Demagógisztáni napló: Kerítéskiegyezés

2015 július 19 1:27 du.65 hozzászólás

A kerítéssel kapcsolatos szájkarate nagyüzemileg folyik a médiában. Olykor, kiszállva a légkondis szolgálati autóból, még akár miniszterek, és persze az elmaradhatatlan kormányszóvivő által is felduzzasztott passzátokat húzva a nagytiszteletű kormányzat után. Közben persze a hírek morzsáiból másik történeteket is össze lehet rakni. Amelyek nyomán inkább azt lehet taglalni, hogy ki miért nem szólalt meg.

Nem arról van szó, hogy időben nem szólalt meg, hanem arról, hogy hallgat. Esetleg megszólalt, de nem fejti le az ogre hagymájának valamennyi rétegét. Talán azért, mert kiderülne: igencsak szőrös és fehéren penészes, büdös rétegek közelébe kerülne. Márpedig a hófehér pracliját világért nem koszolná össze. Ahogy számos „hivatásos” segélyszervezet sem nagyon igyekezett a menekültek sebeinek átkötözésével múlatni az időt. Elvégre a civilek végezték a dolgukat. Az ő dolgukat is. S minek is zavarta volna a civilek munkáját egy olyan, mára inkább sóhivatal-osztályú szervezetté nőtt izé, mint a Vöröskereszt. Talán abból kiindulva, hogy a menekültek egy része, vagy akár jelentős része nem keresztény. Így a kereszthez semmi köze. Már akkor, a Szent Móric vezette Thébai Légió jelvényén alapuló legendát fogadjuk el. Habár a kereszt a Német-római Birodalom jelképrendszerében is a kereszténységet jelképezte. Óhatatlanul azt a kormányzatban pöffeszkedő és olykor pöfögő klerikális lobbit juttatva az eszünkbe, amelynek a kereszténységhez, a demokráciához a néphez, és az önálló párthoz sem sok köze van. Legfeljebb a nevében. Ahogy különben a magyar püspöki grémium sem sok időt pazarolt a menekültek támogatását pártoló nyilatkozatokra. De erről is nyilván a meleg, a nap, és esetleg az ellenzék tehet. Az egyházi méltóságok ott sem vannak. S tényleg nem. Szinte sehol, ahol valóban súlya lenne a megszólalásuknak. Már csak az maradhat kérdés, hogy mikor rendelik raportra azt a renitens pápát, aki nem átall a menekültek közé is elmenni. De ne bántsuk az egyházi vezetőket ilyen általánosan. Van, aki megpróbál tenni is. S így e helyen is respect például Iványi Gábornak.

A „másról beszélők” táborát általában a napi politika celebjei teszik ki. Így például Lázár János, aki legutóbb a Kárpátaljáról esetleg menekülők kapcsán szólalt meg. Arról beszélve, hogy amennyiben bántják az ottani magyarokat, akkor mi befogadjuk őket. Rögtön le is szögezem, hogy ez így természetes. Nem csak azért mert magyarok, hanem azért mert bántják őket. A biológia mai állása szerint ugyanis az megszületett ember elsősorban a Homo sapiens képviselője, azaz ember. Legkevésbé az újszülött tehet arról, hogy hova születik. Még akkor is, ha a szélsőségek, a fasiszták számára ez nem egészen világos. Miközben azt hiszik, hogy őket pusztán azért illetik meg többletjogok, amiért a kedves anyuka éppen arra a férfire áldozta azt a bizonyos 11 percet. Alkalmasint a törzsökös bakancs-huszárok erről az apróságról, a biológiáról nem szoktak beszélni. Talán azért sem, mert Czunyinéval hirdetik együtt, boldogan: hülyének lenni erény orbániában. Persze az ördög a részletekben lehet még Lázár János esetében is. Nem abban, hogy kijátssza a nemzeti kártyát. Ezzel nincs egyedül, és a Jobbik hirdette szemlélet kormányzati képviselete most amúgy is trendi. A miniszter két dologgal azonban adós maradt. Az egyik a magyar-ukrán határon építendő pengekerítés alapkőletételének az időpontja. A másik az, hogy az egyik menekült mitől menekültebb a másik menekültnél? Mert az egyik menekült-áradatba éppen úgy belekeveredhetnek alvilági elemek, mint a másikba.

Aztán például azzal is adós maradt a miniszter, hogy milyen munkát kíván felajánlani a kormányzat az Ukrajna felől érkezőknek. Habár azzal a mondattal, ami szerint „majd ha erre szükség lesz, mi, magyarok akkor sem Szíriában, Afganisztánban vagy Észak-Afrikában keressük a leendő itthoni munkavállalókat, hanem a határaink túloldalán élő magyarok között”, tulajdonképpen nem is ígért semmit. Talán azért, mert tudja: nincs mit ígérni. Eltekintve persze attól, hogy egyfajta szekunder magyarként kezelve az onnan érkezőket, érvényesítik rájuk a közmunkatáborban való részvétel kötelezettségét. Elvégre kiszolgáltatottak, mint a máshonnan érkezettek, elvesztették az otthonukat, mint a máshonnan érkezettek, sérült, üldözött emberek, mint a máshonnan érkezettek, de tudnak magyarul. Ezért ki lehet alakítani olyan helyzetet, amikor a máshonnan érkezetteknél magasabb-rendűnek hihetik magukat. Erre építve pedig elérhető, hogy az egyik nyomorulttal lehet felügyeltetni a másik nyomorultat. A történelmi tanulságok alapján, nem egyszer kegyetlenebb és megalázóbb őrszemélyzetet biztosítva, mintha a reguláris belügy biztosítaná a munkatáborok személyzetét. Miközben épülnek a kerítések.

Amely kerítések kétségtelenül a magyar oldalról fogják elrekeszteni a határokat. Ezzel egyébként csökkentve az ország effektív területét, és tönkretéve azt, amit a természet alkotott. Nem csak azzal a tíz méteres sávval, ahol húzódik, hanem számos módon. A felvonulási terület, a munkatáborok kialakítása, például, aligha marad meg abban a tíz méterben. De még annak az a tíz méter is mintha elkerülte volna a bakancsosok és politikai szószólóik figyelmét. Holott a tervezett 175km –es határszakasz esetében, csak ez a kerítés, 1.750.000 négyzetméter területet vesz el az országból. Amihez jönnek az egyéb veszteségek. A gazdasági exodus kormánya tehát a területcsökkentés kormánya is lesz. A következő vasfüggönybontásig. De erről mintha ez ilyen témákra nagyon fogékony Jobbik is hallgatna. Ahogy nem született érdemi reakció arra sem, hogy a kormányzat a kerítés ötletével gyakorlatilag magára húzott egy rendkívüli menekülthullámot. Amiből az is következik, hogy egy másik elhallgatott adat is lehet a jelenlegi hallgatás mögött. Az, hogy a szélsőjobboldal jelenlegi hallgató és hallgatólagos támogatásáért a kormányzat, a színfalak mögött milyen pozíciókat, milyen lehetőségeket ígérhetett? S kinek.S hatalomba kerülésük esetére mit ígértek néhány jelen kormányzati szereplőnek a szélsőségesek?

65 hozzászólás

  • Aki azért véletlenül megszólal, olyan éktelen baromságot tud mondani, hogy: „de nem kell aggódni, a pengék a kerítésben a szerb oldal felé fognak nézni”
    Ennyire hülye hogy’ lehet egy kormányzati halljakend?
    Egy hengerpaláston elhelyezkedő pengesor hogy az anyátokba tud egy felé nézni?

  • Ille István

    Ezeket nem az eszükért, hanem a nyelvükért szereti a Vezér

  • sebestyén eszter

    @István,

    😀 😀 ez az egész az első perctől kezdve egy röhej. először határZÁR, aztán 4 méteres — és igen, a pengék is kifejezetten szórakoztatóak.

    egyébként az egész fidesz komm. annyira abszurd, hogy szerintem valami ötvös mesterrel megszobortatják, h felé nézzen.

    ám ha nem: akkor is bedobnak a „felé néző” pengékről egy PR fotót, amit majd megint mindenki jól elhisz, mert gombóc artúr és sandi ott fognak mosolyogni a pengék mellett.

    azt nem tudom eldönteni, h ennyire hülyék vagy ennyire hülyének néznek minket. vö. pl. tóásó átjött egy 10 éve lejárt útlevéllel (ti. kék volt a színe),és a külügy ezek után lenyilatkozta, h ők nyújtották a technikai segítséget. 😛

  • sebestyén eszter

    @Andrew_s,

    „Jobbik is hallgatna. Ahogy nem született érdemi reakció arra sem, hogy a kormányzat a kerítés ötletével gyakorlatilag magára húzott egy rendkívüli menekülthullámot. Amiből az is következik, hogy egy másik elhallgatott adat is lehet a jelenlegi hallgatás mögött. Az, hogy a szélsőjobboldal jelenlegi hallgató és hallgatólagos támogatásáért a kormányzat, a színfalak mögött milyen pozíciókat, milyen lehetőségeket ígérhetett? S kinek.S hatalomba kerülésük esetére mit ígértek néhány jelen kormányzati szereplőnek a szélsőségesek?” — ez eddig nekem eszembe se jutott, pedig szerfelett LOGIKUS, a hatalomba maradás logikája s egyszersmind természete miatt.hm… basszus!

  • Az impotens EU mar reg Kanada emigracios politikajat kene kovesse.
    Ha annyira akarja az EU az emigransakat, A kovetsegeken, hivatalosan beadjak a papirokat, es gyorsitott eljarassal befogadnak X szamu menekultet. Igy fejlodik egy egeszseges tarsadalom mint Kanada. Igen Magyarorszagnak is szuksege lenne szakepzett emigrans orvosokra, jogaszokra, kozgaszdaszokra, mernokore,stb. Sot tovabbmegyek en automatikus letelepedesi engedelyt adnek azoknak akik Magyarorszagon elvegzik az egyetemet, mert ezek az emberek a tarsadalomba be tudnak illeszkedni, javat termelnek.
    Es persze azok is johetnek akik min 400 ezer eurot befektetnek Magyarorszagon.

  • Érdemes lenne a silány fideszes tervezést összevetni a most épülő izraeli-déljordáni high-tech-al:
    mandiner.hu/cikk/20150630_izrael_szuperkeritessel_veszi_korbe_magat

  • Christopher Adam

    Akárki,

    Az a gond, hogy az EU pont egy fajta kvótarendszerben gondolkozott (befogad x számu menekültet az EU, aztán mindegyik tagállam otthont ad egy bizonyos aránynak). Magyarország aránya nagyon szerény lett volna, de éppen Orbán Viktor nevezte ezt a tervet „őrültségnek.”

    Pedig ha Magyarország nem akar 2050-re 8 millió alá csökkenni, akkor nincs más megoldás, csak a bevándorlás…

  • sebestyén eszter

    @Christopher Adam,
    ez pontosan így van, ahogy írod. ettől kezdve a kérdés: miért megy az EU (a nagy EU) egy porbafingó ország hadvezére után… :S

  • sebestyén eszter

    ui.: úgy értettem, látszólag

  • Chistopher,

    A kvotarendszerrel nem hiszem hogy megallithato lenne a nepvandorlas.
    Szerintem a kvotarendszer akkor jogos amikor te mondod meg hogy hany ezer emigranst fogadsz, es te adod a felteteleket hogy kiket latsz szivesen (lasd elozo hozzaszolasomat, vagy lasd Kanadat).
    Szerencsem volt afgan mernokkel dolgozni.Ilyen embereket szivesen be lehet fogadni, gyorsan beilleszkednek a tarsadalomba, hamar megtanulnak valamilyen szinten a magyar nyelvet, az allamnak csak hasznot termelne.

  • Judith Kopacsi

    Akárki, óriási tévedésben vagy. A kanadai quota szám, amire Te hivatkozol, csupán a bevándorlókra érvényes. A menekültek egy egészen más kategoriába esnek, akik ügyével a kanadai Menekültügyi biróság foglalkozik akik egyéni kihallgatás alapján döntik el, hogy megfelelnek-e a követelményeknek. Hivatalosan minden Kanadába érkezett személynek, aki megérkezése után kinyilvánitja menedékjogi kérelmét ezt a kihallgatást meg kell adnia.
    Ezen felül persze Kanada befogad egy bizonyos számű menekültet is különböző menekült táborokból, akiket szépen kiválogatnak, aszerint, hogy hogyan tudnának beilleszkedni Kanadába. (Egészségesek, tanultak, megfelelő mesterségük van, stb.)

  • Chris, a liberálisok bevándorláspárti szövege több fronton működik. Az egyik – amely az emberiesség álarcát veszi fel – talán még el is gondolkoztat néhányunkat, de ez a másik, amely a magyarság fogyását próbálná megakadályozni afgán, szír vagy kongói bevándorlókkal, egyszerűen nemzetellenes.
    A népességfogyást megakadályozandó a liberálisokban soha nem merül fel az abortusz által megölt magyar csecsemők tízezreinek életben hagyása, a magyar családok támogatása, a szingli divat elutasítása stb, stb. Ehelyett valami színes keveredést ajánlanak, mert az „idegen szép”.
    Chris, ezt a felvetést érdemes lenne újra átgondolnia, mert ettől az épeszű magyart a hideg kirázza.

  • Che: értelmetlen lenne. Még csak nem is ugyanarról van szó.

  • Judith: ha kormányzati szinten nem képesek különbséget tenni a bevándorló és a menekült közt, mit vársz a szerényebb – bár kormányzati elemeink ugyancsak szerény képességűek – képességű, rendesen megvezetett polgártól?

  • charlie

    2015 július 20
    3:53 de.
    Egyetértek!
    Chris, elfeljt egy egyszerú tényt, az európai nemzetek abovó ezeréves múlttal, más kategoria alá esnek, mint a kanadai, amerikai országok. T.i. azok vegyes bevándorló népekből alakultak naggyá, őslakosaik már kihalóban.

  • sebestyén eszter

    @akarki,

    re 2015 július 19 8:37 du.

    A menekült és a bevándorló nem ugyanaz.

  • sebestyén eszter

    @charlie,

    az ellenzék (amit te liberálisnak nevezel) azért beszél bevándorlókról, mert hülye egytől egyig a legtöbb, ha nem is mind. NEM BEVÁNDORLÓK, hanem menekültek.

  • eszterlánc: ne strapáld magad, a nemzetvezető testvérek se ismerik a különbséget 🙁

  • sebestyén eszter

    @István,

    igen… olvastam és amint láttam egy barom hsz-t, ráugrottam, mentem folyamatosan lefelé, és utána láttam, h te/ti is írtátok.

    erről az egész bevándorló per menekült ügyről az jut eszembe, h spanyol órán egyszer egy társam a teát infúziónak fordította. spanyolul a nem tea cserjéből készült főzet mind infusion. 😀

    a hasonlat annak szól, h a teának ugyanannyira nincs köze az infúzióhoz, mint a menekülteknek a bevándorlókhoz.

  • Figyelő, csaxolok, hogy a másik írás alatt még mindig adós valéami tényszerű érveléssel.

    Alkalmasint minden ezeréves kultura volt nem annyira ezeréves.
    Pl. St István idejében nem volt ezeréves a hon. Aztán mégis el volt a bevándorlókkal és menekültekkel egyaránt.

    Alkalmasint II. Andrásról mi a véleménye? Mert pl. ő elég sok idegent hívott be. S erdély sehol nem lett volna az általa behívott örmény kereskedők nélkül.

    Béla? Aki a kunokrtól kezdve mindenkit szívesen látott? Valahogy nem szünt meg mindezektől a magyar kutura.

    Anagy honvédő feketebakancsos csőcseléktől viszont igen. Vagy nem? A fasiszta kultura Ön szerint a jó kultura?

  • Dr Rudas László

    A cikk írója joggal hiányolja az egyházak megszólalását. Humanitárius katasztrófák idején nagy felelősség hallgatni. Én a magam részéről hiányolom a tudós társadalom megszólalását. A professzorok „Vak Bottyán Köre” pédául, mely nemrég még a világon mindenben véleményt nyílvánított, még abban is, hogy ne balről jobbra, hanem jobbról balra kössem meg a nyakkendőmet, most hallgat, mint nyuszi a fűben. Neves természettudósok, orvosprofesszorok, (akiknek azért valahol hitvallása kell legyen a humanitás), csendben maradnak. Nem sározzák be magukat ilyn szennyes hétköznapi „menekült-ember kérdéssel”, megvárják az újabb nyakkendő válságot.

  • S.Eszter
    Elenyésző része menekült és őket már Görögországban sem üldözi senki. Várják őket a multikulti, bő segélyeket nyújtó országokban kialakult monokulturális szigetek, ahova még a rendőrség se teszi be a lábát, ha jót akar. Erős enklávékat alakítanak ki, életteret foglalnak a toleráns, széplelkű fehérektől. Ha nem vagyunk észnél nekünk is annyi.

  • sebestyén eszter

    @Andy Mage,
    ne feledkezzünk meg honfoglaló Árpádunkról. egy barátom – aki történész – mondását kölcsönzöm (remélem, nem fog megharagudni, nem is haragudhat, mert nem írom ide a nevét): ha belegondolok, hogy Árpádnak vagy itt volt hasmenése, vagy itt kufircolt egy jót, vagy csak az időjárási viszonyok voltak olyanok, h egy medence adott neki védelmet, akkor nem is tudom, mi a magyarság.. :-)))

  • sebestyén eszter

    MINDAZOKNAK, AKIK EKVIVALENSKÉNT KEZELIK A BEVÁNDORLÓT A MENEKÜLTTEL: https://www.youtube.com/watch?v=T-Ry-FRXhw8

    klip végignézése után ajánlott a tükör használata.

  • Andy Mage

    2015 július 20
    3:35 du.
    Szerintem, semmi fasiszta nincs abban, ha a magyarok nem akarnak idegen, az országnak ismeretlen kultúrát befogadni.
    Igaz, mikor Szent István volt, NEM volt még ezeréves. De azóta néhány év eltelt azért. Vagy nem?

  • eszterlánc: jövének bé az magyarok, csak jövének, eccő csak Árpád apánknak eszébe juta egy kérdés: No, Tas fiam, ehun vagyunk, la! Teccik ez a hely! Te hogy’ neveznéd?
    Vezérem, hát csak úgy, hogy: sok itt a kecske, sok a mét, legyen neve Kecskemét! Én lőn.
    Haladának tovább, egyre csak haladának, mikoron Árpád apánknak mesmeg eszébe juta egy kérés, és fel is tevé: No, Lél fiam, ehun vagyunk la! Teccik ez a hely! Te hogy’ neveznéd?
    Vezérem, hát csak úgy, hogy: sok itt a kecske, sok a mét, legyen neve Kecskemét! Nem jó, Lél fiam, nem jó! Az mán vót! Ok, akkor legyen Kőbánya-alsó!

  • Figyelő,

    A fasizmus ebben az összefüggésben került be a szövegbe:
    „Anagy honvédő feketebakancsos csőcseléktől viszont igen. Vagy nem? A fasiszta kultura Ön szerint a jó kultura?”

    Az utolsó kérdésre adott válasz helyett csúsztat. As usual

    St. István óta eltelt pár év az igaz. De nem kicsit morbid, hogy az államalapító hagyatékára olyanok hivatkoznak, akik egyébként megtagadják St. István szellemét. Olyan ez, mint a Jézusra hivatkozó inkvizíció.

    Egyébként a kulturák folyamatosan hatnak egymásra. Be is fogadódnak kulturelemek. Az izolacionizmuson alapuló rendszerek bukásra vannak ítélve. Legfeljebb a haldoklásuk lehet hosszú és a bukásuk fájdalmas.
    Törvényszerűen belterjessé válnak, és lemaradnak.
    Lehet ugatni a kultúrák be nem fogadásától, de akkor kéretik a lineáris b nyomán kialakult jelenlegi írásrendszert, az arab számok használatát is feladni. Visszatérni a délmongol pusztákra, és békétlenül kihalni. Mert csak tiszta forrásból.

    Mondjuk a Torockai féle feketebakancsos hulladékokat szívesen látnám a azokon a pusztákon. Délidőben a napon. Egy kedvesen könnyített erőltetett menetre. De akár csak egy 30 kilométeress 120-as sétára. A tiszta levegő érdekében, csak az ő érdekükben, gázmaszkban.
    Amelyikük 10 kilométer után még életben van, az visszavehetné a tempót 100-ra.

  • Andy Mage: hagyd a francba Bencsicset. Biztos forrásból tudom, hogy szülei kompnak szánták, de sajnos, nem komp lett.

  • Végre egy remek cikk liberáliséktól, van belőle mit megfogadni:
    http://mandiner.hu/cikk/20150721_santha_hanga_interju_bevandorlas_migracio_svedorszag

  • charlie: ???

  • Jól van na, én is változok. 🙂

  • Tényleg jó cikk! Köszönjük.

  • S.Eszter
    A felrakott háborúellenes klipnek mi köze az irányított népvándorláshoz? Meg a tükörhöz?
    Teszek én is ide egy linket, de vigyázni, mert nagyon szomorú:
    https://www.youtube.com/watch?t=440&v=-o7HWX7lkKU

  • Andy Mage

    2015 július 21
    2:10 de.
    Nem szeretem ezt a szót:fasizmus, rémemlékeket hoz vissza nekem.
    Már átéltem azt a kort is sajnos, ilyen öreg vagyok.

    Ami a kultúrák egymásra hatásáról írt, téved. Én Montrealban élek, ami mindenféle kultúrából tevődik ki.
    Van itt zsidó kultúra, muszlim kultúra, francia kultúra és angol kultúra, igen erős a kinai.. A kersztény a leggyengébb.
    Mindegyik a maga kultúrájában él és virul. A zsidó nem megy el a mecsetbe, a muszlim nem megy zsinagógába.
    A város különböző részeit meglehet szabni, melyik a zsidő, melyik a muszlim, melyik a kinai.
    De ez Kanadában van, nem Európában.
    Az európai országok, különböző nemzetekből tevődnek ki, ahol évszázadok ota él a nemzeti érzés és kultúra. A zsidó-keresztény vallás dominált mindig és a kultúrájuk is ezek szerint fejlődött ki.

  • Charlie, köszönöm ezt a kitünő videót.

  • Charlie, ha a linket elküldené, továbbitani is tudnám!

  • sebestyén eszter

    @charlie,

    ez egy videó klip, műfaji meghatározásban egész pontosan: filmetűd. tehát nem csak a szöveg, a kép is számít.

    síró fekete katonával kezdődik, ő BEVÁNDORLÓ, az USA ad neki munkát.

    később (4:06-11) fülét befogó kislány, rózsaszín papucsban, belőle lesz a MENEKÜLT.

    satöbbi. tele van ilyennel a klip. végezetül: mind EMBER.

  • sebestyén eszter

    @Figyelő,
    re 2015 július 21 12:04 du.

    a videó felületén ellenkező egér kattintás és „get video url”

  • Kedves Figyelő, a videó jobb sarkában a youtube ikonra kattintva új ablak nyílik, most már youtube oldalán.
    Innen már kimásolhatja a webcímet.

  • S.Eszter
    Tudom, hogy a jó kommunikációs szakember arról ismerszik meg, hogy a mégoly kényelmetlen kérdésekre is tud válaszolni.
    Tehát még egyszer:
    A felrakott háborúellenes klipnek mi köze az irányított népvándorláshoz? Meg a tükörhöz?
    A részletes válaszát szívesen olvasnám, és remélem az nem olyan lesz mint az avatarja, ami őszintétlen és giccses.
    Maga legbelül biztosan nem ilyen.

  • Figyelő
    2015 július 21
    11:34 de.

    A szó nem szerelmi, hanem tartalmi kérdés.

    „A zsidó-keresztény vallás dominált mindig és a kultúrájuk is ezek szerint fejlődött ki.”
    Egy frászt. Volt idő, amikor a zsidó Jézus nevében írtották a zsidókat, és a kultúra a mai napig őríz mindenféle elemeket.

    De O.k. a kultúrák nem hatnak egymásra. Hagyjuk is a fenébe azt a lineáris b-t, az arab számokat, az iszlám fürdőkultúra hatását, a nem vándorlás-kori ételeket, és fűszerhasználatot, az olvasással már sokan felhagytak, így hódolnak az egykori rétegkultúra kihagyásának.

    Tetszik- nemtetszik, a kultúrák hatnak egymásra. kicsiben és nagyban is. Lehet bezárkózni, és mindent elutasítani, de ha valami, akkor az tényleg nemzethalálhoz vezet.
    Amúgy a nemzetek európájában is.

  • Kedves Andy, sajnálom, hogy nem tetszett írásom.
    Nekem az a véleményem, ha a videót figyelmesen megnézi, hogy az idő eljárt felettünk. Most majd a muszlim kultúra fog érvényesülni és nekünk befogják majd a szájunkat.

  • Ja, még azt kihagytam , hogy igenis, a zsidó-keresztény kultúra uralkodott Európában, ha hiszi ha nem.
    A zsidó zeneszerzők, írók kitünően érvényesültek mondig Európában, csak meg kell nézni az írók, és zeneszerzők származását. Film és színházrendezőkről nem is beszélve!
    Igaz, hogy Hitler idejáben nem annyira, ki akarta írtani őket. De szerencsére, ez nem sikerült teljesen.
    Természetesen, ha majd az Izlám világ ránk köszönt, sokkal komolyabb bajok lesznek.

  • sebestyén eszter

    @charlie,

    azt hiszem, az a legpraktikusabb, ha abban maradunk, hogy ön szerint én őszintétlen és giccses vagyok. egyezségünk záradéka: 1.én ezt elfogadom – mint az ön véleményét; 2. ön kiforgatja a szavaimat, nem tud képekből olvasni; 3. szeret minősítgetni érvek helyett (kényelmes, gondolkodást mellőző megoldás).
    🙂
    ez itt a viaszpecsét helye.

  • sebestyén eszter

    @Figyelő,
    „Most majd a muszlim kultúra fog érvényesülni” — igen, ez így van. a ’80-as évek végén megmondták biztonságpolitikai szakértők, hogy a gorbacsovi politika ide fog vezetni. szerintük (akkor): ha ugyanis felbomlik a bipólusú világrend, abból a muszlim kultúra fog előtörni. ők, az akkor formálódó magyar rendszerváltó értelmiség szerint összeesküvés-elméleteket kreáltak. ugyanakkor ma úgy látszik, hogy igazuk volt. de a jó magyar mit látott görbecső politikájából (szűk látókörűen)? hogy lesz amerikai cigi meg francia bor.

  • Figyelő
    2015. Július 21.
    3:13 du

    Egy véleményeken alapuló vita, ill. beszélgetés amelyben az egyik hozzászóló úgy érvel, hogy -…igenis…, továbbá, úgy hogy -… ha hiszi, ha nem…?!

    Ugyan miért is hinne el bármit magának Andy Mage – hát próbálja meg összehasonlítani a kettejük gondolkodását, fogalmazását,szóhasználatát és általános tájékozottságát – maga szerencsétlen, hát mi a francot tud maga Európáról?
    Ön – saját állítása szerint – huszonéves korában elhagyta a hazáját,elhagyta Európát, és azóta egy vegyes lakosságú Kanadai városban él, meglehetősen beszűkült tudattal és érdeklődéssel – „írásaiból” véleményeiből ugyanis ez jön le!
    Érdeklődési köre egyetlen fogalomkört érint, függetlenül attól hogy épp miről van szó, és ez a fekete muszlimok, zsidók és egyéb vallású, nációjú,különböző identitású embercsoportok kéretlen ekézése!
    Ebben aztán ki is merül – miközben szorgalmasan hányja veti magára a katolikusok keresztjét – vallásossága jeléül!

    És még valami: „nem kell megnézni” a tehetséges zenészek, írók, művészek stb származását – mert azt pl milyen alapon is tehetné ?
    Nem érti,még mindig nem érti azzal a primitív, szemforgató gondolkodásával, hogy a dolgok épp akkor működnének helyesen,ha egyetlen tehetség sem attól kapna elismerést, hogy épp milyen vallású, mert ez magától értetődő és csakis rátartozó tényező !

    A muszlim kultúra előretörésétől pedig nem kell tartania, azt ha jól sejtem Ön már nem fogja megérni – ha csak nem akar örökké élni !
    Felesleges hát a rinya!

  • sebestyén eszter
    2015 július 21
    7:07 du.

    A történelem a birodalmak tündökléséről és felbomlásáról szól, amennyire látom. Birodalomként akár egy zárt folyómeder természetileg körbezárt világát is tekintve.
    Ezek, amennyire látom, mindig egy adott technológiával elérhető erőforrások által limitáltak, és a verseny is aszerint megszabott.
    Ezzel kapcs van itt egy kis firkálmány:
    http://endresy.blogspot.co.uk/2013/07/birodalmasodasi-uton.html

    A jelenlegi helyzetben, s leegyszerűsítve van egy orosz, egy európai egy amerikai birodalmasodás, ami itt verseng. A saját erőforrásaikra támaszkodva nyilvánvaló, hogy megindult egy arab birodalmasodás. Ebből egy pocsék centrális erőt kapott ki a világ, de azért zajlik.
    Kellő cinizmussal azt is mondhatnám, hogy szándékosan hagyták megérni. Az iszlám állam ugyanis vérrel és szablyával, de eltakarítja a kis közösségeket, és létrehozz egy területileg egységes, bürokráciájában központosított vázat. Ha azzal számol a többi vetélytárs, hogy amíg ez létreön, addig is kivérzik a terület, és nem kell az arab/perzsa eredetű nemzetállamokkal foglalkozni, majd egy mozdulattal lefejezve egy már egységesített területet lehet odacsatolni valahova, akkor ez is belefér a jelenlegi történésekbe.
    Amelyek embertelenek, véresek, sok ártatlan áldozatot követelnek. Amiért végtelen nagy kár, s amely ár nagyon magas.

  • Besancon

    2015 július 22
    2:25 de.

    Úgy látszik a maga begyében vagyok, és nem tud „megemészteni”. Sajnálom.
    Látja, kettőnk között az a nagy különbség, hogy én a megfelelő témához szólok hozzá, jól, rosszúl, maga meg személyeskedik éa a más véleményüt, piszkálja.
    Ez bizony nagyon alacsony, kis karakterre utal.

  • Kedves Figyelő !
    Én azt gondolom van még egy két különbség közöttünk, de azt Ön valószínű nem értené – ezért nem fárasztom vele!
    Hogy mennyire nincs lövése sem az adott témáról,azt jelen írása is bizonyítja: olvassa csak vissza mi volt a téma !?

  • Elolvastam:
    Besancon

    2015 július 22
    2:25 de.
    Ebben kizárólag személyemmel foglalkozik.

  • Kedves Eszter, nekem ez a véleményem a kultúrájukról:

    Nem ilyen egyszerü a dolog.
    Addig rendben van, hogy megünneplik saját ünnepeiket, meg vallásukat gyakorolják, saját nyelvükön olvasnak, néznek szattelit TV-t.
    De a kultúra ennél sokkal több…
    Lányaiknak szabad e szabadon férjet, szakmát, állást, lakhelyet választani?
    Az iskolában a kislánynak szabad a tornaórán résztvenni, uszodában úszni?
    Lányaiknak szabad e elválni, ha férje megütötte?
    Lányaiknak szabad e európai ruhában, fejkendö nélkül lenni?

    És még egy sereg más dolog, ami a kultúrájuk része, de nem elfogadható a nyugati világban.

  • Figyelő,
    még egy kérdést kifelejtettél:
    Létezik-e olyan leánygyerek aki megússza a csikló kimetszését? Aki azt szeretné bemesélni,hogy igen,néhány év elteltével a saját utódain is(kényszerből felvett muzulmán vallása miatt)meg fogja tapasztalni.”Allah hu Achbar”!

  • sebestyén eszter

    @Andy Mage,
    re 2015 július 22 6:40 de.

    igen.

  • sebestyén eszter

    @Figyelő,

    értem, szerintem te részben civilizációs problémákat is érintesz, nem csak kulturálisat (erre próbáltam fentebb is válaszolni a 25-30 éve történt szakértői válaszokkal).

    Franciaországban pl. befogadják őket, de kő keményen szabályozzák törvényekkel, hogy milyen kulturális sajátságokat nem vihetnek át pl. közintézményekbe, vagy akár ki az utcára. És úgy tűnik, működik, mert különben nem élnének ott.

  • Hát ez az.
    Ez hiányzik sok helyen :
    Ha más kultúrkörből érkezik valaki , akkor NE akarja a befogadó országot a saját kulturájára átformálni , akár erőszakkal is.
    Mit műveltek ezek pár éve Londonban azért tüntetve és felforgatva a Cityt , hogy tiltsák be a Micimackós játékokat és általában a Micimackót , mert abban szerepel Malacka , a tisztátlan állat. Gyereknek meg ilyesmi nem való még játékból sem.
    A rendőrség alig bírta megfékezni a feldühödött mohamedán jóasszonyokat meg a velük kivonuló férjecskéiket.

    Há most képzeljük csak el : Lenne pl. egy ország valahol a Hegyben , ahol az a szokás honos hogy étkezés előtt az asztalra szarnak. Namost ezt az ősi ( biztosan valami ésszerű oknál fogva kialakult ) szokásukat gyakorolni szeretnék Európában is , ahová a jobb megélhetés reményében jönnek. Aztán amikor az étteremben többen hányni kezdenek , azokat meg összerugdossák mert azok megsértették őket az ősi szokásaikban.

  • Geyza,
    még hozzáteheted,hogy Párizsban teljes lakónegyedek vannak ahova francia még rendőr sem teheti be a lábát életveszély nélkül. Marseille-ről és Toulouse-ról már ne is beszéljünk.Ezek nem új,hanem algiri és marokkói”francia állampolgár”muzulmánok,akik már a saríjja bevezetését követelik egész Francia országban.Valószínű,hogy néhány év múlva be is lesz vezetve,mert egyetlen politikus sem nélkülözheti majd az arabok szavazatait.

  • Gyuri10:
    Hja kérem ha valakik annyira hülyék hogy úgy próbálták a gyarmataikat ” átmenteni ” az utókorba hogy átkeresztelték őket ” Tengerentúli megyékre „..
    Az ott lakók firkásabbik hányada meg komolyra vette a figurát és jól ellepték Franciaországot hehehehe.
    Persze praktikusan még az előtt hogy a ” tengerentúli megyék ” elzavarták a francia adminisztrációt.

  • sebestyén eszter

    @Gyuri10,
    bocsánat, a franciák kapcsán csak a törvénykezést említettem, nem az olyan jelenséget, mint Marseille és Toulouse kapcsán írsz.
    Ilyen mindenhol van, pl. Roma Residence. Vagy a spanyoloknál kirakták őket Montjuïc-ből, megvetették magukat a la Rambla tágabb környékén stb.
    Mert valahol muszáj. Miért nem a közigazgatást okoljuk?Miért nincs megoldás? Az miért van, ha kijön egy új szoftver vagy applikáció, azonnal minden és mindenki alkalmazkodik hozzá, miközben van egy nem teljesen új keletű össztársadalmi jelenség és sem lokálisan sem globálisan senkinek nincs megoldása rá?

  • Eszter,
    azért nincs és nem is lehet megoldás,mert a humánum és a világuralmi törekvések nem férnek össze és kiegyezés csak egy mindent átalakító véres háború árán lehetséges.Sajnos!Egyenlőre a mérleg nyelve az iszlám irányába húz,de nagyon erősen!Debrecenben sem meggyőző, humánus,kulturált viselkedéssel térítették észre(sic)az őrjöngő, békés menekülteket.Érdekes módon nem volt közöttük egyetlen nő,gyerek,idős ember.Mind katonai szolgálatra alkalmas korban és fizikumban levő ifjú.Ismervén a témát,kérem ne tessenek szívesek lenni azt mondani,hogy ezek család fenntartási vagy magyarok nyugdíj biztosításának ügyében érkeztek.Persze ez engem annyira érint,mint a termeszhangyák nemi élete a holdon.Aki pedig úgy gondolja,hogy a magyaroknak manapság kell bizonyítaniuk, hogy már nem is olyan barbár gyilkosok,mint 1944-ben voltak,sok sikert kívánok!

  • Franciaországban kénytelenek voltak befogadni őket, mert a volt gyarmataikról jöttek, Ez áll, az angolokra, hollandokra stb.
    „Isten malmai lassan örölnek.”
    A régi bűnökért, most bünhödnek.
    Viszont ma már vannak országok, pl. a magyar is akik soha nem tartottak gyarmatokat és azok is megkapják most, sajnos.

  • Figyelő,
    bizony az iszlámot mindenki megkapja elkövetett bűneiért.Akkor is,ha nem gyarmattartás a bűne.Ha van időd ezen elgondolkodhatsz.

  • Figyelő: a Ferenc József Föld 191 szigete valaha az Oszták-Magyar Monarchia gyarmata volt.
    Sőt:

    1902 és 1918 között a kínai Tiencsin városban egy apró kerület az Osztrák–Magyar Monarchia tulajdonában volt.

  • sebestyén eszter

    @Gyuri 10,

    ebben „humánum és a világuralmi törekvések nem férnek össze” egészen biztos, igazad, kell legyen. a véres háborút szeretném megúszni.

  • Eszter,
    személy szerint biztos vagyok benne,hogy megérdemled a”megúszást”. Sajnos ez nem így működik.Két lehetőség van:Véres iszlám világuralom vagy a keresztény és a zsidó világ összefogása és az iszlám eltörlése a föld színéről.Nem a náci őrült szavaival:”aus radieren”, hanem az emberi élet, a kultúra,gyerekeink életben maradása érdekében.Ehhez azonban az európai népek fülükön alvása,humánus megszentesedése nem elégséges.

  • Papírtantusz, bocs, de most érek rá körülnézni.
    Jól tudtam, de megnéztem a guglin is: a Ferenc József föld szigetei az északi sarkkör közelében vannak, a Barrings tengeren. Akkor most jöhetnek magyar állampolgárként hozzánk a jegesmacik:)))?