Százezrek áram nélkül maradtak Ontario tartományban
Összesen 350 ezer lakásban ment el az áram órákkal ezelőtt Ontario tartományban. A Toronto Hydro szerint akár 72 órába is telhet mire mindenhol visszajön a villany, ezért több tízezer család arra készülhet, hogy a Szentestét a sötétben és a hidegben tölti. Québecben további 29 ezer lakásban ment el az áram, miután mind két tartományban súlyos téli vihar tombolt éjjel és kora reggel. Deborah Brown, Toronto önkormányzatának szóvívője azt javasolja, hogy aki fűtés nélkül maradt városi könyvtárakban és közösségi házakban találhat menedéket. A város egyébként jelenleg azon dolgozik, hogy ideiglenes menhelyeket hozzon létre azokon a városrészeken, ahol nem tudnak Karácsonyig áramot és fűtést biztosítani. Torontóban ma a villamos sem jár és a GO Train külvárosi vonat is leállt.
Ottawában szombat éjjel 20 centiméter hó esett és ehhez jön még vasárnap egy további 10-15 centiméter. De a fővárost eddig nem érintették a Torontó környékén tapasztalható áramkihagyások. A Hydro Toronto jelezte, hogy a Sunnybrook és az East General kórházakban is elment az áram.
Anthony Haines, a Toronto Hydro vezérigazgatója szerint nem valószínű, hogy Karácsonyra visszajön az áram. „Készüljenek fel a legrosszabbakra”–mondta Haines vasárnapi rendkívüli sajtótájékoztatóján.
Négyen haltak meg közúti balesetekben – hárman Québec tartományban és egy vezető pedig Ontarioban. Torontótól egészen Halifaxig lehet számítani törölt járatokra a kanadai repülőtereken.
Montreálban, Karácsony napján a legmagasabb nappali hőmérséklet minusz 12 fok lesz, napsütéssel, Ottawában pedig minusz 13 fokra „melegszik” az idő az ünnepekre. Újabb jelentős havazás Karácsony másnapján várható.
11:51 de.
Kopogjuk le, nálunk még van áram, csak egy fa dölt ki az udvarunkban, az sem okozott nagyobb kárt.
12:37 du.
ezek is fel vannak készűlve…egy ilyen hálózat cheap shit de jó drágán adják…semmi fejlesztés csak a milliós prémiumok a vezetőknek pofátlanul a semmiért meg ezért egy kis vihar és akkor meghal a város mint utoljára mikor az usa rendszerrel összebarkácsolt rendszer 5 napra leállt még szerencse hogy nem tél volt de minden megrohadt és borzakmas volt egy olyan országban ami mindent elektromosra tervez és kurva drágán adja majd sajnálkozik mikor Etobicoke-ban leégett a nagy trafó kiderült, hogy tervezési hibá
s és karbantartás hiányos de senkit nem küldtek börtönbe sem akasztottak fel pedig a fél város sötét lett…még ejnye bejnye sem volt
1:15 du.
Ezt a vihart most Montreal nem kapta meg! Csak kis jégesőt erős széllel!
2:39 du.
SMS nincs? Errefelé ilyenkor a BM tettek helyett üzeneteket küld.
Remélem, arrafelé gördülékenyebben mennek a dolgok, és karácsonyra nem csak a gyertya, vagy az áramfejlesztő ad fényt.
4:20 du.
rodeo36,
nálam Ottawában szerencsére gázzal fűtök, ami talán valamivel olcsóbb mint az áram. Azzal viszont teljesen egyetértek, hogy rettenetesen rossz és alapvetően drága az áramszolgáltatás. Azért gondolom, hogy ha Szenteste nincs villany Torontóban – vagy annak jelentős részén – akkor azért kitör a balhé.
Amúgy ami az árakat illeti: éppen néhány hete emelték az áram árát 7,5 százalékkal.
4:38 du.
magyarorszagon rezsi csokkenetes van , csokkentik az aram a gaz a tavfutes a szemetszallitas a kemenysepres es meg ki tudja minek az arat , ilyen gonosz ember ez az orban , ezzel akar valasztast nyerni , populistan csokkenti az arakat pedig emelhetne is mint a baloldali kormanyok ,nem is tetszik ez a baloldalnak , jaj jaj , nagy a baj a baloldalon
5:41 du.
C.A.
4:20
Az elektromos áramot szolgáltató cégek csaknem mindenhol kétszeres monopolhelyzetben vannak. Egyrészt a a szolgáltatott energia jellege miatt, hiszen az elektromos áram jórészt semmivel nem pótolható, vagy csak körülményesen, másrészt a háztartási fogyasztók részére többnyire nincs választási lehetőség, mert lokálisan csak egy szolgáltató van. Kanadában viszont igen jó hőszivattyúkat lehet kapni, amely napelemmel kombinálva, különösen, ha advesz órát is engedélyez a szolgáltató, csaknem ingyenesen megoldható a fűtés-hűtés-melegvíz, és a kiszolgáltatottság mértéke is töredékére csökken. Gondolom, az épületek hőfizikai adatai jobbak, mint Magyarországon, tekintettel a keményebb telekre.
8:54 du.
Christopher: az Ontario Hydro egy rablóbanda, semmi fejlesztést nem csinálnak és bármit elrontanak vagy rosszul csinálnak azt a fogyasztóval megfizettetik…és olyan esetek vannak hogy aki el akar nekik adni áramot mert a farmján fölösleget termel azt nem veszik meg…ez az egész olcsó hálózati rendszer -amiért kibaszott sokat kérnek- semmire sem jó állandóan megy a sírás, meg most momdja tv, hogy türelem
föld alatti kábelezésről nem is hallottak meg egyéb biztonságos rendszerről csak ezt a cheap shit -et hajtják és állati drágán számlázzák…a gáz is túl van árazva és ezek a légfűtések a világ leggazdaságtalanabb rendszerei kizárólag hatalmas középületekben elkerülhetetlen de minden másban máshol ez már tilos…az önellátásra meg nem mondanak semmit pedig jó beruházás és gyorsan megtérül…nézd a németeket meg svájcot na elég belőle…közben a tv-ből folyik a könny meg a nyál és a gyász
12:25 de.
frivi
2013 december 22
5:41 du.
Ugyanez Magyarországon is megoldható lenne. A szolgáltatók támogatják az alternatív megoldásokat, annak becsatolását a hálózatba. Hiszen a bekötés hálózat bővítésnek minősül, amit az ő szakembereikkel, partner cégeikkel kell végeztetni.
De például a napelemek teljesítménye a gyártó szerint is évente 7-8% teljesítmény csökkenést produkálnak. A valóság lehet 10 % is. A kiépítés milliós tétel, az elemcserék százezres tételek. Nem véletlen, hogy nem terjed ez a módszer.
12:35 de.
cigányok
Elfelejtette hozzátenni a földben haladó közmű megadóztatását!
Ugyanis a valós megoldás viharok ellen a földkábel lenne, hogy a cikk témájánál maradjunk. Nem dőlnek ki az oszlopok, nem szakad le a vezeték. Viszont a különadó miatt ezzel leálltak. Az hogy rád rohad a fagyaszóládában tárolt áru a légvezetékek folyamatos problémái miatt nem gond. A gázkazán is elektromos gyújtású, és ha kikötöd, akár a gázt is lekepcsolhatják szabálytalan üzemeltetés miatt…
A rezsi csökkentésnek a szavazatok számának növelésén kívül több a valós kára, amit úgyis te fizetsz meg. de az más téma.
1:36 de.
kedves donom, a földkábellel meg az a baj, hogy arra – meg minden föld alatt húzódó közművezetékre – már régen adót vetettek ki orbánék. méghozzá folyóméterre számítva.
2:34 de.
semmi akadalya annak hogy akit zavar a rezsicsokkentes az minden szamlajat befizesse ketszer , ketszer fizessen aram gaz stb szamlakat , put your money where your mouth is , azaz ne csak dumalj a csokkentes ellen hanem tegyel ellene , fizess ketszer mindenert , amugy be lehetne vezetni azt is hogy aki dumal a csokkentes ellen azt listazzak kubatovek es nekik a regi magasabb szamlat kuldik ki a kozmuszolgaltatok , itt van mindjart Ille Istvan lecsekkoljak a IP szama alapjan a kukukkhegyi cimet es a regi magasabb szamlat kuldi ki neki a szolgaltato , ezutan orszagos media figyelmet kap es millios tomeg kezdi utanozni a baloldalrol
2:52 de.
hát, komám, ez nem jön össze, ugyanis átalánydíjas vagyok 😀
persze, az országos média figyelemről bármikor tudok gondoskodni. ha elmúlik a karácsony – mert akkor azért moratórium van – simán ki fogom szerkeszteni z önkormányzati lap szerkesztőjét, aki egy fideszes seggnyaló. nem fog neki örülni .D
3:03 de.
az atalanydij is csokken ha a dij csokken , ugyhogy a regi magasabb atalanydij fizetessel mutathatnal jo peldat a rezsicsokkentes elleni ellenallasra , te lehetnel az orszagos vezetoje a fizessunk tobb rezsidijat akcionak , orszagos hirnevre tennel szert es rezsiugyi miniszter jelolt lehetnel egy majdani szoci kormanyban
3:55 de.
jaj, komám, ezt, ha kérhetem, ne erőltesse! az átalánydíj 12 hónapon keresztül egy fix, az előző évi fogyasztásból kalkulált összeg, ami egy évben egyszer kerül – pro, vagy kontra – a leolvasott óraállás szerint kompenzálásra. így jövő év júliusában nekem vissza fog utalni egy halom pénzt az ELMÜ. azonban addig – akaratomon kívül – valóban a régi átalányomat fizetem 😀
6:13 de.
Don Ovuz
12:25
Azt hiszem, ebben van egy nagyságrendbeli tévedés, már mint ami a napelemek teljesítmény-csökkenését jelenti. Az 1% reális, és ezt a gyártó is megadják. Ha a 10 % lenne a realitás, akkor Németországban 20 éves futamidőre nem hiteleznék meg a bankok a családi beruházásokat.
6:22 de.
rodeo36
8:54
Ebben rettenetesen egyetértünk. Egyrészt abban, hogy ott -Svájcban, Németországban – valóban a földbe teszik a közműhálózatok nagy részét, ami esztétikai szempontól sem mindegy, meg az időjárás szeszélyei miatt sem, másrészt a germánoknál nem zavarHATJA a szolgáltatót a fogyasztó részleges vagy teljes energia-szabadsága, ami hosszú távon az államnak is jó.
6:33 de.
cigányok
2013 december 23
3:03 de.
Mondjuk a rezsicsökkentés hátulütőjét se úgy képzeld el, hogy ma jön a törvény, holnap már összeomlik minden.
Egyrészről csökken a szolgáltatás színvonala. Mondjuk, hogy még mindig kapcsolódjunk a cikkhez, egy hiba elhárítás nem 72 óra lesz amit még a lefagyasztott élelmiszered is elbír, hanem tíz nap, mert csökkenti a létszámot. Neked meg cumi, gyűjtsd újra. Vagy mint fentebb említettem, elmaradnak a fejlesztések, amit végső soron megint te fizetsz meg. Ugyanis ez természeti katasztrófa kategória, még a biztosító sem fizet rá.
Arról nem szólva, hogy némi vegetálás után megszűnhetnek ezek a szolgáltatók, vagy legalábbis nagy részük.
Ami meg talpon marad, majd szép csendesen emelgeti az alapdíjat, hogy kompenzálja a látvány részt.
A látvány rész arról szól, hogy így papíron kisebb infláció mutatható ki a valóságnál. Vagyis könyvelési manipuláció. Itt kapsz tíz százalékot, amott elvesznek tőled harmincat. Ezt lobogtatják neked, és nem veszed észre, hogy valójában 20% mínuszban vagy összességében.
Ez csupán pillanatnyi öröm neked, amíg le nem adod a szavazatodat. Majd ez is neked lesz szívás.
6:37 de.
Ille István
1:36
Úgy tűnik, hogy ebben aligha érthetünk egyet. Semmi bajom az ellen, ha a szolgáltatót által potyán megszerzett -értsd alatta, hogy Ille és honfitársai pénzéből egykor megvalósított beruházásokat szerezték meg csaknem ingyen – vagyontárgyak után kell adót fizetni, amúgy szerintem nem csak a földben lévők után. Az a rendszerben való gondolkodás, ami persze nem volt meg, feltétlenül előrelépést jelentett volna, ha mondjuk a légvezetékek után ötszörös adót kellett volna bepengetni, de ilyenkor szoktam azt mondani, eléggé el nem ítélhető nagyképűséggel, hogy végső soron nem lehetek mindenkinek én az apja.
Az viszont tény, hogy Magyarországon az energetikai szempontú gondolkodás gyerekcipőben jár, és ez így van már 24 éve, és előtte így volt 45 évig. Ebben a vonatkozásban legalább 2 nemzedéknyi a lemaradásunk, ha bázisként Németországot veszem alapul, noha sok tekintetben a lehetőségeink jobbak lennének.
6:52 de.
a jóembert nem érdekli se a hazai rezsi, se a választás, nomeg, a szavazata se ér semmit. floridában nincsenek ilyen gondjai 😀
mint jeleztem, az USA-ból csak pár százan jelezték szavazási igényüket. semmit nem dönt el a szavazatuk. de még az összes eddig jelentkezetté sem.
7:04 de.
nekem tenyleg 8 , vizes nyolcas
7:12 de.
nem igénylem az egyetértését. azt írtam, ami tény: a földalatti közművezetékek megadóztatását orbánék követték el, mert még ilyen adónemet nem találtak ki. amúgy ez az „egykor megvalósított beruházás” elég gúnyos felhangú. frivikém, ha maga nem jattolt le ilyesmire, sőt, a szülei se jegyeztek békekölcsönt, akkor ugyan, árulja már el, miért is fáj ez magának? köze?
a fene azt az adakozó, önzetlen fajtánkat, de hát, mit lehet tenni,valahogy csak meg kellett valósítani az ország közművekkel történő ellátását, ha már azok jelentős része a magyarországi harcok során megsérült, más részét meg az ország kulturáltságát, élhetőségét is valami átkos, szocialista kényszer alapján is valahogy javítani kellett. tudja: kommunizmus=az ország villamosítása. hát tehetünk mi róla, hogy ez nem jött össze? 😀
azok a beruházások valamilyen érthetetlen módon magyar – ráadásul állami – kezekben vannak. nem tudok róla, hogy az ÉMÁSZ, vagy a DÉMÁSZ, esetleg az ELMÜ piszkos, harácsoló nyugati multikezekben lenne, és talicskával tolnák ki az amúgy hálózatkarbantartásra, fenntartásra szükséges nyereséget.
a csatornatársaságok se, a vízművek se – kivéve nehány botor vidékit – nincsenek külföldi kézben, tehát öntudatos népnemzetileg romlik a rendszer, pénzszivattyúzó külhoni beavatkozás nélkül 🙂
7:39 de.
Természetesen teljesen függetlenül attól, hogy igényli-e az egyetértésemet vagy nem, kénytelen vagyok megfogalmazni, hogy az Ön igényein túl is léteznek objektív tények, akár tetszenek azok, akár nem. Értelmes, és kevésbé korrupt vezetésű országok nem szokták a stratégiai ágazathoz tartozó energia-szolgáltatókat, a wasser és abwasser területeiket, stb. külföldi, olykor állami-privát cégek kezébe adni, és nem szoktak hozzá adni 8%-os eszközarányos nyereséget, amelyhez az eszközt, úgy mellesleg, éppen a privatizációba adók biztosították, de a privatizátorok is „besegítettek” a frissen mázolt, amúgy használhatatlan berendezéseik Pestre szállításával. Ez igaz a Tigázra, az Elműre, a Fővárosi Vízműre, stb., sőt, a legutóbbi példánál leragadva állami pénzből kellett finanszírozni a megépítendő szennyvíztisztító telepeket, potom 10 milliárdokért, hogy a főváros szennyvize ne tisztítatlanul kerüljön a Dunába, valójában cloaca maxima-va alakítva azt.
7:56 de.
én, kedves frivol, már akkor leadtam az igényeimből, amikor olyan helyre költöztem, ahol nincs utcai világítás, szilárd útburkolat, vezetékes víz és csatornahálózat.
mindez budapest határától 2 km-re. persze, senki nem kényszerített rá, hogy oda költözzem.
ahogy az önkormányzatot se, hogy változtasson ezen az állapoton.
mindettől függetlenül mintha elfelejtett volna válaszolni a kérdésemre: ha maga nem áldozott a haza fejlődésének oltárán – és a szülei se – akkor, mégis, minek tart itt TIT előadást?
ráadásul a cikk témája ontario 😀
8:21 de.
cigányok nevű kommentelő!
Mit üzensz azoknak akik vidéken, a legszegényebb régiókban élnek és tüzifával fűtenek? Nekik mikor lesz rezsicsökkentés? Hogy van az, hogy az egyik fele kimarad (a szegényebbike) a csökkentésből? A másik fele, a gazdagabbik pedig ezzel is jól jár? Az előző kormányok idején is volt rezsicsökkentés -bár nem volt így nagydobra verve- és ott sávosan járt a kedvezmény! Azaz igazságosan és nem matematikai alapon!!! A többi marhasága pedig egyenesen agyament dolog és nem a témához tartozik, hogy fizessen be bátran mindenki dupla annyit, aki a rezsicsökkentés ellen van! Nem ellene vannak, hanem a módszere és kivitelezése a katasztrófális és igazságtalan, mint ahogy sajnos a Fidesztől ezt megszokhattuk. Egyébként ne féljen, minden magyar ember duplán meg fog fizetni az értelmetlenül végrehajtott propaganda célt szolgáló rezsicsökkentés hatásaként. Nézzen mélyebben a dolgok mögé és akkor talán látni fogja, hogy miért is. Maradok Tisztelettel: HC
8:32 de.
Ille István
7:56
Ha idióta iróniába akarnám fullasztani a diftongusunkat, azt is mondhatnám, hogy a falusi idillnek csak bizonyos korlátok tudomásul vételével van meg a makulátlan varázsa. De a felvetéseire válaszolva, valószínű, hogy szüleim is meg szerény személyem is, tehetségünk arányában, áldoztunk a haza fejlődésének oltárán, és éppen arról beszéltem, hogy ezek az áldozatok vesztek el a mohóság kereszttüzében. Az meg már másodlagos, hogy mindez közterületi fejlesztés formájában vagy meg nem kapott munkabér formájában épült-e be a közösbe.
Ami pedig Ontariót illeti, csak együtt érezni tudok velük, segíteni rajtuk annál kevésbé. Amúgy, nem szándékoztam TIT-előadást tartani. Most nem vagyok úgy öltözve.
9:16 de.
HunCanada….azt uzeni az mno.hu hogy INGYEN tuzifat lehet igenyelni ….Isten Bizony ezt uzente mar hetekkel ezelott…ezert kene kormany kozeli lapokat IS olvasni hogy tudjanak az INGYEN TUZIFAROL,mert termeszetesena baloldali lapok meloyen KUSSOLNAK errol
9:53 de.
ingyen tűzifa nincs. aki mno-t tud olvasni, annak, ugyebár, van internetje, aminek van előfizetési díja.
ha arra telik neki, akkor tűzifára is, nem gondolja?
meg mintha az internet az ingyen tűzifára szorulók esetében nem lenne létszükséglet…
10:22 de.
Szociális tűzifa osztás 2012
Tavaly erre a célra a Belügyminisztérium 858 millió forintot osztott szét 456 önkormányzat között. Így egy-egy településnek csak az igényelt mennyiség töredéke jutott. Ez persze egészen abszurd eredményeket hozott, falvak százai kaptak két-három köbméter tüzelőre szóló támogatást. Ez egyetlen családi ház három-négy heti fűtésére elegendő. Helyi szinten a gyakorlatban a támogatás elosztása azt jelentette, hogy annál az önkormányzatnál, ahol például száz háztartásból húsz volt jogosult az ingyen tüzelőre, az igényelt 40 köbméter helyett kaptak 17-et. Vagyis 17 köbméterfát kellett elosztani 20 család között. Ráadásul a mázsás rönkökben leszállított tüzelő általában többféle fűtőértékű fából állt, ezt kellett igazságosan, de nagyjából 0,85 köbméternyi egységekben elosztani. Az egyik borsodi településen például a 70 köbméter tüzelő kiosztása négy napig tartott, nem utolsó sorban azért, mert a töredék köbmétert mérő eszköz híján megpróbálták kilóra átszámítani az egy háztartásra jutó mennyiséget, de az „osztást” így is botrányos jelenetek kísérték. Talán nem meglepő, de ennek a településnek a polgármestere is oda nyilatkozott, hogy igaza volt azoknak, akik nem pályáztak, merthogy „ezt a cirkuszt két szatyor fáért én soha többé nem csinálom végig”.
Na erre böfögjél valamit rezsi zseni!
11:06 de.
ez acikk szenzacios , csak erteni kell a lenyeget , en kifejtem nektek : hiaba emelte a dijat Christopherek cege az EGEKBE a plusz penzt NEM NEM fejlesztesre forditottak hanem zsebrevagtak a ceg tulajdonosai , na ezt unta meg a fidesz/orban es rezsi csokkentesbe kezdett , igy majd olcson vissza tudja a magyar allam vasarolni a cegeket hiszen nem lesz ellophato profit es a HAZA FENYRE DERUL AZ IMMAR ALLAMI ARAMSZOLGALTATOK ALTAL , Ille meg alljon vissza havi szamlazasra az atalanydij helyett es profitalhat mar 2014-ben , attol meg nyomhatja a fidesz ellenes rizsajat
11:09 de.
a) 2012 nem 2013.
b) „Így egy-egy településnek csak az igényelt mennyiség töredéke jutott.”
c) a normál köbméter vagy űrméter egy 1 m x 1 m x 1 m-es sarangot/rakatot jelent.
az erdei köbméter figyelembe veszi a fák közötti hézagot, éppen ezért az erdészeti gyakorlatban 1,7 vagy 1,75 űrméter felel meg 1 erdei köbméternek, magyarul 1 erdei köbméter egy 1,7 (vagy 1,75) m x 1 m x 1 m-es rakat. így 1 erdei köbméter tűzifa 1 tömör köbméter fát és cca. 0,7 köbméter levegőt tartalmaz.
d) http://1.1.1.2/bmi/vest.hu/images/p012_1_00.png ez itt egy köbméter kalodás fa.
e) mázsás rönköket nem lehet 0,85 köbméternyi egységre bontani, annál is kevésbé, mert az erdei öl kb. 1,9 m hosszú, és a kitermelhető húrátmérő 30-35 cm-es. a súlyának kiszámításával bajlódjon maga, bár nem gondolom, hogy a képességei elégségesek lennének rá. mivel különféle fűtőértékű fákról ír a cikk, javaslom, különféle fafajták fajsúlyát keresse meg a számításhoz. tűzifának akác, bükk, gyertyán, tölgy a legelterjedtebb.
csak szóljon, mi az a téma, kedves rezsi, amiben még akarja, hogy csúnyán lebőgessem 😀
11:09 de.
be kell menni a polgarmesteri hivatalba hogy didergek es ott majd kiderul mikor van ingyen tuzifa , se a sult galamb a szamba se az ingyen tuzifa a kalyhacskamba magatol nem fog berepulni , ezert vannak a polgarmesteri hivatalok hogy ott nyoszorogjunk ingyenes cuccokert
11:16 de.
lóf…t, mama, hogy a népszerű mondást idézzem!
rezsikém, ezt megint nagyon benézte! ha nincs a költségvetésbe beállítva tűzifa felvásárlás, amit aztán ingyen (?!) kiosztanak a rászorulóknak, akkor, bizony, csak erdőgazdasági adomány marad – ritkításból, fiatalításból, vagy tarirtásból!
azonban az erdőgazdaságoknak szigorú erdőgazdálkodási terve van, pontosan meghatározva, hogy miből, mit és milyen célra termelhet ki! hiába van neked saját tulajdonú erdőrészed, abból egy gallyat se hozhatsz ki, ha azt az erdőgazda nem engedélyezi! ugyanez vonatkozik az önkormányzati tulajdonban lévő erdőkre is, ahonnan – elvben – ki lehetne termelni az „ingyenes” tűzifát.
11:26 de.
hat ha ez ekkora problema akkor ki kell jelolni egy ingyenes melegedo helyet mindenhol , zum beispiel a suli tornatermet , ott a bordasfalon gyakorlatozni is lehet , ez mar helyi problema nem kormanyszinti
11:27 de.
nagyon vag az eszem , miota ujra iszom
12:07 du.
Ille István
2013 december 23
11:16 de.
Úgy tudom, az erdőirtás vagy ritkítás, nem tudom mi a helyes, de a lényeg, nem a rönköt adják, hanem a más célra nem használható ágakat. Így az erdőgazdasági adomány gyorsan ellobbanó rőzse.
Az önkormányzati osztás meg olyan mint a rezsi, meg a „rezsi” sok hűhó semmiért.
12:54 du.
tudod, kedves donom, mi a szomorú? a mogyoródi erdők nagy része gondozatlan, sok az aljnövényzet, a surján, pedig telepített akác, épületfára nevelve. meghirdették, hogy tisztításra keresnek munkásokat, akik bér helyett elvihetik a kivágott surjánokat, meg a dőlt fákat. azt gondolod, lelkesen jelentkeztek a népek? egy frászt. 4-5 ember szorgoskodott egy darabig, aztán ők is elunták. márpedig egy csukló vastagságú 2,5-3 méteres akác, gallyait is felhasználva, akár egy napig is melegen tart egy konyhát, vagy szobát. én a kandallóban jó, ha eltüzelek 4 kugli (30 cm, 20-25-ös húrral) akácot, meg az indításhoz némi vékonyabb, amolyan kondér alá való akácgallyat. igaz, a kandallót rendesen le lehet fojtani, így szép lassan lángol.
1:07 du.
hat ez a tragedia , amit Ille ir , az emberek tulajdonkeppen addig nem lesznek elegedettek amig valaki a kalyhajukig nem cipeli az ingyen tuzelot , addig orbanozni/gyurcsanyozni/ciganyozni/zsidozni fognak , kicsit tuloztam persze
1:20 du.
a második szomszédék jobbra az asszony nyugdíjából élnek, pedig a fickó életerős, de annyira okoskodó, mindent jobban tudó, hogy 2-3 napnál tovább soha nem marad meg sehol – még alkalmi munkán sem – mert mindjárt át akarva venni az irányítást. amúgy meg masszív alkoholista. na, ő azt tartja, hogy 5-6 ezer forint napszámért ő ugyan nem megy el, majd, ha tízet adnak neki, esetleg meggondolja!
a kert aljából kitakarítottam egy pár fát – akácot, madárcseresznyét vegyesen – legallyaztam, felkugliztam, a gallyakat kiraktam a kerítésen kívülre – voltak közte becsületes ágak, amiket még tovább kellett gallyazni – és szóltam, ha gondolják, vigyék el. lefitymálták: gyufaszálak! ők ugyan nem cipelik haza! rendben, akkor majd meggyújtom. erre másnap csak visszajöttek, hogy mégis vinnék. mondom: ha legallyazod, még a gallyfát is összekötheted csomóba, ég az úgy, hogy a sparhelden megfő rajta a levesed!
1:27 du.
Nem tudom, itt a megyei lap tele van olyan rendőrségi hírrel, hogy fatolvajokat fognak, zömében időseket, akik hulladékfát gyűjtenek csak engedély nélkül.
Erre divat a papírtégla is, sokat hallok róla. Ez valamiféle biobrikett. Gyűjtik is a papírt, nekem is megvan a az ember, akinek odaadom. Szecskázzák, áztatás után préselik, és állítólak a keményfával azonos értékű.
1:43 du.
na, ilyen erre is van – mármint, hulladékfa gyűjtés. sétálok a kutyákkal, hát látom, 20-25 méterre előttem fordul ki az útra az egyik szomszéd utcában lakó, a vállán egy jó 4 méteres akác, amolyan hulladékfa kinézésű. csak a talpán virított a friss vágás 🙂
a papírtégla valóban jó fűtőértékű lehet, mivel a papírt un. papírfából csinálják (a silányabb minőségűt gabonaszalmából, vagy rizsszalmából). még a skála word trade-nél a barteres srácoknak az embargó idején az volt a csúcs, amikor román csergéből dél-amerikán, indián, olaszországon és a szovjetunión keresztül addig láncoltak másra és másra, amíg a végén finnországból papírfát tudtunk behozni 🙂
1:57 du.
Én ezt egyszerűen nem értem!Miért az egyik legnagyobb természetszerető országot bántja természetanyánk? Tényleg nem értem miért!? De azért kitartás az ottaniaknak!!Jön a tavasz előbb-utóbb..
2:02 du.
SKÁLA KOPÉ
4:00 du.
Ille István
2013 december 23
11:09 de.
…??? Ez meg mi vót? István nézd már meg a mailcímem, hogy ki vagyok! Szerinted neked írtam ezt a bejegyzést??? És a bejegyzés tartalma ami egyébként az átlátszó.hu-ról vett idézet olyannak tűnt mintha azt ellenzékből kellene cáfolni??? Ezzel zártam: „rezsi zseni” Kétlem, hogy te lennél a rezsi nevű hozzászóló is, mert tudjuk ki az, de akkor miért veszed magadra a neki címzett kommentet???
4:10 du.
bocs, már javítottam. elég sokan támadtak jobbról, mivel én meg a rezsicsökkentést támadtam.
4:55 du.
Mellesleg, mióta itt élek (56 éve) NEM volt Torontóban jégvihar.
Quebecben, azaz Montrealban is csak egyszer volt.
10:12 du.
http://www.nol.hu/belfold/20131223-eleta_semmilyen_utcaban
10:15 du.
ott a cikk , arrol szol hogy az 5000 fo alatti falvak kapnak tuzifat/futes penzt , es hozzateszi hogy 5000 fo felett is kene tamogatas , azaz a fidesz sose tud jot tenni a nepszabonak
12:51 du.
Nalunk is van meg aram semmi gond 20c fok (udv Floridabol)
5:13 du.
Engem teljes egeszeben elkapott az aramszunet.
Szombat estetol ket nap, ket ejjel.
Az elso ami tortent, az az volt, hogy a vizpumpa leallt, termeszetesen, ezert a talajviz elontotte a pincemet.
Masnap mar a futes hianya nagyon erezhetove valt es miutan minusz 15 fokot josoltak ejszakara, az osszes vizvezetekcsover viztelenitenem kellett, nehogy megfagyjanak es csorepedes tortenjen.
De persze, ilyen korulmenyek kozott nem maradhattunk a hazban, az ejszakat a fiam vendegsegeben toltottuk. MIelott valami okostojas gazfutest ajanlana, megnyugtatlak, hogy az van, de aram nelkul az sem mukodik, mer a szikrat es a vezerlest elektromossag mukodteti.
Ket nap es ket ejjel utan visszatertunk es most a pincet teljes egeszeben tataroznunk kell.
Ami viszont kellemes volt, az az elso este, amikor agyban gyertyafenynel olvastunk, mint valaha.
Ezt persze akkor is megtehetnenk, ha lenne aram.
Ma, 26-an reggel meg 70,000 csaladnak meg mindig nem volt arama, sot, a kozben megjott havazas es aradas tovabbi csaladoknal idezett elo aramszunetet, egyeseknel mar masodszor.
1:33 du.
Beszéljünk kicsit másról! Montrealban NEM volt jégeső és áramszünet. Karácsony napján viszont a quebeci Hydro-Quebec( villanytársaság) d-u- 5 és este 7.45 között nem szolgáltatott áramot, egy angol lakosú nyegyed egyik részében. A vacsorát, úgy ahogy volt át kellett vinni az anyóshoz, ahol volt villany.