Itt tartunk most – A fideszes KMOSZ és a kanadai magyarság megosztása
Számos próbálkozás történt az elmúlt 90 évben a kanadai magyarok egyesítésére. A legújabb az elmúlt évben megszületett Kanadai Magyarok Országos Szövetsége (KMOSz). Az ötlet tehát nem új, sokan nem is értik, miért volt rá szükség, vagy jobban mondva, kinek volt rá szüksége. Néhányan elhatározták, hogy kell egy szervezet, ami erőt ad nekik ahhoz, hogy véleményüket hangosabban mondhassák el, hátha jobban odafigyelnek rájuk. A toborzás azonban nehezen indult, egyéni tagokból nem sikerült létrehozni a szövetséget, ezért gondoltak egy nagyot és úgy döntöttek, hogy a már meglévő szervezetekre telepednek rá.
A cél az egyesítés volt, az eredmény pedig a megosztás lett. A tagok egymás ellen fordultak az aktuálpolitikai és pártpolitikai viták miatt, amit a KMOSz elnöksége „nemzetpolitikának” keresztelt el és a szervezet definiciója szerint ez nem minősül „politizálásnak”. Abból a hibás alapfeltevésből indultak ki, hogy a Kanadában élő magyarok egyformán gondolkodnak a világpolitika eseményeiről, hogy mindenkiben hasonló érzelmeket vált ki egy (politikai) nyilatkozat, esemény, vagy vélemény. Ez más népekre, nemzetekre sem igaz, különösen nem igaz a magyarságra! Ezt a tényt figyelmen kivül hagyva, a magyar házakat, szervezeteket, társulatokat olyan helyzetbe hozták, hogy a tagság szavazzon a saját megosztására, „igen”-nel és „nem”-mel szakadjanak két táborra és forduljanak egymás ellen (lásd pl: Victoria, Ottawa). Ha a többség igennel szavaz, a kisebbségnek nincs más választása, mint a csatlakozás, ha tetszik, ha nem.
Ezek a tények, és itt tartunk most mi is az Ottawai Magyar Házban. A tagság egy harmada aláírásával is kifejezte azon szándékát, hogy nem kíván a KMOSz tagja lenni, mert „nem ezt igérték”, amikor hivatlanul a vezetőség-választásra összegyűlt nagyszámú tagság elé állt a KMOSz jelenlegi elnöke és szóbeli agitációval meggyőzte a tagságot arról, hogy a szervezet nem fog politizálni.
Tegyük fel, hogy a márciusi szavazáson a többség a KMOSz –tagságra szavaz. Mi történik azzal az egy harmaddal, vagy 40%-kal, akik semmiképpen nem akarnak csatlakozni? Erre a kérdésre keresem a választ, de eddig még egyik vezetőségi tagtól sem kaptam meg, pedig már kettőtől is megkérdeztem. Az egyik megerősítette azt a feltételezésemet, hogy ki kell lépnem a Magyar Házból ahhoz, hogy a KMOSz-ból kiléphessek, de ezt a teljes tagság nyilvánossága előtt már nem merte vállalni, inkább meghazudtolt.
Azt javaslom a KMOSz elnökségének és a tagszervezeteknek, hogy gondolkodjanak el a szervezeti felépítés módosításán. Egy megoldás lehetne például az, hogy minden városban, településen, ahol élnek magyarok, hozzanak létre egy KMOSz alapszervezetet, és abba mindenki, aki akar és egyetért az alapszabályban megfogalmazott célkitűzésekkel és elvekkel – külső kényszer nélkül, saját elhatározásából – beléphet.
Azt kérem, hogy ne fordítsák egymás ellen az évtizedek óta együtt élő közösségek tagjait! Adják meg mindenkinek a jogot ahhoz, hogy szabad elhatározásából léphessen be egy szervezetbe, ha akar, vagy ne lépjen be, ha nem akar! A legfontosabb kérésem pedig az, hogy ne ítélkezzenek azok felett, akik esetleg másképpen gondolkodnak egy adott témáról, mert attól még senki nem lesz kevésbé magyar, ha nem tagja a KMOSz-nak, és ez fordítva is igaz, semmivel nem lesz nagyobb magyar az, aki belép!
Tóth Kálmán, az Ottawai Magyar Ház tagja
1:56 de.
Van egy nagyon nagy probléma. Ez a magyarországi diktatúra, amely minden eszközt bevet a hatalmon maradása érdekében.
Erről szól az állampolgársági jog is, túl a lehetőségen.
Tudni kell, hogy az orbáni politika nem csak eszmei, hanem anyagi síkon is terjeszkedik.
Ez annyit jelent, a külhoni propaganda egyes szervezetek, vagy vezetők anyagi támogatását is jelenti annak érdekében, hogy terjesszék az ő rendszerének eszméit. Növeljék a támogatottságát, gyűjtsenek szavazókat.
Ez történik Kanadában is.
Sajnálatos, hogy az aktuálpolitika nem marad meg a baráti viták keretein belül.
Minden külhoni magyarnak joga van véleményt nyilvánítani, de a magyarországi politika, a magyarországi magyarok életére van hatással. Így butaság pártokra szakadniuk.
Talán apró javaslat, meghagyni a jelenlegi rendszert, és egy bizottsággal összefogni.
4:09 de.
Kedves Tóth Kálmán sajnos ez megy mindenütt,határon kivül és határon belül élők között,barátok,családok között is.Ez régen nem volt igy ,ez kb 2002-től van s ezzel nagyon sokat ártanak.
4:28 de.
olvasván a fenti sorokat, deja’vu érzésem van: nekem a fideszes polgári körök jutnak eszembe. meg, ahogy később megmondták, ki is a magyar.
van egy olyan érzésem, a kmosz is előbb-utóbb meg fogja mondani.
céljukat nem igazán értem. a hazai állapotokat se gazdasági, se politikai szinten nem tudják befolyásolni, tehát nyilván csak hazaffyas önigazolásról van szó. jó lenne látni az elszámolásukat, mennyiért is korpásodik a hajuk.
9:03 de.
Bátor szavak, Tóth Kálmán !! Ezért akár kiközösítés is járhatna, mint járt többünk esetében akik azt merészelték állítani, hogy a kanadai magyarok többívásúak. Ez az utóbbi állítás, ugyebár, ellentétes a FIDESZ kanadai nagykövetének deklarációjával, a FIDESZ diaszpóra politikájával, mnely „egy a tábor, egy a zászló” jelszóval, kizárólag a FIDESZ által vezetett, vagy azt a pártot éltető csoportokat tartja „nemzetinek”, „hazafinak” „Magyarnak”.
El tudnánk képzelni, például, hogy Magyarországon, a „Friends of Canada”, vagy a „Kanadai Magyar Kereskedelmi Kamara” kizárólag Stephen Harper előtt hajlongana, és a Liberális párt követőit, vagy uram bocsáss, a Szoc Dem NDP-t az ördög szolgájaként pocskondiázná ? És mindeközben a két szervezet vezetői azt merészelnék állítani, hogy a párt-politikától mentesek ? A KMOSz, és vezetője, úgy tűnik mindenkit hülyének néz.
A tények nem hazudnak. A FIDESZ egy virtuális kultikus, szektás irányba terelte népünk hazafias tudatát, és ezzel egy megbocsájthatatlan bünt követett el mindnyájunk ellen. Magyart Magyar ellen fordított, véget vetett a nyitott politikai diskurzusnak, a civilizált párbeszédnek, liberálist, konzervatív ellen, egymást szerető, tisztelő családtagok közt konfliktust keltett, megmérgezte és ellehetetlenítette azt az igazi Magyar összefogást, amely népünket több mint egy évezreden át életben tartotta. Egy hatalomra éhes, a demokratikus értékekkel visszaélő rablóbanda uralkodik ma Magyarországon, lopott diplomákkal, a hatalmi ágazatokat, az igazságszolgáltatást, a médiákat teletömve haverajaival, kritikát nem tűrve, ócska és hazug trükkökkel hülyíti a népet, és károsítja népünk nemzetközi becsületét.
Sajnálatos módon azok a kanadai magyarok akik ezen átláthatnának, azok akik a KMOSz-t létrehozták, képtelenek ezen a szemfényvesztő játékon átlátni. A kommunizmus által okozott sebeikre hivatkozva, a kereszténységre és nemzeti érzelmekre utaló csomagolás által megvakítva, beveszik a maszlagot, azt az ócska színjátékot, amely egyre nyagyobb szégyeneket halmoz nemzeti becsületünkra, hírnevünkre világszerte. Papagájmódra ismételgetik, hogy ők nem politizálnak, miközben nem tesznek mást mint fűtik az Orbánista önkényuralom fennmaradását, és azokat pocskondiázzák akik a szabad politikai verseny hívei. Az amberi méltóságot tisztelik szavakban, de tettekben, fajgyűlöletet keltő fasisztákat hívogatnak kanadába, hogy terjesszék a népnemzeti igét. A KMOSz vezére, Orbán kanadai nagykövete, személyesen felel Morvai Krisztina, vagy az Anti-Szemita Kádár-spicli Raffay Ernő kanadai szerepeltetéséért. A KMOSz vezetői, hazug módon, párt-politikától független magatartásra hivatkoznak, miközben rendre azok mögött menetelnek, akik Magyarországot Európa ellen, a nemzetközi demokratikus elvek, az emberi méltóság tiszteletben tartása ellen fordítanák. Olyan fasiszták, gyűlöletkeltő Orbánisták előtt tiosztelegnek, mint Bencsik András, vagy Bayer Zsolt, akiket a kanadai közvélemény nem éltetne, hanem megvetne gyalázatos magatartásukért.
Minden tiszteletem Tóth Kálmánnak. De az én véleményem a KMOSz-ról még lesújtóbb. Ezek az emberek akik ebbe a szervezetbe beléptek, és petíciókkal úszítanak másokat ellenünk, a másként gondolkodók, a szabad politikai verseny hívei ellen, eladták a lelküket, becsületüket. Egy hamis prófétának hódolnak, aki nem hazánk jobb sorsán, nyugatias tartásán, népünk és nemzetünk fellendülésén, hanem saját politikai hasznának felhalmozásán fáradozik. És teszi mindezt, mindnyájunk kárára.
9:25 de.
A Kanadai Magyar TV (www.magyarkepek.tv) szankednyilatkozata szerint a helyi (ertsd kanadai) magyarok osszefogasaert tevekenykedik.
Tesszuk ezt azert, mert elvunk:
” A politika megoszt, a kultura osszetart”
Kanadaba az elmult 40 evben tobben jottek ki, mint az 56 utani idoszakban. Az 56-ok jelentos resze sem politikai menekult volt, sokkal inkabb a kilatastalansag elol jott ide. (lasd: Reference Library, Toronto).
Az elmult idoszakban kijottek jelentos resze szinten a jobb elet remenyeben erkeztek. Termeszetesen vannak olyanok, akik politikai okokbol, a szocialismus elol menekultek el 1990 elott.
Van itt mindenfele magyar ember az osszes elszakitott teruletrol.
Sokfelek vagyunk, sokfele ertekrenddel.
Miben kozosek vagyunk az a nyelvunk es a kulturank.
Ezert ha egy szervezet nem ezen kozossegi ertekek mellett teszi le a voksat, az megosztja a kozosseget.
Termeszetesen mindig vannak percemberkek, akik a kozossegi osszefogast hajlandok felaldozni sajat egyeni eszmerendszeruk avagy pillanatnyi maganerdekuk miatt.
Vannak, akik politikai kinyilatkoztatasaikkal probalnak nagyobb bevetelt elerni es nem szamit szamukra, hogy ezzel a kozosseg megosztasat erik el. Ok az emberekben meglevo negativ ertekekre epitenek, a gyulolkodesre. Ezzel a viselkedesukkel a kirekesztest erik el. Ezert kesobb az emberek megvetese var rajuk.
Teljes egeszeben egyetertek a cikk irojaval abban, hogy itt Kanadaban nincs helye a politikanak egyetlen szervezetben sem.
A KMOSz azt deklaralta, hogy nem politizal, ugyanakkor hozzateszik, hogy nemzetpolitikai kerdesekben igen.
Oktoberi megalakulasok ota tudtommal, egyszer nyilvanitottak velemenyt, Dancs Rozsa kulturalis alelnok jegyzeseben a Bekemenet mellett.
Tovabba Dancs Rozsa YouTube-os nyilatkozata szerint, amelyen a felirat azt teszi egyertelmuve, hogy az interview a KMOSz-t szolgalja reklamozni.
http://www.youtube.com/watch?v=e2YJVr_kPk4
A fenti nyilatkozatban Dancs Rozsa azt mondja, ha a mediaban a jelenlegi kormany ellenes megnyilatkozast hallanak, akkor arra kotelesseguknek erzik, a KMOSz reszerol, hogy reagaljanak.
Nem kivanom minositeni Dancs Rozsa ezen megjegyzeset, de az vilagosan kitunik, mit ert ezek szerint a KMOSz nemzetpolitizalason.
Tudomasom szerint, ha es amennyiben az informaciom hiteles, Feszty Daniel a KMOSz elnoke elhatarolodott az Ottawa-i MH rendkivuli kozgyulesen Dancs Rozsa Bekementes nyilatkozatatol es azt Dancs Rozsa sajat magan akciojanak minositette. Igy elofordulhat, hogy a YouTube-os nyilatkozat is erre a sorsra jut.
KMOSz egy most indulo szervezet, adjunk nekik bizalmat, hogy a kezdeti „elefant a porcelanboltban” effektus utan felnonek valodi szerepukhoz.
Termeszetesen ehhez latniuk kell a fatol az erdot es nem szabad azon az uton jarniuk, ami az eredeti celjuktol elteriti oket, konkretan a helyi magyarsag osszefogasa itt Kanadaban.
Maros Zoltan
11:23 de.
Teljesen remenytelen probalkozasnak tartom ilyen korulmenyek kozott osszeeroltetni az embereket. Attol meg, hogy azt mondjuk, hogy a politikanak nincs helye a kozossegi eletben, attol ez meg egyaltalan nincs igy. Kulonosen nem lehet igy egy olyan eroszakos, uszito hatas alatt, amit Orban gerjeszt. Akkor, mikor otthon azok laba alol kihuzzak a talajt, akik nem a kormany kovetoi, elveszik megelhetesuket, jovojuket, akkor itt mi most nem fogunk tudni ugy tenni, mintha mi ezen konnyuszerrel felul tudnank kerekedni. Es lassuk be, semmi ertelme nem is volna. Ez persze nem kedvez peldaul a TV-nek, Magyar Hazaknak, Egyhazkozossegeknek stb., mert ezek ugye nagyszamu erdeklodoket igenyelnek, -nenek fenntartasukhoz. En mindig azon az elven eltem az eletemet es erre tanitom a gyerekeimnek is, egy, de igaz barat tobb, mint szaz hamis…Egy kozosseg csupan akkor kepes fejlodni, ha az eszmei, erzelmi vezerfonal osszetartja oket. Tanuljunk meg kisebb kozossegekbe tomorulni es remenykedjunk, hogy ez a megoszto, hazug banda mielobb eltakarodik es ha az orszagunkban is az osszefogas lesz a fo cel a rendszervaltas erdekeben es egymas megbecsulese, akkor talan eltunnek az uszito hangok is es lehetoseg lesz az osszeolvadasra, mint ahogy intelligens kozossegekben elvarhato is lenne.
Sajnos ez idobe tellik, erkolcsileg kb 100 evet estunk vissza a 20 evvel ezelotti helyzethez kepest is! Ez is bizonyitja, hogy a magyarok nem egyszeruen szerencsetlenek, hanem igenis keresik a bajt, bennuk el az orok elegedetlenseg es soha nem a bekes, okos megoldasok fele hajlanak, hanem provokativ, masokat serto utakon haladnak, amig valaki(k) aztan megint fejbe nem vagjak oket es emlekeztetik oket az eroviszonyokra. Szegyen, hogy 2013-ban itt tartunk.
11:24 de.
Kedves Maros Úr. A KMOSz nyugodtan politizálhat. A politika nem egy fertőző járvány amit el kell kerülni. Ezt csak tudatlan emberek állítják.
A politikai diskurzust Arisztotelész ideje óta az emberi közösségek egyik leg nemesebb megnyilvánulásának tartják. A kommunikatív cselekvésnek, a közös megértésre törekvésnek, a politikának jogos a helye minden magyar szervezeten belül – ne legyünk álszentek. Ismétlem, és ezt illene Önnek is tudnia, a politika nem egy ragályos betegség amitől a kanadai magyarság szervezeteinek vagy bár kinek, aki közösségi életet él, távol kellene tartania magát. A politika az a tér ahol minden társadalomban természetesen, jogosan létező, egymástól eltérő érték, nézet, a közös jóról, szabadon verseng, etikailagg megmérettetik. Ezt hívják civil-társadalomnak.
Kedves Maros Úr. A KMOSz-nak nem a politikát hanem az egyoldalú, a szabad politikai versenyt megkerülő, a közös megértésre törekvő diskurzus, a pillanatny politika hatalommal ütköző nézetek cenzúráját kellene kerülnie. Ezt az utat képtelen követni a KMOSz már indulása óta, Maros Úr. Egyetlen olyan lépést sem tett a KMOSz vezetősége, ami arra utalna, hogy képes erről a rossz útról le mondani. Majd ha ezt megteszi, bizalmat adunk neki. Felnőtt, diplomás emberekből áll a szervezet. Nem müveletlen, fejletlen kisgyerekek hozták létre, hanem olyan emberek akik itt élnek már rég óta, és illene tudniuk, mit jelent a demokrácia. Akkor nyerik majd el a bizalmunkat amikor megmutatják hogy nem a holmi hatalom talpnyalói, hanem demokraták, akik tisteletben tartják az egyetemes demokratikus elveket, a civilizált politikai diskurzus normáit, játékszabályait.
4:11 du.
Kedves Gollner Andras,
Szeretek olyan emberekkel vitatkozni akik nem gondoljak ugy ,hogy szavuk megfellebezhetetlen es egyben igaz is.
Van tobb olyan allitas (kijelento mondat melyrol eldontheto matematikai modszerrel hogy igaz vagy hamis) is az On altal leirtakban, amely szerintem tenyszeruen nem igaz.Hadd emeljek ki csak egyet:
„Felnőtt, diplomás emberekből áll a szervezet.”
Ez nem igaz. En ismerek olyan vezetosegi tagot aki nem felel meg ennek az allitasnak, es mint tudjuk a matematikabol, egy allitas akkor es csak akkor igaz ha mindig igaz, es eleg egy olyan esetet talalni, amikor nem igaz allitas, ez egyben az allitas hamis voltat jelzi.
A masik amit allit, hogy:
„A politika nem egy fertőző járvány amit el kell kerülni. Ezt csak tudatlan emberek állítják.” Ez a ket mondat egyenkent es egyuttveve sem igaz, meg akkor sem ha ezt On allitja.
Udvozlettel: Maros Zoltan
4:37 du.
Nem ertem, hogy miert nem lehet civilizaltan kezelni a kulonfele politikai nezeteket es miert kell mindeg egy karamba terelni az embereket? Ezt meg a kommunista idokben sem tette a magyar kormany a kanadai magyarokkal. Egyszoval beken hagytak. Az a helyzet, hogy egyetlen kanadaban elo magyar baratattal nem egyeznek a politikai nezeteim. Altalaban a szelso jobboldalt tamogatjak es tobbe kevesbe raccistak es homofobok. Nehany ev utan fel is adtam azzal, hogy magyar kontakt utan kutassak. Ami magyar baratsagot kotottunk a ferjemmel az evek folyaman azokat vagy orokoltuk vagy a veletlen hozta utunkba. Mint jol nevelt kanadaiva vedlett magyarok, a politikat es vallast igyekszunk tarsasagban elkerulni. Magyar Hazzal soha nem volt semmi dolgunk, a legkozelebbi Vancouverban van, ha meg megvan, es az is 5 ora kocsiutra van a lakhelyunktol. Soha nem birtam elviselni a nagysagos asszonyozast es a kezet csokolomat. Az az erzesem, hogy a geografia sok haceturatol mentett meg minket. Amig nem talaltam erre az oldalra nem is tudtam, hogy egyaltalan leteznek Kanadaban elo hozzam hasonlo gondolkadasu magyar emberek.
6:39 du.
Kedves Zsuzsa
You are very welcome!:) Mondjuk ide valogatottan ertelmes emberek jarnak…ezert adtak ki utasitasban a jobberek, hogy rank kell kuldeni par agyhalott idiotat, mint jimbo, dakota, javorszky, topapo, burkus, bodaszarcsi stb…ezek ilyen retardalt szinten frocskolik ki magukbol a szelsojobb baromsagait.. hazugsagoktol, tortenelemhamisitasoktol sem riadnak vissza…idonkent van turelme az embernek vitazni veluk, de mikor lathato, hogy nem azert jottek ide, hogy ertelmes vitaba bonyolodjanak, akkor mar eleg csak a forditott haromszogfeju roman anyjukba kuldeni:)
12:25 de.
Kedves Zsuzsa!
„nyilas” misi mindent leirt(ami rajuk vonatkozik). Ha Onnek ok az eszmenykepei, akkor legyen veluk boldog.
Ha komolyabban akarja oket megismerni, akkor csak olvasson vissza nehany temaban, es ha tud GONDOLKODNI(valoszinu), akkor nekunk nem kell semmit sem mondani Persze, ha csak csak egy UJNEVEN irogato, akkor egeszen mas a helyzet. Akkor A „Yuo are very welcome” egy
karbaveszett frazis.
12:41 de.
Tisztelt Maros Zoltan!
Gollnertol a ket valotlan mondatnal, sokkal tobbet is lehet olvasni. Nem tudom mennyire ismeri ezt az organumot, de Gollner Dr. bizony eleg sokat irt ide(amig
az „ELLENSZEK”-let engedte neki. Most Illi-u az UR, igy kevesebbet lehet tole hallani,(sajat neven). Ez viszont jo, mert az irasaiban, bizony, szegyent hoz a doktori diploma fogalmara(meg a sajat neven is).
Nem tudtam sohasem elkepzelni, hogy valaki/k azt gondoljak magukrol, hogy CSAK az az igaz/helyes, amit ok mondanak/gondolnak. Meg a rakosi idoben is tudtuk, hogy
az nem igaz, hogy a „PART” mindent JOL tud.
Itt, viszont mindenki(balkezes) jobban tud mindent, mint barki mas. Amit ok mondanak, csak az a TENY(ezt a szot folottebb szeretik alkalmazni).
De hat csak olvasni kell oket. Bemutatni nem.
1:28 de.
Olvasgatom itt a két szervezet képviseletében megszólaló emberek véleményét, és nem értem.
Ha nekem most Kanadában lenne lehetőségem választani, nem tudnám ki a jobb politikus. Ettől függetlenül eljutnak hozzám is a hírek. Attól függően hogy melyik lapot olvasom, egyik avagy másik nézőpont mellett állást foglaló újságíró szemszögéből láttatva. Mivel nem ott élek, ezen túl nem látok, és nem tudom, melyik a jobb. Így a személyes véleményemet nem is próbálnám meg ráerőszakolni más emberre.
Véleményt cserélni lehet, kell is! Politizálni lehet, kell is!
Tiszteletben tartani a másik ember hitvallását, kötelező!
Ez a lényeg!
A közösségi házaknak, közösségi szervezeteknek nem szabad egyik, vagy másik magyarországi párt központjává válnia, még akkor sem, ha támogatást remélnek attól. A közösségi házak, közösségi központok nem a magyarországi politikáról szólnak, hanem a kanadai magyarokról. Az ott élő emberekről. Vagy legalábbis erről kellene szólnia. Arról, hogy ott Kanadában hogyan tudják növelni a befolyásukat, hogyan tudják érvényesíteni a lehetőségeiket, hogyan tudják egy közösséggé alakítani az ott élőket. Nem a magyar politika függvényében, hanem a kanadai mindennapokban. Szerintem ez a lényeges.
–
Olvasom a szervezetek vezetőinek vitáját, és nem értem.
10:35 de.
Kedves Maros Zoltán. Azt hiszem hogy nézeteltérésünket már túltárgyaltuk. Rövidre fogom válaszomat.
Nem néztem utána hány diplomás ember ül a KMOSz vezetőségébe, mi több nincs szándékomba ennek utána nézni. Korábbi megjegyzésemmel csupán azt akartam érzékeltetni, hogy a KMOSz vezetősége esetében, felnőtt, képzett emberekkel állunk szemben és nem iskolázatlan gyerekekkel, akiknek még több időt kellene adni, hogy felnőjjenek a felelőségükhöz.
Az Ön által használt idézet a politikáról/kultúráról, már bocsásson meg, egy ökörség. Van amikor a politika megoszt, és van amikor összeköt. Na és ? Mindíg baj, ha megoszt ? Mindíg jó ha összeköt ? És honnan veszi, hogy a kultúra mindíg összeköt ? Maga nem tépi a haját amikor a Sex Pistolt hallgatja, vagy a legújjabb repperek üvöltöznek érthetetlen szövegeket a képernyőjén ? Ja, az nem kultúra ? Akkor mi ? Politika ? A kultúrában, mint a politikában, van aki ezt, van aki azt kedveli. Van aki okád Wagnertól, van aki elélvez tőle. Wass Albert írása politika, vagy kultúra ? Egyeseket megoszt és egyeseket összeköt. Mondókém lényege ez, Kedves Zoltán. ha a demokratikus politikai kultúra alapjait odahaza már az általános iskolákban ismertetnék, és nem a fenti idétlenségekkel tömnénk az emberek fejét, akkor talán jobb lábakon állna ma a magyar demokrácia mint ma. Erről ennyit…
Kedves Zoltán. Kérem ne sértődjön meg, csak egy picikét gondolkozzon el. A politika nem egy ragályos betegség. Nem a politikától, hanem a politika felelőtlen, hazug, kártékony művelőitől kell magunkat távol tartani. Azért mert valaki a magyar nyelvet trágárságra használja, nem kell a magyar nyelvet a kukába dobni. Értjük egymást ? A politikát igen is lehet sőt kell,hogy emberi, kultúrált módon műveljük. Ez nekünk Magyaroknak, és nem utolsósorban itt a kanadai magyarok körében, egy kiemelten fontos kihívás. Nem elbújni kell előle, hanem megtanulni, hogyan kell kultúrált módon politizálni. És főleg nem szabad azt hazudni, hogy nem politizálunk, miközben politikai versenytársainkat emberi méltóságukban agyon gyalázzuk, megtagadjuk tőluk a válasz lehetőségét, és mindenkit aki az uralkodó kormánypárttal nem ért egyet a pokolba kergetünk. A KMOSz indulása óta az utóbbi pályán halad.
Kellemes napot kívánok Önnek, jó egészséget és jó munkát. Hozzászólásomnak nem az volt a célja, hogy megbántsam, hanem az, hogy kinyilvánítsam mért nem vagyok hajlandó követni jó tanácsát, és további bizalmat nyújtani a KMOSz vezetőinek.
10:45 de.
JIMBO, majd alkalom adtán olvass bele a Montreáli Gazette orbituary oldalába, és megtudod miért szüneteltettem irásaimat az elmúlt pár hónap alatt. Szarjankó szövegeddel pedig nincs szándékom foglalkozni. Kispályás fasiszta csávó vagy. Firkáld tele azeket az oldalakat hülyeségeiddel. Nem érdekel mit gondolsz rólam, nyugodtan pocskondiázz, ha ettől jól érzed magad. És jó étvágyat mindazoknak akik hülyeségeiden óhajtanak csámcsogni. 🙂 🙂
11:01 de.
A KMOSZ,vezetosege es tagsaga nem magyarorszagi magyarok 90%/ban, ez nem lenne baj,de sok esetben ezert sem lehet szot erteni mert maskeppen latjuk a vilagot.A szorvany magyarsag,nem erti az egyoldalu sajtobol a valos gondokat,a kormany olyan intezkedeseit amitol a magyaroszagi szenved.
Ezekkel a szervezetekkel az a baj, hogy allitjak talan meg alapszabalyukban is,hogy nem politizalnak,de teljesen el vannak kotelezve az Orban kormanynak es annak politikajaval,sot sok esetben a szelsojobb mediakkal is szivesen kozremukodnek, de semmi esetre nem hatarolodnak el toluk.
Vizet predikalnak es bort isznak………..
http://www.canadahun.com 34Oezer tagja van, a videon amit Maros Zoli betett,nagyon kell meg pedalozni,hogy ez a szervezet
3oo tagnal tobb embert megtudjon gyozni, hogy nelkuluk nincs elet.
11:58 de.
Nade Göllner Bandi !
Hisz jóltudod hogy Jimbicici nem olvas , csak okádékol itten.
3:05 du.
Geyza fiú ! Én a nudlikat általában a levesbe szoktam főzni. A JIMBÓ-val ma kivételeztem. Hagyom őt a saját levében… 🙂 🙂 Különben meg, szép jó napot Néked és boldog új évet !!! Örülhecc hogy nem Montreálban bóklászol, mert itt most két napja mínusz 28-38 között mozog a hőmérő.
5:19 du.
T. Gollner! Gay-za is!
Mind szep amit leirsz, csak az ELLENTMONDAS-t nem veszed eszre. Sehol sem pocskondiaztam en, viszont te annal inkabb. A masik oldal megerteset nszorgalmazod, de ket sorral lejjebb, nem vagy hajlando a masik oldalnak, megcsak eselyt sem adni. Akkor, hogy van ez? Egyaltalan tudod??? Ugy tunik, nem.
Roviden: te/ti vitakeptelen partner vagy.
7:59 de.
Kedves Göllner András,
On felreertett engem. En nem vitatkozom Onnel. Nekem van egy kanadai magyarok kozott szerzett tapasztalatom, amibol ezt a vegkovetkeztetest vontam le. A TV munkatarsaival ezt megbeszelve kozosen hoztuk meg ezt a dontesunket, meg akkor is ha Onnek ez okorsegnek ( sicc!) tunik.
Engem az egyaltalan nem erdekel, hogy ki politizal es ki nem akar itt akar New Yorkban, akar a radio hullamhosszan. Mindenkinek a sajat dolga es nem kivanok beleszolni.
Nekem, nekunk van egy velemenyunk es engedje meg, hogy ezt elmondhassam. Az, hogy ez Onnek tetszik vagy sem az egy dolog, egy masik dolog a demokracia, amit oly On hangosan hirdet, jogosan, de akkor ez legyen ervenyes Onre is uram.
Engedje meg, hogy irasanak stilusat kicsit eroszakosnak, neha agresszivnek erzem, mintha tul turelmetlen lenne. Holott a demokracia idoigenyes es nem turi a kizarolagossagot.
Koszonom, ha vegigolvasta soraimat.
Udvozlettel: Maros Zoltan
ps: Ezen ujsag felelos szerkesztojenek is felhvtam a figyelmet, hogy bekerulnek a cikkek koze durva hangvetelu, a kozirasban elfogadhatatlan irasok, amelyek egyetlen celja, hogy durva hangvetelukkel a nagyobb olvasottsagot szolgaljak. Eldontendo kerdes, hogy itt Kanadaban szukseg van-e erre?
3:52 du.
a külföldi magyarok nyugadtan politizáljanak amennyik akarnak, mint magán személyek, de egy hivatalos egyesület, egyház, klubb, szervezet, stb NE politizáljon és ne támogasson így vagy úgy bármelyik pártot vagy politikust, bárki legyen a kormányon.
4:52 du.
Kanadai
persze, ez lenne az idealis, de nem igy van a valosagban es nem is lesz a kozeljovoben…
6:46 du.
Azt hiszem, a magyarok „osszefogasa” mint cel es mint abrand a legnagyobb marhasag. Mar sokan javasoltak, de meg senkinek sem sikerult. Nemcsak megvalositani, de meg egy atmeneti kiserletet sem beinditani.
Mara mar azt is megtanultam, tapasztalatbol, hogy aki a magyarok osszefogasanak programjat hirdeti, az semmit nem ert a magyarokrol, a tortenelemrol, sem a demokraciarol. Persze, ha az „egyesites a cel, akkor senki nem beszel demokraciarol, igy tehat rendben is volna a dolog.
Egy egeszseges demokracia alapveto ismerve a sokszinu, aktiv politikai tarsadalom. Ezt a sokszinuseget felaldozni az ugynevezett egyseg erdekeben, kulonosen anelkul, hogy az egyseg fogalmat meghataroznak eloszor, a legnagyobb ostobasag lenne. Napjainkban azonban egyseg alatt ugy latszik az ertendo, hogy mindenki a fidesz taboraba zulljek. Szerencsere ezt nem lehet megvalositani es akik hirdetik, azok is tudjak, hogy nem lehet megvalositani. Szerencse tovabba az is, hogy ez a gatlastalan uniformizalo szandek mar felkeltette az ellenallast es minel inkabb novekszik a nyomas az „egyseg” erdekeben, annal inkabb emelkedik az ellenreakcio. Mintha csak Newton torvenye ervenyesulne ebben is.
Azoknak pedig, akik ketelkednenek allitasom igazsagaban, nem kell messzebbre nezniuk, mint a levitezlett torontoi Magyar Hazra, vagy eppen alaaknazott ottawai Magyar Hazra.
9:21 du.
Tisztelt Maros Zoltan!
Teljesen egyetertek Onnel es ezt csak azert irom ide, hogy lathao legyen, hogy van meg aki/k tamogatja jozan, tisztesseges parbeszedet, mert ESEK azt hiszik, hogy amit
ok leirnak (es csak az)igaz. Mindenki koteles atvenni az o gondolkodasukat. Dacara, hogy sokszor valtoztatjak allaspontjukat(de legalabb is a szoveget).
Valmikor Canadaban az emberek nem akartak masokat meggyozni a sajat allaspontjuk, egyeduli helyessegerol.
Sajnos, ma mar csak az megy. Kulonosen itt, ahol, ha nem ert egyet valaki veluk, akkor megkapja a magaet.
Ez szerintem tisztessegtelen, kulonosen, mikor a „masvelemeny” tiszteletben tartasarol papolnak.
Gollner ebben elenjar(tobb neven is).
12:51 du.
Nekem, mint óhazában maradt magyarnak rém furcsa, hogy Kanadában akarják egyesek megmondani, mi a helyes nemzetpolitika. /Vagy Erdélyben, Szlovákiában, stb./ Fölhivnám minden anyaországon kivüli magyar figyelmét arra az egyszerű tényre, hogy az anyaországban még maradt mintegy tizmillió ember, akik majd megmondják, milyen nemzetpolitikát csináljanak. Kivülről pedig lehet drukkolni, de nem beleszólni! Pláne akkor, ha a beleszólás hajlamát még egy kis orbáni pénzmaggal is segitik………Talán erre az anyaországi tiz millóra kellene bizni, hogy mit akarnak, mert ők viszik vásárra a bőrüket. A döntésük következményeit nekik kell vállalniuk, és nem a külföldi magyaroknak. Ha a menyem a fiammal veszekszik, nem szólok bele, mert az az ő ügyük. Ilyen egyszerű ez, kérem szépen………….Azonkivűl pedig nagyon nem szép dolog más szerszámával a csalánt verni……/Ha igy jobban érthető!/
3:51 du.
todor48
helyesen hangzik, amit ideirt, csak eppen a kulfoldre szakadt magyarok tobbsegenek komoly osszegu befekteteseik vannak Magyarorszagon, a magyar parlamentben pedig ott ulnek az erdelyi politikusok, mindezek tetejeben rengeteget koltunk arra, hogy a hatarontuli magyarok allampolgarsaggal birjanak a „szavazas” erdekeben…van egy masik mondas is ervenyben, miszerint idonkent nem latjak az emberek a fatol az erdot…raadasul sokan (jomagam is) ugyan kulfoldon elnek, de magyar allampolgarkent, ugyis felfoghato, hogy kint ragadtunk, mert nem allt szandekunkban orokre itt maradni, csupan idokozben kedvezotlen fordulatok kovetkeztek be kishazankban, ami maradasra birt bennunket…arrol mar nem is beszelve, hogy amerikai magyarok altal finanszirozott kurucinforol uszitjak a nepet a kormany megelegedesere….most akkor nehez eldonteni, ki veri kijevel…
4:54 du.
kedves Maros Zoltán,
én nem tudom, milyen adást csinál rosszul vagy jól Kanadában, de azt tudom, hogy én ilyen rettenetes anglicizmussal megírt mondatokat csak az automata fordítóprogramban olvastam. Nem tudom, mikor jött el Magyarországról, mennyi idő kellett ahhoz, hogy ezeket a borzalmasan magyartalan mondatokat izzadja ki magából, de azt tudom, bármi legyen is a politikai véleménye, a magyar kultúrát képtelen ezzel a stílussal képviselni.
Másrészt pedig abban téved, hogy a homlokegyenest ellenkező vélemények szőnyeg alá seprésével majd erősödik a közösségi- és a nemzeti összetartozás érzése. Vannak olyan – szintén magyar – emberek, akikkel még köszönő viszonyban sem óhajt lenni esetleg egy másik magyar, hiába is erőltetné őket össze nacionalista alapon.
7:16 du.
Kedves Zsofia,
Kerem mondjon konkret peldakat, mert ez igy tul altalanos.
Szivessen vennenk ha felajanlana segitseget, ha tenyleg olyan jo magyarsaga, hogy kikuszoboljuk ezeket a hibakat.
Szamithatunk az On segitsegere?
Elore is koszonom.
Maros Zoltan
9:56 du.
Kedves Tuske Zsofia!
Koszonom, hogy ilyen okosan ramutatott a Maros-i nagyotmondas lenyegere.
Mint szemelyes ismerose, en nem tehettem ezt meg anelkul, hogy a kicsinyes szemelyeskedes bunebe ne estem volna, amit szeretnek elkerulni.
Ontol azonban ez targyilagos es szemelyeskedestol mentes velemeny, mindamellet meg jol megalapozott is.
Koszonti
Sandor
11:01 du.
Kedves Tüske Zsófia,
Ha már kritizál;
A megszólitás „Kedves” szót nagybetűvel kell írni. Maros Zolinak igaza van, de én is megkérem, mondjon már néhány példát a borzalmas anglicizmusra. Egyébként önnek miért kell használni az autómata fordító programot? Talán nem tud jól anglul? Zoli, vagy én segíthetünk talán?
11:11 du.
Kerekes úr,
Ha önnek annyira jó teljesítményt nyújt a viktor és a koszos bagázsa, szerintem Magyarországra költözhetne egy darabig a gulyás-demokráciát élvezni. Ott beállhatna Bayer Zsolt mellé asszisztálni, most, hogy az egyetemek megtiltották a tanulóiknak, hogy a Magyar Hírlaphoz menjenek gyakorlatot szerezni, neki nagy szüksége van segítő kezekre, békemeneteket szervezni, bértapsolókat felfogadni és szállítani a környező országokból a viktornak. Ön ugyanis, itt Észak Amerikában csak rontja a levegőt és az intelligencia szintjét, méghozzá sokkal nagyobb mértékben, mint a Tüske Zsófia.
11:13 du.
Kedves Maros Zoltán, Zsó fikától teljesen felesleges korrekt választ várni, ahogy ezt az elmúlt évben tapasztaltuk is.
Csak gratulálni tudok az Önök kitartásához a magyar kultúra mellett, amit a nehézségek ellenére is kitartóan védelmeznek, őriznek és tovább adnak a következő nemzedéknek.
11:14 du.
Kerekes Sandor
2013 január 26
9:45 du.
Savanyú a szőlő, kerekes? Nincs szükségük rád? Megértem.
12:47 de.
Maros Zoltan!
Elnezest hogy kozbeszolok, de itt a tenyek, magan a szon tul nem mennek. Emlegetik(mint mondtam) a szot, de produkalni soha. Igy vannak a DEMOKRACIAVAL is.
4:49 de.
kerekes kerekei
7:26 de.
Maros Zoltán, szívesen:
„Nekem van egy kanadai magyarok kozott szerzett tapasztalatom, amibol ezt a vegkovetkeztetest vontam le.”
….”Nekem van egy kanadai magyarok kozott szerzett tapasztalatom, amibol ezt a vegkovetkeztetest vontam le.”
Helyesen: A kanadai magyarokkal ápolt kapcsolatom alapján jutottam erre a következtetésre – vagy: Sok kanadai magyar véleményét ismerem, ezért mondom.
„Nekem, nekunk van egy velemenyunk es engedje meg, hogy ezt elmondhassam.”
helyesen: engedje meg, hogy elmondjam a véleményemet.
A határozatlan névelő az angolban megszokott, a magyarban igen ritkán alkalmazzuk. A mondataiban a szórend is angol. Ha rám hallgat, egyszerű mondatokat alkalmaz, a lehető legkevesebb bővítménnyel, akkor talán kevesebb hibát vét. Nem vagyok lektor, sem stiliszta, inkább ilyen szakembert kérjen korrekcióra, de enélkül üvölt a magyar mondataiból az angol nyelv, szinte hallom belőle az akcentust és az angol hangsúlyozást. Ha az a célja, hogy a kanadai magyarok jól tudjanak magyarul, ne a saját magyar mondataival etesse őket.
7:34 de.
Kerekes Sándor, köszönöm és viszonzom a köszöntést.
Gondolkoztam, hogy megírjam-e mindezt Maros Zoltánnak, mert kívülállóként, és a magyar adást nem ismerve nem feladatom a bíráskodás, de ez a fajta magyar nyelvhasználat elég visszataszító. Régebben dolgoztam egy koreai lelkipásztornak, aki igehirdetését hasonló stílusban írta, de pontosan tudta, hogy a fordítás így nem tükrözi a mondanivalója „lelkét”: Minden héten sokat izzadtam a négyoldalas beszédével, de ennek köszönhető, hogy még évekkel mások előtt megtanultam a szövegszerkesztő használtatát. Még ma is hálával és szeretettel gondolok rá.
8:19 de.
Kedves Zsofia,
Koszonom az eszreveteleit.
Igyekszem megfogadni.
Azt hittem, hogy a TV musor kapcsan fogalmazta meg eszreveteleit.
Ugyanakkor a masik kerdesemre nem valaszolt.
udvozlettel: Maros Zoltan
8:53 de.
Szegény Tóth Kálmán….bizonyára nem gondolta, hogy idáig fognak fajulni a dolgok, abból amit írt 🙂 De én se gondoltam, hogy ha a cikkére reagáló egyik megjegyzést ökörségnek tartom, akkor ezzel megsértem a civilizált vitatkozás etikai játékszabályait. Mindenkinek joga van hülyeségeket mondani – ebben a FIDESZ-es Simicska Lajosnak igaza van. Mint tanár ember, én csupán kiegészítettem Simicska Úr tézisét. Nem kell minden hülyeséget lenyelni. Bocsánatot kérek azoktól a honfitársaimtól akiknek szerény, és segítőkész javaslatomtól felfordult a gyomruk. Azt sem kellett volna egészben lenyelni, és akkor mindenki szép nyugodtan távozhatott volna az asztaltól, nem jött volna a fenti anyázás…..Maros Zoltánnak igazat adok. A kultúra valóban össze tud kötni egyeseket. De azt, hogy milyen módon, azt inkább nem ecsetelném.
9:25 de.
Maros úr, hogyne válaszoltam volna, nem olvasott elég figyelmesen: „Nem vagyok lektor, sem stiliszta, inkább ilyen szakembert kérjen korrekcióra”
9:33 de.
Bognár úr,
köszönöm a helyesírásra vonatkozó tanácsait, igyekszem engedelmesen megfogadni.
A példákat megírtam, talán a moderáció miatt nem olvashatta idejében.
Ami a fordítóprogramot illeti, az, hogy ismerem, nem jelenti azt, hogy rá is szorulok, bár az angoltudásom nem felsőfokú, mindenféle szótárhoz és szakmai segítséghez is hozzá tudok jutni.
Amúgy meg kicsit értetlenül olvasom Kerekes Sándorhoz írt sorait, amikor nekem az ön által erős érzelmekkel támogatott Maros Zoltán tűnik Orbán-fannak.
De hát ízlésekről és érzelmekről nem érdemes vitatkozni.
9:35 de.
Jimbokám, neked sem ártana néhány magyarórát venni. Kezded az édes anyanyelvet elfelejteni.
11:16 de.
7:34 de , zsofi a koreai
7:59 du.
Bognarkam, attol tartok, hogy eltevelyedve meltoztatsz leledzeni. Nincs itt nalam adazabb ellenfele Orbannak. Csak nem kepzeled, hogy en tamogatom azt a fasisztat?
Persze, ha neked olyba tunik, akkor nem vitatkozom.
Az is lehet, hogy osszetevesztesz valakivel. Talan azt hiszed, hogy en is Jimbo vagyok?
9:13 du.
Bukrus akárki TE annyira szellemes meg witzes vagy , hogy már-már nevettem is.
9:15 du.
idióta futball-huligán ivadék.
6:45 de.
Geyza..9:13 du…..valoban kell meg fejlodnom….csak tudnam miert koreaiztam le zsofit !….cavinton kene….a kerekes kerekei=ki van mind a negy ?
2:09 de.
Kedves Maros Zoltán!
Ne is törődjön ezekkel a ficánkoló agonizáló hiénákkal,az agyhalott piti provokátorokkal,akik a letűnt világuknak perifériájáról utópisztikus honvágyukban rugdossák az utolsót.
Irigykednek, mert tudják, ha megszakadnak se tudnak olyan példás magyar helyesírással írni és fogalmazni mint ön, mert ahhoz bizony magyar szív is szükséges, ami hiányzik belőlük, amiért képtelenek magyarul érezni.
Ezért ők az állatkertből megfutamított antimagyar vírussal fertőzött és csupán magyarul beszélő papagájokra hasonlítanak.
Köszönet a minden szinten kitűnő és szívet melengetően jó írásaiért, amit az itt firkáló csahos provokátor tábor személyzetének válaszképp adott.
EGY AZ ISTEN EGY A NEMZET!