Izrael és a Hamász között nincs erkölcsi egyenértékűség

2023 október 8 10:28 de.79 hozzászólás

A „szabadság” és a „felszabadítás” ürügyén normalizálni és igazolni ezeket az emberiség elleni aljas bűnöket nem más, mint a terrorizmus szépítése.

Ami a következő napokban és hetekben Gázában fog kibontakozni, az nem egy arab és izraeli vagy muszlim és zsidó közötti háború. Izrael, egy szuverén és demokratikus állam, a civilizált világ nevében harcol a Hamász és más brutális, Irán által támogatott nem állami szereplők ellen. Nincs erkölcsi egyenlőség Izrael és a Hamászhoz hasonló palesztin terrorista csoportok között. Soha nem volt és nem is lesz.

A felvétel vírusként terjed, hogy mindenki láthassa. Egy izraeli katona élettelen testét dobják ki egy tankból és tapossák meg palesztin terroristák, akik „Allah’ Akbar”-t kiabálnak. Egy izraeli nőt vérfoltos nadrággal, ami valószínűleg azt bizonyítja, hogy megerőszakolták, egy dzsip csomagtartójában szállítják. Egy teherautó egy izraeli nő megcsonkított testével, amelyet meztelenül vonultak végig Gáza utcáin, egy másik pedig túszként elrabolt izraeli nőkkel és gyerekekkel. Méghozzá a Jom Kippuri háború 50. évfordulóján.

Legyünk őszinték, és nevezzük ezt annak, ami: terrorizmusnak. A civilek lemészárlása otthonukban, autóikban, a buszmegállóban és az utcán, a rakéták válogatás nélküli kilövése nem katonai infrastruktúrára, a nők és gyermekek elrablása, valamint az áldozatok megcsonkított testének meggyalázása és felvonultatása ugyanaz a magatartás, mint az ISIL és az Al-Kaida. Az ilyen bűncselekmények elkövetői nem hősök vagy mártírok. Ők terroristák. Ezeknek az emberiség elleni aljas bűncselekményeknek a normalizálása és igazolása a „szabadság” és a „felszabadítás” ürügyén nem más, mint a terrorizmus szépítése. Nevezzük ezeket az aljas tetteket a véres nevükön.

A Hamásznak semmi köze a kanadai társadalomhoz, ahogy a legtöbb palesztinai okozónak sincs, akik az úgynevezett „dekolonizációs” mozgalmat szektaként imádják. Az Irán által támogatott terrorista csoportot nem érdekli a szabadság, a világi demokrácia, a liberális értékek vagy az emberi jogok. A Hamász vasököllel uralja a Gázai övezetet, amióta 2007-ben megdöntötte a Fatahot. Az enklávét a Palesztin Hatóság által igazgatott Ciszjordániától különálló, független álállamként működteti. Az „ellenséges szervezetekkel való együttműködésért”, például az LMBTQ+ közösség tagjaként, halálbüntetést szabnak ki.

Ennek ellenére kanadai nézőkből, bocsánatkérőkből és szélhámosokból nincs hiány, akik igyekeznek a Hamász Izrael elleni „hősies” harcát méltatni.

Adil Charkaoui aktivista, akinek mecsetjét híresen az ISIL lehetséges toborzási zónájaként emlegették, ünnepelte a Hamász „történelmi” győzelmét, amiért „elérte az 1948-as határokat”, és a „telepesek patkányként menekülnek”.

Igen, a Hamász sajnos véres orrot adott Jeruzsálemnek október 7-én. De Izrael egy erős állam, amely rendelkezik a politikai akarattal, a gazdasági súlyával és a szükséges kemény erővel ahhoz, hogy példátlan egzisztenciális károkat okozzon a terrorista csoportnak. Ne várják el Izraeltől, hogy fél kézzel a háta mögött harcoljon, ahogy 2006 óta következetesen teszi, és hogy megálljon a precíziós légicsapásoknál vagy egy korlátozott szárazföldi behatolásnál a Gázai övezetbe. A Nyugat ellenségeivel szemben gyengeséggel válaszolni végzetes lenne Izrael számára.

Egyesek szerint a Hamász szerencsés, hogy ezt a gyáva terrorista műveletet a szabad és demokratikus Izrael ellen követték el, nem pedig egy kevésbé törvénytisztelő és szabadságszerető ország ellen. Például Szíria. Nyugalom, a damaszkuszi diktátor már régen szőnyegbombázta volna Gázát az utolsó kavicsig, és egymillió palesztint menekültté tett volna, akik Egyiptom Sínai-sivatagjába menekülnek. Nincs szükség kopogtatásra, telefonhívásokra vagy röplapokra.

Lehet, hogy a világ többi részének még eltart egy ideig, amíg rájön, de az izraeli-palesztin konfliktus kétállami megoldására irányuló remény október 7-én valószínűleg elhalt. A Hamász és más, Irán által támogatott terrorista csoportok gyilkolták meg Gázában. Kapcsolják be a tévét, és győződjenek meg róla.

George Monastiriakos

A cikk eredetileg a National Postban jelent meg. Fordítás: KMH

79 hozzászólás

  • Orsós Elemér

    Valakiknek kurvára nem tetszik, hogy a zsidók láthatóan egyre sikeresebben ki akarnak egyezni az őket körülvevő ellenségeikkel! De vajon ki játszik gyufával a lőporos hordó tetején?

  • A Teherán-Moszkva tengelyben lehet megtalálni az egésznek a mozgatórugóját.
    Ezeknek a lator államoknak a hathatós segítsége nélkül ugyan hogyan tudtak volna jópár ezer rakétát előállítani azok a nyomorult rongyfejűek?
    Törökországot se hagyjuk ki felsorolásból! Ők kaptak rá arra hogy hajókon oda szállítják a hadianyagot.
    És még rájátszik az ENSZ nevű gittegylet palesztin-s@ggnyalása

  • ezek inherens tartalmai a közel 5000 éves levantei történelemnek, és mindig azzal kezdődött hogy valaki visszaütött,
    az idézett cikk valóságtartalma zéró, elemzésre méltatlan, azaz valakik a netuggykik hatalmi tébolyának eklatáns megjelenítése

    a megoldás az amit azok akik mindezt létrehozták megszüntetése és az agyenlőség és szuverenitás valamint népek önrendelkezési jogainak betartása ha kell erőszakkal erre most próbálkozás van, az inga kilengett

  • Orsós Elemér

    „De vajon ki játszik gyufával a lőporos hordó tetején?”

    Nincs több naiv kérdésem!

    https://neokohn.hu/2023/10/08/amerika-segit-mozgasba-lendult-a-flotta-erkezik-a-hadianyag-izraelbe/

  • Orsós Elemér

    Geyza
    2023 október 8
    11:34 de.

    Oszt szerinted a „nyomorult rongyfejűek” hogyan tudták észrevétlenül kijátszani a hazai szigorú szárazföldi és tengeri blokádot, no meg a világ legjobb titkosszolgálatát?

  • Geyza
    2023 október 8
    11:34

    Végre!
    Nálunk háborúnak kellett kitörni ahhoz,hogy észhez térj?

  • nézzük meg azt amit déli szomszédunk main stream media mond, azaz nem én, én csak ideteszem:
    déli szomszédunk elköltött kiscsilliárd $-t és odaküldött {persze a tengerpart közelébe úszva így gaza vesztegzár alatt van évtizedek óta} van számolatlan tanácsadót, katonát és az eredménye az, ami látszik izrael hazudott és hazudik a világ eszei moszad MI6, CIA, és a nancsinéni összesen ennyit értek el: SEMMIT SEM TUDTAK AZ EGÉSZRŐL MEGLEPTÉK ŐKET MINT DÉR A LÓSZART és most sikoltoznak, a másik összetevője minden valószinüség szerint és kongresszusi vizsgálat indult sorozatszámok vizsgálatával, hogy a hoholok fekete piacon elsinkófált usa fegyverzetet adtek el jó pénzért a levantei ellenállóknak és azok ott azt össze is gyüjtötték és most lőnek azaz usa fegyverzet harcol usa fegyverzet ellen az emberi erő veszteségei exponenciálisan növexenek pláne a mindkét fél hazugságai könnyen leleplezhetőek
    más ugyanank másik oldala ha izrael azt állítja déli szomszédunknak hogy 25 évvel ezelőtt gyökerestől kiírtotta az akármilyen ellenséget az az ellenség meg vidáman kavarog és katonai erővel békét sohasem fognak létrehozni ahhoz politikai és ideológiai megállapodás kell amire a zsidók eddig képtelenek és most kiömlött a bili, lehet, hogy gaza ból semmi sem marad csak felégetett talaj az nem emgoldás a hamas kizárólag a jogtalan telepesek területeit rakétázza és eddig „sikeresen”

    a zsidók erre képesek 5000+ év alatt az nem vall sem bölcsességre sem okosságra sem firnyákságra, megbuktak… és a mai világ az ilyen és hasonló fósszíliákon átlép és ott maradnak az út szélén ahol a karaván már elhaladt és már kutyák sincsenek hogy ugassanak mialatt MBS 10 nappal ezelőtt összehívta az összes környező és nem környező arab világot hogy felállva vastapssal fogadott beszéde: 2030 {már itt van a nyakunkon} ra a levante lesz az új európa foxnews ELKÜLDTE EGYIK RIPORTERÉT ÉS OTT MBS SZEMÉLYESEN VEZETTE VÉGIG A RIPORTERT MINDENEN MÁR RÉGEN NEM OLAJFÜGGŐ IPARA, MEZŐGAZDASÁGA VAN ÉS OKTATÁSA MEG SPORT {Ronbaldó csilliárdokért focizik ott a messi miamiban nem kap annyit és Ronaldo jobb is}
    a riprter hulla sápadtan nézett, mint Rozi a moziban
    azaz az izraelnek nevezett fóssziliának nincs jövője és már jelene sem!!! döntenie kell de inherens hüjeségét levetkőzni nem hiszem hogy képes
    ez van a többi rakétatűz és a kóbor kutyát sem érdekli mi folyik most ott csak bemutatyák, hogy: jé ott is lőnek?

  • semmi koment, nézzétek meg és vonnyátok le a Kóhn Klúzió nevű IMF bankárt a klotyón
    https://twitter.com/Sprinter99800/status/1700862683283587419

  • még valami ezt a mai nap tréfájának szánom!!!
    Loyd Austin vehetne {persze titokban kétBudweiser hörpölgetése közepette} leckét stratégia és taktika
    tudományokból {most nézem a mai összefogalót mókás percek} NFL EDZŐKTŐL ÉS QB -ektől…
    és ez az itt következő képsorozat nem a TTC subway

    https://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_Metro#/media/File:MosMetro_KomsomolskayaKL_img2_asv2018-01.jpg

  • Succubus Lilith

    A cikk gyenge. De mindegy is, hiszen egyelore mindenki vaktaban tapogatozik.

    Elemernek, es talan a Geyzanak is igaza van. En, mint a konspiracios elmeletek koronazatlan kiralya, kijelenthetem, hogy szerintem dupla, vagy akar tripla konspiracio is tortenhetett ebben az esetben.

    Az nyilvanvalo, hogy a szaudi es a tobbi arab aki beket es kooperaciot akar Izraellel felvette a kapcsolatot a Hamasz idiotaival is, mert ez igazabol csak mint pan-arab egyezmeny tud letrejonni. (Meg akkor is, ha ok is csak megjatszak a bekulekenyt.) A Hamasz-ban viszont nincsenek politikusok, csak katonak, ok nem targyalnak, meg falbol sem.
    Hogy aztan erre a tobbi arab elengedte-e a kezet a Hamasznak, vagy sem, azt nem tudhatom.
    De lathatoan Iran, es talan az orosz (bar ez utobbival kapcsolatban vannak ketelyeim) annal inkabb feltekeny egy arab-zsido kiegyezessel kapcsolatban, tehat mar honapok ota tervezgethettek ezt az akciot.

    Ugyanakkor – es itt jon a konspiracios csavar – az izraelieknek kellett errol tudniuk, talan meg a reszletes tervrol is. Nem csak azert, mert ok es az amerikaiak mindenkit lehallgatnak az egesz vilagon, hanem azert is, mert ilyen dilettans modon a Gaza-Izrael hataron nem lehet atjutni, hacsak az izraeliek nem hagyjak. Barki aki latta mi van ott a hataron tudja, hogy ez lehetelenseg. Egy kiseger atszalad a savon azonnal riado van az egesz vonalon…

    Lehet, hogy az izraeli vezetoseg nem szamitott ilyen foku barbarsagra, viszont ez meg jobban jon nekik ahhoz most, hogy a Hamasz-t beboronaljak.

    Es akkor meg ott van az USA, Izrael „tamogatoja” es „szovetsegese”.
    Mar sok erdekes dolgot lattam eletem soran, es sajat magambol kiindulva is tudom, hogy egy ember meg tud valtozni elete soran, de hogy haborura ehes fegyvergyartok csak ugy hirtelen megvaltozzanak, es beket akarjanak, erre meg nem volt pelda, es ez nekem roppant gyanus.
    Ennelfogva – erzesem szerint – akarki is van Biden helyett intezni a dolgokat, nyilvanvaloan nem gondolhatta komolyan ezt a beket Izrael es az arabok kozott es valahogy meg kellett torpedozni.

    A tobbi valoszinu kikovetkeztetheto.

  • Gyogyós : szakaggy le rólam te idióta

    A fajtársaimat gyilkolják a haverjaid te meg itt örömködsz.
    Elmész te a jó….

  • Succubus Lilith
    2023 október 9
    12:35 de.
    másik konteo:
    mivel a déli szomszédainknál is mérik a tv és egyéb média fogyasztást, kiderült, hogy már nem híranyag a hohol buli, kellett valami más amivel el lehet terelni a zeccségsugarú álmodozó pó’gár figyelmét a teljes gazdasági csődről és természetesen az egyetlen business amihez értenek is a fegyverkereskedelem és jó drágán minél szarabbat eladni hát felgyújtották ezt a vérres lepedőt is meg egyébként is a Levantén már túl sok volt a béke a szíria bombázása és az iraq-i olaj lopása a kóbor kutyákat sem érdekelte csak a szíreket és az iraq-iakat
    most a CNN nek és társainak megint van munkája bár én megint tennis t nézek utána meg CFL vagy NFL-t esetleg MLS-t hogy lássam a Toronto SC hogyan kap ki mert nyerni nem szokása

  • a már lejárt cikkhez
    Succubus Lilith
    2023 október 8
    10:23 du.

    mint az kristálytisztán láccik leírt malasztodból, hogy életedben nem készítettél industrial quotation-t
    mongyuk van Arizona alsón a sivatag mellett egy eszterga gyárad, és olyan hyperszuper esztergát tervezett a konstrukciós osztály hogy helyből fel is tud szállni, mennyiért tudod úgy piacra dobni hogy legyen rajta elegendő profit és az ugyanolyan de Shanghai külsőn gyártott kínai eszterga ne verjen ki a piacról… ugye ez nem polgáz filozófiával és gyermekmesékkel hígitva hanem élesre járatott kemény kapitalizmus {szerinted némi kommunizmussal vegyítve, hogy még cifrább legyen}

    és meg kellene élni belőle ha nem érted, akkor konzultáljál a grizi vel az mindenhez jobban ért

  • Orsós Elemér

    Succubus Lilith
    2023 október 9
    12:35 de.

    „Ennelfogva – erzesem szerint – akarki is van Biden helyett intezni a dolgokat, nyilvanvaloan nem gondolhatta komolyan ezt a beket Izrael es az arabok kozott es valahogy meg kellett torpedozni.”

    Igen és ez szerintem a reménytelen diadalu Ukrajnáról való sunyi figyelem elterelésnek is kiváló, mert már közülük az okosabbak is rájöttek, hogy végkifejlete esetleg még az anyagilag és presztizsileg ráfizetéses afganisztáni kisomfordálásnál is szégyenletesebb lehet. Mindenesetre az általuk vezérelt fősodor média hirtelen már csak harmadrendű problémaként kezeli a proxi háborút, mert még az úgynevezett nem létező migráltatással is többet foglalkoznak. A tűsarkú cipős kis beszervezett látványdiktátor meg kezdhet vakarózni -szupertitkos bunkert vagy úrnát keresni- főleg ha az EU szaporodó rebellis csatlósai is beintenek neki jogos követelőzései ellenére.

  • Succubus Lilith

    Voronyezsnek:

    „Az ősközösség elosztási viszonyai között nagyjából mindenki hozzájutott az általuk létrehozott érték ráeső hányadához.”

    Ha egyaltalan letezett oskozossegi tarsadalom.

    „A rabszolgatartó társadalomban már szinte minden értéket a rabszolga állít elő, de abszolúte csak a szükségeess részhez jut hozzá.”

    Kis tevedes. Eloszoris, attol fugg melyik okori tarsadalomrol van szo. Voltak orszagok, ahol a ‘rabszolgaknak’ csak az allami munkakat kellett elvegezniuk, amugy az ev tobbi reszeben szabad emberkent eltek eletuket.
    Romaban is joval tobb volt a szabad emberek kasztjaban, mint rabszolga.

    „”A kapitalizmusban termelőeszköz terén ú j r a minden az úré, azaz a tőkésé, míg a munkás csak egy kizsákmányoló bér-diktátum erejéig „érdekelt” a termelésben…”

    Nem ismetlem magam.

    „Nem-tudás, vagy édekelt, pl.munkáltatói mivoltod idézheti elő nálad ezt az öntelt, fölényeskedő vitastílust…”

    Minden lehetseges. Ugyanakkor valoban nevetseges, ahogy 40-60 evvel kesobb is ugyanazt a hibas, mar regen, elvben es gyakorlatban is megdolt butasagot fujjatok (te es elvtarsaid) amit meg a ‘szocialista’ borton-orszagban tanultatok fiatalon.
    Igaza volt a Bezmenovnak.

  • Succubus Lilith

    Rodeo, ez valoszinu tetszeni fog neked.

    https://www.youtube.com/watch?v=nhFhyd-iOmw

  • becsípődött a másik cikk
    CHRIS! LÉCCI!
    Bendegrúz & Succubus Lillith
    Az összes ide betolt akármijetiekre, Chris, tudom non comme il faut, de olyan lelki állapotban vagyok az ő általuk ide betolt seggségek miatt, hogy muszály ilyet írnom!
    Engedd be! Lécci.
    Grizi & Succubus
    Az egyik tevékenységem a sok közül 1984-ben IRAQ-kal tárgyalt a Magyar Külker és úgy nézett ki lehet szerződni abban amiben én büfészakos voltam {és maradtam}
    Lényeg megcsináltam a teljes tervet és a megvalósíthatósági tanulmányt {más szóval feasibility study, szakembereknek}…és a Magyar delegáció kivitte és átadta és kaptam egy telefonhívást Buenos Aires –ben mert azért nem tudtam Baghdadban lenni mert Argentínában tárgyaltam!!! A telefonhívás így szólt?
    B+ nem kellett tárgyalni, megnézték, megértették mit állítottál össze és elkérték a szerződést $50 000 000,… aláírták
    Namost próbáljátok vitatni mindezt?? Egyébként a kurva anyátokat, nem hallottam, nem olvastam!!! ÉN CSINÁLTAM!!!

    MINDEN EGYÉB SEGGSÉG AMIT TI ITT ÖSSZEHORDOTOK NEM ÉR EGY TYÚXARNYIT SEM
    nem tudom agyficamot mivel lehet gyógyítani

  • Orsóskám a dolgok (pláne a politikában) többnyire nem azok amiknek látszanak.
    Csak a magadfajta kisembereknek vetítenek mindenfélét, amiken aztán jól el vagytok mint diznyó a makkon.

  • Succubus
    Lillit.h
    &Voroezs
    < lezárt
    cikk kom
    -menthez

    És valóban, a kizsákmányolás "feltalálása" egyáltalán nem fűződik Marx/Engels értékes munkásságához, mert annak drámai történelmi múltja és hagyományai vannak. Ezek a kiszipolyozás "művészetét" gazdagítják az évezredek füstös homályában.
    Má jó 10-15000 évvel korában, mint lehetőséget ismerte fel valaki az első "éden", a Tigris és az Eufrátessz völgyében amikor felütötte a fejét a . t e r m e l ő e s z k ö z ö k . . m a g á n t u l a j d o n a . Minthogy tudvalaevő, hogy a legfontosabb termelőeszköz a föld, a földbirtok megjelenésével együtt megjelenik a más munkaerejének a kihasználása, amely hatalmat is ad az eszköz, eszközök tulajdonosának a kezébe. Olyan totális hatalmat, amely nemcsak az illető munkáját hajtja igába de, mint tulajdont sajátítja ki az egész személyiségét is.
    Ez volt a kizsákmányolás első számottevő formája, melyet aztán évezredeken követett annak középkori feudalista, majd újkori kapitalista formaváltozata, a lényegen nem változtatva.

    Az egészet RUSSEAU a nagyszerű gondolkodó így summázza:

    A BAJ AZZAL KEZDŐDÖTT, AMIKOR VALAKI LEVERTE AZ ELSŐ TELEKKARÓT.
    😀

  • Mar nagyon regen nem irtam velemenyt,
    de most, latva az ” osszeeskuves elmeleteket” ,
    es a Tv fotel ” szakertok” magyarazatat,
    nem tudok hallgatni.
    A vilag kozvelemenye- jelenleg- szimpatizal
    velunk, mert ” visszatertunk” az aldozat
    szerepere.
    Hol voltak akkor amikor a liberalis
    ” jo lelkek” vedtek a ” szegeny palesztinokat”
    akiknek mar 4- ik nemzedeke ” aldozat”-
    akiknek vezetoi a segelyt- fegyverkezesre
    es terrorra hasznaljak?
    Igen, sajnos, nehez a helyzet,de ellentetben
    masokkal, peldaul az ukran menekultekkel,
    a mieink, pl .kulfoldon tanulo egyetemi
    diakjaink- sietnek haza, fegyvert fogni.
    Igaz, nagy vitak es tuntetesek voltak
    napjainkig.
    Sokan meg mindeg nem ertik, hogy a
    Kozel-Keleten nem lehet ” liberalis
    demokracianak es ” humanus hadsereg” nek
    lenni.
    Sajnos, hogy ezert nagy arat fizetunk.
    A ” jo hirek”, hogy poltikai vitaink
    ellenere,ilyenkor emlekeztetnek/ emlekszunk
    ra, hogy NEP vagyunk,es egy a sorsunk.

  • Succubus Lilith
    2023 október 9
    12:35 de.

    Kedves Rodeo alias
    ganajtúró Scarabeus Lili
    Szép fullalatot rittyentettél,
    de ugye legbelül azért örvendezel a rongyfejűek
    mostani „katonai hadműveletnek” álcázott P O G R O M -ján?
    Nem titkolhatod, kiviláglik az ármányos gügyögéseidből.
    Te koszos kis ruszkibarát antiszemita f#r@g.

  • GEYZA sorai tagadhatalanul ramutat a problemak eredtere!!!!

    A rongyosfeju muftiknak Tehheranban a Gazzaiak eletre teljesen jeletektelen, s azokat serkentik allandoan a verontasra.

    De mit rikacsolnataok majd ha BIBI vegetvetne a Tehereni muftiknak????

    S az Obama-Biden adminsiztracio 10 evet engedett Teherannak atomfegyver keszitesere.

    BIBI 30 ezer tartalekost mozgositott. Vajon mitervenek a vegrehajtasara.

    Igen a US fleet a ketto kozott leve, de miert??????
    Talan meghiusitani BIBI celjait?????

    Amig a muftik Teharanban orjonghetnek, addig nem lehet beke a szent-foldon.

    De mi lehetne a Gazza-i megoldas?
    1948-ban kb. 40 ezer Muslim elt ottan, ma kb. 1 millio.
    Gazza Isreal terulete, de keptelen civilizalt allapotokat fenntartani, s Teharan befolyasa totalis ottan.

    Persze Israel is megtanulhatta volna mar, hogy az Aperthide nem mukodik semmi eroszakk alatal sem,nem csak del-Afrikaban.

    S egy Israel a zsidoknak, s egymasik Israel masoknak az sem mukodtetheto.

    A remeny lenne, egy Israel egyenloen barkinek is garantalt emberi joggaikal, egy kozvetlen demokracia.
    De az mibe kerulne es mennyi idot kovetelne?????

    Persze az soha nem leheto amig azt nem kezdenek.

    Javaslom bongesznetek a Torah sorait mielott barmi valaszt adnatok!

  • Brunszvik Teri;

    Az emberi gyarlosag, az onzes, bekepzeltseg es masokkihasznlasa sajnos az emberi termeszet alapveto magatartasa.

    De a ti allando es ertelmetlen ragalmaitok az ipari-kereskedelmi „kizsakmanyolas” elapjan teljesen ertelmetlenseg!

    Mert elkepzelitek valahogyan, hogy amikor a pek sut kenyeret, csupan annyiert adja el amit a pek a lisztert fizetett.

    Elmaradhatalan hogy „fel-arat” kapjon termekeert, ami megelheteset es minden mas koltsegeit szukseges fedezni, maskent ehenhalna es ki keszitene kenyeret a tomegeknek????

    A „kizsakmanyolas” tulzasat a szabadversenyges lehetosege korlatozza, ami nem letezo a tifele monopol-allam-kapitalizmusotokban!!!!!

    P.S. Azert torvenytelen a monopol-imok lete barmi demokratikus tarsadalmakban.
    De miert az egyedulli a ti totalitarian diktaturakban?????

    Vajon mi abban szamotokra oly-rmesen erthetetlen es halalosan ellenzett???????????????????

  • „Legyünk őszinték, és nevezzük ezt annak, ami: terrorizmusnak. A civilek lemészárlása otthonukban, autóikban, a buszmegállóban és az utcán, a rakéták válogatás nélküli kilövése nem katonai infrastruktúrára, a nők és gyermekek elrablása, valamint az áldozatok megcsonkított testének meggyalázása és felvonultatása ugyanaz a magatartás, mint az ISIL és az Al-Kaida. Az ilyen bűncselekmények elkövetői nem hősök vagy mártírok. Ők terroristák.” – minden ettől eltérő szöveg, félrevezetés.

  • Az i-24 Israeli TV jelenti hogy a KfAR-aZA faluban ahol a Hamas tamadott, az IDF talaltak 40 holtestekt, kozottuk kisbabkat akik lefejezve voltak.

    A gyuloleteik a vadallatokat is meghaladja, azt velnek „felszabadito-harc”-nak?

    Tagadhatalan, hogy nem elveznek biztositott es egyenklo jogokat, de a verszomjas vadallatoknak hogyan jarhatna az ??????

    LILTH-nek a mar lezart oldalon tett allitasaira.

    Cuba-t az Amerikai-Spanyol haboru szabaditotta fel onallo-nemzette.

    Mivel a Spanyol korona anyagilag (50 ezer dollar)segitette az amerikai forradalmarokat, a fiatal nemzet az u.n. kelet-Floridat ( a felsziget) es az u.n. Nyugat Floridat , ami a penn-handle es Alabama, Mississipi deli reszei a Mississipi folyoig, a Spanyol kiralysagnak nyujtotta at.

    Persze az akkori idokben sehol,senki nem tartott fenn allamigazgatasokat, csupan veltek a teruleteik fentartasinak celjaikat.
    Az erkezo telepesek fedezztek fel a teruleteket es lakossitottak be.
    Mint pl. az u.n. Luisiana terulet letet. Csupam miutan Jefferson elnok kutato csoportot kuldott ki lett a felfedezes. Persze tudtak, hogy valahol a tavolban a Csendes ocean es Japan letezett.
    Hatarok csak a feltetelezett elkepzeleseik alapjan volt velve.

  • Brunszvik Terry;

    A ti altalatok magasztalt hatalmi es egyben gazdasagi rendszer ami a leheto LEG-magasabb fokaik kizsakmamnyolta a munkasokat.

    A munkas munkajA-ARAN SEMMI lehetoseghez, sem semmi eszkozhoz nem juthatott a sjat kepessege es szorgalma alpjan, csupan az uralkodoik, a kiralyok, czarok part-titkaraitok a totalais hatalom es a totalis gazdasagi mukodesenek kporl;atlan tulajdonozasaval tartotta fenn kegyuetlen hatalmat a dolgozok felett.

    Csupan a szbad lehetoseg es a szabad termelesi versenyzes biztosithatja let-lehetosegeit, elohaladasait, tovabbi fejlodesenek ugy mmint az egesz tarsadalom elohaladasanak lehetoseget.

    Velned, hogy MARX nem kizsakmanyolta a New York Tribune-t amikor annak adomanyaibol volt kepes elni es eloszor eltartani tisztesseges modon csaladjat ??????
    Miert nem tett azt Nemetben, Franciaban, sot meg Amgliaban sem igen volt kerpes megelheteset nyerni ugyvedi kepessegivel mint ugyved ???
    Vajon miert nem???????

    S mit velnel, miert, mi okbol doglott-be a ti dicsoitett gazdasagi rendszeretek 3/4 evszazados kenyszeritett probalkozasai utan, de meg vilagszerte sem mukodott sehol.

    Egyszeruen mert mukodtethetelen volt az elkepzelsben is.

    S Oroszorszag, normalis gazdasagi korulmenyek kozott a vilaG ELSO IPAri-otarsadlam lehetne, persze nem a ti elkepzelteseitek alapjan.
    Hasonlo az eset Venzuelanak is. A vilag legnagyobb olaj-lerakat letezik ottan, de az allam-altali olaj ceg keptelen meg a termeles 1/10 is fenntartani.
    S ki fizeti annak az ostobasagnak az arat?????
    A Venezuellai dolgozo nep !!!!!!!!!

    Na azokkal a tenyekkel miert nem hencegtek, miert csupan a kudarcaitok sokasagait ismetelitek??????

    S miert egyiketek sem hajlando valaszt adni azon kerdesekre, miert csupan az elaVult, doglott eredmenyieteket ismetelitek???

    Vajon kit probalanatok azzal megnyerni ??????????

  • Succubus Lilith

    Az elozo lezart cikkhez:

    Ródeo11 2023 október 9 9:52 de.

    Tolem: “Szoval a munka erteke szerinted 251,52 kanadai dollar. Ez mindenkire vonatkozik az egesz vilagon?”

    Toled: “ha csak ennyit értettél belőle, akkor sajnállak!”

    Ejnye-bejnye. Tobb elvtarsad is valaszol, de egy sem tudja megmondani mi a munka erteke. Megis mindannyian meg vagytok gyozodve arrol, hogy a ‘tokes’ a munkaber utjan ‘zsakmanyolja’ ki a munkast. Eddig meg te voltal a legjobb; szerinted a munka erteke 251,52 dollar. Nem tudni oraber-e, de legalabb valami. De amikor megkerdem, hogy ez mindenkire vonatkozik-e, akkor szokas szerint mellebeszelsz. Vajon mi lehet az oka?

    “na, mindegy is… szerinted … hogyan keletkezik a profit”

    Ugy, hogy ha kifizettem 1000 dollart az alapanyagokert, belekalkulalom a teljes arba a munkabert ami 200 dollar, a raforditott energiat, ami 150 dollar, adokat, ami 100 dollar, javittatast, ami 100 dollar, transzportaciot, ami 200 dollar, mindezt osszeadom, es a termekemet ugy adom el, hogy az alapanyagok arara teszek 20%-ot.

    Remelem kielegito a valasz. Most rajtad a sor, aruld el mar vegre, mi a munka erteke. Ne duzzogj, se sertodj meg, csak aruld el.

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2023 október 9 11:04 de.

    “… hát felgyújtották ezt a vérres lepedőt is…”

    Ne izgulj, hamarosan jon Szerbia vs. ‘Koszovo’, aztan Kina vs. Taiwan, es talan sikerul a kozel-keleti haborut kiterjeszteni alaposan, hogy aztan mindenki beinduljon, mint 1941-ben.

    .
    Ródeo11 2023 október 9 11:37 de.

    “mongyuk van Arizona alsón a sivatag mellett egy eszterga gyárad, és olyan hyperszuper esztergát tervezett a konstrukciós osztály hogy helyből fel is tud szállni, mennyiért tudod úgy piacra dobni hogy legyen rajta elegendő profit és az ugyanolyan de Shanghai külsőn gyártott kínai eszterga ne verjen ki a piacról…”

    Na vegre, mar kezded kapizsgalni, hogy miert nem tudod megmondani mi a munka erteke. Ez ugyan csak az egyik ok, de ha meg egy kicsit gondolkozol valoszinu rajossz arra is, hogy Bendeguz kedvenc Karcsi bacsija egy hatokor volt, vagy csak benyogott valamit, mert tudtak hogy minden marhasagra van vevo. Csak elegszer kell ismetelgetni.

    .
    Orsós Elemér 2023 október 9 12:10 du.

    “Igen és ez szerintem a reménytelen diadalu Ukrajnáról való sunyi figyelem elterelésnek is kiváló, mert már közülük az okosabbak is rájöttek, hogy végkifejlete esetleg még az anyagilag és presztizsileg ráfizetéses afganisztáni kisomfordálásnál is szégyenletesebb lehet.”

    Ez is benne lehet a pakliban, bar szerintem annyira nem lehet senki sem hulye, hogy tobb mint 7 milliard dollar erteku fegyvert csak ugy veletlenul az ellensegere hagyjon. Ugye emlexel arra is, hogy a Talibant is az amerikai ‘talalta fel’, akarcsak az IS nevu csodagyerekeket? Ezek a fegyverek valahova el lettek passzolva. Azt is regota tudjuk, hogy az Ukrajnanak szant fegyverek Jordaniaba lettek kuldve. Hogy aztan onnan kik kaptak ezekbol, azt nem tudom, de asszem sajnos hamarosan ki fog derulni. De ugy nez ki valamennyit a Hamasz is kapott.

    Nagyon ugy nez ki, hogy ma mar csak szoban tamogatjak Ukrajnat a “szovetsegesei”. En viszont nem feltem Z. urat. Majd bankot nyit Ciudad de Mexico-ban, valamint vesz egy kisebb kastelyt es felberel gorillakat, nehogy o is megkapja a legjobb anyosfrizurat.

  • Sajnalom,hogy nem kozoltek az
    elozo hozzaszolasomat.
    Csak azt akartam megmutatni a
    fotel TV ” hozzaertoknek”, akik
    vitaznak a kulonbozo teoriakrol,
    hogy a vitak- es a ” szamonkeresek”
    kesobb kovetkeznek.
    A jogi reformrol szolo vita,bal es
    jobboldal kozott- szunetelnek.
    Egyuttesen harcolunk,ki mivel tud,
    fegyverrel, orvosi apolassal,onkentes
    munkaval, vadallati ” normat” vallo
    terroristak ellen,
    Jellemzo a ” kozvelemenyre” mely nyomon
    koveti az esemenyeket, hogy most-
    szimpatizal velunk.
    Ugy latszik,konnyebb – aldozatokat,es
    halott zsidokat kedvelni, mint izraelieket,
    akik hazajukert kuzdenek.
    Hiszen tegnap meg- ” foglalok” es ” telepesek”
    voltunk.
    Sajnos,sok aldozattal,egyszer vege lesz.
    Hogy honnan tudom? Remelem,tanultunk a
    tortenelembol.
    Ezt erti ifjusagunk is-pl. azok a kulfoldon
    tanulo egyetemi diakok,akik menekules
    helyett- rohannak haza Izraelbe,fegyvert
    fogni.
    Itt szeretnem megkoszonni Geyzanak-
    kiallasat- ertunk.
    De- remelem,nem haragszol ha ” kijavitalak
    – nem ” fajtarsaid”, hanem NEPED vagyunk.

  • Succubus Lilith
    2023 október 11
    6:37 de.

    mivel analfabuta maradtál a témában a soraidból kizárólag hüjeség áramlik mint a Cloaca Maxima -ból
    minden termelő egységnek saját munkaértéke van és azt sohasem seholsem lehet egy másik egységre alkalmazni a számításod egy ökörség nem így számoljuk {én ugyanis ebben dolgoztam Canada alsón évekig és sikerrel} a profitot.. de nem mondom meg neked mert Marx gazdasági törvényeit alkalmazzák mai napig és sikerrel még akkor is ha te lekaparod a falat versenyben a grizivel aki akkora hazugságáradatot ömlesztett ide be a cikk témája kapcsán hogy sem válaszra sem kritikára nem méltó, versenybe a te beszólásaiddal persze, de azért nyugoggy le még megárt neked Marx; ugye semmit sem olvastál belőle még a fedőlapot sem?

  • BENDEGUZ
    2023 október 10
    1:37 du. és innen lejebb

    Kedves Haverom, azt a 30-at 300-ra kijavítva legnagyobb részben egyetértek Veled, főleg ha azt is elismernéd, hogy nem csak Nálatok, hanem a közel-keleten is túl sok a fölösleges -leginkább kollektíve antihumánus- szarkavarás, bár az utóbbira mintha pedzegettél is volna! (Egyébbként már megint a kérdéseid a legjobbak!)

  • Succubus Lilith
    2023 október 11
    6:37 de.

    „En viszont nem feltem Z. urat. Majd bankot nyit Ciudad de Mexico-ban, valamint vesz egy kisebb kastelyt es felberel gorillakat, nehogy o is megkapja a legjobb anyosfrizurat.”

    Én sem féltem, sőt, mert józan magyar paraszti logikával és itélőképességgel azt sejtem, hogy jó helyre fog -nem önszántából- kerülni, mégpedig azért, mert a legtöbb hálószoba titkok legfőbb birtokosa!

  • Hallom az IAF jól lebombázott eddig valami 2800 palesztínok lakta jókora épületet. Köztük valamiféle „egyetemet” ahol népirtásra oktatták a rongyfejűek änyaß@szó fattyait.Jól tette !

    ” Civilizálódunk, civilizálódgatunk.Kik gyorsabban, mások meg lassabban. Így aztán nem csoda, hogy utóbbiak rálőnek az előbbiekre. Azok meg válaszképpen megsütik emezeket. ”

    /Raymound Chandler valamikor a ’40-es években /

  • Bravó Izraeli, Geyza és Bendi! Még Váriurnak is sikerült szokatlanul józan észrevételt tennie.
    A többiek tanuljanak Edintól 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=e3G-KKn6xzc

  • B. Laci kezdi végre megtalálni a régi hangját. Gratula hozzá!
    Az itt nagyon megfogyatkozott „tuggyukkik” nagyérdemű figyelmét szeretném felhívni a következő tzikkekre:

    https://nepszava.us/bartus-laszlo-igy-hagyd-cserben-embermento-baratodat/

    https://nepszava.us/a-szocialdemokrata-arnyekminiszterelnokno-emelje-fel-vegre-a-segget/

  • Mind a hozzaszolloknak;

    Sajnos a tagadhatalan valosag, hogy Isreal a mondas szerint is a „rock and the hard place kozott van”.

    Az IDF csak ma kepes teljes reakciora, amig a Hamas merenyleteit hat (6) nappal ezelott kovette el.

    S GAZZA Israel proper, az az teljes terulete.
    De 10000%-ban arab-muslim lakott terulet.
    Amiatt Israel kepetelen barmi civil-tarsadalom fenntartasara.

    A Hamas, Nustra, Hasbala, PLA es minden mas teroristak korlatlanul mukonek ottan.

    (rodeo);
    Israel nincsen , sem semmi mas nemzet semmifele BLOCKAD alatt!!!
    Soha nem unod meg hazugsagaidat???

    Iran minden problemak nelkul kepes orosz fegyverzetet juttatni az ottani teroristaikhoz.
    Persze nem torvenyes es lathato modokon teszik azt.

    Tehat rodeo ,allitasa hogy a USA fegyverket jutatt azoknak, egy masik hazugsaga.

    Minden terroristaK, VIALG MINDEN RESZEN MIND OROSZ AK-47-EKET ALKALMAZNAK.
    S hamas Gazzabol sok ezer orosz raketakat es aknavatokekkel pusztitotta Isaerli kibucokat es lakossaikat.

    A problema oka,persze hogy Iran tamogat minden terorista szervezeteket es tamadasokat.

    S kozben, New Yorkban, Californiaban sokan a PLO zaszlojaival tuntettek a terroristak tamogatasara.

    S US egyetemeken hasonloan megy a PLA tamogatasa, akik Israelt vadoljak a tamadas okaiert

    Mint mar elozoleg jelezztem Obama engedelyet nyujtott Teharannak a 10 ev utanni atom fegyver keszitesere.
    Na meg Biden is ket-nappal a Hamas tamadasa elott 6 biilo dollart nyujtott Teherannak, 6 amerikai szbadonbocsajtasaert.

    „We make sure Teheran will use the money for humanitarian purposes.” Mondotta (a fel-magyar) Tony Blinken.
    Tehat azt ti biztos elhihetitek majd?

    De mindazok dacara, az elobbi megjegyzesem lehetne, ill. lehetett volna a leheto legjobb megoldas Isreal sikerere, persze azt 1948-ban kelett volna kezdeni.

    Sajnos a tomegpusztitas ma sem a megoldas, sot soha nem fog lenni.

    Egy Israel, egyenlo jogokkal es lehetoseggel MINDENKI szamara biztositva.
    Ma az sajnos tavolabbi , mind a jelen ellensegeskedesek miatt ,mint volt 1948-ban.

    De maig sen leheto semmi mas megoldas!!!!!
    Fegyverszunetek mindeg rovidtavi megoldasok lehetosege,ill. a meszarlas rovid elhalasztasai. Semmi mas!

    Egymas tomeg-gyilkolasai nem megoldasa semminek sem, csupan a sir-asok foglalkoztatasa.

    De sajanos vannak akik semmi mast nem ohajatanak!!!!

    Ma az egyedulli logikus akedes, hajlando lenne-e Israel valtozast okozni Teheranban?????

    Biden kuldi mar a masodik US rep-anyahajot oda, velve eppen azt megelozni.

  • LILTH kerdesere;

    A munka erteke a temelt cikk aladasi, ill. eladhato ara !!!!!!!

    S mint kozolted az ertelmetlen Marxistaknak abban minden mas koltsegek fedezede szukseges, maskent a teljes bankrupci a lehetoseg.

    Persze amit a Marxistak nem, kepesek sem hajlandok figyelembe venni, hogy az tortenik is gyakrabban mint hajlandok lenenek felfogni.
    Sot az adatok alapjan, az USA-ban minden uzleti kezdemneyezesek 75%-ai tonklre mennek az elso evben.

    Sajnos elkepzleseeik a propaganak alapjan, hogy minden termelo egy rem-kover civart-szopogato verszomjas kapitalaita.

    A tagadhatalan teny pedig, hogy a kepes es szorgalmas ioparosok remenyeik alapjan probalkoznak tovabbi sikereikkel, amire befekteteseket remelnek talalni a MUTUAL fundok befeketetoik kozott, akik tobbsegben nyugdijjas dolgozok, tanitok,stb.

    Canadaiaknak mar javasoltam itten soraimban, az ottan lathato amerikai TV adok, pl. ABC’s pentek esti „Shark-tank” javaslataval.

    Ahol feltucat billiomos befektetok (ferfiak,nok, feherek, feketek, kinaiak, indiaiak, stb.) es mind a befekteteseket remelok otleteiket, remenyeiekt financirozni.

  • Javitas;
    Otleteik bemutatasaival remelnek befektetoket talalni, otleteik es remenyeik megvalositasara.

  • Hamas most kozolte a vilaggal, hogy az Internetten kozli majd az Israeli foglyok kivegzeset, minden alkalommal amint Israeli bomba robban, ugy mint volt kozolve a Boston-i es a New Zeland-i gyilkossagok.

    A tech-cegek keptelenek azt megelozni, vagy megtagadni, amint az mind tarolhatok es ismet kozolhetok a web-en.

    Israelben Hamas teljes uralma alatt el 2 millio arab-muslim lakos. S az jelenti am Israel problemajat, az eddigi politika, ill. a fegyveres megoldasok remenye sikertelenne valt mindeg.
    A verontasok csak tovabbi es tobb verontasokat biztosit!!!!

  • Geyza
    2023 október 11
    4:15 du.

    mivel elő vagyok fizetve nézem a déli szomszédunk híranyagát naponta 24 órán át! amit mutat az a borzalom maga, és nem is várható a vége, mert a felek nem tudnak megállapodni lévén, hogy nem is beszélnek egymással, minden jel arra mutat, hogy nagyon hosszú ideig el fog húzódni a borzalom, és a világ kezdi áttenni a figyelmét a hoholokról és a Mr.Z-ről az őseik főggyén az őseik főggyéért egymás ellen küzdőkre! igaz -ugyan- hogy ez a Dávid és Góliáth meg Káin és Ábel harcának egyenes folytatása és ha valami isteni intervenció nem lesz akkor sohasem lesz vége, és benne a legborzalmasabb emberek egy betüért mint Madách-nál a homo usion és a homo iusion különbségéért életüket áldozzák, pedig egy nagy tábortűz mellett süthetnék a kecskét halal vagy kosher módszerekkel és együtt dalolhatnának valami ősi és népi dallamot, ehelyett most van bombázás, rakétázás és a bomba meg a rakéta gyártók betegre keresik magukat és ez sem nem kosher sem nem halal

    én meg lesek ki a fejemből a nagy író mondá: ember embernek farkasa

  • Orsós Elemér

    SzundiMandi
    2023 október 11
    5:13 du.

    „B. Laci” régi -akkor még szelid- hangja Németh Sanyi volt, ki kellett volna egyeznie vele a csak Sanyinak testvéries riszten és akkor most nem kellene jobbnál jobb puccstippeket és Sanyit leleplező könyveket ajánlgatnia távoli fotelja kényelméből nélküle elviselhetetlenné vált régi „hazája” otthon maradt nyomorultjainak, mert a tetthelyen most Lacival és Gabival édes hármasban, egymásnak vállvetve hozhatnák hősiesen helyre Orbán országveszejtő baklövéseit! Naszóval, egy innen üzleti marakodás miatt menekülni kényszerült, aztán a vágyott jólétre idegenben szenderült fotelforradalmár mitől követendő bátor példakép? (Mellesleg Potyondi úrhölgyről is tudnék hasonlóan moralizálni mivel általad többször bizonyítottan ősmagyar kirekesztő vagyok, azonban méltányolandó, hogy legalább a nemét tisztelem, annak ellenére, hogy taron jobban tetszett a stílusa, mert úgy jobban illett hozzá, ippeg mint Gyurcsányhoz a csörgősipka!)

  • Izraeli
    2023 október 11
    10:11 de.

    Ne aggódj.
    Megjelent a hozzászólásod.
    Idönként a bitek meg a bájtok fura viselkedése miatt
    átmenetileg nem látható ez-az.

  • Succubus Lilith

    Írod, hogy lét és érdek nem szinonímái egymásnak.

    Márpedig az emberi lét szoros „tartozéka” az érdek, az érdekeltség, régiesen érdeklet, a haszon, az előny, a hátrány valakinek a java, a haszonlesés, a számítás, az önzés, stb.
    egy szinoníma szótár szerint.
    Ezek a tudatos gazdasági tevékenység nélkül, mely az emberre jellemző ténykedés nem is léteznének.

    Említed még az osztályok evolúcióját, mint melyekre kíváncsi vag y, hogy azok hogyan is vannak, ill. hogy a rabszolgatartás hogy s mint fejlődhetett a mai szintjére…
    Igaz, hogy ezt az előző cikk komment sorokban helyhiány miatt csak felvázoltam, így itt is dióhéjba kell foglalnom.
    Az első differenciálódás az emberek között az egyes javak, majd termelőeszközök személyes felhalmozása általi hatalmi ki-és fölemelkedés.
    Ezt követően az így gazdaságilag, ill. idővel kulturálisan „kiemelkedettek” képessé váltak mások munkájának, munkatermékének és egész életének a kisajátítására, azaz puszta létük sajátjukká tételére, mely valóság őket élet és halál uraivá tette ezeket. Ebben a korszakban csak a rabszolgatartó volt érdekelt a termelésben, míg a „szolga” csupán a szimpla vegetációjához szükséges létfenntartására volt ösztönözve… Ez a rendszer így, a dolgozói érdektelenség lévén meghaladva önmagát, adott utat a következő rendszernek a hűbériségnek.
    A feudalizmus tehát a rabszolgából, ill. korábbi szabadokból jobbágyot csinálva, a dolgozót látszólag szabadabbá avanzsáltatta, belőle illúzorikus földtulajdonost (valójában csak kölcsön jobbágy-birtokost) fabrikált aki, ha teljesítette cca.90%-os úrbéri kötelmeit, még el is hitte magáról, hogy szabad, holott földesura birtokát mégcsak el sem hagyhatta. Így sem jutott neki több, mint korábban az ókori rabszolgának, legföljebb az illúzió és bizalom Isten szeretetében, azaz az Ő elrendeltetésében, földtulajdon és hatalom (deres stb) általi röghözkötésben…
    A kor szava és gépesítés „objektív” hatása a föld e szegénynépét fölvezényelte a városokba, ahol ugyanaz a technikai fejlődés és a polgári vállalkozókészség, a burzsoázia létrehozta a gyárpart, ahová a faluról felszármazottak elszegődtek munkásnak, mely társadalmi jelenség viszont létrehozta a munkásosztályt.
    Ez a történelmi előlépés számukra a szabad költözködésen túl a szabad munkavállalás illúzióját is megteremtette, azt a látszatot keltve, hogy a munkás az egyetlen tulajdonát, a munkaerejét szabadon adhatja veheti az úgymond’munkaerő piacon. Mégpedig a tőkés-gyáros és a dolgozó közötti megkötött látszólag „kölcsönös” megegyezés alapján, amiről rég tudjuk, hogy az mennyire egyoldalú diktátum volt, márcsak abból kifolyólag is, hogy a munkásnak, épp’ az önmaga fenntartására elegendő bér jutott, míg a tulaj a megtermelt érték színe-javát vágta és vágja zsebre mind a mai napig, hisz a melósnak fogalma sincs a megtermelte teljes (piaci) értékről, mely . á t v e r é s t – azt hiszem Marxék már 200 éve – nem véletlen nevezték el bér-rabszolgaságnak.
    Ugyanezt a feudalizmusban még parasztvakításnak titulálták. Jah kérem: ez a történelmi evolúció.

  • Lilith

    Állítod,hogy a politikának van elsőbbsége a gazdasággal szemben…

    Azonban azt talán még te is elfogadod, hogy a politika valójában . é r d e k e k . h a r c a . a közéletben leginkább a közhatalomból való részesedésre, vagy közhatalom döntéseinek a befolyásolására való törekvés.

    A politika cselekvő szereplői fellépnek egyénileg vagy . é r d e k c s o p o r t j a i k o n . keresztül.

    Azt hiszem tagadhatatlan, hogy a . p o l i t i k á b a n . szereplő érdekek jórészt a . g a z d a s á g b a n . g e n e r á l ó d n a k , illetve azzal közvetlenül, vagy közvetve k e l e t k e z n e k . vagyis direkte, de indirekte is a . g a z d a s á g . diktál a politikának.

    Ennélfogva tekintettel, hogy a gazdaság előbb jött létre, mint egy-egy képviselt érdek, vagy ügy a politikában, vagyis maga a politika.

  • BENDEGUZ
    2023 október 12
    2:49 du.

    Azt mondta az izraeli vezetés hogy most nem fognak ezzel foglalkozni.

    Nem tűrik tovább a zsarolást.
    Kitapossák a belüket is azoknak a rongyfejű ebeknek.

    Már rikoltoznak hogy ma el fog fogyni a gázolaj a kórházak áramfejlesztöiből és ISZTENKÉM (vagy Allah? mindegy) HÁT MILESZ A SZEGÉNY BETEGEKKEL ?

    Hát semmi. Ráfaragtak. Ez van.

    Kiderült hogy Izrael nélkül sz@rni hűgyni sem tudnak Gázában.
    Izrael tartottá őket „lélegeztetőgépen” hálából átjártak / járnak gyilkolni meg csecsemőket lefejezni.

    Megmondta Izrael :

    AKKOR LESZ ÉTEL, VÍZ MEG ÁRAM ÉS GÁZOLAJ HA AZ ELHURCOLTAK VISSZATÉRNEK !!!!!!!!!!!!!!

    Addig ne reméljenek semmit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    De addig is a földel teszik egyenlővé a terrorista-fészek városukat.

    EZT JÓL ELBAßTÁK azok a hülye vérgőzős agyú balfékek.

    Megint könyörögniük kell majd a gyűlölt Nyugatnak hogy adjanak pénzt az újjáépítésre, csakhogy Nyugaton még filmek cselekményeiben sem halhat meg egy kisgyerek, nemhogy párszáz.
    Ráadásul lefejezéssel meg eleven való elégetéssel.
    Tehát nem hinném hogy túlontúl nagy lelkesedéssel osztogatnák a jövöben a Dollárt meg az Eurókat.

    Dehát…arrafelé kevés az eső, jól ellesznek majd valami sátrak alatt.

    Mondok példát a kisgyermekek mentésére, hosszú lesz.
    A Vietnámi háborúban egy katonai szállítógéppel egy egész óvodát meg bölcsődét akart az USA kimenteni a Vietkong elől.
    A gép meg leesett.Szerencsére csak egy két áldozat volt, a pilóták ügyességén múlt hogy nem történ nagyobb tragédia.
    Persze ráfogták a Vietkongra hogy rálőttek a gépre azok meg kikérték maguknak.
    Lehetővé tették hogy az USA Légügyi Hivatala akadályozás nélkül összeszedje a gépet és széthullott darabjait és elszállíthassák további vizsgálatokra.Ki is derült jó pár hónap után a műszaki probléma ami majdnem a gép és utasainak a vesztét okozta.

    És azért a Vietnami-USA háború nem néhány vérszívó ronyfejű idióta hétvégi szórakozása volt….és mégis volt emberség a felek között !!

  • Voronyezs
    2023 október 13
    4:14 de.

    sokan vannak akik semmit sem értenek abból amiben élnek, de kitalálnak fixa ídeákat arról, hogy miért a kanyar a hibás amikor teljes sebességgel a falba csapódnak és nem ők maguk akik vagy van jogsija vagy nincs de vezeti az akármit addig amíg az akárhová becsapódik és értékének töredékévé amit még el lehet adni de gőzhajtású rongybicikliként hanem lukas zokniként és az elég nagy különbség amikor belekukucskál a zsebébe és csilingel a krajcár!

    Lillith nincs ezzel egyedül de ő is kitartó mint a grizi ketten összesen a Marx kötetekből semmit sem láttak, mert egyikük sem készített soha semmi olyat amit a grizi emleget az ABC usa tevecstornán nagyon szellemes kopasz úr {Kevin O’Leary, rajta kívül mindenki más esedékes ő ebben Marx} vezetésévével akinek más önálló műsora is van és sokakkal szemben a talajon jár és ők a SHARK TANK azaz cápa akvárium {itt arra gondolj amikor Böbe baba kap egy gömbölyű üveget vízzel és némi algával és 3 aranyhallal és ebbe képzeld bele a nagy fehér tigriscápát… tréfás műsor, teljesen Marx tanainak alkalmazása mókával és zokogással mint a való élet… behoznak business plan-t és a cápák megcsócsálják miután megnézték, megkóstolták megszagolták és vagy vesznek részvényt benne vagy nem {ez a gazdálkoggy okosan usa változata}

    a véres eseményekről grizi mond mindenfélét már az MSNBC is mást mond mint a grizi de ő mindig le van maradva egy pár brosurával és a tace pao kat sem olvassa a 12 dioptriájával

    a Levantén csúnya dolgok történnek és azokat is a profit mozgattya most hogy a hoholok lejárt lemez és leírják nullszaldóra a tőzsdén másik beruházás kezdődött mindenkinek igaza van azaz senkinek sem, mert akik babazsúr helyett pofozkodnak az illetlenség és már az oviban is azzal büntették, hogy egyik sem kapott vajas kenyeret uzsonnára

    most is az lesz az!; egyebeket meg majd a térdig érő passzát szél és a történelem vihara temeti maga alá… de megint van 24 órás váltott speakerekkel tartott tv rablómese mert a hoholok is meg a trump is unalmassá kezdett válni és még az lehetséges hogy ottmarad a Kongjesszus elnök azaz Speaker nélkül, de még lehet kapni tripledouble-t a McDonalds ban meg Budweiser-t és addig amig ezek vannak nem lesz forradalom

  • OK VORONYEZS, A marxista tanokat ketsegtelenul bemagoltad, tehat annak alapjan lennel jo bevallani, hogy ha az a te velemnyed es meglatasaid alapjan megfeleloen mukodtethetonek velted, hat miert, mi mokbol doglott be?
    Illetve, hogy soha, sehol nem mukodott az allitott es altalad felsorolt celok es elvek alapjan. Vajon miert nem? Mit mondanal azon?

    Hiszen senki nemm tett semmit ellene, csupan a sajat sikerein, valojaban a totalis sikertelensegen doglott be mert meg az elkepzelesben sem mutakozott mukodtethetonek.

    Hiszen hogyan lehetett volna sikeres, amikor a dolgozoknak nem volt erdeke az allam-monopol-kapitalizmusban.
    Jovedlem, ill. amit ti csak „profit”-nak vagytok klepesek titulalni, de erdel hianyaban miert is letezhetne barmi celja a dolgozoknak?
    A kenyszerites, az eroszak az nem motivacio!!!!!!!!

  • Marina Avsianikova, az orosz TV reporter akinek menekulnie kelett Moszkvabol az Ukrajnai haboru elleni velemnye miatt, ma a Parizsi lakasban megmergezve lett. Jelentette a Parizsi procecutor’s hivatala.

    Putin bizonyara tapsol, hogy egy rovid idore a Gazzai esemenyek elterelik a figyelmet az Ukrajnai haborujarol.

  • Succubus Lilit
    előző lezárt c.
    8.11:30-as kom.

    Szellemes a megjegyzésed amikor asszondod, hogy én
    „belzebubi mélységekbe emelkedtem” 😀
    hogy tudniillik azért, mert elhittem neked azt, hogy egyes kapitalisták – ismerőseid – szerinted magukévá tették a Marxizmust, ti.szerinted kommunistává lettek (v. már azok is voltak?)…

    Márpedig ismétlem, aki kommunista – nemcsak annak vallja magát – annak legalább alapjaiban ismernie kell a – Engels szerint – a tudományos szocializmust, ergo az általad említett „kommunista tőkéseknek” ezt a szintet el kellett elérniük, amit ott jobban is kifejtek. S bár kissé szarkasztikus hangsúllyal, de meg is állapítom, hogy ha ezek az úr/elvtársaid már jobban ismerik történelmi materializmus várható folyományait, azaz jobban látják az egyszer majd szükségszerűen bekövetkező társadalmi változások hogyanját, mint az erre ma még kevésbé művelt, de helyzetüknél fogva elhivatottak ezt tudnák.

    Ehhez tegyük hozzá, hogy a történelem malmai lassan, de biztosan őrölnek s mind-több törvény-és szükségszerűséget állítanak elő a jövő számára… Ha csupán azt vesszük, hogy két-háromszáz éve mennyi volt a munkaidő, a munkabér a 0-hoz közelített, munkavédelem nem volt és a munkaidő a 10-15 órát súrolta. A két fél a bérrabszolgák és a tőkések képviselői (ma már) ha nincs strike, időközönként tárgyalásos kontaktusban érintkeznek egymással, a hosszú harc alatt rengeteget fejlődött a világ. Egyszóval a társadalmi evolúció abba az irányba halad, ahol majd – egyszer majd majd – a kapitalizmus eléri a legfelső fokát, ahol gyökeres gazdaságpolitikai változásokban kulminál majd…

    Annyi mindenesetre nagy dolog részedről, hogy ugyane’ kommentedben a munkásosztályt már rabszolgaként jelzed…

    Ergo bocsáss meg, de némi Marxizmus valamelyest már benned is megfoganhatott, mint a vita tárgyát képező filantróp „tőkés-kommunista” urakban… No’csak nem? Te is, nevedhez méltón lesüllyedtél az általad belzebubi szintnek ítélt Styx folyó hullámterébe…? 😀

    Halleluja!

  • מירים,
    A sok süket dumát nem esszük.Túl sok az áldozatunk ahhoz,hogy méltatlanokkal beszélgessünk a háborúnkról.עם ישראל חי.Ez a lényeg!

  • Pontosítás Vor.
    okt.13.6:51-es
    ut.bekezdéshez:

    „Tekintettel, hogy a gazdaság előbb jött létre, mint egy-egy képviselt érdek, vagy ügy a politikában, vagyis maga a politika.”

    Kiegészül:

    ” . .a gazdaság . i d ő b e n . előbb jött, j ö n . létre mint…”

    Majd így folytatódik:

    „…vagyis maga a politika…”mint közös cselekvés m á r . e l e v e .és. o b j e k t í v e .is. csak . m á s o d l a g o s . lehet a gazdaság folyamatos . é r d e k i m p u l z u s a i . közepette, mely kvantum löketek, mint hormonok az élő szervezetet, úgy ostromolják az emberi társadalom minden szegletét a termeléstől, egészen a magánéletig.

    A gazdasági hatás alól tehát még a privát szféra sem vonhatja ki magát, hisz mint a termelésben – értékteremtésben – résztvevők nagy része, a dolgozók szerződéses viszonyban, azaz gyakorlatilag visszavonhatatlan, érdekfüggő kapcsolat köti őket a nagybetűs gazdasághoz még akkor is, ha ez a kapcsolat „a két fél” között a legtöbb esetben antagonisztikus ellentmondásban áll egymással, ahol a dolgozónak nem is létezhet más választása feltéve persze, ha élni akar…

    A politikai érdek impulzusok minősége tehát lehet tulajdonosi, ennélfogva rendszer-elfogult, vagy dolgozói, vagyis a politikára befolyás nélküli,ill. becsapottan sodródó tömeghatású, valamint egyéni érdekű és apolitikus „érdeket közvetítő” hatású, kaotikus attitűdű.

  • Geyza
    2023 október 12
    8:01 du.

    Pempő
    aszongya izrael a paleszt1noknak hogy haggyák el 6 órán belül mindannyian gázát! ha mindenki elmegy akkor minek mennek oda és kit akarnak elfogni az üres romokban?
    hogy nem lehet mert nincs hová az nem érdekli őket
    de mennyenek, mert valamelyik seggfej kitalálta hogy ezzel is lehet polkorrekt izéket csinálni bár eredménye semmi közben északon és délen az ellenség gyülexik és nagy csetepaté lesz

    ennek mi az értelme, és mi lesz az eredmény?

  • Geyza
    2023 október 13
    10:52 de.
    &B.grizi {összes}
    szóval a borzalom fokozódik, Mr Blinken meg repked és eddig még semmi eredménye, CNN-en mondta katonai szakértő, hogy a hammamamás is meg az ellenfelei is usa gyártmányu fegyverekkel harcolnak egymás ellen, és eddig csak halottak és sebesültek vannak és rengeteg hajléktalan akik viszik ami hátukon elfér valahová amit még senki sem tud a Merkabák már felsorakoztak megígérték hogy lesz következő fázis, sem a közeli sem a légi felvételeken nem látható egyetlen ép épület sem, és másik katonai szakértő azt is elmondta, hogy egyelőre nem látszik a vége és nem tudni ki fog győzni, (szvsz a halál már viszi a pálmát) Netán Yahoo kiszerint most azután levegőben, vizen és a talajon egyszerre de valaki szólhatott neki hogy fogja a rossz időre és halassza el MSNBC & Fox News élő riportot közvetített a százezres newyorki tüntetésről és az összes kollégium halgatói is felvonultak és a mainstream media-val ellentétes véleményük van, ugyanez látható € szerte és a politikusok értetlenül nézik a hatalmas tömegeket amelyek palesztin zászlókkal és mindenféle tace-paok-kal vonulnak és amit a riporternek mondtak az nem tűr nyomdafestéket, másképpen látják, mint te és a grizi, én meg nézek ki a fejemből és nem értem

    milyen lesz a vége ha lesz vége?

  • Succubus Lilith

    Orsós Elemér 2023 október 9 12:10 du.

    “Igen és ez szerintem a reménytelen diadalu Ukrajnáról való sunyi figyelem elterelésnek is kiváló…”

    Az alabbi cikk errol szol.

    https://sonar21.com/russia-closing-the-noose-on-ukrainian-troops/

    .
    Geyza 2023 október 10 10:53 de.

    “… de ugye legbelül azért örvendezel a rongyfejűek mostani „katonai hadműveletnek” álcázott P O G R O M -ján?”

    Surgosen keress fel egy pszihiatert!

    .
    BENDEGUZ

    “ Persze Israel is megtanulhatta volna mar, hogy az Aperthide nem mukodik semmi eroszakk alatal sem,nem csak del-Afrikaban. ”

    Te tenyleg ennyire hulye vagy, vagy csak jatszod?

    .
    Ródeo11 2023 október 11 10:21 de.

    “minden termelő egységnek saját munkaértéke van…”

    Na vegre, csak kinyogted. Tehat a munka erteket nem lehet megallapitani egyetemesen, egyreszt azert mert ahany allas, ahany gyar, vagy uzem, annyi fele fizetest kapnak az emberek.

    .
    Orsós Elemér 2023 október 11 11:42 de.

    “ Én sem féltem, … azért, mert a legtöbb hálószoba titkok legfőbb birtokosa! ”

    Igen, de ahogy a forradalmak felfaljak a sajat gyermekeiket, pont azert, mert azok tul sokat tudnak, ez a felfalas mas esetekben is elofordul, meg a maffianal is. 😊

  • Succubus Lilith

    Voronyezs 2023 október 13 4:14 de.

    “Említed még az osztályok evolúcióját…”

    Ezt elkovettem volna? 😊 Akkor elnezest kell kerjek, mert szerintem az eddigi (ismert) tarsadalmakban mindig csak ket “osztaly” letezett, az urake, es a rabszolgake. Meg tkp. a rabszolgahajcsar (rendor, katona) is rabszolga csak valamivel tobb koncot adnak neki, es amitol legjobban retteg (a munkatol) nem kell neki csinalnia.

    Nekem az a gyanum, hogy az egesz azzal kezdodott, hogy kulonfele emberi torzsek osszevesztek a teruleten, aztan eleinte csak irtottak egymast, majd kesobb rajottek, hogy nem muszaj mindet leolni, foleg hogy kozuluk is sokan meghaltak a harcokban, es kellett nekik a ferfi munkaskez.
    Azota az egyetlen ‘evolucio’ a duma, amit te is emlitesz parasztvakitas neven.

    Voronyezs 2023 október 13 6:51 de.

    “Állítod,hogy a politikának van elsőbbsége a gazdasággal szemben…”

    Ez mar par napja volt, most el voltam foglalva savanyukaposzta keszitessel, de asszem en valami masra mondtam azt, hogy az inkabb politika.

    .
    Voronyezs 2023 október 13 1:40 du.

    “… mert elhittem neked azt, hogy egyes kapitalisták – ismerőseid – szerinted magukévá tették a Marxizmust, ti.szerinted kommunistává lettek (v. már azok is voltak?)…”

    Furcsa. Pedig egesz ertelmesnek tunsz az irasaidbol. Hogyan nem lehet megerteni, hogy “kapitalistak” nem kommunistak, csak egyszeruen jatszak azt. Bizonyitani persze nem tudom, es lehet tevedek is, de szerintem a marxizmust, ami igazabol engelsizmus is a ‘kapitalistak’ altal lett letrehozva.

    Mar korabban is emlitettem, hogy a rabszolga mindig is rabszolga volt, attol fuggetlenul, hogy minek hivtak az urak az uj rendszeruket.

    .
    gyuri10 2023 október 13 3:33 du.

    “Túl sok az áldozatunk …”

    Sajnalom a borzalmas tortenteket.

    Ha valoban igaz, hogy a halottak forognak a sirjaikban, akkor Abraham atyank mar regota foroghat, ahogy latja az utodait egymast irtani masok erdekeik miatt. Ebben a mai napig – az angol, francia es amerikai mellett – elsosorban az arabokat hibaztatom. Sajnos tul konnyen lehet oket proxynak hasznalni.

    https://www.youtube.com/watch?v=Zql7Yotajsk

  • Auróra Borealis

    Voronyesz
    10.13.6:51

    De még mennyire, hogy a gazdaságnak van primátusa a politika előtt. Csakhogy a gazdaság, a tőkés cég(ek) ezt az előnyt inkább a háttérből – látszólag indirekte – gyakorolja, ill. irányítja a magántulajdonon alapuló jogrendszer nyújtotta történelmi prioritását is kihasználva**.

    Megfigyelhető, hogy pl. munkáltató és munkavállaló közötti vitákban a munkáltató gazdasági érdekére hivatkozva a perekben legtöbbször a munkáltató élvez előnyt , ill. nyer azt „figyelembe véve”, arra hivatkozva, hogy egy vállalat már a maga fizikai méreténél fogva is „nagyobb társadalmi szegmenst” képvisel, mint a magányos munkavállaló fel-vagy alperes Don Quiote…

    Nem is beszélve arról, hogy a tőke anyagi erejénél fogva, a m ő b a . m ó d j á n . a politikai élet minden kis szegletébe betüremkedve zabálja fel az ellenérdeket illetve, az azt képviselő ellenvéleményt s ha kell, személyt is.

    Tehát a politikával szemben maga a tőkésgazdaságon alapuló jogrend is a gazdaság primátusára helyezi a hangsúlyt, hisz annak fenntartásában, konzerválásában érdekelt. Nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ellenérdekű politikai csoport(ok) ragadja magához az irányítás jogarát, a hatalmat… Amikor ennek mégis fennáll a veszélye, ilyenkor lép be a puccs, látszólag a politika látszat prioritásaként a diktatúra esélyével, mint arra pl Chilében*, a Fülöp-szigeteken, v.Kubában, stb.stb.stb. sor is került…
    Holott ez már nem is politika, hanem közönséges katonai erőszak
    `

    ´

    * Pl.az US.ITT.multi’beavatkozása Chile választott rendszerébe.
    ** Az I.VH. kitörésében is primátusa elsősorban a cs.és kir. udvari szállítóknak, illetve az általuk feltöltött állami arzenálnak és kelléklerakatoknak volt. Ferencz Jóska imája az emlékcsészéken és könyvjelzőkön márcsak politikaként, tehát okozatként értékelhető.

  • L E F E J E Z T É K……a kisbabákat.

    IZLEGESSÉTEK A SZÓT ROHADT HAMÁSZ S@GGNYLÓ DISZNÓK !!!!!!

  • BENDEGÚZ
    .13.12:58

    OK BENDEGÚZ, nem bemagoltam, hanem magamévá tettem, minthogy addig a történelmi igazság minden(-1) termelési módban ugyanazt, az EMBER EMBERNEK FARKASA módszert produkálta, amely matematikailag is kifejezhető a kizsákmányolási, de a profitráta formájában is.

    Az általad gyakran emlegetett sikertelenség, az autoriter, önkényes, de nem – a te szavaiddal – a „Marxi tanok” következetes figyelembevételével történt. Ha például azt mondom, történelmileg nem volt időszerű, akkor te szubjektíve, indulatból tapsolsz, hogy na ugye…
    Pedig a Marxi tanok nem arról szólnak, hogy egy világégés (I.VH) kellene egy történelmi ugrás meglépéséhez, ahogyan az történt Oroszban, Bajorban, Magyarban stb, hanem a TŐKÉS termelésimód fejlődésének az a LEGFEJLETTEBB SZAKASZÁN, amikor a társadalmi körülmények megértek, a társadalom alkalmassá válik arra.
    A történelem nem kívánsághangverseny vagy romantikus kalandregény, ahol a főhős(ök) hitüktől áthatva alkotják meg gyurmából akaratuk várát, mert az előbb, v.utóbb, de kétes stabilitást ad minden álmodozó építésznek.

    Marx nem jósolt, nem dolgozta ki receptjét a soronkövetkező rendszernek. Ő csak a volt és meglévő szisztémákat elemezte bőven, de alaposan és következetesen a magántulajdonhoz köthető termelésmódokra koncentrálva, főleg a kapitalizmust analizálva… A kommunizmust nem nevezte meg, legalább is nem elemezte, vagy részletezte… Ergo rajta nem kérhetők számon a később elkövetett szubjektív hibák és bűnök…

    Legnagyobb hangsúlyt mindig is az időszerűségre helyezte nem favorizálta a kalandor, utópisztikus forradalmiságot. Pl. a Párizsi Kommünt sem tartotta forradalomnak, csak egy város hősi, polgári(!) demokratikus felkelésének.

    A szentpétervári felkelést pedig, minthogy . é r e t l e n . társadalmi körülmények közt tört ki sem tarthatta volna Marxista forradalomnak. Arról már nem is szólva, hogy a személyi kultuszra hajlamos későbbi vezetőit biztosan elítélte volna, hisz a személyi kultusz, a vezér hamis elve különösen idegen a tudományos szocializmustól, annak részletező és kutató, vagyis a Marxi, Engelsi tudományosságától.

    A Marxizmus egyes tételei a gyakorlatban kipróbálva nem lettek. Valami ráerőltetett és ráfogott, így nem hiteles kísérleteit illetően csak a történelem normális menetének a Marxi elvtől eltérő, sorrendi megerőszakolásáról beszélhetünk. Épp ezért a kísérletek már eleve magukban hordozták a bukás kockázatát annak ellenére is, hogy sok szociális, kulturális és tudományos eredményt is hagytak az utókorra.

  • Rodeo:

    Lfejezni lefejezték lefejezték LEFEJEZTÉK
    Lefejezték LE FEJEZTÉK lefejezték

    ízlelgesd a szót.
    Te büdösnáci.

  • Úgy veszem észre a hírekből,
    hogy most már nemcsak a Moszkva-Teherán „tengely”
    ügyködik Izrael elpusztításán, hanem a Peking-Teherán is.

    Ezek miatt a mocskos diktatúrák miatt van ma bizonytalanság
    az egész Globuszon. A ruszkik máris megpróbáltak politikai hasznot szerezni a rohadt háborújukhoz az izraeli tragédiából.

    Csak mélyen pofára estek. Kiderült hogy a hazudozásaikban felemlegetett, Hamászos gengszterek által használt fegyverek
    nemigen származhattak Ukrajnából, mert amint az azokról készült (IDF által közölt) fotókról megállapítható, azoknak egy részét csak a ruszkik használják Ukrajnában, az ukránok viszont egyikféle fajtát sem.

  • Succubus Lilith
    2023 október 15
    4:33 de.
    a mellékelt vídeó valakinek az izzadmányos álma?
    a képek és az aláírás ellentmondanak egymásnak,
    a szöveg rablómese gyermekeknek akik még „ilyet” nem láttak.
    a nemzetközi helyzet sem olyan mint aminek alapján mindezt bárki meg merte volna tenni!!!
    azután az megjegyzésed, „polgaz és gaz” benned összekeveredik, és ahogy a te ökörségedet lelepleztem az nem jelenti azt hogy bármit felfedeztél, ellenkezőleg: maradtál a szokásos szófacsaró ismeretek teljes hiányában!

    geyza, pempő! a CNN, MSNBC, Foxnews azt a hírt volt kénytelen közölni, hogy a gyermeklefejezések és hasonló álhírek polkorrekt media harcmodor voltak ez elterjedt a cáfolat nem ez a szokás, azaz semmi sem igaz, és most nagyon nagy hallgatás van, a sok pléh bárka a partoknál már a sirályokat sem riasztja azok is csak pottyantanak rájuk és megy a hatalmas szájtépés de nem sikerült megbontani a pont miattuk létrejött arab egységet, ha be is koszolod emiatt az izzadt alsónemüdet, akkor sem!

    az „ügy”-nek nincs vége, egyelőre análizélik hogy kinek milyen esélyei vannak, és a madárijesztő bádogok hiába sorakoznak a vizen és a porban aMerkaba csúzlival ki lett lőve már az első napon és ott röhögtek a győzhetetlen armadán, csak egy kis kérdéske: miért vannak ennyire baszarva néhány strandpapucsos rongyfejütől?

  • Succubus Lilith

    A cikk kb 1/3-anal van a lenyeg. A BLM „palesztinaval all”. Mindehhez az egyik arab terrorista kepet tettek be a kepbe, aki paraglider-rel szallt be Izraelbe civileket gyilkolaszni.
    Mentsegukre legyen szolva, hogy kommunistak, tehat mar eleve nem eppen a legelesebb kesek a fiokban, es raadasul meg amerikaiak is, akik azt sem tudjak, hogy nem letezik olyan, hogy ‘Palestine’ es valoszinu Izraelt is Csendes Oceanban keresnek a terkepen.

    https://nypost.com/2023/10/10/blm-chicago-under-fire-for-pro-palestine-post-featuring-paragliding-terrorist/

  • Succubus Lilith

    Rodeo, koszi a vallomasodat, miszerint halvany gozod sincs arrol amirol beszelsz.

  • Geyza
    2023 október 15
    10:34 de.
    persze te ott voltál és a két kancsal szemed előtt csinálták? vagy tévedek és valami legújabb grimmtestvérek meséiből?

  • Succubus Lilith
    2023 október 15
    1:33 du.

    én nem szoktam bevallani, soha… de ha te gyógyszer helyett a fehér port szippantottad az nem az én hibám

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    `
    Lilith
    15.4:29
    /Rodeo
    Vorony.

    Folyvást és makacsul állítod, hogy:

    ” a munka értékét nem lehet megállapítani egyetemesen „.

    Pedig, amióta az átlagszámítás már évezredek ezelőtt bekerült a

    matematika eszköztárába, azóta beszélünk a számhasonlítás

    módszeréről, azaz a valóság számszerű megfigyeléséről,

    elemzéséről és modellezéséről, vagyis a statisztikáról, később

    önálló tudományról, amely a matematika segítségével igenis

    képes a gyakorlatban előforduló – esetleg más-és más nemű,

    minőségű – kf. adatok „közös nevezőre” hozására is, az egyes

    alkotók értékének megváltoztatása nélkül.

    Ilyen közös nevező lehet az egy gazdaságon, cégen, avagy egy

    egész nemzetgazdaságon belül különböző értékalkotó munkát végző

    személyek különböző teljesítményét egybevető számítások sora is

    különféle „e g y e t e m e s í t ő” statisztikai módszerrel.

    A dogozó biológiai élete különféle, egymástól nagyjából eltérő

    alapigény, létfeltétel – mely földrajzilag is lehet változó

    – pl.súlyozott átlagolással,stb. mégis egybehozható közös adat.

    Így az önfenntartás alapfeltételei is változó nagyságú alap

    létszükséglet megtestesítői munkahelyenként, cégenként, vagy

    iparáganként és vidékenként is…

    Ugyanakkor a statisztikai matematika ezekből megbízhatóan

    egységes adatokat, közös mutatókat, pl.azonos létszükségletből

    fakadó önfenntartási, fogyasztási alapigényeket képes súlyozva

    kimutatni,amely igenis alkalmas adott egy”munkaegységre eső”

    munkaérték közös,a munkaerő ún.szükséges(!)elemét kimutatni. Ez

    magyarra fordítva a bér saját létfeltétele, a minimális

    munkaérték elem, mely összeg fölött már az ún. hozzáadott

    érték helyezkedik el, ami viszont már magában foglalja a tőkés

    meghatározott beruházási, adózási és egyéb költségeit is

    statisztikailag egy munkaegységre, esetleg/vagy munkadarabra

    lebontva, mint az egyes munka nettó értéke – egyelőre a profit

    nélkül kiszámolva…

    Egyetemes üdvözlettel 🙂
    „tisztelthölgyeimésuraim”

  • SchumackerLady

    T. „thu” !

    Igen:

    1./szükséges munka + …(a dolgozó létfenntartásához szükséges)
    2./hozzáadott munka …(az 1./ fölött végzett munka)
    ____________________
    = a munka értéke

  • Geyza
    2023 október 15
    10:54 de.

    Hozzászólnék fenti dátummal jelzett hozzászólásomhoz.

    A hozzászólásom UTÁN pár órával megtaláltam a Youtubén az Izraeli Védelmi Erők (IDF) által felrakott kb. négy órás sajtótájékoztatót, ahol bemutatták az arab bűnözők által
    használt fegyverek jelentős részét. (Csak amennyi elfért egy hombárban, kiteregetve a földön.)

    Hát kérem. Volt ott minden.
    Láttam az ötvenes évekből származó Brit STEN géppisztolynak valamiféle modernizált változatát. Kínai AK gépkarabélyokat.
    Ruszki hatvanas évek beli páncéltörő vállról indítható rakétákat, melyeket már csak talán É-korea használ.
    Voltak ott valamiféle vizeskannákból házilag drehált aknák is, vagy mi a jó bánatok voltak azok a feketére festett szarságok.
    De a legmeglepőbb pár MAGYAR gyártmányú AMD-65 gépkarabély volt, olyan ami nekem is volt még a Néphadseregben.
    Ezeket a dolgok szinte bizonyos hogy Afganisztánból vagy valami más elmaradt helyről származnak.

    Mellékesen írom még:
    Maga IZRAEL is adott AK-47 eseket a Palesztin Hatóság újonnan felállítandó rendőrségének, mikor Palesztina az állami megvalósulás kapujába érkezett.
    (Valamikor a nyolcvanas években.)
    Csak aztán a rongyfejűek tettek róla hogy ez ne történjen meg…utóbb ezekkel a fegyverekkel rálőttek az izraeliekre…cserébe azok meg jól megsütötték őket.

    „Civilizálódunk, civilizálódgatunk.Kik gyorsabban, mások meg lassabban. Ezért aztán utóbbiak rálőnek az előbbiekre.
    Azok meg válaszképpen megsütik emezeket.”

    /Raymound Chandler, valamikor a nyegyvenes években/

  • Még a fennti írásomhoz:

    Azt elfelejtettem mondani, hogy a hatvanas évek-beli ruszki vállról indítható páncéltörő rakétákat azért nem használják már.
    mert a robbanó anyagoknak pár év után lejár a szavatosságuk és felhasználás során veszélyessé válhatnak.Momentán megölhetik a kezelőjüket..vagy akár öngyulladás is bekövetkezhet.
    ezért le kell őket selejtezni nemhogy pár évtized, de pár év után és meg kell semmisíteni. Dehát…amint mondani szokás :
    „Falura jó lesz az még..”

    Ha valaki figyelmesen megnéz egy lőszert, az alján vagy oldalán megtalálhatja a gyártási dátumot,vagy annak valamiféle kódját…olyanok azok mint a babkonzervek: ha jelentősen túllépik a lejáratot, felpruccanhatnak, trutymóval beterítve mindent.

  • Ródeo11
    2023 október 15
    1:57 du.

    Hm…Hmmm…Azt hallom mindenfelől hogy a Világ műveltebbik felében mostanság lekussoltatják azokat akik a HAMÁSZ mellett agitálnak vagy tüncikéznek.

    Itt meg ez a mocsokváry szájat nyithat, mégha csak virtuálisan is.

  • Itt van, hogy az Irán és Ruszki-bérenc Rodeo és kamerádjai hogyan szoktak hazudozni a NET-en.
    Továbbá az is itt van, miképpen lehet őket lebuktatni, csak sajnos sokkal könnyebb felnyomni egy „fake-news” t mint utána járni a valóságnak. Ezek a net-csibészek olyan irdatlan mennyiségben öntik a hazugságaikat, hogy egy élet is kevés lenne felderíteni bennük az igazságot.
    Nomeg például Mari néni Szabolcsban, aki épp hogy meg tudja nézni a Facebukkot, nem tud sehogyse utána járni ezeknek .

    https://www.lakmusz.hu/legicsapas-helyett-fociunnep-algeriaban-ez-a-felvetel-nem-egy-izraeli-varosban-keszult-a-hamasz-tamadasa-kozben/?lang=hu

  • Geyza
    2023 október 16
    5:02 de.
    Pempő már kérdeztem de mellébeszélsz, miért van a világ leherősebb és legjobban kiképzett hadserege a zsidóké megtámogatva Moszad és még számtalan kémszervezet folyamatos adataival valamint van nekik vaskupolájuk {úgy tűnik perforálva van mint a vakbél?} hogy teljesen hisztérikusan ájvékolnak és már berendelték a tartalékokat is 300000 szerencsétlent akiknek az uccsó kóser falatot sem engedték lenyelni, szóval mi ez Hannibal ante portas
    jajveszékelés, megdobták a netán yahoo -t egy papuccsal?

  • VORONYEZS;

    Akar hogyan is probalnad csurni-csavarni Marx vagy Engels elkepzeleseit, mert valoban mind az semmi mmas nem volt,de a tagadhatalan valosag nem valtozott, s nem valtoztathato!!!!

    De kerdesem hogy mifele „tarsadalmi, gazdasagi es tudpomanyos elonyoket hagyott az utokornak”????

    Inkabb mondhatnank hogy sulyos fugyelemzteteseket nyujtott az utokornak vedeni az emberi-jogokat, lehetosegeket, persze egesz tarasdalamak, sot az egesz emberiseg szamara is.

  • Geyza
    2023 október 16
    5:02 de.
    tudod Pempő {dehogy tudod} mutattya a déli szomszédom összes általam látható tv csatornája az érzékenyítést valaki kómában fexik kórházban Tel Aviv-ban orvosok körötte és nézik de a görbék a képernyőn mutattyák még él! és utána mutatnak másik képet a kómában lévőhöz hasonló ürge 6 gyermekével feleséggel -kutya nincs- derüs napfényes ház előtt és hogy megvédte őket..
    azután mutattya és interjút készít az egyikkel izraeli katonák daliás fiatalemberek életre és boldogságra teremtve és most a netán yahoo vállonveregeti és teljesen bozótharcosnak öltözve néz és láccik rajta nem tuggya miért is van ott, mert rá a hullazsák vár nem a szép lányok vagy szép fiúk és a jó kóser pulykasült kóser borral…

    kinek és miért jó mindez?

    megtámadták őket? kiket és miért? rengeteg rom van a gépek ejtik le a robbanókat az épület meg összerogy pedig az épület senkinek sem ártott, tele rommal…, egy millió menekült a Rahfa-i határállomáson összezsúfolva szamárkordéval és gyalog, de a határt Egyiptom még nem nyitotta meg pedig a Blinken megint odarepült

    tudod én jól pofánvágnám a netán yahoo t hogy mennyen ő oda elveszíteni a lábát vagy a karját vagy a fejét de én maradok és szelek még egyet a ropogós pulykacombból és koccintok…
    néhány globalista hatalmi tébolyban szenvedő a halál előtt négy nappal kiadta a parancsot hogy mindennek úgy kell lenni {hogyan is és miért is}

    k..va annyát mennyen egyedül és vigye a pelenkáját is

  • SuccubusLillith
    2023.10.15. 1:31

    Te agent provocateur vagy, amikor a BLM-ről, a Black Lives Matter-ről – akik a faji megkülönböztetés ellen joggal küzdenek évtizedek óta – azt hányod ide, hogy ők „kommunisták”…

    Holott itt a KLMH-n is többek tisztázták veled, hogy aki kommunista az Marxista, vagyis birtokában van a Marxizmus eszméjének.
    Mondd, a BLM tagjai közül mégis ki vallja magát Marxistának ?
    Tudniillenék, hogy rasszizmus elleni küzdelem közvetlenül nem tartozik eme nemes, humanista eszmerendszer körébe, még akkor sem, ha a kommunisták általában állanak az elnyomottak és elesettek, közöttük az „afroamerikaiak” pártján…
    E korrekt kiállás pedig elsősorban a társadalom országtól és nemzettől független munkásosztályának és minden dolgozó (osztálya), ezek gazdasági kizsákmányolásnak szól.
    Azaz, az értékteremtő (GDP-t előállító) munkának a magasabb társadalmi osztályok általi kiszipolyozását vetik meg s tekintik véglegesen megszüntetendő társadalmi igazságtalanságnak. Mely tény sok más, ezt nem közvetlen érintő társadalmi igazságnak is a szülőanyja…
    Megnéztem hát csatolt”linkedet”,ahol szó sincs munkásosztályról, vagy annak kommunista pártjáról. E fogalmak nélkül pedig nem beszélhetünk kommunista szervezetről, de résznézetekről se!
    Akkor meg, mit handabandázol itt?: Agent gyűlölködő provokateur!

  • Utóirat Succubusnak:

    Egy ideje megfigyelem, hogy a jobboldal – ebben nagymesterek – mindent elkövet a progresszív erők összeugrasztására. E körbe tartozik többekközt a BLM, a bal és liberális oldal, vagy az afrikai népek és perssze Izrael kijátszása egymás ellen…

    Mind e megosztó törekvés mögött ott áll elsősorban a tőke. Csak számukra fontos a potenciális politikai ellenfelek i n t r i k u s . felszámolása akár rágalmazás és más hazugságok terjesztése útján végrehajtott kicsinálása.
    Ilyen ásatag próbálkozás minden negatívum „lekommunistázása” is.

  • BENDEGUZ
    2023 október 16
    2:05 du.
    grizi rosszabb vagy, mint a papagájkommandó… csak mint a bolond lemezjátszó megakadt rajta a tű és mindig ugyanazt az agyficamot tolod versenyben a Succubus Lillith-tel a különbség kettőtök között a lillith neveletlenebb!

    egyetlen cáfolatot tételesen: idézd ide amit ír a Marx és utána cáfold meg!!! de sem te sem a Lillith sohasem olvastátok még a borítólapját sem

    ebben csak a vérig sértő gyalázat részetekről hogy mindenki mást hüjének mondtok meg idétlan jelzőket alkalmaztok személyeskedve de ezzel csak a végtelen tudatlanságotokat próbáljátok leplezni

    e’vvan

  • BENDEGÚZ
    X.16.2:05

    Én mindig megnevezem a vitatott komment időpontját miközben,de
    Te valamiért mégis köpsz az etikettre,a korrektség garanciájára. Gondolom azért teszed ezt, hogy vitapartnered általad hivatkozott véleményének a szemlélő olvasó ne tudjon utána nézni:”ÜGYES” 🙁 mondták,mondják az ilyen és hasonló . s u m á k s á g o k r a . Pesten. Hozzáteszem, hogy ezt a „módszert” nemcsak rajtam gyakorlod,de olvasótársaknak adott reakcióidbanis

    Persze nem emiatt reagálok a fenti kommentedre, hanem szíves
    . ké r d é s e i d r e . v á l a s z o l a n d ó:

    1.bek.kérdésére:

    Marx és Engels a tudományos szocializmus a kapitalizmus gyakorlati világának sok évtizedes részletes kutatása, illetve tanulmányozása, tanulmányok hosszú során keresztül alapozták és építették fel, melynek fő iránya a Kapitalizmus Politikai Gazdaságtanában foglalható egybe s vontak le csak érintőleg következtetéseket a fejlődés várható menetére.

    Ennek a mi vitánk aspektusából most csak az a lényege, hogy Marxék nem állítottak olyat,hogy a kommunizmus rövid időn belül megvalósul, vagy megvalósulhat sőt…

    Marx életében hatalmas vitákat folytatott a romantikus, álmodozó fantasztákkal, akik az ő tudományos tanaiból azonnal gyakorlatot akartak volna kicsikarni mi több, farigcsálni.(Ld: Marx művei.) [Később azt megerőszakolva, ezt önkényesen meg is tették.]
    – Holott Ők mindketten óva intettek a kalandor, vagyis idő előtti, tehát fejletlen gazdasági környezetben kierőszakolt v. bármiféle utópia ráerőltetésétől a történelem normál menetére, melyben végülis az osztályharc viszi a prímet.

    2.ut.bek.kérdésére:

    Általános nyugdíj és egészségügyi ellátás vidéken is.
    Városi építkezések lakhatás megoldása, társbérletek felszámolása
    GOELRO:A hatalmas villamossítás és ipari potenciál létrehozása. A szputnyik,I.ember az űrben.I.aut.holdjáró.I.űrállomás: űripar!
    Venyera 1. automatikus Vénusz-szonda…stb.
    Hatalmas zeneszerző és zeneművész nemzedék…
    Óriási és nagyon olcsó, támogatott hanglemez választék.
    Magas színvonalú filmművészet…
    Egyetemek építése, azaz létesítése.
    Általános és kötelező oktatás bevezetése országosan.
    Ingyenes és támogatott könyvkiadás.
    STB STB STB,mindez egy addig túlnyomóan mezőgazdasági országban.

  • az emberben joggal felmerül a kérdés, hogy egy Kelet Timor, Szlovákia, Salamon Szigetek, Chád saccperkábé akkorák mint Izrael, és egyikkel sem foglalkozik a világ csak az utóbbival és rengeteg ingyen juttatást kap anyagiakat és financiálisakat és sohasem elég nekik semmi, mindezen felül az előbb említett országok szépen megvannak a bőrükben és nem ordibálnak nem kapnak sem anyagi sem financiális segélyeket miért annyira fontos bárkinek Izrael és nem a többi 212 ország amely a Föld nevü bolygón létezik?
    állandó a szarkeverés és botrányból botrányba kerülnek és zavarják a nemzetközt mindezzel, amely nemzetköznek kisebb gondja is nagyobb annál mint egy állndóan békétlenkedő országot úgymond támogassa amely támogatásért az égadta világon semmit, még hálát sem kap?

    magam részéről inkább Yemen csodálatosan gazdag ásványkincseire gondolok amelyből Yemennek nincs sok haszna mert mindenki ingyen akarja fegyveres erővel elhordani és Afrika Szarván hasonlóan van a többi országokban is és még sokfelé

    a neokolonializmus lejárt lemez de néhányan ebből élnek de mióta a franciáknak bemondták az unalmast és a többieknek is most másképpen kavarja a nyugat és azt hiszi még mindig ők a világ 12.5% -ka fújják a térdigérő passzászelet? pedig egy kis szélcsend éppen jól jönne sok mindenkinek