Felelősségérzet, Izrael és az európai menekültválság

2015 december 10 9:50 de.30 hozzászólás

Lassan már több hónapja zajlik az Európát elárasztó „menekült” áradat. Hiába ültek már többször is össze az Európai Unió vezetői, eddig még nem sikerült tervet elfogadni. Egyik tagország sem volt képes olyan tervet prezentálni, amely minden tagország számára elfogadható feltételeket szabott volna.

Nemrégen tartottak népszavazást Dániában. A kérdés az volt – amire csak kétfajta válaszra lehetett ikszelni – akar-e csatlakozni Dánia az Európolhoz ami a régi Interpol európai megfelelője lenne. A szavazók 53 százaléka szavazott egyértelmű nemmel. Lehetséges, hogy ez az eredmény a párizsi merényletsorozat miatt született, de nagyobb a valószínűsége annak, hogy a kicsiny Dánia továbbra sem kér az európai közös „tálból”.

A második világháború idején csupán észak Európa országai éreztek együttes felelősséget, hogy a saját polgáraikat mentsék a náci fenevadaktól. Sehol másutt nem volt egy olyan szervezett mentési akció a zsidók megmentésére mint itten. Halászhajókkal mentették a zsidó lakosságot és senkinek eszébe nem jutott megkérdőjelezni, hogy helyesen cselekszik – e. Sőt! Talán itt dőlt el végérvényesen a második világháború kimenetele mert ha a partizánok nem semmisítik meg a németek által gyártott nehézvizet, az atombomba előállításának egyik fontos alapanyagát, akkor a nácik még hosszú évekig képesek lettek volna a háborút folytatni.

A ma már egységes Németország – nembeszélve a hatvanas évek szövetségi Németországjáról – végig egyfajta „lelkiismeretfurdalást” érzett azért amit a második világháború során elkövetett.

Milliárdos jóvátételeket fizetett és fizet ma is Izraelnek. Soha sem fogja lemosni magáról az egységesen elkövetett tettek vádjait.

Ezért talán sokaknak érthetetlen, hogy ez a ma már egységes Németország, miért van Izrael ellen. Ha nem is teljesen nyíltan de tetteiben egyértelműen ez van benne. Mint Európa egyik vezető hatalma egyetlen szóval sem itélte el az Európai Unió Izraelre megszavazott szankcióit, melyek szerint azon izraeli árukra melyek az úgynevezett „megszállt területen” lettek előállítva azokat nem engedi az európai piacon értékesíteni.

Megbélyegző pecséttel kívánja azokat ellátni, felhívva ezzel a vásárlók figyelmét, hogy izraeli áruról van szó. Nem kisértetiesen ugyanaz mint a második világháborúban amikor is a zsidó üzletek kirakatára ráfestették JUDE az az zsidó, és ne vásárolj zsidó árut.

Viharos időszak

Viharos időszak

Arról már felesleges is lenne beszélni, hogy ami mozgatható árú volt azt gyorsan el is vitték. Ugyanez a Németország miután egyszer már elkövette ezt, most ismét az egyik élenjárója ennek elfogadtatásában. Ha majd egyszer újra, ismét megnyugszanak a kedélyek akkor ugyan milyen hazugsággal fogja magát tisztára mosni? Mint régen, hogy parancsot kellett teljesítenie? Ugyan kinek a parancsát? Az arabokét, akiknek mai napig az a céljuk, hogy Izraelt letöröljék a térképről? Németországot hogyan tudják az arabok „irányitani”, vagy hogy képesek „parancsokat” osztogatni neki? Megszállták volna Németországot? Ha formálisan még nem is, de fizikai értelemben sajnos igen.

Németország még maga sem tudja pontosan, hogy az elmúlt hónapokban hányezer „menekültet” fogadott be, vagy esetleg hány terrorista utazott rajta keresztül, hogy egy másik európai országba jutva gyilkoljanak? Ez még egy dolog lenne, mert Németország szuverén állam és saját maga dönt afelől, hogy kit fogad és kit nem. DE! Mint az EU egyik vezető hatalma ha tényelegesen nem is kényszeríti az EU 28 másik tagországát menekültek befogadására, ám visszaélve gazdasági és pénzügyi lehetőségeivel, próbálja megzsarolni a többi tagországot, hogy tevékeny részt vállaljanak ebben.

Feltenném a kérdést: Ugyan ki kényszeríti erre őket? És Európa miért teljesíti a „parancsokat” pár országtól eltekintve? Most nincs ugyanaz a helyzet amikor a náci csizmák döngtek Európa országainak útjain? Ha esetleg ez még nem volna elég akkor itt egy másik bizonyíték is.

Törökország papíron a NATO tagországa. Ennek ellenére viselkedése nem ezt tükrözi. Az európaiak most végre rászánták magukat egyfajta „erélyes” fellépésre a terrorizmus megszüntetésére. Sokáig Törökország nem volt hajlandó engedélyezni a saját légtere használatát a NATO számára, sőt azt is elérte, hogy bázisairól ne szállhassanak fel NATO harci gépek. Miután megtörtént ami megtörtént és érezve a ránehezedő nyomást engedett. Nem fura? Ez is valamilyen német nyomás útján lett kieszközölve.

Ez az érem másik, sőt harmadik oldala, hogy cserébe Németország két éven keresztül 3,2 milliárd euró segélyt fog folyósítani Törökország számára. Sőt! Tervei szerint pár éven belül, Törökország is az EU rendes tagja lesz. Németországot mindezekre kényszerítik? Németország már nem szuverén állam? Egy német újságban egy viccesnek hangzó elmélet lett felvázolva. Vegyünk egy cirka húsz év körüli muszlim fiatalembert. Ennek az egészséges derék fiatalembernek menekült státuszt adnak. A fiatalember megtanulja a nyelvet beiratkozik egy egyetemre és megismerkedik egy lánnyal. A vallása teljesen lényegtelen hiszen az „egységes demokratikus” Európában ez nem lehet kérdéses. Születik minimum négy gyerekük. Viszont ismerve az arabok vérmérsékletét lesz legalább négy barátnője is, akiktől szintén fognak születni utódjai. Tehát számbelileg ez az egy fiatalember minimum 10-12 útódot fog nemzeni. Ez annyit jelent majd, hogy egy olyan öt év eltelteltével az úgynevezett vegyes lakosság száma nem csak utoléri a helyi „bentszülöttek” számát, hanem túl is haladja. Hogy érthetőbb legyek, a teljesen európai származású gyerekek száma rohamosan csökkeni fog. Ez azzal is fog járni, hogy ha még nem is mindegyik fog konvertálni az iszlám hitre, vagy nem fog radikalizálódni, egészen másfajta kulturális és morális hátteret fog magával hozni. Nem fog ez óriási veszélyt magával hordozni az európai számára? Mindenképpen! Avagy lehet, hogy a német újság távlati előrevetítése nem is annyira vicces?

Végezetül egy minden eddigi elméletnek ellentmondó hír. Londonban az egyik metróállomáson- hasonlóan mint napjainkban Izraelben- késeléses merényletet követett el egy arab. Kié is a felelősség ezért, és az esetleges további merényletekért? A merénylő azt kiabálta, hogy Sziriáért fog ömleni a véretek. Két nappal a merénylet előtt Anglia légicsapást mért Szíriában az ISIS állásaira.

Avi ben Giora

30 hozzászólás

  • A mai Németországról írottak határosak egy nem tudásból vagy félrevezetésből fakadó,esetleg minta érték nélküli baromsággal.
    Amit a „firkász” itt leírt megfelel az angolokra,svédekre és a több millió kongói élettel elszámolni nem tudó Belgiumra.Amit itt és most leírtam nem vita és nem beszélgetési téma,csupán csípte a szemem az első részében leírt felelőtlen hablatyolás.Kérem kíméljenek meg a választól azok és főként Az akik véleményét igazándiból nem igénylem

  • Elolvastam a cikket is, a hozzászólást is..
    Asszem ennyire gyűlölni csak féltestvérek tudják egymást..(arab-zsidó).
    Javasolt irodalom: Eszter könyve.. (eszter-tekercsek..)

  • Ez a cikk nem tetszik.

    Németország olyan, amilyen, de a náci ideológiával összemosni a mai német közvéleményt és állami politikát biztosan téves. Már a náci idők alatt sem állt a német lakosság egységesen vagy akár csak többségében a nácik mögött. Nacionalizmus, némi sovonizmus, ráadásul antiszemita érzelmek lehetségesek, különösen a keleti részben, ahol ezeket a szovjet rendszer konzerválta, de ez messze nem éri el azt a fokot, ami náci rendszert jellemezte.

    Törökország a NATO tagja, de ennek főleg világpolitikai, stratégiai okai vannak. Törökország határos Szíriával, Irakkal, Iránnal,Örményországgal, Grúziával (utóbbi kettő kaukázusi ország), rajta ül a Dardanellákon, ami ugye a Fekete Tengert köti össze a Földközi Tengerrel, és övé a Fekete Tenger déli partvidéke, ami éppen szemben van a Krímmel. Valószínűleg azért nem kívánta déli határán a NATO repüléseket, mert saját háborúját folytatja arrafelé a kurd szeparatisták ellen. Az orosz gépet is aligha nem ezért lőtte le.

    Az arab és egyéb közel-keleti bevándorlás miatti vészharangozás meg kifejezetten idegengyűlölő hangvételűre sikeredett.

    Sajnálom.

  • endre
    2015 december 10
    1:38 du.
    A leírtakkal egyetértek, de a cikk lényege nem ez.
    Az idei évben volt egy emberi jog felmérés az Izrael állam által megszállt területeken. Ebben nagyon sok hiányosságot feltártak a gyermek munkától az egészségkárosító anyagok használatáig egy-két száz oldalon.
    Izrael lesöpörte a kérdést. Kicsi zsidó-ellenesezett, fasisztázott, ezzel letudta a dolgot.
    Ennek folytatása, hogy a megszállt területen előállított termékre nem tehető rá a Made in Izrael címke, hanem külön jelölni kell a származási helyet.
    Erről, vagy inkább ez ellen szól a cikk, a megszokott stílusban. Nem a hiányosságok pótlása amire koncentrálnak, hanem egyetemes zsidó ellenességet kiabálnak.
    Na ja, a hiányosságok megszüntetése pénzbe kerül, átszervezést igényel.

  • kiegészítések

    1. Törökország egy rövid szakaszon Azerbaidzsan nyugati komponensével is határos.

    2. A török államfő úgy viselkedik, hogy hozzá képest a mi piktorunk kisfiú. Ha ehhez hozzá veszük Törökország stratégiai helyzetét és hadi potenciálját, akkor nem értem, miért szeretnék néhányan az EU-n belül látni. Nagyobb, erősebb és veszélyesebb bomlasztó lenne, mint orbán. A menekültválság Európára eresztésében ő a főkolompos, orbán csak rátett egy lapáttal.

    Ha a török nacionalizmus nagyon megindul, talán rövid időre megint szövetségbe kényszeríti a nyugatot az orosz állammal.

  • Don OVUZ ES eNDRE!
    „megszallt teruletek”??HOL? IZRAELBEN?
    az ott mind erets israel terulete!!judea-samaria,galilea,somron,har h’golan,negev,stb!!!tetszik vagy sem ez van!!tobb mint 4000 eve ott tulnyomoreszt csak zsidok eltek,nemi druz es arami neppekkel kozosen!!
    -az igazi megszallok ott az arabok akik NEM Oshonosak ott!!sosem voltak azok!!

  • don ovuz,
    még mindig nem mondott le az Izrael ellenességbe burkolt genetikus sérültségéről.Biztos van valami maradék abból amivel egy idős. Az jobban kézre esik magának.Izraeltől mégis csak több ezer kilométer választja el.A téma ismeretétől és az emberi mivolttól pedig sokszáz fényév.Maga kedves,élő(sajnos)bizonyíték arra,hogy nagy az Isten állatkertje.A fő baj,hogy alacsony a kerítés!

  • barlev,

    Én nem írtam megszállt területekől.
    Bár miért ne? Tudom, hogy azok „vitatott” területek, de a megszállás fogalma önmagában nem pejoratív. Pl. Mózes halála után is megszálltak ott követői.

  • Don Ovuz,

    Nem ismerem a helyzetet, csak gondolom, hogy Jeruzsálemtől keletre nem egyedül Izrael állama dönt munkaügyi kérdésekben. Van ott valami államszerű szervezet, amit Izrael megpróbál felnőtt államként kezelni, de nem nagy sikerrel, mert nem akar felnőni.
    De azért persze lehet, hogy izraeli munkáltatók kevesebbet törődnek anem izraeli polgár alkalmazottakkal, és ebben lehet akár nacionalista, soviniszta, rasszista,vagy akár szektás indíték is. De a cimkét nem ez indokolja, hanem (1) az a szabály, hogy fel kell tüntetni a származási helyet, (2) azt a részt hivatalosan nem tekintik Izrael részének.

    Csak az a kérdés,hogy ha a munkáltató izraeli, a munkás mondjuk vietnami, és a gyár ciszjordániai, akkor honnan származik a termék. Ha egy Kínában gyártott processzorhoz mondjuk Mongóliában bányásszák a homokot, a gyárat olyan áram hajtja, amit szaudi olajjal működő erőmű állít elő, majd ezt a processzort felhasználják egy USA-ban gyártott gépben, azt pedig egy EU-ban összeállított rendszer elemeként használják, akkor mi a termék származási helye? És mi értelme van ennek a cimkézésnek?

  • gyuri10
    2015 december 11
    9:29 de.
    A palesztin kérdésnél is majdnem elsírtam magam a meghatottságtól, amekkorát harcolt, hogy ezt bele erőlködje.
    Sajnálattal közlöm, az ellenesség még nem áll meg. De tény, amióta itt habzik, folyamatosan csökken a szimpátia. Valószínű nem csak nekem.
    Csak hajrá! még nincs veszve semmi!

  • don ovuz,
    tudja kis pöcsfejek csak kis ellenségek lehetnek.Ha az ilyenek szimpátiájára lenne szükségünk ellenség már nem is kellene.Egyébként maga csak legyen büszke,hogy elődei turul záptojásból fröccsentek a kárpát lavórba.Mi pedig majdcsak megleszünk a magafajta nyilas szennyek szimpátiája nélkül.Nem is rosszul.Addig is kellemes sopánkodást kívánok Izrael sikerei láttán.Csorgassa csak irigységtől mérgezett nyálát.

  • Gyuri bácsi, az a szerencséd, hogy nagyon választékos a magyar nyelv, – így miután már a viszonylag kiegyensúlyozott véleményű Don Ovuz is „nyilas” lett, – a többiekre kénytelen leszel nyilasabb, még-nyilasabb, vagy a legnyilasabb jelzőt használni. Persze ez is fokozható a legesleg-nyilasabb jelzővel. Ha ez még nem fedi le a mondandód, ott a főnyilas szavunk, ami szintén fokozható. Don Ovuz szerencséjére csak a „kis pöcsfej” jelzőt használtad, ennek is lehetnek fokozatai, aminek alkalmazása a fenti segítséggel már könnyebb lesz ha hozzászólásaidban használni szeretnéd, de vigyázz, mert itt a „kis” szót kell fokoznod, tehát a legkisebb pöcsfej a pejoratívabb.

  • Igen tisztelt és szeretett nyelvész barátom(sic…)charlie,
    tudtam,hogy te is a legzápabb,sőt a legeslegzápabb turultojás leszármazottja vagy a kárpát bazénban.Azt nem tudtam,hogy hívatlan prókátornak is felcsaptál.Tudod kiskomám a hívatlan prókátornak is lehet a fizetése a kutyaszar.Esetleg abból is a legszarabb fizetés. Már mehetsz is sorba állni érte a Blahára.Kiérdemelted.

  • gyuri10
    2015 december 11
    5:32 du.

    Te szegény…

  • Gyuri10
    Nekem is kellemetlen a „fogadatlan prókátorság”, de sajnos a moderátor – amúgy engem remekül szűrő – figyelmét elkerülte a bejegyzésed.
    Ugyanis:
    Moderálásra kerülnek mindazon hozzászólások, melyek
    – személyeskedők,…..
    – a cikk szerzője, vagy más hozzászóló kigúnyolása, megsértése, rágalmazása, lejáratása a célja;
    – egy rassz, egy nemzet,… vagy egy embercsoport ellen íródnak.
    Ha a világban működik is a kettős mérce, ezen a honlapon lehetne egy kis „oázis”, kár a buta prekoncepciókban hívőket itt is erősíteni.

  • falusi
    2015 december 12

    12:38 du

    Te legeslegbunkóbb falusi tahó….

  • Csodálatos amikor-nem lévén kellő érv és vitakészség,más véleményének esetleges elfogadása-milyen mocskolódással tudnak itt Egyesek Írni a Másikról.
    Komolyan mondom ez a hozzáállás előremutató.Kb. egyébként ez zajlik a világban ezért olyan amilyen.
    Ja hogy majd engem is köpködnek,sebaj -Minden ilyennek annyit és azt amit Ő nekem,ahogy erre a gondolata megfogalmazódik.
    Úgyhogy mértékkel a szitkozódással,mert volt bátorságom pár sort leírni.
    Nagytiszteleti Üdvözlettel!

  • charlie,
    sajnos a gyakorlat azt mutatja,hogy a KMH nem szűri ki azokat akik, bár a demokráciára hivatkoznak,de ha lehetőségük lenne rá, bizony Minket „leradíroznának”.(aus radieren).Értem alatta azokat a demokrata bajvívókat,akik a leg,legesleg vagy annál is legeslegebb szagértői a soha nem létezett „palesztin nép” problémáinak.

  • Avi ben Giora!
    Röviden: Köszönet.
    Hosszabban: A „dolgokat” nyiltan és néven kell nevezni, véget kell vetni a pc-nek.

  • Ezt az elmebeteg névbitorlót ki engedte be az oldalra?
    gyuri10 elég egy is. Jó, az öreg is el van szállva és időnként moderálható lenne, de mégis inkább az eredetinél maradnék!

  • Gyuri bácsi nickjével valaki már másodszor alpárian szórakozik, moderátor úr, nem kéne törölgetni ezeket? Vagy csak sima provokáció?
    Mert annak nagyon gyenge.

  • Az egy dolog hogy nem létezik olyan különálló népcsoport, hogy palesztin, de nem biztos, hogy a hitelességet erősíti a más véleményen lévők lenyilasozása, gyalázása. Az lehetséges, hogy nem számít, hogy „chutz la’aretz” ki mit gondol, van e szimpátia vagy nincs; csak mivel ugyanazon a Föld nevű bolygón élünk, országokon, népeken átívelő kapcsolatok, és függések kibogozhatatlan hálójában, ezért nem feltétlen sikerre vezető dolog, bezárkózni és elszigetelődni akár fizikális, akár szellemi értelemben. Amúgy ami az irigységet illeti, Izraelnek is van számos gazdasági és társadalmi problémája, amelynek az arab-iszlám etnikai-vallási közösséggel fennálló sok évtizedes konfliktus csak egy megjelenési formája. Egyébként a „palesztin” megnevezést az izraeli média, sőt a kormány is használja ( annak ellenére is, hogy az „osloi folyamatot” már már vagy másfél évtizede semmisnek tekinti ); tehát a „palesztin nép” nevű kreáció létrehozásában maguk az izraeli kormányok is részt vettek akarva vagy akaratlanul. Ennek az a skizofrén helyzet az eredménye, hogy egyfelől a júdeai, shomroni területeket annektálni ugyan nem akarják, de ugyanakkor attól a Palesztin Autonómiának az állammá válásától is tartanak amelyre a területek ( egészen 1988-ig jordán állampolgárságú ) arab lakosságának közigazgatását rátestálták az úgynevezett osloi folyamat keretében. Persze mindezt nem függetlenül a Közel-Keleten és a harmadik világban általában véve is csendőrködő, döntőbíráskodó, oszd meg és uralkodj elve alapján szart kavaró nemzetközi imperialista nagypolitika közreműködésétől. A legújabb gumicsont most a 67-es háború óta izraeli ellenőrzésű ( 1994 óta a Palesztin Autonómiával megosztott ) területekről származó áruknak a címkézése. Amúgy kíváncsi lennék, hogy a Ciprus megszállt észak részéről származó árukra elfogadják e a „Made in Turkey” vagy esetleg a Made in Turkish Republic of Northern-Cyrpus ” címkézést, a menekültek távol tartására Ankara csendőrködését igénybe vevő uniós „főméltóságok”…

  • Don Ovuz és charlie,
    köszönöm a váratlan segítséget.A szerencsétlen nikbitórlónak a hóman cikkben szóltam pár keresetlen szót.Nem valószínű,hogy megérti.
    Néha Veletek is konfliktusba keveredek,de ezt betudom a kor és identitás differenciájának.Értelmes,intelligens emberektől még én is le tudok nyelni dolgokat,akkor is ha szeretnének megsérteni és undorra gerjeszteni.

  • gyuri10
    2015 december 13
    5:29 du.
    Nincs önnel semmi bajom, csak hamar kiáltalánosít. Ilyenkor cukkolom egy kicsit.
    A névbitorló valószínű floridai ismerősünk lehet, az ő stílusa volt a megszólított nevének használata, és a mondatok is rá utaltak.

  • gyuri10 Ez a szarházi már többünknek a nevében írt. Viszonylag könnyű felismerni a stílusát. Ille sejti (tudja?) ki követi el.
    Miután a szófordulatai ismertek, én is sejtem kiről van szó.

  • Nem étem, hogyan lehet nicknevet újrafelhasználni moderált honlapon. A moderátornak rendelkezésére áll a felhasználó kiegészítő azonosító adata.

  • endre
    2015 december 14
    6:54 de.
    Ismerősünk ismert IP címei úgy tudom auto-spamra vannak állítva, de néha elmerészkedik a panzió szemközti kricsnijénél messzebb is, ilyenkor átcsúszhat. Ha Ille vagy Chris siet, esetleg nem olvas, hanem csak a nicket nézi amikor átengedi. Legtöbbünk stílusát ismeri, tudja kitől mire számíthat. Gondolom, így csúszott át.

  • Christopher Adam

    Igen, ez pontosan így van. Van egy teljesen elszállt ember Floridában aki naponta tucatnyi halálos fenyegetést küld nekem személyesen (elmeséli, hogy miképpen fog elgázolni engem egy kamionnal, vagy miképpen fogja meggyilkolni családtagjaimat) és időnként mások nevével is visszaél. Az üzenetek nagy része eleve spamre kerül és már én sem látom őket, de egy-két közülök átcsúszik és ha az ember siet, akkor ki kerülhet.

  • Christopher Adam
    És nem lehet az illetőt feljelenteni, lenyomozni stb.?

  • Christopher Adam

    Endre,

    De, lehet, viszont eléggé körülményes. Még tavaly felkerestük a helyi floridai hatóságokat Kissimmee városában, viszont az illető egy, a város határain kívüli ócska motelben lakott és innen küldte fenyegetéseit. A helyi hatóságok azt mondták, hogy forduljak a kanadai hatóságokhoz, akik pedig megkérik amerikai partnereit, hogy vizsgálódjanak. Ez meg is történt, de lassan mozog az igazságszolgáltatás. Mindenesetre, minden spamre tett kommentet lementek és kinyomtatok, ezt kérték a rendőrök is.