Orbán: A kerítés én vagyok

2017 június 13 9:06 de.85 hozzászólás

Orbán kiállt a képviselők elé, és kijelentette: a kerítés én vagyok. Nem egészen így, de talán lélekben ezt gondolva. Elvégre, ha a rég porladó Lajos azt mondhatta, hogy ő az álam, akkor egy korlátolt belső felelősségű, ámde felelősségpánikos vezetőnek, egy kerítés csak kijár. Tehát Orbán maga a kerítés. S ezzel le is tudhatjuk a parlamenti szócsatáról szóló összefoglaló nagyját.

Fotó: 24.hu

Fotó: 24.hu

szt pedig egyre durvábbak. Az út végén, az addigra teljesen bezápított agyú hívek talán még egy pogromot is bevállalnak majd. Mármint úgy, hogy ők vernek másokat. Mert azt természetesen még egy szélsőséges sem mondta, hogy ő szeretne a megvertek névsorában lenni. A tömegben bátor decibelhősök ebből a szempontból pont olyanok, mint Pannónia Géniusza. Iszonyúan meg tudják mondani, hogy ki iszonyúan nagy hazafi. Leginkább ők maguk, meg azok a haverok, akikkel összefogva elég martalócok, és merészek. Az önmagára licitáló Orbán tehát aligha kuriózum. A lélektesók ott vannak minden kocsmai verekedés kirobbantói, majd a helyszín első elhagyói között.

S ebben az olvasatban teljesen felesleges a konzisztens gondolkodást számon kérni egy beszéden, ami a népképviselet szimbólumát jelentő házban hangzott el, de már régen nem a népnek, hanem a szavazóknak szól. Annak a kemény magnak, akiknek a szavazata kisebbségből is parlamenti többséget biztosíthat a választási törvényt önmagára szabó párt számára. Így azon is kár lenne hosszan pörögni, hogy Orbán mondandója szerint „Brüsszel nyíltan a terroristák pártjára áll”. Miközben tudható, hogy több terror-felbujtó is hazánkon keresztül érkezett Európa nyugati felébe. Annak a miniszterelnöknek köszönhetően, aki 2015-ben gyűlöletplakátokkal seftelt az ide érkező menekültek regisztrációja, illetve megszűrése helyett. Majd ki tudja hány busszal szállították a ki tudja hány, ellenőrízetlen, bevándorlót az osztrák állam közelébe. Így aztán Orbán, mint morálisan mindenképpen áruló, nem igazán vethetne semmit az unió szemére. De ez aligha tartja vissza bármitől. Különösen a választásokhoz közeledve.

Amikor még a nemzeti konzultáció felmagasztalása is benne van a pakliban. Holott teljesen nyilvánvaló, hogy a népszavazás sokkal inkább jelenti a demokratikus véleménynyilvánítás eszközét, mint a belterjesen gyáva pótléka. Amelyekből állítólag minden idők legsikeresebbike a mostani. A Fidesz szerint. Mely véleményhez „természetesen” csatlakozott a kormánypárt klerikális lobbi-platformja is. A választáson, önállóan, meg nem mért támogatottságú, de jogilag párt, gittegylet „értékelése szerint a nemzeti konzultáció Magyarország jövőjét szolgálja, a magyar emberek pedig jól döntöttek a feltett kérdésekben”. Ami mindennél jobban leleplezi a nemzetinek hazudott konzultáció antidemokratikus és manipulatív jellegét. Egy valódi népszuverenitáson alapuló döntési helyzetben a nép mindig jól dönt. Nem abszolút értelemben, hanem önmagához képest. Éppen azért, mert a népet tényleg nem lehet leváltani. Az „ott és akkor” körülményei között a nép döntése annyiban mindig jó, hogy demokráciában kötelezettséget ró a politikusokra. Demokráciában, nem egy politikus dolga megmondani, hogy a nép „jól döntött”, vagy sem. Egy népszavazáson kialakul egy helyzet, és politikus dolga nem a minősítése a helyzetnek, hanem az alkalmazkodás a helyzethez. Alávetve magát a döntésnek. Vagy lemondva. Akár új választást is kiírva.

Ehhez képest Harrach ökörsége Soros túlélőképességéről egy no-go zónában szinte halvány füstöcske csupán. Jelezve csak, hogy a KDNP politikusa ég, mint a rongy. Mert ő az, aki szerint az éhezés csak rossz életviteli szokás. S ő az, aki nem egy no-go zónában nem próbált a büdös életben túlélni egy napot, de talán egy valósan szegénysorú ember valós jövedelmi viszonyai között sem élne túl hosszasan. Nem egy teoretikus zónában, hanem Magyarországon. Akkor, ha nem a képviselői fizetésért nyalná fényesre Orbán hátsóját.

85 hozzászólás

  • És ki lesz az akasztófa???

  • Földre szállt kérdésem : személyemet igazoló okmányok nélkül utazhatok Kanadába és befogadnak?

  • 1. Kerites nem csak Magyarorszagon van, hanem a demokracia oshazajaban az USA -ban, es az egyeduli demokraciaban kozelkeleten Izraelben is. Bizonyitott teny, hogy a kerites megved a terrorizmustol, lasd Izrael, es a drog dealer -ektol, lasd USA.
    2. Az iden, 20 ev utan, ujra ellatogattam nyugateuropaba. Elkeserito latvany fogadott. Hol vannak a tiszta nemet varosok ? Mainz, Koln, Munchen, idem NY, vagy Washington DC, vagy Tornto , legjobb Baltimore. Munchen, amit annyira szerettem, amikor ott dolgoztam. Ma. Tele koldussal, ketes alakokkal. A hires Marienplatz -on oriasi torok zaszlo, hangszoroba orditjak a propagandat Erdogan -rol. Tessek ??? Az emberek pedig setalnak es senkit nem zavar, gondolom beletorodtek.
    A regi amcsi laktanyak Karlsruhe -ben menkulttabor. Keszitettem egy ket felvetelt . Betort ablakok, kosz, ferto mindehol.
    Strasbourg jarorozo rendorok, gepfegyver elol, a washongtoni white house -i rendorok ovodasok hozzajuk viszonyitva.
    Koldus szinte minden sarkon, erzodott a feszultseg a levegoben.
    Vegeredmeny: kiabradito nagyvarosok , falvakban azert megmaradt a tisztasag es a rend. Meddig vajon ?
    3. Miert is a sok menekult ? Okok, hogy alakult ki ? ki a felelos ezert ? Miert nem akarjak az ISIS -t megszuntetni ?

    Magyarorszagnak nincs szuksege fiatal felanalfabetakra, akik nem tudnak es nem is akarnak integralodni a tarsadalomba. Orban elkovette azt a hibat hogy nem kert a kvotarendszerbol.
    Sokkal diplomatikusabb ez lett volna: Magyarorszag szivesen segit es befogad menekulteket. Elbiraljak a 2000 menekultet. Es befogadnak 10 -et. Ugyanugy ahogy kanadaba is millioan kitoltik a migracios kerelmeket a vilagbol, es Kanada kivalogatja a kremjet. A tuneziai kollegam 4 evet vart ameddig megkapta a resident permanent card -t es johetett Kanadaba.

  • Orbán azt mondta:”amíg én vagyok a miniszterelnök,addig a kerítés állni fog,marad”,helyes!!!!!!!!
    Remélhetőleg sokáig fog állni….!
    Amúgy egy kormány sem tökéletes,(de sok más a többséget pozitívan érintő intézkedés mellett!!!) már csak ezért is győzni fog jövőre,aki meg a kétes,képzetlen-köztük több bűnözőt és terroristát „örökbe akarja fogadni”tegye,de a határainkon kívül,ha lehet….!
    Na részvétem….

  • Drizari
    2017 június 13
    12:45 du.

    konkrétan nem tudom, de az az érzésem, hogy amennyiben egy háborútól sújtott országból érkezel, talán nem kutyákat rád küldve fogadnak.

  • Andy!

    Normális,papírokkal rendelkező és a rendőrökre nem támadó „valódi”
    menekültekre senki sem küld kutyát,csak a fenyegetődző,kétes és erőszakos migránsokra!

  • akarki!

    Kerítés bizony nem csak itthon van,de sok más helyen is(többek között pld.Amerikában is!!),csak van aki elismeri,van aki nem és ugye nem véletlenül.!!!mint az igazságtalan,elfogadhatatlan kvóta előírásokat…!
    Való igaz és többen állítják,javasolják,hogy talán acsarkodás,vádaskodás helyett a terroristák ellen kellene a világnak összefogni….

  • Drizari,

    Szerintem inkabb ez tortenne :

    https://www.youtube.com/watch?v=_IJqdL40lvU

  • akarki
    2017 június 13
    2:04 du.

    „Magyarorszagnak nincs szuksege fiatal felanalfabetakra …”

    Akkor miért teszik politikusaink szisztematikusa tönkre a közoktatást?
    Ugyan, menjen má …

  • Terminus,

    2 kulonbozo dologrol beszelunk.
    A magyar kozoktatas es a felanalfabeta menekultrol. A magyar kozoktatas nem eppen a legjobb elismerem. A CEU ellenes dolgokkal en se ertek 1-et.
    De. Europaba milyen menekult erkzik ? Hogy integralodtak ?
    Latjuk az eredmenyeket, es lattam sajat szememmel Nemetorszagban. Egy gyonyoru,tiszta, vidam, civilizalt Nemetorszagbol, egy New York tipusu varosok lettek. 20 ev alatt.

  • Boda Marcsi
    2017 június 13
    4:22 du.

    Ha rád gyújtják a házad, és nem győzöl elmenekülni, majd toporogtatnak hónapokig, akkor Te biztos szépen csendben várakozol. Éhesen, gyerekestől.
    Hát nem.
    Az itteni stílusod alapján eleven erővel ugranál neki az első rendőrkutya torkának.

    Jut eszembe. Az első hullám tényleg csendben és rendben várakozott 2015-ben. Míg ki nem derült, hogy a magyar kormány minden ígérete, nemzetközi kötelezettségválllalása egy merő hazugság.

    S továbbá az is jut eszembe, hogy az első hullámokban elég sok keresztény érkezett (a mohamedánok akkor még a jemeni, jordániai táborokban voltak). Akkor, amikor Erdő az éjsötét, és antikeresztény egyházvi beverte a nyelvét Orbán fenekébe, és lezáratta volna a templomok vendégszobáit is. A keresztény menekültek előtt is, ha sziriából jöttek.
    Csoda, hogy Várszegi Asztrikot és a váci püspököt nem átkozta ki a hugának rektorságot kijáró esztergomi főcsuhás.

  • Gondolom, Párisban és Londonban is sajnálják, hogy nem volt kerítésük.!

  • Drizari
    2017 június 13
    Senki nem utazhat Kanadába személyes igazolvány nélkül, egy országba sem!

  • Szukits Rezső

    …”az éhezés csak rossz életviteli szokás.”

  • Kedves akarki!

    Éppen ott van a csapda, ahol oyan lelkesen bizonyítasz.

    A németek valóban tiszta, szorgalmas emberek, akik szívesen laknak nagy üres lakásokban, gazdag környezetben. Ámde még az ő világukban is vannak olyan munkák, amelyek piszkosak és megerőltetőék, ezért a németek már nem kívánnak elvégezni még sok fizetésért sem, mert elég gazdagnak érzik magukat. Ezért vendégmunkásokat fogadtak fel, akik ráadásul jóval kevesebbért is megcsinálják ezeket, mivel szegények is, meg nem is eléggé válogatósak. Így aztán a németek közé bekerültek ezek a más kultúrájú emberek, akik elvégzik a munkát, viszont a maguk kevésbé tiszta életvitelüket is elterjesztik. Az meg már csak a ráadás, hogy ha ezek viselkedésben, kultúrában hasonlók lesznek a németekhez, akkor már ők sem vállalják majd ezeket a munkákat, és a folyamat kezdődik elölről. Ez eddig róka-fogta-csuka. De van még ennél rosszabb is. Mert a néhány zöldágra vergődött bevándorló példája csábítja a többit is, akik jönnek (jönnének csőstül), csakhogy már nem jut nekik csúnyamunka sem. Talán nem is kapaszkodnak érte, hiszen még így is sokkal jobban élnek, mint az „őshazában”.

    Szóval, mielőtt elkezded őket szidni, ne felejtsd el, hogy a probléma úgy alakult ki, hogy a németek urak akartak lenni, és szolgákra volt szükségük.

  • Andy Mage!
    jún.23.5:30

    „Ha rád gyújtják a házad, és nem győzöl elmenekülni, majd toporogtatnak hónapokig, akkor Te biztos szépen csendben várakozol. Éhesen, gyerekestől.
    Hát nem.
    Az itteni stílusod alapján eleven erővel ugranál neki az első rendőrkutya torkának.” – írtad Bodának.

    Szerintem most egy hangyányit tévedsz,kedves Andy – Boda egy egészen kicsi kutya, aki csak akkor és addig „ugatgat” míg a gazdi „báziserejét” maga mellett ill. mögött érzi és tudja! Ha neki magának kellene önálló stratégiát felállítani és annak megfelelően cselekedni,igen csak tanácstalan lenne! Ő tehát az a kiskutya aki csak ugat,sőt ha kell egyenesen vicsorít, hogy a gazdi lássa mennyire rászolgált ő a bizalomra, de nem harap! Ahhoz ugyanis már saját döntés, és annak felvállalása lenne szükséges – ám Marcsika nem ilyen merész, ő félne a biztonságos akol melegtől eltávolodni!
    Túl az Aesopusi hasonlaton, amennyiben a menekülő B.M.-t váratnák éhesen toporogva, gyerekestől stb ahogy írod, ő bizony messze nem ugrana neki sem a rendőr sem a kutyája torkának – hohó, hát Boda ő, nem hülye !- hanem az 5.-10. sor körül,annak is a sűrűjében ahonnan még jól lát, de nincs közvetlen veszélyben, nos onnan biztatná az elsősorban állókat, mi mindent tegyenek,mondjanak,tán még az öklét is rázná,a hatás kedvéért! Mint a filmekben, ő az örök statiszta – sosem viszi előbbre a világot, de megkerülhetetlen, mert nélküle/nélkülük nincs abszolút hatás! Nagy tömegben nagy a hangja, kis tömegben bizonytalanul körülnéz, óvatosan behúzza fülét-farkát és -kivár! Mit dönt a többség,és majd akkor kezd a többivel együtt csaholni, de akkor aztán teli torokból! Nem hiába van állandó „többségi komplexusa!”

  • Az igazság általában középen van.

    Az a „migráns” aki valóban(!) rászorult annak menedéket kell adni. Aki nem annak nem. Ennyi

    ps: Az EU Bizottság korlátlan, ellenőrizetlen és erőltetett befogadási politikáját látva, nehezen lehet szabadulni Coudenhove-Kalergi tervének (konteó?!) gyakorlati kivitelezésétől.

  • Orsós Elemér

    Figyelő
    2017 június 13
    8:57 du.
    Ők csak ne sajnálkozzanak, nekik semmi joguk kerítéssel akadályozni a gyarmataikról beáramló állampolgáraikat, 500 évig here modjára belőlük éltek! Most megfordult a kocka, nyeljék le a revansot és ne akarják a felelőséget a gyarmatosításból általuk kirekesztettekre is szolidaritás címszóval kényszeríteni! A „civilizált” Nyugat csak ne moralizáljon azok rovására akiket ugyan nem gyarmatosított, de maximálisan lenézett és kihasznált, sőt még most is azt teszi!

  • Kedves Almási Alma,

    Ott az igazsag. Nemetorszag a 2 vilaghaboru elvesztese utan, szembenezve az igazsaggal, a nemzeti erzes szinte a zeroval egyenlo volt, es van.
    90 evel elejen persze hogy voltak torok vendegmunkasok, akik kissebb nagyobb % integralodtak a nemet tarsadalomba. Ne feledjuk hogy Torokorszag a legdemokratikusabb orszag az iszlam vilagaban.
    Ezek a vendegmunkasok valamelyest valogatva voltak, dolgozni akartak, szakmajuk volt.
    90 evek elejen Nemetorszagban dolgozva, nem volt lehetosegem hogy ott maradhassak. Rengeteg magyar ugyanabban a cipoben jart.
    Ma 2017- ben barkit befogad Nemetorszag. Hogy is van ez ????
    Irod hogy kell a szakepzetlen munkaero Nemetoszagba. Na ez az . Magyarorszagon nincs szukseg ilyesmire. Magyarorszagnak orvosokra, mernokokre, diplomas emberekre lenne szuksege. Ezert nem ertem Orban -t. Nem kell akarki, de ha az 1300 rank szabott menekultbol van 20 diplomas, vagy 10 eves gyakorlattal rendelkezo szakmunkas, welcome. Lasd Kanada.
    Nyugateuropa az uj USA. Ahol letezik Bronx es Beverly Hills. Melyszegenyseg es milliardos .Elobb utobb ugyanugy lesz no go zona mint az USA -ban.

  • kedves akarki!
    Magyarországon nem kellenek diplomások. Ha kellenének, nem rohasztaná le Miviktorunk az oktatást, nem záratná be a gimnáziumokat, egyetemeket, és nem szállította volna le 18-ról 16-ra a kötelező iskolába járást.
    Magyarországon Miviktorunknak sok-sok buta és propagandával megvezethető szavazó kell, lehetőleg olcsó közmunkás.

  • …..””””””szisztematikusa tönkre a közoktatást?”””…
    A KÖZOKTATÁST az 1960as évektől folyamatosan átszervezik,átalakítják.Még olyan év nem volt amikor ilyesmi nem lett volna!Azóta minden kormány megtette a magáét ez ügyben.
    Aki azt hiszi , hogy ezt csak a zorbánék tették –az nagyon téved! Aki azt hiszi,hogy csak ők rontottak el mindent az nagyon téved!
    De akkor mindig mindenki elrontott mindent???
    Ez meg nem igaz!
    Hol a baj.???
    Ez egy jó téma amiben lehet sok mindenkit szapulni és lehet nagyon nagyokat mondani.
    Nem nagyot mondó üdvözlettel.

  • …”””ne felejtsd el, hogy a probléma úgy alakult ki, hogy a németek urak akartak lenni”””…
    JÓ.JÓ.JÓ.
    De akkor a németek,meg a többiek ne akarják ránk erőltetni őket!!!
    Azon az alapon ::: hogy akkor egyformák leszünk és egyformák lesznek a problémáink!!!
    és akkor nem akarunk majd nekik ellentmondani.
    Ez egy népvándorlás!
    Elindította valószínű a háború! de ezen az alapon kezelni mindenkit nem lehet!Ha 100 millióan jönnek akkor is fogadjuk be őket?? Hol a határ???
    Vándorolnak az iszlám terrorszervezet tagjai is!!!És lám mit csinálnak Ejrópában!
    Ezek az emberek beilleszkedni nem akarnak , csak a jólétet akarják!
    Most már egyértelmű : nem csak Merkel asszony hívta őket,hanem a SSSoross et is tolta őket,No meg a karitatív szervezetek,meg a hajóra rakó emberek–Ezek mind akarva-akaratlanul együtt működnek egy nagy cél érdekében!Azon országokkal–akik nem képesek megvédeni az Unió külső határait! és folyamatosan szedik fel őket a tengeren és utána szét akarják őket osztani!!
    Arról még csak véletlenül sincs szó,hogy mikor is akarnak ezek visszamenni,vissza akarja e őket valaki telepíteni?Vagy már ez így maradt?
    Nahát vannak itt még kérdések üdvözletével.

  • Sokan kiváncsian várják a megoldást erre az egyoldalról nézett menekült, más oldalról azonban inváziónak látszó kérdéskomplexumra. Nos vajjon kinek lesz igaza ? Talán az alábbi videó besegít : https://www.facebook.com/alex.schlesinger.5/posts/10155413890239650?pnref=story

  • Andy Mage!

    Tegyünk már különbséget!Más a migráns és más a menekült!!!!
    A valódi,magukat igazolni tudó és jó szándékú menekülteket ,eddig is befogadtuk,de ők nem szöktek át,nem támadtak határőrökre és nem fenyegetődztek!!

  • Egyébként pontosan ezért kellene már a hazájukban megsegíteni, védeni őket ha lehet!!!!

  • Besancon!

    Na megint kitettél magadért,ritka bunkó vagy mint itt páran…..
    Én nem vagyok kutya és nincs gazdim….mint a ballibsiknek….!
    Európában egyre több országban történnek szinte naponta merényletek és bánják,hogy nem épített a kormányuk kerítést!
    ha annyira sötét vagy,hogy nem fogod fel mi a különbség a migráns(köztük terroristák)és a valódi ártatlan menekültek között,akkor jobban tennéd ha csendben maradnál….!
    Nálunk szerencsére biztonság van és a többség pártállástól függetlenül ezt értékeli!

  • Kedves Almási Alma,

    Van szakepzett es kivalo munkaero Magyarorszagon. A probema inkabb a jovedelmekkel van. Azert vagyok en is Kanadaban. A 40 ev coccalizmus +25 ev gengsztervaltas mentalitast nem lehet egyik naprol a masikra megvaltoztatni.
    Lehet szidni Orban Viktort, sokszor kell is, de meg mindig a legjobb alternativa. Fizessenek a gazdagok, az talan jobb ? Lebontjuk a keritest, nem tudok semmilyen parttal megegyezni, csak veszekedni, es odaszolni. Isten orizzen hogy ilyen kormanya legyen Magyarorszagnak.

  • Kedves tóth péter!
    Azt kérdezed:
    „Arról még csak véletlenül sincs szó,hogy mikor is akarnak ezek visszamenni,vissza akarja e őket valaki telepíteni?Vagy már ez így maradt?”

    Szerintem legkésőbb abban a szent pillanatban, amikor Tesla kibillenti a Föld tengelyét a helyéből és megfordítja a Föld mágneses polaritását (lásd Nagy Gyula hozzászólását a „sötét, gátlástalan…” topikban), ezek is vissza fognak térni a szülőhazájukba.

    Fogadsz velem?

  • Besancon
    2017 június 14
    5:20 de.

    Elnézést kérek B.M. alaptalan gyanusítgatása miatt.

  • Boda Marcsi
    2017 június 14
    1:45 du.

    „Más a migráns és más a menekült!!!!”

    Ezt okvetlenül mond meg Orbánnak is. Mert a kezdetektől összemossa a kettőt.

    „Egyébként pontosan ezért kellene már a hazájukban megsegíteni, védeni őket ha lehet!!!!”
    A magam részéről nagyon pártolnám az ötletet, hogy Scmidt Mária, Bayer, a Kopaszok, a Betyárok, TommyCica és vármegyéi menjenek el Szíriába, és ott segítsék a harcok elől ide menekülőket.
    Mondjuk úgy, hogy puszta megjelenésükkel, sörhasukkal és ökölrázásukkal legyőzik az IS-t.
    Több haszna lenne a dolognak. Ott lennének, ahol a pofont vissza is adják, és nem lennének Magyarországon. Ugrásszerűen csökkentve a fasisztoid koefficiens mértékét az országban.

    Tehát mindezeknek szintén okvetlen mond el, hogy menjenek már oda kicsit segíteni.

  • ….””””vármegyéi menjenek el Szíriába, és ott segítsék a harcok elől ide menekülőket””””……
    De ugye nem gondolod,hogy bárkinek kellene menni Magyarországból Szíriába segíteni.!!!
    Ez a fajta segítség a nyugati hatalmak feladata,akik évszázadok óta lerabolták a helyeket!!!
    Akár nagy hasúak,akár ökölrázók,akármilyenek voltak.Nekik ez a segítség adás jobban állna,mint egyéb európai népeknek!
    Nagyon segítőkészséges üdvözlettel.

  • Szíriában polgárháború van. Két iszlám szekta öli egymást.
    A keresztények azok, akik menekülnek főleg a polgárháborúból. Különben, ha valaki nem tudná, egy csomó keresztényt ki is irtottak nemrég,.Pl. Buszukat felrobbantották stb.

  • Orsós Elemér
    2017 június 14
    7:09

    Ebben tökéletesen egyetértünk! Már valahol írtam, a bűnért mindig bűnhődni kell!

  • Az olcsó közmunkás még mindig jobb , mint a segélyen élő nem közmunkás,hanem közeltartott.Aki csak azt tudja kiabálni a posta előtt : dolgozzatok m a g y a r o k többet,hogy nekünk is több jusson!!! Ebből már nem kérünk!
    Sokuk sajnos ettől többre nem nagyon képes!!!De ezt nem a miviktorunk termelte,nevelte ki!!! A szálak messzebre nyúlnak!! Később–amikor a -miviktorunk — nem lesz akkor ki fogja ezeket kinevelni? Aszt hiszitek,ha a miviktorunk,vagy a migyuriferink ,vagy a miLMPénk,vagy a mijobbikunk stb. nem lesz akkor ezek a dolgok nem termelődnek ki , nem lesznek szegényemberek?nem lesznek közmunkások? vagy segélyen élők?
    Utópiába nem szabad esni.!
    Bársonyos üdvözlettel.

  • Figyelő
    2017 június 15
    11:13 de.
    Egyiptomban is nagy keresztény irtás megy!

  • Figyelő!
    jún.15.11:13

    „Szíriában polgárháború van. Két iszlám szekta öli egymást.
    A keresztények azok, akik menekülnek főleg a polgárháborúból….”

    Ha ez így van, akkor mi a gond a menekültekkel – miért is nem kell befogadni őket?

  • Kép szöveg nélkül:

    REPREZENTATÍV SÍRKOSZORÚ 😀

    .

  • Orsós Elemér

    Besancon
    2017 június 16
    3:24 de.
    Valamelyik balti ország befogadott 100 körüli úgynevezett szír „keresztényt”, mi lett a vége, egy hónap alatt szőrén-szálán eltűntek!

  • Besancon
    2017 június 16
    3:24 de.
    Megmondom, mi a baj a menekültekkel Magyarországon. El kell őket tartania az államnak.Azaz az adófizetőknek.
    Nyelvet nem tudják, sok írni, olvasni sem tud. A másik probléma, hogy nem tudnak beilleszkedni más társadalomba. Csak a németeket kell megkérdezni.

  • Kedves Figyelő, megmondom, mi a baj a mai kormánnyal: El kell őket tartania az államnak (adófizetőknek), Rogán Tónistul, Vajna Andystúl, Mészáros Lőrincestűl, Habony Árpistúl, meg az összes lopós pereputtyostúl. Szerintem összességében jóval többe vannak évente, mint az éves menekültkvóta segélyezése…

  • tóth péter
    2017 június 15
    4:48 du.

    Igazad van abban, hogy az adófizetőnek nagy teher a segélyes.

    De inkább az legyen az érv a közmunka mellett, hogy visszaadja az önbecsülését a régóta munkanélkülinek! Kiemeli a tespedtségből, a leépülésből, és talán a mélyszegénységből is.

    Sajnos nem tudhatjuk, hogy mi hova kerülünk egyszer.

  • tóth péter
    2017 június 14
    12:46 du.

    A szocializmusban sok mindent elrontottak az oktatásban „tudományos alapon”. A régi elemei iskolában jobban megtanultak olvasni és számolni a nagyszüleink, mint sok mai fiatal!

    Nagymamám 84 évesen szemüveg nélkül olvasta az újságot, és értette is. Múltkor a 87 éves nagynéném mondja, hogy milyen drága az az új Surf mosószer, ő múltkor megnézte a boltban. Én fejből nem tudom, hogy mennyiért veszek mosóport.

  • hazai lámpa
    2017 június 16
    4:18 du.

    Bocs, elemei iskola = elemi iskola

  • tóth péter
    2017 június 14
    1:08 du.

    Szíriában 3 nagyhatalom veri a habot, USA, Törökország, Oroszország.

    Nehogy már az EU legyen a hibás azért, amiről nem is tehet! Orbán jobban tenné, ha befogná a száját, és Merkel asszonyra bízná a komoly munkát.

  • hazai lámpa
    2017 június 16
    4:22 du.

    http://hvg.hu/itthon/20170511_Europa_megmentoje

  • Orsós Elemér

    Almási Alma
    2017 június 16
    2:14 du.
    Hínye a hétszázát, ez is mennyire igaz, de azért mégis csak jobb a mi kutyánk kölykeit eltartani, mint a nagyon távoli iszlám szomszédét!

  • Almási Alma
    2017 június 16
    2:14 du.

    Igaz. De, Kanadában ki tartja el a kormányt? az adófizetők.
    Az egész világon így van.
    Hozz ennél jobb példát.

  • Orsós Elemér

    hazai lámpa
    2017 június 16
    4:22 du.
    Nos akkor, nem a bajkeverő habverőknek kellene megzabálniuk a buggyantra sikeredett habot? Orbán a hibás azért, mert nem kérünk Merkel egyelemis szelfihaverjaiból? Az EU igenis tehet róla hogy, nem káderezte le elöre alaposan az idecsábított ideális munkavállalónak vélt hittérítőit, az erőszakosan ingyenes eltartást követelőket! Sok mindenért lehet utálni Orbánt, de speciel a kerítésben szerintem nagyon igaza volt!

  • Orsós Elemér
    2017 június 16
    6:26 du
    „Sok mindenért lehet utálni Orbánt, de speciel a kerítésben szerintem nagyon igaza volt!”

    Én ezt a mondatot módosítanám:
    Sok kárt okozott Magyarországnak Orbán,

    de speciel a kerítés és a menekültkérdésben Magyarország mentális és etikai állapotát TELJESEN LEAMORTIZÁLTA.

  • Orsós Elemér
    2017 június 16
    6:26 du.

    „de speciel a kerítésben szerintem nagyon igaza volt!”

    Na, pont erre írja Ungváry, hogy ma a kerítésépítés az egyetlen, ami még legitimációban tartja Orbánt! Mert ellenkező esetben, gondolják a szavazói, elárasztanak minket a migráns hordák, robbantanak stb.

    Tisztelettel kérdezem, hogy majd ha Merkel leköszön, és esetleg Orbán lesz a helyén, akkor visszafordulnak varázsütésre a migráns hordák a kis gumicsónakjaikkal? Könnyen lehet.

    Egyébként nagyon hibás abban az Unió, hogy nem építették ki a befogadó pontokat, ti. a tengerparti országokban úgy volt, hogy migrációs pontok lesznek tolmácsokkal, adatbázissal, fegyveres őrökkel stb. Szóval sok az EU-nak a mulasztása, de ettől még Orbán egy fokkal nem jobb, mint a Merkel Mutti!

    Sőt, Orbán az egyik kezével ad, a másikkal elvesz, ahogy Ungváry mondja „kétarcú”. Ezen is elgondolkodhatnál, mikor a kerítést véded, amivel önmagában semmi baj nincs, még akár hasznos is lehet.

  • hazai lámpa
    2017 június 16
    4:18 du.
    Idézet:::::
    ……….””””””””Hajsza Afrikáért (Scramble for Africa), versenyfutás Afrikáért (Race for Africa) vagy Afrika felosztása (Partition of Africa)[1] néven ismert folyamat során az európai nagyhatalmak 1881 és 1914 között elfoglalták és két független állam kivételével maguk közt felosztották Afrika szinte teljes területét és gyarmatokat alakítottak ki.

    Az európai nagyhatalmak között a 19. század utolsó negyedében fennálló feszültségek ellenére Afrika felosztása, a gyarmatbirodalmak kialakítása jórészt békésen ment végbe, elsősorban a nagyhatalmak 1885-ös Berlini Konferenciájának köszönhetően, amelynek során lefektették a gyarmatok kiépítésének alapjait és ezzel elhárítottak egy európai konfliktust”””””””””””””””………
    Erről beszéltem és a nyugati nagyhatalmakról,akik véletlenül EU tagok is.De én az EU-ról nem beszéltem.
    hazai lámpa
    2017 június 16
    4:13 du. Itteniekkel egyetértek.
    „”””””””Orbán jobban tenné, ha befogná a száját, és Merkel asszonyra bízná a komoly munkát.””””””””””””
    Szerintem Németország jobban járna Orbánnal,mint Merkel asszonnyal!Át kellene adni helyét Orbánnak—ha már csak ő jutott a németeknek!!!
    No meg Európa is jobban járna!
    Lenne aki világos célt tudna megfogalmazni–ami ma nyugaton nem megy! Minden nagy politikus eltűnt,mondhatni kihalt Nyugat-Európában .A hiánycikket importálni kell.
    Megértő üdvözlettel.

  • Almási Alma
    2017 június 17
    1:49 de.

    „Magyarország mentális és etikai állapotát TELJESEN LEAMORTIZÁLTA.”

    Nem lehet olyat leamortizálni, ami nincs. Ugyanis mi volt a fidesz előtt? Kritikátlan EU és USA nyalás, amit a bukott ballibek terjesztettek! Vissza lehet keresni, micsoda mocskot zúdítottatok Sólyomra a bánáti bazsarózsa miatt! Most már jó volna még a Sólyom László is, ugye, azt is visszasírjátok!

    Most ugyanez van, csak a másik irányba lendült ki a mutató, a Nyugatban csalódott szavazók Keletről várják a megváltást! Ez egy káros magyar liberális politikai mentalitás, ti. a kritikátlan nyalás Nyugat felé. Pl. az EU felé egy felfokozott várakozást okozott a ballib pártok hibás retorikája, és sokan magyar emberek hitték a csatlakozáskor, hogy most repülünk Ausztria szintjére!

    És nézd meg, ma is ez a mániátok, majd a Nyugat megold mindent. USA-ra már csak azért nem vetitek vigyázó szemeteket, mert ott most Trumpli uralkodik, hehe.
    Semmiből nem tudtok tanulni, aztán meg majd szaladtok az emigrációba vagy a gyerekeitek.

  • ………”””””””””de speciel a kerítés és a menekültkérdésben Magyarország mentális és etikai állapotát TELJESEN LEAMORTIZÁLTA””””””””””””……….
    Ez amit itt akartál érzékeltetni : az valószínű a baloldalon teljesen igaz.Ezzel egyetértek.
    Egyetértő üdvözlettel.

  • tóth péter
    2017 június 17
    9:10 de.

    Én Merkelt nagy politikusnak tartom.

    Németország pont nem vett részt a gyarmatosításban! Tehát ebben a kérdésben ők is ártatlanok! És különben is ott törökökkel próbálták a legutóbbi időkig megoldani a vendégmunkát, és az azért közel van Európához. Mentalitásban, földrajzilag is, egy időben még az EU-csatlakozásuk is téma volt. Azóta Erdoganjuk tett róla, hogy ez lekerüljön a napirendről:)

    A múltban nem így volt, de most érdemes a németek felé vetni vigyázó szemünket, mert ők a legnormálisabbak az EU-ban. Az angolok nem is tartják magukat európainak, a franciák meg lenéznek mindenkit magukon kívül.

  • tóth péter
    2017 június 17
    9:10 de.

    A 19. századról annyit, hogy Németország is próbált gyarmatosítani, miután egyesült, és utolérte fejlettségben a nyugati szomszédjait. Anglia ugrásra készen lecsapott, akárhol a németek megjelentek. Ez volt az igazi ugrás, nem a Párducugrás.

    Nézd meg pl. a búr háború előzményeit.

  • tóth péter
    2017 június 17
    9:10 de.

    Még emlékszem, mikor Kósa ellenzékben azt mondta a 168 órában, hogy nem szeretne olyan világban élni, ahol egy „nagyhatalomnak a fenekét kell nyalni”. Mondta ezt akkor, mikor Gyurcsány Putyinnal üzletelt.

    Nézd meg azóta hova jutott a fidesz a feltétlen Nyugatbarátságtól!? Vagy amnéziás vagy esetleg? Mert normális ember nem úgy váltogatja a világnézetét, mint a fehérneműjét!

    Persze, ha valaki már akkor is oroszhívő volt, annak jogos ma is az oroszbarátság.

    Ha a Nyugat halódik, akkor mi menekülünk, mint a patkány a süllyedő hajóról? Horthyban volt annyi becsület, hogy utolsó pillanatig kitartott, míg le nem fogták a német nácik.

    A menekültválságot nem az EU generálta, de mégis ez bukik bele. A bevándorló kérdés valóban a nyugati országok gondja, oldják meg ők maguk. Orbán viszont kétarcúskodik, mert miközben ide senki nem akar jönni letelepedni, mégis úgy viselkedik, mintha ez a mi problémánk lenne.

  • hazai lámpa
    2017 június 17
    9:30 de.

    Még a búr háborúról annyit, hogy akkoriban alakultak az első koncentrációs táborok.

    Wikipédia

    „Mivel a búr gerillák a tanyákról, farmokról és falvakról nyerték az utánpótlásukat a brit hadsereg ezért folyamodott a hadtáp fölszámolásához: összefogdosták a búr polgári lakosságot, főleg nőket, gyerekeket, öregeket, mivel a felnőtt férfi lakosság zöme az angolok ellen harcolt a szavannán, vagy a hegyekben és a vízmosások környékén. Az otthonaikat elpusztították és minden használható ingóságukat is. Amijük maradt, azzal koncentrációs táborokba kellett vonulniuk, melyekben összezsúfolódtak, nem jutottak megfelelő élelemhez és jócskán megtizedelte őket a betegség és az éhség. Viszont ezt a módszert már a búrok előbb alkalmazták a bennszülöttek elűzésére, hogy így szerezzék meg földjeiket.”

  • hazai lámpa
    2017 június 17
    9:12 de.

    „Ez egy káros magyar liberális politikai mentalitás, ti. a kritikátlan nyalás Nyugat felé”

    Ezt kiegészíteném: Ez egy káros magyar balliberális politikai mentalitás, ti. a kritikátlan nyalás a külföld felé, Párizs (jakobinusok) vagy Moszkva (kommunisták, szocdemek). Vagy az antantban bízik, mint Károlyi, hogy ezt úgysem merik megcsinálni.

    Ungváry is megfogalmazza, hogy a magyarokat mindig az tartotta meg, ha két nagyhatalom között egyformán távolságot próbáltak tartani! Persze magának ellentmondva, ő rögtön a Nyugat mellett teszi le a voksát.
    Én erre azt mondom, hogy ha a cár elhatározta, hogy ő Európát megtámadja, akkor úgyis úgy lesz, ha mi a fejünk tetejére állunk akkor is. Orbán nagyon kis pont ezen a sakktáblán, ettől még nagy szégyen, amit művel, pl. hálás magyar nép a szovjeteknek emlékmű koszorúzása.

  • tóth péter
    2017 június 17
    9:10 de.

    Annak örülök, hogy a közmunkáról írottakban egyetértesz!

  • hazai lámpa
    2017 június 17
    9:12 de.

    Jólvanna, magadból indulsz ki, ez természetes… 😀

  • hazai lámpa
    2017 június 17
    9:12 de.
    „És nézd meg, ma is ez a mániátok, majd a Nyugat megold mindent. USA-ra már csak azért nem vetitek vigyázó szemeteket, mert ott most Trumpli uralkodik, hehe.
    Semmiből nem tudtok tanulni, aztán meg majd szaladtok az emigrációba vagy a gyerekeitek.”
    ________________________

    Megnyugodtam, hogy ennyire megveted a liberalizmust és a baloldaliságot – hogy ne mondjak „kommunizmust” vagy „kádárizmust”…
    Ha nem így lenne, most kénytelen lennék újragondolni a véleményemet… 😀

  • Almási Alma
    2017 június 17
    11:57 de.
    Ezt ki érti? mert én nem. Az utószóról beszélek.
    Mi köze a Nyugat imádatának, a baloldalhoz, Kádárhoz és a kommunizmushoz!?

    T.i. mióta a fenti rezsimek uralkodtak, azóta vágyik a magyar nyugatra, ott akar vásárolni, utazni , élni. Persze, ez nagy téveszme, de egy biztos, jobb egy keveset a komcsi kornál.

  • Orsós Elemér

    Figyelő
    2017 június 17
    10:53 de.
    „Németország pont nem vett részt a gyarmatosításban! Tehát ebben a kérdésben ők is ártatlanok!”

    Ez egy hatalmas igazság, ezért hatványozottan érthetetlen Merkel lihegő szolidaritása a sokáig haszonélvező gyarmatosítókkal, annál is inkább hogy, a mostani migráns mizériákat okozó amerikai demokrácia exportok(algériai, líbiai, iraki, szudáni, afgán, szír tavaszok) generálásában felettébb lelkesen segédkeztek!

  • Orsós Elemér

    Bocsánat, az utolsó bejegyzésemet Hazai Lámpának szántam!!! 🙁

  • Andy Mage!
    Örülök,hogy alapvetően a lényeges dolgokban egyetértünk,de ugye
    talán nem nekünk(kis közép európai országnak…)kellene oda menni és segíteni hanem a sok nagyobbnak,akik csak pofáznak össze vissza,hidd el a lehetőségeinkhez mérten,mi is csatlakoznánk!!!

  • Judith Kopacsi

    A kanadai törvények szerint, aki Kanadába érkezik, és kimondja azt a szót, hogy „menekült jogra vágyik”, azt, teljesen függetlenül, hogy van-e papirja, de szóbeli kihallgatásra szorúl, ahol is a menekültügyi bizottság egyik tagja fogja eldönteni, hogy az illető megfelel-e a nemzetközi jogoknak megfelelő „menekült” kategoriának. Remélem, elég világosan fogalmaztam, hogy senkit sem várnak sárkánnyal és élesre töltött fegyverrel a határon.

  • Judith, remélem, azért megvizsgálják, hogy igazat mond, vagy sem?!

  • Orsós Elemér

    Figyelő
    2017 június 18
    1:53 du.
    Azt nem lehet, mert az sértené az ártatlanság vélelmét! Csak ha legyilkolt valakit, akkor lehet vizsgálni hogy, miért hazudott!

  • Judith Kopacsi

    Figyelő, ezek a kihallgatások igen szakszerüen zajlanak le. Nem kell félni, nem amamtörök, sőt nem is szivbajosok. Véleményüket nemcsak a személyi kihallgasokra alapozzák, de egy nagyon is alapos dokumentum központből származó felmérésből, hogy az adott országokban valójában milyenek a viszonyok. És mindzet persze hivatásos toémácsok segitségével.

  • Orsós Elemér
    2017 június 17
    2:34 du.
    Nem nekem szánta a kérdést, de én is válaszolok rá, mielőtt hazai lámpa olvasná.
    Merkel szerintem, attól félt, hogy ha nem fogadja be, „tárt karokkal” a menekülteket, akkor újra rásütik a németekre a náci szót.

  • Örök Tamás

    Figyelő
    2017 június 18
    9:03 du.
    Merkel nem fél semmitől, már kisgyermekként kiszemelték arra hogy, elsőkézből kiszolgáltassa a németeket, ez egyértelműen látszik, csak nagyon ügyetlenül leplezik! A németekre nem kell újra rásütni a náci bélyeget, mert már az első is hetediziglenre szólt, azonban szerencsére már egyre több unoka érzi, hogy semmi köze a nagyszülei tetteihez, annak ellenére hogy osztályfőnöki órákon még mindig túlélők kezeit kell csókolgatniuk!

  • Judith Kopacsi
    2017 június 18
    12:15 du.

    „aki Kanadába érkezik”

    Ugye ahhoz oda is kell érni. Van akit már Bécsben letessékelnek a gépről, mint a roma művésznőt, akinek nem volt meghívólevele.

  • Orsós Elemér
    2017 június 17
    2:34 du.

    A szírek szintén a kulturáltabb régióból érkeznek, szerintem azért mondta nekik Merkel, hogy Willkommen!

    Németország nem vett részt az amerikai demokráciaexportban. Inkább a franciák, britek.

    Ezenkívül Merkel jól megérti magát Putyinnal, lehet hogy még az NDK-ból ismerik egymást.:) Igaz, hogy még nem ért el semmit, de Ukrajna ügyében mindig Merkel tárgyal az oroszokkal, nem valami amerikai tábornok, akik sokkal harciasabbak. Persze, csak a hírek alapján mondom ezt, amit a nagyközönség láthat a tévében.

  • Almási Alma
    2017 június 17
    11:57 de.

    „Megnyugodtam, hogy ennyire megveted a liberalizmust és a baloldaliságot ”

    Elég csúnya próbálkozás az én lejáratásomra, de mint írod, így legalább nem kell átgondolnod a véleményemet.

    Tudod, mert már írtam többször, hogy ballibek alatt a rendszerváltó SZDSZ-t és MSZP-t értem, és kapcsolt részeiket.

    tehát ballibek = volt SZDSZ és MSZP politikusai, értelmiségi holdudvara, és törzsszavazói

  • Örök Tamás
    2017 június 19
    3:58 de.

    Merkel még sehol nem volt, mikor Willy Brandt letérdelt spontán nem is tudom melyik emlékműnél! Különben meg az unokák generációja volt ez, vagyis a második generáció a náci rezsim után!

    Ma a dédunokák vannak az iskolákban, te kis matekzseni …

  • Örök Tamás
    2017 június 19
    3:58 de.

    Tehát Willy Brandt NSZK-s kancellár az 1970-es években kért bocsánatot a holokausztért, látogatott Izraelbe.

    Ekkor kezdődött a német szembenézés a múlttal, addig ez tabutéma volt Németországban, akkor senki nem követelte tőlük a
    szembenézést? Tehát harminc évig a nácizmus után, szóval kimaradt egy generáció. Igaz, a holokauszt-emlékezés műfaj is csak a hatvanas években kezdődött.

    A mostani nemzedékre a Tengeralattjáró c. film a jellemző. Abban az egyszerű német katonát, polgárt mutatják be, aki nem a nácizmussal foglalatoskodik állandóan a háború alatt, hanem pl. a megélhetéssel, magánélettel. Ha a németekre rá lenne parancsolva a vezeklés, az ilyen filmek meg se jelenhetnének!

  • Figyelő
    2017 június 17
    2:33 du.

    Azt én se értem, hogy Alma miért írta, amit írt.

    Annyit hozzátennék, hogy a liberalizmus és szociáldemokrácia a 19. században indultak Magyarországon. A csúfos kudarcot viszont a 20. században mutatták föl. Ezt leírták már a történészek, hogy a sajátos magyar fejlődés miatt alakult így.

    Ugyanis nálunk a kapitalizmus zsidó műfaj volt, így soha nem volt igazán társadalmi támogatottsága a polgári és a munkás pártoknak. Ehhez jött hozzá, hogy dupla nulla elkényeztetett értelmiségi gyerekek uralták ezeket a pártokat, akiknek fogalmuk nincs a körülöttük lévő országról. Ma is így van.

    Nagy bukásai a szocdem mozgalomnak: 1919. Károlyi megbuktatása, kommunista hatalomátvétel támogatása,
    1949. Szakasits segíti a kommunista hatalomátvételt

    A liberálisok nagy bukásai: Károlyi kormány, amelyik leszereli a hadsereget, és bízik az antantban,
    1990, vadkapitalizmus, privatizáció

    A rendszerváltás pozitívum, talán az egyetlen, ami a nevükhöz fűződik, mint siker.

  • Orsós Elemér

    hazai lámpa
    2017 június 19
    9:51 de.
    Ép most olvasom azt a károlyi mihály aranykoráról szóló -egyesek szerint dokumentalista, mások szerint gusztustalan rágalom- könyvet, amit az a szerzőnő írt aki ellen nem lenne a liberálisoknak semmi kifogása nemi identitása ellen, ha a kor eseményeit a nekik megfelelő színben tüntetné fel. (Hogy, ne tudjanak elfogultsággal vádolni, az ellenkező oldal dokumentalista történelmi átiratait már türelmesen átnyálaztam és reménykedek hogy, a kettő összevetéséből talán rátalálok a meztelen igazságra.)

    „A rendszerváltás pozitívum, talán az egyetlen, ami a nevükhöz fűződik, mint siker.”

    Igen, de csak nekik, mert az istenadta „plebsz” az ellenkezőjét érzékeli!

  • hazai lámpa
    2017 június 19
    5:18 de.

    Tudod, mert már írtam többször, hogy ballibek alatt a rendszerváltó SZDSZ-t és MSZP-t értem, és kapcsolt részeiket.

    tehát ballibek = volt SZDSZ és MSZP politikusai, értelmiségi holdudvara, és törzsszavazói
    ___________________________________

    És te hol álltál akkor?
    Antall József ill. Torgyánunk oldalán?

    Mert ugyebár ők voltak többen, oszt mire mentek?

    Vagy – ezt feltételezni sem merem ma már – Miviktorunk lelkes híve voltál?

    😀 😀 😀

  • Almási Alma
    2017 június 19
    7:04 du.

    Nekem 1998-ban lett szavazati jogom. Azt is írtam már, hogy mindig a szadeszre szavaztam, amíg nem bojkottáltam az egész magyar politikai palettát, 2010.

    Orbánt én már akkor se tartottam szimpatikusnak, mikor a pesti liberális bagázs még elájult tőle, hogy milyen elkötelezett liberális fiatal!:)

  • Orsós Elemér
    2017 június 19
    12:28 du.

    Károlyi nagy hibát követett el, mikor békepolitikáját Wilsonra alapította. Igaz, hogy kezdetben a Monarchia megmentését akarta Wilson, de később nagyon sarokba szorították, pl. hazai ellenfele, Teddy Roosevelt, és a franciák, akik a románoknak kedveztek.

    Ezért mondom én is, hogy a magyar liberálisok tévednek, mikor mindent a Nyugattól várnak, hogy ott minden szép és jó. Persze Orbán ezt meglovagolja, és sikeres Közép-Európáról, sikeres Keletről beszél. Aztán lehet, hogy ő van legjobban a zsebében Brüsszelnek.:)

  • Orsós Elemér

    hazai lámpa
    2017 június 20
    7:18 de.
    Szerintem Károlyi legnagyobb hibája az volt hogy, -főleg kisebbrendűségi érzésének okából- folyamatosan, még vérre menően is acsarkodott a háborút ellenző Tisza Istvánnal (akinek legyilkolásában valószínűleg tevékeny szerepe volt) és olyanokkal szövetkezett, akik aztán ügyesen kihasználták, majd hálából elsöpörték az útjukból, Wilson és társai már csak égbekiáltó, fatális következmény. Mindenesetre Károlyi nélkül vagy akár egy normálisabb Károlyival, sokkal kedvezőbben kijöhettünk volna az első világégés lezárásából!

  • Judith Kopacsi
    2017 június 18
    12:15 du.senkit sem várnak sárkánnyal és élesre töltött fegyverrel a határon.
    DDEE. Nem is törik össze magukat,hogy 1.5-2 milliót beengedjenek! Így könnyű ugrálni,nagyzolni!Meg nincs közvetlen területi kapcsolat,hogy meg se tudta volna állítani őket a határon és elárasztotta volna kanadát!–Akkor mit szóltatok volna!??
    De már meg van az első kanadai migráns hátterű aki allahot kiáltva amerikában szurkálódzott egy rendőr félét.
    Remélem eljutott a hír hozzátok.

  • hazai lámpa
    2017 június 19
    9:51 de.
    A szocdem elvnek es partnak, a bukasa elkerulhetetlen emberileg.
    Mar mashol is irtam, azert mert minden ember mas. Van aki okos, tehetseges, szorgalmas, es van olyan, aki buta, lusta es tehetsegtelen. A szocialistak naivak voltak, abban sokan hittek!

  • Orsós Elemér

    hazai lámpa
    2017 június 20
    7:18 de.
    OK, igazad van és szerinted Brüsszel kinek a zsebében van? Én nem a netudkikre saccolok!