Államosítások kora

2014 január 28 10:43 de.60 hozzászólás
Államosítás

Államosítás

Ezerrel folyik tovább a bolsevik tempó, a felcsúti ámokfutó államosít tovább, övé az ország, azt tesz a bevételeivel, amit csak akar, semmi nem maradhat magán kézben, ahogyan egy vérbeli kapitalista országban ez elvárható. A Mol, a Rába,  a Pro-M Zrt,a MAL Zrt, a Bakonyi Erőmű, a Főgáz, a Vízművek, az önkormányzatok, az iskolák, a dohánykereskedelem, a nyerőgép ágazat, a cafeteria, a takarékok, a gáztározók, a választási rendszert üzemeltető cég  és a többi után most a hulladékgazdálkodás van porondon.

„A nonprofit jelleggel működtetett állami monopólium megvalósítása a kormány célja a közműszolgáltatások területén – mondta a Napi Gazdaságnak Hegmanné Nemes Sára.” Az államtitkár elvtársnő elfelejtette  a végén hozzátenni az IS szót, mert mindent állami monopóliummá tesznek. A kivétel az a Simicska és a haveri birodalom érdekeltségeibe tartozó üzletek lehetnek. Ez a felcsúti gazdasági ideológia mindkét szélsőségből a legrühesebbet nyújtja nekünk. A kommunista oldalról az államosítás, központosítás, az önkormányzatiság felszámolása zajlik, a szélsőjobboldali gazdaságpolitika pedig a kivételezett haveri kör übermensch-ségét hivatott beteljesíteni. Azoknak tolják ki a tíz, meg százmilliárdokat, miközben az ország nagy részét nyomorba döntik, hiszen azok eltartására már nem jut fedezet. A Simicskák, Nyergesek, Szélesek, Mészárosok, Töröcskeik ótvaros mennyországa ez, ahol semmi sem szent, csak egy valami számít, és az az extraprofit. A haveroknak az állam, vagyis Orbán csak 49%-os részesedést vásárol a cégeikben, a nem haverokéban 51%-ot, vagy a fölöttit. Demján és Töröcskei elvtárs bankjaiban, a Gránit és a Széchenyi Bankban csak 49%-ot vettek meg az adófizetők pénzéből, mert ezáltal úgy lehetett őket kitömni milliárdokkal, hogy továbbra is ők maradtak a többségi tulajdonosok, és így a cég vezetői. A nem haveri cégeket előbb törvényi erővel tönkreteszik, ellehetetlenítik, majd felvásárolják őket bagóért.

Miközben az a Fidesz jelszava, hogy le az extraprofitot bezsebelő multikkal, nem leszünk gyarmat. Csak ha az érdekeik úgy kívánják. Akkor viszont az ördöggel is cimborálnak, akkor még Putyin elvtárs rendszere is a demokrácia fellegvára, akkor az orosz hitel egy kedvező kamatozású ajándék, és az ország 50 évre való eladósítása az elmúlt száz év legjobb üzlete.

„Igen határozott tárgyalás kell ahhoz, hogy ne engedjük, hogy a nyereséges ágak náluk maradjanak, és csak a veszteséges részeket adják el az államnak, mondta a vagyonpolitikáért felelős államtitkár.” Ez is a hulladékágazat kapcsán tett mondat, ami jól jelzi, hogy ez a kormány egyszerű maffia módszerekkel veszi el magáncégek tulajdonát, és ad visszautasíthatatlan ajánlatot, mint egy keresztapa.

A kommunizmustól azért kellett megszabadulni, mert tarthatatlan volt az állam mindenható szerepvállalása, most meg ez a felcsúti paraszt visszasírja a régi szép időket, amikor az apja még párttitkár volt, és ő volt a környék atyaistene. Ő döntött mindenben, és ha valaki ellenszegült, pl. Viktorka, akkor azt szarrá verte, és rúgta. Ebben szocializálódott ez az elmebeteg miniszterelnök, akinek ország és demokráciaromboló ötleteit csorgó nyállal teljesíti az a rengeteg gerinctelen csicska, akik 2010 óta hivatalt kaptak azért, hogy ennek az egy embernek az akaratát érvényesítsék az ország és a benne élők érdekeivel szemben.

A mocskos maffiamódszereket idézi az a módi, ahogy tendenciózusan teszik tönkre a vállalkozásokat, majd jön a jóságos állam (a keresztapa), és visszautasíthatatlan ajánlatot tesz a cégre.

„Az állam elvette a profitot a hulladék-feldolgozóktól, majd állami vagy önkormányzati többségi tulajdont írt elő a hulladékot elszállítóknak a kormányzat. Ahhoz, hogy ne álljon le teljesen a szemétkezelés, az államnak is be kellett lépnie a szállítói piacra.”  „Gyakorlatilag nem termelhettek profitot a szemétfeldolgozók, amely miatt sorra mondták fel a szerződéseiket az érintett cégek.”

Vagyis kötelezik a cégek tulajdonosait,  hogy az önkormányzatok legyenek többségi tulajdonban, így ők bennmaradhatnak a cégükben úgy, hogy semmibe nem szólhatnak bele, nyereséget meg nem termelhetnek. Ez aztán a kapitalista piacgazdaság, ezt csak a bolsevikok merték eddig megtenni Magyarországon, de ma már semmin nem csodálkozhatunk. Azon sem, hogy mindezt milyen nagy nyugalommal tűri a birka félázsiai magyar nép, amely 40 éven keresztül azért imádkozott, hogy ez megszűnjön.

De mára ismét azok az országok a puszi pajtásaink, azok talpát nyalja hazaáruló kormányunk, akik a 40 év alatt is a nyakunkon tartották a csízmájukat. Oroszország és Kína a Fidesz stratégiai partnerei. A Fidesz párttestvére a Kínai Kommunista Párt, erről még Thürmer Gyula Munkáspártja is csak álmodozik.

Ezek azok az országok, melyekben annyira fejlett a demokrácia, hogy a szíriai polgárháborúban az önkényuralmat támogatták. Pedig ott már 11ezerre teszik a polgári áldozatok számát.

„A Human Rights Watch jogvédő szervezet kedden tette közzé éves jelentését, ebben ugyancsak szerepel Szíria. Ők azzal vádolják Kínát és Oroszországot, hogy a Damaszkusz melletti kiállásukkal hozzájárulnak a rezsim bűneihez.”

Ezekhez az államokhoz dörgölőzik a felcsúti, egy ilyen államnak, Azerbajdzsánnak adta ki a baltás gyilkosát is. Ennek a vidéki futballistának semmi sem szent, csak a saját mocskos érdekeit tartja szem előtt. Ami még nem is lenne baj, hiszen minden országban vannak köztörvényes bűnözők, csak éppen kevés helyen választják meg őket kétharmados többséggel miniszterelnöknek. Ez a helyzet mindent elmond a magyar nép lelkületéről. Azokat emeli fel maga fölé ez a félázsiai nép, akik a gyűlölet és a hazugság magvait szórják el közöttük, akiknek nincs egy őszinte mondatuk, akik mindig csak a saját érdekeiket vették figyelembe, és a 25 éve működő pártjuk még soha, ismétlem, soha nem tett semmi hasznosat Magyarország érdekében. Mindig csak kárt okoztak. Nem kicsit, nagyot.

Csoda, hogy még létezik ez az ország…

A.G.

60 hozzászólás

  • Persze megint egy nevtelen firkasz. Hajra balodal.

  • jimbo: a firkász már elég régóta ír ide, de hát, magának nem kell napra késznek lennie 😀
    köszönet a szurkolásért! a cikkben foglaltakról, esetleg, ha lenne valami mondani valója? nincs?
    úgy is jó. 😀

  • Én a cikk utolsó bekezdéshez szólnék:
    Mit tett az úgynevezett szocializmus, először 45 évig, majd még másik 16 évig a nemzetért?
    A fene megeszi, ezek a vállatok legalább adó fizetők és bejön valahonnan valami pénz is az állami kasszába!

  • A távhősök támogatásának árnyékában offshore cégeket juttatott olcsó gázhoz az állami MVM kereskedőcége, a szálak kajmán-szigeteki, ciprusi, svájci cégekhez vezetnek. Hogy levigye az árakat, a kormány rátenyerelt a nyugati irányból érkező olcsó gázforrásra, azt ígérve, hogy abból majd közintézményeket, megszorult távhőtermelőket segít. Ezzel egy időben viszont helyzetbe hozott egy homályos tulajdoni hátterű magáncéget is, amelynek egy év alatt elképesztő mértékben, tízmilliárdokkal ugrott meg a nyeresége. A szerződések felkerültek az internetre.
    index.hu

  • Figyelő
    2014 január 28
    12:09 du.

    „Mit tett az úgynevezett szocializmus, először 45 évig, majd még másik 16 évig a nemzetért?”

    A majd még másik csak 12 év volt ha az MSZP kormányzásra gondolt, na ők ahogy az egész rendszerváltó politikai elit úgy ahogy van, nem sokat, inkább semmit!
    Az előző szocializmus viszont mit adott a nemzetnek? hm…, Megszüntette a társadalmi egyenlőtlenségeket, olyan kiszámítható létbiztonságot és megélhetési, tanulási, előrelépési lehetőséget teremtett a társadalom minden, legalsóbb rétegeinek is, mint soha előtte és utána a magyar történelemben. Világszínvonalú mezőgazdaságot, melynek modelljét a FAO követendő példának ajánlotta a fejlődő országoknak. Évről évre, a hétköznapok szintjén érezhető életszínvonal növekedést. AZ ÉRZÉST, HOGY JÓ MAGYARNAK LENNI!!! És hogy ennek az ára az eladósodás volt? Ja kérem! Aki akkoriban itthon élt pontosan tudja, hogy azokat a dollár milliókat az utolsó centig mi zabáltuk fel!!! Az azóta felvett nagyságrenddel nagyobb hitelekkel mintha nem teljesen ez történne…

  • Figyelő
    A hozzászólásodból látszik, mennyire egyszerű vagy. Mint a faék.
    Ha az mszp kormányzásait is szocializmusnak nevezed, akkor egyszerűen fogalmad sincs mi az a demokrácia. Vagy mocsok módon szándékosan hazudsz.
    Mint ahogy számolni sem tudsz, mert 12 évig kormányoztak, de hazudj annyit, amennyi jól esik.
    Lehet, hogy még olvasni sem tudsz, de próbáld meg, itt megtalálod a forrásokat:
    http://www.origo.hu/gazdasag/energia/20140124-nonprofit-allami-monopoliumot-akar-a-kormany.html?sec-2
    http://www.origo.hu/gazdasag/20120829-allami-tulajdonba-kerul-a-prom-zrt.html#
    http://www.origo.hu/gazdasag/20120920-strategiailag-kiemelt-ceg-lett-a-mal-zrt.html
    http://www.origo.hu/itthon/20140122-elkezdett-bevasarolni-az-allam-a-hulladekpiacon.html?sec-2
    http://www.origo.hu/nagyvilag/20140121-kinzasokat-es-11-ezer-kivegzest-irnak-a-sziriai-rezsim-szamlajara.html?sec-1
    http://www.hir24.hu/belfold/2014/01/20/orban-apam-egy-eroszakos-ember/~~fokusz

  • Fuser
    2014 január 28
    12:50 du.
    Tudod Fuser, kivánok neked szociálizmust életed végéig.
    Ennyi.
    Azt, amit életedben összegyűjtöttél keserves munkával, és végre házadt is tudtál belőle venni, vegyék el tőled életed középen, vagy a végefelé.
    Én sok ilyenről is tudok a szocializmusban.

  • Fgyelő :
    A Kádár-korszakban nem lehetett ellopni a százmilliárdokat és a haveri körnek juttatni , mert nem voltak sem milliárdok sem nagyvállalkozó haveri kör.
    Volt viszont ingyenes orvosi ellátás , ingyenes oktatás , ingyenes sportolási lehetőség , ingyenes nyaralási lehetőség , meg még sorolhatnám.
    Az ország nem ebbe rokkant bele , hanem abba hogy képtelenek voltak megszabadulni azoktól a nagyvállalatoktól amelyek veszteségessé váltak.
    Ráadásul képtelenek voltak felmérni mi kell a zembereknek.
    ( Hifi video autó stb..)
    Vagyis az állami hosszútávú üzletelés nem volt eredményes.
    Ez vezetett a szocialista állampárt bukásához végül.
    ÉS nem Viktorkád akkori hőbörgése.

  • Figyelő Bencsics Klára :
    Én a szoc.-ban éáltem le jelentős részét az életemnek de olyan esetről nem hallottam hogy bárkitől bármit is elszedtek volna.
    ( Ingatlant , kis műhelyt gépekkel , stb.)
    Pedig maszek TV szerelő voltam . SEMMI hátrányát nem éreztem ennek , ha dolgom volt az Állammal !
    Mostanság bezzeg tízezrével árvereznek minden szarért az elvbarátaid.

  • Figyelő :
    Olyan esetről hallottam például , ( rendszerváltás után ) hogy valakit szorongatott az Adóvégrehajtó ( ismeretlen fogalom volt ez a Kádár érában ) és egy barátja meglátogatta az illetőt, leparkolt a háza előtt.
    Amíg bent dumáltak , addig egyszerűen elszállíttatta az Adóvégrehajtó a ház előtt álló idegen autót !!!!
    És a pofa nem tudta velük megértetni hogy csak ott parkolt !
    Vagy hasonló eset :
    Valakinek pitiáner tartozása volt , de nem volt otthon egy hétig. A lakását hatóságilag felnyitották , a tévét elvitték és utána úgy hagyták a nyitott ajtóval a lakást !!
    A Kádár rendszerben ez egyszerűen elképzelhetetlen volt.

  • geyza: ne essél túlzásba. figyelőnek nincsenek elvbarátai. ő stand alone üzemmódban útál mindent, ami baloldali 😀

  • geyza: amint látod, gyomlálok. a te érdekedben, persze.

  • Geyza
    2014 január 28
    2:00 du.
    Sajnos, nem tudja, hogy egy hatalmas kölcsönt kapott Kádár az USA-tól, amit még ma is nyögnek.
    Abból mentek ilyen jól a dolgok.
    Volt miből ingyenes ellátást biztostani!
    Az ország abban rokkant bele, hogy eladták(Privatizálták) a jólmenő gyárakat és üzemeket idegen érdekeltségnek, akik később azokat bezárták.
    Megszűnt az ipar, a gyári munka, a multik jöttek be és a kisiparos, kereskedő hoppon maradt.
    Ezért, a magyar államnak hamarosan fogyott az adóbevétele és az export haszna.
    A szoccializmus NEM ezért bukott meg viszont.
    EGyszerüen NEM volt életképes a nagy világ kapitalizmusához és mivel erről senkinek fogalma sem volt, hogyan működik. Ma sincs.

  • Jelezném tisztelettel, hogy a cikk nem arról szól, hogy miért nyiffant ki a szocializmus.
    A cikk arról szól, hogy valaki sajátjának érzi most az országot, és azt csinál vele, amit csak akar. A sok idióta meg tapsol hozzá…

  • „A rezsicsökkentés miatt bevonhatják a Fővárosi Vízművek engedélyét.
    Akkora lyukat ütött a Fővárosi Vízművek pénzügyein a külföldi tulajdonosok kivásárlása, a rezsicsökkentés és egyéb változások, hogy a fővárosnak egymilliárd forinttal kell kisegítenie a céget. Ellenkező esetben bevonhatják a működési engedélyét.”
    Hvg.hu

    Kezdenek előjönni a rezsim népkajáztató intézkedéseinek racionális következményei. De az emberszabású népnemzeti tömegek még mindig áhítattal tapsolnak nekik, ami persze nem csoda egy olyan társadalomban ahol tömegek hiszik, hogy a 1,5% azt jelenti a dobozon, hogy annyi tej van benne.

  • Látom Pityu , látom 😀

  • Géjjzabácsi már csak legyint Bencsics hülyeségein….
    Itt a szó nem segít.
    Ha valaki begipszeli a szemeit , akkor sem fog látni ha az örök világosság fényeskedik neki…

  • „Magyarország csak mérsékelt GDP-növekedésre számíthat idén és jövőre is – állapítja meg az OECD legfrissebb országjelentése. A javaslatokból úgy tűnik, az Orbán-kormány által az elmúlt években meghozott és büszkén bejelentett intézkedések jó része nem a megfelelő irányba tett lépések, ezek jó részének megváltoztatására tesz javaslatot a kormány által amúgy – az IMF-fel szemben – barátinak titulált nemzetközi szervezet.”
    http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/kiabrandito_bizonyitvanyt_kapott_magyarorszag_itt_az_uj_jelentes.574709.html

    Má ezek is hazudnak mert biztos komcsizsidóballibsimagyarellenesgyurcsányista lett belőlük!

  • Figyelő
    2014 január 28
    2:26 du.

    Kedves Figyelő, az a hatalmas Kádár-féle kölcsön -amit most is nyögünk- kevesebb volt mint a friss Putyin kölcsön, vagy kevesebb mint amennyit elloptak csak a magánnyugdíjakkal a Fideszék. Majd 40-50 év múlva unokáink hasonlóan, vagy még inkább nagyobb „szeretettel” fognak Orbánra gondolni ennek kapcsán mint ahogy Ön Kádár Janira most. Ha abba rokkant bele az ország, akkor ezekkel az intézkedésekkel milyen állapotba kerülünk vajon? És még jólét sincs… ez így egy kicsit unfair.

  • „A kommunizmustól azért kellett megszabadulni, mert tarthatatlan volt az állam mindenható szerepvállalása, most meg ez a felcsúti paraszt visszasírja a régi szép időket, amikor az apja még párttitkár volt, és ő volt a környék atyaistene. Ő döntött mindenben, és ha valaki ellenszegült, pl. Viktorka, akkor azt szarrá verte, és rúgta. Ebben szocializálódott ez az elmebeteg miniszterelnök, akinek ország és demokráciaromboló ötleteit csorgó nyállal teljesíti az a rengeteg gerinctelen csicska, akik 2010 óta hivatalt kaptak azért, hogy ennek az egy embernek az akaratát érvényesítsék az ország és a benne élők érdekeivel szemben.”
    .
    Tragikusan potnos „diagnózis”, fájdalmasan igaz „látlelet”.
    .
    Sikerült!
    Tényleg sikerült hülyére verni a „gyereket”!

  • Avi ben Giora

    Ami azt illeti, ha van túlvilág Janó bá megkaphatná a nagy keresztet. Ennyien sirják vissza a 3,60-as kenyeret az ötven forint per kilo karajt és sok más egyebet. Igaz ami igaz. Nem voltak milliomosok csak sipisták akiket állambácsi annó azért rendesen megkopasztott. Ha nem lettek volna a nyakunkon a ruszkik meg az amerikai adósság és az orosz vasököl ami mindent megöl és ennek megfelelően a magyar haszon az elment kofferekben Moszkvába. Na de kérdem én és joggal, mi is változott: nincsen Moszkva (illetve most már ismét lesz csak másképpen) és az ország cirka száz vagy százötven magyar rablókirály keziben van. Nem kellene valamit tenni? Ám ez az ország mindig a pártoskodók országa volt. Fidesz, Jobbik, MSZP, KNDP és fasz se tudja még milyen párt létezik. Lehet hogy a tervezetük amit most bedobnak az tetszetős meg még talán el is fogadható de mi lesz ha ők kapják a kormányrudat? Ugyan mi lenne? Névváltoztatás. Orbán helyett lenne Gyurcsány vagy Mesterhazy illetve Gordonka aki nagybőgőnek képzeli magát de a nagy lebőgést azt nem akarja elvinni. Kezi csókolom tessenek már rájönni hogy akik ezt az országot elbaltázták azokat kellene kötelezni hogy hozzák is rendbe. Ha azt a sok sok milliáárdot amit elhappoltak visszatudná valaki szerezni és azt beforgatná az államháztartásba kicsivel jobb is lehetne. De ki vállalkozik ma erre. Pedig a börtönépítési kapacitást ezerrel kéne nyomni. Nem lenne elég hely sem az Orbánistáknak sem a Jobbiknak és hagy ne soroljam. Ami viszont félő, hogy az idei „demokratikus” választás következtében kifog törni az anarchia. Abból meg nem lesz kilábalás csak nemzetközi diktátum. Utána lehet óbégatni nem leszünk gyarmat. Már azok vagyunk csak még nem külföldi(hát mi ha nem külföldi az orosz meg akármilyen hitel?)ha nem magyar hűbér urak gyarmata egy kiskirály irányításával. Csak egy apróság tegnapláttam. Felcsuton repülőtér épül csak is „belső használatra”. Állítólag kizárólag mezőgazdasági gépek használhatják csak. És Aniko asszony meg aptyuk Orbán megvettek egy hatalmas telket és házat ahol szálloda fog épülni. Ha ez nem eléggé szembetünű rablás akkor ez a nép vak is süket is meg hülye is. A három együtt már nagyon sok.

  • Illepityu :
    Nem baj ha nyesegeted a ” vadhajtásaimat ” , így legalább lelkifurdalás nélkül írhatok trágárt.
    Úgyis kinyírod hehehe
    Baj csak akkor keletkezne ha egyszer elmulasztod !
    Mert minden hiedelmek ellenére én azzé egy széplélek vok.

  • Kedves internacionalistàk!
    A tieitek/Gyurcsàny és Bajnai a segédeikkel-Mesterhàzy-…/eladtàk az orszàgot.Milyen eredménnyel? Adossàg és munkanélküliség növekedés.
    Most visszavàsàrlàs van,a hazai cégek a hazai központjukkal,a
    hazai adobevételt növelik. Nem tetszik? Jobban tetszene a régi
    megoldàs:hazànkban dolgoztato külföldiek,bankok,külföldi központtal= nyereség és adok nagyrésze a tulajdonosok orszàgàba àtutalva?

  • erős et: „Az a Miniszterelnök,akinek a kormányzása alatt az EURO 300Ft fölé emelkedik, NEM TUD KORMÁNYOZNI ÉS LE KELL MONDANIA!”
    Orbán Viktor 2008. április,parlament
    uppsssz
    van még kérdése?

  • illécske
    A Ft àrfolyama olyan mint a részvényeké.Nem tudta?
    Aki a bankoknak és multiknak nem gazsulàl, ki van téve a tàmadàsaiknak.Aki hagyja a bankok és multik uralmàt,az eladosit,
    kiàrusit és nem kormànyoz,elkurja….Ismerös?

  • erős et: attól tartok, maga nincs tisztában sem a részvények, sem a forint működésével, de ez nem tartja vissza attól, hogy marhaságokat írjon 😀
    1€ = 309 huf. akkor most orbán alkalmatlan, vagy alkalmatlan?

  • HunCanada
    2014 január 28
    7:35 du.
    Persze, ügyesen elfelejti (nincs egydül), hogy az IMF kölcsönt amit a Gyurcsányék elmutyiztak, vissza kellett fizetnie a kormánynak. Vissza is fizette.
    Sajnos az államkassza gyéren áll-állt ezek után, mit várhat a magyar ember?

  • figyelő, azért – ismerve a 2/3 mutyijait – ez, hogy gyurcsányék elmutyiztak, elég mókásan hangzik 😀
    ugye, nem kell most itt felsorolni mindazt a nyugdíjmutyitól kezdve a földmutyin keresztül a frissen kibukott energiamutyiig – a lista meglehetősen hosszú lenne – ami orbánék sara?
    vagy azok csak unortodox gazdasági lépések voltak?
    figyelő, megértem, hogy rühell mindent, ami baloldali, de tisztánlátását nem kellene ennyire nyilvánvalóan feladni!
    igaz, érinteni mindebből- se pro, se kontra – semmi nem érintette…

  • Kedves Figyelő!

    Figyelő
    2014 január 29
    12:07 du.

    Nem felejtettem el, hogy vissza kellett fizetni, amit -akár melyik kormány van hatalmon úgyszintén visszafizetett volna. Ráadásul, ezek szerint Ön pedig azt felejti el, hogy készenléti hitelt vett igénybe az IMF-től Magyarország.

    Egyébként az utolsó mondatával visszatértünk oda amit nagyon is jól lát! Mit várhat a magyar ember amikor gyéren áll/állt az államkassza. De akkor nem kell azt hazudni, hogy hasít a gazdaság, elrugaszkodtunk és most szárnyalunk. Azt hiszem tegnap, vagy talán tegnap előtt kommunikálta a Fidesz, hogy minden nagyon szép, és mindennel meg vannak elégedve. Ahogy Ön is fogalmaz -ebből a gyér államkasszából pedig nincs varázslat, nincs rezsicsökkentés -ha tetszik nincs ingyen ebéd. Tehát összefoglalva álságos és gusztustalan néphülyítés az van! Ezt remekül látja, ahogy a mondataiból lehet következtetni.

  • Elmutyizták az IMF kölcsönt mi ?
    TÉNYEKET jóasszony…tényeket !

    Erdősske : Pláne ha MAtolcsy mester elböffent valami hülyeséget.
    Akkor aztán végképp lefelé veszi mindig a Forint az irányt.
    ( Normálisab országokban , ha az ottani hasonló nagyember megszólal amikor baj van , akkor meg szokott állni a helyi pénz romlása. Itt ez pont fordítva van , mint minden.)

  • szőke nő…fogalma sincs hogy működik egy ország , egy gazdaság.
    Csak fröcskölődik amint azt a kedvenc hírharsonáiból olvassa-hallja.

  • Dénes maga még ahhoz is tapsikolt dundi kezecskéivel , amikor ezek országlásukat azzal kezdték hogy jól bedöntötték a Forintot.
    Háromszor egymás után.
    Merthogy annyi a magyarigazság.

  • Geyza
    2014 január 29
    12:40 du.
    Nem a magyaigazság a három, hanem háromszoros a kereset a pénzváltáson. Mert van akik nagyon jól tudnak ezen keresni, ha időben szereznek információt a tettekről.

  • Kedves Figyelő: Nem igazán tudom miről beszélsz. Kádár egész életemben alig vett el valamit. Orbán három év alatt KIRABOLT! Hol halottad ezeket az „elvette” Kádár meséket?
    A szocializmus rossz volt, de most az Orbán kormány bebizonyította azt, hogy ők mennyivel rosszabbak és embertelenebbek tudnak lenni. Czinegét tartották a legnagyobb tolvajnak. Ma nem férne be az első 10 000-be. Az összeghatár pedig a csillagos ég. Egy stadion egy vasút vagy repülőtér már nem is számít. De most nagyon látszik, hogy csak népmesékből tájékozódtál Magyarországról.
    Kádárék kiscserkészek voltak imádott kormányodhoz képest.

  • HunCanada
    2014 január 29
    12:35 du.
    Hallgatta Obama tegnap esti beszédét?
    Hihetetlen mit hazudott össze és hogy tapsolták!
    Ez politika úram, sajnos!

  • Geyza, Don Ovuz
    Ezért a szentháromságért van a triplabóvli is 🙂

  • A forint ma – Matolcsy tegnapi beszéde után- megközelítette a 31O forintot..
    Magyarország jobban teljesít!!

  • Ez marhaság.. termszetesen az euróhoz viszonyítva..
    Bocs..Örexem..:)

  • A kanadai dollar a béka feneke alatt van! Ez is Matolcsy hibája!

  • Figyelő
    2014 január 29
    3:08 du.

    Igen a politika egy mocsok dolog ebben egyetérthetünk.

  • Szőkenő !
    Maga szőkébb mint Mérli Monró

  • A kanadai dollárt a kanadai jegybank kamatdöntése húzta le 4 éves mélypontra, amely még így is erős, azaz túl van és méginkább túl volt értékelve. Ez nem tragédia, nem úgy a magyar gazdaságban a nagyon drága Eur/Huf árfolyam. A két dolog össze nem hasonlítható.

  • HunCanada
    2014 január 29
    4:12 du.
    A magyar forintot vajon „kihúzta le”?
    Az egész politikai manipuláció!

  • Figyelő
    2014 január 29
    4:37 du.

    A magyar forint árfolyama nagyon összetett dolog, rángatja azt mindenféle erő, többek között -igen- politikai manipuláció is közrejátszik -pont ez a baj 🙁

  • Figyelő
    2014 január 29
    3:49 du.

    Még tíz cent sincs a különbség az usa, meg a kanadai dollár között. A kilencvenes években az államoktól kapott fizetésem csaknem a dupláját érte. Hatvanhárom cent-hetven cent max, ez volt a váltási arány.
    Egy ilyen matolcsy-féle megnylatkozása ugyanazt hozza magával, mint annak idején Kósa meg Szíjjártó megszólalása.
    Ha rosszmájú akarnék lenni,- és miért ne akarnék, – akkor azt mondanám, hogy közeledik a bankok kamatlevétele a betétekről.. Ha most valaki kiveszi- mondjuk- az euróban tartott betétjét, még nem kell kamatot fizetni utána. Ha valakinek van X összeg a számláján mondjuk Bécsben, az most közel tizenkét-tizenhat forintokkal kap többet az eurójáért, mint három héttel ezelőtt. Rajta ül egy kicsit, visszarakja akár ugyanabba, vagy másik bankba a pénzét, az erősödő forint miatt több eurót fog érte kapni, mint amennyit kivett.
    Most számolj egy kicsit. Egy egymilliós tételnél tizenkétmillió forintról beszélünk..

  • Én nem tom.
    A utóbbi három évben aztat veszem észre hogy a Kanadai Dollár eléggé erősödött az USD.-hez képest.
    ( Csakmerhogy üzletelek ezeknek az országoknak egynehány lakójával).
    Nomeg az Ausztrál is. Bár az mintha mostanság kissé visszatért volna a normális mederbe.

  • Esszem Geyzám. Ez így van, az elmúlt néhány évben a kanadai dollár nagyonis megerősödött. Volt tavaly olyan időszak, amikor a kanadai dollár egy-két centtel jobb volt mint az amerikai. Ezt elsősorban az okozta, hogy a világválság után a kanadai gazdaság hamarabb állt talpra, mint az amerikai. Emellett erreség sokkal tökéletesebb a szociális háló mint az államokban, és sokat számít az is, hogy a GDP-hez viszonyitva az ország lakosságát, az egy főre eső megtermelt javak magasabb számot mutatnak itt, mint tőlünk délre. Emellett kanadának – megintcsak a GDP-hez viszonyítva- jóval alacsonyabb az adóssága is, meg a háztartási hiánya is.
    Nemis pofázik bele a bankok üzletmenetébe. Viszont garantálja a bankok fizetőképességét a betétekre, 2OO9-ben pl négy bankot is állami támogatással állítottak talpra. Nem vágják haza adókkal, fél és teljesenhülye ötletelésekkel a kiskereskedőket, vállalkozókat, a cégeket. Az adózás itt olyan, mint a járnitanulás. Automatikusan mindenki elsajátítja, mire odakerül. (Egy jó ügyvéddel a gyilkosság után huszonnégy órával már esetleg szabadon várhatod a tárgyalást, viszont ha adócsaláson csípnek, akkor addig ülsz, míg belezöldülsz.) Pedig bürökrácia itt is van, nemis akármilyen. Viszont a korrupció sokkal finomabb, mint odahaza, és még a legszemtelenebbek is nagyjából tudják, hogy mikor kell a saját kezükre csapni.
    Ennyit hirtelenjében a fjordokról, centeken keresztül.
    🙂
    Cheers!!

  • falusi
    2014 január 29
    6:27 du.
    Pontosan ezt a kérdést feszegettem a Geyzanak írt kommentemben. A forint bedöntések, meg a jegybanki kamat emelések hatalmas üzlet az árfolyam üzéreknek.
    Szerintem nem véletlen a Matolcsy féle beszólás. A választások előtt még kaszálni akarnak egyet.
    Igaz, a tavalyi évre mondta a baltás, hogy az aratás éve lesz. Csak azt nem gondoltuk, hogy tarvágást csinálnak.

  • falusi, ugye, nem gondolod komolyan, hogy erős et – az infantilis megszólításokon kívül – bármit is a saját kútfőjéből merített volna? sztem telefonos segítséget kért 😀
    a kommentedből max. a kötőszavakat fogja megérteni 😛

  • Kedves internacionalistàk!
    Hol àllt a Ft 2009-ben? Mit értek el vele Bajnai-Oszko? IMF-es
    dràga injekcioval-baràti tanàcsokkal,utasitàsokkal és ellenörzéssel-
    minusz 6,8 %-ot,a megszoritàsok ellenére.Igy 2009-ben folytattàk
    Gyurcsàny megszokott mélyrepülését a környezö-kevésbé eladosodott-konkurenseinkhez viszonyitva.

  • Geyza
    2014 január 29
    7:01 du.

    Így van erősödött a CAD az USD-hez képest ha az utóbbi éveket nézzük, de most januárban visszaelőzött az USD és a CAD négyéves mélypontra került. 1 USD most megint többet ér mint 1 CAD.

  • erős et: ne ezzel foglalkozzon, ez az, amihez nem ért. feltettem kb. egy héttel ezelőtt egy képletet:megoldotta már?
    mert valahogy nem látom még a választ 😀

  • Drága Déneseltárs!! Valami baletteset törtínhetett, mer esztetet óvasom:
    Tovább gyengült csütörtök reggel a forint: az eurót délelőtt fél tízkor 312,02 forinton jegyezték a bankközi devizakereskedelemben a kora reggeli 309,33 és az előző esti 308,15 forint után.

    Csütörtök reggel a legmagasabb eurójegyzés 312,49 forint volt. Az eurót legutóbb 2012 januárjában jegyezték hasonló árfolyamon, amikor 316,32 forinton érte el éves csúcsát.

    A dollár jegyzése a kora reggeli 226,68 forintról 229,21 forintra, a svájci franké 252,86 forintról 255,12 forintra, a japán jené pedig 2,2119 forintról 2,2410 forintra emelkedett csütörtök kora délelőtt.
    Az euró gyengült a dollárral szemben csütörtök reggel, jegyzése a kora reggeli 1,3645 dollárról 1,3610-re csökkent.

    A lengyel zloty csütörtök reggel 0,15 százalékkal, a cseh korona pedig 0,12 százalékkal gyengült az euróval szemben, a török líra 1,20 százalékot vesztett árfolyamából, a román lej pedig 0,28 százalékkal erősödött.

    Drága Deneseltárs, szóhatná a Matócsinak, hogy mennyemmá szabaccságra, mer a níp beledöglik, ha mégeccer megszóllal..

  • falusi: peshcnig mária-zita azt találta mondani, hogy az kurvára kevés, hogy matolcséné férje azt mondja, ezek természetes folyamatok.

  • Figyi Hüjedénes :
    Mi bajod van az internacionalizmussal ?
    Mert annélkül a népesség el fog korcsosulni.
    Nem lehet minden nációnak csak maguk között házasodni.
    Akkor mindenki olyan agy-korccsá válna mint TE nemzetes uram

  • Kéremszépen :
    Tegnap , hétfő délután óta , ma reggelig , a Forint 1,42.-vel gyengült az Euróhoz képest.
    Így aztán 324 Forintot kell adni egy Euróért.
    ( PayPal adat , nem holmi barom mondta a Magyarmédiában. )

  • Ez nem àllamositàs,hanem visszavàsàrlàs,a monopolhelyzetek felszàmolàsa,egy uj kiindulàsipont a késöbbi versenyeztetés felé,az àrdiktàtumok,àrmegbeszélések-a fogyasztok érdekei ellen-
    megszüntetése.
    A gyarmatisorbol valo megszabadulàsunk utàn,mindnyàjan hittünk a
    gyorsabb fejlödésünkben. Naivak és tapasztalatlanok voltunk,jo piac
    a külföldiek szàmàra,mert kivàncsiak és legtöbbnyire versenyképtelenek voltunk.Igy lettek privatizàlva àron alul a még
    jobbsorsra érdemes vàllalataink… is.
    A piacokért,munkahelyekért folyo versenyben csak kevés szolidaritàs érvényesül.
    Az orszàgok kormànyànak kell a gazdasàgi…
    megmérettetésben,a vàlasztopolgàrai elött az esedékes következö
    vàlasztàsokon ujboli megbizatàsért,jo eredményeket felmutatni.
    Az EU is szuverén orszàgok egyesülete,de harcolni kell -lehet-a
    kedvezöbb kvotàkért…,aki mosolyokkal is beéri,hàtul landol ös
    2/3-os vereséget szenvedhet.
    Kiknek köszönheti a baloldal a 2/3-os leszereplést?
    A Ft-rol, „az àrfolyamok vàltoznak”Lagarde.A gazdasàgi eredményeink jok,az inflàcio csökkent,a valutatartalékunk magas.
    Ha az adossàgunk a 2002-es szinvonal-53 %-körül lenne,60 %-al-
    bevezethetnénk-kedvezö idöpontban-az EU-t.
    Vannak örökölt problémàink,amelyeket a különadokkal oldottunk meg.
    A Devizahitelek is ide tartoznak,amit szintén -valoszinüleg-csak a különadok tovàbbi meghosszabbitàsàval lehet megoldani.
    Az ilyen megoldàsok szükségesek,de nem népszerüek az érintettek
    és azok orszàgai szàmàra.

  • Fenyvesi Glória

    Inkább a magyarok húzzanak hasznot, mint az idegen érdekeltségű multik, Bankok!

  • Fenyvesi Glória

    Volt olyan időszak is, amikor a magyarság ,munkával megszerzett javait,-mert kuláknak bélyegezték Őket, -elorozták a „kommunisták”…
    Így ellehetetlenítve a középosztályt.
    Az nem fáj egyes hozzászólóknak?

  • fenyvesi glória: kulákok, mint középosztály? mondja, aranyom, maga hol tanult?