Momentum és a történelmi gerilla

2022 október 30 9:31 de.80 hozzászólás

A Momentum gerillázott egyet. Lehet, hogy a kiesen őszies napon a grillázs jobb lett volna, de nekik az nem felelt meg. Így aztán elmentek a Szabadság térre emlékművet takarni. Mert arra viszont futotta. Talán azért, mert a pártelnök korábbi szimpátiájának centruma felzabálta a szotyit a grillázs elől. De mindegy is. Szóval elmentek és betakarták a Szabadság téren a szovjet emlékművet. Mert olyan élénken él az ifjú Gelencsér Ferenc Momentum-elnök emlékeimben a II. világháború személyes tapasztalata, mintha csak tegnap álmodta volna.

Mindegy is lenne, elvégre Gelencsér Ferenc Momentum-elnököt is megilleti a szabad véleményalkotás joga. Így kifejtette azt a véleményét, hogy az ország tele van a háborús szankciókat kifogásoló kormánypárti plakátokkal. Ebben egyet is érthetünk vele. Tényleg tele van. Azt kicsit kevésbé emelik ki a tudósítások, hogy Gelencsér Ferenc Momentum-elnök szerint azoknak a plakátoknak mi közük van a II. világháborúhoz, de talán a tudósítások hiányosak. Meg aztán. Egy olyan hatalmas, az ország nagyságát képviselő, az egykori Olimpia-ellenes népszavazás aláírásaira összehazudozott pártnak az elnökeként mégsem világíthat rá mindenre. Amikkor ott vannak az olyan jó tagtársai, akik megteszik a rávilágítást bármire is. A HVG tudósításából idézve: „Bedő Dávid és Lőcsei Lajos országgyűlési képviselők arról beszéltek, hogy az emlékmű azért hazug, mert felszabadítóként állítja be a megszálló szovjet csapatokat, holott pontosan tudjuk, az elnyomás volt a céljuk”. Úgyhogy a grillázspótló gerillázás nem is Gelencsér Ferenc Momentum-elnök személyes emlékeire támaszkodik hanem az országos melegedő másik két szereplőjének az emlékeire.

Mert a történelemkönyvek a II. világháború kapcsán olyasmit emlegetnek, hogy volt egyszer egy ember, akinek a szakálla nem volt ugyan kender, de azért Kenderesre vitték a hamvait. Erről az emberről azt tartják még a mérv adó történészek is, hogy kormányzóként nem sokat tett a fasizmus terjedése ellen, és emlegetnek valami csapattestet, amely elfelejtett hazajönni a Don mellől. Hogy az olyasmiket ne is említsük, hogy saját kicsi kezével bírta leírni önjellemzésként, hogy antiszemita volt. Ezt a figurát közös autókázáson is lencsevégre kapták egy Hitler nevű Adolffal, akinek elévülhetetlen népirtásai vannak. S akinek a csapatai nem kicsit megszállták Magyarországot is. Így aztán, amikor a szövetséges erők, hazánkba a szovjetek megérkeztek, akkor itten kérem megszállás volt. Meg népirtás. Meg egy olyan államvezetés, ami készséggel kiszolgálta a német megszállók minden, a népirtással kapcsolatos igényét is.

Jut eszembe leszögezni, hogy magam sem éltem akkor. De ha szubjektíven döntenem kell, akkor legalább azt a történelmi állapotot, ami körül nagyjából konszenzus van, inkább hajlamos vagyok elfogadni, mint néhány momentumos ólomkatonáét. Az pedig elő szokott fordulni, hogy egy, az utolsó pillanatig ellenük háborúzó országot a bevonuló csapatok megszállnak. Magyarország pedig akkortájt, jó magyar szokás szerint szerint a vesztes oldalán gondolta utolsónak leoltani a saját lámpását is. Ettől nem kell szeretni a szovjeteket, és adtak is erre később okot. Ott és akkor azonban elég kétállású kapcsolóról beszélhetünk. Ha a Momentum problémázik a szovjet bevonuláson, akkor óhatatlanul visszasírja a német megszállást, az azt kiszolgáló magyar csirkefogókkal, az emberek Dunába-lövésével, és minden mással együtt.

Amivel persze nincsenek egyedül. Azzal sem, hogy pár apróságról ugyanúgy elfeledkeznek, mint neohorthysta haverjaik ott a Fideszben, illetve annak holdudvarában. Egyáltalán nem biztos, hogy élnének, ha a szövetséges csapatok, és köztük itt az szovjetek meghagyják a korábbi helyzetet. Ha pedig véletlenül élnének, akkor sem biztos, hogy nem a Dunában végeznék. Ahogy még a népvezéri komplexusok kisgazdája, Orbán Viktor is esélyesen lenne olyan helyzetben, hogy az intéző lovának is hangosan előreköszön. Egyébként az az érdekes, hogy ez utóbbi, nem is olyan régen, a Horthy-fétis avatásakor még megvolt Gelencsérnek.

Úhygogy lehet, hogy mégis inkább a grill-partinál, vagy a grillázsnál kellett volna maradnia. Az talán még sikeresebb is lett volna. Meg, talán, bölcsebb is maradhatott volna. Talán.

80 hozzászólás

  • van egy nagyon tréfás meglátásom a képről, mivel ezeket az agylúdtalpas agnoszkálósokat nem ismerem {hálistennek} neki mindig van egy legújabb múltjuk amit valaki mástól kapnak a súgólyukakon és beléjük áramlik a gömbvillám helyett!

    szóval számomra a kép imázsa {hát ne cizellált e szó?} azt jelenti,
    a szovjet hősök emlékművét teljesen Magyar Nemzetinek vallják és szentté is avattyák!

    vagy tévednék? {még én is tévedhetek}

    de lelkem rajta, +1 Löwenbrau

  • Ráadásul:Magyarországról a II.ukrán front katonái kergették ki a fasisztákat – és nemcsak a harcok iránya miatt volt „ukrán” a nevük. A hatvanas években, a hruscsovi olvadás idején, egyszer meghívtuk egy gyári klubdélutánra a Mátyásföldön állomásozó szovjet katonákat. (Az Orionban többnyire nők dolgoztak.) Engem egy fekete szemű-hajú fiú kért föl, mint megtudtam kirgiz volt. De a vezetőjük hamar kiszúrta, hogy beszélgetünk. A szám után magához parancsolta, – elküldte valahová. A srác nagyon meg volt ijedve. A szovjet hadsereg nem (sem) bánt kesztyűs kézzel a katonáival.

  • Succubus Lilith

    Kedves Bandy!

    Tudod, ezek a fiuk most eppen idegen erdekeket szolgalnak ki.

    Szerintem nekik semmi bajuk sincs a szovjet megszallassal, apukaik, vagy nagypapaik siman ki is szolgaltak a szovjet rendszert.
    Csak most ugye a masik iranybol jon az ukasz es a penz, tehat valamit bohockodni kell, hogy bemutassak ok mennyire orosz-ellenesek.

    Mellesleg, hallottad, hogy Oltarilyo kormanya ugy dontott, hogy ezentul oktober magyar honap lesz naluk, 56-ra emlekezve?

  • Gyanús egy banda ez a Momentum-izé

  • AValojaban nem csak a Szovoeit hadsereg hanem a felviag harcolt harom foldreszen, szenvedett es hozott jelentos aldozatokat a Berlin-Tokio-i vilaghoditok celjai ellen.
    Miert voltak azok mind elefelejtve?

    Csupan mert a Voros Hadseregnek 3 evbe kerult visszafoglalani azt a teruletet amit Stalin feladott es a 3 millio katonait a haboru elso 3 honapjaban felaldpztt mert keptelen volt etetni oket?

    S NE FELEDD az europai haborut (1941-45) Stalin es Hitler szovetsege okozta Lengyelorszag megsemisitenek celjabol.

  • talalom emlekezeteire;

    nem csoda hogy a Szoviet Unio 27 millio elette vesztett, inkabb aldozott fol, angyjabol szuksegtelenul.

    Mint kelet Berlin elfoglalasanak celjabol nem kevesebb mint 80 ezret, teljes ostobasagbol, a Wilhelm Intezet elfoglalasanak celjabol, ahol a naci-k az atom-hasitasaval kiserleteztek.

    Hiszen Sztalin mar kapta az Angliabanlevo kemeitol annak minden reszleteit.

  • Bocs, az intezet neve „Kiser Wilheim Institute” volt.

  • HAPPY HOLLOWEEN Magyarok !!!!!!!! (Boldog Hollowen-t)

  • Bandi;

    Igen, „megszalta”, mert ketesgtelenul a FELSZABADITAS nem lehetett volna maskent hodito megszallas!

    De Sztalin igen ugyesen valtozhatatlan kikotese volt meg Teharanban, Yalta es Postdam-ban is az 50 eves katonai megszallast.

    De az igert es alairt ONALLOSAGUK BIZTOSITASat az „felszabditott nemzetek lakossainak tagadhatalanul megszegte.

    A „vaalsztasoknak alcazott modszere meg a 700 ezer „kek-cedulas” modszere ellenere sem gyozedelmeskedett a Rakosi altali trukkje.

    Csupan az eroszak, a kegeytlenseg modszerevel lettek kepesek egy diktataurat alapitani idegen fegyveres eroszakkal.

    De amikor az „enyhules” alaklmaaval a magyar lakosssag a fuggetlenseguk es eletuk elomozditasanak a lehetosget vette 1956-ban, azt is csupan fegyveres eroszakkal voltak kepesek es hajlandok tenni.

    Pedig, akkor lehetoseguk jott a rendszer emberi-arckepet a vilag eleott letrehozniuk.
    De meg azt is remesen elszurtak, mert nem az ESZ, hanem az eroszak volt egyedulli celjuk es kepesseguk.

    Amodon, s talan annak kovetesevel ma is letezhetnenek, sot HA az orosz birodalom azt kovetne, ma a vilag egyik leg-fejletebb nemezete lehetne.

    Na de aki azt nem kepes felfogni, az ugy sem erdemelhetne azt meg!!!
    Tovabb az eroszak, hoditas a eleheto leg-kegyetlenebb modszerek alatl, fegyverekkel, tankokkal es tomegpusztito atom-fegyver fenyegeteseivel.

  • Ródeo11
    2022 október 30
    9:45 de.

    Azt szentté. A Gömbvillám. :)))

  • Succubus Lilith

    talalom 2022 október 30 11:45 de.

    ” Engem egy fekete szemű-hajú fiú kért föl, mint megtudtam kirgiz volt. De a vezetőjük hamar kiszúrta, hogy beszélgetünk. A szám után magához parancsolta, – elküldte valahová. A srác nagyon meg volt ijedve. A szovjet hadsereg nem (sem) bánt kesztyűs kézzel a katonáival. ”

    Ez enyhe kifejezes. Egy alkalommal szemtanuja voltam annak, hogy egy magyar leanyzo alaposan betartott egy (feltehetoen) orosz kiskatonanak. Elment a lany a katonaval a hid ala (nyar volt) de aztan nekiallt sikitozni es segitsegert kiabalt. (Persze minden lehet… de minek ment el vele, ha nem akart semmit?)
    A lenyeg: a srac megijedt, elszaladt, de aztan a tarsai elkaptak es amikor odavittek a tiszthez az a szemunk elott verte agyba-fobe es az meg csak a kezdet lehetett szerencsetlennek.

    Viszont egy szovjet tiszttel egyszer egyutt palinkaztam az egyik belvarosi fehervari barban. Az en csodalatos orosz tudasom mellett nem sokat tudtunk beszelgetni, de annyit megertettem, hogy naluk a vodkat nem feldecis, hanem felliteres poharbol isszak. 🙂

  • Orsós Elemér

    „Talán”? 😀

  • A letakart felületen olvasható szöveg: Dicsőség a felszabadító szovjet hősöknek.

    Értelmezése a mai napig vitatott. Ami tény, Magyarországon a német megszállást és a nyilas diktatúrát a szovjet Vörös Hadsereg szüntette meg. Az is tény, hogy a polgári élet beindulása (közigazgatás, közművek, élelmezés, romeltakarítás, közbiztonság stb.) szovjet tisztek irányítása mellett kezdődtek. És az is tény, hogy a szovjetek állították föl az emlékművet, domborművein szovjet harcosok láthatók.

    Vagyis nem a hálás magyar nép állította katonai hősi emlékmű. Európa keleti részén több hasonló emlékművet épített (építtetett) a szovjet hatóság, közvetlenül a harcok bevégzése után.

    A kérdés csak az, hogy a Szabadságról elnevezett téren helye van ennek az emlékműnek? Az adható válasz véleményes. Attól függően, ki hogyan élte át a német megszállástól kezdve a szovjet megszállás kezdeti éveit.

  • ” A vitanak, velemenyenek szerintem szabadnak kell maradnia.”
    (Endre Istvan Simay)

    Ha azzal megeggyezve a kedves cenzor megengedne es kozolne azokat.

  • Hey RODEO, mint Cubai szakerto, mi tortenik ez evben Cubaban??Ozonlenek a Cubai menekulok ezreivel Key West-re.
    Ez evi menekultek szama 450%-al magasab mint a multban.

    Nem is emlitve hogy a 150 Km. capak vadaszteruleten a tobb napos vagy hetes uszakolas szemetbentalalt fadarabokbol osszetakolt tutajokon az ut igen veszelyes.
    Nem tudva hogy hanyak lettek a capak eledelei, de a szegeny Cubaiak (35 ezer, meg 29 ezer Venezuellai akik hat-nemzeten at gyalogolva erkeztek a Texasi hataron.

    Mi megy ma ottan?????

    Bizopnyara tombol a jolet es emberi szbadsag ottan.

    De miert reszkirozzak eletuket ebbe nyomorgo, ehezo, otthontalansagba es munkanelkulisegbe a kizsakmanyolasert jonni?

  • Mr.Adam, igen gyorsan reagalt Nov.1, 2;29 du. megjegyzesemre, percek utan kozli elobbi hozzaszollasaimat az „…awating modration” megjegyzessel.

    Ha az a web-master muve lett-volna, elnezeset kerem!

  • BENDEGUZ
    2022 november 1
    2:34 du.

    grizi amit írnék azt a Cenz Ura sikoltozva törölné, tehát rádhagyom

  • Hogy a szovjetek igazán mi alól is szabadították fel Magyarországot, azt a magyar-német fegyverbarátságban, közös tömeggyilkosságban elkövetett mintegy . e g y m i l l i ó . m a g y a r . h a l o t t . tudná igazán elmesélni, ha nem deportálják, nem viszik a frontra, illetőleg nem vesztik életüket a nemzeti érdeknek jól-beadagolt harcok során.

    ÉS akkor még nem is beszéltünk a szovjeteknek magyarok által okozott emberi és milliárdos anyagi veszteségeiről.

    Felszabaduláskor budapesti Nagy-Gettó létszáma mintegy 70000 fő volt. Az akkor agglomerációnak (vidéknek) számító mai külterületek zsidóságát és az ÖSSZES vidéki izraelitát az épp’ 25 éves Horthy-magyarország a maga Zsidótörvényeinek alaposan megfelelve, precíz igyekezettel – ti. mielőtt még ideérhetnének a szovjet felszabadítók(!) – e Felszabadulás előtt Horthyék már jó félévvel M Á V-vasúti szerelvényekkel, szörnyű körülmények között transzportálták Őket a végleges megsemmisítő helyükre.

    Végülis mindössze a magyar parlament törvényeit és a kormány rendeleteit hajtották végre úgy, ahogy azt 1941-ben Kőrösmezőn már tökéletesen elgyakorolták.

    TEHÁT VILÁGOS, A MAGYAROK AZ UTOLSÓ PERCIG TUDTÁK, HOGY A TÉT: NEM A . F E L- HANEM A ZSIDÓSÁGTÓL VALÓ SZISZTEMATIKUS . M E G – S Z A B A D U L Á S .

    Horthy, az ország felelős kormányzója is csak >az utolsó pillanatban< állíttatta le az általa korábban jóváhagyott, és előre eltervelt tömeges rablógyilkosságot.

    Megjegyzés:

    Az 1945-ös Szovjet Feszabadulást országszerte a magyar parasztság évezredes álma, nagyszabású földosztás követte…

  • ˙

    OLCSÓ JÁTÉK HÜLYE-GYEREKEKNEK.

    Oszt’ ezt a happeninget, miért nem az 50 méterrel odébb, az éj leplee alatt titokban felhúzott hamis és undorító orbáni ún. megszállási emlékművön hajtották végre ezek a f…ok ?

  • Orsós Elemér

    Kedves jó Bendeguz, jó lenne, ha időnként levehetnéd a belédnevelt szemellenzőt és az észnélküli feltétlan lojalitást irányító gyeplőt, mert akkor olyanokat is láthatnál amiket más sokkal szélesebb látókörü halandó és olyanokat is mondhatnál vagy cselekedhetnél amiket saját befolyásolatlan ösztöneid diktálnak! Namármost, én Téged még ehhez képest is normális embernek tartalak, DE ezek után el tudom képzelni, hogy milyen lehet egy átlagos USA kisember, aki mellesleg szignifikáns többségben van és még ráadásul választó joggal is rendelkezik! 😀

  • Orsós Elemér

    Kedves jó Bendeguz, jó lenne, ha időnként levehetnéd a belédnevelt szemellenzőt és az észnélküli feltétlan lojalitást irányító gyeplőt, mert akkor olyanokat is láthatnál amiket más sokkal szélesebb látókörü halandó és olyanokat is mondhatnál vagy cselekedhetnél amiket saját befolyásolatlan ösztöneid diktálnak! Namármost, én Téged még ehhez képest is kiváló embernek tartalak, DE ezek után el tudom képzelni, hogy milyen lehet egy átlagos USA kisember, aki mellesleg szignifikáns többségben van és még ráadásul választó joggal is rendelkezik! 😀

  • Orsós Elemér

    BENDEGUZ
    2022 október 31
    2:19 du.

    „BENDEGUZ
    2022 október 31
    2:19 du.

    „Igen, “megszalta”, mert ketesgtelenul a FELSZABADITAS nem lehetett volna maskent hodito megszallas”

    Kedves Uram, no jó és mi a helyzet -a még a patás szovjetek ideiglenességét is immár 31 évvel túllicitáló- németországi, japáni és dél-koreai vendégeskedésetekkel, meg a legújabb kori kéretlenül demokrácia exporttal ajándékozottakkal? Meddig tart a „felszabadításuk”, mert a keleti patásod már rég -igaz gyengéd ráhatásotokra- megelégelte a saját „humanitárius” jóságát?! Időnként kimoshatnád a csipát sasszemeidből! 😀

  • Orsós Elemér

    BENDEGUZ
    2022 október 31
    2:04 du.

    „HAPPY HOLLOWEEN Magyarok !!!!!!!! (Boldog Hollowen-t)”

    Ne haragudj ha a Ti sátánista ünepeteket -normálisan- nem majmoljuk, sőt a Valentine’s Day napon is csak szimpla Bálint névnapot tartunk, már akinek esedékes, persze itt is vannak nyugatot utánzó seggnyalók, legfőképen a nyugatira példamutatásra civilizálható fővárosunkban! 😀

  • Succubus Lilith

    Gorgonzola 2022 november 2 4:45 de.

    ” Az 1945-ös Szovjet Feszabadulást országszerte a magyar parasztság évezredes álma, nagyszabású földosztás követte… ”

    Amit aztan a messze tobbsegtol visszaszedtek teeszesites cimen, mert csunyan nezett ki, hogy a szocializmusban ilyen sok maszek van.

  • FORTIMBRAS
    2022 november 2
    4:57 de.

    Ez is jó kérdés. De az a másik az biztos tetszik nekik. Mert az olyan angyalos…

  • warrior
    2022 november 1
    5:35 de.
    A végéhez csatlakozva. A szovjet megszállás kezdeti évei aligha függetlenek attól, hogy a szovjet (alkalmasint többnyire ukrán) csapattestek azért vonultak be, mert volt egy kis holmi háború, amelyben egy Horthy nevű gyáva csirkefogó mintha a nácikkal kötött volna szövetséget.

  • BENDEGUZ
    2022 november 1
    2:34 du.

    Mivel a bázisra vetített százalékos növekmények a kamatos kamathoz hasonlóan önerősítő számsort jelentenek, a Te becslésed szerint Kuba mikor fog kiürülni? Miközben a cápák a túltáplálástól eltunyulva fetrengenek majd a vízben?
    Alkalmasint a cápáknak nem triviális zsákmányállata az ember. Nem Hollywoodban, hanem a tengerekben. Ami nem jelenti azt, hogy a sérült, vagy szörfdeszkán hasalva fókához hasonló árnyképet nyújtó embert ne fogyasztanák el olykor. De azért a cápákat nem az emberi táplálék hiánya veszélyezteti. Hanem az olyan idióta filmek keltette előítélet, amely idiotizmusokat az olyan marhulatoknak gyártatnak, akik szerint Kuba már talán ki is ürült a túltáplált cápák támadása miatt.

  • Így igaz.

    Deviszont :

    Teljesen más dolog a Hitleráj
    leverése miatt meghalt szovjet hősök
    emlékének az ápolása és megint más a mostani
    undorító rabló erőszakoló és fosztogató orosz náci
    hordák dicsőítése, a nemzetközi szélsőjobbos gennytócsák
    által, karöltve a féleszű agyatlan szélsőballal.
    Akiknek meg mintha elment volna az eszük.
    Csakmerthogy a ruszkikról van szó.

  • Succubus Lilith
    2022 november 2
    4:29 du.

    a tsz-ek jog szerint is és a valóságban is maszekok maradtak! lásd még a profitshare=munkaegységhányad juttatást a fizetéseken felül azaz tulajdonosai maradtak ugyanannak, csak sokkalta gazdaságosabb formációban nem kellett minden nadrágszíj parcellához eke meg igavonó és sok minden a kapitalizmus itt Oltárylyó ban is vidáman közösül és eredményes, mivel kapcsolatban vagyok az itteni tsz-ek szövetségével a részleteket is ismerem, mindenki boldog
    most van uradalom Magyarországon a Mészaros&Mészaros Co. tulajdona és mindenki bérmunkás a korábban tulajdonában volt termőterületen és termelő területen azaz ipari ágazat

    de te csak meséljél a grizinek az olyan örömmel olvassa, hogy ki is másolja és beteszi a stelázsijára

    én eeme rablómesédet sem ismerem el valóságnak azaz hazudsz!

  • Geyza
    2022 november 3
    8:52 de.
    hazucc!

  • Mind a vilaghaboru eredmenyeinek a kovetkezmenyeit ragoknak.

    NE feledd a Voroshadsereg katonai NEM egyenlok a Sztalinista hoditas kegyetlensegeivel.

    Adhatnatok valami eleismerest a sok millio ororsz es minden mas nemzetisegu katonaknak akik eletuket adtak a nemet szocialista part tevekenysegeit megsemmisiteni.

    Horthy a terulethoditas celjabol, ill. a TRIANON-i teruletvisszahoditasainak a celjabol szovetkezett a nemet nacikkal.

    Horthy nem volt „naci” csupan csatlosava valt, de KUN BELA-tok is haborut kezdett 1919-ben Romanai ellen a Trianoni teruletek visszahoditasa celjabol.

    Az 1944 Julius 4-i szovetsegi-legierok bombazasa volt Horthynak az uzenet a „zsidok ki-toloncolasok megallitasara”, s Horthy azt tisztan ertelmezte is es megallitotta kitoloncolasokat a gazkamrakba.

    De Hitler October 15-en az „operation panzerfaust” operacioval megszalta Magyarorszagot es Eishmant tette az orszag urava, aki Szalasit jutatott hatalomra es Horthy-t letartoztatta az SS ,s fia Dachau-ban jutott

    Horthy-t es fiat a US csapatok szbadidtottak fel.
    Horthy nem volt vadolva haborus bunokkel, mert Sztalin kezeskedett erte a Juliusi at-allas alapjan, belatva Horthy csatlossagi erdekeit.

    A „parasztok remenye” megjegyzesen a teny hogy azok minden TALPALATNYI FOLDJEIKET is elarabolta Rakosi kapzsi-hatalom-rablasa.
    A magyar perasztok akik valoban MINDENT vesztettek amiert ezer-even at gurcoltek.
    Meg a szegeny falusi kovacsot es kocsmat is elrabolta az imadott rendszeretek.

  • ELEMER;
    Elsemtudom kepzelni hogy mi a fene utott Beled, s hogy mit probalatal volna ellenem allitani fenti megjegyzeseiddel!!!

  • Well Simai Bandi;

    A capak nem igen valogatosok taplalrkaikban, az emberi hust ketsegtelenul nagyon kedvelik, s vilagszerte a capa-tamadasok azuszokalok es surf-eloket tamadjak nagymeretuen.

    A szerencsetlen menekulo Cubaiak esete persze nem velheto vicnek meg az emberiseg-gyuloloi alatal sem.

    Az egyik „SCRIPP” TV reportwrenek adott tanuvallomasok alapajan a menekulok adatai,hogy a menekulok atlag 1/3-a nem erte el Marathon-t elve.
    (Marathon az a Florida Keys ahol a legkozelebbi varos Cubatol, kb. 150 km.3-10 napi uszakolas es vergodes a tengeren , s Florida-Cuba kozotti obol a capak-altal telt tengerviz.
    A regi „Sharc” nevu filmnek semmi koze ezen esemenyhez!!!)

    Miert nem vadolnad azokat akik a jelen korulmenyeket okoztak 10 Cubai lakosnak??????????????????

    NEM Cuba nem fog elnepesedni, de tagadhatalanul mind remenykednek egy-napon szabadnak lenni es normalis eletmodot elni. Amikor diktatorok nem szabjak meg nekik hogy hany-szem babot, vagy rizst ehetenek naponta.

  • Bocs. gepelesi hibam, 10 MILLIO Cubait veltem gepelni.

  • GORGONCOLA:

    Rakosi elvtarsad nem a foldesurakat hanem a szerencsetlen parasztokat brabolta ki.

    A foldesuraktol elrabolt s a parasztokanak adomanyozott foldeket rabolta el, tehat DUPLA-RABLAST kovettet, de a szegeny parasztokat tette szolagajava a TSZ-ekben.

    Az ezer-eves feudalizmus mas-neven!!!!

    Nem a nemesek, foldesurak, hanem Rakosi partja , allamhatalma lett a mindenhato FOLDESUR.

    Mint Don Golo vitTTA A kapitalizmus ELMELETET.

    Figyelemen-kivul hagyva a valosagot hogy csupan egyetlen gazdasagi rendszer letezett mindeg. Meg a barlang-lakok , sot az allatok eseteben is, ugy a ragadozok mint a legeleszok esteben is. Az ON-fentartas es sikeresseg erdekeik.

    A kulombseg az emberiseg eseteben, hogy KI lehetett a kapitalista.

    Az allam, az eroszak latali monopol tulajdonozassaval, vagy a lakosssag minden eggyes-tagja korlatozatlanul.

    Na , ti voros-barok melyiket ohajtanatok ma is ?

  • LILITH;

    October utolso napaj az u.n. kereszteny kalendaroban a „halottak napja”, a szellemeknek velt, ill. nevezett nap.

    Annak kovetkezmenye a gyerkek altali ‘szellemes-oltozetekben’ a „trick or treat” ill. felelmlites es a cukorkak adomanyozasa gyerekeknek.

  • Hey ELEMER:

    1956 Februar 24-en Nikita elvtarsad egy oreg part-tag allitasanak tanuvallomasat minek nevezned, aki allitotta hogy az ejszaka kozepen Lenin elvtarsa beszelt vele es mondotta neki,hogy nem erezte-jol magat Sztalin holt-teste melett.

    Annak alapjan rugta-ki Sztalin hullajat a mauzoleumbol.
    Azt miert nem nevezned „satan imadas”-nak ??????

    Talan tul-felvilagosodott part-titkar voltal ???

  • Szubsuth Lillit
    2022.nov.02.4:29

    „Amit aztán téeszesítés címén visszavettek a többségtől”, írod.

    Ez csak részben, illetve külsőségeiben volt igaz… Merthogy ténykérdés az is, hogy a magyar mezőgazdaság nagyüzemivé válása már a földesúri „urimuri” alatt nagyon is napirenden szerepelt volna, csakhogy Döbrögi és PatóPál nagyságosuraméknak nemigen fűlött a foga sem újabb beruházásokra, sem pedig a tudományos mezőgazdasági ökonómia elsajátítására. A dzsentrik* viselt dolgait egy egész regényirodalom és történelmi tényanyag mutatja be… A „nemakarásnak nyögés a vége” mentalitás, lassító hatása határozta meg az ország gazdasági és szociális összetételét is.

    Ezzel esett egy időben a vidéki (falusi) mezőgazdasági lakosság feláramlása az iparosodó nagyvárosokba, mely folyamatban a mezőgazdaság csökkenő emberi-munka igénye esett egybe az ipar „emberanyag” igényével, azaz a munkásosztály szükségszerű növekedésével. E két folyamat egymást fölerősítve hatott az uralkodó osztály(ok) szerkezetére is.

    Magyarországon a XIX.sz.második felében is jellemzően még mindig a nagybirtokos osztály uralta a teljes gazdasággal együtt hatalmat is, mely megmerevedett szerkezetnek – szomorú kimondani de – csak a császári udvar rugalmassága révén létrejött . K i e g y e z é s . gyorsította fel az ipari fejlődést és polgárosodást, miközben a vidék továbbra is a feudális hagyományok bűvkörében élve ápolgatta és őrizte meg a feudalista, hűbéri hagyományokon alapuló kultúrát, benne a „mezitlábas” paraszti világát. [Ld. Fortepan.hu korabeli fotói: még a harmincas években is . l á t h a t ó . éles különbségek, plusz díszmagyar pompa]

    E két, egymásnak ellentétes folyamatnak a konzervatív nagybirtokos osztály minden ízében igyekezett ellenhatni, melynek felerősödését az I. Világháború mezőgazdasági beszállítói kapacitásai, majd a nyugati segítséggel hatalomba segített Horthy ellenforradalom ezt 25 évvel még meg is hosszabbította, illetve prolongálta, mely csendőrállam alapköve a magyar latifundium uralkodásának a meg- és fenntartása volt.

    Ilyen előzmények után jött az 1945-ös földosztás hozzátéve, hogy szovjet részvétellel, ill. jelenléttel biztosítva végrehajtásának a fizikai megvalósíthatóságát.

    Természetesen az az objektív folyamat, amelyet a mezőgazdaság és az ipar . f o r d í t o t t . e m b e r i g é n y e . jellemzett, a háború után sem állt le sőt, a volt nagybirtokok és infrastruktúra megtartása akkorra a város és a munkásosztály élelemmel való ellátását volt hivatott végrehajtani.

    Így a parasztság régi álmának és a város folyamatos, nagyüzemi ellátásának a megvalósítása e történelmi időszakban bizony keresztezte egymást, melyre megoldást mégiscsak a hatvanas évekre megvalósult „önkéntes kollektivizálás” a „téeszesítés” jelentett**, amely végsősoron egy közepesen fejlett, és még világszínvonalon is exportképes, szövetkezeti mezőgazdaságot adott át az úgynevezett rendszerváltás harácsoló siserahadának, amely mára már viszont ismét rálépett a nagybirtokká egyesült oligarchabirtokosság általuk alaposan letrágyázott*** talajára…
    ˙

    * Nagy-Magyaroszágon a kastélyok, kúriák száma elérte a 4-ezret is. A dzsentri nem volt érdekelt a gazdaság, ill. az ipar fejlesztésében, amíg a paraszt (a cselédség) a birtok minden gazdasági és luxusigényét kielégítette, aztán elkezdte a vagyon felélését…

    ** A TSz-ek [maszek 😀 ] Rrészvénytársasággá válását éppen az úgymond privatizációt vezető Antall (Horthysta államtitkár, Körösmező hősének a fia) konzervatív jobboldali MDF-e kapásból akadályozta meg.

    *** Orbanisztán földárverései jóval túltesznek a Móricz-Zsigmondi; Rokonok és Úri muri-kban ábrázolt urambátyám világ aljasságain. A Vezér többekközt már ezért sem hajlandó beléptetni az országot az Európai Ügyészség szigorú intézményébe, mert vaj van a füle mögött…

  • Talalom
    30.11:45

    Ne viccelj! Olyan eklektikusak az írásaid, hogy az ember csak elgondolkodik azon, hogy mit is akar ez az asszony tulképpen’ mondani? Te sem tudod. De még szerencse, hogy állítólag újságíró lenne a hivatásod…

    Minden estre Bende Gúz, az bezzeg felismeri benned is a jó médiumot… Mostanában nem győz téged dícsérni, mint ahogy a renegát Gézában is megtalálta az ő kitűnő propaganda eszközét.
    Na, nem mondom, hogy csak így tovább…

  • Auróra Borealis

    Andrew_s
    11.3.2:45

    😀 😀 😀 😀 😀 = 5*

    (Esküszöm, én is erre gondoltam..)

    Ezen kívül, az U ‘ A továbbra is K u b á v a l szemben is a .
    G e o r g – F l o y d i . h a l á l t . alkalmazza, amikor gazdaságilag folyamatosan fenntartott embargójával már 70 éve
    . t é r d e p e l . a . s z i g e t o r s z á g . n y a k á n . Ilyen körülmények között nem csoda, hogy a szorítás alól egyes kubai polgárok menekülni kényszerülnek, mint mikor az említett szerencsétlen belföldi állampolgárukat is . a r r a . k é n y s z e r í t e t t é k . az U ‘ A rend őrei, hogy az ő testét is . e l h a g y j a . a . l e l k e .

    Jahkérem, amilyen a külpolitika, arra hajaz a belpolitika is…

  • Succubus Lilith

    Orsós Elemér 2022 november 2 1:21 du.

    ” Ne haragudj ha a Ti sátánista ünepeteket -normálisan- nem majmoljuk … ”

    Csodallak, hogy van idod es kedved olvasni a Bendeguz nevunek a zoldsegeit.
    De talan az a legerdekesebb a boldog hollow win „jokivansagaban”, hogy o mint vallasos zsido nem irhatna, nem mondhatna.

    .
    Ródeo11 2022 november 3 9:48 de.

    ” a tsz-ek jog szerint is és a valóságban is maszekok maradtak! ”

    Igen, ahogy a gyarak is a munkasok tulajdonaban voltak. 🙂
    Hajdani WC-fal irodalom, de tomor es igaz:

    „Teid a gyar,
    Neked dudal.
    Ove a haszon,
    Tied a f_szom.”

    Hogy tudsz ennyi butasagot osszehordani annak a rendszernek a vedelmeben, ami raadasul nem is volt szocialista?

  • BrunszvikTeri

    A telex.hu. október 31-én színes tudósításban számol be a Br. azil L’ ULA szakszervezeti munkásvezér 51 %-os elnökválasztási győzelméről B. OLSON’ ÁRÓ tábornokelnökkel szemben.

    A munkásvezető immár harmadik elnöki ciklusát kezdi meg a hatalmas dél-amerikai szövetségi államban…

    BT

  • Bendegúz/ 79.
    2022.11.3.1:02

    KOMPLETT VÁLASZT ERRE A GORGONZOLA –> 22.11.5.6:31-ben foglalt tényanyagban KAPSZ. 😀

  • Utóirat
    Bendének:

    Arról pedig,hogy ki . m i t . r a b o l t . e l . s . k i t ő l, arról szóljon számodra .o k u l á s u l . két Ady Endre* idézet:
    ˙

    „Tobzódtatok, tobzódtatok,
    Éppen elég volt ezer évig.” [A Hadak Útja]
    ˙

    „Siratják a semmit, a másét,
    – A gróf tán épp agarász –
    De érzik titkon, hogy övék
    E bús élet s a kalász.” ` `[A grófi szérűn]
    ˙

    .

    *Tudni illik Bende szaki! Ady egy nemes magyar költő,egy vátesz. Az összes verse és prózai műve a Neten is megtalálható !

  • Rodeo11
    3.9:48

    Köszönöm!!! Remek ez a szakszerű(!) említésed és leírásod a termelő szövetkezetekről és annak rendszeréről. A LEGFONTOSABB kikötésed, hogy a TÉESZ úgymond’ „MASZEK” – magántulajdonú – ám a nyereségen a bevitt tulajdon arányában osztozó kollektív gazdasági egyesülés. Számomra rendkívül revellatív eróvel hatott az ottani szövetkezetek léte, kikkel te kapcsolatban is állsz. Örömmel olvasnék tőled arról a szövetkezeti megoldásról legalább egy kicsit részletesebben. Hogyan működnek együtt, és hogyan egyeztetnek, mi a jogi helyzet belül és kifelé egyaránt? Nagyjából mi a különbség az ottani és az általad ismert egykori hazai termelőszövetkezeti mozgalom között…

    Sajnos a demagóg mocsár az itt felhalmozódott, e-téren kevésbé művelt, főként szubjektív, személyeskedő szellemi sekélyesség számára képes mindenféle és fajta hazugságot beadni, amely vagy beáll ennek sodrásába, avagy szubjektív ítélőképessége folytán – mivel utánanézni lusta – inkább burkolózik ugyancsak hallgatásba. Pedig, legalább kérdezhetnének, hogy magukban tisztáznák az adott hiányt…

    Üdvözöl:
    Gorgonzola

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    ˙

    BENDEGÚZ79
    .11.3.12:05

    4.bek.Horthyt,ahogy Hitlert sem mentesíti bűnei alól a >párizsi békék< állítólagos igazságtalanságainak felszámolására létrehozott bűnszövetség. Különös tekintettel az a – ha jól tudom – 40-milló halottra, amit e gyilkos kompánia a II. Világháború, a náci ideológiára épült kirobbantásával és tudatos továbbvitelével előidézett.

    5.bek. Másfelől Horthy Miklós ellenforradalomnak nevezett államában ezt az ideológiát már Hitler előtt is intenzív náci propagandájával és a gyakorlatban is, tehát a törvénykezésben is 25 éven át folyamatosan alkalmazta. Ezek után szemenszedett hazugság, azt állítani, hogy a lovas puccsvezér nem volt náci.

    6.bek A TANÁCS-KÖZTÁRSASÁG harcait nem az úgymond"trianoni területek", hanem a Horthy Miklós által személyes szövetségeseként kezelt ANTANT által megszállt, illetve ultimátumban követelt területek védelmében zajlottak. Tudniillik a "Trianoni Békekonferencia" csak jó . e g y . é v . m ú l v a . ült össze. Ellenben, a Horthyval perszonális paktumra lépett I. világháborús katonai szövetség már "ANTE PORTAS" haderőként fogta harapófogóba az országot. Ergo ez testvérek között is honvédő h á b o r ú n a k minősül.

    7.bek. Horthy atyánk színeváltozását – a deportálás budapesti leállítására – a szovjet haderő "számára személyesen fenyegető" közelsége idézte elő. Azonban addigra már legalább félmillió polgári személyt deportáltatott, ami ugyancsak bizonyítja, hogy ugyanezt már korábban is, az egészre nézve is megtehette volna. Például, ha legkevesebb, de az ún. csillagos házakat meg sem nyitja 1944. június 16-án, melyek célja éppen a deportálások logisztikai felgyorsítása volt. Tegyük hozzá, hogy az oda betoloncoltakat a . n e m . n á c i . h o r t h y s t a . 🙁 államgépezet és szabadcsapatai határidőre, jogi háttérrel már előre vagyontárgyaitól megfosztotta.

    +1 Egy nyelvi kiigazítás:
    Horthy és dicső csapata 1944-ben a gázkamrákba nem "toloncolta" az 500000 zsidó áldozatát, hanem előbb deportálta, majd csak aztán a MÁV-val transzportálta oda.
    Viszont már 3 évvel korábban 1941-ben K.Podolszkba a "nem náci" Horthy-rendszer még valóban csak toloncolta az akkor mégcsak 20000 áldozatát.

    Ha csak az imént sorolt 520000 . r a b l ó g y i l k o s s á g emberáldozatát (gyerek, asszony, férfi, öreg és fiatal) tekintjük a Horthy állítólagos ártatlansága cáfolatának és a többi "részletet" kihagyjuk már ennyi is is elég lenne egy tömeggyilkos náci, vagy csupán fasiszta életművének…

  • Auróra Borealis
    2022 november 5
    8:06 de.

    Nem vágytam a nagy vízen túlra. Nem azért mert ne ismerném el a természeti szépségeket, vagy számos más látnivalóját.
    Viszont nekem személy szerint nem célom, hogy egy fél- vagy akárcsak negyedfasiszta, de magát a demokrácia védőszentjének de valójában gyarmatosítójának a fellegvárában éljek.
    Bár e halmazból, illetve félfasizmusból Magyarország önellátó.

  • Ródeo11
    2022 november 3
    9:48 de.

    Ugye azért nem mondasz mégegyszer ekkora ordenáré hazugságot?
    Mellesleg, csak zárójelben abban a mocskos horthy-korszakban valóban léteztek a MÈH-szövetkezetek – amelyekröl nyilván sem neked sem ezeknek a marxhittanosoknak fogalma sincs. Ha meg tudják, akkor viszont eltagadják mint a veszett kutyák.
    Amugy az akkori szövetkezetek (vetömagok, gépállomások, tárolók,értékesités) nem az öföméltósaga akaratából léteztek. Ami azt eredményezte, hogy az 1938-as (utolsó békeév) termésátlagokat, értékesitési volumeneket a komcsi-rezsimben a 80-as évekre sikerült rengeteg külföldi állami hitelböl elérni. Viszont a téeszesitésnek nevezett parasztnyomorusitás az az öföméltáságos magasságos fö-fö elvtársaknak „szabad” akaratából volt. Mármint a mocskos kommunista diktátorokéból.
    Addig verték a parasztokat zsákbavarrva – amig igent nem mondtak.
    Néhányuk megsántult, belevakult, ráment egy-két veséje – de nem baj a maradék már nem okoskodott sokat – odaadta a földecskéjét.
    Miért mondasz ilyen blödségeket? Miért hazudsz a szemembe?

  • Succubus Lilith
    2022 november 6
    1:03 de.

    sz.r egy életed lehetett „abban” a rendszerben is, dehát?

    kösz, de nem értünk egyet,

    az én életem valósága mind a kettőtöknek ellentmond

    remélem nem visel meg holmi politikai változás?

  • Gabriel
    2022 november 6
    8:48 de.

    a succubuszinak írottjaim neked is szólnak

  • `
    A proklamáció:

    ANYÁM! ÉN NEM ILYEN LOVAT AKARTAM!!! ADD VISSZA A BABARUHÁT!!!

    A szovjet hősök b é c s i emlékművét, a vörösgránit obeliszken álló szovjet harcos szobrát 1945.óta > még az osztrákok sem < gyalázták meg, ám a magyarok…

    Nemcsak akkor, és nem csak attól válik valaki nácivá, amikor belép a Náci (NSDAP) Pártba.

    Horthynak a kezéhez(persze az 1918.feb.1-i Cattaro-t leszámítva) közvetlenül nem tapadt vér, csak a nevéhez és személyéhez kötődő mocskos ellenforradalmi ideológia 2 és 1/2 évtizedes története szülte azt a millió halottat és rémes rombolást, amit az 1944. októberi proklamációjában "őfőméltósága" visszavonni már sem volt képes..

    Ez a proklamáció már nem volt több egy illegitim rendszer kapkodó, felelőtlen és agresszív puccsista hadurának az utolsó taktikai próbálkozásánál.- A KOCKA MÁR 1919-BEN EL VOLT VETVE.

    A 25 év után Budapest minden áron való katonai megvédése volt az Ellenforradalom* rendszerének, tehát ideológiai, oktatási- és kultuszpolitikájának a legdrámaibb . v é g j á t é k a. A nyilas uralom már csak következmény volt.
    `

    .

    * Horthy már a 19-es ANTANT-PUCCS hajnalán, "fakó lován" ügetve maga adta a rendszerének az Ellenforradalom [úgy, mint ma Orbán a NER] titulust, mely NOMEN EST OMEN már önmagában meghatározta névadója, a Fővezér sorsának a későbbi alakulását [ti.ő önmagát akkor még fővezér – úgy, mint Führer, v.duce – címmel illette].

    .

  • Orsós Elemér

    BENDEGUZ
    2022 november 3
    12:07 du.

    Bocsánatot kérek amiért kissé túlzásba estem!!!

    BENDEGUZ
    2022 november 3
    12:05 du.

    Kedves Bendeguz, most nagyon értékelem ezeket az észrevételeidet, amiket szimpatikusan -néha még a fősodor ellenében is- abszolut tárgyilagosan megfogalmaztál a 45 előtti kényszerő magyar hintapolitikáról, amit szerintem nagyon befolyásolt a megalázó, igazságtalanul túltolt lekorlátozás és a két tűz köré kerülés és a kisantant visszarendeződés lehetőségének félelmétől való alattomos ármánykodása is! És ebbe Bárki más is belegondolhatna, de persze ez nem menti fel a -csak utólag és a győztesek által- elbírálható valódi baklövéseket! Naszóval, nem volt azért itt egyszerü egy agyonszankcionált kisállamként a stratégiai hadiútvonalak központjában átjáróházként mindenkinek megfelelhetően „külpolitizálni”! Tessetek csak ebbe logikusan és tárgyilagos beleérzően időnként beleélődni, mert mindjárt elkezdem a skandináv országok, valamint Svájc és Ukrajna még nálunk is nagyobb -de nekik elkendőzött- analóg lojalitásait is sorolni sportszerűtlen mentegetőzés képpen! 😀

  • Orsós Elemér

    Gabriel
    2022 november 6
    8:48 de.

    Pardon, nem MÉH, hanem Hangya szövetkezetek! A többi stimmel!

  • Jichak Perlmutter

    Gábriél
    11.6.8:48

    Rodeo11 ellen intézett dühödt kirohanásodban tévesen említed a „MÉH szövetkezetet”, amely a valóságban a HANGYA nevet viselte. Na de hát „kicsire nem nézünk” méh, vagy hangya: rovar, rovar, nálad ez egyre megy… Ha kell légből kapsz bárminemű ötletet… Csak megnyugtatásképpen, azért valóban működött egy MÉH nevezetű szervezet, de az vállalat volt, amely az újra hasznosítható hulladékok begyűjtésével kápé’ felvásárlásával és koordinált értékesítésével foglalkozott. Például a fém és papírgyűjtés összehangolását végezte és szervezte meg országosan, mely munkából az Úttörők nagy mértékben vették ki részüket. Biztos melegséggel tölti el finom lelkedet, a MÉH vállalt közismert „Gyűjtsd a vasat és a fémet, ezzel is a békét véded” szép-emlékű és vidám szlogenje.
    Az viszont fontos, hogy vélelmed szerint a Felszabadulás után elhallgatták volna ezt a gazdaságilag fontos tényezőt, a Hangyát. Pedig meg kell nyugtassalak Téged, hogy e szövetkezet, mint jogutódban az Általános és Fogyasztási Szövetkezetekben – ÁFÉSZ-ben – mégis folytatódott sőt, talán túlélte még a rendszerváltás tatárjárás szerű kapitalizálódásának a vészterhes fronthatásait is.

    Az általad említett Őfőméltósága szerepét a további gazdasági lehetőségeket illetően „az utolsó békeév” után sajnos azok a dicső „hazatérései, bevonulásai és azok a végzetes háborús éveink” már az egész országot verték és tették tönkre. Ez pedig többekközt a Hangya értékét is majd’ a nullával tették egyenlövé. Ami a szövetkezetből véletlen mégis megmaradt azok csak üzlethelyiségek voltak… Kár volt, de hát a nemzet és a maga dicsősége Horthy számára úgy látszik előbbrevaló volt akár még egy Hangya sorsánál is… Ez volt a „szövi” peche.

  • Rodeio

    még valami a választásról, de „csak neked”
    a többi nyomorult fasiszta csöcselék irománya nem érdekel
    remélem, hogy még életedben élvezni fogod a TELJES DEMOKRÁCIÁT kies uj hazádban, amit a szavaiddal ugyan hipokrita módon ostorozol – de a valóságban teljes éneddel imádsz
    (bár lehet, hogy a provákotor vénádból jön inkább a „kutuka”, amit magadba ittál abban a „csodálatos” szép proletárdiktatórikus idökben)
    kár engem provokálni, magasból letojom – szóljál a clónjaidnak is!

    https://www.youtube.com/watch?v=W7tjXX-gfns&ab_channel=JovemPanNews

  • Succubus Lilith

    BrunszvikTeri 2022 november 6 2:23 de.

    ” … a Br. azil L’ ULA szakszervezeti munkásvezér 51 %-os elnökválasztási győzelméről… ”

    Eljen, eljen!!! De azt meg tudnad-e saccolni, hogy ez alkalommal hany milliard US dollarnak megfelelo penzt fog sikkasztani?
    Tudod… a szaxervezeti „munkasvezer”. 🙂

    .
    Gabriel 2022 november 6 8:48 de.

    Miert hazudnak? En azt kerdeznem, hogy amig hazudnak miert vadolnak minket hazugsaggal? Csak nem a tipikus komcsi tempo?

    Ismertem egy parasztot, akit tobbedmagaval betereltek a „tanacshazara”, ahol a fal fele fordulva, feltartott kezekkel kellett alljanak amig ala nem irjak onkent a TSZ-be valo belepest. Persze nehany geppisztolyos volt Avos legeny ott ucsorgott mogottuk.
    Akirol szo van egyszercsak elkezdte letolni a nadragjat, mire rarivalltak, hogy mit muvel. O meg mondta, hogy szarnia kell. Erre mondtak neki, hogy menjen ki szarni valahova. O meg szepen felszallt a buszra es elutazott Pestre, pontosabban Csepelre, ahol jelentkezett a gyarba, es fel is vettek.
    Ugy latszik tetszett az elvtarsaknak, hogy gyari munkas lett, mert nem foglalkoztak vele, a foldje is megmaradt. Annyi kulonbseggel, hogy a falu hataraban volt egy jopofa kis mocsar is, az is hozzajuk tartozott. Igy hat a TSZ vezetosege ugy dontott, hogy a hasznalhato foldjet elveszik, es nekiadjak a mocsarat.

    De ez meg hagyjan. Ez „csak” eroszakos bunkosag, mert ugyan nyoma sem volt szocializmusnak, de azert az fajt az elvtarsaknak, hogy tobbszazezer embernek sajat biznice van az allitolagos cuculizmusban. Na meg a TSZ keretein belul a padlas lesopres sokkal hatekonyabban muxik, ugyanis nem tudjak eldugni a termenyt.
    A nagyobbik problema az volt, hogy nehany meno TSZ-t kiveve a nagy tobbseg epp hogy megelt, vagy meg kapott is penzt az allamtol.
    Tobben pl. agyutalpakat gyartottak telen, hogy legyen egy kis penzuk is.

    Na de mindegy, akik akkor is alomvilagban eltek ma is abban elnek.

  • Gabriel
    2022 november 6
    7:56 du.

    te kis huncut! még hogy kutuka
    de nem nézem meg, mert van sokkal magyobb kabaré itt a tőlem délre folyó Nagyszabású Csinnbummcirkusz ról ott most a nagykorú csecsemőknek a híres kékpiros kétvégű színes cerkát osztották ki és a kutuka is műxik… veszettül!

    ott Floripa ban ilyen nyugtalan napjaid vannak?

  • ORSOS, THU, esd a toobiek megjegyzeseire;

    Miert atkozzatok a haboru gyozteseit?
    Miert nem atkozzatok a hoboru kezdemnyezojet?????

    Magyarorszag teruleti felosztasa a lakossaganak a nemzzeti szarmazasai alapjan, s az Magyarorszag 1910-es nepszmlalasan alapjan tortent.

    de MIERT nem nyujtott volna Magyarorszag onallosagot es fuggetlenseget minden evszazadokkal elobb meghoditott nemzetisegeiknek?????
    S Miert maradtok mindeg nemak az erkolcsi kerdesken?????

    Masik;
    Az ismert koztudast volt hogy Horthy nem volt sem nemet-barat, sem hitler barat.
    1941-ben csatlakzott csatlossakent a nemet haborus erdekekhez a terulet hoditas, ill a Trianoni terulet vissza-hoditas celjabol, mitn Kun Belatok kezdett egy masik haborut 1919-ben Romanai ellene. Miert nemak maradtok azon mindeg ???????

    Hoerthy csak a Roman hadsereg kivonulasa utan vonult be „fako lovan”.

    1944 Oktober 15-en Horthy is az SS fogsagaba kerult, es Eichman Szalasit ultette hatalomra.
    Nem tanultatok volna magyarorszagon 20 szazadi magyar tortenelmet ????
    Ha nem, akkor keresd az adatokat a web-en!!!!!!!

    De a multon civakodni, sirankozni ertelmetlen, miert nem vagytok hajlandok a a jelent es foleg a jovot figyelembe venni??????

  • ELEMER:

    Bocsnatod elismerve, ne aggodj, legy inkabb tyargyilagos a jovoben!!!!

  • A FOLDREFORM alnayan mind a hozzaszolloknak;

    Lenin forrdalma nagyon hirdette a foldreform elvet, de az soha nem tortent Oroszban.
    A jobbagyakat azonnal a kolhozokba toloncoltak.

    Magyarorszagon Rakosi az elkobzott nagybirtokokat feloszlatta es foldnelkulli parasztoiknak, a volt „konvencios cseledek”-nek adomanyozott foldeket.

    De Rakosi allama nem nyujtott semmi hitelt, kolcson lehetosget a termeloeszkozoknelkul;li foldhoz jutatott parasztoknak.

    Azok a volt „konvencios cseledek” voltak, akik nem keszpenz fizetesekert, hanem mezogazdasagi termemkekben voltak fizetve a nagybirtokon vegzett munkaikert.

    Keptelenek voltak meg egy kapat sem vasarolni.
    Tehat a TSZ-ekbe valo toborzasaik volt az egyetlen lehetoseg.

    De a TSZ-ek nek sem volt a szukseges termeloeszkozok elnteresenek lehetosge.
    A penz-nelkulli parasztok keptelenek voltak ureskezzel termelni.

    Azert Rakosi gazdasagipolitikaja ,az 1947-49-es teljeshatalmi elerse utan a kozgazdasag osszeomlott.

    Elelmiszerhianyok volt az elso eredmeneye.
    Amiert csak a foldetfuto parasztokat vadolta.
    Masfel-evre jott a jegyrendszer.
    Kenyer, lisszt, cukor csupan jegyre volt kaphato.
    Trej, tojas, hus, a varosiaknak csupan a FEKETE PIACOKON volt leheto.

    De videken a TSZ-esek kozott gyakran halahadtad a „jobb volt cselednek lenni” megjegyzeseket tolluk.

    Mert a „cseledeknek” volt valami biztonsgsaiak, laktak a tanyakon, kaptak nemi foldterulketeket sajat hasznalataikra es csaladoknak a M.kir. agrar munkas-torveny tehenet is nyujtott hogy gyermekeik tejet ihattak.

    A TSZ-ekben nem volt fizeteseik, csupan a termelt eredmenyek elosztasai utan kaptak letfentartasaik lehetosegeit.
    S a TSZ-ek nagyreszei nem termeletek meg a koltsegeik osszegeit.

    De hasonloan ment a rendszer az egesz Bolshevik birodalomban.
    Azert doglott-be az a rendszer!!!
    Nem volt jovedelmezo!!!!!!

    Azt meg Kadar is belatta 56-utan, s igerte Moszkvanak ,hogy nem fog tobbe forradalom lenni.
    A kozgazdasag inovalasat vette celba, belatta hogy a 56-os forradalom alap-oka a kozgazdasagi helyzet volt.

    Hasonloan meg a Francia forradalom is az alapveto hianyossagok okzta.
    Marie Antoniett szvaira emlekezzhetnetek; ‘ ha nincsen kenyer miert nem esznek sutemenyt?’

    A nemeseknek volt sutemeny, de a tomegeknek nem volt kenyer.
    A Francia udvar tul sok segelyt nyujtott az Amerikai forradalmaroknak.
    Anyagi hianyossagok minden tarsdalmi fordulatoknak az okozoja!!!

    Miert nem lazadnak ma az elvtarsak Orban ellen????

    Mert a lakossag felenek van a sajat automobiljai es az elemiszerek 30%-a (az talalom adata) a szemetbe megy.
    Az ellen senki nem lazadozik !!!!!!!!!

  • ORSOS;

    Totalis ellenkezeseid csupanm azon alapozod hogy en nem a Te altalad elfogadott maszlagokat ismetelem, hanem onalloan a tenyeket veszem alapul.

    Na de miert meg az „atlag amerikaiakat” is vadolod azert????

    Igen,holnap azok beszlnek es talan hangosan szavazati jogaikkal.

    Mind a Marxista elveken alapozott eszmek kovetkezmenyeit velhetoen visszautasitjak majd.
    Minden problemakat annak kovetesei hozott letre a kozgazdasag, eladosodas es minden problemak alapokozojait velhetoen visszautasitjak majd.

    De a kozvetlen demokracia mindeg minden problemak-megoldasaira lehetosget nyujt. Na azt igen atkozhatajatok am!!!!

    Bizonyara Sztalin istenetek „megoldsait” remelitek ottan.

  • FORTRIMBAS:

    A „talalom” sorainak az elismereseben mifele vadolnivalot talalhatsz????

    Bizonyara akinek a propaganda maszlagok a napi tevekenysege az a valosag elismereset rendkivullinek latja, s az ketsegtelenul FORTRIMBAS.

  • A.B.

    Mifele gyaramatositara hivatkozol??

    Putin elvtarsad kulkdi gyilkolni az ororosz fiatal bakakat Ukrajnaba azt meghoditani es bekebelezni.
    Azt miert nem ellenzed?

    Es a Kubai alliutasod is
    kozel 70 evell tevedett.

    A USA es CUBA kzotti diplomaciai es keresskedelmi kapcsolatokat Obama elnok 100%-osan vissza-allitotta.
    Cuba arisithat es vasarolhat barmit ugy a USA-ban mint vilagszerte.
    Sajnos kozgazdasagukat a rendszer tonkre tette, nincsen termekuk arusithato, azert keptelenek vasarolni a vilagpiacon barmit is penznelkul. S a rendszeruk nem hitel-kepes.
    Na hat az kinek a veteke ???????

    Az EMBERGO , vagy a BLOKAD megszunt amikor Nikita a raketakat kivonta Cubabol 1962-ben.

    Miert probalod oly remesen felrevezetni az olvasokat itten azon tudatlansagoddal ????????

  • Succubus Lilith
    2022 november 6
    9:15 du.

    Ugyanazok a nyomorult a csökevény véglények
    Nyamvadt rühes munkakerülök – alkoholt inniuk sem kell, epét igy is köpnek az irigységtöl
    Csak azt lesik, hogy a másiknak mije van, mennyit keres, de azt soha sem, hogy ök maguk dolgoznának
    Gondolod van róla fogalmuk, hogy a paraszt nyáron korábban kelt mint a Nap, hajnali kettökör már talpon volt, este napnyugta után ment az ágynak, amikor a nap meg az állatok már rég lenyugodtak. Dolgoztak ezek valaha a nyomuruságos életükben?
    Se a paraszt se a munkás nem volt komcsi sohase – csak az elvtársak – a munkástanácsok meg a mocskos éhenkórász haszonleso munkakerülök
    Ugy mint anno magyarországon, itt brazilban ugyanaz a csurhe
    gondolom ott kanadában is, a világ bármely szegletében
    aHH A SZOVJETEK!
    Amikor a csalánverö itt eldicsekedett a hatalmas müvével a haszonlesö szovjetjeiröl, kiboritotta a bilit – feltette az i-re a pontot
    Hogy ma pedig miröl is szól a fáma – europának löttek
    Nem tudom, hogy mi lesz, mit sikerül brazilban – ha nem sikerül megakadályozni, hogy ez a mocskos tróger atvegye a hatalmat, akkor egész latin-amerika megy a levesbe – vele ti is ott, azt ugye tudod?
    Az amazonast a progresszista majmok magukévé teszik, a brazil mezögazdaságot beszántják – a világéhség elszabiditja a poklok-poklát
    Mit gondolsz miért fasisztázták a mostani kormányt?
    A pénzgyár müködik
    elég a komcsi éhenkórászokat lefizetni, a bolond népet viszik magukkal, mint marhát a vágóhidra
    A DEMOKRÁCIA VÉDELMÉBEN
    A ¨KÖRNYEZET” VÉDELMÉBEN
    AZ LMBTQ VÉDELMÉBEN
    pont ugy, ahogy a mocskos szovjet(tanács)kormány idejében tették
    Meg ahogy az Al Capone tette
    majd megvédenek, majd az állam-bácsi megvéd, meg is etet – a tenyeréböl.
    Mint ahogy Sztalin tette a kakasával

    Akkor most itt a pont;
    Már igy is tulsok a cenzor türelmével vissza-élni
    Ki tudja, hátha megengedi – merthogy ugyis neked szánom
    Akikröl irok, azoknak ugy se változik semmi. A vakságuk, az embergyülöletük ugyanaz marad

  • Jichak Perlmutter
    2022 november 6
    2:55 du.

    A fü kék igen – ragyogóan kék, meseszép
    a nap meg fekete – a te egeden
    mit kivánsz még?

  • Orsós Elemér
    2022 november 6
    1:48 du.

    Köszi
    öregszem – rsrsrsrsrsr
    több mint negyedszázada magyarul igen keveset értekezem – nevek ….
    De mindegy, mert a Hangya is a Méhecske is dolgozik, betakarit, közösségben élve, egymásra támaszkodva, összefogva – a név erröl szól

  • BENDEGÚZ79

    Írja kaján elégedettséggel, hogy „A VÖRÖSHADSEREGNEK 3 évébe telt visszafoglalni azt a területet, amit SZTÁLIN FELADOTT…”

    Dehát a hadtörténet igenis ismétli önmagát, hisz a nagyszerű K U T U Z O V , Napoleon 1812-es oroszországi hadjárata során ugyanígy CSALTA TŐRBE a dicső francia sereget, ahogy 130 év múlva SZTÁLIN is – nyilván az OROSZ KATONAI HAGYOMÁNYT KÖVETVE – állított csapdát az ugyancsak öntelt NÁCI FENEVADNAK ott, Sztálingrádnál.

    Előbb teljesen elvágva utánpótlási vonalaikat majd, szinte azonnal, az előre odakészített és jól felszerelt . f r i s s . szibériai másfél-milliós . h a d e r ő v e l . ill. többezer T34-esével hengerelte le azt a lerongyolódott maradék ÜBERMENSCH FARKASFALKÁT, amely pontosan úgy, vagy mégszarabbul festett a cáricini romok között imbolyogva, mint N. Bonaparte Grande Armée-ja anno,a . s z á n d é k o s a n . f e l g y ú j t o t t , havas MOSZKVA üszkös romjai közt…

    Úgy mellesleg, SZTÁLIN Moszkva ostroma közepette 3 hónappal a náci támadás után, 1941.decemberében még dísszemlét is tartott, ahol a Lenin-Mauzóleum vörös márvány mellvédjén tartott beszédében a „Haza Anyácska” védelmére szólította fel a felvonult védőket és a hős szovjet népet… akik a Vörös-térről már egyenesen masíroztak a volokalamszki frontra…

  • SucubbusLillith
    november 6. 1:03

    Bendegúzra „célozva”, őt szellemesen eltalálva írod, hogy
    „ha valóban vallásos zsidó volna”, akkor nem kívánna senkinek „kellemes halovint”… 😀

    Hát ez tényleg elgondolkoztató, mint ahogy az is, hogy ugyanez az „istenfélő” itt, a KMH-n már évek óta körme-szakadtáig védi a maga alapított negyed-százados rendszerének úgymond’a „törvényes eszközeivel” a kor magyar zsidóságának nemcsak a gyalázatos megalázóját, de a fizikai eltipróját, az Antant által a magyar trónra ültetett – tettei és ideológiája alapján . n á c i – identitású Horthy generálist, végeredményében egy valódi tömeggyilkost, az Antant bábját…

  • málnaszőr
    2022 november 8
    2:50 de.
    türelmed határtalan?
    grizi „művei” olvasásra méltatlanok időpocsékolás és az ilyen pudvás fafejeknek már minden mindegy… kitaláltak maguknak valamit és mint a papagájkommandó hápogják sorra

    $1 000 000 000 000 ba hajlandó vagyok fogadni, hogy holnaptól ugyanaz marad minden griziéknél mint ma{SIC} egyetlen dolog változik néhány piros megkékül és néhány kék sötétvörösre vált a statisztikai térképen „NAGY BOHÓCVÁLTÁS” LESZ … méne méne tekel upharsin ÉS BRAZILBAN LULA LESZ AZ ELNÖK A VÁLASZTÓI NAGY ÖRÖMÉRE mert választás is volt nem csak sikítófrász

    üdv. tarts ki, az a pár perc már guggolva is megéri

  • MALNASZOR es FORTRIMBAS;

    NEM VAGYOK VALLASOS ZSIDO!!!!!

    Hanem HIVOje es kovetoje a Teremto JeHoVaH-nak , a Mozesnek nyilatkozott alaptorvenyeinek es az esku betartoja es minden teremtesenek az elismeroje, embertarsaim jogainak es lehtosegeiknek a lankadatlan terjesztoje.

    Ha az valakinek nem a szajaizeszerinti , hat az a sajat problemajuk.

    Hogy Ti csupan a mult vetkein kepesek ragodni es a jelent meg a jovot figyelemenkivul hagyni, hat az a Ti sorsaitok.

    De megdobbento am az is hogy a vilagbeket akozzatok, kegyetlen agreszziokat magasztaltok, sot meg a nemzetisegek onallosgait is gyulolitek, sot bizonyara eltiprasaikat ohajtjatok.

    Teszitek aldozasaitokat a kertekben Baal istenetekhez ma is.

  • MALNASZOR;

    Sztalin minden cspatai moge az NDKV zaszloajait tette paranccsal a hatraforulokat elpusztitani.

    A ‘halal elol’ es a ‘halal hatul’ volt a Voiroshadsereg lehetosege, a halal az nem hoisiesseg, hanem kegyetlen veszteseg es kegyetlenseg a vezetoiktol!!!!!

    Nem a Wermacht, hanem Sztalin okozta a 27 millio Szoviet halalat.

    S NE FELEDD , a Hitler-Stalin (Molotov-Robbentrop) katonai szerzodes Lengyelorszag elpusztitasanak celjabol okozta a II.Vilag Haborut!
    Az nem HONVEDO, hanem agresszio celu terv volt!!!!!

    Miert csupan a propagandat hangoztatjatok es miert nem a tagadhatalan tortenelmi tenyekre hivatoztok????

  • Orsós Elemér

    BENDEGUZ
    2022 november 7
    11:26 de.

    „Magyarorszag teruleti felosztasa a lakossaganak a nemzzeti szarmazasai alapjan, s az Magyarorszag 1910-es nepszmlalasan alapjan tortent.”

    Sajnos ez kurva nagy hazugság, mert a benyújtott hiteles etnikai térképeket egyszerűen félresöpörték és csak a koncért felbátorított Kisantant hamisítványait vették figyelembe, pedig egy reális határkijelöléssel a rebellis magyarok pofáját örökre be lehetett volna fogni! De nem ez volt az alattomos diktátum célja, azért mert jogosan fostak az önáló Magyarország esetleges újbóli megerősödésétől és egy Közép- és dél-európai spontán érdekszövetség létrejöttétől, ami veszélyeztette volna az eddigi gazdasági domenanciájukat!

    https://geometodika.hu/2021/01/07/a-trianoni-orszaghatarok-kialakitasa/

    https://tortenelemportal.hu/2012/06/trianon-es-a-terkepek

    Ezt a látogatást meg különösen ajánlom minden antimagyar, Trianon igazságát hírdető hímveszzőnek:
    https://trianonmuzeum.hu/index.php?page=category&col2=1&id=3

  • Orsós Elemér

    málnaszőr
    2022 november 8
    2:50 de.

    Bizony, bizony!

  • Succubus Lilith

    Gabriel 2022 november 7 3:45 du.

    Azt hiszem ugyanugy latjuk, hogy mi keszul a vilagban, illetve, hogy eddig mennyit sikerult a magukat elvtarsaknak jatszo uraknak meg is valositani.

    ” A vakságuk, az embergyülöletük ugyanaz marad ”

    Pontosan. Nem is hajlandok utananezni, hogy hatha megis agymosva lettek.

  • Succubus Lilith

    FORTIMBRAS 2022 november 8 8:20 de.

    Ami „boldog halovint” illeti, arra emlexem, mert nemregiben tortent. De voltak neki mar mas erdekes megnyilvanulasai is, amit egy Karaita nem tett volna meg, csak mar nem emlexem mik voltak azok.

    Arra viszont egyaltalan nem emlexem, hogy miket irt Horthyrol, sot hogy egyaltalan irt-e valamit. Mar csak azert is, mert csak akkor olvasom az omlengeseit amikor valaki valaszol neki.

    Viszont Horthyt is, mint mindenki mast, a koraban kell vizsgalni, a korszellemnek megfeleloen. Pl. csacskasag lenne elvarni Julius Cezartol, hogy harcos kommunistanak kellett volna lennie.
    Abban egyetertunk, hogy az Antant altal lett hatalomba kuldve, de azt is erdemes lenne vizsgalni, hogy kicsit kesobb pont ez az Antant hagyta cserben es hajszolta bele a haboruba a feltoku Hitler oldalan.

    Utolag konnyu okosnak lenni, de vajon az o helyeben te mit tettel volna, ha Magyarorszag a szivugyed?

  • FORTIMBRAS
    BENDEGÚZ79
    SUCCUBUS L
    22.11.8.8:20

    Bizony, valaki identitását nem csak az dönti el, hogy ő magát minek mondja – nem vallja – a különböző történelmi szelek pillanatnyi járása szerint…

    Persze Horthy is, az általa levezényelt 25 év alatt szilárdan tartotta magát* belovaglása napja és az ellenforradalom már első évében tett harcias >a nálánál jóval későbbi(!)náci Hitlert és Mussolinit is megszégyenítő< vad kijelentéseihez mi több, különböző napiparancsaihoz, illetve az efféle tartalmú gazságait konzekvens gyakorlattal követő ideológiai és politikai rendszerének teljes történéseihez annak vad törvényeivel együtt.

    Ebben is csak az utsó' pillanataiban kapott észhez, amikor a szovjet front tőle már csak egy karnyújtásnyira volt, hogy biz' változtatni kék' a "jó Budavár élesen nyikorgó szélkakasa" szélirányán, azaz ki kéne valamiképp ugrani…

    Oszt'így p r o k l a m á l t az agg "vitéz", majd a p e l l á l t a gyűlölt Sztálin felé is egy bensőséges hangú folyamodványban számára kegyelemért esedezve, mely m e g h u n y á s z k o d ó önmegtagadása a generalisszimusz lelkét olyannyira megindította, hogy az a kormányzó Szovjetúnió ellen elkövetett magyar háborús bűneitől is eltekintve mentette ki őt, a magyar ellenforradalom Fővezérét a nürnbergi Háborús Bűnösök Nemzetközi Bírósága amúgy is gyenge- kezű ítélő-tanácsa markából.

    * Horthy az ún.ellenforradalmat egyetlen kardcsapás nélkül vívta meg, azaz készen kapta a nyugati Antanttól. E súlyos tény kormányzói egyéniségét az ő egész 25 éve alatt magyarázkodásra , illetve e szégyenérzete kompenzációjára kényszerítette. Minden lépését is ez határozta meg.

  • Jichak Perlmutter

    T.höuraim.
    11.6.6:19

    Bendegúzra reagálva írja, hogy: „Horthy perszonális kapcsolatot tartott fenn az Gb.Fr.Ro.Cs hadseregiből álló Antanttal” ellenben Kun Béláék viszont azonnal . h o n v é d ő . háborút indítottak, az ANTANTANT ANTE PORTAS frontjain.

    Jó tudni mindenkinek, hogy H. nem pusztán kapcsolatban állt az . e l l e n s é g g e l ,hanem mint Geréb Dezső a Vörösingeseknek, FEELAJÁNLKOZOTT a””Trianonnal””ultimátumban fenyegető ANTANTNAK, hogy:
    -A támadók győzelme esetén Ő vállalja Magyaro. államfői tisztét.
    -Vállalja az ellenforradalmi,únNemzetiHadsereg megalakítását is.

    Tehát mint felesküdött főtiszt n e m szembeszállt a Magyarország integritását fenyegető antagonisztikus haderővel, hanem mint egy sarki Q…a felajánlotta nekik „szolgálatait”.

    Horthy Miklós fővezér/kormányzó e felajnkozás elfogadását aztán később, a trianoni békeszerződés magyar aláiratásval még honorálta is a vele paktumot kötött angol-francia haderő prancsnokainak,mert”az úri becsületszó,az a pokolban is kötelez”

    Az ellenség tehát számolt ővele és uri seregével együtt afféle tartalékban tartotta. Ez be is jött Habsburg Ferencz József személyes szárnysegédjének ,mint háborús tanácsadónak,v.ki tudja talán ötletgazdájának, a szintén nem kis karrier további alakulásában, akit eképp az idegen hadseregek a már előre lezsírozott – Siófok-Budapest – vasúti pályán tolt be Budapest Kelenföldig sőt. A forma kedvéért még egy rekvirált fehér lovat is tolt a s..ge alá, minthogy akkor Kelenföldről még nem járt villamos a belvárosig…

    NA! Ezt az ÁRULÓT VÉDI drága kollégánk:vitéz floriday BENDEGÚZ.

  • Orsós Elemér

    Jichak Perlmutter
    2022 november 9
    3:53 de.

    Pontosan!
    Teljesen igazad van, merthogyis a ravaszul számító Antantnak a gátlástalanul törtető monarchia karrierista tizenhétszilvafás Horthynál sokkal nagyobb kaliberű ám pofátlanul patrióta Teleki Pál vagy Apponyi Albert eleve nagyon nem vált volna be és ezt is figyelembe kell venni, mármint az Antantnak elvárt engedelmes mameluk szóbajöhetőséget! Bizony! Szóval Horthy tényleg nem egyszerű eset, mert nála még Károlyi Mihály is sokkal jobb lehetett volna, ha nincs egy idült delirium tremenstől pacifistává vált hadügyminisztere, aki kiszolgáltatottá, kenyérre kenhetővé tette az országot!

  • Jichak
    .9.3:53

    Azért, lehetnél kissé elnézőbb Horthy árulását illetően, hisz ő csak Ferenc Józsefre és az általa uralt Osztrák-Magyar Monarchiára tette le főtiszti nagy-esküt, mely kontextus 1919-ben már nem létezett, hisz a császár és király akkor már nem élt, és a háborúban vesztésre álló birodalom napjai is meg voltak számlálva.

    Tehát be kell látnod, hogy egy földbirtokos, cs.és kir. adjutánsnak is gondoskodnia kell valahogy szegény családjáról, mely kenyérforrást hivatásos katonáknál mégiscsak a karrier, a tiszti előremenetel biztosítja. Horthy nem az a típusú dzsentri volt, mint a többi, akik válságos időkben elkényeztetett tehetetlenségükben cselekvés helyett a kártyához, csaláshoz, hazugsághoz, avagy a duhajkodásba, netán a sikkasztás bűnébe menekült volna. Nem, ő másfelől közelítette meg az el nem szalasztható lehetőséget. Az is igaz, hogy saját földbirtokának személyes ápolásában, irányításában sem látott fantáziát… Ő többre volt hivatott. Főnöke, ő-császári és királyi fensége és az adriai flotta, benne a büszke Szentistván csatahajója szégyenletes elvesztése, egyszóval a birodalmi agónia siralmas kilátásai a snájdig admirálist arra kényszerítették, hogy újabb hatalmi vizekre evezzen. 😀

    Eme nemes igyekezetében direkt kapóra jött néki a hazájával ellenséges „Entente cordiále” haderő szegedi főparancsnoksága (ismerős tisztekkel is) ahhoz, hogy benne új vezető, főtiszti állás után nézzen magának, persze legalább a magas rang és apanázs megtartása mellett.
    Az ő erkölcsi mércéjével mérve – mint az abszolúte konzervatív, feudális földesúr – ezt az etikátlanságot nem is találta kivetnivalónak, vagyis Magyarország elárulását akkor, amikor azt forradalmi erők kormányozták és védelmezték a hazát fegyverrel, az egyszerre több irányból a régi határokat támadó külföldi intervenciós hadjárattal szemben…

    Az ellentengernagy alighanem aképp’ számolt, hogy még mindig jobb egy ellenséges haderő befolyása alatt hazaárulóként és pirulva szolgálni sőt eképpen még egy magyar – diktátori – karrierre is szert tenni, mint elveszteni az „ősi” vidéki birtokokat és kitudja milyen sorsra jutni … Logikus.

    Így lett a hűtlenség jogi kategória többrendbeli bűntettében vétkes, ugyanakkor Magyarország vitéz kormányzója a 25 éves maga elnevezte ellenforradalom rendszerében. A vitézségét is ő adományozta magának egy súlyos hazaárulás fejében. De hát a nyugdíjig valahogy neki is joga van érvényesülni.

    Aztán az egész olyan volt, mint egy álom, ám az ébredés kissé zavaros: se birtok, se karrier, ám maradt egy emigráns hős tisztán kamu eposzával.

  • Succubus Lilith

    DonGolo 2022 november 9 2:02 de.

    Annyit felejtettel csak ki a Horthyval kapcsolatban, hogy o mar eleve nem akart haboruzni. Igy tehat az sem igaz, hogy mar csak akkor akart kiugrani belole amikor mar majdnem kezet lehetett fogni az elso szovjet katonakkal.

    Kerestek ok a kiutat, csak hat a nemet titkosszolgalatot sem komplett idiotakkal toltottek fel.

    .
    Orsós Elemér 2022 november 9 12:35 du.

    ” Pontosan!
    Teljesen igazad van … ”

    Ebben nem lennek biztos. Neha a realitasokat is figyelembe kell venni. Korabban valtottunk arrol szot, hogy vajon mekkora eselye lett volna annak, hogy egy nem-komcsi magyar vezetes fegyvereket es penzt kapjon Trockij elvtarstol, ahogy azt az Ataturk megkapta.

    Szerintem semmi esely nem volt ra, es meg van az a szereny gyanum, hogy Horty es emberei ezt ki is puhatoltak Trockij elvtarstol, mielott oldalt valasztottak.