Bóvli kormány
Utoljára 1996-ban volt bóvli minősítésű a magyar állampapír piac. Még a sokszor (jogosan) átkozott nyolc évnyi szocialista kormányzás és gazdaságpolitika sem hajította a szemétdombra a magyar állampapírokat és a magyarországi fizetőeszközt. A fideszes kormány hivatalos állaspontja szerint – melyet Giró-Szász András szóvívő pirulás nélkül ismételget – a nyugati pénzvilág spekulál, háborút vív az amúgy láthatatlanul sikeres Magyarország ellen. Orbán Viktor miniszterelnök a Moody’s leminősítése óta eltűnt, néma csendben és némi aggodalommal gondolhat Silvio Berlusconi-ra és Georgios Papandreou-ra, hiszen mind két európai uniós kormányfő esetében perceken belül teljesen kicsúszott kezükből saját sorsuk irányítása, a gazdasági krízis és a bombasztikus politikájuk révén pedig pár hét leforgása alatt mindketten megbuktak.
Orbánt a Fideszen kívülről aligha lehet megbuktatni, hiszen a parlamenti kétharmadjukkal Magyarországon Olaszországhoz vagy Görögországhoz képest egészen más politikai erőviszonyok uralkodnak. Ugyanakkor van lehetőség egy konstruktív bizalmatlansági indítványra, mely csak abban az esetben lehet sikeres, ha a Fidesz frakció is kihátrál Orbán mögül és leváltásával együtt kiegyezik a KDNP-vel (vagy esetleg az ellenzéki pártokkal) és egy új kormányfő-jelölt mellett tör lándzsát.
Mesterházy Attila ma reggel pontosan erre kérte a Fidesz frakciót. Kijelentette, hogy Orbán Viktoron és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszteren kívül ma mindenki látja, hogy Magyarország nem összeesküvés, hanem „két ember hülyeségének az áldozata” lett. „A szabadságharcos politika teljes zsákutca”–jelentette ki a szocialista pártelnök. A parlamenti szabályok szerint az országgyűlési képviselők egyötöde adhat be konstruktív bizalmatlansági indítványt, melyben egy másik személyt jelölnek a kormányfői poszt betöltésére.
Valamennyi magyarországi állampolgár érezni fogja a felelőtlen, háborús retorikával ízesített fideszes gazdaságpolitika árát. A forint bedöntése a devizahitelesek szenvedését növeli és a 317 forint körüli euró drámai, új megszorításokat von maga után, hiszen még az év első felében Matolcsy György jelezte, hogy a költségvetés addig tartható, ameddig 300 forint – vagy az alatt – van az euró. A Moody’s leminősítés után még az eddiginél is sokkal nehezebb lesz a magyar állampapírok értékesítése, ami az államadósság finanszírozását veszélyezteti és az országot ismét az államcsőd közelébe sodorja. Ráadásul gazdaságpolitikai szemszögből teljesen értheteten, hogy miért kell hónapokig várni egy IMF megállapodásra, miközben a Gyurcyány-kormány idején ezt pár hét leforgása alatt lerendezték. Amíg nincsen megállapodás, rendkivül sebezhető a magyar gazdaság. Orbán mindenbizonnyal időt akart nyerni az IMF tárgyalások kitolásával, de egyre inkább úgy tűnik, hogy elfogyott körülötte (és persze Matolcsy körül) a levegő.
1:22 du.
Meg nem értem! Kicsi országunkban nagyon sok okos ember VOLT és VAN. Azt nem tudom, hogy aki MOST okos, az hová lett? Lesz – mármint a Parlamentből, Parlamentban? A saját bőrömön érzem, hogy ennek a két embernek (Orbán atyus és Matolcsy Úr) hülyesége miatt az ország, ki merem mondani legalább 35 százaléka vergődik. Ők mindent ész nélkül megtesznek ennek „érdekében”. Ma talán valamennyi észt töltenek Orbán atyuska fejébe, talán… Ma összértekezletet trombitált össze, pénzügyi tudorok tanácsát kikéri – állítólag! – legalábbis a rádió még reggel ezt szajkózta, hogy délután lesz Orbán atyuska „okítása”, hogy miként kellett vón, és akkor így, meg úgy lenne… No, hogy ezután a sok jó tanácsból mit fogad be Ő és a „csatlósa” Matolcsy Úr? Ez a jövő nagy kérdése.
Már a Himnuszunk is úgy kezdődik: Isten áld meg a magyart, jó kedvvel, békével…
Igen. Egyfolytában imádkozom, Istenhez…
Mint annyian ebben a kis hazában…
*
Kétségbeejtő…
*
De egyetlen egy dolog miatt büszke vagyok! A világon először – nem akarnám elkiabálni! – civil szervezésben létre jön a Webbank! Először megalakult a http://www.hiteltarsulas.hu = Hiteltársulás. Volt két konferenciánk, hihetetlen erők mozdultak meg és rá. Most szerveződik a http://www.webbank.hu – mivel ott – egyelőre – még csak regisztrálunk. De olyan bank lesz, hogy „fapados”, s olyan emberek szervezik, akik nemcsak becsületesek, de nagyon is észnél vannak. Ritkán jön össze ez a kettő. De itt és most: ÖSSZEJÖTT!
Istennek hála.
*
Bárkinek ez a hír megmozdítaná a fantáziáját, keressen rá! Megéri! A YouTube-on is ott „vagyunk” Hiteltársulás címen a két konferencián elhangzó előadások.
Fergetegesen jók és elgondolkoztatóak! A pénzügyi magyarázatok érthetőek, tiszták és főleg nincs mellébeszélés!
*
Reménykedem, s bízom!
3:33 du.
Kedves Georgina,
Látom, hogy a Facebook-on már több mint 7 ezren csatlakoztak a Hiteltársulás kezdeményezéshez. Talán még lehet némi remény azok számára akik valóban hitelkárosultak–akiknek a devizatörlesztés aligha nyújt segitséget. A Webbank.hu pedig remek, kreativ ötlet. Remélem, hogy sikerül a kezdeményezés.
6:38 du.
Gondolom kebeldagasztó dolog lehet egy olyan lapot szerkeszteni és írni, amit öt-hat ember olvas a világban, meg azok, mint én is, akiknek elküldik. Mondjuk nálam rossz helyen kopogtatnak, de így kerek az élet.
Elhiszem, hogy nagyon reménykednek , de teljesen értelmetlenül és feleslegesen. A stílus, ahogy Adam úr tálalja a magyarországi helyzetet, önmagáért beszél. Ha Orbán Viktor miinisztterelnök marad ( és erre jó esélye van még vagy három periodusra), és az Önök hírlapja olvasó és sponzor nélkül marad, ajánlom Adam úrnak is a Bojana által ajánlott kölcsönt. Valahol el kell kezdeni az eladósodást…
10:59 de.
Nemes Csaba Úr! – Hála Istennek, a KMH olvasói számában alaposan melléfogott. És bár vélhetően szándékosan tette ezt, arra felhívom a figyelmét, hogy sehol sem a mennyiség fontos, hanem a minőség… Annak idején Kádár, vagy más diktatúrák börtöneiben is csak százak, ezrek voltak – mégis elértük, elérték az önkény bukását.
Ön egy végtelenül rosszindulatú embernek tűnik és, ahogy az a bejegyzéséből kitűnik, csupán csak azért mert másoknak más véleménye van Orbán Viktor, alias „Saller Koki” átmeneti uralmáról.
Nagyon téved abban, hogy a Fidesz MSZP-nek, főleg Orbán Viktor Mihálynak, „jó esélye van még vagy három periódusra” – mert azt, ha bekövetkezne, tízezrek-százezrek nem élnék túl… és ahogy én ismerem a népemet, abban az esetben egészen biztosan lázadás törne ki. Úgy hiszi, hogy ok nélkül szervez maga köré – 10 MILLIÁRD FORINTÉRT – erős testőrséget, a Nemzetbiztonsági Hivatal mellé pedig egy saját titkosszolgálatot?…
Hol él Ön, tisztelt uram? Mert ha Magyarországon – és úgy írta sorait – akkor szégyellheti magát, az éhező gyermekek, a fűtetlen tantermek és lakások okán, a nyomorgó milliók, az összeomlott egészségügy, a hozzá nem értő emberek által vezetett gazdaság miatt is.
Ha Magyarország határain kívül fogalmazta meg sorait, akkor azért szükséges szégyellni magát, mert nem ismerve a tényleges közállapotokat szólt bele szerencsétlen hazánk ügyeibe. – Emlékeztessem Önt arra, amit nekem egy Svédországban élt zsidó honfitársunk írt?… „Az Óhaza, Magyarország, viszonyairól, belügyeiről csak szerényen, visszafogottan, kellő alázattal, a nemzetet és hazát mindenkor tiszteletben tartva szabad szólni annak, aki a sorsára hagyta…”
Nos, Christopher Adam úr – ismereteim szerint – egy távoli ország, Kanada szülötte. Ennek ellenére mégis törődik szülei (édesanyja vagy édesapja) egykori hazájának ügyeivel, a magyar írásbeliséggel, kultúrával és a tőle ezer meg ezer kilométerre élő nemzet sorsával.
Uram! – Ezért és sok minden másért, hála, köszönet illeti az ilyen embereket, mint amilyen Christopher Adam, nem pedig az olyan mondatok, melyeket Ön – remélhetőleg múló hangulatában – megfogalmazott. Az emberek Európában épp’ úgy mint más földrészeken különbözők. Más a vallásuk, másként képzelik el a társadalom felépítését, jólétének megteremtését – így senkiről se tételezzünk fel (kellő ismeretek hiányában) rosszat. Amint az Ön előtt sem lehet ismeretlen: Magyarországon, Európa kellős közepén, a közelmúltban gyermekeket, nőket és leendő anyákat gyilkoltak meg, csupán csak azért mert cigánynak születtek… Idős embereket támadtak, vertek véresre mindössze azért, mert zsidó anya szülte őket. – Egészen biztosan nem tőlem értesül először ezekről a borzalmakról. Ha ezen ismeretek birtokában írta sorait a véleményem szerint nemes lelkű kanadainak, Christopher Adam úrnak, akkor kétszeresen is szégyellje magát!
4:58 du.
Tisztelt Szemenyei-Kis Tamás úr….
Ön azt veti a szememre, hogy nem tisztelem azok véleményét, akik ellenzik az Orbán.kormány müködését, és nem kedvelik Orbán Viktort.
Ön tisztelei azok véleményét, akik Orbán Viktorra és a Fidesz-kormányra szavaztak…?
Jellemtelen dolognak tartom, hogy amikor az Orbán-kormányról beszélünk, és én emellett a kormány mellett teszem le voksom, Ön a cigánykérdéssel és a zsidóság elleni bünöket sorolja fel, olcsó poénként összemosva a múltat a jelennel.
Ha valakinek itt szégyellnie kel magát, az Ön, tisztelt Szemenyei-Kis Tamás úr, és nem én.
Ön szájára meri venni a demokrácia szót, és megmeri említeni a médiaszabadság fogalmát? Ön, aki az elsö ellenvéleményt arcpirító csusztatással a földbe döngöli…?!
Ne haragudjon, tisztelt Szemenyei-Kis Tamás úr, de Ön (enyhén szólva) nem vitaképes…
5:25 de.
Tisztelt Nemes Csaba Úr!
Szükségesnek látja azoknak a személyeknek, pártoknak, érdekcsoportoknak a szabad véleménynyilvánítást, demokratikus jogokat biztosítani, akik-amelyek a demokrácia nyílt ellenségei?… Ez ugyanis az öngyilkossággal egyenértékű viselkedés lenne.
Ismert: eleinte (!) Adolf Hitler is engedélyezte a parlamentarizmust, majd gondoskodott arról, hogy politikai ellenfelei valamelyik koncentrációs táborba kerüljenek. 1948 után már csak egy párt létezett Rákosi, majd Kádár munkásállamaiban, e diktátorok „parlamentjeit” méltán lehetett volna párttaggyűlésnek nevezni. Ugye, így volt?
A zsidók és cigányok ellen – jelen időben – elkövetett bűnöket fel kellett sorolnom, hiszen ők is a Magyar Köztársaság állampolgárai s mint ilyenek, ugyanúgy védelemre szorulnak, mint bármelyik honfitársunk. A megtámadott mellett kiállni morális kötelesség. – Lehet, hogy Önnek egy-egy emberélet olcsó, sőt, poén… nekem nem. És ha nem vette volna észre, akkor nem az 1939-1945 közötti időkről írtam, hanem napjainkról. Magyarországon az utóbbi másfél esztendőben a hitleri Harmadik Birodalmat idéző viszonyokat éltünk meg, ahol cigányt ölni, zsidót megverni bocsánatos bűnnek számított és számít ma is. (Orbán Viktor kormánya 2011. október 22-én posztumusz állami kitüntetést nyújtott át az 1994-ben újjászervezett Hungarista Mozgalom egykori alelnöke feleségének – Ekrem Kemál Györgyné asszonynak… Ön ezt a demokráciával összeegyeztethetőnek tartja?)
És még annyit: nem állt szándékomban „földbe döngölni”, sőt, megbántani sem. – Tényeket soroltam fel, igyekeztem kulturált formában vitába szállni Önnel. Mi volt ebben, ahogy írja, „jellemtelen”? – És kérem, még azt is vegye figyelembe, hogy jómagam nem Orbán Viktor Mihály ellen emeltem szót, hanem az általa képviselt politika ellen!
2:09 du.
Tisztelt Szemenyei-Kis Tamás úr…
Bocsásson meg, de amit írt, azt még kommentálni sem tudom.
Kívánom, hogy boldog, hosszú élete legyen, Magyarország népének pedig sok sikert és boldogságot kívánok az elkövetkezö évtizedekre – a jelenlegi kormány vezetésével erre jó esélyük van.
Én így látom, nekem ez a véleményem – a vitát a magam részéröl lezártnak tekintem.
2:49 du.
Kedves Nemes csaba, maga bezárhatja a beszélgetést, de attól sajnos még nem fog megváltozni a sötét jövő, ami Orbán úr irányitása alatt a Magyar Nép el fog szenvedni.
12:29 du.
Kedves Judith, ma bárki lenne a kormányfő, szenvedne a magyar nép. Itthonról kicsit más a véleményem a leminősítőkről. Íme:
LEMINŐSÍTEM A LEMINŐSÍTŐT
Nem is tudom, minek szólítsam a „Moody’s”-t? Hát, nem aranyosak? Dehogynem! Pontosan tudják, hogyan kell aranyat szerezni: országok leminősítésével. Roppant egyszerű a dolog.
Így aztán én, mint egyszerű magyar állampolgár leminősítem a leminősítőt. Miért teszem? Azért, mert, ha ők megtehetik, hogy leminősítik csak úgy ukk-mukk-fukk, kényük kedvére országomat és a magyar pénzt, akkor nekem semmi más dolgom nincs, minthogy felhívjam a figyelmüket a tévedésükre és ezért – a világgazdaság politikáját negatívan befolyásoló ténykedésükért – leminősítsem őket. No, meg azért is teszem, mert innen, Magyarországról egészen másképpen látom a hazámban zajló eseményeket, mint ők, akik egy-egy tollvonásukkal meg akarják határozni, hogy az én országom milyen értékű forinttal működhet tovább.
Lengyelország, Portugália és Magyarország fejfájást okoz a befektetőknek?
Nocsak, nocsak! Nem árt, ha néha nekik is fáj a fejük. Legalább megtudják, mi a fejfájás. Remélem, aludni sem tudnak rendesen, annyira féltik a meglevő, nagymennyiségű értékeiket.
Nos, kedves befektetők, és bankár urak, én is féltem az országom népét az önök harácsolásától. Meg attól, hogy célirányosan és céltudatosan rossz hírünket keltik azért, hogy ne érezzük pénzügyi biztonságban magunkat. Önök olyanok, mint a kisgyerekek, akik a homokban játszanak, és az egyik kisgyereknek gyönyörű várat sikerül építenie, de mielőtt befejezhetné, a többi irigy gyerek szétrugdalja, nehogy sikerüljön neki. Ebben a történetben önök az irigy rugdalódzósok, akik tönkre akarják tenni az országomat azért, nehogy sikerüljön megújulnia Magyarországnak.
Jó játékrombolás, ugye?
Nahát, erre egy pszichológus mást mondana. Olyat, amit én nem mondok ki, és nem írok le, mert én nem nézem önöket hülyének, hanem rosszindulatú felnőtt embereknek, akik hajszolják a saját hasznukat más országok kárára. Bizony, ez nem szép dolog, és mivel felnőtt emberkékről van szó, hát megbüntethetők jogszabályok értelmezése szerint, mert gazdasági bűnténynek is minősülhet.
Tudják-e, hogy például nem nekem kell a befektetők bizalmáért térden csúszni, hanem a befektetőknek lenne fontos megszerezniük az én bizalmamat. Ugyanis én nem hiszek jelenleg a befektetőknek és a külföldi bankoknak. Bizonyítsák be, hogy nekem és az országomnak jót akarnak; és az országom gazdasági fellendülését szeretnék szolgálni úgy, hogy ők is jól járjanak. A kettő nem zárja ki egymást az ésszerűség határain belül.
Önök, mint leminősítők, vagy az országomat zsarolni szándékozó befektetők megbízottjai fordítva gondolkodnak. Sajnálom önöket, mert a magyar nép bizalmába nem tud férkőzni az, aki rosszat akar Magyarországnak, illetve a magyarságnak. Még akkor sem, ha csak egy gazdasági minősítésre hivatott „Moody’s”-ról, mint leminősítésre felkért emberkéiről van szó.
Nos, látják, mint egy egyszerű magyar állampolgár, én így gondolkodom az önök leminősítéséről. Annál is inkább, mert úgy viselkednek, mint egy részrehajló tanár, aki a gyenge képességű, gazdag diákját felmagasztalja az egekig, jó jegyeket ad neki, de a szegényebb, kiváló képességű, másképp gondolkodó diákját sárba tapossa és rossz jegyet ad neki. Később az élet a kiváló képességű diákot szokta igazolni.
Túlságosan egyszerűek a szavaim, amelyek esetleg jelenleg nem illenek be a pénzügyi és gazdasági politikákba? Igen, a szakmai szólamokat nélkülöztem, mert életszerűbb megvilágításba próbáltam helyezni azt, hogy miért minősítem le a leminősítőt…
Szőnyi Bartalos Mária
1:31 du.
Mária, gond egy szál sem, ha nem bízol/bíztok a befektetőkben, azoknak tényleg nem kell odaeröszakolni magukat, csak aztán azt is meglehet majd nézni, honnan szereztek majd papirra is pénzt, amire az értéktelen forintot nyomják. Tessék csak büszkének lenni! Gondolom, üres gyomorral is képes leszel/lesztek rá. Bár az is igaz, hogy van Magyarországnak már egy jópár gazdag embere. Miért nem fektetnek be Ők? Mindjárt meg is lenne a megoldás, nem? Magyar befektetőt, magyar tőkét, magyar bankot.
1:37 du.
Különben hogyan is képzelné el azt, hogy a befektetöknek kéne térdenállva könyörögni Magyarországon, hogy ugyan kérem, legyenek már szivesek elfogadni a pénzünket? Az lehet, hogy maga ért a phszichologiához, dehogy a közgazdasághoz göze sincs, az is biztos.
2:39 du.
Kedves Judith, ez nem büszkeség kérdése esetemben. Csupán arról van szó, hogy ne egyoldalúan a befektetők és a bankok járjanak jól, hanem mindkét fél megelégedésére történjen bármely gazdasági, illetve pénzügyi akció.
Valóban a közgazdászok dolga lenne ezt elérni, illetve a megállapodó feleknek.
Nem kérem, hogy bárki is csússzon-másszon, de szeretném, ha nem is várnák el tőlünk. Azonos érdekek harmonizálása lenne fontos, ami valóban nem megy szakemberek nélkül. Megjegyzem: nem vagyok ebben az irányban szakember. Csupán érzékelem azt, hogy országomat kiszipolyozzák a külföldi befektetők és a külföldi bankok. Nyilván, a két fél közötti megállapodások tartalmával lehet óriási probléma, amely megállapodásokra a jövőben jobban oda kell figyelni országos szinten éppen úgy, mint az egyszerű emberek szintjén. Egyébként nincsen kölcsönöm, mert mindig előrelátó voltam.
Kedves Judith, köszönöm a beszélgetést.
5:03 du.
Kedves Szönyi Bartalos Mária…!
Csodálom angyali türelmét, amivel Kopácsi Judith gyülölködö, fennhéjázó beírásait beszélgetésnek nevezte…
Jól esett üditö hozzászólását olvasni, amelynek minden sorával, minden mondatával egyetértek.
Köszönöm….!
5:44 du.
Kedves Nemes Csaba, ha Judith és én valaha személyesen beszélgetnénk, biztos vagyok abban, hogy nem kapnánk hajba. Ugyanis meghallgatnám az ő álláspontját, érveit, és biztos vagyok benne, hogy ő is nyugodtan meghallgatná az én véleményemet még akkor is, ha nem értenénk valamiben egyet.
Kedves Csaba, köszönöm, hogy elolvasta soraimat és egyetért velem.
Megtisztelő számomra.
Üdvözlöm.
Szőnyi Bartalos Mária
6:07 du.
Mária, ez viszont egy nagyon is normális hangú hozzászólás volt. És köszönöm. A probléma viszont ott van, hogy csak azonos sullyú felekkel lehet megfelelöen, és igazságosan alkudozni, legalábbis, az eddigi gyakorlat szerint. Aki a sarokba van szóritva, és égetően szüksége van kölcsönre, azzla sajnos minden alkut képesek elfogadtatni. De abban teljesen egyetértek, hogy ennek nem így kéne lennie. Merem remélni, hogy lesz olyan szakértő Magyar részről, akiknek sikerül majd egy normális, mindenki számára elfogadható alkut kötni.
6:34 du.
Kedves Judith, tudomásom szerint jelenleg Magyarországnak nincsen szüksége további kölcsönre. A forint leminősítése manipulációja a pénzügyi politikának, amelynek célja, hogy olyan helyzetbe hozza Magyarország gazdaságát, hogy esetleg később rákényszerüljön újabb kölcsön felvételére. Pontosan az újabb kölcsön felvételét szeretné elkerülni a mai kormány. Hogy ennek van-e realitása vagy nincs, azt később megtudjuk. Azért nem tudok hinni a leminősítőknek sem, mert Magyarország ma nem olyan helyzetben van, hogy le kellene minősíteni.
12:47 de.
Oly’ annyira „nincs szüksége kölcsönre” hazánknak, hogy ha az IMF, vagy úgy általában a befektetők nemet mondanak, akkor Magyarország bizton számíthat az államcsődre… Magyarán: eddig tartott az úgynevezett „szabadságharc” – a kormány ezt követően kénytelen lesz „átgondolni” politikáját. (Melynek eddig sem az volt a lényeges része, hogy 10 millió polgárunk jólétben éljen, hanem, hogy Orbán Viktor hatalma valamivel hosszabb ideig tartson.)
Emlékezünk még a felcsúti szabadságharcos azon kijelentésére, hogy „Európán kivűl is van élet!”?… – Ezt mint az Európai Unió tagállamának miniszterelnöke mondotta… Hosszan lehetne sorolni a fellengzős kijelentéseit az egymillió munkahelyről, a két pofonról (amellyel majd hazazavarja a szélsőjobboldali bandákat), stb. – melyeknek az elmúlt másfél évben éppen az ellenkezője bizonyosodott be.
A gazdaságban, közgazdaságban tudomásul kell venni, hogy a bankok, a befektetők diktálnak. Azok, akiknél a pénz van. Ha szükségünk van a pénzükre, akkor a feltételeiket is el kell fogadni. Ez így van az egész világon… Puszta-Putyin a védtelen lakossággal szemben eljátszhatja a Nemzetvezető vagy a Szabadságharcos szerepét – de a Nemzetközi Valautaalap szakemberei nem védtelen, együgyű nyugdíjasokból állnak.
A befektetők, a nyugati pénzemberek sem „Magyarországot támadták meg” – hanem az éppen kormányon lévő magyarországi vezetőket.
4:08 de.
Kedves Tamás, arra utaltam, hogy a jelenleg meglevő IMF-kölcsön és EU-kölcsön elég Magyarországnak, amely visszafizetési kötelezettséggel jár. Azt nem tudhatom, hogy Magyarországnak szüksége lesz-e további kölcsönre, de elképzelhető a világgazdasági válság későbbi folyamatában. Ezért arra készül a magyar kormány, hogy valamiféle biztonsági megállapodást kössön az IMF szakembereivel, amely megállapodás részleteiről 2012. februárban már bizonyára tájékozódhatunk.
A vezéregyéniségek mindig küzdöttek a hatalom megszerzéséért és annak megtartásáért. Amennyiben Gyurcsányra gondolok, akkor azt kell írnom, hogy ő újra küzd a hatalomért. Orbán Viktor – kétharmaddal a háta mögött – megszerezte a hatalmat, ami azt is jelentheti, hogy lehetősége adódhat minimum nyolc évig a miniszterelnökségre. Egyedül Bajnai volt az, aki azt mondta Gyurcsány lemondását követően, hogy ő, csak egy esztendőre vállalja a miniszterelnöki státuszt. Ezt betartotta. Nagyon keveset hallani róla.
Ebben a világgazdasági válságban minden kormánynak szinte naponta át kell gondolnia a politikáját szakemberei segítségével.
Orbán Viktor, mondásával, hogy „Európán kívül is van élet”, nem mondott újat, mert Magyarország nem mindig volt EU-tag. A világgazdasági válság nyomása alatt mostanában hasonló gondolat több, jelentős EU-tagország vezetőjének fejében is megfordult.
Orbán Viktor az egymillió munkahelyet tíz esztendő intervallumára elosztva ígérte. Ebből másfél esztendő telt el. Tehát ez, még nem olvasható a fejére.
Szélsőjobboldali bandákról nem tudok manapság. Ha ön a Jobbik régebbi háttérszervezetére gondol, arról valóban Orbán Viktor gondoskodott, hogy hivatalosan ne legyenek. Bár, a látszat azt mutatta, hogy Gyurcsánynak sem tetszettek. Arról viszont nem tudok, hogy nem hivatalosan léteznek-e. A Jobbik pedig az országgyűlésben a baloldalon ülő párt.
A Nemzetközi Valutaalap szakemberei a pénzhatalom szakemberei. Éppen úgy ragaszkodnak pénzügyi hatalmukhoz, mint bármely ország vezetője a kormányzó hatalmához. Néha az az érzésem támad, hogy világgazdasági válságot is képesek előidézni a pénzhatalom szakemberei – érdekeiknek megfelelően.
12:01 du.
Kedves Mária! Jól ismerve szellemi környezetét, nem tehetek úgy, mintha naiv ember módjára nem ismerném… De mindettől függetlenül, mert a „Jobbik az országgyűlésben bal oldalon ülő párt” – válaszolok a felvetett gondolataira.
A Hungarista Mozgalom – Nyilaskeresztes Párt (a Jobbik Magyarországért Mozgalom szellemi elődje), mivel erőteljes szociális követelésekkel lépett fel történetének kezdetén, majd illegalitásban tevékenykedve 1944 tavaszáig – politikai környezetéhez viszonyítottan (mint nemzetiszocialista mozgalom, párt) a baloldalhoz volt sorolható. Úgy is nevezték őket, hogy „zöld kommunisták”… A szociális igazságosságért, a feudális viszonyok elleni követeléseik valamint a trianoni döntés korrekciójáért vívott küzdelmük okán jelentős tömegbázisra tettek szert a múlt évszázad első felében (a harmincas és a negyvenes évek elején). – Mint hungaristák tehát alapvetően baloldaliként voltak értékelhetők – hasonlóan a nemzetiszocialista mozgalmakon belül a nem antiszemita, nem rasszista falangistákhoz, fasisztákhoz. – Miután a történelmi helyzet Németországban úgy alakult, ahogy… és 1930 után Hitler nemzetiszocialista munkáspártja, az NSDAP, Alfred Rosenberg fajelméletét beépítette politikájába – majd ezt a „náci” politikát a hungaristák többsége a magáévá tette, vált valósággá az a magyarországi vészkorszak, amely még Horthy „úri” antiszemitizmusát, rasszizmusát is felülmúlva alig különbözött a német nácizmustól. Ennyit tehát a múltról és a Jobbikról.
Orbán Viktor Mihály. – A Fidesz MPSZ valóban kétharmados többséggel szerezte meg a hatalmat 2010-ben, de mint minden választási győzelem, ez is csak 4 esztendőre szól. Ígéretet tehát nem tehetnek se nyolc évre, sem tíz évre – mikor a mandátum csak 2014-ig szól. Amint arról már most, az elmúlt másfél esztendőben meggyőződhetett: az a tömeghangulat, amely hatalomra emelte őket 2010 tavaszán, napjainkra alaposan megváltozott – a párt 2011 utolsó két hónapjára elvesztette szavazóinak kétharmadát… (Mert a tömeg ugyan szereti a hangzatos ígéreteket, a felelőtlen, harcias politikai vezetőket – de a nyomort, az éhezést nem szereti. Mindig, minden korban azt a politikát követi, amelyik ad nekik: munkát, kenyeret és cirkuszt.)
A Nemzetközi Valutaalap azonban nem játszótárs, amely partner a felelőtlen gazdálkodáshoz, az „Erdélyt vissza!” politizáláshoz, az antidemokratikus országvezetéshez. – Ott komoly üzletemberek tevékenykednek, számukra nem csak Magyarország létezik, hanem ügyfeleik sorában ott tolong a világ országainak háromnegyed része. Hogy mit hoz a jövőnk, mi lesz a sorsunk, az már nem kis százalékban az IMF-től is függ. Ha mást nem is, de ezt sikerült elérnie a Fidesz MPSZ-nek.
Egy millió munkahelyet – ebben a gazdasági helyzetben – csak egy módon lehet teremteni. Kényszermunka egy millió ember számára a felépítendő koncentrációs táborokban…
1:35 du.
SZŐNYI BARTALOS MÁRIA | hálásan köszönöm tiszta, intellihgens meglátását a mai magyar gazdasági problémákról és a hitel leérétkelésről!
Figyelmében ajánlom, hogy ez a honlap, az ellenkező oldalon áll!
További informatikus beírásait továbbra is várom.
4:30 du.
Kedves Tamás, valószínű egyetért velem abban, hogy nem ismerheti a közvetlen szellemi környezetemet éppen úgy, mint ahogyan én sem ismerhetem az önét. Azért nem ismerheti az enyémet, mert az én szellemi környezetem közvetlenül az otthonomban van. Ön annyit láthat a web-oldalamon, hogy pártállástól, ilyen-olyan oldaltól és felekezeti hovatartozástól függetlenül engedem az írók, költők írásainak megjelenítését. Azért teszem ezt, mert minden egyes íróembernek, mint Embernek megvan a saját tapasztalata, egyéni sérelme, kialakult véleménye a világról, stb.. Mivel nem vagyok elkötelezett egyik irányban sem, azért megtehetem azt, hogy EMBER-nek nézzem a különböző tulajdonságokkal, tapasztalatokkal rendelkező íróembereket.
Kedves Tamás, nagyon köszönöm a történeti, illetve történelmi meglátásait, egyéni szemszögéből is aktuális értékeléseit. Tökéletesen egyetértek önnel abban, hogy a Nemzetközi Valutaalap nem játszótárs. Bizony, nem az, mert a Nemzetközi Valutaalap szakemberi az országokat pénzügyi játékszereiknek nézik, ugyanis abban a helyzetben vannak, hogy ezt megtehetik. Úgy vélem, hogy jelenleg ez a félelmetes az emberiség számára, mert nem látni tisztán, hogy milyen indulat vezérli ezeket a szakembereket: jó vagy rossz?
4:58 du.
Kedves Bencsics Klára, köszönöm, hogy elolvasta hozzászólásaimat.
Igen, érzékelem, hogy a múltbeli történelmi eseményeket különbözően értelmező emberek is írnak ide.
Mindenkinek megvan az úgymond „vesszőparipája”. Az enyém a Benes dekrétumai.
Mindenkinek megvan a sajátos szemlélete, mert lehet, hogy másképpen élt meg történelmi eseményeket, más tapasztalatokat szerzett, és ma egyik vagy másik párthoz vonzódik jobban, illetve egyik vagy másik csoportosulással szimpatizál.
Ami engem illet, megtanultam kívül álló szemével, logikusan, higgadtan megélni és átgondolni úgy a múlt, mint a jelen történéseit, eseményeit. Talán ezért vagyok képes mindenkivel beszélgetni.
Köszönöm megtisztelő figyelmét és üdvözlöm.
Szőnyi Bartalos Mária
3:00 du.
Szemenyei Kis Tamás úr…
Gondolom nagyon sok Kanadában élö magyar szégyelli magát Ön helyett emiatt a gátlástalan, uszító szövegért, amivel teleirja az ujságot. Ön nem érvel, nem vitatkozik, Ön gyülölködik, uszít, rémhíreket terjeszt és csúsztat a végtelenségig.
Az Önnek megfeleleö egyetlen válasz majd a következö választáson hangzik el, amikor Magyarország népe újra megválasztja elsöprö fölénnyel a jelenlegi kormányt, mint egyetlent, aki szivén viseli a magyarság sorsát.
Ön pedig, tisztelt Szemenyei Kis Tamás úr, csak acsarkodjon tovább. Mást úgysem tud tenni.
5:36 du.
Csaba, ha az Ön számára csupán Orbán úr a nemzetmenető, mi lesz ott egy év múlva, amikorra kiderül, hogy mégsem, és akkora már kő kövön sem maradt?
4:12 du.
Kedves Judith,
számomra egyáltalán nem Orbán az egyetlen nemzetmentö, számomra az a sok százezer ember a nemzetmentö, akik végzik a dolgukat becsületesen, és akik tudják, hogy honnan, milyen mélységekböl kell eljutni egy magasabb szintre, ahol már sokkal emberibb körülmények között élhet majd az ország.
Ennek a reményében választották meg a Fidesz-Kdnp-t az ország vezetésére, és ezért is fogják ujraválasztani öket.
11:35 de.
Kedves Csaba, én az önhelyében nem lennék jövendőmondó, ugyanis azt csak a Jó Isten tudja, hogy kit fognak megválasztani a következő turnusban. Az emberibb életet én is kivánom minden MO-on élő embernek, akár honnan és akár mikor is érkezett oda.