Allegro Barbaro

2013 április 28 10:00 du.46 hozzászólás

Amikor a zeneszerző belépett, a miniszterelnök az ablaknál állt, és elégedetten, a kivágott fák hűlt helyét bámulta a téren. Megfordult, kimérten, a tisztelet bármely külső megnyilvánulása nélkül üdvözölte a világhírű művészt. – Azért hívattam, hogy felkérjem: komponálja meg a Kereszténység himnuszát. Egy monumentális, mindent elsöprő [!] remekműre gondolok, ami méltó módon hirdeti az én… ööö … akarom mondani Isten dicsőségét, míg világ a világ. Nem ismerem különösebben az ön műveit, de, mint a leghíresebb magyar zeneszerző, nyilván alkalmas a feladatra. A törékeny, ősz hajú mester (egymással szemben álltak, látszott, nagyjából egyforma termetű emberek – „mégis mecsoda különbség!”) kiábrándultan meredt a miniszterelnök zavaros szemébe: Teljesen érthető, hogy a gyöngébb embernek [kimondott] kimondhatatlan vigasza, hogy nyomorúságában egy Hatalmas Lényhez fohászkodhatik; hátha cserébe kap a hatalmas úrtól egy kis kenyérmorzsát, moslékcsöppet. De egyúttal kimondhatatlan gyöngesége!

Art outside the box

Art outside the box

Istenem, istenem, én édes istenem, rövid idővel ezelőtt még mindenkit meg akartam volna nyerni az ateizmusnak, mert hogy csak a gondolatbeli szabadság boldogít! És most – csináljon mindenki amit akar, mi közöm hozzá. De nagy baj lesz, ha az istenek belém kötnek, s törvényileg kötelezni akarnak mindenfélére… [Ah! hiszen nem is akartam ezen gondolkodni – csak méla lágy hangnemeket érintve, disszonánciák nélkül. A végin mégis féktelenkedésbe estem. Az enyém a disszonánsok birodalma.] Hangosan ennyit mondott: – Keresztény himnusz?! Isten?! Hát érdemes ilyen kérdésben bizonykodni – hiszen tudjuk ezt már mindnyájan, tudjuk ezt már századok óta; gyerekség az egész! A miniszterelnök hökkenten bámulta a művészt. Nehezen őrizte meg az önuralmát (visszautasítható az ajánlata?!), de egy világhírű zeneszerzővel mégsem

gorombáskodhat(ik). Végül csak ennyit mondott: – Ha nem, hát nem! Bartók Béla biccentett: aki komoly zenét nem ért, az más módon is jelét adja annak, hogy zenei esze nem oly fejlett, mint a komoly zeneértőké. De az istenben hívők legnagyobb része – ezt el kell ismerni – a kisebb észtehetségekhez tartoznak – míg teljesen kultiválatlan eszű ateistát egyáltalán nem találunk. [Ez azt jelenti, hogy az ész kultiválása legnagyobbrészt arra vezet, hogy az életben nem lesz más vigasztalóm csak a zene…] – gondolta.

És a kijárat felé indulva még odavetette: Ha keresztet vetnék, azt mondanám: „A Természetnek, a Művészetnek, a Tudománynak nevében —”

Epilógus

[- Ki hozta elém ezt az eretneket?! – üvöltötte vörös fejjel, kidagadó erekkel (hol is hallottam ezt a szókapcsolatot?) a miniszterelnök. – Szóljatok azonnal Ákosnak!]

Vendégszöveg: Bartók breviárium: Geyer Stefinek; Vésztő, 1907.szept. 6.

Éry Balázs

46 hozzászólás

  • gelbergócisztán

    hiaba no , izraelben senkinek se jut eszebe mozes vallasat tamadni …..csak a degeneralt europa sullyedt idaig…..meg is van az eredmenye az arabok ternyereset latva…..amerika mas , ok tudatosan importaltak rabszolgakat mert ugye dolgozni kellemetlen…..csak pofazni es hulye cikkeket,mint ez is firkalni az konnyu…..2050-re kina a vezeto es az usa tovabb hanyatlik,europa meg meg inkabb

  • Kedves Ery Balazs!

    Ezt irtad:

    ” Teljesen érthető, hogy a gyöngébb embernek [kimondott] kimondhatatlan vigasza, hogy nyomorúságában egy Hatalmas Lényhez fohászkodhatik; hátha cserébe kap a hatalmas úrtól egy kis kenyérmorzsát, moslékcsöppet. ”

    Es aztan:

    ” De az istenben hívők legnagyobb része – ezt el kell ismerni – a kisebb észtehetségekhez tartoznak – míg teljesen kultiválatlan eszű ateistát egyáltalán nem találunk. ”

    Hat ez mar valami! A keresztenyeket akarjuk cukkolni, vagy ez talan igaz a mohamedanokra, zsidokra, buddhistakra … stb … is?

    Mi lenne, ha ezt a cikket leforditanam angolra es elkuldenem egy jo kis arab ujsaghoz?
    Tudod, hogy mit jelent a fatva szo?

    Udv;
    Moshe

  • A szerzö valoszinüleg Gyurcsànytol és Bajnaitol több moslékot élvezhetett -Kertésszel-,mint most.

  • Kedves Balázs. Bocs de nekem erre egy poén ugrott be. Miután a Beatlesek megkapják az angol lovagkeresztet Bartók találkozik velük Londonban. Rettenetesen dühös és oda is szól Lenonnank. Ez nem igazság! Maguk meghamísították a „csak tiszta forrásból” népzenét. Ám megbocsájtok maguknak ha megmondják mit jelent az, hogy jeh-jeh jeh jeh? Összenéz a négy gombafejü és Lenon csak ennyit mond. Mester magának lehet hogy igaza van de előtte maga mondja meg mi az, hogy ingyom-bingyom tálibe…

  • Nem pont ide tartozik. Mikor okovács megkapta az Operát, úgy döntöttem bojkottálom. A Müpa maradt, és havonta 7 -8 alkalommal járultam e nemes művészet oltárához. Mikor politikus jött a koncertre, a fekete autók az ajtóig jöttek. A Sólyom úr volt az egyetlen, aki járt zenét hallgatni. Az Orbánt egyszer láttam az Operában (akkor voltam utoljára), mikor kirúgták a Fischer Ádámot. Fischer vezényelte a nyitó előadást, Mahler szimfóniáját. Szokásához híven fantasztikusan. No erre a kivégzésre eljött. Az azért valamit jelent egy kormányról, hogy magas beosztású tisztségviselők a legmagasabb művészeti ágnak a futballt, Patakit és Ákost tartják. De az országról is, hogy ilyenek vezethetik. Most már a Müpa is elajándékozásra került, műsorpolitikáját elnézve elszakadt az utolsó kapocs, ami visszahúzna.

  • gelbergócisztán

    a cikkben a szerzotol megtudjuk hogy o ateista . mi keresztenyek,zsidok akik hiszunk Istenben , Isten teremtvenyei vagyunk . a szerzo nem ilyen . o DArwin zsenialis elmelete szerint a fakrol lejott es kiegyenesedett emberszabasu majmokat tekinti oseinek . ez mindent megmagyaraz az emberiseg resben Isteni teremtveny reszben majmok leszarmazottja . megmagyarazza es erthetove teszi a szerzo iroi munkassagat is . mindent ertek kisbalazs

  • Avi ben Giora: Nekem meg az jut eszembe, hogy aki egy gyékényre helyezi Bartókot ezzel a négy emberrel, az zenei dilettáns. Poénnak meg nagyon gyenge. Bartók megmentette a népdalokat, nem írta. Az meg, hogy egy zsidó elmegy az arabokhoz árulkodni……Átgondolta mit írt?

  • gelbergócisztán: Nem akarok belemenni a van Isten nincs Isten értelmetlen vitájába? De mitől magasztosabb sárból lenni, mint majomtól származni? Vagy a majom nem Isten műve?

  • Moshe, ezt nem Éry Balázs írta, hanem Bartók Béla! Ezért aztán gelbergócisztán sem tudhatja, hogy Éry ateista-e, mert ez nem derül ki a cikkből, mint ahogy Erős is arra gondolhatott, hogy Bartók kapott sok moslékot Bajnaitól és gyurcsánytól…

  • A”cikk” magáról beszél. De legjobban Moshe hozzászólása tetszett! Én is így gondolom…..
    T.i. NEM csak a keresztények hisznek Istenben.
    Ami meg Bartókot illeti, biztos hogy ő is hitt…!

  • gelbergócisztán

    hitler vallasellenessege kozismert . a holokauszt is . ezen gondolkodjatok el az ateizmus kapcsan . meg aztan mozes hite nelkul nem letezne izrael nepe . europa rohan az ateizmusba es a szellemi pusztulasba melyet a fizikai pusztulas=gyerek NEM vallalasa=nepessegcsokkenes kovet

  • gelbergócisztán: Hitleréket egyáltalán nem érdekelte a vallás. A zsidók pénzét akarták. Ők is!

  • gelbergócisztán: Hitleréket egyáltalán nem érdekelte a vallás. A zsidók pénzét akarták. Ők is!

  • Figyelő: Bartók részt vett a Tanácsköztársaságban. Kodállyal és Dohnányival együtt e három géniusz volt a kulturális bizotság vezetője. Miért kell biztosra venni, hogy hít Istenben?
    Egyáltalán, miért nem mindegy? Se kevesebb, se több nem lesz senki a vallással. Téves uton jár, aki ezen a vonalon akar bizonyítani! De a vallás elhatalmasodása az elmén, az bizony közveszélyes lehet!

  • Figyelő
    2013 április 29
    10:43 de.

    Olvasd el Bartók levelezését. megtalálod a neten.

  • gelbergócisztán

    llanfair…….igazad van ……nem szabad azon vitatkozni hogy van e Isten……..mert a meggyozes lehetetlen…..szerintem VAN……az Isten hit erosse tesz…..izrael a jo pelda…..mozes hirdette a zsido Istent es nemzetet teremtett…….1948-70=1878 azaz 1878 evig nem volt zsido allam es sose lett volna ujra ha nem imadkoznak Istenhez meg ismetelgetik hogy jovore ujra jeruzsalemben…..tehat PRAKTIKUS okobol is hasznos az Istenhit…akit ezek az ervek nem gyoznek meg az ugyis meggyozhetetlen ateista

  • gelbergócisztán: Nem válaszoltál. Mitől magasztosabb sárból vétetni, mint majomtól származni?

  • Dénes ERÖS
    2013 április 29
    2:59 de.
    a maga anyja főzhetett ilyen moslékot, hiszen az agyáig nem sok éltető erő jutott el.
    szasbad magát aljas tetűnek neveznem, a nélkül, hogy megbántsam a magához képest nemes állatokat?

  • gelbergócisztán
    2013 április 29
    2:50 du.
    burkus, javaslom, olvassa el az általam aposztrofált orbáni imádságfelfogást.
    amúgy milyen volt magyarországon? szívott egy kis friss levegőt?

  • gelbergócisztán

    Llanfair…….azert nem valaszoltam a sar/majom kerdesre mert rossz a kerdes…..nyilvan abbol lettunk teremtve ami bennunk van….a zom az viz,feherje….stb…..a lenyeg az az hogy izrael azert teremtodott meg ketszer is mert Istenhivo es ennel erosebb bizonyitek nem kell a hit erejere es hasznossagara…a HIT HASZNOS IS…a hitetlenseg elkorcsosit….ezert korcsosul el napjainkban europa mert meg a fajfenntartasra IS LUSTA

  • Kedves gelbergócisztán

    AZt irod, hogy:
    ” hiaba no , izraelben senkinek se jut eszebe mozes vallasat tamadni ”

    Ebben tevedsz. Meg az izraeli TV-ben is van musor, ahol ateista es vallasos zsidok vitatkoznak. Tovabba Izrael nem a Halacha-t (zsido vallasi torvenyek) tette meg az orszag torvenyeve, hanem hasznalja kisebb-nagyobb atalakitassal az elozo (angol) igazsagszolgaltatasi rendszert. Sokat vettek at Anerikabol is.
    Mindent el lehet mondani Izraelre, kiveve azt, hogy az egy „vallasos orszag” lenne.

    Meg a muzulman vilagban is vannak vitak az iszlam es az ateizmus kozott, habar ott neha nyaknyisszantassal vegzodik a vita.

    Kedves Ernesto!

    Ha ez Bartok velemenye, akkor illene ezt hozzatenni vilagosan… de az lenne a legjobb, ha ezt nem idezgetnenk tul surun. Lehet kulturaltan is vitatkozni errol a temarol, nem kell mindjart a legbunkobb modon kezdeni.

    Udv;
    Moshe

  • gelbergócisztán
    2013 április 29
    2:50 du.
    Nemvolt xsidó állam?
    Olvasni, Lacika, meg tanulni, ahogy Hatodik Lenyin mondotta volt..
    Most szerelemből korrepetállak, de a továbbiakban Glenfiddich-ben kérem a javadalmazásomat..

    Az első Héber népcsoportok letelepedése Kánaán földjén i.e XIV- XIII. századra tehető. Az egyiptomi történetírás egy i.e.1208 évre tehető háború leírásában említi először az Izrael törzset. Ez az Izrael nevének első korabeli írásos emléke.
    A 12 törzs összevonásával az i.e. XI. században alakult ki az egységes zsidó állam.
    Salamon halála után az egység felbomlik, és két zsidó állam jön létre: északon Izráel (fővárosa: Szamária), délen Judea (fővárosa: Jeruzsálem).
    Izráelt i.e.722-ben az asszírok megsemmisítik, és lakosaiak (a tíz északi törzs) jelentős részét a birodalom más területeire deportálják.
    Judea ekkor még megmenekült, de egy időre az asszírok vazallusa és adófizetője lett. A látszólagos függetlenség i.e. 587-ben végetért, ekkor viszont a Babiloniak elfoglalják Júdeát, s lakóinak nagy részét elhurcolják (“babiloni fogság”).
    Miután a perzsák legyőzték Babilóniát, visszatelepítették a zsidókat hazájukba. Kezdetben a Nagy Sándor, majd a Szeleukidák Birodalmán belül autonóm társadalmat alkottak, szabad vallásgyakorlással.
    Azonban a hellenizmus elterjedése, – a minden vallást összemosni kívánó törekvése – egyre növekvő mértékben korlátozó tényezővé is vált, ezért a szír-görög megszállók, a Szeleukidák, ellen(i.e.167-142) Júdás Makkabeus vezetésével felkelés tört ki. A maroknyi zsidó fényes győzelmet aratott a megszállók felett. (Innen a Chánuká, a fények ünnepe)
    A Makkabeusok uralma alatt a zsidók független királyságban éltek.

    Hamegám állandóan Palesztína van felemlegetve, akkor nézzük meg azt is..
    Palesztína függetlenségnek a Római Birodalom terjeszkedése vetett véget: Róma i. e. 63-ban elfoglalta Jeruzsálemet. A terület római kliens-királyság lett, i.u. 6-tól pedig római provincia. A függetlenségi törekvések miatt, háboruk sorozata zajlott le a következő évszázadokban: isz. 70-ben Jeruzsálem, majd 73-ban Masada elestével a tartomány a Római Birodalom része lett. Az utolsó lázadás, a Bar-Kochba felkelést leverésétől (i. sz. 135), pedig hogy még a Júdea nevet, és a zsidó királyság emlékét is eltöröljék, Róma megtorlásként “Palesztina” néven jegyzi a területet.
    Palesztin elnevezést elöször az egyiptomi történetírás említi az i.e. 1174 (1178) évi, a tengeri népekkel folytatott háború kapcsán. Itt említi tengeri népek egyikeként a plst (olvasva „peleset”, héberül: pelistim, görögösen philiszteosz, magyarul filiszteus.) törzset.
    Ugyancsak itt tesznek említést, hogy a korai héber törzsek Kánanán belső területeit foglalták el, mig a filiszteusok Kánaán déli tengerpartjára telepedtek le. (hozzávetőlegesen a mai Gáza területén)
    (Megjegyzendő, hogy a mai palesztinok semmilyen kulturális, nyelvi, vallási, vérségi kapcsolatban nem állnak a néhai filiszteusokkal. Az összefüggés csupán az, hogy Palesztinát a filiszteusokról nevezték el, míg a palesztinai arabok Palesztináról nevezték el önmagukat.)
    Izráel területéről elűzött zsidók Római Birodalom területének számos pontjára szóródtak szét, legnagyobb részük Európába és Ázsiába menekült (ez a zsidó diaszpóra).
    Az őshazában állattenyésztésből, és földművelésből élő zsidók jelentős részének a szülőföldjükről való elűzetést követően a megélhetést paradox módon a római légiók biztosították. A katonák kiszolgálása, élelmiszerrel való ellátása jelentette a túlélést. Nem véletlen tehát, hogy a zsidók Európa, és Ázsia egyes pontjain való megjelenése és megtelepedése eleinte a római légiók mozgása által érintett körzetek voltak.
    Azon a területen, amit különböző nézőpontból, de ugyanarra a területre vonatkoztatva Izraelnek, Palesztinának, Szentföldnek nevezünk, kis mértékben, de folyamatos maradt a zsidóság jelenléte.
    Palesztina 395-ben a Bizánci Birodalom tartománya lett, majd a 7. században arab fennhatóság alá került, akik a kalifátusokhoz csatolták. Palesztina egy részén, 1099-ben a keresztesek létrehozták a rövidéletű jeruzsálemi királyságot, melyet 1187-ben Szaladin muszlim hadai döntött meg.
    A 13. század második felétől a Mameluk, majd 1516-1517-től 1918-ig az Oszmán Birodalom tartománya volt. Ebben az időszakban vált tömegessé az arab bevándorlás palesztina területeire.
    A török uralom végén a vidéki népesség túlnyomórészt mohamedán arab volt, viszont a legnagyobb város, Jeruzsálem lakossága többségében továbbra is zsidó maradt.
    A római birodalom – (melynek részévé vált Kánaán) – bukása a kánaánita civilizáció történetének is véget vetett. A néhai Izrael földjén, kisebbségben de évszázadokon át fennmaradt a zsidóság. A változó intenzitású üldöztetések miatt mind Palesztínában, mind pedig a diaszpórában élő zsidóság az asszimilálódásban látta a megkülönböztetések elkerülésének leghatékonyabb módját,- de a szegregálódás (társadalmi elkülönülés) továbbra is fennmaradt.

    A fentiekből is láthatod, hogy nagy valószínűséggel a vereckei szorosnál a mai Magyarország területére érkező Árpád a zsidóktól vásárolta a nyílhegyeket..
    🙂

  • gelbergócisztán
    2013 április 29
    11:58 de.
    Úgy gondolja, hogy a szellemei sötétség a népesség növekedésének az ára? Némileg igazat adok, hiszen a tudatlan emberek nem gondolják át a gyermek felneveléséhez, annak minőségi életének feltételeit. De a népesség növekedés nem a nemzetről szól, hanem az olcsó, rabszolga munkaerőről. Viszont annak elfogadásához is kell a szellemi sötétség.
    Úgy látom, ön közelít e felé a szint felé. Ez látszik a nick választásból is.
    A gelbergócisztán egy szűk baráti társaság. Ennyire fáj, hogy oda nem tud belerondítani?

  • Nekem még úgy tanították, hogy porból lettünk, és porrá leszünk.
    De furcsa, hogy a hívő ember a jó ember. A történelem ezt már nagyon sokszor cáfolta. Utoljára a két bostoni Csecsen fickó! Szélsőségesen gondolkodva, kikérem magamnak, hogy engem rossz embernek és korcsnak tart. És soha nem voltam lusta a fajfenntartáshoz. Nem lehet ezt így leegyszerűsíteni, ez nem internetes téma. De bármely vallásossal állom a versenyt emberségben.

  • gelbergócisztán

    falusi….reszeg vagy ?…..1878 evig NEM volt zsido allam…..Krisztus utan 70-tol 1948-ig NEM volt

  • gelbergócisztán

    Don Ovuz….ennyire faj ez a nick ? NAGYON orulok akkor !

  • Kedves gelbergócisztán!

    Nem hinnem, hogy a lustasag okozna a feher faj szep lassu kihalasat Eszak-Amerikaban es Europaban. A nemzes technikajat ugyanis mi mindannyian kedveljuk, csak ugye manapsag a kis feleseg vegig akarja latogatni a vilagot, a leheto legdragabb kocsi es haz kell, es hat bizony emiatt nem jut penz gyerekre. Tehat inkabb a materializmus okozza ezt, legalabbis az olyan „csaladoknal” ahol a szulok meg hulyultek el teljesen a kabitoszerezestol. Mert az o korukben viszont eppenseggel szuletik eleg sok (beteg) gyerek.
    De ezt nem lehet az ateizmus rovasara irni: Ismerek olyan vallasos embereket is, akik alkoholistak.

    Udv;
    Moshe

  • gelbergócisztán
    2013 április 30
    11:20 de.
    Hát persze !! Valami öröm nekem is kell, a tejet meg nem bírja a gyomrom..
    Israel állam ügyében ne velem vitázz, hanem a történészekkel,- meg a Bibliával..
    Itt van belőle egy rövid összefoglaló, ha netán hirtelenjében nem találnál egy Ó-Testamentumot:

    Csak Sámuelnek, az utolsó bírónak sikerült a filiszteusokat is legyőzni s a belső villongásokat megszűntetni. De a nép óhaja az volt, hogy királya legyen. Ehhez képest Sámuelt Sault, Benjámin törzsének egyik előkelő sarjadékát királynak kente fel, bár őt is csak akkor ismerték el általában, mikor 1055. fényes győzelmet aratott az ammonitákon. Saul tovább küzdött a filiszteusok, moabiták, idumeusok és amalekiták ellen; de ekkor magára vonta Sámuelnek haragját, aki 1036. titokban Dávidot kente fel királynak. A főpapsággal való harc megtörte Sault, aki mikor még a filiszteusok ellen is csatát vesztett, 1033. öngyilkossá lett.

    Dávid királynak (1033-993) szintén hét évi küzdelmébe került, amit az összes törzsek elismerték. Ő volt az első, aki székhelyét Hebrontól Jeruzsálembe tette át, melyet a jebuzéusoktól elfoglalt s a nemzeti királyság és nemzeti vallás központjává tett. Uralmát belső reformokkal megszilárdította, kívül az ország határait Egyiptomtól egészen Tapszakoszig, az Eufráttól egész a Középtengerig kiterjesztette. Felvirultak alatta a tudományok és művészetek is.

    Salamon (993-953), Dávidnak Betsabétól született fia, hét év alatt előtte még ismeretlen fénnyel építette fel a róla elnevezett templomot, minden téren fényes eredményekre vitte, de viszont súlyos adókkal terhelte népét, melytől idegen asszonyoknak hatása alatt maga is elidegenedett. Halálakor a nehezen elfojtott elégedetlenség nyílt lázadásban tört ki, 10 törzs Rehaboam vezetése alatt nyíltan elszakad, és Júda országával szemben kikiáltotta Izráel országát.
    Habár a kettő közül Izráel volt a nagyobb és népesebb, belső szilárdságában még sem vetélkedhetett Judával, mert az utóbbinál maradt a főváros, a templom és a főpapság. Már I. Jeroboam (953-927) meghonosította a bálványimádást és csakhamar nyílt harcra került a dolog Júda ellen. Jeroboam fiát, az erkölcstelen Nabadot (927-925) hadvezére Baesa megölte és ő lépett helyette a trónra. Ennek fiát Elahot (901-829) hasonló sors érte hadvezérének, Simrinek kezétől, amikor aztán Omrit emelték a trónra, aki Samariát építette és azt tette meg székes fővárosnak. Fia és utód Áchát elfogadta Bálnak tiszteletét, hevesen üldözte Illés prófétát, de vitéz katona volt, aki a szírusokat leverte és Damaszkusz falai alatt esett el. Utána fia Ahasja következett (853-851), ez után viszont Ahasja fivére Joram (851-843). Ezt az egész családját Jehu ölette meg (843-815), akit Elizeus kent föl királynak és aki Bálnak tiszteletét kiirtotta. Joahas (815-798) és Joas (798-790) uralkodása után Uráel országára II. Jeroboam alatt (790-749) a másodvirágzás kora virradott fel. De utódai (Sacharja, Sallum és Menahem) alatt már ismét a hanyatlás képe mutatkozik. Pekah (736-734) uralkodásának az a vereség vetett véget, melyet II. Tiglath Pilesar asszír király ellen szenvedett s melynek folytán a népességnek jelentékeny részét fogságba hurcolták. Az utolsó király Hoseas volt (728-719), kinek uralkodása alatt először IV. Szalmanasszar asszír király tört 723. az országba, majd 722. Sargon Szamariát végleg elpusztította és a népet méd és perzsa tartományokba telepített át (asszír fogság).
    Rehaboam kormánya idején (953-932) egyiptomi sereg uszította Judát és fosztogatta a templomot. Abiam (932-929) és Asa után (929-873) Josafát 8873-848) hozott tekintélyt a trónra, melyen ült. Igazságos és nemes uralkodó volt, leverte az edomitákat, moabitákat és ammobitákat; Izráel országával is jobb viszonyba lépett, midőn fiát Joramot (848-844) összeházasította Achá király leányával Athaljával. De csakhamar ismét rettentő vérbosszú következett be a két uralkodóházra. Joram halála után fiát Ahasját Jehu megölte, mire Ahasja anyja meggyilkoltatta az összes trónutódokat, akik közül azonban Joas megmenekült és (837;797) trónra is jutott. Ezt megölték, mert a templom pénzét arra használta, hogy rajta lealázó békét vásároljon. Ugyan így járt fia Amazia (797-792), aki Izráel ellen csatát vesztett és Jeruzsálemet is feladta. Fia Uzia (792-740) rövid időre jobb napokat hozott népére, de mát Jotham (740-792) és Ahas (734-728) ismét balsors alatt nyögtek, sőt az utóbbi nemcsak hogy asszír hűbéres lett, de még a Jehova-tiszteletről is le kellett mondania, melynek visszaállításáért Ézsaiás, Mikeás és más próféták szenvedélyesen küzdöttek, de ami csak Ahas fia Hiszkiás alatt (728-697) sikerült. Ez a király arra nézve is kísérletet tett, hogy az asszír hűbérviszonyt felbontsa, de hasztalan: Szanherib újra rákényszerítette a bilincseket. Az utolsó királyok voltak: Manasse (697-642), aki a bálványimádáshoz visszatért; Ámon (642-640), akit nyolc éves fia Józiás (640-609), Jeremiás próféta kortársa követett; három gyönge király: Joahas (609), Jojakim (609-597) és Jojachin (597), végül pedig legutolsó az utolsók közt Zedekiás (597-586), aki alatt Nebukadnezár az országot elfoglalta, Jeruzsálemet templomostul feldúlta, a királyt megvakíttatta, s a népet Babilonba fogságba hurcoltatta. L. Babiloni fogság.
    Van tovább is, de azért már egy üveg Glenfiddichet számolok fel..
    🙂

  • gelbergócisztán

    Kedves Moshe Akiva ! valoban tobb oka van a feher faj lassu pusztulasanak . a lustasagot nem ugy ertem hogy nemzeni lusta , hanem az utana valo gyereknevelessel jaro rengeteg munkara lusta , osszetett problema ez , sok oka van ,

  • Azért mondanék egy másik szempontot. Dacára, hogy a férfiak szeretik hülyének tartani a nőket, rengeteg okos nő van. A férfitársadalom elvárja a nőktől, bármily okos is, hogy tenyészállat minőségben tevékenykedjen. A férfi , a teremtés koronája pedig bármily seggfej is, megérdemli a vezető beosztást, és jó fizetést. Ezután a seggfej kegyet gyakorol okos feleségével, hiszen eltartja. Sok nőnek ez a játékszabály nem tetszik. Ha az okos nő szül, otthon marad, akkor a férfiak jogosulatlan előnyt szereznek a nőkkel szemben a munkahelyeken. Marad a Fidesz ideológia, ha nem szül a nő eleget, akkor megérdemli a verést? Megoldhatatlan problémának látszik. Bizony tudomásul kell venni, hogy az okos nő nem akar szexuális tárgy, és tenyészállat lenni. Persze megoldás az iskolából való kitiltás, szigorú vallásos nevelés, az abortusz megtiltása. Szépen el fog szaporodni a nem kívánt gyermek, amely lelki sérülések tömegével fog felnőni, hiszen nyűg mindenkinek. Tapasztalatom szerint a férfi akar drága autót. És a törődést kíváltani drága ajándékokkal. Maga nagyon nő ellenes, jobban meg kellene ismerni a lelküket, vagy baráti társaságot váltani!
    Marad a megoldás, szüljön az, aki arra jó. Ez sem egy túl emberi megoldás, ez a falanszter Madáchtól. Mint minden próbléma, ez is sokkal bonyolultabb! De a közös teherviselés már jobb megoldás lenne. De egy férfi takaritson, főzzön és mosson és gyereket neveljen.? Ilyen alantas „női” munkát? Na ne! Azért tudjuk, a nő nem ember, „csak” asszony?

  • Dénes ERÖS

    Ille
    Te egy moslékos Szemenyei növendék vagy.Talàn lekozmàltat kaptatok
    Kertésszel?

  • gelbergócisztán: „Don Ovuz….ennyire faj ez a nick ? NAGYON orulok akkor !” Furcsa vallásod van, ahol engedett a káröröm!

  • Ille István

    Dénes ERÖS
    2013 május 1
    7:08 de.
    ezt jóváhagyásnak veszem. szóval maga egy mocskos tetű. ideje a féregirtásnak.

  • gelbergócisztán
    2013 május 1
    12:20 de.

    Bizony..
    Például, nem akar gyerektartást fizetni, inkább lelép Floridába…

  • Dénes ERÖS Most már abbahagyhatná Kertész sértegetését. Mind a két Kertész nagy író, sajnálom ha maga nem tudja elismerni az igazukat. Mossa már ki a száját, és próbáljon érdemben vitatkozni! Azzal, hogy mocskolja Őket, magát aljasítja le, és egyben igazolja az írásaikat.

  • Ille István

    hogy egy kicsit magyarázzam ezzel az erős dénesnek nevezett genetikai tévedéssel szembeni ellenérzésemet:

    „Dénes ERÖS
    2013 április 29
    2:59 de.
    A szerzö valoszinüleg Gyurcsànytol és Bajnaitol több moslékot élvezhetett -Kertésszel-,mint most.”

    írja ezt ez az izé egy olyan szerzővel kapcsolatban, aki intellektuálisan magasan felette áll.

    ami személyem szerinti beszólását illeti: én vagyok a kmh-n belül az ellenszék rovatvezetője, kötelességem megvédeni az ilyen csótányoktól azokat, akik vagy nem ereszkednek le erre a szellemi mélységre, mint az erős-féle outsiderek, vagy nincs érkezésük a féreg irtásra.

    kár, hogy az unióban betiltották a gesasolt. ellene hatékony lenne.

  • Kedves llanfair!

    Azt irod a nokkel kapcsolatban:

    ” Marad a Fidesz ideológia, ha nem szül a nő eleget, akkor megérdemli a verést? ”

    Ennel mar jobb az a muzulman szolas, hogy „mindennap verd el a felesegedet akkor is ha nem tudod miert, o majd tudni fogja miert”.

    Abban viszont igazad van, hogy a modern elet hozta noi egyenjogusag, hogy egyaltalan a noknek van joguk, okozza elsosorban az utodok hianyat (legalabbis az ertelmesebb nok koreben). Hogy megint a muzulman vilagot hozzam elo: Ott a noknek csak arra van joguk, hogy befogjak a szajukat, es lam, 8-10 gyerek szuletik minden felesegtol… (Na jo, egyes muzulman orszagokban kezd lelassulni a szaporodas.)

    Tovabba ezt irtad (gondolom nekem):

    ” Maga nagyon nő ellenes, jobban meg kellene ismerni a lelküket, vagy baráti társaságot váltani!

    Epp a napokban utkoztem bele egy ferfias bolcsessegbe:
    „Nem igazan akarod megerteni a noket. Ok ertik, es ezert gyulolik egymast.” 🙂

    Amugy kulonben udv neked Imre bacsi!

    Moshe

  • Ille István
    2013 május 1
    9:36 de.

    ille, ha letiltod Dénes ERÖS-t, az semmi mást nem jelent kicsihuszár, minthogy elismered a saját hozzáférésedet a személyes dolgokhoz ezen az oldalon. Ugye tudod?:)

    Az pedig, hogy azt írod előtte Dénes ERÖS-nek, hogy

    „a maga anyja főzhetett ilyen moslékot, hiszen az agyáig nem sok éltető erő jutott el.
    szasbad magát aljas tetűnek neveznem, a nélkül, hogy megbántsam a magához képest nemes állatokat?”

    Ez nem más, mint provokáció, csaxólok, kicsihuszár:)

    Az utóbbi bejegyzéséért külön köszönet neked, kicsihuszár, mert magad szolgáltatod a bizonyítékokat sorozatban, saját magad ellen, te kis stünci:)

    „Dénes ERÖS
    2013 május 1
    7:08 de.
    ezt jóváhagyásnak veszem. szóval maga egy mocskos tetű. ideje a féregirtásnak.”

    Ejnye, ille, ez nagyon nem volt szép:)

    Dénes Erősnek a lába nyomába sem érhetsz, kicsihuszár, csaxólok, ezt itt magad bizonyítottad, mégcsak nem is vádolhatsz senkit sem miatta:)

  • Ille István

    dakota
    2013 május 1
    11:40 du.
    hát, ezen dolgozzon még egy kicsit.
    valóban tévedtem: a gesasol tkp. gesarol, bocs, elírtam. de a ddt is alkalmas lenne.
    ki kell, hogy ábrándítsam: nincs lehetőségem a tiltásra. mi több, eleddig christopher se élt vele, pedig lett volna oka rá.
    hogy erősnek hova érek a maga véleménye szerint, remélem, belátja, teljesen érdektelen.
    már máshol is felhívtam a figyelmét magával kapcsolatban a sün és a dauer összefüggésére 😛
    ami pedig a szövegértelmezési gondjait illeti: olvastassa fel magának 😀 legfeljebb átmehet pósalaki bácsi üzemmódba 😀

  • Kedves Moshe Akiva: Nem vagyok Imre, és azt hiszem bácsi sem. (hol a határ, már másodszor akarod, hogy öreg legyek)? Ne értsd meg a nőket. Nem is kell. Én így szeretem őket. De annyit remélem elfogadsz, hogy nagy felsőbbrendűségünkben már néhányszor tönkre tettük a világot. Ráadásul olyan okosak vagyunk, hogy egy „buta” nő úgy vezet az orrunknál fogva, ahogy akar. De ez így jó, nem tudjuk, és nem is kell megváltoztatni. A lényeg, sok okos nőt ismerek. Már rég nem azok a buta cicababák, mint régen. Felróják nekik,
    nem úgy viselkednek mint a férfiak. Még jó! Én a nőket akarom szeretni. Ha úgy viselkedik mint egy férfi, nem kell.
    Baj van, mert a fajfentartás ösztön. Miután egyre „emberebb” az ember (már amelyik), felülkerekedik az agy az ösztön felett. Hálás vagyok édesanyámnak, hogy egyedül felnevelt minket, a szó szoros értelmében az életét adta értünk. (a teremtés koronája lelépett). De se feleségemtől, se leányomtól nem várom ezt. Míg nem megoldható, hogy a férj, csinálja a dolgát, és ne hagyja el a családját, illetve BECSÜLETES munkával el tudja tartani, hogy várjak el 6 gyereket? Miért ne akarna utazni, szép lakást és autót. Miért ne? A lényeg, én nem a nők nyakába varrom a gyerektelenséget. Közös sarunk.
    Szerinted tisztességes csinálni 6 gyereket, mikor tudom, nem tudom őket kitaníttatni, és csak egy lenézett rabszolgát adok a Szélesnek? Mikor a mai magyar társadalom szerint csak a diplomás az ember? A cipésznek, kukásnak, vasmunkásnak, buszvezetőnek nincs becsülete, mert mocskos proli? Édesanya ilyen körülmények közé nem szül, csak annyit, amennyit ki tud taníttatni.
    (Feleségem több nyelven tanító orvosegyetemi tanár. Európai és világszövetségek választott tagja. Két szakvizsga, és négy szakterület tulajdonosa. A gyógyítást magas fokon műveli. Sokkal többet használ a világnak ha gyógyít, mint ha tenyészállat minőségben tevékenykedne).
    Szerintem.

  • Ille István

    dakotának, bármelyik vonalon:
    fiam, ha nem vette volna észre, a magázódásom nem véletlen.
    leszarom, hogy a neten mi a szokás.
    magának se – de a többi magához hasonló bunkóknak se – engedtem meg a tegezést. ennek több oka van.
    a maga esetében ezek a következők:
    1. nem állt módomban részt venni gyermekkora primitív neveltetésében, vagyis nem őriztünk együtt disznót/libát. választhat, de, ha gondolja, ide sorolhatja a birkát is, az illik a szellemi szintjéhez.
    2. a magázódásban se a szókincse, se az intelligenciája nem elégséges azon dolgok kifejezésére, amit pertuban, ugyan kicsit döcögve, izzadtságosan, de mégis csak elő tud vezetni. ki szeretném használni ezt az előnyt, éppen ezért nyomatékosan kérem, ne tegezzen. nem vagyunk egyenlő szinten, és nem maga van felül.
    3. tisztában vagyok azzal, hogy továbbra is tegezni fog, valami aberrált fölényérzetből kifolyólag. megnyugtatom, hidegen hagy. futottak még kategória.

  • Ille István
    2013 május 2
    6:13 de.

    Nyugodj meg szépen, ille. Mi a baj? Defektes lett a guminőd?:) Úgy toporzékolsz, hogy rossz nézni. Még a végén gutaütést kapsz.
    Az pedig, hogy te mihez járulsz hozzá, teljesen irreleváns, eddig is csak nagyon keveseket érdekelt és nem valószínű, hogy az itteni produkciód hatására ez javulni fog.
    Lazíts egy kicsit, mert egyre görcsösebb vagy:)

  • dakota
    2013 május 2
    7:54 du.
    ha nem, hát nem. ha neveletlen bunkó paraszt akar maradni, hát maradjon.
    nekem mind1. futottak még kategória maga, kicsi huszár.

  • Kedves llanfair!

    Az „Imre Bacsi” megszolitast azert alkalmaztam, mert ket olyan szolast is alkalmaztal egy korabbi irasodban, ami egy Imre bacsi nevu baratom gyakori szavajarasa is. De ha nem, hat nem. 🙂

    Amit irsz pontosan azt bizonyitja, amit mondtam. A noi egyensjogusag oli ki szep lassan a feher fajt. No meg persze a keveredes is, mert sok feher fiatalembernek nincs kedve evtizedekig varni, mire egy imadott feher holgy eldonti magaban, hogy melyik gazdag pasit akarja maganak kiloni, es a fiatalember inkabb felesegul vesz egy kinai, fekete, vagy indiai lanyt. 🙂

    Termeszetesen en is egyetertek azzal, hogy a nok ertelmesebb retege, akik orvosok, mernokok …stb… lesznek, azoknak nem tul jo, ha otthon akarnak ulni es gyereket nevelni, mert nekik tenyleg van, illetve lehetseges egy szep es tartalmas karrier a munkas eveik soran.

    De tudod a tobbseg, azok, akik a McDonalds-ban mosogatnak minimum oraberert nem remelhetnek sokkal fenyesebb jovot, igy aztan nekik jobb lenne, ha inkabb gyerekeik lennenek es nevelgetnek oket, amig a legfiatalabb is elkezd iskolaba jarni.

    Ezt a sajat boromon tapasztaltam nehany evtizede itt Kanadaban. Eloszor csak en dolgoztam, aztan a kis felesegem is talalt munkat. Akkoriban kerestem tuloraval havi 1200 dollart tisztan. A kis felesegem pedig keresett olyan 7-800 dollart. A ket gyerek, akiket reggel vittem az oviba es delutan felvettem oket 800 dollarba kerultek nekunk havonta (es az a rohej, hogy az ovoda ugyanezt az osszeget megkapta az allamtol is, mert allami dotacio nelkul nem nagyon lett volna ovoda ugye).

    Persze ahogy a kis feleseg elkezd dolgozni, neki minden nap csodas hajjal es mas-mas ruhaban kell megjelenjen a munkahelyen, tovabba vennunk kellett egy masodik kocsit, arra biztositast, benzint bele … szoval egy szep nap este leultem, szamitgattam, es mondtam a kis felesegemnek, hogy „kezdem unni, hogy en fizetem a te fizetesedet”.

    No es aztan a kis felesegem egy kiveteltol eltekintve nem dolgozott addig, amig a gyerekek fel nem nottek, illetve a legkisebbre munka kozben is tudott vigyazni, tehat nem kellett utana ovodat fizetni.

    Ehhez meg hozzajon az, hogy Kanadaban le lehet vonni egy rakas penzt az adodobol, ha a kis feleseged nem dolgozik, + meg adnak valamicske csaladi potlekot is, tehat nem ereztuk szuksegesnek, hogy 20 evesen kezdje a nagyszeru karrierjet a kis felesegem, raer o avval 30-35 evesen is.

    Ettol nem lett o tenyeszallat, hanem 5 gyerek szereto anyja, akinek akadt epp eleg tennivaloja otthon. Es en magam is segitettem, en voltam a csalad szakacsa.
    Ettol en nem ereztem magam felsobbrendunek se, es nem tartottam attol sem, hogy Kanada egyik-masik politikusa esetleg rabszolgat akar csinalni a gyerekeimbol. Sajnos, ahogy a vilag megy, mi mind rabszolgak vagyunk – „tisztelet” a kivetelnek. 🙂

    Vegezetul, tudom en is, hogy a feher faj kipusztulasanak problemaja szerteagazo okobol ered, es attol is fugg az ember hol es mikor el. De hadd mondjam el neked, mert szerintem nem tudsz rola: A Bibliaban (kozelebbrol a Torah-ban) zsido felfogas szerint az emberisegnek adott elso *parancs* az volt, hogy „szaporodjatok es sokasodjatok”. Gondolom, hogy mar 3200 evvel ezelott is voltak olyanok, akik nem tulzottan hallgattak az osztoneikre. 🙂

    Udv;
    Moshe

  • Moshe Akiva! Sajnálattal hallom, hogy csalódást okoztam. Sajnos nem vagyok Imre bácsi. Nem tudom, érdemes-e requiemet mondani a fehér fajért. Nem látom én olyan nagy veszteségnek. Ismerem a parancsot miszerint sokasodjatok, de a régi buta vicc eltorzításával élve, miért adott sok nőnek észt, ha nem akarja, hogy használja (azért mert nem vagyok hivő, azért ismerem a vallást. Egyet kötelezőből, egyet szeretetből). Nálunk más a helyzet, feleségem hatszor keresett annyit mint én, így én kerültem nyugdíjazásra, ezért van időm marhaságokat írogatni. Igaz, gyeremekünk már önálló, én meg már dolgoztam 40 évet. Az már régen bizonyított, hogy a keverékek életrevalóbbak, mint az „árják”! A világ nem hal ki, éppen a túlnépesedássel van a baj. Ez a pökhendi, öntelt „fehér ember” nem fog hiányozni a világnak. De azért az messze van, előbb gyilkoljuk meg a földet, minthogy kihaljunk. Visszatérve, feleségem több nyelven tanító orvosegyetemi tanár, mégis hozzá ment ehhez a hobóhoz, akinek a legnagyobb gondja, hogy Haydnt hallgasson vagy Beethovent. Kevesen várnak arra a milliómosra, sötéten látsz! Emberek tömegét gyógyította meg, több hasznot nyújtott az emberiségnek, mintha szült volna x gyermeket. Ha kiszámolod, hány gyermeked marad meg, fele annyi bánat keserűség ért a gyermekhalandóság elkerülésével. Mindkettőnknek igaza van, de demokratikusan nem tudod az igazadat érvényre jutatni. Bár belegondoltál, hogy 35 évesen milyen karrier kezdődik a Te feleségednek? Miből gondolod, hogy kielégíti a gyerekek nevelése? Félek, hogy csak egy rákényszerített szerep. De mert szeret Titeket, elviseli.
    Nekem erről mindig Madách falansztere jut eszembe. Jó az nekünk?

  • Gyenge kísérlete az agymosásnak.