Az út végén

2014 február 22 7:48 de.58 hozzászólás
Monitor

Monitor

…ahová mindig egyedül megyünk.

– Hogy áll, nővér?

– Nem tart már sokáig, doktor úr. A pulzusa alig tapintható, a szaturációja alacsony.

Na, álljunk meg egy polgári szóra! Mi az, hát nem adok életjelet? Lélegzem, mi a fenét csináljak még? Eregessek füstjeleket? Különben is, útálom, ha úgy beszélnek rólam, mintha itt se lennék. Héééé, még itt vagyok!

– Hozzátartozója?

– Tudtommal nincs senkije, doktor úr.

– Na, legalább annyival könnyebb lesz. Gyűlölöm, amikor meg kell mondanom nekik…

Mi a fenét kell megmondani, és kinek? Mindig egyedül voltam, miért pont most lenne valaki velem? Csak nem már temetni akartok? Egy francokat! Még hogy én haldoklom! Majd mindjárt felkelek, és jól pofán váglak! Szia, anya! Te hogy kerülsz ide? Jól van, na, ne haragudj, a múltkor nem értem időben haza, pedig megígértem, hogy elmegyünk cukrászdába, de mire hazaértem, téged már elvittek…pedig hoztam csavarós felmosót, vödörrel, hogy ne kelljen hajolnod, mondtad, nem kapsz levegőt, amikor felmosod a konyhát, tudom, a szíved, de most majd már könnyű lesz!  Nővér, hol a ruhám? Ebben az idióta, meztelen seggű kórházi izében mégsem mehetek anyával kávézni? Megígértem neki, nővérke, most eljött, tudom, nem ihat igazi kávét, igen, a szíve miatt, de azért egy finom kapucsinó csak nem fog ártani, igaz, anya?

– Nem tudja, nővér, vallásos volt? Tudja, az utolsó kenet miatt…

– Nem hiszem, doktor úr, mert elég csúnyán tudott káromkodni.

Hát, ami azt illeti, sohasem hittem istenben, gondolom, már késő elkezdeni. Most ez azért visszaüthet az elszámolásnál, nem? De úgy vélem, isten túléli. Én már nem annyira, hehehe. Vajon milyen lesz odaát? Azt mondják, békés. Azért ez tiszta röhej. Honnan a francból tudják? Visszajött valaki, hogy elmondja? Nagyon okosak, mondhatom, a népet hülyíteni, azt tudják!

– Nővér?

Igen, nővér, igazán tehetnének valamit! Fázom. Olyan rettenetesen hideg van! Anya! Ott van anya, áll az ajtóban, engem vár, nála mindig finom meleg van. Megyek, anya! Furcsa…hiába akarom, nem közeledem hozzá…most már olyan sötét is van…anya! Félek…

– Nővér, kérem, jegyezze fel, a halál beállta 16 óra 32 perc. Kikapcsolhatja a monitort.

58 hozzászólás

  • Georgina Bojana

    Kedves István,
    ami a legszörnyűbb, mindenféle kutatás kimutatta, hogy a haldoklóknak a hallása az, ami az utolsó pillanatig, de működik. Borzalmas lehet, hogy úgy a feje felett elbeszélgetnek, mintha Ő már ott sem volna.
    Pedig nagyon is ott van.
    Még ott van!
    *
    Ami azt illeti, való igaz. Életem során három szerettemnél álltam az ágya mellett. Igen, akkor, amikor az „útra” rálépett. Amikor még tudtak beszélni, mindhárman szeretettel üdvözölték Őt, Aki értük eljött. Őt, akit életükben a legjobban szerettek és aki eléjük jött, hogy elkísérje Őket.
    Ismételem, háromszor hallottam, megtapasztaltam, azt az örömet, ahogyan üdvözölték az Értük jövőt!
    *
    Ezek szerint másoknál is így van?!
    Ezek szerint, igen.
    *
    Szívbemarkoló. Ami a legszörnyűbb, az a magány. Igen, igen, mindig mondjuk, a születés és a halál is magányos „vállalkozás”. Csak amíg az előbbinél VÁRNAK minket az ÉLŐK, addig az út végén is VÁRNAK minket, AKI átkísér. Mégis, irgalmatlanul nehéz az út, pláne, ha nem fogja senki a kezünket, Aki még ITT szeret minket.
    ***

  • Az ember nagyobb állat tud lenni az llatnál.
    Ha a saját fajtájáról van szó.

  • Sajnos ismerem a témát.A leírás pontos és megrendítő.Amikor Drága Anyám elment 1996 ban mellette álltam és beszélt az Őt várókhoz.Apám is várta.1944 óta.

  • Georgina Bojana

    Köszönöm Gyuri10!
    Mások is ezt mondták, én is megtapasztaltam, jó volt olvasni, hogy Te is átélted ezt a megrendítő találkozást. Valamiképpen vígasztal, ha én is utam végére érek, várnak rám, vár rám Ő, Akit egész életemben a legjobban szerettem. Nem leszek egyedül az átkelésnél…
    Köszönöm a beírásodat.
    *
    Geyza „barátunk” beírását azonban nem tudom értelmezni.

  • geyza: ???

  • Illepityu :
    Hát de nem ?
    Csak körbe kel nézni…
    Aki ki van szolgáltatva,abba még bele is rúgnak.

  • geyza, ezt most nem tudom hova tenni. sehogy sem tudom összehozni az írásom mondanivalójával 🙁

  • Jól van jól van..botsánat..csak úgy elémugrott vizuálisan amint az ágy felett kitárgyalják a kérdést.

    Itt egy novella , amit film alakjában régen a Magyar Televízióban láttam , amikor még készültek tévé-filmek.
    Eperjessy játszotta a főszerepet mint fiatal színész , megrendítő erővel :

    http://naglfar.hu/index.php?page=view&show=1K%F6nyvek%2C_%EDr%E1sok%2FCs%E1th_G%E9za/Apa_%E9s_fi%FA

    Ha nem jönne be a link , csak be kell írni a Gugléba :
    *****
    hát kérem Gyetvás harmincöt korona
    *****
    Rengeteg helyen fel fog jönni a novella.
    Évek óta nemtudok szabadulni a hatása alól.

  • Pityu :
    A fateromnak azért kellett meghalni szörnyű fájdalmak közepette gégerákban , mert egy szenilis , nyugdíjban foglakoztatott körzeti orvos az SZTK-ban , akihez utalták merthogy kapart a torka , hónapokon át pemetefű cukrot írt neki elő mint gyógymódot.
    Ahelyett hogy szövetmintát vett volta ( 10 perces művelet , de ugyebár ha negatív , akkor a kollegák ” megnézik ” maguknak az okvetetlenkedő , túlbuzgó nyugdijjas kisegítő orvost..)!
    Mikor meg vettek , addigra késő volt. Akkor már a faterom fuldoklott, akkora lett a daganat. Már semmi nem segített..

  • geyza: egyetlen halottam mellett sem voltam ott utolsó perceiben, az írás a fantáziám szüleménye, de úgy érzem, érdemes volt megírni, mert az olvasóimban megérintett valamit.

  • Pityu : Hát igen.
    Én is elkeseredtem , azért írtam be a fennti sületlenséget.
    Én apám halálának előző éjjelén éjfél felé bringával bementem a Tétényibe és bekuncsorogtam magamat a portásnál.
    Akkor láttam őt utoljára élve, a haláltusájában.( nem részletezem mit láttam)
    Másnap meghalt.
    Nem voltam ott.

  • Geyza: Részvétem.
    De pontosítanék. Szövetmintát gégéből nem lehet egyszerűen venni. Ébren a beteg nem tűri és olyan ödémát kaphat ami felügyelet nélkül halált okozhat.
    Az pedig, hogy megszólják akkor ha negatív anyagot küld be az szimplán baromság.
    Abban viszont igazad van, hogy két hét után ha nem gyógyul a beteg tovább kell küldeni további vizsgálatokra.

  • Geyza az eü. tapintatlan érzéketlenségéről írt.

    A másik érdekes felvetés, hogy a haldoklók, meglehet, csak a kulturális ismereteik, elvárásaik beteljesülését várják, nem feltétlenül ténylegesen a szellemvilág érzékelését és részbeni megjelenését. Fülöp-szigeteken próbáltam elmélyedni ilyen okkult területen is többször, kevés sikerrel. Nem jutottam el olyan mélységig a témában, hogy meggyőződéssel állíthatnám létezését.

    Mindn esetre ez egy nagyon érdekes témaválasztás! A hit és a társadalom kulturális háttere, a kollektív tudat az,ami iránymutatást és válaszokat adhat, hiszen objektív okokból a kérdés nehezen vizsgálható empirikusan.

    Párszor már volt eltávozó mellettem, de én még nem tapasztaltam, hogy beszéltek volna a várakozókkal, kísérőkkel. De akár az emberi agy játéka ez egy hiperszenzitív, vagy hormonális sokk hatására, akár egy tényleges újjászületési- átalakulási forma, mindenképp jó lenne minél többet tudni ezekről, túl az ilyen művészeti megközelítéseken.

    Meghökkentő lehet, de mindezt hasonlóan (rossz analógia szerint)is el lehet képzelni, mint a születésen keresztüli átalakulást, vagy sokkolóbb módon, ha sok élőlény átalakulásait nézzük, mint a pillangóknál a kukac, majd a báb és végül a gyönyörű pillangó 3 életét!
    Végülis elképzelhető,hogy az élet sem csak ez, ami a hétköznapunk. Lehet akár egy más szintű a magzati életünk, amiből semmire sem emlékszünk (fizikailag be tudjuk határolni, de szellemileg, érzelmileg nem), és lehet akár egy újabb más, nemcsak szellemi értelemben, hanem fizikailag is más dimenzióbeli élet! (Amelyre szintén nincs rálátásunk.)

    Mondhatjuk úgyis, hogy a magzati létünkben csak a genetikai (törzsfejlődési és faji) emlékeink vannak,majd születésünk után fokozatosan alakul ki a szellemi életünk, a tudatunk (ami az állatok túlnyomó részénél nem is alakul ki!

    És ez még csak a könnyebb, antropomorfabb része, hiszen nem említettem a növényeket, amelyeknek szintén lehet valamilyen típusú tudatuk, mégha valószínűleg lassabb, más idődimenzióbeli ( és a sokkolásotokat nem vállalva akár a bioszféra talán gyengébben érvényesülő tudatára, akár az ásványok,vagy a világegyetem transzcendens tudata is felmerülhet! De ez ma a sci-fi kategóriája….)

  • CSODÁK PEDIG VANNAK

    Szándékosan csak olyan apró csodát írok, amit a KMH oldalairól is lehet ellenőrizni. Az egyik az, hogy az „izreli” nick nevű szimpatikus hozzászóló még tavaly kedveskedni akart és küldött nekem a művész Sárdy-tól egy dalt. Ebben még nincs különös, mert másnak is küldött már. A csoda az, hogy éppen a születésnapomon tette! Vagyis 1 : 365 esélye volt, hogy eltalálja. Nos, erre egy katolikus azt mondaná, hogy ez egy jel volt arra, hogy „izraeli” egy szent ember. Nem szóltam neki, sőt először megköszönni is elfelejtettem. Mivel most éppen misztikummal foglalkozik a cikk szerzője, úgy gondolom, most alkalmas elmondani az esetet. Remélem, „izraeli” is olvassa, de ha nem, akkor aki tudja, említse meg neki.

  • Anyám mellől el kellett hívni az orvost, hogy ne a haldokló mellett beszéljen róla.
    A gyermekeim apját, meg hagyták az ágy végére lecsúszni, miközben már elindult kifele az életből. Segítséget kértem, hogy visszafektessem.
    -fájdalmai vannak, azért nem nyúltunk hozzá
    Lesz@….
    A másik beteg elöttünk húnyt el.
    Miközben rendezte a nővér
    -ezt a tűt kerestük ( a beteg hátában volt)

  • Érdekes könyv!
    A végső valóság (Balogh Béla)

  • Engem még nem talált meg az Isten, szoktam mondani.

  • Georgina Bojana

    Vannak, léteznek CSODÁK! De az is igaz, könnyebb a rosszat is elviselni, ha azok a csodák MELLETTÜNK, VELÜNK vannak. * Aztán más: minden energia, mi is, még a növények körül is van egyféle „energia-gyűrű”. Mondhatjuk azt is, az energia megmarad…
    Milyen jó ezt hinni, pláne megtapasztalni.
    Nekem ebben szerencsém volt/van.
    G.B.

  • Márpedig csodák vannak.
    Csak az a baj velük , akinek valóban nagy szöksége lenne rájuk ,azt elkerülik.
    / Géjjza lelketlen axiómája a természetfeletti világról )

  • ÉN A CSODÁT CSAK REMÉLNI TUDOM, várni nem. Április 6!
    De a csodáért nekünk is sokat kéne tennünk!

  • Georgina Bojana

    Kedves E-migráns!
    A csoda BENNÜNK van! Ha akarjuk, csak akkor. Nemcsak remlni, AKARNI KELL!
    *
    Halkan megjegyzem, ez a cikk NEM a POLITIKÁRÓL SZÓL!
    Egészen másról, szívről és lélekről – szívből és lélekből.
    Ennyi. G.B.

  • Az én hozzászólásom itt nem fog tetszeni a legtöbbnek. De mégis idehozom élettapasztalatomat.
    Négy egész közeli haláleset volt családomban. Apám (egyedűl halt meg a korház utólag értesített, 98 éves volt)Anyám és férjem úgy mond, karjaimban haltak meg.
    Mindkettőnél, mikor a légzés megállt és a test csendben pihent, valahogy úgy éreztem, hogy már NEM ők fekszenek ott. Valami kiment, elszállt belőlük. Tudom, a legtöbb ember azt mondja erre, az élet ment el.
    DE ennél sokkal több ment el. A lélek. T.i. mintha már NEM Ők lettek volna ott az ágyban, a Személy, akit ismertem.Csak egy holttest volt..
    A negyedik eset, a nővérem volt aki meghalt, de vele Anyám volt abban a pillanatban.
    Nővérem volt az egyetlen ember, aki el akart már menni… 45 évig bénán élt egy tolókocsiban, gyermekbénuls következtében. Anyám mesélte, mikor megszünt lélegezni a nővérem, egy nagy mosoly ült ki az arcára. Anyám is megnyugodva, sőt örömmel újságolta a hírt. Anyám hite szerint, már jó helyen volt a lánya, a jó Istennél.
    A halál elfogadásában, megértésében és a félelem nélküli halálhoz igen hasznos az erős vallásos hit!

  • Kedves Figyelő: Miért ne hinnénk el? Félünk az ismeretlentől ezáltal a haláltól is. Ha el tudjuk hinni azt, hogy a halál után jó lesz nekünk akkor nyugodtan halunk meg. Ha igaz ha nem. Ha elhiszi azt, hogy ott találkozik szeretteivel akkor még boldogan is. Én is szívesen találkoznék a nővéremmel, hiszen sosem láttam. De nem hiszek benne sajnos. Az ember szeret mindent megmagyarázni. Azt is amit nem tud. Láttam néhány halottat. Azok már tényleg nem voltak emberek. De az, hogy a lélek is kiszállt belőle nem csak az élet azt senki nem tudhatja. Csak remélheti. De egészen jól él belőle néhány millió ember.
    Azért tudjuk, hogy az ősember és a mai ember a babonában összeér.
    A halál elfogadásában, megértésében és a félelem nélküli halálhoz nagyban segít a becsületes élet. Szerintem.

  • Ilanfair,
    Van valami plussz az emberben, ami egyénivé teszi, nem csak az agyműködése vagy a biológilag öröklött adottságok. Jóbb ebben hinni, mint nem.
    Természetes a hit egy ajándék, van aki megkapta, van aki nem.
    Tévedsz! A halálfélelem ösztönös, állatokban is megvan. Függvénye az életösztönnek.
    Itt jön be az embernél az Istenhit.

  • na, én ezért vagyok ateista. így nincs gondom a hittel, mert a végén még arra gondolnék, hogy az isten valamit rendesen elb…ott, ha ez jött ki a kezei közül!
    megcsinálta, aztán odadobta az egészet: nesztek, boldoguljatok, ettől kezdve a felelősség a tiétek!

  • Figyelő: Nem hiszem, hogy az állatnak halálfélelme van. Nem lehet mert nem tudja mi az. Vehetjük a vallást ajándéknak, de akkor a kábítószer is az mert mind a kettő módosítja a tudatott. A hívő hísz valamiben amit nem tudhat senki.
    Tudom, hogy a legtöbb embernek van lelke és fogalmunk sincs arról mi a fene az. Más emberek meg egész jól megvannak nélküle. Nekik jobb a világ.
    Még az álmainkat sem tudjuk megfejteni.
    De ha van túlvilág remélem megiszunk egy teát. De ráérünk ne kapkodjuk el.

  • Ille István: Az is egy hitfajta hiszen az ateista is csak hiheti.
    Az viszont igaz, hogy az evolúcióban még nagy lyukak vannak.
    Kevés idő volt erre a mostani tudásunk szerint. Majd kiderül. Ahogy nézem napról napra közelebb vagyok hozzá.

  • Ilanfair, rosszul tudod, az állat igenis ÉRZI a veszélyt és menekül előle. EZ az ösztönös halálfélelem.!
    Ha nem lenne túlvilág, nem lenne célja az életnek, főleg a sok szenvedésnek.

  • llanfair: nem kívánok ezen sokat vetyengeni, de amíg a hitet hirdetik – ha úgy tetszik, tanítják, magyarázzák az alapját, és rá egyházakat építenek – addig az ateizmus nem hiten alapszik, hanem a hitnek tagadásán, ráadásul hiányzik minden külső jegye, ami a hitnek megvan.
    mi az, hogy azt hiszem, hogy nincs? tényekkel bizonyítható? nem, tehát nem tudhatom, de ez merőben távol áll az azt hiszemtől. ahogy az ellenkezője sem bizonyítható, hogy van.
    a hit ősidők óta a lélek mákonya, egy menekülés, hogy ha már itt szar, odaát biztosan jobb lesz. ebből aztán igencsak sokan jó zsírosan megélnek.
    na, azért hamis az egész. ráadásul – ahogy írtam a kis szösszenetemben – még senki nem jött vissza, hogy elmesélje, milyen is.
    az egyes számú versenyző is csak one way ticket-et váltott.

  • Ille István: Tulajdonképpen igazad van, de olyan cinikusan hangzik. Minden esetre próbáljuk jól élni az életünket a többit majd meglátjuk.

  • ILle, amit ír azt régről ismerem. Ezt tanították a dialektus materiálizmusban!
    Nagyon népszerú volt egy időben.
    Amit Isten teremtett az valami csoda, ettől függetlenül létezik az evulóció!
    Minden anya (még az is, aki nem hisz) elámul mikor az újszülött babát a karjába adják.
    Tökéletes!
    Mindene piciben megvan, ami egy embernek kell. Miből LETT? Két sejtből!
    Aki nem tud hinni, az akkor hívő lesz!

  • figyelő: bocs, de maga nem tanult dialektikus materializmust – ahogy én se – de legyen a maga kedve szerint 🙂

  • Hívja aminek akarja, de az elv megbukott!

  • Kedves Figyelő: Persze, hogy menekül. De nem tudja mi az élet és mi a halál. Csak azt tudja, hogy ilyenkor futni kell. Ahogy mondod ösztönösen. Nem azért mert fél meghalni.
    De ha már itt tartunk. Az állatokkal mi lesz a katolikus vallásban? Ők is Isten teremtményei.

  • Ilanfair, érdekes, hogy az állatokkal egy nívóra hozta a katolikus vallást.
    Azt hiszem, nem kell aggodnia. Már 2000 éve fennáll és működik.

  • olyan is. hazug, alattomos és gyáva.

  • Tetszik az utolsó néhány postban a csetepaté,nem állhatom meg,hogy ne írjak hozzá pár mondatot.
    Először is azt,hogy Istvánhoz csatlakozom mint ateista,és így nem kell újra leírnom ami elhangzott.
    Részemről tovább megyek,és rákérdezek,ugyan mondaná el valaki,hogy ha isten mindenható,akkor miért teremtett ennyi borzalmat,vagy ha már,akkor miért tűri,miért nem javítja ki a fércművét? Netán szadista? Akkor nekem ilyen isten nem kell! Ha tévednék,szabad meggyőző érveket felhozni ellene!

  • Miről beszél Ille? ha felilágositaná a népet…..

  • Figyelő. Az állatok nem Isten teremtményei? Biztos vagy benne, hogy az emberek a kedvencei? Vagy csak egy sikertelen kísérlet?
    Egy nívóra pedig Te hoztad. Ne kend rám. Kérdeztem, hogy mi lesz velük?
    Talán Jézus idejében még szerettet minket. De azóta eltelt 2000 év. Gondolod, hogy az ilyen Semjén féléket bírja a gyomra?
    Nem aggódóm Nincs bajom addig a vallásokkal amíg nem furakodnak képviselői a politikába. De sajnos állandóan ott vannak.

  • figyelő: mire kérdez rá? a hazug egyházra, vagy a kanadai ukránokra, esetleg budafok marhaságaira?

  • nyizo
    2014 február 24
    12:45 du.
    Először is, nem pontosított: milyen borzalmakra gondolt? Emberi, vagy természeti csapásokra. PL. vízözön, földrengés, szörnyű viharok, hurrikánok stb?
    Az embernek szabad akaratot adott az Isten,ha azt rosszra, használja, gyilkosság, háborúk stb. azért megbünhődik.
    Természeti csapásoknak érdekes módon vannak későbbi előnyei. Pl. a vulkán hamuban nőtt nővényzet fantasztikusan gazdag. A földrengés eredménye pl. Havwai szigete és sok más gyönyörű sziget, ami ennek kapcsán létesült.
    A természeti csapások emberi szenvedése is megfigyelhető. ILyenkor méretik meg az ember, valódi embersége, bátorsága, hite és kitartása.
    Igen, vannak akik meghalnak ezekben a csapásokban. De valamikor meg kell halni.
    Az emberi szenvedéseknek, háborúknak viszont az ember az okozója.
    Irigység, kapzsiság, hatalom vágy mind ott van! Az ember szabad akaratot kapott, azzal kell sáfárkodnia. Ha tehetségét, adottságát rosszra használja, az ő bűne, amiért meg is bünhödik.
    Vannak ilyen emberek és családok, akiket még a mai világ is felismer. Ilyen például a Kennedy család is.
    Szerintem, igen gyerekes a világ kszörnyűségeivel mérni Isten létezését.
    Egyben, végtelen vakság a fanatsztikus világ, természeti és emberi csodák sokasága feletti elnézése.
    Csak sajnálni lehet az iyen embert.

  • llanfair
    2014 február 24
    12:59 du.
    Nem értem az állatok szerepét a katolikus egyházban? De maga bitos tudja.A halálfélelemről volt szó, ami ösztönös, minden teremtményben.
    Mindenki meghal aki született, de az életösztön tartja amig lehet .
    A feniteknek semmi köze különböző vallásokhoz.

  • Ille István
    2014 február 24
    1:11 du
    Én magától kérdeztem, hogy miről beszél, de visszakérdezett.
    Ennyi az eszemcsere értelmes voltáról.

  • figyelő: én több kommentben, többről is beszéltem. ami a magával kapcsolatos eszmecsere értelmes voltát illeti, valóban kérdéses. de korántsem miattam 😀

  • Figyelő: bár van olyan elmélet is,hogy az ember nagyban hozzájárul a természeti katasztrófákhoz is,de én az emberek által elkövetett szörnyűségekre gondoltam,és ha jól tudom a hívők szerint ez is az isten fércműve,amit elfelejtett kijavítani.”Az embernek szabad akaratot adott az Isten,ha azt rosszra, használja, gyilkosság, háborúk stb. azért megbünhődik.” Nem úgy vettem észre,hogy ez a bűnhődés olyan nagy visszatartó erő lenne,és most nem csak a visszaeső bűnözőkre gondolok,hanem a fényűző életet élő vagy éppen pedofil papokról,akiknek első kézből kéne a büntetésről tudniuk.Persze amikor a büntetés néhány „miatyánk”-kal letudható,én se venném túl komolyan.

  • Kedves Figyelő: Ne gondolkodj túl. Semmi hátsószándék nem volt benne. Érdekelt volna valami.
    Hagyjuk abba mert nem akarom senki lelkét sem vallását megsérteni. A hívő emberekkel semmi bajom. Csak a képmutatókkal akik hasznot húznak a vallásból.
    Mindamellett itt a kórházba befekvőknél megkérdezik milyen papot (rabbit) hívjanak ha baj van. Egy katolikus és egy Ír egyházi pap mindig ügyeletes, de hívnak amilyen kell. Ha nem tudnak olyat hívni akkor természetesen a két egyház képviselője megy segíteni amit tud, de telefonon mindig elérhető valaki. Ez nekünk így nagyon tetszik.

  • nyizo: „Persze amikor a büntetés néhány “miatyánk”-kal letudható,én se venném túl komolyan.” na, ebben rejlik a katolikus egyház hazugsága.

  • István: elnézést kérek amiért mellékvágányra tereltem a témát,de amikor ilyen elvakult emberekkel találkozom,nem tudom megállni hogy beszóljak. Ennél nagyobb a baj az ugyanilyen elvakult orbánhívőkkel,de azoknak nem mondom el a véleményem,már rájöttem hogy fölösleges.
    Egyébként pedig a kis novella nagyon érdekes dolgot feszeget,nagy figyelemmel olvastam. Magam is elgondolkoztam már hogy mi lesz ha odakerülök,de csak arra jutottam,hogy jó lenne gyorsan és békében elköltözni.
    Már-már szégyellem(bár nem kéne)hogy 62 évesen nem tudok komoly betegségeket felsorolni,és csak hallgatom a korombéliek panaszait bólogatva. A haláltól sem vagyok képes félni,olyan távolinak tűnik,de szerintem nem is kell.Végül is belénk van kódolva,természetes velejárója az életnek.Azokkal értek egyet,akik vígan temetnek,hiszen az elhunytnak már semmi gondja.

  • nyizo: semmi gond. a trollok nem így működnek, mint te 🙂
    amúgy a franc se akart bármit is feszegetni. volt agy kósza gondolatom, és felöltöztettem. ennyi.
    ha hiszed, ha nem, többnyire először a befejező mondat jut eszembe, és eléje építem a történetet. vagy van egy alapgondolat, és felöltöztetem.
    ösztönös. nem is nevezném őket novellának, csak némi gondolattorlódásnak 🙂

  • nyizo
    2014 február 24
    1:49 du.
    Értem.
    Csak a világ legnagyobb tanítóját tudom idézni:
    ” Az vessen rá kővet, aki bűn nélkül van!”

  • István: nem akarok mindenáron nyalizni,de mit tegyek ha az agyadat arra használod,amire való,és nem tudok belekötni a végtermékbe. Ezt nem csak erre az írásodra értem,hanem a többi topikon olvasottakra is. Sajnos nem mindenki követi a példádat(sőt!!).Szerintem ez nevelés kérdése főleg,van akinél a kérdésre „mert én azt mondom” volt kicsi kora óta a válasz,és van akinek elmagyarázták a miért-et is.
    Sajnos (ma már nem bánom) én ez utóbbiakhoz tartoztam, szoptam is egész életemben eleget,amikor nem voltam hajlandó hülye parancsokat vakon teljesíteni. Kénytelen voltam a túlélési technikát kifejleszteni: dolgozz jól,akkor elnézik ha gondolkozol is. Van egy gyanúm,hogy tudod miről beszélek. Szóval csak drukkolni tudok,hogy még sok ilyen érdekfeszítő cikkel rukkolj elő.

  • Figyelő: el tudnád ezt magyarázni annak az idős néninek is akinek a férjét néhány ezer forintért agyonverte egy rablógyilkosnak szegődött „istenteremtménye”? Tudnék még példákat,de ha ennyiből nem jössz rá, akkor kár a szóért.
    De vannak vallások ahol nincs bűnbocsánat,szerinted ott ez visszatartja őket? Vagy őket nem a te istened teremtette?
    Ne érts félre,nem akarlak lebeszélni a vallásodról,hiszen akinek nincs hite,az mindenre képes(jó és rossz értelemben is),csak az elvakultságodból zökkentenélek ki ha lehet.

  • Nyizo:
    Isten bennünk lakik.
    És ha csodát tesz , az egészen másképp jelenik meg.
    Pl. 1967.-ben Isten csodát tett a Közel-keleten :
    MEgengedte Izráel fiainak hogy hat nap alatt elvégezzenek annyit a hadszíntereken , amit előtt hat hónap alatt tudtak elvégezni más , nagyobb hadseregek.
    Mi ez ha nem csoda ?
    Viszont amikor Izrael fiai annyira elhülyültek hogy pl.Isten nevében nem vettek fegyvert a kézbe Sabbatkor , mert a kard fémből van , akkor szanaszéjjel szórta őket. Ez 2000 éve történt.
    Tehát Isten bennünk van.

  • De-hát,Figyelő!
    Ezt nem vártam Tőled.Egy zsidó rabbinak a valós vagy vélt szavait idézed?

  • Van annak valami morbid bája, amikor az élők azt akarják bizonyitani egymásnak, hogy melyikük érti meg jobban az elmúlást..
    István megfogott valamit. Lehet, hogy igaz, de azis lehet, hogy fikció. Láttam néhány halált. Nincs két egyforma. MIndenki másképpen éli meg, (hogy egy csodaszép képzavarral éljek) és a mellettük állók, vagy az ott tartózkodók szintén másképpen.
    A halálnak pókerarca van, és nincsenek érzelmei.
    És nem elfelejteni, : mindig könnyebb a távozónak.

  • Gyuri! Sajnos azt is rosszúl idéztem:
    „Az vesse rá az ELSŐ kővet, aki nem vétkezett”
    Ez a hivatalos.

  • én erről a kabaréban valami olyat hallottam margittól, hogy „pedig engem minden nagykövet megmozgatott”…

  • Geyza: bennem több is emberére talált,és ahogy elnézem már nem is kisérleteznek.
    Régebben néha még a nejem is mondta,hogy „isten vagy”,de aztán kiderült,hogy tévedett.