Nem tudunk beszélni

2013 július 11 9:50 de.29 hozzászólás
A minapi sajtó,- független attól, hogy magyar vagy külhoni, – tele volt Orbán Viktor strasbourgi nyilatkozataival. A nem magyarnyelvű azt írta, hogy Orbán támadta az Európai Parlamentet. Kicsit meglepődtem. Ugyan miért kelt ekkora „visszhangot”, hogy egy EU tagország miniszterelnöke kritizálni mer ezt vagy azt, ami országára vonatkozik. Utána persze rögtön megnéztem, ugyan mit írt a magyar sajtó ezzel kapcsolatban. Most nagyon könnyen előfordulhat, hogy saját csapdámba fogok beleesni. Én ugyanis soha sem voltam EU-párti.
Viharfelhők

Viharfelhők

Már mikor létrejött és mindenki eufórikus hangulatba került akkor megkérdeztem ismerőseimet: ugyan minek örültök annyira? Jó, leomlottak a falak és állítólag a nyugat szeretné minél előbb felzárkoztatni a keletet. Belegondoltok mekkora felelősség volt ilyen bejelentést tenni? Kinek vagy melyik európai országnak van annyi „felesleges tőkéje”, hogy azt a volt keleti blokk országaiba  invesztálja, amolyan Marshall segély formájában? De mondjuk az ottani demokráciák már eléggé érettek arra, hogy éljenek a lehetőséggel, és valóban azon legyenek, hogy szinte minden téren felzárkozzanak a nyugathoz.
De! Mégis hogyan képzelik el ezt az egészet? Adva van 28 ország. 28 náció, nem egyforma nemzetiség, nem egyforma kultúra és sorolhatnám. Természetesen Amerika sem egyfajta nemzetből áll, és szinte nincs az a náció amelynek ne élne ott egy képviselője. Ki tudja hány féle kultúra és, hány féle nyelv keveredett össze egységessé? Mert mamár egységes törvényei és nyelve van az 50 tagállamnak. De gondoljatok csak bele, hogyan is ment?
Volt egy polgárháború mire valóban egységessé vált minden, és az ottélők AMERIKAIAKKÁ váltak, egy nyelvet beszélnek, és egy törvényhozó testület gondoskodik mindenről. Itt Európában száz év nem lesz elég, hogy egységessé váljon. Mindenki nekem jött, hogy kishitű vagyok, és igenis pár év alatt az a 28 ország egységessé fog válni, a lakói európaikként lesznek emlegetve.
De eddig is úgy beszéltek rólunk mint európaiakról, mégis mi lesz akkor a különbség? Tisztában vagytok azzal mennyi idő kell amig a kelet felzárkozik a nyugathoz minden téren? Nem fog könnyen menni. Biztosak vagytok abban, hogy a kelet egyértelmüen elfogja e fogadni a nyugat utmutatásait, és nem fogja-e úgy érezni, hogy tulajdonképpen sok nem változott, – mert ha nem is gyarmat mint annó volt, – de mégis függő viszonyban van a nyugattal.
És most itt a kész tény ugye. Nem csak Magyarországnak kell szembenéznie az EU régi tagországainak kritikáival, követeléseivel, hanem még sok más tagországnak. És nem csak volt kelet-európai országoknak, mert bizony a déleurópaiak sincsenek sokkal jobb helyzetben.
Orbán kritikája esetleg valahol jogos volt. De nem úgy kellett volna előadni a mondandóját, ahogy tette, magára haragítva a fél EP-t. Sok dologban igaza van persze az EU-nak is és jogos a kritika. Mert az alkotmány kitudja hanyadszori módosítása sok kivánni valót hagy maga után, arról meg nem beszélek, hogy sok esetben összeegyeztethetetlen az európai normákkal. Mondjuk ki azt amit mások is kimondtak: antidemokratikus. A mindenkori hatalom nem tür el sem belső, sem külső kritikát, és amolyan régi begyepesedett gondolkodás alapján egyeduralmat akar, ami majd negyven éven át elfogadott, sőt megszokott volt.
Az EU-ban sokan úgy gondolják, hogy a mai európai közösségben nincs helye a tulzott nacionalizmusnak, ami aztán átcsap rasszizmusba, majd idegengyülöletbe. De ez is csak féligazság. Vegyük csak például Ausztriát. Itt nincsen, illetve most már csak alig hallható idegengyűlölet, rasszizmus, antiszemitizmus? De bizony volt. Igaz, az EU rögtön be is szólt nekik, hogy ez nem megengedett. Na de hogy szólt? Nem a lekezelő rendreutasító formában, hanem figyelmeztette többször is Ausztriát, hogy változtasson ebbéli magatartásán, mert különbben akár ki is zárhatják. Végül szankciókat alkalmaztak Jorg Haider kormányra kerülése idején.
Magyarország egy kis állam, de lehetne patriotaként hatékony magyar nemzeti érdekérvényesítést folytatni az Unióban ha ez nem párosulna rassizmussal, idegengyűlölettel és ha a patriotizmus alapja a demokrácia tisztelete lenne. Egy nemzetet sem sujtották annyira a I. Világháborút követő békeszerződések mint a magyarokat. Sokan most a szememre vethetik, hogy ennyi idő után ugyan mit is akarok? Azt szajkozom én is mint a Jobbik, hogy vesszen Trianon és egész Magyarország menyország, meg 64 vármegye? Nem! Eszem ágában sincsen. DE! Halottunk valaha is egy olyan kijelentést, hogy Erdélyben, Szlovákiában, a Bácskában és a Vajdaságban adjanak valami autónómiát illetve önrendelkezést az ottélő magyarságnak? Nem sűrün. Sőt abba sem szóltak igen bele ha az ottélő magyarokat atrocítások érték.
A magyarok EU-s és EP-s képviselői sajnos nem tudnak beszélni megfelelően. Mert nem hözöngeni kellene, hanem tényekkel igazolni, hogy a határon túli magyar lakosságnak csorbultak a jogai és aztán kellőképpen, párbeszédet folytatva fellépni érdekükben. Csakhogy a nagy magyar nacionalizmus erre nem alkalmas. Mindig felrója a sérelmeit, de nem megfelelő formában. Eleve nem mutat egy olyan példát, amire azt mondhatnánk, igen itt van és létezik demokrácia, az emberek képesek egymásmellet élni, nincs kirekesztés, nincs rasszizmus. Akkor egészen másképpen lehetne fellépni az EU diktátok ellen. Igy soha sem lesz esélyünk arra, hogy minket ugyan olyan besorolás érjen az európai nemzetek közt mint másokat.
Amig nem lesz képes ez a kormányzat megfelelően hozzállni a belső problémákhoz, amelyek nagyrésze nem is gazdasági jellegű, hanem társadalmi, és inkább egyfajta demagóg ideológia, tanulatlan és minden gyakorlat nélküli politikusok tömkelegével áll elő, addig ne is számítson ez a kormány valamiféle elismerésre. Rajta fog ragadni az eddig elfogadott feltevés: Magyarországon nem tudják megfelelően értelmezni mi is a demokrácia, és ebből kifolyólag nem is demokratikus.
Avi ben Giora

29 hozzászólás

  • asher alexander

    Avi ben Giora!
    -en se vagyok EU parti!!gondolni is rossz ha az EU ratenne a mocskos kezet Erets Israel-re!!

  • asher alexander

    ojjvaaaaaajj!!mas nem is kene

  • Véleményem a cikkről: nem látja a lényeges problémát a magyar és az EU vitáiban.
    Bécsben élő Éva Mária Batky ügyvédnő igen értelmes megmagyarázza, hogy egyszerüen törvénytelen amit az EU tesz például a magyar alkotmánnyal szemben. Mert törvényeik szerint, minden állam saját alkotmányához van jóga és senkinek sincs beleszólási jóga.
    A másik, Orbán utolsó beszéde az EU-ban arra válaszolt, hogy a közelgő EU választás meg akarta szavazni Magyarországot gyámság alá helyezésben.Szerencsére ennél gyengébb volt a szavazás eredménye.
    Egy országot se fenyegettek meg, egy országot sem kritizáltak megy annyian és annyiszor mint a magyart..
    Felmerül a kérés, miért?
    Orbán az aki ellen vannak.
    De mi nem tetszik rajta?
    Megmondom, Orbán hatalomra jutása után, amit nagy többséggel szerzett meg, a keresztény, hazafias magyar szellemet igyekezett újra megteremteni, ami az ország történelmének alapja! Ma az ilyen szellem nem dívat, ma nincs vallás és hazafias érzelem Európában.Csak pénzhatalom.

  • Figyelő!
    Sokmindenben egyetértek önnel. Orbán személye nem csak ezért szur szemet az EU-nak, hanem arroganciája és mint valami földesur utasítgat mindenkit. Az EU nem akarta gyámság alá helyezni Magyarországot. Ez blődség. Egy országot sem tudna gyámság alá helyezni mivel megsértené a szuveranítását. Mint ahogy azzal is megsértené, ha beleszólna az alkotmányba. Ők csupán csak rosszallásukat fejezték ki bizonyos pontokat átnézve. Egy államnak sem mondhtassák azt,hogy majd ők megmondják milyen legyen az alkotmány, max azt tehetik, hogy „beszólnak” na „kishaver” ird ezt át vagy irgum burgum lesz. Az EU nem mumus, csupán odafigyel a tagállamok törvényalkotására,és ha azt nem tartja demokratikusnak akkor először felszólítja a korrigálásra, ha meg nem segít akkor szankcionálhatja. Ez történt most is. Hogy ez kissé nem tetszett sokaknak az egy dolog. De nem szólt bele a magyar jogalkotásba mint ahogy más országok jogalkotásába sem szólt bele. Anno a jó öreg Haider bácsit meg a farkas kulcsot, Wolfgang Schüsselt is figyelmeztették, hogy az auslander(idegen) heccerej nem tetszik nekik. Nem nagyon akartak oda sem figyelni erre kizárással fenyegették meg őket. Haider apó jobb létre szendrült a Farkas Kulcs meg le lett mondatva. Érdekes módon itt Ausztriában volt civilkurázs és leváltották Schüssel apót.

  • Aser! Jogos az aggodalmad, de egyenlőre nincs miért aggódni. Igaz egy marha nagy baklövést már elkövettek, de ez amolyan nemzetközi törvény mely alapján sok fapados légitársaság indíthat gépet Tel Avivba és ott leszállási engedélyt is kap. Hogy ezzel alávágnak az EL AL eléggé borsos árainak és az EL AL leépítést fog eszközölni az más tészta. Egyik oldalról jó mert végre lesz választék azoknak akik nem EL AL jeggyel akarnak utazni, de másrészről egy csomó munkanélkülit fog eredményezni

  • Figyelő
    2013 július 11
    10:31 de.
    Javallom a Bécsben élő Éva Mária Bárky ügyvédnőnek (akinek jogi pályafutása a magyarországi rendszerváltásig abból állt, hogy annak, aki megtudta fizetni az ötezer schillinges alapdíjat, annak megírt egy sürgető levelet a menekültstászának megítése ügyében..Néhányan megkapták, sokan nem, bár az osztrákok 82-ig szinte mindenkinek megadták, aki magyarországról érkezett..)
    Ámdemegdebár, javallom az ügyvédnőnek elolvasásra (tanulmányozásra?) a lisszaboni szerződés néhány fejezetét, amiben fékekről, súlyokról, kisebbségekről meg demokráciáról esik meg a csevej.
    Nyugat nem magyarországot, hanem a jelenlegi kormányt ekézi,- joggal.
    A Hazaffyas szellemet már Világosnál- egy jól irányzott balegyenessen- kitoloncolták az országból, az ország történelmének alapját meg mindenféle kátyúl és gödrök díszítgetik.
    Viszont örömhír, hogy az ázsiaiak elhozták a jógát Európába is. Sót, nemis akármilyen jógát, hanem a politikait!
    nekünk már csak az a dolgunk, hogy megismertessük és elfogadtassuk Európával a csipkés főkötőben előadott össznépi pávatáncot, valamelyik földbirtokos parlagján magányoskodó barackfa alatt, ahol két csomag Turul-cigaretta elszívása közben a talpunk összeér.
    Hajrá Agyarország! A kolomp értünk szól!

  • Figyelő
    2013 július 11
    10:31 de.
    Hatha-jógát, vagy gerinc jógát ismerek, de beleszólási jógát nem 🙂

  • Figyelő+
    A fidesz propagandát nyomod te is.
    Nincs önálló érved, mondjuk valami konkrétum, amiben nincs igaza a Tavares-jelentésnek, vagy a kritikáknak?
    Ja, hogy ilyen infót nem kaptál a Párt központból? Az más.

  • Kedves Figyelő: „Csuhások! Térdre, imához!” Ki is mondta?

  • Figyelő
    2013 július 11
    10:31 de.
    –Egy országot se fenyegettek meg, egy országot sem kritizáltak megy annyian és annyiszor mint a magyart..
    Felmerül a kérés, miért?—

    Olvasd át a Tavares jelentést!
    Rajta van az EU honlapján, sőt minden tagország anyanyelvén. A magyar nyelvű linket a Tavares jelentésről szóló cikknél betettem.
    A kérdéseidre benne van a válasz. Ha valamelyik pontjával nem értesz egyet, idézzed a szöveget, és kitárgyaljuk.
    Nem a pártpropagandát, hanem a konkrét szöveget.

  • Nem akartam a jeles ügyyvédnőt szóba hozni mert még zokon veszi. Igaz már régóta nem vállal semmiféle ügyet sem. tarifája kicsivel magasabb volt. A nyolc rongy schillingben csupán az órabére volt. na hagyjuk, ő sem volt jobb a Deákné vásznánál. Szerencsére nem volt rá szükségem de akik vele intéztették ügyes-bajos ügyeiket megemlegették

  • Az EU Parlament is egy Parlament-mint a tagorszàgoké,pàrtok delegàltjaival-,tehàt a többség dönt.
    Ki van többségben? Ki döntötte el,hogy Tovàris irja a jelentést?
    Christopher H. Smith republikànus képviselö USA „Megkell azt is nézni,hogy melyik oldalrol és kiirta a jelentést”.248 ellenszavazat,meg 82 tartozkodàs.

    Én magam becsülöm a tartozkodokat. Honnét lett ennyi szakértö az EU Parlamentben? De Mi szakértök vagyunk!
    A legfelsö birosàgi döntésekben sincs -àltalàban-9:0,8:0 eredmény,hanem 5:4,6:3,7:2,8:1,5:3,4:4 stb.a szakemberek között.
    Az EU Néppàrt vezérszonoka mondta a szavazàs elött Orbànnak”M.elnök Ur,Önt gyülölik:A BANKOK,A MULTIK a különado miatt/nem tudnak olyan magas bonuszt egymàsközt kiosztani/,a szocik,a zöldek….
    A szavazàs igazat adott Wéber Urnak.

  • Avi, a problémám változatlan az EU döntéseivel és „kritikáival”!
    A Travares jelentés azért IS piszkál, mert ha jól tudom az EU delegáció, elnök stb. MIND kijelölt személy pártja révén és NEM demokratikusan megszavazott egyének.
    Itt van pl. a jol ismert Cohn Bandit német-francia Zöldpárt tag, legnagyobb ellensége a magyar kormmánynak, akinek múltja elég zürös. Volt francia anarchista is, jól emlékszem még tevékenységeire.
    Belga Züldpárt tag Tavares is, aki NEM jogász ugyan, de jogi kifogásaival van tele jelentése.
    Szerény véleményem az, hogy egy demokratikusan megválasztott államfő elleni mozgalom az EU-ban, igen diktatorikusnak tűnik ilyen egyének által, amit sok átlag ember nem fogad el.

  • Figyelő: Kedves Figyelő: Ha ez a jelentés pozitív lett volna a Fidesznek, az „átlagember” most szakértőnek és a világ legbecsületesebb emberének látná Travarest. Mert a kritizált nem rántotta volna le a sárba. Ezt Te is tudod. Egyszerűbb a kritikust emberileg sárba tiporni, mint megcáfolni.

  • Figyelő
    2013 július 15
    10:31 de.

    Figyelő.
    Az, hogy Tavares neve van a jelentés alján, az nem azt jelenti, hogy esszemmaga járt-kelt. jogsértéek után kutakodott..
    Az ő munkája abból állt, hogy összefoglalta a különböző szakmai csoportok által felfedezett jogsértéseket, elsősorban azokat, amik ellenkeznek az EU-s törvényekkel, amiket a tagok belépéskor elfogadtak, Lisszabonban megerősítettek egy újabb aláírással.
    Egy-egy ilyen bizottságban találsz orvost, történészt, jogászt, bankszakembert, mezőgazdászt, fittyfenét.
    Egyszerűen annyit kéne tudomásulvenni, hogy a kritika jogos. És nem azt mondták az EU-ban, hogy amennyiben nem hajtják végre a változtatásokat, akkor felszántják Magyarország egész területét és bevetik sóval, hanem azt, hogy amennyiben a kormány nem változtat a hozzáállásán, ha állandóan kibúvókat keres, semmibeveszi a demokráciában nélkülözhetetlen fékeket és egyensúlyokat, akkor megfontolják, hogy adjanak-é anyagi támogatást az ország fejlesztéséhez, ami pillanatnyilag a beruházások 95%-át teszi ki..
    És nem, az EU nem Magyarországot támadja, de mégcsak nemis a magyar embereket, hanem az idióta kormányt.
    Az a legcikibb az egészben, hogy joggal.

  • Kedves Llanfair,
    A Fidesz megválaszolta, az átlag ember kritizálja. Ez van.

  • Figyelő: A nem igaz nem válasz. Ki az átlagember? Nem a választó? Egyáltalán Te már láttál átlagembert? Botcsinálta politikusok felettem állnak, mert egyszer elmentek egy jót balhézni Prágába? Ez most egy igazi Fideszes válasz volt. Nem ezt vártam, de igazából nem lepett meg!

  • falusi, első beírásomkor megírtam a dologról a véleményem, ez van. Az EU delegáció tagjai NEM demokratikusan megválasztott emberek, hanem pártjuk, ebben az esetben a Zöldpárt képviselője. Jogi végzettséggel nem rendelkező egyén. Amit ő összegyűjtött az mind a KÜLFÖLDÖN megjelent szoc.liberális vélemények a mai kormány működéséről, van belőlük bőven. Kint élő magyar származású cikkírók például, vagy olyan egyének akiknek nem tetszik a nemzet-keresztény filozófia.

  • Valaki szakértő válaszát várnám. Van két igazán keresztény ország Európában. Írország és Lengyelország. Egyiket sem bántják érte. Azt tapasztaltam, hogy mind két országban HISZNEK Istenben. Miért fájna Európának, hogy van egy harmadik? Ha csak nem az álszentség és a hazugság zavarja Őket? Vagy ez a „nemzet-keresztény” filozófia nem életképes?

  • Llanfair,
    Az emlitett országok nem csináltak új Alkotmányt, Magyarország viszont igen. Az Eu-nak a főbajuk azzal van !

  • Figyelő:
    De nem is az új a alkotmány tényét tették szóvá, hanem a tartalmát!

  • Llamfair, írtam én azt?
    Biztos vagyok abban, hogy ha lengyel írt volna egy új alkotmányt, az is hasonló lett volna, sőt!
    Magyar alkotmány olyan volt, mint a régi szoci éra. Újra volt szükségünk.

  • Figyelő: Nem vitatom. Lehet, hogy kellett. De tartalma akkor sem tetszik, és a lengyeleké sem tetszene. Ez nem magyar alkotmány, hanem Fidesz.

  • asher alexander

    the album „best of klezmer” from Hanaan Bar shela!!
    tetszeni fog hidd el!!
    3 CD-t tartalmazo Album!

  • Figyelő!
    „Magyar alkotmány olyan volt, mint a régi szoci éra. Újra volt szükségünk.” – írod. Erre hajadzik az, hogy Magyar diktátor (Horthy/Rákosi/Kádár = kinek melyik tetszik) már meghalt, nincs! Újra volt szükségünk.Nos már akinek szüksége volt új diktátorra, de mindenesetre megkaptuk! Ehhez kellett az Alaptörvény = csak tájékoztatóul, a pontosság kedvéért: Alkotmánya már nincs Magyarországnak, ugyanúgy, mint nem is Köztársaság, csak úgy sallangmentesen = Magyarország, demokrácia nélkül, de Szeretett Nemzeti Vezetővel ellátva. Még mielőtt valaki felhördülne, olvassa el még egyszer mit írtam = Nemzeti Vezetővel és nem nemzetvezetővel = a kettő nem azonos!

  • neroka, olvasta az új alkotmányt? Tudna pontokat hozni belőle, mi nem tetszik? Mi az ami antidemokratikus?
    Vagy csak papagály módra ismétli a „diktátor”, a Horthy, Rákosi kor stb. szlógamokat.
    Mindegyik diktaturában éltem, de semmi hasonlóságot nem látok Orbán kormány vezetésében.

  • Figyelő
    2013 július 16
    10:22 de.

    Ez pontosan egy évvel és 13 nappal ezelőtt jelent meg.
    Felhívom a figyelmedet a „néppárti” és az „alkotmányjogász” kifejezésekre a cikkben.
    http://hvg.hu/vilag/20120710_ep_eseti_bizottsag

    A legutolsó beírásod azon mondatához, hogy „Mindegyik diktaturában éltem, de semmi hasonlóságot nem látok Orbán kormány vezetésében.” hadd tegyem hozzá, hogy valszeg azért nem látsz, mert nem abban élsz, és elfelejtetted levenni a narancssárga napszemügédet..
    🙂

  • Még annyit, hogy a Tavares jelentésben tételesen felsorolták a jogtiprásokat, a visszaéléseket.
    Talán neked kéne cáfolni azokat.
    ASz, hogy nyomják krahácsot, az nem érv.

  • falusu, ami azt illeti te sem élsz a mai Magyarországon, tehát a te véleményed is annyi.
    Olvastam a kifogűsokat Tavers jelentésében…..amin csak mosolyogni lehet. Vagy sírni.