Orbán törődik velünk — Ismét kultúrköveteket küldenek Kanadába
A Kőrösi Csoma Sándor program keretein belül Kanadába immár harmadszor érkeznek „ösztöndíjasok”, akik a Miniszterelnökség elmondása szerint azért érkeznek a kanadai magyar közösségekbe, hogy „korszerű oktatási módszerekkel” erősítsék a kanadaiak magyarságtudatát. Potápi Árpád államtitkár szerint a Kőrösi Csomás ösztöndíjasok fordíthatják vissza az asszimilációs folyamatot a diaszpórában. Megemlítendő, hogy 2013-ban és 2014-ben is úgy döntött a magyar kormány, hogy a Kanadába érkező ösztöndíjasok túlnyomó többségét az ottawai magyar Nagykövetség által megalapított szélsőjobboldali Kanadai Magyarok Országos Szövetsége (KMOSZ) támogatására szánja.
Isten ajándéka a kanadai magyaroknak
Éppen a KMOSZ jelezte Hungarian Reporter című lapjában, hogy: „a KCSP program első hullámának hét ösztöndíjasát Kanadában teljes egészében a KMOSz hálozatán keresztül helyezték el. A tavaly megvalósult második hullámban 17-ből 12 ösztöndíjast mentoráltak a KMOSz tagszervezeteinek képviselői, vezetői.”
„Isten ajándéka volt a jelenlétük”–írja Dancs Rózsa, a KMOSZ alelnöke, idézve egy névtelen kanadai magyart aki háláját fejezte ki a Kőrösi Csoma Sándor program kapcsán.
„Örömmel fogadjuk a KCSP folytatását, bízva abban, hogy az elmúlt két évben elvetett mag szárba szökken, hogy az óhazától távolra szakadt magyarokban tovább izmosodik a hit, hogy a magyar kormány törődik velünk„–teszi hozzá a KMOSZ alelnöke.
Könnyes meghatottság a kanadai magyar közösségben
Dancs Rózsa, a KMOSZ kommunikációért felelős alelnöke egyben „mentorként” is szolgált és közvetlenül együttműködhetett a Kanadába érkező kormánypárti kultúrkövetekkel. „Hallatlan lelkesedéssel, lendülettel fogadtak minden feladatot, amellyel erősíthették a kanadai fiatalokban – de nemcsak a fiatalokban, hanem minden itt élőben – a Magyarországhoz való kötődést (…) Olyan irodalmi esteket tartottak, amelyek nemcsak hatalmas tetszést, de könnyes meghatottságot váltottak ki a nézőkben„–részletezi Dancs Rózsa, hogy miképpen hatnak az Orbán kormány küldöttjei a kanadai magyarságra.
Az Orbán rendszer idén száz új kultúrkövetet küld ki a diaszpórába.
9:45 de.
Korszerű oktatási módszerek…aha…ez a központi drill, a fideszes agymosás legújabb elnevezése?
Azután meg, miért is kellene a kanadai magyarokat elfordítani az asszimilálódástól? Itthon a Nemzet Gyámola pont azt veti a bevándorlók szemére, hogy képtelenek asszimilálódni!
Vagy az a jó, ha a kanadai magyarok zárványt képeznek?
10:35 de.
KmoSS- képző. Na, remek. Vajon a növendékeknek bemutatásra kerülnek a kurucinfó mindenkori produktumai, vagy a hitleri birodalmat sirató, Izrael- gyalázó, és hasonló, kmoSS és népvezérei által patronált szennyírások is? Összehozzák őket a mai orbánisztáni nyilasvezérekkel, nácikkal is, akikkel a kmoSS bratyizik?
.
Undorító banda.
2:03 du.
Én jobbat javasolnék!Ide kéne hozni Dancs Rozsikát és a kedves ottani magyarokat,hogy ismerkedjenek egy kicsit a közmunkával ott az árokparton havi 47000ért,utána a diákokkal akik nem tudnak tovább tanulni és semmi munkát nem kapnak,utána a nyuggerek életét is meglehetne nézni mikor hideg szobában számolják a krajcárokat mert összejöttek a sárga csekkek meg a kiváltatlan orvosi receptek,meg az olyan betegek akik orvosi ellátás nélkül maradnak mert hát kinek kinek van a várolista,utána megkellene kérdezni a eröszakkal kifosztott devizahiteleseket,akik most kénytelenek összeszedni minden baráti segitséget hogy kifizessék a tartozást mert ellenkkezö esetben utcára kerülnek.No ez hitelesebb lenne a magyar emberek életéröl.Mert,igen,fontos az ottani magyarok identitás tudatuk,az anyaországhoz valo ragaszkodásuk,amit a mi Viktorunktol kapunk ezt a nivot,no ezt érdemes volna nekik megismerni egészen közelröl!Kedves Dancs Rozsika!Itt küldöm a meghivot egy belvárosi sétára,ahol lehet még találkozni kapualjakban rongyokon fekvö az arcukat eltakaro éhezö kitaszitott szegény emberekkel.
2:54 du.
Kérdés.
Miképpen vélekednének a mély-magyarok, és a nem mély-magyarok, ha a közeli sógorok és a barátként kezelt Németek kultur-követeket küldenének Magyarországra, hogy az Osztrák és Német területekről betelepül (magyarok csak mindet Sváboknak tartják) Osztrák, vagy Német származású vagy ilyen ősökkel rendelkező magyar lakosok asszimilálódását megfordítsák, Osztrák és Német kultúrát tanítsanak, Magyarországon élő Osztrákoknak, az Ausztriai Német nyelv használatát ösztönözve?
Szintén, Indiából is küldhetnének kultur-követeket, aminek a mély-magyarok nagyon örvendenének, mert a cigányok kis részének nem létező asszimilálódását és nagy részének asszimilálódását újra helyes vágányra terelhetnék, miáltal országszerte, a különféle roma dialektusokon tanítanák eredetük történelmét és kultúrájukat, a sok-sok Indiai segélyből felépülő Roma kultúrházakban?
Ezzel együtt, önkormányzatot is követelhetnének, ott, ahol nagy többségben élnek a Roma emberek, mint Erdélyben a Romániában született magyar ősökkel rendelkező Fidesz által uszított emberek egy része.
9:05 du.
Istenem….tipikus. Ujra akarják a kereket felfedezni, és nekünk megmondani a tutit! Akit itt Észak-Amerikában meg máshol érdekli a magyar kultúra es nyelv ápolása, és szeretné ezt gyermekének tovább adni, az megtalálja a módját. Van bőven mindenféle szervezet es egyesület. Ha kell pénz rá, összehozzuk. Adományok, sütemény vásár, ebédek, vacsorák, stb stb. Ha szakembert kell kihozatni Magyarországról vagy Erdélyből, Felvidékről stb, akkor megint összedobjuk a pénzt. Mindig is így volt ez.
Akinek pedig nem fontos, nem érdekli a magyar gyökerei, azt egy naiv mitugralsz aki nem érti az itteni életet meg nem élt itt, nemigen fogja tudni meggyőzni.
Ráadásul ez az egész egy óriási inzultus nekünk, ( szüleinknek es nagyszüleinknek is ) , akik munka után, INGYEN, azaz FiZETES nélkül,szombat-vasarnapunkat arra áldozzuk hogy legyen egy pici magyar inkubator, közösség nekünk, és hogy a gyerekeiknek legyen egy klassz kis magyar közösség a kanadai életük mellett. És a sok vegyes házassággal ez még sokszínűbb es érdekesebb közösség is lett!
Ezek pedig fizetéssel jonnekmide hogy egyszer egy heten néptáncot tanítsanak. Én mar kb 100x megkérdeztem, de nem kaptam választ, hogy mit fognak ezen a hét többi napján csinálni, amikor mindenki más aki aktívan kiveszi a részét a közösségi munkába egyetemen van vagy dolgozik???? ( hétfőn d.e. például nincs se magyar iskola, se kórus, se cserkészet, se néptánc, se mise, se magyar óvoda, se színdarab próba, se ebéd, se vacsora, se tánc est, se klub, se foci, stb stb)
Lehet hogy akik erre a Kőrösi Csoma Sándor programra vállalkoztak jóindulatúak, de ők soha nem fogják megérteni azt, hogy mi az kettős identitásában felnőni ( nagyon klassz!!!).
De mindennek a tetején sajnálom és szégyellem azt, hogy a kormány erre költi a milliókat. A mi magyarságtudatunk nagyon jól van, köszönjük szépen, inkább arra költsék az adófizetők pénzét hogy otthon emberségesebb ország legyen, rendes kórházak, kevesebb szegény, meg sorolhatnám.
11:47 du.
Kanadai:
.
„..A mi magyarságtudatunk nagyon jól van, köszönjük szépen…”
.
– Ez nem a ti, vagy bárki más magyarságtudatáról szól. Hanem hogy csókosok keressenek ezzel valahogy pármiliót (fejenként), pár tucat csókos kölök világot lásson (magyar adófizetők pénzéből), de főleg, hogy a KMoSS- t próbálják helyzetbe hozni. Persze – gondolom az eddigiekből – hiába, mert ezeket jóérzésű magyar nagy ívben kerüli. Ugyanúgy, ahogy a többi, hasonlóan fitymesz- propagandista/ és/ vagy újnáci gittegyletet, sóhivatalt is.
8:18 de.
Meg azért ne felejtsük el, ez nekünk itteni magyaroknak egy szabadidő foglalkozás. Talan valamennyiünknek fontosabb mint más hobbi, de megis: szabadidofoglalkozas.
10:50 de.
Gratulálok Kanadai, józan, ésszerű hozzászólásáért. A pezsgő kanadai-magyar közösségi élet kialakítása a helybeli emberek dolga. Ott ahol a műsor elsősorban a másként gondolkozók kirekesztésről szól, ahol a műsor idős, a Horthy/Szállasi rendszerhez kötődő vitézek kezében van, és egy olyan mentalitást tükröz amely olyan távol áll kanada értékrendjétől, mint Makó Jeruzsálemtól, ott kifog hallni a közösség. Sajnos ezt látjuk nagyon sok helyen. Ezt a sorvadást egy pár ideiglenes, politikailag egyívású, Orbánt követő cheerleader nem lesz képes leállítani. Bizonyára, ezektől a propaganda eszközöktől, a kis „tündérkéktől”, a vendégmunkásoktól Dancs Rózsának, Feszty Dánielnak,vagy a Kövér László által proponált másik kanadai Fidesz szervezet geriátrikusainak könybe fog lábadni a szeme. De ez nem lessz elég ahhoz, hogy vonzóbbá tegye a helyi magyar közösségeket azok számára akik jelenleg nagy ívben kerülik ezeket a helyszíneket, és jóformán csak a kolbász és csigatészta vásárra járnak el, mert a kultúrális szinvonal, a közösségi diskurzus, a közéleti rhetorika annyira ósdi.
11:39 de.
Göllner András: annyira jó lenne a kolbászuk? Nodemajd, ha az ifjú kultúrkövetek töltik azokat, mert hát, a receptet Orbántól kapták, gondolom, ugyanaz lesz, mint a kerítésbe font.
Egy kis gondom a minőségével azért lenne: a füstölés. Ha jól sejtem, Kanadában nincsenek akácerdők, márpedig még az igazi, kerítésnek való orbáni kolbászt is lassan izzó akácfa fűrészpor felett kell füstölni, különben szart sem ér az egész. Ráadásul az effajta füstölés Kanadában szerintem környezetszennyezésnek számít, valamint az alapanyag – Kanadában nevelt sertés – korántsem azt adja ki, mint amit egy alföldi tanyán nevelt.
11:41 de.
Göllner András: Gondolom a Magyarok nagy része Canadaba költözött, jóval Orbán Kleptokráciájának és diktatúrájának kialakulása előtt és nem azért, hogy Észak-Amerikában magyarkodjanak.
Akik pedig nem tudnak és nem akarnak asszimilálódni, demokratikus értékelvek alapján és a Canadai multi-kultúrális demokráciában eszerint élni, azok átköltözhetnek Québéc Province sovinisztái közé, ahol rokonlelkekre találhatnak, még ha nem is ugyanazt a nyelvet beszélik.
12:18 du.
Jó volna tudni, MIÉRT fáj egyeseknek annyira a magyar kultúrális kapcsolatok Kanadával.
1:45 du.
Figyelő: fáj a francnak, annál inkább, mivel ez nem kulturális kapcsolat, hanem ostoba kormánypropaganda. Meséljen már, kinek jó, ha zárványban maradnak a kanadai magyarok, és nem asszimilálódnak?
A kulturális gyökereket meg, ha javasolhatom, bízzák a családokra. Ha akarják, megőrzik. Parancsszóra nem biztos.
1:47 du.
Gyula Bognár,
„akik pedig nem tudnak és nem akarnak asszimilálódni”
Nem pont Québécbe küldendők.Azért Kanadában,úgy általánosan demokrácia van.Ezek az”emberek”soha nem fogják megszokni a demokratikus világrend értékeit. Szerintem a jányi gusztávok szenthazája jobban illene ősenkiségüknek.Arról már nincs is mit mondani,hogy van diszkrétebb és melegebb hely is.Különösen most,amikor a kanadai hideg tél fagyassza az agyukat.
5:15 du.
gyuri10: Nem volt szándékom rögtön száműzni a Canadai lakosokat, egye fene, ha kibírják Québéc-ben, maradhatnak, ha meg nem, akkor visszaköltözhetnek a nekik imponáló Fidesztánba. (én inkább csak ironizáltam, megváltoztani az emberek nézetét nehéz)
8:27 du.
Szeretnének azért itt valamit tisztázni: igen, vannak olyan magyarok akik nem asszimilalodtak, nem tanultak meg se angolul se franciául, de ezek mar nagyon idősek és egy nagyon icipici kissebség, egy olyan időből ahol a hétköznapi dolgokat magyarul el ellehetett intézni mert volt magyar hentes, magyar zöldséges, magyaroknál és magyarokkal dolgoztak, stb. Ez ma még így van bizonyos kanadai-olasz, görög, kínai közösségben. De akik már itt születtek és itt nőttek fel, és aktív tagjai voltak a magyar közösségnek, egy kettős identitással, sőt, nehá három vagy négy identitásával rendelkeznek: kanadai, magyar, zsido és quebeci. Itt Kanadában minden belefér. Itt nem „kell” asszimilalni, ami alatt én azt értem hogy sosem beszél magyarul, nem tartozik a magyar közösséghez, teljesen beolvad a kanadai világban ugy, hogy senki nem is tudna, ha nem lenne olyan neve, hogy ö nem is angol vagy francia.
Én mar találkoztam olyan „uj magyarral” akik direkt nem beszéltek magyarul a gyerekeikkel mert azt gondoltak hogy ebből nekik tanulási nehézségei lesznek az iskolában. Mi itt születtek a szemünket csak forgattunk. Milyen naivak. Mert mar annyiszor bebizonysult, hogy ha meg csak rosszul is beszél az ember egy vagy több nyelven, meg olyan nyelven is amit kevesen beszélnek, vagy nem egy világnelv mint az angol, francia, nemet, stb, az meg mindig nagyon jo az agynak.
Itt mindenki büszkén, örömmel élvezi a kultúráját, illetve a más kultúrákat, a kanadai multi-kultit. Toronto minden évben van egy ukrán es egy lengyel utca fesztivál, ami több napig tart ( es ahol egy amerikai-kanadai-magyar ügyvéd, aki szabadidejében magyar népzenész, egy washingtoni ukrán népzene együttessel lepett fel……). Na nem is beszélve a nagy St Patrick’s Day parade-róla, a kínai uj évről, stb, stb.
Kultúr követ??? Give me a break.
8:33 du.
Gyula Bognarnak pedig azt üzenem: ugy mint a kmosz (kisbetüs) és az a pár hangoskodó nem képviseli az összes kanadai magyart, az összes quebeci, meg ha separatista is, nem egy őrült soviniszta rasszista. Nem ennyire fekete-fehér itt Kanadában se minden.
10:40 du.
Kanadai: Érdemesebb volna elolvasni és értelmezni, amit írtam. Különösen a Feb. 2, du 5:15 hozzászólást. Úgy tudom Télen Canada legnagyobb része (beleértve Québéc Province-ot is) többnyire fehér.
Annak viszont biztosan örülnek Québéc Province lakói, hogy idáig csak az Angol nyelv van megkülönböztetve, előítélettel kezelve és jogtipróan betiltva, Magyarul és egyéb nyelveken még szabadon kommunikálhatnak ott a Canadai lakosok.
11:16 du.
Sirunk rivunk a meghatottsagtol hogy a Fidesznyikok nem feledkeznek el rolunk.En azert oromombe a bucsuzasra keszitem a zsebkendomet,legyenivel integetni mikor tavoznak.
5:39 de.
Gyula Bognar, nem ismerem önt, csak arra reagáltam amiket eddig olvastam hogy bármikor megjelent itt valami cikk a quebeci nyelv törvényekről es a parti quebecois hülyeségéről. Aki sosem járt Quebecben, bizony azt a következtetést vonhatja le, hogy itt az utcákban verik az embereket akik megszólalnak angolul. Nekem valahogy ugy tűnt, mintha ön is ezt gondolna a kanadai franciakrol.
Lehet hogy ön ironizált, de nem ismerve önt, es így leírná, nem jött ez at.
Az, hogy a politikában mi törtenik, az egy dolog, hogy a valóságban hogyan viselkednek az angolok es a franciák egymassal, az egy másik dolog. Érdemes önnek megint elolvasni Christopher Ádám egyik kommentjét, ahol dió helyben leírja Quebec 20. század történet.
Továbbá ajánlom olvassa el a Bonheur d’occasion ( The Tim flute angolul) című quebeci regényt, vagy valamelyik Michel Tremblay regényt. Ezekben a regényekben a történetek a 40es évektol a 60 évekig vesznek részt es rávilágítanak arra a világban, amiben a kanadai franciák éltek, es hogy került a quebeci társadalom oda, ahol ma van.
5:48 de.
The tin flute, nem Tim flute 🙂
10:11 de.
KANADAI: Ahol be lehet tiltani egy kórháznak, vagy bárkinek, hogy Angolul kommunikáljon akárkivel, ahol Francia nyelvtörvény létezik, ott elég sok jogtiprástól vissza nem riadó francofile soviniszta van, ahhoz, hogy az ésszerűség, egymás, az emberi jogok tisztelete és az emberek egyenjogúsága alulmaradjon.
Maga ne velem vitatkozzon, hanem, ha nem ért egyet a sok hülye sovinisztával, akik el akarnak szakadni Canadatól és akik rossz hírbe keverik a Province-ot és annak lakosait.
Egyébként kétszer is szavaztak az elszakadásról ott az emberek, amihez igencsak sok hibbant kell, akik nem tudják realisztikusan felmérni, hogy társadalmilag halálra ítélnék a Province minden lakosát, csak azért, mert Francia őseik nyelvét valami misztikusan nagy elveszőben való, mindennél nagyobb értékként kezelik.
Az emberek többsége azt veszti el, azt hagyja maga mögött szándékosan, aminek az értékét kevesebbre tartja, használatát kevésbé praktikusnak találja, mint az újat amit használatra bevezet helyette.
Kedves KANADAI, a véleményének akkor lesz foganatja, amikor legközelebb leadja voksát az elszakadásra kiírt választáson és nem azáltal, hogy velem el akarja hitetni, hogy Québéc-ben minden csodálatos, hibátlan és ott „MINDEN A LEGJOBBAN VAN EZEN A LEGELSLEGJOBB VILÁGON”.
Sok időt töltöttem Franciaországban is az évek során, Francia szakos voltam az iskolában és tisztelem a Francia kultúrát és történelmet, de azt is, hogy sok ember nem akar Angolul, Németül, más nyelven beszélni, rátartian védekezik, akkor is, amikor nem támadja sem nyelvüket, sem kultúrájukat senki. (Orbán Viktor szabadságharcos módján viselkednek 24/7) Az Ókorban a Latin nem azért váltotta fel a Görögöt mint „világnyelv” és manapság az Angol nem azért lett világnyelv, mert használói nem tisztelték és nem tisztelik a nyelvet, ami kiment az általános használatból, hanem, mert a kulturális és politikai befolyás az adott térségekben megváltozott és azt a lakosok többsége elfogadta, praktikusabbnak tartotta. Ezzel semmi képpen sem csökkent egyik felváltott nyelv értéke sem.
A NÉMETEK NEM SIRÁNKOZNAK AZON, HOGY EURÓPÁBAN AZ ANGOL FELVÁLTOTTA A NÉMET NYELVET HASZNÁLATI GYAKORISÁGBAN, HANEM SZINTE MIND MEGTANULT ANGOLUL IS. Meg is lett haszna és eredménye és senkinek eszébe sem jutott, hogy betiltsa az Angol, vagy Francia, vagy bármilyen nyelv használatát bárhol, de még a kultúrájuk sem szenvedett csorbát!
Voltam Canadaban többször is, de igaza van, idáig még nem került sor Québéc meglátogatására. Montrealban élnek barátaim is, akikkel beszélek gyakran, nekik is van véleményük, amiket meghallgatok, oda talán ellátogatok.
Amiket írt és ahogy írja, azzal azonban csak rábeszélt, hogy ne is tervezzem Québéc megtekintését, ahol ezek szerint nem látnának szívesen és nem kell válaszolnia, mert amúgy is azt bizonygatná, hogy azért, mert megérdemlem. Québéc mentalitással igaza van. Au revoir.
7:13 du.
na jo, ki lettem oktatva! Es pedig olyan dologról amit amibe beleszülettem, egy olyan valakitől, aki meg itt se járt 🙂
Elég déjà vue, Magyarországon is szívesen oktattak ki Kanadarol, hogy az ugyanazt mint Amerika 🙂