Gyurcsány Ferenc: Most jön a görög bukás

2015 január 29 8:30 de.29 hozzászólás

A görög radikális baloldali párt, a Sziriza győzelmétől hangos fél Európa, és mi tagadás, pár magyar párt is egy új baloldal születését ünnepli napok óta. Én óva intenék mindenkit az örömmámortól. A feketeleves még hátravan.

A vezető görög pártok évtizedek óta egymásra licitáltak, hogy miként tudják a népet boldogítani függetlenül attól, hogy az istenadta nép mennyi erőfeszítést tesz, mennyire sikeres, mennyit ad a világ a szorgalmáért, a teljesítményéért. Szerették ezt a választók? Persze. Kevés adót fizettek, vagy még azt se, sok kedvezményt kaptak, és úgy tűnt, hogy a hellénizmus öröksége, a mediterrán napfénye és még ki tudja mi, gondtalan életet hoz teljesítmény nélkül. De nem így történt. A jobb élethez egyre több hitel kellett. És egy darabig voltak is, akik adták a pénzt, de 2008 után minden megváltozott. A hitelezők már nem tudtak, nem akartak többet hitelezni, a görögök meg saját erejükből nem tudtak törleszteni. Se ki, se be.

A „gonosz” IMF, az Európai Bizottság, az Európai Központi Bank kisegítette a görögöket. Százmilliárdnyi eurót adott az országnak, hogy túlélje a krízist. Ezt elfogadták. De értem én, a következményekbe mára belefáradtak. Mert a törlesztés elviszi a jövedelmek jelentős részét, pang a gazdaság, a fiatalok felének nincs munkahelye, és mégsem látni az alagút végét.

Ha görög friss diplomás fiatal vagy szakmunkás lennék, valószínűleg én is kilátástalannak érezném helyzetemet. Se pénz, se posztó. Marad a lázadás.

Alexis Tsipras / John Kolesidis/REUTERS

Alexis Tsipras / John Kolesidis/REUTERS

Ez a lázadás vezetett a Sziriza győzelméhez. Ők ugyanis azt ígérik, hogy könnyebb lesz a görögök sorsa. Hogy majd nem kell visszafizetni az adósság egy részét, hogy emelik a minimálbért, hogy lesz több munkahely. Vonzó program. Lehet lelkesedni érte. És ha nincs más remény a jobb életre, akkor szavazzunk a Szirizára! – gondolhatták sokan.

Szerintem meg baj lesz ebből. Nincsenek csodák. A hitelek nagy részét nem engedik el (mégis kinek a betétje menjen erre rá? ön szeretné kifizetni a görögök számláját?), befektető meg be nem teszi a lábát ebbe az országba egy darabig.

A világ végül is egyszerű. Jobb élethez több teljesítmény kell. Időnként mégis álmokat kergetünk. De fel kell majd ébredni. És az fájdalmas lesz. A görögöknek is. Akiket sajnálok, de azt hiszem, a Sziriza csak elhúzza a felébredést. Nem lehet jólétet teremteni a svéd, a német, a dán adófizetők pénzéből. Persze, a politikusoké a fő felelősség. És egy picinyke meg azoké a választóké is, akik hinni akartak a csodákban, és meg sem próbáltak hallgatni a józan eszükre.

Most itt van a számla.

Két dolog lehetséges. Vagy én nem értek semmit ebből az egészből, ez esetben a Sziriza sikeres lesz, adja az Ég, hogy a görögök erőfeszítés nélkül kijöjjenek ebből a bajból. Ekkor tényleg valami új kezdődik. Én ezt nem hiszem. Szerintem ezzel szemben jön az utolsó kiábrándulás, a tényekkel való szembenézés, a fájdalmas lecke. És drámai évek. Iszonyatos hétköznapokkal.

A görögök valamit csúnyán elrontottak. Most tizenkilencre lapot húztak. De ez nem blackjack. Itt nem jön kettes. Itt bukás jön. Szerintem….

Gyurcsány Ferenc

29 hozzászólás

  • Azok a szegény választók…Azt gondolják megmarad nekik az a kis jólét ami eddig is volt a megszorítások ellenére is.Azt hiszik a Sziriza meghozza a jobblétet neki de miből?!
    Úgy gondolom a nép most fogja majd kapni a pofonokat sorozatban mert csodát még a Sziriza sem tud tenni.Bár ne így lenne!

  • Látok párhozamot a jelenlegi magyar kormánnyal. Már csak azért is, mivel hitel már nincs sehol, de még a vég előtt tervez a kormány egy kis lenyúlást.
    http://fn.hir24.hu/gazdasag/2015/01/29/orban-rekordot-akar-felallitani/

  • Göllner András

    Sajnos nincs kiút a nagy számok törvénye elől. A Görögök, akár a magyarok, évtizedeken át azt hitték hogy van harmadik út, lehet más utakon keresztül, más értékek alapján közelíteni a demokrácia és a jólét felé, mint azon amelyet az észak-atlanti szövetség országai kitapostak. Orbán a keleti – a Putin féle „illiberális” megoldásban látja a társadalmi siker kulcsát. A most megválasztott Görög kormány is egy harmadik utas reménnyel próbálja elvarázsolni a görög népet. Az ámokfutás mindazon országok esetében amelyek ezen az úton járnak, egyre növekvő korrupciót, autokratikus hatalomgyakorlatot, gazdasági egyenlőtlenséget produkáltak polgáraik számára. Az Orosz nemzeti vagyon közel 40%-a 110 ember kezében van ma – legtöbbjük egykori KGB ügynök, és Putinhoz lojális üzletember. Putin személyes vagyonát, ma 40 milliárd dollárra becsülik. Rendszerének sikere a magas olajárakban, a lopásban, az átverésben, a néphülyítésben, és a megfélemlítésben foggantatik (Javaslom a kedves olvasóknak Karen Dawisha könyvét: Putin’s Kleptocracy, Simon and Schuster 2014). A reményben kapaszkodni érthető dolog. Mint tudjuk, a világ minden táján, a remény hal meg utóljára. Sajnos, a reménykeltás játszmájában, nem a hétköznapi emberek gazdagodnak meg, hanem a reménykeltők. Hajrá Magyarok ?? Hajrá Görögök ??

  • Fleto,
    meg a hozzászólók agya egy rugóra jár (szinte).
    A hozzászólóknak azért megemlíteném, messzebbre mentek, mint Fletó, mert Fletó csak a görögökkel foglalkozik itt, most, míg a többiek siettek egyelőséget húzni Go és Mo között (ennyire Fletó nem sötét). Biztosan jól esett nekik, mint kínaiaknak ebéd után a böffentés (sőt, ott el is várják, de nem vagyunk Kínában).
    Tehát aki ez az egyenlőségjelet betették, elég nagyfokú politikai és gazdasági tájékozatlanságukról tettek tanúbizonyságot.

    Görögök.
    Go elég közel van a Törökországhoz, s volt közelebb is. Magyarul, náluk a török megszállás később ért véget (1800-as évek, nemzetközi segédlettel) mint Mo-on. Ergo, fegyverkezniük kell, mert a kitűnő iszlám NATO fegyvertárs bármikor a farkukra lép (lásd Ciprus…).
    No elég jelentősen szállított nekik fegyvert. Hitelre. Tudjuk, a fegyveren van bőven nyereség. Ezért a görögök bízhatnak abban, hogy ebből a marzsból tud még engedni Merkel…
    A hitelen mindig van kamat, hogy az mennyi, megint csak tárgyalási kérdés… Az elengedése is – lásd deviza hitel.

    No, szóval azt mondják nincs más út. Dehogynem. A lengyelek is megcsinálták, adósságuk jelentős részét elengedtették. S mégis tartanak vhol.
    S hol van a lengyel reform kommunista csapat? Sehol. A temetőben, mármint a történelem temetőjében (vagy szemétdombján, kinek ízlése szerint). A mieink is jó úton vannak ebbe az irányba. Főleg, ha ennyire nem szeretnek gondolkodni. Sírni azért nem fogunk utánuk. Fletó után sem.

  • „Itt bukás jön. Szerintem….” mondja Gyurcsány Ferenc.
    A szomorú az, hogy ezzel bukhat Európa renoméja és Magyarországot is érinteni fogja . . .

  • Milyen érdekes, hogy kedves Gyurcsány NER-társ az antifasiszta, demokratikus Görögország – tiszta választásokon nyertes, nem úgy mint amelynek az eredményeként megalakult magyar „országgyűlésbe” a kedves dékás, elempés stb. uraságok beültek a fasiszták, nemzetiszocialisták mellé, felesküdni a törvénytelenül felszámolt alkotmányos berendezkedés helyébe lépett illegális, illegitim alaptörvényre – még épp hogy hivatalba lépett baloldali kormányát ekézi ebben az ócska, demagóg, propaganda irományban. Maga értekezik Görögország bukásáról, és oktatja ki és becsmérli a görög választókat, dolgozókat Gyurcsány úr…? A cigányozó, rasszista polgármesterjelölt érdekében még lincselni is képes „párt” vezére ezúttal a legaljadékabb etnikai sztereotípiákkal ( ” …a hellénizmus öröksége, mediterrán napfénye gondtalan életet hoz teljesítmény nélkül…” ) magyaráz egy komplex pénzügyi/makrogazdasági válsághelyzetet…? A görögök ( cigányok ) nem dolgoznak ( hol kellene/lehetne ?! ), kilógnak a sorból… Egyáltalán köze hozzá? Talán maga hitelez Görögországnak…? Esetleg kevesebb marad a közös EU kasszában, azoknak az elképesztő méretekben rabló férgeknek ( valóban teljesítmény a maga nemében, irigykedhet is ) akikkel kollaborál…?
    Van magának bőr képén…? ( ez a kérdés persze csak retorikus )
    A KMH-nak biztosan az ilyen gazemberek szócsövévé kell válnia…? Ez az írás a lap hitelességét, függetlenségét vonja kétségbe… Szomorú…

  • Tehát a gazdasági problémák okai összetettebbek, mint a görögök ( más mediterrán népek, cigányok, baloldaliak stb.) állítólagos munkakerülése:

    http://www.nol.hu/velemeny/20111110-otthon_anyuka_mashol_mostoha-1269011

    http://www.youtube.com/watch?v=OaObv14amlc

  • ” az európai integráció legnagyobb ellensége az euró…”
    .
    – Igen, emlékszek erre a Róna Péter elemzésre. De az is az igazság része, hogy az euro, akárcsak az egész EU nem az ultrakorrupt kelet- európai, balkáni haramiaállamok, ősember- mentalitású kleptokráciák részére lett kitalálva, sem méretezve.
    .
    Ezt az EU 2004- ben rontotta el, amikor oda nem való országokat vett fel a soraiba.

  • Elefhtaria:
    .
    „…antifasiszta, demokratikus Görögország…”
    .
    – Igen?
    .
    Akkor gondolom, szt is tudod, hogy a totálisan demagóg Sziriza vezér abanácikkal bratyizott nyíltan, palesztin gyilkosokkal vállat szellemi közösséget, és ne feledjük, hogy az Arany Hajnal is ott figyel a görög parlamentben, 6 százalékkal…
    .
    Összefolyik a sz…r, ami össze is tartozik, vagy megjön a Sziriza- vezérbanda esze? Remélem, ez utóbbi. Szeretném, ha kijönnének a saját maguk által kreált brutális helyzetből. Miért?
    .
    Talán különösen hangzik, de nem felejtem soha el a görögöknek, mit köszönhet nekik Európa, még ha az már 2500 évvel ezelőtt volt, akkor is.
    .
    A Leonidasz – szobor a mai Spártában pl. össz-európai zarándokhely és emlékmű kellene hogy legyen. Ahogy a marathoni vagy a plataiai ütközet helyszínei is.
    .
    Engem ez köt össze a görögökkel, bár ez inkább spirituális dolog nálam.

  • enterprise
    2015 január 29
    11:24 de.
    enterprise
    2015 január 29
    11:24 de.
    Látom, kissé meglöttyent a poshadt narancslé!

    Noha a társadalmi hazugságok terén nagyon hasonló utat jár be a két ország, nem érthető, mit nem látsz meg. Bár, mintha elborult volna az agyad egy kicsit!

    Az adósság elengedés menete, hogy bejelentik az államcsődöt, és ezzel együtt a fizetésképtelenséget. Ekkor megindulnak a tárgyalások, hogy a hitelezők valamennyi pénzt visszakapjanak. Ennek igen komoly gazdasági következménye van. Menekül a tőke, és mint tudjuk, a lengyel iparral szemben a magyaroknak csak a kopasz segge van. Ráadásul a lengyelek nem is háborúztak az unióval, vagyis uniós segédlettel álltak talpra. Mi meg ugye……

    Az adósság átütemezés majdnem hasonló, de azért mégsem. Ezt akkor érdemes meglépni, ha van egy nagyobb gazdasági projekt, ami később hoz nagyobb hasznot, és abból lehet fizetni. Ugyanis az átütemezés alatt ugyanúgy kamatozik a hitel, csak nem vonják eljárás alá az országot, és nem kényszerítik ki nemzetközileg az államcsődöt az átmeneti nehézség miatt.
    Csakhogy nálunk nem átmeneti a nehézség! Fejlesztés nulla. Így nincs mi alapján átütemezni.

    Remélem, valamennyit felfogtál a dolgokból a begyepesedett kis cöfös agyaddal. Sajnos előbb-utóbb szembe kell nézni a kellemetlen valósággal. Ha a pubi le tudja még húzni az uniót, fél évet elhúzhatja. De ne feledd, az elmúlt négy év egész bili tartalmát áttolták erre a ciklusra. Az borulni fog.

  • Enterprise! Nem hiszem, hogy annyira jó ismerőse vagy Gyurcsány Ferencnek, hogy le is Fletózhatod. Vagy igen? A többit közölte veled Don Ovuz. Remélem megértetted! Én igen.

  • todor 48: enterprise elmondhatja a költő szavaival:
    „Sem utódja, sem boldog őse
    Sem rokona, sem ismerőse
    Nem vagyok senkinek.”

    Úgy általában csak egy agymosott senki. Kíváncsi lennék, mi volt életében az a katarzis, ami a Fidesz „egyazászló” alá sodorta. Nem gondolom, hogy lesz bátorsága nyilvánosan megvallani.

  • Görögök az elsö lépés.Kialakul egy dél-Európai ellentábor.3elet Európa követi.Nyugat veri magát.Eurázsisai Unió.USA tobzódás.Orbán példa.Nyilt fenyegetés.
    Európa konyec.
    Liberalizmus konyec.
    Most kb.15 éves az az államférfi ki keményem,de jóséágos diktátorként azzá tesz Európát amivé népeik akarnák.

    S nem az elitjeik.

  • Eldrad:
    Bocs de mi az a abanáci…? Ami azt illeti én olyan cikkeket olvastam – http://www.roarmag.org/2013/10/samaras-new-democracy-golden-dawn/ http://www.greece.greekreporter.com/2014/04/14/baltakos-moots-new-democracy-golden-dawn-merger
    amely épp arról szólt, hogy a most vesztes konzervatív Új Demokrácia párt jobbszárnyán voltak egyesek akik szélsőjobbos/fasiszta/neonáci körökkel álltak kapcsolatban. Hogy Görögország miért antifasiszta?

    http://www.youtube.com/watch?v=Rx0lMdvmeHA

    No, akkor vessük ezt egybe a nyomorult lelkű, buzgón antikommunista „szent”(eskedő) Magyarország történelmével/jelenével.

    De valóban igazad van, az még komoly adóssága a görög demokráciának, hogy mégis mit keresett még mindig az Arany Hajnal a szavazócédulán, amely lényegében egy terrorszervezet. De a magyar fasisztákhoz/nácikhoz képest összehasonlíthatatlanul marginalizáltabbak; a betiltás veszélye lóg a fejük felett; az pedig egy képtelenség hogy a SYRIZA együtt „bratyizott” velük; ha valaki akkor talán inkább a legszívesebben a baloldalt elintézni ( évtizedekkel korábbi politikát idézve ) szándékozó Nea Demokratia. Jó kis demokraták…

    Ami a „palesztin” ügyet illeti, szerintem teljesen felesleges – egy alapjában véve gazdaságpolitikai témához – idekeverni az izraeli-arab konfliktust ( mintha ha a legfőbb görög belpolitikai téma lenne; a görög munkanélküliek, éhbérérért gürcölők tömegei nyilván ezt tartják a legfontosabb ügynek ) , külpolitikailag semmivel sem Izrael-ellenesebbek, mint a „kétállami megoldás”-t Izraellel ( valahogy olyan stílusban ahogyan a görögökkel/spanyolokkal/olaszokkal stb. az eurozóna végtelenül káros tagsági kritériumait, csak a kőkemény közel-keleti viszonyok között élő Izrael kevésbé zsarolható ) lenyeletni akaró merkeli „úri, polgári” Németorsz. által dominált EU ( vagy az Egyesült Államok ). A szaúdiakkal ( mint pl. a Bush família ) qatariakkal, emirátusiakkal stb. együtt bratyizni esetleg jobb ( lényegében a cseppet sem baloldali Brit Bir. által az első/második világháború után kreált ultrareakciós, feudális monarchiák ) …? Amúgy ha már Izrael, akkor az EU „Troika” által „ajánlott” recepttel kb. ők is még mindig Görögország szintjén tartanának a nyolcvanas évek eleji hiperinflációval súlyosbított pénzügyi/gazdasági válságot követően, amelynek új devizanem bevezetése lett a vége 1985-ben (az új izraeli sékel – NIS – váltotta az elértéktelenedett izraeli lírát)… Biztosan euróra kéne váltaniuk, a frankfurti székhelyű, lényegében német befolyású ECB által diktált monetáris és fiskális politikát átvéve, esetleg egy kis „deviza alapú” hitelezéssel kombinált ingatlanspekulációs buborékkal megfűszerezve… Ott el is küldenék a jó k*rva anyjába, aki ezt a szart akarná velük megetetni, mint amit nálunk a „balliberális”, valójában dogmatikusan neoliberális/neokonzervatív gazdasági/társadalompolitikát ( harmadik világbeli szintű korrupcióval fűszerezve ) képviselő gyurcsányok, bajnaik, bokrosok, simorandrások, felcsútipéterek stb. tesznek. Izraelben nagyságrendekkel kisebb gazdasági/szociális problémák miatt vonultak ki 2011 nyarán tömegek az utcákra. Ez a görög téma is mutatja Magyarország – és főleg az „írástudó” középosztály ( de nem valódi polgárság ) – mélységesen fafejű, reakciós, társadalmi osztályok közötti szakadékokban hívő ( szegényeket lenéző, de etnikai előítéletektől sem idegenkedő ), minimum száz évvel ezelőtti szinten ragadt beállítottságát.

  • Az egyik link megint rosszul jött át ( ki is bratyizik Görögországban az Arany Hajnallal témakörben ): http://www.greece.greekreporter.com/2014/04/14/baltakos-moots-new-democracy-golden-dawn-merger/

  • „…Most kb.15 éves az az államférfi ki keményem,de jóséágos diktátorként azzá tesz Európát amivé népeik akarnák…”
    .
    – Most 15 éves éppen? Az még gyerek. Vagy, 15 éve regnál valahol?
    .
    Mégis, ki lenne az? 🙂
    .
    „…Eurázsisai Unió…”
    .
    – És azzal mi van? Az nem más, mint egy eleve életképtelen, semmire alapozott dacszövetség a fejlett világ ellen. Melyet pár, rogyadozó gazdasággal, ultrakorrupt állammaffiával rendelkező ázsiai diktátor hozott össze sértettségében. Az összes mérvadó elemzésben részletesen le van írva, az Eurázsisai Unió miért nem több, mint egy rossz vicc.
    .
    „…Európa konyec…”
    .
    – Európa nem konyec, legfeljebb az EU a mai formájában. Míg a délkelet- erurópai maffiaállamokat el nem kezdték fölvenni soraikba, az egy remekül működő gazdasági- politikai államszövetség volt.
    .
    „…Görögök az elsö lépés…”
    .
    – Miben? A görögök magukat qrták el, nem kicsit, hanem nagyon. Évtizedek alatt, és most nem tudják, hogyan tovább. Én sajnálom őket, írtam, miért.
    .
    „…Kialakul egy dél-Európai ellentábor….”
    .
    – Ne mondd, és az miféle? Szervezett, ény- európai, déleurópaiak elleni „ellentábor”? Én ilyenről még nem hallottam, pedig naponta figyelem a híreket – itt az UK- ban.
    .
    „…Liberalizmus konyec…”
    .
    – A hülyeség legyen már konyec, jó?

  • Eleftheria:
    .
    „…képtelenség hogy a SYRIZA együtt “bratyizott” velük…”
    .
    – Nem jól olvastad. A Szriza nem az Arany hajnallal bratyizott, hanem a palesztin arabnácikkal.
    .
    Mi az az arabnáci? Hát, barátom, az egy olyan lény, mely arab, és náci vagy náci jellegű faji- politikai- társadalmi- stb. ideológiát vall magáénak. Van belőle jó sok.

  • Eleftheria: valódi polgárság? Magyarországon? Na, ne már! Orbán szeretett volna olyasmit létrehozni – mint hatalmi bázist – de láttuk az MPP oldalág elcsökevényesedését, mivel ez az amatőr még azzal sem volt tisztában, hogy mit is jelent a polgárság, mik az igényei és mik a mozgató rugói!

  • Eldrad, bocs de félreértés történt; elírtad, mert „abanácit” írtál.

    Amúgy mint mondtam, nem hinném hogy bármivel Izrael-ellenesebb politikát képviselne az új görög kormány, a PFSZ által kb. orbánisztán módjára uralt Palesztin Autonómiát pénzelő EU/USA-nál. Ebben a viszonylatban ott kissé lazább a segélyezés feltételrendszere, mint a görögöknek adott hitel ( NEM segély ) esetében. De újabban a Hámász iránt is egyre nagyobb megértés mutatkozik – nem függetlenül az ultrareakciós, feudális arab rezsimekkel való sok évtizedes bratyizástól. Mintha Izrael cs*szegetése lenne Görögországban a legfontosabb szempont; amúgy az izraeli/ciprusi földgáz/kőolaj export tranzitországaként éppenséggel csak könnyíthetnek a helyzetükön .

  • Ille:

    Én is azt mondtam, hogy valódi polgárság nem – történelmi okokból se – alakult ki ( mint ahogyan polgári demokrácia sem ) Magyarországon. De középosztály – vagyoni, iskolai végzettség, társadalmi ranglétrán elfoglalt helyzet szempontjából – viszont van ( mint általában egy osztálytársadalomban ) s meglehetősen retrográd, reakciós beállítottságú, pártszimpátiára való tekintet nélkül. Mindez rendkívül csekély társadalmi mobilitással párosulva, amelynek okai hosszasan elemezgethetőek.

  • Eleftheria: na, éppen ez a középosztály, ami erősen erodálódik. Amúgy sem hozott semmi féle értéket magával, mivel kizárólag vagyoni helyzete alapján tagozódott be. Azt pedig úgy szerezte, hogy nem épített köréje se kulturális, se társadalmi környezetet.

  • Ille,
    maga olyan mint egy rossz tanuló. Mindent 3x kell elmondani. Nem vagyok párthívő, már sokszor mondtam. Racionális alapon ezt a polgári irányt támogatom, ez a legjobb jelenleg Mo-nak. Ez a polgári kormány harmadik ciklusa. Minden ciklus alatt Mo előre lépett. Minden „(ál)baloldali” alatt visszamaradt. Súlyosan. Illetve azokat a problémákat, amit a maszop-szadesz csapat generált, ráadásul a polgári kormánynak kellett megoldani.

    todor 48: Szólíthatom Lopcsánynak, pojácának, vagy puccsistának, bukott miniszterelnöknek is, ha az szimpatikusabb. Igaza van, a hívei szokták Fletónak szólítani, engem erre a megszólításra csak a szarkazmusom sarkallt.

  • enterprise: majd szóljon, ha valaha bármit is mond, mert ez a nagy semmi. Magyarország jobban teljesít, mi?

  • Eldrad,
    elnézést,hogy írásodhoz még hozzáteszem,nem a délkelet európai „felvételek”volt az egyetlen buktató.Misztikus alapon tudni kellene,hogy ahová Mo beteszi a lábát ott többé fű nem terem.Miután ezt a simlis tróger bandát kiebrudalják,Európa kezdheti az újjáépítést.Hasonlóan a II.V.H.-utáni katasztrófa után.Mo majd megmutathatja hogyan kell jobban teljesíteni,de ha lehet nem az európai
    adófizetőktől kikoldult pénzekből.

  • entrspricc:
    .
    – Marha.

  • Gyuri10:
    .
    „…nem a délkelet európai “felvételek”volt az egyetlen buktató….”
    .
    – Dehogynem. Az egykori Magyarország, a mai orKbánisztán is ebbe a régióba tartozik. Na de rendben, pontosítsunk:
    .
    Nem a délkelet- európai kleptokráciák felvétele volak a nagy probléma. Hanem hogy akik folytatták ezek közül az ősember mentalitását idéző, mindent lenyúló magatartást, azokat nem vágták ki rövid úton.
    .
    AZ EU eredeti célja a dk- eu államok felvételével kettős volt:
    .
    1, Piacszerzés, határok, és minden azzal járó nehézség nélkül, ez meg is lett.
    .
    2, Ezeket a kleptokráciákat felemelni magukhoz. Na, ez a tipikus kk- európai magatartáson bukott meg. És azon, hogy a mai északnyugati ember egyszerűen nem érti, ha valakinek ad, nem is keveset, akkor az a valaki miért lop el mindet, amihez csak hozzá tud jutni. Azt miért maffiabirodalom további építésére használja. Miért harap bele egy kurva nagyot a neki adó kézbe.
    .
    Ezt nem tudja felfogni az északnyugati ember, mert nem tud ősember módjára gondolkozni.
    .
    Ők már lejöttek a fáról vagy 2 millió éve, KK Európa egyes vezérei, és népeik egy része pedig most mászik vissza arra a fára.
    .
    Mondhatni, azokat sem az evolúció hozta le a fáról, hanem a gravitáció… az ilyen orkbán- félékkel az élen, 🙁

  • Gyuri10, megint:
    .
    – Az EU- nak viszont szüksége volt a bevándorló munkaerőre, akik egy része ott is marad. Most sincs ez másképp, bár itt már mutatkoznak nagyon komoly defektek, mind a bevándorlók egy részének munkájában, mind a magatartásában, de ez nem gazdasági probléma, teljesen más. És itt most kizárólag a kk- európai bevándorlókról beszélek.
    .
    Ezt viszont könnyű lenne megregulázni, mivel ez nem politikai kérdés, hanem munkaügyi. Nem teszik. Na mindegy, ez csak úgy eszembe jutott.

  • Lehet, hogy Orbán egy túlélő neandervögyi, és most bosszút áll a homo sapienseken, amiért annak idején kipusztította őket.