A következmény

2020 április 2 9:51 de.129 hozzászólás

Van, ugyebár, ez a koronavírus, aminek országos kihatású következményei vannak, ám nem csak az egészség és a halálozás területén. Van annak, biza, gazdasági következménye is.

Az elsődleges, a veszélyeztetettek kivonása a munkavégzésből. Ez egyrészt gondoskodás, ami még pozitívnak is felfogható, óvjuk őket a fertőződéstől és magunkat az általuk történő veszélyeztetéstől, másrészt egyéni tragédia, mert fenntartó bevételi forrástól esnek el.

De tovább megyek: nemzetgazdasági kiesés is, mert ugyan a termelőerőt továbbiakban nem kell finanszírozni, de az általuk termel javak is kiesnek a gazdasági körforgásból.

Máshol sincs helyük, mert a veszélyeztetett korosztályba tartoznak. Jó, ha van nyugdíjuk, jó, ha az nem minimálnyugdíj. Amúgy – gondolom – nem jókedvükben dolgoztak nyugdíj mellett, hanem, mert az nem volt elég korábbi életszínvonaluk megtartásához. Hát most majd vissza kell fogniuk magukat.

Rendben, ott vannak a gyerekeik – már, ha vannak – akiknek törvényben megszabott kötelessége a róluk való gondoskodás. Mármint akkor, ha az ő munkahelyük még megvan. Nem kell ahhoz bedőlt kisvállalkozónak lenni, elég, ha egy autóipari multi mindeddig biztos szalagmunkása voltál, aki máról holnapra leállította a termelését, mert a munkaállomások egymástól való távolsága pl. nem felelt meg a járványmegelőző kormányzati előírásoknak. Különben is, egy Samsung, egy x.y Tires stb. buszokkal szállított munkástömegét miként is lehetne védeni? Inkább maradjanak otthon.

Illusztráció: Jennifer Pankratz

De ugorgyunk! Mindez eddig kivédhetetlen, feloldhatatlan vis major.

De akad egy réteg, egy társadalmi osztály, minek tagjai alól a járvány – annak direkt, vagy áttételes hatása – végletesen kihúzta a szőnyeget, teljesen reménytelenné téve az életét. Ne szépítsük cifra elnevezéseket használva, hogy mélyszegénységben élők, halmozottan hátrányos helyzetűek, mondjuk ki nyíltan: a cigányságról van szó!

Arról a cigányságról, aminek eddigi bevételi forrásai a közmunka, a feketemunka, a rabszolga- és alkalmi munka, az üzletelés és – ne szépítsük – a szociális segély és a családi pótlék voltak. Elenyésző hányaduk rendelkezett legális, állandó bevételt biztosító munkahellyel.

A járvány következtében a családi pótlékon és a segélyen kívül ez mind megszűnt, még az az egy tányér meleg étel is, amit az iskolában kaptak a gyerekeik.

A maradtak meg tehát ezek, a semmire sem elég, csak a társadalom lelkiismeretének megnyugtatására szolgáló tételek: a túléléshez kevés, az éhen haláshoz sok.

Eleddig az érintettek, ahogy tudták, megteremtették a túléléshez szükséges dolgokat, ha nem is mindig legális eszközökkel, de hát, a népek már csak hanyagok, szerte-széjjel hagynak még hasznosítható dolgokat, ilyesmi. Káros szokásaik is kihasználhatók – szesz, cigaretta – más úgysem strapálja magát, hát nosza. De mindez nem a meggazdagodásért, hanem a túlélésért.

De hát miért nem mennek el dolgozni? Mégis, hova a faszba? Cigányt amúgy is csak alja munkára alkalmaztak eddig is, most meg, aki kisvállalkozó, csődbe menése előtt elsőnek tőlük szabadul meg! De pl. A Zeiss mátészalkai telepén se találkozhatni cigány lencsecsiszoló betanított munkással!

Ha az életfeltételeik legális források fogytán veszélybe kerülnek, jönnek a bolti kiskönyvek, ha az is betelik, az uzsorások, ha a falubeli már így sem ad, hát elmennek a másik faluba, napról napra élve – már, amilyen élet ez – kihúzzák valahogy.

De most már ennek is vége. A cigányok mély érzelmi világúak, és erős családi kötöttségűek. Különösen a gyerekszeretetük nagy. Ha már isten adta, akkor gondoskodnak róla, elveszni nem hagyják. Szerintetek mit fognak csinálni, amikor a gyerek, reménytelenül sírva kenyérét könyörög, és a végén már csak nyöszörögni tud? Ha reggel-este csak éhes sírását hallod? Nem kaviárért, bélszínért, vagy sertés szeletért rí Dubarry módra, csak egy darab kenyérért, az se baj, ha száraz, majd egy kis vízbe beáztatja…

Azt, amit minden anya, vagy apa, még ha kékszemű, hófehér bőrű szőke árja is: megszerzi neki, méghozzá a módszerekben nem válogatva.

Ne gyertek most nekem álságos hárításokkal, hazug kifogásokkal, hogy miért nem tanultak, miért nem dolgoztak rendesen, miért nem ez, miért nem az, ez mind csak sunyi melléduma!

Ez a kurva kormány még arra sem képes, hogy a járvány másodlagos, gazdasági és szociális következményeit felmérje, nem, hogy arra mentőcsomagot dolgozzon ki! Cserébe villogóra fényezi magát, hogy ők mennyire segítőkészek! Jobb helyen ott kellene a fiókban egy ilyen terv, A, B és C verzióval, de nem ám valami populista, vagy demagóg ötleteléssel, hanem jól megalapozott tanulmány – feasibility study – formájában! Sajnos, túl sokat nem lehet várni Orbánéktól: a szakmaiatlanság, tehetetlenség, hozzá nem értés ül tort e tájon. Ilyen az, amikor – szellemi – unokatestvérek egymás közt házasodnak, és az utódjaik némiképp degeneráltak lesznek.

Ám kétségtelenül segítőkészek. Segítőkészen adtak a Mészáros&Tiborcz vegyespárosnak több milliárd forintot balatoni kikötő fejlesztésre, és a létszükségletű maszkokat és védőkesztyűket, amik sajnálatos módon eltűntek a kínai szállítógépek landolása után, az államtitkárasszony pereputtya segítőkészen árusítja uzsora áron! Ám annyira nem segítőkészek, hogy – Európa kulturált országai kormányaival ellentétben – támogassák a csődbe jutott vállalkozásokat munkásaik megtartásában.

De a cigányoknak az életmentő eszközökből amúgy se jutna. Minek is, úgy se tudnák, mire jó, nomeg, túl sokan is vannak. Dr. Mengele meg tapsikol.

129 hozzászólás

  • Azt a felismerést, hogy a vírusokkal szembeni védekezés fontos eleme kéne legyen a természetes élőhelyek, illetve a biodiverzitás védelme, ma már sok kutató és környezetvédő osztja. Csakhogy ez a felvetés szöges ellentétben áll a világgazdaság ma uralkodó logikájával.

    A kapitalizmus évszázadokon át történő fennmaradásának és terjeszkedésének ugyanis egy nagyon fontos hajtóereje volt, hogy számos, a termelésbe bevont költséget sosem kellett megfizessen. Jason W. Moore nyomán ezt a „négy olcsóság” néven szokás emlegetni. A négy olcsóság, azaz az élelmiszer, a munkaerő, a nyersanyagok és az energia volt az a négy tényező, amit a nyugati kapitalizmus úgy vont be folyamatosan a termelésbe, hogy közben ezek árát csak korlátozottan térítette meg. Ilyen a munkások munkaerejének újratermeléséhez nélkülözhetetlen és jellemzően nők által végzett reproduktív munka, a gyarmatokról kisajátított munkaerő és nyersanyagok, illetve a természetből kipréselt erőforrások.

    Moore elméletében e négy tényező olcsósága abból jön, hogy az újratermelésük és a fenntartásuk költsége jellemzően nincs belekalkulálva a termelésbe: a természeti példák esetében egy beszennyezett folyó megtisztítása vagy egy kivágott erdő helyettesítése nem előre kalkulált eleme a termelési folyamatnak, és a természetpusztítás következményeinek költségeit sem szokás beleszámítani semmiféle üzleti tervezésbe.

  • Rodeo11
    2020 április 2
    10:14 de.

    kiváló értekezés, ám lehet, hogy csak én nem látok összefüggést a cikkem tartalmával?

  • Sajnos rettentően aktuális István írása!
    (Nyugdíjkérdés kipipálva.)
    Örökös nemzetvezetőnk, 15 millió magyar miniszterelnökeként és kb. 2 millió JFS „megváltójaként”, a keresztény szabadság és a nyugat védelmezőjeként simán kiszolgáltatja a szegényeket és az elesetteket az evolúció kiválasztódást elősegítő hatásainak.
    https://24.hu/belfold/2020/04/02/koronavirus-munkanelkuliseg/
    https://444.hu/2020/04/02/europai-szakszervezeti-szovetseg-magyarorszagon-vedelem-nelkul-hagyjak-a-munkavallalokat

    Eközben doktor Kovács nevű gyíkember szerint:
    „nemcsak kritizálják Magyarországot a koronavírus elleni törvény miatt, hanem politikai boszorkányüldözés és összehangolt sajtó lejárató kampány zajlik.”
    https://444.hu/2020/04/02/kovacs-zoltan-szerint-politikai-boszorkanyuldozes-zajlik-magyarorszag-ellen
    (Írigylika kisvasutunkat… 🙂

  • „A kapitalizmus évszázadokon át történő fennmaradásának és terjeszkedésének ugyanis egy nagyon fontos hajtóereje volt, hogy számos, a termelésbe bevont költséget sosem kellett megfizessen.” – Természetesen a haladó szocializmusban ez nem így történik (történt :), mint pl. a munkások jogaira, a természetvédelemre és a hírek igazságtartalmára oly érzékeny Kinában vagy a Orosz anyácskánál.

    Kína heteken át mindent megtett, hogy eltitkolja az új koronavírus megjelenését, és ezzel nagyban hozzájárulhatott a világméretű járvány kialakulásához.
    https://24.hu/kulfold/2020/04/02/koronavirus-kina-titkolozas-hatosagok-megtorlas-hazugsagok-letartoztatas/

  • Ille István
    2020 április 2
    11:57 de.

    a következmény a címe? hát ennek a következménye!!

    rebetli zöld recontrával

  • Na a nagyon kultúrált Ille már megint megszólalt(de minek?) Azt írja:
    „Kurva kormány”….esze,stílusa volt és van…..
    Nos sajnos sok ember elvesztette az állását,több cég bezárt,de én és a többség most sem a cigányokért aggódom,akik eddig sem voltak a munka hősei,régóta „segílyből” és a családi pótlékból éltek,a munka nem volt tervbe véve náluk…(kívéve a tisztességes kívételeket!)bár mind a szocik alatt,mind a Fidesz kormány alatt sok lehetőséget,támogatást kaptak…hanem azokért, akik tényleg dolgoztak és most nehéz helyzetbe kerültek!
    Amúgy az a „sanda gyanúm”(Ille előző cikkének címe….)hogy szegény Ille elvesztette a „maradék” józan eszét is……és így nm jut eszébe semmi normális téma…..
    sajnálatos!!!!!

  • Kiegészítés és tájékoztatás a „szerzőnek!:

    Mellesleg a környékünkön több építkezés is folyik,a házunkban meg
    lakásfelujítások,ahol tisztességes,szorgalmas cigányemberek dolgoznak,tehát vannak kivételek szerencsére,akik munkából szeretnék eltartani a családjukat!!!!!!

  • Christopher Adam

    Boda Marcsi,
    Mivel gyakran jelzi, hogy keresztény, fontos felismerni: Jézus a cigányok között jár. Mindig az elesettek, a szegények között van jelen.

  • Boda Marcsi
    2020 április 2
    3:36 du.

    Ez a napi személyeskedés és gyűlöletadagod volt. Ércsük.
    Akkor megpróbálnál valami lényegit is hozzáadni? vagy a troll-tartódnak már ötlete sincs?

  • C.Ádám!
    Nem akarok vitatkozni….
    Köszönöm a válaszát,de ugye Jézus nem kizárólag a cigányok között jár?…..Ez nem lehet igaz!Eddig úgy tudtam(???)minden tisztességes embert,hívőt
    segít,mint maga is írja…..aki hisz benne és főleg érdemes rá,pláne,hogy nemcsak a cigányok között vannak elesettek,szegények!!!!!!!!!!!!
    Ilyet a Biblia sem ír és a templomban sem hallottam!!!!!

  • C.Ádám!

    Valószínűleg félreértettük egymást, vagy nem egyértelműen fogalmaztunk…de a lényeget , azért értjük akkor is ha maga református én meg katolikus!
    Egyébként kiegészítésként az a véleményem,hogy a hiten kívűl az embereknek maguknak is kell lépniük,cselekedniük,nem csak reménykedni!
    „Segits magadon és az a Isten is megsegít” na én hiszek ebben!

  • Kedves Chris,
    nem cikizni akarlak,de majd meséld el,hogy 1941-45 ig kik voltak a szerencsétlen elesettek és kik mellett járkált a Jehosua ben Szentlélek?Én már akkor is éltem és soha nem találkoztam Vele. Apám és a kiirtott családom sem.Üdvözlettel Tel Avivból:Gyuri,
    aki már nem tartozik az elesettekhez és szegényekhez.
    INRI anyanyelvét is tökéletesen bírom,sőt az előző Szentatyának is jobban hiszek,mint a Saulusból mutálódott Paulusoknak. Mea- Culpa.

  • Andrew-s!

    Nem én hanem te vagy nagyon szánalmas és főleg értetlen gyűlülködő,számodra és a hozzád hasonlóknak semmi mondanivalóm nincs!
    Sajnállak!(csupán ennyi)!!!!

  • Kedves Gyuri. Sajnos valóban nem találkoztatok Jézussal, nem Jézus miatt. Igen valószínű, hogy azért nem találkoztál vele és 41-45-ben sem mindazon ártatlanok, mert Jézust nem követitek, nem ismeritek el Messiásnak.

  • BM most saját maga bevallotta, hogy nem a kereszténységben hisz, hanem a közmondásokban.

    Ugyanis Ön azt mondta:

    “Segits magadon és az a Isten is megsegít” na én hiszek ebben!”

    Ilyen viszont nincs a Bibliában. ez egy közmondás. Ettől még maga hihet ebben, ezzel is bizonyítván, hogy köze nincs a kereszténységhez.

  • Ezen kívül az, hogy Christopher azt mondta, hogy Jézus a cigányok közt jár (jelen időben) az egy átvitt értelem, egy metafóra. Úgyhogy maga született magyar létére nem csak Chris-t nem érti aki született kanadai és jobban beszéli a magyart mint maga, hanem a sajátmaga köré épülő Világot nem érti. Csak a pontosság kedvéért.

  • GYURIO10;

    Igen sajnalom hogy nem vagy tudataban a Torah ertelemivel.

    De HA legalabb elismerned hogy Moses mit firkalt a Sion hegy csucspontjan a szoveg teljes ertelmeben, nem lenne kerdeseid amit itten tettel fel.

    Talan kepes is lennel nekunk, mind az olvasok tudataira hozni.

    Velhetoen igen szukseges lenne az ma !!!!

  • gyuri10
    2020 április 2
    5:15 du.

    majd Chris mond amit ide illőnek tart!!!

    én azt mondom eme beszólásodra, hogy:

    kihagyod az 1945 óta eltelt időt és

    a Joshua alatti és előtti időket, gondolok itt arra, hogy

    „ti” mit is csináltok azokban az időkben, írásos emlékek és kőbe vésett emlékek mutatják az örökkévalóságnak nem csak az elégett csipkebokor meg az „összetört” kőtáblák… manapság meg ugye …szóval

    Joshua után 1945 ig mi is alakította azt ami kialakult, és miért is úgy alakult ahogy alakult??

    na mesélj bucika …részletes és történelmi legyen ám, vagy pofánröhöglek

    ez már pagát uhu, azt nem lehet űberelni sem,

    tehát bucika újra nálad a szó…,

    kösd föl a kaftánt és tűrd hátra a …. szóval azt…!!!! és vegyél fel tiszta papucsot

    skribáljál bucika

  • Masik a corona-virus vilagszerti kovetkezmenyeinek eseten.Egyre erosebben terjed annak itelese, hogy az eros es szigoru tarsadalmi es gazdasagi korlatozasok valoban szuksegesek lehettek volan-e???

    Swedorszag semmi hasonlot nem kenyszeritett a lakossaira. Hasonloan Brazil sem.

    Lehet hogy korai azt itelni, DE par hete, hogy Dr.Vladimit Zelensky, egy New York allambeli Hassidic kozosseg falusi morvossa sikeresen kezelt kozel 100 corona-cirusos megfertozoteteket. Az egyszeru Malari-elleni Hydrochloroquin, egy mucin-al kezlete mind. Amiket probakent alkalmaztak ugy Kinaban, Australiaban es Franciaban, hasonlo sikerekkel.

    Egyetlen egy sem kovetelt korhazi alpolast, sem legzo-gepi alaklmazast. Mind kivalloan rendebe jottek. Az eset alatamassza Trump feltetelezeset, hogy valoban szikseges volt-e mind a vilagszerti felhajtas. Talan meg az emberiseg egeszsege is politikai eszmek alapjan kovetve mukodik? Remeljuk, hamatosan a valosag teljesen napvilagra jon.

  • „..a ciganyok kozott…”

    Ma Bethlehem lakossai az u.n. Palestinok.
    S az egesz Arab vilagban azok valoban mint a „c…..” vannak veve arab Musulman testvereik altal.

    P.l. Egyptonban , eszak Afrikai Musulman orszagokban NEM kaphatnak lakossagi jogot, csupan ideglenesen letehtnek ottan.

    Saud Arabiban teljesen tiltva vannak.
    A Saudik Pgyllipinokat, Malasiaikat alaklmaznak mindenfele munkakra. Meg haztartasbeli szolgaknak is tiltva belepni.
    Hasonloan mind a Gulf orszsagokban A Kuwait-i megszallas-ota.

    Meg Iran sem engedi be. Persze mert nem Shiak.

    Tehat roszabbul vannak a sajat ver-testvereik altal kezeleve mint a romak mashol.

    Masiki; A fital rabbi tanitasa volt:
    „szeresd embertarsadat mint on-magadat”.

    Ertened abban az allitott fideszeseket is, Marxiztakat, stb ,stb-jet is itten ????

    Ha jelezhetnem , persze, az meg az on-zo magatartast, az az „ego-izmust” is egyben ertelmezi am !!!!!

    ‘Szeresd Teremtodet es becsuld (ismerd el) minden teremteseit’

  • akkor most menjünk be a valóságba!!! tövig!

    személyes tapasztalat, tehát nem olvastam!

    anno decibel (hagyjuk az évszámokat, jó?) maláriát kaptam (arrafelé ezt „paludismo” nak nevezi a nép)

    42+C° láz és a vele járó járásképtelenség saccperkábé néhány óra alatt következett be, ilyen lázzal az ember szoros vagy többszörösnek érzi a saját súlyát és képtelen normális mozgásra én éppen az ágyon voltam az lucskosra izzadva én is miközben a hideg veríték is kivert meg a halálfélelem (soha addig sem azóta nem éltem át) nem tudtam leszállni az ágyról, hát leestem lehengeredve és odacsúsztam másztam a hűtőhöz amiben (akkor nem volt Chloroquin csak Resoquin és Camoquin) az utóbbiból volt egy pár száz tablettám és emlékeztem (még jó hogy nem veszítettem el az öntudatomat) hogy azt javasolta prozológiára, hogy:
    elsőre 3 tabletta azután 6 óránként majd 1 gyek…

    hát az első 3 nem csinált semmit vagy szinte semmit erre én mit tettem? bevettem 12 tablettát!!!! kb 1,5 óra múlva járni is tudtam mint a félhalott, tudtam egy hideg üdítőt inni és és bevettem még 8 tablettát!!!! attól teljesen életképes lettem mint a haldokló lepke hidegveríték meg egyebek de
    ki tudtam cserélni az ágyneműt, forró fürdőt alaposan és szárazra törülköztem száraz melegítőt vettem fel (augusztusi hideg afrikai tél volt) és mire ezt befekjeztem újra gyengeséget kezdtem érezni:

    „velemnembaszolki” alapon bevettem egy nagy jéghideg sörrel 8 tablettát

    mindez az éjszaka közepén 2 óra múlva hajnalodott ott pontosan feleződnek a napok azaz 0600 kor kelt a Nap és amikor bementem oda ahová be kellett mennem mert az volt a dolgom már tudtam autót is vezetni és amikor megláttak,m mondják:

    neked paludismod van a szemem fehérje citromsárga és én halott sápadt kicsit haldokló kinézetű vagy inkább, mint kísártet mondta a barátom, menj haza van e gyógyszered ha nincs nekünk van kéznél Resoquin injekciónk mondtam kösz de …
    a többi…
    itt vagyok és 1,5 áv múlva a Budapesti Trópusi intézetben végzett vizsgálat szerint tünet és nyomok menetesen

    ez is pagát uhu

    namost a mostani gyógyszerek (nem vakcína!!!!!!!!!!!) gyógyszerek már ki lettek próbálva és gyártják WUHANBAN (is) és hat!

    azaz nem kellene a vakcínával foglalkozni hanem ezzel…gyógyítani!

  • Kedves gyuri10, 2020 április 2, 5:15 du.
    De igen ott volt azokban akik ma a Yad Vashemben a világ igazaiként ismertek. Sajnos lehettek volna többen is, de akkor is hálával tartozunk mindannyiuk tettéért!

  • Kedves Hun Canada,
    Majd légy szíves írd meg nekem annak a nevét és címét aki,mivel elfogadta messiásnak Jehosuát,találkozott vele.A kerepesi úti temető címét nem fogadom el.Ennek ellenére azt hiszem kettőnk között szent a béke!Én közelebb vagyok hozzá területileg,hogy mondhassam:Indultam Názáretbe Rendezni Irataimat.

  • rohadeo,
    először is bucika,aki beszegte a füledet.Másodszor keress magadnak veled egyidős akármit,amivel elkártyázgathatsz. Hamiskártyások nem ülhetnek be a partinkba.

  • gyuri10
    2020 április 2
    7:16 du.

    Kedves Gyuri, persze, hogy szent a béke. Mivel nekem korrekten válaszolsz és kérdezel mindig. Nekem semmi bajom veled, úgyhogy Shalom!

    De olyat kérsz, amit csak a mindenható tud igazolni, én pedig hol vagyok tőle?! Szóval diskurzusunk innentől teológiai kérdés, amely valószínűleg csak meddő lenne. Úgyhogy én fentebb a legegyszerűbb mód adtam választ felvetésedre.

  • Boda Marcsi
    2020 április 2
    5:41 du.

    Kedvenc kicsi trollom. Hol írtam, hogy szánalmas vagy? Legalább olvasd már el, vagy olvastasd fel a troll-tartóddal azt, amire válaszolsz. Csak azt igazoltad, hogy a személyeskedő vagdalkozáson, a klerikál-lobbista kliséken kívül az ég világon semmi érdemi mondanivalód nincs.
    Menjél reklámokat nézni. ….
    Vagy fuss neki. Cáfolj bármit tényszerűen. Talán menni fog. Tudod, ez úgy megy, hogy fogsz egy állítást. Aztán pontról pontra tényszerű kommentekkel cáfolod, vitatod. Nem érdekel a hitvilágod, ha nem a hitről szól az, amire reagálsz. Nem érdekel a korod, pártállásod, ha nem arról szól egy beírás.
    A tényleges, saját gondolataidat próbáld meg leírni. Nem a troll-tartódét, nem a párt-szórólapokat, nem a klerikális kliséket, hanem a sajátodat. Úgy megfogalmazva, hogy világos legyen: a saját gondolatod, és nem egy trolloknak fejlesztett bullshit-generátorból potyogott ki.

    Ha erre nem vagy képes, és Te tényleg csak a szórólapok világában tudsz bármi leírhatót összeszedni….. Na akkor sajnállak, mert akkor Te és az egész eddigi életed egy nagy rakás szánalom vagytok. Nem azért, mert megvetlek, nem azért, mert pálinka behatása alatt sem kérném meg a kezed, nem. Ezek az én véleményeim. Azért, mert a Te egész személyiségedet, egész életedet, mindent, amit eddig tettél, vagy azt hitted gondoltál. Mindent, ami emberi teszel zárójelbe akkor, amikor képtelen vagy saját véleményt megfogalmazni, saját gondolatokat leírni. Mert ebben az esetben nem vagy több, mint egy homoid biomorf. Biorobot a PÁRT szolgálatában. Bármikor, bármelyikében. Napidíjért. Vasárnap matinéban is.

    Szóval: elő a saját véleményeddel kicsi troll.

  • Andrew_s
    2020 április 2
    4:45 du.

    egyet elfelejtettél: Boda napi to do list mentén kommentel.
    adatbázisába (trolltartó) érdemi hozzászólások nem szerepelnek, mivel azt részben a központiból tölti fel, részben meg ritkán frissíti.
    reggel előveszi az aznapit, és sorban kipipálja, mára mi van beprogramozva.
    önálló gondolatot még véletlenül sem fűz hozzá, részint, mert még baj lehet belőle, részint, mert nincs neki. egy ideig tartózkodott az asztalunkra köpködéstől, de csak azért, mert biztosan kiszáradt a szája, de jól láthatóan már összegyűlt a nyála.

    húsvét alkalmából tartózkodom bármiféle jegyzés közre tételétől, mert Boda hajlamos elfelejteni, hogy Jézus értem is meghalt, szerinte ugyanis én semmi képpen nem érdemeltem ki.

    azért sajnálom szegényt: most, hogy nem mehet templomba, marad neki a házi oltár, Orbánnal.

  • Dacára annak, hogy pártunk és kormányunk anno betiltotta(!!!) a hajléktalanságot, a mi környékünkön mindig voltak imitt-amott zugokban alvó szerencsétlenek. Most, így itthon, karanténban olykor eltűnődöm… velük mi van?

  • Georgina Bojana

    Kedves István,
    maximálisan egyetértek Veled. Minden szavaddal, minden mondatoddal. Áh’ reklám?! Mikor látsz, láttam, láttunk bármikor is bármilyen cikket reklámozni egy cigány által. Tudod, az a sötét bőrű, de lehet bármilyen szép is, mert vannak közöttük gyönyörűségesen szép lányok, sőt fiúk is, mégsem. S, még mi törjük a pálcát… No, nem megyek ebbe bele.
    Tény, hogy emlékszem nagyanyám és nagyapám nem meséire, de igaz történeteire, amikor is Pesten, léteztek a „vetkőztetők”. Akik letámadták a későn jövő-menőket és csupaszig levetkőztették, hogy a ruháikat másnap az Ecserin eladhassák. No most ennyire nem süllyed a hajó, hanem ennél jobban. Vannak ugye autók, melyekből le lehet szívni a benzint, (igaz, most –óccccsó–) az ára. De el lehet kötni egy autót, szét lehet szerelni pillanatok alatt, aki ért hozzá és darabonként értékesíteni. Meg lehet támadni camionokat, melyek az üzletközpontokba hordják az árut.
    Ne, ne vesd rám a követ, hogy „én ilyet soha nem csinálnék, én ilyet soha nem tennék!” – Nem mondasz igazat. Ha a gyereked, gyerekeid (roma családnál szinte az egyke ritkaság) tehát maradjunk több gyerekben, ha azok sírnak az éhségtől, lopnál Te is. Hiába kék a szemed és szőke a hajad és nincsenek roma felmenőid. Te is lopnál, én biztosan. Pedig nem erre neveltek, szerencsére eddig még nem szorultam rá. De ha a gyerekem élete forogna kockán, még ölnék is. Igen, jól olvastad. Ölnék is.
    Kegyetlen lecsengése lesz ennek a vírus ügynek, szerte-szana az egész világon. S, ha ezt bárki nem ismeri fel és be, az a homokba dugja a fejét és nem akar a valós dolgokról tudomást szerezni.
    Igen, igen, lesznek betörések, lesznek falopások, sőt erdő írtás is, nem, nem kívánom. Sőt nem is tetszik, de ha életekről van szó, munka nincs, megélhetés úgy sem… a gyerekek, öregek fagyoskodnak, lesznek tarvágások. Ami nekem sem tetszik, sőt minden fát külön megsiratok. De az igazsággal szembe kell néznünk.
    Azzal az igazsággal, amit István tett elénk. S, az bizony nem görbe, de nagyon is egyenes tükör.
    S, most térjek ki arra, hogy egyre kevesebb a rendőr, mert kevés a pénz? Térjek ki arra, hogy a jelenlegi kormány megszüntette a Természetvédelmi területeket, hivatalokat? Nem tudom ugyan az erdészeknek van-e munkájuk? S, ha van, kockáztatják-e az életüket azzal, hogy egy csapat roma ellen egy szál maga, no meg 1 vizsla kutyával szembe szállna? No persze, puskája van, de azt nem használhatja.
    Végtelenül el vagyok keseredve, mert a jövőnk nem fátyolos, egyenesen gyászos.

  • Kedves HunCanada,
    korrekt válaszodat köszönöm.Nagyon is elfogadom a teológiai vita kizárását.Azért is,mert nem mindenki értené itt meg a kettőnk érvelését és lennének csaposok,akik a taccsvonalon kívülről befütyülnének.Szóval jó zsidó szokás szerint,ezt is bizalommal az Örökkévalóra hagyom.

  • HunCanada:
    „Sajnos valóban nem találkoztatok Jézussal, nem Jézus miatt. Igen valószínű, hogy azért nem találkoztál vele és 41-45-ben sem mindazon ártatlanok, mert Jézust nem követitek, nem ismeritek el Messiásnak.”

    És akik elismerték? Akik megkeresztelkedtek, tagjai lettek valamelyik keresztény/keresztyén felekezetnek, sőt, akár ők maguk, esetleg a szüleik is már keresztényként születtek, de két nagyszülőjük történetesen zsidó volt?
    Én olvastam néhány ilyen túlélő visszaemlékezését, de nem emlékszem, hogy olyan nagyon emlegették volna az Ön által említett találkozást. A közigazgatással, a csendőrökkel, az m.kir.honvédség keretlegényeivel, az SS-szel, némely kápóval történt találkozásaikról írtak, de a Jesu ben Doviddal állítólagos találkozásaikról valahogy nemigen…

    Tisztelt HunCanada, Gyuri10 talán elégedett az Ön válaszával, én azonban jóval kevésbé. Amit Ön ír, az szememben pontosan annyit ér (tehát a semminél is kevesebbet), mint annak egy-két olyan haredi rabbinak az áporodott „tanítása”, akik szerint a Shoah azért következett be, mert a zsidók egy része a Haszkala óta nem tartja be rendesen a Törvényt. Van ebben valami nagyon mély blaszfémia. Talán bölcsebb és tiszteségesebb lenne kihagyni az Örökkévalót a történtek magyarázatából…

  • Maradéktalanul egyetértek Ille István inditó cikkével.

  • Ille, Andrew és a többiek! Nem tudom min csodálkoztok: hiszen a magyarországi kormányfő maga a bodaság! Azért értik meg olyan jól egymást. Mit ordítozik szünet nélkül az első szolga? Munkát, munkát! Valahogy lemarad mindig a Kenyeret! Mo-n nem az a baj, hogy nincs munkahely, hanem az, hogy nincs fizetés, kereset. Nemcsak a cigányoknak: másnak sincs. A legtöbb munkáltató – akiket ez a szégyentelen kormány elszabadított – NEM BOCSÁTJA EL a munkásait: csak nem ad fizetést. Így még segélyért – tirpákul segílyért – se jelentkezhetnek. Persze, sok munkáltató se tud miből fizetni – ezért kellene a kormánynak helyt állni, ahogy a legtöbb kormány teszi Európában, az USA-ban, Kanadában. Még az olyan „gazdag” államokban is, mint a román, ahol 60, vagy a bolgár, ahol 40 százalékot áll a kormány a fizetésekből.
    Mit tesz a magyarbodakormány? Kifizet 17,4 milliárd (billió) forintot (március 29-én) a Mészáros cégnek a Mátrai Hőerőműért, amit a cég lerabolt és tönkretett.

  • HunCanada (Bodának):
    „Ezen kívül az, hogy Christopher azt mondta, hogy Jézus a cigányok közt jár (jelen időben)”

    Ha és amennyiben Jesu ben Dovidot valós történeti (és nem pedig szinkretikus) személyiségnek, az életéről a szinoptikus evangéliumokban írtakat pedig történeti tényeknek hinném, akkor hol és kiknél járhatna (múlt és jelen időben is!), mint mint a „megalázottak és megszomorítottak” között?! Hic et nunc: a mélyszegénységben tengődők, a cigányok, a menedékkérők, a kórházakban és a börtönökben sínylődők között? (Már egy régi zsidó agada is azt írja – ha jól emlékszem, Buber is említi valahol -, hogy a Moshiach a világ fővárosának kapuja előtt űldögélő, oda soha be nem engedett leprások, koldusok, nyomorultak soraiban lelhető fel.

    HunCanada:
    „az egy átvitt értelem, egy metafóra.”

    Az, vagy épp ellenkezőleg, nagyon is konkrétum – ez már nem történeti, hanem egyértelműen hitbéli kérdés. Ilyesmiben pedig nem szoktam állást foglalni, most sem fogok.

  • gyuri10
    2020 április 3
    9:08 de.

    bucika veled semmilyen vitába’ !!!! érted???,

    azt kérdeztem amit leírtam!!!

    KÉPTELEN VAGY VÁLASZOLNI AKKOR HALLGASS!

    EGYÉBKÉNT hazug disznó vagy ez nem teológia olvasd Álmaink Almája válaszát a Madárkának (Vögelein)

    azzal minden el is van mondva

    te meg hülyeségeket, ordas hazugságokat dumálsz

    rebetli recontra és teljesen tök

  • Orbántól ma megtudtuk, hogy a miniszterelnök vak, a vírust Soros hozta a világra, és az unió ellenség.
    A trollok gondolom tapsviharba törnek majd ki. Csak tudnám, hogy a türk tanácsnak tapsolva miért nem költöznek orbánostól valahova a kazah sivatagba. Netán Észak-Mandzsúriába

  • Kedves SzandiMandi,
    igazad van,hogy hála és tisztelet mindazoknak,akik akár életüket is kockáztatták és mentették az üldözött zsidókat és a Yad-Vásém is megörökítette emléküket és valójában hősies EMBERSÉGÜKET.Ezt azonban nem tulajdoníthatjuk sem Jehosuának sem a Pacelli bíboros nevű földi helytartójának.Magam részéről a Klauzál tér 9-es számú házban szabadultam fel a halál árnyékából 1945 január 18.-án. Úgy gondolom,bár kézzelfogható bizonyítékom nincs rá,de a minket megmentő Szovjet katonák sem voltak vallási kiküldetésben a gettó hetvenezer zsidójának megmentésére.Ha azonban Te vagy bárki más úgy gondolja,hogy Carmelita szerzetesek álcázták magukat Szovjet katonáknak és kifejezetten értünk jöttek,akkor még csak azt kérem áruljátok el honnan szerezték a kézi gránátokat és a”davaj gitárjaikat”.

  • HunCanada!

    Már megint kiforgatta a szavaim (másra nem képes)én elsősorban Istenben hiszek,aki megsegít,de ugye at embernek is kell tennie,
    akarnia,és főleg élnie az isteni segítséggel…ugye Isten nem mondott olyat,hogy nem kell dolgozni?….
    egy közmondást írtam,már ha képes? felfogni….!

  • Nos Andrew-s!

    Szánalmas,uszító és tájékozatlan mint mindig(!!!)persze azt hiszi,hogy
    nagyon szellemes volt……sebaj.!…(de nem kell aggódnia,sem Orbán,sem az ország miatt!)
    Mellesleg nem az EU-n múlik a jövőnk,de még a jelenünk sem szerencsére!

  • Amúgy Orbán,és a magyarok többsége maradunk itthon,míg a szerencsétlen kinti acsarkodók meg remélhetőleg ott ahol vannak!

  • Andrew-s!

    Valóban nem állítottad,csak céloztál rá,…hogy szánalmas vagyok,ok nélkül gúnyolódtál …én viszont állítom!!!!,hogy Te az a vagy,különösen,hogy
    ennyire érzéketlen,lelketlen vagy az itthon élőkkel szemben,ebben a nagyon nehéz és válságos helyzetben!!!!!!
    Na részemről ennyi!

  • Kővendég
    2020 április 3
    11:01 de.

    Kedves kővendég, ezek bizony hitbéli kérdések, tehát bármeddig vitázhatunk rajta. De te is úgy zártad le, hogy bölcsebb lett volna…ha. Nyilván ezt tudván én sem mentem bele, mert meddő és hosszú vita lenne még olyan esetben is amikor 99%-ban egyet gondolnánk. Én szívesen diskurálok, illetve folytatok vitát, ha tudom mi a vita tárgya egyébként.

    De akár ebből is le lehet szűrni valamit:
    „Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csak én általam.”

    „És akik elismerték? Akik megkeresztelkedtek, tagjai lettek valamelyik keresztény/keresztyén felekezetnek, sőt, akár ők maguk, esetleg a szüleik is már keresztényként születtek, de két nagyszülőjük történetesen zsidó volt?”

    Teljesen mindegy, hogy zsidó volt a már keresztényé vált ember mindkét szülője. Csak Jézus által van üdvösség.

    „..mert aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.”

    A zsidóság pedig Istennek fontos mindig is, de hibásan mondják „kiválasztott” népnek. Nem kiválasztott, hanem választott nép amely nem kiváltság, hanem egy felelősségteljes feladat.

    „Én kihozom Izrael fiait a népek közül, bárhova kerültek. Összegyűjtöm őket mindenfelől, és bevisszem őket a saját földjükre.”

    Isten a holokauszttal, és annak folyományaként teremtette meg a lehetőséget arra, hogy ez a prófécia beteljesüljön, és Izráel földjén megalakuljon a kétezer éve áhított saját állam, amely teljességgel lehetetlennek és elképzelhetetlennek tűnt, hogy ez bekövetkezhet. És a zsidóság a sivatagból kánaánt csinált, ahogy szintén meg van az írva.

    A zsidóság nagyon fontos az Istennek, és ezt minden embernek így kéne gondolnia, hiszen: „Átkozott, aki téged átkoz, és aki téged áld, legyen áldott.”

    Az átvitt értelmet, vagy a metafórát nem én állítom, hanem Christopher szövegkörnyezete, mondatszerkezete mégpedig Boda Marcsi gondolkodása felé, hogy ő is megértse, de nem érti. Ha érted. És igen ez is hitbéli kérdés.

  • Boda Marcsi
    2020 április 3
    1:53 du.

    Dehogy forgattam ki a szavait. Az ön szavai eleve úgy születnek meg és jönnek ki, hogy össze-vissza állnak. Se füle se farka.

    Az hogy maga azt gondolja, hogy hisz Istenben az egy dolog. Az amit mond, és cselekszik azt meg mindenki más látja, hogy egy teljesen más dolog. A kettő nincs összhangban, üti egymást.

  • István,
    néhány idejáró taccsvonalon kívüli füttykoncertje után,újra elolvastam az írásodat.Minden szavával egyetértek.Nem akarom részletezni,már így is kivívtam mindenféle rohadeók és T(etütől)V(akaródzó)szerelők bucikázását meg koncsitázását. Annyit azért hozzátennék,hogy a néhány évszázad folyamán soha nem volt egy olyan magyar kormány amelyik szemmagasságban viselkedett volna a cigányokkal.Ezért irtották őket is magyar és német nácik Auschwitzban és ahol érték őket.Ezért volt a porajmos. Az,hogy köztük is voltak szemét keretlegények? Az is érthető,mert a zsidók között is voltak kapók.Akkor ez is egy életben maradási reményt adott. Jehosua ben Szentlélek nem küldte segítségül az akkortájt regnáló helytartóját sem,pedig ők keresztények voltak. Mifelénk a volt kápók több éves börtön büntetést és a társadalomból kivetést kaptak.M.O.-on a gettóparancsnok 93.-ik évéig,vidáman röhögött a bal majd a jobboldali kormányok és a megmaradt áldozatok képébe.
    Lehet,hogy a mai magyar kormány tagjai nem az erkölcs lovagjai, de a minta előttük áll.Nem találtak ki semmi újat.Az egyetlen amit még nem vezettek be a múlt dicső emlékeiből,a kötelező hátra nyilazás.Várjuk ki a végét.

  • Pista a cikked könnyfacsaró. Abszolút tragikus, nem csak a romák, de a többi általad említett hátrányosok szintjén, és ez még csak most kezdődik…. Mi lesz még ezután???

    Nem kell téged védenem a bodától, mondhatnád, hogy Te többek között azért is írsz, mert nem akarod őt munka nélkül hagyni, mert anyagilag és szellemileg (sic!) nagy fájdalmat okoznál neki, arról nem is beszélve, hogy a napi gyűlöleti quotáját se tudná kiélni.

    A cikkedhez egy kifejezést még odabiggyesztenék, amit lényeginek tartok: „Sajnos, túl sokat nem lehet várni Orbánéktól: a szakmaiatlanság, tehetetlenség, hozzá nem értés ül tort e tájon.” Ideírnám még hogy kifejezett közöny és rosszindulat…. Ami nem a tudatlanságot, hanem a szándékot is tartalmazza. Merthogy mindenki kurvára le van szarva.. Még a körülötte forgolódó oligarchák és udvari szajhák is egy pillanat alatt kötnének ki a levesben, ha nem szolgálnák érdekeit.
    Nagyon tetszett Margit bodakormány kifejezése, ami borzasztóan lefedi a valóságot..

  • HunCanada
    2020 április 3
    4:36 du.

    hagyjátok már a Jézust és az összes többit előtte és utána mindegyik (bár különféle módon) EGYSZERŰEN MEG LETT GYILKOLVA ÉS KEGYETLENÜL

    ebben JFK alapvetően beleértendő

    tök recontra rebetli

  • Így van Miklós! Nem Boda a komány szócsöve, hanem a kormány a bodáké: alattomos, sunyi, korlátolt és rosszindulatú.

  • Boda Marcsi
    2020 április 3
    3:52 du.

    Elkezdtem írni. Aztán kitöröltem. Nem érdemelsz egy szót sem, te szervilista senkik gyöngye. Szalad a vezéredhez. Hátha van friss nyalnivaló a farpofái között. Te gondolkodásból felmentett napidíjas nulla.

  • talalom,

    Orbán egy komplexusos csörtető. Mivel a hangadók a bodák, ezért kiszolgálja őket. Azért, hogy hatalomban tartsák. Ahogy korábban kiszolgálta a liberálisokat, amíg úgy tűnt, hogy onnan remélhet hatalmat. Aztán kiszolgálta a centristákat, amíg úgy tűnt, a jobbik kiégésével látszott, hogy a fasiszta széljobb, és a vérbolsi balszél nagy tartalékokat gyűjtött (a kettő közt ebből a szempontból alig van különbség). Így, s mert az egész szocializációja arról szólt a §80-as évekből, leporolta a bolsevik hatalomgyakorlás módszertanát, és ráültette a diktatórikus fasizmus retorikáját.
    Annak a rétegnek köszönhetően, akik azon a szinten vannak, akik anno kiszolgálták a gestapot, a nyilasokat, az avht, és bárki mást, aki a portások látszathatalmát elúzta előttük a madzagon, be is jött Orbánnak. Olyan politikával, amivel nyugatabbra az úz tizedénél elbukna, nagyon keletebbre pedig lógna. .

  • Andrew-s!

    Te egy nagyon sötét,szánalmas ember vagy,akinek,ha többször is leír, valamit az ember,akkor sem fogja fel….csak alaptalan gyűlölködésre vagy képes…..
    Amúgy én régen és most sem „szaladgáltam” senkihez,nem politikából
    hanem tisztességes munkából éltem,te vajon miből?…..Ha nincs pénzed akkor neked kell szaladgálnod (de hová?…)
    Részvétem!!!!!

  • NEM MELLESLEG és MINDENKINEK!!!!!!!!!!!!

    Most amikor a VILÁGOT(!!!!!)ez a szörnyű járvány fenyegeti,talán nem a politikával kellene foglalkozni,hanem összefogni,kutatni,megoldást találni……
    Bár még nincs ellenszer,de sok más országban félretették a politikai nézeteltérést,a gyűlölködést,mert belátták,hogy annak nincs itt az ideje!
    Mindenhol összefognak a pártok,és mindenütt erre koncentrálnak és itthon is a kormány,kívéve a szánalmas, lecsúszott,hatalomvágyó
    ellenzéket,amelyik elfelejti,hogy most nem a választások,hanem
    a védekezés ideje van!!!!!és a vírus ugye nem „poltizál”…..
    Mindenkinek kívánok minden jót,szerencsét és józan belátást,gondolgozást!!!!!!!!!!!!!

  • C.Ádám!

    Azt halottam,olvastam,hogy az USA-ban (egyes helyeken)nagyon terjed a kór,és nincs elég maszk sem…..sajnálom!!!!!!!!!
    Remélhetóleg Kanadában jobb a helyzet?
    Itthon mi több országból kapunk maszkokat,segítséget és több itthoni cég (akik eddig mással foglalkoztak)is készít védőeszközöket!
    Minden jót kívánok a kintieknek!!!!!!

  • HunCanada
    2020 április 3
    4:36 du.

    meggyőződésem, hogy mindenki abban hisz amiben akar (én is hiszek valamiben, de most és ide nem írom be, mert… csak) a hittel azután azt lehet csinálni szabadon ami belefér és bármi eredményt ki lehet belőle hozni (kedvenceim az indiai oszlopszentek, és a szent tehenek körül kialakult hitvilág, valamint a Mammon Elvtársban való megrögzött és örökös hit és az „érte szóló bármit megteszek” című Nagy Éposz… egyes részeit valaki kőbe is véste…)

    nagy hatalmas eredmények várhatóak Vögelein írta a „csapdlecsacsit” amivel tengermélyen egyetértek

    a te meglátásaid ebben az esszédben nem teljesen helytállóak és nagyon sok olyan izére alapozódnak amiknek semmiféle tárgyi bizonyítéka nem hozható létre

    addig is tök renonc és makk negyvenszázulti rekontrával (hátha grizi beleolvas és felsikolt)

  • Boda Marcsi

    Kibújt belóled a fidesz-keresztény. Ki mennyi pénze van annyit ér? Lázár után?
    Ostoba libucoi vagy.

  • Jurásek Fábián Sebestyén

    Ille!

    Látom a maradék eszét, ill. még a látását is elveszítette olyan valótlanságokat állít:
    „Ez a kurva kormány még arra sem képes, hogy a járvány másodlagos, gazdasági és szociális következményeit felmérje, nem, hogy arra mentőcsomagot dolgozzon ki! Cserébe villogóra fényezi magát, hogy ők mennyire segítőkészek! Jobb helyen ott kellene a fiókban egy ilyen terv, A, B és C verzióval, de nem ám valami populista, vagy demagóg ötleteléssel, hanem jól megalapozott tanulmány – feasibility study – formájában! Sajnos, túl sokat nem lehet várni Orbánéktól: a szakmaiatlanság, tehetetlenség, hozzá nem értés ül tort e tájon. Ilyen az, amikor – szellemi – unokatestvérek egymás közt házasodnak, és az utódjaik némiképp degeneráltak lesznek.”

    Szerintem ez a kurva kormány olyan kurva jól kezeli a koronavírus miatt kialakult helyzetet, hogy érvelnem se szükséges és ennek kapcsán Ille és balfék bandája elmehet a sunyiba zabot hegyezni!

    További jó fröcsögést, dolgozzon csak tovább a 4/5-ön!

    Dios! Jó nosztalgiázást!
    https://www.youtube.com/watch?v=J8z7vELrotc

  • HunCanada:
    >>De akár ebből is le lehet szűrni valamit:
    “Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csak én általam.”<<

    Keresztények számára – talán-talán – le lehet valamit szűrni, hogy – az Újszövetség vitathatatlan szépirodalmi értékén túl – vallásos zsidók, muszlimok, buddhisták, konfuciánusok, taoisták, stb. számára is, abban nagyon erősen kételkedem.
    1886-1929 között élt egy Franz Rosenzweg nevű zsidó úriember, Martin Buberrel együtt kezdték el Luthert követően elsőnek németre fordítani a Tanachot (ez az a mű, amit ti Ószövetségnek neveztek), amit Rosenzweig halála után Buber át egyedül fejezett már be 1961-re. Rosenzweig fiatal korában egy ideig át szándékozott térni valamelyik keresztény felekezetbe; hogy a róm.katholikusba vagy az ágostai evangélikusba, már nem tudom. Aztán meggondolta magát, maradt zsidó. Egy keresztény barátja levélben érdeklődött – utalva az idézett János 14:6-ra –
    az ok iránt. Rosenzweig válasza: ha János 14:6 netán még helytálló is lenne, csak azokra nézve lehetne az, akik MENNI akarnak az Atyához, a zsidók (mint nép) viszont mindig is ott voltak, ott vannak és ott is lesznek."

    HunCanada:
    "Csak Jézus által van üdvösség"

    Erről a róm.kath. dogmatikában "extra ecclesiam nulla salus" tartalmú tételről természeten olvastam, beleértve ennek egy-két, kissé különböző róm. kath. értelmezését is. Ha katolikusnak születtem volna, ez a dogma – a különböző liberális kath. értelmezések ellenére is – önmagában elegendő lenne hozzá, hogy kilépjek a róm.kath. egyházból.

    HunCanada:
    “..mert aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.”
    János 3:16, ez azért eléggé kálvinistának hangzik. 🙂
    Ami engem illet, ha valamire legkevésbé sem vágyom, akkor az épp holmi "örök élet". Nyilván tudja, hogy a zsidó vallási hagyomány szerint ha nem zsidó, hanem bármilyen más vallású valaki, elegendő betartania a hét noahikus törvényt ahhoz, hogy "része legyen az eljövendő világból". (Talán ezért nem térítő vallás a zsidó.) De arról nincs szó a zsidó vallási hagyományban, hogy az "eljövendő világ" (ami a vallási hagyomány többségi irányzatai szerint evilági jellegű) bármiféle büntetésből örökké tartana.

    HunCanada:
    "Nem kiválasztott, hanem választott nép amely nem kiváltság…"

    Ebben egyetértünk.

    HunCanada:
    "Én kihozom Izrael fiait a népek közül, bárhova kerültek. Összegyűjtöm őket mindenfelől, és bevisszem őket a saját földjükre.”

    Ja, negyven évig kellett vándorolnunk a sivatagban, amíg nagy nehezen sikerült végre megtaláltuk az egyetlen olyan földet a Közel-Keleten, ahol nincs egy csepp olaj se. "Zsidó szerencse!" – szól egy jiddis népi mondás. 🙂 🙂

    HunCanada:
    Isten a holokauszttal, és annak folyományaként teremtette meg a lehetőséget arra, hogy ez a prófécia beteljesüljön, és Izráel földjén megalakuljon a kétezer éve áhított saját állam,

    No, véleményem szerint ez nagyon durva blaszfémia, istenkáromlás. Én haSem-et kihagynám ebből a dologból, vagy ha mégis muszáj lenne valahogy hozzákapcsolnom (de szerencsére nem kell), akkor talán Hans Jonas véleményéhez kapcsolódnék.

    Ám tény, hogy van olyan vallásos zsidó irányzat is, amely úgy véli, hogy az új Izrael Állam létrejötte a messiási korszak eljövetelének hírnöke; "Moshiach on the way!"- hirdetik. (Úton van, ezt magam is lehetségesnek vélem, csak épp nem tudom, hogy most éppen jön vagy megy.)
    Aztán vannak olyanok is, akik szerint Izraelt majd csak a eljövendő Moshiachnak lesz joga megalapítani, addig zsidónak odatelepülni bűn, szigorúan tiltott. Ezek nem ismerik el Izrael Államot, nem mennek katonának, nem fizetnek adót, nem használnak izraeli útlevelet, a leveleikre nem tesznek izraeli bélyeget – az egyetlen, amit igénybe vesznek, az izraeli államsegély. Nekem – enyhén szólva – elég ellenszenves társaság.

    HunCanada:
    "És a zsidóság a sivatagból kánaánt csinált"

    Kedves HunCanada, azért ne essünk ilyen erős túlzásokba.
    Nem tudom, járt -e Erecben, mennyi időt töltött ott, mit csinált? De nem kánaán, annak talán Gyuri10 se mondaná. Hasonló állam, mint a többi, semmiképp nem rosszabb, de nem is sokkal jobb. Tudja, igaz vagy nem igaz, nem tudom; állítólag, amikor a függetlenségi háború után, immár relatíve békeidőben Izraelben megtörtént az első rablógyilkosság, Ben Gurion elégedetten felsóhajtott: "Végre, ugyanolyan nép, ugyanolyan ország lettünk, mint a többi!

    Részemről talán ebben maradhatunk.

  • Andrew_s
    2020 április 5
    6:15 de.

    egy gondolat bánt engemet…

    miután említéd vala őbodaságának, hogy fidexkatolik

    miért hord hétköznap a Római Pápa kipát Tiara helyett?

    megmagyaráznád? gyötör a kétség…

    makk rebetli és piros ulti renonccal és rekontrával

  • Kedves HunCanada!
    Elfelejtettem írni, hogy „vallási” nézetkülönbségeink feloldására az Önnek a zsidó vallásba történő betérés, illetve az én megkeresztelkedésem helyett azt javasolom, hogy várjuk meg, ahogy a zsidók mondják, a Moshiach eljövetelét, vagy ahogy a keresztények mondják Jézus parusziáját. Aztán menjünk hozzá, kérdezzük meg, a megjelentet: járt -e már a Földön?

    Csak aztán úgy ne járjunk majd, mint a két jóbarát.
    Az egyik keresztény volt, a másik muszlim, jó megvoltak, ám néha-néha zrikálták egymást hitbéli kérdésekben. Végül megállapodtak, hogy amelyikük hamarább hal meg, az majd
    tájékoztatja a másikat, mi történt vele a halála után.
    A muszlim halt meg előbb, s valóban, pár nappal a halála után egy éjszaka megjelent a lelke a barátja előtt. Az rögtön kérdezgetni kezdte, mi van vele.
    – Tulajdonképpen nincs rossz dolgom. Reggel felébredek, kivisznek egy gyönyörű virágzó rétre. Megreggelizem, aztán szeretkezem egyet. Utána pihenek, megtízóraizom,
    szeretkezem egyet, megint pihenek. Felébredek, megebédelek, utána szeretkezem, majd lefekszem pihenni. Uzsonna előtt felkelek, szeretkezem, meguzsonázom. Pihenek egy jót, felkelek, szeretkezem, majd nemsokára megvacsorázom. Vacsora után ismét szeretkezem, majd elmegyek aludni. Éjjel föl-felriadok, olyankor még szeretkezem egyet-kettőt, megnyugszom, és alszok is tovább.
    – Hej, barátom, akkor mégis neked volt igazad, a te vallásod az igazi! Az iszlám mennyországba kerültél.
    – Én? Egy frászt! Baknyúl vagyok a a gödöllői mezőgazdasági kísérleti kombinátban!

  • Lázbérczy Bertalan

    Rodeo11
    2020 április 5
    10:34 de.
    de tudatlan vagy, azért hord bélelt tiarát, hogy ne látszódjon a ***MODERÁLVA***!

    [Antiszemitizmusnak nincs helye — A szerk.]

  • Kővendég
    2020 április 5
    9:40 de.

    azért lehettél volna lakonikusabb is, mint én az ilyen témáknál:
    „a semmi körüljárása, oda vissza, poénnal és poén nélkül”

    ezzel pagát uhu és ugyanolyan mélyenszántó

  • Kővendég,
    az itt leírt fejtegetésed szerintem tökéletes.Még azzal is telitalálatod van,hogy a ma létező Izraelt nem tartom Kánaánnak Ugyan olyan ország vagyunk,mint a legtöbb más ország,egyetlen differenciával,hogy ez a ZSIDÓ NÉP országa.Annak ellenére,hogy teljes egyenlőségben élnek itt drúzok,cserkeszek,beduinok, arabok,örmények,keresztények ,muzulmánok és akár egyéb ellenséges(zsidó) vallásos kisebbség is.Az a remény még kecsegtet,hogy a jövőben nem leszünk”kiválasztott nép”.Meg van és meg is lesz az erőnk arra,hogy a kisebbség érzettel teli egyéb népeknek a jövőben már nem leszünk a boksz zsákjuk,mert arra csak a gyengébbeket merik felhasználni.Akiknek az egyetlen „felsőbbrendűségi”igényük abból fakad,hogy nem zsidók.Nos ez a világ megszűnt 1945 május 8.-án. Jön vagy nem jön Jehosua ben Szentlélek vagy egyéb Sabtáj Zwík,ez van.Ezt kell szeretni, vallási vagy akár ateista alapon is,ha tetszik és akkor is ha nem!

  • Javítás:1945 május 29.-én.

  • Jurásek Fábián Sebestyén
    2020 április 5
    7:27 de.

    valóban nem szükséges érvelned? azért csak próbáld meg, persze, ha nem megy, ne nagyon erőlködj, mert még beszarsz 🙂
    milyen 4/5-ről beszélsz, te szerencsétlen? teljhatalom mellett csak 100% van, még ezt sem tudod?

  • Rodeo11
    2020 április 5
    10:34 de.

    ezt benézted. a tiara hatalmi jelvény és nem hétköznapi viselet még a pápának se, amit pedig a fején hord, az nem kipa, hanem pileolus. a google a barátod.
    https://www.magyarkurir.hu/hirek/papai-viselet-1

  • Nos andrew-s és Rodeó11!

    Csak röviden: ti nem vagytok(csak voltatok…)magyarok,és egyre
    szánalmasabbak vagytok ,egyrészt az értetlenségetekkel,másrészt
    a kapásból cáfolható és ismételt és a valóságot nélkülöző uszításotokkal…..
    Sebaj.: se ész,se értelem,se becsület!!!!!!Erre vagytok képesek!
    Na erről ennyit!

  • Haran el Rashid, aka Ille Istvan;

    A papai viseletet hirdeted most , s nem a Ramahdan-t.

    Mi tortent, vagy allando „koponyeg-forgato” probalsz lenni ?

  • Lázbérczy Bertalan
    2020 április 5
    12:37 du.

    megkérnéd, hogy definiálja mi is az az antiszemitizmus, mert én nem vagyok vele tisztában

    rebetli és rekontra meg piros ultimóka

    a pileolus attól hogy ilyen neve is van még kipa!

  • Jurásek Fábian

    Ille!

    Ronda lelkivilágodat ritkán tudod magadban tartani: tudod, aki sokat beszèl (ír) szarul ès szarròl, azt körüllengi előbb utòbb a saját szar szaga…

  • Boda Marcsi,

    Tudod kik gondolták joguknak megmondani, hogy ki a német? A nácik. Ahogy azt is, hogy kik nem németek.
    Magyarországon Horthy törvényhozása, majd Szálasi.
    Igazán szép körbe definiáltad magad a saját kijelentéseddel.
    De legalább őszinte vagy.
    Ja, nem. Most ezért kapod a napidíjat.
    Mond, csibike, a ’70-es években kinek tapsoltál? A vállalat MSZMP-s párt-titkárának? Hangulatjelentést is írtál? Hát persze, hogy írtál. Most erre vagy büszke? De tényleg. Nagy utat tettél meg az elvtelen párt-tagságodtól az elvtelen nácizmusig.

  • Bendeguz,
    bölcsességed határtalan,mint a magyar nyelvtudásod.Miért ragaszkodsz hozzá,hogy Illénél is égesd magad?Nem elég a mindenkori szószátyárkodás?

  • Rodeo11,

    Jézust és tanítványait általában fejfedő nélkül ábrázolják. Évszázadokkal azután, hogy egy olyan vallás nevében teszik, amit Jézus tudvalevőleg nem alapított.
    Ellenben zsidók voltak. Így, noha a pápai fejfedő jelen formája középkori, az sem okozna lelki törést, ha zsidó Jézus tanításait kipában hirdetnék. Az inkább, hogy Amit ma hazánkban hirdetnek, az köszönő viszonyban sincs Jézus tanításaival. Meg az sem, amit számos pápa számos évszázadon keresztül hirdetett (pl. Borgia-pápák, az isten kutyáit bullával ölni felhatalmazó csibészek, stb.).
    Amúgy a humanizmust tőlem kis-gatyában is hirdethetik, ha be is tartják. Ha meg nem tartják be, tőlem hordhat amit akar, aki üres szövegekben ugat róla.

  • Boda Marcsi
    2020 április 5
    2:09 du.

    ekkora nagy izé? méghogy én? és a bodamarcsi leszólt… és most mit kellene csinálnom? kánkánt vagy harakirit? vagy mind a kettőt?

    rettenetes…hogy mik ki nem derülnek… azért marcsika -remélem még- jól vagy és semmi kótyomfitty meg reklám csak a tömény filmek…

    akkó’ most tök rebetli és rekontra meg renonc

  • gyuri10
    2020 április 5
    1:45 du.

    gyurcsikácska gyötör a kétség
    most választási vagy nem választási… és mikor és hogyan? én már választottam de elfogyott málna volt tejszínhabbal, nagyon jó választási lehetőség holnap majd lesz másik… maracujá ananásszal az még csak a választási

    szóval lelke a … most ide besúghatod!

    addig is tök rebetli makk negyvenszázzal és piros ultival meg renonc

  • ANDREW_S; April.4, 12:22 du.

    Talan lassan magad is rajossz, hogy politikusok MIND „kerekparosak”.
    Vagy mint az itteni mondas „kigyo-kenocs-arusitok”.

    Igen, mindent megtesznek a lehetosegeiket elerni es azt elvezni. Nem hiszem hogy talalnal kivetelt!

    Na, de ti csak kezdok vagytok abban.

    Practice makes perfect.

  • Bendeguz79
    2020 április 5
    10:29 du.

    Állítottam az ellenkezőjét?

  • Kővendég,
    április 5.-én elkövetett beírásomban kétszer is tévedtem. Az állam kikiáltásának pontos és helyes dátuma:1948.május 14
    ה’ באייר תש’ח.

  • Jurásek Fábian
    2020 április 5
    3:39 du.

    csökkent az értéked: hová lett a Sebestyén?
    miért van az az érzésem, hogy te nem szeretsz engem?
    mondjuk, a te szereteted nem is hiányzik, de miért kell cserébe gyűlölnöd, és sértegetned?
    ez valami kényszeres dolog nálad?
    mivel semmire enm mész vele, jó lenne, ha felkeresnéd az orvosodat.

  • ANDREW_S;

    Dehogynem !!!

    Ha olvasod, tisztan a vezetoje, a rabbi-ja volt a szektanak, s unioka-testvere ‘Janos’ alapitotta a Hassidic szektat. Persze annak veget is ertek akkor.

    De a Hassid ujja alapitva ,s ma letezok, ugy az Elizer ben Tov, mint a Szatmar-i Tietelbaum Israeli-hit-kovetok,

    Nem lattad meg a romai papat es a papokat a „kupat-viselve”???

    Van amit tartanak, van amiket atvettek mas, fokent a Mitra-ismusbol, Constantine zsinatja utan.

  • Bendeguz79
    2020 április 5
    3:03 du.

    hirdettem volna? szerintem csak pontosítottam Rodeo információját.
    amúgy mi a bajod a ramadánnal? „Az arab eredetű „ramida” szóból származik, amely szárazságot, hőséget jelent. Ramadán hónapban arra emlékeznek, hogy Allah kinyilatkoztatta Mohamed prófétának az akaratát.”

    sajnos, nagyon tudatlan vagy – hogy ne mondjam, végtelenül buta – ha egy nicknévből ilyen messze menő következtetést vonsz le. nem vagyok hívő, ám, ha már megtaláltad a HaR alatt futó oldalamat, fordíthattál volna egy kis figyelmet a mottóra is: …mert nem csak Seherezádé tud mesélni. amúgy HaR perzsa volt.

    ha nicknévnek a Jehuda ben Nocvit választottam volna, akkor te Jézussal azonosítanál?

  • Rodeo11!
    Jelentem,már ha érdekel,és főleg ha itthon élsz?:
    Röviden a reklám alatt…:Köszi én jól vagyok,homeopátiás immunerősítőt is szedek,és 9-12 között megyek vásárolni,levegőzni(tömegbe nem megyek,kesztyűm és maszkom van)
    Remélem te is vigyázol magadra?…és a jövőben is tudunk kötekedni?,mert ha nem ,akkor nagy hiányérzetem lenne…..
    Pá!

  • Kővendég!
    Nos visszapörgertem és olvastam a tartalmas,élménydús,örömteli…hozzászólásod,(ha igaz?…ami alapján nagyon szerencsés helyzetben vagy,így talán nincs szükséged,felesleges és főleg alaptalan uszításra ?…..
    Ha így van akkor ne tedd,csak csendben örvendezz..és ugye nem kell mindent kibeszélni?!!!!!!!!!!!!

  • Kővendég!

    Ha igazat írtál a „jó életedről”,ne foglalkozz a vírussal,a veszélyeztetett emberekkel, a világgal,csak szeretkezz továbbra is…..!

  • gyuri10
    2020 április 6
    10:50 de.

    nekem az államon szakáll van de nem 1948 május 14 óta hanem csak valamivel később lett alapítva de jól gyökeresedett már csak nyírni kell

    rebetli negyvenszázultival és renonc

  • Andrew_s
    2020 április 5
    7:50 du.
    ez egy merő (kanál) tévedés!!!Jézust a fasiszták keresztezték fel szegekkel mivel kommunista volt és akkor meg sildes sapkában vörös csillaggal kellene a Pápának „mis”® ét szolgáltatni meg nagy csatos bőrcsizmában ( a misebort is másfél literes csatosban) mint a másik zsidó a Kóhn Béla meg a Bayern Münnich talán Ferenc(???)… és akkor má’ az egész kommenyizmusz meg fasizmus és náci aki Ignác de lebecézéték…szóval most van ALPACCA AZ USA ban az is zsidó csak még nem ők sem tudják abból is kilopták az ezüst egy részét attó’ alpacca de nem szőrös és nem tud az Andesekben sziklákon ugrálni

    nagyon szeretem a gyermekmeséket amikor a Nagyi brummogta bele a fülembe, mindig édesdeden elaludtam tőle ez azóta is megmaradt pedig a Nagyikám már régen az Örök mesék útját járja a kis bambuszbotjára támaszkodva és hessegetve a haragos kakast

    szóval bejöttek …keresztezték őket és utána rögtön lekipálták volna de csak használt lepedőjük volt abból meg turbányot és burkát lehet csinálni és hátúlkötős fiúszoknyát hogy könnyen éls gyorsan tudjon „kimenni”

    rebetli piros ulti zöld negyvenszáz és renonc

  • Boda Marcsi
    2020 április 6
    3:38 du.

    marcsi, kösz nekem is van homeo -m is meg pátiám is de nem szoktam vele dicsekedni, titokban félhomályban

    én mindenhol otthon vagyok mint egy: happy go lucky

    én ki szoktam menni a reklám alatt mert csak azt nem veszek a filmeket meg azonnal cserélem valami üde sportra azokban kevesebbet lőnek pisztollyal és nem is imitálják a puszikat hanem ha már úgy adódik jól oda pusszantanak egymásnak

    rebetli

  • Kővendég!

    Kiegésztés (egy jó film után)Ennyi jó szex,öröm mellett, amit írsz,csak azt nem értem mit is keresel itt????…és ha már a világban terjedő vírus, és ártatlan áldozataival szemben közönbös is vagy…(ami nagy hiba és szégyen!)sajnos még a magyarokkal sem vagy szolidáris….na erre nem írom le a minősítésem…..de remélem magadtól is kitalálod,mit is gondolok rólad?!…….!!!!!!

  • Orsós Elemér

    Boda Marcsi
    2020 április 6
    3:38 du.
    Gratulálok a homeopátiás immunerősítődhöz! 😀 Engem még Biri nénének semmilyen placebóval nem sikeredett átvernie! 😀 Legalább jól megkérték az árát?

  • Gyuri10:
    „április 5.-én elkövetett beírásomban kétszer is tévedtem.”

    Semmi baj, a lónak is négy botlik van, mégis megláblik. 🙂

    Gyuri10:
    „Az állam kikiáltásának pontos és helyes dátuma:1948.május 14”

    Azt hiszem, ezt mindenki tudja. De ha nem is föltétlenül mindenki, de minden zsidó.

  • Azért még mindig sok kiakasztó hozzaszolas van!
    Bodan meg mindig sokszor elhűlv álmélkodom!
    Hitéleti irányba is el lett tolva….
    Nem vagyok szakember, de eddig ugy tudtam, h Jézus minden embert probalt segiteni, minden életet tisztelt! Úgy emlékszem, nemcsak a keresztenyeket, hanem a zsidokat, arabokat is….

    Válsághelyzet van!
    Forditva ul a lovon, aki most mohon akarja felzabalni gyermekeink, unokáink jovojet!
    Ne tegyék!
    Aki most akar növekedni, tobzodni, az dolgozzon meg erte!
    Most az elsodleges, h a válsagon az ország eletben maradva tulelje a lakossaggal együtt!
    Milyen alapon kovetelnek tobb nyugdijat, magasabb fizetest, ha nem dolgoztak meg erte es kozben vagy felmillio ember maradt jovedelem nelkul!?
    Eloszor mindenki tuleleset kell biztositani, majd, ha plusztermeles, pluszmunka miatt lesz mit elosztani, akkor abbol lehet követelőzni!
    Elképesztő, hogy tömegesen követelőznek olyanok, akik meg sem termeltek azt amibol ok tobbet akarnak kiharapni!
    Jelen helyzetben inkább megvágni kéne a nyugdijakat es magasabb jovedelmeket, mikozben a jovedelem nelkul maradottakat kene eletben tartani! Legalább ennivalora jusson! A kifizetését hetente, v parnaponta, hogy ne tűnjön el 2 nap alatt!
    Vagy minden telepulesen közkonyhát letrehozni belole, ami napi 3-szor elfogadhato ételt, melegételt adna az előre jelentkezőknek!
    Milyen alapon kovetelozik barki is az eddigi juttatásai folottiért!? Ez a káosz előjele, ha a lunpen bekiabálok hatnak a felelos kormányra!
    A nyugdijasok foleg legyenek visszafogottak, hiszen a vedekezes es a valsag miattuk van, az o vedelmukben! Lehetne kezelni a kerdest hasonloan, mint mas jarvany eseten, nem kene gazdasagi csodbe dongolni az orszagot! A nyugdijasokat kene szigorubban karantenszerűen elzarni a fertozo kulvilagtol, h nem fertozodjenek!
    Csak es kizarolag rajuk kene fokuszalni a vedelemben!
    Mindenkitol fuggetlenul addig lesz jarvany, amig a lakossag 60-70%-án at nem megy a virus!
    Kontraproduktiv az elhuzas, mert a járvany is addig fog tartani! Csak addig az aktivakat tönkre tesziķ! Ha a nyugdijasok, akkor önzésből, a sajat beteges eletuket feltik!
    Kérdezzék meg tömegesen a tinedzsereket, 20-on, 30- éveseket, hogy akarnak-e bezárva lenni karantenban a lakasukban, vagy inkább a védendőknek javasoljak a kijárás korlátozását!
    Ne a rendelet haszonélvezői véleményet vegyek alapul!
    Szocialisan az lenne a celravezeto, ha a valsag alatt nem emelnek a kifizeteseket, hanem mindenkinek biztositananak egy minimalisat, amig a magasabb nyugdijak es jovedelmek adott mertek folotti reszet megfeleznek, egyik felet a szocialis alapba raknak, pont a fentiek megvalositasahoz!
    Lehet ez felnotteknek 60.000,-/ho ,de akár 100 is, gyerekeknel a fele!

  • Rodeo11
    2020 április 5
    3:28 du.

    nem az, ráadásul se a rendeltetése, se a funkciója nem az. de csak erősködj tovább.

  • Rodeo11
    2020 április 6
    4:32 du.

    Az írásod egyetlen nagy tanulsággal bír. Van a piálásnak egy olyan szintje, amikor már jobb, ha nem ír az ember 🙂 Pláne annyit és olyan részegen, ahogy ezt a beírást elkövetted 🙂

    Hallgasd tovább a makk felső belépőjét. Mert nem rossz inni. Csak ne írjál utána.

  • Ille István
    2020 április 6
    11:56 de.

    A perzsáknál meg az ősi vallás nem a mohamedán, hanem az a fénykultusz (zoroasztrizmus), aminek nem kis szerepe volt a jehovista vallások olyanná alakulásában, amilyenek…

  • Tartok tőle, hogy jóval kisebb probléma lesz a világban a betegség, mint a hülye intézkedések miatt fellépő gazdasági összeomlás. ki tudja, talán nekünk még sikerül majd felülmúlni az 1945 utáni szuperinflációt is! Viktorunk legalább is erősen rajta van… De ne legyen igazam.

  • Kedves Orsós!

    Egy barátom ajánlotta,nem kamu ,több ismerősöm is szedi,a családjuk is (gyerekek is) és csak homepátiás gyógyszertárakban lehet
    kapni, a gyógyszerészek ajánlásával,méghozzá több félét is,egyébként egyáltalán nem drága,van amit h-péntekig,és van amit szombat vasárnap kell szedni,több hétre elegendő és egy doboz 1.200 Ft körül van!!!!!
    Ha idős is bagyok,de nem leépült,így kétes helyekről semmit NEM VÁSÁROLOK !!!!
    Természetesen a vírus ellen nincs egyenlőre ellenszer,ezt mindenki tudja,de egy legyengült,beteg szervezet nagyobb veszélynek van kitéve!

    Ami a szánalmas Rodeót és a hasonló szinten lévőket illeti,velük nem foglalkozom,ők „súlyos agybetegek”…akiken semmi gyógyszer,terápia nem segít.

  • Orsós!

    Természetesen steril kesztyűm,ás maszkom is van méghozzá bőven szerencsére!Több boltban (nálunk a kinai boltban bőven van az előbbit fodrászkellékesnél vettem,az utóbbit meg egy vegyesboltban (kínai)előrecsomagoltan,tisztán)!
    Mellesleg a homopátiás immunerősítő a „sima magyar nátha) ellen is nagyon hatásos,kérdezz rá egy h.gyógyszertárban…
    Csak segíteni akartam!

  • Andrew_s
    2020 április 7
    7:49 de.

    vannak endrjúk amiket másképpen nem lehet… de nem voltam és nem is vagyok, pontosan ez lehet az oka, hogy muszáj volt humorba mártani a tollamat és belebökni a „papírodba”

    jelezted vala, hogy sikeresen

    kösz
    makk negyvenszáz és tök rekontra renonccal

    van a kipának valami más jelentősége is, mint az, hogy kipaszottan unalmas…

    itt a Harold már régóta hirdet a tv ben, hogy ad pénzt kölcsönt és aki nála jobban adja, az festi magát…, eleinte kipában csinálta de egy idő óta már meg van fésülve …, úgy tűnik számomra az üzlet megy kipa nélkül is, meg …néz ki

    rettenetes rebetli és borzalmas tök ulti mókásan… te jobban szoktad tűrni, ha megaszongyák, mi van veled? iszol te rendesen???

  • Ille István
    2020 április 7
    6:28 de.
    pityu, mondjuk –tételezzük fel- hogy nincs jelentősége más, mint a szegregáció és az a kiscsoportos óvodás lelki toprongy, hogy: beeeeeeeeeeeeeee nekem van kipám is neked meg nincs kipád

    ha valami olyan mint a kipa, és úgy is hordják, mint a kipát akkor az usque kipa…
    mint amikor lefejted a hagyma rétegeit eljutsz egy pontra amikor már nincs hagyma

    ez a kipa is ilyen kipaszott ügy

    rebetli rekontra és tök renonc

  • Az Európai Unió tudományos akadémiáinak közös szervezete, az EASAC 2017-ben arra jutott, hogy a homeopátiának nincsen semmiféle bizonyítható, ellenőrizhető pozitív hatása, sőt indirekt módon veszélyes is lehet.

  • Andrew_s
    2020 április 7
    7:49 de.

    andris, én tudom a megoldását annak a tréfának amit részegen sem értettél!!!

    mibe fogadunk? (nekem itt porosodik 1000000 fakaurim erre a célra félretéve)

    hogyha a soberbia alapján a Cenz Ura azonnal, de legalább 3* kitörli nehogy nyoma maradjon!!!

    azaz sohasem tudnád meg

    addig is tök renonc és piros rekontra

    „We can send man to the moon in the 60s, boom countries back to stone age, but unable to make mask for

    our milliliters (SIC én húztam alá)

    men and women.”

    tegnap volt az usa sajtóban egy odavalósi hozzászólta bizonyosan nem a grizi volt

  • Kővendég,
    köszönöm a jogos kioktatást.Ezzel együtt annak azért jobban tudnék örülni,ha minden zsidó ezt a dátumot tudná és használná:
    ה’באייר תש’ח. Remélem Neked ez nem idegen.Ha ismerős,kérlek fordítsd és írd le magyarul.Ha nem,akkor lapozzunk.

  • Orsós Elemér

    Boda Marcsi
    2020 április 7
    11:29 de.
    Kedves Marcsi, az az 1200 forint tényleg nem olyan nagy érvágás, főleg ha még használ is! Én évek óta az általam begyűjtött mezei kakukkfűvel próbálkozom, de hogy hasznos-e azt nem tudom, mert kb. 10 éve nem voltam komoly beteg, viszont imádom az ízét és az illatát! 😀 (Közben én balga, épp a mai nap fedeztem fel az interneten hogy, a kerti kakukkfű háromszor akkora, háromszor több hatóanyagot tartalmaz és a másikkal ellentétben még kertben is termeszthető magról! 😀 )

  • Orsós és a többi normális!

    Engem(és persze sokakat!) az zavar,és nyomaszt,hogy ebben a szörnyű helyzetben nálunk pártpolitikai csatározás van ( míg
    máshol nem)…ami helyett, mind itthon mind más országokban összefogásra lenne szükség…Ez több más országban működik is,de itthon sajnos nem……
    Ennek ellenére mi itthon élő magyarok „EGYENlŐRE” szerencsésebb helyzetben vagyunk mind a fertőzés,mind a halálozás vonatkozásában,,meg a kormány hatékony (korlátozó,segítő ,megelőző ,intézkedései miatt )mint más országok,de össze kéne fogni,kutatni a hatékony ellenszer megtalálására!
    Ez lenne humánus,hasznos és főleg tisztességes!

  • Na mára befejeztem,fáradt vagyok,és csupán egy jó film végét
    nézem,ha közben el nem alszom…..!
    Mindenkinek jó éjszakát,szép álmokat kívánok!
    Pá!

  • Orsós Elemér

    Boda Marcsi
    2020 április 7
    11:48 de.
    Kedves Marcsi, a sima magyar nátha és torokfájás ellen legjobb gyógyszer egy ampulla 50 %-os prémium minőségű szilva pálinka, de ha öblögetés után még le is nyeled akkor hármas hasznosítású, mert még a gyomornak és a közérzetnek is gyógyír! 😀

  • Haran Rashid;

    Semmi problemam a Ramahdan-nal.
    Hiszen honnan vetted azt az elekpzelesed???

    Csupan ket-szinu, egyentelen, atkozodo egyenek magatartasait ellenzem.

    Mindan az valamit szamodra?

  • Hm, Mifele egyen mutatkozna be a KMH oldalm ezen kifejezesevel?’

    ” nagyon tudatlan vagy….vegtelenul buta…”

    Na az lett am Ille Istvan igen-brilians on-bemutakozsa es inteligenciajanak a bizonyiteka.

  • Bendeguz79
    2020 április 7
    5:58 du.

    grizi, mindenki olyan ünnepeket kreál magának amilyet akar és azok az ünnepek a szokványos unalmas hétköznapok (számukra a mindenheti vasárnap és schabes nem jelent semmit, nekik kell néhány kiemelkedő nagy hatalmas nap amikor…azt csinálnak ami nekik jól esik de leginkább nem dolgoznak termelő munkát bár az ünnep maga meglehetősen fárasztó 250 éhes és válogatós meg unalmában ünneplő emberszabásút szórakoztatni és etetni nem akármi

    én úgy nőttem fel, hogy volt a mindenheti vasárnap és akkor lazítottunk és istenieket főztünk versenyben a hétközivel amikor is „csak” normális zaba volt meg a hozzávalók az én feladatom volt elmenni fagyiért

    most hústalanítási ünnep jön sok … nyuszival a kert végében akik fészket raknak oda és teletojják színesre festett tojásokkal… és sok locsolás kölnivel meg vödörből vízzel és még több alkohol

    van ahol ezt másképpen követik el

    addig is rebetli és renonc neked mit hoz a Nyuszi?

  • Almási Alma,

    Almási Alma
    2020 április 7
    8:14 de.
    „Tartok tőle, hogy jóval kisebb probléma lesz a világban a betegség, mint a hülye intézkedések miatt fellépő gazdasági összeomlás.”
    Lehet,hogy a „túlnépesedésre”ez is az általad már régebben ide ajánlott egyik megoldás.Egymást szeretettel segítve ritkul az emberiség.Látod,nincs is szükség atombombákra.Csak erősen kellett imádkoznod érte és befutott,mint Tatterzálba a”Kincsem”

  • Kedves Orsós!

    Örülök,hogy válaszoltál!
    a kakukkfűről már eddig is hallottam,és a pálinka ötlet sem rossz…de az utóbbival az a bajom,hogy leviszi a vérnyomást(ami nekem nagyon alacsony)így maradok konyak mellett,ami szintén fertőtlenit de k,de felviszi a vérnyomást(egy ismerős jó fej doki is ezt ajánlotta…)amúgy meg szeretem is,persze mértékkel pláne ebben a szörnyű időszakban még a stresszt is oldja(!)kár,hogy ne írják fel receptre…..(kac-kac9
    A homepátiás immunerősítőt továbbra is szedem!
    Jó egészséget kívánok!!!!!!!!!

  • gyuri10
    2020 április 8
    8:44 de.

    Osztán miva’ az oltóanyaggal?
    Kettő héttel ezelőtt azzal nakképűsköttél itt
    hogy Izraelben már megvan az ellenszer és kettő héten
    belül alkalmazásra kerül.Gondolom ezzel is Izrael lejáratása
    volt a célod. Te Iránbarát romanyelvtudor 🙂

    Magyarul is meganulhatnál:
    „túlnépesedés” idézőjelben. Analfabéta.

  • gyuri10
    2020 április 2
    7:21 du.

    Neked?
    „Partid”? ITT ?
    Röhög a vakbelem..
    Menj „haza”. És ott nyalizz ezerrel.
    Szerintem már ott is hányingerük van tőled.
    Csak mivel udvarias hölgy,jópofát vág a kültelki stílusodhoz.

  • Rodeo11
    2020 április 2
    6:40 du.

    Najésasztán mi vót?
    Azt is Vágnerurr szerzette?
    Azt az áriát? A maláriát ?

  • akit udja, árulja már el, hol gyártják a Jurásek, Bendeguz, Boda, Slapaj féle izéket? mert, hogy nem természetes úton keletkeztek, az tuti.
    azonban szólni kellene a minőség ellenőrzésnek, mert selejtes termékek jönnek le a gyártósorról, ami rontja a cég imázsát. ráadásul még a szavatosság se érvényesíthető rájuk.
    mondjuk, típusváltás se ártana, eléggé korszerűtlen gyártmányok.
    végső soron a fogyasztóvédelem is eljárhatna.

  • Bendeguz79
    2020 április 2
    5:59 du.

    Ugyan haddel..
    Gurltiz ivritül sem tud.
    Legalábbis pár éve azt állította
    ezen az oldalon,hogy nem kultiválja azt a
    nyelvet.Ezen itten akkor többen elcsodálkoztak.

  • gyuri10
    2020 április 2
    5:15 du.

    Nahát ez kuvvául érdekes..
    Nem tudtam hogy egy nagyvárosban
    is lehet nagyüzemileg bort készíteni.Hacsak
    nem a házak tetején vannak a szőlő-karók heheehhehh

    Az is igaz, a jómúltkorjában
    valami falut emlegettél,mint lakhelyedet.
    Ami bortermő vidék.És hogy te magad ugyan termeled
    ottan a bort de nem iszod meg. Tehát így az a kérdés:
    Mikor hazudtál? Akkor, vagy most? Vagy mindkét alkalommal?

  • Illepityu:

    Amikor itten kiborult a bili (járványügyileg)
    még gyorsan idanyomtak az egyházaknak pár milliárdocskát.
    Miközben az orvosok kezdték elkapni a fertőzést, mert nem volt védőfelszerelés de nem is kellett mert szőnyeg alá volt söpörve hetekig az ügy.

  • Ille István
    2020 április 8
    12:08 du.

    Géppel gyárcsák őket,fhrisss agyagból.
    Napra teszik öket, kb két hétre.Aztán mikor
    kiszárattak, mint a jóféle tehénszar,Amijó’stenünk
    beléjül leheli a lelket.Attól ennyire lelkesek ezek hehehe

  • Nagon okos Huncanada!

    Az itthon és főleg gyógszertárakban kapható,legálisan (!!!!)forgalmazott immunerősítőknek nem leheznek káros hatásai!!!!
    Egyébként kintről(!!!!),tájékozatlanul nem kellene feleslegesen,és nevetségesen uszítani…talán jobb lenne bölcsen hallhatni……

  • István,
    ápr.8. 12:08
    Hozzáírásoddal csak akkor tudnék maradéktalanul egyetérteni,ha az idepofátlankodó,agysérüléssel született,geyza nicknevű,aljas szeszkazán,trágár,hazudozó idiótát a névsor elejére tennéd.Így ez nagyon kettős mércének tűnik.Persze,ha Neked erre a hulladékra szükséged van,az oldal csak maszatos lesz és elég tisztességtelen nívót fog képviselni.Lehet,hogy ez már annyira lent van,hogy innen már csak felemelkedni lehet?Ez viszont egy jó hír is lehetne!?Ha ez az alak visszamenne a saját koszfészkébe biztosan helyet hagyna a tisztességes idetévedőknek is!Nem lenne aki egy cikkhez 10-15 hozzápiszkolódással foglalja a helyet.
    Továbbra is baráti üdvözlettel:Gyuri.

  • Na most aztán tökéletesen megértettem Boda Marcsa logikáját.
    Akik nem értik ezután sem, azokat sajnálom. Köztük Illét is.

    Azt írja, hogy a „pálinka leviszi a vérnyomásom” – a konyak meg fel, tehát azt iszom, az ismerős orvosa ajánlása szerint.
    ——
    hogy micsoda???!!!
    szegény doki, még jó, hogy nem írta ki a nevét

    Hát nekem is felmegy a vérnyomásom, ha meglátom az árát egy igazi METAXA-nak itt brazilban!

  • Ja a legjobb konyak az Ararát, csak utána jön a Metaxa – szerintem

  • kedves Cenz Ura, el sem akarom hinni, ilyen gyorsan megfejtettelek?

    mai törléseid… hát mit mondjak? megérnek egy 4,5 literes Chivaz Regal-t 12 éves, meg is szerzem azonnal tudják küldeni

    rebetli

  • Gabriel Kedves Gabriel Pontosítanék.
    Az Ararat és a Metaxa NEM konyak, így nem lehetnek a világ legfinomabb cognac-jai. Jók azok bradynek is, igaz annak kitűnőek.
    Cognacban én a Pruniert és a Hennessy-t favorizálom. Ma már csak Prunier cognac igazi francia, és a gyártási módszer miatt évről évre jobb.
    A Hennessy ír találmány, de az első pillanattól fantasztikus, bár éri kritika.
    A Prunier még a család tulajdonában van, állításuk szerint egyedüliként.
    Gyönyörű boltjuk van egy középkori házikó boltíves árkádja alatt.
    Az XO minőség mindenhol drága, a minőség pénzbe kerül.
    Alig hiszem, hogy egy magyar átlagnyugdíjasnak futja rá, maximum az árától megy fel a vérnyomása. Sajnos.
    Nagy átlagban az olcsóbb XO-k 150 – 200 euróba kerülnek Európában, ehhez képest a Metaxa Angels’ Treasure olcsónak mondható (130).
    Kár, hogy olyan messze élsz, egy kirándulás Cognac megyében és azon belül Cognac városában fantasztikus élmény.

    „A szabályozás értelmében, a cognac nevet csak a szigorú feltételek teljesülése esetén viselheti az ital. A feltételek a következők:

    az előállítás módja legalább 300 éve változatlan;
    az italnak legalább 90%-a az Ugni Blanc, Folle Blanche vagy Colombard szőlőfajta borából kell készülnie, és a maradék 10%-ban is csupán a Folignan, Jurancon blanc, Meslier St-Francois (Blanc Ramé), Select, Montils, Sémillon szőlők borait jelentheti;
    rézüstben történő kétszeres lepárlással kell készülnie és francia tölgyfa hordóban kell legalább két éven át érlelődnie. (Maga a tölgyfa származhat Európa egyéb területeiről is, de Limoges városát érintve kell megérkezzen – az ilyen tölgyfát „limousin” tölgynek is nevezik.)”
    Minden más cognac szerű borpárlat.

  • Boda Marcsi
    2020 április 8
    2:41 du.

    Írtam valamit ami egy információ a homeopátiával kapcsolatban. Magának meg mi a reakciója? Hát ez:

    Boda: „Egyébként kintről(!!!!),tájékozatlanul nem kellene feleslegesen,és nevetségesen uszítani…talán jobb lenne bölcsen hallhatni……”

    Azt hiszem Ön pont olyan mint egy vírus. Támad agy nélkül bárkit, bármit, bármikor, bármire.

  • Gabriel

    Azt írja, hogy a “pálinka leviszi a vérnyomásom” – a konyak meg fel, tehát azt iszom, az ismerős orvosa ajánlása szerint.

    ———————————–
    Mitől viselkedik másként a konyak, mint a pálinka, ha egyszer mindkettő alkohol? A vérnyomásommal időnként nekem is gondjaim vannak (kicsit alacsony néha) de még egyetlen orvos sem ajánlott erre konyakot – ám lehet, hogy nem a megfelelő orvoshoz járok! -:))))

    Azt viszont már hallottam, hogy egy- egy pohár vörösbor segít a vérképzésben ( vashiány) időnként élek is vele, hogy tényleg így van e, azt nem tudom – de az előbbi orvosi ajánlásként nekem is furcsa! Bár a jó ég tudja, hogy ebben a zavaros időkben kinek mi használ vagy mi árt!

  • Boda Marcsi „Az itthon és főleg gyógszertárakban kapható,legálisan (!!!!)forgalmazott immunerősítőknek nem leheznek káros hatásai!!!!”
    Bizony, hogy lehetnek. Még a vitamin túladagolásának is van káros hatása. Arról nem beszélve, hogy a legtöbbje egyszerű lehúzás, teljesen hatástalan. Az is káros hatás, ha placebót kapsz a pénzedért.
    Például a szilvapálinka a kedélyre jól hat, de a nyelőcsőnek és a gyomornak nagyon nem használ.

  • O1G666 Kedves 666 Valahol írtad, hogy a buta orvos antibiotikumot ír fel virus ellen, amivel megöli a betegét.
    Ez így nem igaz. A virusfertőzés utat nyit a bakteriális fertőzéseknek, és ha ilyen felülfertőzés történik, akkor bizony azt kezelni kell. Hagyd ezt az orvosokra, ezt egyénileg kell elbírálni. Néhány év iskola nem jogosít fel az orvos felülbírálására. Ezt csak magad felé van jogod, amikor vállalod a felelőséget a tettedért és jó életbiztosításod van. Ha valaki nem bízik az orvosában (okkal vagy ok nélkül), kérje ki inkább más orvos véleményét (konzultáció), jobban jár vele, mint a szomszédasszony felülbírálatában.

  • Gyuri10:
    „jobban tudnék örülni,ha minden zsidó ezt a dátumot tudná és használná:
    ה’באייר תש’ח. Remélem Neked ez nem idegen.Ha ismerős,kérlek fordítsd és írd le magyarul.”

    Ejnye!! Remélem, tudod mi jár annak a zsidónak, aki egy másik zsidót rábeszél az ünnep nyilvános megszegésére?! Ezért minimum fél nappal többet töltsz majd a Sambatjan által közrezárt területen, sőt, az is lehet, hogy megvonják majd egy szombati kimenődet! 🙂 Persze, az ünnepszegésért én a tiédnél jóval súlyosabb büntetést
    érdemelnék, csak hát, én már amúgy is kiérdemeltem a 12 hónapi maximumot.

    Elöljáróban: egyszer -kétszer már említettem (de miért is kellett volna épp azt olvasnod), hogy – bár tényleg nagyon szégyelem – sajnos nem tudok ivritül, se a „szent nyelven”, se a másik bő féltucatnyi zsidó nyelven. Rövid ideig ugyan tanultam egy ivritet, másutt egy kevés jiddist is, de enyhén szólva nem túl eredményesen.
    Talán enyhítő körülmény, hogy tök hülye vagyok a nyelvekhez, még „apanyelvemen”, magyarul sem tudok tisztességesen, anyanyelvemen pedig még annyira sem. Nyu, de mindez magánügyem, ezzel nem szoktam traktálni senkit.

    Amúgy szép tőled, hogy vizsgáztatsz, hogy tudjam, mennyire hülye vagyok. Ezt ugyan magamtól is tudom, de azért köszönöm.

    A textus amit kérsz, hogy próbáljam fordítani: a Függetlenség Nyilatkozat.
    1948 május 14-én pénteken 16 óra előtt írták alá és 16 órakor hidette ki (egy nappal a brit mandátum lejárása előtt) fogadta el a Tel Aviv Múzeumban – ami akkor a Dizengoff-házban működött – a Népi Tanács, és hirdette ki a Népi Tanács és a Népi Közigazgatás küldöttei előtt Ben Gurion.

    Kívánod -é, hogy felsoroljam az aláírók nevét, vázoljam a Népi Tanácsban az előző napokban az állam neve és más kérdések körül folytatott viták lényegét, stb. avagy pillanatnyilag megelégszel a fenti pár soros összefoglalóval?

    !חג פסח שמח