Heisler András a KMH-ban: Magyarország jól vizsgázott a Holokauszt emlékévben
Heisler András, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) elnöke Kanadába látogatott a héten Latorcai Csaba helyettes államtitkár kiséretében és interjút adott lapunknak. Göllner András, a Kanadai Magyar Demokratikus Charta alapítója beszélgetett Heisler Andrással Ottawában.
Heisler András elmondta, hogy körülbelül százezerre tehető a magyar zsidók száma. „Magyarországon mindig egy nagyon erős zsidó közösség volt. Sok mindent adott a világ zsidóságának. A háború előtt 800 ezer zsidó volt Magyarországon. Ebből 600 ezer elpusztult a háborúban, 440 ezren Auschwitzban. Így maradt kétszázezer, de háború után nagyon sokan vagy nem jöttek vissza, vagy visszajöttek és aztán elmentek. Nagyon sokan jöttek Kanadába”–jegyezte meg a Mazsihisz elnöke.
„Ez a százezer zsidó nem homogén. Rengeteg irányzat van Magyarországon”–tette hozzá.
Az interjúban Göllner András rákérdezett a Mazsihisz költségvetésének alakulására, az állami támogatásokra és utalt arra, hogy Kanadában nem éri pénzügyi, sem pedig egyéb hátrány azokat a civil szervezeteket és aktivista csoportok, amelyek bírálják az éppen regnáló hatalmat, jelezve, hogy ugyanez nem mondható el az Orbán kormányról. Továbbá rákérdezett az egyre nagyobb elvándorlásra és az emigrációs vágyra, ami a fiatal magyarok között tapasztalható leginkább.
„A magyarországi zsidók rendkívül szorosan kötődnek Magyarországhoz, a magyar kultúrához és a magyar tájhoz”–mondta a Mazsihisz elnöke és jelezte, hogy aránylag kevesen aliyáznak. „Amiről beszélt most Ön, az szerintem nem specifikus a zsidókra, hanem egy nagyon veszélyes országos jelenség. Alapvetően gazdasági motiváltságú ez. Ez a fajta elvándorlás nem politikailag, hanem gazdaságilag motivált”–tette hozzá.
„De az Orbán kormány azt hírdeti, hogy Magyarország jobban teljesít és hogy Magyarország Európa sikersztorija. Akkor hogyan lehet, hogy 600 ezer ember elmegy egy ilyen sikeres országból?”–reagált a Charta vezetője.
Heisler András szerint a fiataloknak különösen nehéz elhelyezkedni és kifizethető lakást szerezni, de hangsúlyozta, hogy szerinte gazdasági és nem politikai okai vannak a magyarok migrációjának.
Az emkékezetpolitikájával folytatódott az interjú.
„Idén van a hetvenedik évfordulója Auschwitz felszabadításának. Ez egy fontos alkalom, hogy oda figyeljünk arra, hogy az a helyzet ami egyszer kialakult Magyarországon, az a gyűlölet ne ismétlődhessen meg”–mondta Göllner András, a Holokausztra és a 600 ezer magyar zsidó áldozatra utalva. „Évekig Magyarország nagyon lagymatag tagja volt az International Holocaust Remembrance Alliance-nak. Aztán később, főleg külső kritikákra reagálva – például Elie Wiesel visszaadta az Orbán kormánynak a kitüntetését – úgy döntött a kormány, hogy ennek az IHRA-nak – pont a hetvenedik évfordulóban – szeretne az elnöke lenni. Itt vagyunk a hetvenedik évfordulóban és nagyon sok szép dolog történik itt Kanadában, amelyet a magyar kormány helyi képviselője – Ódor Bálint – rendez. De egyre több embernek böki a szemét az, hogy amit a magyar kormány oda haza gyakorol, az nem egyezik meg azzal, amelyet külföldön prédikál”–mondta Göllner András és példaként hozta fel, hogy adófizetői pénzből Hóman Bálintnak szobrot állítanak, vagy Szakály Sándor, a magyar kormány hivatalos történésze horthyist katonákkal ünnepel Torontóban, vagy éppen xenofób előadásra készül Kanada legnépesebb városában.
A Charta alapítója szerint ezzel a kormány effektíve „megcsúfolja az áldozatok fájdalmát.”
„Ön mit érez, amikor ilyeneket hall?”–tette fel a kérdést A Mazsihisz elnökének.
„Mindig meg kell próbálni higgadtan reagálni a dolgokra és így is szoktunk reagálni. Azzal együtt próbálunk esetenként kőkeményen és mindig következetesen válaszolni. A Mazsihisz alapvetően egy érdekvédelmi szervezet. A magyarországi zsidóság érdekeit és fejlődését, illetve továbbélését biztosítsa. Nagyon sokan elvárják tőlünk, hogy egy fajta ellenzéki szerepet vállaljunk. Nem, nekünk nem ez a feladatunk. Nekünk az érdekvédelem a feladatunk. Ha tudunk, akkor lehetőség szerint kooperálnunk kell a kormánnyal, a mindenkori hatalommal, most az Orbán kormánnyal”–mondta Heisler András. „Vannak kérdések, amiben viszont nem szabad nekünk semmilyen engedményt tennünk”–tette hozzá.
„El tudok mondani rengeteg olyan pozitív dolgot a magyar kormányról, ami Európában is – a zsidó vonatkozásban – egészen kiválló. A mi miniszterelnökünk – Orbán Viktor – egy remek beszédet mondott a zsidók Világkongresszusán. Zéró toleranciáról beszélt és az antiszemitizmus ellen”–mondta a Mazsihisz elnöke.
Göllner András viszont jelezte: „Orbán Viktor arról is híres, hogy kijelentette: ne arra figyeljünk, hogy mit mondok, hanem arra, hogy mit csinálok. Itt van az összeférhetetlenség. Olyan dolgokat csinál, ami nem fér össze azzal amit mond. Hogy ha egy kanadai miniszterelnöknekaz országos történésze – bár itt nincs is ilyen – elmegy egy másik országba és azokkal ünnepel, akik a zsidóság ellen gyűlöletet szítottak, úgy ki lenne rúgva helyéről, mint a sicc.”
„Nem lehet egyetlen egy kivételt sem tenni a gyűlölet irányába”–tette hozzá a Charta szóvívője.
Heisler András beszélt a zsinagógák felújításáról, illetve a temetők megmenteséréről. Ugyanakkor jelezte, hogy az emlékezetpolitika továbbra is gondot és konfliktust jelent.
A beszélgetés a továbbiakban kitért még a menekültválságra, valamint arra is, hogy a Fidesz megszavazta, hogy a szélsőjobboldali Jobbik képviselője – Duró Dóra – legyen a parlament kultúráért és oktatásért felelős bizottság elnöke. A teljes KMH videó interjú itt látható.
9:48 de.
Gratulalok remek riport volt!
Annyi lenne az eszrevetelem, hogy nem part politika a szelsoseges nezetek es szemelyek ellen szot emelni minnel hangosabban, es ezt tenni kell ugy az egyhazaknak foleg a zsido kozossegeknek, mint minden human embernek.Utalva a Szakaly „torteneszre” aki idegen rendeszeti eljarasnak tekinti a zsidok deportalasat 1941-ben Kamenyec-Podolszkba történt elhurcolasat.
10:26 de.
pontositok!!
kameniec podilskij 42-ben volt!!. 27000 appatrid zsidot oltek le az einsatzgruppen gyilkosai, Dr Arthur Nebe SS Sturmbannfuhrer vezetesevel.
11:25 de.
Csak kérdezném, hogy a levezetett matematikai 100 ezer 70 éve volt. Ez biztos, hogy ma is ugyanannyi? Bár ez nem egy lényegi kérdés.
Amit viszont kifogásolok, az az, hogy az utóbbi 5 évben eltávozott magyarról kicsit túl hamar elfogadott konklúzió volt, hogy ők gazdasági okokból mentek el. Ezt még Göllner úr ellenvetésére is besöpörték az asztal alá, holott ez egyszerűen csak részben igaz. Bizony sok másik oka is van ennek, a gazdasági okokon túl…
Amúgy Heisler András rendkívül tisztán, strukturáltan de egy kicsit talán túl diplomatikusan fogalmazott, ami azért érthető.
11:34 de.
A MAZsiHiSz és Heisler András hozzáállása a politikához, a mindenkori kormányzathoz elvben helyes lenne. Ők valóban nem pártpolikikai vagy ideológiai, hanem érdekvédelmi szervezet.
Csak valahogy az a gyanú csikar, hogy ezzel a fenemód korrekt hozzáállással a gyakorlatban támogatják a fasiszta kormányzat okosan óvatos, lassú, halogató, fű alatt, kódolva megvalósított, de egyértelműen uszító magatartását. Mikor ez a vetés beérik, már késő lesz reagálni.
12:13 du.
Kedves Barlev
Nem vitazni szeretnek de ha utana neznel 1941-ben tortent a Karpataljai szornyuseg.A lenyeg hogy nem tekintheto idegen rendeszeti elarasnak mert ez tomeny tortenelem hamisitas.
Mint ahogy Andras tobbszor vissza is utalt, Szakaly allami tamogatassal tartott itteni megjelenese csak ki kellett volna verni a biztositekot, nem kicsit, hanem nagyon mert ez a Holokauszt kezdete volt.
12:53 du.
endre
2015 december 2
11:34 de.
Érdekelne, hogy miben nyilvánul meg a mai kormány fasiszta magatartása?
Szerintem, a Mazsihisz elnőkének véleménye valamire utal.
1:04 du.
A Mazsihisz elnöke világosan fogalmaz.
https://www.youtube.com/watch?v=vfk6Kz8zUUI
11:54 du.
Igazat adok Endrének…
Érdemes lenne elgondolkodni azon Kertész Ákos miért is kért menedéket Kanadában? Ő egy ismert ember. Hányan lehetnek akik nem – az nem érv ergo, hogy egyedi eset..
A MAZSIHISZ elnöke kormány felkérésre utazott és terel – most sincs a helyzet magaslatán, mint általában..
Ami félő, Kanadába is beszivárog a kettősség, ami jellemző Magyarországra. Mást mondok – mást cselekszem, valahogy mérgezik a levegőt ezek a terelések, Szakály előadások, stb.
Személyes észrevételem …
12:26 de.
rókafi: nem csak kért, hanem két év kemény vizsgálat után meg is kapta. Ez valóban magáért beszél. Én pont ugyanazon a héten hagytam el Magyarországot, mint ő. Közös barátunk búcsúztatott minket külön, ugyanaz nap:) Én is egyetértek Endrével is, hogy bizony ez az összedörgölődés azért valahol bűzlik. Ezért nem véletlen, hogy a zsidóságon belül is sokan megvetik a Mazsihiszt.
2:32 de.
Rókafi és mások!
A legnagyobb „terelő” a zsidókérdésben, az antiszemita Schmidt Mária miniszterelnöki fő tanácsadó és Terrorház-igazgató.
Itt van például, amikor Merkel hitközségi látogatása kapcsán hatalmas, összfegyvernemi (minden szinten) sortüzet zúdított Heisler András ellen, annak a német kancellárt üdvözlő beszédének egy, a lényegét tekintve metaforikus részlete miatt.
Úgyszintén egy másik eklatáns példa a Schmidt által az úgynevezett Sorsok Háza elnevezése, ill. annak álságos mivolta is. Hiszen a Magyarországról deportált, aztán meggyilkoltaknak ez nem a sorsa volt, hanem igazából és valójában a . H o r t h y-á l l a m . egy 25 (Kamenyec Podolszkíj esetében csak 22) év alatt szisztematikusan előkészített és precíz közreműködésével, úgyszólván logisztikai és propagandagépezeti bravúrjával létrehozott, tömeges rablógyilkosság bűnténye volt egy kiszemelt vallási, vagy népcsoport ellen.
Mo megaztán egy másik alkalommal, egy ankéton Schmidt Mária kijelentette, hogy „a (zsidó) munkaszolgálatosok a fronton nagyobb biztonságban voltak, mint a fegyveres katonák…” Azt már csak én jegyzem meg, hogy kivéve, amikor aknamezőre terelték őket…
Stb.stb, stb. 🙁
3:01 de.
Dubois !
Azért ne feledjük, hogy ez „a nagy terelő” nőszemély kapta meg Vezértől – akinek ugyi ő adja a tanácsokat – a Holokausztév megszervezését, mint egy szép „testhezálló” feladatot. Úgy is tett mindent, amit csak lehetett ilyen felemás odaadással valósított meg, mit amiket te is felsorolsz.
Emlékeztetnék itt még arra is, hogy az ő „múzeumát” is – az ő főnökével együtt – a Holokauszt relativizálása céljából agyalta ki. Meg kell hagyni, ügyes elgondolás volt… Míg az Andrássy-úti „palotába” naponta ezreket szállíttatnak, addig sokat mondok, ha a VIII.kerületi sikátorban elhelyezett „Holokausztközpontba” naponta ha 100-an jutnak el…
Arról már nem is beszélve, hogy a Schmitterror-házában, csak úgy, konkrét corpus delicti-k nélkül, 5 emeleten át bizonygatja legalább is a két dolog relatív mivoltát, vagyis őszerinte azok azonosságát.
Minden esetre érdekes hasonlóság fedezhető föl Schmidt és Morvai Krisztina antiszemitizmusában. Mindkettőnek zsidó férje volt és mindkettő nagy valószínűséggel csalódott bennük, és mindkettő nagy pénzekre tett szert a házasságuk révén.
Szerintem annyi bizonyos, hogy a női nem szégyenei mindketten.
3:29 de.
endre
2015 december 2
11:34 de.
A FIDESZ politikai haszonszerzés stratégiája egyszerű : elárasztani a világot sunyi, kódolt hazugságokkal, amíg az átlag polgár már nem tud különbséget tenni a valóság és fikció között.
Ez különösen hazánkra vonatkozik ahol az idegengyűlöletnek, a rasszizmusnak szomorú jelenlegi és történelmi példái vannak.
Manapság, Európa szerte hosszú viták folynak, hogy hogyan tovább – viszont én meg vagyok győzödve abban, hogy egy jogállami, emberséges, liberális Európa amely millióknak jólétet és szabadságot teremtett a II. világháború óta, mindig fölé fog kerekedni nehézségein.
6:30 de.
Endre irja:
„…mikor ez a vetés beérik, már késő lesz reagálni…”
Endre, Ön szellemeket vizionál.
rokafi irja:
„Érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy Kertész Ákos miért is kért menedéket Kanadában?”
Igaza van. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy Kertész mennyiben járult saját sorsának alakulásához.
Mit szólna Ön, ha a saját házában bárki (vendég, ismerős, rokon, stb) olyanokat mond/ir Önről, mint Kertész tette Magyarországon a nem zsidó magyarokról. Mert amikor leirta a „moslékzabálós mondókáját” nem tette hozzá, hogy ebbe a magyar zsidó populációt is beleérti. Továbbá Kertész irásából egyáltalán nem volt kiolvasható (sőt!), hogy „érted haragszom, nem ellened” mint tette ezt Ady Endre is. Ez az igazság és Kertésznek ezért bocsánatot kell kérnie. Soha nem késő.
6:53 de.
Kedves Teri!
K- bocsánat – Dúródórát kihagyta… 🙂
7:00 de.
Melitta Abraham!
Igen, Kamenyec-Podolszkíjt „idegenrendészeti eljárásnak” nevezni már akkor is és ma is botrányosan cinikus
. n á c i . a l a p v e t é s … – Iszonyat.
(Egyébként 1941.)
7:23 de.
Kedves Ábrahám Melitta.
A holokauszt nem Kamenyec-Podolszk-al kezdődött, hanem jóval korábban, amikor életbe lépett a „Numerus Clausus”, amikor a zsidókat elkezdték ellehetetleníteni a közéletben, a vállalkozói területeken és a többi megélhetést biztosító élettereken, és majd a későbbiekben a honvédségnél is. Igaz, ez még nem a fizikai megsemmisítés felé irányult, de az árnyéka már rajzolódott. Ez volt az „előszoba” és amikor az akkori aktuális kormány életbe léptette azt az idegenrendészeti jogszabályt, hogy aki nem tudja igazolni magyar állampolgárságát, illetve tartózkodási jogosultságát (a lengyel menekültek ez utóbbit megkapták) azt ki kell utasítani, toloncolni, akkor ez alapján az évekkel korábban elkezdett és pszichikailag is „jól” előkészített „idegenrendészeti intézkedést” lépték meg és történt meg ennek a vérlázító tragédiájának a valós holokauszt első „felvonása” Kamenyec-Podolszk felé és amit több, és nagyobb is követett 1945 májusáig.
7:54 de.
Én szerintem kisferi neked kéne bocsánatot kérned ezekért a sületlenségekért. Az esély hasonló, mint hogy Kertész Ákos kérjen bocsánatot, azért, amit te meg se érthetsz.
8:35 de.
Rókafi!
Az észrevételed sajnos helyén való!
Nem tudom hol élsz,de ha nem Magyarországon és mégis ilyen jó látod,akkor elismerésem!
Heisler A. sumákol – és tulajdonképpen a MAZSIHISZ utóbbi elnökei,ilyen olyan megvezetett vezetői rendre mind óvatosan, diétásan és nagyon megalkuvóan nyilatkoznak!
Szakály egy tudatlan, és csodálkozó naiv álarcot vett fel, aki nem érti miért döbbent meg másokat a nyilatkozataival, hát hisz ő tényleg úgy látja ahogy, és meggyőződése, hogy bizonyos fokig igaza is van. A tiltakozás azonban sosem volt túl erőteljes, mint ahogy egyik esetben sem: ez az az ország, ahol bármit lehet mondani, tenni – meg annak az ellenkezőjét is, anélkül hogy megbotránkoztatnál másokat: ez azonban nem a sajtószabadságról, és nem a demokráciáról szól! Mert hogy nagyon nem mindegy, hogy ki teszi, ki mondja!
Orbánnak előbb utóbb sikerül, amire maguk a kanadaiak sem gondoltak – őket is szétveri, megosztja,tönkreteszi, aztán mint a rossz, és megátalkodott deviáns gyerek, megy új terepet keresni!
A világ, meg fejcsóválva, de alapjaiban tetszéssel vegyes nemértéssel figyeli….
9:09 de.
Verbovszki!
Hiányosak az ismereteim. Kik voltak azok, akiket a Horthy-adminisztráció Kamenyec Podolskba toloncolt, küldött, szállitott(?) és ott a nácik meggyilkoltak, ha jól tudom? Magyar állampolgárságú zsidó emberek voltak, vagy kik?
9:57 de.
Kisferi!
Valóban jól látod : az ismereteid erősen hiányosak !
Ahhoz, hogy némileg tisztábban láss,el kéne olvasnod még egyszer Kertész Ákos hivatkozott cikkét az első betűtől az utolsóig, lassan átgondolva!
Ami nem világos, azon akár el is merenghetsz, elvégre nem könnyű olvasmány, és nincs abban semmi ha rögtön nem fogja fel minden gondolatát az ember fia/lánya !
Mert abban bizony benne van, mit tart Kertész Ákos a magyarországi zsidókról,sőt ha még bővebben szeretnéd, akkor olvasd el a pár nappal ezelőtti Hóman Bálint szobrával kapcsolatos cikkét – több oldalról is megvilágítva látod majd!
10:48 de.
@kisferi
Azok az emberek több generáció óta magyarok voltak.
10:49 de.
kisferi
Ezek jórészben azok az „idegenek” voltak, akik ugyan Magyarország területén éltek – néhányan már generációk óta – azonban nem tudták papírokkal állampolgárságukat igazolni. Hiába tudta mindenki, hogy ők kicsodák és milyen rég óta élnek az országban, a rendelkezések szerint bizonytalan, vagy idegen identitásúak minősültek. Aztán itt volt az a probléma is, hogy az első bécsi döntéssel a Magyar koronához visszacsatolt területeken lakók sem tudták ezt hitelesen igazolni és a hatóság tett is arról, hogy ne is tudhassanak, különös tekintettel a zsidó származásúakra.
Szóval „rendesen” elő volt ez készítve. Előfordult az is, ha netán valaki mégis tudta valamilyen módon ezt igazolni, ott is kerestek valami bizonytalansági pontot és máris megvolt az indok.
A gyilkosságokat nem is a német nácik, hanem az ukrán nacionalisták követték el, de erről sokkal többet tud Gellért Ádám és Gellért János akik a Kőrösmező 41-es deportálásokat kutatták: http://www.betekinto.hu/2012_2_gellert_gellert
11:22 de.
kisferi, ezek a zsidók a Szovjetunióból és kisebb részben lengyel területekről jöttek, nem magyar állampolgárok voltak, de miután Magyarország hadban állt a SZU-val, ellenséges beszivárgóknak tartották őket. Hogy mi céljuk volt az idejövetellel, azt még érthetően senki nem tudta elmagyarázni, főleg annak fényében, hogy egyesek szerint már 1920-ban elkezdődött nálunk a holokauszt.
11:50 de.
kisferi
2015 december 3
6:30 de.
Te szegény, szerencsétlen, szellemi vagonlakó….
12:26 du.
charlie
2015 december 3
11:22 de.
Rákosi Mátyás és Gerő Ernő valóban orosz állampolgárok voltak. Mikor az idő megérett, ők lettek a magyar kormány vezetői.
Sok ezer ártatlan magyar vesztette életét uralmuk alatt, vagy sinylődött börtökben.
1:54 du.
Verbovszki
charlie
Köszönöm!
Falusi: ???
2:21 du.
charlie
2015 december 3
11:22 de.
Nézz bele, utána cseverészhetünk arról, hogy mikoris kezdődött a Holokauszt…
http://tarsadalominformatika.elte.hu/tananyagok/dka/lecke10_lap1.html
2:31 du.
Figyelő
2015 december 3
12:26 du.
Egyiksem volt orosz állampolgár…
3:04 du.
Budapesten, mindenki igy tudta! Rákosi és Gerő hosszú ideig élt Oroszországban., és felvették az
állampolgárságot is.
Ha te mindent jobban tudsz, azt viszont a magyar, aki azt az időt átélte, ugyse hiszi el.
Nem tudni, mi késztet a szavaim meghazudtolására, két dolog lehetséges:
Abovó ellenérvelés, hogy nekem ne legyen igazam.
Vagy a Rákosi rendszer támogatása-
3:19 du.
falusi
2015 december 3
2:21 du.
Megnéztem a linket amit charlinek vittél.
Édesapám és anyám tanúi voltak az akkori eseményeknek.
Röviden ez történt: Az I.Világháború szörnyáségei után, hazatérő katonák lázadozni kezdtek, a bécsi és francia forradalom példájára.
A magyar királyság megszünt éppen ez időben, és Horthyt nevezték ki kormányzónak.
Olvastam könyvet is erről az időről, azok neveit és foglalkozásukat, akiket a 19.es forradalomban felakasztottak. Elképesztő ember tömeg, tele falusi jegyzők és papok nevével A forradalmi tömeg, tudjuk nem vállógat!
Akkor Horthy ezeket a vérengzéseket, úgy állitotta meg, hogy ő végeztette ki a forrdalmárokat.
Ez volt a „fehér terror” csak hogy tudjad.
3:28 du.
Ja, és ez nem a holokauszt kezdése volt, hanem egy reakció!
Hogy zsidók is volltak a véres forradalomban, az más lapra tartozik. A vezérük, Kún Béla sose szenvedett! Időben kimenekült Oroszországba, ott is halt meg.
4:40 du.
Figyelő
2015 december 3
3:19 du.
Horthy maximun Stromfeld Aurél elkobzott fehér lovát állította meg amikor Budapesten a várban parádézott.
Amikor az ég zengett, és a románok elfoglalták fél Magyarországot, ő a balheréjét vakargatta a Balaton partján. A forradalmárok meg felvették a harcot a románokkal.
Mikor az Antant hatalmak elrendelték a románok kitakarodását, akkor lett naggyonbátor.
Szüleid teenager korúak lehettek abban az időben, nekem viszont mindkétágú felmenőim katonatisztek, papok, bírók, fiskálisok voltak abban az időben, vagyis felnőttként élték meg.
5:59 du.
Figyelő
2015 december 3
3:04 du.
Megint ott tartunk, hogy a gugli a legjobb barátod.. „1924-ben illegálisan visszatért Magyarországra, ahol 1925-ben letartóztatták, és lázadás vádjával 8 és fél év börtönre ítélték. Máig tisztázatlan okokból a kommün alatti tevékenysége miatt nem folytatták le a bírósági eljárást, holott a népbiztosok perében vádolva volt, de szökésben volt, s ezért elfogatóparancsot bocsátottak ki ellene.[7] A per[8] nemzetközileg is híres lett Rákosi beszéde után az utolsó szó jogán, s elítélését Henri Barbusse francia költő-író is elemezte írásában, sok más közép-európai kommunista sorsával együtt. 1930-ban a szegedi Csillag börtönbe szállították. 1934 elején telt volna le a büntetése, de szabadulás helyett májusban – jogászi és politikai körök meglepetésére – „elővették” a kommün alatti tevékenysége miatt indított, le nem zárt eljárást, melyet 1925-ben kellett volna lefolytatni. Ebben az újabb perben a budapesti büntető törvényszék B.XIV.5736/1919/1035.sz. ítéletével kommün alatti tevékenységéért – felségsértés, lázadás, tettestársként 27 rendbeli gyilkosság, felbujtóként 17 rendbeli gyilkosság, pénzhamisítás bűntettekért – életfogytiglant kapott.
A szegedi Csillag börtönben kivételesen jó elbánásban részesült, zárkája egész nap nyitva volt, szabadon járkált az írnoki helye és a cella között. Időnként a politikai foglyokkal párttaggyűlést tartott, és frakciózás címén kizárta a pártból azt, aki kifogásolni merte, hogy a többiektől eltérően a csomagját nem osztotta meg a rabtársak között.[9] Feltűnően sok pénze volt,[10] s különösen Domokos József ügyvédje útján állandó kapcsolatban volt Moszkvában lévő rokonaival, különösen Zoltán (1945 után Biró Zoltán) testvérével, aki figyelmeztette, hogy olyan idők járnak Moszkvában, hogy jobb helyen van a Csillagban mint a Szovjetunióban, s az ügyvédek útján küldött nagyobb összegeket.[11] Az akkori jogi szabályozás folytán is összbüntetésbe foglalták a két kiszabott büntetést, 1940-ben tehát nem kegyelemmel, hanem azért szabadult mert lejárt az összbüntetésre megállapított 15 év büntetés 1925-től számítva.[12] 1940. október 30-án egy államközi megállapodás értelmében Vas Zoltánnal együtt a Szovjetunióba távozhatott a cári csapatok által 1849-ben, a szabadságharc végén zsákmányolt honvédzászlókért cserében.
A Szovjetunióban a munkásmozgalom hőseként fogadták; érkezése másnapján, 1940. november 7-én Sztálin mellett állhatott a Vörös téri felvonulás díszemelvényén. Bár eleinte megdöbbentették a sztálini politika által radikálisan megváltozott viszonyok, gyorsan akklimatizálódott, és mindenben követte Sztálint és az SZKP-t. Az emigráns Magyar Kommunista Párt vezetője lett, ő irányította az emigráns-magyar Kossuth Rádiót, és a magyar foglyok közötti propagandamunkát. Ezekben az években ismerte meg leendő feleségét, a jakut származású, 1903-ban született Feodora (Fenya) Fjodorovna Kornyilovát, akivel 1942-ben kötöttek házasságot. Gyermekük nem született; felesége első házasságából származó gyermekét azonban közösen nevelték fel, ahogy 1945-től Mátyás Hajnal nevű testvérének (aki a Bergen-Belseni koncentrációs táborban vesztette életét) Vlagyimir nevű fiát is. (Rákosi számos testvére élt hosszabb-rövidebb ideig a Szovjetunióban és hozzá hasonlóan egy részük „helyi” férjet, vagy feleséget választott.)
Magyarországon maradt apját és két testvérét, Bélát és Hajnalt 1944-ben Szabadkáról deportálták és Auschwitzban haltak meg július 29-én.[13]
1945. január 30-án érkezett haza a Szovjetunióból, és hamar nagy befolyásra tett szert a politikai életben. Még távollétében, 1944 végén beválasztották az Ideiglenes Nemzetgyűlésbe. Az ezt követő hónapokban taktikai okokból nem hangsúlyozta a kommunista hatalomátvétel szükségességét, amiben az is közrejátszott, hogy még Sztálin szándékai sem voltak egyértelműek Magyarországgal kapcsolatosan. Több nyelven kiválóan beszélt, ez tette lehetővé, hogy Trumannal angolul tárgyalhatott Washingtonban a békeküldöttség tagjaként, de emellett meg tudta magát értetni oroszul, németül és olaszul is. A politika volt a „hobbija”, amely élete minden percét kitöltötte. A Magyar Kommunista Párt, majd 1948-tól a szociáldemokrata párttal (SZDP) való egyesülése után a Magyar Dolgozók Pártja főtitkára lett. 1945-től miniszterelnök-helyettes államminiszter. Az 1945 őszi, 57%-os kisgazda győzelemmel zárult parlamenti választás után a szovjet csapatok és a kommunista irányítás alatt álló politikai rendőrség segítségével megkezdte az úgynevezett szalámitaktika érvényesítését, fokozatosan felszámolva a kisgazdákat és a többi demokratikus pártot.
Ps. Nem mindent tudok nálad jobban, de azért akad néhány dolog.. Tod, én általában utánanézek annak, amiről cseverészni óhajtok.
Ajánlom neked is..
Ps.2. Azért az szép teljesítmény, hogy te végigkérdezted egész Budapestet, hogy Rákosi orosz állampolgár volt-é.. 😀
12:09 de.
kisferi
Jó lenne, ha nem ugyan azt tenné, mint amit a FIDESZ évek óta művel. Kiragadott részlet alapján kiforgatja – saját kénye-kedve (érdeke!) szerint meghamisítja az igazságot. El kellene olvasni Kertész Ákos teljes írását. Különben, így (Miklós Bánfival egyetértve) s ü l e t l e n s é g!
Besancon
Mo.-on élek, de több hónapot töltöttem az elmúlt 2 évben Torontóban. Igazad van. A MAZSIHISZ vezetői évek óta sumákolnak.
Szakály szösszeneteinek egy részét volt szerencsém (szerencsétlenségemre) hallani idén Torontóban. (Hősök napján májusban). Ebben is egyetértek Veled.
Ami pedig Orbánt és embereit illeti, sajnos úgy látom, hogy Kanadában máris túl jól teszik a dolgukat. Szétverik szisztematikusan a magyar közösséget.
Dubois
Igazságod vagyon. Elhűlve néztem és hallgattam a fent említett nőszemély zagyva megnyilatkozásait. Már nem is figyelek rá. Főként azért, mert a családunkban „csak” 72 áldozata volt annak a fene nagy biztonságnak, amire utalsz hozzászólásod végén. Az eseményeket első kézből tudtam megítélni. Édesapám szenvedő alanya volt – tanú, ha úgy tetszik…
7:55 de.
A nagy ötlet
Kamenyec Podolszk előzménye, hogy Németország lerohanja Lengyelországot, ahonnan rengeteg ember menekül Magyarországra. Ezek között igen sok a zsidó származású személy is… Persze sokan, a hírek hallatán még ennél jóval korábban menekülnek ide.
A magyar államvezetés kellemetlen dilemma előtt áll, hogy mit is tegyen a lengyel menekültekkel, hisz egyrészről – a régi legendák szerint – a lengyel-magyar testvériség az örök, miközben Horthy Magyarországát kötelezik a Németországgal kötött államközi szerződések, illetve az ezeken keresztül érlelt fegyverbarátság is.
E nagy kérdés feloldására születik meg a vezérkar szintjén az a megoldás, ötlet, hogy a pár-ezer katolikus lengyel menekültet egy balatonboglári titkos menekülttáborban bújtassák és lássák el.
A háború után, de különösen a rendszerváltást követően nem győznek ezzel eleget dicsekedni a lengyeleknek, miközben némán hallgatnak „a megoldás” második feléről, mely szerint az úgy kb. húszezer zsidó vallású lengyel menekültet viszont
„i d e g e n r e n d é s z e t i . e l j á r á s”
keretében adjuk át a német hatóságoknak, oszt el is van(nak) intézve. Remek logisztikai szervezéssel 3 héten belül(!) nyélbe is ütik, azaz „razziák” során összeszedik őket és marhavagonokban leszállítják őket az ukrajnai Körösmezőnek nevezett harci területre, ahol az Einsatzgruppenek annak rendje és módja szerint a maguk ásatta sírgödörbe lövöldözik őket. Panasz érkezik a német vezetéshez, hogy a kommandók tagjai a hatalmas fogolylétszám miatt nem győzik rendesen végezni a feladatukat. – Szemtanúk szerint sok tömegsír fölött a föld még másnap is mozog…
Mi ez, ha nem holokauszt ? Sőt, ez volt a főpróba 1944. előzeteseként…
12:41 du.
Amit Kertész Ákos írt, az egy magyarnak megbocsáthatatlan. Úgyhogy ez a cikkhez pont egy rossz példa volt. Bár lehet csak ennyi példa van arra, hogy Magyarországon fasizmus van. Érdekes különben, hogy egyből hazudik egy zsidó vezető is, ha nem szidja a magyar kormányt.
1:46 du.
Falusi
2015 december 3
5:59 du.
Látom, te a googlit használtad fel, hogy kioktass.
Igaz, amit írtam az saját emlékeimből valók, nem használom a más információit.
Elnézést, máskor neked nem írók, akár hogy akarsz nevelni!
3:29 du.
Tisztelt Falusi!
Máté 7:6
2:45 de.
kisferi! /6:30/
Ameddig Magyarország „a magyar nép” nem kér bocsánatot, minimum
. e g y . f r e k v e n t á l t . h e l y e n . felállított
. m o n u m e n t á l i s . e m l é k m ű . formájában a magyar zsidóságtól, azért a meggyilkolt és kifosztott . 6 0 0-e z e r . halottért, a d d i g . Kertész Ákosnak semmiért nincs . s e m m i . o k a . bocsánatot kérni senkitől…
.
3:04 de.
kisferi!
Elfelejtettem közölni, hogy a maga 9,09-es, Kamenyec Podolszkíjra vonatkozó kételyt sugalló kérdésére majdnem kimerítő választ adtam a magam 7,55-ös karcolatában. Remélem, olvasta és a történelmi tudásában addig föllelhető nem is kicsi fehér folt, és az ebből adódott kétségek is eltűntek. Ha ez így lenne, akkor ennek tükrében egy új antifasisztát üdvözölhetünk a KMH olvasótáborában: Istenhozta!
🙂
3:13 de.
Don Golo!
Ha viszont kisferi ennek ellenére, tovább játszva itt a naiv szüzet, folytatja aknamunkáját, akkor viszont ő egy meggyőződéses n áci.
4:30 de.
Don Golo!
A lengyel menekültek bujtatásáért, illetve annak a bizonyos titkos menekülttábornak az államköltségen történt megszervezéséért idősb Antall Józsefet az izraeli Jad Vasem Intézet posthumus, a Világ Igaza kitüntetésben részesítette, ami csupán azért furcsa, mert abban a táborban nem is voltak zsidók… (?)
4:45 de.
Voronyezs !
Id.dr Antall József, Lengyelország lerohanása idején mint belügyi államtitkár s menekültügyi kormánybiztos több, mint 100 lengyel zsidó gyereket mentett meg úgy és azzal, hogy számukra keresztény papírokat biztosított és Vácott létrehozta a „Lengyel Tisztiárvák Otthonát”. Ezen kívül még több más lengyel zsidó életét is megmentette. A Gestapo is megfigyelte és 1944-ben le is tartóztatta.
Ő is ahhoz a néhány kivételhez tartozik, amelyek erősítik a szabályt.
Irodalom: Lebovits Imre
4:50 de.
Irodalom:
Lebovits Imre; ZSIDÓTÖRVÉNYEK-ZSIDÓMENTŐK; Ex Libris 2007.
9:18 de.
Mitől fasiszta?
(Figyelő rendszeresen tesz fel álnaiv kérdéseket, játssza a hülyét, bizonyára provokatív céllal. Nos, bedőlök a provokációnak.)
Hogy mitől fasiszta?
Magas lóról tesz az általános (a római jogból származtatott) jogelvekre, például a magántulajdonra (ha nem az övé), a visszamenőleges jogalkotás tilalmára, és egyszerűen nem hajtja végre azokat a bírósági vagy akár parlamenti döntéseket, amik nem tetszenek neki. Államosít, központosít.
A parlamentből szavazógépet csinált, ami csak arra kell neki, hogy a külvilág vagy a hülyék számára demokrácia-látszatot tudjon felmutatni.
Ehhez megszüntette a köztársasági alkotmányt. A N_emzeti E_gyüttműködés NyI_latkozata, csakúgy, mint a tákolmány preambuluma echte fasiszta kiáltvány. Sorra lecserélte a hatalom ellenőrzésének intézményeit vagy az ezeket vezető személyeket, megváltoztatta a választási rendet, lecserélte a választást ellenőrző testületeket. A neki nem tetsző törvényi eljárásokat az idejekorán pozícióba ültetett legfőbb ügyésszel hiúsíttatja meg.Gyakorlatilag rendeleti kormányzást vezetett be, órák alatt zavarja át rendeleteit a parlamenten. A lényeges pontokat egyéni indítványként szavaztatta meg, hogy ne kelljen vitázni róluk.
Sorra ellehetetleníti a szakmai szervezeteket, és a szakma képviselőit hivatásrendekbe kényszeríti.
Az állami média eszközeit saját propagandájának terjesztésére használja, miközben saját média-birodalmával monopolizálja a hírközlést és véleményterjesztést. A néhány megmaradt, formálisan független (de piacidegen gazdasági eszközökkel ellehetetlenített) média hatása elhanyagolható, szerepük fügefalevél.
Miközben a magyar Zemberek érdekeiről szónokol (és minden ilyet „megvéd”), kirabolta a nyugdíjpénztárakat, a betegség vagy elhasználódá miatt (utóbbi esetben érvényes szerződés, állami ígéret alapján ) előnyugdíjazottaktól megvonta az ellátást, megfenyegette és megsarcolta a nagyvállalatokat és a bankokat, úgy, hogy a jogbizonytalanság miatt a világválság lesengése után sem jön ide beruházó, nincs munkaalkalom, helyette közmunkások rabszolgaseregét mozgatja. A Zemberek melletti szónoklatok ellenére bevallottan a felső középosztálynak juttat több jövedelmet az alsók kárára. Ehhez kivételesen nagy adóterheket talál ki a legkülönbözőbb jogcímekkel. A hajléktalanokat vegzálja.
Mussolinihez hasonlóan működik együtt a katolikus egyházzal, a keresztény értékekre hivatkozik, miközben Hitlerhez hasonlóan közömbös vallási kérdésekben, számára ez nem fontos, pontosabban: csak propaganda-jelentősége van.
A látható cél: a hatalom megragadása és megtartása, az olasz fasisztákra emlékeztető maffiaszerű működés, a felvilágosodás előtti nyers hatalmi viszonyok visszaállítása, a német nemzeti szocialista ideológiához hasonlóan az erősebb jogának érvényesítése, a gyengébbek pusztuljanak elve.
Ehhez nem véletlenül társul a nacionalista propaganda és fű alatt Nagy-Magyarország imádata, revansista elveinek hirdetése, az ellenségkép állandó felmutatása, a látszólagosellenség állandó provokálása, a viták előli kitérés, helyette állandó szóbeli és jogi támadás. Ez a fasiszták és a nemzeti szocialisták kedvelt taktikája.
Elveik szerint a tömeg hülye és feledékeny. Minél szélesebb tömeget szólít meg, annál egyszerűbb, annál végletesebben primitív és hazug jelszavakkal kell operálni,mindig egyetlen aktuális célt felmutatni, ami egy fenyegető ellenség leküzdése. Mindegy, hogy az aktuális ellenség a cigányok, a migránsok, a muszlimok, a bankok, Soros vagy Gyurcsány, vagy az EU, stb.
A zsidókat csak azért nem említem, mert ezt ők is fű alatt kezelik, mivel jó taktikusok. A zsidók azért jó összefoglaló ellenség, mert praktikusan nincsenek, így az ő kipellengérezésükkel kevés érdeket sértenek. Ez jól működött a náci birodalomban, ahol viszonylag kevés zsidó élt, nem túl nagy befolyással, de kevésbé működött keleten, pl. Magyarországon, ahol a zsidóság lényeges szerepet játszott a gazdaság és a szellemi élet működésében. Ma már más a helyzet, itt is kevés zsidó van, alig befolyással. (Nem pontos a mondás, hogy az antiszemitizmushoz nem kell zsidó, csak antiszemita. Helyesen úgy hangzik, hogy akkor működik igazán, ha nincs is zsidó, mert akkor mindenki megelégedésére szolgál.)
Sokan a fasizmust és a nemzeti szocializmust az erőszakos, nyílt diktatúrával és mindennapos erőszakkal azonosítják. Kifejlett formájában, a hatalom csúcsán ez jelemző lehet, de lopakodó és kezdeti korszakában, hatalmának megerősödése, megszilárdulása előtt ezzel csínján bánik. Ügyesen hazudik és hallgat el lényeges terveket.Ezzel együtt a fideSSnek is megvan a magánhadserege. Amikor a diákok tiltakozásképp beültek a fideSS-székház kertjébe, valahonnan csak megjelentek az alvilágból toborzott sereg figurái. De a hatalom birtokában az ilyen eszközökre alig van szüksége, hiszen magánhadserege a TEK, a NAV, és a katasztrófa-elhárításra hivatkozó központi szervezetben irányítja az erőszak-szervezeteket, amihez még a közterület-fenntartókat is fegyveres jogosítványokkal látta el.
Aki a részletekre kíváncsi, keresse fel az Amerikai Népszava honlapját, BartusLászló több cikkben, átfogóan elemezte a NER és vezére, piktor jellegét.
10:18 de.
DonGolo
Nagyon jól tudod, hogy Horthy óta is egyik diktatúra követte a másikat, ahogy azt is, hogy annak idején magyar népet nem kérdezték meg a holokausztól, később pedig arról, hogy az áldozatok emlékére legyen-e „monumentális emlékmű”? Ha tudsz ilyen szavazásról, akkor szólj. Hidd el, a magyar nép sem a múltban, sem a jelenben nem tiltakozna egy ilyen emlékmű ellen, ahogy a sokszorta többe kerülő stadionok ellen sem teszi. Azt is hidd el, hogy amikor jobb vagy baloldali kormányokra szavaznak, nem „fajoztattak”, hanem úgy gondolják (remélik), hogy ezért vagy azért majd jobban fognak élni. Emlékeztetlek, hogy ugyanez a magyar a nép volt az, amelyik korábban többször is visszaszavazta a baloldalt. Volt, hogy kétharmaddal. A baloldal nem volt képes élni ezzel.
12:23 du.
Belzebub
2015 december 4
3:29 du.
Hát..ja.
Másik változata, hogy aki disznók közé keveredik, azt megeszik a korpákok..
12:39 du.
endre
úgy látom, kissé szemellenzős vagy!
Pl. sok olyan hibát látsz fasizmusnak, a mai kormánmyt illetően, melyeket a szocialzmusban tapasztaltam. Orbán is ebben nőtt fel, CSAk ezt látta, szívta be magába. SOHA nem élt ő sem, mint sok magyar ember, nyílt, nyugati demokráciában.
Ha a magyar nemzeti érzés fekújitásán munkálkodik, valószinű azért van, mert sajnos TÖBB generáció született és élt ennek hiányában.-
Menj el a németekhez, franciákhoz, angolokhoz és nézd meg az ottani nemzeti érzelmeket.Nem hinném, hogy fasiszták lennének.
Mivel a magyarok történelmi hagyománya a keresztényi felfogás, természetes, ezt akarja megújitani.
A magyar régen nem volt ateista…
2:16 du.
Voronyezsnek és Don Golonak az id. Antall József embermentő tevékenyét, érdemeit pontosan felvázoló írását szerintem jól kiegészíti ez a cikk. Talán érdemes elolvasni:
http://nol.hu/belfold/ember-az-embertelensegben-1473687#comments_1473687
1:32 de.
endre
Minden szavad, összefoglalód 100% – igaz és csak üdvözölni tudom éleslátásodat! Köszönöm.
Orbán nem a keresztényi felfogást, hanem a poros feudalizmust vezetné be.. Tesz ő a kereszténységre, csak azt is felhasználja saját érdekeinek megfelelően. Mint a nagy nép felhatalmazást, ami hazugság, mivel levelekben vegzálja a Zembereket, de arról soha, senki nem tud, ki ért egyet és ki nem. Nem tudhatjuk ki, mit válaszol, ha egyáltalán válaszol. Ez a „nagy” egyetértés, népszavazás, felhatalmazás szerinte amivel igazolja minden képmutató intézkedését..
2:40 de.
Figyelő,
Sok közös vonás van a fasizmus és a szovjet típusú tömegmozgalmak (meg állam) között, de van lényeges eltérés is.
3:46 de.
„belzebub” 3:29!
Egy jóval messzebbre mutató igehely
A Máté 7:6-ra Falusinak szóló felszólításod, abban a témában nem tudom hogyan értelmezhető, vagy ha szerinted igen, akkor Falusi kommentjének melyik bekezdésére gondolsz?
Pedig Jézus az itt jelölt tételben c s a k . r é s z b e n . hívja fel a figyelmet az alcím szerint >szent dolgok megkímélésére<, mikor azt mondja, hogy "ne dobjátok a gyöngyeiteket disznók elé"… stb.
ÁM, Jézus számára szent dolgokat csakis a korabeli zsidó vallási előírások, szokások, Mózes 5 könyve (a Tóra) – a Törvény – gyöngyei jelenthették, és semmi más. Mivel az ő környezetében más "felekezet" nem is igen jelenhetett meg, vagy ha ritkán mégis, főleg római hatásra történt ilyen, azt ő keményen, pogányságnak tartotta és mélyen elítélte. Ez a magyarázata annak, hogy azokat akik az ilyen – nem zsidó – szokásokat, rítusokat gyakorolták, azokat itt szimbolikusan kutyáknak, meg disznóknak nevezi.
Tehát Jézus a Máté 7:6-ban nem csak úgy általában int a szent dolgok védelmére, hanem jóval messzebb mutatóan, az őt követő zsidókat hívja fel a pogányság elutasítására olymódon, hogy e metaforák (kutyák, disznók) keménységével [tisztáttalan állatok], használatával ő még az ilyeneknek a zsidóságba való betérését is kizárja…
Ráadásul ez előreveti árnyékát – vagy fényét (ki tudja) – az őt nem is ismerő, de mégis mindig rá hivatkozó Pálnak az ettől gyökeresen eltérő, új vallás alapítási szándékára is, aki ezt a jézusi intést teljes mértékben figyelmen kívül hagyja…
.
5:46 de.
belzebub !
Köszönöm a szíves csatolmányodat, amely mégiscsak világosabbá teszi az olvasója számára, hogy itt még a legjobbnak mutatott szándék is gellert kapott a betegesen rasszista előítéleteken.
Láthatólag id. Antall József írásos megnyilatkozásai is nyüzsögnek ettől a sötét magyar örökségtől.
Csak egy közülük, az azokban gyakori rendszerességgel fel-feltűnő
„z s i d ó . f a j ú a k” kifejezés*
olvastakor lúdbőrözni kezd a hátam, ha belegondolok, hogy ez a szorgos és kötelességtudó hivatalnok nevelt a Magyar Köztársaság(!) számára egy miniszterelnököt. Azon kívül, az a megkülönböztetett figyelem, amely a menekültek közül a zsidó vallásúakat illette, még a keresztény lengyelek részéről is, hátborzongató.
Az pedig, hogy a nálunk menedéket és humanizmust kereső és remélő lengyel zsidók közül magyar segítséggel „csupán” 18’800 fő mégiscsak Kamenyec Podolszk tömegsírjaiban végezte, hát azt kell mondjam, hogy ez „az ember az embertelenségben” belügyminisztériumi államtitkár se lehetett annyira szálkamentes, mint azt a magas kitüntetése alapján mégiscsak elvárható lett volna egy „világ igazától”.
`
.
* A zsidó törvények egyik lényeges törekvése volt, sőt ezek tervezetének benyújtásakor, de már korábban is Hóman és Gömbös is hangsúlyozták, hogy „a zsidó fajúak” ne bújhassanak a felekezeti lét mögé, úgymond meg kell szüntetni ezt a lehetőséget, e célból szüntették meg mint bevett (történelmi) vallást, és tették meg elfogadott felekezetnek.
Ez a – tudománytalan ezért megalapozatlan – szándék több horthysta miniszterelnök programbeszédéből is és az ún. parlamenti megszólalásokból és bekiáltásokból is szabályosan visszaköszön még akkor is, amikor már a zsidó vagyonok feldarabolásán fáradozott a „tisztelt ház”.
5:51 de.
belzebub !
Talán nem haragudtál meg, hogy a másoknak címzett Hsz-edet én is magamévá tettem. Bocsánat!
3:54 du.
„A Mazsihisz alapvetően egy érdekvédelmi szervezet.” Csakugyan; nagyjából mint 1945 előtti elődje. Legfeljebb nem az átlag magyar zsidók érdekeit képviseli; ahogyan általánosságban sincs semmiféle jelentős civil vagy éppen dolgozói érdekképviseletnek hagyománya, meg pláne jelene Cselédországban. Vagy esetleg a magyar zsidóknak és nem-zsidóknak az egyre elnyomóbb fasiszta rendszer az érdeke…??? Büszkén nézhet a tükörbe ez az Orbán-rezsimet ezen a tengeren túli turnén mosogató finom modorú „úriember”. Ja és persze, hogy a tisztesség magaslatait elérjük, be lehet állni migránsozni is a turulnácik mögé abban a csalóka reményben, hogy az antiszemita és filoszemita jobboldali reakció békés egyetértésben egymásra talál ( miközben előbbi buzgón sorosozik meg hasonlók ) Hajrá érdekképviselet!
4:18 du.
Eleftheria,hagyd már ezt a „szellemi gyújtogatást”, a zsidóság a legnagyobb nyugalomban él Magyarországon, nem úgy mint máshol, ahol kazalba lövöldözik őket. Nálunk semmiféle gyűlölet-bűncselekmény nem történik, egyáltalán nincs kivándorlás sem emiatt. Vagy ez a békesség fáj neked?
5:05 du.
„nincs kivándorlás sem emiatt…”
http://www.jta.org/2013/02/19/life-religion/recession-xenophobia-prompting-jews-to-ditch-hungary
Azért „érdekes”, hogy a gyűlölet bűncselekmények a charlie félék szerint a „kazalba lövöldözésnél” kezdődnek, s nem a potenciálisan ahhoz vezető tudatos uszításnál…
6:48 de.
Orbán Viktor tettei (beszédei, intézkedései, szervezetépítése, szimbolikus cselekedetei, eltűnései, szereplései stb.) nem annyira Mussolinire emlékeztetnek (amit Bartus László fejt ki nagyon szépen és részletesen), hanem Hitler Adolfra. Lásd: Ormos Mária: Hitler.
Egyszer volt őszinte: mikor kijelentette, hogy nem szavaira kell figyelni, hanem tetteire. (Persze a beszéd is tett, de más fajta.)
Különbség is van, például Hitler a német nacionalizmus és fajelmélet alapján állt (még ha maga nem hitt is teljesen a fajelméletben), Orbánnak viszont ennyi sincs, talán mert neki van családja, voltak jó cimborái, és a kevésbé elvkövető, annál inkább magának kaparó magyar kulturális körben született. De gyébként nagyon úgy látszik, hogy jól ismeri Hitler tevékenységét, és azt tartja zsinórmértéknek.
3:30 du.
endre
2015 december 7
6:48 de.
Kedves Endre!
Jó lenne, ha nem tennétek magatokat nevetségesé!
Ezt komolyan mondom.
Orbánnak fogalma sincs Hitler elveiről, vagy politikájáról. Nem is lehet.
Ő már a ” demokratikus”, vagy ha tetszik baloldali magyarok között nőtt fel.
Mikor hatalomra jutotott döbbent arra, hogy 45 évig a baloldal,a magyarságot és Magyarországot állandóan letaposta, mindennek elmondta. Volt olyan vezető is, aki azt mondta ” merjünk kicsik lenni!”.
Ű a magyar nemzetet másképp értékelte, egyszerű származása is erre késztette.
Na, és a magyar népnek már elege is volt a fenti vezetők véleményétől, a fenti vezetők korrupcióitól! Gyurcsány letűnt, most Orbán van és ezt kell elfogadni.