Egy új, fiatal generáció vette át a torontói Magyar Házat

2015 december 7 9:23 de.28 hozzászólás

A torontói székhelyű Kanadai Magyar Kultúrközpont (Magyar Ház) új vezetőséget választott vasárnap. A választás eredménye, hogy egy, az előzőkhez képest fiatalabb generáció vette át a Magyar Ház vezetőségét és élükön Viszmeg Attila áll, mint az új elnöke. Viszmeg Attila pénzügyi tanácsadó Torontóban és a volt Jugoszlávia területéről emigrált Kanadába.

A torontói Magyar Ház vezetőség választásán. Viszmeg Attila (középen) lett a Magyar Ház új elnöke. Fotó: KMTV.

A torontói Magyar Ház vezetőség választásán. Viszmeg Attila (középen) lett a Magyar Ház új elnöke. Fotó: KMTV.

Stadler Tímea a torontói Magyar Ház új alelnöke, őt Boda-Lázár Judith főtitkár követi, aztán Kacsó Erika mint pénztáros és Komáromy András, mint kultúrigazgató. A sajtókapcsolatokért dr. Fecsó András felel, aki főállásban a St. Michael’s kórház sebésze.

Az új ifjúsági és sportigazgató Hild Erika, a nevelésügyi igazgató pedig Székely Kinga. Kókai Tibor, aki civilben mérnökként dolgozik Torontóban, igazgatósági tag. Ezen kívül még öt igazgatósági tag vesz részt a ház irányításában.

A torontói Magyar Ház új vezetősége. Fotó: KMTV.

A torontói Magyar Ház új vezetősége. Fotó: KMTV.

A torontói Magyar Ház leköszönő elnöke – Szőcs Klári – „past president”-ként szerepel az új vezetőség lajstromán, így biztosítva a jelenlegi és korábbi elnökség közötti folytonosságot. A választáson készült további fotók a KMTV Facebook oldalán találhatók.

Nem titok, hogy a Kanadai Magyar Hírlap kritikával illette azt a 600 ezer dolláros magyar állami szubvenciót, amelyben a torontói Magyar Ház idén részesült. Fenntartásaink mai napig érvényesek. Ugyanakkor sok sikert kívánunk az új vezetőségnek és reméljük, hogy sikerül egy befogadó, nyitott és a szabadság szellemét támogató kultúrközpontot létrehozni és üzemeltetni Kanada legnépesebb városában.

28 hozzászólás

  • Békés együttműkődést és sok síkert kivánok!

  • Szőcs Klári

    A nevelésügyi igazgató Flynné Székely Kinga.
    Kérem javítsák ki.
    Kókai Tibor az egyik tanácsadó igazgató.

  • Flynné Székely Kinga

    Koszi Klari – igen, a nevelésügyi igazgató az én lennék 🙂 kicsit csodalkoztam…

  • Flynné Székely Kinga

    aki a Magyar Ház Arany János Magyar iskolájat vezeti… és képzett tanár, festomuvesz es iro…

  • Óriási dolog, hogy végre képzett fiatalok vették át a staféta botot az idősebbektől.
    Viszont az is óriási dolog amit az idősebbek hátrahagytak.
    Befejezett, új modern ház, tehermentes, magyarán nincs rajta kölcsön.
    Adomentes ház, vagyis nem kell adót fizetni az ingatlan után.
    Havi $12 ezer bevétel a bérbeadás miatt, ami bőségesen fedezi a utility költségeket.
    Köszönjük azoknak akik ezért sokat dolgoztak: Szőcs Klára, Koszó Mihály, Bánhegyi Zoltán, Mile Jim, Somorjai Ágnes és a sok magyarnak akik adták idejüket, erejüket és hitüket, hogy lesz még ùjjáéledő magyarság Torontóban. A magyar állam is kivette részét a támogatásból, de a munka és a pénz túlnyomórészben a helyi magyarok hosszútávú gondoskodasanak az eredménye.
    Bízunk abban, hogy ezek a fiatal magyarok akik most atvettek a ház irányítását egy joszellemű, integrálni tudó társaság lesz amely vonzani fogja a fiatalokat a házba.

  • Szeretném külön kiemelni Balla Sándor szervező, osszekovacsoló, nagyon hatékony professzionista munkáját.
    Dr Szabó Stefánia főkonzul igazi támogató partnere volt az építkezésnek, rengetegett dolgozott azon, hogy elkészülhett a ház.
    Talán lassan partszélre kerülnek a rosszindulatú, gyűlölködők akik mindig bomlasztották a helyi nagymultú közösséget.

  • sharapova2008

    Szeretettel köszöntöm Pécsről az új vezetőséget és kívánom,hogy politikától függetlenül,elfogultság nélkül képviselje a kanadai magyarok érdekeit!

  • Zoltan Maros ! 10:33

    Jól van! Ezért a plusz nyelvlengetésért biztosan meglesz még a különprémium is. – De forintban. 😀

  • Kedves vezetőség, örömmel olvastuk a jo hírt az új vezetőség megszavazásával es varjuk a következő híreket.
    Családunk is hosszú évekig támogatója volt a Kodály tánc csoportnak, sőt sok megmozduláson is részt vettünk .
    Nagyra értékeltuk Arany Janos iskolát mely fiunk anyanyelvi tudását gazdagította .
    További sok sikert kívánunk
    Arany Janos es családja
    .

  • EEEEEEGENNNNNNNNN atvette a hatarontuli magyarsag az anyaorszag feletti hatalmat
    ez a jellemzo egesz kanadara ! szinte minden magyarhazban a hataron tuliak a vezetok — ezek hudemagyarok akik ha CSAK ADDIG MAGYAR AMIG az erdeke ugykivanja
    es a lelkuket is eladjak az orbannak

  • DonGolo: ha azt mondom ritka szemét alak vagy, akkor ugye nem sértettelek meg?
    Egyébként miért nem mered felvállalni a neved, amelyet az adóhivatal is jegyez? Gyáva, sumák, aljas ember vagy aki csak a nicknevesség homályába burkolódzva mer vagdalkodni, de fél odaállni és becsülettel nevét felvállalva véleményt mondani.

  • Elnök…………………………………….: Viszmeg Attila ———-Vajdasag
    Alelnök …………………………………: Stadler Timea ———-Erdely
    Főtitkár …………………………………: Boda-Lázár Judith —- Erdely — Kolozsvar
    Pénztáros ………………………,……..: Kacsó Erika ————Erdely
    Kultúrigazgató …………………………: Komáromy András –Erdely
    Közkapcsolatok Igazgatója ………..: Dr. Fecsó András —Erdely –Marosvasarhely
    Sajtóigazgató ………………………….: Dr. Német Ágnes —–Vajdasag — Belgrad
    Háznagy ………………………………..: Szöllősi Attila ———-Vajdasag
    Ifjúsági és Sportigazgató ……………: Hild Erika ————–Vajdasag (2.generacio)
    Nevelésügyi Igazgató ……. …………: Székely Kinga ——-Erdely -Szatmarnemeti
    Tanácsadó Igazgató …………………: Dr. Kókai Tibor
    Tanácsadó Igazgató…………………..: Perényi Ilona
    Tanácsadó Igazgató…………………..: Gergely Imre ———-Erdely
    Tanácsadó Igazgató ………………….: Endes Erika ———canada ,ontario,mount forest
    Tanácsadó Igazgató ………………….: Antal Janos ———-Erdely
    Tanácsadó Igazgató ………………….: Verestoy Attila ——-Erdely

  • beno: én magyarországi magyar vagyok, 9-én erdélyi magyarok és 3-an vajdasági magyarok. Mindannyian magyarok vagyunk.
    Nem ez a lenyeg?
    Te is magyar vagy beno?

  • nyilvánvaló Beno „valamire” szeretne utalni, és nyilvánvaló, hogy Benonak az emigrációs magyarság ismerete (kik honnan mikor és miért emigráltak Kanadába) egy nagy nulla.

    Az is lehet hogy Beno az a régi „Nyilas Misi”, egy aránylag frissen jött ontarioi magyarországi magyar, akiröl nagyon jól emlékszem azt irta hogy a székelyek, a vajdaságiak, felvidékiek nem magyarok és alkossák meg külön az ö kis egyesöleteket mert neki nem tetszett hogy sokan vannak a magyar házban.

  • Zoltan Maros Beszélgettem erdélyi magyarokkal külhonban. Közölték velünk, hogy mi nem vagyunk magyarok, mert ők az igazi magyarok. Ők, akik soha nem akartak Magyarországhoz tartozni, mert jó volt nekik külön. Mikor nem volt jó, akkor rögtön fontos lett az összetartozás. Inkább ez a lényeg.

  • Judith Boda-Lazar

    Koszonjuk szepen Maros Zoltan a ki allast melettunk!!! Es igen mindannyian magyarok vagyunk es az osszetartas a lenyeg!!! Mindegy honnan jottunk, szivunkben minding is magyarok maradtunk. Az osszefogas es kozremukodes az egyetlen celunk itt messze tavolban a magyarsagert.

    Csatolnek egy verset ami minden magyar szivet megdobbantja:

    Adósunk Európa

    Volt egyszer egy ország, ahol élt a magyar,
    A Kárpátok védték, ha jött a zivatar.
    Az idők folyamán ráéheztek mások,
    Széjjeldarabolták Nagy-Magyarországot.
    Ki akarta? Ma élők, tehetünk mi róla?
    Felelős mindezért a vén Európa!
    Széttépték országunk, és sok millió szívet,
    Kisebbség nemzetünk öt országban így lett.
    Ki kérdez meg minket, jó nektek így élni?
    Kinek van jogában szíveinket tépni?
    Trianont sínyli hat ország magyarja,
    Köztük sem sok akad, aki így akarja.
    Fel is sorolhatom: a szép Kárpátalja
    Lakossága magát ősmagyarnak vallja.
    Ott nyílt meg számunkra a Kárpát-medence,
    Ontotta a magyart az áldott Verecke.
    Ezeréves múltat biztosított nekünk,
    S mi erre a múltra mindég büszkék leszünk!
    De megjelent Trianon és sorsokkal játszva,
    Csodás országunk darabokra vágta!
    Ekkor szlovák, végül orosz lett Verecke,
    Ez a magyarságnak mindenkorra lecke!
    De mindegy ki hogy számol, összead vagy szoroz,
    Ha magyar a magyar, nem lesz abból orosz!
    És így van ma Bánát, Baranya és Bácska
    Hetven év óta lenn Jugoszláviában.
    Ezért román Erdély, szlovák a Felvidék.
    Nagy-Magyarországot eképpen vágták szét.
    És Szlovákiában még elvárnák e néptől:
    Váljon meg örökre a múlt emlékétől.
    A szlovák a magyartól – fájdalom – irígyli,
    Ha Felvidéket mond, őt még az is sérti.
    Az erdélyieknek sem fényesebb a sorsa
    Értük is felelős marad Európa!
    ők azok, kiket a sors kevésbé kényeztet,
    De annál gazdagabbak: szeretnek, éreznek.
    Ott vasvillával, bottal erőltetnék rájuk,
    Hogy a magyarokból legyenek románok!
    Ebből kifolyólag békétlenség zajlik,
    De az igaz magyar, nincs amiért hajlik!
    Így nem csak minket súlyt a Trianoni átok,
    Kik bennünket tipornak, azokra is szállott.
    Számukra sem hozhat eszményi boldogságot
    Míg más üldözöttként éli a világot.
    Ausztriában sem mindenkinek mindegy
    Ha jól is megy sora, mégsem cserél szívet.
    Van ki nem feledi, honnan jön, hová tart,
    Nem hagyja kiölni magából a magyart!
    Nézem így sorjában, mi maradt még hátra,
    Sok-sok széjjelőzött magyar a világba.
    Fontosnak tartom, hogy még Bácskáról meséljek
    Mert születésemtől e vidéken élek.
    Ennek a porában játszottam, mint gyerek,
    Ez oltotta belém, hogy mindig magyar legyek!
    Ez tanított arra, hogy ami nekünk sóhaj,
    Más nemzeteknek az ne legyen óhaj!
    Erről a síkságról látni a végtelent,
    Ez tár fel számunkra múltat, jövőt, jelent.
    A magyar nem kér mást, nem a régi földet,
    Egy, amit nem ad fel, hogy értsék végre őket!
    Lássa be a világ a békétlenség okát:
    E nép azért harcol, ne vegyék el jogát!
    Ne legyen a magyar mások keze-lába,
    Ne, ne alattvaló saját hazájában!
    Beszélhesse nyelvét, úgy, ahogy tanulta,
    Hisz ő tekinthet vissza a leggazdagabb múltra.
    Soknak nem tetszik, ha mi ezt kimondjuk,
    De ÉL AZ IGAZSÁG, akárhogy titkoljuk!
    Együvé tartoznak, de büntetnek azóta,
    E hét évtizedért, a vádlott Európa.

  • Maros Zoli hulyeseget beszelsz te is tudod !!
    csak miota elhappoltad a Pufitol a TV-t azota lettel talpnyalo !
    Judith Boda-Lazar te a minap meg azt mondtad egy anyaorszagi magyarra ,hogy TAPOS na akkor hogy is van ez ???

  • Szép, de szomorú vers, köszönet érte.

  • llanfair

    2015 december 9
    3:19 de.
    Kétszer jártam Erdélyben.
    Észrevettem azt, hogy az erdélyi sokkal szebben beszél magyarul, mint a budapesti. Minden paraszt családban, van kis könyvgyűjtemény a magyar klasszikusoktól és költőktől!
    Ők valóban tartják magyarságukat és hovátartózásukat.

  • kedves Figyelö, az erdélyiek Romániában élnek, és egyébként is mindig más volt az ö tájszólásuk, ha igy lehet hivni. A magyarországi magyarok pedig Magyarországon élnek, tehát nem lehet azt mondani hogy tartják vagy nem tartják magyarságukat, mivel a magyar kulturában élnek. Budapest az pedig Budapest, az nem Magyarország, ugymint New York az nem Amerika. Mivel az erdélyiek egy román többségü országban élnek, más nekik, és talán jobban kell odafigyelniük hogy a gyermekeikben erös maradjon a magyar identitásuk.
    Vagyis a két dolgot nem lehet összehasonlitani, ez nem fair. Ez kb olyan mint szemrehányni egy kanadában nevelkedett magarszármazású illetölvel hogy nem beszél tökételetesen magyarul, vagy hogy akcentusa van.

  • Figyelő Az ismert tény, hogy a nagyváros mindig „rosszabb” a vidéknél. A szleng ott terjed el hamarabb. Én Budapest mellett nőttem fel, mégis rengeteg magyar könyvem van, és el is olvastam mindet.
    „Ők valóban tartják magyarságukat és hovátartózásukat.” Magyarországon ezt nem kell tartani, mert alanyi jogon adott tény. Ott nem kell tartani a magyarságot, mert senki nem vonja kétségbe.

  • Kedves Figyelő! S teszik ezt úgy, hogy a román politika miatt terror alatt éltek és élnek most is. Nem tudom én képes lettem volna-e erre. Számomra ők az igazi magyarok.

  • kanadai.

    2015 december 9
    2:20 du.
    Semmit sem hasonlitok össze, amit írtam az az igazság.Budapesten a sleng olyan erős, amit kevernek angol, német szavakkal, hogy szinte fáj.
    Probálna, évtizedek óta román fenhatóság élni és még ma is így beszélni magyarul! A gyerekek román iskolákba járnak, és lehet, hogy a szűlő is azt végzett! Le a kalappal előttük.
    A kanadai gyerekeimnek nem mondom, hogy nem jól beszélnek magyarul, mert nem igaz! Remekül beszélnek, s természetesnek tartom, hogy nem sok kapcsolatuk van az anyaországgal.
    Viszont egy erdélyi teljesen más mint egy emigráns magyar gyerek, ők valóban magyarnak érzik magukat, nem románnak.
    Magyar énekkarok, előadások vannak állandóan.

  • llanfair

    2015 december 9
    2:42 du.
    Én erdélyi magyarokról írtam!

  • Figyelő Én is, de semmi nincs önmagában.

  • Kedves Figyelö,

    félreértette a dolgot.

    1) a szleng az egy normális dolog minden nyelvben, föleg a nagy városokban, mint Budapest. Természetesen most sokkal több az angol szleng, mivel az internet nyelv az angol, na meg a média, stb. Az Ön gyermekorában pedig a német illetve jiddis szleng volt a divat, pld olyan szavak: fráter, sublód, spájz, haver, mázli, stricci, hapsi (ezeket ugyanúgy jelen vannak a bécsi szlengben, még ma is, kivéve a fráter). Fogadni merek hogy az Ön gyerekei, akármilyen is jól beszélnek magyarul, jó pár régimódi, divatjamúlt szleng illetve „konyhanyelv” szavakat használnak. Ez természetes. A nyelv az mindig változik, és egy emigrációs közegben megtartják a szülök nyelvét, és a velejáró szlenget.

    2) ahogy már llanfair is irta: „Magyarországon ezt nem kell tartani, mert alanyi jogon adott tény. Ott nem kell tartani a magyarságot, mert senki nem vonja kétségbe.”
    Igen, Erdélyben, föleg Ceaucescu alatt küzdeni kellett a szülöknek hogy megtartsák a magyarágukat. De ez igy van itt is Kanadában, na nem elnyomás miatt, de mindenhol ahol a kiseebségben él egy kultura, ahol egy másik nyelv és kultúra dominál, ott jobban odakell figyelni és tudatosan kell magyarul beszélni a gyerekekkel, stb. Magyaroszágon eleve minden magyarúl van.

  • elfejetettem hozzátenni hogy Erdélyben is van külön szlengjük, a románbol mint pld vinetta (padlizsan kérm) meg punga (zacskó). Most hirtelen csak ez a 2 szó jutott eszembe

  • Kerekes Sandor

    Most latom csak, hogy mi tortent a Magyar Hazban. Eddig ez elkerulte a figyelmemet.
    Nem szeretnek iteletet mondani innen a tavolbol, meg annak ellenere sem, hogy maig tagja vagyok a Haznak, de a szavazasnal nem voltam ott. Muszaj megelolegeznem a bizalmat es ugy is teszek.
    Ennek ellenere talan nem hszontalan emlekeztetnem arra, hogy Viszmeg Attila es Stadler Timea teljesen es remenytelenul osszegabajodtak meg annak idejen a Vaski fele gyalazatos bandaval, de remeljuk, hogy annak a gozet mar koszelloztettek a fejukbol. Perenyi Ilona es Endes Erika pedig, akik szamos korabbi vezetosegnek voltak tagjai, eddig semmifele panaszra nem adtak nekem okot, habar egyik-masik vezetoseget legszivesebbne a pokolra kivantam volna.
    Sok szerencset kivanok az uj vezetosegnek es csereben csak egyet kerek: semmi magyarkodas, semmi hazaffyaskodas! Tessek a kotelesseguket tenni, megpedig annak jegyeben, hogy mi az ami eszszeru es mi az ami a legmegfelelobb a kozosseg erdekeben.
    Igy talan meg meg lehet tartani a magyar kozosseget egy rovid ideig Torontoban. Sajnos a jelek nem a legszerencsesebbek, igazan kar lenne az elmulast ostobasagokkal siettetni.