Hősünk romokban
Így ünnep előtt gyerekek hadát terelik a Petőfi Irodalmi Múzeumba, hogy elmagyarázzák nekik, ki is volt Petőfi Sándor.
A kiállítás egyetlen sunyi inszinuáció, megrágalmazza a költő személyét, a szabadság eszméjét, minden polgári jogot és szociális haladást.
Petőfit gyávának, s rossz választásai során magát veszedelmekbe manőverező lúzernek állítja be.
Ezért a cím „Ki vagyok én?“, vers népies korszakából, és az alcím „Petőfi választásai“.
Viszonylagos jómódban telik gyerekkora, de a család tönkremegy, és ő jelentkezik a hadseregbe, ahol „halovány katona“.
Ezután színésznek áll, nagyon szűkösen él, 1844 telén verseivel elindul Debrecenből Pestre.
A Nemzeti Kör, Vörösmarty Mihály, liberális értelmiségiek és a nemesi elit tagjai támogatják. Szülőföldjén is nagy a sikere. Kritikusai támadják, de kultusza már kialakulóban.
Petőfi népies korszakát és szerelmes verseit kellő részletességgel mutatja be kiállítás, de utána mi is következik?
Megalakul a Tízek Társasága, „céljuk önálló folyóirat indítása volt“ – áll hatalmas fehér táblán. Ez így egész jól hangzik, csakhogy a cenzúra a Pesti Füzetek megjelenését nem engedélyezte, ezt viszont már nem kötik a látogatók orrára.
Innentől a kiállítást az dominálja, amit elhallgat.
Főleg a márciusi események, különösen március 15-e az, ami hiányzik erről a kiállításról. Aki nem tudja, itt biztosan nem fogja megtudni, hogy mi minden történt ezen a napon.
„A Petőfiék által kialakított szokatlan keretek látványos főpróbája 1848 március 15-e volt. Magyarországon elsöként hívtak össze népgyülést, ennek segítségével vált Petőfi a pesti forradalom legfontosabb alakjává és jelképévé.“ Ez a kiállítás legradikálisabb mondata, s ennél többet itt nem is tudunk meg Petőfi napjáról.
Kicsi táblákon lépkedve, újra meggyőződhetünk róla, hogy március 15-én nem történt semmi említésre méltó.
Vagy ha igen, akkor az valami rossz és megvetendő, Petőfi is, mint olvashatjuk, elszigetelődött.
Ebben, a negyedik teremben, nagy asztalon a korabeli újságok, Pesti Hírlap.
Czakó Zsigmond 1848 március 13-án lett öngyilkos, mert bemutatás előtt álló darabját, melyet baráti körben felolvasott, többen kritizálták. Ez a tragikus esemény történt márciusban, a kiállítás erre fokuszál, nem tudni miért. Falon idézet egy Petőfi versből „Tollammal én embert ütök“.
Március 15-ét továbbra se találjuk, a „12 pont“ itt teljesen ismeretlen, de legalább a Nemzeti dalt fellelhetjük üveg mögött, alatta kard, poharak, kancsó. Mintha egy bordal lenne, semmi más. Azt is megtudhatjuk, hogy Petőfiről rengeteg legenda él, erre már a kiállítás elején felhívják figyelmünket. Ennél a pontnál eszünkbe juthat, hogy talán egész Március 15-e is csak egy legenda, semmi több, minden lehetséges.
A költő szomorú és rossz választásai nyomán sikertelen, az események nem az ő „elképzelt forgatókönyvét követték“.
„Az igazi illúzióvesztés, mint megtudjuk, 1848 júniusában Kiskun választókörzetben elszenvedett kudarc. Nem került be az immár nem rendi, hanem népképviseleti országgyűlésbe. (…) Petőfinek nem sikerült az újabb életformaváltás, nem tudott bekerülni a politikai elitbe.“ – hírdetik fehér betűk sötét alapon egy rendkívül dekoratív táblán.
Ez volt hát Petőfi baja, hogy nem tudott bekerülni a politikai elitbe, pedig mennyire szeretett volna.
Ennél rosszindulatúbb mondatot a szabadság költőjéről nehéz elképzelni. A kiállítás megalkotói és megrendelői valószínűleg őszintén hiszik, hogy az élet értelme bekerülni a politikai elitbe, a körön belülre, bármi áron. Petőfi viszont verseivel és életével pont az ellentéte ennek az elvtelen karrierizmusnak, ellentmond a NER alapeszméjének. Máig ható kultuszát le kell rombolni – tűzték ki célul a kiállítás gazdái, s összehozták ezt az öt teremre nyújtott szemfényvesztést a róla elnevezett múzeumban.
Rosszul választott – mondják ők – pedig már milyen híres volt, lakása is volt, biztos állása és pont az egeket verdeső hírnév idején lett ő a világszabadság költőjévé. Rossz választás volt, tisztességes ember így nem viselkedik. Meg is lett az eredmény, magára vessen.
Az utolsó előtti négyzetalakú lapocska a földön 1848-49 teléről tudósít: Petőfi „honvédszázados Debrecenben, majd Erdélyben Bem őrnaggyá lépteti elő. A hadvezetéssel történt összetűzése után lemond rangjáról.“ Rangját később visszakapja.
Aztán a fehéregyházi ütközet, melyet a költő lőtávolon kívülről szemlél, majd menekül, de eltűnik.
Újra a sejtetés. Pedig aki gyáva, inkább megy máshova, mint harctérre.
Nem esett el, nem halt hősi halált, csak eltűnt. Bárkivel megeshet. Erről szól ez a kiállítás.
Petőfi volt, Petőfi nincs.
Egy legendával kevesebb, egy gonddal is.
Már akinek!
Eva Horvath-Bentz
10:18 de.
Azt hiszem, ez illik legjobban-a mai helyzethez.{is}.
Nem hiaba volt-geniusz.
http://www.grunwald.hu/kiskoros/Petofi/patopalu.htm
10:22 de.
Ja… Én már akkor gyanakodtam, hogy egy igazi lúzerről van szó, amikor kiderült, hogy Barguzinban töltötte utolsó éveit egy „tungúzkával”, és a megtalált csontjai szerint nőies, nagyfenekű és tyúkmellű volt…
„Én ugyan nem tartom
magamat nagy embernek,
de akkorácska csak vagyok,
hogy oly parányok, aminő Ön,
levett kalappal szóljanak velem…”
[Egy goromba tábornokhoz…]
10:58 de.
Hát, otthon jártamkor nagy Petőfi elismerést tapasztaltam, pl. a Petőfi Klub, vagy könyvtár is Pesten. Szűlőhelyén , természetesen még nagyobb neve van, és ott is voltam, ahol állitólag harctéren volt és elesett. Hatalmas emlékmű áll AZON a helyen.-
11:53 de.
A történelemhamisítás Magyarországon történelem.
2:25 du.
Bárcsak a lottó ötösöm lenne olyan biztos, mint ahogy témát választok!
Nem ismerem a PIM indítékait (erről a kiállításról se hallottam), és azt sem, hogy a kormány politikáját követik-e? De azt leírnám, hogy én is a költő népies és családverseit olvasom legszívesebben. A forradalmi versekkel úgy vagyok, mint Antal Imre: „Világszabadság …” (legyint)
Egyébként a PIM honlapját most megnéztem, ott az áll, hogy 2011-ben indult ez az állandó kiállítás. Lényege: „Kiállításunk arra tesz kísérletet, hogy a kultuszt félretéve, ugyanakkor annak ismeretében mutassa be Petőfi Sándor rövid, ám zsúfolt életútjának nyitottságát, választási lehetőségeinek dilemmáit.
Az utóélet formálta, leegyszerűsített személyiség helyett bonyolult emberi, költői szerepeit kívánja vázolni.
A kiállítás azt a folyamatot mutatja be, melynek során a Petrovics Sándor nevű gyermekből az lett, akit egy szóval jellemezhetünk: PETŐFI.”
3:07 du.
http://kanadaihirlap.com/2016/07/12/turulizmusunk-avagy-a-tejut-magyar-termek/#comments
3:58 du.
Nem akar az én linkem idejönni, ami egészen másról szól.
https://www.youtube.com/watch?v=lWQ8bp8D6Z0
6:41 du.
@ Almasi Alma; „… noies…nagyfeneku es tyukmellu…”
Mernem mondani gyogy Petofi csontvaza a sirban masfel evszazad utan annak tunt volna, hat az biztos hoy egy igazi no maradt csont-maradvanyai volt velve. Meiert ?
A Muzeumban lathatod Petofi eredeti zakojat. Fogadni merek hogy 10 eves Baron Trump zakoja dupla meretu. Petofi zakoja bizonyitja hogy alig kb. 70-80 fontott nyomott a merlegen, s aling a 4 es fel lab magas volt. Szegenyseg, nyomor es Tuberculosis aldozat volt. Hihetelen hogy MEDENCE csontja noies lehetett volna. Ami az hogy a „birth-cannal” termeszeti szuksaglet a szuleshez. Ne feledd a gyermek feje mint egy amerikai balling-ball meretu. S a mellkass kissebb a nokke mint ferfiak.
Tehat nem igen „thuk-mellu”.
De szuleinek foldi maradvanyai talalhato a Fiumei-uti temetoben. Azt, allitolag alkalmaztak ( ha megbizhato az) de nem jottek teljes DNA bizonyitekra. Vajon mirt nem?? Lehetne tobb politaca mogotte mint a valosag ?
7:10 du.
Nos Kedves Figyelő és a többiek!
Petőfi volt,van és lesz(!!!) azoknak a tényeknek,alkotásoknak szerepléseknek,megnyilvánulásoknak alapján, amit tett és ahogy élt,attól függetlenül,hogy hol és miként halt meg…..!több verzió..de ugye mindegy!
Ezt minden normális és tárgyilagos magyar ember elismeri(remélhetőleg pártállástól függetlenül…)
Így itthon március 15-én róla,a tényekről,érdemeiről mindenképp jogosan megemlékeznek,ami mai Magyarország törekvéseihez,a magyarok érzelmeihez teljesen hasonló és elvárható
„Remélhetőleg ” egyes hazaellenes,hazaáruló elemek ezt a nemzeti ünnepet nem zavarják meg,bár sajnos egyesektől minden kitelik…mint eddig is tapasztaltuk!
megemlékeznek,
6:13 de.
Bendegúz79/ Almási Alma.
A barguzini „Alexander Petrovics” [ugye érdekes név egyezőség] feliratú sírkő alatt talált csontváz, helyesebben a hozzá tartozó koponya fotóját annak meglelésekor egybe-fotózták a pesti, hivatalosan Petrovics [nem hivatalosan Petőfi] Alexander közismert dagerotipiájával, ahol a fotó két „tárgya” egymást fedve, tökéletesen egybevágó egyezőséget mutatott.
Ezen is túlmenően a koponya más föllelhető jellegzetességei, mint pl az úgynevezett farkasfogai egyezősége Orlay Petrik Soma korabeli leírásával is bizonyította az azonosságot a nemzet költőjének maradványaként.
Mindezt, egyéb bizonyítékok fotóival együtt ugyanott, a Petőfi Irodalmi Múzeumban a kutatók egy kiállításon mutatták be akkor, úgy a Rendszerváltás táján… [Amit jómagam is személyesen láttam.]
Aztán az ún. rendszerváltók [Pozsgay vezetésével] gyorsan észbekapván, hamar leállították ezt a már évek óta, magánpénzen tartott barguzini kutatást és akár a legalantasabb módszereket is igénybevéve szervezkedve, hatalmi eszközöket is igénybe véve folytották el, illetve h a m i s í t o t t á k . m e g . az ottani kutatások eredményeit. Például Kiszely István, a szakmájában megőszült (azóta meghalt) antropológus orvosprofesszor hitelesítő igazságügyi szakvéleményét többekközt azzal a hazugsággal, hogy . ú g y m o n d . egy női csontvázat [a sírkövén Alexander Petrovics vésettel] vélt Petőfiének, amely állítás lévén abban a speciális helyzetben nem bizonyítható az ellenkezője, szinte knockoutként hatott az ügy jószándékú képviselőire az antipropaganda frenetikus viharában.
Másrészt, a kutatók akkori szándékát, hogy a meglelt Petőfi-csontvázból szakszerűen (hatósági tanúk előtt) vett mintát nemzetközi bizottság által összehasonlító genetikai vizsgálatnak vessék alá a Kerepesi úti sírkertben nyugvó Petrovics család földi maradványaival – a szülők és fia, Zoltánéval is – az akkor éppen létrehozott [ma is létező] Nemzeti Kegyeleti Bizottság által kerekperec m e g t a g a d t a t t á k…
Summa summarum, p o l i t i k a i . o k b ó l . elzárták az igazság útját azt, amely egyéb bizonyítékokkal egyetemben megmagyarázta volna, hogy a „nemzet csillaga” is ember volt, aki eltűnhet, sőt még fogságba is eshetett, s aki sajnos, vagy nem sajnos, de nemcsak meghalni képes egy csatamezőn… Meg kell jegyezzem, hogy később személyesen győződhettem meg arról, hogy a cári sereg szekereken több-tízezer foglyot hurcolt szibériába… Erről korabeli /lervéltári/ listák tanúskodnak.
Petőfi Sándor földi maradványai viszont, jelenleg egy meg nem nevezhető amerikai bank széfjében nyugszanak. Nem hiszem, hogy békében… Hisz’ már vagy majd 30 éve, ahogy lelkes felkutatói tervezték, hatalmas temetés keretében kerülhetett volna az őt leginkább megilltő Kerepesi úti Nemzeti Sírkertbe…
🙁
6:30 de.
hazai lámpa !
Általad „család-verseknek” 🙂 lebagatellizált munkái is mindig tartalmaznak – ha tetszik nektek, ha nem – mélyebb politikai mondanivalót. Például a következő ártatlan pár sor is 1848. februárjából(!) éppenséggel a szegénységről szól:
„Ezután is jó légy, Morzsa,
Kedvet ne kapj a tyúkhúsra.
Élja a tyúkkal barátságba’…
Anyám egyetlen jószága.”
.
9:06 de.
Kedves DonGolo!
Pontosan úgy volt, ahogy írtad, emlékeszem rá. Annyi bizonyos, nem ártott volna pontot tenni arra a vitára egy DNS vizsgálattal, bár nekem speciel Kiszely professzor szakmai véleményéről és a csontok valódiságáról más a magánvéleményem. De ez valóban így se ide, se oda nincs bizonyítva, amivel én sem értek egyet.
9:34 de.
DonGolo
2017 március 14
6:30 de.
Szerintem ne keverjük össze a politikát meg a forradalmi látomásköltészetet!
Egészen más, ha a népies életképbe belekever Petőfi egy kis megfigyelést a szegényekről:
„A hosszúlábú drótostót
kopott gubáját cepeli,
az orra érett paprika,
a hidegtől folynak könnyei”.
(Téli világ)
A forradalmi látomásverseiben inkább az utolsó, döntő ütközetről ír:
” … Nincs pihenése
A megeredt árnak, nincsen, csak a tenger ölében.
Vértengerbe szakad majd a vér hosszu folyója.”
(Az ítélet)
9:57 de.
DonGolo
2017 március 14
6:30 de.
A „nektek” kifejezés gondolom a fideszt takarja, akikhez nem sok közöm van. Megjegyezném, hogy 2006-ban a fidesz ellenzékben seggigérő kokárdákkal ünnepelte a nemzeti évfordulókat, de nektek (a ballib ellenzéknek) az se volt jó.
De azért van jó hír, mert van amiben egyetértenek a politikai „elit”ek: pl. a Dózsa-parasztfelkelés 500. évfordulója olyan csendben múlt el a magyar politikában mindkét oldalon, mintha soha nem is lett volna …
11:00 de.
DonGolo
2017 március 14
6:13 de.
„a cári sereg szekereken több-tízezer foglyot hurcolt szibériába…”
Én úgy tudom, hogy senkit nem hurcoltak Szibériába 1849-ben.
11:19 de.
A cikkhez: a politikába igyekezni, a politikai elitbe kerülni nem bűn, sőt egyenes következménye annak, akinek vannak elképzelései közös ügyeinkről. Természetes, ha szeretné megvalósítani, ehhez támogatókat kell találnia. Ez a politika.
Petőfinek voltak politikai elképzelései: mindenek fölötti nacionalista (nekem ez nem bűn, csak a „nazi”), némi szociális beütéssel, mai szemmel nézve elég naívak. Persze ne felejtsük:a világszabadság is az ő kifejezése.
Nem vagyok esztéta, de költészete számomra nem a „legjobb”, sem költői képeit, sem versformáit tekintve. Korában jelentős költő volt, és abban is első talán, hogy nem nemesi udvarok mélyéből került az irodalmi élet csúcsára.
Sose értettem, hogy lehet egy valaha élt ember tetemének valamelyik részét (vagy egészét: Lenin) totemként kezelni. Annak az embernek a szellemi terméke, munkája volt jelentős: az meg itt maradt nekünk. Tök mindegy, hogy az a csontváz Petőfié volt-e. Változtat ez a Nemzeti dal szövegén? Rosszabb lesz attól a János vitéz, ha költője élt még a bukás után? Vagy jobb lesz, ha elesett a csatamezőn?
Elég morbidnak és gusztustalannak tartom pl. a szent jobb kultuszát is.
Belzebub! A „tyúkmell” nem nagy kebleket jelent a magyar nyelvben, hanem abnormálisan kiemelkedő mellcsontot. (Mint a tyúké.) Úgy tudom egyébként, hogy egy csontról viszonylag nagy pontossággal meg lehet állapítani, hogy hímneműé vagy nőneműé volt-e, a csont összetételéből.
11:28 de.
Mellesleg, nem hiszek az új tendenciának, hogy Petőfi koponyáját állítólag megtalálták. Minden ilyesmi egy új pénz, hírnév keresés szüleménye.
Hagyják, szegény költőt nyugodni békében.
Minden nép történelmének kellenek legendák, anélkül nincs mítosz és emlékezés!
11:32 de.
Almási Alma
2017 március 14
9:06 de.
Mellesleg, Kiszely itt járt Kanadában is, ott voltam az előadásán, olvastam a könyvét. Akkor is nem hiszek neki.
Nekem a pali nem „kosher”, nincs semmi ami állítását alátámasztaná, csak egy hírnév keresésre szolgált.
1:41 du.
Kedves Figyelő, Kiszelyt illetően a véleményünk teljesen megegyezik… 😀
Ami Petőfi koponyáját illeti, valamikor Mikszáth idejében is egy antropológus kereste Petőfi koponyáját, amire Mikszáth azt írja, legjobb lenne, ha mindjárt két koponyáját is megtalálná, az egyiket gyerekkorából… 😀
1:50 du.
Nesze nektek oktatás… A komcsi-korban garantáltan mindenki tudta…
http://www.atv.hu/belfold/20170314-56-aradi-vertanuk-mit-unneplunk-marcius-15-en-megdobbento-valaszok
2:15 du.
Figyelő
Tudományos kérdésekben nincs jelentősége, hogy hírnév, kíváncsiság vagy egyéb motiválja-e a kutatót, mert nem a kutató személye a kutatás tárgya.
http://www.negyedik-dimenzio.eoldal.hu/cikkek/petofi-sandor-sziberiaban/alexander-petrovics–petofi-sandor–magyar-ornagy-es-kolto-sirkeresztjenek-eredeti-fotoja-a-barguzini-temetoben.html
http://www.negyedik-dimenzio.eoldal.hu/cikkek/petofi-sandor-sziberiaban/alexander-petrovics–petofi-sandor–magyar-ornagy-es-kolto-sirkeresztjenek-eredeti-fotoja-a-barguzini-temetoben.html
2:19 du.
Idézet a tanulmányból:
„Végül is Petőfi nagynénjének, Hrúz Annának egyik leszármazottja adott vérmintát, és azzal végeztek DNS azonosítást. Ez Kínában meg is történt és 99,9 %-os azonosságot találtak a barguzini csontok DNS-ével. (Az apasági vizsgálatnál ettől jóval kisebb százalék esetén is kimondják a rokonságot!). Az akadémikus urak még erre is azt mondták, a DNS vizsgálat nem alkalmas a rokonság kimutatására!”
2:27 du.
Alma, sokadik magyarokat lejárató videó a liberálisoktól. Mindig nemzeti ünnepeken poénkodnak ezzel a rossz válaszokat összevágó tévések.
Rossz indulat felénk, de sebaj, kölcsönkenyér visszajár.
Persze az oktatásunk ez ügyben siralmas.
3:14 du.
Huha!
Ez nem semmi. Kezdeném azzal, hogy a kiállítás jelmondta vag hogy is mondják „mottója” egy lopikvány. Igazolni is tudom, méghozzá nem is akárkitől. Arany Jánostól. Ugynis ezek a mondatok az ő szájából származnak, és verset is írt ezzel a címmel:Mi vagyok én
” Ki vagyok én,Senki Pál
Egy fájó gép,mely pipál”
A többi amit szegény Petőfiről összehordtak az egyértelmüen azt bizonyítja, hogy valakik belepiszkáltak, és meghamísították az adatokat. Nem is tudom, de ez valahogy egyre inkább kezd elterjedni arrafelé, hogy a történelmet nagy előszeretettel meghamisítják átirják saját szájítük szerint. Volt valami expedició is Burját földre és volt valaki (nem akarok marhaságot írni Morvay a kazánkirály talán, aki finanszáélta és váltig állították, hogy Pityafi alias Petőfi sírjára bukkantak) aki még azzal is dicsekedett, hogy a megtalált hamvakat hamarosan haza fogják szállítani. Aztán a nagy szenzációs hírből nem maradt egy paraszthajszál sem. Mély csend és síri szag, de Petőfi hamvai nélkül.
3:33 du.
Na sajnos (újság,TV információ) a tehetségtelen,jellemtelen Juhász P. az Együtt nevű törpepárt hangadójaként,holnap síppal ellátott kokárdát akar osztogatni,hogy az 1948-as forradalmi megemlékezést mindenáron megzavarja…..na eddig sem tartotta sokra az emberek többsége,de,hogy ennyire hülye és bunkó legyen valaki egy
politikától,pártoktól független nemzeti ünnepen az őt és pártját minősíti……arról már nem is beszélve,hogy még kisebbe „törpe”
lesz,aki csökkent képességei miatt képtelen felfogni,hogy holnap nem választások,hanem nemzeti ünnep lesz…..
nagy az Isten állatkertje….!!!
3:36 du.
Figyelő!
Az a baj,hogy sok itthoni balliberális lecsúszott ellenzékiben
semmi tisztesség nincs a hazájuk iránt!
3:45 du.
Amúgy az ilyen jellemtelen,sötét alakoktól még a tisztességes baloldali pártok,meg azok szavazói is undorodnak….elhatárolódnak,ami magáért beszél!
4:37 du.
Amúgy!…az 1948-as hős márciusi ifjakat biztosan tisztességes anya szülte,míg a mai ifjú hőzöngőket,valószínűleg valamelyik szomszéd tehene ellette….nagy különbség!(egyes Momentumosok is ide tartoznak!)
Bár a „szemkilövés” szerencsére 2006 óta kiment a divatból…..
véleményem szerint egy intézményesített,törvényes seggberúgás(bocs a gyengébbek kedvéért,hogy értsék…!)időszerű lenne!
De ugye a sok „hiteles” cáfolat ellenére sajnos demokrácia van….
5:05 du.
Nos sem Petőfi,sem az ország nincs romokban,kivéve a baloldali
törpe ellenzéket,amit ők is tudnak,de ugye akkor miért is strapálják magukat feleslegesen és szánalmasan?……
Nem várok gyors választ,mert most kilépek,nem érek rá tovább ma!
Üdvözletem…részvétem nekik!
5:05 du.
Alma, ez csak edukáció bűne, nem a népé-
5:07 du.
Jani, köszönöm, de akkor sem fontos, azaz nem hiteles az embereknek.
7:59 du.
Avi Ben Giora
2017 március 14
3:14 du.
Petőfi
„Ki vagyok én? nem mondom meg;
Ha megmondom: rám ismernek.
Pedig ha rám ismernének?
Legalább is felkötnének.”
Ha jól látom az alsó képen, ott van a hologramos költőtársaság a Pilvaxban, amiről a múzeum ajánlója beszél. A cikkíró lehet, hogy azért hiányolja a forradalmi eseményeket, mert hozzászokott a hagyományos kiállításhoz.
8:15 du.
talalom
2017 március 14
11:19 de.
A nacionalizmus is lehet káros. Mégpedig akkor, ha az eszme jegyében egy nép azt állítja magáról, hogy ő hivatott vezetni a világszabadság felé a népeket, és ehhez joga van csak a saját érdekeit nézni (Hobsbawn). Nemcsak a franciák, később minden nemzetiségű liberálisok átvették ezt (Mazzini, Ifjú Európa).
Félreértés ne essék, nekem nem az a bajom Petőfi életművével, hogy nem jók a versei, mert jók. Én csak azt mondom, hogy mosás közben vagy vacsora után, ki mikor olvas verseket, az ember nem föltétlen forradalmi apokaliptikus vértengerekről akar olvasni. Ez független a fidesz propagandájától, ezt évtizedek óta mutatja a magyar olvasóközönség ízlése, akiknél a Szeptember végén, az István öcsémhez a kedvenc.
Szerintem P. azért nemzeti költő, mert először szólt nemeshez és nem nemeshez, pl. népdal-szerű verseit szavalták, megzenésítették.
A sajátos látomásai, a köztársasági propaganda, a János vitéz magas színvonalúak, de nagyon megosztóak voltak a saját korában.
8:37 du.
Almási Alma
2017 március 14
1:50 du.
A komcsi korban is a bájos mítoszokat tudták az emberek, pl. Petőfi a Nemzeti Múzeum lépcsőjén a képzelet szüleménye.
A Népek tavaszát már kevesebben tudják, ezért olyan érthetetlen az Arab tavasz kifejezés, amire annyit hivatkozott a nyugati sajtó az elmúlt években.
8:40 du.
talalom
2017 március 14
11:19 de.
A középkorban gyógyító erőt tulajdonítottak a szentek ereklyéinek. Múltkor egy ferences szerzetes mondta a tévében, hogy ennek van evangéliumi eredete, ugyanis ott olvasható, hogy Jézus köpenyének érintése meggyógyított egy beteget.
9:20 du.
„Politikától, pártoktól független nemzeti ünnepen” Komolyan mondom szegény Petőfi forog az akárhol lévő sírjában. A magyar költők mindig is politizáltak.
„Vigyázó szemetek Párizsra vessétek!” Batsányi a XVIII. sz-ban nem arra gondolt, hogy a legújabb szabászmodelleket figyeljék – tudja, Boda hölgy?!
Maga Petőfi is így beszélt: „Ha nem tudsz mást, mint eldalolni/ Saját fájdalmad s örömed:/ Nincs rád szüksége a világnak/S azért a szent fát félretedd. (A XIX. század költőihez)
Ja, a „szent fa” a lant, amely a költészet jelképe – a költészet múzsája lantot penget.
Úgy tűnik, nemzeti ünnepen csak sípolni tilos: utcakővel dobálni, gyújtogatni, rombolni hazzafyas tett.
4:09 de.
Hazai lámpa
11:19: A nacionalizmus is lehet káros…
Igen, csak akkor SOVINIZMUSNAK hívják. A nacionalizmus simán a hazád, néped szeretetét jelenti. A sovinizmus a kirekesztő, a népét mindenek fölöttinek tartó idea neve. Miután a nemzetiszocialista német munkáspárt (nem betűhív neve Hitler pártjának) tagjai egyedül magukat tartották „nemzetinek”(nem ismerős?), vagyis nazionalist-nek, ennek rövidítéséből jött a „nazi”, magyarul kiejtve náci. Ilyen értelemben van bizony Magyarországon „náci”, nem is kevés, van párt, vannak szervezetek. Nagyon hasonlóan járt a „kommunista”, az „internacionalista”.
Most éppen a „szabadelvű” van soron, ami a „liberális” magyar megfelelője.
Minden diktatúrának első dolga, hogy meggyalázza, kifordítsa fogalmaink értelmét. Ne hagyjuk! Ne nevezzük pl. Budaházyt finomkodva nacionalistának, pláne nemzetinek: ótvaros sovén hungarista ő, akárcsak sok, magas pozícióban, szabadlábon regnáló, parancsolgató elvbarátja.
Röviden, ezért nem nácizok.
4:14 de.
A vezérkar az 1848-as megtiprásunkra kultuszt épített, ehhez kultusz figurákat gyártott.
Ilyen a Petőfi legenda lény is.
A tökéletes nyelvisége egészen más származást (alap szocializációt) mutat, mint ami a legenda lényé.
A Liliomfiról azt tartják, h életrajzi ihletésű.
A felső köri baráti köre sem a legendalény származást mutatja.
Hatalmas sötét felhő még a szabadkőmérgessége is.
Vannak olyanok akikről úgy tartják, h megrendezett halállal (halálhírrel) vonultak emigrációba. Ha így lenne, Petőfi nem lenne egyedi eset.
4:45 de.
Avi benn Giora!
Petőfi Burját-földi végső útjának utótörténetét donGoló igen szemléletesen írja le itt fentebb a 6:13-kor kelt kommentjében. Ha ezt elolvastad volna, nem írnál ilyen hülyeségeket, mint itt a 3:14-es kommentedben… Az ugyanis semmit nem igazol, hogy Te nem tudsz az események valódi folyásáról… A csontváz ugyanis ma is létezik…
A „megkerült Petőfit” nem egy légbőlkapott nyomon elindulva lelték meg, hanem az akkor már majd-egy évszázada a helyi lakosság szájhagyománya alapján, melyhez még az is hozzá tartozik, hogy ugyanabban a barguzini temetőben nyugodtak egy német forradalmár kortárs költő és más hasonló forradalmi szellemt képviselő irodalmárok hamvai is. Eszerint tehát a jelek szerint a cári hatalom erre a vidékre száműzte nemcsak az orosz, de a forradalmi eszmék nemzetközi képviselőit is, még akkor is, ha hadifoglyok voltak.
.
4:49 de.
hazai lámpa
2017 március 14
8:37 du.
„A komcsi korban is a bájos mítoszokat tudták az emberek, pl. Petőfi a Nemzeti Múzeum lépcsőjén a képzelet szüleménye.
A Népek tavaszát már kevesebben tudják, ezért olyan érthetetlen az Arab tavasz kifejezés, amire annyit hivatkozott a nyugati sajtó az elmúlt években.”
Ja, ja… Azóta már tudjuk… ráadásul a Nemzeti Dalt nem is Petőfi írta, hanem Wass Albert, 1927-ben…
„Népek tavasza, téged
hív ez a vidám ének,
köszöntsük a tavaszt dallal!
Itt van május elseje,
énekszó, és tánc köszöntse..”
Erre gondoltál? 😀
4:52 de.
Vagy talán nem is Wass Albert, hanem Tormay Cecil… esetleg Habsburg Ferdinánd… Összezavarodtam… a bőség zavara…
4:54 de.
asszem belépek a Kétfarkú Kutya Pártba…
5:01 de.
folyt:
Avi ! Falusit is feltétlenül olvasd el !
Egyébként a német dekabristát – ugyanabban a temetőben ! – Küchelbeckernek hívták…
5:02 de.
bocs-bocs-bocs!
Nem Falusi, hanem J a n i…
5:05 de.
11:32 Figyelő !
Kosher, vagy nem kosher, Kiszelly István Tudós Professzor.
.
5:08 de.
Ha demokrácia van arra felé, akkor mindenkinek jog van úgy ünnepelni ahogy akar. Ha az úgynevezett ellenzék síppal dobbal nádi hegeűvel akar az az ő dolga. Meg kell adni nekik a lehetőséget. A kormánypártnak ezt tudomásul kell vennie, mint ahogy a polgárnak a sok csúsztatást és direkt történelem hamisítást. Hiába kormánypárt, el kell tudni viselnie ha kritizálják.
Igen Petőfinek is van egy hasonló című verse. Ám ha megnézzük keletkezésének időpontját akkor Arany jánosé előbbi. Nem akarok kukacoskodni de nagy valószinűséggel Petőfi versét Arany inspirálta. Ám ez nem lényeges. Itt a lényeg az, hogy a kormány minden erővel arra törekszik, hogy csakis az ő álláspontja meglátása érvényesüljön. Ám a tényeket nehéz meghamisítani. Még ha ezt antidemokratikus eszközökkel akarják elérni
5:27 de.
Bendegúz79.
A genetikai vizsgálatot (mintavétel a sírból, stb ) Pozsgayék nemzeti meggondolásból, de kegyeleti okokra hivatkozva
. m e g t i l t o t t á k.
Gondoljunk bele, éppen a kegyelet tenné indokolttá a holttest azonosítását a Petrovics családdal.
.
5:35 de.
Figyelő
Petőfinek nem csak a koponyáját kutatták és találták meg, ahogy kegyed azt fölvetette, hanem az egész csontvázát…
5:38 de.
Figyelő!
Persze ezt maga „nem fogadja el”, de ez nem újdonság, hisz maguknál egy harcos nemzet költőjének az a feladata, hogy meghaljon a csatamezőn…
6:29 de.
Hazai Lámpa 11:00 !
„Én úgy tudom, hogy senkit nem hurcoltak Szibériába 1849-ben”-írod nekem.
Hát akkor megvallom, hogy akkoriban volt szerencsém azt a több-száz méter video-tekercset látni, amelyeket az ún.MEGAMORV Bizottság mellett forgató tévés forgatócsoport vett fel. Ezeken, a sír feltárásán túl részletesen láthatók az expedíció Moszkvában tett többnapos útjának a részletei is, ahol többekközt a SzU központi állami irattárában 150 év után végre megtekinthették a hatalmas, 10-15cm vastag óriási fogoly-nyilvántartó könyvet, ahol hosszú-hosszú oldalakon keresztül láthatók a foglyul ejtett magyarok(!) nevei, katonai rendfokozata, életkora, stb. adatai… Rendkívül érdekes volt a Kovács, Lakatos, Szabó, stb. jellegzetes magyar neveket ott regiszterbe szedve olvasni…
Ezen kívül ugynebben az irattárban volt föllelhető Bem-apó hadizsákmányként elfogott harci szekerének [zárt utazó kocsijának] iratanyaga is.
Mindezen (rögzített) bizonyíték és a csontváz ma is Morvai birtokában van, és minden tiltás és elnyomás ellenére előbb, vagy utóbb a nyilvánosság birtokába kerülnek, de remélhető, hogy hamarosan a közoktatás mai bástyáit is áttörik…
.
7:37 de.
talalom!
Persze,hogy politizáltak Petőfi idejében,okkal….forradalmi
idők voltak,de ugye,most rájuk és 1948-ra emlékezünk!
Ma nincs elnyomás,szabadság van,TV-ben,sajtóban stb!
11:50 de.
Vezérkari cinizmus a csőbehúzásunk és megtiprásunk megünnepeltetése.
12:56 du.
Istenem, mekkora nagy az isten állatkertje… és milyen alacsony a kerítés…
1:57 du.
A „politizálni” nem azt jeleni, hogy valaki/valami ellen beszélni, hanem azt, hogy közös ügyeinkbe beleszólunk, beleszólhatunk, vitatjuk/elfogadjuk a különböző ajánlatokat államunk irányítására. Persze ez Bodának magas, mint disznónak a famászás, de nincs egyedül. A szerencsétlen kormányfő is „holmi pártocskákról” hadovált ma. Mintha ő nem „holmi pártocska” élén állna 29 éve, és nem abból élne. Ennél már a kádári egypártrendszer is jobb volt, mert az Öreg nem magának, meg a családjának gründolt kastélyt, földet, vasutat, állami pénzeket, hanem jutott a parasztnak, meg a munkásnak is nyugdíjra, orvosi ellátásra, évi szabadságra, nyaralásra, a gyerekének meg egyetemre. Ez a „saját lábon állás” valahol becsípődött a Családnak. Csak azt nem teszik hozzá, hogy a talpuk meg a mi fejünkön támaszkodik. Persze a bodák fejének mindegy: úgyse használják másra.
1:58 du.
Nagy Gyula
2017 március 15
11:47 de.
Mesejjé, Gyulánk!
Ki nevezte ki Horthyt?
2:00 du.
Azért ilyen, mert Isten szereti a sokszínűséget.
2:03 du.
Almási Alma
Nocsak! Mióta van neked istened?
2:18 du.
Figyelő
Egyébként, számomra sem emberi, sem költői nagyságából nem von le semmit, hogy Petőfit súlyos sebesülten az oroszok elfogták és Szibériába hurcolták. Viszont, ha így történt, kizárja az olyan legendákat, hogy pl. Segesvárnál a csata után a császáriakkal szimpatizáló helyi szászok a sebesült költőt belökték egy tömegsírba és élve eltemették.
Az sem mindegy, hogy mikor Miklós cár értesült, hogy ki a fogoly, eltitkolta, és nem adta ki az osztrákoknak, mert tudta milyen sors várna rá. Ha Petőfi nem tüdőbeteg, elélhetett volna még a száműzetésben. Ha nem is teljesen, de hasonlóan járt Rákóczi, Mikes Kelemen, sőt Kossuth is stb. és .. egy kicsit te is…
2:32 du.
Hm.. Volt egyszer egy nagyon bátor isaszegi prédikátor. Felével ki hasonkorú, már az is isa, por, és homu…
2:33 du.
Almási Alma
2017 március 15
12:56 du.
Ráadásul nemis rácsos….
3:17 du.
talalom
2017 március 15
1:57 du.
Kedves találom, csak kifelejtette, hogy a kádári jó világban , minek köszönhették azt a sok jót?!
A külföldi pénznek, mi addig tartott, amíg el nem fogyott. Azóta sincs külföldi segítség.
3:22 du.
Kedves Falusi!
A háttérről a nem is teljesen egységes birodalmi verzió van. Még olyan verzió is van, h felajánlották Neki a koronát.
Érdemes meghallgatni a beiktatási beszédét.
Ebben kiemelten érdekes, h miből származtatta a hatalmát.
Arról, h mimindent csinált (a felszínen és a háttérben is) már korábban itt is esett szó.
3:54 du.
Kedves Figyelő!
A gazdasági rendszerünk gazdaságtalanság miatti tarthatatlansága szintén egy hatalmas birodalmi kacsa.
Ennek meglátásához elég pusztán a göngyölített export-import mérlegünket megnézni.
Annak akinek export aktívuma van, minden importja exporttal lefedett.
Soha egy pillanatig sem volt GAZDASÁGILAG szükségünk a hitel felvételre.
Emellett nagyon rossz értéken exportáltunk. És számolatlanul folyt a produktumunk többek között a szegény táborbeliek megsegítésére is.
Emellett, intenzíven épültünk.
A vezérkari (látszólag és valóságos) balfékségek és a hivatalosan is 20% fölötti gyárkapuk mögötti munkanélküliség mellett is.
4:53 du.
Nagy Gyula, a gyári munkanélküliség annyira világszimtoma, hogy elképesztő. Ti. a gyár működése nagy bajban van!
Mióta a kínai és más olcsó áruk bejöttek. Ez nem csak otthon, hanem nyugaton is probléma.A lakosságnak bizonyos rétege csak gyári munkára alkalmas. Most ezzel a réteggel mi lesz?
5:04 du.
Figyelő! Van külföldi segítség, csak nem hitel, hanem vissza nem fizetendő támogatás formájában jön – mint a Marshall segély anno. Ezért többszörös a ma uralgók felelőssége: hogy ezt a pénzt nem a társadalmi különbségek csökkentésére (a jövedelemkülönbségeket 2010-re sikerült tízszeresről 8-szorosra szorítani, ma ismét több, mint kilencszeres), hanem a kinevezett barátok tőkésítésére használja a mai kormányerő. Ebből nem lesz teljesítmény. Nagyon ez van: http://hvg.hu/itthon/20170315_Orban_es_a_tehetsegtelenek_lazadasa
6:46 du.
Kedves Figyelő!
Ez a paradoxon csak a kapitali GONDOLAT KONSTRUKCIÓBAN létezik.
A természetes rendszerekben annyit áldoznak az életidőből az ellátottság megteremtésére amennyi jó biztonsággal elég.
utána szabadfoglalozás.
A tisztességes rendszerekben a munkamennyiségeken úgy osztozkodnak, h jó közelítéssel felhasználás arányos legyen.
A valódi szabadpiac is efelé viszi az ár (csere)arányokat.
6:49 du.
talalom:
„Belzebub! A “tyúkmell” nem nagy kebleket jelent a magyar nyelvben, hanem abnormálisan kiemelkedő mellcsontot. (Mint a tyúké.) Úgy tudom egyébként, hogy egy csontról viszonylag nagy pontossággal meg lehet állapítani, hogy hímneműé vagy nőneműé volt-e, a csont összetételéből.”
Nem emlékszem rá,hogy ehhez a topikhoz egyetlen betüvel is hozzászóltam volna, sem a költő csontvázának, se a tyúkok mellcsontjának témájában.
Nem tudom és nem is érdekel, hogy Barguzinban Petőfi csontvázát ásták ki, vagy másét. (Ugyan kissé szkeptikussá tesz, hogy ha jól olvastam, a leletet állítólag egy ortodox zsidó temetőben találták meg és egy női csontváz volt. Viszont állítólag hajszálpontosan illik rá Petőfi atillája; ennek viszont látom a bizonyító erejét, hiszen a költőről köztudomású volt, hogy az atilláját közvetlenül a csontvázán viselte.) Mindettől függetlenül tőlem nyugodtan elvégezhették volna a DNS-vizsgálatot, vagy éppen annélül is eltemethették volna Petőfiként, a megfelelő állami csindarattával és társadalmi ünnepléssel az állítólagos zsidó temetőben talált állítólagos nő csontvázát.
Petőfitől verseket és egy (állítólag gyenge-közepes) regényt (de ezt nem még olvastam) hagyott rám, a többi íránt közömbös vagyok.
3:21 de.
Bocsánat Belzebub: 100 %-ig egyetértek Veled, hogy teljesen mindegy, hogy a csontváz kié. De a márc 13. 6:41-es hsz-edben írtál olyasmit, hogy a nők mellkasa kisebb,mint a férfiaké,ezért „thuk mellu”. Korábban írtad, hogy kevéssé bírod a magyar nyelvet, ezért gondoltam, talán örülsz annak, ha egy magyar kifejezésről megtudod, pontosan mit jelent.
Mindig örülök, ha valaki a magyar nyelvet is használja, holott nem itt él. Százszor többet ér, mint 30 vagon kokárda.
Nincs könnyű dolgod, hiszen hiányzanak a klaviatúrádról az ékezetes magyar karakterek. Nem baj, megértünk így is, és igyekszünk nem félreérteni.(Bár én tudnék ilyen szinten egy idegen nyelvet!) Nyugodtan kérdezz, ha valamire kíváncsi vagy, ahogy én is rákérdezek, ha valamit nem értek a mondandódból.
5:09 de.
Kedves Figyelő és a Többiek! Most az egyszer figyelmesen olvassátok el:
Nagy Gyula
2017 március 15
6:46 du.
_________________________
Benne van a lényeg. Nem az a fontos, hogy MINDENKI DOLGOZZON… Az a fontos, hogy akik dolgoznak, azok az egész emberiség szükségleteit teremtsék meg, és ezért kiemelt juttatásban részesüljenek (hogy legyen kedvük tovább dolgozni).
És éppen erre lenne való az állampolgári „jövedelem”, amely mindenkinek alanyi jogon jár, és amellyel a társadalom által megtermelt minimális szinten mindenki megélhet..
Természetesen abban a pillanatban, hogy ezt bevezetik, sok ember számára megszűnik a motiváció a dolgozásra, hacsak a ténylegesen dolgozók nem kapnak annyival többet.
Ez így kimondva szerintem manapság még nem működik, mert pszichológiailag nincs előkészítve, mindenki túl mohó, és ezért, aki dolgozik, túl nagy árat szab érte, akkor pedig nincs meg a szükséges összjövedelem, másrészt pedig akik alapjövedelmet kapnak, azok állandóan lázadoznak, hogy miért nem több, hiszen ebből nem vehet mondjuk okostelefont….
De azért burkoltan már eddig is nagyon sokan élnek olyan jövedelemből, amit nem termeltek meg tulajdonképpen, hanem valami más tevékenységért kapták közvetve, például művészek, tudományos kutatók, stb. (A csókosokról most nem beszélek.)
Hozzá szeretném tenni, hogy éppen a cigány (és más, egyszerűbb kultúrák) azok, amely még nincsenek teljesen átnevelve a felesleges fogyasztói szokásokra. Ha megélnek alapszinten, már képesek boldogok lenni… Mi, fehéremberek már nem…
7:47 de.
Alma!A feltétel nélküli alapjövedelmet épp az általad elmondottak miatt MINDENKINEK meg kellene kapnia. A milliárdosnak is. Most nem beszélve arról, hogy a szétosztás elveit meghatározó, a szétosztást engedélyező, kiutaló, ellenőrző szervezetek költségei megszűnnének, tudati előnye lenne, hogy nem kell kérincsélni semmilyen hatalmastól – ember vagy és jár. A munka és tőkejövedelmek maradnának- ez motiválhatja a többséget, viszont lehetővé tenné, hogy neki passzoló munkát vállaljon. (Több viszonylag magas, 200 ezer körüli nyugdíjjal rendelkező ismerősöm van, aki boldogan jár ingyen segélyszervezetekhez, vagy kórházakba segíteni.)
Aki meg csak a lábát lógázná: most is van, aki ezt teszi. Lemaradna a munkáért való versengésben, viszont a gyerekének nem kéne éhen halnia, sőt a gyerek láthatná, hogy érdemes munkálkodni.
8:37 de.
talalom
2017 március 16
3:21 de.
Összekeverted Belzebubot Bendegúzzal!:)
8:42 de.
Kedves Alma!
Nincs munka nélküli megélhetés.
A feltétel nélküli alap jövedelem a Gresham törvény értelmében, meglehetősen gyorsan katasztrófát okoz.
8:43 de.
talalom
2017 március 15
4:09 de.
Látom, beakadt nálad ez a sovinizmus.:)
Hobsbawn angol történész az 1960-as években írta a könyvét, és az 1980-as években jelent meg Magyarországon. Orbán akkor még egyetemista volt.
Utána nézhetsz a neten is Mazzini életének. Az 1830-as években azt vallotta, hogy az egyesített nemzetnek van csak elég ereje, ráadásul a köztársaság szerinte az ideális államforma. Ez annyit jelent a mi esetünkben, hogy az Ifjú Magyarország szerint minden magyarnak egy államban kell élni. Csakhogy az Ifjú Szerbia és Ifjú Románia ugyanígy jogot formált az erdélyi románok ill. a vajdasági szerbek csatlakozására. Na most, melyiknek van igaza? Szerintük annak, aki minél forradalmibb nemzet.
8:48 de.
Almási Alma
2017 március 15
4:49 de.
Népek tavasza: az 1848-as polgári demokratikus forradalmi hullám az európai monarchiák területén.
Ebből egyedül a magyar nem bukott el azonnal, de a bécsi és párizsi forradalom nélkül magyar se lett volna.
1:12 du.
Emlékszem egy nagyon régi mondásra, „Aki nem dolgozik, az ne is egyék”!
Ez a Rákosi korban volt.
1:49 du.
Van egy standard népmesei szövegünk amely így hangzik: Köszönöm a jóságát, ha tudom, meghálálom (megszolgálom.
Közmondásunk „a kölcsön kenyér visszajár” is.
És a Magyar szívből így is gondolja.
2:13 du.
Igen, kedves Nagy Gyula, szerintem sem működne egyelőre az alapjövedelem, éppen pszichológiai okokból. De azért afelé lehetne haladni, hogy aki megelégszik kevéssel, az kaphasson munka nélkül is egy keveset.
6:00 du.
Hoppá!Most kapcsolok, hogy barguzini csontváz 166cm. Ez bizony abban az időben a nőknél magasnak számított. A 19. század óta kb. 12cm-t nőttünk.(166 + 12 = 178cm) Biza, a csontváz magassága nem nőre vall.
2:12 de.
Érdekességképp említem, hogy a Nyitra megyei születésű magyar Benyovszky Móric gróf már 80 évvel a magyar szabadságharc előtt, a lengyelek oldalán harcolva szintén orosz fogságba került és szintén Szibériába (Kamcsatka) száműzték. Aztán kalandos módon onnan szökött meg stb., amit az irodalom is megörökített.
4:04 de.
Jani:
„Most kapcsolok, hogy barguzini csontváz 166cm. Ez bizony abban az időben a nőknél magasnak számított. A 19. század óta kb. 12cm-t nőttünk.(166 + 12 = 178cm) Biza, a csontváz magassága nem nőre vall.”
Ez többé-kevésbé helytálló, sőt akkoriban Burjátföldön föltehetően talán még alacsonyabb volt az átlagos testmagasság, mint Európában.
De tudod, akkoriban még nem vált tipikussá, hogy a férfiak szülik a gyermekeket. 🙂 Igy aztán a nők és a férfik medencecsontja – egyéb különbségek mellett – tipikusan eltérő volt.
Ami engem illet, az anatómia szigorlaton minden vaccilálás nélkül megbuktatnám azt másodéves medikust, aki nem tud biztosan megkülönböztetni egy tipikus női és férfi csontvázat. Szerintem hasonló esetben bukást érdemelne egy (biológiai) antropológus-hallgató is, ugyanígy az a kulturális antropológiát hallgató diák, aki nem tud megkülönböztetni egy ortodox zsidó sírt.
4:31 de.
talalom:
„kevéssé bírod a magyar nyelvet,”
Valóban, sokkal, de sokkal kevésbé, mint pl. Arany János, vagy József Attila bírta. 🙂 Sajos ez igaz minden más nyelvre is. 🙁
találom:
„ezért gondoltam, talán örülsz annak, ha egy magyar kifejezésről megtudod, pontosan mit jelent.
Természetesen örlök az ilyesminek, hiszen bevallom, hogy fiatalkorom óta ilyenkor főként a Szabó Attila féle Erdélyi Magyar Szótörténeti Tár köteteire, esetleg régi szótárakra, szépirodalmi művekre vagyok kénytelen támaszkodni.
találom:
Nincs könnyű dolgod, hiszen hiányzanak a klaviatúrádról az ékezetes magyar karakterek.
???
„Nyugodtan kérdezz, ha valamire kíváncsi vagy”
Köszönöm szépen.
4:51 de.
Figyelő:
„Emlékszem egy nagyon régi mondásra, “Aki nem dolgozik, az ne is egyék”!
Ez a Rákosi korban volt.”
Én is emlékszem, bár nem a Rákosi-korszakból.
A mondat nem egészen így szól – pontosabban Rákosinál nyilván igen, de Pál apostolnál nem. (2Thess. 3,10)
Az Ön által aposztrofált szövegből kimaradt a „nem akar” dolgozni) kifejezés, és ez a kihagyás – éppen az FNO témáját illetően – bizony nagyon jelentősen megváltoztatja Pál írásának az értelmét.
5:32 de.
Kedves jani! De ha csináltak DNS vizsgálatot, akkor ez azért ki derült, vagy még ez sem?
10:08 de.
Belzebub
Fentebb küldtem egy linket, egy kissé hosszú, részletező leírással. Elküldöm újból. Hogy ne kelljen sokat keresgetned, kimásoltam a megfelelő idézetet:
„..A talált személy medencecsontja valóban szélesebb volt az átlagnál, de nem jellegzetesen női alkat. Az irodalmi adatok férfiakra: 73-94, nőkre 91-115-ös arányt mutatnak, ez Petőfinél 93, vagyis még a férfiakra megszabott határok között van. E medence más méretei már férfias jelleget mutattak. De férfias az izmok erősségét jelentő, csonthoz való tapadási helyek mérete, a lábszárcsont alakja és mérete is..”
http://www.negyedik-dimenzio.eoldal.hu/cikkek/petofi-sandor-sziberiaban/alexander-petrovics–petofi-sandor–magyar-ornagy-es-kolto-sirkeresztjenek-eredeti-fotoja-a-barguzini-temetoben.html
10:09 de.
Almási Alma
Neked is a link elolvasását ajánlom. Fogalmam sincs, hogy az MTA-nak milyen érdeke fűződik ahhoz, hogy elzárkózzon a vizsgálatoktól és ragaszkodjon a „női csontváz” teóriához.
Kiszelyék eredetileg a hajszálakat szerették volna genetikailag összehasonlítani, de „kegyeleti okokra” hivatkozva a hivatal nem engedélyezte a Petőfi rokonok sírjainak a bolygatását. Így jutottak el egy még élő leszármazotthoz, akinek a génjeivel megegyezést mutatnak.
Sajnos, az MTA más, pl. sport (dopping) ügyekben is ugyanilyen hamis és pártoktól függetlenül kiszolgálja a politikát. A baloldalt épp úgy, mint a jobboldalt.
10:53 de.
kedves jani, a link „nem található”. De egyébként nem baj, mert én a Petőfi sztorit annak idején frissiben követtem, és emlékszem a részletekre.
Voltak sajnos szélhámosságra utaló jelek, nem is egy, szerintem Kiszely professzor egy kicsit megvezette Morvait, aki ezt később nyilatkozta is.
Ettől függetlenül egy DNS vizsgálatnak lett volna értelme szerintem, csak sajnos ha negatív lett volna az eredmény, azt a hiszterizált áltudományos közösség úgyse fogadta volna el, hanem titkos hatalmakra hivatkozott volna, akik eltusolnak… Ezért egy kicsit megértem azokat az irodalmárokat az Akadémián, akik nem járultak hozzá az exhumáláshoz… Ha egyszer így is, úgy is megy a duma… Tudjuk, még a fizika valóságával szemben is kóklereknek hisznek, hát még egy olyan vizsgálatnál, amelyik VALÓSZÍNŰSÉGEKEN alapszik.
12:55 du.
Almási Alma
Fentebb (2017 március 14 2:15 du.) még átjön a link tartalma.
Ezt írod: „..sajnos ha negatív lett volna az eredmény, azt a hiszterizált áltudományos közösség úgyse fogadta volna el, hanem titkos hatalmakra hivatkozott volna, akik eltusolnak… Ezért egy kicsit megértem azokat az irodalmárokat az Akadémián, akik nem járultak hozzá az exhumáláshoz…”
Magyarul, mindenki hülye az akadémiai tagokon kívül. Hát igen. Ez, amolyan középkori tekintélytiszteleten alapuló álláspont. Annak idején az ilyenek égették meg Giordano Brunot.
1:10 du.
Almási Alma
Ja! eszembe jutott Heinrich Schliemann a kereskedő, aki amatőr régészként megtalálta Tróját. Az ő neve fennmaradt, a gáncsoskodó hiú és féltékeny hivatalos tudósoké nem.
1:22 du.
A DNS vizsgálatnál más probléma is felmerülhetett volna.
Létezik olyan nézet is amely szerint Petőfi Széchenyi (zabi) gyermeke.
3:20 du.
Kedves jani, én körülbelül ismerős vagyok a tudományos kutatók, az Akadémia, az akadémikusok berkeiben (dolgoztam velük eleget). Ott is sokféle ember van, de én semmilyen „vaskalaposságot” 40 év során nem tapasztaltam. Inkább nagyon is érdeklődő, rugalmas emberek. Amit a laikus vaskalaposságnak vél, az egyfajta ragaszkodás azokhoz az alapismeretekhez, amelyek már bizonyítva vannak, és amelyek logikai rendbe állnak össze. De ha valaki bizonyítani tudja az állítását, akkor elfogadják. A laikusok legtöbbször azt hiszik, ha valami csillog-villog és érdekes, az már igaz. De a tudomány a valóságban végtelenül unalmas, aprólékos bizonyítások rendszere, és ezt NEM LEHET KIKERÜLNI, ha el akarod fogadtatni a gondolatodat a „vaskalaposokkal”…
3:30 du.
Petőfi rokonai esetében az akadémiai tagok feltehetően azért nem látták helyesnek az exhumálást, mert az egyéb bizonyítékok szakmailag nem voltak eléggé meggyőzőek. Kiásni rég elhunyt embereket az eléggé durva eljárás kegyeleti szempontból, és csak alapos okkal ajánlatos.
Ha ezt nem fogod fel, az elég baj. Azon kívül akkor még a genetika sem állt a helyzet magaslatán, csak nagy hibával lehetett volna meghatározni. Ha egy ilyen vizsgálat azt hozza ki, hogy „nem szignifikáns”, akkor a vizsgálatnak szinte nincs is értelme. Ma már más a helyzet, mert a genetika-tudomány nagyot fejlődött. De ne a mából indulj ki.
5:44 du.
Az akadémia legelső feladata a vezérkari célokat (felsőbb politikai érdekeket) beteljesítő HITETÉS.
6:14 du.
Gyula, most már bõven volt itt alkalma megismételni — ad nauseum — vezérkaros rögeszméit és összeesküvési elméleteit. Innentõl arra kérem, hogy a cikkhez, illetve az adott témához szóljon hozzá érdemben. A vezérkaros kommentjeit mától kezdve törölni fogom, mert már többszáz alkalommal volt szerencsénk velük itt találkozni.
12:15 de.
Akinek nem elegek az istenek, akinek nem elegek a kis zöld földönkívüliek, akinek nem elegek a szabadkőműves páholyok, akinek nem elég a globális tőke, akinek nem elég Soros György, annak van még ennek tetejébe a Vezérkar… 😀
12:17 de.
Holott a valóságban csak egy spontán társadalmi evolució zajlik évezredek óta…
2:07 de.
Christopher!
Ön szerint mi értelme volt a bolsevik diktatúrában fenntartani a köztudatban 1956 eltiprása és gyalázatosnak való kikiáltása után államilag szervezett rendezvényekkel is fenntartani a szabadság vágyat és a forradalmi eszmét?
És ezután most mi értelme van detronizálni a kultusz egyik legnagyobb eszményképét?
Volt egy nagyon emlékezetes március idusám. Talán 1970-ben lehetett.
Pécsett a 48-as térre, a besötétedés idejére rendezték fáklyás felvonulással, teherautókról osztogatott fáklyákkal.
Jelszó szónokok is voltak (mint, ahogy az eskü tételnél szokás). A tömeg pedig utánuk zúgta.
Nagyon lelkesítő volt. Aztán jöttek a lovas rendőrök és megindult a kardlapozás.
2:33 de.
Jani:
„Fentebb küldtem egy linket, egy kissé hosszú, részletező leírással. Elküldöm újból.”
Kedves Jani,
köszönöm szépen a linket. Bár mint írtam, a kérdés(ti. Segesvár környékén, Barguzinban vagy másutt halt meg Petőfi) számomra nem különösebben fontos, az anyagot a tőlem telhető figyelemmel elolvastam. Érdekesnek találtam. Nem Petőfi halálának helyszíne szempontjából, hanem mert szép példája a népi hiedelmek, mitologémák, legendák (boszorkányhit, hétfejű sárkány, stb.) kialakulási folyamatának.
Szóval köszönöm. Hálából egy – talán némileg akár a témához is kapcsolódó – vicc.
„A tudósok” kiderítették, hogy a Röntgen-sugárzást nem W.C. Röntgen fedezte föl 1895-96-ban, hanem Iván Szergejevics Kuzmin katonatiszt, orosz kisnemes 1813-ban. Ő alkotta meg a világ első Röntgen-készülékét is. Ugyanis a mockovicei levéltárban megtalálták Kuzmin 1814.június 12-én kelt levelét, amit menyasszonyának írt. A levél így kezdődik: „Katyja, te kurva! Tavaly óta átlátok rajtad”
2:39 de.
Christopher Adam:
„A vezérkaros kommentjeit mától kezdve törölni fogom,”
No, lám csak! Nyilván most kapott erre utasítást a vezérkartól. 🙂 🙂 🙂
4:25 de.
Szerintem elgondolkoztató Andrásfalvy Bertalan előadása.
http://www.parokia.hu/v/magyarnak-lenni-dontes/
Érdemes elgondolkodni azon, miért tették ezt hosszú évszázadokon keresztül azok akik kiemelkedően nagy tudással, előrelátással bírtak.
Számomra nem meggyőző magyarázat a kicsinyes, rövidlátó önzőség.
5:07 de.
Kedves jani, én voltam a hülye, hogy elhittem, hogy rossz a link – amit a „PÍ-számrendszere” és egyéb nyalánkságok kiírt nekem. Végül is megtaláltam a cikkeket Petőfiről.
Udvariasságból nem kommentálom.
Mindössze egyetlen megjegyzést tennék: A mitokondriális DNS-t mindenki az ANYJÁTÓL örökli. Így aztán Petőfitől nem. (Hacsak Petőfi nem volt igazából ANYJA a saját fiának, és a fia is nem volt ANYJA az unokájának.
A mitokondrium olyan egysejtű-féleség, amely szimbiózisban él az emberrel, és általában a gerincesekkel (emlősökkel) évmilliók óta. Minden egyes sejtben benne van egy ilyen lény, és a sejt energiatermelését végzi (tudomásom szerint). Saját maga önállóan nem tud megélni, nem is szaporodik ivarosan, viszont minden egyes petesejtbe is belekerül, amelyről aztán a megtermékenyített élőlény minden egyes sejtjébe másolatok kerülnek. Mivel a petesejtet a női szervezet szolgáltatja, tehát a mitokondrium DNS-e csakis az anyára nézve mondhat valamit. Petőfi leszármazottai tehát anyai nagyanyjuktól, illetve annak az anyai nagyanyjától örökölték a mitokondriumot. Petőfinek (ha férfi volt) ehhez semmi köze nem lehet.
Még azt is tudni kell, hogy a mitokondriális DNS eléggé lassan változik, mivel nem ivarosan szaporodik, így lehetséges, hogy több nemzedéken keresztül egy szűkebb vidéken élő emberek esetében egy-kétszáz évre visszamenőleg mindenkiben közös. Erről pontos adatokat nem tudok.
A mitokondriális DNS segítségével (mert elég lassan változik) tudták megbecsülni azt az időpontot, amikor MINDEN EGYES MA ÉLŐ EMBER közös egyetlen ősanyja élt: kb. 40 ezer évvel ezelőtt.
jani, azt mondom, áltudományok helyett bízzál inkább a valódi tudományban, bár elismerem, az nem annyira romantikus.
6:26 de.
Almási Alma
Először is, Kiszely István nem (volt) amatőr. Mielőtt a Petőfi kutatásról hallottam, már több (sok kötetes) könyvét olvastam (Föld Népei sorozat, később a Magyarok eredete sorozat). Hogy annyira pancser lenne, hogy a női csontvázat nem tudja megkülönböztetni a férfitől, ennek már korábban ki kellett volna derülnie, ha az akadémiai tagok valóban őrködnének az igazság felett. Az akadémiai tagok kicsit (nagyon) elkéstek a minősítésével, ami viszont őket minősíti). A kutatást finanszírozó Morvai éppen a professzor a híre és az elismertsége miatt kérte fel a kutatásra.
Petőfi elhunyt rokonai hajszálából való mintavételt nem tartom olyan brutális eljárásnak, amit a kegyeletsértés miatt feltétlen meg kell akadályozni. De az akadémiai tagok nem csak a mintavételt akadályozták meg, hanem a nyilvános tudományos vitától is elzárkóztak stb. hosszan lehetne sorolni..
Egyébként, azt még én is meg tudom ítélni, hogy – ha a lelet életében 166 cm volt, akkor – tekintettel arra, hogy azóta (másfél évszázad) még jelentősen nőtt a lakosság átlagmagassága – minimum kétséges a csontváz neme.
8:09 de.
A mitokondriumok a sejtszervecskéknek is nevezett RNS képletek.
A sejten belül rész autonóm működésűek.
2:18 du.
Almási Alma
Kösz’ a mitokondriumról szóló ismertetőd, amelynek a részleteibe nem óhajtok belemenni. Talán annyit pontosítok, hogy a „mitokondriális Éva” nem 40ezer, hanem kb. 100-200 ezer évvel ezelőtt élt. Valószínű, a homosapinesz Európában való 40 ezer évvel ezelőtti megjelenésével kevered össze. Egyébként, akkor már Ausztráliába is eljutott a mai ember. Ezt a Google segítsége nélkül is illene tudni, ami minősíti az előadásod..
Viszont ismét átugrottad azt a tényt, hogy a 19.században Európában a férfiak átlag magassága kb.167cm volt. A nőké kb. 155cm. A barguzini lelet pedig életében 166cm volt.
Ja! Te biztos nem sózod az ételt és a koleszterin miatt nem fogyasztasz heti két tojásnál többet, zsír helyett pedig olajjal sütsz. Vigyázz, mert ezek is megdőlni látszanak.
8:16 de.
kedves jani!
Meglehet, az időpontra rosszul emlékeztem. Tény az is, hogy az elméletek változnak, a tudomány már csak ilyen. Nem látom, ebből a tévedésemből mennyi az, ami a Petőfi-csontváz valódiságát bizonyítja? Még ha a magasságból következően tényleg férficsontvázról van szó is…
Egyébként nekem mindegy, én nem vagyok ellene. Csak jeleztem, hogy nem tartom valószínűnek a Morvai féle vizsgálatok alapján.
8:28 de.
Csak a rend kedvéért. Pl.az apasági vizsgálatokról tudjuk, hogy biztos nem a nőkhöz köthető mitokondrium vizsgálata alapján történik. Vagyis, a rokonság megállapításához a mitokondrium egyezésén kívül más módszerek is vannak. Pl.az Y kromoszóma vizsgálatoknak köszönhetően tudjuk, hogy Eurázsiában a mongol Dzsingisz Kánnak legalább 20 millió leszármazottja van. De a közvetlen szülő-gyermek vagy pl. a testvérek közti rokonság megállapításánál nincs semmilyen nemhez kapcsolódó korlát.
9:44 de.
kedves jani, csak a rend kedvéért…
Nem az én dolgom, hogy anatómiai vagy genetikai vizsgálatokat végezzek, meg az sem, hogy ezeknek a szignifikanciáját ellenőrizzem. Kaptam egy linket, amibe végül is most újra beletekintettem a kedvedért, és azt olvastam, hogy Morvaiék szerint
„Genetikai vizsgálat 99%-ig bizonyította a szibériai Petőfi csontváz és Hrúz Mária ma élő rokonainak genetikai azonosságát”
Annyiból helyesbítek tehát, hogy valójában Hrúz Máriával való mitokondriális DNS vizsgálatról van szó, ami valóban nem akkora ökörség, mint gondoltam.
Bár, hogy pontosan mit is jelent az, hogy „az eredmény azt mutatja, hogy a genetikai kapcsolat megközelíti a LEGTÖBB KAUKÁZUSLAKÓT a vizsgálati csontmaradványa és Molnár István Tiborné és Gerle Istvánné között”? Hát azt nem nagyon értem. De nem vagyok „filogenetikus” – és azt se tudom, mi az a filogenetika… 😀
(az idézet a fénymásolt szöveg 4. fejezetben.)
Úgyhogy azt gondolom, túlvizsgáltam magamat ebben a kérdésben. Kedves jani, én már a honlap címéből is sejtettem, hogy nem egy igazi forrás, és kizárólag csak a kedvedért mentem bele a (felületes) tanulmányozásába. Kidobott idő volt. És elég szemfárasztó ráadásul… Na de sebaj…