Szabadságkérelem.

2014 augusztus 7 7:47 de.44 hozzászólás

Nyirkos minden, állandóan esik az eső, rosszkedv, dögunalom, már köpni sincs kedve a tevének.Pedig oka éppen lenne rá, csak már nincs kedve hozzá. Mi jöhet még?

Várunk, közben elszórakoztatjuk magunkat. Elröhigcsélünk azon, hogy Balog miniszter egy laza mozdulattal leteszi az RTL KLUB mikrofonját a földre, holott valakinek már egyszer úgy kellene pofán vernie az ilyen gőgös, sunyi és beképzelt alakot, hogy a takony menetet vágjon a nyakán. A mozdulattal, mellyel a választópolgárokat tájékoztatni kívánó televízió-csatorna mikrofonját eltette az útból, pármillió magyart fosztott meg a hiteles tájékozódás jogától, ami azt is jelenti, hogy ehhez neki nem volt és nem is lesz joga soha.

Nem volt éppen ízlésem szerinti Dániel Péter némelyik akciózgatása, de lehet, neki volt igaza, mert ide vezet, ha „ezek” nem tartanak semmitől és senkitől, ha csak szervilizmustól lihegő szolgák hada kísérgeti őket. A végén még azt hiszik, hogy igazuk van.

Nem az én hetem volt ez, felkaptam a vizet a demokraták szerencsétlenkedésén, pedig azt hittem, a hátamon fát lehet vágni és felizgatni is már csak azzal lehet, ha ellopják a pénztárcámat, mely ugyan üres, de nekem kedves darab, több bőr van benne, mint a kormány pofáján, hiányozna.

Várom a pénteket, pedig nagy meglepetést nem fog okozni. A szocialisták vagy ragaszkodni fognak saját jelöltjükhöz, vagy valamilyen indokkal eltolják a döntést még két héttel. Árulkodó jel, hogy a Fidesz nem kampányol, még csak nem is röhög nyilvánosan, nem akarja lerontani a hatást…

Tulajdonképpen, ha szigorúan tartom magam ahhoz, hogy ez egy belpolitikai blog, akkor nincs is miről írni, hacsak arról nem, hogy nálunk tartja világtalálkozóját a Ku-Klux-Klan, újabban csupa-csupa pozitív hírrel kerülünk a nemzetközi sajtó érdeklődésének homlokterébe. Ezzel a hírrel szépen egybecseng, hogy ma Miskolcon két családot tettek az utcára, ilyesmit azért a szocializmus vérgőzös évei alatt csak dokumentumfilmekben láthattunk. Hogy még szebb legyen a dolog, az egyik családot úgy tették ki a lakásából, hogy a szülők otthon sem voltak, a hatóság a gyerekeket rakta ki az utcára.

Miskolcon még nagy baj lehet, ma még a cigányok békésen tiltakoznak, de bármikor, bármelyiküknél elszakadhat a cérna, aztán ki tudja, hogy hová vezet ez a helyzet. Ők ma magyar cigányok, de már erősen dolgozunk azon, hogy Magyarországon élő cigányokká változtassuk őket, ennek minden következményével együtt…Ha egyszer megszületik Martin Luther Lakatos, cudar világ jöhet itt.

Ha a demokratikus oldal Miskolcon nyerni akar, meg lehetne próbálkozni emberek indításával is, mert akik jelenleg pozícióban vannak, azok nem emberek – ki tudja, lehet, a választópolgárok mégis inkább az embereket favorizálnák…

Hogy is mondja a nóta?

„De máma’ se vót’ semmi, holnap se lesz semmi, holnapután meg azután, akkor se lesz semmi” – nem meglepő a felfedezés.

Kicsit pihennem kell, úgy érzem. Az utóbbi években szinte naponta írtam egy posztot, egyetlen sincs köztük, melyben ne a demokratákat, a baloldalt iparkodtam volna támogatni, segíteni. Most besokalltam, merthogy a borsó falra hányásába is bele lehet fáradni. A hónap végéig elmennék szabadságra, ha írnék is esetleg, az nem politika lesz.

Talán egy hét Balaton is belefér majd a hónap vége felé, addig otthon olvasgatok, szundikálok és ha sokat szundikáltam már és nehezen tudnék elaludni, majd behunyom a szemem és számolom a libákat… Addig legalább ti is kipihentek engem kicsit, köszönöm, hogy olvastátok a nyűglődéseim…

44 hozzászólás

  • Fenyes Ur!
    A szabadsagot engedlyezzuk. Nem kell sietnie vissza…

  • Meg csak annyit, hogy ugyan irja mar meg nekunk azt is, hogy hany szegeny csaladot vitt magaval a Balatonra???
    En tavaly egy csaladot nyaraltattam(9 fovel), az iden ket csaladot(8 fovel). Egeszen jo erzes. Tobbet er a suket, link szovegelesnel… Probalja ki egyszer. Megeri…

  • az 5 unokamnak fizetek , tobbre nem telik

  • raadasul nekem jut a solet mert az egyik unokam utalja a fozelekeket , a kelkaposztat IS

  • JIMBO
    2014 augusztus 7
    9:25 de.
    Ku-Klux-Klan tagok voltak?

  • Fényes István
    Kellemes pihenést!

  • jimbo: hazudik, maga saját magát se tudja nyaraltatni. de, ha tételesen, számlákkal igazolja – tudja, ahogy nemzettársai szokták – talán elhisszük.
    az pedig, hogy fényes istván mikor jön vissza, és mikor nem, beláthatja, nem a maga kívánságától függ.

  • don ovuz: dehogyis! nemzeti mentális honvédők, mint jimbo papa 🙂

  • Don Ovuz, Ille ur!
    A tavalyi csalad cigany volt(es Ok maguk hivjak magukat igy), az iden ket MAGYAR csalad volt.
    Domnule, nagy tevedesben van, de ez regi betegsege…

  • Ille Ur!
    Lattam mar olyan uriembert, aki nem ker szamlat. En se.
    Es ugyan arulja mar el nekunk, hogy miert akarnak maganak barmit it bizonyitani??? Van egy szikra koze is hozza? Bizony nincs.Es az utolso bejegyzesere jellemzo a TENYEK(amivel mindig vagdalkozik). Minden TENYE ilyen, de ezt tudjuk. Osszeteveszti a FELTEVEST a TENNYEL.
    Megint meghagyom az utolso(de konyorgom okosat)szot maganak kishuszar…

  • jimbo: nem nekem kell bizonyítania, hanem magának, hogy ne maradjon hazugságban. nem is az étkezési számlára gondoltam – a lángosos, meg a halas miért is adna? – de az útiköltségről, a szállásról nem úriemberség kérdése a számla.
    a nyaraltatás nem egy hétvége a lóúsztatónál, hanem legalább egy hét valami üdülőhelyen. 9 ember szállásköltsége {(egy középkategóriás, két ágyas szoba 12.000, (336.000.-) útiköltsége – túr-retur 8.000, (72.000.-) ellátás egy főre, egy napra min. 4.000, (252.000.-)} tehát alsó hangon 660e huf. ezt akarja beadni nekünk?
    az utolsó cikkemhez milyen tényeket is kellene felsorolnom? hogy orbánnak van piros vödre? ne komolytalankodjon…
    annak a megítélése, hogy mi okos szó, és mi nem, nem a maga képességeinek való.
    már említettem: klasszikusoktól csak szó szerint: kicsi huszár, és nem kishuszár 😀

  • jimbo: ha betegségről beszélünk, talán a magáét kellene kivizsgálni. tudja, ez a „domnule” megszólítás az. engem nem zavar, ha románul szólít „uram”nak, a lényeg, hogy megadja a tiszteletet, de, mint rögeszme, ez komoly kórtünet magánál.

  • JIMBO
    2014 augusztus 7
    11:11 de.
    Az nagy baj, ha nincsenek számlái, meg vendégkönyve, ugyanis így adócsalást követ el! Még a rokonok, barátok után is kell adót fizetni! Nézzen utána, és gyorsan pótolja az adóhátralékát.

  • Hát ez nem jött össze kicsihuszár, (ha már igy jobban tetszik).Mármint, az okos szó.
    Ez csak szokványos, sablonos szöveg. Ennyit magárol köcsög.
    Különben azt hisz amit jónak lát. magasan teszek rá…BY…By

  • jimbo: köcsög? ejnye, hát hova lett a jó modora? de, ha már fazekas szakmából hozott fel egy terméket: mégis, milyenre teccik gondúnyi? mázas? mázatlan? égetett? nyers? festett, vagy natúr? dísztárgy, vagy használati eszköz?
    ajánlom figyelmébe don ovuz hozzászólását. nem kellene ilyen pökhendinek lennie, mert hát, a NAV-ra nem jó ómen magasról tenni 😀

  • kedves donom, nem hiszem, hogy jimbo a saját fedele alatt űzte a be nem jelentett vendéglátási tevékenységét. hiába van neki székelykapuja, annyi embert nem tud elszállásolni. de, ah mégis, akkor adóalany, és nagy szarban van. máshol nyaraltatni meg kizárt dolog, hogy az említett alsó hangos költségekre tekintettel, hogy lenne fedezete.nem véletlenül jött haza, ausztráliában felkopna az álla abból a nyugdíjból, amit itt most forintban élvez.
    szóval, simán hazudik az öregúr.

  • Fenyvesi Glória

    Ezek, a Miskolci kilakoltatottak nem fizették a rezsit sem, ingyen éltek az önkormányzati lakásban, amit alaposan le is laktak.
    A cikkíró ellenben nem szól a devizahitel károsultakról, akik erejükön felül fizették, robotolva a munkahelyükön, a Bankok által önkényesen felemelt kamatotokat.
    És Őket zokszó nélkül kilakoltatták, sokakat ,verőlegények kíséretében…
    Az Ő sorsuk nem fáj, csak a cigányoké?

  • fenyvesi glória: a devizahitelesek saját kapzsiságuk okán kerültek abba a helyzetbe, a cigányokat meg a rendszer kényszerítette bele.
    nem vagyok hajlandó a devizahitelesek sanyarú sorsa felett siránkozni, különben is, rajtuk hamarost segíteni fog orbán.
    a cigányokon ki fog segíteni?
    basszus, glória, maga olyan elfogult, mint ide lacháza!
    anit-magyar hozzászólás? melyik is volt az? idézze ide!

  • Ez a kerge tyúk megint káricál? Főzzünk már egy újházi tyúklevest!

  • Marmint az a kapzsi, aki lakast akart venni vagy tataroztatni? Hmmm. Segit Orban? Visszaadja az elarverezett lakasokat? Ugyan.

  • Na én (és nem vagyok egyedül!!!)azért a becsülettel dolgozó
    és emberi módon élő devizahiteleseket azért sokkal jobban sajnálom,akik nem tehetnek róla,hogy a bankok jól átverték őket,főleg az előző „humánus”kormány segítségével,akik régen és most is a bankok,multik stb. meg a velük összefonódó ….
    saját érdekeiket képviselik az emberekkel szemben,meg ugye
    a lumpen cigányokért ők sem tettek semmit,sőt csak osztották
    a „segilyt”amivel csak rontottak a helyzeten,meg így akarták a lelkiismeretüket elhallgattatni.
    A sajnált réteg……akkor sem szeretett dolgozni,amikor még
    volt munka(nagy ívben elkerülték)
    Egyébként kapnak pénzt (már megint és mire fel)hogy végre
    elköltözzenek és ne mérgezzék a normális körülmények között élni akarók életét.Van egy réteg amelyik soha nem tud és nem is akar beilleszkedni!
    Még szerencse,hogy sok ellenpélda is van mind a fővárosban,mind vidéken!!!!!

  • Ja az ugye nagy különbség aki munka és normális életvitel mellett kerül ilyen helyzetbe,meg az is más akiket évtizedekig az állam tartott el!!!!

  • Lianfairban megszólalt a baloldali. (A mai baloldalon ez nem magától értetődő) Most egyetértek vele. Cinikusnak tartom azoknak, akik szerint „senki nem kényszerítette a hiteleseket, hogy kölcsönt vegyenek fel.” De bizony! A magyar fiatalok többsége szegény és rákényszerül a lakás hitelre, ha családot akar. Ezzel visszaélni gazemberség. A hatalomnak pedig kutya kötelessége kiállni értük, hisz ők reprodukálják a nemzetet. Annál – hogy nem mindenki kapja vissza elárverezett lakását – súlyosabb, hogy vannak akiknek ráment a családja, sőt az élete. (Megjegyzem, én nem vettem fel devizahitelt)

  • JIMBÓ

    Én nem kételkedem, hogy vendégül láttál nyaralni olyanokat, akik ezt különben nem tehetnék meg..

  • jani: az a maga dolga. az pedig a NAV-é, hogy jimbo mindezt arra szolgáló jogosítvány nélkül tette 🙂 bizony, ha ott éjszakáztak nála, az után adózni kell, vagy üdülőhelyi díjat fizetni, és a törvény nem tudása még jimbocit sem mentesíti 😀

  • Ille István

    Adózni jövedelem (bevétel) után szoktak.

  • jani: attól tartok, ezt se jól tudja. van olyan, hogy üdülőhelyi adó, amit a vendégéjszakák után kell fizetni. mi lenne, ha egy csöppet néha tájékozódna is, mielőtt megszólal?

  • Kiszely Anna Mária

    Ille Úr!

    Nem kellene már végre nem reagálni erre a paprikajancsi jimbóra?? Csak szarakodni jön ide, azt hiszi, hogy elveszi a jókedvünket. Szóra sem méltó!

  • Kiszely Anna Mária

    Mari

    Lassan írom, hogy megértse:
    Amikor még lehetett dolgozni (igaz kötelező volt), mert volt MUNKAHELY, akkor igenis dolgoztak a cigányok. A lumpenség akkor sem náció kérdése volt. Lehetett kék vagy zöld színe, ha nem akart akkor nem dolgozott, csak menekült a kmk (ha tudja egyáltalán, hogy mit jelent) elől. Tudniillik büntették.
    A devizahitelről: Egyenként kellene megvizsgálni a szerződéseket, mert volt aki a második, harmadik lakásra vette fel. Azt meg mentse meg a nőtanács. A nagytévékről, autókról meg már nem is beszélek. Azt meg fizesse meg kiskegyed, mert én nem vagyok hajlandó tolerálni és fizetni.

  • kiszely anna mária: igaza lehet. jimbo is csak miattam jár ide, mint a nagy tudású boda ténsasszony. másoknak javasoltam, hogy átlépni rajtuk, mint a járdán heverő kutyaszaron – mi ténylegesen lényegük – de valahogy mindig elvesztem az önuralmam, amikor seggsötét megjelenésükkel találkozom.
    ígérem, megtartom saját ajánlásomat.

  • Kiszely Anna Mária

    István

    Örömmel hallom, mert ezeket úgysem lehet meggyőzni, mivel képtelenek az előbbrevivő vitára. Ezeknek csőlátása van. Egyébként sem akarjuk, hogy jól érezzék magukat, miután idejöttek okádni. Csak maradjanak kielégítetlenűl!!!!

  • Fenyvesi Glória

    A Bankokat pedig ki kellet segíteni a mi adóforintjainkból, Gyurcsány kormányzása idején?
    Az jogos volt????
    Így is nagy hasznot húznak belőlünk…
    Az autóra és luxus cikkekre fölvett hiteleseket én sem sajnálom, de akik egyetlen egy lakásra vették fel, az egészen más…

  • Szep uj vilag, mikor egy TV es egy auto is luxuscikk.
    Esetleg probaltak auto nelkul Ullorol eljutni hajnali negyre a Hamzsabegi utra dolgozni? Tobb van Foldon es egen.

  • Kiszely Anna Mária

    llanfair

    Vannak sokan, akiknek a tej és a kenyér is luxuscikk!!!!!! Nem hiszem, hogy a kölcsönből vett autók ilyen okból lettek véve!!!
    Egyébként, ha a bankok jogtalanul jártak el, akkor meg kell fizetniük az árát. De, hol marad az állam (bankfelügyelet) felelőssége????? 1992 körül az OTP (magyarul az állam) egyoldalúan szerződést bontott a hosszúlejáratú kölcsöszerződöttekkel, és a 3%-os kamatot megváltoztatta. Az alkotmánybíróság meg azt mondta, hogy ez JOGSZERŰ!!!!!!! Már akkor is fordulhatunk………föl!!!

  • Kiszely Anna Mária: Kedves Anna Mária! Ez demagóg. Azért mert vannak szegény emberek, azért más nem vehet autót? Jól megérdemelt fizetésünket adjuk oda másoknak? Ön se teszi.
    Tartom, Európában egy nagy TV nem luxus. De egy olcsóbb autó sem. Egy nagy LED tv kevesebbet fogyaszt, mint egy kis képcsöves. Ha tényleg szegények, akkor nem nagyon van más szórakozásuk, mint egy könyv, kirándulás és a sokat szidott TV. Ne a való világra gondoljon. Számos ismeret terjesztő műsor van. Az autó miért luxus? Az ország tele van ízületi gyulladásos beteggel. A gerincbántalmak az egeket verik (ezt kaptuk a két lábra álláskor. Meg az arcüreg gyulladást!) Sokan járnak nagyon messze dolgozni. A kerékpár? Én azzal jártam, amíg lehetett. Nagyon behatárolt a kezelhetősége. Az autó adótartalma tartja el az ország nagy részét. Abból magának is jut. A devizahiteles nem kapzsi volt (a többség), egyszerűen jobban akart élni. Bűn? Gazdasági szakembereink vagy benézték, vagy szándékosan kirabolták az embereket. Mi a gyereknek akartunk lakást venni. Kétszer vert át a Bank (MKB), és Mi nem is panaszkodhatunk, mert a törvények megvédték őket. Miután euróban fizetjük, ebenguba, nem számít. De azt, hogy azért kapzsi lennék, mert a gyerekemnek lakást akartunk…… De egy bizonyos összeg felett nem is adtak forinthitelt. Ráadásul nagyon erőltették a devizahitelt, és nem mindenki bankszakember. Sokkal bonyolultabb ez a kérdés. Persze ekézni mindenkit lehet. De attól nem lesz jobb Nekik.

  • Mária!
    Abban igaza van,hogy akik második vagy harmadik lakásra vettek fel kölcsönt,vagy netán luxus autóra azokon nem kell sajnálkozni,vagy segíteni,de a többség ugye az egyetlen lakására amiből esetleg az utcára akarják penderíteni!
    Ami s cigányokat illeti,hát tapasztalatból tudom sajnos,hogy téesek az ismeretei,bizony voltak olyanok szép számmal akik régen sem akartak dolgozni,a gyerekeiket iskolába járatni,mivel olyan helyen dolgoztam,ahol már évtizedekkel ezelőtt is jelentős összeget kaptunk a cigány gyerekek beiskolázására,felzárkóztatására (amit a szülök általában elíttak..)míg más szegény családok semmit!!!
    Na ez az igazság!!!
    Marcsi

  • Gazdagnak, szegénynek – függetlenül attól, hogy mire kértek a kölcsönt – egyformán jár a tisztességes üzleti elszámolás.

    Nyugati bankokban dolgozó közgazdászok megmondták, hogy – jobb helyeken – fontos szabály, hogy a kölcsön nagyságát nem az elzálogosított ingatlan értékéhez, hanem az ügyfél jövedelméhez igazítják. Az is szabály, hogy az olyan ügyfeleket, akik nem devizában kapják a fizetésük, nem szabad devizában eladósítani. Ezenkívül a bankok csaltak az árfolyamréssel, az egyoldalú szerződésmódosítással stb. A legnagyobb trükk azonban, hogy az ügyfelek forintot kaptak, de a tartozást devizában számolták. Ezt nevezték „deviza alapú” kölcsönnek. Róna Péter szerint ilyen pénzügyi termék nincs. Közben az állam bankfelügyelettel megbízott fizetett szakemberi csak bámultak, mint Rozi a moziban.

  • na ja. a legnagyobb trükk azonban az, hogy úgy csinálnak, mintha éppen most vennék meg azt a devizamennyiséget, amit az ügyfél aktuálisan fizetni tartozik, pedig azt szerződéskötéskor, mondjuk, 156-164 huf/sf számolták el, de akkor se vettek frissen-gyorsan devizát, mivel a saját készletükből adták a devizaalapú hitelt!
    ezt minek hívják jobb helyen?

  • Kiszely Anna Mária

    llanfair

    Én nem ekéztem senkit, mivel nem ismerem senki életét. Azt hangsúlyoztam, hogy igenis EGYENKÉNT kell megvizsgálni mindenegyes szerződést. Bármilyen csúnyán is hangzik. Magyarországon a bankok egyáltalán nem úgy viselkednek ahogy kellene: neki van pénze-nekem meg kellene pénz, ezért fair szerződést kötünk. Ha nem így történik, akkor ki is a felelős??? Az állam, azaz a pénzügyi felügyelet.

  • Kiszely Anna Mária: Igen. A felelősben egyetértek.
    Az egyenkénti vizsgálatban nem hiszek. Nagyon sok a szerződés. Nagyon sok időbe fog telleni, és nem lesz halasztó hatályú. A magyar bíróság ítélkezéséről vannak tapasztalataim. Nem igazán az igazságot keresik, és nagyon szeretik az időt húzni. Már perelnek a bankok. Mi esélye van Kovács bácsinak Csányi bácsi ügyvédei ellen? Lehetne persze egyszerűsíteni, de ez csak akkor szokott működni, ha az államnak jó. Kovács bácsi miatt nem lehet jogszabályt módosítani. Bár tévednék.
    És itt valaki jól írta. Mindegy mire, mindegy mennyit vett fel. Becsapták vagy nem.
    Azt a felvetést pedig nem értem, hogy kár éri így a gazdaságot. Jogtalanul szerzett pénz, tehát nem számítható be a gazdaságba.
    Az utána fizetett adót is vissza kell adnia az államnak. Tévedek?

  • Kiszely Anna Mária

    llanfair

    „Azt a felvetést pedig nem értem, hogy kár éri így a gazdaságot. Jogtalanul szerzett pénz, tehát nem számítható be a gazdaságba.
    Az utána fizetett adót is vissza kell adnia az államnak. Tévedek?”

    Ilyet én nem írtam.

    Én úgy értettem, hogy minden egyes banknál a deviza alapú szerződéseket igenis egyenként vizsgálják meg. Ha nem felel meg a bíróság által előírt kritériumnak akkor „legyen kedves” a bank ne pereljen, hanem számolja újra. PÉNZÜGYI FELÜGYELET!!!!! felügyelje az egészet, mert ne a bíróság vizsgálja a szerződéseket egyenként.

  • Kiszely Anna Mária: Tudom, hogy nem Te írtad. A többi hozzászólásról is írtam véleményt Neked, mert minden összefügg.
    Érdekelt a véleményed.
    Neked igazat adtam, de itt több felvetés is volt, ami ide tartozik. De majd igyekszem csak a Te mondataidra válaszolni, de nem ígérem.

  • Kiszely Anna Mária

    llanfair

    Csak úgy írj, ahogy neked megfelel, elnézést félreértettem. Lehet, hogy azt hiszem, hogy minden körülöttem forog? :)))))

  • Kiszely Anna Mária: És milyen igazad van! Minden a hölgyek körül forog.