Hozzászólás helyett – Arról a „szent” anyaságról, ami kormányzati fejekben lakozik
(A Föld S. Péter ‘Szüljetek a köpcösnek’ c. írása alatti vitához…)
Beszéljünk az ostobaságról magáról, ami nemcsak a kormányzati intézkedésekből süt, hanem minden megnyilatkozásukból – és aminek a legnagyobb kára, hogy berögzít egy olyan hamis világképet, amiből itt a hozzászólásokból színes körkép bontakozik ki, szinte függetlenül attól, hogy férfi vagy nő írta azokat.
A legújabb aranyköpés: egy ellenzéki képviselő kudarcát azzal magyarázta – hivatalos, helyi lapban! – egy mameluk, hogy az illető ellenzéki impotens: hiszen csak lányai vannak! Engedelmetekkel nem foglalkoznék ezekkel a bodaságokkal – az ember a muslincát is csak elhessenti a dinnyeszelete fölül, nem száll vele vitába, és főképp nem permetezi le méreggel, hogy ezzel a dinnyét is ehetetlenné tegye.
Hanem arról már érdemes lenne beszélgetni, amiről itt Figyelő, Lalika és sokan mások is abajogtak: a „szent nemzeti kötelességről”, meg „áldott anyaságról”. Érdekes, hogy ez a szempont az apasággal kapcsolatban szinte sose merül föl, még a nők részéről sem.
Elvi leszögezések helyett inkább elmesélném, mi indított engem, hogy anya legyek. (Nem a kormány.) Nem kapkodtam el – hála azoknak, akik a családtervezést lehetővé tették -, mert megéltem, hogy mekkora hátrány „sokgyerekes” (pedig csak hárman vagyunk testvérek) családban még a környező szegénységnél is keményebb helyzeteket megélni, mert három pár cipő mindig drágább, mint egy pár. (Más kérdés, hogy megőrülnék, ha a testvéreim is nem tartanának a tenyerükön, és hogy a fiamnak mennyire hiányzik a testvér. A féltestvéreit, meg az unokatestvéreit próbálja pátyolgatni – kevés sikerrel.)
Én hát nagyon „okosan” csak 26 évesen (az én korosztályomban a 26 éves már öregnek számított első gyerekhez), öt éves házassággal a hátunk mögött kezdtem foglalkozni a gyerekvállalással. (Még mindig nem volt lakás, a nagymama egyszobásában éltünk.) Ez is egy hülye szó: gyerekVÁLLALÁS. Szegény gyereknek esze ágában sincs „vállalódni”, az ember saját maga miatt akarja látni az utódát. Meg a párja miatt. Tapasztalataim szerint ezt a legtöbb férfi képtelen fölfogni: hogy nemcsak magamat, őt is szeretném látni a folytatásban. Ezért aztán nagy kényelmesen – ráadásul úgy vélve, hogy ezzel nagyon is megengedő – azt mondja: Te döntöd el. Ezzel a felelősség nagyobbik részét is a nő vállára lőcsölve, még az is, aki aztán „jó apa” lesz: hazaadja a fizetését, és nem veri a nejét, a gyerekét is csak ritkán, és „nevelési célzattal”.
Szóval, döntöttem. Talán sosem voltam olyan boldog, sőt szép(!), mint a várakozás ideje alatt. Én sem szeretem a terhes szót, pedig bizony teher az, nem is kicsi. Nekem a legnehezebb az volt, hogy nem gyújthatok rá – 1974-ben ezt ugyan nem vették még olyan szigorúan, de azért én tudtam, hogy mekkora kárt okozhatok ezzel a jövevénynek. Dolgoztam majdnem az utolsó pillanatig, az összes helyemen. Igaz, a vezetést a Wartburgban vettem át, mert csak abban fért el a hasam a kormány mögött.
Vessetek meg – attól féltem a legjobban, hogy mi lesz, ha nem tudom majd annyira szeretni ezt a várt és tervezett gyermeket, mint az apját. Későbbi tapasztalataim szerint a férfiak az utódaikkal szemben érzett féltékenységükkel nem tudnak mit kezdeni: elvégre mégse ehetik meg az újszülötteiket, mint az oroszlán. Talán ezért is van, hogy – bár sokan tagadják – a lányaikat jobban szeretik, mint a fiaikat. Talán ezért akarja sok apa a fiát erőszakos barommá idomítani.
Eljött a szülés ideje – 1974 decemberében, a népesedési bumm csúcsán. Amikor a fiam a lánya születésekor megkérdezte, hogy az apja jelen volt-e a szüléskor, majdnem felröhögtem. 1974-ben? Egymás hegyén-hátán vajúdtunk, szülőszobán, kórtermekben, meg a folyosókon. Örülhetett, akinek a kórteremben jutott hely, és nem kerülgették a folyosón a szomszédos férfi-osztályra igyekvő látogatók. Még csak az hiányzott volna, hogy ott lábatlankodjanak leendő apák is.
Végülis nagyobb bonyodalom nélkül a világra jött a fiam. Néztem az ordító kis csomagot – és frászt kaptam. Jesszus, ennek nagy, fekete hajzata van, az apja meg szőke, nekem meg vörös a hajam! Én ugyan biztosan tudtam, hogy ki az apja (nem volt választék) – na de ismerjük az ilyenkor szokásos ugratásokat. Végül anyám megnyugtatott: csaknem minden újszülött haja sötét, ezt pár héten belül elhullajtja.
Na, mindegy, legalább nem néger. Bár genetikusok szerint két fehérembernek is lehet néger gyermeke, ha, akár több generációval korábban, valahol besegített a családba egy feketebőrű. És ki tudja, miken mentek keresztül az elődeim a zivataros évtizedek alatt? Az apja ugyan nem volt rasszista, de azért nem biztos, hogy túlélte volna a kapcsolatunk a „baráti” beszólásokat.
Hosszú baba volt a fiam – 53 centi – de rettentő sovány: 8 deka hiányzott a 3 kilóhoz. Félve néztem, amint hosszú ujjacskáin nő a köröm – évekig kidobtam a csirkelábat a húslevesből: nem bírtam nézni, ahogy kinyúlik a fortyogó léből. Gyorsan pótolta a súlyhiányt – ma boldog lenne, ha meg tudna szabadulni úgy 20 kilótól. De sokat dolgozik – ülve, számítógép előtt, és csokoládéfüggő. Viszont nem dohányzik.
Az első négy hónapban azt sem tudtam, hová kapjak, pedig viszonylag racionálisan tudom kezelni a dolgaimat. Mivel a tejem nem volt elég tartalmas, anyatejet kapott. Ezért mindennap elrohanni (bár ezt nagyrészt az apja vállalta magára), a cumisüveget, – később kisfazekat, kistányérat, evőeszközt, poharat, teásüveget -,három, majd négy óránként elmosni, fertőtleníteni. Pelenkát, kisinget, előkét cserélni, mosni, vasalni (nem volt még eldobható pelenka), sétálni vinni, ahhoz átöltöztetni, aztán vissza. Közben magunknak is kellene valamit enni – akkoriban a vásárlás sem volt egyszerű teljesítmény -, nekünk is kell tiszta ruha, fel kell mosni a konyhát – fürdetés után a szobát is, mert fürdőszobánk nem volt. Hallgatni nagymama kifogásait, amik között az volt a legszebb, hogy azért főzöm a pelenkát, mert tudom, hogy neki árt gőz, és akkor a miénk lehet „a lakás”. (Ezért lett korán, már 1975-ben automata mosógépünk, amire viszont az anyám jegyezte meg, hogy nem csoda, hogy sosincs pénzünk, ha ilyen luxusra dobáljuk ki. Ő még teknőben súrolta hármunk pelenkáit…)
A legrosszabb mégis az örökös aggodalom volt, ami miatt öt hónap alatt sikerült leadnom azt az extrém 29 kilót, ami a várakozás ideje alatt fölrakódott. Uramisten, sír! Miért sír, hogyan sír? Most meg miért nem sír?!
Szégyelltem, hogy öklendezek a teli pelenka fölött, hogy viszolygok a koszmótól, amit a fejecskéjéről kellett óvatosan ledörzsölni puha, olajos ronggyal. A legszebb órák a fürdetés órái voltak. Szó szerint órái: mert ekkor lehetett kicsit beszélgetni vele, miközben az ortopédus útmutatása szerint tornáztattam. Fürdés után öltözés, vacsora – ami után gyakran újabb átöltözés következett.
Az apja nagyon jó férj volt és barát – de ilyen szempontból csapnivaló apa. Egyszerűen nem mert hozzányúlni a csecsemőhöz (én se nagyon, de valakinek mégiscsak muszáj volt), szándékosan nem jegyezte meg, hogy merre vannak a pelenkák, krémek, nehogy neki kelljen ugrani. Inkább elvállalta a harmadik mellékmelót is, és hát persze, kellett a pénz, nagyonis. Én is viszonylag hamar (a gyerek 10 hónapos korában) munkába álltam: és lelkiismeret furdalásom lett ettől is. Mert hallatlanul élveztem, sőt, pihentető volt, hogy a munkahelyemen felnőtt szót hallhattam, csinálhattam, ami érdekelt, amit szerettem.
Nem szeretem eléggé a gyerekemet? Miféle anya vagyok én?
Hát ennyit arról az „áldott” anyaságról, meg mindenféle fennkölt nemzeti maszlagról.
(Fotó: Rátesi Margit, férje és fia – 1975)
Hogy végülis megérte? Nem tudom, hiszen nem tudom, milyen gyermek nélkül élni. Talán mégsem vagyok nagyon csapnivaló anya. Igaz, ha hazajön, hiába kutat a fridzsiderben: nem nagyon talál eldugott finomságokat. Ráadásul vega, én meg makacs húsevő maradtam. Utálja, hogy dohányzom, én meg nehezen viselem, hogyha itthon van, nem gyújtok rá. Mindennap felhív, mert azóta aggódik, amióta pár éve egyszer ájultan talált, amit egy hetes kóma követett, bizonyos infarktus nevű illető miatt. Nem engedett el Szibériába (ahol kamaszkorom óta szeretnék körülnézni), de eljött velem két hétig csavarogni Izlandon. Felhorgadok, ha a „javamat akarja”, de nekem sincs annál jobb érzés, mint amikor megjelenik: olyan régen nem dumáltunk már…. A szememre veti, hogy nem aggódom eléggé érte – holott, azért nem beszélek erről, mert nem akarom, hogy végképp elanyátlanodjon: inkább arra biztatom: bízzon jobban magában, nemcsak okos és jó, hanem erős is. Néha panaszkodik a feleségére, akkor kénytelen vagyok erőteljesen megvédeni az unokám anyukáját – bár én is tudnék egy-két dolgot. Naná, hogy akkor megint én vagyok a hibás, hogy nem neki adok igazat.
Hááát, így valahogy az a szentséges anyaság…
Rátesi Margit
11:37 de.
Koszonjuk a kiegeszitest, ami a maga nemeben majdnem hogy nem is mutatja annyira „szatirikusnak” FSP „egy perceset”
Mivel a gyermekvallalas, gyerekneveles tele van a valosagban is sok ketseggel, kuzdessel, buktatoval, es bizony mindenfele nehezseggel.
Persze csakis az örömei utan.
Meg akkor is ha esetemben az anyuka mar az elso fiamtol kezdve szivesen hagyta a pelenkazast is ram.
Persze dolgoztunk mind a ketten.
Mivel en „egyke” voltam, es nem ereztem annyira jol magam testver nelkul, osszehoztuk a negy gyereket. Felesegemtol meg is kaptam sokszor a fejmosast, de vegul is meg ma sem „panaszkodhat alakjara” amitol sok nö – mondjuk ki ebben is az igazat – bizony fél.
Igy ma ifjabb tarssal éli életét.
Ahany gyerek, annyi uj elet, annyi kulonfele csalad, es ez igy jó.
En a csaladsegitesi akciokat egyetlen egy kormanytol sem vitatom el, ami viszont arcot pirito az az, hogyha ezt alantas celokra valtja at.
Egy orszag akkor gazdag, ha polgarai nem nyomorognak. Egy orszag akkor boldog, ha a polgarai megelegedettek.
Egy orszag akkor fejlett, ha a polgarai kepzettek, innovativak.
Ezek mind csak egyuttesen kepesek mukodni.
Viszont egy ilyen orszagban nincs megosztas, szoba se johet rasszizmus, kilatastalansag, felelem a jelentol, jovotol.
Egy ilyen orszagban a fiatalok orommel terveznek jovot, gyerekeket akarnak, mert a gyerek aki kiteljeseti az elet ertelmet!
12:13 du.
@ Rátési Margit
Kezdeném egy kérdéssel; ugye Te itt most nem szatírázol, hanem komoly vagy?
Na, akkor talán erről beszéljünk egy kicsit. „Hanem arról már érdemes lenne beszélgetni, amiről itt Figyelő, Lalika és sokan mások is abajogtak: a “szent nemzeti kötelességről”, meg “áldott anyaságról”.
Lehet hogy a Te prolifériádban abajognak azok akik kifogásolják az anyák mint általános társadalmi osztály FSP általi mocskos és megmagyarázhatatlan megsértését, de ezzel csak önmagadat értékelted (le).
Miután elárultad, hogy Te is Anya vagy megkíméllek attól a kellemetlen élménytől, hogy besoroljalak azok közé az ocsmány ganajok közé, akik megvédték FSP-t. Pedig Te is rászolgáltál a hozzászólásoddal.
12:20 du.
Szep osszefoglalo az anyasagrol. A gurcoles mindennapjai , ami nelkul viszont nem sok ertelme van elni. Foldi S. Peter cikke valoban lejaratta az anyasag szot. Megalazoan irt az anyak gyermekvallalasarol , a Miniszterelnokot is felremagyarazta, hiszen, ha valoban fogy a nemzetunk akkor , tenyleg jobb odafigyelni es az anyak helyzetet jobba tenni, hogy mindenki ne kilatastalansagot lasson a jovojeben, hanem ertelmet abban, hogy utodokat szuljon es tobbet mint amennyien vannak a csaladban az anya es az apa helyett is legyen egy egy gyermek es meg egy , hogy tobben legyunk magyarok, ne idegenek jojjenek be az orszagba es valoban eleg a migransokbol, hiszen mndenhol csak bajt okoznak. Hatha 2022 ben visszacsatoljak majd az elcsatolt teruleteket is, mert most mindenki errol beszel otthon es ujra szep nagy Magyarorszag leszunk .
12:54 du.
Valaki meg tudna nekem mondani mi az a proliferia? Mert egyetlen szotarban sem talalom. Egyszeruen nincs es kesz:-)) prolifera : burjánzásának, proliferia, ilyen nincs:-)) lalika…
1:09 du.
Margit, minden beírásodról süt a pesszimizmus, a rosszkedv, a sikertelenség, a keserűség, szerintem is a neveltetésed lehet az oka a világlátásodnak, meg hát a hűtlen Pártod is csúnyán becsapott.
Velem minden nap a legszebb dolgok történnek, nem győzök hálát adni a Jóistennek a családomért, a barátaimért, az egészségemért.
A gyermek, mint a létezés legnagyobb fantasztikuma – erre te tíz hónapos baba mellett elmentél pénzt keresni. A mi családunkban az édesanyukák a családért éltek, nem a pénznek, a karriernek, munkahelynek, ezeket a könnyed dolgokat rábízták a fiúkra.
1:10 du.
Kedves Margit,
Elvezettel olvastam az irasodat, oszintenek latszik. Sajnalom, hogy fiadnak nincs testvere, de most mar ez mellekes.. Tobbszor itam, hogy nekem 4 van, egyszeruen azert, mert a kuretban, a muvi elvetelben nem hiszek, sot gyilkossagnak talalom.
A negy gyeerk, mindig „rosszkor” jott, mert nehezn eltunk mint uj Kanadasok . Penz, allas , lakas nem volt. Az elsovel terhes lettem egy angol ur hazaban, aki , mint „magyar menekultet” befogadott. Addig cseledkedtem a kornyezo csaladoknal. Annyit mondhatok, hogy az eletunk javulsnak indult es ferjem es en rendes allasokhoz jutottunk. Az elso gyermekemmel egy rangos, aryhazban dolgoztam, mint adminisztrator, mikor a hasam noni kezdett. Fonokom, nem orult ennek, de fantasztikus baba holmit kaptam toluk vegul is. Mikor a harmadikkal terhes voltam egy konyv uzletben dolgoztam, ahol utolso percig helytallta, Szerencsere Anyamat kihozattam es o vette at a baba vigyazast. Ma, oregsegemre, mindegyik valami formaban segit engem, van aki renszeres penz kuldemennyel, van aki csak emberileg tamogat. A mai faiataloknak, elore is kene gondolni, nem csak a jelenre. MIndenki megoregszik, ha nem hal meg korabban.
Bizony, akkor viszont szuksegem van minden fele segitsegre.
Olvasom, hogy az europai politika milyen gyerek ellenes. Nincs gyerek mostanaban. Megbanjak majd, az biztos, mikor egyedul maradnak a nok, gyerek nelkul.
1:18 du.
charlie
abbol melyik betut nem erted hogy nem a gyerekvallalas a feltetel csupan, hanem az is -(es ez egyaltalan nem utolso szempont!)- hogy ki es foleg mibol fogja eltartani azt a gyereket!! plane ha tobbrol lenne szo!! te fedezed majd a koltsegeket?? Nem??, no akkor KUSS!!! mert a kormanyod magasrol szarik ra amig meg van mit honnet ellopniuk!!
1:42 du.
Lalika: FSP nem az anyákat (akik nem társadalmi osztály, de ez mindegy most), hanem azokat a tisztességtelen és álszent marhákat csúfolta ki, akik azt hiszik, hogy üres frázisokkal, meg hülye bölcselmekkel kell az anyákat (vagy bárkit) megtisztelni. Tapasztalataim szerint ezt nemcsak a „prolifériákban” (az mi?), hanem írni olvasni tudók körében is így van.
jobak gyula – ok, legyen Julius. Amúgy jól vagy? Ahogy a dolgok állnak, szerintem a szlovákiai, meg romániai magyarok is kikérnék maguknak, hogy egy irigy, korlátolt, szűkkeblű – vagyis illiberális – diktatúrához „csatolják”őket. Szívesebben maradnának Európában. (Kitől várod a „csatolást?)
1:43 du.
Julius jobak
2018 április 25
12:54 du.
proliferare (latin) sokszorozódás, szaporodás a proletár ennek deriváltja, azaz a tőkések lekicsinylőleg csak szaporodványnak híjják a melóst aki a létüket a tenyerén tarcsa (nem kis nagy )
proliferare
pro·li·fe·rà·re/
intransitivo
1.
In biologia, riprodursi per proliferazione.
2.
estens.
Riprodursi abbondantemente e rapidamente.
„pochi animali proliferano come i conigli”
transitivo
1.
produrre in grande quantità.
Translate proliferare to
verb
1. proliferate
1:51 du.
Jobák:
Proliféria:
Lalicsicska által kreált szó.
Jelentése:Prolik által lakott külvárosi körzet.
Lalicsicska újabb (ál)-cizellált sértegetéseinek egyike.
Amugy tök jó volt Föld S cikke.
Az egy irónikus dolog volt Julius.
Egy karcolat.Sajnos a mai magyar belpolitikai
helyzetet csak ilyen szatírák révén lehet jól érzékeltetni.
Próbálj meg olvasni a sorok között (is)
Azthittem a rendszerváltás után már nem lesz szükség ilyesmire
De tévedtem.
A csatornából feljöttek a
Lalikák meg Charlie.-k és Szikszaik.
1:52 du.
Bar-Lev:
De hisz jól tudod:
Az SS is fenntartott egy
Birodalmi Gyermek-gyárat anno.
Eredmény: félhülyék kerültek ki belőle.
Megtennéd hogy elmagyaráznád a tudatlanoknak mi volt az?
1:54 du.
barlev a magyarok gyermekvállalással kapcsolatos polémiáját szerintem hagyd meg nekünk, szólunk ha önzetlen jótanácsaidra rászorultunk.
1:55 du.
Édesanyámnak
Drága édesanyám, köszönöm, hogy megszülethettem,
Az élet egy kincs, ezért ezt neked soha nem feledem!
Köszönöm, hogy felneveltél, értem mindent megtettél,
Pelenkáztál, babusgattál és önfeledten szerettél!
Ha beteg voltam ott virrasztottál mindig fölöttem,
Borogattál, lázat mértél és aggódtál érettem!
Ha kellett játszottál, együtt sírtál velem,
Óvtál, tanítottál, figyelmeztettél kedvesen,
Édesanyám köszönöm, hogy szereted a barátaim,
Elnézed nekem morcos, duzzogó napjaim.
Köszönöm, hogy segítesz mindenben, ha kell,
És törődsz velem nagy, nagy szeretettel!
Édes drága jó anyám, ezt nem lehet megköszönni,
Bocsáss meg, de ezt nem tudom neked soha visszaadni!
Egy dolog van a földön, mit elégszer köszönni nem lehet,
Ez pedig nem más, mint az anyai szeretet!
De hagy próbáljalak meg én most, ha kell ápolni,
Az ágyad fölött, ha beteg vagy én fogok virrasztani.
Ezentúl én foglak mindenben segíteni téged,
És mostantól hagy aggódjak én is érted!
Hagy próbáljam meg visszaadni a sok jót,
Szeretetet, kedvességet a sok szép szót!
Az én érzéseim feléd szeretettel teli
és soha nem lesz halvány,
Mert szeretlek, büszke vagyok rád
és köszönöm, hogy te vagy az Édesanyám!
1:58 du.
Margit:
Te nagyon jó ember vagy…
2:34 du.
bar-lev 2018 április 25 1:18 du.
„mert a kormanyod magasrol szarik ra amig meg van mit honnet ellopniuk”
Nem mintha vitatkozni akarnék Veled, mert ahogy olvasom a válaszaidat azokból hiányzik az udvariasságnak még a látszata is, de azt azért tisztelettel megkérdezném, hogy Te mikor jöttél volna a világra ha az Édesanyád is azt várta volna, hogy a kormány tartson el.
2:47 du.
Nos,az én történetem erősebb. Szülés után öt hónappal már újra dolgoztam – miközben már megint három hónapos várandós voltam. A fiamat akkor még nap közben a nevelőanyám gondozta, nagy örömmel. Akkor még náluk laktunk az egyik szobában. Így terveztük, hogy minél hamarabb túlessek a dolog nehezén. Befejeztem a szülés miatt félbehagyott mérést, ledokumentáltam, aztán újra szültem. A pelenkatermést megdupláztuk. Aztán otthon maradtam másfél évig. Közben nagy nehezen lakást vásároltunk – de én nem kaptam semmiféle kedvezményt pénzben, apám segített, mert ő fogorvosként jól keresett.
Hát igen, tudják a férfiak, mitől döglik a légy. Egy kis „dolgozó”, egy kis fontoskodás, munka hőse, ilyesmi… De otthon lenni egy-két gyerekkel, mindenre odafigyelni, minden szükséges dolgot időben megcsinálni, na, az a meló, és ráadásul kész lebutítás. Hát én pontosan tudom, mi a különbség. Szerencsémre a férjem szívesen foglalkozott a gyerekekkel, a háztartást meg hanyagoltuk, amennyire lehetett…
Hát így…
3:40 du.
Charlie! Nem vagyok pesszimista, sem keserű – inkább csak reális. Örülhetsz,hogy nálatok elég volt egy fizetés: de mint írtam, mi öten egy szoba-konyhás lakásban laktunk, oda még egy ágy se fért volna be nekünk. A férjem nagymamájának volt egy „nagy” 32 nm-es félkomfortos lakása, ő fogadott be minket. Hat évig éltünk együtt – nem volt egyszerű. Ezért minden erőnkkel lakásra hajtottunk. (Ja, a pártomnak ehhez semmi köze, ráadásul jól is szerepelt a választásoon.)
Figyelő! Édesanyám nekem is sokat segített. ezért pl. amikor megkaptam első nívódíjamat a szakmában, befizettem azt neki egy adriai nyaralásra, mert ő még nem látta a tengert. (Apukám már beteg volt, nem tudott volna utazni, rá mi, testvérek vigyáztunk felváltva, amíg Anyu nyaralt.)
Talán az ilyen korülményekre gondolt szegény lalika, amikor „prolifériáról” beszélt.
3:45 du.
Lalicsicska
2018 április 25
2:34 du.
Mi meg rád szarunk itten.
Nem magasról ám. DD
Toronymagasról!
3:46 du.
charlie
2018 április 25
1:54 du.
Hát..hogyha NEKTEK
náciknak hagytuk volna meg
a gyermekekkel kapcsolatos problémákat,
már rég kipusztult volna a Földról a magyar.
3:51 du.
Pontosan az ilyen temak hozzak a napnal a vilagosabban a felszinre a latszatra, a kornyezetukben amugy biztosan „uriemberekkent” viselkedo nehany megnevezhetetlen alak valos énjét.
Már reklamaltam, hogy tenyleg mindenki aki lehetoseget kap a hozzaszolasra igenis mutatkozzon be. Ne bujkaljon el valami alarc moge.
De igy megis sokkal jobb. Igy ki merik teregetni a szennyest.
Ezek nem hozzaszolok, hanem provokatorok.
Csarli, meg valami lacifaca.
4:06 du.
Keddves Alma szerencses voltal. Sajnos az en ferjem ki sem ment a konyhaba, nem hogy segitsen. Oszinten, a negy gyerek Anyam segitsegevel volt lehetseges. Persze o elvezte is az unokakat.
5:12 du.
Lalika
kivancsisagod kielegitendo,;- en fiam 1926-ban Ungvaron szulettem!! akkoriban errol a gyerekmaniarol szo se esett sehol!!
5:22 du.
Geyza
asszem te a LEBENSBORN INSTITUT-rol szeretnel hallani ahol a megszallt teruletekrol es a fanatizalt nemet lanyokbol toborzott „szulo gepek” laktak akik kotelesek voltak kizarolag arja nemet SS-ekkel fekudni kimondottan gyerekgyartas celjabol!
azokat a babakat aklik barmely oknal fogva nem feleltek meg az elvarasoknak, egyszeruen megoltek es tomegsirba temettek!!
a lebensborn-t kozvetlenul az SS iranyitotta szemelyesen Himmler utasitasara!!
ezekbol volt nemetorszagban 6, franciaorszagban 2, lengyel teruleten 2, es a baltikumban 4 ilyen gyerekuzem!!
nemet gyozelem eseten itt szandekoztak „gyumolcsoztetni” peldaul a dr Mengele fele ikerkutatasok ereddmenyeit amiket ikreken vegzett-(ki irtva ezernyi zsido es cigany ikret hozza)-az Auschwitz-i 11-es block-ban!!
ezeknek a „kutatasoknak” semminemu tudomanyos eredmenye erteke NEM volt!! csupan kielegitettek Mengele szadista altudomanyos vagyait!!
5:25 du.
-es azok aki a „kiadott parancs vegrehajtasa”-ra hivatkoztak, alljon itt egy teny!!
volt ott a juden rampan egy SS orvos aki megtadata a szelekciokban valo reszvetelt!! ugyhivtak Dr Munch!!
neki ebbol semmifele baja lefokozasa vagy barmi mas nem tortent!!
vagyis igenis volt lehetsoeg minden retorzio nelkul az „olyan” parancs megtagadasara!!
6:45 du.
Lalicsicskával pediglen udvariaskodni szükségtelen.
Az ember ne nézze emberszámba a csicskákat.
Ő már itt a játékszerünk.
Mert idióta szegény.
Hagyja magát.
6:49 du.
Bar-Lev:
De azt olvastam
-talán Ota Kraus.-nál-
Hogy akiket felneveltek ezek közül,nem voltak normálisak.
SS katonákat neveltek belőlük, úgy hogy szoptatás vége felé elvették őket az anyjuktól.
Hát kb. effele tendálunk mi is most.
Ezért nyammognak a nácik.
Ha bárki is kritizálja undorító törekvéseiket.
8:11 du.
Lányom egyik legkobb barátnőjének az apja volt egy ilyen, a németek által „tenyésztett” gyermek. Soha nem tudott napirendre térni fölötte, egész életére rányomta a bélyeget. És ráadásul persze a saját családja, feleége és két lánya is szenvedett tőle. Nem köszönte, köszönhette meg az életét senkinek, viszont átkozhatta a program kitalálóját.
8:38 du.
CHARLEY;
Az nagyon szep es tisztesseges megemlekezes volt !!!
8:43 du.
A LEBENSBORN celja nem az SS tisztek nemi kielegitesere volt tervezve, hanem hogy tobb es tobb agyutolteleket produlaljanak.
Nagyban ment az fokent mint Norvegiaban, ahol szegeny „szoke-kekeszemu-laeanyokat” toboroztak azon celbol.
De az ment hasonlo celokbol az u.n. „Csaladi-potlek-fizets” is.
Semi hodito hatalom nem akart ugy jarni mint a Romai Birodalom, hogy a vegen a „rabszolgakat” kellet besorozni harcolni a haboruikban.
8:58 du.
talkalom;
Igen oszinte beszamolo sajat csaladi eleterol.
Csupan egyetlen dolgot nem erintett. Mi koze, ill. joga lehetne az allamhatalomnak, inkabb a kormanynak a lakosaga magan ugyeibe bevatkozni.
Mondhatnank, inkabb kihasznalni a lakossag,ill.polgarai leg-egyenibb sajat eletenek a hatarozatait ?
A „reprodukacio” a masodik leg-erosebb osztone minden szerves lenyeknek.
Mivel biologiai arra nem igen gondol eretelmesen a kora-kezdeteben.
Akkor az csupan a tudatlansagbol tortenik.
De a 30-as evekben inkabb erosen jelenik meg.
Sokan, felre-teszik annak otletet az egyeni karrier eloterjesztese celjabol. Neha, csak akkor ebrednek fel az osztonos esetre amikor mar igen keso is lenne szulonek lenni.
P.S.
Oroszlanok NEM olik meg utodaikat !
Csupan az esetben tortenik amikor a nosteny-csorda egy uj-kant fogad el a csorda „Alpha-male” kan-vezerenek, az megoli az elobbi kan-altal nemzet baba-oroszlanokat.
A szakertok allitasa az biologiai-kovetelmenyuk.
Hasonloan a sasok eseteben. Amely ket-tojast kelt-ki.De az elso szulott, az erosebb, kinyomja feszekbol a gyengebb testveret. Az is a biologiai, az erosebb-eletbenmaradasa, a faj-biztositasa. A biologiai mukodes kegyetlen.
Hasonloan volt reg az emberi faj eseten is.
Sok babat szultek, de a gyengebbek elpusztultak hamar.
Tobb allatafajok eseten az anya elhagya a gyenge, letkeptelen utodojat.
10:51 du.
bar-lev 2018 április 25 5:12 du.
Hát éppen ez a lényeg, hogy a szüleid nem a kormánytól várták, hogy eltartsa a családotokat, hanem a maguk erejéből vagy a zsidó közösség segítségével, megteremtették az élethez szükséges javakat. Most meg a sok nyivákoló inkább eltűrné, hogy idegen földről hozzák be az utánpótlást, miközben olyan idióták, mint a FSP az anyákkal szatiráskodik (de lehet hogy szatíroskodik).
2:03 de.
Szokás szerint gőze sincs miről is hablatoyl a csüngő hasú!!!
http://nepszava.hu/cikk/1158401-orban-viktor-es-a-nok/
2:04 de.
Szokás szerint gőze sincs miről is hablatoyl a csüngő hasú!!!
http://nepszava.hu/cikk/1158401-orban-viktor-es-a-nok/
3:27 de.
Lalika
latom egy kurva betut se ertettel!!
csak szajkozod a hulyesegeidet!!
a mai orbani magyarorszag es az 1926-os karpatalja ketto teljesen kulonallo valami!! NINCS „osszehasopnlitasi alap” gyerekvallalas teren,mùar csak azert sem mert nalunk a hitkozseg -(akkoriban!!!!!!)-gondoskodott arrol hogy sem az anyuka sem a baba ne szenvedjen hianyt semmiben!
az orban kormany el lehetetleniti a gyerek vallalast is a hulyebbnel alavalobb torvenyeivel!
3:33 de.
Geyza
a szuletett babaknak csak igen kis hanyada kerult a „deutsche pimpf” ala! ez a Hitler Jugend eloszobaja volt, mint ma egy bentlakasos bolcsode!
az anya akitol elvettek a szoptatas utan a babat mar keszen kellett hogy legyen ujabb szulesre!! ezek szigoruan elo voltak irva a lebensborn-ban!!
az amit a „bendeguz-stb” megkiserel ebbe-(is! kerdes nelkul!!)-belepozani azt hagyd el!! nem ert hozza,jobban mondva ehhez sem!!
„ota kraus”-nal negezen mert o es erich kulka csak par soros emlitest tesz rola a „halalgyar” c konyvukben
4:16 de.
Megint a beszélgetés az érdekesebb. A személyességgel tulajdonképpen azt szerettem volna kiprovokálni belőletek, hogy valójában mit gondoltok erről a fontos, mindannyiunk életét befolyásoló szülőségről. Szerintetek mi az, amit a gyermeket nevelő joggal elvárhat a közösségtől, és mi az, amit semmiképpen nem háríthat másra.
A naturális részletek felnagyításával inkább ironizálni szerettem volna, mint keseregni. Na, ugye, mennyire nehéz ennek a műfajnak minden ága? (Szegény Lalika még mindig azon tipródik, hogy FSP az anyákat csúfolta, holott éppen ellenkezőleg.)
Charlie meghatóan esetlen szavai igen jól hatnak egy anyáknapi köszöntőben. És, bár nincs kétségem afelől, hogy Charlie-ra nemcsak ünnepi alkalmakkor számíthat az édesanyja, mégis van az egészben valami hamisság. Ez a „hála” motívum zavar – szerintem az ember nem azért lesz szülő,mert „életet akar adni valakinek, hanem saját maga miatt. Éppen ezért a gyermek nem a szülőjének tartozik hálával: csak a saját gyermekének tudja továbbadni mindazt, amit a szüleitől kapott.
Anyának lenni szerintem egy eszméletlenül érdekes kaland – ami persze fáradsággal is jár, ugyanakkor nem szabad kimaradni belőle. Naná, hogy az ember elfogult (ennyi jár neki a fáradságok fejében) Én is azt mondom, hogy a fiam azt, hogy mindig szívesen és könnyen tanult, azt tőlem örökölte, a gyakran nehezen viselhető, fellobbanó, szangvinikus habitusát meg az apjától. (Tisztelet a menyemnek, hogy viseli.)
Főként a férfiolvasóktól azt kérdezem: és apának lenni? Az milyen? Ha meg tudjátok állni, hagyjátok az olyan hülyeségeket, minthogy „az idegenek ellenében”.
4:31 de.
Lalika
2018 április 25
10:51 du.
Te is a világ csodája vagy azért.
A kedves mama kiszült egy szardarabkát
akiből egy ilyen beszélni tudó kongloremátum lett.
4:35 de.
Judithka:
Pontosan.
A bajok akkor kezdődnek
mikor egy Állam (nagybetúvel)
pofátlanul rátenyerel az emberek magánügyeire.
hogy mikor szüljenek, miért szüljenek, mit tanuljanak,
mit gondoljanak.Nézd meg ezt a sok diktatura pártit itten.
Mekora sivalkodást csaptak a téma körül.Belepofáznak mindenbe.
4:35 de.
Alma és talalom írásaiból is látszik, hogy a lakáshiány is csökkenti a gyerekvállalási kedvet, bizonyos kulturális szint fölött.
Manapság a középosztálybeli fiatalok méregdrága albérletben, méregdrága hitelből vett lakásban laknak vagy külföldre mennek. (Akit nem tud a családja segíteni.)
A középosztály alatti és feletti rétegeket nem érinti negatívan a lakáskérdés a szülési szempontból.
Más. Szerintem ritkaság, hogy t. szerző 1975-ben automata mosógéppel rendelkezett. Szerintem a legtöbb, átlagos háztartásban forgótárcsás Hajdu mosógép és centrifuga volt. Pelenkák mosására az is kiváló. Főleg, ahol nem volt vezetékes víz a házban, ami azért hetvenes években még előfordulhatott.
4:36 de.
Bendeguz79
2018 április 25
8:43 du.
milenne ha egyszer
nem makognál hozzá ahhoz
amiről halvány lila fingásod sincsen
4:40 de.
Megvilágosodásom támadt:
Bendegúz azért van itt hogy
ÁLLANDÓAN vakvágányra terelje a társalgást.
A naívak meg belemennek a vele való értelmetlen,végtelen
iszapbirkózásba.Közben a társalgás elsikkad.Ez neki a dolga.
6:01 de.
Végtelen szomoruság tölt el, amikor ilyen FSP féle embertelen irományokat olvasok (amin persze az identitást tévesztettek mint a hülyék heherésznek). Van aki megelégszik egy helyes kiskutyussal…Van akinek csak az egyke jut, ez is magánügy, emögött nehéz sorsok huzódhatnak. – De nincs annál szebb, mikor egy ötvenéves nagypapa tisztába rakja a párhónapos kis lurkót, popsikenőcsöz…. majd látja, hogy a kis töki hálásan rámosolyog. Majd értesül az esti vacsoránál az ügyeletes további menyektől, hogy „ne dolgozd magad túl Pistabá, mert jövőre tripla munkád lesz majd !” Ezek is értékek, ha esetleg nem európai értékek is, mert az a migránsok dolga…!
8:24 de.
NAGY István
2018 április 26
6:01 de.
Minket is szomorúsággal tölt el az,
hogy TE azért jársz csak ide hogy feljelntsél minket
Szar Rákosista házmester tempó ez.Nem gondolod?
Nézz a tükörbe
8:59 de.
Geyza! kGondolod, hogy érdekel valakti Budapesten, hgy avlaki Torontóbol kikről jelent és mit?? Na, neee!!! Ez legfeljebb a humor forrása lehet!!!!!
9:08 de.
Geyza
2018 április 26
4:40 de.
Megvilágosodásom támadt:
Bendegúz azért van itt hogy
ÁLLANDÓAN vakvágányra terelje a társalgást.
A naívak meg belemennek a vele való értelmetlen,végtelen
iszapbirkózásba.Közben a társalgás elsikkad.Ez neki a dolga.
________________________
Émmeg aszittem, szülni szeretne, és tanácsot akar kérni…
9:10 de.
Már éppen el akartam magyarázni, hogyan kell nagy levegőt venni, aztán hasizommal nyomni…
9:13 de.
1. Geyza! Hagyd békén a házmestereket! (Mint tudod, anyukám házmesterként dolgozott: épp amiatt, hogy mellettünk lehessen.)
HL! A szövegértési nehézségeid elragadóak. Épp azért volt korán automata mosógépünk, mert a nagymama, akinek a lakásában együtt laktunk, csapdosta hozzám a fazekat, mert szerinte azért főztem a pelenkát hagyományosan, hogy a gőzzel őt kiirtsam, és miénk lehessen a lakás. Az automatából meg nem jön ki a gőz – hát vettünk részletre egy automatát. Világos? (Rendes fizetésünk volt, bár egy lakás árához reménytelen.)
9:51 de.
Krokusz:
Há tudhatom én?
Nem állíthatok minden
IP cim mellé közlekedési rendőrt..
/P Howard után szabadon/
9:52 de.
Alma :
DDDDDDDDDDDDDDDDD
DDDDDDDDDDDDDDDDD
DDDDDDDDDDDDDDDDD
DDDDDDDDDDDDDDDDD
9:53 de.
Talalom:
IGGENNISSSSS DD
9:55 de.
Neocharlie
2018 április 25
1:09 du.
NEKED miközöd van a gyermekekhez?
Ha azok nem a tieid?
Undorítóak vagytok
A nácikra jellemző hogy jogot formálnak
MINDENRE amihez amúgy semmi közük.
10:40 de.
talalom
hat pedig tetszik vagy sem a GESTAPO igy mukodott!!!!
gauleiter,-kreisleiter,-blockleiter,und hauswart!! ez utobbi a hazmester!!
11:38 de.
Pfuj de utalom ezt a hitlert meg a nacikat, nem ertem miert nem oltek meg hamarabb? Hogy lehet, hogy egy ilyen elmebeteg barom kiirtson 6 millio embert. Hogy lehettek ennyire birkak azok akik hagytak, hogy gyerekekkel kiserletezzen? Elvenni picurka gyerekeket az anyjuktol? Hat ezt sosem fogom megerteni, krokusz ilyen cikket tobbet ne tegyel be , mert hanyingert kaptam tole es foleg a hozzaszolasoktol. Lehet a tobbiek el sem olvastak, mert senki nem reagalt ra. Charlie Te nagyon hulye vagy, hogy nem erted meg, hogy Margit azert ment el dolgozni, mert keves volt a penzuk es nem tehetett mast? Neked biztosan jo emberek laktak az utcatokban, hogy a gyerekeidnek adtak enni ha sirtak az ehsegtol. Nem hiszem el, hogy mindig boldog vagy.
Visszaterve a periferia szora, mert gondolom Lalika ezt akarta hasznalni, akkor minden nagy ember aki szegenysegben elt proli a neve? Ja es az internet a you tube tele van olyan videokkal, hogy 2022 ben ujra nagy Magyarorszag leszunk.
Orban Viktort meg nem hallottam se csunyan beszelni se azt, hogy nem tiszteli a noket. O nem nezi le az anyakat , hanem segiteni akarja oket, hogy vallaljanak tobb gyereket. Tovabbra is Fold s Peter cikket undoritonak talalom. Biztosan hianyos lehet a szovegertesem, bar azt rogton megjegyeztem Geyza a bort higitva issza:-)))) 1 deci bort harom deci rummal:-)))) ha talalkozunk meghivak egy ilyen borra Geyza:-)))
11:56 de.
A temahoz meg, Nem szabad egy dolgot elfelejteni, hogy Budapesten a lakashiany miatt volt csak keves gyerek anno, ahogy felejbb is irtak. Rendszerint a nagyszulok lakasaban eltek a fiatalok igen szukos korulmenyek kozott. Persze, hogy meggondoltak, hogy legyen e gyerek, vagy nem.
A masik ok meg az volt, hogy a felesegnek is dolgoznia kellett, hogy meg tudjanak elni.
Sajnos, kesobb, mikor a lakashiany javulni kezdett, akkor elterjedt Eusopaban is, a gyerek nelkuliseg, vagy csak az egyke divat.. Na, meg a szabadsag erzete ,hogy vegre utazni is tudtak a fiatalok, mert a hatarok is megnyiltak.
12:56 du.
Jobak:
A „háromdeci rum” egy idézet volt egy Rejtő regényből 😀
Orbán-kérdés:
háát..hidd el szép szavakkal sokkal jobban lehet ártani mint holmi bammegelésekkel.Ha megfelelő pozícióban van az illető.
Himmlerről pl. azt tartják hogy soha egy hangos szó el nem hagyta ajkait, művelt, kulturált művészet-kedvelő és pártoló, operabarát ember volt.
12:59 du.
talalom, anyukám -szegény, már rég meghalt – szülés után hat évig volt otthon velem és az öcsémmel, csak apám dolgozott. Nem kellett napköziben maradnom, rohantam haza a suliból, és mentünk a játszótérre – Köztársaság téri ijesztő „elesett mártír emlékmű” után hinták, focipályák voltak. Mi az öcsémmel kijátszottuk magunkat, anyukám eltrécselt a többi anyukával.
Délután izgulva vártuk aput haza a munkából, szerintem szuper világ volt.
…………
Talán ez a példa vezetett, amikor vidékre nősülve, nem engedtem a gyors egymásután született fiúk mellett dolgozni menni az asszonykámat, aki cserébe stabil és örömteli légkört teremtett kicsinyke otthonunkban, olyat aminél szebbet, vonzóbbat a mai napig nem találtam.
A gyerekek nevelése sem volt gond, mindkettő fiú anyukájuk szerethető természetét örökölte, családi ebédkor nagyon jó, hogy csak egyedüli hebrencsként onthatom az észt, nincs még a menyeim közt sem, aki „leoltaná bennem a vitakedvet”. (ezért irigylem Hazai Lámpa apósát, remélem tudja milyen ragyogó kincs él a közelében)
A két unokám közül a nagyobbikban – hat éves – látok rám utaló géneket, csiszolom is a feleselni tudását, a nagymama meg a fakanállal fenyeget mindkettőnket, amiért cserébe körbepuszilgatjuk.
Nagyon szerencsés embernek érzem magam, a gondviselés és az őrangyalom hibátlanul végzi a dolgát.
1:08 du.
Apa lettem
Egy borús, hideg őszi hajnalon
felrázott álmomból az angyalom.
Zavaromban magamhoz se tértem,
és bevallom, egy kicsikét féltem.
„Mi lesz most? Hogyan élünk ezután?”
Bár izgatott voltam, de még bután.
Egy csecsemő a nejem karjában,
mint liliom a falu tavában.
„Ki lehet ő?” Én még fel se fogtam,
miközben anyjának vizet hoztam,
ki megviseltnek, fáradtnak hatott,
mert gyermekünknek életet adott.
Gyűrött pongyolában ült az ágyon
büszkeséggel szemében a párom.
Csak zavartan simítom a haját,
remeg az ajkam, várom a szavát.
„Ő a fiunk! Úgy hívják, mint téged.
Hazavisszük, s velünk marad végleg.”
Nem tudok szólni, pedig kellene!
Némán állok. Mi tegyek ellene?
Otthonunkba visszük a kisdedet,
mire a harang üti a delet.
Egyszer sírás töri fel a csendet,
és látom a szájában a keblet.
Fölé hajolok, midőn már nyugodt,
sosem feledem el azt a napot!
Reá néztem és ő visszanézett,
elmondhatatlan, mit szívem érzett!
„Ő a fiam! Benne élek tovább!”
Sohasem láttam még ilyen csodát.
Kezét fogom, soha nem eresztem,
akkor sem, ha útjára menesztem!
(Radnóti Attila)
1:16 du.
Te Geyza gyerek, en is a Rejto konyveken nevelkedtem fel, nagyon jol tudom, hogy kitol ideztel, majd mint Tusko Hopkinsz elegansan, ket ujjal a vazat megfogva, fogjuk inni a vodkat belole:-)))
1:18 du.
Nagy István, „De nincs annál szebb, mikor egy ötvenéves nagypapa tisztába rakja a párhónapos kis lurkót, popsikenőcsöz…. majd látja, hogy a kis töki hálásan rámosolyog.”
Nekem az együtt alvás jött be a legjobban, egy kis délutáni szieszta a jószagú szuszogó kis lurkóval, hát az valami szuper.
2:05 du.
bar-lev 2018 április 26 3:27 de.
Tisztel bar-lev Úr!
Első hozzád intésett üzenetemben megírtam, hogy tisztában vagyok az elfogadhatatlanul durva stilusoddal és annak ismeretében szépen írtam egy kommentárt Neked címezve. Arra ne számíts, hogy a bunkó stilusod nálam megtorlatlanul marad ezért javaslom, hogy húzd vissza az agaraidat és kommikálj udvariasan velem vagy sehogy.
„Lalika latom egy kurva betut se ertettel!!”
Ennek két oka van. Az egyik, hogy magyar web lapon rejtjelezett formában írsz. A másik meg az, hogy amit írsz annak még helyes betű használat mellett sincs sok értelme.
De van még egy harmadik szempont is, ami a Te minden tudás nélküli határozott állásfoglalásodban keresendő. Mentségedre szolgál, hogy ha igaz amit a születési évedről közöltél, akkor az előre haladott agyérelmeszedés következtében sem értelmezni nem tudod már amit olvasol, sem kifejezni nem tudod magadat mások által értelmezhető módon.
2:13 du.
talalom 2018 április 25 1:42 du.
Bocsáss meg, de ezt a kommentedet kénytelen vagyok vitára alkalmatlanná nyilvánítani, mert értelmezhetetlen és alaptalan baromságot sikerült idekanyarítanod.
“proliféria” (az mi?), Az a szellemi tér, amiben a cikked megírásakor és azóta is tartózkodsz.
2:21 du.
talalom 2018 április 25 3:40 du.
„amikor megkaptam első nívódíjamat a szakmában”
Remélem ennek semmi köze nem volt az újságíráshoz, vagy ha igen akkor a legalacsonyabb nívó volt az elbírálás mércéje, esetleg a párt hűség és a párt propaganda gondolkodás nélküli hirdetése, nem a tárgyilagosság, az őszinteség és a tárgyi tudás.
Ezt látszik alátámasztani az az általad közölt tény, hogy 1989 után már a kutyának sem kelletek az írásaid (kivéve a KMH-nak).
2:36 du.
Jobák kollega:
Mert úriembernek adnia kell magára !
2:40 du.
Lalicsicskácska
2018 április 26
2:05 du.
A kicsi, flaszteren megszüllentett seggfej megint tépi itten magát.
/Géjza csak beletörődően bólogat:Hiába.Hülyék ellen nincs orvosság.)
2:42 du.
Lalikácskácska
2018 április 26
2:13 du.
Jóanyád tud róla hogy itt miket hordasz össze?
Hát ezért szült tégedet ki nagynehezen a járdaszélen?
Te barom.
3:02 du.
Geyza:-)))))) szeppe varazsoltad a napomat:-)))))
4:13 du.
Lalika! Nem kötelező olvasnod: ahogy látom az értő olvasás nem is nagyon megy. És mégegyszer:a nyolcvanas évek közepén léptem be a pártba, mert a patkányok már akkor kezdtek menekülni, és végre lehetett beszélni,arról, hogy mi az a szocialista világkép. Sose tagadtam, hogy proli vagyok: bár ez kicsit kacskaringósan ment:nem vettek föl tovább tanulni az E (egyéb) származás miatt: megrántottam a vállam, és leültem a munkapadhoz, bár este folyamatosan tanultam.
Charlie! Mi sem voltunk sem óvodások, sem napközisek. Amikor az üzletet elvették, és Apu nem kapott munkát, Anyu pár évig bedolgozott: nylonharisnyákat bontott. De ’56 után olcsóbb lett a nylonharisnya, elfogyott a munka. Próbált állandó éjszakai munkát vállalni, de nem volt még éjszakai közlekedés,sok idő ment a gyaloglásra (meg gondolom nem is bírta volna soká, hogy éjjel takarít, nappal meg otthon látja el a háztartást.Így kerestünk házmesterséget, mert fizetés is volt, és otthon is lehetett. (De azért hajnalonként pluszban takarított egy közeli irodát…) Szerintem azért volt annyira rajta, hogy mi tanuljunk, hogy legyen szakmánk legalább.
Ja. Földik vagyunk! Te a Köztársaság téren? Én az akkor Kulich Gyula, ma Kálvária téren…
4:28 du.
Jobak:
Egyik életcélom
embertársaim napjait
bearanyozni.Akár akarják akár nem
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
5:12 du.
Megpróbáltam végigolvasni.
Jut eszembe. A választások óta Boda mintha megritkult volna. Lehet, hogy már nem fizetik a troll-képzőt? Na mindegy. Van helyette házi besúgónk. Nem túl minőségi csere, de legalább elmondhatjuk: nem maradtunk kormányszem nélkül.
Szerintem a gyermekek ügye alapvetően családi ügy. Akkor is, ha Ornánék meghirdetik Ratkó elvtársnő reinkarnálálását. A neoratkoizmus nincs is különben olyan nagyon messze az életforrás projekttől. Különösen, mert volt egy olyan fellángolás is, hogy majd a Párt párt választ a hű fideszifjaknak. Az IKSZ -féle örömkommandós ötletről már nem is beszélve.
Alkalmasint eddig azok a hatalmak, akik ebbe nagyon bele akartak ugatni, megbuktak. Vagy azért mert nem sikerült, és felakasztották a dinsztelt társaságot, vagy azért mert sikerült, és akkor a beltenyésztés tette tönkre a hatalmat. Azért még eljöhet a tudományosan megalapozott megoldás, mint a Gattaca című filmben. Akkor viszont Orbán sem képezhetne szaporodólépes egységet senkivel. Mert emberrel tiltanák, a kecske meg nem hagyná magát.
O.k. elolvastam FSP írását, és Margitét is. Most akkor írjak egy harmadikat? Arról, hogy speciel örömmel vártam, és vállaltam a fiaimat, és örültem látni, hogy felnőttek. Hogy szerintem igenis vállalás egy gyermek? Annak a vállalása, hogy az ember megpróbálja a lehetetlent is annak érdekében, hogy ember maradjon. A csemete is meg ő is. Szerintem erősen magánügy.
Akinek áldozat, érezze annak, akinek nem, az ne érezze annak. Eszem ágában sem normatívát állítani senki elé, hogy mit hogyan KELL éreznie. A szabályozás úgyis kimeneti oldali. A csemete vagy úgy érzi, hogy vállalja a szüleit, vagy nem. Az anyagiakat elő lehet törvényileg írni. A felmenők leköpését, vagy annak elhagyását nem.
Egy gyerek nem igazán felelős a létezéséért. Még neo-ratkóilag sem. A felmenőké az egyetemleges felelősség. Még a társadalomért is, amit gründolnak az új nemzedék köré.
A jelenlegire elmondhatjuk, hogy baromi egy kozmás élet körülményei (ha már Reich Jenő szóbakerült. De a Nagy Levin is elmondhatta: tett valamit.
2:16 de.
lalika
ugye nem kertem hogy irj nekem??
akkor meg KUSS!!
2:28 de.
Jóvanna andrew-s. Semmi baj, csak a szemforgatás-ügyi megbízottak jókedvét akartam elvenni FSP ügybn. Nem sikerült. nnna.
4:02 de.
Andrerw_s:
EZ AZ !!
EZ NEM UGROTT BE NEKEM !!!
A Ratkó..Neoratkóizmus készülődik
Hát..kérlekalássan…ellopom tőled ezt a szót
4:20 de.
Lalikicskácska utóbbi három hozzáröfögését
nem tudom másképp jellemezni
mint úgy hogy az csak a
csatornából feltörő
SZENNYVÍZ ZAJA
/Definíció by Miklós Banfi/
4:30 de.
talalom
2018 április 26
9:13 de.
„Épp azért volt korán automata mosógépünk, mert a nagymama, akinek a lakásában együtt laktunk, csapdosta hozzám a fazekat,”
Érdekes, sok fiatal lakott a kisszobában a szülőknél vagy nagyszülőknél a hetvenes években, mégsem lett mindegyiknek automata mosógépe! (ugyanis semmi összefüggés nincs a kettő között.)
Hogy mi a franc bajod van már megint velem, nem derült ki. Én csak megállapítottam, hogy pestiként, nyilván rendes fizetéssel, és jó beszerzési helyekkel, te már akkor rendelkeztél automata mosógéppel. Akkoriban az autóra is éveket kellett várni, ha sikerült vásárolni.
Nincs statisztika a kezemben, de szerintem az automata mosógép a nyolcvanas években terjedt el igazán, akkor amikor a színes tévé.
6:35 de.
charlie
2018 április 26
12:59 du.
Tudod, senki nem lehet próféta a saját családjában. Amúgy biztatok mindenkit, hogy a történelmi tudás, amit én terjesztek, bárki számára megszerezhető a középiskolában.
Apósomról elmesélném, hogy neki mennyire más volt a családi élete. Férjem születése után anyukájánál SMP-t diagnosztizáltak. Házasságuk legnagyobb részében ezzel a betegséggel küzdöttek az anyósom elhunytáig (én már nem ismertem anyósomat).
Már az apósom gyerekkora sem lehetett könnyű. Apukája túlélte a háborút, de az ötvenes években halálra gázolta a vándorcirkuszosok teherautója az országúton, miközben hazafelé biciklizett.
Férjem nagymamája egy kis tanyán nevelte az öt gyereket egyedül, mindegyiknek szakmát adott a kezébe. Még harcirepülő pilóta is lett közülük.
Apósom optimista ember maradt, de mivel meggyötörte az élet, már nem maradt ideje a gyerekek nevelésére. Férjemet és testvérét a szocialista lakótelep nevelte, a rokonok, barátok. Az egész vakációt a falusi nagymamánál töltötték.
7:35 de.
Hazai Lámpa:
a mai középiskolai „történelemtudás”
csak arra jó hogy a megtévesztett gyerekek
arra ítélődjenek hogy ismét át kelljen élniük Mo.tragédiáját.
8:58 de.
Geyza! Netán, csak nem a narancsos hasas követője vagy??? Az is állandóan az „életcéljával ‘”etet….! Miközben rendületlenül tömi a zsebeit!!!!
9:52 de.
Geyza
2018 április 27
4:02 de.
http://endresy.blogspot.co.uk/search/label/neoratkoizmus
10:49 de.
talalom
2018 április 27
2:28 de.
Rétvári, Soltész, Klinghammer és a többiek után a magam részéről értelmetlennek látom azzal foglalkozni, hogy egy péniszirigy, egy jobbérzésű kecskétől is csak kosarat kapó komplexusos tökfej mit mond. Aki Orbán miatt bújik ágyba valakivel, az menjen hozzá feleségül. Vagy ágyasnak.
Ez nem szemforgatás kérdése, de a nemi erőszaktól eltekintve Ratkó-korszakban sem azzal bújtak ágyba, akit a párt utalt ki. Szerintem.
10:50 de.
Krokusz:
A válaszom:
nem, NEGATÍV!
Nem vagyok követője
a narancsos-hasasnak.
10:50 de.
Andrew_s :
DDDDDDDDDDDDD
10:53 de.
http://endresy.blogspot.hu/search/label/neoratkoizmus
4:55 du.
bar-lev 2018 április 27 2:16 de.
„lalika ugye nem kertem hogy irj nekem??
akkor meg KUSS!!
Figyelmeztettelek, hogy nem engedek el semmi szemétséget, de neked nem ér a szép szó. Attól, hogy egy nagyon vén hülye vagy még nem engedheted meg magadnak hogy ilyen ökörségeket irogassál. Ha gyermekeid vannak (amit remélem nem, hiszen egy ilyen alacsony szellemi gént nem lenne szabad tovább tenyészteni) azoknak mondhatod, hogy KUSS nameg azoknak akik az asztalodról esznek (egerek, hangyák, csótányok és patkányok).
Próbáld rendbeszedni magadat és tisztességesen írni.
5:12 du.
talalom 2018 április 26 4:13 du.
„Lalika! Nem kötelező olvasnod: ahogy látom az értő olvasás nem is nagyon megy.”
Menne az Lelkem Margitkája ha végre egy érthető írással találnám magam szemben Tőled, de eddig csak az önmagad fényezését sikerült bepötyögnöd. Várok arra a pillanatra amikor megjelenik egy értelmezhető vélemény arról, hogy mi oka volt annak és mire volt jó az, hogy Patkány a magyar anyák vagy anyajelöltek kárára „szatiráskodott”, illetve arról is, hogy Te mint anya miért vetted védelmedbe ahelyett, hogy az anyaság szent jogán elküldted volna a büdös k… tehén p… amiből ő kiesett amikor állat módjára megellettetetett.
5:30 du.
talalom 2018 április 26 4:13 du.
„mégegyszer:a nyolcvanas évek közepén léptem be a pártba, mert a patkányok már akkor kezdtek menekülni, és végre lehetett beszélni,arról, hogy mi az a szocialista világkép.”
Vettem az adást már az első olvasatra is, de ha ismét megemlítetted akkor én szívesen olvasnék egy cikket Tőled arról a bizonyos szocialista világképről, mert attól tartok, hogy minden félreértésed az MSZMP KB Politikai Főiskoláján tanultakból fakad. Azóta eltelt 30 év, az ott tanultak már régen nem érvényesek sem a közgazdaságban sem a vállalatirányításban (mai becenevén biznic menedzselés) a politikában pedig, mint a Ringlispil úgy kavarogtak az eszmék. Most, mint látjuk már nem a szocializmus, hanem a politikai korrekt ideológia a vezérfonal, mely az anyák lefikázását teszi lehetővé, a gyermekszülést állati elléssé alacsonyítja le és azokat a tetveket ajnározza, akik ezt a legmocskosabb módon művelik. Ebben a témában Nálad a pártfőiskola azt a nyomot hagyta, hogy gerinc nélkül kell helyeselni az elvtársaknak.
6:02 du.
Lalika
2018 április 27
4:55 du.
Te kis idióta DD
Hát ugass akkor.
Barom,
6:04 du.
Lalikiscsicska nem eged.
Mert őnekije élesre van eddződve a kardja, ami van nekije,
Ő karakter-harcos.
Kocsmában már biztos párszor pofáncsapták a szar stílusa miatt.
Ezért jár web-oldalakra szemétkedni.
A hívatlan bunkó barma.
6:06 du.
Rólad irnak ebben a cikkben.
Te csicska
http://endresy.blogspot.hu/search/label/neoratkoizmus
6:16 du.
Lajka, ezt m a kifejezet megmagyaraznad?
„Az anyak”lefikazasat ” teszik lehetove.”
6:25 du.
Figyelő:
Csak annyi hogy ez a senkiházi beleugat más emberek bennső ügyeibe.
Semmi köze nincs mások anyjához vagy a gyermekszüléshez de mostmár hetek óta ezt ugatja mint egy büdös eb a Holdat,,,.-
4:12 de.
Jellegzetes narancsos utólagos, tömény hazugságok!!!!
http://eduline.hu/kozoktatas/2018/4/28/Professzorok_Batthyany_Kore_Balog_Zoltanrol_3E1PWX#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2018_4_28
8:42 de.
krokusz
2018 április 28
4:12 de.
A nyalás professzorai….
3:57 du.
Mit szoltok, hogy Eszak es Del Korea kibekult?
Istenem, ha arra gondolok, hogy mennyi amerikai katona meghalt a haborujukban, ami evekig ment.
7:35 du.
Figyelő:
Háppersze.
Mert a hülye É-Koreaiak magukra robbantották a hegyet heheehe
Ami alatt az atom-barkácsolós boszorkánykonyhájuk volt.
Gyorsan le kellett fölözni a dolog hozadékát, mielőtt kiderülne.
7:38 du.
Igen Figyelő,
az USA megmentette Délkoreát a kínaiaktól.
Hálásak is érte.Délkorea tudja mivel tartozik Amerikának
és rendszeresen meg is emlékeznek róla.
De amúgy az nem az USA háborúja volt hanem az ENSZ.-é.
ENSZ felhatalmazással folyt a háború.
3:00 de.
GEÍZA! A kinai tudósok szerint öesszeomlott egy a kinai határ közelében levő É-koreai magas hegy, ami alatt az atomkisérletek folytak! KÉPZELHETES MICSODA BAZDMEG lehet ott, ha erre is rékényszerült, az az
agyament!!!!!!
3:33 de.
Geyíza! A kknaiak szereint, egy a kinai határhoz közeli É-korai nagy hegy összeomlott, ami alatt a É-kor, atomkisérletek folytak!!!!
3:34 de.
Ez igen! Ez férfi!!!https://24.hu/kozelet/2018/04/30/hospice-onkentes-nagy-zoltan/
7:43 de.
Naháááát ! Milyen viccesek ezek a narancsos bohócok!!!!!
http://nepszava.hu/cikk/1158739-fidesz-az-uj-politika-lenyege-hogy-a-politikusoknak-viselniuk-kell-a-felelosseget-tetteikert/
12:54 du.
Geyza
2018 április 29
7:38 du.
Lehet , hogy rosszul emlekszem, de akkor meg nem volt aktiv az Ensz. Az amerikai volt kommunista ellenes az akkori amerikai elnok < azt hiszem Nixon volt.
1:07 du.
krokusz
2018 április 30
3:00 de.
Persze el iss kell hoinni amit a kommunista kina mond. en egy szavat sem hiszem el a kommunistaknak.
2:31 du.
Figyelő:
Mikor É-Korea kínai segédlettel
és orosz támogatással lerohanta Délkoreát,
akkor már körülbelül fél évtizede működött az ENSZ.
7:36 du.
Geyza az evszamokkal bajban vagyok mindig. Lehet, hogy igazad van,
3:10 de.
Térjünk vissza a témára:Cikk a Népszavából . idézem:
http://nepszava.hu/cikk/1158860-szulni-szulni-szulni
SZÜLNI SZÜLNI SZÜLNI
Az utóbbi napokban sok szó esett Orbán Viktor hölgyeknek címzett ajánlatáról, mely sokakban visszatetszést váltott ki. Én más véleményen vagyok. Álljunk végre pozitívan e fontos sorskérdéshez! Egy-két percre tekintsünk el attól, hogy a hajdani washingtoni nagykövet asszonyunk, Szemerkényi Réka leváltásának okát firtató kérdésre tavaly még így válaszolt a miniszterelnök úr: „Nőügyekkel nem foglalkozom.” (Mint ahogy a Tiborcz-botrányok óta már üzleti ügyekkel sem.) Most mégis szeretné tudni, „hogyan mehetne jobban” a gyermekvállalás. Segítsünk neki! A válasz kézenfekvőnek tűnik: talán úgy, ahogy azt Balog Zoltán tiszteletes úr, emberminiszter javallotta egy 2017-es konferencián: „…a fogantatásnak a pillanatában, amikor a várandós édesanya dúdol, énekel, és talán még a jövendő édesapa is csatlakozik hozzá.” Tehát, például így… Ezzel egyúttal minden bizonnyal teljesülne a parlamenti elnök, a Fidesz 1. számú tagkönyvét birtokló, igényes Kövér László óhaja is, melyet pártja 2015-ös kongresszusán imígyen fogalmazott meg: „Szeretnénk, ha lányaink az önmegvalósítás legmagasabb minőségének azt tartanák, ha unokákat szülhetnének nekünk.” Németh Szilárd rezsibiztos úr, a Fidesz alelnöke a közelmúltban tette közzé bölcs ars poeticáját – a tőle megszokott nemes egyszerűséggel: „Azé a világ, aki teleszüli.” Nos, ha Matolcsy György figyelemreméltó megállapítására gondolunk, melyet az előző Orbán-kormány idején jelentett be, s amely szerint az egykulcsos adórendszer bevezetésének következtében hat hónap (!) múlva már növekedni is kezdett a születésszám, akkor tényleg nem sokat kell várnunk, hogy a miénk legyen a világ; ugyanis amennyiben június elejéig sikerülne nyélbe ütni az „Orbán Viktor – magyar nők” megállapodást, már a tél beállta előtt beindulhatna a szülésözön. Hajrá magyar nők! (Majd’ elfeledtem: hajrá magyar férfiak is! Ugyebár?)
/Komáromi Attila/
4:14 de.
Ez a bőszen kacagtató komádia, állandó hasfájást okoz!
https://444.hu/2018/05/03/a-kozszolgalati-hirado-a-valasztas-utan-is-rettegesben-tartja-az-orszagot
4:16 de.
Emlékeztem, hogy ötvenes évek, de nem biztosn, így megnéztem: koreai háború 1950-1953.USA elnök Truman. (Nixon, ha jól emlékszem, hetvenes évek eleje.
8:58 de.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Richard_Nixon