Hanuka: a torontói magyar rádióban a Csendőrséget mosdatják
Esetleg lehetett volna találni alkalmasabb hétvégét egy, a magyar Csendőrségről szóló könyv bemutatására, illetve a magyar zsidók lemészárlásában aktív szerepet vállaló erőszakszerv szerecsenmosdatására mint a Hanukát. De úgy tűnik, hogy a Torontói Független Magyar Rádió, illetve a torontói Pannónia Könyvesbolt tulajdonosának éppen a fények ünnepe nyújtott megfelelő alkalmat arra, hogy a Csendőrség a Holokausztban vállalt szerepét táryalják és – alapvetően – minimalizálják. Igaz, hogy az interjúban nem a műsorvezető Bede Fazekas Zsolt szólal meg, hanem egy előre felvett beszélgetést mutat be, melyből kiderül: a zsidók deportálásában, vagy a gettósításkor sincs igazán felelőssége a csendőrségnek, hiszen nem tudták azt, hogy haláltáborba szállítják a magyar zsidókat. Most ne is foglalkozzunk azzal a vaskos kérdéskörrel, hogy mit tudtak és mit nem tudtak a csendőrök a végső megoldásról. De a torontói rádióban elhangzott logika alapján, semmi kivetni való nem volt a zsidók bevagonírozásával, a faji, illetve származási alapon történő deportálással, ha a végállomás nem éppen egy haláltábor volt, hanem „csak” egy munkatábor, vagy esetleg a munkaszolgálat.
Bede Fazekas Zsolt majdnem minden adásban meglehetősen sértődötten előhozza, hogy miközben a baloldalon, vagy az ellenzéki oldalon bátran kifejtik véleményüket olyanok az emigrációban, mint például Bartus László, Kerekes Sándor, vagy jómagam, tőle azt várjuk el, hogy lehetőleg hallgassa el jobboldali, Fidesz-párti álláspontját.
„Ma egy olyan világban élünk, ahol nekem nincs jogom elmondani a véleményemet, legalábbis egyesek szerint. (…) Gondoljanak csak Christopher Adam, vagy Bartus László honlapjára, ahol van bőven olvasgatni való. De amíg én sorozatosan kapom a ‘gyere haza és itthon járjon a pofád’ véleményt a másik oldalról, addig az ő esetükben ezt még nem tapasztaltam. Ők dumálhatnak, bárhol is élnek a nagyvilágban. Megjegyzem: ebben közrejátszhat az is, hogy oda haza nem kívánják a visszatérésüket.
A Kanadai Magyar Hírlap, vagy a new yorki Népszava udvartartása viszont bárhol élhet, ők a távolból is mindig a szögfejére ütnek. Bartus, Adam, vagy Kerekes, bárhol is élnek a nagyvilágban, mindig igazuk van. Nem fizetett bérencek, nem talpnyalók, hanem demokraták. Aki viszont nem pendül egy húron az említett urakkal, az hazudik, rágalmaz és teszi mindezt a diktátortól kapott fizetésért. (…)
Erkölcsi kötelességünk a megkezdett utat végig járnunk”–mondta Bede Fazekas Zsolt rádiójában.
De ha már Hanuka és ha már a Csendőrség szerecsenmosdatásához, a deportációban és 600 ezer magyar állampolgár lemészárlásában vállalt szerepük minimalizálásához támadt kedvük, nem lehetne annyi jóízlés és ítélőképesség bennük, hogy ezzel legalább egy-két hetet várjanak, vagy legalábbis nem a zsidó ünnepek alatt tegyék?
Nem azzal van a gond, hogy jobboldaliak, de még azzal sem elsősorban, hogy Orbán Viktorral szimpatizálnak, hanem sokkal inkább a rettenetesen rossz ítélőképességükkel. Ez az, ami nem csak érzéketlenséghez, hanem politikai és erkölcsi vaksághoz vezet.
7:38 du.
Bede-Fazekes mondja:
„Ők dumálhatnak, bárhol is élnek a nagyvilágban. Megjegyzem: ebben közrejátszhat az is, hogy oda haza nem kívánják a visszatérésüket.”
Bezzeg az ovet alig tudjak mar kivarni. Az o hazatereset visszatartott lelekzettel varjak, meg a Vaskiet is, hogy mielobb hozzalassanak az uj, horthysta magyarorszag felepitesehez.
Persze, ezek a demokraciaban es joletben eleknyeztetett szalon-nacik otthon osszeomlananak mint a kartyavar, amelyet a delibabos, kakastollas fantaziajukban epitgetnek.
No taste, no class, no imagination.
8:14 du.
Amit viszont nehezen tudok megérteni: hogyan lesznek a szocializmusban nevelkedett, a Kádár-korszakot maximálisan magába szívó, a gulyáskommunizmus által formált gyermekekből szalon-nácik? Bede és Orbán hasonló koruak – mindketten a kései Kádár korszakban nőttek fel. Nem értem ezt az alig rejtett, a Horthy-korszak iránt tanusított nosztalgiát. Orbán esetében szerinten inkább durva politikai kalkulációról van szó, mintsem arról, hogy ő valóban (lent, mélyen) annyira rajongana a Horthy rezsim, a Csendőrség, Nyírő József, vagy Tormay C. iránt. De valahogy érezheti Orbán, hogy Bede, Vaski (aki éppen pár hete dühöngött a rádióban, hogy Horthy megítélése még mindig inkább negatív szeriőz körökben) és még sokan a jobboldalon a Horthy korszak által szimbólizált autoriter hatalomra, a nagy-Magyarország hamis látszatára és mitószára és a mindebből fakadó szervilizmusra vágynak. Egyszerű üzenetek kellenek és egy vezéralak, akit követni lehet.
Tulajdonképpen, megválaszoltam saját kérdésemet…pontosan ezt a szervilizmust szívták sokan magukba a Kádár korszakban, ezért kellenek követendő vezéregyéniségek és ahhoz kapcsolodó mitószok. És ha ezt beveszik, ha bevállalják az alattvaló szerepét, akkor jöhet a jutalom: víkendház, új Lada, trafik, párttámogatás, föld, stb.
8:58 du.
nos a csendorok igenis tudtak mi var a deportalt zsidokra!
tobbszor elhangzott a pofajukbol,;-
„ahova ti mentek ott mar nem lessz szuksegetek semmire”-
munkatabor meg munkaszolgalat mi?
a csecsemoknek,kisgyerekeknek,meg a beteg bena vak oregeknek ugye?
ugyan kerem!minden gettoparancsnok tisztaban volt azzal mit jelent a szo kz lager nemetorszagban,es a nacik altal megszallt teruleteken!
sok-sok az orosz fronton harcolo magyar honved beszamolt a leveleikben az altaluk is latott tomegverengzesekrol!
igenis tudtak!!!
megis mindezek ellenere a hig fosig kinyaltak a nemetek segget!!
9:05 du.
valami ot-het honappal az auschwitz-i evakualasok-(todesmarsch)-elott mar voltak magyarajku idosebb koru-(ugy 50 koruliek)-waffen ss es wehrmacht katonak is az orok kozott!tobbszor hallottuk oket amint magyarul beszeltek egymaskozt!!
mindegyik ugyanolyan vadallat volt mint a nemet ss-ek vagy az ukran,lett es eszt vagy litvak segedeik!
ezek kisertek a todesmarsch-ot es lottek le lemarado elcsigazott foglyokat ezerszamra!!
nekem ne pofazzon arrol senki!!en azt ateltem ott eloben!!
9:11 du.
a magyarok-(csendorseg-rendorseg-honvedseg)-mar 1942-ben tudta mi var a zsidokra!!!
jo pelda az a „harcteri jelentes”,ahol a kameniec podilskij melletti einsatzgruppen es ss sonderkommandos altali tomegkivegzesekrol szamoltak be a magyar hadvezetes fele!!
ezek erre a fuluk botjat se mozditottak!!eppen ellenkezoleg!
a magyar tabori csendorok-(keret)-lemeszaroltak kicsivel tavolabb toibbezernyi musz-ost!gondoltak majd rafogjak a nemetekre!!
nem nyert!!
mert egy-egy csendor keszitett szuvenirfotokat,ahol jol kivehetoek a magyar egyenruhakban vigyorgo tisztek a kivegzest szemlelve!!
mar kuldtem ilyen fotokat!!be lehet tenni emlekeztetoul!!
9:32 du.
Asher: Egyetértünk. Mondjuk úgy, hogy csoda folytán a magyar csendőrök, emberek kormány nem tudtak volna, hogy haláltáborba küldik a zsidókat – akkor az, hogy elkobozzák vagyonukat, összegyűjtik őket, vagonírozzák és deportálják őket, azzal senkinek nem lehetett semmi baja? Ezt nem is firtatják az olvasók, akiknek az új történelmet tanítja a Stadionos viktor és a koszos bagázs??? Akik ezt elfogadják azok idióták!
1:47 de.
Ezeknek az időpont nem számít!Ezek a politikai haszonszerzésre mindent felhasználnak.
1:48 de.
És akkor nézzük mi hangzik el a budapesti Kossuth Rádió Vasárnapi Újság c műsorában A székelyek apostola címen Nyírő József halálának 60. évfordulója kapcsán egy dokumentum kötetet mutatnak be, megkísérlik csak Nyírő írói munkásságával foglalkozni a politikai munkás ágát elbagatellizálják, ugyan azt megemlítik, hogy 1942-ben lett a magyar alsó ház tagja egy hozzászólásáról emlékeznek meg amikor arról beszélt, hogy nagyon örül annak, hogy az Országgyűlés könyvtára gyarapszik, arról nem tesznek emlitést hogy a nyilas parlamentnek is aktív tagja volt és munkásságával a nyilasok rémtetteit legalizálta, a müsor végén a műsorvezető megjegyzi lehet, hogy politikai szerepvállalása vitatható de Ő hiszi azt, hogy nem terheli bűn a lelkét
2:29 de.
Asher Alexander!………………Volt maga katona háborús helyzetben?Akkor tudnia kellene,hogy mik a következményei egy fegyveres testületnél a parancsmegtagadásnak.Nagy részük családos ember volt.Egyik sem akart elfeledett mártir lenni.Mit ért volna el vele?
2:45 de.
Ennek a Bede urnak tudatzavara van. Persze amolyan mondva csinált. Amikor pénzről hatalomról van szó mindjárt tudják mit is kell tenni irni olvasni és heccelni. Nos Bede azt mondja(szerencsére én nem hallottam mert lenne hozzá pár keresetlen kérdésem és mondani valóm)hogy a KMH és az A.H. azt mondanak amit csak akarnak. Na álljunk itt meg. A KHM és az A.H. abban különbözik Bede ur szócsövétől, hogy amiről beszél annak van alapja és van rá bizonyíték is. Bede meg csak tépi a pofáját és az Orbáni meg a Jobbikos propagandát nyomja kétszázzal. Erre csak egy szűk réteg kapható. Ha kicsit figyelmesen olvasgatná a fentebb említett orgánumok cikkeit rájöhetne, hogy az Orbanisták és a Jobbikosok is ide járnak állandó jelleggel mert nála megszokott, hogy még a csapból is ugyan az a jólismert duma folyik amit „előirnak” ott nincs mihez hozzávakkantani. A KHM és az A.H. meg mindég aktuális dolgokról ir, igy állandó jelleggel számíthat olvasóközönségre független pártállástól és bármitől. Ahogy irta is a KHM és az A.H. nem kap semmiféle támagotást. Önellátó cégér mondhatnám nonprofit orgánum. Hogy miért pont valóban Chanukát választotta erre? Lehet a véletlen műve de lehet, hogy akaratlan felhívja arra a figyelmet, hogy a zsidók még nagyon kevés rajtuk elkövetett galádságot nem bosszultak meg. Mert a Makkabeusok is megunták Rómát és elkenték a pofájukat. Ha nem egy áruló akkor akár győzhettek is volna és inkább az öngyilkosságba menekültek semhogy tovább türték volna a kegyetlenkedéseket. Lefordítva. A második Zuroff féle akcio sokkal eredményesebb volt mint az első. Sorra nyomják fel a „kisnyilasokat” volt megbúvó nacikat és mindazokat akik valami háborus bűn miatt sárosak. Nem bosszuról van szó mert az túl egyszerű lenne hogy három pribék oda menne és szó nélkül olmot repítene a kobakjukba. Ennél sokkal jobb a törvényes bírósági eljárás és ország világ láthatja az eszement vadállatokat ahogy össze vissza fosva magukat feszengenek és gyáva patkányokként próbálnak kitörni a sarokból. Van egy mondás: legjobb védekezés a támadás. Nos erről lehet szó és ezért kapirgálta elő Bede ezeket a rádios riportokat amiket ki tudja mikor vágott össze. Az uj Horthy kultusz egyfajta védekezési mechanizmus is. A kommunizmus pribékjeit még nem sikerült bíróság elé állítani habár a szándék meg van erre. A nácizmus galád teteit elkövetők jórésze már a kilencvenes éveit tapossa, de még is nagyobb érdeklődést lehet vele kiváltani pro és kontra mint a még élő komcsi bagázzsal. Belőlük sokkal több él még mint a náccikból, és nagyon érzékenyen érintene bizonyos köröket.
3:30 de.
„Aki viszont nem pendül egy húron az említett urakkal, az hazudik, rágalmaz és teszi mindezt a diktátortól kapott fizetésért. (…)”
kétségtelen, hogy ennek a bede fazekasnak nem erőssége a tényközlés.
orbán diktátor lenne? mi több, ő fizetné bede fazekast?
nem értékeli magát némiképpen túl ez a – micsoda is? rádiós? igehirdető? a nép hangja? sértődött médiamunkás?
mind1.
élő példa frivi más cikkben előadott meghatározására: ahhoz, hogy a diaszpórában élő magyar elfogadjon más magyart, kevés az, hogy az is magyarul beszél.
nem tudom, bede fazekas hány éves. ha ’45-ös menekült, akkor érthető a gyökössége. ha ’56-os, semmi köze hozzá. ha rendszerváltás kori kivándorolt, akkor meg sík hülye, ha ezeket az elveket vallja.
6:00 de.
Amit viszont nehezen tudok megérteni: hogyan lesznek a szocializmusban nevelkedett, a Kádár-korszakot maximálisan magába szívó, a gulyáskommunizmus által formált gyermekekből szalon-nácik?
kis háttér:http://index.hu/belfold/2013/11/27/kadar_miatt_van_ilyen_jobboldalunk/
6:09 de.
Topapo: Családos emberek nem lehetnek becsületesek, csak vakon követhetnek bármilyen parancsot? HááááááááT igen…..
A családos emberek ma is megtennék eszerint azt, amit az akkori magyar emberek megtettek WWII alatt, elkobozták más magyar emberek vagyonát, összegyűjtötték őket, gettóba zárták, vagonírozták és szállították őket a gázkamrákba. Akkor a zsidók voltak soron. A közeljövőben talán a Stadionos viktor parancsára a cigányokkal bánnak így a családos emberek, vagy azokkal, akik ellenzik a rezsicsökkentést, esetleg akik nem szavaznak a Fidesz/KDNP/Jobbik bűnözőkre, stb. A parancs az parancs, családos embereknek kérdés, ellenkezés nélkül követni kell bármi legyen, ha kell a szomszédját ölje meg! Mondja maga szerint a házasság megfoszt minden embert a becsületétől, saját elhatározási képességétől, tisztességtől, szabad vélemény kinyilvánítástól?
Akkor minden Dán és Svéd polgár egyedülálló volt, amikor egy éjszaka alatt 1943 October 1, éjjelén, a Dán emberek megszervezték, hogy csónakjaikra, hajóikra hívják Dánia összes zsidóját és Svédországba szállították őket, Hitler elől, aki aznap kiadta a parancsot, hogy a zsidók Németországba legyenek szállítva. 7,800 zsidót vittek a Dánok Svédországba, szinte mindet, akik Dániában éltek.
A Németek Dániában 1943-1944-ben összesen 460 Dán zsidót tudtak csak letartóztatni, vagonírozni és azokat is „csak” Theresienstadt táborba deportálhatták a Dán kormány nyomására, ami élelmet és ruhákat is küldött nekik rendszeresen. A 460 Dán deportált zsidóból 58 halt meg, öregek, betegek 400 ki lett szabadítva 1945-ben, egy fiatal házaspár pedig el lett engedve (15,000 Dán márka lefizetése után) még deportálás előtt Dániában.
Niels Bohr, Dán tudós is a 7,800 kimenekített zsidók közt volt és amint Svédországban partra szállt, a Svédek azon melegében repülőre rakták és Angliábaba szállították, ahol a Manhattan Project Angol csoportjában dolgozott. Niels Bohr, Oppenheimer, Enrico Fermi, Edward Teller és a többi tudósok együtt dolgoztak a sikeres Manhattan project-en. Munkájuk eredménye, hogy Japán megszállása szükségtelenné vált és kb. fél millió amerikai katona élete meg lett mentve, akik elestek volna a megszállás kegyetlen harcaiban.
————————————–
AKI A MÚLTAT NEM ISMERI AZ ANNAK ISMÉTLÉSÉRE VAN KÁRHOZTATVA! (George Santayana, Spanyol születésű, Amerikai filozófus 1863-1952)
6:23 de.
En is,ugy mint Cristopher Adam, tobbszor feltettem
a kerdest, „Hogyan lesznek a szocializmusban nevelkedett,
a Kadar- korszakot maximalisan magaba szivo,a
gulyaskommunizmus altal formalt gyermekekbol- szalon nacik?”
Azt hiszem, erre szociologusok es torteneszek is-
hiaba keresik a valaszt.
Bar csaladom tortenete hasonlit minden zsido csalad
tortenetehez,en magam kis gyermek voltam az ostromlott
Budapesten.Csak itt az orszagban tudtam meg,1994-ben{a magyar
zsidosag pusztulasanak 50-ik evfordulojan}
hogy unokatestverem es en,akik-nehany gyerekkel egyutt
a Voroskereszt semleges epuleteben- bar ehezve,legyengulve-
de- tuleltuk a haborut-nagynenemnek es a zsido foldalatti mozgalomnak
koszonheto.
Topapo kerdesere Asherhoz,hogy volt e katona haborus
helyzetben? Bar o meg tud felelni magaert- csak eletrajzabol
itelve- volt!!!
Ugy, mint{akkor}15 eves unokabatyam,akinek sikerult elszokni egy
csoporttol melyet a Dunaba lottek-es a csaladbol
elsokent- illegalis bevandorlo lett.
Ez meg az allamalapitas elott tortent- es harcolt
a Palmachban is . Kesobb- evek elteltevel- csatlakoztunk
hozza.
Meg egyszer Topaponak. Bar ki volt adva a parancs,
hogy ne hozzak vissza elve a munkaszolgalatosokat, volt
nehany {nagyon keves} aki ellenallt.
Nevuket- a Jad Vasem Intezet orzi Jeruzsalemben.
A munkaszolgalatosok egyik kiemelkodo alakja a torvivo
vilagbajnok-Petchauer Attila volt- aki annyi dicsoseget
szerzett Magyarorszagnak – mig a munkaszolgalatban –
kivegeztek.
A Sunshine{A napfeny ize} kanadai-magyar film allit neki melto emleket.
A post-om elejen feltett kerdeshez-talan csak annyit.
1}Valoszinu,hogy a haboru utani uj rendszerhez-
csatlakoztak- „kis nyilasok” is.
2}Sokan – a mai napig- a zsido funkcionariusokat
vadoljak a rendszer hibaiert.
3}Meglepodve olvastam, hogy az AVOT- a Belugyminiszterium
allitotta fel- es a felelossegehez tartozott.
A felelos belugyminiszter Kadar Janos volt- nem zsido.
Utolag csak annyit- figyelmetekbe ajanlom Dr.Szita Szabolcs
tortenesz ” Halalerod” cimu konyvet- a munkaszolgalatosokrol.
En a fiaimnak vettem meg- a heber forditast-hogy ne feledjek a rosszat-
es Jozsef Attila valogatott verseit-heberul-hogy higyjenek a joban.
http://moly.hu/konyvek/szita-szabolcs-halalerod
6:33 de.
http://www.youtube.com/watch?v=8wCXrP5CXRI
bár ez szimonov verse, de akár a muszosokról is szólhatna.
7:08 de.
István én ezt a dalt a börtönben hallottam először nagy élmény volt, annak ellenére, hogy érintett voltam hisz rám nem várt az ifjú hölgy, a Szállnak a darvak egyik betétdalja volt, és amikor láttam-halottam Iván már újra szabad volt
7:12 de.
Topapó mégis hogy gondoltad ezt a beírást azt várnád el egy holokausztot túlélő zsidótól, hogy netán szeresse a csendőröket és megbocsásson nekik, csak hitvány ember lehet az aki úgy gondolkozik hadd pusztoljon a másik ember csak nekem ne legyen emiatt kellemetlenségem
8:04 de.
Istvan,nagyon koszonom ezt a dalt.
Aktualis volt a WV2 -ben- es sajnos- napjainkig.
Remelem,nem haragszol ha elkuldom neked a DALT
heber forditasban.
http://www.youtube.com/watch?v=60BRXV5fE0o
8:26 de.
Nem kell foglalkozni vele. Azért csinálták, hogy elrontsák a világ egyik legszebb ünnepét. Ne tegyétek meg nekik ezt a szívességet. Gyújtsátok a gyertyákat, és ne foglalkozzatok Mr Sz@arházival.
8:27 de.
Én làttam filmet egy felszabaditott németoszàgi làgerrol,ahol a
környékbeli lakossàggal hantoltattàk el a halottakat.Ezek
szörnyülködve tagadtàk,hogy tudtak volna arrol,ami a làgerban történt.
Kollektiv bünösséget a magyar csendörséggel szemben sem lehet
fenntartani.A bünösök és kegyetlenkedök màig üldözve -jogosan- és felelösségre vonva.
Tudtàk talàn a bevagonirozottak,hogy milesz a sorsuk?
8:33 de.
Topapó
kérdésfeltevése mindenesetre életszerűbb, mint a fotelban sok évtizeddel később bátran elmélkedő potenciális parancsmegtagadóké. Micsoda szalonbátorság! A tízórai után, de még jóval az ebéd előtt, a kényelmes fotelban kellemesen hűs bort kortyolgatva a háborús viszonyok közötti, amúgy statáriális eljárást maga után vonó parancsmegtagadásról elmélkedni. Ez miféle hitelességet hordozhat magában? Vonatkoztatható ez az egykori háborús időkben alkalmazott magyar csendőrre, a Drezdát porig bombázó angol és amerikai pilótákra, ahol egy-két óra alatt három menetben 300-500 ezer, ártatlan, döntőrészt gyereket nőt sikerült elpusztítani, a Hirosimára, Nagasakira gyilkos bombáját kioldó reülőgép-pilótára, a napalmbomáját a szerencsétlen vietnamiakra szóró, utólag hősként ünnepelt repülősökre, stb. A világ tele volt és van ilyen gyalázattal, és akit ez érint, érthetően nehezen bocsájt meg. Az pedig az utókor felelőssége, hogy az ilyen meg nem bocsájtást tudomásul vegye, de mindenki számára.
9:04 de.
Gyula Bognar.
Ki mondta azt, hogy a cigányokat bevagonírozzák és lágerekbe viszik, mert aki ezt mondta, az bizony brutálisan hazudik. Sajnos, a hatalom még arra sem képes, hogy a közülük nagy számban kikerülő antiszociális elemeket kordában tartsa. Ezek az elemek naponta terrorizálják a többségi lakosságot, a legelemibb higiéniális normáknak sem tesznek eleget, elvárják, hogy az önkormányzat takarítsa fel a portájukat, tanulni nem akarnak, de anyagi elvárásaikat a képzett dolgozókéhoz szabják. Éppen az a baj, hogy ezek az emberek csak a jogaikat ismerik, a kötelességeiket nem, már pedig minden jog a kötelességek teljesítése után kezdődhet. Ami pedig mindennél meglepőbb, hogy a kanadai állam is erre a következtetésre jutott, és ki is paterolta őket, pedig az oda kivándorló cigányok valójában még nem is a magyarországi cigány társadalom alja.
Amúgy az atombombák ledobása nem az akkori jelen Japánjának szólt, hanem a jövő Szovjetuniójának, csak hogy pontosítsunk. A nagypolitika aljas eszköztárából csak egy, de nem egyetlen.
11:32 de.
Nemcsak ott , Magyarországon is.
A minap kettő darab csendőregyenruhás fazon ( persze puska nélkül ) álldogált a Déli Pályaudvarnál jó sokáig.
Hogyhogy nem , de a rendőr nem vitte be őket. PEdig ott van 200 méterre a XII. ker. Kapitányság.
11:37 de.
Kedves Gyula!
Amiket fentebb irtál az sajnos ugyan úgy érvényes napjainkban is. DE! Voltak és mai napig vannak családok akik inkább éheznek szenvednek de nem állnak be a sorba. Inkább elmennek semhogy kiszolgálói legyenek ennek a földtől és valóságtól elrugaszkodott bandának. Semmivel sem jobbak mint Kádár idióta szamarai (KISZ) és Viktor is egy volt a sok közül. De látszik, hogy kitünő tanuló volt mert a nagy mester méltó utóda. Pofázás nincs lazítás nincs aki ellenszegül azt lefokozom kiherélem és még azt is elérte, hogy nem kell a kádári szlogent sem mondania miszerint aki nem velünk van az ellenünk van és ellenség stb. Igen akik annó már éltek most azon csodálkoznak, hogy a fészkes fenében lehet az, hogy azok az emberek mint én is vagy sokan mások nem emelik fel a szavukat ez ellen fel hiszen ez elől szöktek el. Nem élünk ott az a nagy igazság és könnyű ugy tanácsot écát osztani hogy nem konfrontálodsz nap mint nap a rendszerrel. De hány és hány olyan van aki még is ott maradt és most a tehetetlenség béklyoiban kapálózik. Mert tökéletesen igaz hogy ha nem ugy ugrálsz ahogy kell nem csak téged de az egész családodat tönkre teszik. Ördögi kör.
Ugy mellékesen irnám még ide saját hülyeségének lesz az áldozata. A Jobbik ezt az ide oda tolgatást nagyon kifogja haszálni. Észre sem fogja senki sem venni és ők lesznek a hatalom örökösei és Viktor meg nagyokat fog bólogatni majd. Igy ebben a felállásban érthető hogy a Horthy érát dicsőitik. Viktor ha már király nem lehetett a Duna jegén(de szerencse hogy nem hagyták eddig ugy befagyni)akkor korményzó lesz majd mint a lovas tengerész. Ezért próbálják már most hozzá szoktatni a népet a régi Horthy érához.
11:40 de.
Puchert János!…………..Nos ez a válasza megmutatta,hogy köze nem volt a katonasághoz a háborús filmeken kivül.Akkoriban a kis kellemetlenség minimum az lett volna,hogy égy ingyen utazást bistositanak egy marhavagonba.Nem voltak olyan „bátor” emberek mint maga.
11:44 de.
Jó ez a fotó !
Óhatatlanul egy amerikai író mondata jut az eszembe , egy ún. politikai vízió regényből ami most divatos műfaj, címe : ” Háború 2020.-ban ” :
-Halál a fajtám gyilkosaira !
12:13 du.
Jobb, ha Bede Fazekas Csaba nem jön haza. Még jobb lenne, ha szépen csöndben maradna,ott, ahol most van és nem ontaná a hülyeségeit. Csendesen is lehet imádni a jelenlegi kormányt.
12:21 du.
maga reménytelen…
12:41 du.
Hatalmas szíve van ezeknek a jobboldalon. Minden gyilkosnak találnak mentséget. Egy feltétel van, jobboldali legyen a gyilkos.
12:43 du.
ging: Negatív. Abban nincs pénz!
12:47 du.
miért vitte be volna őket? ma magyarországon demokrácia van, mindenkinek jogában áll hülyének lenni, és jelmezbe öltözni!
ha a járőr megkérdezi, mégis, mijafasz van, rezzenéstelen arccal válaszolhatják: jelmezbál lesz a kultúrban, ők csak levegőznek itt ekkicsit, mielőtt bemennének.
lásd már be: ha az őrsereg, a gárda, meg a többi idióta jelmezben akar parádézni, hadd tegyék, az ő zsebük bánja – igaz, valaki turulban született jó kis bevételt abszolvál belőle!
siralmas bohócok, ennyi.
12:52 du.
frivi
2013 december 1
8:33 de.
Mennyire igazad van!
12:54 du.
frivi: A magyarkodó, rasszista emberek rekesztették ki a cigányokat a társadalomból, folytonosan, több mint 500 éve. Siralmas fizikai és mentális állapotukat legnagyobb részben a magyar emberek idézték elő, amit most még fokoz a Stadionos viktor koszos bagázsa, a Jobbik és a sok rasszista, előítélettel rendelkező magyar ember, a lakosság kb. 75%-a. Ennek meg is lesz az ára talán az elkövetkező 20 évben. Hülyeségeket mond, Canada NEM küldte vissza az összes cigányt Magyarországra, mert nem biztonságos ott számukra. Voltak sokan akik kifutottak az időből és önként hazamentek. Azt azonban lehetetlenné tette Canada, hogy 2 évig ingyen élhessen bárki, csak azért, mert menedékjogot kér. Mindenkinek van hitrendszere, legyen boldog vele.
1:06 du.
Avi ben Giora: Nem vitatkozom. Az alapvető véleményem azonban marad az, hogy a kormány a népből kerül ki, ezt a jelenlegit a nép választotta, tehát tükrözi a magyar társadalom jelenlegi irányát és hangját, erejét megnyilvánító nagy számú magyar ember kívánalmát. Lehet, hogy nem abszolút többség a Fidesz/KDNP tábora, de a Jobbikéval együtt mára már a hangadó, meghatározó többség lett. Ahhoz, hogy a magyar társadalom a jelenlegi formájában, fasiszta stílusú ideológiájával működjön, ahhoz ezúttal nem kellett egy kemény diktatúra, amit idegen ország hadserege és vezetői tart el, ezt a jelenlegit, maguk a magyar emberek alakították ki. Tehát a magyar embereknek kell kimászni a maguk által teremtett csapdából, mert manapság senki sem törődik velük, főleg azért, mert mindenki másnak megvan a maga baja. Akinek meg lett volna jó szándéka segíteni, azoknak mind a hátuljába harapott, belemart a Stadionos viktor és koszos bagázsa.
1:58 du.
Gyula Bognar
Mindenki felelős a cigányok jelenlegi életviszonyaiért, magukat a cigányokat leszámítva? 500 év alatt nem kellett volna túladni a rossz „hagyományokon”? Miért van az, hogy az Elbán túlról is mindenhonnan igyekeznek megszabadulni tőlük? Mi annak a magyarázata, hogy a rendszerváltás óta több mint 2000 magyart gyilkoltak le, amelyet a sajtó persze elhallgat. Miért van az, hogy ha cigány az elkövető, elhallgatják az elkövető származását, de ha olykor ők a kárt szenvedettek, akkor kiemelik a származásukat. Bizony, itt valami nagyon nincs rendben! A cigányokat nem uszítani kellene, hanem a kötelességükre kellene a figyelmüket felhívni. Mi annak a magyarázata, hogy a nyugati társadalmakban is ugyanolyan a társadalmi beilleszkedési problémájuk, mint Magyarországon? Az egyénnek magának kell akarnia felemelkedni, és nem lehet valakit felemelni akarata ellenére. Magyarországon a háború után mindenki szegény volt, és szinte mindenkinek a nulláról kellett kezdenie, és a többségnek mégis sikerült valahová eljutnia. Igaz, hogy a többségi társadalom tagjait nem is uszították holmi másoktól pénzelt „Rózsadombi jogvédők”.
2:19 du.
Frivi irjál kevsebbet és mondjál többet.
3:23 du.
Geyza
2013 december 1
2:19 du.
Frivinek igaza van. Tanulj meg olvasni és értelmezni, Gayza.
3:43 du.
Geyza
Gyanítom, nem tudnék olyan keveset írni, hogy azt ne sokalld! Ha tanácsolhatok valamit: ne olvasd el!
4:02 du.
A bede farkas zsoltok,toppopók,frivolok,izmos dénesek és a többi nem pont idevalók meséi nem az ünneprontásról szólnak.Ők a horthy-nyilas szennyeket és holdudvaraikat védik. Ki tudja miért? Legközelebb már arról lesz a terefere,hogy a kegyetlen zsidó csecsemők deportálták a szegény,tehetetlen csendőröket.”Mondjál neki egy új mesét:fasiszta kommunizmusét”.Honnan tudhatta József Attila 7-8 évvel korábban,hogy a nyilasok kommunistákká fognak vedleni az Andrássy út 60 ban, a közös kínzó és kivégző szalon egyik szobájában.Testvérekből lettek az elvtársak és most mennének vissza az uram bátyámhoz.Az irány már jó.Lehet hogy rövidesen a stadionok lesznek átalakítva Wekerle,Mária- Valéria,Auguszta telepekké.Érdekes módon nem ismert,hogy miért kellene normális EMBERNEK olvasni a kuruc in fost,vagy egyéb agymenéses új és régi náci förmedvények szerzeményeit, szerzőit. Nos hagyjuk ezt. Ez már legyen az elmegyógyászok gondja. Hogy valami jót is írjak:Köszönet a youtube okért Ille Istvántól és izraelitől.Különleges élvezettel hallgattam ahol Árik Lávi énekelt.
5:13 du.
Figyelő, frivi !
„..A magyarkodó, rasszista emberek rekesztették ki a cigányokat a társadalomból, folytonosan, több mint 500 éve. Siralmas fizikai és mentális állapotukat legnagyobb részben a magyar emberek idézték elő,..”
Ez eddig a legjobb duma ezen az oldalon. De Gyula legalább elismeri a cigányok siralmas mentális állapotát.
5:14 du.
Engem mindig elfog a hányinger, amikor valaki a zsidódeportálások relativizálásának fog neki. Most is feljött bennem a vacsora, itt van a torkomban. Sajnos, tisztában vagyok vele, hogy éppen ezért csinálják. Gondolom, ez a bejegyzésem is sikerélménnyel tölti el őket. Ennek ellenére nem kívánom nekik, hogy megismerjék ezt az érzést. Nem érdemlik meg. Ne tudják meg soha, hogy milyen embernek lenni.
6:14 du.
frivi
2013 december 1
1:58 du.
Így van!
6:39 du.
frivi: Irdatlanul nagy hozzáértésről tesz tanulságot, a cigányok sorsát illetve. Kérem azonnal jelentkezzen a Stadionos viktornál és vetesse fel magát Magyar Cigánybiztosnak! Garantáltan el fog mindent boronálni, mint mindent, a hibátlanul és tökéletesen működő Orbanisztán kormánya.
7:30 du.
Elolvastam a beírásokat. Nem tudom miért vették fel a csendőrséget a torontóiak, de egy biztos: EGY sincs már aki él. Nem értem ennek a gyülőletnek a viszhangját ezen a blogon, de biztos, hogy felesleges.
Mivel a keresztények ADVENTJE ma kezdődődött, én nem írom le a kommunizmus rémuralmát amit átéltem. A bosszú belőlem mindig hiányzott és jó volna, ha már egy egészen más témáról írna, Chrisztopher is!
8:26 du.
Illepityu:
Végülis..jogállamban élünk nem ?
Akár SA egyenruhában , karlendítésekkel fűszerezett díszmenetben is végigtrappolhatnak a Mártírok útján , ha az jelmeznek van feltüntetve.
8:37 du.
KI Merészeli azt állítani hogy a csendőrség nem volt bűnös szervezet ???
Háborús bűnöket követtek el , mint szervezet.
Ezért volt az a rendszerváltás előtt , hogy ha egy csendőrt elkaptak , bíróság elé állították. A Bíróság pedig megállapította hogy a bűnös szervezet keretén belül a tag követett e el bűnöket.
Itt nem arról van szó hogy automatikusan gyilkosnak kell bélyegezni egy csendőrt , hanem arról hogy azért mert csendőr volt , bíróság elé kell állítani. És ott majd kiderül hogy mi történt.
PErsze a mai Magyarország nem tartja be a Párizsi Békeszerződésben aláírtakat és ismét teret enged ennek a lassan mindent elborító mocsoknak.
10:19 du.
Hiryu2.0 megelözött:
„Nagyon furcsa, hogy a Rákosi-rendszerben, amikor egymillió-kétszázezer emberről vezettek adatokat, a nyilasok nem képeztek külön elhárítási területet sem. A nyilasok többségükben egyszerű prolik voltak, ezért osztályhelyzetüknél fogva nem számítottak osztályellenségnek. Nem csak hogy 1945-ben volt külön formanyomtatvány a kisnyilasoknak, hogy lépjenek be a kommunista pártba, de a kommunista ideológia sem állt annyira távol tőlük, még ha az antifasiszta ideológia jegyében az mást is hirdetett. Egészen groteszk, amikor gróf Festetics Sándor, az egyik nyilas párt volt vezetője a kistarcsai táborban arról beszélget Péntek István nyilas főideológussal, hogy hát, tulajdonképpen mi is ilyesmit szerettünk volna, csak kicsit sok itt a zsidó a vezetésben.”
1:44 de.
Sok minden jutott eszembe, de csak egyet „emelnék” ki:
.
„500 év alatt nem kellett volna túladni a rossz “hagyományokon”?”
.
Miért? Nekünk az 1000 év sem volt elég !
1:59 de.
Orbán-kormányban hasonlit Rákos-rendszerhez !!!!! :-/ :-/ 🙁 🙁
Persze,kell tárgyalni az Európai biróságában,mert jobboldali Eidesz-kormányban mindig rágalmaznak,hazudnak,eltolvajolnak,maffiáznak,elvesznek a közmunkásoktól fizetését,rokkantnyugdíjasoktól,második háborúban gyilkolták magyar 600 ezer zsidókat,romákat,ártatlan embereket !!!!!:-( 🙁
2:08 de.
Fidesz-kormányban 4 és fél millió szegényember,500 ezer fiatal elvándorolnak a Nyugati-országokba,kizsákmányoltak a maánynyugdij pénztárosoktól az államosítva és kell most visszaadni 3ooo milliárd ft-ot a magánynyugdíj pénztárba !!!!!!!!!!!!!!!!
2:35 de.
http://www.mno.hu/kulfold/izrael-allam-megalmodojanak-allitottak-emleket-1198379
3:53 de.
4 eve egy millioval TOBB szeginy embor volt , biza , nem viccolok
4:23 de.
azért tegyük hozzá, hogy a létminimum és szegénység, mint mérce az uniós mutatók szerinti. nálunk, ugyebár, ahol 47ezer forintból is meg lehet élni, a szegénységnek egészen más anyagi feltételei vannak.
a létminimumnak meg pláne. 2010-ben ez a minősítés még nem létezett. gondolom, azóta az unió emelte fel az életszínvonalunkat, mivel hazai felmérés nem készült.
4:56 de.
A hàru utàn-még most is-üldözve voltak és vannak a bünösök,a kegyetlenkedök.
Németorszàgban sem lehetett minden SS,SA tagot lezàrni,csak azokat,
akik ellen bizonyitékokat tudtak felmutatni.
7:14 de.
Kedves Figyelő! Baross téren tömött 7-es busz. Idióta elé lép. A buszvezető bravúrral kivédi a gázolást. Persze az utasok esnek szanaszét, mert a macsó nem kapaszkodik a mozgó járművön. A vezető egy cigány ember. Ami ott volt a buzi cigánytól a mocskos patkányig akit fel kell akasztani. Mert éppen megmentett egy idióta „fehér” embert. Erre vagytok olyan büszkék? Ezt így kell? Sosem szégyenlitek magatokat? De persze ez nem rasszizmus. Dehogy. Sőt meg sem történt, nyilvánvalóan hazudok!
8:31 de.
Llanfair
Így igaz, ahogy írod. Előítélet, mocskolódás, gyűlölet és gyűlölet keltés, sok esetben tanulatlansággal, vagy szimplán tájékozatlansággal fűszerezve. Ez ma Magyarország. Sokszor mások helyett szégyellem magam.
10:03 de.
Llanfair
2013 december 2
7:14 de.
Kedves Llanfair,
Mikor történt eme disznóság?
Úgy tudtam két éve Írországban vagy:
Aztán a cigány buszvezető is számomra kissé kérdéses.
De biztos így volt, ahogy írod.
További jó gyűlölködést Írországból…..
10:24 de.
Llanfair….te is elkezdtel torteneteket kitalalni ?
11:06 de.
frivi
2013 december 1
1:58 du.
A tévedésed ott van, hogy a nyugati országoknak nem a saját cigányaikkal van gondjuk, mert azok már asszimilálódtak, beilleszkedtek. A gond a keletről, romániából, magyarországról, bulgáriából érkezett cigányokkal van.
És azok beilleszkedésével járó költségeket nem hajlandóak átvállalni.
Hatvan évvel ezelőtt az Államokban még természetes volt, hogy egy fekete nem szállhatott ugyanarra buszra, amelyiken a fehérek utaztak, vagy nem használhatta ugyanazt a wécét. Viszont – hatalmas pénzeket, időt és energiát beleölve- megváltoztatták a „fehérek” szemléletét is, de a feketék hozzáállását is.
Az előző rendszerben is voltak gondok a cigányokkal, ám összességében tizede sem annak, ahol most tartunk. Miért? Mert munkát kaphattak, kötelező volt az iskola, és egyetlen körzetmegbízott le tudott állítani egy kocsmai verekedést, mert tekintélye volt.
Ma nincs munkájuk, hát lopnak. Ahogy a munkanélküli igazmagyar is lop. Nézz körül az utcán élők között. Kilencven százalékuk „fehérember”.
Ha a társadalom lealljasítja, kirekeszti, megbélyegzi egyes tagjait, azokból előbb vagy utóbb, de bűnözők válnak.
Két stadion árából már komoly felzárkóztatási programot lehetne csinálni.
Igaz, abból a kormányzó pártok nem profitálnának azonnal, viszont hosszútávon az ország igen.
11:14 de.
Kedves Figyelő: Még otthon voltam mikor történt. Konzervszövegen kívül nem ment semmi? Szerinted nincs cigány buszvezető? A hetesen három. Villamost is vezetnek. No látod tele vagy előítélettel. Persze hazugságnak minősíted, mert kellemetlen ellentmondás a nézeteiddel. A pedig, hogy beírásomban mi volt a gyűlölködés……. Nem ismered a szavak értelmét? Nem szoktál ilyen alacsony színvonalú lenni.
11:23 de.
Karácsony Sándor: Jó lenne ha nem lenne igaz ugye? Pedig sajnos igaz. Nem tudom kinek képzeled magad? Senkinek nem hazudok. Majd pont nektek fogom elkezdeni. Azt hiszed számít az, hogy mit gondolsz rólam? Ha szégyenlitek a rasszizmust akkor tegyetek ellene. Tagadni kevés.
11:27 de.
Llanfair
2013 december 2
7:14 de.
Érdekes történet. Elég soká jöttél elő vele. Korábbi hozzászólásaid tükrében hiányoltam a te „férfias” közbelépésed. Mert, hogy „a többi meg hagyja.” Talán a buszon is Ille moderálása tartott vissza? De talán így, a te „hősies” viselkedésedtől vált hitelesebbé ez a „rasszista kaland”.
11:28 de.
Llanfair
2013 december 2
11:14 de.
Szerintem abszolut demokrácia van Magyarországon, ha buszssofőr lehet egy cigány!
Montrealban, NEM lehet buszsofőr egy angol!
11:32 de.
angol, mint idegen nemzet állampolgára, vagy angol, mint aki kanadai angolnak vallja magát?
a demokráciának mellesleg semmi köze a buszsofőrök etnikumhoz tartozásához, mivel a cigány is magyar állampolgár, és a buszsofőrök – demokráciától függetlenül – igencsak szigorú alkalmassági vizsgákon esnek át.
nem úgy, mint a politikusok.
11:34 de.
Llanfair…dehogy szegyenlek semmit…mindenki rasszista kicsit,hiszen te is egybol kikuksizod ki zsido,ki cigany….a zsidokat peldaul kapcsibol felismered,figyelem am miket irsz mindig
11:36 de.
sárdi jani
2013 december 2
11:27 de.
Hát…kedves Jani, ez ölég pitiánerre sikeredett..
Eleddig legtöbbször érvekkel harcoltál, kerülve a személyeskedést.
Annál kéne maradnod..
11:50 de.
Karácsony Sándor: Most sötétebb van a sötét oldalon mint szokott. Bizony vannak jellegzetes zsidó vonások. Miután nem vagyok színvak, így a barna bőrt is felismerem. Mint ahogy a hülyéket is ezen az oldalon. Kapis?
11:52 de.
Ille István
2013 december 2
11:32 de.
Angol eredettel, lehet, hogy nagyszülei is itt születtek. De Montrealban, rendőr, buszsofőr csak francia lehet!
11:53 de.
Ja, és kanadai állampolgár, úgy mint a cigány magyar állampolgár.
11:54 de.
sárdi jani: Minden történetet írjak le neked? Nem volt unalmas életem lenne mit. De nektek? A francokat. Nem léphettem közbe, mert a jegyzőkönyvet olvastam. Nincs valami egyidős a környezetedbe amivel szórakozzál? Unalmassá kezd válni a neveletlenséged!
11:57 de.
Figyelő: Gyújtsatok már villanyt! Az a demokrácia, hogy valakit felvesznek rabszolgának? Megbolondult a sötét oldal?
Elérted magyarországi barátnőd színvonalát. Gratulálok.
12:10 du.
francia? talán francia-kanadai.
12:18 du.
Llanfair
2013 december 2
11:57 de.
Nem tudom mennyi a fizetése egy buszsofőrnek Magyarországon, de Kanadában elég szép, ha az iskolázottságot figyelembe vesszük!
A demokrácia ott jön be, hogy Kanadában, Quebec tartományban,pl. Montrealban, az országalapító angol származású nem lehet sofőr.
Viszont, a rasszista Magyarorszában, a cigány lehet!
12:32 du.
Llanfair..en is felismertelek mar regen….mentőt
12:38 du.
Bencsics aszongya :
” Magyarországon abszolút demokrácia van ”
Hááát Klárika kisnagysád…tárja szélesre a kaput , hátha az esze mégiscsak vissza akarna térni. Nehogy azért forduljon vissza mert zárt kaput talál.
12:53 du.
kanadaban most vilagos van , ebreszto ! nem kell villany
1:11 du.
Figyelo…..a magyar busz sofőr jól keres , Isten bezony , meg gyurcsi alatt is plane most
1:33 du.
Figyelő: Budapesten egy autóbusz vezető havi keresete 400 – 600 euró között van. Ezért kimustrált kohószökevényeken kell „autóbuszt” vezetnie. Légkondi és fűtés nélkül. Papiron van, de az kevés. Sokan hajnal 3-kor kelnek és este nyolckor mennek haza. Az átlagéletkor messze a magyar átlag alatt van. Kötelező az egyenruha, ami a legolcsóbb műszálas sz@r! Mindenért Ő a felelős, bármi áron. Napi 11 órát is dolgozhatnak, de természetesen a pihenő idő vagy van, vagy nincs. Forgalomfüggő! A városvezetés már 24 éve őket hibáztatja mindenért. A magyar ember meg el is hiszi, hiszen mindig más a hibás. Feljelentésnél nincs komoly vizsgálat, hiszen csak Ő lehet a hibás. Persze minden pénzelvonással büntetendő. Azért is ha rossz a jármű. A magyar közlekedési morál a béka segge alatt van, senkit nem érdekel az, hogy a buszon öregek és gyerekek vannak. Semmivel sem jobb mint Ukrajna. Már interneten névtelenül is elfogadnak feljelenteni. Ha beteg lesz komoly lépéseket tesznek ellene. Persze szabályosak, hiszen fent írják a szabályokat. Fogalmad nincs a helyzetről Magyarországon. Írod itt a sajtóban olvasottakat és fogalmad nincs a való világról. Elképzelni nem tudod az embertelenség magasiskoláját, csak írogatod itt a valóságnak hit szövegedet. A hülye magyar még azt is elhiszi, hogy SZÁNDÉKOSAN nem jön a busz, mert az a szemét nem akar dolgozni. Az, hogy áll a város az nem számít. Arról is a buszvezető tehet. Kedvenc vezetőid hozzák az idétlen szabályokat és mutogatnak. Miatta nem működik. Mondj már egy vezetőt, amelyik dolgozott életében. Kiestek az iskolából és megmondják a tutit stb.
Engem gúnyolni nagyon megy, de körülnézni azt nem mertek.
Ezzel a hadjárattal ellenem csak azt mutattátok meg, hogy fogalmatok nincs a magyar életről. Magatokat járattátok le, és még csak nem is veszítek észre. Ez vonatkozik a „barátaidra” is. Ilyen sötétség még tényleg nem volt odaát. Nekem akarod megmagyarázni Magyarországot aki 55 évet ott éltem és dolgoztam? Mikor elmenekültél már?
Tényleg nem szégyelltek semmit. A másik kettő pedig jobban tenné ha kialudná magát. Amit itt most műveltek az undorító volt.
1:42 du.
mi a megoldas ?…orban,bajnai,gyurcsany vezessen buszt,miniszterelnokot meg hozatunk iroszagbol
1:43 du.
aludnek en ha almos lennek….almos vezer mint a solyom elso repcsije
2:01 du.
Llanfair: Nem vita, csak megjegyzem. Édesapámat a háza előtt ütötte el az autóbusz, amit pótjáratként közlekedtetett a BKV, amíg az úton és vágányokon felújítás volt. Az autóbusznak a villamos vágány melletti járdaszigetnél kellett utasokat letenni, felvenni, az úttestről a vágányok közé bekanyarodni ezért, majd újra vissza kikanyarodni az úttestre. Édesapám leszállt a buszról, majd előtte át akart menni az út másik oldalára, ahonnan a háza 50 méterre volt. A busz azonban elindult, és átment rajtam az első és hátsó kerekeivel, olyan gyorsan indult és olyan későn fékezett. Édesapám néhány órán belül meghalt, soha nem nyerte vissza eszméletét.
Nos, a BKV nyolc hónap után a bíróságon bemutatta jegyzőkönyvét, miszerint édesapám volt a hibás és a buszvezető semmiben sem. Édesanyám nem is tudott a tárgyalás időpontjáról, ügyvédje volt ott, a jegyzőkönyv másolatát sem kapta meg soha. Ügyvédje felvette a 200,000 Ft díjat amikor a megbízatást elfogadta és a per után rövid időre bezárta irodáját (ennek semmi köze nem volt a perhez) egyszerűen nyugdíjba ment. Szerintem lehetséges, hogy korrupció is volt, mert sokan mondták, hogy a BKV gyakran összejátszik az ügyvédekkel, néha a rendőrséggel is, hogy ne kelljen kártérítést fizetni. A buszsofőrök lehet, hogy túl vannak terhelve, de nem az utasokon kellene kitölteniük a bosszújukat és soknak közülük több figyelemmel, törődéssel kellene a forgalomban részt vennie.
2:09 du.
ismetlem,a buszsoforok nagyon jol keresnek magyar viszonylatban !!!!!!persze tudom en hogy semmi penz nem eleg es ketszer meg hatszor annyi jobb lenne
2:10 du.
Llanfair
2013 december 2
1:33 du.
Nem tudom, mi bőszitett így fel? ezt te tudod.
Egy buszsofőr életét EDDIG nem tanulmányoztam, sok más érdeklődésem mellett.
Annyit MERTEM állitani, hogy itt az országalapító nép, az angol, NEM lehet buszsofőr!Viszont magyar honban van cigány!
Ezt te gúnynak vetted ? Vagy személyes sértésnek?
Itt is későn, soká jön a busz, persze, hogy mindenki morgolodik, MONTREALBAN, NEM BUDAPESTEN! Na és?
Senki sem bátja a vezetőt ezért.
Miért kell ebből egy kapitális témát kreálni?
2:21 du.
Llanfair
2013 december 2
1:33 du.
Ja, és elég messze mentünk a csendőrőöktől, akik rég kihaltak és a zsidók gyülőlnek.
A busz vezető nem olyan izgalmas téma.
2:24 du.
falusi
2013 december 2
11:36 de.
Ideális körülmények közt elfogadnám a kritikád. De itt burkoltan vagy nyíltan, általánosítva vagy személyeskedve már sok mindennek neveztek, és bizony nem védett meg senki. Ahol a vadnyugat törvényei érvényesülnek, ott ne vedd rossz néven, ha úgy védem magam, ahogy tudom. A mostani esetben speciel nem csak nézeteim és magam, hanem egy idős hölgyet (Figyelő) is. Egyébként, módszereim közé tartozik a hallgatás is.
2:39 du.
falusi
Az én ez ügyben (is) viszonylag hézagos ismereteim szerint azért Nyugaton sem fenékig tejfel az élet cigányológiai szempontból. A franciáknál például vándor cigányok vannak, talán mert nem engedik őket letelepedni, és, ha valahová menni akarnak (tömegesen), akkor előre közölniük kell, sőt azt is olvastam, hogy a bennszülött lakosság férfi tagjai szabadságot vesznek ki erre az időre. Ráadásul nem hasonlítható össze a létszámarányuk.
Az átkosban pedig valóban volt munkahelyük, kötelező volt dolgozniuk, ahogyan másoknak is, és elvileg kötelező volt taníttatni a gyereküket is. A gond ott van, hogy azok az akkori gyerekek ma 35-40 év közöttiek, és piszokul elfelejtették azt, amit akkor állítólag tanultak. Gyakorlatilag funkcionális analfabéták, akiket tényleg nehéz alkalmazni a munka világában. Nem valószínű, hogy Magyarországon nagyobb lenne a „kirekesztés”, mint bárhol a világon, ha pedig egy cigány származású ember normális életvitelt folytat, fel sem merül a származása. Viszont az is tény, hogy a cigányság egy részének a felfogása eléggé „sajátságos”, és ezek nem is feltétlenül a legrosszabb helyzetben lévők. Azt sem lehet állítani, legalább is hitelesen nem, hogy a kormányok, oldaltól függetlenül, erre a célra nem áldoznának igen komoly összegeket, csak ezen összegek felhasználása enyhén szólva sem hatékony, és egy-egy stadion áránál sokkal többet fordítanak erre a célra, amivel persze nem akarom azt mondani, hogy el lennék ragadtatva a stadionépítési lázzal. Azért van némi pozitívum is: az Orbán-kormány bevezette azt a gyakorlatot, hogy bizonyos támogatásokat csak akkor kaphatnak meg az érintettek, ha nincs gond a gyerekek iskolalátogatásával. Emlékszem, ebből is nagy pourparlé keletkezett, pedig ez nem volt rossz kezdeményezés, a többi meg a pudingpróba kategória. Összességében: ez mindenhol nagyon nehéz társadalmi probléma, és a szükséges mértéknél jóval több mögötte a politika, ahogy egyébként másnál is.
2:56 du.
Kedves Gyula Bognar, Jr.: Nem óhajtom édesapád emlékét bántani, ezért nem szeretnék belemenni ebbe a vitába. De néhány gondolat. Autóbusz előtt átmenni öngyilkossági kísérlet. Ezt oktatni kellene. A járművezetőnek jobbra hátra, balra hátra, a busz közepére hátra kell figyelni egyszerre. Persze egyben előre is. A menetidő persze olyan szoros, amit csak feszítve lehet tartani. Ráadásul a régebbi buszok olyan magasak voltak, hogy egy 160 centis ember könnyedén eltűnt. Tükörről szó se lehetett mert nem volt rá pénz. Őszinte részvétem, nagyon sajnálom.
De azt Te sem gondolod, hogy szándékosan tette. Olyan gyorsan nem tud indulni, mert akkor mindenki elesik.
Gyalogátkelő előtt nem lehet megálló. Tehát édesapád tilosban lépett le. Megállni pedig miért állna meg, mikor nem látta? Az utak olyan rosszak, hogy sajnos nem veszed észre a bajt, mert akkora lyukak vannak a megállóban. Azt pedig 30 év BKV után állítom, hogy a cég NEM védi meg a járművezetőit. Ha felmentették akkor nagyon komoly ok volt rá. Mondom, meg van a véleményem a dologról de nem hiszem, hogy fel kell szakítani a sebeket. Minek? De mit változtat a helyzeten? Akkor dögöljön meg minden buszvezető hetedíziglen? Engem hat évesen tarolt el egy szarházi autós. Mégsem utálok minden autóst. De itt nem a buszvezetőkről van szó. Csak egy példát hoztam fel az aljas magyar felfogásról. Természetesen nem igaz és hazudok. Ez a Lajos nevű fiú lehetett volna burkoló vagy utcaseprő. Ugyan ezt az elbánást kapná.
Utolsó mondatod pedig nem igazán értékelhető. Az egész országnak úgy kellene viselkednie, nem pedig egy rétegtől elvárni.
Édesanyám tegnap volt 88 éves és félek ettől a pillanattól.
Nagyon sajnálom édesapádat.
R.I.P.
3:11 du.
Figyelő:”Aztán a cigány buszvezető is számomra kissé kérdéses.
De biztos így volt, ahogy írod.
További jó gyűlölködést Írországból…”
Ez egy cinikus és meghazudtoló hozzászólás.
Az utolsó mondatod pedig egyszerűen aljas, hiszen szó sem volt róla. Ez bőszített fel. Nem Tőled vártam ilyen hozzászólást. Ha nem foglalkozol egy témával, milyen alapon kételkedsz? Engem még nem fogtatok hazugságon. Pedig sokan igyekeznek. De kifáradsz a Baross téri megállóba délután, és jönni fog a fiú. Felismered. Kérdezd meg tőle.
3:19 du.
Avi ben Giora! (11.37 dec.1.) Az, hogy „aki nincs velünk, az ellenünk van” az a Rákosi rendszer jelszava volt. Kádár szlogenje ennek ellenkezője: „aki nincs ellenünk, az velünk van.” Egészen mást jelent a kettő. Sokak szerint a fidesz jelszava meg az, hogy „aki nincs velünk, az nincs”. Szép hajlékony ez a nyelv, ugye?
3:29 du.
LLANFAIR. Az autobusz előtt átmenni ezek szerint öngyilkosság, de inkább csak Budapesten. Amikor édesapám balesete történt, néhány napig megfigyeltem a buszokat itt Los Angelesben, a végállomás is utamba esett vásárláskor, ott váltanak a buszvezetők. megálltam és beszélgettem néhány váltást váró vezetővel. Kivétel nélkül ugyanaz volt a megjegyzésük. Igaz, hogy hiba volt a busz előtt átmenni, lelépni a járdaszigetről a busz elé, de a buszvezető is hibás volt, mert addig nem indulhat el, amig az út teljesen üres, tiszta a busz előtt. A megállóknák itt erre figyelnek a legjobban a vezetők, de van rá külön okuk itt Los Angelesben, mert a busz elején van a kerékpártartó és akik leszállnak, azok között lehet valaki, talán épen az utolsó utas, aki után becsukja az ajtót, aki majd a busz elé lép és leveszi kerékpárját a busz orrára szerelt tartóból. Írásomban nem állítottam, hogy a buszvezetővolt csak a hibás, de abban hiszek, hogy részben hibás volt, hiszen elindul, amikor éppen előtte haladt át egy ember. Mindnyájan vezetünk kocsit és még minekünk is óvatosan kell elhaladni egy megállóban álló busz mellet, figyelni, hogy véletlenül valaki átfuthat a busz előtt és elénk kerülhet, gyerekek, felnőttek is lehetnek gondatlanok, de az nem ad engedélyt arra, hogy ezért elüssük őket. Ez benne van a itteni kérdések közt, amikor a vizsgát leteszi az ember. Az pedig, hogy a busz első és hátsó kereke is átment édesapámon, az mutat valamit a busz sebességéből is. A halálos sérülést a dupla hátsó kerekek idézték elő, ami a mellen és hason mentek keresztül, ez volt az orvosok véleménye.
3:57 du.
Gyula Bognar, Jr.: Tényleg nincs értelme ennek. Különböző országok vezetési kultúráját összehasonlítani felesleges. A városodban a múzeumokban sem látnak olyan magasépítésű vackokat ami ma Pesten jár. Most olyan embert győzködsz, aki majd harminc évet vezetett a 7-en saját hibás baleset nélkül. Évekig havi 300 – 320 órát. Kisautóval jártam Európát. Közel vagyok a 2 millió balesetmenteshez. Láttam néhány dolgot az utakon.
Száz műszaki hibával küzdve mennek végig a napon, fegyelmezetlen autósok és gyalogosok tízezreivel számolva. Nem akarok olyat meggyőzni, aki nem csinálta.
Lehetetlen. Nem is olvastad el amit írok. Nem mehet olyan sebességgel, mert fizikai lehetetlen. Azért nem állt meg mert nem látta.
De most mit vársz tőlem? Ismerjem el, hogy ki volt a hibás egy balesetben amit nem is láttam? Mit változtat bármit is a beírásaimon, hogy egy buszvezető esetleg hibázott. Hagyjuk abba Gyula légyszíves, mert az utolsók között vagy akivel összevesznék, és fájdalmat sem szívesen okozok
4:10 du.
Kedves NORMÁLISAK!
„betegekkel” süketekkel,elszánt gyűlölködőkkel, vitatkozni reménytelen és felesleges próbálkozás,meggyőzni a szintjük… és a gyűlöletük miatt
nem is lehet őket,de minek is ?nem osztanak,szoroznak sem
most sem a jövőben!
Azért nem ért ha próbálkoztok,de sajnos többnyire feleslegesen!
4:16 du.
mondja, boda, mikor került olyan állapotba, hogy meg tudja állapítani, ki a normális, és ki a beteg? biztos benne, hogy a rácsnak a jó oldalán áll? 😀
miből gondolja, hogy maga vitapartner?
nomeg, a számtannal is hadilábon áll, már ami a szorzást/osztást illeti 😀
4:35 du.
Ille István: Ne mond, hogy Te értetted mihez szólt hozzá?
7:18 du.
A következőket bírtam tapasztalni Szovjet Észak – Tajgában , titkos katonavárosban és hadiüzemkomplexumban, mikor ottan dolgoztam.
A Városban egy méter magas, keményre ledöngölt hó volt. Ez ott nem szokatlan , azon járnak a járművek meg mindenki . Nem szórnak ott semmit homokkal.
Namármost a mi nemzetközi csapatunkat egy kirendelt helyi autóbusz hozta-vitte a szálloda és a ” komplexum ” között. Naponta kétszer oda vissza mert az ebédet ( elég jó kaja volt ) a szállodában szervírozták nekünk.
Az oroszok vezetési stílusa elképesztő !!!!
Egyszer láttam hogy a kismama a gyerekkocsival megindult át az úttesten ( a keményre döngölt havon ) de még jó messze voltunk tőle.
Erre a sofőrönk kövérgázt adott , a nő meg alig bírt elmenekülni a gyerekkocsijával a havon gyorsulva közeledő busz elől.
Na akkor azért olyan süket csend lett ottan. Sok országból jöttünk össze arra a projektre és csak néztünk egymásra ott a busz elejében, döbbenten…
8:50 du.
A Marcsi egy elmedoki, olyan doktorátussal, mint amit a smitpalkó és a társai vásároltak, pénzért, vagy főnöki kegyekért.
8:52 du.
Marcsi, ne próbálkozz, monduk már többen, nincs rád itt szükség, Te olyan vagy, mint akit nem hívtak meg a partyra, de ott akar aludni is, miután már minden vendég hazament régen.
10:45 du.
Llanfair
2013 december 2
3:11 du.
Llanfair, sajnálom, ha megbárnottalak.. de látod ez van mindig, ha engem bántanak. Ezért írtam a fentieket kisség gunyosan.
T.i. eme sorokat írtad az eset után:
„Ami ott volt a buzi cigánytól a mocskos patkányig akit fel kell akasztani. Mert éppen megmentett egy idióta “fehér” embert. Erre vagytok olyan büszkék? Ezt így kell? Sosem szégyenlitek magatokat? De persze ez nem rasszizmus.”,,, ezt írtad nekem.
Ott voltam a buszon, mikor szídták a vezetőt az utasok?! Ugye nem?
Tehát nekem ne írj ilyen értelemben, ha lehet- mintha én is bántottam volna.
Ha majd nem személyeskedsz és gyülőleted változatos variációit nem rám pazarolod, akkor majd én is más hangot ütök meg……
5:16 de.
Kedves Figyelő: Ezt a „gyűlölködés” szót felejtenétek el. Miért imádjátok ennyire? Soha senkit nem gyűlöltem. Egyszerűen nincs ilyen érzés belém kódolva (Sajnos).
Harminc évig voltam ott a buszon, mikor szidták a gépkocsivezetőket. Ballagj fel a BKV figyelő honlapjára, olvasd el a bejegyzéseket. Mindjárt el fogod hinni a történetet. De ne hidd el. Olyan mindegy. Tényleg azt hiszed ha nem hiszed el akkor nem is történt meg? Nem tudod elképzelni milyen feszültség van Magyarországon. Ezt pedig az emberek azon töltik ki aki védtelen. Akit fel lehet jelenteni. A cigány és a zsidó szó már a kurva anyáddal megegyező szitokszó. Csak a zsidó a Jolly Joker, mert az mindenkire ráhúzható. Álomvilágban élsz. Magyarország nem az amit szeretnél.
5:24 de.
Geyza: Ez most? Tehát minden magyar buszvezető gyilkos?
Most ezt nem értem.
Azt nem láttad, hogy ott szinte MINDENKI úgy közlekedik? Egy ország közlekedési morálja olyan amilyen. Egy rétegtől elvárni, hogy másképpen csinálja badarság. Nézd meg, Ausztria keleti részén mennyit romlott a morál, mióta a keletiek átjárnak.
De meg kellene nézni a statisztikákat. Messze a BKV járművei okozzák a legkevesebb balesetet. Miért is van ez?
De egy cigányozást meséltem el, kár volt ezt elterelni a buszvezetők szidására. Illetve jó volt, mert bizonyítottátok az előítéleteket.
9:16 de.
A hozzászólók közül van, aki nem tudja definiálni a gyűlöletet. Valóban, én sem tudok példát az irodalomból, ezért Pál Apostol Szeretet Himnuszának az ellentétpárját képzelem el a gyűlölet leírásának:
A gyűlölet türelmetlen, nem elnéző és kegyetlen. Irigy és kérkedő, tapintatlan és a maga hasznát keresi. Könnyen gerjed haragra és felrója a rosszat. Nem örül az igazságnak, hanem inkább a hamisságnak. Nem tűr el semmit, nem bízik senkiben. Nincs benne reménység, és nem tűri a szenvedést. (főleg másokért, de ezt már csak én teszem hozzá)
Egyébként, a Bibliában az első testvérgyilkosságot az irigység motiválta. (Kain és Ábel) Manapság a politikai és a gazdasági hatalomért való küzdelem.
10:19 de.
Szép leírása a jobboldalnak. Látni kellene a gerendát. Hogy szól a mondásotok? Na csá!
11:32 de.
Kedves Llanfair!
Minden veled kapcsolatos szimpátiám ellenére azt kell neked mondanom, hogy a szélsőséges, vadliberális emberekre jellemző irányba tűnsz elsodródni.
Én itthon élek, és állíthatom, hogy azok a vélekedéseid, amelyeket leírtál holdnyi (mint égitest)távolságra vannak a magyar valóságtól. A különféle médiumok külön-külön is többet foglalkoznak ezzel a kérdéssel, mint általában az emberek. Ez jó részt mesterségesen keltett „probléma”, jórészt azért, hogy az emberek inkább ezzel foglalkozzanak, és ne a valós társadalmi gondokkal. Ráadásul van ennek egy jó adag önsajnáltató vonatkozása is, azaz, hogy már megint őket bántják. Valahogyan meg kell indokolni azt a 6,5 milliárdos, sorban már a számtalanadik holokausz-központ építését, amelyet 2014-re beterveztek. El kellene dönteni a hatalmasoknak, hogy a pénzt kívánják ünnepelni, vagy az áldozatokra kívánnak emlékezni, mert ez utóbbi nem pénz, hanem kegyeletfüggő.
12:21 du.
Bocsánat! Előző beírásomban rosszul határoztam meg a szeretet ellentétpárját. Tévesen a szeretet hiányát neveztem gyűlöletnek. A gyűlölet ennél rosszabb. Például, „a szeretet nem keresi a maga hasznát”, ellentétpárja, nem az, hogy a maga hasznát keresi, hanem az, hogy a gyűlölet a más kárát keresi és kívánja. A tapintat ellentétpárja pedig nem a tapintatlanság, hanem a szándékos bántás… stb. stb.
12:28 du.
Kedves frivi: Itt egyszerűen arról van szó, hogy leírtam egy valós történetet. A kórus nekem ugrott, hogy hazudok. Nem hagytam magam és kikértem magamnak a gyanúsítást. Természetesen olaj volt a tűzre. Voltam én már minden ezen a honlapon. Idővel megszokja az ember. Megszokja? Miért is kell megszokni? Bizony ez a Lajos fiú az egyik legkedvesebb kollégám volt. Valószínűnek tartom, hogy többet tett a hazájáért, mint itt a többség. Egyetlen „bűne”, hogy cigány. Az Ő nevében kérem ki magamnak az „ellenfél” hozzáállását. Ne haragudj, de nekem ettől hánynom kell. De én gyűlölködöm, mert megvédtem egy becsületes magyar állampolgárt. Nem vicces Neked?
A Holokausztról elmondtam a véleményem. Amíg az ország népe nem kér bocsánatot érte, amíg újra akarja éleszteni a náci-nyilas-fasiszta Magyarországot, addig nincs helye a feledésnek.
2:20 du.
Kedves Llanfair!
Az ég szerelmére! Eszem ágában sincs Téged bármiért megbántani. Én csak annyival hozakodtam elő, hogy ismereten szerint, már pedig én itt élek, Magyarországon nincs semmiféle rasszizmus. Az ország pedig már számtalanszor bocsánatot kért a holokausztért, amihez pedig a mai embernek semmivel sincs több köze, mint az olaszoknak Karthago elpusztításához. De egyébként bizonyos, jól körülhatárolható körök nem is a bocsánatkérésre törekszenek, ugyanis annak eléggé gyenge az árfolyama, és a boltban sem adnak érte semmit. És én nem érzem, hogy egy náci-nyilas-fasiszta Magyarországon élnék. Az ilyenféle címkézések már régen lejáratódtak. A Fidesz valamikor, a saját megkülönböztető karakterének a kiemelése szempontjából kezdte ezt alkalmazni a Jobbikra, csak visszájára sült el. A Jobbik meg létrehozta a Gárdát, amit szintén a Fidesz minősített először „félkatonai” szervezetnek. A Gárda egyébként – szerintem – nem volt egy szerencsés megoldás, és lehet, hogy csak a közbiztonságot garantálni képtelen rendőrségnek szánt fricska volt, csak idővel „társadalmiasult”. De még a gárdát sem lehet náci-nyilas-fasiszta konglomerátumnak tekinteni, legfeljebb szerencsétlen megoldásnak. A Jobbikra pedig azért is fúj a Fidesz, mert időről időre megkérdezi, hogy a már több, mint 1000 milliárdból miért csak alig 1-200 milliárd jutott célba, és a különféle csatornákon miért tűnt el az a rahedli sok pénz. Ugyan egy-két cigány vezetőt rajta kaptak a lopáson, de ezek csak morzsák. Az a baj, hogy a mostani hatalom is csak szövegel, mint az előzőek, és alig történik érdemi előrelépés.
2:22 du.
frivi
2013 december 1
8:33 de.
„kényelmes fotelban kellemesen hűs bort kortyolgatva a háborús viszonyok közötti, amúgy statáriális eljárást maga után vonó parancsmegtagadásról elmélkedni.”
Ettől a flegma arroganciától még a kereszt is visszabillenne a koronán. Szóval szegény ártatlan csendőrök csak parancsot teljesítettek pedig egyébként keblükre ölelték volna a zsidókat, ugye? Nos, itt van akkor egy a kor „humánumát” jellemző idézet Bányász Jenő iparkamarai főtitkártól:
„akit a deportáló vonatra felraknak, azt ne lökdössék csendőrszuronnyal mert a zsidókat felakasztani kell ugyan, de a függő hullát megpofozni már nem mert ez barbár és keresztényietlen dolog.”
Micsoda keresztényi gondolat!!! Ilyen a ti keresztényi lényegetek is, ugye frivi nemzettesó?!
2:30 du.
ugye, nem neheztel meg rám, ha ezen hozzászólása után (2013-12-03-2:20 du.) – különös tekintettel eddigi, igencsak váltakozó érdekkörű hozzászólásaira – intellektuális hermafroditának nevezem?
2:32 du.
frivi
2013 december 3
11:32 de.
„sorban már a számtalanadik holokausz-központ építését”
Miért hazudsz ilyen pofátlanul? Mondjál már még egyet a Páva utcai emlékközponton kívül! De nehogy a terror plázát! Az minden csak nem az!
2:38 du.
frivi
2013 december 3
2:20 du.
„, Magyarországon nincs semmiféle rasszizmus. Az ország pedig már számtalanszor bocsánatot kért a holokausztért, amihez pedig a mai embernek semmivel sincs több köze”
Öreg mindent elárultál magadról! A legaljához tartozol!
2:48 du.
Kedves frivi: Messze van az álláspontunk. Felhívom figyelmedet, hogy két éve jöttem el az országból. Sajnos amit a saját szememmel láttam azt nem tudod semmissé tenni. Te a náci egyenruhára és nyilas zászlókra hajazó bandát nem szerencsés megoldásnak tartod. Én kisöprendő szemétnek. Sajnos hiába mutogatsz a fideszre, a jobbik rengeteg és folyamatos törvénytelenségeket követnek el. Pedig még hatalmon sincsenek. A fidesz sem az értelmes emberekre támaszkodik, de a jobbik még alá is kínál. Nem bizonyíték, hogy néhány értelmes nevet is fel tudnak mutatni. Azt mondod bizonyos köröknek nem érdeke? Mert a jobbiknak érdeke? Hiszen ebből él! A bocsánat kérésnek módozatai vannak. A németek tudták, hogy kell. És nem mond, hogy ott is vannak nácik. Elmebetegek mindenhol vannak.
3:09 du.
Kedves frivi: A kinek mi köze hozzá? Ha a felmenőid jó tetteire büszke vagy, az örökségét elfogadod és laksz a házában és használod ingóságait, akkor a szégyenletes tetteit is vállalnod kell.
3:25 du.
Kedves Llanfair!
Ha én is csak a sajtóból tájékozódnék, akkor bizonyára hasonlóbban látnánk a dolgokat, csak hogy én itt élek, és így kevésbé hatnak rám a propagandafilmek. Ez persze távolról sem azt jelenti, hogy itt minden a legnagyobb rendben menne, csak a gondok forrása teljesen más, és semmi köze a mesterségesen keltett hisztériához.
Ugyanakkor kötelező érvénnyel megértő is kell, hogy legyek, mert nyilván súlyosan valós oka volt annak, hogy az itthon-t Ír honra cserélted. Az okát csak Te tudhatod! De ez ma már semmiképpen nem tragédia, hiszen bárki, bárhonnan, bármikor hazatérhet. Elvileg.
5:38 du.
A parittyás hangja
Mikor a magyarok „rasszizmusáról” beszéltek, miért nem idézitek Szent István intelmeit az idegenekről? Miért nem említed Aba Sámuelt? Ki bántotta zsidó származásáért? Ki fogadta be a kunokat a jászokat, telepítette le a szászokat? Hogy lehetett magyar király az apai ágon román származású Mátyás király? Miért mondta magát magyarnak a horvát Zrínyi Miklós? Az 1944-es holokauszton kívül, mondj a magyar történelem 1100 éve alatt még egy rasszista alapú népirtást! Mikor bántottuk a románokat, szlovákokat, svábokat? Még a cigányokat sem. Ha voltak is pogromok, azok vallási jellegűek voltak, és ugyanúgy, sőt sokkal jobban nyírták egymást a katolikusok és a protestánsok.
„frivi” pedig nem hazudik, legfeljebb téved. Viszont nem mindenben.
7:19 du.
Nekem baromira tetszik, mikor családfám kutatása közben újabb- és újabb nációkat találok. Mindegyikre büszke vagyok. A „félázsiai” eredetemre is. Sőt, büszke vagyok sok nemzetiségű rokonságomra is. Van már két ír is, és lehet, hogy lesz egy kínai. De van sváb, tót, horvát, lengyel, cigány, román, zsidó, arab, görög, német, angol. Van, amelyikből több is. Volt egy olasz is, de elváltak.
7:55 du.
A buszról jut eszembe, ha leszállás miatt félre kell tolni valakit, előbb megkérdem, nem zsidó-e, mert nem szeretném a zsidóságában sérteni, odébbtolni, merthogy figyelmetlen vagy telefonál és akadályozza az utazás menetét. Válaszként megkapom a tényt, s ha zsidó, akkor inkább visszagyalogolok egy megállót.
Fiatal vagyok, megvárom, amig a magyarok asszimilálódnak a zsidókhoz és nem kell majd körültekinteni……., mert mind egyformák leszünk. De ha nem vagyunk egyfomák, jó tudni, hogy ki milyen. Logikában ilyesmit tanultunk.
10:22 du.
FRIVI: Ugyan már, hol a francba élsz Te? Minden percben hazugságokkal mentegetőzik minden magyar ember, hogy részt vett a Holokauszt kivitelezésében! Aljasabb, hazug, önámító emberek már nem is maradtak Európában. Mindenki elismerte bűnét, szembenézett azokkal, korrigálta és kompenzálta azokat, KIVÉVE Magyarország! Ellentétesen, a magyarok újra szeretnék a zsidókat kiirtani!
4:14 de.
Gyuri10-nek.
Orulok,hogy tetszett a dal Arik Lavi eloadasaban.
Meg csak annyit, hogy „hozzaszoltam” az Amerikai
Nepszavaban a Hanukia megrongalasahoz Budapesten-
Sosana Damari dalaval-” Habajta ” הביתה „.
Eletemben eloszor- minuszoltak.
Gondolom, van aki erti- miert.
4:17 de.
frivi
Llanfair története attól hamis, hogy egy esetet próbál jelenségként beállítani. Soká laktam a Bosnyák tér közelében, jól ismerem a 7-es végállomását és a járatot. (Annak idején a Bosnyák téren szoktunk randizni a feleségemmel, és a templomban volt az esküvőnk. Anyósom bennfentes a plébánián, 20 évig dísztette a templomot. A piacon pedig egykori sporttársaim dolgoztak. Cigányok is) Ja, az egyik sógorom BKV ellenőr. (eredetileg elektroműszerész) Első kézből kapom az infókat, hogy mi történik a BKV járatokon.
Teljesen más jelenségek a meghatározók. Sokkal jellemzőbb, hogy egyes cigány csoportok terrorizálják az utasokat. Azok nem mernek rájuk szólni, inkább elfordítják a fejüket. Az ellenőrök „pozitívan diszkriminálják őket”, inkább nem kérnek jegyet. Sok a cigány zsebtolvaj, Romániából is jönnek. Néhány éve volt, hogy egy cigány kisfiút kiutasítottak az országból, mert fényes nappal késsel fenyegetve rabolt ki járókelőket, aztán valakit combon is szúrt. Rasszizmust kiáltottak akkor is, mikor a Moszkva téren egy cigány fút valaki karddal átszúrt. Mentek tüntetni a liberók a „magyar fasiszták” ellen. Aztán kiderült, hogy aki átszúrta Józsikát, az is cigány volt. Józsikáról pedig kiderült, hogy rendszeresen késsel fenyegette az utasokat és a járókelőket. Ezt a másik cigány fiút is, csak mert az csúnyán nézett rá. Józsika ment oda fenyegetően és hadonászott a késével, mikor a másik cigány szúrt.
Oké! Folytathatnám, de nem az a célom, hogy hangulatot keltsek a cigányok ellen. Csupán az, hogy Llanfair által budapesti jelenségnek beállított esetet valósabb keretek közt lássuk. Tudnék több példát is mondani, de maradok az újságokban is megírtaknál.
7:09 de.
sárdi jani
Nekem is úgy tűnik, hogy Llanfair a pozitív általánosítás irányába mozdult el. Eszem ágában sincs azt állítani, hogy nincsenek abszolút normális életvitelű cigányok. Ugyanakkor azt is el kell fogadni, hogy nem őmiattuk alakult ki az a tapasztalat, amelyet nemes egyszerűséggel előítéletnek szoktak nevezni.
Én a legkártékonyabbnak a probléma szőnyeg alá söprését tartom, és a legálságosabbnak is, mert ezzel mindenkinek ártanak. Ártanak a cigányságnak, hiszen azt a hamis látszatot keltik,hogy nincs is olyan nagy baj, meg ártanak a többségi társadalomnak is (beleértve a normális életvitelű cigányokat is), mert a látszatmegoldások költségeit ők viselik. De a legnagyobb baj a cigányok vezetőivel van, elég Farkas Flóriánra gondolni, akit Gönz Árpád kegyelme mentett meg a börtöntől, a Fidesz pedig beleszeretett. Vajon ez az ember a legalkalmasabb a képviseletre, akinek a maga területén egyetlen egy hozzászólása még nem volt a parlamentben? Igaz, még csak 18 éve képviselő.
Nem elég a regnáló többségnek a támogatási keretet biztosítani, sokkal nagyobb mértékben törekedni kellene a racionális felhasználásra is. Be kellene fejezni a jár, meg az ingyen jár mentalitást, és mindenhez el kellene várni az „önrészt”, ugyanis csak így képesek megbecsülni az, amit kaptak. Pécsett történt meg, hogy az 5 éve átadott lakásokat állami költségen újból fel kell újítani. Ez abszurd! Ez a gyakorlati politika teljes csődje. Ez az út járhatatlan.
4:27 du.
sárdi jani
2013 december 3
5:38 du.
Jani alapvető tévedésben vagy! Az égvilágon senki nem beszél a magyarok egész történelmük során átívelő rasszizmusáról. Rohadt nagy ökörség lenne lévén a fogalom nem is létezett a középkorban, akkor ahogy írod is kizárólag vallási alapon gyilkolászta egymást az emberiség. A rasszizmus a XIX. században alakult ki, Alfred Ploetz pszichiáter a Fajunk épsége és a gyengék védelme című, 1895-ben kiadott munkájában fogalmazta a meg a faji alsóbbrendűség elméletét. Amikor a magyar társadalomban terjengő rasszizmusról-antiszemitizmusról beszélünk az nyilvánvalóan a XX. század illetve a jelenkor társadalmáról szól.
5:32 du.
frivi!Nézetem szerint eltévedtél az európai geó buckák között.Tudtommal és még sokak tudtával is, Európában a muszlim terrortól rettegnek kormány szinten is,nem a helyi cigányoktól. Marseille-ben egész városnegyedbe francia be sem lép,mert ott nem „kedvelik” a gyaurokat.Londonban a pillanatnyi helyzetet nem ismerem.Láttam azonban már 16 évvel ezelőtt is, hogy a regen str-en és az oxford str-en a déli seggmutatással az ég felé, közel fél órára leállították, mindkét irányba a forgalmat.Tudom, Magyarországon ez nem fordulhat elő,mert a magyarok nem igen tűrik meg az idegeneket.Esetleg olajdollárokért még huzavonáékkal is lehet Párászíjjat(farszíjjat) húzni.Még csatlakoznak is a dínom-dánomhoz. Kedves frivi! Erre odafigyelve,ha bárhol a világon bűntényt követnek el(terror,gyilkosság drogkereskedelem stb.) Elsőkként keresd az arab testvéreiteket,mert mint kurvai hisztina is megmondta:”a magyarok és a palesztinok testvér népek.”A cigányok nem jelentenek veszélyt senkire,ha emberszámba veszik őket. Nem szittya virtussal,nem diszkriminációval!!!
1:55 de.
A parittyás hangja
2013 december 4
4:27 du.
Szívesen kiegyeznék azzal, hogy csak én értelmezném félre a hozzászólásokat. Egyébként, én is úgy tudom, hogy a rasszizmus a darwini evolúciós elmélet egy vadhajtása. Itt jön be – mint a következő evolúciós lépés – az erkölcs szerepe, ami ismeretlen az álltok ösztön világában. Az embert az erkölcs emeli az állatvilág fölé. Persze, nem akármilyen erkölcs. Lehet választani.
Kiegészítelek azzal, hogy a középkorban a valláson kívül még az életmódbeli különbségek miatt szoktak konfrontálódni az emberek. A tatár támadás előtt a földműves magyarok, nomád életmódjuk miatt űzték ki a kunokat, mert állataikkal letaposták, lelegeltették a vetésüket.
A cigányokkal pedig a középkorban is már hasonló életmódbeli konfliktusok voltak, mint napjainkban, pedig – ahogy okosan írod – akkor még nem létezett rasszizmus. Tehát, napjainkban a cigányokkal való konfliktusok sem rasszista indíttatásúak.
4:16 de.
A Magyar Királyi Csendőrség ugyanolyan háborús bűnös szervezet volt,mint a a náci SS és SA.
Vagy a Kanadába szakadt rádiós ember őket is rehabilitálni akarta?
Aki védi,magyarázza,mentegeti ezeket a tömeggyilkos szervezeteket és tagjait,az maga is potenciális(leendő) gyilkos!
6:14 de.
Gyuri10
Látszólag adja magát a párhuzam, vagyis a cigányokat az arabokkal párhuzamba állítani. Tartalmilag azonban erőltetett, és félrevisz.
A franciáknál a nagy számú arab lakosság főként a gyarmatokról ment be, azon tágabb értelemben vett frankofón területekről, ahol a francia volt a második hivatalos nyelv. Biztos vagyok abban, hogy ez számukra szinte feldolgozhatatlan társadalmi feszültségek forrása lesz már a nagyon közeli jövőben is. Ezt tekinthetjük a gyarmatosítás utóhatásainak is, ahogy a többi egykor gyarmattartó országok esetében is, de ez legyen az ő gondjuk.
Nyugat-Európában a cigányok aránya a magyarországihoz képest sokkal kisebb, és egy 60-80 milliós országban egy-két tízezer fős populáció még nem olyan mértékben zavaró, hogy azt ne tudnák kezelni.
Magyarországon azonban a cigányok aránya 5-7 %, ezért az állapot kezelése is nagyobb odafigyelést igényel(ne). A gond az, hogy a cigányság egy jelentős része alulképzett, így a foglalkoztatásuk is nagy gondot okoz, hiszen a társadalom egyre qualifikáltabb munkaerőt igényel, ők pedig megrekedtek egy bizonyos, és a mai igények szerint már nem elégséges szinten. Azt hiszem, ez a problémák gyökere.
Abban mindenképpen biztos vagyok, hogy következetes követelménytámasztás nélkül érdemi előrelépés nem képzelhető el. A választási szempontú megkeresésük nyilván nem elégséges, vagyis hogy négyévente kapnak néhány zacskó lejárt szavatosságú tésztát, meg egy-két kupica pálinkát, függetlenül attól, hogy ezeket éppen ki adja nekik. Csak az oktatás képes felemelni az embert, és csak az oktatás képes minőségi változásokat okozni egy társadalomban, a társadalom tagjainak származásától teljesen függetlenül. Egy társadalmat szellemi értelemben is igényessé kell tenni, amiről azért manapság nem nagyon beszélhetünk,és, ha eljutottunk ebbe a vágyott állapotba, akkor ezek a problémák is megoldódnak. Mindamellett ez gazdasági kérdés is, és, ha egy ország máról holnapra él, és a lakói is, akkor ez a folyamat lelassul, holott a demográfiai számok gyorsítást követelnének.
Ha az ember reálisan szemléli a magyar valóságot, akkor az a véleménye alakul ki, hogy a többségi társadalom viszonylag nagy empátiával viseli az ezzel kapcsolatos hétköznapi megpróbáltatásokat. Ezt még akkor is el kell ismerni, ha a különféle médiumok időnként ezek ellenkezőjét állítják. Különösen azokon a területeken, ahol a cigányok aránya magas, komoly feszültségek halmozódtak-halmozódnak fel, és ezeket a feszültségeket azzal nem lehet feloldani, hogy egyesek megállapítják a többségi társadalomról, hogy az előítéletes. Akinek az utolsó tyúkját is ellopják, annak nem előítélete van, hanem keserű tapasztalata.
12:57 du.
Lenne egy kérdésem.
A görögök lemészárlását miért engedik egyáltalán megünnepelni?
2:46 du.
Nem idegesít engem ez a torontoi rádió.
Megvárom amig a magyarok asszimilálódnak a zsidókhoz és mind egyformák leszünk.
6:36 de.
frivi!Az én hasonlításom lehet,hogy félreviszi azt aki amúgy is a szemellenzőt kultiválja. Amit én írtam az arabokról az nem csak Francia előjellel írandó.Magyarázatot kérek az Angol, Holland,Olasz,Belga,Sweitzi,Svéd,(Magyar?), Német s.t.b. kolonialista országok(?)muszlim megszállásának mibenlétére manapság. Magyarország talán ma még elbírja viselni Európa megszállását 54.000.000 muszlim által.Fájnak az alul képzett cigányok és a felül képzett zsidók,akik már 1920, a numerus clausus óta fájnak? Merem megjósolni,hogy maximum 10-15 éven belül az Európában már ma is segélyekből élő arab és muszlim paraziták Magyar honban is jobban fognak fájni,mint az 5,7% cigány vagy a 4% over kvalifikált, hülyeségig lojális évszázadok óta üldözött és irtott zsidók! Gondolom,ami nem sikerült az 1500-as években a nagy Szulimánnak, az most sikerülni fog a gyöngyösi-huzavonák és az iráni petródollárok segítségével.Magyar ország jól irányt vett a nem is túlzottan neo inkább mindig is parázsló,szőnyeg alá söpört fasizmus felé.A következő Trianon határa még nem tudni hol lesz meghúzva.A Duna teljes hosszában vagy a Tisza mentén.
Frivi!Ezekre is oda kell figyelni,mert a zsidó és cigány üldöző vonalak csak a súlyos problémákról elterelő stratégiát szolgálják.Ki hiszi el a magyarok á-diszkriminációs sértődött mellé szavalatait?Néhány külföldön élő,naiv, némelykor kokárdával „hazalátogató”ki tudja milyen előéletű szittyán kívül?
6:42 de.
T.Moderátor! Lehet,hogy értelmezésében hasonló témákról valóban írtam már. Azonban nézeteimet nem részleteztem ilyen formában és különösen nem frivinek válaszként,mely nem csak neki szól.
2:08 de.
Voros Daniel urnak.
Lehetseges,hogy a „gorogok lemeszarlasanak
megunneplese”rol szolva- Hanukat ertette?
Ha erre celzott- van „valamilyen” kulonbseg-
amikor egy nep felkel elnyomoi ellen, {i.e 146}
es harcol amig kivivja fuggetlenseget-vagy egy
2000 eve Europaban elo kisebbseg kozott, amely annak
ellenere, hogy annyit adott a „gazdanepeknek”-
csecsemotol az aggastyanig- kiirtasra „iteltetett”.
Erdekes,hogy melyen hallgat a nepirtasrol-amelyet
a torokok kovettek el a gorogok es az ormenyek ellen.
Errol a ketszinusegrol nalam tobbet tud egy spanyol
ujsagiro- akinek hazajahoz fuzodik a hirhedt Inkvizicio-
de a fasiszta Franco elleni felkeles- tortenete is.
Ime az idezet-
http://www.breuerpress.com/2012/06/29/egesz-europa-meghalt-auschwitz-ban-irta-sebastian-vilar-rodrigez/
6:17 de.
Lacus: Ezt a kérdést itt többször körbe jártuk. Ostoba ember hiába jár egyetemre. Ostoba marad. Ezáltal következtetései gondolatmenetei hibásak torzak és károsak lesznek.