Képzelt Nagy-Magyarország helyett…

2013 június 4 12:12 de.51 hozzászólás

A Fidesz elmúlt 3 éve, a külhoni magyarsággal kapcsolatos tevékenysége a valóság helyett a képzelet birodalmából építkezik. Ezen a területen is korszakváltásra van szükség: felelős módon, közös erővel kell együtt dolgoznunk a külhoni magyarság megmaradásáért, boldogulásáért.

Orange fantasy / wetcanvas.com

Orange fantasy / wetcanvas.com

Az Orbán-kormány az Összetartozás Dalának megjelentetésével már hetekkel ezelőtt megkezdte június 4-e, e kétségkívül fontos, a történelmi emlékezetben is helyet és jelen-tőséget követelő nap újabb bagatellizálását. Aki már hallotta a dal szövegét, abban rögtön megfogalmazódik a kérdés: mi is tulajdonképpen a célja a kormányzatnak ezzel a nappal? Az eredmény ugyanis nem más, minthogy jobb esetben újabb terméket helyez fel a kormányzat az általa felépített magyarság bolt polcaira, rosszabb esetben nevetségessé teszi az emlékezet rítusát. Ez utóbbi pedig megengedhetetlen: ezzel a politikai giccsel a Fidesz-KDNP történelmünk egyik legnagyobb tragédiájának évfordulóját gyengíti.

A 2010 óta regnáló kormányzati politika számos szempontot tekintve is egy képzelt világban él. Fantáziája és a történelmi kiválasztottság tudatban érlelt szemlélete a külhoni magyarságot illetően érte el a politikai abszurd határát. Holott a politikában elengedhetetlen a fantázia, a vízióadás képességének megléte. Ezek vezethetnek ki ugyanis országokat krízishelyzetekből, nyithatnak új fejezetet egy nemzet történelmében. Ugyanakkor egy vízió „működőképességének” fontos feltétele, hogy az adott politikai közösség képes legyen magára ismerni benne, felismerje benne saját, „személyre szabott” történelmét, azonosulni tudjon vele.

A külhoni magyarokat illetően a történelmi nehézségek és kataklizmák –Trianon, majd pedig az államszocializmus alatti elnyomásra vagy éppen asszimilációra kötelezett iden-titáspolitikák – arra kell sarkallják a politikusokat: úgy cselekedjenek, hogy a szlovákiai, a román, a szerb, ukrán de akár ausztrál vagy kanadai területen élő magyarok is úgy gondolják: a magyar kormányok értük, velük és nem nélkülük kívánnak víziót adni a magyarországi és külhoni magyar politikai közösségeknek.

A Fidesz magyarság politikájának viszont évtizedes „biztos” pontjai vannak. Orbán, Kövér és a többiek csak ezeket értik, csak ezeket tudják. Így aztán az elmúlt évtizedekben folyamatosan zajlik részükről a belpolitika exportálása; a magyarság fogalmának mindennapos, háborús logika mentén történő használata; a külhoni magyarságot megosztó támogatáspolitika, és a határon túli magyar pártok felosztása „jókra” és „rosszakra”. A helyzet azonban úgy hozta, hogy az utóbbi években mindig az Orbán által „jónak” titulált pártok szorultak vissza, estek le a szomszédos országok politikai térképéről. A külhoni magyarok nem azokat a szereplőket és politikusokat tartják érdekeik képviselőinek,  mint akiket Orbán és Semjén kifejezetten Fidesz pénzekből akarnak rájuk erőltetni. De, ahogyan Magyarország sem akar Fidesz-gyarmat lenni, úgy az erdélyi, szlovákiai, stb. magyarság sem akar a budapesti Fidesz székházból jövő utasítások szerint élni.

Egy képzelt és nem valós Erdélyben, Felvidékben vagy éppen Vajdaságban gondolkodó miniszterelnök esetében ez nem is történhet másként. György Péter szavaival élve a 2010 utáni kormányzati politika „létrehozta azt a százezrek, lassan milliók számára ér-vényes, értelmezhető és elfogadott kulturális teret, mentális térképet, tehát a Trianon kulturális-politikai restitúcióját ígérő, a Székelyfölddel határos virtuális Nagy-Magyarországot, amelyben – a populáris kultúra eszköztárával – újrarajzolhatóak a hazá-ról alkotott térképzetek.” Ebben a képzelt ország és képzelt magyarság kisajátításában a Fidesz partnerre lel abban a Jobbikban, amely meg is akarja szállni, és ki is akarja sajátí-tani Erdélyt, a Székelyföldet és az ottani magyarságot. Ezzel a politikával pedig az a leg-nagyobb baj, hogy árt a helyi magyar közösségeknek. A kemény, összehúzott szemöl-dökkel elmondott indulatos, nacionalista beszédek után könnyű beülni a szolgálati autó-ba, és hazautazni. Nehéz csak azoknak az ott élő magyaroknak lesz, akiknek nap, mint nap a felelőtlen mondatok által felhergelt román, szlovák, ukrán szélsőségesekkel kell együtt élniük.

Ezekhez a politikai stratégiákhoz képest kell korszakváltást hirdetni a magyarságpoliti-kában is. Mert a jobboldal úgy beszél a külhoni magyarokról, ahogyan ők már nem is kívánnak élni. Orbánék fejében az erdélyi magyarság mint valami civilizációtól elzárkózó szüntelen Wass Albertet olvasó, és az ó-hazáról ábrándozó közösség jelenik meg. Azon-ban a külhoni magyarok, amikor az anyaországhoz kívánnak tartozni, akkor ezt szemé-lyes választással – nem orbáni politikai akarat által fejezik ki. Ezt szolgálja a szülőföldön való boldogulás, helyi autonómia, az anyaországhoz történő nyelvi, kulturális és szimbo-likus kapcsolódások erősítése. A külhoni magyarok nem kívánják, hogy a magyarországi politika valamiféle magyar Disneylandként tekintsen Erdélyre, Felvidékre, Vajdaságra vagy Kárpátaljára. Hiszen nekik az említett helyek és terek elsősorban otthonaik, nem pedig a Fidesz képzelt birodalmának helyszínei.

Ugyanakkor a határon túli magyarok jogosan érzik sértve magukat akkor is, ha a 2004-es kettős népszavazási kampányból ismert fordulatok csapják meg füleiket, vagy ha azt hallják egy ellenzéki politikustól, hogy az állampolgárság kérdése elsősorban adózási, költségvetési kérdés. Érzéketlenség és a közös történelmi traumáinkkal történő szem-benézés teljes hiányára vall e gondolkodás. Pedig Trianon a magyar történelem része, annak egyik legnagyobb tragédiája. Az erdélyi falurombolás elleni tiltakozás pedig érzékletesen mutatta meg a magyarság és a demokratikus értékek védelmének szétválaszthatatlanságát.

Napjainkra teljesen világos: a mindenkori magyar kormány alapvető küldetésének kell lennie, hogy támogassa és segítse a külhoni magyarok legitim képviselőit. Az ő akaratuk szerint, nem pedig a budapesti képzelet birodalma szerint gondolja el a külhoni magyar-ságot. Egy korszakváltó magyarságpolitika szerzett jogot vissza nem vehet, ahogyan el kell utasítania azt is, hogy külhoni magyar honfitársaink a szociális irigység tárgyát ké-pezzék. A korszakváltó magyarságpolitika egy új hazafiság jegyében nem alattvalókat, hanem partnereket keres minden magyar közösségben. Nem megbélyegezni, hanem se-gíteni akar. Soha nem használja nemzet fogalmát politikai furkósbotnak, senki magyar-ságát nem kérdőjelezi meg. Lehetőségeket, segítséget, nem pedig parancsokat ad. Az eu-rópai intézményekben is eredményesen képviseli a külhoni magyarok érdekeit. Ennek megfelelően támogatja az olyan európai polgári kezdeményezéseket, amelyek elősegítik a hatékony érdekképviseletet és kisebbségvédelmet.

Sajnos a diaszpórában élő magyar honfitársaink száma egyre nő, nem utolsó sorban az Orbán-kormány politikájának következtében. Bár, nem beszélhetünk új Trianonról, de az tagadhatatlan tény, hogy az orbáni politika következtében ma éppúgy elszakadnak egymástól barátok, családtagok és generációk, mint 1920-ban. Az Orbán-kormány tevé-kenysége következtében körülbelül több százezer honfitársunk lett Európa új nomádja. Látható, hogy Orbán Viktor nem képes ezeket a fiatalokat visszahozni, családokat újra-egyesíteni. Talán nem is akarja. Vele szemben egy korszakváltó kormány meg fogja tenni, amit meg kell: senkiről nem mond le, mindenkinek lehetőséget ad, mindenkit vissza-vár.

Éppen ezért 2014 tavaszán új magyar kormány kell Budapestre. Korszakváltás kell a magyarságpolitikában, hogy összetartozásunk ne csak egy giccsbe hajló popdal, hanem mindennapi, határokon túli élményünk is legyen.

Dorosz Dávid vendégszerzőnk országgyűlési képviselő, a Párbeszéd Magyarországért (PM) pártigazgatója 

51 hozzászólás

  • Korszakváltásra valóban szükség van. De arra is, hogy kizárólag kulturális, nem pedig pártpolitikai vonalon közelítsünk a határon túli magyarokhoz. Az lehet, hogy az előző kormányok elhanyagolták ezt a területet, de ekkora megosztottságot egyik kurzus sem okozott a diaszpórában, mint a regnáló Orbán rendszer.

    Egyetértek Dorosz Dávid képviselő úrral: 2014-től új magyar kormány kell! De szerintem ő sem gondolja azt komolyan, hogy erre bármi esély lenne.

  • Mindig ugy gondoltam, hogy egy parlamenti kepviselo nem szuklatokoru. Tevedtem, de nagyot.

  • mindig gondoltam, hogy aki vén fejjel bocskai kabátban csinál bohócot magából, az csak pillanatnyi elmezavarban szenved.
    tévedtem, de nagyot.
    ha az ilyen nem veszi észre, hogy egy tragédiából sikerült komédiát csinálnia a fidesznek, annak a narancsvaksága már nm gyógyítható.

  • Jó írás, korrekt megfogalmazás.
    Már több cikk kapcsán is levezettük, hogy Trianon annullálása lehetetlen. Így O.V. Nagy Magyarország irányultsága mindössze propaganda fogás lehet. A területvesztés miatti fájdalom azért minden magyarban benne van, attól függetlenül, hogy realitásokban gondolkozunk, vagy álomvilágban élők szemszögét nézzük. Ezt lovagolja meg a politikai kalandor.
    Orbánt nem érdeklik igazán a külföldön élő magyarok, csak azok szavazatai. Emiatt felvállalja a szociális feszültségeket is. Csak hogy az új állampolgárságú nyugdíjasoknak biztosított 80 000 Ft összegű nyugdíjakat, az utazási kedvezményeket, és egyéb juttatásokat figyelembe véve. Noha ezeket Magyarországon viszont egyre csökkentik. Ez nem szól másról, csak a szavazatokról. Ugyanis a különbségek elmélyítése ellenérzést vált ki a határokon belüli magyarokból, és árkot fog ásni a bel- valamint a külhoni magyarok között. Felelős politikus nem az ellentétek kiélezésével politizál. Ez a kalandorok sajátja, így akarnak a zavarosban halászni.

  • Don Ovuz
    2013 június 4
    9:04 de.
    csak 80.000-et? kevés, nagyon kevés…bár, ha hozzáadjuk az otthonit is, már egész jól meg lehet belőle élni.
    amúgy miből is áll elő a nyugdíj? csak nem a munkavállalótól levont és a munkáltató által befizetett nyugdíjjárulékból?
    miből is finanszírozza ezt az adományt a vezér? csak nem a mi pénzünkből?
    mert mintha ezek az újmagyarok nem ebben az országban fizettek volna nyugdíjjárulékot…
    de azért a szavazatukban én nem lennék annyira biztos: a hűség nem politikai fogalom.

  • JIMBO

    Szerencsere nem ilyen szerzo-fele vezetoink voltak a tortenelemben, Eltudod kepzelni a Pozsonyi Csatat egy ilyen alakkal az elen? Meg viccnek is rossz…. Valszeg kotelen vegezte volna pillanatok alatt.

  • Kedves Képvisleő úr, a cikkírója.
    Olvasva sorait, egy érdekes dologra jöttem rá. Ne haragudjon, de kissé kétkulacsos a szövege.
    Egyik mondatában az elszakitott magyar lakosság mellet áll ki, majd a Fideszt és a kormányt okolja, mindenféle hamis vádakkal.
    Volt már Erdélyben utobbi időben, vagy a Felvidéken? Én mindkettőben voltam.
    Nem hinném, hogy „politikai” sztátuszuknak ártana, ezeken a helyeken, hogy a magyar államfő elmegy hozzájuk és biztositja őket arról, hogy a mai magyar kormány mellettük van. Hiszen magyarnak érzik magukat.
    Nem tudom, hogy érezte volna magát a Képviselő úr, ha 1990-ig a magyar állam megtagadja állampolgárságát. Mert az enyém elveszett addig. Kitagadtak.
    Aki elhagyta Magyarországot 1956-ban, az nem volt többé magyar állampolgár. Ma boldogan tudom, hogy MA is magyar állampolgár vagyok, és oda tartozom, ahol születtem.

  • A fenti verset, a Képviselő úrnak ajánlom és a többi gyászolónak!

  • Ille István
    2013 június 4
    11:18 de.

    Egyetértek a felsorolással, némi kiegészítéssel élve a magyarországi juttatásokból.
    Házastársi járadék 12 000 Ft
    Rokkantsági járadék 27 000 Ft
    Közmunkás munkabér 47 000 Ft
    Minimálbér 74 000 Ft

    Ehhez képest a 80 000 Ft + kedvezmények eléggé szép juttatás, még akkor is, ha a forint átváltással nekik esetleg csak borravaló.
    A felsorolásomban külön érdekesség a házastársi járadék, mivel ennek tükrében nevetségessé válik a fidesz nagycsalád politikája is. A házastársi járadékot a háztartásbelinek kategorizált nők kaphatják, akik mondjuk az 5-6 gyerek felnevelése miatt nem tudták megszerezni a nyugdíj jogosultsághoz szükséges évek mennyiségét.

  • Ille István
    2013 június 4
    11:18 de.

    Kiegészítés.

    Az ön által felsorolt finanszírozási keret, valamint az iménti felsorolásom az, ami visszacsatolható az első kommentem azon mondatához, hogy ellentéteket generál a bel- és külhoniak között.
    Igaz, sok külhoni szavazatával fogja honorálnia a gesztust, de a honi magyarok viszont joggal háborodnak fel.
    Nem ezen okok miatt bukott az állampolgársági népszavazás?

    Más az elvi kérdés az állampolgárság, és teljesen más annak anyagi vonzata. Jogilag így a jogosultságuk fennáll. Vagyis jogos a juttatás. Csakhogy mit vált ki a hazai nyomorban élőkből, az is egy más kérdés. Most ha a határokon belüli népesség arányára rávetítjük az összegeket, az ország hány % él kevesebből mint a gesztus? Ők mit gondolnak az új jövevényekről? Már az alap gesztustól eltekintve, mert nem a magyarság, és nem az állampolgárság az alap kérdés.
    Ennek tükrében kell igazat adni a cikknek, vagyis nem politikai, pártpolitikai szinten kellene ehhez a kérdéshez nyúlni. Abban is igazat kell adni a cikknek, hogy az orbáni politika minden tekintetben csak ártalmas a külhoni magyarság számára. Mind a honi magyarok viszonyának alakulásában a külhoniakkal szemben, mind pedig a határon túliak pozíciójának jelenlegi hazájukban.

  • A képviselö Ur azok közé tartozhat-vagy esetleg mostanàban került közéjük minden kritikàt nélkülözve-:
    1.Akik szonélkül-bologatva- hagytàk
    évtizedekik, az elszakitott orszàgrészek magyarjainak màsodrendü és
    megtürt polgàrként valo kezelését,megfélemlitését.
    2.Akiknek 2004-es-gyàszos-agitàcioja eredményeként nem lehettek a „Trianon Diktàtuma”àltal elszakitott részek magyarjai,és a külföldre kerültek magyar àllampolgàrok.
    Ebben az összefüggésben érthetö az iràsa,valamint az itteni megjelentetése.

  • Dénes ERŐS!
    Olvasta Mille Lajos és Don Ovuz fenti írását? Ezekből az írásokból is kiderül, hogy nekünk nem az állampolgársággal van bajunk, hanem a viktátor gyalázatosan aljas politikájával, mellyel összeugrasztotta az itthoni magyarokat, majd az itthoniakat a határon túliakkal, most már a határon túliakat egymással. A kedvezmények adása sem szolgál más célt, mint az ellentétek élezését. Semmi csodálkozni való nincs azon, ha az itthon nyomorgók szemét csípik az adott juttatások, ezért háborognak, de ugye a Fidesz megvédi a határon túliakat,s már is előnyt szerzett a kinti voksok szerzésében. Ezt az aljasságot már egyre többen látják kint is, szembe fordulnak a Fidesz által pénzelt klientúrával.

  • Hamár ” Nagymagyarország”.-nál tartunk , akkor illik megjegyezni hogy pl. Horvátország sohasem volt a ” magyaroké ”
    Csak ún. ” társ-ország ” volt , élén a Horvát Bánnal.
    Szerintem egyszerűen benne ábrázolni a Trianon előtti Nagymagyarország térképben csak afféle régimódi megbocsátható csúsztatás volt , ma meg már nettó hülyeség.
    A Horvát Hadseregnek mi csak pálcikás nyalóka lennénk ha ” arra ” kerülne sor.

  • Irás korrekt.Nem értem aki 90-es években kivonul amikor a Trianonra emlékeznek a parlamentből,most pedig még a mi pénzünkön dalt is szereztett.ez csak a megosztást okozza a magyarok között!

  • kalmik
    2013 június 5
    9:27 de.
    dénes erősnek nem erős oldala az olvasás, a szövegértés meg pláne.
    ill. javítok: olvas ő, csak éppen szelektíven, részben a pártkiadványokat, részben vona összegyűjtött beszédeit, részben a barikád.hu-t. a kurucinfo azért még neki is erős egy kicsit.

  • Kovács Éva
    2013 június 5
    11:10 de.
    óh, ezek a velejéig demokratikus honfiak egészen kikoptatták az ülésterem szőnyegét, annyit vonulgattak ki-be hosszú évek alatt, amikor az ellenzék keserű kenyerét ették!
    akkor még a viktor gyerek is egész sportosan nézett ki.
    nézd meg most!
    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT9O–12kC1Jkxrzdycolm9k2R0LSGn-kzKbTAO2z2Of3Lt0w4c
    hiába, nemcsak a nemzet szét használja, de a nemzet zsírján hízik!

  • Kovács Éva

    Nem erted? fogadjunk te is csinaltal olyat husz eve, amit mar megbantal!

  • románia üdvözölte a trianoni döntést.
    uppsz.
    megfelelő válasz lezsák hülyeségére.
    „Nem mondhatunk le arról, hogy a trianoni, majd a második világháborút lezáró, újabb igazságtalanságokkal terhelt döntésekkel szemben újraépítsük és védjük nemzeti összetartozásunk tudatát – jelentette ki Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke kedden a parlamentben a nemzeti összetartozás napján.

    Közölte, a magyarságnak ez a nemzeti gyász napja, míg az egykori európai döntéshozó politikusoknak csak egy történelmi tény, amelyről el lehet felejtkezni, amelynek következményeit úgy kell elfogadni, ahogy évtizedek során kialakult. Ezt “eurocinizmusnak” lehet nevezni – mondta.

    „régi mániám, tankkal végig menni románián”

  • Akkó Lezsák a ” románia ” nevű gyógyíthatalan lelki betegségben leleddzik.

  • Andrási Sándor

    Nem más ez a „cikk” mint egy szánalmas párt(?) mozgalom(?) ember szánalmas fröcsögése az ellen a kormány ellen, amely a valóságban tesz a magyarságért.

  • „Egy nemzet nincs megalázva azzal, hogy legyőzték,
    vagy ha aláírt – késsel a torkán – egy végzetes békeszerződést.
    Becstelenné válik azonban, ha nem tiltakozik, ha tönkretételéhez maga is hozzájárulását adja. Nem a vesztés a bukás, hanem a lemondás…”

  • Kalmik,Ille
    Ti kiforgatjàtok,összetévesztitek a szezont a fazonnal.
    A kettös àllampolgàrsàgra több példa is van és volt 2004-ben is.
    A külhoni magyaroknak eszerint és szolidaritàsbol is jàrhat a magyarnemzethez valo kötödésük elismerése.Ez az összetartozàsunk
    minimàlis kinyilvànitàsa.
    Ti az itt irok is többnyire-legalàbbis szivben-kettös-
    àllampolgàrok vagytok,ebböl az okbol és mint màs nemzetségböl szàrmazo àllampolgàraink nem kellene àgàlnotok ellene.
    Miért szàlka a szemetekben a magyarsàg érdekközösségének e szerény méretü megnyilvànulàsa?
    Talàn majd az idegeneket honositsunk,ha csökken a lakossàg?

  • Dénes ERÖS
    2013 június 6
    5:25 de.
    hát persze. én kifejezetten pártutasításra cselekszem.

  • Andrási Sándor
    2013 június 6
    12:30 de.
    ja. a külhoniakért. kell az a néhány nyeszlett szavazat, nem kétséges.
    csak közben egy hangyányit elfeledkeznek a hazai magyarokról.

  • Trianont sokféleképpen lehet értelmezni.
    Természetesen fájó pont amikor az ember, az ország elveszíti nagyságát. Politikai, gazdasági, kulturális, tudományos szerepe a világban egyik percről a másikra megszűnik.
    Nagyból kicsik leszünk. Ez fájó, és mindig fájó marad.
    Az ország azonban mindig is sok nemzetiségű volt. A dualizmus kora arról is nevezetes, hogy elindult egy nemzeti, nemzetiségi ébredés, önállósági törekvés. Ez a hullám nem kerülte el Magyarországot sem. Noha a török hódoltság miatt itt később kezdődött.
    Az első világháború több fronton zajlott. Volt egy gazdasági újra felosztási törekvés, és volt a nemzetiségek részéről szabadságharc is. Szlovéniában még most is ott vannak a temetetlen Magyar katonák bakkacsai a hegyekben a csatatéren.
    Vagyis az csak illúzió, hogy az akkori Magyarországot büntetésből szedték szét. Nemzetiségi alapon daraboltak, megadva a nemzetiségeknek az önállóságot.

    http://www.kisebbsegiombudsman.hu/word/05-13-2008_10_45_28/bindorffer_gyorgyi.html

    Igen! Ezáltal elveszítettük a területeket. Viszont ha az etnikai térképet megnézzük, akkor mit is akarunk a restaurációval? Leigázni más népeket? Ugyanis ezen a területen mi vagyunk kisebbségben, ők többségben. Illetve a területek nagy részén nem is vagyunk jelen.
    Ez a dolog nem egyszerű, mert a restaurációs törekvések miatt alakultak ki azok a nemzetiségi ellentétek, amit így csak nehezen lehet enyhíteni.
    Nem egyszerű kérdés, mert a területvesztés lehet igazságtalan, de a nemzetiségek önállósága nem. Talán első pillanattól kezdve nem a ki az úr alapon kellett volna hozzáállni, hanem a volt nemzetiségekkel egy nagykoalíciót létrehozni. Akkor most együtt, de mégis külön nagyok lehettünk volna.

  • Andrásikám feltéve , ha a ” magyarságot ” a Közgéppel azonosítjuk.

  • Don Ovuz

    Trianont csak egyfele keppen lehet ertelmezni! Magyarorszagot keresztre feszitettek es el akartak pusztitani. Minden utodallam nemzetisegi mutatoja hasonlo lett a szetszabdalt magyarorszagehoz es akkor meg meg sem emlitettuk a szetszabdalok etnikai statuszat. Sehol nem alkalmaztak nepszavazast a hoherok, mert tudtak, hogy akkor magyarorszagot nem tudnak szettepni.
    Egy olyan gazdasagi es foldrajzi egyseget tettek tonkre azok a szuklatokoru pribekek, akiknek elkepzelesuk sem volt a terulet eleterol es adottsagairol. Pontosabban annyit tudtak, hogy Kozep-Europat szet kell szedni ahhoz, hogy a II. VH megtortenhessen. Akik kirobbantottak a a haborut, azok felelosek Magyarorszag szetszabdalasaert.

  • Dénes ERÖS
    2013 június 6
    5:25 de.
    Ez a hozzászólásod igazolja, hogy problémáid vannak az értő olvasással. Próbáld meg újra elolvasni amit írtam, hátha megérted. Ha nem megy kérj segítséget a belügyminiszter Pintér Sándortól. Világosan leírtam, hogy nem az állampolgársággal van bajunk, hanem azzal, ahogyan a viktátor aljas módon visszaél ezzel.

  • Dénes ERÖS
    2013 június 6
    5:25 de.
    A lényeget nem érted, Déneske..
    Senkinek nincs gondja azzal, ha egy más országban élő magyar állampolgárságot kap.
    A gond akkor kezdődik, ha választójogot is,-ami az ő életét nem befolyásolja, vagy érinti.
    Tod, ez a tipikus esete annak, amikor valaki más kacsójával szedi a csallánt..
    Még..
    2OO4-ben kb hárommilliót érdekelt a népsavazás. (ötmilliárdért) A választóknak a fele igennel, a másik fele nemmel szavazott. (Párezer a különbség, hát ne rugózz rajta.)
    Kérdésem: hol volt a szavazáskor a – ma ruhájukat szaggató, fátyolos szemmel székelyhimnuszozó- az igazmagyar jobboldal?
    Ps. Az egész kettősállampolgárság-kérdést, egyetlen napirendi pont előtti javaslattal, azonnali országgyűlési szavazással meg lehetett volna oldani.
    Ps.2. Nézz utána, mi volt Orbán és a Fidesz véleménye a kettős állampolgárságról három évvel a szavazás előtt.
    Ha válaszolsz, ne feledkezz meg belefoglalni Bajnait, húszmilliárdot, meg 6.8%-ot.

  • Andrási Sándor

    Nem azért szánom a geyza-féle panelparasztot, mert a vidéki paraszt emberrel szemben a lábán retket, a szemében árpát, a fején korpát termel. (A balkon láda beültetése számára derogál) Társadalmilag hasznos tevékenységre képtelen. Annak érdekében, hogy a fenti termények bőven teremjenek, gondoskodik a táperő utánpótlásról, mohón szippantja az agyába a nyalonc média szellemi hígtrágyáját. Önálló gondolkodásra képtelen, a kocsmában a második sör után a hozzáhasonlókkal buzgón osztja meg a dez-, és félinformációk alapján összezutyult baromságait. Arra különösen ügyel, hogy a tények ne zavarják meg egykarú emelő összetettségű gondolkodását. Számára az az igaz, amit sokszor, sok helyen elmondanak. Hogy ez miért van így? Hát csak azért, mert sokadik hallásra rögzül bármi tükörsima agyában.
    Huszonhárom-millió román, fidess, közgép, trafikmutyi,….stb. stb. Ezek és ezekhez hasonló jelszavak tömítik el az agyát, ezért képtelen az önálló gondolkodásra.
    Az olyan bonyolult dolgok, mint a deviza elszámolású hitel katasztrófa okainak megértése, vagy akár csak annak vizsgálata el sem jutnak az agyáig, a dobhártyájáról visszapattan.
    Sajnos jól ismerem ezt az embertípust, rengeteg van belőlük. Csak beszélnek, hangoskodnak, hőbörögnek, kiabálnak, követelőznek, a vélt vagy valós jogaikat emlegetik, de arra képtelenek, hogy bárkit figyelmesen meghallgassanak.
    Hogy miért szánalmasak ezek az emberek? Mert menthetetlenek, vakok, frusztrált életük állandó savanyú büdösével mérgezik a családjuk, munkahelyük, környezetük hangulatát, lété. Ostoba pletykákat, rémhíreket terjesztenek, ezzel bomlasztva a társadalmat, ezzel segítve az ország vérszívóit, gyarmatosítóit. Bárkit, bármikor a júdáspénz töredékéért eladnak, emiatt nem lesznek skrupullusai.

  • Kalmik és Falusiak
    Orbàn Viktor az egységünkért-a magyarokért-küzd.Megadni a magyaroknak ami szàrmazàs-vérszerint-jàr nekik,amit önhibàjuk nélkül
    elvesztettek. Ez egy elismerés,hogy nincsenek elfelejtve-egyedül-.
    Ezt nem érzékelitek,mert ti az àllampolgàrsàgot nem igy szereztétek.

  • Andrási Sándor
    2013 június 7
    1:22 de.
    Értékelem, hogy ezt így összeszedte!
    Szórakoztató írás volt, noha a leírtak inkább a szélsőjobbra jellemzőek. Ha megfigyeli, a „libsik” inkább érvelnek, és a tények is azon az oldalon vannak. Viszont a szélsőjobbra azt mondhatjuk, csak az indulat dominál.
    Noha azért némi csúsztatást érzek ezen felül is az írásában, amit szóvá is teszek.
    1-, A korpát nem termelik. A lisztkészítés mellékterméke, ami a búzából visszamarad. Ez a korpa.
    2-, Bár a földet nem saját kezűleg művelem, de a munka nem csupán a fizikai tevékenységet jelenti, hanem az értékteremtést.
    3-, A média aránya a jobb- és bal oldalon nagyon nagy arányú eltérést mutat a jobboldal irányába. Négy-öt liberális média van, a többi jobboldali.
    4-, A visszaélés akkor is visszaélés, ha azt a jobboldal követi el! A bűn, az bűn marad! Arányaiban 1/10, vagyis egy libsi visszaélésre jut 10 fideSS visszaélés. Tessenek kevesebbet lopni!
    5-, Az előző pontból adódik, hogy az ország vérszívói pont az ön által védett politikusok, akik egy reprivatizációval gyarmatosítják a saját hasznukra az országot. Ebben ön is, mint minden magyarországi magyar, csak cseléd lehet. Ha ez önnek így jó, és önként vállalja, tegye! Én nem ellenzem! De nincs joga erre a sorsra kárhoztatni a többi magyart! Az a tény, hogy ők jobb életet akarnak attól amit a zsebsztálin adhat nekik, abba meg önnek nincs joga beleavatkozni. Szépen beballag a szavazófülkébe, és ráteszi az x-et a csuti disznópásztorra. A többiek meg mást választanak. Ennyi.

  • Dénes ERÖS
    2013 június 7
    4:53 de.
    Ez így üres lózung.
    Talán részletezze le nekünk, ön szerint mit tesz a baltás az egységért, mit tesz az országért, és mit az emberekért!
    Melléteheti egy másik oszlopba, mit tesz a saját- és haverjai hasznára.
    Szerintem az első oszlop üres marad, csak az lesz tele ahová a mutyikat gyűjti.

  • nnna. andrási is beállt a sorba 🙂
    új emberfaj a KMH-n…most mondja valaki, hogy nem jól jellemeztem őket a cikkemben?

  • Falusi, most olvasom a tévedések sorozatát írásodban.
    2004-ben melyik párt volt a kormányban? Nem a Fidesz, tehát hogy szavaztathatta volna meg a parlamentet. Másik pont: ezt a népszavazást a Magyarok Világszövetsége kezdeményezte, a Fidesz csak támogatta. A rengáló kormány hatalmas ellenkampányt inditott a szavazás előtt, és 24 millió romániaival fenyegette a népet. A szavazatok az elszakított országok magyar állampolgárságára negatív lett, tehát a propaganda működtt. Ez örök szégyene a magyarországi magyaroknak.
    DE SEGÍTETT a 2010 választáskor a Fidesznek, mert igenis a könnyes szemű magyaroknak elegük volt a szocikból és társaikból.Ezért jött be többségben Orbán.

  • Dénes ERÖS
    2013 június 7
    4:53 de.
    HVG-
    A lap szerint így a katasztrófahelyzetre hivatkozva a korábban a nagy karitatív szervezetekhez befolyó pénzekre a kormány teszi rá a kezét.

    A Katolikus Karitász, a Baptista Szeretetszolgálat, a Magyar Vöröskereszt, a Máltai Szeretetszolgálat és az Ökomenikus Szeretetszolgálat adományvonalai elérhetetlenné válnak éppen akkor, amikor katasztrófa idején a legfontosabb volna a lakossági adományvonal biztosítása.

    Helyette egy központi szám maradhat, ami végül az Emberi Erőforrások Minisztéiumához bekötött bankszámlaszámra érkezteti a hívások összegét. A kormány pedig majd eldönti, hogy az így befolyó pénzből mikor, mire költ

    Félmilliárdot kapott az EMMI-től a felcsúti akadémia

    Ejnye bejnye! Hát így dolgoznak értünk.

  • Dénes ERÖS
    2013 június 7
    4:53 de.
    🙂
    Ennyire naív még tesem lehetsz..

  • Figyelő
    2013 június 7
    10:24 de.
    Keveri a szezont a fazonnal. A 2010 évi választások nem a határon túli magyarok miatt alakult úgy. Vagyis ami nem oda tartozik, nem kellene odakeverni.
    A 2010 választást a rejtett program miatt veszítették a libsik.
    Viszont a csutinak is ott volt a rejtett program, és a rengeteg mutyi.
    Jelenleg az ország 54 % kormányváltást akar. Már ennyien a diktatúrában is nyíltan felvállalják! Ezek a legújabb statisztikák, ami azért nem független. És ha már ennyit bevallanak, mennyi lehet a valóság? ….

  • Figyelő
    2013 június 7
    10:24 de.
    ajánlom figyelmébe, hogy 2010-ben nem valakire, hanem valaki ellen szavaztak. ráadásul még csak nem is a többség.
    ezt már számtalanszor kitárgyaltuk.
    szóval, EZ a valódi lerágott csont.

  • Don Ovuz
    2013 június 7
    11:08 de.
    ne fáradj. erősnek van egy szép, nagy szemüvege.
    narancsszínű. azon keresztül mindet másképpen lát 🙂

  • Don Ovuz
    2013 június 7
    7:28 de.Andrási Sándor
    2013 június 7
    1:22 de.
    „Értékelem, hogy ezt így összeszedte!
    Szórakoztató írás volt, noha a leírtak inkább a szélsőjobbra jellemzőek. Ha megfigyeli, a “libsik” inkább érvelnek, és a tények is azon az oldalon vannak. Viszont a szélsőjobbra azt mondhatjuk, csak az indulat dominál.”

    Ertekeled, de nem erted… Ugy vagytok ti ezzel, mint partitkar elftars a zsiraffal!

    ELFTARSAK, ILYEN ALLAT NINCS”

  • Gabec
    2013 június 8
    4:03 de.
    Pontosan értem.
    Szélsőjobbon érvek nincsenek, ezért natúr mocskolódnak. Nem tudnak olyan programot, cselekvési tervet felmutatni, ami mellé az értelmiség is csatlakozna. Így egyenlőre már bocsánat a minősítésért, de a tudatlanok gyűjtőhelye. Az emiatt megvezethető buta csoportosulást ki is használja rendesen a kormány.
    Értelmiség, vagyis a tudásbázis nélkül mindössze őrjöngő csürhe maradhat. A legbutábbak, legsötétebbek gyűjtőhelye. Értelmiség nélkül e fölé nem emelkedhet.
    Azt a néhány reálisabban gondolkozó embert aki odavetődött, maga a csoport fogja kinyírni. Pontosan a felépítése kapcsán.

  • Don Ovuz

    Az, hogy az en irasomban mi volt a „mocskolodas” gondolom orokre a titkod marad… mindenestereazt is megtudtuk, hogy aki a te oldaladon van okos, aki egy masikon az buta.

    Vagyis aki nalad lassabban vezet az hulye, aki gyosabban az idiota! Kenyelmes a te vilagod.

    Mondanal a te „oldaladon” egy olyan embert aki szerinted olyan okos, hogy olyan mashol nincs?

  • Gabec
    2013 június 9
    11:56 de.
    A szélsőjobbot jellemeztem. Önmagadat oda sorolod, ahová akarod. Ennyi sem jött le? A te bajod.

  • Kicsiandrási halványlila fogalmad sincs róla ki vagyok , mivel foglalkozok és hol lakom.
    Csak lököd a személyeskedéseidet , amelyek jól jellemzik a náci mentalitásodat , egész pártodat.
    Kis nyilas ivadék .
    Te is türelmetlenül várod már a percet hogy kjárhassál akasztani mi ?
    Akárcsak nagyapáid tették annó.

  • Déneském csak aztat mondja meg hol lát itten fajmagyart , mert már minden 10 000 magyar állampolgárra jó ha egy kutyabőrös fajtiszta pedigrés gatyamaddzagos ősmagyar jut.
    Véleményem szerint meg francba az ilyen túltenyészett árvalányhajasokkal.
    Éljen a vérvonalak nemzetközisége !!
    A borultelméjűekkel meg majdcsak végez a szifilisz , nemiga ?..:))
    ( Vagy a pedigré..izé..podagra…vagy mi,,na mindegy , szóval ilyen belső-tenyésztésből fakadó szedáltság.)

  • Ha a jobboldal olyan karakán, mint amilyennek sokan látják, és olyan mértékben fontos nekik a határon túli magyarok meg Trianon, akkor miért nem annulálja a Helsinki záróokmányt? Ne a szája járjon, hanem oldja akkor meg. És akkor követelje vissza a bécsi döntések újra életbe léptetését. Ne ugassanak állandóan Trianonról, és ne kergítsék meg a határon túli magyarokat a sok hülyeséggel, hanem akkor tegyék ki a ráncos bocskort az asztalra, és álmodjanak nagyot. Egyébként pedig nem a baloldal írta alá a békediktátumot… Ki kényszerítette aláírni a Horthyékat? Miért nem rántották ki a kardjukat és harcoltak körömszakadtáig a területekért. … Na, menjenek már a fenébe ezek a hagymázas trianonsiratók.

  • Figyelő
    2013 június 7
    10:24 de.
    Ezt csak most olvastám, így későn reagálok, de hátha segít..
    Esszem, drága Figyelőm..
    A parlamentnek a demokráciákban megvan az a jó tulajdonsága, hogy a törvényekkel, rendeletekkel kapcsolatos javallatokat az országgyűlés vitatja meg, dönti el, hogy napirendi pont legyen-é belőle..
    Hiszed, nem, törvényeket, rendeleteket nem csak akkor szoktak hozni, amikor a kormánynak kétharmada van..

  • Noszticzius Judit

    Együtt kell dolgozni a kis Magyarországért!