NER-izmus

2018 december 26 8:54 de.53 hozzászólás

Ifjú barátommal bóklászunk a börzsönyi erdőkben. Sárguló falevelek fénylenek az időnként felsejlő napsütésben, puhán süpped a nedves avar. Csodavárás helyett csodalátás. Sűrű, lassan eloszló köd, majd a nedves fatörzsek vakító csillogása a napsütésben.

Csótányos felé tartunk. A kilátóból bámuljuk a völgyek ködéből kiemelkedő bársonyos dombokat. Még harminc kilométer hegyen-völgyön át és megérkezünk a cserháti kis faluba Szendehelyre, ahol fokhagymakrémlevest eszem cipóban, túrógombócot fahéjas tejföllel, majd lepihenünk régi dolgokkal dekorált szállásunkon, ahol a Singer varrógép békésen megfér a rézből készült kotyogós kávéfőzővel, meg az ötvenes évek rádiójával, amely -talán- még álmában is recseg.

Csodák közt járunk és újabb csodák várnak ránk, ifjú túratársam egy kaptatón felfelé méltatlankodva lihegi: „A sok fától nem látszik az erdő.” Mosolyt lihegek az arcomra. Barátom hibátlan ember. „Annyira tökéletes vagyok, hogy még hibáim is vannak.” Szokta mondani elérzékenyült pillanataiban.

Néhány hete esténként egy kedves ismerősömmel „csetelek”. Mindketten árulók vagyunk: Ő elárulja nekem a NER-izmust én neki a liberalizmust. A vita nehéz, bár megosztottságunknak oka külső ok; a NER.

Aquinói Szent Tamás jut eszembe „Ahhoz, hogy (kérdéseinkre Sz.R.) igaz választ adjunk, először is külön kell választanunk azt, amiben ellenfeleinkkel egyetértünk, és azt, amiben nem értünk egyet.” Vitatársam nem ellenfelem, ellenfelem a NER, és feltételezem, hogy Neki sem én, hanem a liberalizmus. (Talán az sem teljesen, csak „túlkapásaiban”, ahogy mondja; hiszen van, amiben liberális.)

Vita közben elhangzik egy-egy udvarias megjegyzés: „Nem rád gondolok.” ám a libsizés. folyamatos: Sajtóidézetek, melyekben hemzseg a gyűlöletbeszéd. Gyűlöletbeszéd a libsikről, amelyben Hitler épp úgy liberális, mint ahogy a libsi fasiszta, buzi- és migránsbarát, pedofil, hagyományromboló, hazaáruló genderista. Én kétségbeesetten hivatkozom, idézgetek: szentek és filozófusok, Jézus és a kelet nagyjai kerülnek billentyűm alá, de nem marad ki a Korán és a szegedi boszorkányper egyik vádlottjának vallomása sem. Kétségbeesetten veszem észre, hogy kettőnk (a „konzervatív” NER-ista és a libsi) közül inkább én vagyok konzervatív. Én hivatkozom a cirka 2000 éve élt Senecára, a három- vagy kétezer éves bibliára és a szintén nem mai gyerek Dantére. 

A sok idézet miatt kezdek nyugtalanná válni: lehet, hogy ez nem kétségbeesett kapaszkodás a jóba (remélve, hogy ami többezer év nemzedékeinek kritikáját kiállta az jó) hanem egyszerű kivagyiság, fölényeskedés(?) igazából a magabiztosság, az önálló gondolatok hiánya, aztán tovább idézgetek: A többezeréves írásbeliség gondolkodói számomra többet jelentenek, mint a NER. Nem vagyok korszerű. Állapítom meg, most már vidáman.

„Vita” közben Assisi Szent Ferenc imájára gondolok: „Ó Uram, segíts meg, hogy törekedjem, (…) nem arra, hogy megértsenek, hanem arra, hogy én megértsek, …” Igen, megérteni, és ehhez lenne jó a párbeszéd, de ez nem az. Ellenségemmel a NER-rel nem lehet vitázni. A NER nem tárgyalóképes, a tárgyalás a NER-nek nem „nemzeti” tulajdonsága. A NER számára nincs vita, megalkuvás, megállapodás, sem a másság tűrése. Döntések vannak, meg Isten, haza, család és hívek, meg árulók. Pontosabban hazaárulók. A despotizmus nem vitázik, felhatalmazása van: Kétharmad, és Nemzeti Konzultáció.

A despotizmus személyhez kötött, ám nem tudom eldönteni, hogy hazámban ma a személy a despota, vagy a személy csak despoták eszköze (a plutokrácia despotája; dekoráció). Nem döntök, és így közelítve tárgyunkhoz, dolgom személyeskedéstől mentessé válik, esélyeim javulnak: nem vitapartneremet és nem a NER megszemélyesítőjét kell megértenem, (és megértve elítélnem vagy felmentenem) hanem a rendszert: a NER-t, és ideológiáját a NER-izmust.

Ettől kezdve kritikám tárgya a NER-izmus.

Bűnügyi helyszínelő ismerősöm a bomló emberitest szagát viseli nehezen, ahogy meséli; még a halál beálltát megállapító orvos is igyekszik ajtón kívülről kiállítani leletét, az Ő dolga pedig még csak ezután kezdődik: A megértés. Megérteni a halál okát. Ez lehet természetes ok, és akkor van megkönnyebbülés, de egy összevert, elvágott torkú lány, lemeztelenített, bomlásnak indult testének látványát nem követi semmi jó: ott a bűn, és következményének látványa már nem önálló borzalom, az elkövetőtől is borzadunk.

Valami bűzlik a NER körül. Szeretnék ajtón kívül maradni, de én vagyok -ha akarom, ha nem- a helyszínen élő helyszínelő. A szag nem biztosan a bűn jele, és milliók kifosztása sem feltétlenül a NER bűne.

Érzem a NER keltette szagot a hétszer módosított, és nyolcadik -titkosított(!)- módosítás alatt álló Alaptörvény lapjai közt, a gyengék és kiszolgáltatottak elleni harcban, a Keleti pályaudvarra szállított, majd az autópályára terelt menekültekről készült TV tudósításokban, a büntethetőség alsó korhatárának 12 éves korra való leszállításában, a csokilopás bűncselekménnyé minősítésében, rendőrök iskolába telepítésében, a hajléktalanok üldözésében, a családi pótlék befagyasztásában, a rokkantak elleni harcban, a szegénynegyed tervezett bekerítésében, a politikai korrupcióban, a csendes rasszizmusban, és köztörvényes bűnözők pártolásában.

Nyilvánvaló -akár az elvágott torkú lány esetében- a bűz oka a bűn.

Van jó is, mondja vitapartnerem. Igen, a NER „tökéletes” még hibái is vannak, biztosan van jó is, csak sok bűnétől nem látom a jót, aztán ha kivágnánk bűneit úgy járnánk vele, mint az erdővel, ha kivágnánk fáit: bűnei nélkül megszűnne a NER.

Nem értem, ám amikor felsejlik halványan a megértés, akkor rémülten utasítom el: Mi nem vagyunk ilyenek!

Könyvén át kísérem Dantét a pokolba. Olyan lelkek közt járunk, akik nem tudnak bűneikről, vagy dicsekszenek velük. Forró mocsár mellett megyünk, bűnös lelkek a mocsárban, ha néha-néha kínjától menekülve némelyikük felszínre jön; ördögök hada csap le rá. Összevesznek, hogy melyikük mérje rá a forró mocsár kínjánál is kínzóbb büntetést. A bűneitől szabadulni képtelen bűnös menekülne a mocsárba. Aztán -már kifelé a pokolból- óriások között vezet az út. Vadásznak ránk és éjszaka erről álmodok: Egy óriás megtámad -holt léleknek sem könnyű, de élőre halálos veszély -Harc közben olyan pozícióba kerülök, hogy megölhetem. Nem ölöm meg. Elengedem, elenged. Nem öl meg. Könnyű szívvel ébredek: Nem lettem gyilkos, és nem lettem áldozat.

Nehéz, veszélyekkel terhelt ösvényeken, vízesések alatt és szakadékok felett vezet az út. A purgatórium. Az úton bűnösök hada, felismert bűneik terhét cipelik, útjukat angyalok kísérik, és megbánt bűneiket le-lekapják róluk. Mennek a bűnösök a mennyország felé, és ahogy csökken bűneik száma, útjuk egyre könnyebb.

Bűnös a pokolbéli lélek és bűnös a tisztítótűz utasa -mindnyájan tökéletesek, „még bűneik is vannak”. Egyikük belátta bűneit, másikuk nem. Egyiküket a büntetés kéjétől izgatott ördögök taszítják a mocsárba, másikukat angyalok segítik bűneik terhétől megválni.

Azt hiszem erről van szó. A NER bűnei a mi bűneink, és ha a mi bűnünk, akkor az én bűnöm is. Rajtam (is) múlik, hogy -fel nem ismerve őket- forró posványban tespedve, büntetés kéjétől izgatott ördögök hadától kényszerítve szenvedek, vagy szembenézve velük, bűnöm leküzdésében segítő angyalok kíséretével vágok neki a veszélyes útnak. Megpróbáltatásokkal teli út, nem veszélytelen, de egy jobb országba vezet.

Kérem, mondjatok értem egy imát, és drukkoljatok, hogy ne essem sokat és nagyokat!

Szukits Rezső

53 hozzászólás

  • CsóVányos… Chris, ki kéne javítani…

  • Ja, és: Ne démonizáljuk a NER-t. A NER, szegény, csak egy politikus fejéből kipattant szánalmas propagandafogalom… Egészen nyugodtan át lehet rajta lépni, nem olyan magas… 😀

  • Ket dolgot emelnek ki:

    1. „Én kétségbeesetten hivatkozom, idézgetek: szentek és filozófusok, Jézus és a kelet nagyjai kerülnek billentyűm alá, de nem marad ki a Korán és a szegedi boszorkányper egyik vádlottjának vallomása sem. Kétségbeesetten veszem észre, hogy kettőnk (a „konzervatív” NER-ista és a libsi) közül inkább én vagyok konzervatív. Én hivatkozom a cirka 2000 éve élt Senecára, a három- vagy kétezer éves bibliára és a szintén nem mai gyerek Dantére.”

    Ez metodikus hiba. Amikor egy ateista kommunista hivatkozik valami vallas szent konyvere, akkor a vallasos emberek azt hiszik, hogy vagy oket nezed hulyenek, vagy te vagy az.

    A masodik problema, hogy bar volt ebben ez irasban elegendo szo, egy sem arulja el, hogy tkp. mi is rossz abban a „gonosz” NER-ben.

  • Tévedés azt hinni, hogy a NER egy alacsony kerítés, amit könnyedén átlehet lépni.

    A NER hagyja azt hinni, hogy az állam működése demokratikus döntések alapján történik (erre valók a konzultációs levelek), miközben csökkentett a választási lehetőség (többnyire irányított), valamint kereteket állít föl, és a szabad döntési lehetőség helyett bevezette a szigorú keretek közötti szabályozott „szabad” döntést. Nagyon hasonlít a „vagy veszel lódenkabátot, vagy kabát nélkül maradsz” helyzetre.

    Komoly a helyzet, és ez a négy évük (jövő évtől három) betonozza be a társadalom valamennyi rétegébe a NER-t.

    (nem tetszettek olvasni – és értelmezni – a NER-t és a programját)

  • Hmmm?

    A „foghagyma-krem-leves receptje erdekel . hol talalhato ?

    A rez-kavefozo, az u.n.gazi „coboy-coffee” ami a kave eredeti izet meg-nem valtoztatja.

    Mi az ami a „NER” tette, vagy celja, ami nemzetkozi-szocialistakat oly-modon ellenzekskedesre hoz ???????

    Oriasi ellnetetes allaspontot mutat a szerzo eszminek kinyilvanitasaval.
    Egy-oldalon mint egy vallasos hivo-kereszteny meglatast tanusitja, de maskent eppen az ellenkezojet bizonyotja soraiban.

    Persze az az egyen dolga, de mivel jelzi azt, hat talan az kerdezheto lehetne.

    S a Dante-ra valo hivatkozsan velhetoen talan tudataban is lenne, hogy Dante, sot Milton is a Vatokan anyagi-celjabol alkottak muveiket, az egyhaz anyagi erdekeinek surgos erdekeben.
    A Papa tul sokat koltott a Vatikan epuletenek muveszeti kincseinek osszgen, s nem volt elegendo fizetni azokat a koltsegeket a hivek adomanyaibol.
    Tehat szukseges lett a jovedelmek fokozasai.

    Ugy az u.n. indulgence-k rendszerbe vezetese maig is alkalmazva.

    Amit a Biblia alapveto-altalanos kijelentesei ellenbizonyit.
    „All are of the dust, all will be dust again”.(Minden a porbol van es minden porra lessz ismet), Sot az egesz vilagegyetem abbol az alapveto anyagbol letezve, ami ltezheto orokke, de nem az egyen !!!

  • Almási Alma
    2018 december 26
    2:44 du.

    „Ja, és: Ne démonizáljuk a NER-t.”

    Ebben sajnos TOTÁLISAN nincs igazad.

  • Almási Alma
    2:44-kor írja, hogy „Ne démonizáljuk a NER-t, az csak egy politikus fejéből kipattant propagandafogalom. Egészen nyugodtan át lehet rajta lépni, nem olyan magas.”

    Ez a bagatellizáló megfogalmazás típikusan ugyanaz, mintha annak idején egy weimarista álom-pacifizmus idealista öngyilkos* képviselője írta volna le a hitleri
    . V o l k s g e m e i n s c h a f t-ról – mely béke áhító kívánságsütemény nagyjából meg is felel az orbáni
    N e m z e t i E g y ü t t m ű k ö d é s R e n d s z e r e,a NER legalapvetőbb elvárásának, éppen az, amit az a nép egyszerű fiától, ez esetben a lányától, legalább is minden fakanál tündérétől az el is vár …

    Ez a beszéd Almácska ! A Vezér rád figyel… 😀

    .

    *A weimarista idealisták annyiban voltak öngyilkos jelöltek, amennyire hívő pacifizmusuk révén rövidesen „átnevelő”, azaz koncentrációs táborokban találhatták magukat…stb.

  • Almási Alma
    2:44-kor azt írja, hogy
    „Ne démonizáljuk a NER-t, az csak egy politikus fejéből kipattant propagandafogalom. Egészen nyugodtan át lehet rajta lépni, nem olyan magas.”

    Ez a bagatellizáló megfogalmazás típikusan ugyanaz, mintha annak idején egy weimarista álom-pacifista idealista öngyilkosjelölt* képviselője írta volna le a . h i t l e r i .
    . V o l k s g e m e i n s c h a f t-ról – mely béke áhító kívánságsütemény nagyjából meg is felel az . o r b á n i .
    N e m z e t i E g y ü t t m ű k ö d é s R e n d s z e r e,a NER legalapvetőbb elvárásának, éppen az, amit az a nép egyszerű fiától, ez esetben a lányától, legalább is minden fakanál tündérétől ez a NER el is vár …

    Ez a beszéd Almácska ! A Vezér rád figyel… 😀

    .

    *A weimarista idealisták annyiban voltak öngyilkos jelöltek, amennyire hívő pacifizmusuk révén rövidesen „átnevelő”, azaz koncentrációs táborokban találhatták magukat…stb.

  • Elnézést a duplázásért – az egyik törölhető.

  • Szőrös Gyuri!

    Írja, hogy amikor egy ateista hivatkozik a bibliára, olyankor egy vallásos úgy érzi, hogy hülyének nézik, avagy a hivatkozó a hülye.

    Szerintem pedig az a hülye, aki a vita, a dialektus lehetőségét akarja kizárni valamiféle felsőbbrendűségre hivatkozva.

    Ide például, a KMH-ra minden normális olvasó a párbeszéd lehetőségéért zarándokol el. Senkinek nincs joga mesterkélt, nem ide illő indokokkal, a másikat minősítve és letorkolva az egészséges vitát akadályozni. Különösen nem a cikkírót, akinek az írása igencsak helyénvaló és remek stílusú tanulmány.

  • Döngölő !

    Jól szólsz, amikor védelmedbe veszed a vita primátusát a megkövesedett és erőszakos konzervatívizmussal szemben, amely legszívesebben elhallgattatna minden friss hangot, s mindezt teszi Szoros olvtárs valamiféle egyedüli elsőbbség, vagy állítólagos fensőbbség, szerinte a vallásosság jegyében. Mintha Isten ne tudná, hogy kinek van igaza, ő mégis magának követeli az igazság egyetlen megoldását úgy téve, mintha a bölcsek köve az ő zsebét gazdagítaná. Egy biztos, ez nem annak jár, aki kiabál, mert annak sosincs igaza, amit már az óvodás is megtamult. Ráadásul ordenáré mód’ mindjárt ilyennek vagy olyannak minősíti – ez esetben – a cikkírót. Minősítését természetesen sértőnek szánva, holott tudtommal még meg sem itták együtt az egymás lábvizét… De milyen alapon, milyen jogon teszi ezt, mikor bárki tudja – akinek volt gyerekszobája – hogy a vita szabályokhoz kötött lovagi ügy, mondhatnók lovagi játék és nem holmi hebrencskedők durva rögbi meccse…

    Űdv !

  • T.Almási Alma !
    – Igaza, van az „írásnak” Csótányos helyszíne, a blikkfangja… – feledteti a közhelyes igyekvést politizálásra, – a Karácsonyi politikai békeszünet ellenére…is !
    – Itthon, főleg egyetemista kortársaim között, voltam és vagyok, /felejthetetlen hazai élményekkel gazdagodva/- a megmozdulások alatt, és most is… jó egy hétig!
    – Én a KMH-ból tudtam meg, hogy kb. Mi az NER…!- meg Munka Törvény Könyve stb.
    – Azt gondolom, hogy itthon a fiatalok sajátos eszmeiség mentén léteznek, nemigen igénylik egy letünt gerontokrácia dohos verbalitását..!

  • Nem lehet
    el bagatellizálni a NER.-t
    mert az mindennek az úgynevezett
    „jogi” alapja ami itt ma megtörténhet.
    (Az ököljog is jog, mégha sokan viccnek veszik.)

  • Bizony bizony, a NER szelleme és programja az alapja mindegyik előterjesztett törvényjavaslatnak és azok elsöprőfölényű fideszes elfogadásának.

    A NER szellemében terjesztik egyéni indítvánnyal a parlament elé a törvényjavaslatokat, mert így kerülhetők ki a parlamenti egyeztető bizottságok, amikben ott ül az ellenzék is, és ahol akár módjukban állna megkontrázni egy-egy előterjesztést. Ráadásul akár hosszas vitákat is eredményezhet egy-egy bizottsági ülés.
    Ezzel szemben egyénileg benyújtja egy fideszes képviselő, másnap megtárgyalja a parlament, a következő ülésen már el is fogadják az ellenzék módosító javaslatainak leszavazásával.

    És akkor még ott vannak a kormányrendeletek, amiket maga Orbán ír alá, szóval egyre mélyebbre hatol a társadalmi rétegekbe a NER.
    Az állami gépezet már eszerint működik, és egyre több az állami felügyelés alá vont társulat, akár gazdasági is.

    Szóval, ez a NER, ami bilincs beveri a teljes társadalmat.
    (s ha valaki még nem vette volna észre, céljuk megsemmisíteni a teljes liberális és baloldal befolyását a társadalomra)

  • DonGolo
    2018 december 27
    8:29 de.
    ___________

    Először, Golócska! Kikérem magamnak az „Almácskát”! Valamint az üres náci hasonlatot is.

    Másodszor, meglehet, hogy rosszul vagyok informálva, de akkor valaki kifejtené néhány mondatban, hogy GYAKORLATILAG mi az a NER?

    Aztán majd meglátom, hogy visszavonom a véleményemet, vagy megvédem.

  • Ja, és ha már ilyen ritkán (sok idő elteltével) jelenhetnek meg a kommentek – ha bár volt önkéntes ajánlkozó plusz moderátornak -, szabadjon arra is felhívni a figyelmet, hogy mára elég sok, az országnak és a világnak is értékes emberei kerültek háttérbe. Közülük kiemelkedik Esterházy Péter hagyatéka, aki ráadásul évszázadokra bírta visszavezetni nemesi származását, és akinek a nagyapja Magyarország miniszterelnöke volt, ha rövid ideig is, 1917-ben.

    Parkolópályára raktak tehetségeket, kiemelkedő képességű embereket, pusztán csak azért, mert kimutatták ellenszenvüket a NER-rel szemben. Szüntettek meg munkahelyeket, ezzel alkotóközösségeket, amik nem fértek bele a nemzeti keresztény irányvonalba. Számuk ugyan még nem jelentős, de a tendencia egyértelmű, és akinek nem tetszik a „lódenkabát”, az bizony kabát nélkül fog maradni.

    (még hogy a NER csak „szánalmas propagandafogalom”)

  • Alma:
    Bartus Laci részletesen és hosszasan kifejtette a NER lényegét.
    Lecsontozta, kivesézte.

    Nem hinném hogy jobban , vagy többet el lehetne mondani róla.

    Megtalálod szteem az AN archivumban.

  • slapaj
    2018 december 27
    11:42 de.

    „…a fiatalok sajátos eszmeiség mentén léteznek, nemigen igénylik egy letünt gerontokrácia dohos verbalitását..!”

    Na nézzenek oda.
    Egy geronto-rasszista.
    Ez új, a FIDESZ idáig nem generált
    összetűzéseket e két társadalmi réteg között.
    De úgytűnik,ami késik az nem múlik.Mindig van új a Nap alatt

  • Gabriel Karikas

    Bendeguz!

    NER = Non-Existent Relationship

    De találtam neked egy jobbat:

    http://www.nergroup.org/en-us/Organization

    (( 🙂 😉 🙂 ))

  • Gabriel Karikas

    Alma!

    Gondolkoztam, aztán inkább a Bendeguzhoz címeztem a NER fenti definícióit.

    🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

  • Gabriel Karikas

    Nem szívesen hasonlítanám a NER vezérét egy sokkal nagyobb röptű szervezet a NSDAP vezéréhez – bár ö maga is, mint azt többször kijelentette, inkább Mossulinit tekinti igazi példaképének.

    Már más vonatkozásban ajánlottam elolvasásra itt a hasábokon egy könyvet, egy olyan szerző tollából, akiről még halála (és a súlyos események: – II. V.H.) után is „történésznek nevezett nem tudom kik” kételkedve írtak.

    Az illető: Hermann Rauschning

    Megjelent egy könyve a háború előtt – amely normálisan egy kétségbe esett ordítás volt
    -(kb olyan, hogy „jön az ár!”, vagy „itt vannak a tatárok!”)

    de az Almási Almák jóindulatúan kikuncogták, és nyilván az akkori szaros gyurik pedig minden mocsoknak elmondták – akkor, az Anschluss előtt.

    A könyv megjelentetése előtt, próbálta az illetékes francia, angol, belga szervek vezetőinek figyelmét felhívni Hitler varható terveire – de nyilván barátilag melegebb éghajlatokon való üdülést ajánlottak számára.

    Ezért jelentette meg könyvben.

    A könyv a „Hitler bizalmasa voltam” címet kapta.

    A háború után Albert Speer megjelentett egy hasonló című könyvet, aminek semmi köze ehhez.

    https://www.antikvarium.hu/konyv/hermann-rauschning-hitler-bizalmasa-voltam-10974

  • Na jó. Magyarul: A NER gyakorlati lényegét néhány mondatban nem tudjátok leírni, de NAGYON CSÚNYA dolog, valami olyasmi, mint a mumus. Majd keresek valami leírást róla.

    Gabrielnek: Ne ijesztgess! Ha valami rossz, akkor nem óbégatni, hanem tárgyilagosan megszemlélni kell, és azután megfelelően cselekedni ellene. De ez a sok sopánkodás mindenkit lebénít… Rosszabb, mint a trollkodás…

  • Almási Alma
    2018 december 27
    3:52 du.
    mint azt már korábban kifejtetted: tudatlanságom határtalan
    tehát halvány lila fogalmam sincs arról mit fed a NER rövidítés

    hogy mit jelent arról sejtelmeim vannak, példának okájért: tömegek átbaszása a palánkon (hasonlóképpen a szarhoz) és ugyanakkor kiröhögépse és kifosztása, mindezt a demokrácia „szent” nevében, mert annak a szónak a valós jelentését, mármint a demokrácia senki sohasem határozta meg a FÖLD nevű bolygón de nagyon sokan véresre pofázzák a kereplőjüket amivel esznek is

    ennyike

    a többit majd @gábriel a Nagy Dzsinn elmeséli különösen annak kapcsán, hogy OGV repül a Bolsonaro felavatására…, megtalálta a zsák a foltyát

    hahahahahahahaha

  • Én úgy gondoltam eddig, hogy a NER valamiféle törvénykezési machináció. Ezért gondolom azt, hogy átléphető. A magyar ember sohasem volt igazán törvénytisztelő, MINDEN törvényt át szoktunk lépni. Mindössze arra van szükség, hogy ne bénuljunk le a „rettenetes csapásról” óbégató vészmadarak hatására.

    Voltaképpen ezért írtam, amit írtam. Általában a veszélyhelyzetek akkor tudnak elhatalmasodni, és győzni rajtunk, ha megijedünk.

  • Mindazonáltal hálás vagyok, mert végül is elolvastam a Wikipédia NER-cikkelyét. »Legyen béke, szabadság és egyetértés.« Na ugye, hogy megvalósult például ez is? 😀 😀 😀

    https://hu.wikipedia.org/wiki/Nemzeti_Egy%C3%BCttm%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9s_Rendszere

    Elolvastam a „Nyilatkozatot” is, merő üres duma. Úgy mellesleg pedig a nyilatkozat szerint még nincs NER, hanem majd el fogjuk érni… legalább is a 2010-es nyilatkozat szövege szerint. Akkor mostanra elértük, vagy sem?

    Legjobban ezen röhögtem:

    https://szegedma.hu/2010/04/orban-megszuletett-a-nemzeti-egyuttmukodes-rendszere

    Tud ez a Viktor hantázni, azt meg kell adni. Szóval: nem a NER a valami, hanem Orbán Viktor. Őt kell seggberúgni, a NER pedig az ő személyével együtt omlik össze. Ne a NER-től tartsatok, hanem Viktorunktól…

  • DonGolo 2018 december 27 8:49 de.

    „Írja, hogy amikor egy ateista hivatkozik a bibliára, olyankor egy vallásos úgy érzi, hogy hülyének nézik, avagy a hivatkozó a hülye.”

    Termeszetesen. Hiszen az aki babonanak, butasagnak tartja az osszes vallas osszes konyvet az nem idezget belole. Elsosorban azert, mert ha olvasta is valamennyit nagyon paranyi esely van arra, hogy olvasta annak a kritikait es a interpretaciot, magyarazatait (a vallasos szempontbol).
    Ha pedig nem olvasta es megis tudtalansagaban idezget belole, akkor vagy hulye, vagy hulyenek nezi azt, aki meg erti is a temat. Ugyanis az idezgeto nem azert idezget, mert o hisz benne, hanem az o esetleg sekelyes ertelmezesebol fakado interpretaciora akar appellalni, hogy a vallasos egyen lelkiismeretfurdalasat esetleg eloidezze. De tudatlansaga folytan hulyesegeket magyaraz. Remelem igy ertheto.

    „Szerintem pedig az a hülye, aki a vita, a dialektus lehetőségét akarja kizárni valamiféle felsőbbrendűségre hivatkozva.”

    Ebben lehet valami, de itt nincs semmi felsobbrenduseg, csak arrol van szo, hogy egy tudtalan ne idezgessen semmibol. En sem idezgetek egyetlen kemiaval foglalkozo konyvbol, mert halvany gozom sincs rola.

    „Ide például, a KMH-ra minden normális olvasó a párbeszéd lehetőségéért zarándokol el.”

    Nahat! Tenyleg? Geyzus is? Lattam itt e par nap alatt mar olyanokat is akik arra is ratamadnak, aki egyetert veluk.
    Vagy talan azok nem normalis olvasok?

    „Senkinek nincs joga mesterkélt, nem ide illő indokokkal, a másikat minősítve és letorkolva az egészséges vitát akadályozni. Különösen nem a cikkírót, akinek az írása igencsak helyénvaló és remek stílusú tanulmány.”

    A cikkiro elojott egy „sokat csacsogok, de semmit nem mondok cikkel”. Ha ez neked helyenvalo es remek stilusu, es meg raadasul tanulmany is, akkor talan teljesen ket kulonbozo vilagban elunk. En a Foldon, Naprendszer, Tejut galaktika. Te?

  • voronyezs 2018 december 27 9:22 de.

    „Jól szólsz, amikor védelmedbe veszed a vita primátusát a megkövesedett és erőszakos konzervatívizmussal szemben, amely legszívesebben elhallgattatna minden friss hangot,”

    Erdekfeszitonek tartom, hogy ezt pont azon a szabadelvu blogon olvasom amelyik egy het alatt mar vagy 5 hozzaszolasomat tiltotta le csupan azert, mert az nem felel meg a blog tulajdonosanak vilagnezetevel. Semmi karomkodas, szemelyeskedes nem volt bennuk.

    ” s mindezt teszi Szoros olvtárs valamiféle egyedüli elsőbbség, vagy állítólagos fensőbbség, szerinte a vallásosság jegyében.”

    Latom, hittel az elozo hosszaszolo butasaganak. Egeszsegedre!

    ” Mintha Isten ne tudná, hogy kinek van igaza,”

    Mondja ezt egy voronyezs fedonevu, minden bizonnyal ateista kommunista. Es meg azt mondjatok, hogy en probalok meg felsobbrendu lenni, amikor itt ajtatosan viselkedtek.
    No es mi ez az „Isten ne tudna” zoldseg? Honnan tudod te, hogy az Isten neked ad igazat barmiben is? Csak nem talalkozol vele a Kekesteton minden nap?

    „De milyen alapon, milyen jogon teszi ezt,”

    A vita alapjan es szolasszabadsag jogan. Ugy tudtam, hogy egy szabad orszagban mindenki formalhat velemenyt, nem csak a kommunistak.

  • Drizari 2018 december 27 4:02 du.

    „Parkolópályára raktak tehetségeket, kiemelkedő képességű embereket, pusztán csak azért, mert kimutatták ellenszenvüket a NER-rel szemben. Szüntettek meg munkahelyeket, ezzel alkotóközösségeket, amik nem fértek bele a nemzeti keresztény irányvonalba.”

    Lehetne valami konkretum is ez ugyben, ha lehet link-ekkel. Gondolom a te link-eidet nem szuri ki a Jehova Tanui szuro.

    Nem csoda, hogy az Almási Alma 2018 december 27 3:52 du.
    ezt keri:
    „akkor valaki kifejtené néhány mondatban, hogy GYAKORLATILAG mi az a NER?”

    Nem az a baj, hogy nem tudjak a fiuk mi az a NER, hanem az, hogy igazabol semmit sem tudnak felhozni ellene.
    Itt a tipikus „ha van konzultacio az a baj, ha nincs konzultacio, akkor meg az a baj” szindromaval allunk szemben, azaz ha van sapka ha nincs…

  • Geyza Slapaj egyetlen értéke a fiatalsága. Kétes és mulandó érték, de valamire büszkének kell lennie. Elég egy rossz mozdulat, és nincs tovább. Azt elvakultságában nem is látja, hogy a saját sírját kaparja ki éppen. Elfelejti a kis kópé, hogy annyi tiszteletet kap majd, amennyit ad. Igaz, gazdái nem ismerik a tisztelet fogalmát, honnan tudná milyen nagy érték. Majd rájön.

  • Szoros Gyuri Ezerszer leírták a NER hibáit, miért kellene neked külön megint leírni?
    Azt meg végképpen nem értem, hogy egy „ateista kommunista” miért ne érvelhetne a Bibliával. Főleg ha ismeri is, nem úgy mint a divat hívők, akik vagy nem ismerik, vagy nem tartják be?

  • „A könyv megjelentetése előtt, próbálta az illetékes francia, angol, belga szervek vezetőinek figyelmét felhívni Hitler varható terveire”

    Ja! Hitlernek kétségtelenül voltak tervei Németországgal. Miviktorunk abban különbözik, hogy neki semmiféle tervei nincsenek az országgal, hanem csak azt szeretné, hogy ő valami nagyon dicsőséges vezér legyen a világban, hogy milyen eszme mentén, az mellékes. Ha kell, liberális, ha kell, kommunista, ha kell, akkor valami akármi. Jó érzékkel észrevette, hogy a világ most az idegenellenesség és a nemzetiesedés felé orientálódik. Hát ő is ezt szajkózza. De tényleg, ti okos emberek, miért kerestek benne valamiféle eszmét? Nem értem…

    A NER nem eszme, nem „fejlődési irány”, hanem tetszetős hablaty. „Orbán Viktor a nagyszerű diktátor-vezér” – erről szól, és semmi másról.

  • Te slapaj! 11:42

    Magabiztosan állítod, hogy
    „…itt a fiatalok sajátos eszmeiség mentén léteznek, nemigen igénylik
    egy >letünt gerontokrácia< dohos verbalitását." – írod.

    Íme hát csak négy, a Példabeszédek többszáz "d o h o s" – 3000 éves – verbalizmusából:

    "Őrizd meg szívedben a szavaimat, tartsd meg a parancsaimat és boldogan élsz."

    "A kimodott szónak ereje van."

    "Mint aranyalma ezüsttányéron, olyan a helyén mondott ige."

    "Intő szóra hallgatni életre vivő út, aki megveti az intést, az eltévelyedik."

    stb. 🙂

    .

  • Gabriel Karikás! 8,14

    M ondod, hogy „Nem szívesen hasonlítanám a NER vezérét egy sokkal nagyobb röptű szervezet a NASDAP vezéréhez…”

    Azt leszámítva, hogy a két embert igenis ugyanazon sérült fából faragták, e mondatodban némi elismerést vélek felfedezni az osztrák paraszt iránt, szemben a magyarral, Te csak sose kíméld a NER-t a NASDAP-tól. Ámbár nem ugyanarról a fogalomról van szó. Utóbbit, mint pártot inkább a Fid-SS hez kéne mérnünk, ahol szervezési szempontból sajnos már igen közel a pillanat, amikor be is következik majd a „teljes hasonulás”… Viszont a NER-t mégis célszerű és logikus a Volksgemeinschafthoz (ld.->ott, Wikip.) hasonlítani, mert ez volt a Hitleráj . h i v a t a l o s . ö s s z t á r s a d a l m i . o r g a n i z á c i ó j a, amely az élet minden szegletébe befolyva avatkozott bele a németség mindennapjaiba pont úgy, ahogy azt a NemzetiEgyüttműködésRendszere teszi manapság minálunk, odahaza … 😀 🙁

  • T.DonGolo ! T.Geyza ! T.Karikás !T Kennyl
    – Manapság azt oktatják, hogy a kommunikációban, vannak értéktelen, vagy imbecil egyedek is, de ezek mellett sem mehetünk el…
    – A NER egy szlogen ! – A szlogen szó jelentése magyarul: jelmondat. A reklám-szakirodalom szerint: „A szlogen szó a kelta nyelvből eredeztethető, jelentése: »pusztába kiáltott szó.«”
    – Célja, hogy egy pillanat alatt meggyőzővé váljon, az emberek lehetőleg kívánságaik szerint cselekedjenek, kövessék őket, higgyenek nekik…

  • Gabriel Karikas

    Slapikám, most őszintén, arra kérsz, hogy melletted se menjünk el?

  • Azt nem értem hogy mit nem lehet érten ebben a kérdésben,
    mikor világosan kitűnik hogy miféle áljogi alapokon történik itt ma minden.

    Egyesek csépelik a szót és a fogalmat de a lényeget gondosan kerülik.

    Emiatt az attitűd miatt kerül rendszeresen a végromlás peremére az ország.

    Eddig szerencsénk volt -többé kevésbé- .
    De egyszercsak el fog fáradni a magyarság „védőangyala” ,
    vagy egy pillanatra kihagy a figyelme és akkor nekünk annyi.
    Sok , a magyarnál jobbra való és nagyobb nép veszítette már el a hazáját a világtörténelem során, sokkalta kisebb hibák vagy bűnök miatt.
    Jobb lenne ezt szemelőtt tartani szócséplés helyett.

  • slapaj
    2018 december 28
    8:08 de.
    ___________

    Pontosan! Az egész NER-t egyetlen tisztességes választással semmissé lehetne tenni. De ha elfogadjuk a választási rendszer csalásait és rejtett, vagy kevésbé rejtett buktatóit, az egyfordulót, a „véletlenül leálló számítógépet”, stb, stb… akkor Miviktorunk diktál. Akár minden nap hozzáigazítja a törvényeket a saját érdekeihez és szeszélyeihez. Nincs emögött semmiféle „NER”, semmiféle rendszer, csak pofátlanság.

    Még a „szegény” Hitler is forog a sírjában, ha Viktort hozzá hasonlítjátok… 😀 😀

  • slapaj. Rendben van, értéktelen vagyok. Ezt túlélem. Vázolnád, mi alapján gondolod, hogy igazad van?

  • Kenny
    2018 december 28
    10:30 de.

    Most mit értetlenkedsz?
    Aki a NER értékrendjét követi,
    annak nyilvánvalóan értéktelenek
    azok akik viszont nem követik a NER értékrendjét.
    A olyanok nem is magyarok.Az olyan ember idegenszívű.

    A haza nem lehet ellenzékben !

  • Gabriel Karikas

    DonGolo
    2018 december 28
    5:44 de.

    Sajnos nagyon pontosan igaz – a Volksgemeinschaft volt a példa.
    Annyira, hogy folyamatosan másolja be minden elemét, szinte egy az egyben.

    Amikor elkezdték terjeszteni a hitlerbajuszos képét (a drótsövénnyel) szerintem a melle dagadt – és inkább arra a meggyőződésre juttatta, hogy „jó úton jár”, vagyis az ilyenek inkább csak adják a lovat alá

    Bár az is igaz, hogy a Horthy is kisstílű volt Hitlerhez képest – a zsidó-végsömegoldást is csak akkor merte szabadjára engedni, amikor arra a vezér közvetlenül utasította.

    Majd orbánunkkal is így járunk, csak most a mentor inkább egy keleti – Putyin??

    És azt sem sokan látják – hogy a szemünk előtt nő fel egy fasiszta világhatalom – ami ….Ami bizony!!

    Ki beszél már arról, hogy kina kommunista? De az bizony világos hogy egy központosított diktatúra, ha nem kommunista akkor mi más mint fasiszta? A nagy-testvér…

    Ahol van egy az állammal „vér, dac és hűség-szerződésben” levő milliárdos vállalkozói réteg, és vannak a kiszolgálók.

  • Geyza Jól van na. Csak kíváncsi voltam. Már azt sem szabad? 🙁

  • Gabriel Karikas

    Almási Alma
    2018 december 28
    4:28 de.

    Neked Alma, egy tetszetős hablaty.

    És mivel a „kapacitált” emberek többsége, mint példádon látható, inkább választja a „fenséges” kívülálló, vagy inkább „felette-álló” lenéző és kényelmes szerepét, mint mindig is az elmúlt századok során – maradjunk abban, hogy nem is érdemelnek más hazát, mint amilyet a csirkefogók összehoznak a hátuk mögött.

    Lenézed ezeket a bárgyú „eszméket” mert nincs megalapozott értelmük – de pont ez kell azoknak, akik sokkal egysikubb módon gondolkodnak.
    Nem az értelem, hanem az érzelem, amit ki lehet belőle magyarázni! Nem bele, hanem belőle ki!

    Mert mint tudjuk, még néhány fecske se csinál nyarat.

  • Kenny:

    „Maga csak ne kíváncsiskodjon.
    Maga csak hajtsa végre azt amit mondanak.
    A kiváncsiskodásra megvannak az illetékes elvtársak…”

    /Ilf-Petrov huszas években született gúnyirata után szabadon/

  • gájzus és a gábriellis dúl a sze… m egyetértés a zsák meg a foltya

    hahahahahaha

  • Gabriel Karikas

    Rodeio

    Tudom én hogy jobban kedveled a civakodást, az valami felemelő lehet a néminemű vágyaid kielégítésében.

    Vagy csalódok? Még többet szeretnél, bucuskám?

  • Rodeo mindig mondom nemkéne neked idejárnod.
    Viccet csinálnak a nézeteidből, meg ami szent neked
    és még ki is röhögnek téged.Mért jó az ha
    „virtuálisan” ütteted magadat?

  • geyzussgáborkás

    ennyit tudtok? nem kevés ez egy kicsit?

    hahahahaha

  • Gabriel Karikas

    Rodeiozinho!

    Mármint kinek kevés?
    A mackósajtban a brummogás, ugye arra gondoltál, hogy mennyire hasonlít az hozzád, főleg amikor ilyen bövérrel teli megjegyzéseket fűzöl a NER-hez.

    Mert a cikk erről szól, nem a te kéjelgésedről
    Nem jött le ugye még? De már felment – vagy el?

  • Gabriel Karikas

    Rodeiozinho

    A másik ami fontos, megtörtént az, amiért fasisztáztátok o Bolsonárót, (anticionisták)

    Ide bevágok egy mai találkozóról készült riportját a legnagyobb Pt-párti TV-csatorna hiradójóból:

    Akik nem tudják, Január elsején lesz a hivatalos beiktatása az uj brazil elnöknek, amin jó-néhány állam/kormányfő is jelen lesz.
    Többek között Orbán Viktor is (???!!)

    Benjámin Netanhjahu már megérkezett, 5 napot Brazilban tölt.
    Soha eddig Izraeli kormányfő nem látogatott Brazilba, sem fordítva.

    Az előző brazil elnök, Michel Temer libanoni leszármazású volt.
    A Lula-féle rezsim támogatta az Hezbollah-szervezetét, pénzzel, fegyverrel. Még brazil hajónaszádokat is vezényeltek Libanon partjaihoz – a Hezbollah dél-Libanonban ügyködik

    Brazil teljesen elkötelezett volt az arab-rezsimekkel, most mindez előre deklaráltan az ellenkezőjére változik.

    https://www.youtube.com/watch?v=8N0ZLLOJ208

  • K.Slappantyú és K. Almási Alma

    ERŐS TERMESZ-VÁR A MI ISTENÜNK
    ˙

    A NER nemcsak „egy szlogen”, ahogy azt kegyedék méltóztatnak tálalni. Ezt a meghatározást különbenis kikérem magamnak Orbanini il Duce nevében:

    A NER igenis a társadalom teljes egészére kiterjedő, szándékában és látható irányát tekintve egyetlen organizáció, amely korporatív alapjait, gyökerzetét és eredményeit(!) is a lassan 20 éves Polgári Körök Mozgalom-nak nevezett minden, csak nem polgári, bűzös televényéből eredezteti…

    Igen, az eredményeit! Mert kétségtelen, hogy ama förtelmes katyvasznak látszó, mégis hatékony népmozgalomból nőtte ki magát többekközt a mármár militáns, ún. „Fülke Forradalom” is, amely azt követően módszeres alapossággal bontva le a rendszerváltó, Ellenzéki Kerekasztal által is elismert köztársasági Alkotmányt, valamint annak a valódi polgári szabadságot szavatoló Fékek és Ellensúlyok Rendszerét, tehát összességében magát a Köztársaságot. Ez a terjeszkedő organizmus első ténykedése, az „öreg bírák” garmadájának kigolyózásával is végezve, termeszek módján, ma már a bírói testület s vele együtt tudatos lépésekkel a bírói függetlenséget rágja szanaszéjjel és teszi az egész társadalmat egy össztársadalmi korporáció „szorgos termeszhangyivá”…

    Ennek működési feltételeit egy valamiféle, honnanvett számmisztika jegyében, a parlamenti kétharmadot számára biztosító, persze korántsem 2/3-os szavazati arányból úgy ahogy levezetett, mágis arra hivatkozó gyorsított törvénygyár biztosítja aképp, hogy a sajátmaga által sorozat-gyártott törvényekre hivatkozva nevezi az egész fasiszta NER-rendszer működését törvényesnek és legitimnek…

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    ˙

    Akik n e m . l á t j á k . a NER-ben megbúvó . f a s i z m u s t, azok tekintsenek csak a „Parlament” előtti, Kossuth Lajos nevét viselő tér pár éves történetére.
    Először Károlyi Mihály első köztársasági elnökünk, aztán a fekete gránitból feltörő ötvenhatos öröklángot, t e g n a p . hajnalban* már az 56-os Forradalom és Szabadságharc miniszterelnökének, Nagy Imrének a szoborban megformált
    . e m l é k m ű v é t . bontotta le ez . a . r e n d s z e r.

    * Károlyi Mihály szobrát is ugyanígy, éjnek évadján, a sötétség leple alatt 70 meglett korú fa társaságában vágta ki az . o r b a n i z á c i ó . ördöge, valami fiktív építészeti szükségszerűségre hivatkozva, rögtön a választásokat követően, még 2010-ben.

  • Gabriel Karikas
    2018 december 28
    11:41 de
    _______________

    Hát engedd meg nekem, hogy a

    „munka, otthon, család, egészség, rend”

    szlogent ne tartsam „rendszernek”.
    Egyébként is mint minden szlogen, ez is csalás. Ebből például csak a „munka, rend” akaródzik megvalósulni. Ami pedig minden különösebb hátsógondolat nélküli kizsákmányolás és diktatúra…

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Karikás Gábor!

    Nem tudva, hogy mi szándékkal közölted itt ezet az újszövetségi „levelet”, magam inkább történelmi és nem hitbéli szemlélettel, közelítek a közölt idézetedhez, amely lényegében tanúságtételt közöl arra nézve, hogy a hitehagyott [más szóval renegát] Pál, kora trolljaként hogy, s miképp fordult szembe még Jézus fivére, Jakabbal is, az utolsó valódi apostollal, a késő utókor által ősegyháznak nevezett vezető jeruzsálemi hitbuzgó . z s i d ó . gyülekezet vezetőjével. Tette ezt csakis Róma érdekében buzgolkodván, amit az idő közben előkerült számtalan bizonyíték is alátámaszt.
    Épp e Galátai levél ominózus citátumában Pál többször kapható rajta égbekiáltó hazugságokon úgy, mint
    – Őt Jézus hívta (el, v.meg) szolgálatra; holott ő nem is ismerte, s igy aztán nem is lehetett apostol, szemben az általa folyton támadott [sőt a Holt-tengeri tekercsek irodalma szerint általa megköveztetett „igaz tanító” ] Jakabbal, akit még személyes vérrokonság is fűzött a rómaiaktól megfeszített prófétához…
    – Egyértelmű a felforgató szándék Pál ama igyekezetében is, amely azt hirdette, hogy „nem a törvény, vagyis nem a Tóra a vallásos élet és igaz hit alapja”, hanem a Jézusba, mint krisztusba (a megváltó latinul) vetett hit, ami végképp ellentmond és már eleve cáfolja Jézusnak a Máté-5/17(!!!)-ben mondott szavait, ahol Ő a tanítványok és apostolok kérdésére kerekperec mondja ki, hogy nem, Ő(!) bizony nem készül új vallást alapítani*. Márcsak azért sem vetemedne erre galádságra mert, mint mondja „amíg a világ világ, addig a Törvény szavai, sőt számára és minden más zsidó számára is az első betűtől az utolsó vesszőig annak a szavai mérvadóak”. Aztán még azt is hozzáteszi, „aki pedig a Törvényt mégis másképpen magyarázná [mint azt 40 később Pál tette] annak nem lészen helye a mennyeknek országában”
    – Márpedig ha Pál valóban apostol lett volna – ahogy őt Te is minősíted – ami a fentiek miatt máris kizárható, akkor éppen e mátéi, ill. jézusi intelem alapján nem szaladgálna fel s alá a Római Birodalomban, csak azért hogy fellazítsa zsidó diszpóra különböző, a római igyekezet ellenére is még létező ideológiai bástyáit. Ha tehát ő tényleg egy apostol – azaz követő – akkor iganis a Tóra betűjéhez ragaszkodik, mint azt Jézus is tette…
    – Különösen, nem hablatyolhatna kereszténységről sem, mint egy máris létező új vallásról, amely akkor még nem is létezett, de ha létezett volna is, azt nem nevezhették kereszténységnek, hisz akkoriban ezek a csíra gyülekezetek egészen más szimbólumokat imádtak, mit a keresztet…(sorolhatnám, de nem teszem). A kereszt tiszteletét Nagy Konstantin vezette be úgy kétszáz évvel ez után, isz.325-ben.
    ˙

    * Hegyibeszéd