Az amerikai elnökválasztás leckéi a nyugati világ számára

2020 november 4 11:28 de.115 hozzászólás

Valami nagyobb dolog történik a politika világában és úgy általában a nyugati társadalmakban. E rovat megírásakor még mindig nem tudjuk az amerikai elnökválasztás végeredményét. Lehet, hogy egy ideig nem is tudjuk. Az eredmény most már csak néhány államon műlik, köztük Michigan, Wisconsin és Pennsylvania. A bizonytalan eredmény kizárja a teljes számvetést azzal, amit a választási eredmények elmondanak a politikáról, a közpolitikáról és az amerikai társadalom szélesebb körű tendenciáiról. De ez nem jelenti azt, hogy nem kezdhetünk el bizonyos konklúziókat levonni az eddig ismertek alapján – beleértve természetesen Donald Trump elnök és Joe Biden volt alelnök közötti verseny váratlan szorosságát.

Hadd kezdjem egy mea culpával. Attól tartok, hogy ismét alábecsültem Trump elnök támogatását az amerikai választókkal. Hibásan azt feltételeztem, hogy a választók nagy részét – köztük sokan, akik 2016-ban Trumpra szavaztak – kiborította a járvány rossz kezelése, Trump normabontó vezetése, valamint az állandó politikai dráma. Feltételeztem, hogy Biden implicit üzenete – a „visszatérés a normalitásba” – visszhangozni fog politikailag kimerült bizonytalan szavazók köreiben. És ami a legfontosabb, azt feltételeztem, hogy a közvélemény-kutatók, akik elsöprő többséggel Biden döntő győzelmét jósolták, az elmúlt négy évet azzal töltötték, hogy módszertanukat finomították a 2016-os választások hibáinak kijavítása érdekében.

Tévedtem. Még akkor is, ha Biden végül szűk győzelmet arat, most már egyértelmű, hogy Trump politikai termékenységéből levonható néhány alapvető tanulság. Különösen kettő van, amely véleményem szerint sokáig velünk marad.

Az első az, hogy Trump megmutatta, hogy a modern kampányokról való gondolkodásunk — beleértve azt is, hogy a politikusok hogyan mozgósítják a választókat — alapvetően téves. A hagyományos nézet szerint a választókat leginkább szűk gazdasági önérdekük motiválja. Így jutunk el a tranzakcionizmus politikájához, amely nagyjából magába foglalja a különböző politikai pártokat, amelyek versengenek a célszavazókért és e versenyben adókedvezményeket és anyagi juttatásokat igérnek.

Trump most két választási ciklus alatt megmutatta, hogy a tranzakcionizmus politikájá nem nagyon tud győzelmet aratni a lelkesedés politikája felett. 2016-ban nyert, és idén még esetleg újraválasztást nyerhet, annak ellenére, hogy ellenfeleinél jóval kevesebbet költött hagyományos reklámozásra és a politikai kampány hagyományos eszközeire. Ehelyett a Trump-formula alapvetően nagyszabású gyűlésekre és a közösségi médiára épített, amelyek politikai identitás és közösség érzetét keltették az emberekben. Nem csak passzív megfigyelők voltak. Trump támogatói egy szélesebb körű mozgalom aktív résztvevői voltak, beleértve a megdöbbentő 14 gyűlést a kampány utolsó három napján.

Gyanítom, hogy ez a jövőben teljesen átalakítja a politikát. Az úgynevezett „üzenetesemények” (message events) hagyományos modellje, ahol a politikai vezetők minden nap bejárják az országot új mikrokampány-ígéretek bejelentésére, anakronisztikusnak fogják érezni a 2016-os és a 2020-as választások után.

Ehelyett valószínűleg azt látjuk majd, hogy több politikus arra törekszik, hogy a választókat nagy képi ötletek (köztük olyan megfoghatatlan, nem materialista felhívások, mint a szolidaritás és az összetartozás) és a közösségi média kifinomult erőfeszítéseinek kombinációjával szólítsa meg. Az a kanadai politikai párt, amely elsőként elfogadja és magáévá teszi ezt az új valóságot előnyt élvezhet.

A második lecke a politikai átrendeződésről szól. A nyugati országokban szavazó népesség átrendeződik olyan jellemzők alapján, mint az oktatás, a jövedelem és a lokál. Kanadában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és másutt látjuk azt, hogy a baloldali politikai pártok egyre inkább a városi, magasan képzett és a jól szituált szavazókat képviselik. A konzervatív pártok ma már a vidéki, kisvárosi, kevésbé képzett és a munkás szavazókat szólítják meg.

Az előzetes választási eredmények minden bizonnyal ezt a változást ecsetelik. Különösen Trump floridai győzelme látszik rámutatni a konzervatív munkásosztályra építő koalíció lehetőségére, amely etnikailag sokszínű, földrajzilag is sokszínű és elég nagy ahhoz, hogy megnyerje a választásokat. Ez kihatással lehet másutt a konzervatívokra. Az elnök gazdasági nacionalizmusa (beleértve az állam aktívabb szerepét bizonyos ipari ágazatok ápolásában) és a megosztottság szándékos növelése kétségtelenül sérteni fog néhány klasszikus liberálist, de az angolszász világban működő konzervatív pártok jövőjét jelentheti ez a politika.

Bár még mindig nem ismerjük az elnökválasztás eredményét, és lehetséges (sőt valószínű), hogy Joe Biden fog nyerni, a verseny szorossága annak a jele, hogy Trump 2016-os választása nem volt aberráció. Valami nagyobb dolog történik a politika világában és általában a nyugati társadalmakban. Politikai átrendeződés zajlik. Trump elnök folyamatos és tartós támogatása annak a jele.

Sean Speer – National Post / Fordította: KMH

115 hozzászólás

  • Ezen percig meg semmi sem a vegleges eredemnyek.

    De a demokratak a jelen adatok alapjan serultek.

    A Kepviselo-hazban vesztettek tobb szeket, es a Szenatisban sem sikereskedtek a tobbseget elnyerni.

    Pelosi nem tul-nepszeru a sajat partja altal sem, s ismet a szonki valasztas a teljes Haz altal tortenik.

    De rendszeresen amerikaik NEM biznak egy part teljes lehetosegen.
    Az altalanos hogy a szovetsegi-kormany mindeg fel-osztott.

    2016-ban Trump sikeresen megsemmisitette mind a 16 Koztarsasagi elnok-palyazokat, s azzal a partot meghoditotta.
    Az remes ellensegeskedeseket okpzott, amig vegre kozel sikeresen a part hajlando lett kovetni.

    Ne feledd, az ossz-regisztralt szavazok 2/3-a Demokratak.

    Persze nem a part-neve, hanem az egyen kepessege ami szam-ado.
    pl. Reagan Koztarsasagi volt, amig a Kepviselo-haz es a Szenatus teljes Demokrata volt.
    De Reagan sikeresenkedett minden tetteivel a teljes Demokrata ellenzek elleneben is.
    Mindenben tamogagattak.

    Persze mind ez nagy szo am a vilagnak, kulonosen ahol semmi valasztas nem letezzheto, meg ahol csak partokra szavazhatnak, s minden a politukosok es partvezerek donyesei.

    Nem csoda hogy mindenek dacara a vilag-lakossainak a USA az egyedulli remelt pelda.

  • Göllner András

    Sean Speer a leglényegesebb dologról feledkezett meg, amelynek köszönhetően, a liberalizmus mélyrepülése folytatódni fog, a Marxista szemléleteket vallók, és a valódi konzervatív értékek iránti elkötelezettek politikai hatékonysága még alacsonyabb szintre fog süllyedni.

    Az emberiség, egy új technológiai forradalom által sodorva, belépett a mesterséges valóság világába, ahol egyre nehezebb megkülönböztetni a látszatott a valóságtól még azoknak is akik több diplomával, akár egy nagydoktorival a zsebükben bolyongnak a város peremén.

    A digitális kapitalizmus gazdasági és politikai nyelve az érzelmi hullámhosszak rezgésére hangolja magát, ezzel az eszközzel értékesít, mobilizál, hülyít. A bal oldal továbbra is az egyre felfoghatatlanabb tényekre hangolja mondanivalóját, egyre erőszakosabban próbál egy olyan nyelven kommunikálni a tömegekkel, amely a számukra érthetetlen vagy unalmas. A Sleepy Joe untat, a Mesterségesen Szőkített Bombázó szórakoztat. Konyec filma elvtársak !

  • Mar lathato, h o1g ezen valasztasbol tanulva a csalaslahatoseg miatt a levelben szavazast fogja erositeni, es a pancelszekrenyeben ott lesz 4millio szavazolap a nevere kitoltve!
    Ha lesz egyaltalan valasztas!

    Addig is nepszavazasban meg kene akadalyozni, h barki is 2. Alkalom utan közjogi meltosag ( miniszterelnok, allamelnok, vagy parlamenti elnok) lehessen! Összevontan barmelyik!
    Ez a diktatura megelozes alapszabalya!

  • Göllner András
    2020 november 4
    1:19 du.
    _____________

    Hát igen, sajnos. És a legszomorúbb (számomra), hogy ennek legfőbb oka az internet és a tömegkommunikáció, amelyektől pedig eredetileg azt vártuk, hogy a tudatlanságban és elszigeteltségben élő tömegek előtt megnyissák a VALÓDI világot… 🙁

  • Almási Alma
    2020 november 4
    3:15 du.

    (ÉS Göllner Bandi)

    El vok keseredve hogy az imádott szakmám (az elektronika) ezt hozza a Föld népeire !!!

  • Gollner B.Andras meglatasa reszben valo, reszben teves.

    A nyilvanos lelkesedesek a MAGA oldalon mutatkzott nagyban.
    Pelda a cikkel csatolt kep.

    Mind a MAGA piros sapkasok, az az egy Trump rally.
    Ami mindenfele nagy lelekesedesekket bizonyitott.

    De a valsztasnal a szomokra van szukseg.
    S mint mar jeleztem a regisztralt szavazok a US-ban 2/3 Demokratak, 1/3 Koztarsasagiak, s ketszer annyi fuggetlenek, akik dontesi lehet barmely oldalra szvazniuk.

    Persze Trump egyenisege sok Republikanosok ellene fordultak, kezdve a part jelentos vezeto tagjai.

    Elsonek, mert Trump SOHA nem volt Republikanus.
    Csupan az ego-ja hajtotta az elnoki versenybe, s sikereskedettr egyenisegevel, az u.n. igazi „Joe six-pack” egyenisege, amivel az u.n „blue-collor-workers”
    azonosultak.
    Akiket a politikai hatalom elfelentett es hatra hagyott.

    Trump sikere az igert „drain the swamp” (lecsapolni a mocsarat) mert Washington D.C. a US fovarossa, a Potomac obol egy nagy mocsar volt eredetileg.

    Persze a politikai ertelemben jelezte a „lecsapolast”, ami soha nem tortent, sot majdnem Trumpot „csapoltak-le” meg a kezdetben.

    De az megerositette allaspontjaikat a „politikusok gazembersegein”.

    A mai technikai meglatasaval sokan egyett-ertenek!!!!
    A technika mellekesse teszi az emberi lenyt, kepessegeit, erdekeit es nagyban jovoit is.

    A technika es nem az emberi consciousness a hodito.
    Az emeber csak robotnak lessz itelve.
    Amig persze majd az is tonkre lessz tave egy szep napon egy ujjabb technikai feltatalas altal.

    Emlekezne barki a 2000 ev-erkezese elott?????
    A tomegek panikba estek, hogy a computer majd keptelen lehet a 2000 folotti ido-tartasara?!

    Mind az is csak hog-wash volt!!!
    S idovel minden az is lessz!!!

  • 666;

    Uto irat;

    Mifele „meltosag”rol almodozol????????????????????

    A legutolso a lovastengeresz volt !!!!!

  • Göllner András

    @ Almássi Alma

    A történelem arra tanít bennünket, hogy minden nagy kaliberű technológiai forradalom felkavarja társadalmi környezetét. Tudjuk, ugyebár milyen rendetlenséggel járt a mozgatható betűelemekkel való könyvnyomtatás, a betűfém, a kézi öntőkészülék, a nyomdafesték, a szedő-sorjázó vagy más néven szedővas (winkel), a kézisajtó és a festékező labdacs európai feltalálójának alkotása. Ennek a technológiának hatása sajtolta ki Machiavelliből a politikai uralkodás téziseit, melyek mindenek előtt a sikeres uralkodást a látszatkeltés fügvényeként aposztrofálták. Ugye nincs szükség arra, hogy részletezzem a korai iparosítás első hullámainak káros társadalmi hatásait, olvassuk inkább Dickenst mint Marxot. Ez a mostani még mélyebben érint bennünket, példátlanul nagy kavarásra képes. Orbán, Trump, a hekkerek, a csirkefogók világszerte ebből a kavarásból, látászavarból élnek. Attól tartok, hogy még nagyobb szarba fognak sodorni mindnyájunkat mint a 20. század első felében szorgalmaskodó gazemberek. (Itt most Hitler, Sztálin és Mussolinire, magyarok közül, Horthy, Szállasi és Rákosira gondoltam.)Sajnos, liberális barátaink, mint mindíg, képtelenek a nagy változások társadalmi hatásainak kezelésére. Ugyan úgy elcseszték az ipari forradalom társadalmi hatásainak menedzselését, mint a Szovjet Birodalom szétesését követő középeurópai rendszerváltásokat. (A korai kudarcukról Polányi Károly honfitársunk 1944-ben, angol nyelven kiadott könyvét ajánlanám.)

  • A szerzo tobb allitasai nem azonultak a valosaggal.

    Altalaban iagaz allitasa hogy a US nagyvarosaiban a baloldali elvek kovetoi magyobb szamokban jelenlevok.
    A zsifoltabb eletmod annak terjesztese elonyosebb.

    Mint pl. az Antifa, a BLM es mas szelso baloldali szervezetek es politikusssaik is.

    Mmint a „squad”-nak nevezo onmagukat az Islamista kepviselok, meg AOC (Alexandria Osario Cortez) New York leg-radikalisabb kepviseloje.

    De mind a nagy varosok, anyagilag csodben.
    Majdnem mind AA (African-American) varos vezetes alatt,
    hasonloan a rendorfonokeik is, ahol a rendersegeik a sok-szamu szelszoseges kicsapasaik tortenik.(Minniapaolisban, Atlantaban, Luivollben, stb.) tortent esetek).

    Mind a kabitoszerek tomeg-pusztitasit szenvedik.
    A gyermekek 3/4-e apatlanok.
    Oriasi a fegyveres buntettek elkovetesei,a gang-haboruk.

    A lakossag amiatt a welfare koltsgeiket az egbe hajtjak.

    Persze 85+%-uk a Demokrata part kerdesnelkulli szavazoi.

    Azon ha megemlithetnem, hogy a Confederacy teljesen Demokrata politikai hatalom volt.

    Sot a Demokrata Part ellenezte a US XIII. XIV. es XV. Amendmentet. (A fekete szolgak felszabaditasa (XIII), allampolgarsaga (XIV),es szavazti jogaik (XV) biztositasa).

    Biden kampan kijelentese volt nekik, „nem vagy fekete ha nem szavazol ream”.

    Persze vannak egyetemek es foiskpolak a nagyvarosokban es kozelikben, de az allitott kijelntes azon a szerzo soraiban nem igen alaj meg a sarat.

    De az egyedulli fontossagot nem emlitette a szerzo, hogy mindenutt, mindenkit, minden falisi, varosi, megyei, kozigazgatasi, iskolai, birosagi, stb.stb. pozicikat a szavazo lakossag nevszerint az egyeneket a tobbseg szavataik alapjan hatorozzak meg.

    Na hol masutt a vilagon leheto az ??????????

    Igen , nem csak politikai partokat hatalmaz fell a szavazo lakosssag mint Canadaban, EU-ban, UK-ban, Japamban, stb.stb.

    Nem is emlitve hogy meg az ado korlatozasokat, ado-kedvezmenyeket, alkotmany modositasokat, kormanyzokat, azok cabinetjeuk tagjait, birakat, sheriffeket, adoszedoket, ertek-felbecsloket, mindenfele kozigazgatasi bizotsagokat, minden ev November honap elso keddjen az elso hetfo utani napon ,egyedil a szavazo lakopssag hatarozza meg.

    Az iden 6 Floridai Lakotmany modositast, 2018-ban 14-et hatarozott meg a lakossag.

    Na oszinten olvasok, mi mast ohajathatna barki is mind-azok mellett??????

    Hol szabhatnad meg az adod korlatozasat a vilagon a US-on kivul????

    Igen a lakosssag hatarozata alapjan itt Floridaban az adoztatas korlata a 20 mill. s 20 evi idtartamra.

    Miert ohajtan abrki is, barhol annak veget???????????

  • milyenek is ezek az érzelmek?

    szvsz: sekélyesek, üresek, az emberi lét mindennapja kiürült, rájuk oktrojált bálványokat imádnak és képzelegnek, nincs

    (mert erre lettek „programozva” az erre a célra kialakított oktatási leselejtezési versenyben, az önállóság nem kívánatos a „hatalom” számára ezért birkanyájat csinált és egyre birkábbakká válnak, magam részéről ennek eszközeit a tv ben ömlesztett propaganda és tudatleépítő hatásokat nem nézem soha, mert borsózni kezd tőle a hátam és a tenyerem viszketni kezd, McCarthy röhög a sírjában…. mivé nőtte ki magát a mű?)

    egyetlen önálló gondolatuk sem és azt sem tudják milyen betegségben szenvednek és a mentálhigiéne jelenlegi katasztrofális állapota ennek mérőszáma azzal együtt, hogy az OPNI ra nagy szükség lenne de ott meg… a guruk undorítóak és gazdagok elveszik annak reményét is az egységsugarú állampolgártól, hogy valaha egy önálló gondolata legyen… focipályákon biztosítási hirdetések embermagasságú betűkkel: HAGYD HOGY TÁMOGASSUNK azaz, hogy kifosszák az utolsó fakaurijából is és még örüljön is neki a gyógyászat dettó

    szvsz az egész usa kérdés fel van fújva, normális embernek van saját gondja és nem foglalkozik egy pár ezer senkiházi 16 dik yacht jának burkolatával, meg hogy a Celeb Birinek mitől lett a Voice -ja (sohasem volt neki de recseg veszettül és kurva sok pénzt kap érte mert birkáék leperkálják az appokra)
    az usa az egy betegség és kezelésre szorul, világ röheje lett és csak erről nem volt szó még a Krumplee sem mondta (közvetve igen) SARS nincs, hoax, nekem volt 4 nap alatt ki is kezeltek és meg sem látszik rajtam, azaz nem vax kell hanem gyógyszer de akkor nem lenne a vesztegzár és rémhírterjesztés napiont 24 órában 24 szer és nem lehetne a réműlt egységsugarú állampolgárt terelgetni

    45 millió nyomorgó, a létező domesztikus munkalehetőségek dögletesek és nem adnak életrevaló jövedelmet csak életben tartják, mert … blue collar röhögény

    mit termel? fölösleget a túlfogyasztás és energia valamint anyagpazarlás okait, mert ha ez sem lenne, akkor 120 millió munkanélküli lenne azaz ugyanannyi nemtudjamiértboldogtalan és a reményhal… ez van a kampányban ezért néznek tátott szájjal és verexenek egymással… nincs forradalom pedig anélkül nem megy!
    na most mondhatjátok amit akartok

  • Göllner András
    2020 november 4
    6:23 du.
    Szó szerint egyetértek Göllner András úrral. Azzal szeretném még kiegészíteni, hogy a robotika egyre nagyobb terjedése is további munkahelyeket fog megszüntetni és a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása mind a tömeg, mind az egyénekre szabott propagandában szintén beláthatatlan társadalmi változásokat gerjeszt.Meggyőződésem, hogy az MI nem csak a mostani USA választásokban, hanem sok helyen másutt – így Magyarországon is – folyamatosan már jó ideje alkalmazásban van.

  • én meg azt állítom (mert látom), hogy az usa 200+ éve, mióta az a néhány hajórakomány európai börtöntöltelék részeges kocsmai verekedő elfoglalta az ottlakók földjét, életterét és majdnem utolsó szálig ki is írtotta azokat, manapság az „amendment”-ek (ami szó szerint semmi mást nem jelent mint sajtcédulára firkált kiegészítést egy sohasem létezett szöveghez) alapján „demokratikusan” kavarog és semmilyen problémájukat sohasem oldották meg és most megint azt várják hogy jön az akárki és megoldja, a demokrácia szerintük az, hogy lehet kavarogni és sokat dumálni hülyeségeket és közben szépen kifosztani egymást

    ennyit akartam megjegyezni

  • Kedves Bendeguzy!
    Írásaid olvasva az azokban fellelhető szavak és esetenként nem helyesen írt, de azért megfejthető rész mondatok sokszor érdeklődést keltenek bennem is.
    Kár azonban, hogy annyira sem ügyelsz a magyar nyelv írási szabályaira (s ez alatt egyáltalán nem csak a helyesírásod értem), hogy komoly rejtvényt jelent egy-egy írásod megfejtése és megértése.Nekem magyar az anyanyelvem és Magyarországon élek. Nem vagyok író vagy valami hasonló foglalkozású ember.
    Nagyon nehezedre esne, kérlek, hogy próbálj meg kissé érthetőbben fogalmazni magyarul? Vagy ha ez végképp nem megy akár angolul írni, bár abban igazán nem vagyok erős, de a „simple Englist” azért talán kobban megérteném. Előre is köszönet érte.

  • Rodeo11
    2020 november 5
    11:39 de.

    Addig örülj szarrrházzy, míg az USA azt csinálja amit 200 éve.
    Mert ha már majd nemcsinálja, akkor az Emberiség akár bicskával fogja kiirtani egymást.

  • Orsós Elemér

    Sajnos tüzetesebben átnéztem az USA választási rendszerét és ha bele gebedek sem tudok rájönni hogy, mitől demokratikus!? Segítene valaki?

  • Geyza
    2020 november 5
    6:43 du.

    már megint? csak hazugságra és falvédő szövegekre telik? reszeljél inkább, hátha az „bejön”?

  • Geyza
    2020 november 5
    6:43 du.

    kis krampuszom súgja a fülembe:

    sorold fel az előnyeit: #1, #2, #3, ….#x;
    mialatt a magam részéről annyit jegyzek meg, hogy az usa kizárólag önmagának fontos; a világban a lehető legfeleslegesebb képződmény!!!

    Most majd azt válaszolod, hogy aki szerinted hülye azzal nem tárgyalsz ami igazamat bizonyítja!

  • RODEO11;
    Ertelmezem hogy Canadaban, az az eszak amrikaban elsz es jottel abbol az europabol akiket „reszeges”, „csavargo”, „bortontotelek”-eknek, „bicskazo”,” benszulotteket kirito”-oknak nevezted.

    Szep bevallast probaltal tenni, amiert bizonyaa sajat bevallasodert elismeret erdemelsz, legalabb is tollem.

    Ketsegtelenul olyan egyenek is jottek, de vajon miert ,illiok es milliok eletuk reszkirozasval hagyatal el szulofolduket, a rosszabb, kegyetlenebb eletlehetosegert es a kegyetlen diktatirakert?????

    Vajon mi volt a te okod menekulni magyuarorszagrol????

    Nem szukseges kinyilvanitanod, eltudom kepzelni az okat arra!!!

    Persze mint a kozmondas, beszeltel a sajat nevedben !

  • PRESBITER;
    Sajnalom hogy Maganak nem megfeleoen irok magyarul.
    Orulok hogy Maga kivetelesen perfect egyen minden teren.

    De kritizlani vagy kerdezni ohajtott valamit?

    Ha valamit kerdeni ohajt, azt ismetelten megmagyarazom.
    Az Angol szoveget a lap foszerkesztoje nem ohajt, egy par rovid kifejezeseken kivul.
    Erthetoen, hiszen ez egy Magyar-nyelvi lap.

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Bendegúz 2:31

    Ön a rossz magyarsága ellenére, vagy épp abból kifolyólag mégiscsak mestere a szavak félremagyarázásának, ami alighanem csupán habitusának tudható be.

    Ugyanis O1G666 világosan és egyértelműen . k ö z j o g i . méltóságokról beszélt. Nem csak úgy általában a méltóságról, mely kifejezést maga megpillantva és nem értvén rögtön a maguk istenített Horthyjával vél azonosítani. Pedig az Antant által a nekik kisebb szívességeket tett, és qvaként fölajánlkozott, majd cserébe trónra ültetett és az így . h a m i s . m é l t ó s á g r a . szert tett csinált fővezér* mindössze csak egy délibáb volt a magyar róna horizontján.

    Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország…: thu.

    * Fővezér: így neveztette magát az addig, amúgy egy fűszálat odébb nem rakott „vitéz”, míg az Antant föl nem ültette Őt arra a trójai fehérlóra, amelyen aztán mint „felszabadító” ügethetett be Budapestre…

  • Érdekes nagyon sok honi és külföldön élő magyar véleménye az amerikai elnökválasztásról. Kommenteket olvasgatok az USA-ban élő magyarok vlogjainál. Többségük Trump-párti. Meggyőződésük, ha Biden nyer, bevezeti a szocializmust. Egyik kommentelő írta ezt, aki már a kézírásában is töri a magyart, és arra hivatkozott, élt kommunizmusban, tudja mit beszél!😂

    Meglepett, hogy a választással foglalkozó vlogok olvasóitól/kommentelőitől a YouTube véleményt kér. Írta az egyik kommentelő:
    „Kérdezte a youtube, hogy mi a véleményem erről a videóról. Öt csillagot kapott tőlem. Valamint a lehetőségek között bejelöltem, hogy informatív, hasznos, megnyugtató és szórakoztató. 🙂 Gondoltam, hogy akkor már ne csak a szolgáltató ismerje meg a véleményemet, ezért írtam le ide is.”

    Meglátásom szerint történelmi fordulat előtt az USA. Soha nem volt még bohóc elnökük, s most a választóikon múlik, hogy egy közröhejes elnökkel folytatják életüket, vagy változtatni akarnak. Ebben szomorú, hogy ez a bohóc rendkívül rossz hatással volt a négy éve alatt a világra. USA (és a világ) egyetlen szerencséje, hogy ezzel a bohóccal szemben áll a jogrendjük, amelyik nem engedte és engedi elszabadult hajóágyúhoz hasonlóan viselkedni választott bohócukat.

    Nagyon remélem, hogy győz a józan ész, és Biden lesz az USA legújabb elnöke.

  • T.”tisztelhölgyeimésuraim”!
    2020.11.06. 3:51

    Nagyon szellemesnek találom ezt a Horthy alatt Kelenföldtől a

    Pestre beügető „Antant trójai-fehérlovat”, amely annak előtte

    még Stromfeld vezérkari ezredes,az Északi Hadjárat hős vezérkari

    főnökének a győztes Antant csapatok által elrekvirált gyönyörű

    paripája volt.

    Tehát még ki sem hűlt a nyereg, de ők máris a saját bábjuk alá

    tolták azt a magas-lovat, melynek gyeplőjébe a „lovastengerész”

    aztán még 25 teljes évig görcsösen kapaszkodott.

  • Gabriel Karikas

    Orsos Elemer

    En vallakozom ra, hogy egyszeru jozan paraszti esz szerint elmondjam, mert a sok tudalekos biztos maga se erti

    A kiindulasi alap csak annyi a megerteshez, hogy mint minden, benne az eletunk is, idotenyezo ala van rendelve.

    A dolog uszkve 200 evvel ezelott kezdodott, marmint amikor az USA alkotmanyat irtak.
    Tudod abban az idoben, amikor meg a gozmozdonyok se voltak altalanosak, legallabbis a sinek messzemenoen nem voltak lefektetve

    Szoval az akkori szovetsegi allamalllapito atyak – az alkotmany kitalaloi ugy birtak gondolkozni, hogy a valasztas csakis ugy lehet demokratikus, ha minden allam, mert az USA kulonfele allamokra volt oszolva – mintha mondjuk ma az EU lenne – persze nem ennyi tortenelmi ellentettel a hata mogott (tobbezer even at pusztito, oldoklo haboruk egymassal) – szoval azok ott onallo allamok egyesult kormanyzasara a szemelyeket (internet se leven) ugy birtak megvalasztani, hogy elkuldtek kuldotteket egy kiralyvalaszto gyulesre (president) ahol az majd a megvalasztasa eseten osszeallit egy olyan adminisztraciot ami az allamok kozos ugyeit intezi.

    Ehhez az osszeroffenesre megbizhato ferfiakra volt szukseg, akik majd lohatra (lovaskocsira, postakocsira) ulve elszekeresznek a Disztrito Federalba – amely hely az allamoktol elkulonitett terulet – es ott Istenbizony az illeto allam – aki elkuldte oket – akarata szerinti jeloltet fogjak valasztani.
    Amely szemelyrol – elozetesen az egyes allamok valasztoi ott a tobbezer kilometeres messzesegbol – alkalmas vezetokent gondolkoztak.
    Merthogy mar hallottak rola – legalabbis a kocsmakban mar emlegettek valamilyen legendat egy ilyen nevu ferfiurol – tehat jo meggyozedesuk lehetett rola, hogy az tenylegesen egy elo es nem kitalalt szemely.

    Ezek a kivalasztott ferfiak – elektorok(valasztok) – azutan kotellesegukhoz huen a megbizatasuk szerinti szemelyre adtak voksukat ottan a valasztoi nagygyulesen.

    Az elektorokat ev vegen valasztottak ki, a bekessegben eltoltott Karacsonyi Unnepek utan, tehat elszekereztek a nagygyulesbe – januar 20-ig odaertek, ezert volt az idopont kitalava, merthogy 3 hetig csak odaernek – (ha nem jott kozbe valami Indian Joe) es ott megtehettek a kotelesseguket.

    Persze modjukban allt valtoztatni az allaspontjukon, ha menet kozben valami furcsa, oda nem illo dolog kiderult a jelolt szemelyrol.
    Amely joguk a mai napig megvan. Tehat az elektorok – a tenyleges elnokvalaszto szavazok – tenylegesen leadhatnak masra is szavazatot, mint amirol az adott allamaban elsodlegesen szo volt, ha azt utolag az oket kikuldott valasztoknak megbirjak magyarazni.
    Amire volt is pelda a tortenelem folyaman, hogy mikor es mely esetekben, azt most ne firtasd, ha nagyon erdekel jarj utana.

  • Gabriel Karikas

    Ja Orsos Elemer

    Csak tovabb kergetve a fenti temat, hogy miert annyira faramuci sok dolog nekunk, akik Horthyek lovascsendoreitol es a testveri Ivanok es szergejek kalasnyikjaitol edzottunk –

    Szoval ottan az allamok valoban onalloak, sokukban egesz eltero torvenyekkel is – nem ugy mint a nagy testveri szovjet szovetsegben, ahol Moszkvabol megszoktak mondani hogy az adott szovetsegi allam mirol mit koteles gondolni(!) – nemhogy tenni!

    Tehat az alkotmanyt megvaltoztani, alakitgatni nem olyan egyszeru, merthogy azt minden allamnak kulon-kulon el kell fogadni, sokszor az adott belso procedurajuk szerint. Igy meg az is kulonbozo lehet az egyes allamok viszonylataban.

    Ami az USA demokratikus voltat elsosorban meghatarozza az pontosan az, hogy legalabbis egy generacion belul nagyon jol elkepzelhetoen lehet gondolkozni a jovorol, merthogy a torvenyek a Joe vensegere is nagyjabol ugyanazok lesznek, mint mikor szuletett.

    Ami a diktatorikus centrumokban nemhogy messze nem igaz, hanem szerencsetlen Jozsi bacsi lehet hogy mar allam polgara volt eleteben, ugy hogy ki se mozdult a falujabol!

    persze igy is mindegy volt, mert a lenyeg, hogy mint ahogy jol ratapintottal, ugyis csak abban erzett valtozast hogy egy kicsit maskepp mondtak neki, hogy ebben az evben mit szabad es mint nem (vagy mas nyelven)

    Azt hogy jovore mit lesz szabad – annak meg a Jo Isten maga sem tudoja, nemhogy a Jozsi.

    Minthogy a kis hazank ma sem el mas szituacioban, es hogy az itteni hozzaszolok tobbsege – mondhatja magat barmennyire kepzettnek es muveltnek – ugyanezt a metodust erolteti tovabb vinni – mondvan hogy majd az altala kiszemelt kiraly (politikus fanja) rozsaszinebbet fingik.

  • Gabriel Karikas

    Orsos elemer

    Kimaradt egy szam: 7 allamot kell erteni, mert volt olyan eset ott szatmari vegeken

  • Orsós Elemér
    2020 november 5
    6:59 du.

    Sajnos tüzetesebben átnéztem az USA választási rendszerét és ha bele gebedek sem tudok rájönni hogy, mitől demokratikus!? Segítene valaki?

    ——————————–
    Egyszerűbb lenne, ha leírnád mit nem találsz benne demokratikusnak, mi az ami nálad / szerinted nem az?

  • Gabriel Karikas

    Rodeio

    Errol a bortontoltelek dumarol csak annyit jegyeznek meg, hogy tokeletesen kinyilatkoztatja a bensodnek hatalmas bugyrait.

    Tudod, azt a mely sotetseget, fusztraltsagot, gyuloletet amit a vilagrol erzel, amit maximum nehany opera meghallgatasa kepes oldani idonkent neha.

    Hogy vensegre pszichologus segitene-e ezen? – Nem hiszek ilyesmibe.

    Viszont nyilvan azt a sok tudatosan elkovetet gyalazatot, amelyeket elkovettel – es amelyekrol tudod hogy az – nyilvan egy olyan szolgalat fiatalkori bevallalasa amit tettel sok mindenre kenyszeritett – szoval ezeket egyszeruen bandd meg.

    Nyilvan hogy bele soroltatik szereny szemelyed is ezekbe a reszeges korcsamai bortontoltelekbe, hiszen magad is az eszak-amerikai indianok foldjet foglalod eppen – ha nem hazudod ezt is.
    Szoval nyilvan szar lehet igy mindennap szembenezni magaddal a tukorben, mint ahogy szoktad volt mondogatni
    Dehat ezt mar nem is akarom talagatni

  • Pennsylvaniában Biden besöpörte a 270 elektorihoz szükséges még hiányzó szavazatokat, így ő az új elnök.

  • Csak röviden!
    Még nincs végeredmény,és alapos feltételetések szerint a demokratáknál több csalás is történt,egyes helyeken olyanok szavazata is megjelent,akik nem is abban az államban élnek…..
    Ami a járványt illeti Trumf igenis jól kezelte!
    Az itthoni tárgyilagos (és persze konzervatív)többség a jelenlegi elnöknek drukkol!
    Majd hamarosan kiderül az eredmény,ha minden szavazatot összesítenek!

  • Az USA két rossz jelölt között választ(ott) a demokrácia legnagyobb dicsőségére.
    A bohóc republikánus Donald Trump vs demokrata Joe Biden.

    Úgy gondolom, h. nagyobbik rossz („demokrácia export”) a világ számára a demokrata párti külpolitika lesz/lehet a várható klasszikus bolsevik el szerint: „Boldoggá teszünk, ha bele is döglötök”
    Különösen, ha Kamala Harris (nőstény tigris-:) váltja majd fel Joe-t.

    ps: God bless the World and Hungary as well

  • Schiffer András soraival értek egyet erről szólóan

  • Besancon
    2020 november 6
    7:53 de.

    mi is az a demokrácia szerinted?

  • kedves Cenz Ura ezt engedd be, lécci:

    Gabriel Karikas
    2020 november 6
    8:05 de.

    nyasgem

  • Orsós Elemér

    Gabriel Karikas
    2020 november 6
    7:45 de.
    Besancon
    2020 november 6
    7:53 de.

    OK, értem, de azt azért fucsállom, hogy 200 év fejlődés után -mégha megrögzött hagyomány tisztelők is- miért ragaszkodnak a lovas szavazatgyűjtés elavult módszerének imitálásához, amikor a mai korszerű és villámgyors internet által a szavazatok begyűjtését és feldolgozását akár órák alatt is el lehet érni a 200 évvel ezelőtti 3 hét helyett és nem kell aggódni csupán 270 elektor szavahihetőségének betartásától, azaz a nagy számok törvénye alapján én sokkal igazságosabbnak tartok egy 150 milliós közvetlen akarat nyílvánítás kiértékelését, mint 270-re leszűkített kiválasztottét, ráadásul még a csalás lehetősége is nagyságrendekkel kedvezőtlenebb egy közvetlen voksolás esetén! Azt is furcsállom hogy, államonként változó az eljárási és kivitelezési rend, tehát a választók és kiértékelők nem egyenlő esélyekkel rendelkeznek mondjuk északon és délen, amikor végtére is egy közös elnökük lesz! (Én elfelejteném a hagyománytiszteletre való hivatkozást és inkább más csibészségre gyanakodnék, ha nálunk is ilyet eröltetnének! 😀 Persze nem jelenti azt hogy, nálunk természetesen minden fenékig tejfel! 😀 )

  • Gabriel Karikas
    2020 november 6
    8:05 de.

    Rodeo a bárgyú operáiban él:
    Hattyún lovagló hős-szerelmes és egyébb infantilis hülyeségek..

  • Bodamarcsi még mindig szabadlábon..
    Nem győzőm hangsúlyozni mekkora baromság
    volt a szocik részéről hogy bezáratták a Sárgaházat..

  • Ferenct
    2020 november 6
    11:38 de.

    Ferenct te OLLLAN okos vagy.
    Meg tudod mondani azt is, férfi és nő egymást miért nem értheti meg soha?

    (Hidd el mindenkinek jobb lenne ha ilyesmiken gondolkodnál.
    De főleg neked.Mert így csak kiröhögteted magadat.)

  • Gabriel Karikas
    2020 november 6
    7:45 de.

    kivéve azt a szokásos esetet, mely által felszámolják a Joe iparágát és offshore-t csinálnak belőle, vagy a profitmentés céljából csődbe viszi és a Joe meg az utcán találja magát hajléktalanként mert semmire sem marad pénze állást meg nem talál 45 millió nyomorgó az már döfi! miközben hordják a véres kardot körbe körbe, hogy ide adakozzatok vagy szétlőlek benneteket ti…… vazallusok… meg a nátócsa, mint usa fegyveripari marketing központ

    de te csak bömbölményezzél hülyeségeket

  • Geyza!

    Én eddig is és ezután is szabadlábon voltam,leszek,míg ez több
    itthoni politikusnak nem garantált….Te meg biztosan a diliházból írogatsz……
    Ferenc!
    Lehet,hogy lenne jobb elnökjelölt,de csak ketten mérkőznek…
    Ez van! Egyébként ilyen nagy országban,ahol több állam van,sok
    negatív dologról az országok vezetői is tehetnek.
    Érdekes,hogy ebben a hatalmas országban nincs több jelentkező….
    Erről ennyit,nem a mi problémánk!
    Nálunk csak 2 év múlva lesz választás,aminek az eredménye már előre biztos,mert bár több szánalmas baloldali politikus pedálozik,de ugye semmi esélyük,mint a lecsúszott pártjaiknak sem!!!!!!!
    Ez tuti!

  • Boda Marcsi
    2020 november 6
    2:50 du.

    „Geyza Én eddig is és ezután is szabadlábon voltam,leszek…”

    Hát ez elég baj.

    „….Te meg biztosan a diliházból írogatsz……”

    Nem tudd olvasni az állítólagosan jól tájékozódott OIM* :
    azt írtam hogy a szocik bezáratták a Viccházat. Még ezt sem tudja az idióta .

    *OIM = Oldal Idióta Macája

  • Besancon
    2020 november 6
    7:53 de.

    gyerekek, kedves sorstársaim a KMH-n, bedugult a besançón…; lemaradtunk 12,5 liter bő lére eresztett rosénak álcázott higított lőréről a cserebogarak halhatatlanságáról? hiányérzetem van! nem tudja? az nem lehet, ha ő sem akkor már csak geyza marad, az meg beesett a kredencbe amint rángatta kifelé a falvédőit … rettenetes, már aggódnom kell?
    a feladvány a demokrácia definíciója volt!

  • BODA MARCSI;

    Talan Maga tul fiatal?
    Nem ismeri az emberi termeszetet!!!

    A regi seprut a tomegek megunjak am elobb-utobb.
    S az uj-seprut ohajtjak.

    Karacsony nyerte a fovarosi polgarmesterseget.
    Fiatal, csaladi-ember.
    Egyszeruen el csaladjaval.
    Meg kocsija sincsen, nem vezet.
    Nem kicsapongos.
    Csoves-nadragot es hosszi-orru-koromsipot visel, tehat az idobeli divatot koveti.

    Nem tudhato hogyan fog majd produkalni mint polgarmester, ideologiajat nem tudom, de a Zugloi millio dollaros parkolasi vesztesseg megbocsajthatatlan, DE azt mindenki elfelejti 2022-re.

    Fogadnek egy-lukas ot-forintost, hogy nagyelonyben all sikereskedni 2022-ben. HA valami botrany nem jon majd.

  • Gabriel Karikas

    Orsos Elemer

    Nem ertettel meg semmit
    A demokracia jatekszabalyai pont ebben nyilvanulnak meg

    Hogy a legfontosabb, – az alkotmany – tudod ALKOT_MANY

    AMIT BARMI JOTTMENT JOSKA, AKIT JOHISZEMUEN A KORMANYRUD KOZELEBE ENGEDTEK – AZ ORSZAG ALAPJAIT ONNANTOL KEZDVE UGY CSAVARJA A MAGA KEPERE, AHOGY AKARJA

    LASD EZ UGYBEN HITLERT, RAKOSI HAVERODAT, VAGY ORBAN FEJEDELMET

    Amugy lehetne valtoztatni persze elektronikusra, na de errol meg csak az gondolja hogy biztonsagos, aki elektronikus rendszer meg soha sem fejlesztett.
    Barmilyen rendszer amit valaki emberek megalkottak, masok altal feltorhetok.

    Meg a biztonsagosnak hitt BLOCKCHANGE rendszerrel alkotott bitcoint is elloptak – akkor hogy lehetne egy ilyen rendszert megvedeni?

    De a masik lenyeget se ertetted, hogy az USA az allamok szovetsege. Valodian, nem hamuka.
    Ezert van az elektorok rendszere

    Kanadaban az allamfo a Brit kiralyno, ott nem szokas elnokot valasztani

    Magyarorszagon meg a kormanyzati tobbseget elhodito kiraly haverja.

    Egyetlen rovid idoszakra dolt ez meg magyar honban, amikor az MSZP engedett, es az SZDSZ nyomasara mindenki GONCZ ARPI bacsijat elfogadtatta a parlamenttel.

  • Gabriel Karikas

    Geyza

    Pedig ha ujranyitna a Vicchaz, akkor Rodeio is hazajohetne – talan befogadnak ….

  • Gabriel Karikas

    Rodeio

    Pedig ha jol ertettem akkor az ez eddig altalad agyon hulyezett Trump pont arra kivanta volna ravenni az iparosokat, hogy hazavigyek az uzemeiket

    De most gyozott az OFFSHOR PARTIAK JELOLTJE – a Dobzse-Biden

    A baloldalisag neveben – a proletarok megvedoje – majd kapnak egy honappal tobb munkanelkuli segelyt

    KIs magyar hazaban is addig lesz autoipar amig a Mutti es offshoros haverjaik vannak a hatalmon.

    Akik nem csak a nemet munkasokat vedik meg onmagulktol hanem a korneyezetet is vedelmezven ontik a kasszabol kifele a CarbonCreditre a penzeket szamolatlanul hogy az orosz olajbefolyasahoz a csovek epulhessenek – nyilvan a CarbonCreditek is az offsorokon folynak atal

  • Gabriel Karikas

    Orsos Elemer

    Egy mondat kimaradt, ami fontos Kanada eseteben
    Mivel a kiralyno az allamelnok, es ehhez nem nyulnak, ez biztositeka a jogfolytonassagnak

    Magyarorszagon nincs semmilyen garanciaja a jogfolytonassagnak egy-egy valasztast kovetoen.

    Meg a fasiszta olaszorszgabn is volt garancia, mert amikor Mussolini mint kormanyfo elarulta olaszorszagot, elfogadta a nemet megszallast, az allamfo levaltotta, es labbal felakasztottak

  • Besancon
    2020 november 6
    7:53 de.
    tekintettel arra a tényre, hogy 270 akárki meghatározza 4 évét a 33000000 embernek azt én nem hívnám demokráciának te mit hívsz demokráciának?

  • Geyza,
    „Lehet,hogy lenne jobb elnökjelölt,de csak ketten mérkőznek…Érdekes,hogy ebben a hatalmas országban nincs több jelentkező….” – irta neked Boda Marcsi.
    Jajj, a kávém! Ez aztán a tájékozottság! 🙂
    Ejnye, de nagy kár, hogy ezt csak most írta. Ha nem futott volna ki az időből, rá kellett volna beszélned, hogy jelentkezzen harmadiknak versenyzőnek az US elnöki posztjáért, alighanem őt választották volna meg. Biztosan jó elnök vált volna előle. 🙂

  • egy gondolat bánt engemet.. (na jó: ebben az „esetben”)

    a 330000000 állampolgárnak szüksége van e a „Birodalomra”

    avagy „a” birodalomnak van szüksége 330000000 birkára és firnyák eszközökkel létrehozza a birkákat

    mindezt én 2020 -as usa elnökválasztási csinbummcirkusznak nevezem, és mindehhez azt állítom, hogy semmiféle jelentősége a második bekezdésem szerinti állapotban annak, hogy a két „jelölt” közül melyik folytatja a csinbummcirkuszt

    lehetséges, hogy Kanye West sokkal több röhögényt csinált volna a világ nagy derűjére

  • Göllner András
    2020 november 4
    6:23 du.

    Nem okvetlenül vitaként, hanem inkább hozzáfűzés, csatolmány gyanánt.
    A világunk, a törzsi völgykatlantól a Föld nevű űrszigetig (ahogy sokasodik a társadalmi struktúra) alapvetően erőforrás-kezelési, -hasznosítási válságok ciklusainak a története. Illetve lélekszámarányosan vezetési válságok története.
    Az ipari forradalomnak nevezett jelenség valószínűleg később és másként zajlik le, ha nem alakul ki egy piszok nagy munkaerő-válság. Nagyon leegyszerűsítve: ruha kellett, és a hagyományos megoldásokhoz nem volt elég ember. Mert a nem sokkal előbb lezajlott pestisjárvány elpusztította a háziipart.
    Amerikában kialakult egy piszok nagy erőforrás-válság a 2000-es évek elejére. Az okain lehet vitatkozni, de az jól látszik, hogy az emberi erőforrások terén nagy gáz lett. Elég a tudományos közleményeket, a technológiai innovációkat megnézni. A fejlesztő-világ padlót fogna az agyszivattyú nélkül. Miközben több tízmilliós létszámú a sablonelvű oktatásból kikerült, konformista végrehajtásra szocializált tömeg.
    Ezzel és a slam-térségek még ilyen sem tömegeivel az USA egyre kevésbé tud mit kezdeni. Jó ideig az volt a stratégia, hogy ezeket a problémákat exportálta. 2008 után ez a megoldás nyilvánvalóan lezáródott. A világ gazdaságilag elengedte az USA-t és technológiailag egyre kisebb a fejlesztési olló is.
    Trump stílusa egy agyatlan stílus. De a bezárkózása mögött kemény kényszerek vannak szerintem. A déli kerítésén lehet röhögni, mert röhejes (nem old meg semmit). De az ötlet mögött, innen nézve egy kemény támogatottsága van a kerítésnek. Ami nem old meg semmit.
    Képletesen szólva: ha hazazavarják a mexikói vendégmunkást, akkor
    a/ ott rohad a cucc a földeken;
    b/ sok ellenséget szerez Mexikóban;
    c/ növekvő áruhiányt okoz belföldön.
    A cucc a földeken és a mexikói virtuálisan behelyettesíthető.

    Cinizmus, tudom. De az USA-nak valójában, mint gazdaságpolitikai entitásnak, és az egyes emberek, családok tragédiáját nem kicsinyelve, de egy komoly járvány lehet, hogy csak szívességet tenne.

  • „tisztelthölgyeimésuraim”
    2020 november 6
    3:51 de.

    Arról a beügetésről is érdemes megjegyezni, hogy Szeged felől a Balaton megkerülésével volt a legrövidebb út. Hogy még véletlenül se találkozzon a hős hazamentő a Pestet is megfosztogató, és az Antanttal kötött egyezség nyomán, komoly nyomásra elvonulóban levő, román csapat-egységekkel.

  • Boda Marcsi,

    A két év múlva esedékes választás miatt engedi most fel Orbán a járvány-fedőt.

    „Ha sikerül elérni, hogy az amúgy is megfázás-gazdag őszi-téli időszakban felfussanak a fertőzések, akkor van esély arra, hogy a tömeges megbetegedések görbéje jövő őszig letörik.

    Ha ez bejönne a tömeges immunizálódás hatására, akkor ez egybe eshet az amúgy permanens pártállami kampány választásra fordulásával. Afelől pedig aligha lehet kétsége bárkinek, hogy egy ilyen számítás esetén a kormányfő azonnal a nemzet megmentőjének fényezné magát. Az is biztos, hogy elegen lesznek a túlélők között olyanok, akik ezt el is fogják hinni. Különösen az egyébként spontán múló fertőzési csúcs nyomán. ”

    https://endresy.blogspot.com/2020/11/conteo-valasztasi-jarvanykampany.html

    (Annak azért örülök, hogy Zsiday valószínűleg olvasta, vagy csak a konvergens evolúció jegyében írt két nappal később erősen hasonlókat)

  • Kedves Elemér……..2020 november 5 6:59 du.

    Attól demokratikus, különösen a mai világban, mivel ott az emberek kialakíthatják saját véleményüket, és tisztában vannak alapvető emberi jogaikkal.

    Demokratikus, mert az ottani demokrácia a „nép szuverenitásának” fogalmán alapszik, más szóval, az emberek a legfőbb hatalomforrások, kialakíthatják és ugyanúgy elzavarhatják a kormányt.

    Demokratikus, mivel ott a demokrácia lehetővé teszi a nyilvánosság részvételét a döntéshozatalban, felvethetik véleményüket az igényeikről, sérelmeikről és így tovább, és ennek alapján fogalmazzák a politikájukat.

    Demokratikus, mert ott a demokrácia minden területen garantálja a szabadságot, az egyenlőséget és a testvériséget, különféle alapvető jogokkal az oktatást, a foglalkoztatást, a vallásokat, a kultúra, az élelem, a megélhetés stb., vonatkozásában.

    Összefoglalva elmondhatjuk, hogy ott a demokrácia fokozza és garantálja az emberi jogokat, amelyek az emberek jobb megélhetését jelentik – mint láthattuk nem régen, hogy az USA a világ minden tájáról annyira vonza az embereket, hogy oda még azt is megkockáztatják hogy be szöknek, hogy résztvehessenek az Amerikai álomban.

  • Géza

    1) „Azért mert a nő a férfit-, férfi a nőt akarja”

    2) Nem először írom: Egy bites vagy, ezt mindig bizonyítod. Hibás vagyok, h. reagálok a hülyeségeidre pedig jól tudom: Bolondokkal és részegekkel nem szabad vitázni.
    Ne válaszolj és jobbulást.

  • THU es masok.

    A „lovastengeresz” a maguk istenitett „legfelsobb-hadura” volt!!!!
    Aki a USA-nak es az ANTANT-nak is hadat uzent 1941 December 7-en, es fital magyar katonakat hasznalt haborus tettek elkovetesere.

    Cimezze vadait oda ahova valoban tartozik!!!!!!!!!!

    Ne is probaljak a tenyeket valtoztatni valotlan allitasaikkal es tagadni!!!!!!!!!!

  • Pityi Palkó
    2020 november 7
    2:48 de.
    résztvehet, de nem dönt, a rendszer erre alapszik tiltakozhat

    de a tiltakozást pofánröhögi a hatalom és minden marad a régiben

  • Gabriel Karikas
    2020 november 6
    7:12 du.

    abba fog ha fog belebukni, hogy azt hiszi mai napig ez az egész egy tv queez és szépségverseny és nem vérre menően halálos küzdelem a hatalomért, és abba is, hogy nincs az az infláció ami elbírná manapság (utóbbi 25 év) a helyi béreket és nincs szakember gárda

    hogy meg akarta szüntetni a háborúkat ott meg a pentagon és a wallstreet hátulról mellbe és minden marad

    azaz nem erős kezű és nem használta ki a szenilbenő és családja korruptságát és egyéb bűneit csak utolsó percben akkor már késő volt

    egyébként neki drukkolok

  • Az egyszerű emberek elnöke kénytelen kiköltözni a Fehér Házból. USA szavazott.

  • PITYI PALKO;

    A „testveriseg” az biztosithatatlan !

    Minden mas garantalt, korlatalul gayakorolhatja, kovetelhet,perlehet, sot van fegyvere jogosan, ha semmi mas nem lenne mejidtetheto.

  • RODEO;
    Hat ki a fene „dont” ha nem a szavazo lakosssag tobbsege, de mindenen, meg az adojan is.

    Vajon mi ma fenerol megy az eszme-csere itten??????

  • WARRIOR;
    Nagyon erossen ugy nez-ki.

    Ma reggel Pennsylvania kormanya a valaszztasok elszamolasat rendelte el.

    Amiutan minden szavazatok szamolva, az eredmenyek alapjan johetnek majd a szavazatok „ujra-szamolasai”, sot a perek is HA rend-ellenesseg mutatkozik.

    Altalaban, amikor az eredmeny-kulombseg az 1%-alatti, akkor authomatikusan a gepi-ujja-szamolas.

    Ha 1/2%-alatti,akkor meg kezi-ujja0szamolas a szavazatoknak.
    S azt kovetelheto ismetelten is.

    2000-ben Floridaban a Bush-Gore arany 1600 szavazatos foleny volt.
    Gore otszor kert ujja-szamolast.

    Az negyszer tortent meg, mert az otodikre nem volt ido az ereddmenyek torveny-alatal megszabott jelentesere.

    Azzal a ledelsobb birosaghoz fordult Gore, de a birosag dontese volt, a torveny kotelez!!!!!!

    Gore, a demokratak es a media maig is ismeteli, hogy a „birosag valasztotta Bush-t”.

  • Orsós Elemér

    Gabriel Karikas
    2020 november 6
    7:00 du.

    Rendben, minden hülyegyereknek járó magyarázatodat sértődöttség nélkül elfogadok, D E azt azért kikérem magamnak hogy, rákosit(meg gyanítom hogy, ezek után még hitlert és orbánt is) a barátomnak tartod vagy feltételezed!

  • Orsós Elemér

    Pityi Palkó
    2020 november 7
    2:48 de.

    Köszönöm szépen!!!

  • Kővendég
    2020 november 6
    9:43 du.

    Heheheheehehe..

  • Megvan az USA 46. elnöke, Joe Biden személyében ! Valamennyi adó (CNN, Euro News stb ) tele van vele, az utcák, terek meg ünneplő emberekkel !

    Az alábbiakat alig egy órája Somogyi Zoltán politikai elemző /szociológus fogalmazta meg a Fb-on, ajánlom elolvasásra, a „tisztábban látás” kedvéért:

    „A magyar kormánypárt véleményformálói, úgy tűnik, semmit sem értenek az amerikai elnökválasztásból. Tolják ezt a “halottak szavazták meg Bident”, meg hogy “végtelen káoszban, kuplerájban” választanak elnököt.
    Előbbi akkora hazugság, hogy már a republikánus politikai elitnek is nagyon kényelmetlen és egyre többen kérik nyilvánosság előtt Trumpot, hagyja ezt abba és inkább készüljön a méltósággal teli vereségbeszédre, utóbbi pedig konkrétan nem igaz, menetrend szerint zajlik a szavazatösszesítés.
    Persze, értek mindenkit, hiszen Magyarországon ahhoz szoktunk, hogy választások éjszakáján órákra leáll a szavazatösszesítő rendszer és ezért aztán innentől minden gyanús lesz. Meg azt is értem, hogy a kormánypártnak igen kényelmetlen ez a váltás, mert ki fogja így felhívni a mi miniszterelnökünket lecsómelegítés közben…”

  • Ferenct:
    Legalább helyesen írnád azt a poént:

    „Mert mindkettő mást akar: Nő a férfit, férfi a nőt.”

    Látom te is azok közé tartozol,
    akik úgy tudnak csak viccet mesélni
    hogy negyed óráig mondják, aztán a poén
    meg elsikkad. Te jumorbajnok : ))) : ))

  • KARIKAS:

    Az u.n.elector-ok nem dontenek semmin, semmit!!!!!

    Azok akik kivalasztva lettek a kepviselo, egyben elnok valszto keruleteik eredmnyeinek a vizonyitasara.
    Az egy torvenyesen meghatarozott kotelezettseg!!
    NEM valasztasuk !!!!

    Ha nem ertelmezned (mint Rodeo es Kovendeg) vagy ketelkednel
    abban miert nem kattintod a keresodben?????

  • warrior
    2020 november 7
    9:25 de.

    A CNN jelenleg 273/213 elektort tart nyilván a Biden / Trump metélkedésben.
    Szar lehet most Obánnak belegondolni, hogy
    a/ rossz lóra tett;
    b/ a példa ragadós is lehet….

    Az utóbbitól lehet inkább csokicsíkos a gatyója.

  • RODEO

    A „hatalom” a szavazo lakossag lehetosege egyedul!!!!

    Olvasd es ertelmesd a cikket es hozzaszollasokat!!!!!
    Sot van itten tobb cikk is az alanyon.

    Lasd mi tortent Californaiban.

    Elertek a 100%-os demokrata parti kormanyt, de kozben a lakossag leszvazta mind az ot (5) LEG-progressive-liberalis referendumokat!!!!!

    Es lenyeheben oceantol-oceanig a valasztas az ellenzeki partot erositette minden vonalokon.

    Trump egyenisegenek a tomegeknek nem volt gyomra.

    Habar legtobb allaspontjait (gazdasagi-kerskedelmi es nemzetkozi) allasponyjait belattak szuksegesnek.

    Trump personality was his own worst enemy!

    Csladja es gyermeki tisztak!

    Biden fia (Hunter) aki sulyos problemakt jelent.
    Kirugtak a Navy-bol a katonatisztet cocaine-addiction-e miatt.
    „Osszeszurte a levet” testvere felesegevel.

    Sajat felesege azert elvalt tolle, s a valoperen tanuskodott hogy Hunter milliokat koltott „strip-club”-ok-on, „prostitulatakon” es cocain”-on.

    Vajon miert fizetet Hunter-nak a Burisma (Ukran energia ceg) $ 3.1 milliot es a Bank of Bejing $ 1.5 billios hitel biztositast??????

    A szep ket szemiert, vagy talan az volt a „befolyas-vasarlasai” az Ukranm es Kinai kormanyok altal ??????

    Az al-elnok apuka nem kaphatott semmifele „ajandekokat” a torveny alapjan.
    Ugy az apukaja-keze tiszta maradt !!!!!!!!!!!!!

  • Göllner András

    @ Andrew_s

    Nem ‘tom mit mondjak Néked,Endrú. Sokan azt mondják, hogy mese nincs, hisz meg halt Andersen. Én azt állítom, hogy a tudományos forradalom ellenére, amit ugyebár Gutenbergnek köszönhetünk, és ami úgy látom közel áll a szívedhez, a valóságot még ma is a mesemondók, a szókovácsok verik az emberek fejébe. Születése óta, az emberiség nem az értelem hanem az érzelem hullámhosszain fingatja önmagát. Minket az különböztett meg a korábbi embertársainktól és a többi állatfajtától, hogy nem tényekre hanem mesékre gerjedünk. A keresztények száma nem azért érte el a 3 billiót, mert valaki bevezette őket az ábrázoló geometria titkaiba, hanem azért mert övék a világ legjobb mesekönyve és azt lapozgatják éjjel nappal már két ezer éve. Hitler meséjére ugyan olyan lelkesen feláldozta magát több tíz millió Német “polgár” (sic) mint tette azt e héten a mesterségesen szőkített bombázó meséjére, 70 millió amerikai. Ezzel korántsem szeretném azt állítani, hogy Joe Biden a bölcsesség megtestesítője, az értelem él-lovasa az érzelemmel szemben, hanem azt, hogy jó lenne összeszednie magát, mert a meséje egyre több amerikai számára már kezd dög unalmassá válni, és jogosan. Nem ‘tom Endrú, rád milyen hatással van a “Sleepy Joe” vagy mongyuk a “Nancy” Pelosi. Én attól tartok, hogy előbb utóbb, mint már évezredek óta, a fiúk megin’ a “bombázókra” fognak gerjedni és annak rosszabb vége lesz mint bármelyik korábbi fejetlenségüknek.

  • Kedves Besancon! 2020 november 7, 12:52 du.

    🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
    Itt is nagy az öröm a hírekben, hogy nem a nagycsoportos viszi tovább az országot 🙂
    (kivéve a Fox és a CBS ahol Colledge Football megy)

    Gondolom hétfőtől indulnak a helyi polgári körök 🙁
    Mindegy végre már túl vagyunk ezen is!
    Majd a bayerzsóti mega pestisrácok elmagyarázza a híveknek mit hogyis kell érteni.

  • Géza

    Végeredmény: Egy szánalmas bites vagy, ne erőlködj tovább.

  • Úgy néz ki, baj van, Viktor. Bukik a Bunkó. „Oszt jó napot!”

  • Nekem erről eszembe jut, amit a munkahelyen Feri biztonsági őrtől (régi nevén portás) hallottam múlt héten, miközben nézte a híreket.

    „- Most választották meg a Trumpot, hogyhogy ezek az amerikaiak már megint új elnököt választanak?!”

    Na, körülbelül ennyi figyelmet szán a normális ember a választásokra.

  • Gabriel Karikas

    Orsos Elemer

    Sajnalom, hogyha nem ertetted a szarkazmust a szavakban.
    Morbid humor maskeppen.

    Ne vegyel mar mindent a lekedre, tobb lazasagot haver!

  • Most, hogy a Fehér Házból végre kizavarták a kétes múltú hatalom-mániás narancshajú szélhámost és becses családját,
    talán picit jobbra fordul a Világ sora.

  • Pityi Palkó
    2020 november 7
    2:48 de.

    „Attól demokratikus, különösen a mai világban, mivel ott az emberek…”

    Ez ám a szép! Elolvastam, és most már bizonyos, hogy jól fogok aludni… 🙂

  • kedves Cenz Ura lécci

    http://kanadaihirlap.com/2020/10/31/hova-lett-a-normalis-magyarorszag/#comment-329705

    Mivel ez a cikk bezárt, de kérdéseket hagyott hátra nyitva, szeretnék –röviden- reagálni, ha Cenz Ura megengedi(?)

    Kővendég: a burzsoázia sohasem teljesített semmiféle egyenlőséget, kivéve akkor, amikor a guillotinokkal -seperc alatt- félreállította a feudális hatalmat birtoklókat de a népnek l….sz sem jutott ebbből…(mai napig)
    Geyza bömbölményeire:az a „gond” kapitálistapistáéknál, hogy tök sikertelenek a társadalom általános jólétének megteremtésében, pedig –szerinted- korlátlan eszközök állnak rendelkezésükre, kizárólag rablóháborúkkal teremtenek vazallusokat és ellenséget akiket kifosztanak és a kisebbség ebből egy fikarcnyit sem ad a többségnek, mialatt az akármilyennek nevezett kínai társadalom össznépi jólétet teremtett és 2020 ban megteremtette a nyomor nélküli társadalmat és a manapság elfogadott 5 éves tervük még inkább a hazai jólétre koncentrál mert közel 2 milliárd emberfő magas képzésével és érdekeltségével önmaga piaca és ellátója is tud lenni egyszerre, mialatt külső támadások sorozata éri az arcfelismerés usa találmány és ott alkalmazzák teljes spektrumban nem Kína fél az usa tól hanem fordítva (oroszoktól is retteg, mialatt te leköpködöd mindegyiket)

    előre is köszönöm!!!

  • Geyza
    2020 november 7
    12:54 du.

    óh borzalom, mialatt usa el van foglalva a saját hülyeségével és a még hülyébb háborúival, szaúdiak orosz kapcsolatokat építenek, Argentina teljes keresztmetszetű gazdasági együttműködést az oroszokkal (megbízhatónak tartja őket) India teljes keresztmetszetű orosz indian együttműködést épít ki mert ha acélt akar gyártani akkor szüksége van olyan szénre ami koxolható, és minden egyébre is mert mint azt nekem az oskolában (x+ sacc évvel ezelőtt) tanították anno az átkosban(SIC) a szén elégethető majdnem zéró káros gáz kibocsátással a turbinák meghajtásánál és máshol; azaz a rendszer már műxik régóta de politika betette a lábát és most bokán rúgták; ha Australia nem hőzöng megtarthatja kínai piacait ha Five Eye -ozik akkor éhen hal de büszke demokrácia lesz a koporsójában ki is lesz rá írva!
    mit szóssz mindehhez óh nagy guru geyza hogyan is lesz most a csipek amikre a kóbor kutyának sincs szüxége mert van neki sajátja és jobb…?

  • Kővendég
    2020 november 6
    9:43 du.

    Ejnye, de nagy kár, hogy ezt csak most írta. Ha nem futott volna ki az időből, rá kellett volna beszélned, hogy jelentkezzen harmadiknak versenyzőnek az US elnöki posztjáért, alighanem őt választották volna meg. Biztosan jó elnök vált volna előle. 🙂

    ——————————-
    Sajnos van egy bibi, ami miatt az USA polgárok nélkülözni kénytelenek B.M. elnökségét! Mégpedig az, hogy nem amerikai születésű – ha jól tudom, ez nélkülözhetetlen kitétel ott egy jelölttel szemben? De, ha ezt az apróságot figyelmen kívül hagyjuk, szerintem olyan elnök garantáltan lenne, mint Trump – bár nem tudom Marcsika nem sértődik e meg az összehasonlításon, de egyelőre nem úgy tűnik – ám hogy a későbbiek során mit hogy lát, az majd elválik!
    Hehehe – mondaná erre Geyza barátom!

  • Geyza,

    “Mert mindkettő mást akar: Nő a férfit, férfi a nőt.”

    ——————————-
    Ez egy annyira de annyira, de annyira jó poén, hogy talán az egyik legjobb – már ha! – ami ennek a vitathatatlan zseninek az agyából kipattant!
    Imádom Karinthyt, és ezért most rögvest félre is teszek minden kötelezettséget, és minimum pár oldalt elolvasok mondjuk a Tanár úr kérem c. örökbecsűből – talán a Kísérletezem c. fejezetet, az az egyik kedvencem! Itt nálunk olyan ködös, és hideg az idő, hogy kell valami „drog” ami feldob! Tegnap még napoztam a teraszon, ma meg nem látok tovább az orromnál, mintha több kanna tejet öntöttek volna a levegőbe, akkora az áthatolhatatlan fehérség, de végül is jogos, miután november van!🙂

  • Andrew_s
    2020 november 7
    9:09 du.

    S nem utolsó sorban: van végre egy szimpatikus tagja az amerikai vezetésnek.
    —————————–
    Bizony: szimpatikus, okos és úgy látom kellően csinos is! Ritkán társul három ilyen „alaptulajdonság” még férfiaknál is, nem, hogy egy nőben!😁

  • Orsós Elemér

    Gabriel Karikas
    2020 november 7
    4:46 du.

    Spongyát rá Haver! 😀

  • Besancon:
    „nem amerikai születésű – ha jól tudom, ez nélkülözhetetlen kitétel ott egy jelölttel szemben?”

    Igen ez így van. No, de ha Boda Mária idejében jelentkezett volna, az ő személyének jelöltként történő megnyerése érdekében valószínűleg megváltoztatták volna az alkotmányukat; ehhez nem szükséges több csak annyi, hogy minden tagállamban külön-külön megszavazzák.

  • Orsós Elemér

    Geyza
    2020 november 7
    4:54 du.

    Geyza, nagy tétben fogadni merek rá hogy, jó esetben maximum 2 éven belül Kabala Harris(ideális Jolly Joker) fog papiron kormányozni, Joe most csak elterelő álca! 😀 Na, akkor majd meglátjuk hogy, tényleg jobbra fordul-e a Világ sorsa! 😀

  • Ferenct
    2020 november 7
    3:16 du.

    Találj ki valami újabbat.
    Ez már úncsi.

  • Besancon
    2020 november 8
    3:42 de.

    Én csak azt nem értem hogy hová a bánatba tűnt el a könyvtáramból
    Karinthy „Utazás Faremidoba / Capillária” c. kettőskötete.
    Most vásárolhatom vissza valami antikváriumból..

  • Besancon
    2020 november 8
    4:37 de.

    Hát az tudható hogy az ATV Amijóságosistenünk zsebéből „prédikál” , csaképpen ellenzékinek álcázza magát hogy megtévessze azokat akik sajnos bedőlnek minden csillogó konfettinek és bül-bül éneknek.

  • Megtortent a gyozelmi unneplesek, a tuzi-jatekok, a tomegek alatali tapsolasok, zaszlo-lengetesek es persze a gyozelmi beszedk az alnok es al-elnok-jeleot altal.

    De meg aljunk egy percre, mert a koztudatra publikalt adatok altal Biden 290, Trump 214 kepviselo, s egyben elnokvalaszo keruletekben sikerskedetek.

    De az osssz szamuk am 538, tehat 34 kerulet hianyzik.

    Az lehetne 5-8 millio lakossag kepoviseletei, ill. szavazati. Talan 3-5 tag-orszagok valasztasi eredemneyivel is egyenlo.

    Sot az ujra-szamolasok mennek, ha nem is ma, de kezdodik ismet holnap.
    Sot a fo-biro elrendelte Pennsylvania-ban a kesoi szavazatok elkuloniteseit.

    Tehat amig mind a 538 kerulet eredmenye nem eskualatt bizonytitva az „elector”-ok alatal, mind az a limbo-ban van

    S a vegeredmeneyek az egeszet valtoztahatja.
    Nem allitanam hogy fogja valtoztatni, de eddig az nem biztositott,ill. nem bizonyitott.

    Persze belatom, hogy mind az a magyar-orszagiaknak csak gorog-mese.

    Persze vannak am nagyon sok mas adatok is. Nem csak azon az egyeduli vonalon ahol az elnok-palyazok nevei irva.

    Pelda, itten Florida 37 Szenatusi valszto-verseny problemai is.
    Mert harom versentzo van, s kettojuk ugyan-azon nevuek.
    Gonzales es Gonzales.

    De 3 ezer+ szavazok belatva hogy elso hatarozatukat valtoztatni kellett, mert a masik Gonzales-re ohajtottak volna szavazi.

    S azert at-huztak azt, s a masik Gonzales-re szavaztak.

    De a torveny meg-koveteli az illetok elsku es ket szemtanu alatti irott bizonyitasat a szavazataik valtoztatasanak.

    Azt a valszto-bizottsag kotelezett tenni, s 2 ezer+ esetben tett is mar.
    De kozelben a tropusi vihar ami felfuggeszti a valszatasi-bizotsag munkajat.
    S tisztan million-felulli hasonlo problemat leteznek.

    A szavazo lap minimum 8.5 coll szeles es 14 coll hosszu, ketoldalas. Ma 37 kulombozo valsztasi kategorikaat es azok reszleteit tartalmazza, plus a helyi-valsztasi ugyeket.

    Tehat nem egyszeru kattintas a szamologepen, mint az egyik hozaszollo ekkepzelte.

  • Göllner András
    2020 november 7
    2:08 du.

    Őszinte leszek. Innen távolról sem a hisztiművész, sem a talán botox-al erősített mutogató nem tűnik többnek, mint kirakat-szereplőnek.
    Trump egyértelműen az érzelmi mesékre, a sosemvolt amerikai identitástudatra próbált építeni. Csak hát az sosem volt. Ellenben az a politika zsákutcának bizonyult.
    Biden-nek eddig elég volt jól taktikáznia. De az az érzésem, hogy még ő maga sem Biden-ben gondolkodik hosszabb távon. Ezt az érzést a tegnap éjszakai (nálunk fél három körülre estett az ET p.m. 8.30) beszédpáros. Viszont volt annyi realitásérzéke, hogy a párton belüli kihívóját jelölje alelnöknek. Akinek szintén volt annyi realitásérzéke, hogy tudja: sokkal kompetensebb szereplője a történetnek, és az idő neki dolgozik. A Biden-csapat pedig volt annyira kompetens, hogy erős háttértámogatást adjon.

    De az ország már csak olyan, hogy holnap is ki kell nyitnia. Márpedig sem a „VIP-páholy”, sem a gettóvilág nem szűnik meg hétfő reggelre

  • Rodeo11
    2020 november 6
    5:29 du.
    november 6.08:02

    Kedves Rodeo! – Nem vagyok és nem is leszek vevő a stílusodra, arra a szellemiségre amit itt időnként előadsz! Nekem nem volt veled eddig túl nagy gondom, talán azért, mert nem is minden írásodat olvastam, ez nálam hangulat függő! Néha értékelhetőt és jókat írsz, máskor se füle, se farka dolgokat, de hát tudomásul vettem, hogy nem vagyunk egyformák, mindenkinek vannak jó – rossz oldalai, egyébként meg nekem túl sok a macskád hátsójából – mert amikor egy cikk alatt a hsz-ok jelentős hányadát a te macskád alfele fémjelzi, akkor bizony gyakran görgetek, így nem vitás, hogy ennek okán sok jóról lemaradok – sajnálom!

    Arra kérlek azonban, hogy ne kóstolgass, felesleges és indokolatlan a kötözködésed! Szerintem igyál kicsit kevesebbet abból a hivatkozott 12.5 liter hígított rozé nevű lőréből – vagy bármiből amit szoktál, mert láthatóan nem tesz jót. Úgy tűnik időnként képtelen vagy mértéket tartva fogalmazni – feltéve ha nem direktbe nyomod így – mert csak!

    Talán elkerülte a figyelmedet, hogy sehol nem írtam, hogy az amerikai választási rendszer, benne az elektorokkal minden rendszerek legjobbika – ha jól tudom Hillary C. aki négy éve több mint 3 millió szavazattal kapott többet mint ellenfele, épp a rendszernek köszönhetően nem lett elnök – tekintve annak visszásságait! Még csak azt sem mondtam, hogy marhára demokratikus mert a leginkább annak látszó rendszerben is van hátulütő! A „270 akárki” ( szerinted) bár a végső szavazásban illetékes, de nem érdeke, és ritkán is teszi, hogy szembe menjen a népakarattal, ám ha csak egy is ezt teszi, megváltoztathatja a döntést, ez viszont rés a demokrácia pajzsán! Ám, hogy mégis miért ragaszkodnak ehhez a megerősítő módozathoz, arra alighanem talán Alma adta meg a választ, és közvetve bár, ez elég valószínű.

    Köszönöm a kérdésed, ami a demokráciát illeti – de, hogy jön ez ide „feladvány” formájában? Milyen meggondolásból is szegezed nekem a kérdést, mintegy türelmetlenül kopogva az asztalon? Te el vagy tévedve jóbarát, vagy murvára összetévesztesz valakivel! Mondanám hogy két pohár akármi között világosítsd meg az elmémet, hátha a 32 éves jogászi múltam, aktív politikai /társadalmi érdeklődésem nem nyújt támaszt nekem e téren. Nemrégiben Orsós E.-től valami olyasmit olvastam, hogy annyira azért nem kell elkeseredni, feltéve ha az okosabbtól tanul az ember ! Ennek ellenére azt javaslom, ne olvass engem, nem lesz mire válaszolni, és ezt én is megígérhetem, mert úgy érzem többszörösen átléptél egy határt.

    Ja, és N.P. az persze Nancy Pelosi – pontosan kettő hsz.-al feljebb, mint hogy a monogramon értetlenkedtél, te magad figuráztad ki a hulló vakolatai okán, nevén nevezve őt – ez persze még bőven belefér egy közszereplő esetén, de csak szólok, hogy ennyire szétestél kedves Rodeo – már arra sem emlékszel, hogy nem sokkal előtte kiről és minek apropóján mondtál lesújtó véleményt!

  • Ferenct
    2020 november 7
    7:06 de.
    Géza

    1) “Azért mert a nő a férfit-, férfi a nőt akarja”

    2) Nem először írom: Egy bites vagy, ezt mindig bizonyítod. Hibás vagyok, h. reagálok a hülyeségeidre pedig jól tudom: Bolondokkal és részegekkel nem szabad vitázni.
    Ne válaszolj és jobbulást.

    Ferenct,
    sajnálom,de minden szavaddal kénytelen vagyok egyetérteni.
    MEGINT!!!Kivéve a”jobbulást”.Egyik és legnyomósabb ok erre, hogy a születéstől kezdődött agysérülés nem gyógyulhat,még a rumoshordó alján sem.

  • Besancon
    2020 november 8
    5:43 du.

    most mit mondjak? semmit!
    elfogadom ajánlatodat: mellőzzük egymást…

    búcsúzóul és blogtársi együttérzésből szeretném javasolni, az összes idetolt végzettséged és tapasztalatod mellett vagy ellenére próbálj arra koncentrálni, hogy megismerd a valóságot… sok meglepetésben lesz részed

    tréfa: Elemér feszegeti a valóságot usa témában, magam részéről hatalmas összegekben fogadni mernék, hogy Krumplee 2025 ig marad

    üdvözlettel bennem semmiféle sem harag sem kekec nem volt és maradt veled kapcsolatban, viszont szerettem volna ha te magad definiálod azt amit soha senki sem … „demokrácia”

  • Andrew_s
    2020 november 8
    1:46 du.
    nekem a „két” színészre (csepűrágók) vonatkozó szavaid alapján a Magyar Állami Operaház (még akkor amikor nekem 4 bérletem + közönségszervezőm volt oda) balett előadásaiban, pölö.: Csajkovszkij a hattyak tava!!! csodálatos zene (géptantanárom imádta és ezzel felhívta rá a figyelmemet) de van a „fősodratú balett” és a kis beiktatott kis tipigünk topogunk de tökéletesen kis betétszámok, addig a fő hattyak át tudnak öltözni!

    ha a világ eszének=usa nem jutott más mint ez a két csepűrágó, akkor nincs mit rettegni tőlük, és betölthetem a gépbe a kistányér kukoricát pattogatni, és üde Traminer -t kortyolni hozzá hátradőlve a ringató fotelomban

    üdv.. egs.

  • Besancon:

    Rodeo-mesternek
    olthatatlan vágya van aziránt
    hogy így vagy úgy de társaloghasson valakikkel.

    Olyan mint Gyuri10 :
    őneki is valamiféle társaság-hiánya lehet,
    azért jár ide jópofizni. A véleményalkotásuk a
    cikkekkel kapcsolatban általában a nullánál is kevesebbet ér.

    Gyuri10 talán még annyival hitványabb ennél a Rodeonál,
    hogy ő még be is nyal azoknak akik szellemi
    örökösei a hitleri nácizmusnak.

  • Orsós Elemér
    2020 november 8
    10:26 de.

    Nem tudjuk hogy mi lesz,
    köpködni ráérünk később is.

  • Andrew_s
    2020 november 8
    1:46 du.
    nekem a “két” színészre (csepűrágók) vonatkozó szavaid alapján a…

    ha a világ eszének=usa nem jutott más mint ez a két csepűrágó, akkor nincs mit rettegni tőlük, és betölthetem a gépbe a kistányér kukoricát pattogatni, és üde Traminer -t kortyolni hozzá hátradőlve a ringató fotelomban

    üdv.. egs.

  • KOVENDEG;

    A kozolt weblapban Szilard Istvan jozanul latja es kozolte az elnokvalasztasi esemenyk valosagait.

    Minden tekintetbhen a valasztas egy Republikanus gyozelem volt.

    S Trump eseteben is maig is hainyzik 34 keruleti valasztasok eredmenyei.

    Az egyenlo legalabb 5-6 millio szavazaokkal, vagy 3-4 orszag eredemenyeivel.

    Mikor az majd kisul, az eredmeny lehet am volatpzo is.

    Na de beszeljunk a maguk hazajarol, mikor lehene az tortenni ottan?????????????????????????????

    Lehetne majd valaha is valasztas ottan, nem csak part-vezrek felhatalmazasai ?????????????????????

  • Kedves Besancon!
    2020 november 8, 4:37 de.9:47 de.

    Így igaz, a Magyar Hang teljesen korrekt. A szektás Trump és Orbán drukker Németh S. ATv-je sajnos már egy jó ideje egyáltalán nem (hiába is próbál annak mutatkozni!)
    Erről (is) nagyon jó cikkek vannak a Bartus féle nepszava.us -on pl:
    https://nepszava.us/a-hit-gyulekezete-utoljara-figyelmezteti-a-cnn-t-hogy-biden-meg-nem-megvalasztott-elnok-1/

    Más, Kamala Harris tényleg egy nagyon éles eszű, szimpatikus nőnek tűnik és ragyogó beszédet mondott az első fontosabb megszólalásán. Akár egy remek elnök is lehet belőle 🙂 Ide tettem egy rövid részletet:
    https://www.youtube.com/watch?v=WFLZmJIkeck

  • Mint általában, most is nagyon egyetértek veled Geyza! 🙂

  • Geyza!

    Én tudok olvasni,értelmezni és főleg tájékozódni több csatornától.újságtól,nemúgy mint te……

    A súlyos,szellemileg csökkent,leépült embereknek ma is van helyük a pszichiátrián!(olyanoknak,mint te)

  • Ms.Besancon;

    Mar irtam itten egy parszor, de mivel Rodeo-hoz cimzett soraiban tisztan lathato, hogy maguk ottan a US elnok valasztas valosagat maskent latjak, egyszeruen mert teljesen maskent nezik.

    Mindenek elott, kerem vegye figyelembe a tenyeket, nem a sajat ottani elkepzeleseiket!!!

    Elsonek azt hogy a US NEM egy orszag, hanem 50 teljesen fuggetlen orszagok szovetsege.

    NINCSEN US VALASZTAS!!!!

    Minden valasztas , minden evben helyi valsztasok a tagorszagokban.

    Csupoan, negyevenkent a szavazolapon van egy vonal az elnoksegert versenyzok nebeijnek a listajaval.

    Az 50 rag-orszag szavazolakosssai hataroznak.
    S az a szovetsegi kormanyban valo kepviselteteseik alapjan.

    Az 50 orszag, 538 kepviselo-kerulete.

    Minden kepviselo-kerulet egyenlo szamu lakossaival.
    S minden tag-orszag egyenlo kepviseltetessel.

    Az elnokseget elnyerni a verszenyzonek 270 kepviselo/elnokvalaszto keryletben szukseges nyetrni a tobbsegszavazatok szamait.

    Talan venne egy peldat. Egy orszag amelynek harom (3) kepviselo/elnokvalszto kerulete van (pl.Wyoming orszag),egy keruletben a versenyzo az ossz-szavazatok 99.99%-at kapja, de a masik ket-keruletben csak 49.99%-t.
    Osszesen tobb szavatokat kapott mint ellenfele, de meg is 2;1 aranyban vesztett.
    Az tortent Hilarival 2016-ban.

    Az elnokvalassztas modjat az alapito atyak Europa tortenelmi pelfajat ohajtottak megelozni itten.

    Azt hogy europat mindeg egy vagy egy masik hatalmas nemzet uralta.
    A lakossag szamai alapjan letezett katonai es hatalmi lehetosegeik.

    HA az EU vezetosegenek a demokratikus-modu valsztasa a lakosssaga alatal leheto lenne, vajon hogyan alapitanak ,hogy ismet nem egy vagy ket nagy nemzet lenne biztositva europa osszes nemzeteit uralni korlatlanul???

    Vajon hogyan lehetne egyenlo lehetosege a Lettek-nek, vagy a Kosovoiaknak (mert elobb utob mind tag-nemzetek lesznek barmi modon is)hatrozni egyenlo alapon????????

  • SzandiMandi
    2020 november 9
    11:32 de.

    ez a két seggfej: bidén+harris még nincs a Fehér Házban és nem is valószínű, hogy lesznek, és az a jobb helyzet a világra nézve…, hülyeségeket vartyognak és egyetlen valós usa problémára sincs semmilyen megoldási javaslatuk, de nyomják a süket dumát… meg van a DNC őrülve, hogy mostaztán mi leszünk a húsos fazék őrizői és akik kizabálják a húst belőle… az a sok semmitmondó rablómese meg azoknak szól akiket elszédítettek… (kiskrampuszom súg: kapják meg és bukjanak bele mert ami most az előző 2016 előtti adminisztrációtól örökölt SARS és a jelenlegi teljes gazdasági csőd megoldhatatlan abban a rendszerben amijük van… de már nagyon sokan a gazdagok közül sokkal gazdagabbak a SARS-ból és a nép meg le van szarva)

    e’vvan

  • A US elnok valsztas hivatalosan lessz meghatarozott December 14-en.

    A torveny alatal eloirt napon amikor mind a 538 elnokvalaszto keruletek kotelesek bionyitani az eredmenyt.
    y
    A jelnlegi adaok csupan az AP (Associated Press) altali hir-jelentese.

    Nagyban megy maig is a szavazatok ujja-szamolasai es a torvenyes ki-hivasok a birosagokon-at.

    A jarvany miatti helyzet nagyon valtoztatta a valsztas modszeret.
    Milliok szavaztak postazott modokon, a tavol-levok melett.

    Tobb „csalasi-vadak” ismetelve minden fele.

    S 27 orszagban es Wadhington DC-ben az u.n. „Ballot-harvesting” torvenyes.

    Ami lehetosger nyujt a postai, tavol-leti szavazatok tetteit masok alatl veegrehajtani.

    12 orszagban fizikailag keptelenek esteiben valaki mas-adhatja le a szavazo listajat.
    De a tobbi orszagokban az nem korlatozott.
    Tehat meg a penz-elleneben nyert szavazlap alkalmazasai is jogos.

    Az egyik Minnesotai Ethiopian kepviselo mutatta a reportereknek kocsijat tele szavazolapokkal.

    Allitotta, hogy a keruleteben elo Etiopianok es mas Musulmanok, akik nem erternek Angolt es ohatjak ot ismet sikereskedni kepviselonek valasztva, boldogan atadtak szvazo-lapjaikat.

    Amig az torvenyes ottan az torvenyes tett, de tisztesseges-e, vagy lenne az lehetoseg a csalasra?
    Mert NEM a jogosult szavaz es nem a sajat hatarozata alapjan!
    Azert vannak ma a perek mar is a birosagok eleott az elnokvalasztas eredmeneyein.

  • Kővendég
    2020 november 9
    2:07 du.

    szövegértésed nulla!!!

    ezt írtam:
    „(Kína azt mondta c19/B-3a-nak is, hogy kuss, és máris nincs, ilyen az amikor van demokrácia)”

    azaz a nyugaton van „demokrácia” és nincs megoldás Kína meg megoldotta (feltételezve, hogy ott pedig megoldás van demokrácia nélkül)

    nem ütötted le magad valami ügyvédi „tanokkal” vagy bemagoltad gábrielt?

    demokrácia nélkül van élet SARS -szal sokkal nehezebb

  • SzandiMandi
    2020 november 9
    11:32 de.

    tájékozódj lelkem bogaram! Bojo nak két üdvözlő tweetje készült az egyikben bidénharris a másikban krumpleepence a címzett a többi azonos,

    egyébként tény az, hogy nincs az usa-nak új elnöke, csak várományosai és az új 2021 január 20 kor lesz beiktatva addig meg kell békélned a valósággal, ezutóbbi ismerete üdvös a mindennapi életben

  • Boda Marcsi,
    hagyd a francba.Vegyél példát azokról,akik észre sem veszik.Nem
    „szellemileg csökkent”és nem”leépült”.Nem volt honnan leépülni. Lehet,hogy valami anti baby tabletta miatt hibás szülemény.De az is lehet,hogy delirium tremenses állapotban készült.Ezért lett belőle kancsal paradicsom.

  • Karikás Gábor 11.6/7:27-kor írja; hogy

    „még a fasiszta olaszországban is volt . g a r a n c i a . 😀 amikor Mussolini mint kormányfő elárulta az országot, az államfő leváltotta és lábbal felakasztották…”

    Nahát ekkorát blöffölni, kenni a sz…t !!! Vagy méginkább, hazudozni össze és vissza és a homályt fokozni.

    Ti.Mussolíni, az már 23 évvel korábban árulta el azt az országot, amikor bevonult fasiszta csapatai élén Rómába. Ti.már 1945-ben az ominózus napon a hegyekben éppen németekkel együtt német egyenruhában készült egérutat nyerni egy katonai teherautón… A svájci határ közelében olasz partizánok felismerték és elkapták, majd szeretőjével és szökevény csatlósaival együtt helyben kivégezték, nehogy újra megismétlődjék a nem sokkal korábbi (Hitler személyes parancsára történt) szöktetése…

    Majd eztán egy teherkocsi platóján beszállították Milánó főterére, ahol kitették az amúgy is dühödt tömeg . n é p í t é l e t é n e k . (Ugyanazon a helyen, ahol néhány nappal korábban a fasiszták nyilvánosan 15 olasz hazafit végeztek ki.) A spontán népharag már csak a fasiszta diktátor és társai holtestén állhatott bosszút… Verték, rúgták sőt, még lőtték is őket, majd húskampóra akasztva felhúzták őket a benzinkút kapuzatára, ahol így napokig szemlére kitéve lengethette őket a tavaszi alpesi szellő…

    https://merce.hu/2019/04/29/hetvennegy-eve-vegeztek-ki-benito-mussolini-olasz-diktatort/

  • gyuri10
    2020 november 10
    5:51 du.

    Azért vagyok szerinted „leépülve” mert
    folyamatosan megvilágítom a hazudozásaidat ?

    Ugyan öreg..
    Maradj csak szépen benne
    OIM* fenekében és ne köhögj kifelé hülyeségeket.

  • Boda :
    TE nem „tájékozódsz” hanem
    szlopálod a kormány-szart.Momentán azon élsz.

  • SzandiMandi:

    Igen, én is olvastam Laciúr Mr. Bartus témábavágó írásait.
    Ha valaki, hát akkor ő pontosan tisztában van a
    „Hit-Gyülekezete” elnevezésű szekta mibenlétével. Beleértve az álságos televíziójukat is.

    Az alelnök-nő beszédét dettó néztem, teljesen korrekt volt.

  • Gurlic:

    Nem látlak a „Lehárblog” -on.
    Mivan apukám ? Büdös lett neked az az oldal ?
    Az utolsó zavaros agymenésedet közel egy
    hónapja nyomtad ott ki magadból.