhatnám, az unokádnak nem kell kéttannyelvü elitiskolába járnia, ugye?
    a kádárrendszerben is CSAK AZ AKKORI ELIT GYEREKEI JÁRHATTAK ilyenbe
    ugye?

    de nem irom ezt, meg azt sem, hogy csak AKKOR IS CSAK ELIT gyerekei utazhattak küldföldre – mert ugye nyelvet legföképpen élöben lehet elsajátitani, tanulni lehet, de használati szinten elsajátitani??
    Tanulni, a világot megismerni ugye akkor NEM lehetett, legfeljebb ha megtanultál vasfüggöny átrepülni, vagy elmehettél végleg ugy, hogy utána vissza sem jöhetsz

    Ne kezdjük ujra, Margitka
    minden relativ
    ha azt nézzük, hogy mi volt azelött és mi lett…
    NA ÉS MI LEHETETT VOLNA!

    Nem, ezek a multbeli összehasonlitások amiket ugy tesznek itt sokan, mintha az idö megállt volna – sajnos sokszor Magad is beleesel ebbe a csapdába –
    sajnos … és egyben hála istennek az idö halad
    A fiaim felnöttek, energiával és egészséggel telve

    és nem szeretem hogy hivatlanul jönnek kivénhedt csalánárusok ( NEM Terólad van szó) – és minden mindegy alapon elakarják baszni az ö jövüjüket is!
    maradjanak ezek az otthonukban, az odujukban – miért nem birnak megéledni magukkal, a ki nem érdemelt szerencséjükkel?
    Megmondom Margitka, mert TELHETETLENEK – mert ÉHESEK, semmi sem elég nekik

    De azokról is szólok akik milliós nyugdijból osszák az észt azoknak a parasztoknak, akik a a téeszcsékben legürcölt éveik után szégyenpénznek sem elég nyögdiját kapnak
    Végig élvezték az életüket – sokszor szó szerint élvezkedték – mint egyes itt is sokszor idézett nöszemély (akin ifjulány korában néhány épitábor átment – késöbb meg a KB teljhatalmu urai, bocs elvtársai)
    Ezt minek neveznéd?

    hanem helyette leparasztozzák a vidéket – a gögjükben begárgyult telhetetlen haszonlesök – akik profin (kivállóan) megtanultak benyalni – ettöl lettek valakik – persze hogy rögtön és könnyedén felismerik azokat akik ma hasonló praktikával lettek valakik
    és az ilyenekre rettenetesen féltékények – mert féltik a privilégiumaikat – illetve ma már szivükböl gyülölik is ezeket, mert bizony ök nekik az uj urak (elvtársak) nem tolják le a gatyát

    Margitka
    ez a társaság nem a mi életünk – és soha nem is volt
    A Te életed nyitott könyv, egy öszinte ember nem könnyü de becsületes élete
    Nem érdemled meg, hogy továbbra is kihasználjanak
    Hál istennek rád sem vonatkozik a költö szava
    „..amig öszinte ember voltam …”

    én ma is orditok és toporzékolok – ugy ahogy Te is

    Ezek pedig soha, sem akkor nem voltak, sem ma nem öszinték

  • Auróra Borealis

    Talalomés
    Málnaszőr

    Ne hagyjátok ki azt se, hogy ez a sértett építészzsenik által kockává degradált praktikus lakó – tehát kevésbé gazdasági – házak nem ám döngölt-fallal, vagy vályogból épültek, hanem csakis téglából. Így is tervezték őket.

    Sőt, ezek alá, ha a gazda úgy akarta – mint a fotón is látható – akár pincét is építtettek, ami a korábbi, a helyén álló ősi falusi házhoz képest még a komfortérzetet is növelte, illetve praktikussá, s még lakhatóbbá tette azt. Később sokan a pince felé garázsbejáratot és garázst alakítottak ki…

    Azokban az időkben még sok árvíz pusztított Magyarországon a Duna és a Tisza mentén. Érdekes tartozéka még a témánkak, hogy a legtöbb ilyen Kádárkockát a nagy árvizek okozta rombolások után kedvezményes állami és termelőszövetkezeti segéllyel építették ill helyeztek el bennük a károsult családokat. Egészen új falu részek, negyedek épültek fel az árvízi pusztításokat követően. Bizony ez az ezer „kockaház” is egy szép adalék a Kádárkocka históriához.

    Margitka! A tanulmányi szabadságon felül vizsga-időszakban pluszban minden iskolai vizsgázásra elengedték munkaidőben az esti és dolgozók levelező tagozata iskolásait… 🙂
    Az embereket az a rendszer minden erejével a tudás megszerzésére ösztökélte.
    A mai rendszerben láthatólag, összehasonlítva az akkorival ez éppen fordítva van, gátolják a dolgozókat. De ez más lapra tartozik…

  • Orsós Elemér

    talalom
    2022 június 7
    9:31 de.

    Az ország lakosainak négyötöde nem fővárosi, a budapestieknek meg a harmada, tehát sajnos mi vidékiek vagyunk a mérleg nyelve a fővárosi felsőbbrendűség ellenére! Hál’ Istennek! 😀
    (Megjegyzem én 35 év Budapesten lakás ellenére sem tudtam tipikus fővárosivá válni, a Nejem még csak 12 éve vidéki, de már szívesen bevállalja! 😀 )

  • málnaszőr
    2022 június 7
    3:52 de.
    szeretettel és barátsággal

    https://www.youtube.com/watch?v=-mrBLU9CEoo
    sok minden más is lenne
    de még ez talán belefér:
    https://www.youtube.com/watch?v=XcsfDxojdV8

  • Succubus Lilith

    Gabriel 2022 június 6 9:43 du.

    ” A hazugság emlöin nöttetek fel, ma is ezt kivánjátok vissza
    önáltatás, önbecsapás, álszent hazugság BOLDOG, VIGYORGÓ RABSZOLGÁK. ”

    Azt is visszasirjak, de leginkabb az akkori pozicioikat, amikben maximum annyit kellett tenniuk a kiemelt fizetesert, hogy naponta otszor elrebegtek azt az imat a nyilvanossag elott, hogy: „Koszonjuk neked Kadar elvtars, hogy ilyen jol elunk!”

    Termeszetesen az 1980-es evek elejen 2000 forintot keresokrol megfeledkeztek.

    ” Mostanra nyugaton a jósorsuktól magukkal mit kezdeni nem tudó vak agitátorok (csalánárusok) elbutitották a nyugati civilizáció fiatalságát, akik nem megtapasztalván a valóságát ennek az álszent hitvilágnak – elhitették magukat, hogy valami jót követnek ”

    Errol beszelt sokat Jurij Bezmenov – hiaba. Az agymosas olyan merteku, hogy a jozan erveket meg sem halljak. Na meg ma mar rasszista is vagy ha nem ertesz egyet azzal, hogy a 2 + 2 = 5

    A videlyo erdekes. Koszi!

  • Succubus Lilith

    talalom 2022 június 7 9:31 de.

    ” … Az meg természetes, hogy az ő gyerekeik többsége egyetemet, főiskolát végzett. Ha másként nem, munka mellett, amit ingyenes oktatással, plusz szabadsággal is támogattak anno. ”

    Ebben igazad van, egy kis onfelaldozassal el lehetett erni egy foiskolai, vagy egyetemi diplomat.

    De meg a feudalista tarsadalmakban is kiemeltek a tehetseges gyerekeket.

    No es epp a napokban lepodtem meg mikozben megneztem, hogy mi lett a colombiai valasztas eredmenye. Francia mintara lesz naluk meg egy valasztas hamarosan ket ferfi kozott. A fiatalabbiknak a szulei parasztok voltak, o megis valahogy elvegezte az egyetemet, pedig aztan Colombiaban ez valoban nem konnyu.

    Az mas kerdes, hogy a szoban forgo uriember korabban csatlakozott valami komcsi terrorcsoporthoz, akik egy izben alagutat astak az egyik katonai raktarhoz, ahonnan 5000 fegyvert elcsentek. Emiatt masfel evig brotonben volt … es most megkapta a szavazatok 25%-at. Ami azt mutatja, hogy „az embernel nincs csodalatosabb”. 🙂

  • Gabika*&
    Lilithke
    6.9:43 és
    6.7.10:33

    A régi magyar közmondás legalább 10 változatból, csak egy enyhébbet választok, amikor azt mondom e párbeszédetekről, hogy
    „A messziről jött ember, azt mond amit akar”.
    Azonban megértéssel kell fogadni a mély frusztrációjából fakadó fröcsögését, vagy locsogását is, amely abból fakad, hogy Ő ott messze éppúgy messziről gyütt, mint mikor itthon maradt, hazaiak közt nyilatkozik.
    Annyit azért megtehetnétek, hogy az általános fröcsögéseken, illetve éppenséggeel a saját bezzegeléseiteken túl valami konkrétummal állnátok végre elő… Pl. a kádárkocka már eleve rossz konstrukciójával. Vagy mondjuk a Kádárrendszernek a dolgozó fiatalok továbbtanulását messzemenőkig támogató oktatás politikában megbúvó rejtett aknákat lepleznétek le, de ne lózungok és szidalmak formájában. 😀
    ˙

    .

    * Gabika, a Gabriel név becézése, itt a Margit név „Margitka” formájának a pandantja. Mert Gabika – aki másokkal kapcsolatban folytonfolyvást emleget valami benyalást, mostanság éppen Margit asszonyt vette célba ezzel becézgetős behízelgő becserkésző formával, a nála épp’ aktuális szövetségesszerző vadász projektje keretében, mint az igazi végletek emberéhez illik. Eddig csak a KMH-n, legalább 10 szövetségesét sikerült e nyájas módszerrel már eltaszítania magától.
    Pedig,a KMH-n igazán örülünk ha valaki „mindössze” tárgyilagos hangot üt meg. Nem hízeleg és nem is szitkozódik, egyszóval tárgyszerű…

  • T.Lilith

    Bocs, hogy csak most, de most jutott eszembe a nevedről:

    Mi,itt Magyarországon a Lilitet mi simán így, a végén”H”nélül

    írjuk, amint azt a Magyar Katolikus Lexikon is írja.

    A másik a Tóra, amit a Dohány utcában is””szimplán””Tóra

    formában „H” nélkül, az 1929-es Magyar Zsidó Lexikon de még a

    Magyar Katolikus Lexikon is így, magyarul közli.

    Üdv’

  • Orsós Elemér

    https://nepszava.us/magyarorszagon-a-gyerekeket-is-rasszizmusra-nevelik-ahogy-a-nacik-tettek/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202206

    Bartus egyre „aljasabb”, de ha valaki tudná ennek a megnyilvánulásnak a tudományos elnevezését is, azt megköszönném! 😀

  • Lilith
    7.10:45

    „De még a feudalista társadalomban is kiemelték a tehetséges gyermekeket” állapítod meg nagybölcsen.

    Nem tudom,hogy nem felejtetted e már el a „csúsztat” kifejezés jelentését, ami szellemesen arra utal, hogy valaki úgy hazudik, hogy közben ne látsszon ki a lóláb, hogy kadjon benne igaz elem is. Márpedig nálad itt kilóg, mégpedig a „De”, a „kiemelték” és az „is” szavak által.

    A feudalizmus – vagy a XIX-XX.századi félfeudalista rendszeer mint a földbirtokon alapuló gazdasági és társadalmi berendezkedés, természetesen mindent alárendel(t) ennek a gazdasági berendezkedésnek így és eszerint, a hierarchiára épült – illetve annak alárendelt – mélységes alattvalói rendszer tagjainak sorsát is.

    Ennek megfelelően bánt az úgymond „tehetséges gyermekekkel” is, akik a falu, avagy az uradalom jobbágyinak az egy százalékát sem tették ki annak értelmében, hogy valójában hányra is lenne szüksége – ha néha akad ilyen egyáltalán – magasabb fokú „””munkakörbe””” a falu urának.

    Az ún. szocialista rendszerben pedig már nem a földesúr legbizalmasabb emberének, uradalmi számvevőnek, azaz kasznárnak szánták a tanult emberfőket, hanem amire a tehetsége és szorgalma hívta el az illető – az addig fizikai munkás – fiatalt, de mégcsak nem is írni olvasni alig, vagy nem is tudó számadó juhásznak.

    Egyébként is a számadók és kasznárok stb-k a hűbéri rendszerben még jó esetben is évtizedekig szolgáltak – na nem a falut – hanem a birtokot, pontosabban a kastély népének a magánérdekét.

    Ennél fogva, hogy is lehetett volna közülük a te szavaiddal „kiemelni” még bárkit is utánpótlás gyanánt: legföljebb 10 évenként egyet közülük, v. kettőt, azokat is csak a falu és a birtok céljaira, de semmiképp az ő maga karrierje céljaira és előnyére.

    A Kádár-éra idején egy tanévben az esti-levelező (ált.és gimi) tagozatra járó dolgozók száma „kiemelés” nélkül is majdnem a 10-ezres létszámot tette ki, ami annyit jelentett,hogy az érettségiig saját szorgalmából így mégis eljutottak számára már a felvételi követelményeket teljesítő tanulók számára megnyílhattak a felsőfokú oktatás kapui is. – Egészen az egyetemi diplomáig, ami bizony évente sokezreknek nem a falunagy, a kisbíró, a falubíró, vagy a kasznárságra, hanem országos nagyvállalati gazdasági vezetői, kf.mérnöki, középfokú szaktanári és más felelős állások betöltésére is jogosította diplomás tulajdonosát…

    Egyszóval, egy-egy tehetséges falusi gyerek kiemelése pl. a Horthy-érában soha nem jelentette, nem jelenthette, ugyanazt a tudatos oktatási, bölcsészeti koncepciót, amit a szocialista rendszer már eleve a munkásosztály tudáscentrikus kiemelésének a céljából napi gyakorlatként valósított meg. Ennek a feltétlen progresszív koncepciónak éppen a rendszerváltás vetett véget. amit a 12 éve autoriter uralmat gyakorló neofeudalista Orbanisztán . m i n d e z z e l . e l l e n t é t e s . okatatási prekoncepciója – helyesebben elbutítási gyakorlata – kezdve a tankötelezettség . a t i z e n h a t o d i k . életévre történt lecsökkentésével …

  • Orsós Elemér
    2022 június 9
    7:22 de.

    Megpróbálom röviden, amennyire lehet (sokat nem is jó erröl az alakról beszélni)

    kb 30 éve ismertem meg, amikor a H.GY. esztergomi csoportjából felhozta az odadelegált helyi pásztor a központba.
    Akkortájt ismerték el a H.Gy.-et mint reguláris egyházat, Mészáros, Hack Péter az országgyulés jogi és igazságügy bizottság tagjai, Hack Péter az elnöke – nagy tervekkel a médiatevékenység bövitésére
    Ez a bartus ujságiró-palánta szerüség volt, hatalmas „hitéletröl” tanubizonyságot tevö – s mint ilyent ajánlották be a tervekhez
    Az emberünk persze ugy képzelte, hogy most beérettt a gyümölcse a sok imádkozásnak és adakozásnak – mint „profi” ujságirónak ömleni fog a pénz a számlájára
    Nem számolt azzal az egyszerü aprósággal, hogy igaz ugyan hogy azt a gyülekezetet jó részben eredetileg zsidószármazásuakból „áttért” hivök alapitották, de a Németh Sándor katólikus föiskoláról kirugott karrierista hivöböl avanzsált pünkösdivé, tehát nála az egyházi szolgák már szószerinti értelmezésben szolgálóvá avanzsálódtak, tehát miféle fizetésröl álmodozott az emberünk?
    Hamarosan „el is tanácsolták”
    Ebbéli okból nem lebecsülendö ügyes logikával megirt egy könyvet, amiben „leleplezte” az egyházat kisajátitó föpásztor és szoros klikkjének minden csalárd tevékenységét – ami bejött, hatalmas sikert hozott a konyhára – pénzügyileg is, hiszen elég ritka volt a hazai piacon olyan kiadvány, amely tizezres nagyságrendben fogyott.

    A dolog bejött számára, annyira, hogy ha jól utánajársz, azóta sem él másból, vagyis ir cikkeket, mint a „sikeres”, de azért elég tömegesen utált egyedek lejáratásáról – erre önti az olajat – ugyan a „fövonal, a többség ellenében – de mégis elegendöen magas számu elenlébas tábor „eszi” a szöveget
    Az Amerikai Népszavát Kertész Ákos segitségével, amikor az az emigrációt válsztotta sikerült megszereznie
    azóta nagyon kényelmes onnan Floridából tüzelni az éppen aktuális ellenség ellen

    nem tudományos nevet kell erre keresni – egy hidegfejü, mocskosszáju, de ügyes számitó
    más kérdés, hogy Németh vagy Orbán sem kiskutyák, csakhogy amit sajtó cimén produkál, az enyhén szólva egy nagy mocsokság
    na de van rá közönség – vagy erre van

  • Elemér

    Ja, nem is az a fontos, hogy a zorbánra vagy a N. Sándorra milyen átkot szór, hanem arra nincs szó hogy mennyire aljas és abszolut korlátran módon bír kigyót-békát kiáltani bárkire, köztük gyerekekre is

    erre nem tudnék már szavakat találni – legfeljebb kitalálni
    egy belsöleg gyülölettel telt emberre mit lehet mondani?
    Jézus azt mondta:
    A sziv teljességéböl szól a száj

    DIABOLIKUS (maga az ördög)

    Sajnos mindig is voltak és vannak ilyenek (nem kevesen)

  • SchumackerLady

    Orsós
    Elemér
    .9.7:22

    Köszönet hogy kitetteed. Aztán azt írod, hogy az általad az AMERIKA NÉPSZAVÁBÓL ide linkelt vezércikk írója egy „aljas”.

    Nem értem hogy a nácizmust elítélő cikkírót milyen alapon nevezed így. Csak nem azért, mert egyenesen megmondja a tuttit?
    Csak nem azért, amit tényszerűen – soroljam? – leközli az Orbanisztánban történteket és azok szégyenletes okait is, hogy magyarságunkat egy diktátor miatt vagyunk kénytelenek szégyellni?

    Mert Vezérünk – v.inkább Nemzetvezetőnk – egy rasszista bunkó, és ami itt Mo-n történik, az mind átmegy az ő közvetlen kontrollján, így az úgynevezett köztársasági elnökünk hazaffyas halandzsája is.

    Tegnapelőtt néztem az Olasz-Magyar válogatott mérkőzést, ami jó volt, csak a félidő szünetében az operatőr véletlen mint egy rossz egy pillanatra, közel hozta ezt az Orbaninit a Ducét, aki – úgy láttam – egymagában pöffeszkedik a tőle setét VIP-páholy homályában, nyakában,illetve vállán egy hosszú – még a lógóhasa alá is lecsüngő, s így is borzasztón feltűnő, csiricsáré, arany betűkkel teleírt nemzett-szín . s t ó l á b a n… 😀

    Olyan volt ez vállkendő, mint nemzeti ünnepen egy emlékmű alá általa lerakott miniszterelnöki koszorú szalagja, prsze felirattal. Lehet, hogy az épp aznap aktuális nemzeti összetartozás napján szedte le az egyik repi koszorúról… Messziről nem látszott pontosan, de odaképzeltem az ő kedvenc szlogenjét és az ő kellemes hanján,hogy Hooojraaaaa Mogyoroook! Jaa! – Torokbóóó.

    Valami förtelem ez az alak. Fazaekas Mihály alighanem róla formálta Döbrögi magasztos alakját, de még a jellemét is. Ha utóbbi mégse így történt vón’, akkor pedig az Orbán-szülők formálták ezt a . n e m z e t i . t o r z ó t . Döbrög pocakos és nemzetes uráról. Még az is lehet, hogy olvasták is…

    Egyszóval egy hányinger ez,a finoman szólva is fasiszta pacal..

    Ne bartusra haragudj hát, hanem az ő reális vezéralakjára.

    – A második félidőt már meg se néztem…

  • SchumackerLady

    Utóirat:

    Remélem nem a nácizmusban érezted sértve magadat. És ezért nevezted aljasnak Őt.

  • Succubus Lilith

    Nem baj én már maradok a Lilith-nél, mégha a magyar katolikus izé ki is felejtette a „H”-t
    („hangtalan” a „H” rsrsrsrsrs)
    és tudom, hogy ki volt Lilith

    Én pedig maradok a Gabrielnél, ahogy itten hivnak, mert igy van „értelme”
    Igaz, hogy eredetileg GavriEl (héberül – mint küldött)

    Csak ráutalnék ezzel az a fenti okoskodásával egyeseknek, hogy nyilván ugyse értenek meg semmit abból amiröl mi beszélünk – HISZEN NEM IS AKARNAK!

    MERTHOGY AKKOR SZEMBESÜLNI KELLENE AZ ÁLTALUNK MONDOTTAK TARTALMÁVAL

    Ezt átlépve (ignorálva) viszont leirhatnak – kimondhatnak – bármit tetszésük szerint, „természetes” lezserséggel söpörve félre a tényeket, az ok-okozati összefüggéseket, és bármi emberi, társadalmi értékeken átgázolva

    Számukra csakis kizárólag az általuk kifejteni kivánt „gondolat” (!!!) megalapozásának van lényege (szofisztika)

    És bizony mivel kevesen vannak ezzel tisztában, a nagy többség mindig, egyfolytában bedöl nekik
    Mindent, bármit képesek relativizálni – bármilyen vita velük meddö idöpocsékolás, hiszen pont annak kereséséröl szól amivel törbecsalhatnak.
    Bár bárkiáltal könnyü lenne felismerni már a beszédük kezdetén, az emberek hajlamosabbak arra, hogy a konkluziót hallgassák meg

    Hogy mennyire jó példa a beszéde mindezen fentiekre, egyszerüen beidézem az egész mondandóját – és nagy betükkel a szerkezeti felépítést beszurom:

    „A régi magyar közmondás legalább 10 változatból, csak egy enyhébbet választok, amikor azt mondom e párbeszédetekről, hogy
    – 1, POLÉMIA INICIALIZÁSA –
    “A messziről jött ember, azt mond amit akar”.
    – 2, AZ EREDETI MONDANDÓHOZ EGY SEMLEGES, DE ATTÓL TÁVOLI ELEM ELITÉLENDÖ ELEM BECSATOLÁSA, BETÁRSITÁSA –
    Azonban megértéssel kell fogadni a mély frusztrációjából fakadó fröcsögését, vagy locsogását is, amely abból fakad, hogy Ő ott messze éppúgy messziről gyütt, mint mikor itthon maradt, hazaiak közt nyilatkozik.
    – 3 A BECSATOLT ELEM JUSTIFIKÁLÁSA, AMINEK ALAPJÁN MÁR ÁTTÉR EGY ABSZURD VÁDASKODÁSRA
    Annyit azért megtehetnétek, hogy az általános fröcsögéseken, illetve éppenséggeel a saját bezzegeléseiteken túl valami konkrétummal állnátok végre elő…
    – 4 TOVÁBB FOKOZVA A VÁDASKODÁST, ÍTÉLETET HOZ AZ Ö ÁLLITÁSÁRÓL
    Pl. a kádárkocka már eleve rossz konstrukciójával. Vagy mondjuk a Kádárrendszernek a dolgozó fiatalok továbbtanulását messzemenőkig támogató oktatás politikában megbúvó rejtett aknákat lepleznétek le, de ne lózungok és szidalmak formájában
    – 5 INNENTÖL MÁR HALMOZOTTAN KI LEHET TERJESZTENI A TELJES ITÉLETET, GYALÁZKODÁST””

    Tehát nem számit már hogy az eredeti állitása mi volt az illetönek, mit kivánt mondani, mi volt a feltevés, és abból mit szürt le
    Az egész egy ügyes csavarral „ki lett végezve”
    Nem tudom, hogy Marx ismerte-e Protagorasz vagy Georgiasz tanitásait, olvasott e róluk.
    De akár igen akár nem, alapvetöen minden értekezésében, elemzésében egy az egyben a tanitásaikat követte
    A késöbbiekben mindazok akik követöivé váltak – most nem az elbutitott, megtévesztett tömegekre gondolokra, az áldozatokra – hanem az eszmei vazallusaikra, ezek valamennyien egy az egyben – tudatosan, vagy csak ösztönösen – követték „mesterüket”

    (csak tényleg kuriózumként felemlitve az eredeti szövegemben az ELIT iskolákról mondottakat (az ELIT iskoláiról), vagy a város (vagy falu) képileg szerencsétlen építészeti elem helyett semmivel sem került volna többe szépet is épiteni – nem beszélve arról, hogy nem véletlenül hoztam a burgenlanddal való összevetést – ahol az ottani egykori magyar parasztoknak a NEM szocialista berendezkedés sokkal nagyobb kényelmet, biztonságot és nem utolsósorban jólétet eredmenyezett mint a szocialista táborban maradottaknak (mindegy hogy az eredeti anyaországban, vagy a többi elcsatolt területen) – és függetlenül a nemzetisegi hovatartozástól
    Ha mást nem a két német államot is össze lehet vetni – a különbségeket máig sem lehetett felszámolni sem anyagi sem erkölcsi nivóban.
    Mindig és mindig „TÁMOGATÁSRÓL” BESZÉLNEK, az állami apparátust megtestesitö, annak nevében korlátlanull hatalmaskodóknak a kegyes támogatásáról – a lehetö legpofátlanabb és legarcpiritóbb módon – nem pedig arról beszélnek, hogy valami is állampolgári jog – hanem hogy az atyáskodó komcsi parazita vezetök mennyire irgalamasok voltak a szerencsétlen elhagyatott – amugy lózungjaik szerint – uralkodó osztállyal

    Igen ahogy annak idején járta a mondás:
    „A munkásosztály uralkodik magán, hogy nem fojtja vizbe az összes rajtuk jótevést gyakorlót”

    Merthogy mást nem tettek, csak az egykori kapzsi földesurak, vagy gyárosok helyébe egyes ilyen „jótevök” magukat pozicionálták be

    Ez a valóság, aminek sajnos ma is szemtanui vagyunk – ma ugy hivják hogy „demokrácia-export” meg Grand Reset
    és annak a vazalussai, a mai elitista réteg (a politikai „közszolgálatokban”, a médiákban, az egyetemeken)

  • Succubus Lilith

    Az 1:11 du. fenti bejegyzésemben talán félreérthetö egy mondat:

    – 4 TOVÁBB FOKOZVA A VÁDASKODÁST, ÍTÉLETET HOZ AZ Ö ÁLLITÁSÁRÓL

    ez igy irva jobban érthetö:

    – 4 TOVÁBB FOKOZVA A VÁDASKODÁST, ÍTÉLETET HOZ MÁR AZ Ö ÁLLITÁSÁNAK ALAPJÁN

  • FORTIMBRAS
    2022 június 9
    5:47 de.

    Már felkértelek máskor is, hogy esetemben kerüld el az ilyen utalásokat:
    „a nála épp’ aktuális szövetségesszerző vadász projektje keretében”
    lehet, hogy Te végtelen unalmadban, vagy valami valami más okból kifolyólag csakis ilyen ambiciókban birsz gondolkodni

    máskor is leirtam, és külön felhivtam a figyelmed már – hogy ki mint él, ugy ítél – vagyis lehet hogy a Te itteni szereplésedre ez vonatkozik

    De mint ahogy mégiscsak kénytelen vagy belátni, én a magam álláspontján, hozzáállásán senkinek a kedvéért nem fogok változtatni

    Ismétlen, ha 20 évesen nem akartam soha senkinek a kedvében járni igy fehér hajjal még ugysem fogok

    Ez a megjegyzésed is csak egy nyakatekert megfogalmazás, hogy, … – miért is? – hogy Te „szövetségeseket találj”
    ha te ezért szoktál ide irni, oké ez a Te szabadságjogod
    Magam részéröl pedig azért irok, hogy a véleményekre reagáljak – ezt a jogot pedig amennyiben lehet, hagyd meg énnekem
    Tudom, nem vagy ilyesmihez szokva, hogy másoknak szabad más lenni, de hát … talán ezért nem élünk a marxista hit alapján gründolt szörnyszülött szocialista diktaturában, amely gondolom neked nagy szívfájdalmad

  • Orsós Elemér

    Auróra Borealis
    2022 június 7
    1:29 du
    .
    „Ne hagyjátok ki azt se, hogy ez a sértett építészzsenik által kockává degradált praktikus lakó – tehát kevésbé gazdasági – házak nem ám döngölt-fallal, vagy vályogból épültek, hanem csakis téglából. Így is tervezték őket.”

    Ez sem fedi teljes mértékben a valóságot, mert speciel Szabolcs-Szatmár, Hajdú-Bihar és Borsod megyékben, de lehet hogy még Baranyában is ippeg a vályogból épült kockákat preferálták főleg a szegénység és célszerűség hagyományait és olcsóságát(mellesleg környezet és energia barátságát) kihasználó -a nyugati országrész polgáraihoz képest igénytelenségre kárhoztatottak engesztelésére hogy, Ők is tudjanak azért valami egzisztenciát felmutatni, mondjuk a Sopron, Győr és Bábolna környéki dupla munkaegységű tsz parasztokhoz való hasonlíthatóság kedvéért, akiknek tényleg futotta égetett téglára és cementes habarcsra!
    (Legkedvesebb -nyíregyházi- barátom éppen most cseréli le egy parkvárosi ugyanakkora hasznos alapterületű ytongból épített korszerű házát egy 10×10-es vályogból, de kiemelt beton sávalapra épült Kádár kockára a mostani házuktól 400 méterre. A lányomék meg nemrég fejezték be a 80 éves, mocskosul lerobbant és lelakott román határ menti vályog kulákházuknak a lakhatóvá tételét és belakva most már semmi pénzért nem cserélnék el még egy kétszer akkora korszerű építésüre sem! A lényeg: elég nagy butaság lenézni a vályogból épült házakat, mert sokkal praktikusabbak, energia takarékosabbak, de főleg olcsóbbak a mai korszerű építésű nyugati alapanyagokból készült -mert magyar építőanyag ipar már ügyesen totálisan vadprivatizálódott- kastélyoknál!)

  • Succubus Lilith

    FORTIMBRAS 2022 június 9 6:23 de.

    ” Mi,itt Magyarországon a Lilitet mi simán így, a végén”H”nélül
    írjuk, amint azt a Magyar Katolikus Lexikon is írja.
    A másik a Tóra, amit a Dohány utcában is””szimplán””Tóra
    formában “H” nélkül, az 1929-es Magyar Zsidó Lexikon de még a
    Magyar Katolikus Lexikon is így, magyarul közli.”

    A Tora-ra majd igyexem emlekezni, de a Lilith marad. Az ilyen kozos szavaknal anyira mexoktam az angol helyesirast, hogy akkor is rajar a kezem, ha magyarul irok.
    Pl. tobbszor vettem eszre, hogy a homoszexualist homosexualisnak irtam.

  • Succubus Lilith

    Orsós Elemér 2022 június 9 7:22 de.

    „” Bartus egyre “aljasabb”, de ha valaki tudná ennek a megnyilvánulásnak a tudományos elnevezését is, azt megköszönném! „”

    Minkek a katonasagnal ugy hataroztuk meg ezt, hogy „elmei alapon meg van heberedve”.
    Szegenynek agyara ment, hogy nem kapott a koncbol. Bar meg kell hagyni, hogy akarhogy is keresgeltem a Bartus nevet nem lattam se a cikk folott, se alatt. Lehetett valaki mas is a Gyuri bacsi brigadjabol.

  • Succubus Lilith

    Vögelein 2022 június 9 9:56 de.

    Igazad van abban, hogy a feudalizmus koraban joval kevesebb csoro gyerek lett kiemelve, elsosorban azert, mert akkor meg nem volt szukseg olyan sok mernokre, tudosra … stb … mint manapsag. De akadt nehany. Ez volt a lenyeg.

    „” Ennél fogva, hogy is lehetett volna közülük a te szavaiddal “kiemelni” még bárkit is utánpótlás gyanánt: legföljebb 10 évenként egyet közülük, v. kettőt, azokat is csak a falu és a birtok céljaira, de semmiképp az ő maga karrierje céljaira és előnyére. „”

    Na es a Kadar rendszerben mennyire lett egy munkascsaladbol szarmazo tanar, orvos, vagy mernok kiemelve? Ha nem csaltak es sikkasztottak, a fizetesukbol alig eltek meg.

    ” Egyszóval, egy-egy tehetséges falusi gyerek kiemelése pl. a Horthy-érában soha nem jelentette, nem jelenthette, ugyanazt a tudatos oktatási, bölcsészeti koncepciót, amit a szocialista rendszer már eleve a munkásosztály tudáscentrikus kiemelésének a céljából napi gyakorlatként valósított meg. ”

    Remelem ezt viccnek szantad. Az akkor igy kiemelt gyerekek felnottkent jol kerestek, meg voltak becsulve… es abban a korban tobb nemzetkozileg elismert tudost termelt ki a rendszer, mint elotte az azota egyutt.

    ” Ennek a feltétlen progresszív koncepciónak éppen a rendszerváltás vetett véget. amit a 12 éve autoriter uralmat gyakorló neofeudalista Orbanisztán . m i n d e z z e l . e l l e n t é t e s . okatatási prekoncepciója – helyesebben elbutítási gyakorlata – kezdve a tankötelezettség . a t i z e n h a t o d i k . életévre történt lecsökkentésével … ”

    Kanadaban is 16 eves kor a tankotelezettseg hatara. Szoval akkor aszondod, hogy Kanadaban is autoriter uralom van, es neofeudalista Dzsasztinistan lettunk? Na meg hogy esetleg elhulyitik a kanadai gyerekeket? (Ez utobbi 37 eves tapasztalat utan szerintem mar nem lehetseges, legalabb 25 eve.) 🙂

  • Succubus Lilith

    SchumackerLady 2022 június 9 11:29 de.

    ” … leközli az Orbanisztánban történteket és azok szégyenletes okait is, hogy magyarságunkat egy diktátor miatt vagyunk kénytelenek szégyellni? ”

    Haaaaaaaaaaaaaaaaat, tudod, ha te szegyelled azt, hogy a magyar kiskamaszok nem akkora barmok, hogy egesz mas nemzetiseguek evtizedekkel, vagy eppen evszazadokkal ezelott elkovetett aljassagaiert vezekeljenek, akkor remelem orok eletedre igy is maradsz.

  • Succubus Lilith

    Gabriel 2022 június 9 1:11 du.

    „” Tehát nem számit már hogy az eredeti állitása mi volt az illetönek, mit kivánt mondani, mi volt a feltevés, és abból mit szürt le
    Az egész egy ügyes csavarral “ki lett végezve” „”

    Ez altalanos szokas naluk, mar regota nem lep meg. A mellebeszeles, a szavak, mondatok ertelmenek kitekerese es az ures vadaskodas.
    Hanyszor lett itt mar leirva, hogy milyen „Orbanisztan”, de meg egyszer sem lattam magyarazatot, hogy miert is az.
    Nyilvanvalo soha nem is lesz, mert kapasbol meg lehet cafolni, es ezt ok is tudjak.

    „” Igen ahogy annak idején járta a mondás:
    “A munkásosztály uralkodik magán, hogy nem fojtja vizbe az összes rajtuk jótevést gyakorlót” „”

    En a KOFEM-ben kezdtem dolgozni az elso igazi felnott munkakorben. Ott a WC falan ugyanez a gondolat sokkal tomorebben volt osszefoglalva:

    „Tied a gyar,
    Neked dudal.
    Ove a haszon,
    Tied a f_szom.”

  • Succubus Lilith

    Orsós Elemér 2022 június 9 4:18 du.

    ” Ez sem fedi teljes mértékben a valóságot, mert speciel Szabolcs-Szatmár, Hajdú-Bihar és Borsod megyékben, de lehet hogy még Baranyában is ippeg a vályogból épült kockákat preferálták ”

    Csongradban is. Apam szegvari szuletesu es gyerekkoromban nehany nyarat ott toltottem a nagymamamnal.
    Gyerekkorom egyik legnagyobb felfedezesei koze tartozik, amikor meglattam vagy 10 not lehajolva az utcan, szedegetik a szaraz tehenszart. Kerdem is:
    „Te nagyi, miert gyujtik ezek a tehenszart?”
    Mire megmondta, hogy a valyoghoz.

  • Auróra Borealis

    Orsós Elemér
    22.06.09.4:18

    Nem nézem le se a döngölt, sem pedig a vályog falazást, legföljebb a nyomaték kedvéért hasonlítottam össze a téglával.
    Azonban tény, hogy az így épült ősi porták többségének padlózata is „döngölt” agyag volt, amit lehetőleg nedves söprűvel kellett takarítani, mert szárazon irtózatosan porzott. S mivel e kettő „műszaki megoldás” óhatatlan találkozott, a kölcsönös hajszálcsövesség segedelmével adták át egymásnak a talajnedvek éppenséggel nem jótékony tartalmát.
    Feleségem nagymamája és szülei is ilyen padozatú döngöltfalú népi házakban laktak a nyugat-Dunántúlon nádfedél alatt és a dohszag állandó kísérőjelensége volt az otthonaiknak. A szomszédok ugyanúgy. – Hadd ne folytassam. Annyi bizonyos hogy K.Kocka agyagból verve és normális padlózattal, márcsak a sátortető miatt se produkálhatott efféle egészségügyi kockázatot.

    üdvözlettel

    Ui
    Én is olvastam a vályog és a döngöltfal mai reneszánszáról jóhíreket, mely megoldások helyi nyersanyagból, különleges injektáló eljárásoknak(!) köszönhetően tök’ biztonságosnak ígérkezik, persze megfelelő alsó és felső szigetelés esetén.
    🙂

  • Gabriel
    2022 június 9
    1:11 du.
    mi volt rossz a kádáréra oktatáspolitikájában azaz mi volt benne a csapda?

    azon túl, hogy a demokratikus centralizmus műxik és a globalizált kapitális imperializmus az meg irigykedik a beszabályozott magyar üzemanyagárakra és szankciózni akar ahelyett, hogy lemásolná? és nem műxik ahogy minden jel arra mutat!?

  • Orsós Elemér

    SchumackerLady
    2022 június 9
    11:29 de.

    Őszintén(ez persze barokkos tulzás!) sajnálom Bartust túldimenzionált, hányingeres Orbán és úgy en bloc zsigeri magyar gyűlöletéért, DE legalább ártatlan gyermekeinket ne keverje bele a mirigyfőzeteibe!!! (Mellesleg nem mi, szerencsétlenül itthonszakadt magyarok tehetünk róla hogy, nem sikerült anno önfelkent szektafőnökével elvtársiasan megosztoznia a mákonyos kábulatba ejtett híveiken behajtott kötelező tagdíjakon, ezért -szerintem is- jobbnak látta, ha még ép egyszál belét az USA-ba menekíti Sanyi atya bosszúja elöl! Na egyszóval: ha már ez nem hazája, sőt undorának tárgya, akkor legalább ne köpködjön vissza, mert ahol most éli világát ott is találna bőven köpködni valót, persze ahhoz még nagyobb költői szabadság és bátorság kellene kevesebb szponzori prémiumért!)

  • Schumaker Lady

    a véleményeddel vitába nem szállok, merthogy minek?
    csak felhivnám a figyelmedet néhány tényre, amelyek amugy sok egyéb kérdést felvetnek

    Természetesen akkor Putyint is kebledre öleled – gondolom – ezzel a bartussal együtt, merthogy aki názit mond bárki másra, az nagyon kosher
    igaz Sztálin nem nevezte Trockijt soha názinak, de ahhoz közeljárt, hogy fasisztának titulálja
    és érdekes módon (számomra legalábbis az) hogy minden zsido származásu kommunista teoretikust kivégeztetett trockijhoz hasonló vádakkal.
    A Párt megtisztitása érdekében természetesen (mármint zsido származásu vezetöktöl és teoretikusoktól)
    Amugy nem szükségeltett koncentraciós táborokat épiteni – Szibériában böven volt hely és gázkamrák sem szükségeltettek, sem krematóriumok – a fagy elintézett mindent (egyes vélemények szerint – mint pl. Szolzsenyicin, – mindössze 120 millióan nem birtak megbarátkozni az ottani körülményekkel – bár ha megfelezzük a számot, az is 60 millió személyt jelent – Hitler kezdö volt, még talán az ukrán názik is.
    Ugye ma is létezik a Sztálin által szibériában létrehozott állam, ottan Kina mellett, amely a zsidóság kitelepitésére lett szánva!? (Birobidján)

    Ez mellett visszaugorva a mába érdekes zelenszkij barátod esete is, aki amugy orosz zsidóként uralkodásának kezdete óta azon igyekezett, hogy az azovi nácistákat reguláris seregtestté avanzsálja, teljes sikerrel – és nem kevés halottat „nyerve” általuk
    Más kérdés, hogy a náciüldözö putyin se pihent, és ö sem kevés áldozattal (ö is nyilván máséval a csalánt) de tetemes „tisztogatást” végeztetett.

    Gondolom számodra is csak az a lényeg, hogy az általad gyülölt, utált, irigyelt valakit aki smószerolja, az fasza gyerek – kosher
    Tudom Komlós János is fasza gyerek volt, rendes zsidóember, mert nem maga tépdeste a körmöket, hanem csak parancsolta a svihákoknak (a kádárét is)
    Valahogy én soha nem bírtam röhögni a humorán – nagyon szarkasztikus volt, ugyanugy mint a te írásaid
    Amugy szofisztikailag csodálatos képzödmények, gratulálok neked is a kollégáidhoz hasonlatosan, akik valahogy mindig arról beszélnek, hogy bezzeg anno a középkorban milyen szar volt a parasztnak – amugy meg parasztoznak mindenkit

    Remélem nem serkent válaszadási kényszerre a bejegyzésem, mindössze az vezetett eme pár sor papirra vetésére, hogy egyszerüen gyalázat ahogy egy normális embert ilyen cinikus gyülölettel kezelsz – Elemér – védelmedbe véve azt aki ugyan hozzádviszonyitva valóságosan aljas gyülölettel teli valaki,de a te utálad tárgyán köszörüli a nyelvét, ezért minimum szentember

    Persze nem tudok már semmit, merthogy az a valaki a magyar gyerekeket gyalázta aljas egyéni érdekekböl – de gondolom hogy ha te pedig úgy vagy vele, hogy minden mai gyerek is názista, mert a nagyapjuk-nagyanyjuk az volt – ugy okés minden.
    Csak hozzá kéne tenni, hogy minden gyerek náci, kivéve a zsidószármazásuakat, mint zelenszkij.

  • SchumackerLady
    2022 június 9
    11:29 de.

    A büdösnácik majd’ meg gebednek ha nem olvashatják Laciúr Mr. Bartus kiváló cikkeit.

    Csak éppen nincs lehetőségük elfoglalni azt az oldalt (is).
    Laci úgy csapja öket ki onnan mint macskát sz@rni : ) ))

    (Erre az oldalra is ráférne már egy alapos nagytakarítás és szellemi fertőtlenítés. Teljesen elmaradtak a liberális demokratikus kommentek.De a cikkek is.Gondolom a tagoknak hányingerük van ettől a kialakult „beltenyészettől” )

    Ezért aztán itten mocskolódnak az írásain . Szánalmas csürhe.

    Szteem már nincs értelme itt vitázni ezekkel a patkányokkal.
    Ezeknek nem érveik vannak hanem náci elhivatottságuk, csak éppen a „Putyini Módszer” szerint tagadják hogy ők nácik lennének és a mocskukat rákenik azokra akiknek a sekélyes diktatúrájuk helyett inkább a nyugati értékrend kell.

    Ismétlem: Ócska szánalmas társaság.

  • Vögelein
    2022 június 9
    9:56 de.

    Nem értem miért jó neked Rodeo másik nevével vitázni.

    Idiótával az ember nem vitázik hanem belerúg párat.
    Mégha virtuálisan is.

  • Gabriel
    2022 június 3
    1:09 du.

    A fennti okoskodásaidban
    annyi a logika és az értelem
    mint sz@rban a vitamin.

  • Geyza
    2022 június 10
    6:24 de.

    mit gondolsz, a Donbasz-ban halálra ítélt bérgyilkosok mit „énekelnek” na jó nem csasztuskákat, de azért te elmondanád?
    te mindent tucc!!!

    {nekem betekintésem vala lévén a dallatokba a kis brexites miket mond?}

    € ban már nyomtattyák az élelmiszerjegyeket, és a tüzifa meg a kőszén kiutalási jegyeket, a gyertyákat elkobozzák a templomokból, és temetkezési vállalatoktól, és kutattyák a hordozható petroljomos kandelábereket is… a vadnyulakat, mókusokat és a patkányokat is nyílvántartásba veszik, közben magyar rendszámhoz jár az olcsó ártámogatott üzemanyag Magyarországon € -sok ki vannak miatta borúlva, meg a bili Bruxellesban

    hogy vagy, üdv. succubuth lillyth Oltárylyóból

  • Orsós Elemér

    Succubus Lilith
    2022 június 10
    1:18 de.

    Ne haragudj hogy kijavítalak, de a tökéletes vályoghoz lószar dukál, a jól kiszáradt tehénszarral tüzeltek, legalábbis Indiában! 😀 (Szerintem már Te is felejtesz vagy tévesztesz, amiből arra következtetek hogy hasonló koruak lehetünk! 😀 )

  • Orsós Elemér

    Auróra Borealis
    2022 június 10
    3:51 de.

    Elnézést ha sértőnek és tudálékosnak találtattam, nem volt szándékomban! 🙁

  • Schumaker Ladyhez irott
    junius 10, 6:17

    bejegyzésemhez szeretnék (ujraolvasva azt) igy utólag becsempészni egy fontos kimaradt szót. ..”olyan”

    Az utolsó mondatomban én is elkivántam követni egy kis „cinkos” élcelödést, de valahogy az ilyesmi nem megy nekem igazán
    Rosszul írok szórendet, vagy kihagyok szavakat, amelyek pont az ilyen megjegyzéseket hivatottak érvényesiteni

    Kérem azt a néhány még értö olvasót, akik ha „véletlenül” olvassák (természetes az illettön tul akihez szólt) hogy imigyen olvassák ujra a mondatot
    Nehogy már valakik ezáltal „ugy általában a zsidókra” hajazzanak az értelmezésben
    a mondat igy hangzott:

    „”Csak hozzá kéne tenni, hogy minden gyerek náci, kivéve a zsidószármazásuakat, mint zelenszkij.””

    az olyan szócska betételével imigyen:

    „”Csak hozzá kéne tenni, hogy minden gyerek náci, kivéve az olyan zsidószármazásuakat, mint zelenszkij.””

    számomra a „”mint”” szócska mint vonatkozós kötöszó elsöre elegendönek tünt, csak igy utólag gondoltam bele, hogy a beszédet kiforgatni szándékozók számára ez kiváló kötözködésre adhat okot

    Számukra sosem fontos, hog egy személy egész diszkurzusából mi következik ki, számukra az egyes szövegrészek abból való kiemelése általi, az általuk összerakott új értelmü szöveg legyártása a fontos – amiböl aztán lehet új (más, az eredetivel ellentétes) értelmezést prezentálni, amelyet aztán a továbbiakban tetszésük szerint lehet kezelni (általa az illetö személyt is – mint ahogy fenti diszkurzusomban ecseteltem a „szokásos” kezelési módokból keveset)

    bár a magyar nyelv szabályai szerint igy redundánssá vált a mondat, de inkább legyen az (kétszer is muszáj ugyanarra ráutalni)

  • Geyza, 2022 június 10, 6:21 de.

    Pontosan! Amúgy ugyanezt csinálják mindenhol a fasiszták Kanadában a magyar szervezetekkel amit itt a sokkal jobb sorsra érdemes KMH-n. Minden tisztességes embert elundorítanak a vállalhatatlan idiótaságukkal és gátlástalan erőszakosságukkal.

    Minden tiszteletem annak a néhány maradék normális kommentelőnek aki még elviseli ezt a mocsárbűzt! 🙁

  • Succubus Lilith

    Gabriel 2022 június 10 6:17 de.

    Elso tema: Trockij es Lenin elvtarsak elkovettek azt a paranyi hibat, hogy Sztalin elvtarsat betettek egy olyan beosztasba, ahonnan o nagyon is jol latta mire megy ki a jatek.
    Mivel nehany zsido, koztuk Trockij elvtars is benne volt a buliban, Sztalin elvtars nem ismerven a politikai korrektseg fogalmat kisse tulbuzgo lett a zsidok felreallitasa teren.

    Masodik tema: A szabadsag, tolerancia, igazsag es demokracia utolso fellegvaraban, az USA-ban, mar azt tanitjak az iskolakban is, hogy az ujszulott feher kisbaba is rasszista.
    Ezt most at kell vennie minden valamirevalo elvtarsnak, foleg ha az USA-ban el, es Gyuri bacsi biztositja a fizeteset.
    Igazan nem csodalkozhatsz a korabban emlitett – nemreg meg „nyelveken” horgo es a parkettan vonaglo – elvtars cikken.
    Esto es imprescindible. (Gondolom portugalul valami hasonlo.)

  • Succubus Lilith

    Geyza 2022 június 10 6:21 de.

    Kedves Geyza!

    Mar kezdtem aggodni miattad. Remelem az egeszseged rendben, kiveve azt a kis problemat, amin nem lehet segiteni.

    ” A büdösnácik majd’ meg gebednek ha nem olvashatják Laciúr Mr. Bartus kiváló cikkeit.
    Csak éppen nincs lehetőségük elfoglalni azt az oldalt (is). ”

    Ez erdekes! Legyszives fejtsd ki bovebben, hogy mi koze van az „elfoglalasnak” az olvasashoz! Merhogy en kivaloan tudtam volna olvasni az ide linkelt cikket, csak a cime nekem mar eleg volt, hogy mellozzem.

    „” (Erre az oldalra is ráférne már egy alapos nagytakarítás és szellemi fertőtlenítés. Teljesen elmaradtak a liberális demokratikus kommentek.De a cikkek is.Gondolom a tagoknak hányingerük van ettől a kialakult “beltenyészettől” ) „”

    Remelem nem banod ha mekkerdem: Te ezt ugye mint liberalis es demokrata mondod? (Gondolom nem erted a celzast, de megkerdezhetsz valakit, hogy „Ez mit akar jelenteni?”)

    ” Szteem már nincs értelme itt vitázni ezekkel a patkányokkal. ”

    Na vegre!!! Mar hianyzott a patkanyozas. 🙂

    .
    Geyza 2022 június 10 6:27 de.

    (Gabrielnek)

    ” A fennti okoskodásaidban annyi a logika és az értelem mint sz@rban a vitamin. ”

    Mar egyszer kerdeztem de nem allom meg, hogy ne kerdezzem meg ujra: Te miert buszkelkedsz azzal, hogy magyarul sem ertesz?

  • Subkubus,
    Gabriello,
    és Orsós
    Kollegium!

    Már megbocsássatok, de jó Goebbels tanítványokként Ti nagyon is

    jól tudjátok, hogy Bartus László nem a . n á c i z m u s r a

    . f e l h a s z n á l t – hitleri karlendítésre és a más nép

    himnusza alatti állati hörgő üvöltésre és füttyögésre –

    o d a á l l í t o t t . gyerekeket kárhoztatja kitűnő cikkében.

    Bartus László tiszta lényeglátással a . Fid-SS . k o r m á ny t

    ostorozza, amely úgy . i n t é z k e d e t t, hogy a stadionból

    FIFA regula által kitiltott magyar rasszista-náci-csürhe helytt

    süvölvényeket . á l l í t . a helyükre . k a r l e n g e t n i,

    fütyülni s állati mód’ kurjongatni, mely szimbolikus . z a j .

    megnyilvánulásai közül már csupán a >h..il H…er< hiányzott.

    Gondoljunk csak anno, 1933.után, amikor a Hitlerjugend

    játszotta pontosan ezt, az ifjúság naivságára épített "dicső"

    hősi szerepet, akikkel mindent meg lehet csináltatni, majd a

    háború során lelkes utánpótlás előőrsből.í g y .lehet aHitlerei

    abszolút fanatikus, egyben a leggonoszabb golyófogó védegylete.

    Lásd pl.: a mintegy 16˙000 ifjú . s ü v ö l v é n y t .

    számláló 12.SS. Hitlerjugend Páncéloshadosztály gaztetteit.

    Azonban 1944-ben a m a gy a r vezetés a "Levente Mozgalom"

    reményteli ifjait – közte a tizenhat éveseket is – behívta

    egy utolsó háborús félidő megvívására a szövetségesek ellen.

    A fenti alttomos, nemzetközi provokáció az Orbán Viktor vezette

    "illiberális" Nemzeti Együttműködés Rendszere (a NER) az

    Amerikai Népszava említett cikkének veleje,vagy annak a lényege

  • Orsós Elemér
    2022 június 10
    4:54 de.

    Elemér, költői kérdés#2.:

    van e valami hatlatod arról, hogy az ami ma folyik a világban az kinek jó?
    J.B. már ott tart, hogy mindennek az oka a púúút’n a gonocc meg a 2020 január 6 tárlatvezetés a Kongjesszusban zászlókkal és tace pao kkal… egyébként minden nafgyon szép minden nagyon jó semmi sincs a helyén!?

  • Nahát, nem is gondoltam. Csak elmeséltem, milyen volt a hetvenes években egy hakni vagy a kockaház. Nem mondtam, hogy jó vagy rossz.
    Ródeó fusztrációin nem tudok segíteni. Szerinte mindannyian, akik itthon maradtunk utolsó megalkuvók vagyunk. Mit kellett volna tennünk?
    56-an 9 éves voltam – de a Bakáts tér közelében lakva megéltem egyet-mást. Pl.Az első napok egyikén ejött egy kamasz fiú az udvarra egy nagy puskával, és ordítozni kezdett, hogy „adjuk ki a zsidókat, meg a kommunistákat'” A ház addig lelkes népének az ajkáról lefagyott a mosoly. Polgári ház volt, nem laktak ott kommunisták. Zsidó is csak egy házaspár, a Róth bácsiék,akik ki se dugták az orrukat a lakásból. Persze rebesgették, hogy koncentrációs táborból jöttek a háború után. Róth bácsi néha azért lebotozott az elsőről, és üldögélt a fák alatt a téren. Én már akkor is cserfes „mindenlébenkanál” gyerek voltam, aki kíváncsian nézte a „zsidót”. A mi családunkban még református se volt – A Bakáts téri templomba jártunk misére, oda jártam hittanra (1954-ben!), ott voltam elsőáldozó. Róth bácsi végül szóbaállt velem – de egyetlen szót nem mesélt a táborról. A Szovjetunióról beszélt, a felszabadítóról, a Komszomolról. Jóval később értettem meg: neki és feleségének tényleg megmentője volt a Vörös Hadsereg.Róth bácsiéknak nem volt gyerekük – bár rebesgették a házban, hogy volt egy fiúk – de őt megölték.
    De nemcsak emiatt tartom Ródeó indulatait jogtalannak. A széles ismeretségi/rokoni körömben sem volt olyan, akit az „ávó megkínzott vagy megölt volna. Tudom, az internálótáborok sem üdülésre voltak kitalálva -, de ilyen ismerősöm sem volt. Csak később 62 után olvastam ezekről. 156-an egy unokatestvérem és egy nagybátyám éppen sorkatona volt. Zoli határőr volt – onnan lépett le, az általa is nyitva hagyott határon. Gyuri a Kilián laktanyában volt ‘lapátos” katona, ő is elmenekült. ’62-ben, az amnesztia után jöttek csak haza látogatóba. Addig, mint a fegyveres erők dezertőreire börtön járt volna. Zoliék Franciaországból minden évben hazajártak, megvették nagypapáéknak a téli tüzelőt, megcsináltatták, ha a házon akadt ez az. Zoli bátyám nagy bánata volt, hogy a menye, Francin családja a Francia Kommunista Párt helyi vezetői voltak.
    Szóval Ródeó a világ színesebb, hogy puszta dühös vicsorgással meg lehessen ítélni. Sajnállak…

  • talalom
    2022 június 11
    8:53 de.
    Margit honnan szedted emez átkaid alapjait? hol írtam és mikor neked?

  • Orsós Elemér

    Voronyezs
    2022 június 11
    5:36 de.

    Nem haragszol ha ezt kiváló mellébeszélésnek dicsérem, mert nem orbány fasizmusa, hanem a magyar gyermekek „Bartus miszter Laci úr” általi kollektiv lenácizása volt őkelme lealjasozásának a lényege, aki már eleve és kollektíve orbány hitlerjugendjének alacsonyította Őket, amit aztán Te is tovább fokoztál! 😀 Ezt a vérvádat mind a hat -mellesleg orbánellenzéki szülőkkel rendelkező, fehér és meg sem keresztelt, ennek ellenére már most magyar érzelmű- unokám nevében kikérem maguknak!

  • Orsós Elemér

    Rodeo11
    2022 június 11
    8:37 de.

    „van e valami hatlatod arról, hogy az ami ma folyik a világban az kinek jó?”

    Bár költői kérdésnek szántad, de azért megválaszolom:
    Minden olyan gazembernek, aki Csicsikovhoz hasonló erkölcsökkel rendelkezik!

  • Geysa

    „”A büdösnácik majd’ meg gebednek ha nem olvashatják Laciúr Mr. Bartus kiváló cikkeit.””

    ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    igen
    innentöl azt hiszem a valamikori kérdésem már nem kérdés többet
    tudod, a faterod ugyében

  • SzundiMandi
    2022 június 10
    7:15 du.

    Azt hiszem innentöl mások számára is érthetö és világos a magyar oktatásügy jelenlegi állapota

    Ugye ha jól értettem, valahol oktatóként (tanár, tanitó) dolgozol?

    Petényi Judit onnan Kanadából nemrég azt irta, hogy próbálná megérteni a helyzetet magyarországon

    sajnos nem fogja, hogy ezt a bejegyzesédet ugysem fogja soha megérteni

    Ezzel a mentalitással voltak kénytelenek szembesülni a tanítványaidat – a szerencsétlen szülöknek meg fogalma sem volt és továbbra sincs róla

    Mégis mit gondolsz?

  • talalom
    2022 június 11
    8:53 de.
    csak neked a munkásosztály előaggya, csak neked, majd kritizálj miatta

    https://www.youtube.com/watch?v=8uJF9sxLKZ8

  • Már azt hittem,hogy a harctéri fack tudósító elhúzta a kondenzcsíkot a zelensky pöcegödrébe.Sajnos itt rohassza tovább a képernyőt.Úgy néz ki,hogy megkapta a további zsoldot.Lehet az is hogy kiásta a faterja tachríchemjét(az imaasztal bársony leple)és eladta.Van miből büdös-nácizni a zsidókat.Hogy fogjon vele kezet a KŐVENDÉG.(Nem a Kalapos.)

  • Voronyezs
    2022 június 11
    5:36 de.

    Megsszólitottál – és te nagyon is jól tudod hogy tudom, hogy minden szavad álnok és aljas konspiráció

    1989-ig semmilyen független sajtó nem létezett, csak az egyetlen diktatórikus állampárt által megengedett orgánumok, és csak azok müködhettek, akik a szürön átmentek
    Kisebb nagyobb helyi közösségek sajtóorgánumaira a központ ugyan már kevésbé figyelt – DE
    ha a helyi pártapparitnyiknak ugy tartotta a kedve, akár kevesebb bakiért is sajtóstul, babástól bezárathatta, mint amit a központ már megengedett

    Namost, te mint igazi pufajkás jössz nekem és göbbelszröl dumálsz?
    Az egy félidövel elöbb volt, beszélj arról, hogy mi volt a Te félidödben, amikor te és harcos pártizántársaitoké volt a terep

    Amikor a korrupciót intézményesitetté tették – kenöpénzrendszer burjánzott bárhol – mondjál egy, csakis egy kivételt, ahol nem létezett

    Hogy a fötitkár apátok seggének hozzáférésért kellett-e fizetni, azt nem tudom
    Arról legfeljebb Te és egykori pártitkár harcostársad OrbánGyözö elvtárs tudna minderröl életszerüen beszámolni,
    Tudod aki ma mint „családfö” az orbáni birodalom teljhatalmu ura.
    Már nem vagytok annyira jóban?
    De mindezel ellenére ha lehet kimélj ezektöl a részletektöl, jól megvagyok nélküle, én legalábbis nem vagyok rá kiváncsi – pontosan tudtuk hogy az „apátok” a brezsnyevi vacsorák elött eldugatta a csipös paprikát
    Miért nem dumálsz az Apró Antalról, és annak unokájáról?
    Vajon miért?
    Biztos nektek itt, a volt mozgalmi pártharcosoknak fájdalmas, hogy Ti „nem ébredtetek idöben” – kimaradtatok a „jóból”
    Ha lehet, ellenben foglalkozzál a saját gyerekeiddel, unokáiddal – azok nevelésével
    Nem beszélve arról a senkiháziról, akinek a pucájában még annyi vér sincs, hogy itthon átkozódjon, mocskolódjon, uszitson

    Megéritek pénzeteket együtt

    és számomra a napnál világosabb, hogy ha a III/III föosztály egykori nyilvántartásába benézelödnék, bizony a neveiteket nem kellene soká keresgélni
    Ki tudja, talán pont az itt használt fedöneveket is fellelném

  • Succubus Lilith

    Elfeledem az elozohoz hozzatenni, hogy a 3 angol idiota abban a bizonyos musorban a magyar kisgyerekeket szuletett rasszistanak hivta, erre irtam nekik azt a bizonyost angolul.
    De ha mar igy elfeljetettem itt van magyarul a Geyzanak:

    Meg kell értenetek hapsikáim, hogy a térdelés a rasszizmus új formája, ahol a fehér ember eredendően gonosz (ezt még ti is mondjátok). Az USA-ban már az újszülöttek is rasszisták, de csak akkor, ha fehérek. Mi ez, ha nem a legsötétebb rasszizmus, ami valaha létezett? Természetesen ez ügyesen van megtervezve, az oszd meg és uralkodj szellemében egy olyan időszakban, amikor már alig volt rasszista idióta az országban.
    Ha már itt tartunk, gondolkodj el egy másik kérdésen, mielőtt vádaskodni kezdesz: Magyarország 150 évig török megszállás alatt volt. Amikor a törökök elmentek, az osztrákok maradtak 300 évig. Magyarország 1918-ban rövid időre függetlenné vált, de ezenközben elvesztette területének 2/3-át, és ezt Angliának, Franciaországnak és az USA-nak köszönheti. Aztán jött 1945, az orosz megszállás 1990-ig.
    A magyarok, mint olyan nép, amit kb. 500 évig elnyomtak, és nem voltak gyarmataik, nem érzik úgy, hogy más népek (angolok, franciák, belgák…stb…) bűneiért kell vezekelniük, főleg, hogy azokat a bűnöket évtizedekkel vagy évszázadokkal ezelőtt követték el. Csak az idióták vezekelnének olyan bűnökért, amelyeket nem követtek el.
    Tehát amikor a magyarok kifütyülik a térdelő focistákat, akkor a hülyeséget, és a rasszizmus új formáját fütyülik, amit a térdelés képvisel.

  • Orsós Elemér

    Succubus Lilith
    2022 június 12
    2:37 de.

    „Tehát amikor a magyarok kifütyülik a térdelő focistákat, akkor a hülyeséget, és a rasszizmus új formáját fütyülik, amit a térdelés képvisel.”

    Bizony! És ne azonosítsanak bennünket is azokkal -csupán bőrszin alapján és szándékos történelmi amnézia okán- akik többszáz évig a gyarmataik kifosztásából jutottak el a fedőmagyarázat hivatkozási alap, azaz a „cilizáció” legfenköltebb magaslatára, szóval ha már a térdeplésig eljutottak, akkor jó úton haladnak az anyagi visszaszolgáltatások felé is, DE ezt ne akarják a fehér gyarmatosítottaiktól is velük való szolidaritás kényszerítésével megkövetelni, mert ide is lenne felhánytorgatható restanciájuk!

  • Gabriel! A fene se akart „bezzegezni”, csak elmeséltem, mi volt az a hakni, meg a Kádár-köcka. Nem mentségként mondom, de nekem két fegyelmim is volt. 68-ban a KISZ-től, 86-ban a párttól kaptam – mindkétszer az írásaimért. Ki nem rúgtak -, de a Politikai Főiskolára nagyon magas prótekcióval sikerült beférkőznöm – maximálisan megfelelt felvételi mellett
    Baloldali lettem, voltam, maradtam. Az MSzMP egypárt lévén, semmilyen párt volt. (Ahogy a Fidesz is teljes sebességgel robog efelé.)
    Szerintem baj, ha az embert a személyes sértettségei befolyásolják egy-egy helyzet megítélésében.

  • Orsós Elemér

    talalom
    2022 június 14
    9:30 de.

    Sajnos a hakninak is voltak árnyoldalai, mert például amikor Hofi Nyiregyházán(barátom látta, amíg el nem zavarták Hofi elvtársat, én hülye nem, mert állandóan dolgoztam) túl bunkó parasztosra vette -jó, lehet hogy a kisbuszban unalomtól menekülvén pálinkától kényszer mákonyosan- az előre lecenzúrázott, engedélyezett témát, a tetthelyen levő „bunkó parasztok” nem érzékenyültek el tőle, hanem inkább tőle követeltek helyreigazítást, de magyarázkodás és lincselés helyett jobbnak látta kisbuszba pattanni! Egyébbként több ilyen erősen -alkoholtól- fellépés képtelenségtől meghiusult hakniról is hallottam, amit aztán hirtelen megbetegedésre hivatkozva fizettek vissza! 😀 Ja és érdekes módon a valódi művészetre igényes közkedvelt MŰVÉSZEKnek nem nagyon, sőt abszolut nem fült a foguk az ilyen fizetés bérkiegészítésre, ezért inkább lenézték az így szerzett Krasznaja Moszkva parfűmükkel testszagtalanított vagy fekete kaviárokkal szájillatosított ripacsokat!:D

  • Orsós Elemér

    OFF!
    Jaj Istenkém hogy útálom a profi sportot, de ez a mai Rossi Mester vezényelte 0:4 most nagyon jól esett, különösen a lerasszistázott magyar szurkolók, a lehitlerjugendezett gyermekeink és a Himnusz kifütyülése után! Csak halkan kérdem meg a nótórius foci nézőktől: a birodalmi angol drukker mennyivel külömb? Ezt most komolyan kérdem mert 10 éve nem nézek focit, maximum nőit, mert Ők talán még nem annyira sztahanovista élmunkások!

  • Succubus Lilith

    Orsós Elemér 2022 június 14 5:41 du.

    ” … ez a mai Rossi Mester vezényelte 0:4 most nagyon jól esett ..”

    En is meglepodtem. Annyira el voltam ma foglalva mindenfele butasaggal, mint pl. a nyugdij intezesevel, hogy mar csak ejfel utan jutott eszembe, hogy megnezzem az eredmenyt. Meg a Youtube-on is megneztem egy rovid videlyot rola. Nem akarok hinni a szememnek! 7 pont eddig.

    ” … a birodalmi angol drukker mennyivel külömb? ”

    Errol tudnek meselni. Amikor mondjuk Liverpool Manchester meccs van, az egyik varosbol a masikba ozonlenek a „szurkolok” vonattal. Kordont kell nekik felhuzni, de meg igy is mindent felboritgatnak az utcan amit tudnak … na es nem csak ok, a hazai „szurkolok” is.

    ” … nem nézek focit, maximum nőit, mert Ők talán még nem annyira sztahanovista élmunkások! ”

    Nana! Ha erdekel usd be a Youtube keresojebe, hogy women’s soccer aztan lass csodat. Vannak rovid 5-10 perces osszefoglalok, ahogy egymas hajat tepik, rugdossak, tapossak, vagy eppen verik egymast.