Ki szivárogtatja ki Szapáry nagykövet leveleit?
Furcsa dolgok történtek Szapáry György, Magyarország washingtoni nagykövete körül. Egy „Kormos” nevű jobboldali kanadai magyar internetező immár másodszor szivárogtatja ki Szapáry levelezéseit Balogh S. Éva, a Kanadai Magyar Demokratikus Charta alapítója által szerkesztett Hungarian Spectrum című honlapján. Elsőként Kormostól tudhattuk meg 2011. december 14-én, hogy Szapáry György olvasói levéllel reagált Paul Krugman, a New York Times-ban megjelent cikkére, melyet a tekintélyes amerikai napilap tíz nap késéssel közölt, de ezt is csak szerkesztett, lerövidített, alapvetően átírt formában.
Ennél talán még érdekesebb az, hogy a nyugat-Kanadában élő Kormos 2011. december 30-án egy Szapáry György által írt magánlevelet tett közzé Balogh S. Éva blogján, melyet Kim Lane Scheppele, a Princeton Egyetem professzorának küldött emailben, miután az amerikai tudós egy kritikus cikket írt Orbán Viktor autoriter kormányzásáról, Paul Krugman NY Times blogján. Szapáry nagykövet 2011. december 27-én írta Scheppelének a diplomatikusnak aligha nevezhető magánlevelet, melyben azt inszinuálta, hogy a New York Times, illetve Scheppele professzor írása „bulvár” stílusú, és az Orbán-kormány nagykövete egyben lesajnálta a Princeton egyetem szociológusát, mondván hogy ő biztosan nehezen tudja követni Orbán Viktor rapid törvényhozási gyakorlatát.
„Nem bánom az igazságos és kiegyensúlyozott kritikát, de közgazdászként úgy gondolom, hogy mindig a tények közlése a prioritásunk. Ha csak a tényeket nézzük, akkor általában egy helyes, ártatlan magyarázat áll a Fidesz intézkedési mögött. Ténybeli hibák aláássák érveinek hitlességét mindazok szemében akik tisztában vannak e tényekkel, miközben megtévesztik olvasóinak túlnyomó többségét, akik e témában tájékozatlanok. Kétlem, hogy ez lett volna az Ön célja és egyetértek abban, hogy a változások gyorsassága elsöprő hatással lehet még a tapaszt figyelők számára is, mint amilyen Ön. De a Fidesz politikájával kapcsolatos ördögi szándékok állandó felvetése a bulvár sajtó és nem pedig a komoly tudományos hozzáállás jele”–írta Szapáry György Kim Scheppele-hez intézett levelében.
A Kormos által nyilvánosságra hozott levelek meglepetést okoztak a Hungarian Spectrum olvasói köreiben. Éva többször azt kérdezte Kormostól, hogy kitől kapott felhatalmazást arra, hogy Szapáry György privát leveleit az internetet közölje, mások pedig azt firtatták, hogy egyáltalán hogyan juthatott hozzá a kanadai magyar anonim hozzászóló a washingtoni nagykövet írásaihoz, immár másodszor?
„Fogalmam sincs hogyan jutott hozzá Kormos Szapáry leveleihez, de nem hinném, hogy szívességet tett a legújabb levél publikálásval, hiszen a nagykövet úgy fest mint egy igazán faragatlan ember”–jegyzi a Hungarian Spectrum főszerkesztője. Később Kormos bevallotta, hogy nincsen felhatalmazása arra, hogy Szapáry leveleit közölje, de szerinte a nagykövet Scheppele professzorhoz intézett mondandója nem számít magánlevélnek.
Ez azonban aligha ad választ arra a kérdésre, hogy Kormos hogyan fér hozzá Szapáry György levelezéseihez? „Amennyiben Szapáry közzé kívánta tenni levelét, bizonyára találhatott volna erre egy ennél célszerűbb megoldást és nem „Kormosra” bízza azt, hogy majd ő a Hungarian Spectrum-ban publikálja”–írta Balogh S. Éva.
Ha most már megszokott gyakorlat, hogy Magyarország Külügyminisztériuma – vagy annak nagykövetei -anonim internet-felhasználókon keresztül hozzák nyilvánosságra közismert külföldi értelmiségiekhez intézett leveleiket, akkor bizony kijelenthetjük, hogy nem csak az Orbán-kormány gazdaságpolitikája unortodox, hanem annak külpolitikája és PR szokásai is.
Kim Scheppele egyébként 2012 január 1-én, a NY Times blogjában válaszolt Szapáry György levelére. „Az alkotmány változása radikális lépésnek számít, történjék az bármely kormány kezdeményezésére. Egy új alkotmányt úgy javasolni és aztán hatályba léptetni, hogy arra egyedül a kormánypárt szavazott, mindenképpen a nemzetközi kritikát vonja maga után. Amennyiben a kormánypárt valóban konzultált annak érdekében, hogy egy konszenzusra épülő új alkotmánya lehessen Magyarországnak, akkor kollégáim és jómagam erről a hírről lemaradhattunk. De mindannyian örömmel fogadnánk az ez irányú fejleményekről szóló tájékoztatást”–válaszolta Scheppele professzor.
De a neves amerikai szociológus egy kérdést is intézett az Orbán-kormány nagykövetéhez. „Tekintettel az újonnan létrehozott pozíciókra és kibővített hatáskörökre, Ön akkor is úgy érezné, hogy az új alkotmányos berendezkedés igazságos, ha nem éppen a kormányon lévő párthoz tartozna?”–kérdezte Scheppele professzor.
És mi is érdeklődéssel várjuk a nagykövet úr válaszát, akár Kormos elvbarát internetes hozzászólásain keresztül.
5:31 de.
A korábbi ballib kormány szinte nemzetellenesen kiszolgáltatta kis országunkat a multiknak,addig a Fidesz-KDNP ezt nemzetbarát oldalon próbálja mérsékelni.Bár a tagok egy része ugyanúgy gondolkodik,mint a korábban hatalmon lévő pártok tagjai,tehát zsiványkodik és hazabeszél,de van egy mag,amely próbálja a Trianon által szétszórt magyarság érdekeit szolgálni.A legtöbb liberális kritika ezt a Trianon által előidézett problémát nem érti és a demokrácia frázisa alatt ANTANT-i módszerekhez nyúl.Tudom,a sikerhez erős gazdaság kell.Értékteremtő korszerű nemzeti nagyipar+üzemszerű mezőgazdaság és alkotó emberfőket kibocsájtó campuszok.De legalább egy kis mag megpróbálja -a kétharmados többségét kihasználva- a pánmagyarság érdekét ,megmaradását is szolgálni,demokratikus keretek között.
5:38 de.
http://video.google.com/videoplay?docid=-1509230126993333797&ei=lHlUS5uADIeM2ALD3vXVDg&q=p%C3%A9nzurak#
letöltés,érdemes.
Az SZDSZ utódai a kommunista alkotmányt siratják! meg azt, hogy MAGYARORSZÁG népének döntésével súlytalanok lettek!!! és ezen se üvöltözésük, se árulásaik, se rágalmazásaik nem változtatnak.
http://www.zugzwanged.org/dat/nwo/money_masters/the_money_masters.zip
5:39 de.
Az SZDSZ utódai a kommunista alkotmányt siratják! meg azt, hogy MAGYARORSZÁG népének döntésével súlytalanok lettek!!! és ezen se üvöltözésük, se árulásaik, se rágalmazásaik nem változtatnak.
5:40 de.
http://video.google.com/videoplay?docid=-1509230126993333797&ei=lHlUS5uADIeM2ALD3vXVDg&q=p%C3%A9nzurak#
6:25 de.
Az ellenzéki pártok nem is akartak részt venni az új alkotmányozásban.Mindegyik párt parlamenti súlyának megfelelő létszámmal vehetett részt az alkotmányozó bizottságban.Mindegyik a saját véleményét akarta megszavaztatni.Ha ez nem sikerült, akkor megsértődtek és kivonultak.A kormánypártnak is volt egy határozott elképzelése amit a kétharmados többséggel meg is tudott szavazni.Miért hazudoznak, hogy ez az alkotmány csak egy párt alkotmánya? Miért vonultak ki, miért nem szavaztak? Akkor most ott lenne a NEM vagy a TARTÓZKODOM
szavazatuk.Hiteltelen undorító amit művelnek. Miért jó az, ha megbuktatják a kormány? Bukik vele Magyarország is.
Akkor viszont az Isten irgalmazzon nekünk.De nekik is FELBUJTÓIKKAL EGYÜTT.
6:42 de.
A volt szocialista-szdsz -esek üvöltözéseivel tele a világsajtó. Bizony savanyú a szőlő, de ez van ezt kell elfogadniuk.
És bizony örök igazság az, hogy a mádiának oriási a szerepe ebben a nemtelen rágalomhajhászásban. Természetesen tisztelet a kivételnek.
7:09 de.
Nem tudom a fenti kommentelők: – Szerző W.Farkas Zoltán László(W.FZ.) | január 2, 2012, 5:31 de. – Szerző Kovács Árpád | január 2, 2012, 5:39 de. -Szerző Gyuril945 | január 2, 2012, 6:25 de. – Szerző Nagy István | január 2, 2012, 6:42 de.- hol élnek. Nekem úgy tűnik nem Magyarországon. Kedves W.Farkas úr! Trianon Igen ezzel mai vissza lehet élni és Ön Önök visszai élnek vele. Nem a magyar arisztokrácia nem a magyar politikai elit vitte bele Magyarországot az I.világháboruba ? De igen!. Ennek következményi lettek mind mindennek az életben. A keresztünk Trianon de ezen ma már túl kell lépni talán éppen az Európai közösséggel a kölcsönös tisztelettel és nem egy agresszív sehová nem vezetó (Orbáni) politikával.
Kedves Kovács úr.Ön el van tévedve vagy tudatosan hazudik: semmiféle kommunista alkotmány nem volt az elmult húsz évbe….Kedves Gyurilla 945 Sajnos Ön is tudatosan félrebeszél de végűl Ön is kimondja: 2/3 az 2/3. Így van. A szépséghiba,hogy nem erre kapták a 2/3-ot. Nem tudta ? Nézzen utána! Tisztelt Nagy István úr! Nem üvöltözik Önökön kívűl senki és hogy kinek savanyú a szőlő ? Azt hiszem Önnek és elv – barátainak.
Végűl itthon kellene élni nyugdíjas szülőkkel több gyerekkel minimál béren. Próbálják ki!
Üdvözlettel.
paulmac
7:11 de.
Igen is lehet alkotmány megváltoztatni ,2010 előtti alkotmány sztalini elveken alapon fogalmazva ,nem a magyarokat képviselte ,,idegen eszmét magába foglaló törvény idegen jogellenes ,sőt megváltoztatható,2010 után a ruszki helytartók megbuktak (mszp-szdsz), a kádári pribékek persze hogy visszasírják az őket kiszolgáló alkotmányt.
7:16 de.
Én csak azt szeretném a tisztelt ellenzéktől kérdezni, hogy mi volna akkor, ha nem volna két harmados többség?
Valószínűleg már működésképtelen kormány volna, mert az ellenzéknek ma sem Magyarország sorsa, hanem az ő hatalmuk visszaszerzése a fontos.
Úgy tűnik nekik csak ez az érdekük.
7:18 de.
Farkas Zoltan
ahol egy orszagban millios nagysagrendben beszelhetunk melyszegenysegben elokrol, ott nem az osszevissza hazasodott es szocializalodott hatarontuli magyarsag kerdese a legfontosabb….evek ota nyitottak a hatarok, be lehetett koltozni Magyarorszagra es a munkajukkal, adoikkal segithettek volna az anyaorszagot, ehelyett masfele vettek az utjukat, erdelybol olaszorszagba, franciorszagba, a vajdasagrol pedig svedorszagba, kanadaba vettek az iranyt…..a most kiosztott allampolgarsagok nagy resze egyertelmuen penzrol es nem hazafiassagrol beszel, hiszen pld szerbiaban nincs eu es igy majd konnyebben lehet az allampolgarsag reven annak elonyeihez jutni, amit egyebkent nem sajnalok, csak ha jogokat is kapnak hozza es az orszagon beluliek erdeke ellen mernek szavazni, akkor ott haboru lesz, ez elore megjosolhato! orban szarik a sajat nepere is, majd pont az erdekli mi tortenik a hataron tuliakkal? ugyan mar….itt ok egy politikai jatszma eszkozei es garantalt a feszultseg emiatt a hataron beluliek es kivuliek kozott! azt pedig nem szabad elfelejteni, hogy az europai konvencio nem tamogatja a tobb allampolgarsagot, ennek koszonhetoen Szlovakia hozhatott olyan torvenyy, miszerint elvette a szlovak allampolgarsagot es minden jogositvanyt azon allampolgaraitol, akik magyar allampolgarsagert folyamodtak es megkaptak…..igy azok, akik ott szulettek es ott eltek az eletuket, foldonfutova valtak a sajat szulofoldjukon…..hogy Szerbia most meg nem hozott hasonlo torvenyt azt szerintem annak koszonhetjuk, hogy kivarnak, mert ugye ok
esedekesek az eu-tagsagra, ha felbomlik az eu es nem lesz ertelme varni, ismerven oket, ki fogjak hasznalni az europai konvencio kinalta lehetoseget, ebben biztosak lehetunk es a tobbi szomszedos orszag is akarmikor eloveheti aduaszkent politikai jatekaihoz…..en ovatos lennek a hatarontuliak helyeben! egyertelmuen orban szarkavarasanak lehetnek aldozatai! engem, mint magyar allampolgart egyebkent is az elvesztett terulet erdekelne jobban, annak visszaszerzese teljesen lehetetlen, akkor most nem fogom kezem labam torni, hogy az ott elok haszonszerzes celjabol magyar allampolgarsaghoz jussanak, ha tamogatom csak es kizarolag jogok nelkul!
7:19 de.
PAULMAC tessék itt a vitatott törvény ,jó ha néha olvasgat .
1949. évi XX. törvény
A MAGYAR NÉPKÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA
A nagy Szovjetunió fegyveres ereje felszabadította országunkat a német fasiszták igája alól, szétzúzta a földesurak és nagytőkések népellenes államhatalmát, megnyitotta dolgozó népünk előtt a demokratikus fejlődés útját. A régi rend urai és védelmezői ellen vívott kemény küzdelmekben hatalomra jutva, a magyar munkásosztály, szövetségben a dolgozó parasztsággal, a Szovjetunió önzetlen támogatásával újjáépítette háborúban elpusztult országunkat. Évtizedes harcokban megedződött munkásosztályunk vezetésével, az 1919. évi szocialista forradalom tapasztalataival gazdagodva, a Szovjetunióra támaszkodva népünk megkezdte a szocializmus alapjainak lerakását s országunk a népi demokrácia útján halad előre a szocializmus felé. E küzdelem és országépítő munka már megvalósult eredményeit, országunk gazdasági és társadalmi szerkezetében végbement alapvető változásokat fejezi ki és a további fejlődés útját jelöli meg: A MAGYAR NÉPKÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA.
Linket berakom ,tessék a szatalini alkotmány:
http://www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=8365
7:20 de.
Boros Karoly
nincs es soha nem is volt ketharmados tobbseg, a szavazasra jogosultak egynegyede valasztotta meg orbant es ez mindig hasonloan fog alakulni, amig orban belekontarkodik a politikaba, felo, hogy soha tobbe senki nem tudja osszeterelni ezt az orban altal megosztott nepet! Isten verje meg ot ezert es mindazt, aki tamogatja ebben!
8:26 de.
Kovács Árpádnak!
Amit ön ír:…”Igen is lehet alkotmány megváltoztatni ,2010 előtti alkotmány sztalini elveken alapon fogalmazva ,nem a magyarokat képviselte ,,idegen eszmét magába foglaló törvény idegen jogellenes ,sőt megváltoztatható,2010 után a ruszki helytartók megbuktak (mszp-szdsz), a kádári pribékek persze hogy visszasírják az őket kiszolgáló alkotmányt….” az egyszerüen nem igaz. Szívesen elküldöm Önnek a rendszerváltás utáni alkotmány eredeti szövegét. De ha még is ismeri,akkor Ön tudatosan hazudik.. Kovács úr! Nem voltam Kádári pribék ez az alpári általánosítás és egyáltalán szóhasználata Önt minősíti.
8:39 de.
T. PAULMAC az 1.világháboruba az akkori magyar politikai elit nem őnként és dalolva vezette az országot.A háboru kitörésében viszont szerepe volt,egyik oldalrol az ANTANT provokátorainak, másik oldalrol németország mellett a monarchia osztrák, cseh és lengyel származásu vezetőinek.Elkéne olvasni néhány könyvet,szivesen segitek könyvcimekkel
9:27 de.
Tisztelt Gyarmathy Zoltán!
Önnek igaza van kb. annyira nem önként mint amennyire az elmult 40-50 évben történt. A „dalolva” kifejezést nem használtam valóban nem dalolva, nekünk (Magyarországnak) semmi köze nem volt a háború kitöréséhez a részvételünk is véletlen volt és csak azoknak az aljas idegen….provokátoroknak köszönhetjük ami történt!
Igazán ismerős megfogalmazás. A könyv címeket előre is köszönöm .Engedjen meg egy megjegyzést: „elkéne” magyar szó nincs (szlengben sem.) de az „el kellene olvasni” az helyes lenne.
Üdvözlettel:
paulmac
9:54 de.
JUj! De izgalmas!
Nemzetkozi armany es osszeeskuves a szegeny de becsuletes Orban Kormany ellen! Szenzacio!
A kormany a helyen van, az alkotmany szinten, es a keves megmaradt tamogato a szokasos mantra gajdolasaval tartja fenn a lelkesedest:
Trianon! Trianon!
De semmi baj. Az uj alkotmany egy fust alatt orvosolta a Trianoni Atkot, az Elszakadt Nemzet Testet, megbosszulta a Felszabadulast, a bekekolcsonoket, es ettol mintha meg Rakosinak is novekedni kezdene a haja. Ez mindenre gyogyir. Akkoris, ha alkotmanynak alkalmatlan.
Szeretnem javasolni, tudom, hogy hiaba, hogy az itteni velemenyek megjelenteteset hat elemihez kellene kotni, mert az ostobasagnak ez az aradata majdnem, hogy teljesen ertelmetlenne teszi a vitat.
12:09 du.
Kovács Árpádnak!
Tisztelt Kovács Úr. Ajánlott olvasmányként ajánlom az 1989. évi XXXI. tv-t, melyet többek közt Solyom László és Antall József alkotott. Az ominózus 1949. évi XX.-ból csak a sorszáma és a kovetkező paragrafus maradt változatlan nagy vonalakban:
Az eredeti 49 évi XX tv
69. § A Magyar Népköztársaság fővárosa: Budapest.
Az 1989-es változtatás után:
74. § A Magyar Köztársaság fővárosa Budapest.
http://www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=8365
http://www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=8629
1:06 du.
Nem értem ezt a nagy fezúdulást. Jobb volt a poszkomunista alkotmány? Az előző 8 évben történtek demokratikusak volltak? Az ország teljes kiszolgálatása, eladósitása a lakosság tudatos anyagi nyomorbadöntése.Elnézést kérek,de ez felháborító,ahogy kioktatnak azok a hatalmak akik az emberi jogok élharcosainak állítják be magukat. Magyar nének elege van ebből ezt megmutatta a vállasztások alkalmával és fehatalmazta a paramentet és ezen keresztül a kormányt cselekvésre.Ezt ne vitassa el senki tőlünk. Ez áldozatvállalssal jár, ezt minden épeszű ember tudja. A mai ellenzéknek az fáj, hogy nemtud több anyagi előnyt és hatalmat biztosítan magának.(100 milliós végkielégítsek,csúszópénzek,erkölcstelen anyagi elnyök biztosíása barátaiknak(saját jogszabályaik megszavazása útján sb.)Volna máshol a világban körülnézi,ha éppen kritizálni szeretnek,csak azokat nem merik.Eddig minden időközi vllasztáson a jelenlegi krmányzat jelöltjeit támogata a többség.Hajrá ellenzék szabadságvan! Megbuktatok ez a baj,elegünk van már az igégetéseitekből,a hazugságokból.
1:59 du.
Elnézést kérek a néhány sajtóhbáért.Remélem érthető amit írtam.
2:50 du.
Ernő Földes, a hatályon kívül helyezett alkotmány (reméljük, csak ideiglenesen) jobb volt. Az egy tartalmában megújult alkotmány volt, semmi nem indokolta egy új megalkotását. Különösen nem egy olyanét, amit sikerült létrehozni, ami egy jogi, eszmei fércmű.
Maga keveri a szezont a fazonnal. A korrupció ellenszere (ami azt illeti a hülyeségé sem) nem a demokrácia leépítése.
Sajnos azt látom, a 8 évnél az elmúlt másfél év semmivel sem jobb ebből a szempontból, sőt, kifejezetten versenyképes. Sosem voltam Mszp-s, nem részesültem állami támogatásban, nem vettem részt mutyikban, még a családom sem.Végkielégítést sem kaptam.
Azt mondom, az Orbán kormány nem demokratikus, nem jó kormány, Magyarországot a csőd felé viszi, és bele egy szélmalomharcba Európa és a világ ellen. Megszegi azokat a nemzetközi egyezményeket, normákat, amiket az ország elfogadott, és amelyek a demokratikus államok sorába emelték. Nem akarok feudalizmust újra, se Horthy rendszert, nem akarom az államot mindenhatónak, azt akarom, hogy ezek az orbánék menjenek oda, ahova valók. A süllyesztőbe. Remélem, egy év múlva ezek a mostani fideszes képviselők, fideszes szekértologatók csak lehajtott fejjel fognak járni az utcán, de még jobb lenne, ha elmennének máshova mérgezni a környezetüket. Magyarországnak nincs szüksége ilyen emberekre. Vigyék a vagyonukat, bánom is én, de ne legyenek részei a magyar közéletnek. (Mielőtt elkezd maga is szoclibsizni, ugyanez az álláspontom az Mszp-s bandáról is, osztozzanak egymás sorsában.)
3:26 du.
Tisztelt Kovács Árpád!
„PAULMAC tessék itt a vitatott törvény ,jó ha néha olvasgat”
Ezt olvasgassa ésmegvilágosul:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=94900020.TV
5:06 du.
Tiszta röhej:
Anglia pl. királyság, és mégsem panaszkodnak az ottani demokráciára.
Brunei szultánja minden hatalom abszolut ura (nincsenek szavazások), és ott sem elégedetlenkedik a nép.
Magyarországon, „ha van sapkája, az a baj, ha nincs, akkor meg az”.
5:36 du.
W. Farkas László izé :
Miazhogy ballib meg multik meg a többi közhely?
Hallott már ön kapitalizmusról meg ilyenekről ?
Hallott hát.
Akkor rendben , ne irkájon böszmeségeket….trianon…mikor az Egyesült Európában élünk
( LEgalábbis ÉN szeretnék , hacsak a magafajták széjjel nem verik )
5:43 du.
Paulmac:
Nekínlódjál Kovács Árpikával.
Ő már örökre egy ilyen bukott negyedikes nebuló marad.
Írástudónak szenvedelem érdemben foglakozni vele !
Puszta időpazarlás.
Mintahogy kapanyélből sem lesz aranyrúd hehe
5:46 du.
Vazul:
nana !
A minap Mosthatalmonlévő is megpróbálta magát ( sic ) Anglához hasonlítani , Bruxellesben , amikor az EU szavazások folytak.
És mi lett ?
Közröhely lett belőle.
10:05 du.
A Kovács Árpáddal nem kell foglalkozni….olvasgasson szépen, jobb ha itt ismerkedik a valósággal mint a mandíneren. Amikor hülyeségeket ír – általába ezt teszi – a komoly emberek lapoznak. Ámbátor fején találta a szeget…Árpi szövegétől még Rakosinak is novekedni kezdene a haja…..BRÁVÓ. Tetszett ez a hasonlat :-).
10:36 du.
Kedves Foldes Erno!
MInt irja: „Nem értem ezt a nagy fezúdulást. Jobb volt a poszkomunista alkotmány? Az előző 8 évben történtek demokratikusak volltak? Az ország teljes kiszolgálatása, eladósitása a lakosság tudatos anyagi nyomorbadöntése.Elnézést kérek,de ez felháborító,ahogy kioktatnak azok a hatalmak akik az emberi jogok élharcosainak állítják be magukat.”
Kedves Ontol, hogy ir es hozzaszol, de nem gondolna, hogy elobb el kellene olvasnia a cikket, melyhez hozzaszolni kivan? A cikk pontosan es targyilagosan bizonyitja azt, hogy az Orban kormany az eladosito kormany es elodei abban kevesbe bunosek, mint ok. On ezt elolvasta es ezutan megis azt allitja, hogy mindenki mas bunt kovetett el, csak az Orban Kormany teszi, keppviseli, a magyarok erdekeit.
Uram! Ha valaki, mint On, ennyire nem tud elolvasni es megerteni egy egyszeru szoveget, akkor annak nem lenne szabad irasban olyan ostobasagokat omlesztenie, mint ahogy azt On teszi. Kerem terjen magahoz! Az On allitasai nemcsak ostobak, de egyszersmind hazugsagok, melyeket On az utcan szedett fel es soha nem erezte szukseget annak, hogy azt a valosag tenyeivel osszehasonlitsa.
Vajon On komolyan ugy gondolja, hogy ekkora baromsagokkal barkit meg tud gyozni, vagy meg tud vigasztani?
Javaslom, hogy legkozelebbi bejegyzese elott olvassa el a szoveget ujra, es kerdezze meg magatol: mennyi a valoszinusege annak, hogy ez igaz? Ha pedig nem hiszi amit olvasott, akkor sorolja fel a tenyeit. Biztosithatom, hogy az On utcai hazudozasaval itt nem sokra fogja vinni, csakugy, ahogy az Orban Kormany se vitte sokra vele.
8:49 de.
Kérdés:
-Ki szivárogtatta ki Szapáry nagykövetet ?
Géjjza ellenkérdése :
-Miért ? Szeretőt tart ??
5:00 du.
Szerző Gyuril945 | január 2, 2012, 6:25 de.
Bocs, és elnézést. Mint írtam valahol máshol, nem szeretnék belenyúlni a poltika egérfogójába, de érdekelne, h aki fideszes, és biztosan sokan vannak, mit mondanak arra, amit a fidesz csinált, amikor ŐK voltak az ellenzék, 8 évig?
Mármint természetesen a Parlamentben…
Lusta egy dög vagyok, de ha beszól valaki, akk kénytelen leszek nagyon összeszedni magam, és 1-2 éjjelen keresztül átnyálazni a netet azután, mert én sajns átéltem, és az idegtől még annál is butább lettem, mint amilyen annek előtte voltam, uh most itt mindenki annak issza a levét!:DDD
Szal kedves „Nép”, a helyzet az, h annó a fidesz is egyrészt folyamatosan kivonult, másrészt be sem mentek, pedig akkor soha nem volt 2/3-os többség a Parlament épületében!
És ami még ciki, bár ezt ismét csak szégyenkezve kell elmesélnem, h amikor belebambultam a parlamenti tudósításokba, akk kb azzal szembesültem, h ha véletlenül bement volna minden ellenzéki parlamenti képviselő dolgozni a munkahelyére, vagyis bementek volna mindannyian szavazni, akkor simán leszavazhatták volna a szintén nem túl nagy tömegben jelenlévő aktuális kormánypártot…
Tehát ÉN kérek elnézést… /De én azért meg is bocsájtok!:DDD/
Tehát kis csuszi itt, kis kamu ott… Igazából magam sem tudom, ki is vagyok, csak azt, h nagyon.
És ha már kiszivárogtatás:
nem emléxem, h valaha is kitudódott volna, h hogyan is jutott ki az öszödi beszéd… Erről esetleg valaki tudna érdemi infót adni?
Már csak mert ki tudja… hátha itt is az törént, h az ellenség keze betette a lábát!:DDD
Bocs, elnézést, jó éjt és jó egészséget is:
Dody
:)))
5:05 du.
DodyG, ez a kérdés számtalanszor fel lett téve, de nemhogy értelmes válasz nem jött rá, hanem semmilyen… Illetve jött a szokásos komcsizás, Gyurcsányozás, hazaárulózás ésatöbbi ésatöbbi… Engem is rettentően érdekel az általad leírtakra a válasz. 🙂
5:42 du.
„Neszójjábeee!!”
:))) Bocsi, nem nézek utána!:)))
Am igen, éppen az a bajom, amit most én is csinálok: nem nézek utána a dolognak, bár legalább nem komcsizok, meg hasonlók. Ez pl a „halálom”, nem bírom, amikor értelem, értsd: magyarázat, ész-érv, link nélkül akarnak az emberrel valamit, bármit lenyeletni.
Ha meg tudnak győzni, akkor jó, elhiszem, és kész vagyok olyanért kiállni teljes mellszélességgel, még ha azt is kell üvöltenem, h
„Elvtársak! Ne /vagy ink IDE/ lőjetek! Én is a Putyilov-gyárban dolgoztam!”
:)))
De amikor valami /már ne haragudjanak a vallásos emberek/ a politikában olyan, mint a vallásban: tessék kérem elhinni, mert ez az igazság, akkor kicsit magamba roskadok…
szerintem a politika egy átlátható, követhető, érvelhető rendszernek KÉNE h legyen.
Nem látom be, miért kell bárkit a nézete, véleménye alapján ilyen jelzőkkel illetni, de lehet, abban a másik kommentemben is inkább azt kellett volna kérni, h lehetőleg mindenki azt mondja a másiknak, ami nem ő… Így legalább azt tudni lehetne, h az ellenfél melyik oldalt favorizálja.
Ugyanakkor, sajnos, ez a véleményem, h itt, Magyarországon eléggé meg van osztva a nép, a választók, így egyáltalán nem volt nehéz a 2/3 elérése.
/Tudom, nem a full lakosság döntése volt, de a szavazók létszáma alapján akkor is ez az arány. Sajnos, vagy valami. :DDD/
A hazaárulózás viszont egy kissé más lapra tartozik:
mint szorgos kutatásaim /na jó… kivárásra játszottam, és a rendszerváltásnál bejött…:DDD/ alapján állíthatom:
a történelmet a győztesek írják. /Ez sem az én tollam, sajna… én ilyenekhez túl egyszerű vagyok…:DDD/
Viszont akkor csak az elmúlt rendszerre lehet ezt vonatkoztatni, hiszen a „káderek” mindenhol ott vannak, még ha a jó oldalon állnak, akkor is MSZMP, KISZ tagok voltak, tehát az „átkosban” funkciókat töltöttek be. Akkor most, mint fentebb valaki éleselméjűen megjegyezte, azok, akik nem a mi sorainkban vanna, a hazaárulók, akik meg igen, azok a barátok?
És csak h most szemen is köphessen, aki akar, kcisit elmerengek ezen a dolgon, ha már feljött a háborúk témája…
1. KÉRDÉS!!! A fasizmus melyik oldal szerinte NEM BŰN????
2. KÉRDÉS!!! HA bűn, akkor a fegyvergyártókat /tudósokat/ összeszedő külföldi országok most támogatták-e a fasisztákat, vagy nem?
3. KÉRDÉS!!! Ha tehát mondjuk mindenki szerint bűn a fasizmus, akkor a Szovjetúnió hadsereg, amikor bejött majd kilépett Magyarországról, az fasiszta volt-e, vagy felszabadító?
Bocs, most nem Sztálinról, meg Rákosiról, a személyi kultuszról érdeklődöm, hanem arról, h ha valami egyszer megtörént, ami kb mindenki szerint úgy történt, akkor hogyan lehet egyszerűen tök másnak mondani??
Vegyük tudomásul, h igenis, volt fasizmus, igenis rossz volt, háború, hülye, bár a német nép szemében jó, őket mindennél jobbnak, többnek mutató eszméket hoztak össze.
Volt Sztálinizmus, Rákosi-rendszer, önkényuralom, személyi kultusz. Elismerik? Elismerik.
Ennek ellenére nagyon sokan mintha kissé összemosnák a dolgokat, szerintem. Mert azok a rendszerek RÉGEN!!! voltak, nagy valószínűséggel annak az időnek a történései, a lehetőségei hozták össze azokat.
Nem köpködni kéne talán azt az időt, bár nem sok jót hozott az emberek egy részének, hanem áttanulmányozni, a hibákat megkeresni, a jókat kiemelni.
Szerintem azért ember az ember, h át tudja gondolni amúlt hibáit, azokból tanulni tudjon, és ami nem jó, nem megfelelő, azt átlépve új utat keressen.
Szereintem Trianon is hülyeség MÁR!! Merth ha nagyon azt nézem, akkor ha Trianont vissza, mondja már meg valaki, az „új” országok közül hány szomszédunk maradna csonkítatlan??
És ha valaki visszaszólna, h ugyan, kérem szépen, hol is volt Izrael a háború előtt??
Vagy kicsit régebbre:
kedveskéim, hol is voltak a magyarok 1000 előtt?? Jó, hallottam pár verziót, és én is láttam olyat, ami nem teljesen fedi a valóságot, több kissé, kb évmilliókkal ezelőtti leletről hallottam, amik a megfelelő korú kőzetbe voltak ágyazódva, tehát lehetett régebbi a magyarság, de azért haladjunk már a korral!
Akinek nem tetszik Trianon, az most álljon fel, pattanjon gyorsan vigyázzba, és azonnal hallgassa meg a Himnuszt!
Aztán gondolkodjon el azon, h ha most egy egyesóült Európa van, ahol nem kellenek útlevelek, ahol nincsenek határok, az országhatárok tkp csak jelképek, akkor mit akarunk most ezen szórakozni?
Vagy vissza k éne csinálni azt a nagyon szidott „átkost”, h a régi Csehszlovákia, Szovjetunió meg Jugoszlávia visszaalakuljon, h majd megint megkaphassuk a területeket??
Legyen megint KGST??
Végül is, ha meggondolom…. már „öregapánk” is azt mondta:
„Előre a Lenini úton!”
Ne haragudjon, akit illet, de én úgy gondolom, h ha már idáig eljutottunk, és vagyunk, akik vagyunk, akkor nem a múlton kell rágódni, hanem a jelent kell úgy alakítani, h jól érezzük magunkat, és egy olyan jövőt, jövőkléet kell adni az országnak, ami élhetőnek jellemzi, és mindenki szeret majd itt élni!
Én speciel szeretk itt élni, és nem is akartam kimenni sehova, amikor lehetőségem lett volna rá.
Magyar vagyok, abból kell kihozni a maximumot, amim van.
Nekem ez, itt a HAZÁM.
Sok minden van benne, ami nem tetszik, és én is soxor mérges vagyok, és sokszor csinálok hülyeségeket is, de mégiscsak „otthon” vagyok.
NA.
Bocsi!:DDD
5:59 du.
🙂 Várjá’ DodyG egyáltalán nem szóltam be, sőt olyannyira jófej voltam, hogy megkíméltelek a visszaolvasásoktól és prezentáltam neked a hasonló kérdésekre adott válaszokat Instant formában! 🙂 Na de most olvasom a hozzászólásodat, mert nem egy rövid darab 🙂
6:07 du.
egyetertek Dodyg
az lett volna az egyetlen esely az elvesztett teruletek es az azon elo magyarok visszacsatolasara, ha azon dolgoznak kozosen europaban, hogy megszunjenek a hatarok, ehelyett orban miatt nemhogy megszunnek, de ujrarajzoljak es megerositik oket!
egyebkent mar beideztem, de szivesen beidezem ujra (nem szorol szora) Kepes Andras Tovispuszta c. konyvebol: hogy aszongya……. a tortenelem a tenyek birodalma, mig a politika az osztonoke …a politikusok az emberek osztoneire akarnak hatni es ugyesen gondoljak, mert osztone mindenkinek van, esze viszont keveseknek!…..
6:47 du.
Szerző Remzső László | január 7, 2012, 5:59 du.:
Mondtam, h bocsi, naaa!!:))) És am is csak vicceltem! Továbbá, sajnos, egyátalán nem tudok röviden írni… Ez a büntetésem azért, mert nem tudok csak beanyázni, oszt’ kész…:)))
Libás Mihály :)))
Am persze az sem olyan egyszerű, mert pl azért sok elment részen vannak olyanok, mint pl nyersik, amik most ebben a szabadságharcban jól jönnének…
De basszus… Most vagy csak önmagunkért, mert jó csávók vagyunk, akartuk volna vissza, vagy azért, amit nyújtana?? Így aztán egyáltalán nem érzem úgy, h a jó ügyet szolgálná. Ugyanolyanok lennénk, mint az az ország, amit most kénytelenek HAZÁjuknak mondani.
De ugye, akármit is csinálunk, az az Ő hazájuk. És egyrészt Magyarország is, belátom, de nem lehet állandóan visszatekerni a történelem kerekét.
Tudom, h ez nagyon közhelyes, még a dakota mondásoknál is butábban hangzik, de sztem ha így van, akk már így is kell maradnia.
És akkor sem vagyok bolsi…:))))
Na, mindegy.
Politikáról meg tényleg nem akarok már többet írni, mert nagyon elegem van belőle: sajnos, ezt sikerült elérni, és azt gondolom, h ha csak nem lesz nagyon korrekt, értelmes ellenzéki lehetőség, akk a következő választáson is sokan otthon maradnak, főképp az olyan rétegek, akiknek valahogyan mindegy, h mi lesz.
Mindenesetre a jelenlegi nagyobb pártok vagy agresszívkodnak, vagy hiteltelenek, psze azzal együtt kénytelen vagyok így látni, h amiket olvasok néhány ismerős politikustól, vagy hallok, az nagyon ül.
De én akkor sem szeretném pl azt hallani, olvasni, látni, h OVi idióta, vagy agybeteg vagy ilyesmit, mert az ilyen is eléggé aláássa azért az ország am sem létező tekintélyét…
Vannak problémák. Voltak problémák. De megoldjuk őket.
Bár szokták mondani, h klasszikust csak pontosan, de hát…:))) Nekem az a show, amiben ez volt, vagy kabaré, vagy nem tudom már, melyik időben is láttam, csak annyira emléxem, h Kádár elvtársról volt szó…:))) És a hangja teljesen az eredeti volt, szal naon ütött…:)))
Na, mindegy. /már megint…:))) Öregszem…:DDD/
Még annyit, h nekem sem ösztönöm, sem eszem, csak eszem, meg eszem…:DDDD
De köszi az idézetet, igen helytálló… Éppen ezért kéne valami olyat kitalálni az újonnan szerveződő ellenzéknek, ami az észre hat.
Értelmes, korrekt, szakembereket kéne valahonnan előszedni, ami nehéz lesz.
Emléxem még annóra, amikor a fideszre szavaztam először, nagyon jó ideológiát nyomtak, fiatal csapat volt, tele lendülettel, komolyan mondom, jó volt elgondolni, milyen jót fognak csinálni…:(((
Oszt’ mégsenem.
Lehet, a végén már „csak Ödön, mert a tö—-m fönt maradt a szögön”-t nyomnak, de sajnos, valami, valaki, valahogy megakasztotta a dolgokat.
Igazából azt sajnálom, h akkor nem sikerült nekik valami jót összehozni…. De már kár ezen agyalni, és sztem kár, szóval most azért még drukkolhatunk, legalábbis én mégiscsak drukkolok, h legyen valami jó ebben az évben, sikerüljön valamit összekalapálni a csapatnak… LEváltva úgysem lesznek, nincs alternatívájuk sajna, éppen azért nem is kapálódzik azért nagyon senki, tehát marad a remény.
Majd kiderül, mit tudnak a lányok-fiúk. Csak az a baj, h írni, tájékoztatni nem… PEdig talán azon múlna nem kevés… Mert azért, ahogy látom, nem mindenki viseltetik teljes ellenérzéssel irántuk, csak az ember a butaságokra ugrik.
Ha valami jót mondanak, csak mondjuk nem a megfelelő helyen és-vagy időben…
Mint amikor most én itthon „Jó éjt!” mondok, az ottani délutánhoz képest!:)))
Jó éjt, jó olvasást, sok sikert és szerencsét, és term jó egészséget is:
Dody
:)))
6:49 du.
Dody én is csak vicceltem! 🙂 Jó a hozzászólásod, és Jó egészséget neked is! 🙂
7:03 du.
:)))
Udvarolunk, udvarolgatunk?! Kéremszépen!!:)))) Köszönöm szépen!:DDD Jó éjt!:)))
7:12 du.
Udvarolgatás? hmm..Talán nem ez megfelelő szó, hanem inkább azt adom amit kapok! 🙂 Ergo… Jó éjt! :DD
7:18 du.
Dody
azt nem gondolom, hogy a hatarontuliak hazaja lenne a magyarorszagi terulet…hiszen anyosombol kiindulva, aki egy kis faluban elte le az eletet, hazajat a kertkapujatol szamitott ket utcasarok jelentette, aminek vegeben a vegyesbolt es a templom volt….ez a rovid utszakasz volt a „haza”…..nekem meg budapesti leven a nepstadion-erzsebet hidi szakasz, alkalmi szinhazi kiterokkel stb…..a lenyeg, hogy igazabol hazanak a kozvetlen eletterunket tekintjuk altalaban, igy nem hianyozhat az, ami sosem volt a mienk….
8:54 du.
Ááááá!!:))) Miéééért?! :)))
Mindenesetre azonnal, itt elől egy kérés: ha bárki írna nekem, megtenné /kérem szépen/, h tegezne?? Elnézést, de nekem nagyon furcsak ez a magázódás, lévén h kb… hát, nagyon régóta netezek, és mindenhol mindenki tegeződik….
Hozzátenném persze, h sajnálatos módon a hivatalos levelekben is nehezen sikerül megőriznem a komolyságomat, mindenhol vigyorgok, és Dody-ként írom alá…D:DDD
Na, jó, komolyra váltok.
Szerző Libas Misi | január 7, 2012, 7:18 du.
Bocsánat, lehet, én vagyok kissé túlérzékeny…:))) Vagy mi…:)))
NEm akartam már visszajönni, mégis csakhajnali fél három… A hazá-s dologgal, sajnos, nem értek egyet. Lehet, rám már hatott anóóban a kádári demagógia, vagy valami hasonló, vagy csak többet utaztam, mint sokan, de nekem valahogy mégiscsak teljesen más érzésem van itthon, mint volt mondjuk Szibériában, vagy Spanyolországban, vagy akár Görögországban.
Furcsa, és most, h elgondolkodom rajta, komolyan furcsa az, amit mond, kedves Mihály! :)))
Nem tudom, miért, de én itthon teljesen másként élem meg az ittlétet, mint bárhol. Nem tudom megmagyarázni, talán az idegen nyelv, a más jellegű kultúra miatt…
Bár mindenhol jól éreztem magam eddig, akárhol is voltam, akármerre is jártam, de mégiscsak itthon vagyok itthon…
Meg hát talán a szózat első sorai, amit már általánosban meg kellett tanulnunk, bár ma már kicsit máshogy hangsúlyoznám, a „rendületlenül”-t nyomnám inkább meg, de akkor is!
Illetve talán Radnóti verse is, ami még hozza az érzést, de igazából mindenképp Simándy József: Hazám, hazám c dala a Bánk bán-ból…
Aztán az is, h ifjabb korunkban volt egy telkünk a Balatontól nem túl messze, kb 20 kilométerre, de egész lent Tapolca környékén, és majd’minden hétvégén mentünk le a kis Trabigóval…
Emléxem, pénteken a suliból már rohanás volt haza, bekészíteni a deszkákat, szöget, csavart, hordót, pecacuccot, aztán izgulni…
Anyu mikor hazajött, addigra már elég jól álltunk, Apu el is látta az állatokat előre, már csak a bepattanás volt, és indultunk.
Amikor leértünk, gyorsan körülnéztünk, kipakoltunk, és eleinte Apuval, majd mivel már megszereztük a jogsit, legalábbis én:))), le a Balcsira! Kis pacsa a sötétben, aztán kis peca, bár én ink csak kibiceltem, mert Öcsikének volt csak engedélye, de nem túl sok olyan lemenetel volt, amikor nem fogtuk meg az akkori hétvégére való halat!:DDD
Utána szombat egész nap kapálás, este Balcsi, vasárnap délig szintén kapálás, aztán sipirc haza, állatok ellátása, készülés a suliba….
Hááát… Na, szóval ez a része jó is volt, meg nem is, de mivel volt Trabicsek, körbejártuk kicsit később a Balaton-felvidéket, elmentün azt hiszem, 1* Zalakarosra és Hévízre is….
A rokonság Szécsényből származik, a másik fele pedig Mezőtúrról…. Szétköltöztek szerte az országba, tehát nekem a haza azért Budapestnél kicsit tágabb értelemben leledzik…:)))
Azt meg nem is meséltem, h gyerekkoromban, még a régi, farmotoros Ikarus-okkal jártunk országot látni, legalábbis évente mindíg elmentünk valahova, és minden karácsonykor cirkuszjegyet, vagy operett-jegyet kaptunk közös ajándéknak…
Apuval, mikor kicsit gyerekebbek voltunk, el is beszélgettünk arról, h mit is jelent nekünk a haza. Egy tizenéves gyerekkel!! Mi lehetett olyankor a véleményünk?
De szegény rávett, h meséljünk, mit gondolunk, mit jelent az, h itt lakunk, itt élünk Magyarországon… Lehet, épp a Himnusszal, a szózattal volt kapcsolatban, már nem emléxem, csak arra, h eléggé torokszorító volt hallgatni, mi is történt nem csak Velünk, mikor még nem emlékezhettünk rá, hanem Apuékkal, a családjával, az országgal…
Rávezetett minket, hogy a HAZA, az ország, nem csak egy szó, ennek igenis jelentése van.
Hááát… nem mondom, kicsit elérzékenyültem….
Azután mikor nangyobbacska lettem, úgy 20-30 körüli:DDD, akk már a munkahelyemmel mentünk vidékre, Komáromba, Szegedre… Később a másik melóhellyel Beregszászba…
Utána a Lemuria nevű játékból összejött ismerősökkel szerveztem bulit több vidéki városba, mert azért a villanyszerelői fizumból átlag 2 havonta 1-1 ilyen kiruccanást meg lehetett oldani, bár mondjuk, kaja már csak neccesen fért bele, de nem is enni mentem, hanem kicsit beszélgetni, így jutottam el Debrecenbe, Miskolcra, Egerbe ismét, szóval elég sok helyre…
Szóval a lényeg az, h az a sok mozgás tette talán, de nekem nagyjából az egész ország a hazám, és furcsa, de mint mondtam, valahogy más itthon… jobb….
Nem könnyű ezekről beszélni, mer szegény Apu már nem segít ilyenekben…:((( Sem…
Mindenesetre akkor megértettem, és azóta is tudom, h van, ami csak szó, de van, aminek van mögöttes tartalma. De nekünk megadatott, h megéljük ezt a tartalmat.
Ezért is könnyeztem most megint meg, bár igyekeztem nem tenni, a Hazám, hazám-at… gyönyörű…
Na, mindegy, nem ragozom tovább a dolgokat. A helyzet az, h sajnos, nagyon sokan nem ismerik ezt a jelentést, sokaknak valóban csak egy szó az, h haza… És most nem idegeskedek, nem pejoratívkodok, csak simán, egyszerűen szomorú vagyok.
Ebben psze egyrészt az is közrejátszik, h régi idők emlékeit emlegettem fel, illetve az is, Apu már nincs közöttünk… Amikor nem beszélek róla, akk ennyire nem is tünik fel…
Uh asszem, most abba is hagyom.
Jó éjt. és bocs.
9:26 du.
Dodyg
elolvastalak es nem latom a kulonbseget az en allitasom es a te felsorolasod kozott, persze a kort tagithatjuk es en is sokat utaztam, de megiscsak az tesz minket osszetartozova, hogy azonos gazdasagi, tarsadalmi kozegben szocializalodtunk….magyaran, ha en atmegyek a hataron tulra akar erdelybe, akar a vajdasagba, en mar nem vagyok otthon! es ha ok jonnek at, ok sincsenek otthon nalunk….es most orban elmagyarazza, hogy de?.
8:38 de.
Kedves Misi! :)))
Elnézést és bocsánat is, de sztem mégsem értjük egymást…:))) Vagyis igen, csak nem. vagy mi…:DDD
Én teljesen értem, h mi a gondod, mit akarsz mondani, és egyet is értek. Ugyanakkor tudom, h hülyeségnek és hihetetlennem, meg talán hiteltelennek is tűnik, mert mielőtt leírom, most kicsit elgondolkodtam rajta, és rádöbbentem, h infantilis, és összevissza vagyok, valamint senki nem hiszi el, h én kb „átlátok a túlsó partra” is…):)))
Vagyis ha nem is tudom, de kb el tudom gondolni, bele tudok érezni, h mi lehet akármelyik másik oldalon.
Éppen ezért leírhatom, amire gondolok, de sztem senki nem fog velem egyetérteni, és erre csak most, meg a másik oldali bejegyzésemre írt reagok után jöttem rá…
Az, h én annyit olvastam, és h talán pszihotikusan:))) vagyok idióta, és h valamennyire a képzeletem elő tudja adni, mi lehet „odaát”, és azt hittem, ezt mindenki meg tudja tenni… Bocsánatot kérek érte!:)))
Sajnos, én úgy gondolom itthonról, a „meleg szobából”, h akik máshol élnek, pl a trianoni határokon túl, azok máshogy gonolkodnak, mint én. Akik kötelező jelleggel, választás nélkül élnek más országban /hülye példa, de talán érzékelteti a dolgot: mint az NDK és NSZK esete/, sztem eléggé máshogy képzelik el, és ezért lehet, h ők, ha ide jönnek, mégiscsak itthon érzik magukat.
És nem mondhatom, h nincs ez így jól, ugyanakkor sajnos nincs lehetőség ennek a megváltoztatására.
Az ő helyzetükben talán mást jelent a haza fogalma, vagyis inkább az értelme. Ez így sokkal jobban árnyalt.
Aki itthon van, Magyarországon, annak akármi is történik, ez a kis rész a hazája, míg aki akaratán kívül került kivül ezen, annak vsz a tágabb terület a hazája.
Csak sajnos az a gond, h kialaklutak olyan országok, amik az ominózus szerződés idejében nem így voltak, vagyis nem lehet revideálni a határokat. Így tehát hiába van magyar, igazi magyar hagyomány a határokon túl, és hiába ápolják, az akkor sem a MAI Magyarország, hanem más, szuverén állam.
Értem úgy, h hiába élt valaki 50 évig Magyarországon, amikor a 2. vh után így lett, ahogy, onnantól már másik országban él, és nem mondhatja igazán azt a hazájának, ugyanakkor reménye sincs arra, h valaha is „HAZA tér”… Mert akik kimentek abból az országból, ami MOST Magyarország, ide bármikor visszajöhetnek, és akár mint hazájukat tekinthetik, míg akit „elcsatoltak”, azok otthon vannak, és mégsem… Tehát nem tudok vitatkozni, mert feloldhatatlan ellentétet érzek, és kb minden oldalról.
Mivel én a jelenlegi területet gondolom hazámnak, ugyanakkor tudomásul kell vennem azt is, h akik épp nem itt élnek, azok is magyar földön élnek, csak más országban… Ezt nem tudom sehogy átírni, megmagyarázni, és végül is nem is tisztem. Majd talán jön valaki, vagy inkább jobb lenne, ha többen is jönnének, és több oldalról írnák le, mi a helyzet.
De természetesen nem veszekedve, mert vsz mindenki megérti, csak bele kell gondolni. A másik pedig, h olvastam valahol több felvidéki hozzászólását, és ott is az egyik ilyen, a másik pont az ellenkezője, tehát igazából szinte minden, szinte mindenhol döntetlen.
Szóval én egyszerűen csak igyexem minden oldalt átgondolni. De az a baj ezzel, kb mintha többen lennék…:DDD mégis csak egy helyes válasz létezik, hisz egy testben él a lélek, vagy lelkek, tehát nem lehet több igazság is egyszerre, legalábbis több szálon. És nem birtokolhatja ugyanezt a testet, különben eléggé problémás lesz a dolog…:)))
Mindenesetre kcisit a másik kommentemre is hivatkoznék:
mindenki abban hisz, amiben akar, amit jónak vél, ugyanakkor ha tiszteletben tartja a többiek nem üldözendő nézetét, amit másképp nem kirekesztő nézetnek is mondanék, addig nem lehet különösebb baj.
Én mindenesetre igyexem pártatlan lenni, és az embert magáért az emberért kedvelni.
Hála Istennek, ezt meg is tehetem, nem vagyok politikus, sem rendőr…:))) Tehát nem kell törekednem sok mindenre.
Ugye, milyen hülyeség az IGAZI világbéke??:)))) Igazi idealista /az erkölcsi eszményekhez ragaszkodó; gyakorlatiatlan; az érdekek befolyásoló hatását el nem ismerő/ vagyok…:DDDD Bár sajnos látom az érdekeket, legalábbis egy részüket, de szívesen kihagynám…
Mint most kb 2 hetet…:)))
Mindenkinek további jó egészséget, sok sikert és szerencsét is:
Dody
:)))
9:00 de.
Dody
Tomoren megfogalmazhatnam, mit erzek most: Nekem Orban elott sosem voltak fenntartasaim, elitelo, rossz gondolataim a hatarontuliakkal kapcsolatban, sot en bejartam Romania minden reszet a Moldvatol a tengerparton keresztul, Sinaian at az Erdelyi reszeig….en magam is remeltem, valami modon eljon az az ido, amikor gatak nelkul johetunk-mehetunk, kinek kedve szerint…most azon kapom magam, hogy ugy gondolok rajuk, mint ellenseges csapatokra, mert engem, mint liberalist osszemostak a „komcsi ellenseggel” akit le kell igazni! Mindez azert, mert Orban megnevezte, ujjal mutatott eddigi szenvedeseik okozoira: a magyar balliberalis oldalra….ezek meg beszoptak!
9:51 de.
Misi, reag, de tényleg röviden, mert lassan készülődök…:)))
Igen, ez a nézőpont is megáll… Ugyanakkor, akármennyire is ballibsiznek, meg komcsiznak, nem ők írták alá azt a szerződést, még csak nem is ők javasolták.
Ha jól emléxem, az első világháború után, mint vesztes országtól, aki nagy károkat okozott, csatolták a szomszédokhoz, feldarabolva a régiót, ezért is említettem a fallal elválasztott 2 németországot.
És szintén, ha jól emléxem, ez vezetett ahhoz, h a németek oldalán mentünk harcba a 2, vh-ban, h majd visszakapjuk, és valóban /vagy „10 percig”/…
És ugye, ez még mindíg a fasizmus alatti és szövetséges rész, tehát sztem annyira akkor sem a baloldal miatt volt…
De mindegy. Nem tehhetünk semmit, ha csak azt nem, h jól mennemartadunk az EU-ban, h ne kelljen útlevél, hanem bármikor, akár személyivel is jöhessünk-mehessünk…
Most psze nem beszélek a pénzügyi, a papíros és egyéb vonatkozásokról, de ha Eu, akk kb mintha otthon lennének, csak más a főnökük… De csak az országnk, mert pl sztem a faluknak, városoknak ők szavazzák meg a polgármestert vagy hasonlót.
De ismát csak jelzem, nem értek ehhez /sem:)))/, nem éltem kint, csak az itt dolgozó ex-collegákkal folytatott beszélgetésekből szűrtem le a dolgokat, ui többen is jöttek onnan.
Na, de télleg itt sem vagyok, jó éjeket és kellemes 2 hetet!:)))
10:43 de.
Kovács Árpád hazugságai ellen és Földes Ernő tájékoztatására berakom a „posztkommunista” Alkotmány 1989 márciusában hatályos szövegét, Ernő döntse el, jobb volt-e vagy sem:
1949. évi XX. törvény
A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA
A többpártrendszert, a parlamenti demokráciát és a szociális piacgazdaságot megvalósító jogállamba való békés politikai átmenet elősegítése érdekében az Országgyűlés – hazánk új Alkotmányának elfogadásáig – Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg:
I. fejezet
Általános rendelkezések
1. § Magyarország: köztársaság.
2. § (1) A Magyar Köztársaság független, demokratikus jogállam, amelyben a polgári demokrácia és a demokratikus szocializmus értékei egyaránt érvényesülnek.
(2) A Magyar Köztársaságban minden hatalom a népé, amely a népszuverenitást választott képviselői útján, valamint közvetlenül gyakorolja.
(3) A társadalom egyetlen szervezetének, egyetlen állami szervnek vagy állampolgárnak a tevékenysége sem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetőleg kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és egyben köteles fellépni.
3. § (1) A Magyar Köztársaságban a pártok az Alkotmány és az alkotmányos jogszabályok tiszteletben tartása mellett szabadon alakulhatnak és szabadon tevékenykedhetnek.
(2) A pártok közreműködnek a népakarat kialakításában és kinyilvánításában.
(3) A pártok közhatalmat közvetlenül nem gyakorolhatnak. Ennek megfelelően egyetlen párt sem irányíthat semmiféle állami szervet. A pártok és a közhatalom szétválasztása érdekében törvény határozza meg azokat a tisztségeket, közhivatalokat, amelyeket párt tagja vagy tisztségviselője nem tölthet be.
4. § A szakszervezetek és más érdekképviseletek védik és képviselik a munkavállalók, a szövetkezeti tagok és a vállalkozók érdekeit.
5. § A Magyar Köztársaság állama védi a nép szabadságát és hatalmát, az ország függetlenségét és területi épségét, valamint a nemzetközi szerződésekben rögzített határait.
6. § (1) A Magyar Köztársaság elutasítja a háborút, mint a nemzetek közötti viták megoldásának eszközét, és tartózkodik a más államok függetlensége vagy területi épsége ellen irányuló erőszak alkalmazásától, illetőleg az erőszakkal való fenyegetéstől.
(2) A Magyar Köztársaság együttműködésre törekszik a világ valamennyi népével és országával.
(3) A Magyar Köztársaság felelősséget érez a határain kívül élő magyarok sorsáért, és előmozdítja a Magyarországgal való kapcsolatuk ápolását.
7. § (1) A Magyar Köztársaság jogrendszere elfogadja a nemzetközi jog általánosan elismert szabályait, biztosítja továbbá a vállalt nemzetközi jogi kötelezettségek és a belső jog összhangját.
(2) A jogalkotás rendjét alkotmányerejű törvény szabályozza.
8. § (1) A Magyar Köztársaság elismeri az ember sérthetetlen és elidegeníthetetlen alapvető jogait, ezek tiszteletben tartása és védelme az állam elsőrendű kötelessége.
(2) Alapvető jogokra és kötelességekre vonatkozó szabályokat kizárólag alkotmányerejű törvény állapíthat meg.
(3) Alapvető jog gyakorlása csak alkotmányerejű törvényben megállapított olyan korlátozásnak vethető alá, amely az állam biztonsága, a belső rend, a közbiztonság, a közegészség, a közerkölcs vagy mások alapvető jogainak és szabadságának a védelme érdekében szükséges.
(4) Az 54-56. §-ban, az 57. § (2)-(4) bekezdésében, a 60. §-ban, a 66-69. §-ban és a 70/E. §-ban megállapított alapvető jogokat még rendkívüli állapot, szükségállapot vagy veszélyhelyzet idején sem lehet korlátozni vagy felfüggeszteni.
9. § (1) Magyarország gazdasága a tervezés előnyeit is felhasználó piacgazdaság, amelyben a köztulajdon és a magántulajdon egyenjogú és egyenlő védelemben részesül.
(2) A Magyar Köztársaság a versenysemlegesség elve alapján elismeri és támogatja a vállalkozás jogát és a verseny szabadságát, amelyet csak alkotmányerejű törvény korlátozhat.
10. § (1) A magyar állam tulajdona nemzeti vagyon.
(2) Az állam kizárólagos tulajdonának, valamint kizárólagos gazdasági tevékenységének körét alkotmányerejű törvény határozza meg.
11. § Az állami vállalatok és gazdálkodó szervek a törvényben meghatározott módon és felelősséggel önállóan gazdálkodnak.
12. § (1) Az állam támogatja az önkéntes társuláson alapuló szövetkezeti mozgalmat, elismeri a szövetkezetek önállóságát.
(2) Az állam elismeri a termelői önigazgatás és az önkormányzat tulajdonának létrejöttét és működését.
13. § Tulajdont kisajátítani csak kivételesen és közérdekből, törvényben szabályozott esetekben és módon, teljes, feltétlen és azonnali kártalanítás mellett lehet.
14. § Az Alkotmány biztosítja az öröklés jogát.
10:10 de.
Keves Tüske Zsófia!
Az új Alkotmány ideiglenes volt, hisz ezt az Ön által hivatkozott régi Akotmány is azt mondja, hogy: „az új Alkotmány bevezetéséig” (érvényes?!). Azt hiszem Ön sem vitatja,hogy ezt nem szentesítette sem népszavazás, sem a nép által demokratikussan vállasztott Országgyűlés. Ez egy kényszer szülte megegyezésen alapult a nép megkérdezése nélkül. Ilyen próbálkozása volt az SZDSZ és MSZP 2/3-os többségű Országgyűlésnek is,de nemtudtak dűlőre jutni, mert az érdekek eltérőek voltak. Éppen ideje volt ezt megtenni és legalizálni. Az Ön által idézett részlet ellen egyébként nincs kifogásom ,ez a legalizált Új Alkotmány sem tagadja.Nem vagy „utcai polizáló, ahogy az egyik hozzászóló titulált.Egyébként nem sokra tartom azok véleményét akik nem merik!? a saját nevük alatt megírni hozzászólásukat.Remélem Ön nem ezek közé tartozik. Üdvözlettel.
10:17 de.
Enézést a sajtóhibáért! Az utolóelőtti sor. utáni mondata helyesen úgy kezdődik: Nem vagyok „utcai”…..