Áder beszélt valamiről?

2014 április 30 7:39 de.20 hozzászólás

A Holocaust és a szélsőségek. Miközben a Parlamentben megy a nagy egyezkedés, és az ellenzék morálisan végképp lemond minden operatív lehetőségről, zajlik a hírek félrecsatornázása. Sikeresen, és sajnos nem ok nélkül sikeresen. A Parlamentben pöffeszkedik ugyanis az a párt is, melynek jelképe alatt tett egészségügyi sétát a gyulai bíróságon emiatt éppen csak meg nem dicsért rasszista egylet.

Rudolf Heß-nek, Hitler helyettesének születésnapján Szakály Sándor, a történészek szégyene megállapodást köt a Holocaustban részt vevő magyar hatóságok még tisztábbra mosogatásában. Egy nappal később szentté avatták II. János Pál pápát, aki világosan kimondta: a kereszténység nem lehet többé antiszemita. Dörner pedig, míg jobb ötlete nincs, kegyhelyet létesít a Gój motorosok által is támogatott Újszínházban. Hétfőn ellenben, magyar zarándokokkal az élen, elindult a menet az auschwitzi egykori haláltáborból a mintegy három kilométerre lévő birkenaui emlékhelyre. Magyarokkal az élen, mivel szinte minden harmadik áldozat Magyarországról érkezett annak idején. Magyarokkal az élen, mert a magyar Holocaust 70. évfordulója van. A magyar Holocaust 70. évfordulója, melyre Orbán Viktor a hadiszövetségeshez bevonuló fasiszta haderőknek tisztelgő szoborral állíttat emléket. Egy szoborral, mellyel szemben a tervezet bejelentése óta folyamatos a tiltakozás. Egy szoborral, melynek kivitelezését a kormányfői ígéretszegéssel szemben kibontakozott mozgalom igyekszik meggátolni.

Eközben Áder János, a magyar köztársasági elnök, az auschwitzi egykori haláltáborból a mintegy három kilométerre lévő birkenaui emlékhelyre tartó zarándoklaton vesz részt. Elvben. Mert a gyakorlatban ezt közli az MTI: „Altorjai Anita, a Köztársasági Elnöki Hivatal sajtóigazgatója az MTI-vel azt közölte: a repülőgép meghibásodása miatt az elnöki delegáció gépkocsival ment Birkenauba -, így sajnos a rendelkezésre álló idő rövidsége miatt az államfőnek nem volt lehetősége arra, hogy az Élet menetével tegye meg az utat Auschwitztól Birkenauig”. Így Áder János alighanem a kezdőponton, de még inkább csak a végponton, ragadta meg a szót és a mikrofont. S ott emlegette a menet kapcsán tartott megemlékezésen Magyarország legnagyobb temetőjeként az egykori haláltábort. Okkal, mivel a németekkel szövetséges magyar hatóságok, illetve a magyar hatóságokkal együttműködő német fasiszták nagybeszállítói a táboroknak. Áder János arra is emlékeztetette az emlékezőket, hogy közel félmillió honfitársa lelte ott halálát. A Szabadság téren a kivitelező pedig birtokvédelmet kért, és a józsefvárosi jegyzőtől kapott is. Elérve, hogykarhatalommal vitethetik el azt, aki zavarni merészeli az Orbán-Vona tengelyt erősítő szoborzat megvalósulását. Függetlenül attól, hogy a felszínen a Jobbik sem szereti a Fideszt. A mélyben paktumszerűen erősítik egymást. A Fidesz valójában nem tesz semmit a szélsőségek ellen, és furcsa módon a szélsőségek sem bonyolódnak konfliktusba a kormányzattal.

Áder János auschwitzi véleménye szerint erkölcsös ember erkölcstelenségnek kell, hogy tartsa a bűn mentegetését és relativizálását. Ennek alapján a Veritas igazgatója kezdhetne pánikolni, és felkészülni az állástalanságra. A Szabadság téren pedig a kivitelező kezdhetné összeállítani a lelépéséhez szükséges konvoj számára az eszközök listáját. Ha Áder János erkölcsös ember, és nem hazudik, akkor saját véleménye szerint még a hazafele megtett úton akár repülőgéppel, akár autóban teszi meg azt, kezdhetné végiggondolni a fentiekhez vezető lépések megtételéhez szükséges tennivalókat. Ha auschwitzi beszéde nem üres locsogás, akkor megérkezését követően kölcsönkérhetne egy csákányt, vagy pajszert, és legalább jelképesen odacsaphatna a gábrieles bronztemető alapjainak. Kis ütést mérve a betonra, de hatalmas lépést téve a személyes hitelességének épülete felé. Aminek első lépéseként elmesélhetné, hogy a két tábor közti úthoz miért kellett volna neki repülőgép. Gyalog sincs messze.

De betonilag azért nem ártana az említett gesztus. Még akkor is, ha nyitva hagyná a kérdést a lapok előre leosztását találgatók számára. Orbán Viktor számára kellő hátteret, menekülőösvényt nyithat egy áderi gesztus, hogy a szoborzatot minimális presztízsveszteséggel dobja sutba. A szélsőséges hívei szemében Áderre kenve ennek ódiumát. Ehhez azonban az kellene, hogy a miniszterelnök bátrabb legyen, és jelenleginél kevésbé nárcisztikus. Bátornak azonban eddig sem volt bátor, és személyes csalhatatlanságánál, alighanem csak a személyes bölcsességében hisz kevésbé. A helyzet valószínűleg a korábbi recept szerint megy majd tovább. A kormányfő továbbra is megpróbálja egyszemélyben kézben tartani a pártjait, és játszani a rasszistáknak kedves húrokon. Miközben kifele, a nemzetközi porondra továbbra is delegál majd valami marhát, aki a polkorrekt pojáca szerepét eljátssza.

Áder tehát mindaddig a nemzetközileg elvárt szöveget nyomató, köz-locsogó, amíg meg nem jelenik a Szabadság téren a csákánnyal. Akár repülőgéppel, akár autóban. Legalább egy szimbolikus csapást mérve a fasiszta szövetségek emlékművének alapjaira. Hacsak nem fél, hogy a józsefvárosi jegyző elviteti egy rendőrrel.

 Andrew_s

20 hozzászólás

  • asher alexander

    csak egy picinke pontositas,;
    Hess nem Hitler helyettese hanem szemelyi titkara volt!
    a helyettes az Bormann volt,a kancellarian!!
    a reichstag elott meg Goring volt a fuhrer helyettese es a reichstag elnoke egyben!!
    a tobbi OK!!

  • asher alexander

    Ader a puszta jelenletevel meggyalazta a magyar zsidosag legnagyobb temetojenek szentseget!!
    az aki fasiszta-antiszemita iroknak szobrokat avat,az nem menjen oda megbecsteleniteni a fasisztak-antiszemitak aldozatainak nyughelyeit!!
    feneketlen haragot,megvetest,gyuloletet erzek most Ader es a magyar politikai elittel szemben!!

  • asher alexander
    2014 április 30
    8:01 de.

    Tévedni emberi dolog…. de úgy rémlik, hogy ’41-ig helyettese volt Hitlernek.

  • asher alexander
    2014 április 30
    8:05 de.

    Áder egy módon tehetne valamit. Megjelenne azzal a bizonyos csákánnyal.

  • Emlékezetem szerint, talán 2006-ban a fidSS egyik vonulásán Áder is az első sorban menetelt vigyorogva azzal a hatalmas molinóval, amelyen óriás betűkkel – aljasságuk jelképe – ez a jelmondat volt olvasható:
    ˙
    ____________________________________________________
    . A Z . I G A Z S Á G . S Z A B A D D Á . T E S Z .
    ____________________________________________________ 🙁

  • ˙
    Hozzá tartozik az előbbi képhez, hogy a gigant molinó mögött árpádsávos zászlók erdeje lengedezett a sötét, budáról lecspó szélben… – Majd az Astoriánál megállva OrbánVezér intézett keresett szavakat az ő válogatott gyülekezetéhez.
    .

  • A kollégista fiúk úgy gondolkodnak, mondhatunk mi a kármit, a lényeg az amit teszünk, a többi meg nem érdekes… A kutya ugat, a karaván halad – a totális diktatúra felé…

  • Ide is beteszem ezt a mai kanadai cikket, hogy olvassák el, egy magyar zsidó tollából.
    Ha nem értik, forditassák le valakivel, aki ért angolul.

    http://fullcomment.nationalpost.com/2014/04/30/george-jonas-the-anti-semite-who-saved-me/

  • Figyelő
    2014 április 30
    9:57 de.
    Már megint nem értette a lényeget. Nem 44, hanem 14!
    2014, és a jelenlegi kormány, és ország fasizálódása.

  • asher alexander

    csak 38ig volt az es akkor is csak az nsdap-ban!!

  • ˙
    II.János Pál-nak a cikkben említett történelmi mondata így hangzott: „AZ ANTISZEMITIZMUS ISTEN ELLENI BŰN”.
    Érdekes, immár majd húsz éve ez a bölcs és igaz, a biblia tanításával megegyező mondat mennyire nem talált termőtalajra a magyar katolikus körökben. Holott ha ő megmondta, aki az élet menetével egy időben, igaz, hogy emberek által, de mégicsak szentté lett avatva, akkor mégiscsak lehet benne valami.
    ˙
    Egyébként a katolicizmus, amely a nevében hordozza az „egyetemes” jelzőt, mégis nemzeti tagozatokra osztva fejti ki a nem éppen áldásos tevékenységét, mely állítás, mint a fenti példából is kitűnik a magyar szekcióra duplán is igaz: Az egyház hallgat, a hívek meg folyvást keresik a mentséget és a „magyarázkodnak” nagyapáik és apáik főbenjáró bűnein. Talán azért is, mert a Magyar Katolikus Egyház még a többihez képest is kiemelkedő szerepet játszott a Holokauszthoz vezető út kikövezésében…
    .

  • Dubois, igen kiemelkedő szerepet játszott a magyar katolikus egyház a holocauszt idején.
    Hallott már Mindszenthy József hercegprimásról?
    Ő még csak püspök volt, mikor tiltakozott a nácik zsidóűldözése ellen.
    Le is tartoztatta a Gestápó, majd Sopronkőhídára vitték, a tárgyalásán a bíró végül felmentette. A bírója itt élt Montrealban utolsó éveiben.
    Amiről nem tud, jobb ha hallgat valaki… csak azért, hogy egy rágalommal több legyen a Katolikus egyház ellen, feleslges hazudnia.

  • Tudom, hogy a Wikipedia nem a legtutibb, de
    „Deputy Führer (German: Stellvertreter des Führers, more faithfully translated as „Deputy of the Führer”) was the title for the deputy head of the Nazi Party, which was held by Rudolf Hess until his flight to the United Kingdom in 1941. After this event, Adolf Hitler abolished the office and replaced it with the office of Party Chancellery, which was given to Martin Bormann.”

  • Ille István

    andy mage: a jobbik meg egy volt skinhead vezért kíván az országgyűlés alelnöki székébe delegálni. jól fognak ketten kövérrel együtt ott mutatni.

  • Figyelő !
    .
    Mindszenty embermentő emléke előtt le a kalappal. Ha jól tudom akkoriban ő még csak egy zalai plébános volt, de ez nem oly fontos. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni a magyarországi Katolikus Egyház kiemelkedő szerepét a zsidóüldözésben.
    Csak egy példa Serédi Jusztinián bíboros hercegprímás egy írásában patkányoknak nevezte a zsidókat, akkor aikor a hivatalos állami politika is ezzel a szemlélettel azonosult. Az ilyen főpapi nyilatkozat tehát olaj a tűzre…
    A többit meg lásd a korábban írtakat, vagyis, a pápai intelmeket eszük ágában sincs ma sem megfogadni.
    Talán egyetlen jó példa Erdő Péter bíboros, esztergomi érsek, aki azért minden Élet Menetén mégiscsak képviseli az egyházát, és tavaly még beszédet is mondott, amelyben az antiszemitizmusról finoman, de elítélőleg szólott.
    …De hol van a jópélda követése az alsóbb szinteken is ???
    ˙
    Ui:
    Az Esztergomi(!) Ferences Rendi Gimnáziumban nem oly rég, pár éve tomboló lekesedéssel fogadták az antiszemitizmusáról elhíresült Bayer Zsolt vezető újságírót – a fidSS 5.számú tagkönyvének a tulajdonosát, > Orbán közeli jóbarátját…

  • Dubois !
    Azt akartad tán mondani, hogy mit ér az a legnemesebb célú pápai kinyilatkoztatás, amelyet egyetlen templomban föl nem olvasnak ? Költői kérdés…
    Igazad van.

  • Csak úgy mellesleg, most avatták szenté azt a pápát XIII.János pápát, aki többezer zsidót mentett meg. Nézzenek utána….

  • Gyula Bognar

    Nekem úgy tűnik, hogy Magyarországon (most Fidesztán), sokkal többet okoskodnak, vitatkoznak, megkülönböztetnek, kirekesztenek és rasszista módon veszekednek az emberek, zsidókról, cigányokról, nemzetiségekről, határon kívül és belüli polgárokról, mintha nem egy közös ellenségük volna (A Stadionos viktor és a koszos bagázs most) mint nálunk, ahol csak legálisan 326 millió ember él és most akarunk legalizálni még vagy 12-15 millió illegális lakost.
    Ez szerintem megmagyarázza, hogy egy féleszű kis focibuzi miért követhet el sok ezer aljas, jogtipró bűnt nemhogy megtorlás nélkül, de mint szabadságharcos magyar hős akit harmadszorra szavaztak meg a magyarok vezetőjüknek.
    Van egyáltalán elvárása a magyar emberek többségének elsősorban saját magától és utána másoktól, hogy élhessenek többnyire tisztességesen, legalább az általános nyugat-európai színvonalon mint civilizált emberek?
    Hogyan élhet milliónyi ember, általánosan elfogadott, konvencionális, tisztességet megkövetelő értékrendszer nélkül, aminek hiányában szinte bárki azt teheti amit akar, következmények nélkül, csak éppen a hatalmon levő bűnözők közt kell legnnie, vagy azok szekerét kell, hogy tólja? Aztán jön egy rendszerváltás, kormányváltás és az ország másik fele csinálja azt, mit azt a hatalmat vesztők csináltak addig. Mindenki legyint, mondván; „Ezek is ugyanazok!”
    Valóban a zsidókról kellene állandóan vitatkozni akiknek legalább van hat évezredes morális értékrendszerük, amit soha nem cserélnek fel, még ha kiirtással fenyegeti őket bárki, akkor sem. Nem inkább mindenkinek a maga életstílusán kellene javítani, hogy legalább a 2100 éves keresztényi kultúra humánus és értékes részét betartsa és ápolja, megkövetelje azt minden keresztény felebarátjától?

  • Gyula Bognar
    2014 május 1
    4:13 du.

    „Hogyan élhet milliónyi ember, általánosan elfogadott, konvencionális, tisztességet megkövetelő értékrendszer nélkül, ..”

    A válasz ott van az idézetben, ha helyesen súlyozunk: megkövetelő Ez maximálisan érvényesül. Leghangosabban az követel, aki nem tartja be.

  • Gyula Bognár, sokban igaza van.

    Abban is igaza van, hogy sehol nincs annyi vita, ujjal mutógatás mint kis hazánkban. Én sok éve élek távol, de sehol nem tapasztaltam ekkora politikai és emberi vitát (nem rasszistát) mint otthonit olvasva, csak ezt a blogot is.
    Észrevételem viszont az, hogy legnagyobb duma, támadás mégis a baloldaltól származik.
    A másik oldal csak védekezik…..jól, rosszúl. Néha támadással is.