A nácitlanítás mindig időszerű, de ezt nem Ukrajnában kellene véghez vinni

2023 március 24 12:45 du.93 hozzászólás

Egy évvel ezelőtt, a különleges hadműveletnek hazudott háború kezdetekor Putyin azzal magyarázta Ukrajna megtámadását, hogy az ország veszélyt jelent Oroszországra, valamint nácítlanitani kell az országot. Minden agresszor képes megindokolni, hogy miért támadott meg egy másik országot, miért gyilkol polgári lakosokat, köztük gyerekeket, és minden tömeggyilkos hazájában vannak olyan agymosott tömegek, akikre hat a propaganda, és elhiszik, hogy szeretett vezérük az ő érdekükben követ el hábotús bűnöket. Felmérések szerint az oroszok hetven százaléka gondolja úgy, hogy indokolt az ukrajnai háború, Magyarországon nem ennyire súlyos a helyzet, ám a Fidesz szavazóinak nem elhanyagolható hányada szintén az Ukrajnát megtámadó Putyin pártján áll.

Nácik mindenhol vannak. Ukrajnában, Oroszországban, sőt – és ezt most lassan írom, hogy a Fidesz-szavazók is megértsék – Magyarországon is. Nálunk ugyan a kormány zéró toleranciát hirdetett ellenük, de a mindennapok ezt nem támasztják alá. Az újjáélesztett Horthy-kultusz, a zsidó származású Soros György kriminalizálása nem segíti a nácik elleni zéró toleranciát, de most nem Magyarországról beszélünk, hanem Oroszországról és Ukrajnáról. Ha Putyint tényleg a nácik zavarnák, akkor elsőként a saját házatáján kezdte volna a rendcsinálást, és nem támad meg egy szomszédos országot, sok ezer katona és civil halálát okozva.

Az ukrán nácik körülbelül annyira jelentősek, mint Magyarországon, vagy bármely táján a világnak. Figyelni persze kell rájuk, de ez nem Putyin feladata, az ő részéről bőven elég lett volna, ha nem épít ki az országában egy működő diktatúrát, ahol elnyomják a hatalommal kritikus hangokat, börtönbe vetik a másként gondolkodókat, nem egy esetben meg is gyilkolják őket. Zelenszkijt nácinak nevezni nemcsak azért nevetséges, mert az ukrán elnök zsidó származású. Ez utóbbinak ugyanis normális üzemmenetben nem volna sportértéke, senkit sem érdekelne, és valójában most sincs semmi jelentősége. Hacsak annyi nem, hogy cáfolja Putyin érvelésnek szánt hazug magyarázkodását, hogy miért kellett megtámadnia az orosz hadseregnek Ukrajnát.

Más kérdés, hogy az orosz lakosság, amely vélhetően többségében nem nácikból áll, hajlamosnak mutatkozik elfogadni (elhinni) Putyin érvelését. Oroszországban ugyanis hasonló agymosás zajlik, mint Magyarországon a Fidesz elmúlt tizenhároméves uralkodása alatt. Nálunk is sok hazugságot el lehet hitetni az emberekkel, Mari néninek Rémrettentőn és Józsi bácsinak Békésborzadályon például bármikor be lehet mesélni, hogy a migránsok megtámadják Magyarországot, az ellenzék megint (sic!) elvenné a 13. havi nyugdíjat, és arra bíztatná az óvodásokat, hogy ne kisautóval és csattogós lepkével játsszanak, hanem nemátalakító műtéteket kérjenek a szüleiktől a születésnapjukra. Mari néni és Józsi bácsi persze nem tudják, hogy mi fán terem a nemátalakító műtét, de nem is kell tudniuk, elég, ha félnek, és az erős, igazságos államhoz – értsd: Orbánhoz és a Fideszhez – menekülnek védelemért.

A nácitlanítás persze mindig időszerű, de ezt nem feltétlenül Ukrajnában, és főleg nem iskolák, színházak, kórházak, valamint lakóházak lebombázásával kellene véghez vinni.

93 hozzászólás

  • A kerdes ugy a cikk szerzojehez, mint barki olvasohoz, hogy MI alapon lenne meghatarozhato hogy mi idologiai elvek lehetnenek elfogadhatonak es hogy KI altal lehetne annak meghatarozasa????

    Persze a XVIII. szazadbeli amerikai oreg-urak egyszerubben es ertelmesebben hataroztak azt meg, sot lefektettek az eszak-amerikai orszagok szovetsegenek alap-elmejeben.

    S az, hogy MINDENKI, igen, kivetelonelkul MINDEWN EMBERI LENY, bar ki , bar mi szarmazasu, nemzetisegu, vallasu, kepzetsegu, vagyonu es minden masravalosagok nelkul EGYENLOEN azt velhet, gondolhat, remelhet, irhat, mondhat, beszelhet, cselekedhet amit onmaga ohajtana, KIVEVE HOGY AZT SOHA SENKI MASRA NEM KENYSZERITHETI!!!!!!!!!

    S nem csak hogy mindenki onmaga hatarozhatja azt meg onmaganak, hanem az egesz tarsaadalom a kozosseguk szamra is kozosen hatarozhatja meg.
    Az megy itten az alapito level (fuggetlensegi nyilatkozat), Alkotmany es a Bill of Right (jogok biztossitosa) alapjan.

    Volt TALAN JOBB ELV ANNAL, vagy valaki is probalna annal jobbat es mindenki szamra es javara kieleigitobbet alkotni????????

    Minden mas, csupan az allando hatalom-elnyerese es hoditasok celjait szolgalta mindeg az emberi tortenelem kezdetetol.
    Sajnos ma is az megy Ukrajnaban a Moszkovitak onkenyes uralamnak celjabol.
    Ukrajna nem probalt semmit rakenyszeriteni az oroszokra, sem fenyegette, s nem tamadta meg.
    Moszkva a provokalatlan agresszor, mint volt 1920 Aug-ban lengyelorszag megtamadasan, ami a Voros Hadseregf LEGnagyobb veresegevel vegzodott.
    Hasonloan 1939-ben Stzalin probalata ismet meghoditani Finnorszagot, de remes esw szegyenletes veressget szenvedett hadserege. Persze mind a szegeny kolhozokbol haboruba masirozott fital fiuk halalval vegzodott.
    Hany ezer fital orosz fiut kuld halalba ismet Putin??????

    Ne feledd, ONV EDELEM az NEM agresszio!!!!
    Hanem igazsagos elet-vedelem, hazajuk juggetlensegenek-vedelme.

    P.S. NEM allitom es soha ,sehol nem is probalatam allitani hogy a USA egy hibatlan tarsdalom lenne, csupan azt hogy MINDEN EMBERI LENY eletenek, jogainak es lehetosegeinek a biztositasa a leheto LEG-erkolcsosebb elven alapitott tarsadalom.
    De mukodese csupan azon tarsadalom tagjainak a magatartasatol lertezheto.

    Na mi ereedmenyeket produkaltak azon tarsadalmak melyek a nemzetisegi bekepzeltsegeiken es onzo hoditasaikon alapultak???

    Azt tarsatok figyelemben, mielott barki is ocsarkodni ohajtana es probalna valaszaban !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • FSP, a Fidesz és szavazóinak utálata nálad már olyan mértékű, hogy túltolod a témát! Ideje lenne lehiggadnod!

  • warrior
    2023 március 25
    6:11 de.

    Miért?
    csak nem nácinak méltóztatsz
    lenni maga is? Mongyuk…mindig is sejtettem…

  • ki és hogyan határozza meg ki náci és miért?
    a nacionalizálódást pontosan a szankciók és a nyugat hatalmi tébolya ívja életre és marad élve

    az, hogy Bandera-t még Sztálin utálta és tette lehetetlenné az első a neméteket messze megelőző holokausztja miatt az most ne izgasson senkit, mert a bandera még népi szent lyukrajnában is de nyugat € ban is és az atlanti pocsolya innenső oldalán tobzódik és aki a fasiszta zselét útálja az meg antisémita, Berlioz zenéje kísérje a Nyugat vonulását a Pokolba

    és akkó’ a fagyi visszanyal és … eljön a húsvét ahol még a római időknél is több kereszt fog állni és senki sem megy a mennybe, mert az nincs van viszont Faust és a röhögő Mephisto lovagol be a Pokolba az elátkozott lelkeket vezetve
    na ez lesz most

  • és most ez jön!
    kegyelmes istenek, érkezik Gráne és az egész katyvasz megy a levesbe
    onnan csak nincs visszatérés de megkapja a 12.-dik szankciót a pofájába
    https://www.youtube.com/watch?v=BeTWkSmbAG4

  • és itt Dr Széll György {Georg Szell} ugyanazt
    gyermekeim az űrben!
    kihívtátok istent? és megjelent!!!
    és aszongya, hogy „ennek vége” és rábólint
    https://www.youtube.com/watch?v=z0CXUzQ4vaI

  • "tisztelthölgyeimésuraim"k

    T.Cikkíró,

    N á c i : melléknév, s z á r m a z á s á t ó l . f ü g g e t l e n ü l . olyan emberé, aki politikai képzeteiben, gondolataiban, vagyis az elveiben vallja a (hitleri) nemzetiszocialsta és azzal rokon pártok elveire épülő nacionálsoviniszta, rasszista szeparatizmust, illetve a megszállottan nemzetieskedő tudathasadásos náci ideológiát.

    Az az egyén, csapat, csoport és tömeg, aki és amely populista propagandájában, narratívájában a nácizmus gyakorlatát folytatva a nemzeti-sovinizmus talaján állva politizál, prózai dolgokba is nemzeti ideológiát magyaráz bele.
    Lásd:
    a. A 2014-es, máig érvényes és 2022-ben megerősített Ukrán Nyelvtörvény,
    b. A Majdan-téri nacionalista (náci) ún. narancsos forradalom,
    c. Emblematikájában az átalakított,stilizált horogkereszt haszn.

    Fentiek úgy Zelenszkíjre, mint Orbánra is ráillenek.

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    T.Bendegúz
    már.24.2:12

    Igen-igen, „a XVIII-századi öregurak”[SIC] végsősoron az angol polgári polgári forrdalom (-forradalmak) céljait folytatva, kikiáltva az elszakadt >amerikai gyarmatoknak< a királyságtól való függetlenségét és azzal szoros összefüggésben mindjárt deklarálva az általános emberi jogok forradalmi "vívmányait" is hozták létre a polgári köztársaságot, azaz a repubilic-ot, Petőfivel szólva, a respublikát…

    Ebből következőleg az amerikai függetlenségi háborúkat, pl. "Bostoni Teadélután"stb-t, joggal tartja a világtörténelem . f o r r a d a l o m k é n t . számon…

  • „tisztelhölgyeimésuraim”
    2023. március. 27. 7:02

    Csak az a kár, hogy azokat . p o l g á r i . e s z m é n y e k e t . azóta felváltotta a tőkés gazdaság és politika kizárólag velejáró pragmatista gyakorlata, minimum a munka-tőke antagonizmusával, aztán meg az óriás-konszernek és ezek tartozékaként országhatárokat átlépő multinacionális, globális gazdasági imperializmus amőbatermészetű behemótjaival.

    E rendszer alig, vagy egyáltalán nem, esetleg csak szavak szintjén, veszi figyelembe művelőinek egykori angol, a francia, az amerikai és az ezeket követő európai polgári forradalmainak az eszmeiségét, a népek még anno beléjük vetett reményeit, illetve önrendelkezési jogait hirdető jelszavait.

    Ehelyett az eszevesztett gazdasági növekedés túlhajtott kergetése során ugyanez,az . e g y k o r . még . f o r r a d a l m i . termelési mód fölfedezte magának a fegyvergyártás és katonai készülődés mámorító ópiumát. E keresletnövelő szisztémával már két világháborúban és egy „hidegháborúban” ért el kiemelkedő gazdasági sikereket s bár értehető, de semmiképp sem akceptálható okokból, nemcsak képtelen, de nem is szándékszik leszokni erről a circulus vitiosus, a világot is becsapó hazugság bódulatból, amely számára is beláthatatlanul tátongó szakadék.

    A 18.századi”öregurak” (Bende után szabadon) egykori ideája és köztársasága mostanság éppen egy újabb hidegháborús konfliktust melenget immár jéghideg álhumán kebelén, veszélyeztetve vele a világbékét mi több, az emberiség létét, biztos profit reményével a pénzeszsákban…

  • Rodeo is totally out of touch with reality, semmit nem kepes felfogni sem ertelmezni es mindeg minden alanytol elterosegeket rikacsol.

    Vajon mi koze az emberi jogoknak a volt Ukran Bander-hoz?????

    S bevallanad mar egyszer, hogy MIERT gyulolod embertarsaidat vilagszerte es mindenre hajlando lennel alapveto jogaikat megsemmisiteni. Hm??????????????????????????????

    CUKIHARA;

    Az eveksoran mar igen sokszor serkentettem, sot konyorogtem az itteni gyuloletes propagandiztakhoz, megnevezni CSAK EGYETLEN esetet is, hogy mikor, hol a USA kovetett el, sot meg a leheto leg-halvanyabb elkepzeleset is barmikor, barhol, barki ellen , amit ti itten agressionak, hoditasnak, rablasnak, bekebelesnek is velehetnetek ?????????

    Sot meg az 1812-es Anglia elleni haborut is, sot a Spanyol-Amerikai haborut is kerdeztem minden letezo adatok alapjan, ha azt barki is annak velhette volna.

    S hogy a feneben „veszelyezteti” ma is a vilag beket?

    Imadott Moszkovita haverjaitok amely egymasutanni haborukat vegzett hamis hazugsagok alapjan ugy Csecsnia, Oszatia, Grizia, Cremia es most Ukrajna ellen is.

    Tegnap a Moszkvai Patrushev elvtarsatok (Putin kozvetlen szolgaja) totalis elpusztitassal fenyegette a USA-t, minden elkepzelheto okok nelkul.
    Allitotta hogy Moszkvanak van valami elkepzelhetetlen modern fegyvere amivel minden vedelmieszkozok ellen is a USA teljes pusztitast kepes okozni.

    Hat azt nem ertnetek fenyegetesnek?
    Mikor, hol, kit is valah fenyegetett a USA hasonlo tettekel????

    Na MIKOR FENYEGETTE PUSZTITASSAL A USA MOSZKVAT, vagy barmi mas nemzetet, tarsadalmat ? HM??????????????????????

    Tudna valaki is nyujtani csak egyetlen esete is, de valot, s NEM ocsarkodo hazugsagokat es elekpzelet allitasokat!!!!!!!!

    Varom az oszinte, de valosagot nyujto valaszt!!!!!!!!!!!

  • TISZTELT HOLGYEIM ES URAIM es MINDEN olvasohoz:

    Vajon miert senki nem regalt arra kerdesre hogy barki emberi lenynek miert nem lenne alapveto joga, csupan letezese alpajan, hogy barmi elvet hihetne, vagy irhatna, beszelhetne,stb.stb. meg HA az nem is tetszene barkinek is, beleertve az itteni olvasokat?????

    Hat mit ertett Petofi a VILGSZABDASAG ertelme alatt????

    Mifele „szbadsag”-ot remelt az emberiseg vilagszerte, kozottuk a magyarok is, 1848-ban es 1956-ban.

    S miert ellenzitek amikor az Ukran lakossag is nyilvanra tette ohajait szbadnak lenni?????
    Az SEMMIFELE agresszi Moszkvaiak , sot senki ellen sem!!!!!!!

    Mar adtam peldat itten a multban,a US Nemzeti Szocialista Part eseten tortentekrol Skoki varosaban.

    Skoki egy Chikahgo melleti varos. Nagyban zsido lakossagu, s a US NACI part bejelentette hogy tuntetest tervezett ottan, kb. 30-50 fos egyenruhas, karszalagos es horogkeresztes zaszlokkal.

    A varos ellenezte azt.
    az ugy ment a birosagokra, sot a US Legfelsobb Birosagaig.

    A NACI partot egy ACLU zsido ugyvede vedte.

    A legfelsobb birosag hatarozata az alkotmany es emberi jogok alapjan dontve, hogy SENKI JOGA NEM TIPORHATO, s a jogok gyakorlasara NEM szukseges nepszerunek ellni, mint a nacik!

    Aki az Ukran torvenyeket nem kedveli, annak letezik normalis eljarasai joga az ellen, de az nem haborura jogosithato, az artatlan lakosssagot pusztitani tomegekben, senkit!!!!!!!

  • A „kapitalizmus” gyuloloihez;

    Az egyetlen gazdasagi rendszer ami valah is letezett ezen a Foldon az mindenutt, mindeg csupan a „kapitalizmus”, ill a tulajdon-jog alapjan volt leheto, s leheto ma is meg a Kinai Nep Koztarsasagban is, sot volt mind a ti Nepkoztarsasgaitokban is.

    A Kinai Kommunista part engedi azt mert belatjak hogy az „allami-kapitalizmus’ az keptelen mukodni.

    De az is tagadhatalan hogy meg Marx elvei alapjan is a Communismus nem mekodhetro a kapitlaizmussal egyidoben.

    S mi fog majd tortenni amikor a Part elrabol mindent mindenkitol, mint elvtarsaitok tettek mindenutt, meg Rakosi is.

    Az allam-kapitalizmus az MONOPOLizmus, az erkolcstelen minden elkepzelheto alapokon, azert TORVENYTELEN minden normalis tarsadalmakban, mert lehetetlenne teszi a szabad versenyzes lehetroseget, ami az elohaladas leg-alapvetobb fletetele.
    Azert doglott be a ti imadott Szocialaizmusotok, allam-kapitalizmusotok.

    Na lassunk egy peldat az ellen.
    Alaskaban olajat talaltak, Alaska engedelyezte az olaj-furasokat, s ma Alaska lakossaga , nem csak az Olaj-valalatok, jovedelmezik azon.

    Hogyan?
    Alaska lakosssaga public referendum-ban torvennye tettek hogy az allam olaj-jovedelmenek 25%-at koteles az allam koltsegvetesere alaklmazni, s a tobbit Alaska minden lakosssagnak elosztani evente.

    Alaska MINDEN lakossa evente kapja azt a jovedelmet.
    2022-ben az $3,284 volt, minden lakos-szamara nyujtva.(Az a jovedelem az olaj arak es az arusitott olaj mennyisegen fuggve, s mas-evekben volt $5-6 ezeret is meghaladva.)

    Na mennyit nyujt Putin elvtarsatok mind az Orosz lakosssagnak az olaj-jovedelmebol????
    Miert csak haborus pusztitasokra es tomeg gyilkossagokra kolti?

    A ICC (nemzetkozi bunugyi birosag) elfogato parancsot nyujtott Putin ellen, mert Ukrajnabol nem csak felnotteket, de meg gyermekeket is toloncolt Oroszba.

    Vajon mi celbol??????

    THL;

    Igen, a Bostoni verontas az Angol katonasag altali verontas okozta a forradalom feghyveres kezdetet.

    Forradalom minden emberileny jogaiert, mindeg mindenutt az az emberiseg remenye vilagszerte, azt jelezte Petofi is, sot mind ma is a Texasi hatarsertok egyedulli celja az ma is.

    Tegnap egy Cubai menekult erkezett kezi-vitorlajaval Floridaba.
    S naponta tobbek probalkoznak menekulni , sokan a capak eledelelive valnak.
    De probalkozasaik allando. Vajon miert ????????

    Ukrajnat a XVIII. szazadban meghoditotta es uralta a czari-orosz hatalom, s mint Oroszorszag „kenyerkosara”-kent volt ismerve.

    Ma ismeteli azt Putinotok, s az nem erkolcstelen rablas lenne elveitek alapjan. Miert nem ???????

    Putin nem szorakozasbol hadakozik szomszeda ellen, hanem az anyagi celokert.

    Na azt vajon miert nem atkozzatok????

    Miert a munkaval elert sikereket gyulolitek??????

  • Orsós Elemér

    Cukihara
    2023 március 27
    9:14 de.

    „A 18.századi”öregurak” (Bende után szabadon) egykori ideája és köztársasága mostanság éppen egy újabb hidegháborús konfliktust melenget immár jéghideg álhumán kebelén, veszélyeztetve vele a világbékét mi több, az emberiség létét, biztos profit reményével a pénzeszsákban…”

    Ez a tömör lényeg!!! De vajon a nagyreményű öregurak vízfej leszármazottjainak ezt a mostani beteges kapzsiságát és kielégíthetetlen cezaromániáját mi motiválhatja?

  • Sok a duma

    „nácizmus” három sorba sűrítve :

    Fajelmélet
    Élettérelmélet
    Szociális demagógia

    Ezek mind ráillenek a mostani , magát „világhatalomnak” és a „béke legfőbb őrének” tartó eurázsiai fenevadra és a másik, a civilizált világgal való bizniszelésen megtollasodott nyomorult diktatúrára

  • Tisztelthölgyeimésuraim 27.2:48
    `

    Felsorolásodból kimaradt, hogy az ilyen nacionalista, ill. náci

    állami rendszerek berendezkedése mindig . a u t o r i t e r ,

    egy vezérre és az ő csodaváró, cserépszavazóira, valamint az

    állandóan utána-igazított választási törvényére építő,

    kalandor kapitalista államrezonon nyugszik…

    Orbanisztán is most készül parlamenti komédiával – úgynevezett

    kétharmaddal – az 1 év múlva esedékes önkormányyzati

    választásokhoz újra hozzáalakítani az érvényes választási

    törvényt* a legutóbbi óta levont, számára negatív tanulságok

    kiküszöbölésére módosítani. Végülis a Hungaroführer már 2006-ban

    kijelentette,hogy ha megválasztják, ő 40 évig fog kormányozni.

    `

    * Nácikáink minden-egyes választás előtt többekközt a körzetek módosításával „igazít” a demokrácián egy-két sort, házsort és utcát…

  • SchumackerLady

    Voronezs!

    Ez a Gábriel Kubatov nem veszi észre magán, hogy ezzel a: „hiszen mi egy vérből valók vagyunk” náci slogan-nel tulképp’ már a fideszes vérfertózést teszi állami és párt-elvárássá, legalább a Groupama és a Nemzett Aréna lelátó díszes közönsége számára…
    Nemmondom, szebb jövőt! 😀

  • Mi a nácizmus (= nemzeti szocializmus)?

    – Genocidium?
    – Gazdasági rendszer?
    – Kulturális rendszer?
    – Egyéb?

  • Cukihara
    2023 március 27
    9:14 de.

    én azokat az amendmenteket imádom kis megsárgúlt sajtcetliken telefirkálva és mindenki azt magyaráz bele ami neki teccik és erről lehet -persze- demokratikusan halálukig vitázni nem a megoldás a cél hanem a vita mert ha nem lehet vitázni akkor??? persze a konszernek azok nem vitáznak… azok feldöntik és jól élnek de -persze- demokratikusan, mert az a legfontosabb a demokrácia, ha valamelyiket megkérdezed ugyan mongya má’ el mi is az a demokrácia akkor ott állna féllábon és levegő után kapkodva hogy na ez má’ illetlenség ilyen dolgokkal megzavarni és közben a lövöldözés az is demokratikusan még abból nem tudtak proxit csinálni saját maguk írtják egymást, és van jólét meg demokrácia akkor mi hiányzik, te tudod?

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Cukihara
    03.27.9:14

    Az a republikanizmus, ahol a fegyverkezés és katonai készülődés mennyisége szabja meg a gazdaság ésaz állam minőségét és jövőjét, az sz…t sem ér.

    Hideg (vagy) „melegháború” nélkül nem képes fejlődni.

    Tegnap, megint fegyveres iskolai leszámolás volt – ha jól tudom . Luisanában…

    Hát nem észbontó ?!

    Tudniillik senkit se tévesszen meg a pártok neve; h.”Republikánus” meg hogy „Demokrata”…

  • BENDEGUZ
    2023 március 27
    11:22 de.

    grizi, én még ennyi MSM másolatot egy helyen nem láttam, helyesírási hibáid értékelésre és olvasásra méltatlan szemetek, ezt is csak azért tettem ide, mert megemlítetted a nick-emet…

    összességében én téged egy hazug disznónak tartalak

  • Orsós Elemér

    „tisztelthölgyeimésuraim”
    2023 március 28
    9:25 de.

    „Tegnap, megint fegyveres iskolai leszámolás volt – ha jól tudom . Luisanában…

    Hát nem észbontó ?!”

    Sajnos igen, de ez egyenes következmény volt, amihez persze kellően lebutítható médiumok is szükségeltetnek! Mutogatható követendő mintának úgy látszik a legnagyobb szabad demokrácia is élen jár, pedig ezt a haladó elméletet is -elég balfaszul(ohpardon)- másoknak gyártották:

    https://neokohn.hu/2023/03/28/gender-ideologia-es-tomeggyilkossag-az-amerikai-media-abszurd-reakcioja/

  • Rodeio

    Ugyan azt igértem, hogy nem jegyzem a nevem téglák által jegyzett irományok alatt.

  • Rodeio

    Nem tudom milyen billentyure böktem rá, de elment a bejegyzés fentebb, amibe csak épp belekezdtem – a sors büntetése amiért igéretem megszegem éppen …
    De nem is akarnék sokat irogálni, se a förtelmes cikkhez hozzászólni, se az egykori rendszert védelmezö, imádó egykori és mai haszonlesök seregének bejegyzéseit taglalni.
    Ha a Cens Feneséges Ura lehetövé teszi, átküldenek egy történetet az egykori Kádár-világból
    Hogy milyen szép idök is voltak azok!
    Úgy hiányzik ….
    A Zorbán ugyan igyekszik, de nem hinném hogy ilyen igyekezettel akár 100 év elteltével sikerülhet neki teljesen visszaállítani az akkori világot
    (Persze ha megéri)
    … Persze ha a kritikusait követnénk, akkor hipp-hopp már is egyböl ott lehetnénk

    https://fb.watch/jz7V8tUDAK/

  • tisztelelhölgyejinésurajim
    márc. 28. 9:25

    Ezeket a jelenségeket, a nácizmust is mindig a rendszer szüli.

    Történetesen a tőkésosztály ízlése erkölcsei szerint két évszázad alatt összeállt felépítmény, az úgymond’ demokratikus politikai váltógazdaság, amelyet 4 évente a legtehetősebb milliárdosok – elnökök, képviselők – igazítanak hozzá a sajátmaguk régivel nagy vonalakban feltétlen megegyező ízléséhez, a demagóg dumával és más, minden szinten elhintett mediatikus csalétkekkel tulajdonképpen becsapott választó tömegek éppen aktuális divathóbortjaihoz igazítva…

    Hangsúlyozva azt, hogy mindez . n e m . n e m z e t, vagy ország . f ü g g ő . sőt, annál inkább a társadalom alapját képező
    gazdasági fundamentumon nyugvó, olyan társadalmi textúrák bárhol a világon, de különösen ahol a nemzeti vagyon néhány százalék dúsgazdag . n á b o b . kezében koncentrálódik, mint anno a középkori hűbérességben a nemesség, a lovagok stb. tagozódása. Ők azok, kiknek nem érdeke, hogy bármi okból is változtassanak a politikai befolyás, a hatalom ilyetén kizárólagos – a tulajdonosi hierarchián alapuló – mivoltán. Ők azok akik gyakorlatilag élet, vagy halál kérdésében játsszák az aduász, vagy a zsolizsóker szerepét. Feltétlen igaz ez a tőkekivitelben érdekelt globális tőkebirtokosok osztályára is, akik a kitelepült termelőerejüket már nemcsak nemzeten belül fordítják a bővített hatalom kiszélesítésére, de a saját hatalmuk és befolyásuk nem csak nemzeti ))) 😀 ((( ,de már világhatalmi ambícióikat is kiszélesítve országuk és államuk politikai, katonai befolyását is kiterjesztik, tehát nem éppen és nem mindig a népek egyenjogúsága érdekében.

    Vegyük csak példaként az U~A korai II.VHáború-s I.félidős gazdasági befolyását pl a Hitleráj sok millió regtonna U~A és brit ellátó hajók és személyzetüket elsüllyesztő harci U-b G.M.jainak az olajellátására Texaco által, majd később a GM zulajdonú Opel gyárait elkerülő U~A bombákat, de 30 évvel később az I.T.T. konszern politikai és ki tudja még milyen befolyása Allende demokratikusan megválasztott chilei elnök gyilkos megbuktatására és több-ezer hazafi „eltüntetésére”. Az ami’ állam pedig a cég magántulajdonára hivatkozva mossa, mosta a kezeit. …De azidőtájt gyilkolták meg Aldo Moro kereszténydemokrata miniszterelnököt az A I C közreműködésével

    Ezt teszi természetesen a termelési módból adódó gazdasági rend, amely a tőkés országokban automatice bír majdnem totális autoritással, ahol a termelési eszközökön kívül az ezek magán-birtoklása által megszerzett, vagy öröklésből származó személyes vagyonok erejéből, avagy tekintélyéből adódó mindenható hatalmi koncentráció – ld: elnökválasztások anyagi, vagyoni vonzatai, feltételei és kihatása az egész társadalomra.

  • A NACIONALISTA állameszményt gyakorló hatalom éppen az adott nemzet nonszensz, mert kontraproduktív. Ez a jelenség elsősorban a földrajzi szomszédos országok reaktív hasonló, vagy ugyanolyan szélsőséges, ennek hatására felvett politikai válaszaként egy-az egyben radikális válaszokkal reagál, mint az ezt kezdeményező, túlzó és agresszív nacionalista – náci – szomszédjai.

    Vagyis belegondolva, mostmár ugyanaz a két, vagy több öntelt, elfogult soviniszta attitűd találja magát egymással szemben, mint közös karámba zárt felgerjedt hím ösztönállatok esetében szokott-volt lenni.

    Ma már a nemzeti megoldás átminősülhet előbb fasizmussá, , majd törvényszerűen nácizmussá, amely sem emberi, sem pedig államok közti negatív kapcsolatokban NEM ISMER HATÁRT. Így pedig mindkét fél (szomszéd nemzet) otthagyhatja még a fogát is…

    A V-4-ek létrehozása a rendszerváltás hajnalán bölcs előrelátással az effajta náci ösztön lefojtását, fékjét volt hivatott betölteni.

    Orbán, aki megvadult ökörhöz hasonlóan nem tűri az ő domináns érdekét egy kicsit sem képviselő járom „terhét” mára már mindent elkövet, hogy ezt a számára igának számító – 4 népnek békés kiegyezést jelentő – pozitív paktumot széttörje. Ugyanezt legszívesebben, a V-4-nél jóval később parafált EU „jármával” is megtenné. Diktátorként mindent elkövet, megmozgat az abból kifelé vezető út lejtőre viteléért. Éppúgy, ahogy vadkanként már autoriter hatalma első pillanatában a magyar jog és közigazgatási fékek és ellensúlyokat is törte szanaszéjjel, illetve ültetett be egy biológiai féket a főügyészi székbe immár 19 éve (!!!) Poltpot Péter személyében…
    ..
    Ovi tehát a mi echte, egyelőre mégcsak fasiszta Führerünk…

  • Rodeo11
    28. 7:44

    A vita, az eszmecsere a világ előremenetelének nélkülözhetetlen eszköze. Marxék sem véletlenül illették történelemfelfogásukat a dialaektikus jelzővel.

    Értem hangodban a lemondást és elkeseredést, amit vsz. valami reménytelenségféle hoz ki belőled, de ne veszítsd szem elől, hogy nekünk – ennek a nemzedéknek – az Internet történelmileg új és egyedülálló lehetőség, akár még hat-ezer kilométerről is – nézeteink kicserélésére, ami egy-két évtizede még lehetetlenség volt. Végtelen perspektívát teremt a szellemi érintkezés pástján

    Nem mondom, ez az „adomány” ugyanakkor vészesen emlékeztet a Bábel tornyára is, bár jómagam optimista mivoltomban többre becsülöm a lehetőséget, mint a veszélyt…

    Ha Te mégis ezt a lemondó attitűdöt tartod követhetőnek, akkor Wagner rajongóként kötelezően tedd túl rajta….
    Nálam a kommentárok fogalmazása közben is a Netről szól a zene is, közte a sokszor említett Richard, de Liszt, Beethoven, Bartók, Sosztakovics, vagy Csajkovszkíj is végtelen számú ösztönző agy-vérkeringés serkentő fantasztikus dallam és ritmus infúzió koktélként azért, hogy mégtöbb „ihletem” és energiám legyen a valóság megértésére és megértetésére… 🙂

  • Ui Rodeónak

    A Net megsokszorozza nemcsak az eszmecserék, de az ahhoz szükséges szellemi muníciókhoz szellemi kapacitásunk bővítésének a hozzáférés lehetőségét is.

  • Gabriel
    2023 március 28
    6:18 du.

    a demokráciák áruhiányt hoztak létre a KGST ben sok minden mással karöltve hogy legyen rendszerváltozás most éppen Izraelben várható egy legújabb Majdan

    semmi új sincs a Nap alatt

    és nem vagyok meghatva a vídejótól szomorú

  • Cukihara
    2023 március 29
    4:48 de.

    köszönöm! félreértetted

    én ítéletet mondtam a melléklettel, egyébként vadul vidám egyén vagyok egész életem során és ezt akarom folytatni egészen az uccsó lehelletemig és szinte szóról úgy kommunikálok ahogy magadról írod

    üdv… már nem kell sokat aludni és eljön a Nagy Hatalmas Nyulam Bulam és elhozza

  • Gabriel
    2023 március 28
    6:18 du.
    Gabi, az ég álggyon meg, hívjál fel telefonon és üljünk le egy pár liter -mongyuk- Finnlandia Vodka mellé és dumcsizzunk

    te nem vagy ennyire izé? csak félreérted önmagad, Merkúr!!! ha kaptál kocsit akkor lett kocsid, ha nem lett??? magadra vethetted az akármit
    neked volt kocsid? és milyen? és hol szerezted?

    mert lehetett szerezni és ez a lényeg!!!
    saúde

  • Succubus Lilith

    A video 4 perc utan kezdodik. Kina volt nagykovetevel valo csacsogas:

    https://www.youtube.com/watch?v=w8PBXKpr120

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Bendegúz

    „Kapitalizmus gyűlölői” állítod .

    Korlátolt elfogultság. Képtelen vagy elképzelni, hogy valaki objektív szemléletből . k u t a t v a . állapítja meg a vizsgált tárgy, dolog jellemzőit, miközben n e m érez g y ű l ö l e t e t iránta,vagyis objektív valóságként fogadja el annak pozitívumait de negatívumait is… Mert egyelőre itt tart a történelem…

    Honnan veszed pl., hogy amit a globális, imperialista kapitalizmusról itt felsorolunk az Putyin esetére ne volna igaz???

    Pedig az . o r o s z . gazdasági rendszer . s z i n t é n . k a p i t a l i z m u s ,méghozzá >oligachikus monopolkapitalizmus<, ezért a monopoltókés rendszer itt felsorolt sajátosságai ha kissé megkésve is, de éppúgy vonatkoznak a mai Oroszország oligarchikus kapitalizmusára, mint a többi tőkés oligarchiára..

    Természetesen egy másik lapra tartozik a jelenlegi háború megítélése, amely éppen egy hatalmas átalakulás hetedik, ugyanarról lehúzott bőr, ahol a földarabolt egykori birodalom (SzU) levált részei dörgölődznének a másik, nagyhatalmi katonai ellenségeihez gazdasági előnyöket remélve. Eközben semmibe véve az amazzal kötött és ígért megegyezések katonai p u f f e r-zónákról szóló kitételeit, így megfosztva Oroszországot a békés . t á v o l t a r t á s . jogától és lehetőségétől mi több, kitéve az immár mindvégig, a határa teljes hosszában veszélyes NATO támaszpontokkal övezett nagyhatalmat az U~A által vezérelt nemzetközi militarista tömb előnyszerzéséből adódó támadható stratégiai hátránynak.

    Ez csupán a dolog stratégiai oldala, aminek még semmi köze a nagyhatalmi szembenállás sakkjátszma jellegéhez, melyben az UA ugyanazt a bőrt igyekszik lehúzni, ugyaolyan a helyi konfliktust aduászt igyekszik kijátszani mindkét fél kárára, mint az általa 1945-ben kirobbantott hidegháború idején is szokott volt, és éppen annak végével, a SzU megszűntével(!) visszaesett fegyverbiznisz fellendítése érdekében, propagandával és közreműködéssel robbant ki most. Ennek eklatáns példája az Ukrajnának szinte azonnal, ugrásra készen beindított katonai kellék és fegyver szállítások, valamint az "éles", már korábban előkészített, percre-kész katonai kémkedés és hírszerzési anyagok a PROXY HÁBORÚS FÉL, Ukrajna rendelkezésére bocsátása. Ide tartozik az a megelőző provokatív propaganda kampány is amelyet az U~A folytatott már jóval a hadműveletek megkezdése előtt, d ö g e v ő . hollóként azt károgva, hogy mindjááárt tááámadnak! Mindjááárt tááámadnak!!!

    Tegyük hozzá, mindezt a bátor, szolidáris magatartást, legalább 10-ezer kilométerre a véres helyszíntől, folyamatosan gyakorolja az utolsó hős ukrán katona utolsó csepp véréig.

    Azt

    Hangsúlyozandó, hogy itt . n e m . k é t . ideológiai . v i l á g r e n d s z e r , hanem . k é t . k a p i t a l i s t a . ill. ipari . h a t a l o m . szembenállása forog a kockán, ahol "a hatost" legalább harcászati atomfegyverrel dobhatják s ahonnan a "proxy"-emberiségnek már nincs is, nem is lesz kilépési lehetősége a világ, t ő k é s .
    . k a t o n a i – g a z d a s á g i – k o m p l e x u m a i . fogságából.

  • tisztelt „tisztelthölgeim és stb”és
    Kordon Blued!

    A tőkekivitel – beruházó – tőkésének biztató tendenciája az, hogy ő valahol mégiscsak a békében érdekelt, vagyis ha például Kínában tart fenn gyárakat, akkor nem lehet érdekelt egy Honkong, Szingapur vagy tajvani fegyverexportban, ill. egy így kiprovokált nemzetközi – Kína ellenes – konfrontációban…

    Ezzel szemben a gazdasági okból működő fegyver export >Csehov puskája<, ami arról az elvről nevezetes, hogy a falon csüngő fegyver "legkésőbb a színdarab harnadik felvonása során el kell hogy süljön".

    Tehát a permanens fegyvergyártás és állami katonai lobbizás előbb, vagy utóbb, de biztosan háborúhoz vezet. Nacionalista, vagy náci politika esetén ennek esélye meghatványozódik…

  • thl (5;16 DE)

    Rendben lenne, HA nem ocsarkodasokat, hanem tenyekre hivbatkoznatok, vagy valami kerdesre tevot tennetek.
    De csupan az utalatot hozo valotlan vadaitakot ismetelitek!

    Pl. Mit ellenztek a nemzetkozi kereskedelem es a befekteteseken????

    Minden nemzet, tarsadalom csupan kulfoldi befektetok alatali penzeken sikereskedtek iparosopdni.
    Mind!!!
    Nemet a Bismark idejen, a USA a polgar haboru utan, ma Kina a Dung-Nixon eggyezmemnyek alapjan.
    Mint volt 1945-utan Japan es Nemet orszag, na meg Del Korea.

    Szegeny es elmard onemzeteknek nincsen penze ipari befektetesket tenni az elohaladasuk celjabol.
    Mi belathatalna abbol????

    Inkabb urli kellen azert hogy valahol, valaki hajlando azt a nay reszkirozast tenni, maskent a vilag ma is abarlanglaoko letenel tARTANA.
    MIERT ELLENZITEK AZ ELOHALADAST????

    A „lovoldozeseken”;

    Abunozokkel van nagy problema itten.Mert a rendszer kesztyuskezzel banik a bunozokkel.
    Pl. a USA atlag (statistikai) atlag buntetesa toltese elso-foku gyilkossert; 2.6 ev.

    Rendszeritn valo a mondas, hogy a merenylo hamarabb hazaer mint aldozata a korhazbol ha csak elve maradt.

    De a szelszosegesek , mind a fegyvereket vadoljak a bunokeert.
    Csupoan a fegyvertartas jogat akarjak kporlatozni, nem a bunozok lehetosegiet.

    de a valosag, hogy NINCSEN bonos fegyver, sem eroszakos fegyver, sem elmebajos fegyver, csupan AZ ember, az egyen aki azt elkoveti.

    Ezen evben mar is 127 tomeg lovoldoesek, ill. tomegekre valo lovoldozes tortent, iskolaban,uzletekben, stb.

    De Biden csak az alapveto jogokat ohajtja korlatozni, a szbad fegyvertartas es onvedelem jogat.
    Vajon miert nem a bunozoket probalna korlatozni es buntetteik lehetoseget korlatozni?

    Es miert minden diktatura leg-elso tette a lakosssag
    lefegyverzese, keptelenne tenni oket a diktaturak megelozesere,s az allamhatalom korlatlan uralmat letrehozni, s erositeni?????

    Sajnos az Nekltek a normalis, de miert lehetne az allamhatalom a mindenhato, s az emberi leny, a polgarai a meghalazott ,elnyomott szolgak sorsa???????

    Valasz!
    Mert azt nektek a fejetekbe vertek evszazadokon at, minden rendszerben, azert ellenzitek az emberiseg korlatlan szbad lehetoseget.

    Persze a szbadsag, onkorlatoZast, on-fegyelmet kovetel, annelkul csupan a kaosz vagy a diktatura mutatkozik lehetonek azoknak.

    Nem latanatok be, hogy valoban ideje lenne az emberisegnek felismerni az emberilenyek teremtes alatali felsobbsegeit?

    Azt hogy kepes lenne sajat eletenek iranyitasara a sajat erdekeben, a sajat ohajai, kepessegei es reneyei alapjan ?

    Miert az u.n. „scorda-elemelet” altali eletmod?
    Oha, talan remelitek maig is ,hogy a „csordas” majd a remenyteli „legelokre hajt” bemneteket?

    Azon almodtok, mert a „csordas’ mindeg a csordajat a vago-hidra hajtja, az a „jovedelme es celja a csordasnak’ !!!!!!!

  • MAI HIREKBEN, ARMENIA FIGYELMEZTETTE PUTINT,HOGY ne LATOGASSON ARMENIABA, MERT KOPTELESEGUK LESSZ MAJD LETARTOZTARTNI.

    Tehat Armenia elismeri es elfogadja a nemzetkozi normakat, legalabb is a sjat nemzeti erdekeiben, s nem egy Moszkvai diktator celjait es erdekeit.

  • FORTRIMBAS;

    Nem „Kinaban tart fenn gyarakat” , hanem kolcsonoket nyujtottak vilagszerte a bankok, hogy Kina iparosdasat kezdhetett, s annak alapjan ma sikereskedik.

    Termekeiket vasaroljak vilagszerte, mert a mindenkit elonyosit vilagszerte, elsokben a Kina dolgozokat. Maskent csak a rizsfoldek saraban letezzne sorsuk.
    Hat nem a leg-kedvezobb az Kina lakossaganak ?????

    Miert csak azt atkozzatok aki a lehetoseget lehetove tette????

    Lehetove tenni azt vilagszerte, valojaban a „vilagszbadsag” elvenek alapjan leheto am !!!!!

  • Tegnap Putin bejelentette hogy „taktikai atom fegyvereket fog fenntartani Bjelarus-ban.

    Na hat az nem agresszive meg gondolatban is????

    Hiszne Putin hasznalata Bjelarust Ukrajna megtamadasa celjabol is.

    Azon nemak vagytok, hat az nem „naci-zmus”-sal egyenlo ????????

  • Succubus Lilith
    2023 március 30
    12:09 de.

    kínai bölcsekről a legújabb bölcs, ő a helyszínen evett spenótot pálcikával, azaz: Bukfenc mindent tud;

    „tisztelthölgyeimésuraim”
    2023 március 30
    5:16 de.
    +
    FORTIMBRAS
    2023 március 30
    8:02 de.

    korábbi önmagamat ismétlem, de továbbra is ezt tartom a lényegnek:

    Ali baba és a 40 rabló továbbra is rablásból él úgy-ahogy jobban mint a kirablottak, de a „password”-jét képtelen cserélni mert a rendszert meghekkelték és a kirablottak is használják ugyanazt a password-öt…;
    Ali baba hátránya, hogy társai a 40-ek egyre inkább fogyatkoznak de legalábbis egymás ellen acsarkodnak mert a konc nagyobb már nem lehet

    {ugyan felfedezik a Mars bolygót és a Hold-at is már!!!}

    és a konc meg kuncog és éppen tegnap Brazília Kína Yüan elszámolásra állt át {és mint Figaro Cherubino-nak: …a többit nem mondom}

    mindenekfelett hozzátenném a fegyvert nem lehet megenni!!! és Lengyel-Román sikolyok hallatszanak az alulárazott ukrán gabona export ellen mert ők is el akarnak adni de még nem biztosak abban, hogy kinek és miért (mármint milyen fakauri-ért),
    mert a fegyverrel nem lehet szántani, illetve nem ildomos, mert utána úgy járnak mint a mi kies Alberta tartományunk itt a pocsoly eme oldalán, kiderült, a legnagyobb valaha volt földrengést az olajipar okozta….

    a zselé megjelent a labanc parlament képernyőjén a képviselők meg kimentek kávézni és zselé ott zokog a sötét ortodox katedrális sarkában amit elrabolt a barátoktól, hogy III. Xi a Mennyei Birodalom Császára megkérdezte a legkisebb titkárát, mondd má’ ki az a zselé aki annyit ordibál, hogy a szemközti fákon a varnyak is heves károgásba kezdtek miatta?

    szép Húsvét lesz Nyulam Bulam megtojja a piros tojást és nagyon részeg leszek, ez már benne van a határidő naptáramban…
    nektek mi van benne?

  • FORTIMBRAS
    2023 március 30
    8:02 de.

    7 pontban összefoglalta mi is Kína – USA (V)iszony a III. Xi a Mennyei Birodalom Császára és a Csocsóbácsi a yueséj főbohóca miután volt egy röffentyű Moszkvában 3 egész napig a Mosoly Országa a Kirby admirális meg vicsorog, ez részlet:

    https://twitter.com/i/status/1638318969538097152

  • Orsós Elemér
    03. 27. 5:50

    (kissé megkésve:)

    „De vajon …………. vízfej leszármazottjaiknak ezt a mostani beteges kapzsiságát és kielégítetlen cezaromániáját mi motiválhatja ?”

    A végén kezdve a választ, cezaromániát jószerivel csak az enged meg magának kinek végtelen anyagi lehetőségei teszik lehetővé az uralkodási vágyának kielégítését…

    A kapzsiság általános emberi hiba,de az érdemtelenül megszerzett vagyon fokozottan növeli ezt, a 7 közözött már kétezer éve ezt a második helyet tartó . f ő b ű n t. Mert aki tőke által közvetlenül gazdagszik, vagyis legalább tett is azért valamit, az még hagyján… Azonban az, aki közvetve [örökletesen] jutott tetemes vagyonhoz, az önkéntelenül is fölvesz kapzsi alűröket, mégpedig vagyonféltésből, másfelől a legközönségesebb irigység folytán… Viszont a legpofátlanabb dolog, aki megideologizálja az érdemtelen gazdagodás érdemszerű jogosságát, belemagyrázva a saját „akarata” és szorgalma szerepét, ha mást nem is, hát legalább felmenőinek az ő ereiben folydogáló új-nemes vérét…

    Hisz’végsősoron az effajta, öröklött meggazdagodás a feudalizmus gyökeres öröksége, ama . r e n d s z e r é, mely . e l l e n . a városi polgárság – „azok a nagyreményű öregurak” – évszázadokig küzdöttek, hogy aztán a következő évszázadokban majd az ő leszármazottaik folytathassák az addigi kizsákmányolás egy jóval modernebb, már teljesen más válfaját, a bérmunka révén a termékhez hozzáadott (munka)érték tulajdonosi kisajátítását.

    Lehetséges, hogy a nagy polgári eszmék és az általuk megkonstruált állam árnyékában, akkor még nem sejtették, hogy egyszer majd, 100-200 év múlva a „saját”(!) államuk, az ő gigantikus gyár és üzem-monstrumaikban munkások százezreit vezénylik irányítják majd, illetve döntenek azok sorsáról azok bér-jövedelméről, és nemcsak egyetlen nemzet eszményített hazájában, hanem más országok államhatárain belül is ???
    Én nem hiszem. [Ahogy Obán és bűntársai is a Váci-utcai Tisztház eladás anyagi bázisán, már a kezdetek kezdetén anyagi hatalomra törtek, előkészítve a mai,totális autoriter tőkés államukat…]

    Üdv’: Cukihara

    Üi: Vízfej nemcsak az állam berkeiben, de nagyvállalatok szupeer irodaházaiban is képes fölfúvódni. Oka lehet rossz, kontroll nélküli vezetés és elbizakodottság…(ld: Parkinson törvénye))

  • Bendeguz
    2023 március 30
    12:29 du.

    grizi, az örmények érdeke nem azonos fogadott haád érdekeivel és békét kellene kötnie azerbajdzsán nal is, mind a kettőnek ez a valós érdeke és nem az oroszok déli határain a szarkeverés…,
    letartóztattya? ezt az ott székelő usa nagykövet súgta nekik, mert olyan jó tréfa most nálatok ha egy hivatásos kurva pénzért árúlja a szexuális örömöket és az aki kapja az fizet érte mint a Közértben ha tejet vesz az nálatok most bűn alvin bragg nevű hájfejű idióta meg csakis nálatok lehet ügyész mert minden normális országban az ilyenek horgyák ki a pizzát, de most sikerült hozzásegíteni a bidént a bukáshoz és trumpot a nyeréshez közben mindenki elfelejetette, hogy lyukrajna meg már el is sűllyedt? mikor a hülyegyerek ottfelejti a kisszobában a búgócsigát mert meglátta a nagyszobában a rollert

    teljesen gyermeteg kabarénak is ócska de várom a fejleményeket
    a Mennyei Birodalom meg köszöni jól van és az oroszok is, ti meg lődözzetek most a transgendereknek áll a világ szabadon lőhetnek és leugathattyák az egyetemi professzort aki jogról akar nekik előadni, hogy jogaik csakis a transgendereknek van és akinek ez nem teccik az a nép ellensége terrorista…
    van ám arrafelé minden és vonatok sínek nélkül nem tudnak gurulni a Buttigieg meg nem érti

  • Mindenki nema maradt azon hogy tegnap a New York-i State Attorneey sikereskedett a Grand Jury altal vadat emelni Trump ellen.

    De szerencsetlensegere , Trump masodik elnoki probalkozsa mar is erosodott ,az adatok alapjan duplazva.

    Mar het (7) eve hogy a radikalisok remeltek falhoz szegezni Trumpot, de meg Republikanus kepviselo altal vezetett Jan.6-i kivizsgalas sem volt kepes bizonyitekot hozni Trump ellen.

    A jelen vad, 2016-ban kezdodott, hogy Trump lefizetett ($130.000)-t el-halgattatni Stromy Danniel-t, egy porno-film start, allitolagos szerelmi ugyeikrol.
    A vad kezdete volt hogy talan a vaklsztasi adomanyokbol fizette volna azt.

    Na ha kesve jonnetek azon, csak valasszatok egy igen kenyelmes fotelt es nyugodtan figyelhetitek ami csak a USA-ban tortenhet, hogy meg egy volt elnok is letartoztatva es vadait egy 12 tagu nevtelen polgarok alatali JURY fogja eldonteni.

    Hasonloan, a vadakat is egy Grand Jury, 22-33 tagu nevtelen polgarok altali dontes tette.

    Na talan imadott Putinotoknak lessz majd az a kivaltsaga amikor a Vilag Bunugyi Birosag fogja itelni????????

    Diktatoroknak is ugyan az jarna mint barki mas „polgar”-nak. NEM???????
    Legalabb is ahol mindenki egyenlo a torvenyek alatt, s jogaik egyenloen biztositva, az az elzalogosithatalan jogok es a kozvetlen demokratikus rendszer eredmenye. Mondhatnank= ALDASA.

    Vajon miert ellenzitek azt, inkabb ohajatnatok azt Magyarorszagos es vilagszerte is.

    Oh, MIERT NEM ???????

    Lenne valaszotok arra???????????????????????

  • Orsós Elemér

    cukihara
    2023 március 31
    9:50 de.

    Sajnos nem tudom felfogni, hogy a világ hivatalos leggazdagabbjánál -például Jeff Bezosnál- sokkal gazdagabb DS felfeddhetetlen láthatatlanjai miért nem szerepelnek semmilyen kimutatásban! Számomra még egy vérlázító betegség is felfoghatatlan, mégpedig az, hogy hogy a bánatban nem lehet mondjuk elképesztő 1 milliárd dollár magánvagyonnál a beteges további harácsolást abbahagyni?!

  • Orsós Elemér

    https://neokohn.hu/2023/03/31/biden-a-transznemu-amerikaiak-formaljak-nemzetunk-lelket/

    Abszolut igaza van Biden elnök úrnak! 😀 No, de kinek az érdeke ez az abnormálisra „formálás”?

  • Látom,hogy a haláltáborőrtől itt maradt tachríchem tolvaj,még most is itt nyomja a másokat lenácizó mocskolódását.
    חג פסח שמח לכל עם ישראל.

  • Rodeio

    ok, akkor most a Röppentyü után

    BENDEGUZNAK is ajánlhatod egy kis irigykedésre

    https://www.youtube.com/watch?v=nUjr9Z3XTXM&ab_channel=speedzone.hu

  • Auróra Borealis

    Gejza 27.7:44 és
    Ferenct 28. 6:56
    Felvázolta a nácizmus mindenki számára látható . f e l s z í n i
    !!! ismérveit, ám kifelejtették, avagy figyelmen kívül hagyták a lényeget, éppen a . n a g y t ő k e . k u l c s s z e r e p é t Illetőleg a nagyipari beszállítók – első perctől az utolsóig játszott – nélkülözhetetlenül döntő, vagyis az . a l a p j á t . a náci rendszer nyilvánvaló háborús készülődéséhez szükséges mindennapi gazdasági – ipari, és pénzügyi – előkészítését és folyamatos gyakorlati háttér támogatását mely segítségnek a Hitler hatalomra-jutása előtt még a nemzeti jelleg is hiányzott, azaz „a pénznek nincs szaga” alapon akár tengeren túli . m a g á n . konszernek is eleget-tevő olaj cégek, autógyárak, és stb. „”szakmai” hivatkozású valójában sötét gengszterek, mintha ők nem is olvasták volna a Mein Kampf-ot.

    Természetes, hogy a tőke számára a profiton kívül nem létezik más szent dolog. A profitért az ördöggel is lepaktál s a Földet is kifordítja a sarkából, minthogy mindkét világháborúban is ezt tette, majdnem végzetesen…

    Ennélfogva a . p é n z a r i s z t o k r á c i a . a nácizmus legfőbb támogatójaként funkcionál. Ismétlem, úgy téve mintha a háborús készülődés, beszállítás, és pótalkatrész ellátás csupán szakmai kérdés volna: Ford, IBM ! GM ! vegyi és gázmaszk gyárak ! olajkonszernek ! – persze nemzeti, vagy horogkeresztes kokárda nélkül, tisztán . s z a k m a i . á l a r c b a n …

    A jelenség nemzetközi jellegére már az első VH során Svejk (Hasek) közkatona többször is rámutat egy soproni K.u.K. „katonai dohányáru 😀 beszállító” . g y á r o s . személyén keresztül is…

    Egyszóval . t é v e l y g é s . csak a . f e l s z í n i – direkt a tömegeknek szánt – j e l e n s é g e k b ő l . kiindulni, amikor Mephysto a gazdasági alapokban búvik meg.

    Hitler Krupp, Messerschmitt, Vegyipari konszernek, Lőszer és puskapor gyárak, tervezőirodák, német nehéz és könnyű fegyveripar adnak értelmet és energiát az általatok felsorolt tényezőknek.

  • Auróra Borealis

    Utószó
    G és F
    számára

    A nagytőke skrupulusok, erkölcsi fenntartások nélkül azt a politikai rendszert preferálja, amely az érdekeit 100%-ig szolgálja ki. Egy fasisztoid rendszer populista ígérete, a tömegeket megnyervén – akár egy proxy – háborúra is, a vezér számára már belépőt jelent a rendszergazda tőkés osztály bankkapuján, ahol fegyverszállítások óriási prosperitást helyeznek kilátásba.

    Amerika saját határaitól sok tízezer mérföldre eső háborúnak még kockázata sincsen, hát mért is ne csinálná ? Végül is csak eladja a gyilkoló szerszámait. Még keres is rajtuk sőt, sok fölös’ készletétől még meg is szabadul – jöhet az új megrendelés a pénzarisztokrácia számára…

  • Ejnye, no. Hagyomány. A hagyomány tart fenn nemzeteket, népeket. A többi közt ilyen a magyar hagyomány is. Nemzedékekről nemzedékekre száll. Kiirtani lehetetlen. Sokszor rejtőzik, de egy idő után felszínre tör. Így történt a 150 éves török uralom után is. Csak elfojtani lehet, mint 1956 után. De a felszín alatt tovább él a magyar hagyomány.

    Többeknek mindez első olvasatra botorságnak tűnik, pedig nem az. Számos népet, nemzetséget tartott életben hagyományuk. Élnek hagyományuk segítségével akkor is, ha az állampolgárságuk más. Ezt láthattad és hallhattad a „Fiddler on the roof” musicalben is.

  • BENDEGUZ
    2023 március 31
    12:23 du.
    grizi
    nézd meg a gábriel vídeóját
    Gabriel
    2023 március 31
    10:54 du.
    én sok mindent vásároltam utóbbi időben usából is méjdincsájna érkezett és osztályon felüli a minőség és szó nélkül visszafizeti ha aszondom neki, hogy nem teccik!

    grizi: a csinnbummcirkusz a 22-33/12 dühös hüje dűés alvinbragg selejtes ügyész aki 5+ éve kergeti a trumpot és sikertelenül…, időnyerés míg döntés születik arról melyik proxi nagyobb üzlet mert lyukra jajjnai az nem jött be de gusztustalan és nincs haszna és kelet €-s országok az ottani olcsó gabona ellen tüntetnek azaz nato is széthúzás alatt van…
    tehát kell egy másik proxi? de hol
    III. Xi a Mennyei Birodalom Császára nem érdeklődik a bidén ülő véntrotty iránt, afrikai országok kirúgdossák az exxonmobil-t is, brazília rúpiában kereskedik semmi $ délamerika meg Kalamajka Harrisnya zarándoklata ellenére kiröhögi őket, van nekik másik kisnyúl a cilinderből és az nem harap és nem lopik!!! (ezutóbbbi a fontosabb) délázsia meg fel van vagy lenne bolygatva de az érdekeik valahogy nem $-irányúak mert nincs az a cső …kanadai idióták megstudírozták az alkoholfogyasztást és kiderítették sok sok canadai fakauriért, hogy pedig szerintem az életnek az élet árt a legjobban

    szóval lesz egy trump bevonulása a bíróságra és másfél óra múlva megy Marea del Lago -ba és Alvinbragg megpukkad…
    te hogyan látod mindeszt?
    mi lesz a következő proxi rablás?

  • Auróra Borealis
    2023 április 1
    6:24 de.

    kis nyenyere a profithoz:
    Lockheed Martin -nak nincs elég szakmunkása és érdeklődő sincs, valamint hiányzik a termelés volumenének emeléséhez a géppark a műhelyekből tehát nem lesz több lőszer és hadianyag sem viszont jól túlárazott selejtes termékekért a profit mértéke marad

    a többit deriváld ki

  • Egy dologban egyetértek a szerzővel: a nácitlanítás mindig időszerű.
    De!
    Ahol a náci felüti a fejét, ott azt rögtön le kell vágni akkor, abban a pillanatban. Még akkor is, ha a mi hazánkra hivatkozik.
    A náci az náci; aki fajkeveredés veszélyére utal, az náci. A nácit meg kell szüntetni. Mindegy, hogyan …

  • Orsós Elemér

    Auróra Borealis
    2023 április 1
    6:24 de.

    Oszt mi van akkor, ha a legnagyobb hitelezőinek is elfogynak a skupulusai a pofátlan szivatások, megelőző megleckéztetések, alaptalan fenyegetések és gerinctelen szószegések hatására és egy idő után már nem fial nekik még kamatokat sem a referencia világvalutájuk amivel egyre jobban házon belülre szorulhatnak majd a dollárjuért már eladhatatlan arzenáljukkal együtt? Az a pár tízezer mérföld se nagy távolság egy-két huncut meglepetés exportálására a mai száguldó világban és mi van ha -nagy eséllyel- megfordul a hidegháború hamburger szagot eregető szele és nekik felfoghatatlan kínai logikával és életszemlélettel riszcefre illatot fog fuvallni? Áttérnek hálaadáskor a pekingi kacsára vagy inkább a szomszéd tehenéhez hasonlatosan beáldozzák az egész Földet és az elenyésző túlélő a bunkerekből kikászálódva majd elsőnek az óceánba borult Szabadság szoborba fog belebotlani? Csak Róma agoniájához hasonlatos flegma, meggondolatlanul magabiztos, még óvatos kompromisszumokra is képtelen mentalitást lehet felfedezni a fegyverekkel békét diktálók részéről, pedig sokkal élhetőbb és olcsóbb lenne egy kiegyező hátba veregetést és tenyérbe csapást börbönnel és rizspálinkával megpecsételni!

  • Orsós Elemér

    Auróra Borealis
    2023 április 1
    5:40 de.

    Gratulálok és hálásan megköszönöm, hogy nagy kedvencemre, a legtalpraesettebb kisemberre Josef Svejkre hivatkoztál, különös tekintettel, hogy hihető kalandjai és példabeszédei is örök érvényűek! 😀

  • Warrior
    4.1.8:43

    Igaz és szép vóna,ha úgy vóna.

    Először is, ami a Hegedűs a háztetőn-t illeti: Ott a konkrét és szó szerinti üldöztetés [szegregáció, verés, pogrom, máglya, kötél, stb.] – kontra négyezer év írott kultúrája – határozta meg a darabban is hangsúlyozott hagyományt. Ezt fejezi ki Tevje a szellemes megjegyzése, hogy „azért is viselünk a fejünkön mindig kalapot, hogy ha menekülni kell, hát legalább az mindig kéznél legyen”.
    A Tíz parancsolat alkotójának és . h a g y o m á n y á n a k . népét ez a folytonos menekülő, vagy készenléti állapot kényszerítette, olyan betonkemény összetartóvá, ami túltett minden „letelepedett”, éppenséggel őket üldöző „nemzet” oly büszkén vallott, előbb „pogány”, majd keresztény erkölcsi magaslatán. A zsidóság tehát alapvetően nem hol-mi területek, földbirtokokért és azok hűbéri, mások elnyomatásán alapuló fenntartásáért, hanem puszta léte, önmaga megmaradásáért tartotta a hagyomány – a hite – édes kötelékét önmagán és utódain.

    Ezzel szemben az általad említett, úgymond'”számtalan nemzetség”, vagyis a magukat „nemzetesnek” tituláló nemes arisztokrácia korántsem a népi, hanem a saját birtokos hagyományát erőltetve népeire tartotta egyben vár, vármegyéje, vagy országa egyszóval a földbirtokai népét, de nem nemzetét. Az istenadta jobbágynépe hagyománya pedig alakult, fejlődött,ahogy azt helyi földbirtokos tradíciói és a nemzetközi(!) „egyetemes” egyház helytartói a számukra megengedték.

    Ergo, akkor még szó sem volt országos egységes nemzeti hagyományról, hanem maximum az egyházi ünnepek naptári vázát, az azokat magukba olvasztó számtalan helyi, népi és nem nemzeti változatról.

    „Nemzetes uraméknak” nem is volt ínyére semmiféle országos, „nemzeti” hagyomány, amely a sok-ezer földbirtok, vagyis falu jobbágynépét kovácsolta volna egybe – hisz ‘stenments még egy újabb Dózsa György hagyomány feltámadásától, mert a kisnemes Dózsa volt az, aki felismerte azt, hogy a föld jobbágynépe számára édesmindegy, hogy őtet a török kádi avagy a magyar Döbrögi nemzetes uram huzatja deresre…

    A népi – nem nemzeti – hagyomány pedig fejlődött élt a maga . s o k f é l e ! h a g y o m á n y a . szerint faluról falura, más és más . h e l y i , földrajzi sajátosságai, csak a XX. században fölismert, de elaprózott, nem országos művészi értékei szerint anélkül, hogy a nemzetséget bitorló helyi földesurak arról egyáltalán tudomást vettek volna*.

    A nemzet igazi fogalmát a feltörekvő . v á r o s i . polgárság, a burzsoázia fedezte föl és tűzte zászlajára a saját – akkor még haladó – céljai, a szabad, vagyis a tőkés vállalkozás érdekében, sok akkor kitalált hagyományt belemagyarázva e kor követelményeit kiszolgáló eszmei romantikába, melynek igen kevés ze volt az addigi sok évszázados ezerféle népi, de nem nemzethagyományhoz.
    `

    * Érdemes megnézni a Fortepan 1900.-as többszáz kastély Klösz György fotóit melyeknek az égvilágon semmi közük a „nemzeti” – népművészeti – hagyományhoz, mind teljesen más., nem magyar stílust képvisel.

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2023 március 29 11:59 du.

    „mert lehetett szerezni és ez a lényeg!!!”

    Ejnye-bejnye, ez ellentmond annak, hogy a kadari Magyarorszag volt maga az Eldorado, a Paradicsom, a tejjel mezzel folyo Igeret Foldje, ahol mindenki duskalt a javakban. 🙂

  • Succubus Lilith

    BENDEGUZ 2023 március 31 12:23 du.

    A tobbi feltehetoen nagy marhasagaidat atugrottam, de ebbe beleolvastam es a masodik mondatod nagyon meglepett.
    Ezek szerint neked szerencsetlensegnek szamit, hogy a Trump nepszerubbe valt a boszorkanyuldozas kovetkezteben.
    Mas szavakkal szolva neked a Biden es az amerikai munkasosztaly elcsapata tetszik, azaz a demokratanak hazudott szocialista es kommunista part. (Persze ott is csak a behulyitett kisember komcsi igazan, de ez most nem erdekes.)

    Meg kell hagyni nem rossz ez egy vallasos karaitatol!!!
    Kibaszott nagy kaosz lehet a fejedben!
    Hogyan tudtad a Biblia tanitasait osszeegyeztetni a komcsi-fele rablogyilkossaggal?
    Mint vallasos karaita neked valoban tetszik mindaz amit ma az USA vezetese raeroltet az emberekre? (15 perces varos, 30 nap utan lejaro penz, magantulajdon megszuntetese, nepirtas, homoszexualis propaganda, gyerekek tonkretetele…stb.)

  • Auróra
    4.1.5:40

    Ez a „pénzarisztokrácia” egy újabb történelmi kategória.

    Kifejezi, hogy mára a valaha még az arisztokrácia ellen harcoló tőkés burzsoázia miként hasonult-és vette át egykori ellenségének életmódját és viselkedési allűrjeit, s gazdagsága hogyan tette őt is sznob Pygmalionná, végülis ugyanolyan elnyomóvá aki ellen valaha Párizsban, Londonban, Bécsben sőt Pesten is felkelt.

    Orbanisztán főddjén mostanság az egykori Úri kastélyok ingyen szétosztása van éppen napirenden a részben már nagybirtokossá tett tőkés-oligarcha NER*-arisztokraták – néhai jobbágy sarjai –
    – között.

    Ezek után mondja még valaki, hogy a történelem lineáris fejlődést hordoz magában… 😀

    *NER : „Nemzeti” Együttműködés Rendszere.

  • Succubus Lilith

    warrior 2023 április 1 8:43 de.

    „Ejnye, no. Hagyomány.”

    Meglepne ha nem irtam volna mar meg ezt korabban, de mivel nem emlexem leirom most (is).

    A zsido vallasban is fontos a hagyomany. Oly annyira, hogy bizonyos hagyomanyok torvennye, azaz kotelezove valnak. No es vannak csaladi hagyomanyok is.
    Tehat:
    Egy orosz kisvaros egyetlen zsinagogjanak egyetlen rabbija idejekoran meghal, mondjuk 45 evesen. A felesege, a rebecin gyaszolja egy evig, ahogy kell. Mielott az egy ev lejarna a kisvaros zsido gyulekezetenek vezetoi osszeulnek, hogy talaljanak a rebecinnek egy ferjet, mert a hagyomany szerint nem jo egyedul elni. De nem egyszeru a dolog, mert a rebecin tartja az osszes torvenyt es nem fog olyanhoz hozzamenni, aki csak azt tartja ami neki tetszik. Korara is tekintettel kell lenni, igy az egyetlen szoba joheto ferfi a helyi koser hentes.
    Idovel osszehozzak oket, aztan ossze is hazasodnak.
    A naszejszaka este 9-kor kezdodik. Megtortenik a dolog eloszor. 10-kor a hentes szol, hogy az anyukajanak a csaladjaban volt egy olyan hagyomany, hogy este 10-kor is csinaltak. Erre megint dugnak egyet. 11-kor kiderul, hogy a hentes apukajanak is volt egy 11 orara vonatkozo hagyomanya, majd ejfelkor az egyik nagybacsi hagyomanya kerult elo. Negyedszerre aztan a hentes ellotte az osszes puskaporat es nyugovora ternek.
    Masnap reggel a rebecin felebred, feloltozik, kimegy a varosba es osszfut a legjobb baratnojevel, aki kerdi:
    – Na, milyen volt a hentes?
    – Haaaaat… nem annyira intellektualis, mint a rabbi volt, de egy nagyon jo csaladbol szarmazik!

    Komolyra forditva: Manapsag minden ilyet uldoznek. Nem fer bele az egypolusu vilagrendbe, annak a 4-5 amerikai csaladnak az abszolut hatalmaba a vilag felett. Most veszitettel 20 pontot a social credit pontjaidbol! Nem vehetsz buszjegyet 3 honapig!

  • Orsós Elemér
    2023 április 1
    5:19 du.

    Elemér téged kiegészítve??? hát nem pofátlanság részemről?
    (valahol más blogba bejegyeztem:)
    a tőzsdén forgalomban lévő $ 1*10^28 {!!!} megett az összes valós érték a világban nem éri el a $1*10^20{!!!}
    de lehet hogy az a 28-as hatvány még kicsi is?
    azaz ezt nem lehet fenntartani,… 2008-ban volt egy próba nagyon megijedtek tőle az AIG és hasonszőrű útonállók {biztosító az istenadta} és megkavarták…;
    de most az élelmiszerárak, ingatlanok hiánygazdálkodása és az abból is következő infláció {a FED hazudik} 3 számjegyű a valóságban!!!
    ha egy Lockheed Martin aszongya, hogy azok a gépei hiányoznak amelyekkel az új nagyobb teljesítményű gépeit tudná legyártani és erre nincs tervezői sem kivitelezői szakértelem mert WOKE-ot oktatnak és szivárványosak, akkor mi lehet a járműiparban, és az az AMTRAK diesel modony ami vadiújra festve állt a Bidén elnök megett az egyik gyárban az 75 évvel ezelőtti tervek alapján pazarolja az üzemanyagot és szuszog a lejtőn felfelé meg a kanyarban, hogy a sinek csavarjai kiesnek maguktól és a tehervonat nagy hírtelen a mocsárban robban fel mérgező gázokkal teli az csak hab a tortán, a légitársaságok ma jelentették be a CNN hajnali híreiben, hogy 2023 ra a szezonra 12%-kal ( minimum) csökkentik a forgalmukat, {ezt nem mondta!!!: nincs személyzet, nincs reptéri kapacitás azaz kicsik a repterek, a repülők öregek, és alig lehet elkerülni a levegőben való repülőgép találkákat…}
    megj.: á minek… szóval egy 350 km/h vonat (a 650km/h MAGLEV -ről ne is beszéljünk)…, 12 repülő utasait tudná elszállítani és háztól házig nem kellene a reptérre kimenni ott aludni a padlón és utána nem találni utat amin odavezet ahová menni akar, azaz gyorsabb de ezt már írtam a grizi arról is hallgatásba merült!!!

    szóval rendet azzal nem lehet fenntartani, hogy rémületet keltenek: azaz a HIV óta semmi ragály sem „jött be” most van alvinbragg kontra trump azaz J.bidén megbukik és a trump lesz az elnök??? vagy??? kisnyúl…
    de rend nem várható meg megosztották a 330 milliós mekizabálókat és még a Beyoncé hiányzó esküvői gyűrűje sem tuggya lekötni az eccségsugarút mert a megélhetése után rohanna ha lenne hová és lenne miért?

    a világ többi részén diktatórikus rend honol és szervezettség; 100 éves tervek készülnek és fakauriban kereskednek

    ez usa akárkijei szerint nem ildomos de a kóbor kutya sem érdeklődik

  • Succubus Lilith
    2023 április 2
    6:25 de.

    Lili!!!
    a filmmel ellentétben ugyanazon a Röppentyűn vadiúj Mercedes -eket, Volvo-kat, Renault-kat, és 1600-as Lada -kat és trabantot is lehetett kapni ha volt pénz a zsebedben {azokat a külszolgálatosok hordták be vámmentesen és váltották át a HUF75=$1,00 > HUF 150=$1,00 re…de aranyat is lehetett bevinni az óraéxer speciális fiókjai jól váltották, és ha valaki még ügyesebb volt akkor volt Münchenben ismerős műszaki üzlettulajdonos haverja aki ellátta csippekkel és ami még a magyar számítástechnikához kellett és annak az „exchange”-e saz előzőeknél is jobb volt}

    és nem volt mindig sár a Röppentyűn mert nem minden nap esett az eső azok az autók amik a filmen láthatók azok neked lettek szánva mert te kívűl éltél a kádárrendszeren valami holdbéli tájon ahol még a májashurkát sem ismerték

    de erről már írtam neked és mindig a saját elbaszott életedet hozod fel példának, dehát ki mint él úgy ítél népi bölcsesség

  • warrior
    2023 április 1
    8:43 de.

    Undorító mikor egy echte náci hivatkozik a Hegedűs a Háztetön.-re

  • Miklós bá’
    2023 április 1
    2:15 du.

    Én is teljes lelkemböl remélem hogy igy is lesz
    Például a máramarosi havasok tájékán is most rögvest …
    Meg a csiki-havasok vidékén is …
    Vagy ott teljesen rendben van a nácisták tobzódása???
    Nem szégyen az apám, hogy a népedet árulod, csak gyalázat (egy székelytöl)
    Aztán azt is remélem, hogy a tanodák tájékán is mihamarabb rendezödnek a kérdések
    Az összes pedagógus-képzönek hazudott, de valójában foxi-maxi gyorstalpalókban kikupáltak (agyilag átmosottak) rögvest messze mennek maguktól is a pályától
    Igy a következö generációnak (unokáinknak – ha még felnönek) talán lesz esélye normális oktatásban részesülnie

  • Rodeio

    Bendeguzéknál a bugócsiga nagyon is mükszik – tetszik
    Ö maga a bugócsiga – valamikor még 56-ban felhuzták, azóta fujja …
    Nem megirta? Bevitték a nagynagy köveccségre megkapta a menekítést, cserébe azóta búgja a csigát … fujja a demokratikus passzátszelet – egy szava se ér egy törött hajítófát se …
    Az ilyen bugócsigáknak se szeri se száma arrafelé – sokan vannak azok is akik csalánt nyernek cserébe, amivel a másokét verik – és búúúgnak … búúúgnak …

    S. Lilith

    Ugyan már vallásos karaita?! Szemenszedett hazugsága – csak álca!
    Arra, hogy miért úszhatta meg annak idején az elhurcolást ….
    Ugyhogy nemhogy csak tetszik neki, hanem pörög is mint a búgócsiga – ahogy Rodeio írja

    Viszont a Rodeio imádja az általad alábbiakban leírtakat:

    (15 perces varos, 30 nap utan lejaro penz, magantulajdon megszuntetese, nepirtas, homoszexualis propaganda, gyerekek tonkretetele…stb.)

    A csodálatos az az, ahogy össze bírják mindezt kapcsolni a fejükben …
    Persze volt valamikor odahaza egy szóösszekapcsolás, ami akkor még eröltetettnek tünt:
    az „ELKOMMUNIZÁLTÁK” kifejezés, ha emlékszel

    Hát ezt a süketet (agymosást) nyomja itt is a papagáj raj ezerrel – mert hogy minden esemény erröl szól éppen. Merthogy a világ egy maréknyi kisebbsége a „fejlett” nyugat vagyonát mostanra „demokratikusan” elkommunizálta, központositotta a saját kezébe, a világ maradékát pedig fegyverrel kivánja térdre kényszeriteni, mielött tulnönének rajtuk …

    leirhatnád, hogy a Könyvedhez hogy férhetnénk hozzá …

  • Voronyezs
    04.2. 4:57

    Bocs’ csak kiegészítlek ebben a „nemzetes uramék” témában.

    Mint Te is tudod az feudalista arisztokrácia a jobbágyságot sehol a világon nem számította be a nemzete tagjai közé.

    Ebből következik, a „nemzetes úr” minősített megszólítás és jelző.

    Magyarul: hazánkban 1848-ig a paraszt, a jobbágy mégcsak magyarnak se számított, nemhogy még az arisztokráciával azonos, egynemű, azaz NEMES, azonos vérű nemzettársnak !

    Ez akkor is így volt, ha netán egy nyelvet beszélt is az urával hátmég, ha nemzetiségi volt a szerencsétlen földmíves és családja. Az elkülönülést példázza az is, hogy a jobbágyfalvak távolságban is mennyire elkülönültek az urasági kastélytól. Nem a maguk jószántából, hanem így telepítették őket. – Hagyomány 😀 – A jobbágyot, a nemes csak annyira vette emberszámba , amennyi hasznot hozott a palota konyhájára.

    Nemzeti érzelemről köztük szó sem lehetett. Fizikai együttlét is, a föld népével csak a vasárnapi mise, ill. istentisztelet keretein belül volt hagyomány, mely cereemónia ugyancsak nem viselt nemzeti attribútumokat.

    Az összeköttetés nemes és paraszt között a falusi bíró, az intéző, meg a kf. kiemelt számadók és kasznárok dolga volt.

    Persze az egyház igyekezett elfogadni népi, néha pogány hagyományokat (pl Boldogasszony) is és beépíteni a liturgiába, ám ettől még kontrasztosabb az „egyszerű” nép nemességtől és az egyháztól is különálló őszinte, tiszta kultúrvilága, amelyre többekközt Bartók mutatott rá.

    Népviseleteikben szokásaikban, egyszóval „művészetükben” is épp ettől a távolságtól – nemes és paraszt, v. falu és falu között – változatos, teljesen elszeparált kultúra-szigetekről beszélhetünk, így ’48-ig nem is lehet közös nemzeti hagyományról szónokolni, utóbbit viszont a Habsburg elnyomás és fenyegetettség kalapálta nemzetivé, de addig nem, hisz Magyarország volt a Habsburgok éléskamrája, ami ettől már eleve a magyar „nemzetes” nemes urak tökéletes bevételi forrását szolgáltatta…

    A 48-as eszméket jórészt kielégítő 1867-es kiegyezés után ugyanez az ősi hagyományt imitáló álhazafias – vállalkozni képteelen – dísz-magyarkodás, hagyomány immár primitív anakronizmussá vedlett, mely a NEMESSÉG gazdasági térvesztésében nyert inkább egyfajta reakciós ellenzékiséget, mint bármiféle igaz nemzeti hagyományt…

  • Elemér
    31.4:25

    Véleményem szerit is meg kéne húzni a vörös vonalat.

    Azonban erre MA MÉG pont azok lennének hivatottak, akik ott érdekeltek. De! Tegyük hozzá még azt is, hogy a történelem malmai lassan őrölnek, vagyis ennek még nincs itt a szükségszerű ideje, mely csak akkor jöhet el, amikor az emberek nagyobb számmal döbbennek rá – azt kell mondjam – az igazságtalanságra.

    Viszont ahhoz, hogy rádöbbenjenek ahhoz egy „érettebb” társadalom (emberek, munkások, tömeg) szükséges, mert a kapitalizmus elérte a majdnem legfejlettebb fokát, melyben nemcsak a neo-feudalista >milliárdos pompa<, de az ennek fenntartásához szükséges krőzusi jövedelmeket szülő katonai célokat szolgáló termelés biztosít, oly-mértékben ahol a magánérdek már a világ elpusztítására is képes.

    Nos, amikor ez bekövetkezhet majd, akkor lesz majd a "legfejlettebb" a "tőkés gazdasági csoda".

    Ergo! A dolgozó, a munkásosztály, vagy felocsúdik Csipkerózsika álmából, vagy hamarosan vége a világnak !!!

    Persze a paloták népe túzzel vassal, atommal fogja védeni azt, ami szerinte az ő jussa…

    Üdvözlet !

  • Voronyezs
    ápr.2.4:57

    Írod, hogy „a városi polgárság fedezte föl és tűzte zászlajára a szabad, vagyis a tőkés vállalkozást”,a jövendő egyetlen – haladó – zálogát…

    Ehhez lenne csak annyi megjegyzésem, hogy a kor városi vállalkozásnak, az iparoséletnek is megvolt a maga hátulütője, mégpedig már a középkorban létrejött szakmai céhek formájában, melyek kötött, merev belső szakmai szabályozásukkal és tagságuk túlzott megszűrésével, és lettek a XIX.századra a fejlődés kerékkötőivé… Ezek a szakmai egyletek saját városukban igyekeztek kizárni a külső szakmai konkurenciát,amit szabályzataikkal intéztek úgy, hogy szakmai indokkal tették pokollá az új belépők lehetőségeit. Egyik alap feltételük pl. a belépéshez adott város városi polgárjogának az igazolása.

    Magyarországon a KIEGYEZÉS szüntette meg a céheket, annak törvényei nyitották meg az utat a tőkés nagyüzem zavartalan működéséhez. A jobbágy felszabadításon túl ez volt a kor érdemi és és leghaladóbb törvényegyüttese a párnacihákban megbúvó pénztőkék és a magyar ipar feltámasztása irányában. Ha csak Budapest hirtelen felvirágzására tekintünk, mindent megérthetünk.

  • Gabriel
    2023 április 3
    12:44 de.

    „Viszont a Rodeio imádja az általad alábbiakban leírtakat:

    (15 perces varos, 30 nap utan lejaro penz, magantulajdon megszuntetese, nepirtas, homoszexualis propaganda, gyerekek tonkretetele…stb.)”
    tehát, mivel nem használtál („imádja”) „” jelet, komolyan megvádolsz?

    vagy ez szarkazmus helyett csak annak első szótagja?

    néha kezdlek nemérteni

    megbukott a bulizó finn miniszterelnök, és D.J. Trump ma repül NYNY ba a Trump Tower ba hogy holnap 14:25 ET a bírósági idézésre megjelenjen ({„arraignment”= bírósági idézés} ezt használják mert ezt akár halálos ítéletnek a helyszínen való azonnali végrehajtásának is értelmezheti a „zeccségsugarú”)

    déli szomszédaimnál dúl demokrácia már egészen fel vannak dúlva,
    cukihara
    2023 április 3
    5:56 de.
    a vörös vonaladra és annak felismerésére Marx röviden: „a lét meghatározza a tudatot” azaz ha akarja ha nem észreveszi amikor a sarki kisbüdösben üres a polc vagy a közeli szupermarketban mindennek +25% -os ára van egyik napról a másikra és ugyanazért az egységárért a csomagban levő mennyiség -25% és a bankja csődbe megy és a betétjét nem kaphatja meg … soroljam???
    nem érdemes de most C-19 is lejárt, Lyukra Jajjna is lejárt maradt D.J. Trump arraignment-je és a holnapi csinnbummcirkusz… hogy utána kire és hol fog lőni egy transgender egy vallásos iskolában azt még pontosan nem tudni csak annyi bizonyos, hogy lesz levöldözés

    mivel déli szomszédomnál nincs munkásosztály csak lumpenek osztályharc sincs de lövöldözés azért van…addig is hallgasd meg Csajkovszkij 1812 nyitányát az ágyúkkal benne az most zajlik a valóságban

  • lilITH 4/2,6;42 DE

    NEM SZAMOMRA „SZERENCSTLENSEG” HANEM MIND AZON POLITIKUSOK SZAMARA AKIK RENMYKEDNENEK AZ ELNOKI VERSENYBEN RESZTVENNI,S TALAN SIKERESKEDNI IS.

    A TOBBI VERLEMNYED B.S.!!!!!!!!!!!!!

  • RODEO;
    „Ezt hogyan latod…”

    Ha valaha is valami „ertelmisegi” is lettel volna, hat azt bizonyara tudnad!!!!

    Ma, hetfon Trump utazik New York-ba.
    Holnap jelentkezik az ugyszsegnel.
    Amikor majd ismertetik a vadakkal
    , fenykepezik, ujjlenyomatait veszik, s a biro elott „bunost” vahu „nem bunost” kell vallania.

    Nem hinnem hogy valtsagdijjat adna a birosag, mint volt elnok szava-igerete alapjan mehet szabadon ismet vissza Mal-El-largo-ba es a valasztasi versenyben erositeni allaspontjat.

    Az egesz ugy lenyegeben politikai celu.
    De politikaban minden politikai!!!!

    Persze jonnek majd a tobbi vadak is.
    A Georgiai vad, ahol kerte az ottani fo-ugyeszt „talalni elegendo szavazatokat” szamara.
    Na azt sokan a csalasra valo elvet veleik, de a kerdes hogy a JURY majd hogyan ertelmezi.
    De a vad igen sulyos!!!!!

    Aztan a Mal-el-Largo-ban talalt hivatalos dokumentukok ugye fog jonni.
    Az is sulyos vad !!!!

    Persze a kerdes lessz majd, hogy mi ertekuk volt mind azon „titkos” dokumentumoknak amikor a lakasaba vitte.

    De a lenyeg az hogy senki sem all a torvenyek folott!
    Mindenki egyenlo, meg a volt elnok is!

    Now how does that grab you ??????

    De mi tortenik St.Petersburg-ban?
    Egy pro-Putin bloger halala robbano-szobor altal?
    Girkin, a volt DPR vezetoje.

    Kozeledik az elmardhatatlan imadott Putin-odhoz, a rendszeres Moszkvai modon.Hm????.

  • GEYZUKAKI undorito komcsi echte fasiszta vagy

  • THU; 3/30, 5;16;

    Nem „kepzelodom” es nem kepzelodni oajtok, hanem legalabb egyszer az eletben a tobb eves nosztolgatasaim utan talan valaki kepes es hajlando lett volna egy valoban „OBJECTIVE” valaszt adni, legalabb is csak egyetlen egyszer.

    Sajnos az soha nem tortent, dse mind a valotlan vadolasok ,allitasok es az ismetelt regi Moszkvai propaganda szloganok ismetlese ment mindeg.

    Talan tiszteelt „THU” hajlando lenne azt megprobalni egyszer?

    De a cikk alanyan irva, a tagadhatalan teny ,hogy HA Nemetorszegban, s talan mas Europai nemzetekben az USA-hoz hasonlok ,mint pl. a „First Amendment” (az alapveto elzalosithatlan emberi jogok) es a Second Amendment (a szabad fegyvertartas es fegyverviseles) joga gyakorolva lehetett volna, mind az ami tortent Europaban az 1930-as es 40-es, sot a tovabbi evtizedekben, az lehetetlen lett volna, kegyetlen diktatorok altal, sot NEM letezhettek volna semmkifele diktatorok!!!!!!!!.

    Nektek a diktatorok az ohajaitok, s nem a szabad jogaiktok es lehetosegeitek szabadon elni, de NEM korlatlanul rabolni, pusztitani mas embertrsaitokat!!!!!

    Az amit ti utaltok, az tagadhatalan az amit allandoan ismetelt kijelentesetek bizonyitja.

  • CUKIHARA 4/3, 5;56 de;

    OK, de mi lenne az a Te „igazsagossag”-od ?????????

    Lennel hajlando kozpolni, minden mas vadalmazasok hianyaval????

    Nagyon varom!!!!!!

  • SZATMARI;

    Aki elmeje a multban van, az a multtal hal el !!!!

    De miert nem a JELENT es JOVOT vennetek letetek celjaba??????

  • CHRISTOPHER ÁDÁM

    Na mi van, az Orwelli-világban már húsvétot sem lehet köszönteni?
    A „DEMOKRÁCIA HÖS HARCOSA”!
    NEM SZEGYELLED MAGAD??
    UGY ÖSZINTÉN?

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2023 április 2 4:52 du.

    Kedves Rodeo!

    Neha aggodom az egeszsegedert. Persze nem lehet tudni, hogy csak butaskodsz, vagy valoban ennyire buta vagy.

    A szoban forgo video lenyege nem az volt, hogy milyen roncsokat, vagy milyen jo autokat arultak. Kit erdekel? Az a lenyeg, hogy milyen modon arultak.
    Hogy a „kapitalizmusnal” sokkal fejlettebb „szocializmusban” miert nem koroztuk le a hanyatlo Nyugatot, miert nem kerestunk tobbet mint egy Nyugatnemet melos, miert kellett rinyalni egy rozzant kocsiert? Miert nem a nyugatnemetek importaltak a mi kivalo autoinkat, amit az allitolagosan magasabbrendu remekbebaszott cuculista ipar keszitett?

    Azt meg mar tobbszor megbeszeltuk, hogy en nem a magam magyarorszagi helyzeterol irok, amikor a magyarorszagi cuculizmus minoseget taglalom, hanem annak a kb 9,5 millio magyarnak a helyzetet es lehetosegeit irom le.

    Azt is megbeszeltuk mar, hogy a te Magyarorszagod a rozsaszinu kommunista cirrocumulus felhok felett „letezett”, amikor berugtal es azt almodtad, hogy fontos beosztasban dolgozol es annyi penzt keresel, hogy abbol utana 10 evig 50 kulonfele orszagban meg tudtal elni. (Vagy azt hitted, hogy tenyleg baranyok vannak alattad?)
    Mindezt ugy, hogy amikor mi jottunk ki 1984-ben, valahogy ugy 30 000 forintert vehettem csak osztrak schillinget, tobbet nem engedtek nekunk kivinni. 3 napra lett volna eleg egy becsi szallodaban!!!
    De neked hagytak azt is hogy kihord a valutat millioszamra, mert aki a rozsaszinu kommunista felhok felett el, annak mindent szabad.

    Ugy nezem nehany dolgot bebeszeltel masoknak, aztan az evek soran magadnak is, es most mar talan el is hiszed azt a sok hulyeseget, amit osszehordasz.

  • Succubus Lilith

    Gabriel 2023 április 3 12:44 de.

    „Ugyan már vallásos karaita?! Szemenszedett hazugsága – csak álca!
    Arra, hogy miért úszhatta meg annak idején az elhurcolást ….”

    Gondolod, hogy kapo lehetett?

    „Viszont a Rodeio imádja az általad alábbiakban leírtakat:”

    Tudom, nagyon kedveli a kommunizmust es a vele jaro oromoket.

    „” az “ELKOMMUNIZÁLTÁK” kifejezés, ha emlékszel””

    Ezt sosem hallottam.

    „leirhatnád, hogy a Könyvedhez hogy férhetnénk hozzá …”

    Szivesen megtennem… de… Az egyik az, hogy nem tetszene neked, mert egy Biblia-kritikaba bujtatott tarsadalomkritika az egesz, de ez nem jelenti azt, hogy nincsenek benne vastagon kigunyolva a Bibliaban talalhato legdurvabb hibak es ellentmondasok… na meg hat nehany izgalmas kerdes Jahve szemelyisegerol (pl. „Jahve a haboru embere”) valamint hogy mitol sikerult neki annyira meghunyaszkodnia Jezus koraban… 🙂

    Mielott azt hinned… mar 5 eve irom, es csak masfel eve konvertaltam az iszlamhoz.

    A nagyobbik problema viszont az, hogy egeszen februarig volt egy munkam, egy artificial intelligence-el foglalkozo cegnek dolgoztam be itthonrol az interneten. Aztan tobb mint egy eves munkaviszony utan udvariasan felvetettem azt az otletet, hogy tehetnenek mar a dolgokhoz egy szamolot, hogy lassam mennyit kerestem aznap, merhogy az a gyanum, hogy nem mindent fizetnek ki nekem. Erre azonnal felfedeztek, hogy sok hibaval dolgozom, es kibasztak mint macskat szarni. Igy tehat munkanelkuli lettem, azaz csak a nyugdij maradt.
    Viszont… amig dolgoztam, eloszor mindig 4-6 orakat szenvedtem a meloval, es aztan kezdtem a konyvet ujra atolvasni, mar rohadt faradtan. (A konyv lenyegeben elkeszult mar 2 eve, csak azota vagy 5-szor atolvastam, mert mindig talaltam benne hibat.)
    Aztan mikor a Rodeonak atkuldtem az email-jere reszletekben, nyitvahagytam a computeremen az elso reszet, es mar az elso oldalon eszrevettem, hogy nem koser. Mert ekkor mar nem faradtan alltam neki olvasni.
    Az meg hagyjan, hogy kicsit eroltetett, de nyelvtani hibak is vannak benne, illetve talaltam egy olyan mondatot is, amit valoszinu tobbszor is atirhattam aztan bennefelejthettem szavakat, mert a mondatnak semmi ertelme. (Az ilyen bennfelejtes nalam sajnos tipikus.)

    Ugyhogy most amikor sikerul veletlenul egy jot aludnom, akkor javitgatom megint. Fenn van az interneten a website-omon, de hala a jo Istennek senki sem latogatja, ugyhogy most nem tokolok azzal, hogy levegyem.
    Ha meg igy is erdekel, majd szolok, amikor elkeszultnek itelem. 🙂

  • BrunszvikTeri

    Kedves Főszerkesztő Úr !

    Oldalunkon ismét kezd elharapózni
    a személyeskedő, úgymond’. m a g á n l e v e l e k . sokasága.

    Tudniillik azokra gondolok, amelyek a másik „olvasó” (kommentelő) állítólagos személyes hibáit tűzik a rágalmazó tollhegyére, lehetőleg válogatott, aljasságig is elmenő, a legpocsékabb jelzőkkel alaposan megspékelve az illető olvtársát.

    Tehát ismét a kezd a KMH arra az évekkel ez előtti KMH-ra hasonlítani, ahol a jórészt ugyanezek a személyeskedők martak ki közülünk kitűnő, jól bevált tárgyilagos vitapartnereket – mindörökre!

    Hiába! Vannak emberek, akik képtelenek a saját tudásbeli hiányosságaikat másképp pótolni, mint KMH-s beszélgető partnerük fölényeskedő sértegetésével s mi több, fenyegetésével álcázni.

    Ám ez az agresszív hangvétel véleményem szerint itt elég gyakori jelenség, ami nemcsak az oldal hangulatát teszi néha már elviselhetetlenné, de – ismétlem, az ilyen – orvtámadásokkal másokat melléknevekkel és >rágalmakkal< utálnak ki náluknál sokkal kulturáltabb és kvalifikáltabb törzs-olvasókat.

    Főszerkesztő Úr nyilván megszámolta, tudja már a közülünk az itteni néha már brutális agresszivitás miatt egyszercsak "eltünt" innen disszidált jóemberek számát. Lehet az még többszáz is…?

    Egyszóval például, amikor a másikat, annak múltját rágalmazva, koholt vádakkal illetik, azzal már saját pszicho-és szociopatikus hajlamaikat kielégítve, másokra kiáltva gyűlölködést, valójában pedig Ők szítanak gyűlöletet.

    Szigorúan ebbe a körbe tartozik a szerkesztőnek szóló burkolt fenyegetés is, amikor jórészt ugyanezek az olvasótársak őt vádolják cenzúrával. Például a "cenz ura" és hasonló igengyenge szójátékokkal, végsősoron azzal fenyegetve, nehogy ki merje hagyni, még az írója által is kifogásolhatónak talált saját kommentjét… Nyelvileg sem stimmel, mert cenzúrát csak egy hatalom, egy állam gyakorol és nem egy privát tradicionális folyóirat.

    Véleményem szerint a tárgyilagos vita nem tűri meg a másik szubjektív piszkálását, zsarolását pláne nem a sértegető sablonokkal becsempészett, személyes lerohanását.

    Az oldal tulajdonos főszerkesztője teljes joggal határozhatja meg minden megjelent írás összképét és azok . e t i k u s . tartalmát. Márpedig a hamis vád, de a burkolt fenyegetés is erkölcstelen megnyilvánulás egy tárgyilagosnak deklarált jóhírű lap hasábjain. A másik becsületes olvasótárs szándékos sértegetése és erőszakos, személyeskedő megközelítése nagyon is az etikátlanság kategóriájába tartozik. Tehát a szubjektivitás – a tárgytól való túlzott eltérés, adott esetben eltávolítása a főszerkesztőnek nemcsak lehetősége, de kötelessége is, melyet cenzúrának titulálni hazugság.

    …És ez az ami messzemenőkig ütközik a Kanadai Magyar Hírlap arcpoeticájával és olvasópolitikájával is, amit a szerkesztőnek igenis kötelessége ""a klub együtt-tartása"", vagyis a lap jóhíre érdekében mindig kiszűrni. Ellenkező esetben újabb válság súlythatja a KMH-t, ami hű olvasóknak nagyon fájna, miközben a brutális szubjektív rosszakaróknak épp ez lehet a céljuk.

    Olvtársi'
    üdvözlettel:
    BrunszvikTeri

  • BENDEGÚZ
    30. 12:35

    DE !

    Azonban – nem átkozva !!! hanem elfogadva, hogy – ez a világ rendje.

    Szinte egész Afrikába a gyarmatosítók vitték el az ipart, a technikát, és a pénzt is, és borították fel ezekkel az addig nyugodt törzsi világukat. Kínában pedig a rízsföldek sarát, hogy azok népe ipari munkássá válhassék, amely a tőke részéről nem adomány, hanem a történelmi fejlődés útja…

    A történelem szükségszerű utak terepe, mely utak alapja általában durva kövek lerakott sokasága. Ilyen a makadám alap a tőkeexporttal lefektetett iparosítás, melynek homokágya egy adott ország ugyancsak rendkívül alacsony bérszínvonala, hogy a tőkének érdemes legyen odajönni. Tény, hogy a faluról felszármazott munkás(ok) szempontjából ez nem feltétlen igazságos, de országukat elindította egy modern fejlődés perspektívikus útján.

    Akik ezt gazdasági szisztémát a saját, jól felfogott érdekükben odavitték, ma már nem is nézik jó szemmel, hogy a Világot pont ezek a „sáros rizsföldi”(SIC) kuli munkások látják el áruval, fogyasztási cikkekkel s mi több, lassan már fegyverekkel is ők fogják. Hát hogy veszi ez ki magát…??? 😀

    És még ennél is több, hogy az az eddig mezőgazdasági ország, hogyan válhatott „saját jótevőjének” immár legnagyobb hitelezőjévé, akinek ez a Krőzus U~A mostmár súlyos Dollár-milliárdokkal (1100MD $) vált adósává. Ebben gondolom nemcsak dolgos népüknek de jószerivel, a politikai rendszerüknek is tetemes része van… 🙂

  • Voronyezs
    ápr.2.4:57

    Jól látod, hogy igazi nagy és egységes – nemzeti – hagyományt a polgárság teremtett, de nem a nemesség, amely a kastélyai körüli latifundiom jövedelmével volt elfoglalva.
    Létszámában a nép törzsét adó parasztság urától függően, egymástól különálló rajonokra osztva, más és más hagyományt ápolt. A több falut magába foglaló hatalmas nagybirtokokhoz tartozó falvak is mind különböző hagyományt ápoltak.
    – De a vidéki lakosság vallásában is az ura felekezetét, hitét követte és vallotta a magáénak, minthogy nem is tehetett volna mást… Így a vallási térképeken is megfigyelhetők a birtokosság szerinti megosztottság jegyei. Így közös magyar hagyományról beszélni naiv idealizmus, nem pedig realitás. Legföljebb egyes tájegységek tájszólásában és népzenéjében figyelhetők meg közös nüansznyi vonások, de nem egyezőségek.
    Ugyanakkor érdekes, hogy a népzene szövedékében Bartók és Kodály mennyi államhatárokat el és összemosó átfedést talált a magyarság és a nemzetiségek ének zenekincsében…

  • Christopher Adam

    Kedves Gabriel:

    Húsvét április 9-én lesz. A feltámadást Nagypéntek után szoktuk megünnepelni.

  • bendeguz
    2023 április 3
    12:17 du.
    grizi, a CNN-t másolod ide?

    Ha valaha is valami “ertelmisegi” is lettel volna, hat azt bizonyara tudnad!!!! hogy mennyire vagyok „ertelmisegi” remélem nem hozzád képest!

    én tudom, de a te személyes véleményedet akartam ami neked nincs te vagy a papagájkommandó

    Succubus Lilith
    2023 április 4
    12:43 de.
    Ródeo11 2023 április 2 4:52 du.

    Kedves Rodeo!

    Neha aggodom az egeszsegedert. Persze nem lehet tudni, hogy csak butaskodsz, vagy valoban ennyire buta vagy.

    hát jó! legyek buta??? ha te akarod??? a lényegen nem változtat

    a vasfüggöny sok mindenre jó volt, 1989 ben ki is derült… ma van sok minden + demokrácia amire a demokráciák aszongyák, hogy nem demokrácia ebben te tökig megegyezel grizivel!
    amen ‘d{e} mentek vagy jöttek sehol sem nem szoroz sem nem oszt, de lehet róla 24/7 szótcsépelni addig sem láccik ki a lóláb

    a felhőket köszönöm, éppen az hiányzott de rózsaszínű…

  • BrunszvikTeri
    2023 április 4
    3:07 de.

    „Terike” megjegyzésed jogos, világos és egyetértek
    kivéve: „Cenz Ura”© az az én „kitalálmányom” és az „ura” ebből a lényeg amire te is utalsz …, akkor szoktam és egyre kevesebbszer alkalmazni, amikor én magam is kétségek között közöltem valamit azaz vitára szántam, „de”!… és részemről barátkozós tréfának szánom ha félreértetted az megérte ezt a kismisét

  • FORTRIMBAS;

    Afrikaban azok az atkozott gyarmatositok vettek veget a kanibalizmusnak. Persze torxs testvereik eladtak a legyozott es elfogot ellen-torzsbelieket rabszolgakereskedoknek.

    Kinaban a rizs volt a lakossag napi eledele, azt ottan ev-ezredeken at termeltek.
    Sun Yat sen veget vetett a kinai csaszarok kegyetlen hatalmanak, Mao testvered miert nem inkABB javitott azon, MIERT A HABORUT ES VERONTAST, NA MEG A HABORU-UTANNI TOMEG gyilkossagot rendelte el/
    Nem is emlitve a Culktural Revolution-t es a Great Leap Forward-okat, na meg a tobb evtizedes kenyszeritette elve-abordalasokat?

    Az altalatok atkozott nyugati bankok , na es Nixon bekes politikaja, amit ti mismet atkoztok a „Globalizmus” nevenek nevezve, ami lehetove tette Kina ipaROSODASAT.

    NA DE A NEP SZORGALMA SIKERESNEK MUTATKOZIK.
    Miert nem kovetnetek ti azt ?????

    Vissza a cikm, alanyan;

    A DIKTARAZITLANITASnak ideje es helye lenn ma Magyarorszagon is.

    de barmi sikere csupan az OSSZlakosssag elzalogosithatalan jogainak a biztositasaval leheto, ugy mint barmi mas kegyetlen diktaturak lehetetlensegnek biztositasa is.

  • kedves Cenz Ura, most ezt miért? ha szabadna tudnom a feltámadás kapcsán?

  • BrunszvikTeri
    2023 április 4
    3:07 de.

    Arról volt szó eredetileg,
    hogy nem lehet (itt) másokról
    (vagy mások hozzátartozóiról) olyasmiket állítani,
    melyek nem megalapozhatóak. Ugyanígy, nem lehet nyilvánvaló
    hazugságokat sem terjeszteni. De ez az elv a ködbe veszett.

  • Kedves Christopher

    Sajnálatos módon semmit nem tudok a katolikus szertarsások rendjéröl, sem Görög-, sem Római-, sem más változataiból (lutheranus, kálvinista, baptista etc…)
    Be kell vallanom soha nem is akartam tudni róla, így az ünnepjeik napjairól is csakis a „állami-ünnepek” cimü közzétételekböl értesülök, mint „hivatalosan” megtartandó naptári-ünnepnapok.
    A templomokat is csakis mint épitészeti objektumokat látogatom, (ritkán) pusztán szakmai érdekességböl – akkor is elkerülendö bármely huzamosabb tartózkodást mind az olyan objektumokban, amelyek liturgikusan a funkciójukat gyakorolják.
    Számomra ÉLET-IDEGENEK.
    Már régen is emlitettem, hogy gyerekként is messze elkerültem ezeket a „gög” fellegvárait

    A (cenzurált) bejegyzésemben utalt hivatkozásomban GYURI10 társunk bejegyzésére tettem igen rövid megjegyzést, kizárólag neki cimezve, valamint peszachi üdvözletére válaszoltam én is héberül (ivritül)

    A peszach, a zsidó-husvéthi kurzus – zsidó hagyományok szerint a „kikerülés” ünnepével, a Széder-esttel (Erev Peszach) kezdödik holnapi napon.

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2023 április 3 10:20 de.

    „mivel déli szomszédomnál nincs munkásosztály csak lumpenek osztályharc sincs…”

    Tevedsz. Az „osztalyharcot” (azaz a rablogyilkossag-sorozat amit te osztalyharcnak hivsz) epp a lumpenprolik viszik vegbe. A munkasnak se kedve se ideje butasagokkal foglalkozni.

    Ezt jol lehetett latni Magyarorszagon is az atkosban. A parttagok kozul egy sem dolgozott, hacsak a hallgatozast es jelenteseket, besugasokat nem szamitjuk munkanak.

    Na jo… Tulzok. Volt egy fonokom egy helyen, aki annak ellenere is dolgozott, hogy partag volt. Egy a tobbszazbol akiket ismertem. A tobbi lusta, buta, alkoholista, csak az „osztalyharcra” volt jo.

  • BENDEGÚZ
    4.3. 3:57

    Itt, ebben ahosszú eszmecserében hálisten’ nemcsak én, de mások is alaposan kifejtették az igazságtalanság égbekiáltó mutatóit, amelyek nyilvánvalóan rámutatnak a társadalmi „igazságosság” elvárható minimális normatíváira is.

    Én a 4/3 5.56 kommentemben alapvetően Orsós Elemér olvasótársunknak ama kérdésére válaszoltam, hogy „mostmár itt volna sz ideje a szociális olló összébb tolásának”, vagyis a legfelső milliárdos jövedelmek felső határa meghúzásának, azaz egy vörös vonalnak…

    Mások pedig ugyancsak idefenn arra mutatnak rá, minden „vádaskodás”(SIC) nélkül, hogy
    >a 300 évvel korábban még forradalmi burzsoázia<
    él filozófiájában, de pompában gazdag életmódjában mára tökéletesen leutánozva a hűbéri nemességet, teljesen átkonvertálódott pénz-arisztokráciává, ami végsősoron világfelfogásában, és a tömegekhez való elnyomó viszonyában, sem különbözik a feudalista főúr haszonelvű egoista és álszent államfelfogásától…

    Ez még akkor is így van, ha közben folyvást "az ember elidegeníthetetlen jogairól" papol, miközben az ember munkáját kizsákmányolja.

    Utóbbi gazdasági alap aspektus viszont matematikai tény. Melyet a profitráta és a kizsákmányolási ráta is rendre igazol.
    Azonban a cégek termelési mutatói ilyen részleteit soha nem bocsátják a dolgozó(k) rendelkezésére, így ritkán vetődik fel benne, ennek szükségessége.

    A munka kizsákmányolásán alapuló extraprofit meglétét bizonyítja még a globalista tőkeexport (távdolgoztatás), az extrém alacsony bérben utazó, munkavilágpiaci tobzódása, amelynek lényege ugyanazért a munkáért a hazainál extrém mértékben alacsonyabb,
    minimális bér le-és megkötése ott.

    Tehát szabad vállalkozás jogán és címén a korántsem szabad külföldi munkaerő bérén tesz szert a hazaihoz képest üzleti extrahaszonra.

    Na, korunkban többekközt ez az igazságtalan igazság, ami önmagában is a tőkés kizsákmányolás bizonyítéka – ha valaki netán még kételkedne benne.

  • S. Lilith

    Ezt irtad a Rodeionak:

    „(Vagy azt hitted, hogy tenyleg baranyok vannak alattad?)”

    Majdnem igy, csak a bárányok helyett „birkák” a helyes szó, a „hitted” pedig nem múlt idö hanem jelen. (de irható igy is: hitted, hiszed és hinni fogod)
    A marxista hitvilág tömör leírása
    Orwell már leírta

    A könyvedhez pedig ha meghallgatsz egy véleményt (nem elfogadtatni akarom):
    Szerintem rendezd össze grammatikailag – át is adhatnád egy redactornak (ez egy szakma, nyilván tudod, bocs) aztán … had szóljon!
    Van egy brazil regénygyártó, aki Pulo Coelho néven ömleszti „népszerü” ponyváit, voltak idöszakai amikor havonta jelentetett meg egy irományát, gondolod hogy ö szerkesztette végleges formába? (nem Rejtöi szint)
    Igaz lett rá pénze hogy a járulékos költségeket állja – a brazil (szocialista) kormány kulturális alapjából milliókat kapott rendszeresen hosszu éveken át (ez egy a kezdö, szegénysorsu müvészek támogatására hivatott alap(sicc!)) Ez a camarada amugy Párizsban tengeti napjait, mint „baloldali intellectüel”, egy a felsö tizezer által lakott villa-negyedben, egy többszáz négyzetméteres kajibában.
    Vagyis elkötelezett támogatója az „a mindenkinek egyenlö jogokat és lehetöségeket” hirdetö hipokrita baloldali világ tanainak!
    Az ezt hirdetö kaviar-baloldali politikusok táborának oszlopos tagja!
    Nem kevésbé hipokriták ezek, mint azok a magukat „keresztényeknek” valló hipokriták akik a köztereken (a midiákban) hirdetik hogy mennyire adakozók, tiszták és erkölcsösek … és igy tovább.
    (vannak még véletlenek!?)

  • Kedves Brunszvik Teri /2023 április 4 3:07 de./

    Ha ez egy kicsit vigasztal: a véleményeddel nem vagy egyedül. A baj csak az, hogy a mocskolódás mindig hangosabb a kulturált szónál. Ezen én úgy próbálok átlépni, hogy nem reagálok a vasvillával összehányt használt alomtömegre. Az viszont igaz, hogy néha bizony szólni kell – ahogy most tetted is -, mert ahol a jó hallgat, ott a rossz tobzódik.
    Üdvözlettel! Miklós bá’

  • Tisztelt foszerkeszto ur;

    Ha jol ertelmeznem, a „Nagy-Pentek” a fital rabbi vadolasanak, iteletenek es azonnali kivegzesenek a napja ?!

    S a „Husvet” a „feltamadasanak” a napja, de a fizikai, vagy szellemi feltamadasa is adva ,ill.ertelmezhetve az adatok alapjan.

  • A cikk alanyan;

    A szelsoseges eszmek, de foleg azonalapu tettek megsemmistesere lenne szuksege az emberisegnek.
    A szbadgondolkodast sertelenul hagyva sot biztositva.

    Ami persze leheto csupan amikor az emberiseg minden tagjanak alapveto jogai biztositva lenne.

    Az ami teszi lehetelenne, legalabb is a tisztesseges egyenek eseteben, mert a gazemberek es idiotak mindenek ellenere proballkoznak mindeg masok leigazasra es jogaik tiprasara.
    Arra mar volt igen sok pelda a tortenelemben, sot meg az utobbi evszazadban is, sajnos van aki azt ma is gyakorolja Ukrajnaban.
    Mind a tobbi vadak csak maszlagok es szelszoseges gondolkodas bizonyitekai.

    Sot meg a Keresztenyseg is, a nagyon szep es testverieseg eszmejevel is ellentetben, mint pl. a „keresztes haboru” es a kozepkori vallas-haboruk.
    Persze ugyan az mondhato az Islam-vallasra is egyenloen.

    A „kapitalizmus” atkozoinak;

    A ti tevesen elekpzelt es allitott „szocializmusotok sem volt sem mas mint Allam-kapitalizmus, a leheto leg-szelszosegesebb formajaban, a MONOPOL-kapitalizmust gyakorolta.

    Ami persze minden normalis es eszszeru ntarsadalmakban torvenytelen, egyszeruen mert gazemeberseg meg az indito oka es celja is.

    Persze garantalt sikertelensege es mukodhetelensege alatal soha, sehol a vilagon NEM mukodott, s nem mukodik maig sem sehol.
    Azert a lakossag soha, sehol NEM valasztotta, csupan az eroszak alapjan jott letre es lehetett fentartva.

    De a kerdesem volt mind az itteni Marxista, Moszkovita propagandistakhoz, hogy MI FOG TORTENNI majd amokor Kinaban a Part azon elevekalapjan kenyszerul cselekedni.
    Az az valasztani, ami majd talan a lakosssag teszi, mint mar tortent a Tienanman teren.

    Fog majd az tortenni a bekes uton, vagy az eroszak alapjan????

    A „polgari fooradalom” es a „polgari Koztarsasag” elveit allitokhoz;

    A LAKOSSAG , az allampolgarok, ill. aki minden eggyes emberileny a tarsadalomban, eltekintve a Ti elekpzelt es felrecsavart almaitok ellenere.

    Miert nem vagytok kepesek elismerni hogy MINDEN EMBERI LENY ezen a Foldon EGYENLOEN TEREMTETETT, s egyenlo remenyeiket ,ohajaikat miert is korlatozhatna barki is , ertve a ti iomadott partotok vezetoi.

    Miert a Ti szelsoseges ohajaitokat ismetelitek embertarsaitok ellen?

    Lenne valaki is azt bevallana oszinten, s nem csak atkait ismetelne?
    Az igazan nagy elohaladas lenne a KMH ertekenek szamara is.