A kereszténydemokrata Rétvárinak nem ünnep a Mindenszentek napja (sem)
Mindenszentek napján a hithű katolikusok elmennek templomba és járják a temetőket. Gondolom. A kevésbé hívők talán csak a temetőket járják, ha képesek rá, vagy otthon gyújtanak egy mécsest. Kiveszik a komódból a nagypapi képét és emlékeznek. A család békéjére. S ehhez még hívőnek sem kell okvetlenül lenni.
Azonban egy, a nyilatkozatai, a mások gatyájában turkálásig bigott, minden kötőszóban a keresztények üldözését látó államtitkár esetében azért mindenképpen azt hinné az ember, hogy elől jár a jó példával. Ki nem mozdul a temetőből. Legfeljebb akkor, ha elindul a templom felé. Azért, hogy már a templomkaputól térden csúszva imádkozzon folyamatosan az üdvözült lelkek támogatásáért. Akik, ha eszet nem is, de talán feloldozást még kijárhatnak neki odafent. Már csak azért, is mert az említett napon nem a templomokat és temetőket járja, és nem a család békéjén mereng, hanem olyan közleményeket ad ki, aminek igen kevés köze van a megbékéléshez, és végképpen semmi köze sincs a mindenszentek ünnepéhez. De, a változatosság és következetesség jegyében a halottak napjához sem. Rétvári Bence tehát ismét bebizonyította. Státuszkeresztény, a kereszténységben csak a hatalommegtartás amulettjét látó senki a javából. Szinte függetlenül attól, hogy mit mondott.
Mert az általa kiadott MTI-közlemény amúgy jellemző az eddigi ténykedésére. Színvonaltalanságban, átgondolatlanságban és úgy általában is. Legfeljebb az lepett meg kicsit, hogy kivételesen nem akart blokkolóórát rádumálni a családok tagjainak nemzőszerveire és békén hagyta a családokat. Úgy nagyjából. Talán azért, mert akkor szembesülnie kellett volna, hogy a hazai demokrácia vívmányaival párhuzamot húzó példái beleütköznek az általa eddig kinyilvánított kancsalságokba. A hazai demokrácia minősítése kapcsán, tüntetésileg például felhozta az utóbbi idők nagy francia tüntetési hullámát. A népességarányokról is megfeledkezve. Ám megfeledkezve arról is, hogy ott, a Párizs mellett Liont is elérő tüntetéseken, a melegek jogainak kiterjesztése ellen tüntettek. Ami ugyebár azt jelenti, hogy Franciaországban ez a kiterjesztés megtörtént. Így, Rétvári Bence példabeszéde kicsit fordítva sült volna el. Ha erről a „mellékkörülményről, akár csak egy fél mondattal is megemlékezik. Pont az ellenkezőjét, a magyar kormány stupid, középkorba ragadt, és alig demokratikusnak nevezhető voltát támasztotta volna alá. Így inkább dobta kedvenc témáját, az Rétvári-féle árnyékkeresztényi családfelfogást mindenestől.
Inkább a 2006-os tüntetésekkel hozta kapcsolatban a Lendvay utcában történteket. Ami már csak azért is ostobaság, mert 2006-ban a TV-székháznak nem néhány ablaka tört be, hanem azt az épületet felgyújtották. De azok a tüntetők ott és akkor békés felvonulgatók, míg a mostaniak zsigeri zsigerelők voltak ezek szerint. A kérdés csak az, hogy az álomtitkár úr Wittner Máriával megbeszélte-e már? Mármint azt, hogy a nemzeti gyűlöletfelelősnek milyen szerepe lehetett az akkori gyújtogatásban, illetve mit keresett egyáltalán a Kossuth téren. Mondjuk az ő korában már elég keveset, de ez egy más kérdés. Neki már az acsarkodás is kielégítő lehetőséget jelenthetett. Ellentétben Rétvári Bencével, aki még az acsarkodáshoz is tehetségtelen. Elég nagy bajba lehet a Fidesz, ha Deutsch Tamás mellett már Rétvári Bencét is be kell vetnie a nyilatkozók frontvonalába.
Azért persze, hogy ne csak a tüntetésekről legyen szó. Megemlítette a vasárnapi munkavégzés tilalmát. Mint olyan mini-gumicsontot, amit időnként a Fidesz klerikális tagozata előszed, csócsál egy kicsit, majd megint bepaskolja a kanapé alá. Nagy kormánypárt nagy gumicsont, kis gittegylet kis gumicsont. Nekik az internetadó mellett a vasárnap jutott. Azt is mondta ezzel kapcsolatban, hogy „a vasárnapi munkát senki sem önként vállalja, arra kötelezik az embereket”, Valaki felvilágosíthatná ezt a szegény laposelemfelügyleti államtitkárt, hogy az önkéntes munkákat leszámítva ez minden munkavégzéssel így van. Bár, ha szigorúan vesszük, az önkéntes munkával is. Abban az esetben az egyén saját morális igénye, a segíteni akarás kényszere, a felelősségvállalási késztetés az, ami kényszerként, igaz, belső kényszerként hat. Nem vitatva el persze a jogot Rétvári Bencétől, minderről, morálról, felelősségvállalásról, segítségnyújtásról fogalma se legyen. De akkor minek beszél róla.
A nem önkéntes munkával kapcsolatban pedig úgy hívják a kényszerítő erőt, hogy munkaszerződés. Amelynek megkötése mögött persze lehetnek további kényszerek. Például a megélhetési, az egzisztenciális kényszer. A munkaszerződés pedig jogilag kötelező kötelezettséget ró az emberekre. Amennyiben a hétvégi munka lehetőségét is belefoglalják, akkor vasárnapra is. Amikor tehát Rétvári Bence erről kíván megemlékezni, akkor nem ártana, ha előtte egy munka-jogászt is megkérdezne. Nem katolikusként, hanem államtitkárként. Katolikusként járhatná a temetőket és a templomokat. A kettő közt akár korbáccsal is verhetné a hátát. Mármint a sajátját. Bár nehezen tudnám elképzelni az említett kormányzati tisztviselőt, amint térden ájtatoskodik végig, őszinte imába merülve órákat. Igaz, ebben a formában a kormányzatban előforduló többi, a mások hite tekintetében mindig nagyon szószátyár decibelkeresztényt sem tudnám elképzelni.
Abban pedig van valami morbid, hogy Rétvári Bence a keresztény, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, november 2.-án Budapesten, az Úr napján (dicsőítsétek a Vezért), s az eljövendő halottak napja tiszteletére, az egészségügy helyzetéről tart sajtótájékoztatót. Morbidabb csak az lenne, ha a temetkezési vállalakozásokról tartott volna.
11:52 de.
Két idézet
„a mostani magyar kormány sokkal inkább odafigyel a tüntetésekre, mint a nyugatiak […] ha valaki visszanéz erre az eseménysorozatra, akkor azt láthatja, hogy Magyarországon jobban működik a polgári demokrácia, mint bármelyik másik országban.” Majd az olasz és a francia tüntetésekre hivatkozva (nagyon más kultúra és szokások – szerző): „Magyarországon nagyságrendekkel kisebb volt azok száma, akik kétszer felvonultak Budapest utcáin, mégis a kormányzat korrigált a szándékán”.
illetve
„vannak olyan számításaik, amely alapján a vasárnapi forgalom kisebb, mint az átlag napi forgalom”, majd mintegy slusszpoénként: „azonban nem akarjuk ellehetetleníteni azokat az embereket sem, akik vasárnap akarnak megvenni egy zsömlét”
12:53 du.
ami azt illeti, se nem keresztények, se nem demokraták, néppártnak meg főleg nem lehet nevezni őket. akkor kik is? mondjuk, senkik.
„Wittner Máriával megbeszélte-e már? Mármint azt, hogy a nemzeti gyűlöletfelelősnek milyen szerepe lehetett az akkori gyújtogatásban, illetve mit keresett egyáltalán a Kossuth téren. Mondjuk az ő korában már elég keveset,…”
affrancba. szóval, más is ismeri a zászlóanya ’56-os előéletét…mert akkor még jól ment neki.
1:44 du.
rónagyuri: nem igazán tudom eldönteni, rétvári von haus aus ennyire idióta, vagy különórákat vesz? egy zsömlét? ez a fasz még életében nem volt hétvégi bevásárláson! ártunk és ormányunk intézkedéseinek köszönhetően a pórok éjjel-nappal robotolnak, bevásárolni – egy zsömlén kívül – csak vasárnap van idejük! arról nem is beszélve, hogy a tervezett kivétel – mégis, mi más lenne, mint a CBA? – valamint a családi kisboltok kb. 25%-kal magasabb árakon dolgoznak!
egy zsömle! a jó kurva anyját!
1:56 du.
Ille István
2014 november 2
1:44 du.
Ne már, ez biztos? Ez is olyan lesz, mint trafik, kivéve a CBA?
1:59 du.
Az első javaslatnál megkérdezték azt a semjén nevűt, nem baj ha elbocsájtások lesznek? Azt válaszolta, hogy az a néhány ezer ember nem számít. De annak a néhány ezernek családja is van, így megnégyszereződik a szerencsétlenek száma. De ez egy kereszténydemokratát miért zavarna?
Itt nálunk elmennek az emberek templomba, majd egy órakor kinyitnak a boltok.
Ha olyan nagydolog vasárnap dolgozni, miért fizetik csak hétköznapi bérrel? Fizetéskor nem olyan fontos?
2:18 du.
llanfair
2014 november 2
1:59 du
Nem nagyon szokás emlegetni, de sokan dolgoznak csak hétvégén.
KI mondta, hogy hétköznapi a bér?
2:28 du.
ronagyuri: kivéve.
2:44 du.
RonaGyuri Mindig folyamatos munkakörben dolgoztam (én plebejus vagyok). Negyven év alatt sosem kaptam több pénzt a vasárnapért. Folyamatos munkarendben nem járt. Az ünnepnapokat fizették csak. Dupla pénz, és időnként egy plusz szabadnap. Attól függ, milyen kedve volt az adott kormánynak. De a vasárnap az sima órabér.
3:06 du.
Hm… Státuszkeresztény, decibelkeresztény… nagyon jó szavak, bizonyítván, hogy nyelvében él a nemzet.
Jómagam a h o r o g k e r e s z t é n y kifejezést használom ezek re a fideSS-gyík ájtatos manókra.
Rétvári parteigenosse meg különösen a begyemben van a kenetteljes, hamis pátosztól bűzlő megnyilatkozásai miatt, úgyhogy már két zöngeményemben is megemlékeztem róla.
A frissebb a vasárnapi zárvatartásos:
„Kövér László fogyjon le,
Orbán Viktor mondjon le!
Ám hogyha ezt nem teszi,
a balhét majd elviszi.”
Zárjon be a bolt!
(kádéjenpé rulez)
Valamék ájtatos mindenkit beoltott:
be kéne záratni vasárnap a boltot!
Menjenek a népek inkább a templomba!
(hogy robbanna fel a seggében egy bomba!)
Nagy szalonkavadász, ki ezt kitaláltad,
hogyha megszavazzák, hízhat majd a májad!
Az éhezőknek meg küldhetsz libamájat
(legfeljebb egy kicsit leapad a hájad)!
És te, Harrach Péter, élő rosszkedv-szmájli!
Szerinted a nép ezt meg fogja kajálni?
Hiszed, hogy vasárnap, untában a nemzet
rád hajazó, kretén rabszolgákat nemzhet?
Hitvári Bencurka mehetne kefélni,
a kis kurvájával nagyokat recélni.
Otthon meg az asszony mindhiába várja:
hazatolja képét az élete párja?
Nem megy a templomba együtt a családdal?
Le kéne számolni végre a galáddal!
Persze, Bence csak egy KDNP-s ökör,
ám Viktor szűköl majd, ahogy szűkül a kör.
Stadionjaidban lehet még áldozni,
a demokratákat meg mind kiátkozni…
A gyűlölet-vallás vérszomjas istene
nálad alkalmasabb főpapot ismer-e?
Viktor, mikor jártál közel egy templomhoz?
Térj be a szentélybe, s imádkozz mammonhoz!
Csak két istened van: pénz és a hatalom!
Mindkettőt megöli majd a forradalom!
Láthatod, lángjai már fennen lobognak,
és terjednek tova, hála a blogoknak!
Nincs neked esélyed még újabb öt évre:
szép lila nyakkendőd cseréled kötélre!
3:11 du.
… a másik meg konkrétan Rétvári őeminenciájáról szól.
A versnek az ad külön pikantériát, hogy utóbb tényleg különköltözött a feleségétől. Ki tudja miért. Oknyomozó újságírók tán feltárták azóta.
Hitvári Bencurka
Ímhol jő a Kereszténység Kivont Kardja;
szerelmes belé sok áhítatos szajha.
Pedig az a szép arc ocsmány belsőt takar:
Isten Ökle csupáncsak hatalmat akar.
Hálószobákban ő szívesen kukkolna;
Megmutassam neki, merre a kupolda?
Rögtön elfelejted majd a peepshow-t, Benci,
ha már farkad körül hullámzik egy punci.
És a pénzedért majd nem mondják, Bencurka,
hogy Isten Lándzsája mennyire pincurka.
Épp ellenkezőleg; biztat majd a kurva:
keféld meg erősen, legyél kicsit durva!
És hogy ne maradjon foltja a gatyádnak,
gyónd meg a vétkedet mennyei atyádnak!
S ha nem betegedtél meg e bűnös vágyba’,
bátran fekhetsz este a hitvesi ágyba!
3:41 du.
Ille István
2014 november 2
2:28 du.
szerinted mennyivel jobb ez a CBA-ra, és a maszek boltokra?
8:18 du.
Róna Gyuri,
sokkal jobb nekik. 400 m2 alatt nyitva tarthatnak.
Meg a családi kis garázsboltok is.
11:53 du.
bonhomme
2014 november 2
8:18 du.
Bocsásson meg nekem minden hívő ember – bár nem vagyok teljesen olvasatlan jó-néhány vallás előírásai vonatkozásában – de a a testét hivatásosként áruló jó sanghaji nénikéje térdekalácsát, hogy 400 négyzetméter ilyetén vallási ihletésű kettéosztást ír elő! =))
S mi van a kis-családi 400-nál nagyobbakkal! =))
1:10 de.
Bonhomme!
Fogadom, hogy egesz sikeres csasztuska iro voltal, anno.
Most is azt irkalsz.
5:55 de.
RónaGyuri,
konkrétan erről van szó:
http://www.origo.hu/itthon/20141031-bezarhatnak-a-boltok-vasarnap.html
7:12 de.
bonhomme
2014 november 3
5:55 de.
Én meg az itt hivatkozott mno-s cikket és a törvényjavaslatot (valahol még idéztem is belőle) csócsáltam meg! =))
9:32 de.
JIMBO
2014 november 3
1:10 de.
Alkalmasint a „csasztuska” mint műfaj semmivel nem rosszabb, mint bármelyik más.
Az indulókkal sem az a baj, hogy indulók, hanem, hogy vér folyt sokszor utánuk.
10:00 de.
˙
„Morbidabb az lehet, ha temetkezési vállalkozásokról tartott volna” előadást. – Mondja a cikkírónk.
Bocsánat, de szerintem lett volna még ennél is morbidabb téma, mégpedig az ún. s z o c i á l i s . t e m e t é s . kérdése, amely – azért lássuk be, mint agyafúrt fidSS-KDNP-s találmány – az egészségügy megoldhatatlan problémáin túl, már annak következményeire is csattanós költségvetési választ ad.
Nesze neked magyar nép, ezt tedd el, illetve ezt (a főőőddet) húzd magadra..!
.
10:33 de.
„Wittner Máriával megbeszélte-e már? Mármint azt, hogy a nemzeti gyűlöletfelelősnek milyen szerepe lehetett az akkori gyújtogatásban, illetve mit keresett egyáltalán a Kossuth téren.Mondjuk az ő korában már elég keveset, de ez egy más kérdés. Neki már az acsarkodás is kielégítő lehetőséget jelenthetett.”
Ejnye-ejnye, nem szégyenlitek magatokat, ez zászlónyanyáról illeneket? Huncutok vagytok:))))
10:34 de.
JIMBO A csasztuska népköltészeti formula. Mi a baj vele?
10:43 de.
bonhomme: nagyon-nagyon jóóóóóóóóóóó :))))
10:47 de.
Majd ezek a tokától-bokáig gonosz, gyalázatos emberek, megmondják nekünk, hogy vasárnap márpedig a katolikus templomba (a don most azt preferálja)kell menni, térden csúszva a papelvtárs elé, meghallgatni a párt ideológiáját meg a jövő heti pofáznivalót, utána haza és nekiállni ezerrel utódot nemzeni! Nahát, lesz itt rend, akárki meglássa!
12:22 du.
Én egy amerikai, (piszkos, nyugati, kizsákmányoló…stb) cég alkalmazottja vagyok. Igaz, én kötetlen munkaidőben dolgozom, vagyis ha kell egy-két óra pihenő után visszarendelhető.
A cég legtöbb alkalmazottja folyamatos munkarendben dolgozik. Hat munka, kettő szabad. Így nagyon ritkán esik a hétvégéjük vasárnapra. Erre természetesen nem jár, nem járhat külön bér a magyar törvények szerint, de ez a piszkos amerikai +20% ad a vasárnapra. Ünnepnapra dupla bér, és + 1 nap szabadság.
Vagyis lenne mit tanulnia a jenkiktől orbánnak, és senki nem zúgolódna. Szerintem nem munkahely bezárásokkal, létszámcsökkenésekben kellene gondolkozni, hanem minőségi bérekben. Minőségi bér mellett lehet minőségi munkát követelni.
Viszont nem erről szól a kereszténydemokraták vesszőparipája. Visszasírják a középkori szellemi sötétséget, és az egyház akkori világi hatalmát.
12:56 du.
Na akkor szép sorban mindenkinek:
RónaGyuri,
a moderátor lustálkodott hétvégén, így most hétfőn látszik, hogy kicsit elirkáltunk ugyan egymás mellett, de végül is „ugyanabból a kottából játszottunk” 🙂
Kiszely Anna Mária,
köszönöm!
A magam szerény eszközeivel igyekszem némi színt lopni a NER-be belefásult honfitársaim életébe!
Andy Mage, llanfair,
kösz, hogy megvédtek! Ámbár JIMBO a jelekből ítélve nem nagyon vágja, mi a különbség a csasztuska és a pol-beat között. És még emlegethetnénk Bródy János sajátos költészetét is.
És végül JIMBO,
igencsak melléfogtál, barátom!
Mint fentebb említettem, ez inkább pol-beat, vagy ha úgy tetszik, jobban-rosszabbul sikerült reflexiók a mai történésekre.
Három évvel ezelőttig nem is léteztem, mint költő, szóval – legalábbis a rajongóim szemszögéből nézve – van pozitív hozadéka is az Orbán-rezsimnek. 😀
Azért megtisztelő, hogy már annyira kiérleltnek tűnik a költészetem, hogy veterán csasztuska-szerzőnek tartasz.
Annyiban igazad lehet csasztuskaügyben, hogy időnként mások verseit írom át az aktuális témához igazítva. „Áldozatul esett” már Ady, Arany, Petőfi, Radnóti, Bródy, a Hegedűs a háztetőn, a Himnusza, a Szózat, pár munkásmozgalmi induló, és még ki tudja, mi. Legutóbb, mikor megszámoltam, kb. 150 versnél tartottam.
1:45 du.
bonhomme
2014 november 3
12:56 du.
Rá se ránts. Csak volt egy gyanum, hogy Jimbo-nak nem sok fogalma van arról, hogy a csasztuska éppen úgy egy műfaj (orosz röpke népversecske), mint amilyen a szonett, vagy zenében az induló. Nem tartalom, hanem forma. Elsősorban.
10:59 du.
Andy Mage,
Különösebben nem érdekel a dolog.
Ha valaki egy kalap alá vesz egy klasszikus, ötsoros limericket mondjuk a Walesi bárdok átiratával, ami mellett van egy csomó saját költemény is….
Tiszta sor, hogy valamiképpen le akarta szólni őket.
Meg az is, hogy ő nem tud verset írni, különben rímbe véste volna a kritikáját.
Amúgy semmi bajom a csasztuskával, mint műfajjal, sőt még azt is elfogadom, hogy némelyik versem belefér ebbe a kategóriába is, de egymás mellé téve egy limericket a „Járkálj csak, halálraítélt!” komorságával, ami az átköltésben is pont olyan maradt, egy aktualizált Himnusszal, vagy egy hosszabb lélegzetű szatirikus költeménnyel…. Csak ez így önmagában négy külön műfaj.
Áh, kár is rugózni rajta. Itt a legújabb, oszt’ legyen neki csasztuska, ha annyira akarja:
Menekülés Ultima Fasizmóból
(csak félig fantázia!)
Amikor a trónja hirtelen megingott,
Viktor ijedtében hatalmasat fingott.
Aztán összeszedte magát és asszonyát,
s kimenekült Svájcba, menteni vagyonát.
A trónt reáhagyta elvhű utódjára,
és csak ennyit mondott néki utoljára:
– Drága jó Jánosom, tiéd az országom!
Ügyes légy, s maradhatsz pár hétig kormányon!
Lézerjankó látta: itt hagynák a pácba’,
ezért követte a Führert gyorsan Svájcba.
Tovább utalta a pénzét Monacóba,
majd büszkén feszített itthon a zakóba’:
– Na látjátok, fiúk, nem kell berosálni!
Ez a kis tüntetés el fog erodálni!
Még mindig mi vagyunk a Győztes Armada:
minket támogat az ország kétharmada!
Közben in the NAV ys kitört már a pánik:
„Ha az alaptörvény mégsem olyan gránit,
s nem tudjuk lemosni a ránk fröccsent sarat;
mentsvárnak a Karib-szigetvilág marad!”
Vida nem is hordott össze hetet-havat:
összepakolt, s usgyi, irány máris Schwechat!
„Biztos, ami biztos, el messzire innen:
azért van barátnőm, hogy rajtam segítsen!”
Mint süllyedő hajót a gyáva patkányok,
úgy hagyták el sorban a fideSS-ártányok
jobb sorsra érdemes, kifosztott országunk:
tán vigadhatnánk is, hisz teljesült vágyunk!
Jankó sem volt hülye, csak lelépett végül,
és ráhagyott mindent Rogánra vitézül:
– Tartsd a frontot, Tóni, utolsó emberig,
míg én el nem jutok a Karib-tengerig!
Ha valami nem megy, hívd bátran a Kósát,
vagy a Mi Vezérünk vaskezű apósát!
Viktor értékelni fogja bátorságod:
visszatér, s átveszi tőled az országot!
Tónink nem élvezte soká a hatalmat,
bár ép bőrrel úszta meg a forradalmat
(az utolsó percben vágták le kötélről,
mert a fellázadt nép felhúzta őt élből).
Hajdút, a TEK-vezért gyorsan feleskették:
halálig hű lesz az Alkotmányhoz, s tessék,
máris küldhetett egy kommandót; keressék,
hol rejtőzik Viktor, hogy hazavihessék!
Állítsák szigorú törvényszék elébe,
s bűnösnek találván mind a száz perébe’,
másnap kivégezzék hajnalban, vár fokán,
hazaárulás és országrontás okán!
Társairól a bíró úgy rendelkezett:
bárhol elkaparva ez a gyülekezet
egyformán jól szolgál kukac-eleségül;
csak a sok lopott pénz jusson haza végül!
Végre is hajtotta a kapott parancsot:
felkutatta sorban az összes Narancsost.
És hogy a lopott pénzt ki hova síbolta?
Így vagy úgy, de végül mindük bevallotta.
Amint elvégezte a rábízott melót,
Hajdú felkeresett egy part menti csehót.
Megivott szép sorban három üveg whiskyt,
hitte: rövid távú memóriát tisztít.
A pénzt átutalta szépen a Hazának
– ámbár egy kisebb részt megtartott magának.
Ausztráliában kezdett új életet;
néha egy-egy magyar újságot kézbe vett.
Nevetett nagyon, mert látta a híreket:
megnyitották végül újra a Hárshegyet.
Matolcsynak lett bent saját külön szárnya,
ahol körbeveszi sok hű tanítványa.
Tanulják tőle az unortodox módit,
s nem tűnik fel nekik, mekkorákat lódít.
„Szegény hazám! Végül tán csak kihevered
küldetéstudatos, buggyant vezéredet!”