Orbán üveggyöngyöt szór a nyuggerek elé

2016 november 30 10:55 de.48 hozzászólás

Nagyon Mélyen Tisztelt Miniszterelnök úr!

Bevallom, szíven ütött az a gesztus, ahogyan méltóztatott bejelenteni a tízezer forintos karácsonyi ajándékot. Amit még az ünnepek előtt, de legkésőbb a két ünnep előtt megkapunk.

Már most hálás vagyok.

Magam és társaim nevében.

Tudom, Ön sem fiatalember, megette már a kenyerünk javát. Én még emlékszem arra, amikor – a mostaninál sokkal fiatalabban – volt kedves azt mondani, hogy az idősek felélik a fiatalok jövőjét.

De ne gondolja, hogy most ezért írok, és ezt az egykori suttyóságot akarom számon kérni Önökön. Épp ellenkezőleg: azt szeretném megkérdezni, van-e arra lehetőség, hogy, hálám jeléül, már most, 2016 végén, a Fideszre szavazzak?

Mi nyugdíjasok ugyan nem vagyunk hülyék, hiába néznek bennünket annak, ám a mi fejünk sem káptalan. És félő, hogy 2018-ig – ekkor lesz ugye a következő választás – ez a mostani apró kis szívesség kimegy majd a fejünkből.

Ezt pedig nem szeretnénk.

Vagy, teszem azt, nem megy ki a fejünkből az Önök végtelen jósága, de közbejön valami. Például az, hogy felvesszük a nekünk járó utalványokat, gyanútlanul elköltjük mindet, az utolsó forintig, aztán néhány hét, vagy hónap múlva fogjuk magunkat és feldobjuk a talpunkat.

Hogyan fogunk mi akkor a Fideszre szavazni?

Tudom, semmi sem lehetetlen, mert minden megtörténhet. Legutóbb egy ötnapos holttestet találtak a Dél-Pesti kórház mosdójában, de talán mégsem az a jövő útja, hogy halott emberek szavazzanak a Fideszre.

Ez most nem tipp volt.

Ez ugyanis csalás lenne, ami, tudjuk, távol áll Önöktől. Önök ugyanis tetőtől talpig becsületesek, ha nem így lenne, Farkas Flórián, vagy, teszem azt, Rogán Antal sem az Önök sorait erősítené.

Ezért kérem Önt miniszterelnök úr, hogy biztosítsák be magukat, és 24 órán belül terjesszenek be egy törvényjavaslatot, amit a parlament újabb 24 óra elteltével – ha kell, a Jobbik, vagy az LMP támogatásával – elfogad.

E törvényjavaslat lényege, hogy a nyugdíjasok már most is szavazhatnának a Fideszre, nem kell megvárniuk a 2018-as választást.

És köszönjük még egyszer az üveggyöngyöket, valamint azt a nagylelkűséget, hogy az utalványokat nem csak a CBA üzleteiben lehet beváltani.

Föld S. Péter

orban_nyugdijas_kezcsok(Kézcsók)

48 hozzászólás

  • Tiszteletem!
    tetszett az írás pláne a humora, amikor ahhoz a mondathoz értem, – miután elköltöttük, az jutott eszembe, hogy így folytatódik: visszakéri levonva központilag a nyugdíjjakból, mert tévedés volt részéről! A többi stimmel!

    id. Kiss László

  • A nyugdíjasok gyorsan leszoknának a kézcsókról, ha Orbán minden alkalommal viszonozná azt.

  • Annak tudataban, hogy elsinkofaljak a realis nyugdijemelest ez az egyszeri Bobe utalvany-osztogatas annyi, mint halottnak a csok, foleg ha csak karacsony utan kerul hozzank. Mivel e csaladi unnepen barmilyen minimalis is a nyugdijunk jo ideig arra sporolunk, hogy elkapraztassuk hiveinket hazai keszitesu finomsagokkal. – Ami pedig a kezcsokot illeti, en csak edesanyam kezet csokoltam meg, mert szerettem, becsultem es tiszteltem. A fenti foto lattan valamiert hanyinger kerulget. Nem minden nyugdijas idiota am – ennyi…

  • Georgina Bojana

    Szó sem róla, jól jön ez az utalvány. Pláne így ünnepek előtt. De tisztelettel megkérdezném, nem lehetett volna-é ezt a 10 ezer forintos utalványt – pénzben – a nyugdíjunkhoz tenni?!
    Soha nem tudtam elviselni, ha bárki korlátoz döntéseimben, tetteimben. Így ez most rendkívül bosszant, hogy utalványban adományoznak. Régi a mondás, de igaz, ajándék lónak ne nézd a fogát. Igenis nézem, mert sokan vannak nyugdíjasok, akik tüzelőre költötték volna azt az „adományozott” 10 ezer forintot, mert rendkívül kevés nyugdíjból vegetálnak.
    Bosszant, s ezen módon bizony üzenem, hogy nem mindenkit lehet ám „üveg gyöngyökkel” megvásárolni.
    Sokunkat nem.
    S, mivel jó neveltetésben részesültem, így megköszönöm.

  • Georgina Bojana

    Ajándék lónak ne nézd a fogát! Régi és igaz e mondás. Szó sem róla, jól jön ez a kiegészítés, de miért nem lehetett volna ennek az utalványnak az értékét, – a 10 ezer forintot – a nyugdíjunkhoz – csatolni?
    Soha nem tudtam elviselni, ha bárki korlátozza a döntéseimet, tetteimet. Így ez most szíven ütött, miért utalványban adományoznak? Miért nem pénzben. Sokan vannak, akiknek tüzelőre lenne szüksége, s arra költötte volna ezt a pénzt. A tüske azért bennem maradt, miért nem szabhatom meg azt, hogy mire költöm? Mosószerre, tüzelőre, s nem csak és kizárólag élelmiszerre? Tegnap érdeklődtem a Penny egyik boltjában, ott „homályosítottak” fel arról, hogy ezt az utalványt kizárólag élelmiszerre költhetjük. Bosszant, mert ez is a korlátozás egyik formája. Igaz, még annak örömködhetünk, hogy nem köteleznek minket arra, hogy kizárólag a CBA üzleteiben vásárolhatjuk le.
    Ami az üveggyöngyöt illeti, sokunkat nem lehet megvásárolni. Megvan a saját véleményünk, mert még nem hülyültünk el teljesen, hiába nyomják a tévében az sületlen sorozatokat.
    S, mivel jó nevelést kaptam, így megköszönöm.

  • Hát…. Ez az írás valaha nem fért volna bele az egykori kedvelt lapomba a Ludas Matyiba! (S milyen jó, hogy akkor nem voltak még kommentek és kommentelők…).Tisztelettel id.R.T.

  • fODOR gYÜRGYNÉ

    Hányingerem van a mellékelt kézcsókos fényképtől.Hogy nem szégyenli magát Orbán.

  • Én ismertem olyan kormányt, amely nem „szórta az üveggyöngyöket” hanem még azt is elvonta a nyugdíjasoktól.
    Mivel jövőre már a választásra való felkészülés várható, további „populista” intézkedésekre lehet számítani.

  • Földes S.Péter!

    Most 2016-ban még nincs itt a szavazás ideje!!!(csak úgy mondom…)aztán lehet,hogy nem sok a 10.000 Ft-os utalvány (meg a jövő évi nyugdíjemelés sem….amit többen kifogásolunk,megírjuk stb..)de mégis jobb annál,mint amikor az MSZP választási „etetésként”(csalásként!!) adott,anno 13.havi nyugdíjat,majd csökkentette (maximálta)80.000 Ft ra,és a „győzelme”után szépen vissza is vette,megszüntette.
    Most sem „oké” minden,de ugye a bal és a jobboldal között azért van némi különbség…..

  • Amúgy a Bajcsy Kórházban szeptemberben és októberben is történt műhiba,halált okozó gondatlanság,amiről a Tv,újság is beszámolt….
    Nekem régebbről van műhiba perem…..de nem én vagyok az egyetlen…
    Ami pedig a 2018-at illeti,mi nyugdíjasok vagy megérjük,vagy nem…ez nem pártoktól függ,”fentről”…döntenek,addig is örülni lehet (ha nem is elégséges!!!),annak amit kapunk,főleg ami kisnyugdíjasokat illeti!(szerencsémre nem tartozom közéjük)

  • majd elfelejtettem!
    Nálunk a fideszes önkormányzat évek óta(két ciklus..)ad évente 5.000 Ft-os
    Erzsébet utalványt,karácsonyi ajándékcsomagot,sőt a kisnyugdíjasoknak rendszeresen bőséges élelmiszer csomagot egész évben….meg havi rezsi hozzájárulást,segélyt!
    Na ennyi!

  • Georgina Bojana!

    Megértem a felvetésed,de tüzelőutalványt a rászorultak eleve kapnak(ingyen),meg az is tény,hogy az élelmiszerre költhető utalvány miatt,a nyugdíjból több marad rezsire,egyéb kiadásokra,ilyen egyszerű……
    bár abban igazad van,hogy sok nyugdíjas ennek ellenére sem „dúskál”a
    földi javakban sajnos!

  • 1. Semmiféle (baloldali se) kormány nem „adományoz” senkinek semmit, azon egyszerű oknál fogva, hogy a kormánynak, államnak nincs egyetlen fillérje se!
    Csupán a döntés jogát adjuk oda, hogy közös pénzeink felett diszponáljanak.
    2. Ebből kifolyólag meg vagyok hatva, hogy a két és félmillió nyugdíjasnak (akik közül mellesleg sokan jobb helyzetben vannak, mint egy dolgozó) több mint a felét diszponálják annak az összegnek, amibe az egyetlen kormányfő tapétái egyebei kerülnek a Várba költözvén…

  • Orülnék én is, ha Kanadában adnának valami extra pénzt karácsony előtt a nyugdíjaosknak, ilyenkor minden fillérre szükség van, ha 4 gyerek és 4 unoka van egy nyugdíjasnak.

  • Nos a kép alapján a kézcsók…azért enyhe túlzás valóban….

    talalom!
    egyébként a gazdaság igenis jól áll (több hírforrás,tények,külföldi minösítök stb..)de az egyenesen undorító,ha valaki irigyli a nyugdíjasok karácsonyi juttatását,és azt a valótlanságot állítja,hogy az aktívak hátrányosabb helyzetben vannak,akik mellesleg sokkal magasabb béremelést,adókedvezményt,támogatást kapnak,meg ugye még jóval fiatalabbak…..nem dolgoztak le 40 évet,(vagy nagyon keveset,mert sokan nem is szeretnek dolgozni!)egészségesek,majd akkor dumáljanak ha letesznek valamit az asztalra!
    Amúgy sok nyugdíjas aki végig dolgozta az életét,csak rossz időben ment nyugdíjba és ezért kevesebbet kap,mint egy aktív fiatal igazságtalanul sokkal hátrányosabb helyzetben van!(például
    60-70 ezer forintos nyugellátás is van).

  • A munkakönyvemet 1962. szeptember 2-án állították ki. A munkát 2014 június 3-án hagytam abba. Lehet számolni.
    A nyálas jótékonyság különösen akkor émelyítő, ha valaki nem a saját zsebéből, hanem a közös pénzből gyakorolja.

  • talalom,a hozzászólásod lapján végképp nEm értelek…mi a bajod?..
    egyébként mindig, mindent az államkasszából fizetnek ki,jó ha tudod,meg ugye régen sem saját zsebből fizetett,az MSZP(Gyurcsány sem) sem…az lehet,hogy nem találod elegendőnek a juttatást,de ez más kérdés(nem vagy egyedül)nyugodj meg és vedd át,mást nem tehetsz!
    Én 1 évvel később mentem nyugdíjba….amivel nem értek egyet azt kritizálom,megírom….de amit kapok azt megköszönöm,ha nem is elég…Ilyen egyszerű!

  • Kimaradt!!!
    Csak azt nem értem,hogy talalom,aki szintén nyugdíjas vajon miért becsmérli a nyugdíjasokat az aktívakkal szemben?Az meg,hogy ha valakinek magasabb a nyugdíja az átlagnál,az többnyire annak köszönhető,hogy folyamatosan dolgozott legalább negyven évet,fizetett adót és járulékot(nem feketén!),meg esetleg felsőfokú végzettsége lévén többet keresett,amit meg is érdemelt!!!
    Persze ez alól kivételek a „politikából” és főleg végzettség ,munka nélkül magas nyugdíjat jogtalanul élvezők!

  • Amúgy amellett,hogy Gyurcsány is a közösből adott 13 havi nyugdíjat,(választási etetés!csalás!)először csökkentette 80 ezerre,majd a következő évben visszavette teljesen a választások után..!.a mostani kormány gesztusa,azért kicsit becsületesebb,ha nem is elegendő!
    na ennyit erről a témáról!

  • 1. Senkit nem becsméreltem, csupán megjegyeztem, hogy vannak dolgozó fiatalok, akik rosszabb helyzetben vannak, mint a nyugdíjasok.
    2. Attól még, hogy az én gyerekem boldogul a családjával, sőt, ha kell, nekem is segít, látom, mennyire nem általános ez, még a fiam baráti körében sem. Látom, hogy mennyire nyomasztja a kiszolgáltatottság, a bizonytalanság.
    3. Attól még, hogy hamarosan „hetvenkedem”, nem lettem teljesen szenilis, és nemcsak az érdekel, hogy az én tányéromban (bukszámban) mennyi van.
    Végül: ilyen boda-féle dumákat látva, kezdem megérteni azokat (egyet nem értek velük), akik azt gondolják, hogy az idősek „élik fel” az ő jövőjüket.
    Ez persze nincs így, de ezekkel a nyálas hazugságokkal sikerrel lehet most már nemcsak csoportokat, hanem generációkat is egymás ellen fordítani. Ez a legnagyobb bűne ennek a gondolattalan, üres, mohó és kapari jelenlegi kormánynak.

  • fODOR gYÜRGYNÉ
    2016 december 1
    1:07 du.
    Szerintem szégyenli, úgy látszik a képen. Szerintem, a baj az, hogy a képet felkapták és mindenhol szeretik lehozni. Ki tudja miért?

  • fODOR gYÜRGYNÉ
    2016 december 1
    1:07 du.

    Szerintem az ilyen idősek emlékeznek gyerekkorukból, hogy a püspököknek kezet csókoltak, és Orbánról is azt hiszik, hogy valami szent ember.

    2010 előtt voltak szinte messianisztikus várakozások Orbánnal kapcsolatban. Pl. Makovecz Imre „Viktor az egyetlen reménységünk” megszólalása.

  • talalom!
    nem értett meg……lehet,hogy a magát a gyereke segíti,de ugye nem minden gyerek ilyen… és van akinek nincs….
    Undorító,amikor egy nyugdíjas a nyugdíjas társai ellen beszél („dumál”)különösen a kisnyugdíjasokra gondolok,akikkel szolidáris vagyok akkor is ha nem tartozom közéjük!Na egy is emberség nem ártana!!!!!
    Egyébként a korára való tekintettel,pláne mint nyugdíjas lehetne kulturáltabb is,nem
    „dumáltam”csak hozzászóltam,mint mások!

  • Szia, Péter!

    Elhagytak a hajdani trolljaid – kaptál a nyakadba újakat…:-D
    Ill. nem is újak ezek, Figyelő és Boda Marcsi igen szívós propagandisták itt a KMH-n
    Mintha valami másik bolygón élnének, egyiknek sincs fogalma a valódi mai magyar helyzetről.
    Orbánék ugyanis egyre ocsmányabban lopnak és hazudnak mindig, mindenütt, mindenhol.
    Egy szerencséjük van: a magyarok közt rengeteg az ostoba, megvezethető ember, korosztálytól függetlenül, akik benyalják a mézesmadzagot.
    Boda Marcsi, magáról beszélek.
    Arról a szánalmas erőlködésről, hogy a 13. havi nyugdíj megszüntetését ehhez a mostani alamizsna esethez meri hasonlítani.
    Hallelujázhatna, ha pl. ez a maffia, ez a rablóbanda visszaállította volna azt a bizonyos grátisz juttatást, de persze esze ágában sem volt. Abból nem lehet lopni – ez az utalvány ügy más, itt lehet. És kampányolásra felhasználni, erre jók a hivatalnokok, akik boldogok, hogy Karácsony előtt házról házra kell járniuk…:-D

    Most csak egyetlen – de ellenőrizhető! adatot hozok ide, mennyivel volt becsületesebb a baloldali kormány pl. 2005-ben:

    A nyugdíj 6,3%-kal emelkedett 2005 jan. 1-től.
    Az infláció 3,5%-os volt.
    Járt a 13 havi nyugdíj is.

    Na, Marcsika?

    Csókoljon kezet ezért az alamizsnáért, ha találkozik a böfögő, pörköltzabáló ( villával! az uborkát marokra fogva) köpködő kondásnak.

  • osszian
    2016 december 5
    5:22 de.

    Mielőtt a mennybe menesztenéd Gyurcsányt meg a többit, én is ajánlok neked néhány olvasnivalót!

    http://ujegyenloseg.hu/

  • osszian
    2016 december 5
    5:22 de.
    Elvakult vagy ,semmit nem látsz,mintha a kádár korban élnél.
    Persze aki mindent elmond önmagáról! Azt meg is értem kicsit!!!
    üdvözlettel.

  • Kint élek, nekem fogalmam sincs nagyjából a mai magyar problémákról.
    Soha, nem állitottam, hogy bárki pártján lennék, csak rám sútötték ezt.
    Egy biztos, nem voltam, nem vagyok balodali.

  • osszian!

    Ha valaki szánalmas az bizony maga,én ha kell kritizálok,észrevételt írok(most sem minden kerek) és ugye itthon élek ,tapasztalatból beszélek,ÖSSZEHASONLÍTOK!!!,gondolkozom és nem hazudozom,nem nyomok… alaptalan gyűlöletbeszédet,mint sok agyhiányos, fanatikus,baloldali,akiket a többszörösen megbukott pártjuk még mindig meg tud vezetni!.Hát szánalmasak,nem kicsit hanem nagyon!!!!

  • Figyelő!
    lehet,hogy nem vagy képben az itthoni helyzetről,de a gyűlölködő,hiteltelen,fanatikus leszerepelt baloldalnak ne dőlj be!!!

  • Amúgy csak közlöm: az utolsó közvélemény kutatás szerint(több intézet!)a BIZTOS szavazók aránya : 43 % Fidesz,25% Jobbik,10 %
    MSZP,7% DK,4% LMP,2 %Együtt,1 %Párbeszéd,l % liberálisok,Egyéb pártok 7 % az arány!A baloldallal szemben még a szintén hatalomvágyó Jobbik is magasabb %-on áll,aki ha jellemtelenül netán szövetlezne a baloldallal,teljesen mélypontra kerülne!!!meg is szünhetne…..
    Na nem kell feleslegesen erőlködni!

  • Ja amúgy igaz a 13-ik havi nyugdíj elvétele valóban nagyobb volt,mint a mostani egyszeri juttatás …..Fidesz-MSZP 1:0!
    megint öngól!

    Hazai lámpa,Tóth Péter!
    Igazatok van teljes mértékben,csak sajnos „egyesek” képtelenek felfogni,na az ő bajuk…..!!!

  • Kedves Fodorné!

    Nekem a baloldaltól van hányingerem,és nem vagyok egyedül!!!

  • Boda M!

    Veled született tulajdonságod, vagy tanulod valahol, hogy egy leírt szöveget még véletlenül sem tudsz értelmezni?

    Olyasmiket azonban ne magyarázz bele talalom szövegébe, amit le sem írt, de egy kicsit is ismerve, még csak nem is gondolt, ám te nem azt olvasod ami valóban le van írva, hanem amit te bele ill. mellé gondolsz! Na, látod, ezért szar megbízásból irkálni, azaz feladatot teljesíteni!
    Annyira azért már megismerhetted az ide rendszeresen és hosszabb ideje írogatókat, hogy nagyjából kitől mi várható,és ha valami nem világos, inkább kérdezz rá, hogyan is gondolta az akinek válaszolsz! Pontosan tudnod kell /lene, hogy találom nem becsmérelte sem a nyugdíjas társadalmat, sem az aktívakat, mindössze tényeket vetett fel( tudom, nálad a tények ott kezdődnek amit te hiszel, és annak akarsz látni, de azt már többször megbeszéltük, hogy ez nem így működik!)

    Igen, talalomnak igaza van abban, amikor a nyugdíjasok „karácsonyi utalványáról” írt, hogy óriási réteg van az aktívak között is akinek havi nettó keresete ill. bevétele nem éri el az átlag nyugdíjat! Az átlag nyugdíj is attól átlag, hogy benne foglaltatik az is akinek az 50 ezret sem éri el, és az is akinek több százezer az ellátása! Ez jelenleg, ha jól tudom 120 ezer ft.
    Nos, az aktív keresők között is szép számmal van a közmunkásokon kívül is, akinek jövedelme épp az általad kisnyugdíjként említett 60-70 ezret alig haladja meg, nem hogy a 120 ezret!
    Talalom tehát egyik réteget sem uszította a másik ellen,nem állította szembe őket!(többszöri elolvasás után sem fedeztem fel benne ilyen szándékot) nagy valószínűséggel a rászorultsági alapra akarta irányítani a figyelmet – ha már ez a derék kormány és az ő gazdasága olyan jól teljesített, hogy hipp-hopp csak úgy talált néhány milliárdocskát a ládafiában, és jó akar lenni!

    A differenciáltság elve sem lett volna elhanyagolható – és innentől nem talalom gondolatait ragozom, hanem saját felvetések – azaz, hogy nem egyforma összeget adományozni úgy általában a nyugdíjasoknak, hanem a nyugdíj összegétől tenni függővé a támogatás összegét – de még indokoltabb és bölcsebb lett volna – miután ez az összeg egyszeri „ajándék”, nem épül be a nyd.ba – ha csak azok kapják akiknek havi nydja ill. bárminemű ellátása, fizetése nem éri el az X összeget, akár nyd-as, akár „aktív dolgozó” az illető!
    A keret épp most hallottam a TV-ben 28 milliárd! Csak szólok, hogy a min. öregségi nyugdíj összege 28.500 ft, és számtalan rokkant-nyugdíjas van akinek 30-40 ezer körüli a havi ellátása, tehát ezeknek az embereknek ebből a keretből valóban lehetett volna olyan összeget ajándékozni hogy az ténylegesen segítséget jelentsen, akár a nagyobb összegű nyugdíjasok rovására is, mert nem hiszem hogy sokan kiakadtak volna ezen! Na persze ehhez időben el kellett volna dönteni, hogy mennyi az annyi, milyen formában, pénz vagy utalvány és annak rendje módja szerint kikézbesíttetni az arra a célra rendelt hivatallal akit úgy hívnak, hogy Magyar Posta, és főleg időben! Nem pedig ötletszerűen ráhozni a frászt egy csomó hivatalnokra olyan kötelezettséggel aminek garantáltan nem tudnak eleget tenni karácsony előtt néhány nappal. Nem most kellene spórolni a közpénzekkel, a postaköltségen, amikor a konzultációs levélnek nevezett öncélú baromságokra költötte a pénzünket, nem volt ilyen szemérmes Orbán!
    Tudom, hogy erről nem te tehetsz – ám mielőtt elolvadsz a gyönyörűségtől, hallgasd meg a lángeszű Kósa Lalit a miniszterelnöki ajándékról, majd Tállai nagymestert, aztán látni fogod ( dehogy fogod!) hogy nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal kéz!

    Egyébként meg nézz utána kronológiai sorrendben, hogy ki milyen kitételekkel ígérte be a 13.havit, mikor milyen részletekben fizették ki, mikor ki és milyen okoknál fogva vonta el, és konkrétan ki használta fel választások előtti ígéretként! Nem árt ha tisztában vagy vele, miről beszélsz, mert a csúsztatás, had ne mondjam hazugság akkor is az, ha netán tájékozatlanságon, esetleg szelektív memórián alapul!
    Csak hogy felkészült légy minden váratlan kérdésben ha a 13.ill.14.haviról van szó -itt a totális áttekintés!

    http://nepszava.hu/cikk/1069435-a-nyugdijbomba-tortenete

  • Figyelő!

    A képet csupán lejáratásnak szánták,csak úgy mellesleg Orbán is megdöbbent szerintem…..és nem számított rá!
    Amúgy Gyurcsánynak nem emlékszem,hogy kezet csókoltak volna….bár az is igaz,hogy nem is volt miért!!!!A jövőben meg pláne nem lesz rá ok és lehetőség!!!!
    Na ilyen egyszerű a dolog!

  • Besancon!

    Én pontosan értem,értelmeztem talalom hozzászólását,és erre reagáltam,nem vagyok egyedül,meg egyébként elfogult sem egyetlen párttal szemben sem,kár ezt tovább ragozni!
    NA ennyi,jó éjt mindenkinek!

  • Besancon! Nem akartam már hozzá szólni a legelején leírtam véleményem, de nagyon okos és értelmes hozzászólása arra ösztökélt, hogy megkérdezzem öntől amit nem értek! Illetve értem, csak megerősítést várok!
    Írását a 13-14- havi juttatással fejezi be, ami számomra megerősítésre vár: Tehát a kérdésem úgy szólna,, hogy: Maradéktalanul meg kapja e az a nyugdíjas vagy aktív dolgozó a havi járandóságát abban az évben a mai szisztéma szerint?
    1. Előre fizetik a havi járandóságot
    2. utólag fizetik a havi járandóságot
    3.minden hó 12-én fizetik a havi járandóságot
    4.minden hó 4-én fizetik a havi járandóságot ki!

    Természetesen aki tudja a helyes választ – annak is a válaszát várom, köszönöm!

    Ha én látok egy kenyeret, akkor tudom, hogy az előtte liszt volt, annak előtte meg mag!

    Tisztelettel: id. Kiss László
    ui: mindig üveggyöngyökkel manipuláltak és szereztek nagy uralmat a világon más népek felett, a véres népirtások mellett, illetve előtte azzal szerezve meg a bizalmat!

  • besancon!
    szerintem te nem értesz semmit!
    Én pontosan tudom,hogy a választások előtt ígértek 13 havi nyugdíjat,majd a következő évben csökkentették maximálták 80 ezerre,utána visszavonták,hogy ki?a Gy.Fletó!!!!Ez tény!!!!
    Aztán,hogy egy fiatal szakképzetlen kevesebbet keres,mint egy 40 évet ledolgozott nyugdíjas,különösen ha felsőfokú végzettséggel felelős állásban dolgozott,az nagyon is helyes!!!!!
    Én változatlanul azzal nem értek egyet,hogy minden szférában nagy béremelések vannak(sokan nem érdemlik,meg,nem dolgoztak meg érte!!!!)míg az idős,beteg nyugdíjasoktól irigylik az amúgy aránytalanul alacsony emelést!!!!!Az ilyen embereket változatlanul elítélem,jellemtelennek tartom!!!!

  • Kedves Marcsi – olvasd el a link cikket, nagyszerűen leírja mi a helyzet – de még kérdésemre senkitől nem kaptam választ – sajnos!

    http://kanadaihirlap.com/2016/12/06/a-magyar-nyugdijrendszer-sajatossagai-es-kihivasai/

  • Id.Kiss László!
    1. A nyugdíjakat előre fizetik. (Pl. ha valaki 15-e előtt távozik az árnyékvilágból, annak a nyugellátását vissza kell fizetni, aki ez után, azé maradhat.)
    2. A kifizetés napja a nyugdíjas számára állandó: azt nem tudom, melyik szerv ütemezi, de minden nyugdíjas tudja, melyik napon érkezik a postás hozzá.
    3. A bankszámlákra a nyugdíjakat minden hónap 12-én utalják – ha az munkaszüneti nap, akkor az előtte lévő munkanapon.

  • talalom!

    Én úgy tudom, hogy a nyugellátás a mindenkori tárgy hóra szól, és az adott hóban bekövetkezett haláleset dátuma – tehát hogy 10.-ke vagy 20.-ka nem befolyásolja az utolsó havi nygd. összegének jogosultságát. Ezt abból gondolom, hogy nálunk a nagymama 2014.február 12.-én halt meg, és én a halotti anyakönyvi kivonatát mellékelve, mintegy „lejelentettem” a halálesetet a Nyugdíjfolyósítónak a további utalások megelőzése érdekében! Miután ő postai kézbesítés útján szokta megkapni az ellátását, az ütemezett dátum szerinti napon – akkor épp 27.én – ezúttal is kihozta a postás a nyugdíját, és közölte, az utolsó havi ellátás jár, és a férjemnek akinek állandó meghatalmazása volt a mama ügyeiben eljárni, mert ő már mozgásképtelen beteg volt, ki is fizette. Egy darabig őrizgettük az összeget, hátha a Nyugdíjhivatal a bejelentésemet tudomásul véve visszaköveteli azt, de semmiféle levelet, értesítést nem kaptunk e tárgyban.
    Ezért úgy gondoltuk, hogy miután a postások szokták tudni az ilyesmit, tényleg járt?

  • Köszönöm a válaszokat, most elárulom, miért kérdeztem! Furdalt a kíváncsiság, előre kapjuk utólag kapjuk első nyugdíjamat még könnyen elosztottam a hó 30 napjára 1333.ft. volt mert az induló 40 ezer volt ma már a duplája nyögdíj! Havi rezsi nincs benne ez csak az életbe maradás, gyógyszer meg srb. Szóval filóztam rajta, ha előre kapom akkor kifizetik a 12 hónapot, ha viszont utólag akkor csak 11 hónapot kapok abban az évben – ezért írtam a nyugdíjbiztosítónak, ahonnét kaptam is választ – azt írták vissza – se nem előre se nem utólag, ha nem azt arra a hónapra kapom! Hoppá filóztam tovább, tehát ha minden hónap 12.én kapom meg átutalással az egy hónapra szánt nyugdíj összeget, akkor 12- napra nem kapok járandóságot, mert minden hónapban csat 12-től adja – előtte nem! – ezt jó gondolom? Kérdezem tőletek!
    A nyugdíj személyenkénti igazságtalan nagy különbségek miatti dilemma – a véleményem – akkor amikor aktív dolgozó volt a nyugdíjas a társadalomnak hasznos tagja volt, mert termelt értékelőállító munkával akár fizikai akár nem fizikai munkával – – de nem mindenkinek adatott meg az un. jó zsíros állások – ekkor érthető de fel nem fogható ez sem számomra az óriási különbség!
    De akkor amikor nyugdíjba megy minden nyugdíjas elveszti a fenti értékelőállító lehetőségét – direkt nem képességet írtam, mert vannak akik még képességüket nem vesztették el, de túlnyomó része bíz elhasználódott beteg munkaképtelenné válik!

    Szóval csak azt akartam kidomborítani, hogy a nyugdíj a fentiek alapján egyformán jár – és ezt meg kell valósítani – ami a romló nyugdíjas állapotokat segítené időszakilag egyenlőre!
    Tisztelettel – id. Kiss László

  • Besancon
    2016 december 7
    8:48 de.
    Mindkettőtöknek igaza van.
    A megoldás kulcsa a több szabály együttese. Kezdjük ott, a kifizetés előre történik, minden hónap 11. napjának éjjelén bankidőn kívül. Ekkor vagy számlára kerül az összeg, vagy a postához. Ez fix dátum.

    A kézbesítő csak meghatározott összeget tarthat magánál, az őket ért támadásokat elkerülendő. Ha befizetéseket szed, akkor akár napjában többször is be kell mennie leadnia a pénzt, ha meghaladja a nála levő összeg a kvótát. Ugyanezen oknál fogva aprózzák el a kifizetéseket is, noha a pénz már a postánál van. Emiatt kapják a számlával nem rendelkezők eltérő időpontokban a pénzüket.

    Haláleset bejelentési kötelezettség 10 munkanap. Ha késel, akkor sem kekeckednek, csak akkor visszafizetendő. Itt ugye ha a 10 munkanapot visszaszámolod, akkor a 12.-e mindenképp bele esik, vagyis neked is igazad van, mert akkor a tárgy hó. De van aki nem tud mindjárt a bejelentési kötelezettségről, akkor egy-két hónapot csúsznak, amit ugye vissza kell téríteni, csak más következménye nem szokott lenni.

  • id Kiss László
    2016 december 7
    9:25 de.
    A nyugdíj a befizetett járulékok összegéből számítódik.
    Sajnálatos módon így az a manipulatív megoldás hogy minimálbérre jelentem be magam, majd többet követelek ez esetben nem működik. Sok művész, vállalkozó is itt esik hasra. Mondjuk úgy, előre eltapsolják a nyugdíjukat. Vagyis a bér kérdés és a nyugdíj kérdés szorosan összefügg. Nagyobb bért kell kiharcolni, több lesz a nyugdíj. A másik megoldás, hogy nem szabad elfogadni a minimálbérre jelentenek be, a többit zsebbe fizetik, mert az az ember is a saját ellátásával játszik.

    A nyugdíjak értékállósága, vagyis infláció követése sem valósul meg, így idővel el értéktelenedik. Igaz, van rá törvény, hogy az infláció mértékével kellene emelni, de a fidesz manipulál a számokkal, így még az átlagnál is gyorsabban amortizálódik. Viszont ezzel a kompenzációval még akkor is hátrányban van, ha korrekt módon számolnák, mivel ezt mindig utólag számolják. Vagyis egy év hátránya van az inflációval szemben.

  • Jut eszembe, mi lesz az adóbevallással?
    A természetbeli juttatás után adóbevallást kell készíteni, és adózni kellene!
    Kivétel a munkáltató által adott, és a családos fiataloknak járó juttatás. Akkor most minden nyugdíjasnak könyvelőt kell fogadnia adóbevallást készítenie 10 000 Ft összeg miatt?

  • Don Ovuz
    2016 december 7
    11:21 de. NEM ÉRTETTÉL – AZT HISZED, HOGY ÉN NEM ÖRÜLTEM VOLNA AKKOR A 4000 FT. SŐT VOLT AKI 8000 FT. KAPOTT, PÁRTAGOK, TITKÁROK, MUNKÁSŐRÖK, MEG STB, MÍG ÉN 800 FT. KAPTAM! HAVI MUNKABÉRKÉNT!

    A FELETT KÉRDÉSED VISZONT ELGONDOLKODTATÓ – RÁ KEL KÉRDEZNI, MI LESZ A KÖVETKEZMÉNY ADÓ ÜGYILEG TÉNYLEG!

  • Most hallottam a 3/4 6-os híradóban ( első hír volt) hogy nem lesz bevallásra kötelezett a 10 ezer ft-os utalvány!
    Ez a legutolsó hír, de lehet hogy mások, máshol már fogalmazzák a következőt, ami majd pont ellent mond ennek!

  • Besancon
    2016 december 7
    12:41 du. ilyen nincs! Mert a §-uk szabályozzák ezekben az államokban az életet! Azok nélkül nem tehet semmit, no jó tudom, ez nem mindenkire vonatkoztatják! Tehát hozni kell neki egy §-ust, hogy a 2016. dec. x napon a nyugdíjasoknak adott természetbeni juttatás 10000 ft. nem adóköteles és nem kell adó bevallást tenni – ez bizony így ferr! Nem tv-be közölni, mert panasz esetén arra nem lehet hivatkozni érthető?

  • Id. Kiss László!

    „Jut eszembe, mi lesz az adóbevallással?
    A természetbeli juttatás után adóbevallást kell készíteni, és adózni kellene!” – írta Don Ovuz dec.7.11:21-kor

    Válaszul Ön:

    ” A FELETT KÉRDÉSED VISZONT ELGONDOLKODTATÓ – RÁ KEL KÉRDEZNI, MI LESZ A KÖVETKEZMÉNY ADÓ ÜGYILEG TÉNYLEG! ”

    Nos, a fenti hozzászólásokra reagáltam a saját megjegyzésemmel! Tegnap de. még nem volt egyértelmű a kérdés(a NAV elnökének sem) este pedig a híradóban hallottam az általam leírtakat, amit mint közérdeklődésre számot tartó információt bármely média – TV csatorna, rádió, vagy elektronikus újság közzé tehet, valamire bizonyára alapozták, valahonnan merítették az infót a hírszerkesztők, melynek az arra rendelt szervek hivatalosan is megteremtik a jogszabályi hátterét!
    Természetesen senki nem gondolta, hogy a „TV-ben bemondottak lesznek hivatkozási alapnak tekintendők” (bár a felolvasott hírek is alapulhatnak jogszabályokon-nem?) mindössze arról van szó, hogy az információ ilyen módja rövidebb idő alatt jóval nagyobb számú nyugdíjas polgárhoz jut el,mint mondjuk a Magyar Közlöny,vagy bármely adóügyi tájékoztató stb.

    Elvégre azt, hogy utalványt kapnak a nyugdíjasok azt vajon honnan tudják? Ön például? Hát a különböző médiákból: rádióból, Tv-ből,napilapokból, internetről stb !
    Bizonyára egyetért velem, hogy minden jó valamire, még a média is!