Kanada korábbi miniszterelnöke Orbánnal szeretne „szorosabb kapcsolatokat” építeni

2023 július 7 1:32 du.47 hozzászólás

Stephen Harper volt kanadai miniszterelnök azt mondja, hogy szorosabb kapcsolatokat szeretne a jobboldali politikai pártok, köztük a Kanadai Konzervatív Párt és a magyar kormány között, amelyet egyébként széleskörben demokratikus visszalépéssel vádolnak.

Harper a Nemzetközi Demokrata Unió elnöke, a jobboldali politikai pártok globális szövetségének, amelynek tagjai a kanadai konzervatívok, valamint az Orbán Viktor magyar miniszterelnök által vezetett Fidesz párt.

Ők ketten csütörtökön Budapesten találkoztak, és Harper a Twitteren közölte, hogy megvitatták „a jobbközép pártok együttműködésének megerősítésének fontosságát”.

A Human Rights Watch szerint Orbán kormánya folyamatos „támadásokat intézett a jogállamiság és a közintézmények ellen”, például aláássa az igazságszolgáltatás függetlenségét és megfigyeli az újságírókat.

Az Európai Bíróság többször kimondta, hogy Orbán megsérti az EU migrációs jogszabályait a menedékkérőkkel szemben ellenséges politikájával, akiket többször „méregnek” és „muszlim betolakodóknak” nevezett.

A Canadian Press megkérdezte a Kanadai Konzervatív Pártot és a jelenlegi vezető, Pierre Poilievre irodáját, hogy Ottawának szorosabb kapcsolatokat kellene-e ápolnia az Orbán-kormánnyal. Válasz eddig nem érkezett.

Harper a héten Rómában találkozott Giorgia Meloni olasz miniszterelnökkel is, aki a konzervatív európai pártok blokkját vezeti.

Harper csütörtökön azt is tweetelte, hogy megvitatta „az IDU Ukrajnának nyújtott erőteljes támogatását” Orbánnal, aki ellenezte az Európai Unió több lépését, hogy megbüntesse Oroszországot az invázió miatt.

Orbán felszólította Ukrajnát, hogy engedjen Oroszországnak, mondván, Kijev nem győzhet Moszkva ellen. Nemrég azt mondta, hogy Vlagyimir Putyin orosz elnök múlt havi lázadásának kezelése mutatja vezetői erejét.

Harper 2018-ban nemzetközi kapcsolatokkal foglalkozó szakértők és a liberális kormány kritikájával szembesült, amikor gratulált Orbánnak az újraválasztásához.

Idén tavasszal Washingtonban az Egyesült Államok kongresszusának kétpárti csoportja elkezdett dolgozni egy olyan törvényjavaslaton, amely a 2014 óta érvényben lévő szankciókon felül amerikai szankciókat vezetne be a korrupcióval vádolt, Orbánhoz közel álló személyekkel szemben.

Dylan Robertson

47 hozzászólás

  • Az utolsó mondat felülírja,más országok belügyeibe történő bele- szólás törvényességét.

  • Göllner András

    Harpernek nem a hatalomban hanem a történelem szemétdombján a helye. Ezt, mint a Kanadai Magyar Demokratikus Charta alapítója, egykori nemzetközi szóvívője szeretném ennek az alúljáronak a falára most kitűzni.

    2011-ben, többek közt azért hoztam létre a Kanadai Magyar Demokratikus Chartát (amelynek kuratóriumában e lap föszerkesztője, Christopher Adam is fontos szerepet játszott), hogy közös erővel megfékezzük azt a tervet amelyet a két politikus közös politikai tanácsadója, Arthus J. Finkelstein épített két ügyfele fejébe: nevezetesen, azt, hogy Harper egy hívatalos útra, Kanadába hívja budapesti cimboráját hogy itt, a Kanadai kormány vendégeként terjessze azt a vírust ami Magyarországon immáron 13 éve tarol. Harper akkori terve kútba fulladt, nem kis részben annak a szívos munkának köszönhetően amelyet a KMDC a nyilvánosság előtt és a nyilvánosság háta mögött, a hatalom belső csatornáin, illetve a konzervatív sajtóban végzett (a Liberálisokat nem kellet győzködnünk, ők tudták honnan fúj a szél). Miután 1916-os parlamenti vesztessége után Harper eltünt a politikai sülyesztőben én is leléptem a KMDC éléről, de csak azután hogy igéretet szereztem Kanada új miniszterelnökétől, hogy amíg ő itt az ügyeletes addig a magyar politikai mafia keresztapja nem fogja ide betenni a lábát, nem fogja itt szennyezni a kanadai közéleti levegőt. Ha a jövőbem netán egy konzervatív kormány kerülne újra a hatalomba itt Kanadában, és Harper Orbánnal kapcsolatos agykórós álmait óhajtaná itt újra éleszteni, csapataink azt újfent a kútjába fogják fullasztani. Mi nem Magyarországon, hanem Kanadában politizálunk,focizunk. Lenn a magyar diaszpóra alúljáróiban, a magyar nagykövetek, konzulok pincéiben Orbán pelenkásai, mosónői, házmesterei az úrak, kinn a kanadai közvélemény és a Mindenható Atya Úr Isten nyitott szemei előtt, miénk a pálya. Ott a Viktor nem fog labdába rugni, nem fog senkit se kicselezni. Mi nem a Fidesz kitüntetéseiért, szubvencióiért játszunk. Nem kérünk és nem fogadunk el senkitől semmiféle anyagi támogatást: Mi kizárólag az igazságosságért, az ökológiailag fenntartható közösségi jólétért játszunk, azért élünk és halunk, és azért tudunk szárnyalni, mert szárnyaink vannak. A felcsúti viszont csak egy seprűnyélen repül.

  • Csak nem be akar neki csárázni egyet? HEHEhehehehehe he

  • tanarka és az utánfutó kültelki strigóka,
    hát ti már 1916-ban is rontottátok a levegőt?

  • érdekes kis cikk!

    legelsősorban {persze ha nem lesz kicenzúrázva} a szankciók az jogtalan idegen beavatkozás egy szuverén állam belügyeibe, függetlenül attól, hogy bármely államról bizonyos köröknek mi a véleményük!!!
    a vélemény az vélemény azaz egy szócska mely elszáll, mint a fing!!!
    a megtartott választásokon győzött a fennálló magyar kormányzat pártja, mialatt idegen beavatkozással súlyosan pénzelt más pártok koalíciója csúfosan megbukott.

    hogy Magyarországon béke van és korrupció én egy idézettel válaszolok: az vesse az első követ… vagy fogja be a csőrét ami semmim másra nem jó, mint a papagájkommandóban csiripelni, kutyaugatás nem hallik az égig!!!

    az 1989-es „átmenet” {na hová is és mi lett belőle?} egy hatalmas csalás volt része volt a súlyosabb nyugateurópai országok piac és olcsó munkaerő keresésének

    (ennél közelebbi „offshore”???)

    és megtalálták, az ország elveszítette önállóságát és kiszolgáltatottá vált idegen érdekeknek mai napig!!!

    az ország szuverenitása a tét és legyen már meg az a joga egy országnak hogy a megtartott választások alapján alakítsa belső politikai és gazdasági életét az utóbbi meglehetősen limitált mert eddig a 30+ év alatt pofonokat kapott és rángatták a mézesmadzagot előtte hogy ha ez meg az akkor majd talán de a talán sohasem lesz csak rángatás az egész € nevű konglomerátum egy mesterséges semmiféle közös érdeket nem képviselő gittegylet ami többet visz a tagországoktól, mint amennyit visszacsurgat és Magyarország most éppen nem kap vissza semmit a jog??? hát az smafú az €-ban

    ki kit támogat és miért?
    a migrács kérdés, mint Kanadában annak van legális útja módja és egyedi elbírásálást követel Magyarország ugyanezt akarja, az miért rossz
    Makrón különutas és máris kapott egy pofont, az ország lángokban áll (nekem senki se merje azt mondani, hogy ez spontán volt és maradt) ez vár mindenkire aki nem úgy demokratikus ahogy néhány szemét alak kotkodácsolja és naponta mást ugyanarról ahogy pillanatnyi érdekehozzák

  • Orsós Elemér

    „Idén tavasszal Washingtonban az Egyesült Államok kongresszusának kétpárti csoportja elkezdett dolgozni egy olyan törvényjavaslaton, amely a 2014 óta érvényben lévő szankciókon felül amerikai szankciókat vezetne be a korrupcióval vádolt, Orbánhoz közel álló személyekkel szemben.”

    Bagoly mondja verébnek, hogy szálka van a szemében! Hát a lobby mi a frászkarika, tán törvényesített üzleti sportszerűség? Osztán 2014-ben nem inkább az ukrajnai proxiháború generálása kezdődött egy kis majdani 5 milliárd dolláros lobbyval, ami aztán mára -igazmondó Bendeguz szerint is- „ukrán szabadságharccá” szentesült az atlanti jámbor meccénás békegalambok és EU kollaboráns ölebeik kiprovokálásával?! Világ tisztakezű szankciózói egyesüljetek!

  • „Harper a Nemzetközi Demokrata Unió elnöke, a jobboldali politikai pártok globális szövetségének, amelynek tagjai a kanadai konzervatívok, valamint az Orbán Viktor magyar miniszterelnök által vezetett Fidesz párt.” – írja a szerző.

    Fentiből következik: nincs semmi különös, ha a IDU elnöke szorosabb kapcsolatot szeretne a Fidesz-KDNP-vel.

  • Orsós Elemér

    Ródeo11
    2023 július 7
    5:49 du.

    Szent violinkulcs! Ha most abszolut egyetértek Veled, akkor itt mindketten nácikok leszünk? Merthogy anno megfontolatlanul -mellesleg érvénytelen, de érvényessé törvényesített népszavazással- halkan beleléptünk egy EU álnevű lépesmézzel madárfogó csapdába, oszt itt még csak ketten, de otthon már egyre többen kezdünk erre rájönni? Namármost: ha szerintük soha nem voltunk európaiak -amit heveny közutálatuk és sorozatos kiirtási szándékuk is már ezer éve bizonyít- akkor most miért akarnak ugyanabba a bevásárló szatyorba gyömöszölni bennünket is, mint a jogosan és önkéntesen odavaló őseurópaiakat? (E költői kérdésre már megadtad imént a választ!)

  • Orsós Elemér

    Íme egy kis egészséges önkritika arról, hogy ki szankciózik, ki fingott bele a nullás lisztbe:
    https://youtu.be/KQEMJ40lpRA
    Nagyon szivesen Bendike!

  • Succubus Lilith

    Ez a semmitmondo verbalis hasmenes lenne a Kanadai Magyar Demokratikus Charta?
    https://hungariancharter.wordpress.com/

    Semmi teny, csak ures handa-banda. Az elejen mindjart erdekes dolgok vannak:
    „A Kanadai – Magyar Demokratikus Charta (CHDC) egy pártsemleges, globális polgárjogi érdekvédelmi csoport… Nem kötődik egyetlen politikai párthoz sem.”

    Valoban nem kotodik egyik parthoz sem? Akkor miert van az, hogy kizarolag csak egy partot tamad? Itt Gollner elvtars fenntebb bevalotta, hogy aknamunkat folytatnak a magyar allam ellen, csak azert mert nem az o kedvencuk lett megvalasztva Magyarorszagon.

    „Célja, hogy bátorítást és támogatást nyújtson az egyetemes demokratikus elvek védelmezőinek Magyarországon és világszerte.”

    Kivancsi lennek mik azok a demokratikus elvek? Elsosorban azert, mert mindenki tudja, hogy demokracia eleve nem letezhet sehol, kiveve ha Gollner elvtars talal egy olyan szigetet, ahol egyedul el majd es vigyaz a ekologiara.

  • Succubus Lilith

    Mellesleg, Harpert a sajat partja menesztette, mert elkovette azt a hatalmas bunt, hogy egyensulyba hozta a koltsegvetest, hogy kevesebb kolcsont kelljen felvenni. Ami azt jelentette, hogy part-elvtarsai kevesebbet tudtak csalni, lopni, sikkasztani.

    Viszont most minden frappancs, most mar kb 10-szer kene eladni Kanadat, hogy visszafizessuk a kolcsonoket.

  • Succubus Lilith

    Regebben emlitettek itt az elvtarsak, hogy Marx elvtars soha semmi csunyat nem irt a zsidokrol.
    Nos, az alabbi csodamuben az utolso mondat igy hangzik:

    „A zsidók társadalmi felszabadítása egyenlõ a társadalom felszabadításával a zsidóságtól.”

    https://ia801900.us.archive.org/11/items/marxm/marxm.pdf

    A tobbi szofosas nem is erdekes…

  • Orsós Elemér
    2023 július 8
    11:53 de.

    Elemér egy #2 poétikusz kérdész?:
    miért van migrácsos hejzet?
    az én poétikusz sejtésem:
    a legújabb gyarmatosítás és ártatlan országok szétrablás hozza létre, lehánykori neve: NEO KOLONIALIZMUSZ
    ÚJMAGYARUL: a demokráciák főlegvárai: usa + €
    mint búbópestist beviszik tankkal és anyahajóval a demokráciát eszi nem eszi nem kap mást!
    és ezen országok népei az élhetetlenné vált Óh Paradiso {énekli Vasco da Gama Meyerbeer operájában}
    persze mindenki menekül onnan ez illen eccerűke!!!
    a zamata mindennek az, hogy azokkal akarják kifizettetni a menekültek költségeit akik sohasem kaptak egy jottányit sem abból amiből demokráciáék mai napig jobban élnek …, bár visszaadtak már többszáz varázsértékű fafaragást az € múzeumból Nigériának mert az ojan „gesztusos”
    de a brit (holland, francia, spanyol, portugál+++) korona vagyonából egy fityinget sem
    üdv.

  • Orsós Elemér

    Ródeo11
    2023 július 10
    2:25 de.

    Az a gyanúm, hogy ha sürgősen nem tesznek ellene valamit, akkor hamarosan beindul az ellenirányú menekült áradat is!

  • Ez nem hir, nem esemeny, csak B S , ugy mint az a Canadai Magyar Charta.

    Jelentene ez is a KMH kozeledo veget?

    Mert mind az erolkodesek nem igen sikereskednek am!

  • Orsós Elemér
    2023 július 10
    12:07 du.

    Elemér, adataim vannak róla (bejegyzésem e témában törölve lett? vagy csak elkerülte a figyelmedet?) már be is indult!

    Grizi nincs szüxége importra tőletek, mert neki jobb van, ez „adat” kivert a hideg? mi?

  • „Az utolso mondat…”

    De miert nem kozolted az HR szamat annak, hogy alvasni tudnank, vagy legalabb is belatni az is csak a B.S.-eid.

    Minden torvenyjavaslat szamozva, mint „House Resolution…”

    De hogyan nem kaptad el a jelen hireket, azt hogy par-napja cocain-t talaltaK a Feher Haz West Wing-i reszeben.

    Persze oda meg a turistak is latogatnak.
    De a latogato konyv es a videok feleulvizsgalasaval nem tunt fel hogy ki hagyhatta hatra azt.

    A kerdes ma hogy a Biden csaladtaghoz tartozott volona-e.

    A Feher Haz sajtofonoke haragba gyuladdt a kerdsen, allitva hogy a Biden csalad nem volt jelen a Feher Hazban napokig.

    De amint kiderult a mai adatokbol, hogy a cocain a West Wing u.n. „secure” helysegeben volt talalva ahova nem mindenki lephetbe.

    Hat miert-ne, talan a szivarvanyos unneples maradvanya volt?

  • SchumackerLady

    Szubkubus Lili
    Július 10.12:36
    Marx Kárly idézett és odalinkelt zárómondata a „zsidóságról” még véletlenül sem szól a téma „faji” megközelítéséről, hanem a korabeli német zsidóságra rátukmált – vagy inkább rákent – sztereotípiák kívánatos megszüntetéséről szól..
    Ergo, nem rasszista, de nem is a nácik 100 év múlva hirdette teljesen tudománytalan, az emberiségre kiterjesztett úgynevezett „szociáldarwinista” megállapítás. Itt a mú konklúziójában Ő
    az avult, ostoba és rosszindulatú előítéletek megszüntetése révén, a felszabadítandó társadalmi körülmények által az addig megrögzött hamis szemléletek visszaszorításában látta a megoldás kulcsát. A társadalmi körülmények alatt pedig kora fiatal kapitalizmusának a már akkor is jelentkező égbekiáltó anomáliáit tartotta változásra éretteknek.

    Például olyanok amelyek még ma nálad is zavaros érzelmi alapokból fakadó dühödt kifakadásaid is amikor érveek híján az +”elvtársak jelzőt” használod a vitapartnerekre, csak hogy egy-egy ilyen gyomorszájassal kiütni reméld őket s mindezt azért mert nem érzel magadban erőt sőt, olvasási készséget, hogy értelmezd is a mellékelt irodalom minden mondatát. Ezért biggyesztetted oda a „szófosás”,inkább a te szókincsedre jellemző felsőbbséges a klasszikus tudóst halálában is sértegető minősítésnek szánt primitívizmusodat, inkább válogasd meg a szavaidat.
    Ami pedig a Zsidókérdésről című Marx cikket illeti, annak félreértelmezését egy brazil és floridai drága olvtársunk szorgalmazta csak azért, hogy saját Marx iránti gyűlöletét kiterjessze legalább a zsidó olvasókra. Pedig Marx ebben a művében nem támadja a zsidóságot, hanem meg akarja szabadítani a tőkés társadalom káros konvenciói alól…

    UI:
    Ha csak egy pillantást vetünk az Orbánkormány eltelt 13 éve alatt kifejtett mocskos „Soros” kampányára, az bizony tök’ igazolása a marxi óvásoknak. Ebben a társadalomban, ha egy kapitalista „zsidómód” használja a saját pénzét, akkor ő propagandájukban egy rossz kapitalista… Ha viszont a szegényebb rétegbe tartozik, akkor az „a hülye zsidó”.
    Na! ettől a jótékony antijudaizmustól óvta Marx a zsidóságot.

  • Ungvári Krisztián remek sorozata az ügynökökről, most éppen Kondor Katalinról, aki hallgatott rádiót, nézett Tv-t a 70-80-as években az ismeri 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=c0ZayMnhvKg

    Van még Kiss-Rigó póspökről és Martonyi Jánosról is ügynökanyag, ha érdekel gugli…

  • Ungvári Krisztián remek sorozata az ügynökökről, most éppen Kondor Katalinról, aki hallgatott rádiót, nézett Tv-t a 70-80-as években az ismeri 🙂 Van még Kiss-Rigó póspökről és Martonyi Jánosról is ügynökanyag, ha érdekel gugli.
    https://www.youtube.com/watch?v=c0ZayMnhvKg

  • BENDEGUZ
    2023 július 10
    2:21 du.
    rodeo;
    De mi oroszorszag exportja az olajonkivul Nemetbe es a halal Ukrajnaba???????
    S mi jovedelmet kap Ukrajna pusztitasabol????
    S vajon mit kepes importalni jovedelem hianyaban????
    Adatokat , adatokat!!!!!!!
    Grizi az az adat, hogy kormányzatod szankcionálta az
    oda irányuló exportot, ugyanakkor

    neki van saját terméke ami a tiednél jobb és népjólétre költi a bevételeit: mert

    ott nincs hajléktalanok kábítószeres városai amit egy kis eső el is szokott mosni, meg a hidakat nem kell bombázni leszakadnak maguktól…
    amit a németek és ti importáltok az számotokra létkérdés mert az árfekvése jobb, mint a saját termékeiteknek

    (a trump féle büntető vámokkal együtt is amit –ugye- te fizetsz mikor tankolsz a kútnál, a Bölcsek Köve a trump fejére esett be is van dilizve)

    a hoholok megszüntették a jogot diktatúra van és martial law… és

    a fekete piacon árulják az ajándékaitokat jó pénzért amit azután korrupcióban a vezérürük csapattya ellop az egyéb segéjeket is ellopják már $200 000 000 000 nál tart és nincs vége!

    Ezek adatok grizi tedd fel a konyhádban a falvédőre a stelázsi alatt

  • Succubus Lilith

    Orsós Elemér 2023 július 8 11:53 de.

    “Ha most abszolut egyetértek Veled, akkor itt mindketten nácikok leszünk?”

    Elkestel ezzel egy paranyit. Mar regota naci vagy minden olyan hozzaszoloval egyutt, akinek nem tetszik a szep uj (vagy a regi) vilag – es azok, akik toljak azt ezerrel.

    “Merthogy anno megfontolatlanul -mellesleg érvénytelen, de érvényessé törvényesített népszavazással- halkan beleléptünk egy EU álnevű lépesmézzel madárfogó csapdába…”

    Ez erdekelne. Hogyan lett a nepszavazas ervenytelen es aztan torvenyesitve?
    Mar regen ki kellett volna lepni ebbol a gittegyletbol, de a legjobb az lett volna, ha inkabb egy nagydarab tehenszarba leptek volna bele a magyarok.

    Koszi a videot, elegge tanulsagos. Csak az a baj vele, hogy angolul mondja a Blumenthal ur a szoveget, a felirat pedig magyarul van. Ez az a ket nyelv, amit Bendeguz testver nem ert, tehat hiaba varod, hogy “lepottyanjon” neki.

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2023 július 10 2:25 de.

    Rodeo, remelem nem banod, hogy igy sajat magamnak valaszolok, amikor neked irok. 😊

    “miért van migrácsos hejzet?”

    A helyzetjelentesed a temaban kapcsolatban helyes, de csak 50%-os.

    A Szaharan aluli es egyes szaharai afrikai nepek tragikus helyzete nem 2015-ben kezdodott, hanem kb 150 eve, bar meg kell hagyni itt most csak arra az okra koncentralok, ami maig is az ok. (Azaz: Irtottak ok egymast is eleg szepen evezredeken at, valamint Afrika egyes reszeit mar korabban is gyarmatositottak, tobbek kozott Roma is.)

    Namost, csak nezzuk az utobbi 100 evet: Valaha is erdekelte barmelyik europai orszag vezeteset, hogy ehenhalnak az afrikai emberek? Dehogy. Sot! Gondolj bele csak a belgak “emberseges” banasmodjara, akik meg ra is tettek nekik 1-2 lapattal (hogy gyorsabban fogyjanak a negerek).

    No es gondolod, hogy most az europai vezetes megbanva masok evtizedekkel ezelott elkovetett buneit, most azon 70-150 evvel ezelottig elkovetett bunokert vezekel? A francokat! Jon az ukasz Washingtonbol, hogy Europat tonkre kell tenni ily modon is (nem tudom a vastagitas latszik-e majd, de az “is” szon van a hangsuly) tehat most az a jelszo az europai polgarok felé hogy “olelj a horpaszodra legalabb 5 nemzetkozi bunozot”, es aki nem teszi azt, az gonosz, naci, rasszista es a tobbi. (Tobb jelzoert fordulj kedvenc “professzorodhoz” es a geyzahoz.)

  • Succubus Lilith

    Benedguz testver!

    Amikor veletlenul sikerul egy ertelmes magyar mondatot osszehoznod (vagy csak nem figyelsz arra, hogy szandekosan irj hulyesegeket) akkor kivilaglik a mondataidbol, hogy nem 2-3 eve kezdtel a KMH-ra irni hozzaszolasokat.
    Valoszinu a kezdetektol itt vagy mar a „pufajkas elvtarsak” kozott.
    Tehat nem ertem, mibol gondolod hogy ez az ocska „cikk” a KMH veget jelentene? Ha ilyen elofordulhatna meg se jelent volna a KMH mar eleve.

  • Itt vmi ferdülést érzek „Vlagyimir Putyin orosz elnök múlt havi lázadásának kezelése mutatja vezetői erejét.”
    Putyin nem lázadt. Ellene lázadtak 🙂

    Rodeo: Párizs lángjai annyiban biztos, hogy nem spontán gyulladtak, hogy egy ilyen méretű megmozdulás csak szervezetten alakul ki, majd csendesedik el.
    Ha spontán alakul ki, akkor nem csendesedik el, vagy nem spontán, és akkor Párizsban a varjak laknának jól, a hullákon.

    Amúgy, ha sokat nem változtak a franciákok, akik sovinizmusban nem maradnak el a bajorok, és báyerek mögött, akkor elég nyilvánvaló, hogy a 2-3 generációs migráncsok lázíthatók.

  • Ródeo11
    2023 július 10
    2:25 de.

    Az a baj, hogy a világ nem tanult a történelemből. A birodalmak általában extenzív módon alakultak ki, hogy aztán fejre is álljanak.
    Ebből az USA Afganisztánban kipróbálta, hogy a belső partizánmozgalmakkal kapartassa ki a gesztenyét. Nem jött össze. Hosszabb távú mellékhatásait úgy hívják, hogy ISIS.
    Csatoltan Irakban megtartotta a jelmezes főpróbát a gazdasági gyarmatosítást ismételten felváltani a közvetlen megszállással. Valójában ez sem jött össze. Szövődménye, hogy a NATO és gazdaságilag az EU is exponálódott. Az utóbbinak ez úgy hiányzott, mint egy falat sz..r.
    Ergo: miközben a társadalmi fejlődés egyes ciklusaiban szinte törvényszerű a birodalmasodás, az USA ebben rosszul teljesít.
    Putyin Irakját Ukrajnának hívják. Erős közelítéssel, de jellegét tekintve. Szerintem ebben Biden szerepe elévülhetetlen, de az vesse rá az első atombombát, aki sajnálja a fegyvergyártóktól azt a pár miliárdocskát. Láthatóan pont ott fognak tartani, mint ’22 januárjában, csak közben milliók halnak és nyomorodnak. No meg kiosztanak pár hatalmi pofont. Ahogy legutóbb Erdogán egy lendülettel vágta szájon Putyint, amikor támogatja Ukrajnát, és a Nyugatot, amikor Zelenszkijnek visszaadta a fasiszta vezetőit. Mert Erdogán egy csirkefogó, de nem hülye.

    A folyamatokból egy dolog világosan látszik. Az extenzív erőforrásszerzés nem és egyre kevésbé működik. Mert vagy odamennek és akkor sok a halott, akik már nem fognak dolgozni a rabszolgatartóknak. Vagy másokkal (proxyk, helyi csirkefogók, helyi oligarchák) kapartatják ki, és akkor szintén sok a halott, de megjelenik a sok-sok menekült is. Ami extra terhelést jelent otthon. Miközben a jelen technológia is extenzív. Ami lassan globális vízlázadáshoz vezet.

  • Ma sokan 5783-as évet írnak, a tradíciójuk okán. Nekünk, magyaroknak, még csak 2023. István királyunktól számítva, és hagyományaink nyomán. Történelmünket ismerőknek nem idegen ez az örökség, szokás, örökölt értékrend. Az értékrend alakította és alakítja létünket, ami olykor kilengett. Többnyire külső erőszak térített ki történelmi utunkból, rövid időre néha saját magunk tévedtünk el. 1990-ben teljesen új útra léptünk, amin halandásunkat befolyásolták a hátrahagyott, történelmünktől idegen szokások. Aztán elérkeztünk 2010-hez ….

    Változások előfordultak, akadnak ma is, de idén emiatt mutat a naptáruk 5783-at:
    .
    https://www.youtube.com/watch?v=gRdfX7ut8gw

  • Andrew_s
    2023 július 12
    2:24 de.

    ez „az” is ISIS általad az mostanában nem ildomos, dehát te nem hallgatod (én is átkapcsoltam) bidén elnököt most adja elő Vilniusz ban a legújabb csasztuskáját: szabadság és prosperity elhozza a nato…,

    meg … és békéről egy árva szó sincs de nagyon hangosan ordít, úgy látszik sikerült a rugóját igazán felhúzni szabadság elvtársak, nagyon teccene

    üdv

  • Orsós Elemér

    Succubus Lilith
    2023 július 11
    6:34 du.

    „Ez erdekelne. Hogyan lett a nepszavazas ervenytelen es aztan torvenyesitve?”

    Úgy hogy a voksok száma nem érte el az ügydöntő népszavazás érvényességi küszöbét, ami akkor 50 % volt, ezért azt ideiglenesen ügyesen lejjebb vitték, mert mindkét regnáló helyeselte a halkan belelépéseket, majd ezt később újra 50 %-ra -szintén közös megegyezéssel- visszamódosították. Szóval mindkét ügydöntő népszazás cinkelt kártyából lett hitelesítve, majdnem ugyanannyi szavazattal mint ez is:

    https://www.portfolio.hu/gazdasag/20220404/ervenytelen-lett-a-nepszavazas-537317

    Bizony, el kell fogadnunk, mert ha nem, az csúnya kettősmércére való aljas gyanakvás!

  • Hejbe szép tradicionális, vitéz nagybányais zsidózást olvashattunk Vári (elv?)bajtárs plajbászából … 🙂

    Azért az a legbeszédesebb amit ki sem mond csak összekacsintósan sejtet: „Aztán elérkeztünk 2010-hez ….” 🙂

    Na mi is van azóta?
    Elmered-e mondani vagy megvárod a következú utasitást?

  • Orsós Elemér

    Ródeo11
    2023 július 11
    11:36 de.

    „Elemér, adataim vannak róla (bejegyzésem e témában törölve lett? vagy csak elkerülte a figyelmedet?) már be is indult!”

    Tudom, sőt már holland és német nyelvű hirdetéseket is látam a neten magyarországi ingatlanokról, ami persze az eladókat is minősíti! Mondjuk a hollandok kimagyarázhatják ezt a tengerszint emelkedésektől való félelemmel, de a németek nem, mert nekik meg beérett a sikeres agymosástól megondolatlan szelfis, flüsmacis willkommen. Pedig sokkal jobban járnának, ha nem gyáván feladnák, hanem bátran megvédenék az országaikat.

  • SzundiMandi
    2023 július 12
    2:08 du.

    A mai Magyarországon, vannak zsidóellenes törvények?

    Véleményekben ritkán előfordulhatnak zsidózások, mint ahogyan olvasni Orbán Viktor akasztásáról, fideszesek bebörtönzéséről.

  • Succubus Lilith

    SchumackerLady 2023 július 11 12:46 du.

    Attol tartok el kene olvasnod az egeszet elolrol, es az egesz szoveget, hogy meg is ertsd Narx elvtars mondokajat abban a formedvenyben.

    .
    Orsós Elemér 2023 július 12 1:40 du.

    Koszi. Errol nem is tudtam. Csodalatos…

  • Orsós Elemér
    2023 július 12
    5:16 du.

    Elemér én személyesen nmétektől kaptam hírt a Bajkál tó partjáról horgászva kis dácsája előtt, a másik Novoszibirszk-ből és sokan mások, kutya helyett macit tartanak mert az ügyesebben szedi ki a lazacot a sebes patakokból, csupa vidámság és móka és ott nincs uccsó generációs dili hogy az aszfaltra ragasszák (vagy a tarmac ra) magukat… egyébként a farkasok szeretik a nyers húst… is

  • Orsós Elemér

    Succubus Lilith
    2023 július 13
    2:09 de.

    „1997. november 16.
    Searchtool right.svg Bővebben: Népszavazás Magyarország NATO-csatlakozásáról

    Magyarországot 1997 júliusában a NATO madridi csúcstalálkozója után hívták meg a védelmi szervezet tagjai közé. Az Országgyűlés ez ügyben országos ügydöntő népszavazást írt ki, amelyen a következő kérdésre kellett válaszolni:

    Egyetért-e azzal, hogy a Magyar Köztársaság a NATO-hoz csatlakozva biztosítsa az ország védettségét?

    Az esemény előtt a parlament megváltoztatta a szavazás szabályait. Ezen túl a jegyzékben szereplők 25%-ának egybehangzó válasza kellett az érvényességhez. Szükség is volt erre***, hiszen az urnák előtt a jogosultaknak kevesebb mint a fele jelent meg (49%). A szavazás a NATO-csatlakozást támogatók döntő győzelmét hozta, a szavazók 85%-a a belépésre voksolt. Magyarország a népszavazás után másfél évvel, 1999 márciusában vált NATO-taggá.”
    (Idézet a Googléból „Magyarországi népszavazások” címszó alatt.)

    Mellesleg nemzetközi szerződések megszavazásáról elvileg nem is lehetett volna ügydöntő népszavazásokat kiírni!, de ha már kiírták akkor legalább a népszavazási törvények szabályait illett volna betartani! Ezért mondtam, hogy alattomosan betuszkoltak bennünket olyan szervezetekbe, amikbe -okulva az előzőekből- nem nagyon akaródzott belelépni!
    ***”szükség is volt erre” Na ez a legfontosabb kiemelés!

  • WARRIOR;
    „5783-t irunk…”

    A rabbik akik figyelemenkivul hagytak a Torah utasitasat azon.
    Ami; „…coming out of Egypt will be the beginning of time for you…”
    (Az Egyptombolvalo kijoveteletek lessz szamtokra az idoszamitsotok kezdete.)

    ELEMER;
    Igen , de amodon teljes fiztest kaptok minden eladott dolgokert, ami JOVEDELEM, es ott marad ugy mint az eladott ingatlanok is/ Talan te inkabb az „elvtarsaid altali elkobzasokat” ohajtanad?

    A mai hirek alapjan, Magyarorszag kormanya atfogja venni az Orosz hadseregtol a magyar-szarmazasu Ukran hadifoglyokat.
    Talan fizetni is fog majd azert Orosznak, mert a Moszkvai Bank jelentese alapjan a masodik negyed-evi Ororsz allami bevetel 93%-al csokkent, a 72 billiorol a 5.4 billiora.
    Meg az olaj sem kel-el a napi arakon mar!

    De a haramadik orosz tabornok tunt el Ukrajnaban.

  • LILITH;

    Nem ez az „ocska cikk”, hanem a cikkek hianyai, s meg a regi „vendegszerzok” is elnemultak.
    Nem is emlitve a cikkek alanyait, ertelmeit es celjaikat.

    Csupan a hirdetesek novekedtek, kozottuk a „szex’ hirdetesek is.

    De nem csodallom hogy azt Lilthke nem venne eszre!

  • BENDEGUZ
    2023 július 13
    1:21 du.

    grizi, ez seperc alatt jött ki a gúgliról
    [erre majd –szokásodhoz híven– nem fox válaszolni, mint a Húgyos Birike az ovi kiscsoportyában, amikor ellopta a Mariska kisvödrét]

    magyarul: 2023. május 11-i jelentés az Orosz Federáció Második Negyedévi Bevétele 4.2%-is NÖVEKMÉNYT MUTAT
    ez a Reuters híre, nem TASSZ
    az eredeti másolata:

    ASIAN CURRENCY NEWS
    MAY 11, 202310:25 AM
    UPDATE 1-Russian central bank sees second quarter GDP growth of 4.2%
    By Reuters Staff

    mondd grizi, néha nem szégyelled magad?

  • Succubus Lilith

    Orsós Elemér 2023 július 12 5:16 du.

    „Pedig sokkal jobban járnának, ha nem gyáván feladnák, hanem bátran megvédenék az országaikat.”

    Igaz, de manapsag a Fenyesseges Nyugaton tobb a besugo, mint a besugott… akarcsak a regi szep idokben Magyarorszagon.
    Csirajaban fojtanak el minden kezdemenyezest, hacsak nem epp ok kezdemenyezik, mint pl. januar 6.-at az USA-ban.

    Koszi az extra magyarazatot!

    .
    Bendeguz testver, neked megartott a sok CNN and MSNBC.
    https://twitter.com/sahouraxo/status/1679194194974212114?cn=ZmxleGlibGVfcmVjcw%3D%3D&refsrc=email

  • SzundiMandi
    Wariornak

    Miért nem írod ki azt szép ősmagyar nevét ? Pedig, mint hagyományőrzőnek kijárna ez az eredeti hún-buk…

    Wariorr itt már nem először a zsidó hagyományra hivatkozva hablatyol „a magyar hagyományról” mintha a magyarságnak a zsidó nép szétkergetésével azonos sors jutott volna…

    Mondhatnók, azt csúsztatja hogy a magyarságot is úgyanúgy ebrudalták faluról városra, országról országra, ahogyan kétezer éven át a Biblia földönfutó népét, mely szövetséget nem a lovas-tudás, vagy a hátrafelé nyilazás – egyszóval a rablás és az erőszak – tartotta egybe, hanem épp fordítva. Amikor magyarokról, még szó sem volt – Ők már írtak és olvastak, s a gyerekeiket is a tudás gyümölcsein nevelték, mikor a hunok, magyarok, avarok még az ázsiai sztyeppéken vágtatva támadtak (raboltak) más vándorló, vagy már letelepedett népeket, hogy aztán beékelődjenek közéjük Pannóniában, Jó ideig ott is távolabb folytatták A HGYOMÁNYOS portyázásaikat mígnem a vasmarkú István föl nem számolta e pogány HAGYOMÁNYT, és le nem telepítette nyughatatlan népét…

    A zsidó „TRADÍCIÓ” a családért HITTEL folytatott szakadatlan BÉKÉS és JÁMBOR küzdelem, munka, meg az adakozás tartotta egyben TEVJE NÉPÉT úgy a szentföldjéért folytatott hősi küzdelmében, mint a további kétezer éve során folytatott folyamatos menekülés kétezer éve során.

    Hagyomány és hagyomány között óriási különbség lehet, a szó azonosság nem feltétlen fed azonos tartalmat… Az alma és a körte is hasonlít egymásra…

  • mondd Chris mi lenne, ha egy iciripicirit alakítanál beírási rendszeren és megadnád azt a lehetőséget, hogy az aki beírta utólag javíthassa kiegészíthesse amit elkövetett, soxor bosszantó helyessíráschy hibák is bekerülnek és akkor a grizi sem tudna arra hivatkozni hogy lábhajtású a kőkorszaki zsebben hordozható Nokiája, ha megteszed kösz, ha nem, hát akkor hiába kértem!

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2023 július 15 9:16 du.

    Lehet, hogy ez a site automatikusan cenzuraz, igy a Chrisnek nem kell.

  • rodeo;
    Mosd a szEmedet, vagy nem tudsz olvasni.
    Talan a Bank of Russia adatait olvasnad mast allitanal.

    LILITH;
    LaPOZZ VISSZA 7-8 EVET ES LATHATOD A KULOMBSEGET A KMH NIVOJAN ES FORGALMAN!!!!

  • rodeo;
    Mosd a szEmedet, vagy nem tudsz olvasni.
    Talan a Bank of Russia adatait olvasnad mast allitanal.

    LILITH;
    LaPOZZ VISSZA 7-8 EVET ES LATHATOD A KULOMBSEGET UGY A KMH NIVOJAN ES FORGALMAN!!!!

  • bendeguz
    2023 július 17
    1:32 du.

    kedves olvasótársaim grizit olvashattyátok akinek a saját és világszerte elismert tisztelt hírforrása smafú, a REUTERS?

    még hová merülsz le grizi, de mit mondasz Travis King ről, mit csinál North Korea ban útlevele sincs de vízuma semmiképpen, most keresik… é teljesítette hőn óhajtott kívánságodat.