A pofon esete Gulyás Mártonnal
Pásztor Albert miskolci jelölése szépen felkavarta az állóvizet. Szinte mindenkinek lett véleménye. Akár Miskolcon él, akár a nyóckerben, akár a másutt. S mert a média megkapta vele az éppen esedékes muníciót, ez rendben is van. Amellett a pártok kapcsán is elmondható ugyanez. A DK tüntetést szervezett, s meg is született az esedékes botrány.
Nevezetesen az, hogy megverték Gulyás Mártont a Demokratikus Koalíció „Ellenállás napja” című rendezvényén. Az első hírek szerint DK-s aktivisták, és azért, mert elővett egy táblát „Cigányozás helyett baloldali megoldást” felirattal. Most tekintsünk el attól, hogy egy pofont vagy hármat kapott, mert egy pofont kiosztani is galádság. Pontosan úgy ahogy a Budapest Pride kapcsán sem éreztem aszerint súlyozandónak az eseményeket, hogy egyszer, vagy többször rúgták meg a kamionra felmászó véleménynyilvánítót. Még akkor sem, ha az a helyzet elég egyértelmű volt. Ott és akkor, a kamion tetején semmi keresnivalója nem volt az illetőnek. Gulyás Márton esetében kicsit kevésbé egyértelmű a kép, mivel akár szent küldetéstudattal is vallhatja a DK-t neofita cigányozós pártnak. Ami ellen fel kell lépnie a belegebed is. Az, hogy előtte esetleg megbeszélte az Együtt-PM megjelent képviselőjével? Na és? Biztos a labdarúgó VB-ről csevegtek. Az, hogy nem a táblát magasra tartva érkezett a rendezvényre? Na és? Akkor jutott eszébe, hogy: „Nédd má’, hát itt egy tábla”. Feledékenynek lenni is joga van. Ezek egyike sem ok a pofozkodásra.
Egyébként a hír hallatán az első gondolataim egyike volt, hogy immár csőcselékből is jobban teljesítünk. Mert azért kétségtelen, hogy eléggé kocsmatempó szó szerint kipofozni valakit egy rendezvényről. Aztán a fórumhozzászólások azért árnyalták annyiban a képet, hogy azok alapján esetleg Gulyás Márton is kicsit önmagától elszállt stílusban reagált a tábla lerakását célzó kérésre. Ami különben szintén nem indokol egyetlen pofont sem. Sem Gulyás Márton, sem az őt elkísérő többi ellentüntető esetében. Az erőszakos akciót egyébként maga Gyurcsány Ferenc is elítélte, és a DK feljelentését is figyelembe véve, megindult a rendőrségi vizsgálat is. Az Együtt-PM pedig visszautasít minden provokációs gyanút. (Na ugye, hogy biztosan a VB-ről beszéltek.) Ezzel aztán a botrány nyugodtan el is ülhetne. A pártatlan rendőrség, a befolyásmentes ügyészség, és a független bíróság majd teszi a dolgát, és végül kiköpi a gépezet az eredményt.
Azonban természetesen az ügy maga nem válik ettől meg nem történtté. Pásztor Albert jelölése sem, ami kapcsán olyan vélemények is elhangzanak, hogy a DK szavazatoptimalizálási célból elindult a Jobbik retorikája felé. Rájővén arra, hogy a baloldaliak is úgy látják állítólag a cigánykérdést, ahogy a Jobbik. Amiben két marha nagy csapda látszik körvonalazódni. Az egyik annak a de facto elismerése, hogy cigánykérdés márpedig van. Holott valójában már az 1970-es években is világos volt, hogy nemzetiségi, értelmiségi, és szójatermesztési kérdés akkor van, ha csinálják. Ellenkező esetben szóját ott termesztenek, ahol megterem, és az emberek spontán, azt hiszem, hajlamosabbak globálisan ellopott biciklikkel, repülő korsókkal, és megerőszakolt lányokkal foglalkozni. Mármint abban az értelemben, hogy konkrét esetekkel. Konkrét, a saját „életterükben” előforduló ügyekkel. Még nem láttam a telefon-tolvajok jobb, vagy baloldaliságáról szóló statisztikákat sem. S itt fordul vissza a „cigánykérdés” elismerése. Valójában ugyanis sokkal inkább közbiztonsági, szegénységi kérdésekről lehetne, és kellene beszélni. A minap már emlegetett élet-, és vagyonbiztonsághoz való jog kapcsán.
Ugyanezen okból próbáltam beszélni, vagy ha tetszik ugatni arról lassan háromnegyed éve, hogy a Jobbiknak igenis meg vannak a maga féligazságai. Ez nem köztetszés-hajhászás kérdése a részemről, hanem a várható fanyalgás dacára is igaz. Ahogy akkor írtam, fenntartom, az ellenzéknek a felelőssége abban állna, hogy erre egy olyan válaszcsomagot adjon, amely esetében a féligazságokra nem a gazság a válasz. Ez az, amivel az ellenzék adós a mai napig. S ez független attól, hogy Pásztor Albert szerint a bolti lopások, vagy akár a telefontolvajlások elkövetői között mely etnikai csoport van szerinte Miskolcon többségben. Mert azért a most leporolt nyilatkozata annak idején meglehetősen helyiérdekű volt. Mert a jelölt „cigányozása” azért jobbára erről szólt, a szintén leporolt tudósítások szerint. S amennyiben azt mondta volna, hogy a banki sikkasztók zöme nem cigány, akkor vajon a Jobbik szervezett volna tüntetést? Esetleg Gulyás Márton egy anticigányozós táblát húzott volna elő a tatyójából? Romák hada indult volna szimpátiatüntetésre a nem-romák globális leszólása miatt? Valamiért erősek a kétségeim ez ügyben? Ahogy abban az ügyben is, hogy a széplelkűen ki nem beszélt problémák maguktól megoldódnak.
Igen! A szegénység ellen tenni kell! Nem közrabszolga-programokkal, és nem pogromokkal. Igen! A kirekesztés ellen tenni kell! Nem nyilatkozatokkal, hanem valós, akár évtizedeken átívelő szociológiai programokkal. Igen! A „cigányozás” ellen tenni kell! Meg a zsidózás ellen, meg a szerbezés, a románozás, vagy akár a kirekesztő értelmű „magyarozás” ellen is. A kettő különben nem független egymástól. Nem véletlen, hogy a szegénység, a gazdasági összeomlás már sokszor vetett nászi ágyat a szélsőséges rasszizmus erőinek és az ezt ki-, és felhasználó hatalomnak. Attól, hogy erről szemérmesen és öntudatosan hallgatnak, attól még ez így van a történelemkönyvek szerint.
Mindez persze szintén nem menti azokat, akik egy transzparens elővétele miatt pofon ütötték Gulyás Mártont. Azonban lehet, hogy érdemes lenne leültetni egy szociológiai szimulátor elé és felajánlani neki: legyen kedves levezetni az általa hiányolt „baloldali” megoldásokat a miskolci körülményekre visszavetítve. Esetleg felajánlani, hogy a transzparens hátoldalára skiccelje fel az ezeket megalapozó hatástanulmányokat. Amúgy „anticigányozósan”. Pozitív, másokat negatívan érintő diszkriminációk nélkül, mindkét oldalt figyelembe véve. Már csak az utóbbi miatt, mert mindkét oldalon emberek vannak, jobb szeretnék olyan megoldásokat, ami nem „cigánykérdést” és „baloldali megoldásokat” emleget.
Jobban szeretnék olyan megoldáscsomagokról olvasni, hallani, amelyek a generációkon át ható deprivációs satut kifele kezdik tekerni. Nem cigányoknak, vagy nem-cigányoknak, nem jobboldaliaknak vagy baloldaliaknak, hanem azoknak, akiket érint. A gyakorlatilag kútban hagyott embereknek. Oldaltól, bőrszíntől, kocsmafilozófiától függetlenül. S akkor, ha majd a rendőrség befejezte a magáét, és Gulyás Márton is ki-haszonélvezte a kapott pofon politikai előnyét, legközelebb erről a megoldáscsomagról szeretnék transzparenseket látni. Addig ugyanis nem a baloldalt, vagy jobboldalt, vagy a középoldalt kell félteni a válságtól, hanem az emberséget.
Andrew_s
1:50 du.
Rosszul merte fel a helyzetet, neki a jobbikhoz kell menni tuntetni roma ugyben nem egy demokratikus rendezvenyen balhet krealni.Odamenni azert mersz is kell, es vegkifejlet kerdeses. Ki tudja hany eloadast csinalt mar Marci Miskolcon a melysegenysegben eloknek?
Nem a baloldalon levoknek kell egymast cikizni, lejaratni…fontosabb lenne az eloadas tartalmarol beszelgetni mint a rendzavarasrol.
2:20 du.
Gulyás egyike a megélhetési jogvédőknek.
Kapott 5 percet a hírekben
3:33 du.
Hol volt Gulyás akkor, mikor a DK meghirdette a „Beszélgessünk a miskoci helyzetről” (asszem ez volt a címe) rendezvényét a Népszínház utcába? A „rasszista” DK irodája ugyanis ott van. Igen, a Népszínház utcában… aki ismeri Budapestet, tudja, hogy milyen hely a Népszínház utca. A Körútból nyílik, mégis mintha egy másik világ lenne. Az egy négyzetméterre eső cigányok száma kettő.
Szóval hol volt Gulyás onnan? Természetesen nem ment el, mert ott nem látta volna a média. Ahhoz, hogy szerepelhessen, balhét kellett csinálni. S a média mint a megvadult bivalycsorda, úgy rohant a balhé helyszínére, elsodorva az ott álló embereket. Láttam ,ott voltam.
Egészen biztos vagyok benne, hogy Gulyás úr a következő Jobbik gyűlésen táblát fog a magasba emelni, hiszen olyan bátor legényről van szó, aki bemerészkedett a rettenetes DK szimpatizánsok közé is. Bedugta fejét az éhes krokodil szájába! Derék!
Igaz, kicsit lusta, mert míg a DK vizet osztott a nyári melegben az ózdi cigányoknak, mikor elzárták a vizet náluk, addíg Gulyás úr valami jól hűtött budapesti épületben morfondírozott a baloldali megoldáson…
5:25 de.
nem, sajnos jól mérte fel a helyzetet. A jobbik sosem akart baloldali megoldásokat, demokratikusnak sem hirdette magát. A Demokratikus Koalíció Pásztor Albert jelölésével mindkét fogalmat félrerúgta, alighanem a szavazatok növelése érdekében.
3:24 du.
„Az elő került fénykép tanulsága szerint a saját barátja vágta pofán akivel megbeszélte a dolgot. Érthető miért nem tett feljelentést a pofozkodásról. Ciki lett volna bevallani, hogy bizony megrendezett jelenetről volt szó.”
uppsz
4:26 du.
„Ez a mi régiók, ez a 23 éve elfelejtett, szerencsétlen, pusztuló mikrovilág, Észak-Magyarország, vajon miért nem kell az országnak? Mintha a rendszerváltáskor valamiféle hallgatólagos megállapodás született volna arról: hagyjuk, hadd eméssze föl önmagát, a szegénység mindent elintéz, csak ne mozdítsuk meg a kisujjunkat sem.”
Egy rasszista Miskolcról.
2:00 de.
Elvégre színész…. állítólag. Ő állította
12:08 de.
Ha „kocsmatempó”megpofozni Gulyás Mártont, akkor milyen tempó, hogy hárman is rugdosták a kamionra felmászó férfit?
Nem ugyanaz a súlycsoport…
12:17 de.
Arra nem gondol a cikkíró, hogy a keresztények és a magyarok érzéseit sértette meg a magát riszáló,felvonuló?
Papi ruhában a nagy Magyarország térképére még egy falloszt is feltett.
Ki is kéne zavarni az Országból az ilyen provokátort!
Mi, magyarok megtehetnénk ezt bármely országban, az ottani jelképeket gyalázni? Pl.Olaszországban,Romániában, Szlovákiában,Izraelben?
6:12 de.
fenyvesi: valóban nem ugyanaz. az a kis nyiff-nyaff különben is csak hittéríteni mászott fel, és senki nem mondta neki, hogy nem szabad, mert megárt az egészségének :D. lehet, hogy balesetvédelmi oktatást kellett volna tartani neki előtte?
7:18 de.
Fenyvesi Glória
2014 július 23
12:17 de.
Csak gyorsan átfutva az eseményeket. Ebben a cikkben hol van említve a papi ruhában álló akárki?
Össze tetszik csúsztatni két dolgot, de nagyon.