Béke az annexió poraira?

2022 október 2 11:09 de.83 hozzászólás

Az ukrajnai események kétségtelenül szintet léptek. Miközben a focidrukkerek mentalitásával megszakértők egyre, meg egymásra licitálva igyekeztek megmondani a nagy semmit a közösségi média bugyraiban. Vagy éppen akkor, és máshol, ha valamelyik úr SZÉKET, és hozzá mikrofont, adott. A szintlépés világos. Oroszország vezetője bejelentette 4 megye elcsatolását az ott szervezett népszavazásra hivatkozva. Olvastam korábban olyan megszakértéseket, hogy ezt Putyin nem meri megtenni. Megtette.

Alkalmasint olvashatók a hírekben, hogy Zelenszkij szerint az orosz annexió bohózat. Bohózat ügyben kár is lenne vele vitatkozni. Miközben azért gyanítom, hogy ez a történet mégsem, még Zelenszkij szerint sem annyira vicces. Így a Magyar Nemzet összefoglalójának címét inkább valami fordítási hibának szeretném tartani. Eközben, a 444.hu-n olvashatóak szerint, az USA bejelentette, hogy szankciókkal válaszolva új szankciókat vet ki „olyan orosz tisztviselőkre, családtagjaikra és szervezetekre, akik elősegítették az annexiót”. Valamint azt, hogy az uniós vezetők, az Euronews szerint kijelentették: „Az annexió jogellenes, és soha nem fogjuk elismerni”. Mely utóbbi nyilatkozatoknak aligha lesz komoly hatása. Elvégre akkor, ha ilyesmivel foglalkozna az orosz vezetés, akkor annak nyoma lenne a történelemben.

Valószínűleg ahhoz sem kell különösebben putyinbérencnek lenni, hogy valaki rájöjjön arra az apró mellékkörülményre, ami miatt még a magyarok is szembesülhetnek Orbán önjelölt váteszi szerepével. Arra a mellékkörülményre, hogy egy ország gazdaságát csak egyszer lehet tönkre tenni. Ha a nyugati megszakértők szerint az orosz gazdaság romokban van a szankciós csomagok hatására, akkor az kérem romokban van. Porig bombázni valamit addig lehet, míg nincs porig bombázva. Ha pedig ez az állapot bekövetkezik, akkor minden más csak nyilatkozatháború. Ha Orbán addig kitart, akkor megveregetheti a saját vállát, és elmondhatja: Na ugye, hogy minden további szankció hatástalan. Az annexió eközben meg halad a részletkérdések lesöprésével az asztalokról. Úgy, hogy orosz részről ezek a területek innentől orosz belföldnek minősülnek, ami könnyedén eszkalálhatja a háborút.

Amellyel kapcsolatban az ukrán előretörések is felvetnek pár kérdőjelet. Azt például, hogy egy töltényt hányszor lehet kilőni. Mert ezzel kapcsolatban azt gyanítom, hogy leginkább egyszer. Ami az utánpótlásokkal kapcsolatban vethet fel logisztikai és gyártókapacitásbeli kérdéseket. Már csak azért is, mert a hírmorzsák nagy mozaikjában olyanok is felbukkantak, hogy amerikai kiképzők biztosítják a nyugati technológia használatának megtanítását a részben amerikai hitelből felfegyverzett ukrán haderőnek. Amely technológiát karban kell tartani, után kellhet pótolni, de leginkább lőszerrel is etetni kell. Melyet elő kell állítani, és oda kell szállítani. Márpedig, szintén csak személyes gyanúm szerint, az ezzel kapcsolatos kapacitások sem végtelenek, és nem bővülnek csettintésre.

Ezek fényében tegyünk egy olyan gondolatkísérletet, hogy a felek a technológia adott szintjén maradnak. Azaz nem eszkalálódik a háború egy technikai szintlépés irányába, és az atomtöltetek, a biológiai és vegyi arzenállal együtt, maradnak, ahol vannak. Ebben szeretnék bízni. Aztán tegyük fel, hogy a nyugati raktárkészletek olyan szintre fogynak, ami mellett nem képesek pótolni a harctéri veszteséget. Miközben az annexió miatt politikailag is patthelyzet alakul ki. Ha ekkor megindulnak bármilyen béketárgyalások, akkor azok az adott helyzethez képest fognak valószínűleg elindulni. Ha januárban indultak volna tárgyalások, akkor a Krím elcsatolása lett volna a porondon egy, Koreához hasonlóan, megosztásalapú tárgyalásnak. Ami nyilván sokaknak fáj, de hallgatólagosan sokaknak tudomásul vehető. Ha most indulnak meg, akkor az oroszok egy nagyobb területi nyereség reményében tehetik meg ugyanezt.

Sok-sok halottal, illetve romokkal bővítve a veszteséglistát. Úgy, hogy a nyilatkozatháborúk árnyékában egy sikeres területszerzés rajzolódhat ki. Akkor pedig előfordulhat az, hogy esetleg jobb lett volna januárban inkább béketárgyalókat, és nem fegyvereket küldeni Ukrajnába. Aki szerint pedig egy akkori, Ukrajna területe szempontjából esetleg kedvezőbb állapot rögzítésénél a jelenlegi a jobb a megoldás, az okvetlenül támassza alá az elüldözöttek, megkínzottak, megöltek helyeslő nyilatkozataival. Akár mindkét oldalról. Mert a háború nem focimeccs, és nem is videó-játék.

De még csak nem is az egyet nem értésemtől függő állapot. Mert azt, hogy a terület-, illetve befolyásszerző háborúkat személy szerint elítélem, az sajnos nem játszik. Arra az orosz vezetés pont úgy tesz nagy ívben, ahogy az amerikai, vagy bármely másik.

83 hozzászólás

  • Szia!
    az orosz és a kínai állam egyenként az éves költségvetésének kevesebb, mint 10%-kát költi fegyverkezésre és a csatolt balett – táncra!

    a nyugaton —persze teljesen demokratikusan— ennek többszöröse…

    a nyílvánosság számára hozzáférhető számadatok alapján az USA több, mint 30% de gonosz becslések szerint eléri az 50%-kot is {én ezekkel a gonoszokkal számoltam utána és nem tévedünk}

    a nato hadereje teljesen WOKE:

    a körömlakkok színének szabad és persze demokratikus megválasztása és a ki milyen nemű akar lenni adott pillanatban az is a napi tombola eredménye, másrészt a kötelező oltások hiánya harcképtelenné minősítik az éppen aspiránsokat, hatalmas reklámhadjárat folyik arról, hogy:

    nem is igaz, hogy az útszélén hagyjuk a sérűlt, mozgáshiányos végteghiányos veteránjainkat de nemzeti adakozási kampány folyik arra, hogy a nép tartsa el a saját megmaradt fiait és leányait ha már a hadsereg magára hagyta őket?

    még a régi időkből alkalmazott haditechnika műxik Yuk Rajná-ban miszerint az a besorozott katona aki nem akar demokratikusan elpatkolni azt a sajátjai időben hátbalövik, azaz nincs menekvés!

    érdekes módon ma már erőteljesen Tajwánozott a CNN és kevesebb szót vesztegetett Fareed Zaccaria Austin miniszterrel folytatott intim beszélgetésében a hogy is van a Yuk Rajna

    német szövetségi parlamenti delegáció van Tajwánban Bärbock -ot meg tojással dobálják abbeli örömükben hogy a fagylaltot nem kell majd a mélyhűtőben tartani, a stelázsin is fagyva marad

    és itt most a kitrákotty mese következne

  • Hitler is így kezdte…

  • Ez a vélemény feltételezi, hogy az orosz állammal kötött békét az orosz fél be is tartja. Hogy nem béketárgyalókat küldtek, hanem fegyvereket, annak az is lehet oka, hogy a döntéshozók nem bíztak abban, hogy engedmények hatására a másik fél megelégszik az elért zsákmánnyal.

    Lehet, hogy más oka volt, de én ezt sem zárnám ki. Meg az is lehet, hogy pusztán a tárgyalásos hozzáállás is bátorította volna az orosz felet a további erőszakos megoldásokra.

  • Ehhez hasonlo ervek alapjan az 1930-as evekben is sokkal tobb ertelme lett volna Hitlerrel minel korabban beket kotni, amikor meg csak a szudeta teruleteket kovetelte. Ezt Chamberlain buszken es ‘sikeresen’ meg is tette. A kovetkezmenyek ismertek… A Putyinhoz hasonlo diktatorok soha nem allnak meg, az illegitim hatalmon maradas kenyszere felulirja a racionalis gondolkodast. A Krim elfoglalasa utan Putyin ugyanugy nem allt meg, mint Hitler annakidejen. Megdobbento szamomra hogy egyebkent intelligensnek latszo emberek nem veszik tudomasul hogy itt sokkal tobbrol van szo. Itt ket vilag harca folyik, a liberalis demokraciake a putyini sotet nacionalista torzsi gondolkodas ellen. A felvilagosodas ideologiaja soha nem jutott el az olyan orszagokba mint Oroszorszag es sajnos Magyarorszag is ide tartozik. Mint eddig is sokszor, a rossz oldalon allunk a gazemberek oldalan. Orban egy feligkepzett hatalom megszalott vezeto akinek ujra sikerult felszitania az evezredes magyar naciponalizmust es kissebbrendusegi erzest, es igy honfitarsaink egy resze ujra az oroszok es a barbarizmus oldalan all. Itt nincs es nem lehet kompromisszum, Oroszorszagnak el kell vesztenie ezt a haborut. A cikk iroja teved ha azt gondolja hogy itt meg lehetseges kompromisszum. Az orosz gazdasag nemzetkozileg jelentektelen es a nyugat mindenben szempontbol erosebb ebben a konfliktusban. Tragedia hogy Magyarorszag megint az aljas gazemberek oldalan all, es ezert ujra nagyon nagy arat fogunk fizetni.

  • Orsós Elemér

    Még a ruszkik által szabályosan kibérelt -egyébbként autonom terület- Krim annexióját is vidáman el lehetett volna kerülni Nuland anyu süteményes, majdani orvlövészes, ogyesszai szakszervezeti székház felgyújtásos és 5 milliárdos gerinctelen izgatásai nélkül is, helyette inkább még az általuk puccsal hatalomra juttatott álukrán kormányok is szították a tüzet és hízlalták a Monsantot, mert az volt a feladatuk, nem a számukra is kifejezetten haszontalan megbékéltetés! De ezt a lavinát elindító hógolyót már jóval előbbről is lehet datálni, mondjuk az első, ruszki határokat körbe telepítő USA(álnéven NATO) -hódítást alaposan megelező- rakétatámaszpont idejétől, amiről aztán nem is lehetett őket még betartott igéretekkel sem lebeszélni! De mondjuk a ruszkik is elég gyámoltalanok voltak, mert kötelező revansként és hasonló arányosan ők is telepíthettek volna nagyon megelőző támaszpontokat és demokratikus tavaszokat a határaiktól szintén többezer mérföldekre és akkor most kvittek lennének 😀

  • Geyza
    2022 október 2
    11:33 de.

    igen, de őt a nyugat bankárjai finanszírozták mint manapság a zselé művész urhölgyet aki hisztériából építkezik és ellopja a beruházott összegek nagyon nagy részét és a kapott fegyvereket madárijesztésre használja most ennek látszik az eredménye ingyen lónak túros a háta

    de magyarázzál nyugodtan kinek ha neked nem lehet véleménye

  • Orsós Elemér
    2022 október 2
    3:59 du.
    „ők is telepíthettek volna nagyon megelőző támaszpontokat és demokratikus tavaszokat a határaiktól szintén többezer mérföldekre és akkor most kvittek lennének”.
    Hruscsov megpróbálta 1962-ben Kubában,de Kennedy 24 óra időt adott a kitakarodásra.Nem készítette a világot egy következő háború-sorozatra.A világ fegyver és lőszer készleteinek küldése helyett egy hasonlóan keménytökű vezéregyéniség kellett volna,nem Chamberlaint utánzó”békeharcosok”.A vonat zakatol tovább!Ami még reményt ad,hogy a Yukik harcolnak az utolsó ukrán náci utódig.Kicsit későn,de most fizetnek Kamenyec-Podolszk és Babi-Jáárért. A Teremtő előbb utóbb benyújtja a számlát.

  • gyuri10
    2022 október 2
    5:13 du.

    Kennedy elvtárs lejárt lemez és ki is van lukasztva nem is egy helyen!!!
    „az” a helyzet ma már nem igaz, nézz utána, a G7+ -nak pont ez a legnagyobb gondja és a sikítófrászt kapják, ez hangzik ma az utolsó ítélet harsonái előtt

  • Succubus Lilith

    A cikkbol:

    „egy ország gazdaságát csak egyszer lehet tönkre tenni”

    Nem-e? Nemetorszagot epp most teszik tonkre harmadszor.

    Errol jut eszembe, hogy valami furcsa okbol kifolyolag az europai Nato orszagoknak kell elkuldeniuk a fegyvereiket Z ur boldogsagara, es Nyugat-Europa teljes vedtelensegere.
    Ez valahogy furcsa, mintha invitalnak Putyin Atyuskat, hogy szallja mar meg azokat az orszagokat.
    Persze ezzel fegyver es municio gyartasara osztokelnek az europai korrupt idiotakat, de kozben lezaratjak az iparukat es hamarosan a mezogazdazdasagukat is. Erdekes lesz a kozeljovo.

    Imre testver azt irta: ” A felvilagosodas ideologiaja soha nem jutott el az olyan orszagokba mint Oroszorszag es sajnos Magyarorszag is ide tartozik. ”

    Kivancsi lennek, hogy a felvilagosoadashoz tartozik-e a gyerekek kiherelese es kimiskarolasa is, a kabitoszerek szabad arulasa meg akkor is ha az tortenetesen tilos, a 2000 kulonfele nem, az 1-es, 2-es, 3-as szamu szulo, hogy egy ferfi nosteny farkasnak kepzeli magat es a BBC meginterjuvolja, mert semmi mas fontos nem tortent a vilagban aznap, a muveszetek lerombolasa, a gyerekek total elhulyitese az iskolakban, hogy mar egyetemi hallgatoknak sincs halvany fingjuk a vilagrol?
    Vagy ez meg nem felvilagosodas, csak haladas, meg „liberalis demokracia”? 🙂

    .
    Orsós Elemér 2022 október 2 3:59 du.

    Igazad vagyon.

    ” De mondjuk a ruszkik is … telepíthettek volna nagyon megelőző támaszpontokat és demokratikus tavaszokat a határaiktól szintén többezer mérföldekre és akkor most kvittek lennének. ”

    Igen, de nemregiben probalkoztak pl. Szudannal az oroszok es hogy s hogy nem, de kifingott a szudani kormany. Az uj, demokratikus es nemzetepito, valamint roppant liberalis nagykovet, aki nem szol bele mas orszagok belugyeibe, mar kozolte az uj szudani vezetessel, hogy lesznek konzekvenciak, ha… 🙂
    Putyin Atyuska es Si elvtars jol latjak, hogy csak ugy lehet ezt elintezni, ha eloszor a dollart befektetik egy kicsit.

    Rodeo, felreertetted Geyzat. Geyza a Zelenszkijre utalt, amikor azt irta, hogy Hitler is igy kezdte.

  • Ródeo11
    2022 október 2
    11:32 de.

    Az egészen nagypolitikát most tegyük félre, és induljunk ki a 4 alapműveletből.
    Ha egy adott technológiával elő lehet állítani X db lószert és ugyanennyi idő alatt 2X DB lőszert lőnek ki, akkor a raktárkészlet előbb utóbb elfogy.
    A megoldás lehet pl.:
    – Megnövelni a gyártókapacitást: Ehhez egyrészt nyíltan hadat kell üzenni, hogy a civil gyártókapacitásokat átállítsák löveggyártásra. Másrészt belső ellátási problémát okoz, mert nem mindegy, hogy egy gyártósoron konzervdobozt, vagy lövegköpenyt hajtogatnak a gépek; Miközben a nyílt hadüzenet, nem csak „We can do it” plakátokat eredményezne, hanem akár interkontinentális eszkalációt;
    – Átállítani a háborús technológiát: Nyilván lehet, és alig kétlem, hogy van is ilyen forgatókönyv. Ez gyakorlatilag egyenes út lehet a világháborúhoz; Ezt elhiszem, hogy raktárkészletekből meg lehetne oldani, de ezt majd megvitatja kőbaltával az, aki túléli.

    Miközben a 4 alapművelettől eltekintve. Egyik félnek, sem az USA-nak, sem Kínának nem érdeke sem a világháború (minden gázmolekula és neutron mellé nem lehet forgalmi rendőrt állítani) sem a teljes kivéreztetés szerintem. Egy végletesen bedőlt Oroszország, illetve nem kevésbé bedőlő EU túl nagy terhet jelentene. Az USA-nak presztízs okokból, és a piac ne Kínának jusson, fel kellene táplálni az EU-t és egyelőre a saját nyomoraira sem mindig van forrása. Kína örömmel lenyúlná valószínűleg Szibéria maradékát ott Mandzsúria fölött, de ha azt kivakarják a sz..ból, akkor az sok pénz, és célpontot nyújtanak a gazdasági menekülteknek. Márpedig van elég bajuk maguknak enélkül is.

    Ergo, ha nem képzelünk oda egy eszkalációt neutron és piszkos bombákkal, plutónium aeroszolt szóró drónokkal, megmókolt pestisbacikkal, ránézésre ölő idegmérgekkel, akkor menni fog a kommunikációs adok-kapok, és előbb utóbb jöhet Korea újratöltve.

  • Rév Endre és Imre Kadar uraknak.
    A II. vh kezdetével sokkal jobb analógia az, ahogy odadobták Afganisztánt illetve Irakot az USA-nak. De legyen Hitler, ha már Geyza, is preferálta a párhuzamokban.

    Hitlernek úgy adták oda azt, amit odaadtak, hogy a kutya sem foglalkozott azokkal a területekkel nyugaton. Miközben nullától különböző mértékű pénzeket kapott nyugatról, de a háborús bevételeket remélő saját bankáraitól, gyárosaitól is. Nem rémlik, hogy Ausztria túl sok katonát, nyugati fegyvert és pénzt vesztegetett volna a németekre. S amíg a lengyel menekülthullám el nem érte a nyugatot, addig mintha egyébként sem sokat foglalkoztak a kérdéssel.
    Gyanítom, hogy ha Ukrajna nem nyugatra van Moszkvától, hanem Keletre, akkor azt is lesz..nák. Csak jöjjön az olaj és a búza.

    Alkalmasint Korea esetében egész jól szétosztották Kína és az USA között, és nem rémlik, hogy a gyakorlatilag hatástalan szankciókon, emberjogi nyilatkozatokon kívül túl sok álmatlan éjszakát okoznának a milliós áldozatszámok bárkinek is.

  • Imre Kadar
    2022 október 2
    3:01 du.
    „Ehhez hasonlo ervek alapjan az 1930-as evekben is sokkal tobb ertelme lett volna Hitlerrel minel korabban beket kotni, amikor meg csak a szudeta teruleteket kovetelte. ”

    Putyin tanult ebből. Nem követelt hanem tényhelyzetet állított elő. Nagyjából olyat, hogy: Világháború vagy tárgyalunk. Januárban még a Krím felett vitázhattak volna.
    Ha holnap indulnak a tárgyalások, akkor egy DMZ kialakítása mellett megtartott Krím tényét mindkét fél győzelemnek értékelheti. Politikai nyereség nulla, a fegyverkereskedelmi nyereség magas sok halottal, menekülttel.

    Egyébként a tárgyalások egyik előnye, hogy időbe telik. Putyin és dublőrei sem halhatatlanok, és még a belső ellenzéke is lábra kaphat.

  • Orsós Elemér

    gyuri10
    2022 október 2
    5:13 du.

    Az sincs teljesen rendben, hogy az utolsó ukrán kapcsolja le a villanyt, az meg főleg nem mindegy, hogy ki lesz az új honfoglaló és melyik határnál áll majd meg, Záhonynál-e vagy a La Manche csatornánál! Én még mindig látnék testvéri kompromisszumos békét, de ahhoz az ÖSSZES külső haszonleső kibicet teljesen ki kéne rekeszteni a szelid kérések teljesítésének álcázott kényszeríthetősétől! Szerintem ezen jóakarók nélkül már rég együtt vodkáznának a sógorok vagy el sem kezdődött volna a kölcsönös nácitlanítás! És valószínű hasonló eredményeket lehetne elérni a Ti közel-keleteteken is elenérdekeltek, azaz főleg a korlátlan világhatalomra törekvők visszautasíthatatlan belepofázása nélkül! Persze csak szerintem, restelkedve bevallva, hogy nevetségesen idealista vagyok! 😀

  • Ha nem valo-esemeny lett volana akkolor mondhato lenne vicc-nek.

    De a jelen korulmenyek alapjan minek velned azt amikor egy masik nemzet lakossai szavaztaik alaapjan dont szomszedos nemzet jovojet,ill. jelen allaspontjat,inkabb mondva eletuket.

    Legalabb is az Ukranok ertelemsebbek, tisztesegesebbek hogy nem ohajtanak szavazataikkal donteni pl. Oroszorszag sorsat.

    Putin persze semmi mas mint egy „TUG”, s megallasnelkulli agresszor.
    Ketsegtelenul nem csak Hitler tetteit issmeteli, hanem nagyon velhetoen az ottani esemneykbol itelve, a sajat sirjat asta meg.

    Tisztan velheto hogy a haborut az Orosz nep ellenzi, ugy mint Putin esztelen valotlansagait.
    A fiatal orosz ferfiak nem a hadsertegebe hanem mas-orszagokba ozonlenek ezreivel.

    Putin sajat katonai vezetoi ellenzik terveit es haborujat.

    Putint hatalmontarto oligarchiaji is ellenzik, s igen a „snaction”-ok sulyosan sertik minden letezo anyagierdekeiket vilagszerete.
    A ‘rodeo’-fele elekpozelesek hogy az nem serti oket az csupan rodeo-fele almok.
    Akiknek billio dollaros napi uzletetteiek bedoglenek azoknak igenis remesen sertok ma sanc-ciok. Persze nem rodeonak.

    Nem is emlitve hogy az Ukran hadsereg igen sikeresen szabaditja fel az orosz csapatok alatal megszallot teruleteket.

    Egyre tobb haborus bunok elkovetesi is napvilagra jonnek naponta.

    Jelentos az is am, hogy a Orosz legiero, amig Ukran legiero sem legvedelem nem letezik de a az Orosz legoero teljesen sikertelen az Ukran leg-teruletek meghpoditasan.
    Hasonloan mint a hadsereg!!!!!

    Az Orosz es Kinai honvedelmi koltsegeken:

    Ugy az Orosz mint Kina honvedelmi koltsegei csupan a minimum koltsgeket adja, mint a kaja es havi par-kopek fizetes a kenyszeritett bakaknak.
    A fegyverzetek koltsegeit mas ipar-agakban tartva, mint pl. a tankok kesziteseit a „nehez-ipari” allamkoltsegekben eldugva, stbk.

    S miert ment tonkre a magasztalt Sz.U.????
    Halalra koltottek magukat a fegyverzesen, barmikeppen is adtak a szamaokat. Az a tagdhatalan teny, barmit is probalna rodeo allitani.

  • EL A KEZEKET UKRAJNATOL!!!!!

    Miert nem az azonalli fegyverszunet, mindket oldal teljes es azonnali akciomentesseget, s minden allitolagos kerdeseket diplomaciai modon bekes tergyalasokkal megoldani.

    Mert a hoditasra ehes diktatoroknak verszemuk azt nem engedi, azok csak vert akarnak onteni, ugy Hitler 90 eve, mint most meg Putin.

  • ANDREW;
    Mireol beszelsz hogy Irakot es Afghanistant odadobtak a USA-nak?
    Ki dobta oda?

    Keptelen vagy emlekezni hogy veres diktator Saddam Husssen ugyan azt tette agressiojaval Kuwait megszallassaval es a kemai fegyverek hasznalataval a Kurd lakossag ellen????

    Hasonloan Al Quaida pusztito agressziot kovette el NYC-ben?

    Ben Laden tette 2500+ emberilenyt gyilkolt meg, 60+ nemzetisigueket, es Saddam min. 20,000 Kurdot gyilkolt kemiai fewgyverekkel.

    Miert az agreszio es ezrek gyilkolasai jelentektelenek es elfelejtettek az itteni allitolagos magyaroknak????

    A Taliban vezere visszautasitotta Ben Laden-t atadni igazsagszsolgaltatas vegett.
    Ugy egy N.Y.C. JURY ugye lett volna az egesz.

    Miert a logikus gondolkodas hianyzik allitasaitokban mindeg?????????

  • Orsós Elemér
    2022 október 3
    8:18 de.
    Az idealizmusoddal,semmi probléma.Sajnos a közel keleti témát nem lehet merő idealizmussal megoldani.Itt van egy nép,aki az életéért harcol.Egyetlen országért,mely kisebb mint a Dunántúl. Szemben 22 muszlim országgal,akik 74-éve az életünkre törnek. Háborúkkal,terror akciókkal és az iszlám minden(ENSZ)propaganda gépezetével.Egyszóval:Mi nem vagyunk abban a kedvező helyzetben, hogy megengedhessük magunknak a feltétel nélküli békét.Mint „valamelyik”miniszterelnökünk mondta volt:”Ha az arabok leteszik a fegyvert,nincs többé háború.Ha Mi letesszük a fegyvert nincs többé Izrael.”Az viszont igaz,hogy ezt ki is használják a „felvilágosodott”,nemzetállam ellenes és a vérünkből profitáló széplelkek.

  • A mai -putyini- Oroszország
    mindazon jeleket felmutatja, melyek a nácizmust jellemzik:

    – Fajelmélet
    – Élettér elmélet
    – Szociális demagógia

    Minden további vélemény-farigcsálás
    Ruszkiországról csak merő (és felesleges) szócséplés

  • Rodeo :
    nekem csobogsz kispatak?
    Totál felesleges. A szaron én át szoktam lépni.

  • úgy látom a wordpress újabb trükküket alkalmaz a vízszintes nyilakat sem engedi be pedig nem is kentem be semmiféle méreggel

  • Andrew_s
    2022 október 3
    1:27 de.
    Bandi, kösz… egyetértek de én eccerűbben

    a zöldeslila „ideurológusok”® teszik tönkre a világot ez a gazdasági rendszer amiben ma a nyugat pocskondiázik ide vezetett ezért egyezünk meg te és én a gazdaság számszaki szemléletében és ugyanarra az eredményre jutunk a számok sohasem hazudnak… kivéve ha a zöldeslilák rakják össze a képleteket

    üdv.

  • A ma reggeli YAHOO hirekben kozolve, hogy az Uklran felszabadito csapatok melyek elorenyomultak ugy keleten es delen is, a Lyman nevu Ukran varos felszabaditasaval a menekulo Orosz csapatok meg el-esett (18) bajtarsaik-holtesteit is az utcakon hagytak.

    (talalhatod azt a Yahoo-news lapjan.)

    Masik;
    Putin vegre belatta, (szavai alapjan), hogy az u.n. „tactical nuclear weapons” s…. sem er, mert korlatozott hasznalatuk lehetetlen.

    Sukhoj elvtars is allitolag jelenti hogy 200,000 fital ororsz tartalekost mozgositottak az Ukrajnai hoditast kovetni.

  • Andy-rodeo kozotti parbeszeden;

    Andy persze lenyegeben az Orosz hadipar eseteit ertelmezi.
    Az Orosz kozgazdasag egyedulli exoportjovedelme az olaj amit nyugat-europanak szallit.

    Semmi mas export termekuk nem letezik, a „Stolchnia” igen keves am.

    Kina fejleszti hadi-iparat a sjat erdekeben, de Kinanak a let-teruloet az elso cel, s az azsiai-oroszbirodalom.

    Olvasd az Orosz social-leveleket. Kelet Oroszban minden haziasszony hasznal Kinai eteleket es Kinai elelmiszereket, mind a kozszuksegleticikkek melett.
    Az Kina hodito-lehetosege, ellatni a vilagot olcsobb es olcsobb kozszuksegleti cikkekel vilagszerte.
    De a terulethodito lehetosege csupan kelet Oroszorszag, s ottan a sok termeszeti kincsek amire Kinanak szuksege is van es lessz a jovoben.

    Hat miert ne????
    Az Oroszoknak minden lehetoseguk meg volt a vilag LEG-fejletebb ipari-hatalmava valni, de mindeg elszurtak valami elkepzelt marhasagaikkal.
    S ti azt ohajtjatok maig is kovetni?
    Marhasag !!!!!!!

  • Andy-rodeo kozotti parbeszeden;

    Andy persze lenyegeben az Orosz hadipar eseteit ertelmezi.
    Az Orosz kozgazdasag egyedulli exoportjovedelme az olaj amit nyugat-europanak szallit.

    Semmi mas export termekuk nem letezik, a „Stolchnia” igen keves am.

    Kina fejleszti hadi-iparat a sajat erdekeben, de Kinanak a let-terulet az elso cel az 1500 millios lakossainak , s az az azsiai-oroszbirodalom.

    Olvasd az Orosz social-leveleket. Kelet Oroszban minden haziasszony hasznal Kinai eteleket es Kinai elelmiszereket, mind a koz-szuksegleti-cikkek melett.
    Az Kina hodito-lehetosege, ellatni a vilagot olcsobb es olcsobb kozszuksegleti cikkekel vilagszerte.

    De a terulethodito lehetosege csupan kelet Oroszorszag, s ottan a sok termeszeti kincsek amire Kinanak szuksege is van es lessz a jovoben.

    Hat miert ne????
    Az Oroszoknak minden lehetoseguk meg volt a vilag LEG-fejletebb ipari-hatalmava valni, de mindeg elszurtak valami elkepzelt marhasagaikkal.
    S ti azt ohajtjatok maig is kovetni?
    Marhasag !!!!!!!

  • BENDEGUZ
    2022 október 4
    2:20 du.

    grizi, mosd le azt a követ, hátha kiderül nem is a bölcsek köve?

    OPEC+ napi 2 millió hordóval csökkenti a kitermelést! MÁTÓL KEZDVE Bécsben állapodtak meg.
    sikítófrász van G7+— nél!

    Robert Habeck követelte ma, hogy USA vizsgálja felül a szövetségeseinek szállítandó termékei árát mert NEM HAJLANDÓ 12 SZERES ÁRAT FIZETNI A KIESŐ OROSZ ÁRUK HELYETT ÉS ÚTONÁLLÁSNAK MINŐSÍTETTE EZT AZ ÁRPOLITIKÁT

    € országok egyre kevésbé támogattyák a yukik támogatását van nekik sokkal fontosabb dolguk is
    mindez zselének nem teccik

  • BENDEGUZ
    2022 október 4
    2:13 du.

    Van még Oroszországban rengeteg palládium.
    Ez nagyon fontos alapanyaga a mikrochipeknek.
    Az ára elképesztő neki.
    Állítólag az oroszok adták a Világ palládium-felhasználásának a 45 százalékát. Dehát … az is csak nyersanyag.

  • Innen, ahol lakom (dombtetőn) kiváló rálátásom van a Dunától nyugatra eső légtérre.

    És meg kell mondjam, mindig örömmel tölt el mikor tele van az ég kelet-nyugati irányban, nagy magasságban oda-vissza elhúzó NATO óriás-szállító repülőgépekkel.

    Mert tudom, hogy a rakományukkal a gyereklányokat utcán megerőszakoló, otthonokat elpusztító és kifosztó, kínzókamrákat üzemeltető gyilkos haramia nagydarab szar ruszki martalócokat hamarosan apróbb darabka szarokká szaggatják velük.

  • Succubus Lilith

    Orsós Elemér 2022 október 3 8:18 de.

    Tokeletesen igazad van az arab-zsido haborut illetoen. Ideteszek egy valogatast egy irasbol, a DeepL forditoval forditva. Bar kicsit hosszu, ezert ket reszletben. Azt hiszem ez eleg jol bizonyitja, hogy az akkori nagyhatalmaknak nem tetszett, hogy a vegen meg a zsidok es arabok bekeben elnek egymassal, es megkerestek azokat az arabokat, akiknek nem tetszett a dolog:
    ……………………………………….
    Egyes muzulmán lelkészek, mint például Abdul Hadi Palazzi, az Olasz Muszlim Gyűlés tagja és Muhammad Al-Hussaini író úgy vélik, hogy a zsidók visszatérése a Szentföldre, valamint egy zsidó állam létrehozása összhangban van az iszlám tanításokkal.

    A középkorban

    Muhammad Al-Hussaini imám szerint a 8. és 9. századtól kezdve a hagyományos iszlám kommentátorok, mint például Muhammad ibn Jarir al-Tabari, egységesen úgy értelmezték a Koránt, hogy Izrael földjét Isten örök szövetségként adta a zsidó népnek.

    A britországi székhelyű Muhammad al-Hussaini imám szerint a 8. és 9. századtól kezdve a hagyományos kommentátorok egységesen úgy értelmezték a Koránt, hogy az kifejezetten azt mondja, hogy Izrael földjét Isten örök szövetségként adta a zsidó népnek. Hussaini érvelését a Korán 5:21-re alapozza, amelyben Mózes kijelenti:

    „Ó, népem, lépjetek be a Szentföldre, amelyet Isten rendelt nektek, és ne forduljatok vissza nyomotokban, hogy vesztesek körül forgolódjatok”.

    Idézi a Korán kommentátorát, Muhammad ibn Jarir al-Tabari-t, aki szerint ez a kijelentés „egy elbeszélés Istentől… Mózes mondásáról… a közösségéhez Izrael fiai közül, és az ő parancsáról, amit Isten neki adott, elrendelve, hogy menjenek be a szent földre”.

    Azt állította, hogy ez a zsidóknak tett ígéret örökre szól, és azt mondta továbbá:

    „Az iszlám korai időszakában… soha nem volt olyan, hogy Jeruzsálemhez, mint területi igényhez bármiféle szakrális kötődés fűződött volna”.

    A zsidóknak tett ígéretnek ezt az örökérvényűként való értelmezését nem minden iszlám kommentátor fogadja el egységesen.

    Khaleel Mohammed iszlám jogtudós fordítása szerint Ibn Kathir (1301-1373) a Korán 5:20-21-et a következő kifejezésekkel értelmezte:

    „‘Amit Isten írt nektek’, vagyis amit Isten ígért nektek atyátok, Izrael szavai által, hogy az örökségül szolgál azoknak közületek, akik hisznek.”

    A huszadik század elején

    Az első világháború után Mekka sarífja, Husszein bin Ali és fia, Hidzsáz, majd Irak királya, Feiszál cionista nézeteket hirdetett.
    Prof. Abdul Hadi Palazzi sejk szerint a vahhábita álláspont ezzel szemben rendkívül anticionista volt.

    1918. március 23-án az Al Qibla, a mekkai napilap a Balfour-nyilatkozatot támogatva a következő szavakat nyomtatta ki, felszólítva a palesztinai arabokat, hogy fogadják a zsidókat és működjenek együtt velük:

    ” Az ország [Palesztina] erőforrásai még mindig szűz föld, és a zsidó bevándorlók fogják fejleszteni (…) láttuk, hogy a zsidók külföldről, Oroszországból, Németországból, Ausztriából, Spanyolországból és Amerikából Palesztinába áramlanak. Az ügyek okai nem kerülhették el azokat, akiknek mélyebb belátásuk volt. Tudták, hogy az ország az őslakosok [abna’ihi-l-aszliyin] számára, minden különbözőségük ellenére, szent és szeretett haza. Ezeknek a száműzötteknek [dzsalíja] a hazájukba való visszatérése anyagilag és szellemileg kísérleti iskolának bizonyul testvéreik számára, akik velük vannak a földeken, a gyárakban, a mesterségekben és mindenben, ami a földdel kapcsolatos.”.

    1919. január 3-án Husszein fia, I. Faisal iraki király és Dr. Chaim Weizmann, a Cionista Világszervezet elnöke aláírta az arab-zsidó együttműködésről szóló Faisal-Weizmann megállapodást, amelyben Faisal feltételesen elfogadta a Balfour-nyilatkozatot a palesztinai zsidó haza kialakítására vonatkozó brit háborús ígéretek teljesítése alapján, és amelynek tárgyában kijelentette: „A zsidó haza Palesztinában a zsidóknak nem lesz hazájuk:

    „Mi, arabok… a legmélyebb rokonszenvvel tekintünk a cionista mozgalomra. Az itt Párizsban tartózkodó küldöttségünk teljes mértékben megismerte a cionista szervezet által tegnap a békekonferenciához benyújtott javaslatokat, és azokat mérsékeltnek és helyesnek tartjuk. A magunk részéről mindent megteszünk, hogy segítsük őket; a zsidóknak a legszívélyesebb üdvözlést kívánjuk… Várom, és népem velem együtt várja a jövőt, amelyben mi segítünk Önöknek és Önök segítenek nekünk, hogy azok az országok, amelyekben kölcsönösen érdekeltek vagyunk, ismét elfoglalhassák helyüket a világ civilizált népeinek közösségében.”.

    As’ad Shukeiri, az Akkon környéki muszlim tudós (‘alim), a PLO alapítójának, Ahmad Shukeirinek az apja, elutasította a palesztinai arab nemzeti mozgalom értékeit, és ellenezte az anticionista mozgalmat. Rendszeresen találkozott cionista tisztviselőkkel, és a brit mandátum kezdetétől kezdve részt vett minden cionistabarát arab szervezetben, és nyilvánosan elutasította Mohammad Amin al-Husayni által az iszlámnak a cionizmus elleni támadásra való felhasználását.

  • Succubus Lilith

    2. resz:

    A Muszlim Nemzeti Egyesületek elnöke és Haifa polgármestere, Hassan Bey Shukri támogatásáról biztosította a Balfour-nyilatkozatot és a cionista bevándorlást a brit mandátummal rendelkező Palesztinába.
    Az 1920-as években a Muszlim Nemzeti Egyesületeket a Palesztinai Cionista Végrehajtó Bizottság alkalmazásában álló muszlim arabok hozták létre. A Muszlim Nemzeti Egyesületek elnöke és Haifa polgármestere, Hassan Bey Shukri a Hebron melletti Dawaymeh faluból származó Musa Hadeib sejkkel, a Hebron-hegyi parasztpárt vezetőjével alapította a szervezetet.

    1921 júliusában Shukri táviratot küldött a brit kormánynak, amelyben kijelentette, hogy támogatja a Balfour-nyilatkozatot és a cionista bevándorlást a brit mandátum Palesztinába:

    „Határozottan tiltakozunk az említett küldöttségnek a cionista kérdéssel kapcsolatos hozzáállása ellen. Nem tekintjük a zsidó népet ellenségnek, akinek az a vágya, hogy eltiporjon minket. Éppen ellenkezőleg. A zsidókat testvéri népnek tekintjük, amely osztozik örömeinkben és gondjainkban, és segít nekünk közös országunk építésében”.

    1929-ben Hadeibet Jeruzsálemben meggyilkolták, állítólag a cionistákkal való együttműködése miatt.

    Az 1930-as évek végén Amir Abdullah, Transzjordánia uralkodója és Abd al-Rahman Shahabandar, Szíria hasemita-barát vezetője felajánlotta a cionistáknak, hogy a transzjordániai trón alatt zsidó autonómiát hoz létre Palesztinában, bár nem javasoltak független zsidó államot.

    A Koránban

    Szúrat Bani Isra’il (Izrael gyermekei), más néven Szúrat al-Isra’. Khaleel Mohammed iszlám jogtudós szerint a Korán középkori exegétái, mint például Ibn Kathir, úgy értelmezték ezt a szúrát, hogy Izrael földjét a zsidóknak ígérték.

    Abdul Hadi Palazzi imám, az Olasz Muszlim Gyülekezet vezetője és az Iszlám-Izrael Szövetség társalapítója és társelnöke a Koránt idézi, hogy alátámassza a zsidóság különleges kapcsolatát a Templom-heggyel. Palazzi szerint,

    „A leghitelesebb iszlám források megerősítik a templomokat”.

    Hozzáteszi, hogy Jeruzsálem azért szent a muszlimok számára, mert a zsidók számára korábban is szent volt, és mert a bibliai próféták, valamint Dávid és Salamon királyok otthonául szolgált, akik szerinte az iszlámban is szent alakok. Azt állítja, hogy a Korán:

    „kifejezetten elismeri, hogy Jeruzsálem ugyanazt a szerepet játssza a zsidók számára, mint Mekka a muszlimok számára”.

    Arra a kérdésre, hogy mit mond a Korán Izrael államról, Palazzi így válaszolt:

    „A Korán nem foglalkozhat Izrael Államról, ahogyan ma ismerjük, mivel ez az állam csak 1948-ban jött létre, azaz sok évszázaddal azután, hogy maga a Korán kinyilatkoztatásra került. A Korán azonban meghatározza, hogy Izrael földje a zsidó nép hazája, hogy maga Isten adta nekik ezt a földet örökségül, és elrendelte, hogy ott éljenek. Azt is kijelenti, hogy – még az idők vége előtt – a zsidó nép sok különböző országból fog eljönni, hogy visszaszerezze ezt az örökségét. Aki ezt tagadja, az valójában magát a Koránt tagadja. Ha nem tudós, és jóhiszeműen elhiszi, amit mások mondanak erről a kérdésről, akkor tudatlan muszlim. Ha ezzel szemben tájékozott arról, amit a Korán mond, és nyíltan ellenzi azt, akkor megszűnik muszlimnak lenni”.

    Khaleel Mohammed, a San Diegó-i Állami Egyetem iszlám jogtudósa megjegyezte, hogy a Korán 5. szúrájának 21. verse és a Korán középkori exegétái szerint Izrael a zsidóké. Ő ezt így fordítja le:

    „És ˹emlékezzetek˺ arra, amikor Mózes azt mondta népének: „Ó, népem! …Lépjetek be a Szentföldre, amelyet Allah nektek szánt ˹a belépésre˺. És ne forduljatok vissza, különben vesztesek lesztek”.”
    – Szúra al-Má’idah 5:20-107

    Mohamed itt a „megírva” alatt azt érti, hogy ez az utolsó szó Istentől a témában. Erre reagálva gyűlölködő levelek árasztották el.

    „És azt mondtuk Izrael fiainak a fáraó után: „Maradjatok a földön, de amikor a túlvilág ígérete valóra válik, mindannyiótokat összehozunk.””
    – Szúra Al-Isra 17:104

  • Succubus Lilith

    BENDEGUZ 2022 október 3 1:29 du.

    ” EL A KEZEKET UKRAJNATOL!!!!! ”

    Egyetertek. Itt az ideje, hogy a NATO orszagok ne avatkozzanak be olyasmibe, amihez semmi kozuk, es hogy az USA befejezze a minden orszag belugyeibe valo belepofazasat.

    ” Miert nem az azonalli fegyverszunet …”

    Mert az USA az utolso ukranig harcol.

    .
    BENDEGUZ 2022 október 3 1:41 du.

    ” Keptelen vagy emlekezni hogy veres diktator Saddam Husssen ugyan azt tette agressiojaval…”

    Keptelen vagy arra emlekezni, hogy Saddam-ot es Komeinit is az amerikai titkosszolgalat ultette hatalomba direkt azert, hogy haboruzzanak? Hogyhogy a Saddam nem volt vereskezu egeszen addig, amig szembe nem fordult a tartotisztjeivel?

    Emlexel meg, hogy csak az Obol-haboru idejen szamoltak be arrol nekunk, hogy Saddam allitolag elgazositotta evekkel korabban a kurdokat? Miert nem akkor karattyoltak rola, amikor tortent?

  • Succubus Lilith

    Most nezem, hogy a fordito megviccelt. Az a resz az elso resz vegefele hogy:
    „1919. január 3-án Husszein fia, I. Faisal iraki király és Dr. Chaim Weizmann, a Cionista Világszervezet elnöke aláírta az arab-zsidó együttműködésről szóló Faisal-Weizmann megállapodást, amelyben Faisal feltételesen elfogadta a Balfour-nyilatkozatot a palesztinai zsidó haza kialakítására vonatkozó brit háborús ígéretek teljesítése alapján, és amelynek tárgyában kijelentette: “A zsidó haza Palesztinában a zsidóknak nem lesz hazájuk: ”

    Helyesen igy all:

    ” 1919. január 3-án Husszein fia, I. Faisal iraki király és Dr. Chaim Weizmann, a Cionista Világszervezet elnöke aláírta az arab-zsidó együttműködésről szóló Faisal-Weizmann megállapodást, amelyben Faisal feltételesen elfogadta a Balfour-nyilatkozatot a palesztinai zsidó haza kialakítására vonatkozó brit háborús ígéretek teljesítése alapján, és amelyről kijelentette: ”

    Meg hozzatennem, hogy Faiszal kiralyt, aki Weizmann-al alairta az egyezmenyt egy felberelt szovjet ugynok gyilkolta meg a mai Irakban. No es nem Sztalin kuldte a megbizhato jo elvtarsat…

  • B’ ENDE GÚZs 😀
    2022.okt.4. 2:38

    Fordítva ülsz a lovon.

    Jómagam nem emocionális, avagy indulati indíttatásból írom, amit tőlem az általad nem is jelölt kommentemben ott fent is olvashatsz. Nem.

    Úgy látszik képtelen vagy egy objektív tényt érzelem nélkül megközelíteni.
    (A tegezés tőled ered.)

    Így van ez a Globalizmus magyarázatával kapcsolatban is, melyre én se pro, se kontra, sem pedig szimpátia vagy antipátia felől közelítek sőt, határozok meg…

    Ahogy a fent jelölt kommentedben a Globalizmust megközelíted, lényegileg elfogadható, tehát még egyet is értünk, ami nem arra ad választ, amely kérdésre(!) én a kommentemben is megfeleltem. Tudniillik arra, hogy Lillith érintőleg a Globalizmust a baloldal – úgymond az elftársak – furfangos létezéseként értékel. Márpedig ez úgy ahogy ő ráközelít az egyszerűen nem igaz. Mert mint fentebb is (amire reagálni próbálsz) kifejtem, a Globalizmust a nagytőke expanziója szükségszerűen szülte és szüli meg nap-mint nap és ad munkát vele távoli országok száz- és százmillióinak.

    Ismétlem nem a filantróp szeretet sugallta emberi jóságból, hanem a . t ő k e , mint egy önműködő tárgy diktálta profit-teremtő képesség, természetes és praktikus gólemi akarat érvényesítéséért.

    Mindezért persze nem érzek sem haragot, sem pedig szeretetet a nagytőke iránt, csak sztoikusan nyugtázom a globál világgazdaság tényeit, és fejleményeit, illetve saccolgatom azok következményeit és a jelen és a jövő várható történelmi folyományit egy ebből csak kinövő globálissá váló munkásosztály javára. 🙂

  • Geyza
    2022 október 5
    11:44 de.

    repüla repüla na mi is? a fekete piacra szánt fegyverszállítmány de csak akkor ér oda, ha menet közben szét nem lövik a kezelő személyzettel együtt
    most, hogy nem lesz üzemanyag mivel fogják a nagy szállítógépeket üzemeltetni? vitorlákkal? vagy a „dalnak lenge szárnyán”?

    és mióta a yukik állandóan győznek yuk rajna egyre zsugorodik!

    hogy is van ez?

    most az € kiterjesztette a nyolcadik szankciócsomag hatályát a négy Oroszországhoz átállt orosz területre; ezzel azonnal el is ismerték azok legitimális hovátartozását…???
    a zselé és te mit mondasz erre a hatalmas diplomáciai manőverre?

    én fogom a hasamat a röhögéstől

  • Gorgonzóla
    22.10.6.6:33

    „…nem érzek sem haragot, sem szeretetet…” – ti. a tőke globális terjeszkedése miatt…

    Ezek szerint te beletörődsz embermilliók és milliárdok tudatos kizsákmányolásába.

    Mert azt neked is be kell látnod, hogy profit a tőkéből úgy születik meg, hogy a dolgozó munkája hozza létre a hozzáadott értéknek nevezett gazdasági produktumot, amelyet számára a tulaj’ még megközelítőleg sem honorál, így különösen a globális gazdaság legnagyobb színterén, a távol-keleten, ahol az órabért dollárcentben mérik…

  • DonGoló
    6.11:50

    Tévedés.
    Nem beletörődöm, de mivel a szó pörölyhatásán túl nincs más eszközöm és hatásköröm, így maradok a történelmi, vagy gazdaságtörténeti, folyamat objektív szemléleténél és közlésénél…
    József Attilával: „Ez a mi munkánk, és nem is kevés”! 🙂

    Gorgonzola

  • Gorgonzola
    2022 október 6
    6:33 de.

    erről a grizinek sem meg a többi „G” betűsnek sem egy betűt sem!

    Az Oroszországból származó amerikai import augusztusban elérte az 522,1 millió dollárt, ami 7,7 százalékkal magasabb a júliusi 484,8 millió dollárnál, és ez április óta az első havi növekedést jelenti – derül ki az amerikai statisztikai hivatal szerdán közzétett jelentéséből.
    A növekedés annak ellenére következett be, hogy Joe Biden amerikai elnök ígéretet tett arra, hogy a nyersanyagkereskedelem korlátozásával “megsemmisítő csapást” mér Moszkvára.

  • GORGONZOLA:

    A kereskedelem nem az erzekeken sem dogmakon mulik, sot azzal semmi kapcsolata nem letezik, csupan az eletlehetosegeknek javitasai.

    A jovedelem ami hozza jobb eletlehetoseget,de azt a pufalykasok csak „kizsakamanyolasnak” kepesek velni,szellemi vaksaguk maiatt.

    Na de mi a fenet lathat barki is hatranyosnak az emberiseg erdekeben, mindenkinek jobb letlehetoseget nyujt.

    Maskent a kozepkorban lenne a vilag.

  • O.K. Don Golo;

    Ha a termelomunkab eredo jovedelem „kizsakmanmyolas” talan a rabszolgasago hianyzik nektek?

    De az allam-kapitalizmus, az u.n. „proletar diktaturak” es mind a „nepkoztarsasagok” bagfokert , normakban, az az tobb-termelest de csokkeno fizetest kotelezve dolgoztattak a munkasokat es nyomorult eletmodot nyujtotyak nekik.
    Nem is emlitve a kegyetlensegeket es embertelen modon a jogaik tagadasait alkalmaztak.

    Ha neked (vagy irjam ‘magacskanak’?) az tetszik mi a feneeert nem elsz ottan ahol az megy ma is, mint Eszak Koraban, Cubaba, Venezuelaban ?

  • A mai-hirekben adva,hogy Putin testveretek egyre tobb problemakba rohan a sjat oligarchiaival, tobben es tobben ellenzik ostoba es kegyetlen haborujat.

    Szukseges lenne eloszedni pufalykajaitokat es jelentlkeznetek Putin hadsereget segiteni Ukrajnaban.

    Az Oroszkatonak egyre-nagyobb szamokban otthagyjak a harcterket.
    S az Ukran Felszbadito Nephadsereg egyre sikeresebben halad felszabaditani a tegnap Putin-altal „bekevbelezett” teruleteket.

  • Ródeo11
    2022 október 6
    8:30 de.

    Te barom
    már rég kiderült hogy ki barkácsolta és ki
    terjeszti ezeket a hazugságokat a teljes hazai
    kormánypárti médiarendszeren. De te csak magyarázgassad.
    Te idióta : ))

  • OK Don Golo, vajon miert nem voltal kepes sem hajlando felvenni a kerdest mar tobbszor, amikor a „kizsakamanyolas” elvenek es adtainak a vitajat javasoltam ??????

    Ismetelitek azt , de keptelenek vagytok meg azt tisztesegesen elemezni a tenyek, s nem a propaganda-maszlagok alapjan.

    Mar tobbszor ttem a kerdest, ha pek ,hentes, fogasz, fodrasz termeket vagy szolgaltatasat nyutja szamodra egyenlo-fizetesed elleneben, KI a „kizsakmanyolo” ?????

    A termelo, szsolgalatato, vagy talan a fogyaszto ????????

    A kerdes igen egyszeru es alpaveto, nem szukseges zseninek lennetek , csupan nemi alapveto emberi tisztesseget hasznalni , tisztesseges modorban az eszmecseret tenni azon.

  • Mindenesetre a ruszki disznók
    futnak az USA fegyverei elől,
    hála az ukránok hősiességének.

    most az egyes idejáró
    moszkovita szócséplők szerint
    a csak idézőjelben emlegetett „háború”
    megalázó vereségei miatt a Kreml-beli agyament
    törpe atomháborúvá szeretné szélesíteni a konfliktust.

    Azt hiszi az a gazember
    hogy nyerhet vele.Pedig nem.

  • Orsós Elemér

    Ródeo11
    2022 október 6
    8:30 de.

    „most az € kiterjesztette a nyolcadik szankciócsomag hatályát a négy Oroszországhoz átállt orosz területre; ezzel azonnal el is ismerték azok legitimális hovátartozását…???”

    EL!
    Ezt az eszetlen átgondolatlanságot naponta ötször kellene a jól megönszankcióztatott, átverőiktől hideget és száraz kenyéreret egyelőre jámboran tűrők orra alá dörgölni, hátha felébrednek tőle! 😀 Látszik, hogy egyetlen legalább józan paraszti ésszel gondolkodó lelkiismeretes gondos gazda sincs az EU vízfejben, sőt még a vizük is zavaros! És milyen hülye magyarázat az, hogy meg kell szabadulni az unszimpatikus származású fosszilis energia hordozók függésétől, ráadásul egy sokkal drágább és nagyobb káros biológiai lábnyomot taposó, de felettébb szimpatikus úsztatott kedvéért? És mindez CSAK a patás, meghunyászkodásra képtelen muzsikok vagy szegény gumiszobába száműzött, sötétzöldre felbíztatott és most mélységesen csalódott Gréta bosszantására? Lesznek itt még tavaszra nagy -nem fejtetű miatti- fejvakarászások!

  • Orsós Elemér

    Ródeo11
    2022 október 6
    3:16 du.

    Meg volt már az a „csapás”,………….tenyérbe! 😀

  • Auróra Borealis

    ˙

    AZÉRT JÓZAN MEGFONTOLÁS CÉLJÁBÓL MINDEN OLVASÓTÁRSNAK AJÁNLOM:
    ˙

    https://index.hu/velemeny/2022/10/03/europa-felrobbantasa/

    BESZÉLJÜK MEG !

  • Auróra Bórea!
    22.10.08.5:57

    SZÉP JÖVŐ

    Az expanzív TŐKE,mint 1″önműködő”
    objektum hajtja és tartja fenn a
    . HADIPARI-GAZDASÁGI-KOMPLEXUMOK
    V I L Á G – H Á L Ó Z A T Á T is
    gondoskodva 1 állandó,önpusztító
    ördögi körforgásról… 🙁 .

  • Geyza
    2022 október 7
    12:31 du.

    nem baj … majd most eldől? a yukik 100+ éve csinálják a népírtást most még + a nyugati demokráciák áldásával de most a nyugati demokráciák megkapják amit érdemelnek

    már alakul az a pénzhaszon ami befolyik itt tőlem délre egyesek zsebébe az nem éri meg a papír árát amire nyomtatták és ez most már több mint világos

  • bENDEGUZ
    2022 október 7
    12:30 du.

    grizi te teljesen analfabuta vagy ehhez a témához is, ne fárassz!
    vagy igen, jó rajtad röhögni

  • Voronyezs
    2022 október 8
    6:40 de.
    a ze’tárcsakknak itt tőlem délre van egy „érdekes” marketing
    taktika/stratégia mószerük{SIC}!

    ennek a megvalósulása:

    a csőrágó szú,

    a hídrágó mezei poloska
    [emez olyan undorító, hogy gyakorlatilag nincs ellensége egyébként is ehetetlen]

    olcsóbb onnan venni

    (a bármit amit nem képes megtermelni)

    ahonnan a versenytárs=szöveccségeseket kiutasította puskatussal és mézeske ide(g) olló giá val:

    ursula típusú csótányok kedvenc ukáza…

    most a zselé és bandájának elterelésére beígérte neki a jövő évszázadot is mert csak onnan kaphatnak fegyvert, ahol azt gyártják azaz ki kell várni amíg elkészűl, mert

    a raktárak üresek és a vésztartalék meg kell forradalmi időkre(SIC),

    mert sohasem lehet tudni, hogy a zistena’ttanép mikor mongyabe a zunalmast???

    a grizinek majd lesz erre is ömlenye!

    a mondatod az avatar előtt tökéletesen festi, az „index” meg pontosan elemzi!

    és itt most a kitrákotty mese:
    szóval kárikittyom édestyúkom még is van egy félpénzem

    békés karácsonyunk lesz! mibe fogadunk?

  • Succubus Lilith

    Auróra Borealis 2022 október 8 5:57 de.

    Haaaaaaaaaaat… a nemletezo amerikai hatterhatalom egyhuzamban provokalja Oroszorszagot, most a hid…

    Nemtom mennyire serult meg a hid, de gondolom, hogy Putyin Atyuskanak vannak otletei, meg ha nem is jelentos a kar.

    Az amerikai nem nyugszik, amig atomhaboru nem lesz belole.

  • Orsós Elemér
    2022 október 3
    8:18 de.
    gyuri10
    2022 október 2
    5:13 du.

    „Az sincs teljesen rendben, hogy az utolsó ukrán kapcsolja le a villanyt,”
    Kedves Elemér,
    ezt én nem mondtam és nem is gondoltam.Az utolsó ukrán már nem is fog megmozdulni.Ha a kültelki strici veszi a bátorságot és ki veri őt a nyavalya a biztonságos foteljából,akkor lehet hogy ő lesz az utolsó ukrán harcos.Ha nem,akkor megmarad annak ami így is:utolsó senkinek.

  • BENNE GÚZ
    10.7.12:30

    Tévedés azt gondolnod, hogy a pék, hentes, fogász, fodrász”, stb,stb. kisiparos, kis-árutermelő, kiskereskedő típusú kérdésedre nem lennék képes megválaszolni illetve, hogy ne tudnám rá a választ…

    Csakhogy a világ összes gazdaságában a nagyipar, a nagykereskedelem és az üzletlánc típusú kiskereskedelem szolgáltatja a teljes GDP 95%-át.

    Ebből kifolyólag úgy tekintettem, hogy az mindenki számára, részedről is evidencia, hogy az úgynevezett egyéni-vállalkozó kisiparos, a kisárutermelő, kiskereskedő és a szolgáltatóipar többi résztvevője mint saját termelőeszközei és csak a saját munkaerejének a tulajdonosa, így csakis a saját bőrét viszi vásárra.

    Ennélfogva, a kisiparos legfeljebb csak a maga munkaerejét hajthatja igába, vagyis csak önmagát zsákmányolhatja ki. Kivéve azt a kevés alkalmazottját, amely közgazdasági azaz nemzetgazdasági szempontból nem is számottevő létszám…

    Ezzel szemben a nagytőke működésének a vizsgálata – azaz a bérmunkás milliók munkájából profit-facsarás – nemzeti sőt, ma már világgazdasági szinten is bármikor mérhető átlagok statisztikai adatain alapul, melyből levonhatóak még messzemenő következtetések is.

    Összefoglalva, a kis-ipar-stb. és a szolgáltatások egyre növekvő jelentőségét nem vitatva, c s a k . a . n a g y ü z e m i . munkástömeg által a nemzeti,vagy a világgazdaság történelmi(!) asztalára letett quadrtilliardok számíthatóak vissza és mérhető az egészre ható, következtetésre is okot adó tényezőként.
    A kisipar (ön)kizsákmányolási rátája tehát minimális. A makró termelésben pedig különösen csak mint részbeszállító mérvadó, melyből történelmi, vagyis rendszerszempontú következtetés csak mint egy részszereplőt figyelembe véve vonható le, akárcsak egy lepke szárnycsapásából a ciklon létrejöttéhez…

  • Geyza
    2022 október 3
    5:26 du.
    Rodeo :
    „nekem csobogsz kispatak?
    Totál felesleges. A szaron én át szoktam lépni.”

    Van azért olyan is aki a netten találkozik veled akaratlanul és megérzi,hogy még írásban is téged át kell lépni.Mint általában a pufajkára váltott haláltáborőrök utódait,téged is elárul a kula-szagod.Még nem mész a faterod után?Már nem kell megjátszani a komcsit.Az Andrássy út 60-ban már nincs szükség az átöltöző szobára.Látod,már szabadon ágálhatsz az ukrán náci-testvéreidért Továbbra is”legyen érdekes életed!”Ameddig utánad is(rövidesen) „eloltja valaki a villanyt.”

  • Succubus Lilith

    gyuri10 2022 október 10 8:52 de.

    ” Látod,már szabadon ágálhatsz az ukrán náci-testvéreidért ”

    Szabadon??? Dehogyis!
    Kotelezo jelleggel. Most erre adtak ki neki az ukaszt.

    Egyelore az azerbajdzsaniak kis huncutsaganak orulhet szabadon, de amint a BBC-nel es CNN-nel rajon valaki, hogy miert is jogos, sot kotelezo az ormenyek tomeges irtasa, akkor mar azt is kotelezo lesz neki tamogatnia.

  • Succubus Lilith
    2022 október 9
    1:46 de.

    vídejó van arról, hogy egy vizalatti aknát szállító minitengeralattjáró 2015-ben a NS1 csövén üldögélt de sikerült eltakarítani a nato a Gazprom kérdésére azt válaszolta valószínűleg egy közeli hadgyakorlaton használt pusztító fegyver eltévedt a sötétben és nem is röhögte el magát!

  • ˙

    A . s z i n t é t i k u s . ukrán . m á r t í r t a k t i k a , hamis, élőpajzs áldozat játék, ugyanaz a náci trükk, mint volt anno:
    Budapest „védelme” 1944-45.
    Berlin „védelme” 1945. és
    Gáza „védelme” hosszú évek óta.

    Az alábbi összefoglaló mutat rá a lényegre:

    https://alanier.at/Haboru.html

  • gyuri10
    2022 október 10
    8:52 de.

    Öröm nézni amint az állítólagos zsidó Gyuri10 teliszájjal habzsolja az antiszemita Rodeo hátsójából a matériát : )))

  • Geyza
    2022 október 11
    3:26 de.
    már megint nem nézed a CNN-t?

    ott órákon át nagyon felizgulva arról rebegtek, hogy usa hekkerek akik orosz pártiak sorra meghekkelik a reptéri irányítást, a bankokat és a közlekedés irányítást sőt az állami hivatalokat is és még nem tudták rákenni a putyinra mert az meg azzal van elfoglalva, hogy nácítlanítsa a „fuckrajna”-i fasisztákat akik őrjöngenek és most ez lesz a következő hetek belbiztonsági ügye pedig van domestic terrorizmus a szülő aki nem akarja hogy a 6 éves gyereke átoperáltassa magát akármiből akármibe genitáliásan az 11 év börtönt kap tárgyalás nélkül és az FBI kirángatja otthonából állig SWAT -ba öltözve persze mindez a megfelelő amendment és a demokrácia szent nevében mert kizárólag az demokratikus amit J.B. mond, aki ellene szól az terrorista és megy a levesbe

    de ne nézd állandóan a zselé -t a tv ben mert elszédűlsz már régóta naponta legalább 3 szor mást mond ugyanarról

    hja, és nem vagyok Anti, maradok Ródeó 11 ha nem is tetszik ez neked

  • Kadar Imre;

    Maga bizonyara nem emlekszik, de kotottek beket Hitlerrel, Chamberlain Londonba erkezve lebegtette a szerzodest Hitler alairasaval.
    Persze diktatorok mszvai es igeretei semmit-levok.

    Hasonloan Moszkva is GARANTALTA Ukrajna fuggetlenseget es onallosagat 1990-ben.

    Putin es Moszkva is Hitlerhez hasonloan szvahihetetlen!!!!!!

  • DPN GOLO;

    Maga remesen teved,ill. fogalma nem letezik amit allit!!!!

    Pl. A USA kozgazdasaganak 75%-a a kis-maszekok.
    Sot a mai kozgazdasagi problemak idejen (Covid, inflacio, stb.) is a kozgazdasag azonnali fellenduleset is , hAVI 1/4 MILLIO MUNKALEHETOSEGEKET csupan a kis-MASZEKOK, mint maga is listazta a fogasz, a fodrasz, a pek, a hentes, stb. s itten Floridaban is a vendeglato-ipar alaklmazza a dolgozok zomeit.

    Eberdejen amr fel kerem, es vegyetudomasul a avalosagot, ne csak a regi Moszkvai propagandamaszlagokat ismetelje!!!!

  • LILITH;

    Remesen elfelejtette a nem oly-regi vilegaszerte ismet torteneteket.

    Iranban a Shah-t az Ayatolak vallasi forradalma semmisitette meg, NEM a USA, mint magacska allitja.!!!!!!!

    Es Saddam Hussein hatalmat meg a Moszkvai tank es fegyvergyartok uzletezese serkentette agressziora KUWAIT ellen , mert Saddamnak kellet tobb es tobb olaj fizetni Moszkvat a sok tannkokert.

    A maguk alapveto problemaik, hogy nem hajlandok oszinten eleismerni a vilagszerte tortenteket, csupan az ocska Moszkvai maszlagokat ismetelik megallasnelkul.

  • Putin belatva es elismerve hogy docsoseges hadserege nem mukodik, mert valojaban az Orosxz katonak nem igen buzzgok am gyilkolni Ukran testvereiekt, hiszen tobb millio mai Ororsz polgar es katona is Ukran szarmazasu.
    Nem csak Stalin, de meg Katherina carno is milliokat telepitett ki Ukrajnabol es Oroszokkal helyetesitettek.

    Ma Putin egyre veresebbe valik es az Ukran varosokat bombaza.
    Belatva hogy hadserege keptelen sikereskedni.
    Ma a foparancsnokot is levaltotta Surovkin-al.

    Az Ukranok sikereskedni fognak, s a hadi-kaland Putin hatalmaba fog kerulni, merek fogadni azon !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Mar javasoltam, szedjetek-elo regi pufalyakaitokat es jelentkezettek imadott Putonotokert harcolni Ukrajnaban.
    Nagyon szuksege van ratok!!!!!!!!!!

  • LILITH-ke (vagy cimezzem az „alvilag kiralynojenek?)

    Az Armenian tomeg-meszarlas 1915-ben tortent a torok-szultanok hadai altal, ma Erdogan Putin haverja!!!!

  • Miközben az ország a politikai valóságshow-t bámulta, összeomlott az oktatás
    https://www.youtube.com/watch?v=ICS3wJ65IpE

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2022 október 10 9:11 du.

    Ezek szerint regota gondolkodtak mar rola. Persze, ha csak a 60-as evektol szamitva nezzuk a terveket es azok szep lassu megvalosulasat, akkor ez nem tul meglepo.

    .
    Geyza, az a felkegyelmu, aki nem ert meg egy viccet.

  • LILITHke;
    Vajon Magacska miert a USA-t vadolja a Moszkva alatali agressio miatt es miert a USA-ra probalja kenni Putin nyilatkozatat, azt hogy Putin kijelentese volt hogy arra lehetoszuksegesseg lessz mert hadasi igen sikertelenek Ukrajnaban??????

    De taalan reagalna arra is hogy MIERT az OROSZ AGRESSIO Ukrajna ellen????

    Ukrajna a vileg egyik LEG-bekesebb es gyamborabb nemzete.

    Nem is felejtve at maguk alatal, hogy Moszkva nemzetkozi declaracioban biztositotta Ugy Ukrajna mint Khazakstan nemzeti fuggetlensegeiket 1990-ben.

    Igazan szvahiohetok am Moszkvai elvtarsai. Hm????????

  • OK DONALD;

    Persze a „kiasiparosnak” ugy mint a nemzetkozi vallalatoknak is van am koltsegei, s az nem csask amit a pek fizetett a lisztert, hanem rengeteg mas koltsegek is amit csupan termekeik es szolgaltatasaikkal leheto takarni.

    Ketsegtelenul, Maga, es tarsai, bizonyara soha nem tanultak, de hogy SOHA nem volt lehetoseguk sem szuksegletuk a gazdasagi-versenyben resztvenniuk semmifele modon.
    Az nem bun, de hianyosagat adja az alanyon.

    Talan hivatkozhatnek itteni Magyar-szarmazasu uzleteemberekre, mint pl. Hajdu hentesre, aki az 1930-as evekben munkanelkullive valt, de felesge igen izletes tepertos-pogacsat sutott, amit arult az utcca sarkon 5 centert.
    Igen sikeres lett, s az 50-60 evekben egy-tucatnyi eszak-keleti orszagokban a sajat repullogepein szallitottva hus-termekeiket.

    Hasonloan DUDA ,szlovakaik farmer, az US tucat orszagaiban a Canadai hatrtol del-Floridaig sikeres foldmuvelo, zoldseg, citrus es marhahuis termelo.
    De a magasabb koltsegek miatt minden muveleteit feladta es mindent Mexicoba folytat ma, az olcsobb koltsegek es munkaberek miatt.

    Na hat mi vadolnivalot talalna Maga abban ??????

    Annak aranyaban novekszik Mexico kozgazdasaga es a lakosssag jovedelmei.
    Hasonloan Kina es mas azsiai nemzetek is sikeresebbek mint Maguk a panaszkodo megbukott szocialista nemzetek.

    S mi volt a lakossag lehetosege a zart-hatarok idejen?
    A dicso nepkoztarsasagban a gyermekek nottek-fel sohA NEM ISMERVE A BANANA-T VAGY NARANCSOT, MERT SOHA NEM LATHATTAK AZOKAT, MINDEN A sZTALINVAROSI KOHOKRA KOLTVE MENT rAKOSI ELVTARSA ALTAL.

    Ma mar az maskent letezik, koszonhetik azt a dicsoitetgt rendszereuk teljes bukasanak.

    Eljen a szbad-vilag-kereskedelem es korlatozhatatlan emberi jogok biztositasa, no meg a kozvetlen demokracia lehetosege.

    Na most igazan karomkodhatnam am azokon !!!!!

  • BENDEGUZ
    2022 október 11
    11:46 de.

    grizi, te olyan mértékben vagy hibbant, ezeket az agylúdtalpakat és agysérveket amiket itt tolsz nem is érdemes kritizálni,

    de muszáj megjegyeznem mert még assziszed bárki komolyan veszi amit körmicélsz

  • Succubus Lilith
    2022 október 12
    12:44 de.

    Rodeo: (nőiben) :

    Én értem az idiótikus vicceidet, csak nem szeretem őket.

    A véleményem meg a következő erről a sefüle se farka szócséplésedről, amivel zaj gyanánt beteríted az oldalt (több név alatt is) :

    A gyezelevő érde javarészt műközés, kocsmár. Hogy valaki ilyen folyamatosan készik a flonijával, és kész arra, hogy holnap is közést máskodja, olyan teletyka, amit nem lehet csak úgy bőszítnie valahol. A több kebezerű póré után enyhén másos a pralé, a zarak és a jeszköz rezhető várinai lassan egyességbe roznak. Amikor a sujas herály priumában cegdez, és pökik egy fél parlást, majd megint egy oszlibust, már tudja, s habajontozik, nem az ezetles tambojától borzsalt renítnie, hanem a kolványkalástól, amely patira julmatja, és karozás hihletes teletykával jánolja. A kanka solói bár mohón, de mégiscsak meggondoltan korították mozgájukat. Vátriát nem görgítötte be, mikor végre, vagy másfél csart után, az egyik dáslózásnál tództ neki dókangás. Csattogatott egy apanár böltörzést saját senyítésére, sadmarra, és még most is szilár a kurzsája, hogy nem a csevény pacskodt a dőségébe. Ő maga – és ezt csak saját, ritos csimfre csepegézte könyösölnie – nem negyelt, nem csattogat tehát csakis a perc, vagyis a szöböc födéséért.

  • gyuri10
    2022 október 10
    8:52 de.
    kisfiam, ezt küldöm neked az akármilyen alkalomból!!!
    tarts ki!!! az idő most van!!!

    szeretettel
    geyysha nem érti
    https://www.youtube.com/watch?v=XcsfDxojdV8&list=RD7OwQOb6bd1M&index=3

  • gyuri10
    2022 október 10
    8:52 de.
    kisfiam, ezt küldöm neked az akármilyen alkalomból!!!
    tarts ki!!! az idő most van!!!

    szeretettel
    geyysha nem érti

    https://www.youtube.com/watch?v=XcsfDxojdV8

  • gyuri10
    2022 október 10
    8:52 de.
    sok szeretettel és bízva abban, hogy megmaradsz Gyuri

    https://www.youtube.com/watch?v=9ZX_XCYokQo

  • Geyza
    2022 október 11
    3:26 de.

    ha eccer? valaha megérted?

    majd a cenz ura kitörli???
    https://www.youtube.com/watch?v=zuxPKikM0NI&t=2shttps://www.youtube.com/watch?v=zuxPKikM0NI&t=2s

  • Succubus Lilith

    BENDEGUZ 2022 október 11 12:06 du.

    „” LILITH-ke (vagy cimezzem az “alvilag kiralynojenek?) „”

    Mindegy.

    ” Az Armenian tomeg-meszarlas 1915-ben tortent a torok-szultanok hadai altal, ma Erdogan Putin haverja!!!! ”

    Es mint NATO tag, Torokorszag kinek a haverja?

    De emlekeztetnelek Churchill egy mondatara, amit egy hozzad hasonlo „okos” angol politikusnak mondott, aki valami olyat mondott Churchill-nek, hogy „ha ezt megtesszuk Anglianak nem lesz baratja”.
    Erre mondta Churchill, hogy „Anglianak nincsenek baratai, csak szovetsegesei vannak.”
    Ha mar elmultal 10 eves tudhatnad, hogy a politikaban nincsenek baratok es testverek, csak szovetsegesek vannak, es a szovetsegek altalaban rovid eletuek.

    Emlexel arra, hogy a velenceiek, kesobb a franciak es angolok is puszipajtasai voltak a Torok Birodalomnak? es meg sorolhatnam.
    Ez politika a tulelesert, vagy a hatalom megtartasaert, es nem az elvek szigoru betartasa.

  • Succubus Lilith

    SzundiMandi 2022 október 11 10:19 du.

    ” Miközben az ország a politikai valóságshow-t bámulta, összeomlott az oktatás ”

    Az az „oktatas” aminek soran agymossak a gyerekeket meg mindig a regi marxista marhasagokkal, de hozzateszik a jelen dilijeit is?

  • Orsós Elemér

    SzundiMandi
    2022 október 11
    10:19 du.

    Szerinted vissza a logopédus Hiller Pityut és a papás-mamás szerepeket sűrűn váltogattató, koraérett genderológus Magyar Bálintkát?! Viszont ők legalább nem tűrték a tanárok sztrájkjait és tanároktól a diákjaiknak címzett szolidaritási sztrájk felhivásait!

  • rodeo megjegyzesere a nemzetkozi olaj piacon.

    Az OPEC csokkenti a termelest egyszeruen mert az olajara nem a $120 folotti.
    Egyszeruen mert a Covid jarvany, a nemzetkozi inflacio altal a vilag-energia hasznlata csokkent, mindenki kevesebbet hasznal es kevesebbet hajt, tehat az energia hasznalata csokkent.

    A kevesebb termelessel ketsegtelenul emelni fogjak az arakat.

    Ha ertelezned az u.n. SUPPLY es DEMAND arany hatarozza meg a kozgazdasag alapmukodeset, ill. az arakat is, barmi mast is hittelvolna el imadott Moszkvai pufalysaidtol.

    Na azon rofogjel!

  • Az ottani oktatok sztrajkjan:

    Ketsegtelenul Magyarorszagon meg maig sem kepesek a szakaszervezetek normalisan mukodni. Hm??????

    Nem csoda hogy „talalom” remesen meglepdott azon letezo jogoikon.

    De az is am a Ti vetkeitek, Orban azt csupan kihasznalja a sajat es a Fidesz elonyeire.

    Uljanov elvtarsatok helyesen latta azt amint velte:
    ‘nem valtoztathatsz amit keptelen vagy belatni,sem felfogni’.

  • Geyza
    2022 október 12
    2:01 du.

    plágium della tutti per il culo…; pimpy troll di tronzo

    lapusbu netene

  • BENDEGUZ
    2022 október 12
    12:20 du.

    tehát grizi:

    senki más a világban sohasem ma sem „aggresszionádzik®” csak az a gonosz putyin,
    hogy a zember fija miket meg nem tud ha grizit el tudja olvasni mert csupa melléütés a grammatical chaos

    de azért írjál a valóság meg köszöni szépen jól van

  • Ródeo11
    2022 október 12
    9:48 du.
    Geyza
    2022 október 11
    3:26 de.

    „ha eccer? valaha megérted?

    majd a cenz ura kitörli???”
    —————————————————
    Téged érdekel,hogy a félkegyelmű Gyzy mit ért meg és mit nem?
    Amiért válaszolunk az agy-herniával szült mekegésére,már embernek képzeli kültelki strigó senkiségét. A zsinagógából lopott imalepel sem védi már.A yukiknál pedig jobb ha letagadja a pufajkát.Mi marad szerencsétlennek a KMH-ra böfögés nélkül?

  • Elemér, ma is megdolgoztál a péncedér! 🙂

    A diákok, tanárok és a szülők másért nem is mehetnének tüntetni mint a 15 évvel ezelőtti leszerepelt és el is zavart oktatáspolitikusokért. Na de még nekik sem sikerült akkorát húzniuk az oktatás leépítésében mint a szép emlékű Hoffmann elvtársnőnek és Balogh páternek, vagy az oktatás digitalizálásában párját ritkítóan maradandót alkotó Cunyinénak és a minden poszton kitűnő Dajcs Tompikának. Nem beszélve a legjobb tanárokat most kirugdosó, erkölcs és etika szakos havi 1 millóval megkent plagizálásban Palikánk nyomdokait szorgalmasan taposó Beatrixünről. (Ez nem az idén lovaginává kitüntetett eszmetársad a Siklósi nertársnő hanem Marosi a tankerületi vezető.) Ne csak propagandát nézz és olvass!

    https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/hirek/mar-vizsgalja-a-kodolanyi-janos-egyetem-marosi-beatrix-szakdolgozatat/

    https://hvg.hu/itthon/20221012_oktatas_madach_gimnazium_tankerulet_magyartanar_marosi_beatrix