Éljen a Köztársaság!

2014 január 23 2:44 du.42 hozzászólás

Több, mint két éves ez a bejegyzésem! Azért íródott, mert már akkor veszni látszott a köztársasági eszme, a Fidesz kormányzás jóvoltából, az az eszme, ami tulajdonképpen felülírja még a demokrácia eszméjét is. (Lévén mindenkié – a közé – nem csak a mindenkori többségé).

Éljen a köztársaság!

Éljen a köztársaság!

Ezért akart a magyar nép 1989 októberében Köztársaságot. Semmit nem von el a kikiáltás tényéből, hogy egy erre méltatlan alak kapott szerepet. Őt felejtsük el, az ország szempontjából viszont a mérhetetlenül fontos tényeket NE felejtsük, soha ne felejtsük.

Jelenleg ma Magyarországon egy nagyon furmányosan működő maffia uralkodik. Tudom, erre kommentelőink adalékokat kérnek: biztosítom őket, hogy a bőség zavarával küzdünk.

A lényeget 3 éve írtam meg – azóta minden süllyedt, süllyedt a mocsárba – azóta el lett lopva a fél ország – féltettem már az országot, de akkor még nagyon kedves voltam.

Valamikor azt gondoltam, hogy olyan csekélység, hogy felszámolják itt a Köztársaságot, senkit nem érdekel. Van aki nem is érti az egészet, lényegtelen kérdésnek tartja.

Például egy alábbi komment részlet:

„Bocs, de szerintem az új alkotmány tartalmi problémáit kellene kritizálni, nem lényegtelen dolgokat, hogy az ország neve „Magyar Köztársaság” vagy „Magyarország”.

Könyörgöm, dehogy lényegtelen! Dehogy! Innen indul ki minden antidemokratikus, a jogállamisággal szembemenő elképzelés és tett – ez a tény fogja majd szentesíteni az illegitim alkotmányukban a törvénytelenségeket, a jogállamisággal ellentétes ténykedéseiket. Felszámolva a köztársaságot – egyetlen párt érdekei szerint  rúghat fel demokráciát, népszuverenitást. Nem az egész országé, nem a népé – ergo ezt az alaptörvénynek csúfolt egypárti kókálmányt ki kell hajítani az ablakon, in situ, és örökre kitörölni az emlékezetből.

Mert, a gondolkodó emberek most, ebben a törvénytelenségekben, jogsértésekben, anomáliákban tobzódó világban, amikor a hatalom úgyszólván kizárólag a saját bebetonozásával foglalkozik, leginkább azt féltik,  aminek talán maradéktalanul tudtak örülni 1989 október 23-án:  a Köztársaságot.

Akkor lett negyven év diktatúra után újra szabad ez az ország.

Úgy tűnik, mindössze huszonegy évre, mert a jelenlegi hatalom a megszüntetésén töri a fejét. Először csak a nevében törli el, és lesz talán valami kvázi köztársaság, aztán nyilván az sem. Miért teszi, mit gondolunk? Nézzük meg, mi is a fogalom jelentése:

„A köztársaság ókori eszme, és valóban a zsarnokság feletti győzelmet jelképezte.  A hatalomgyakorlás mikéntje alapján rendszerezhetők az egyes köztársaságok. A köztársaság egységét köztársasági elnök szimbolizálja. A köztársaság eszméje a modern korban összefonódik a népszuverenitás eszméjével.”

Vagyis egészebb, teljesebb, egy ország számára többet jelent, mint a demokrácia, hiszen ez utóbbi a többség uralma, amiből némileg kimarad a kisebbség.

A köztársaság pedig mindenkié, az egész közösségé, a népé teljesen: a polgárok összessége, közössége, amelynek szorosan össze kell fonódni a népszuverenitás eszméjével!

Láthatjuk tehát ennyiből is, min törik a fejüket azok a hatalmasok, akiket a nép választott, de nem azért, hogy urai, zsarnokai legyenek, hanem hogy képviseljék őket, mindannyiunkat, a Köztársaságot.

Ha már nem lesz, akkor elmondhatják – és jogosan –, hogy itt kérem nincs semmiféle köztársaság, itt a többség uralma van, és az mi vagyunk (a Fidesz, vagyis Orbán Viktor) – azt csinálunk veletek, amit csak akarunk.

Ne hagyjuk! Meg kell védenünk az úgyszólván egyetlen pozitívumot, amit ez a boldogtalan ország a félresikerült rendszerváltással kapott. Ne feledjük: a Köztársaság a zsarnokság feletti győzelem eszméje! És nem akarunk újabb zsarnokságot.

Éljen a Köztársaság!

Vagy nekünk nem kell? Mi kell?

Ossian

42 hozzászólás

  • Béke volna jó! Két magyar felfogás között, semmi más.

  • Kedves Chris!

    Arra kérlek, hogy egy felesleges idézőjelet törölj már légy szíves, és ugyanabban a bekezdésben van egy felesleges határozott névelő is:

    Mert:

    A gondolkodó emberek most, ebben a törvénytelenségekben, jogsértésekben, anomáliákban tobzódó világban, amikor a hatalom úgyszólván kizárólag a saját bebetonozásával foglalkozik, leginkább azt féltik…

    Köszönöm:

    Osszian

  • Figyelő: és ezek szerint mindegy a társadalmi berendezkedés is?
    Szerintem nem mindegy. Egy olyan ország, amelyik 1920-ig nem volt független, majd egy király nélküli királyságban, féldemokráciából, majd félfasizmusból egy vesztes háború után diktatúrába lépett, amit elnevezett un. népköztársaságnak, a köztársasági eszme, és maga a köztársaság nagyon fontos.

  • ossi: javítva

  • Nem köztársaság kell a magyarnak , hanem bikacsök.
    Abból ért mint általában az ázsiai emberfaj.
    / Orbán után szabadon./

  • Hát maffia több országban volt és van ahol lesz is.
    Nálunk is voltak nem olyan rég gyilkossági,nemzetbiztonsági ügyek,maffia ügyek kémkedés miniszterek államtitkárok asszisztálásával,sőt barátkozásával,sőt perek,bizonyítékok,csak ugye a baloldalon a vezető politikusok meg önkormányzati „dolgozók”…köreiben!
    Ezek már bizonyított tények!
    Ettől még lehet köztársaság egy országban,mert nem mindenki maffiózó, akire ráfogják a „szóbeszédben”illetéktelenek.
    Ki kell nyomozni,tanuk,bizonyítékok,tárgyalás,itélet,na ez a sorrend normális helyen!

  • Köszi!

  • Osszián,
    Itt nem a demokrácia vagy köztársaság a dolgok miértje és azértje.Ez a nép nem képes gyűlölet nélküli független országban élni.Soha nem is létezett ilyesmi.Miért?Mert egy nép amelyik nem képes(alázatos fejhajtással)felvállalni a gyalázatot a múltjából,annak a jövője is megkér dőjelezhető!

  • Sajnos Figyelő megjegyzése az volt, hogy a Köztársaság és a Demokrácia megléte nemfontos.
    A béke lenne a fontos a rezsimünk vezetésével!
    Ezt jelenti, ha lefordítjuk….

    Ezt az is bizonyítaná, hogy Gyurcsány és Bajnai regnálása alatt ilyet biztos nem írt le!

    A most összeállt választási tömörülésnek is inkább ki kéne bővíteni a nevét: EGYÜTT A DEMOKRATIKUS KÖZTÁRSASÁGÉRT!, mert azt normális ember nem támadhatná!

  • Magyarorszàg köztàrsasàg,a neve egyszerüen Magyarorszàg.Az 1989-es
    -ideiglenes-Alkotmàny ujra irva,és a jogos kifogàsok miatti vàltoztatàsokkal kiàllta a külhoni és belhoni tàmadàsok viharàt.
    A Demokràciàban a többség kezében a döntés és a felelösség,de a kötelezöen elöirt ujabb vàlasztàsoknàl ez elveszthetö. Ez mindig
    igy történt,a szuverenitàsunk visszaszerzése ota.
    2010-ben egy kizsigerelt orszàgot vett àt a mostani 2/3-os koalicio,
    igy az 1/3-ot kapott koalicio eredménytelenségét bünlett volna folytatni,tehàt màs utat kellett keresni.Amihez a megfelelö kereteket is felkellett épiteni,hogy ne kerüljünk ujbol a
    szakadék felé vezetö-màr-ismert utra.
    Természetesen ezt a régi-uj koalicio a tettestàrsaikkal és
    kedvezményezetteikkel nem ismeri el. Biztosan rossz vesztesnek lenni.

  • Hej, Marcsika, Marcsika…
    Nem kívánlak meggyőzni, úgy sem lehet. És nem először írom le a keserű valót: ma Magyarországon 500 év (Lodovico Gritti óta)legkártékonyabb kormánya uralkodik, amely mellesleg maffiakormány. Majd vedd meg és olvasd el Magyar Bálint könyvét, a Magyar polip – a posztkommunista maffiaállamot, és oldalról oldalra olvasva rájössz, hogy 100%-ig igazam volt akkor, amikor maffiának neveztem a fideszt, a kormányát és maffiózóknak a tagokat és a holdudvart.
    Ezt a tényt a mindenféle mutyik teljesen alátámasztják. Földmutyi, szerencsejáték mutyi, trafikmutyi – most a legveszélyesebb az atommutyi – ezek csak a legkirívóbbak és legnyilvánvalóbbak.
    Ez utóbbi alighanem bedönti a fideszt – azoknak is felnyílik a szeme, akiket eddig üveggyönggyel le lehetett kenyerezni. Nem azért kerültünk ki az orosz függőségből 25 éve, hogy most egy 80-100 évre bebiztosított újabb (és veszélyesebb, mert energia nélkül lebénul egy ország – zsarolható tehát)függőséget kapjunk a nyakunkba, egy maffia kapzsisága és korrupciója miatt.

  • Újabban nem jelenik meg a hozzászóló kommentje a saját gépén sem?

  • Jusztícia, vagy Justitia (latin: Iustitia – igazság, igazságszolgáltatás) az erkölcsi erő istennője a római mitológiában.

    Mérleg

    A mérleg a mérés, mérlegelés, bíráskodás, megítélés, kiegyensúlyozás, a kiegyensúlyozottság, az igazságosság, az okos belátás jelképe. Az égi és a földi, az isteni és a túlvilági igazságszolgáltatás szimbóluma.

    Ez az, ami hiányzik belöletek.

  • Geyza

    2014 január 24
    4:06 du.
    Te vagy ázsiai,Geyza!
    A honfoglaló magyarok gazdag mellékletekkel eltemetett egyedeinek háromnegyede europid volt.A köznépnek csak 1-5 százaléka volt kimondottan ázsiai.Ha már tudományoskodsz,nem árt tájékozódni.Tudod:a kutya ugat,a tudomány halad.

  • Ossian!,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Köztársaság?Követeljük vissza a Magyar Népköztársaságot!Ugye ezt viccnek szántad?Az ország nagyrészét meg 1989-2000-ig ellopták.A közmú cégek és állami vállalatok nagyrészét elmutyizták.A földeket kárpótlásnak nevezett maffiastilussal lenyulták és még sorolhatnám,de minek.

  • Gyuri10,ki gyülölködik?Szálka és gerenda…nem érzed?

  • bocs, ossi, valamiért spamra ment 🙁

  • ossi, ne fáraszd magad. boda felfogó képessége nem terjed ki a MNO vezércikkein túl.

  • e-migrans

    Csakhogy emigráns, borzasztóan sok a „nem normális Ember” – akik nem tudnak disztingválni. Vállat vonni arra, hogy egy olyan országban, ahol annyi történelmi bukfenc történt 500 évig, semmi sem fontosabb, mint egy olyan vezérlő eszme, amely alá mindenki odaállhat politikai vagy ideológiai hovatartozástól függetlenül szinte létkérdés.A köztársaság ilyen vezérlő eszme, klerikálisnak, ateistának, baloldalnak, jobboldalnak. Szerintem, és nem csak szerintem.

  • Dénes ERÖS

    Egy válság utáni (világválság! nagyhatalmak gazdaságát is megrendítette), fellendülő pályára állított gazdaságot lehet éppen kivérzettnek nevezni, de akkor azt, ami utána jött, minek lehet nevezni???

    Megint a disztingválni tudás: a gazdaság a 4 év alatt összesítve nőtt kb. 1%-ot.
    Erre hencegni csak az elmebeteg maffiafőnök képes – egyébként szánalmas!
    Minden szempontból rosszabb a helyzet, mint 2010 tavaszán. Az emberek helyzete pláne. Nőtt a szegénység, nőtt az államadósság, nőtt azok száma, akik elmentek az országból – és közben iszonyatos mértékűvé váltak az állami szintű országrablások.
    Azt mondod, biztos rossz lehet vesztesnek lenni.
    Hát, a maffiapárt ezt hamarosan megtapasztalja! Az MSZP 3-szor is tudott győzni egyedül, most széleskörű demokratikus erőt magába foglaló összefogással, HOGY NE tudna!

  • küszküllö
    2014 január 25
    10:16

    Biztos, hogy belőlünk? Nem lehet, mégis véletlenül, hogy fordítva?
    Már csak azért is, mert nincs sosem érvetek. Az opponálás nem érv.
    Egyszer itt is (de ezt kérem a nolblogon, a nolon is), azt szeretném már olvasni, hogy miért is jó a magyar emberek nagy átlagának a fidesz kormány?
    És egyszer már tényszerű cáfolatokat az Ille, A.G, Bogdán Géza állításaira vagy az enyéimre.

    De ilyen nincs.
    Ha opponáltok, vagy a szerző személyével foglalkoztok (I.I. mogyoródon mit is csinál), vagy csak úgy l’ art pour l’art szidjátok a baloldalt és Gyurcsányt.

    Érveket, Hölgyek és Urak. Érveket.

  • Topapó
    2014 január 25
    11:09 de.

    Bolond kend.

    Már elnézést. Egyébként akár meg is sértődhetnék: valaki úgy kapcáskodjon az írásommal, hogy el se olvasta.

    „Ezért akart a magyar nép 1989 októberében Köztársaságot. Semmit nem von el a kikiáltás tényéből, hogy egy erre méltatlan alak kapott szerepet. Őt felejtsük el, az ország szempontjából viszont a mérhetetlenül fontos tényeket NE felejtsük, soha ne felejtsük.”

    Mi helyett akart a nép Köztársaságot, Topapó???

    A Népköztársaság helyett, ami egy diktatúra államformája volt.

    Írásom nem a tolvajlásokról és mutyikról szól.

  • osszian ! ma is koztarsasag van , mitol retteg kend ?

  • Osszián!
    Ami Magyar Bálintot illeti,hát biztosan nem fogok pénzt adni
    a könyvéért és nem a politikai beállítottságom miatt,hanem azért mert nemrégen még egészen más véleményen volt a „nagykoalícióval” kapcsolatban(helyesen)most meg nyíltan közölte mindegy melyik pártnak mi a programja(nagy eltérések vannak,ami az embereknek nem mindegy!!!!)majd csak lesz valahogy….a lényeg Orbán leváltása(tehát az elítélt Gyurcsánnyal,vagy bárkivel szövetkezik.. az elvesztett hatalom visszaszerzése érdekében)Na ez nem semmi,ezzel az MSZP megújulása csak egy babla,persze nem mellékes,hogy a bukott SZDSZ megint kaszálhat….Persze
    ha győznek,mert az emberek többsége azért nem hülye és bizony tud különbséget tenni a pártok között.
    Újítás semmi a régi leszerepelt alakok pedáloznak megint!

  • Osszián!……………..Hát igen.Kikiálltottuk a köztársaságot mármint a nép és láss csodát a népvagyon nagy része pár év alatt ofsorcégekbe diszidált.Persze csak a Fide sz alatt volt -van mutyi bezzeg az Mdf-nél vagy az Mszp-nél ilyen szóba sem jöhet.Netalán valami mégis kiderülne az biztos,hogy politikai indittatásúként tálalják.Attól pedig semmi nem válik ténnyé,hogy akár az Ille a Bogdán vagy az Osszián leirja épp ezért cáfolni is fölösleges.

  • topapó, valamit nagyon félreért. a tények nem attól lesznek tények, mert valaki többször ismétli – lásd a fidesz agymosását, a hazugságai médiaszerte történő terjesztését -, hanem mert azok.
    amit mi leírunk, az kritika, az orbáni és a 2/3-os alattomosság megvilágítása. nem azért nem tudja cáfolni, mert fölösleges, hanem, mert nem képes rá.
    ahogy – hogy én is soroljak egy-két lángeszű jobboldali hozzászólót – se boda, se erős, se dakota, se a többi narancsagyú vakhitű nem képes.
    nem véletlenül merül ki a tevékenységük a személyeskedésben. ezt tanulták, ennyire képesek.
    na, ez van. (hogy boda nemzetesasszonyt idézzem)

  • „.Attól pedig semmi nem válik ténnyé,hogy akár az Ille a Bogdán vagy az Osszián leírja épp ezért cáfolni is fölösleges.”

    Épp ellenkezőleg!!!

    Cáfolni KELL!
    Amúgy talmi a komment irreleváns a vélemény.

  • Kedves Kuszkulló.
    Miért ejted magadat szánt szándékkal pofára ?
    Oda volt írva bejegyzésem alá az is hogy kitől származik a megállapítás.
    Nézz utáni kis butám !

  • Osszián

    2014 január 25
    1:52 du.

    „Nem lehet, mégis véletlenül, hogy fordítva?”

    Nem.Hazugság ellen nincs érv.Nem fogom felsorolni a jelenlegi kormány eredményeit,hiszen mindenki ismeri,megismerheti.De ha valaki nem akarja látni a valóságot,az szemüveggel sem fogja látni.Az én érveim nem fogják meggyözni.

  • KIS KÜKÜLLŐ!
    Hej te bunkócska te drága…
    Nem szálka van a ti szemetekben.Az egyikben horogkereszt a másikban nyilaskereszt.Bizony mi akkor is meglátjuk,ha ma még csak szálka méretű. Tudod annak a „gyereknek”addig kellett volna bemutatni az örök fényességet amíg csecsemő korban volt.A világ akkor elkésett,de utolérte és jóvá tette a késést,borzalmas áron.A te szálkádat nem fogjuk engedni,hogy gerendává nőjön.Ezt minden fogyatékosnak is meg kell szívlelni.Teljesítsetek jobban…Kinél?…

  • Kedves Nagyikám,
    Mire írja a „két magyar felfogást”?Köztársaság vagy demokrácia? Megint nem ideillő csacskaságokat tetszik firkálni.Ezt a két szót Magyarok csak fenyegetésként ismerik.Ne bántsuk őket!Van ott enélkül is elég balsors. Kezicsókolom.

  • Osszián

    2014 január 25
    1:52 du.

    “Nem lehet, mégis véletlenül, hogy fordítva?”

    Nem.Hazugság ellen nincs érv.”

    Köszönöm szépen!

    Lesz alkalom – volt is lesz is – hogy ennek a mai Orbán féle maffiának sorról sorra leleplezzük az összes hazugságát.

  • Tóapó!

    Oda se neki,a tények sem győzik meg őket,csak a saját rögtön
    cáfolható „ténynek” beállított véleményüket szajkózzák,meg hogy ki sérteget kit azt mindenki tudja……mint tudjuk a vörös (vagy lila.zöld….mindegy) köd meg a honorárium ugye
    elhomályosította egyesek agyát!!!
    na ez van,de ne adja fel,legfeljebb nagyon idegesek lesznek!
    És akkor mi van?….semmi!

  • Gyuri10

    2014 január 26
    11:49 de.
    Te közönséges fajgyülölö vagy,tizeske.Vagy frusztráltságodban dagadtál ilyen méretüre?És miért fenyegetözöl?Félsz valakitöl?Kérem a moderátort,tiltson ki innen.

  • küszküllö
    2014 január 26
    11:28 de.

    Osszián

    2014 január 25
    1:52 du.

    “Nem lehet, mégis véletlenül, hogy fordítva?”

    Nem.Hazugság ellen nincs érv.Nem fogom felsorolni a jelenlegi kormány eredményeit…”

    Nagyon jól is teszed, nem hiszem, hogy a felület fideszes pártpropaganda szöveg szajkózására született volna meg.

    Ám annyit ideírhatsz: a negatív növekedés is növekedés. Vagy: a negatív eredmény is eredmény. Vagy? a nulla is valós szám… szóval így.

    Nem fogod felsorolni, mert nincs mit felsorolni.

  • Marcsi
    2014 január 26
    1:46 du.

    Tóapó!

    Oda se neki,a tények sem győzik meg őket,csak a saját rögtön
    cáfolható “ténynek” beállított véleményüket szajkózzák,meg hogy ki sérteget kit azt mindenki tudja…”

    Marcsika, sértegetés nélkül is világos, hogy ez a maffiakormány tökéletesen leszerepelt, végük.

    Érdemes megfigyelni: amíg a demokratikus ellenzék a maffiakormány és párt cselekedeteit veszi górcső alá, amik hatalmas kopásokból, rossz döntésekből, manyup esetből, Ócsából, ruszki mutyiból, földmutyiból, trafikmutyiból, továbbá a jogállamiság lebontásából, a köztársaság megcsúfolásából, az oktatás és kultúra ellehetetlenítéséből állnak – addig a hatalom kizárólag személyeskedni tud, gyurcsányozik orrba-szájba: na ezt a népek nem feltétlenül tolerálják, sőt!
    Az idétlen plakátjaik olyan fagyik, amik visszanyalnak. (Csak 1 példa. Van 100).

  • ossi, szerinted boda tud mást?

  • Nagy Küküllő,
    Frusztrált nem lehetek,mert hálás vagyok a hozzád hasonló fajgyűlölőknek,hogy nem kell veletek egy levegőt szívnom.Csibém, neked nem lehetek tízeske,esetleg azt mondhatod,hogy: ÉRTETTEM Uram!.Ami úgy is ugyanolyan 00 mint a többi leírt lükeséged. Nem értesz te semmit öcskös!Azt sem érted,hogy itt esetleg te kaphatsz utilaput. Ez nem a náci mocskok honlapja.Mellé pötyögtettél.A te mesekönyvedet úgy hívják,hogy kuruc in fos.Ott maszatolhatsz alkonyotokig.Hogy fajgyűlölő vagyok?A tény az, hogy én nem gyűlölök senkit,tőletek nácikám nem is félek,csak hányinger erejéig undorodom.

  • Küszködő!
    Szövegedet nem minősítem és ezért külön kezet puszilhatsz csibe husi!

  • Hát, Rasid, ti ismeritek olyan behatóan egymást, Marcsika a lakóhelyedet is folyton emlegeti – nekem pl. eszembe se jutott még 5 éve tartó barátságunk alatt, hogy van annak valami jelentősége, hogy Ille István Mogyoródon él…-DDD

    Marcsika olyan, mint aki vaknak álcázza magát, töksötét szemüveget hord, csak a fehér bot hiányzik a kezecskéjéből… de aki a bottal a hátadra vág, ha át akarod segíteni a zebrán.

    És sok ilyen kommentelő van itt.

  • Gyuri10

    2014 január 26
    4:50 du.
    ” Ez nem a náci mocskok honlapja”
    „A tény az, hogy én nem gyűlölök senkit,tőletek nácikám nem is félek,csak hányinger erejéig undorodom”
    „Szövegedet nem minősítem és ezért külön kezet puszilhatsz csibe husi!”

    Hát,ha te nem vagy náci,akkor senki.Nézd meg a saját szövegedet:fröcsköl belöle a megvetés,a sértödöttség,a gyülölet.

  • Küszködő!
    Mint volt szerencsém megírni, nem gyűlölök senkit.Még akkor sem,ha SENKI.A hányingerhez esetleg a terméke fröcsögtetéséhez szuverén jogom van.Náci csatornatöltelékekkel szemben kötelességemnek is tartom.Sértődött nem vagyok,mert csak VALAKIKTŐL lehet megsértődni. Megvetés?Minden mennyiségben.A nácizmusnak ezek nem a jelzői,esetleg kiváltó ingerei.Remélem ezt még a kislétszámúban végzetteknek is elég világosan írtam le.Megértetted?