Hóman Bálint rehabilitációja a nyilas terror felmentését jelenti!

2015 december 10 11:57 de.105 hozzászólás

A Székesfehérvári Zsidó Hitközség és a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége 2015. december 13-án vasárnap, 16:00 órai kezdettel különleges hanukai ünnepséget szervez Székesfehérvárra, arra a Bartók Béla térre, ahol az antiszemita Hóman Bálintnak kívánnak emlékszobrot felállítani.

A zsidó történelem és túlélés egyik örök jelképével, a hanuka 8 kicsiny lángjával hívja fel a figyelmet arra, hogy vannak, akik az antiszemitizmus sötét és baljós árnyát kívánják visszahozni erre az országra.

Vannak pillanatok, amikor fel kell kelni a kényelmes fotelekből, és rá kell világítani az igazi értékekre, éppen ezért mindenkit várunk vasárnap Székesfehérvárra, ahol az ország legnagyobb köztéri hanukai ünnepségé és megmozdulása lesz!

Az érdeklődők számára a Mazsihisz különbuszokat szervez.

„Mint azt korábban is nyilatkoztam, a szoborállítás pénzügyi támogatásáról nem hoztam volna pozitív döntést.” (Trócsányi László, igazságügyi miniszter)

„…Hóman történettudományi munkássága vitathatatlan, politikai tevékenysége viszont védhetetlen és vállalhatatlan.” (Lázár János, miniszterelnökséget vezető miniszter)

„Nem tekintem Hóman Bálintot olyan példaképnek, akinek emlékművet kellene állítani” (Balog Zoltán, az emberi erőforrás minisztere)

”…a Magyar Tudományos Akadémiának teljes mértékben el kell határolódnia a Hóman képviselte nyilas elvektől.” (Lovász László, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke)

Mi a probléma Hóman Bálinttal?

Hóman Bálint a magyar zsidóság megaláztatásának és jogfosztásának emblematikus alakja. Kultuszminiszterként kezdeményező szerepe volt a magyar zsidóság jogfosztásában.  Politikai tevékenysége összeforrott a deportálásokat megelőző, mintegy fél évtizedes folyamattal, amely a magyar társadalmat hozzászoktatta ahhoz, hogy a zsidókat állami közreműködéssel fosszák meg szabadságuktól, állampolgári jogaiktól és végül, életüktől.

Közszereplőként kulcsszerepet játszott abban, hogy a magyar társadalom kívánatosnak tartsa a “zsidókérdés végső megoldását”, elfogadja a fokozatos jogfosztást, majd közönyösen szemlélje gettósítást és végül deportálásokat. Történészként, akadémikusként és kultuszminiszterként szerepet vállalt a zsidótörvények létrehozásában, folyamatos megszigorításában és az értelmiségi kamarák rasszista célú átalakításában.

1940-ben Teleki Pál miniszterelnököt memorandumban sürgette, hogy a zsidókkal szemben egy tisztán „faji alapú” törvényt vezessen be, amely a zsidókat valamennyi állásból kizárja, mert – amint írta – „tudatára kell ébrednünk végre, hogy a zsidó, ha kivételezett is, sőt, a zsidószármazású és zsidó kapcsolatú személy is ellensége kell, hogy legyen a mai kormányrendszernek”.

Saját fogalmazásában terjesztette elő az izraelita vallásfelekezet jogállását szabályozó 1942. évi VIII. törvényt, amely súlyosan korlátozta a zsidónak nyilvánítottak jogait.  Saját miniszteri hatáskörben, törvényi felhatalmazás nélkül zsidókvótát vezetett be a középiskolákban és kizárta a zsidókat a sportegyesületekből.

Egy hónappal a német megszállás előtt, 1944 februárjában egy, a miniszterelnökhöz címzett memorandumban követelte a magyar zsidóság deportálását. Szálasi hatalomátvétele után aktív tagja maradt a parlamentnek egészen annak feloszlásáig.

Hóman Bálint

Hóman Bálint

A népbírósági perében ellene hozott ítélet korabeli politikai megfontolásból nem érintette a magyar holokausztban játszott szerepét.  Ehelyett kizárólag arra szorítkozott, hogy Hómant a Szovjetunió elleni hadbalépés bűnében marasztalja el. Ezen népbírósági ítélet megsemmisítése tehát semmiféle okot nem ad arra, hogy az utókor erkölcsi felmentést adjon Hóman Bálintnak a zsidóüldözés terén viselt felelősségétől.

A jogi eljárásoktól független tény, hogy Hóman Bálint meghatározó alakja annak a szélsőjobboldali politikának, amely végső soron hozzájárult hatszázezer zsidónak minősített magyar állampolgár deportálásához és Magyarország romba döntéséhez. Politikai rehabilitációja egyet jelent a Horthy-korszak és a nyilas terror felmentésével, amelyet a mai Magyarország nem vállalhat fel.

Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége

105 hozzászólás

  • Érdekes figurák maguk…. ott ülnek a kanadai jólétben, és az ilyen eörsi-félékkel bratyiznak.
    Végül is, jódolgukban már mit akarnak maguk, talán visszasírnák a kommunizmust? Tudják ki ez az ember ?
    Az odaáig rendben van hogy nem tetszik maguknak a Hóman szobor. Bár biztos vagyok benne hogy szelektív maguknak is a fújolásuk, mert az USA zsidótörvényeit, vagy az angol miniszterelnök antiszemitizmusát, zsidó menekültek elsüllyesztését biztosan -nemhogy nem fújolják- de mély-mély kuss van róla.

    Mondok én maguknak valamit megfontolás véget… Nem tudom hányuknak az anyját nyomták meg a ruszkik „felszabadítás” közben Budapesten, vagy a „felszabadított” náci KZ-kben. De gondoljanak erre és ne sírják vissza a komcsikat, a maszopot, az ilyen eörsi-gyurcsány-d209-féléket.

    Lehet hogy a mostani Fidesz-Kdnp kormány nem tetszik maguknak, de tisztánlátás végett megsúgom maguknak, mert onnan messziről talán nem látják:
    A posztkomcsi Maszop-Szadesz sokkal-sokkal rosszabb volt.

  • Az alábbi sor:
    „Mondok én maguknak valamit megfontolás véget”
    helyesen:
    „Mondok én maguknak valamit megfontolás végett”
    ez csak javítás, nem megjelenítendő, bár attól tartok a kommentemet sem lesz merszük megjelentetni.

  • Ferenc,Czinkelve és figurásan,
    mindenről tudunk,minden fel van jegyezve.Kinek,hol,elölről vagy hátulról nyomták meg az anyját,azt hiszem nem tartozik abba a témába hogy kik voltak Magyarország sírásói.Kapásból arra tippelek, hogy nem a Gyurcsányék.Aki pedig a hómanoknak és a nyilas gyilkosoknak akar rehabilitációs szobrot állítani,az anyanyomását orosz segítség nélkül végezheti máris szaporán.
    Ezt „megfontolás végett”írtam.Két T-vel.Csak jellemző a nyilas barmokra,hogy még a magyar helyesírással is harcban állnak.Ami azért nem csoda,mert a nemzetvezetőjük is egy örmény volt. Egyébként kedves Czinkelt ürge,érdeklődje meg,párttársainál többet tudóktól,hogy a 2.magyar hadsereg hős katonái mit műveltek a szovjet lakossággal Ukrajnában és minden magyarok által megszállt területen.Az anyanyomást és annál sokkal többet is kiérdemelt a magafajta szittya sereg.Amit az oroszok és ukránok csináltak pár napi engedélyezett szabad rablás és erőszakolással győztes elfoglalókként,az csak karácsonyi ajándék volt.Amit maguk érdemeltek volna már leírtam egy másik hozzászólásomban.

  • Ferenc Czink

    Tisztánlátás végett megsúgom neked, hogy miért kap hányingert minden tisztességes ember Hóman Bálint rehabilitációja miatt.
    A keresztény-magyar állam, a nyilas Hóman Bálint buzgó, élen járó hozzájárulásával, eltüntette a falvakból a zsidót, kiirtva a teljes magyar vidéki zsidóságot, mert a deportálásban részt vevő, buzgón istenfélő, keresztény, kegyetlen és embertelen magyar tömegek elhitték, hogy a zsidó idegen és ellenség, és az eltüntetése nemzeti érdek és ezzel megoldódik a „keresztény magyar” embernek minden problémája.
    A mai FIDESZ – KDNP körül gyülekeznek a te fajta fajgyűlölők, az aljas kis gané újnyilasjóskák, kik a mézes-mázos nemzeti színű demagógiájukkal azon fáradoznak, hogy visszacsempésszék Magyarországra a nyilasok rég megbukott rendszerét – kik reménykednek egy új típusú, erőszakkal szabályozott, nacionalista tekintélyuralmi állam megteremtésében – közben sunyi magatartást tanusítanak mivel jól tudják, hogy az EU figyel.

  • Kedves Gyuri10!
    A fizetett trollokat nem érdemes etetni. Etesse őket a gazdájuk!
    😉

  • Göllner András

    A Czink a nyilasok cinkosa. Idejár szórakozni, de épp eszű, és tisztességes ember csak fütyül rá. Majd ha beteszi a lábát Kanadába, és megpróbál a nevét felvállalva e tájon is nyilaskodni, tudjuk hová küldjük a kiutasító utalványt. Ami a MAZSIHISZ fenti állásfoglalását illete, helyes úton járnak. Kérjük, hogy egy kicsit következetesebben járjanak ezen az úton. Nem csak a Hóman Bálint szobor sérti a Holokauszt áldozatainak tiszteletét, zsidó testvéreink méltóságát, emberi jogait hanem mindaz amit, korábban már a Hungarian Free Press oldalain közöltünk (Is Hungary Taking Canada’s Jews for a Ride) illetve amit a MAZSIHISZ Elnökével folytatott nyílvános beszélgetésembe jeleztem. Amit a JOBBIK bátran gyalázatos módon, egyre népszerűbb módón követ a kisebbségeinkel szemben, a FIDESZ burkoltan, csalással álcázva viszi be a Magyar és nemzetközi köztudatba. A MAZSIHISZ-nek nem dícsérni hanem lelepleznie kellene az Ódor Bálintféléket, akik azzal seftelnek e tájon, hogy a FIDESZ tudatvilágának központi eleme a kissebbségek és a zsidóság iránti tisztelet. Közben meg olyanokat tüntetnek ki magas pozíciókkal, akik tagadják a Holokauszt valóságát. Ez nem tisztelet, hanem tiszteletlenség, amit nem lenyelni hanem szóvá kellene tenni. Tudnia kellene a MAZSIHISZNEK, hogy addig jár a korsó a kútra amíg eltörik. Ezt akarjuk újra eljátszani ?

  • Kedves Czink Úr!

    Elég furcsán szelektív ez a ruszki gyűlölet a maguk részéről („Nem tudom hányuknak az anyját nyomták meg a ruszkik “felszabadítás” közben Budapesten, vagy a “felszabadított” náci KZ-kben.”). Paks 2, ill. Putyin seggének nyalása meg rendben van?
    Vajon ki lesz Hóman után a következő, akinek szobrot állít ez a csürhe? Milyen mélyre lehet még sűllyedni?
    Országunk mostani vezetése kiírja Magyarországot a civilizált világból.

  • Pityi Palkó,
    a vidékek bunkó parasztjai nem csak a zsidók megalázásának, deportálásának és legyilkolásának örültek és segédkeztek.A zsidó vagyont kirabolni!Ez is egy további jutalom volt számukra.A zsinagógák kifosztása,lerombolása külön kéjmámorba döntötte a nyilas tetveket és akkor jött 1945-től kezdődően a rinyálás egészen napjainkig.Az oroszok erőszakoltak,malenkij robotra küldtek!?Ó minő fájdalom.Csak nem fogyott már el a rablással szerzett vagyonuk?
    Kedves barátom:P-P.azt gondolom,hogy ez a cinkelt franc nem troll, hanem egy ócska nyilaspatkány,akivel nem beszélgetni kell.Hiszen még a magyar nyelv is hibásan akad a torkára.Volna más megoldás is,de az nem a mi profilunk.

  • Meglehetősen álságos volt a témában(Hóman szobor)megszólaló magyar „kancellária miniszter”, aki szokásos sajtótájékoztatóján természetesen a kormány álláspontját ismerteti és nem a magáét! Eszerint „a kormány nem sokat tehet a Hóman-szobor ügyében, mert arról a helyi képviselők döntenek….”
    Székesfehérvár magyar királyi város – arról, hogy egy közteret narancsligetnek, vagy citrom sétánynak nevezzenek e el, valóban dönthet egy helyi testület!
    De,ez a város – éppúgy mint az ország összes többi történelmi kulturális központja – a helyi lakosokon kívül az országé is! Azt, hogy ott legyen-e egy nyilas gazembernek közpénzből felállított szobra, nem dönthet kizárólagosan a székesfehérvári helyi képviselő testület!
    Még az sem biztos,sőt – hogy a fehérváriak valamennyien egyetértenek ezen szobor állításával, tehát ha már, akkor egy ilyen kérdésben ki kellett volna kérni a lakosság véleményét,amennyiben a városvezetés úgy gondolja, hogy saját kompetenciájuk erről dönteni. Ez elmaradt, és egy csökött agyú túlbuzgó fideszes polgármester vezetésével úgy gondolták,hogy a lakosság a legutóbbi képviselőválasztásával bármire jogot és felhatalmazást nyertek….
    Tévedés. Orbán, – úgyis mint miniszterelnök – pedig szokásához híven megint, mint minden sarkalatos kérdés eldöntésekor a függöny mögött bujkál!
    Küldi előre a sameszait, ő a háttérből figyel,tesztel, aztán ha túl nagy a balhé előlép mint jóságos helyzetmegoldó!
    A fehérváriak tiltakozása – úgy tűnik késik, hiszen már a fél városnak ott kellenen lennie az utcán, s mint minden kérdésben, így szemtelenednek el, és érzik totál biztonságban magukat, mert amíg Hómanokról meg hozzáhasonló megosztó figurákról cikkeznek mindazok akik egyáltalán veszik a fáradtságot és hallatják a hangjukat ebben a gyalázatos kérdésben – addig a háttérnem bármit és annak az ellenkezőjét is megtehetik, és ellophatják… Gyalázatos, mocskos banda – de tehetik ? Tehetik!
    Ez a nép – köztük a fejcsóválva ejnyebejnyéző MAZSHIZS vezetőkkel – csak néz, mert fogalma sincs arról, hogy tehetnének is valamit – téli álomba merül!

    Majd ha a Net-adó lesz megint a téma – na akkor szóljatok…akko’ maj’ megyeünk….

  • czink!
    kivanom szivbol neked!!!
    legyen reszed mindabban ugyanugy ugyanolyan korulmenyek kozt mint nekunk zsidoknak volt a fajtad miatt a 44-es Magyarorszagon!!

  • Ferenc Czink Miért ne jelenne meg a hozzászólása? Csak magára nézve kellemetlen. Illetve lenne, ha emberből lenne, és felfogná amit írt. Azonkívül sajnálom, hogy a maga anyját „megnyomták” az oroszok, főleg azt, hogy eredményesen.
    Remélem charlie olvasta szösszenetét, ő olyan büszke a magyarok jellemére.

  • Kedves bárlév,
    nem kell kívánnod semmit ennek a nyilas tetűnek.Meg van ez átkozva a hovatartozásával.Őt is tépi a balsors a fajtájával együtt.

  • Téved a MAZSIHISZ, ha azt hiszi, hogy pusztán erre az irányra kel figyelnie, és a hatalom urainak más disznóságait figyelmen kívül hagyhatja. Ezzel a hozzáállással vagy nem éri el célját, vagy célja nem is az, amit a nyilatkozat alapján hinnénk. Ha egyszer elszabadult egy vérengző vadállat, csak az egyik préda elől hiába próbáljuk elterelni. Ideiglenesen talán tesz egy kört, előbb talán más koncba harap, de végül minket is felfal.

  • Sajnos, még mindig nem értem, hogyy ma, miért kell 70 éves fájdalmakon rágodni.
    A mai demokrácia szerint, ha valami nem tetszik, lehet tüntetni, lehet újságokban vitázni, de ezen síránkzni, nemm érdemes.

  • „Az oroszok olyanok, amilyenek, semmit nem ígértek nekünk, semmit nem akartak tőlünk, mi üzentünk hadat nekik, s most a fegyver jogán érkeztek hozzánk, legyőzött országba, mely jogcím nélkül megtámadta hazájukat. Nem illethetjük őket szemrehányással.

    De a magyarok! Az egyetlen ország Európában, ahol a nemzet történelmének legválságosabb pillanatában akadt egy Szálasi-kormány, akadtak törvényhozók, akik iparkodtak megjátszani a legalitás komédiáját e horda számára! Csak hogy a zsákmányt kiegészítsék még, néhány héttel prolongálják létezésüket is elveszejtsék Budapestet s mindent, ami az országból megmaradt! Ezekkel csakugyan nincsen alku, ezek számára nem lehet kegyelem.

    A zsidófaló, nácibarát középosztály most megkísérli, hogy mindazért, ami most történt, a nyilasokra hárítsa a felelősséget.

    Nem igaz, a nyilasok nem a főbűnösök. (…) A nyilasok csak következménye mindannak, amit ez a társadalom az elmúlt 25 évben elkövetett, hogy műveltség, erkölcs és tehetség nélkül érvényesülhessen. A nyilas horda éppen olyan bűnös, mint az a magyar vezető réteg, mely az alkotmányosság palástja alatt Horthy 25 évében szemérmetlenül fűtött, buzdított mindenfajta reakciót. Ez a társadalom ilyen egyszerűen nem háríthatja el a felelősséget. Most szívesen odadobják koncnak a nyilasokat, hogy meneküljenek. De ilyen olcsón nem menekülnek.

    Csak egyről nem beszélnek a parasztok, nagyságosok és méltóságosok: arról, hogy mit szenvedtek az orosz városok és falvak lakósai, s arról, hogy esztendő előtt magyar állampolgárok százezreit rúgták ki lakásukból, elvették minden holmijukat, nyomorúságos batyukkal gettókba, téglagyárakba, disznóhizlaldákba zárták őket, onnan nyolcvanával, leplombált vagonokba préselték – gyermeket, asszonyt, férfit vegyesen – ezt a nyomorult tömeget, s a vagonokban , égő hőségben hat napig utaztak a lengyelországi deportációs telepek felé, megőrültek a szomjúságtól, anyák szültek a vagonokban, és a gyermek ott hevert halottan az ölükben, s a férfiak tébolyodottan ültek a halottak mellett, húsz százalék volt a vagonokban a mortalitás… S végül az auschwitzi, olmützi Vernichterunslagerekben a gyermekeket, öregeket gázkamrákban megölték, a munkabírókat egy ideig még dolgoztatták, a lányokat, asszonyokat a kísérleti telepen beoltották betegségekkel…

    Mindezekről nem beszél senki azok közül, akik most rettegnek a beszállásolástól, és féltik a „zabrálóktól” a lisztet, a fehérneműt.

    Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a „jobboldaliság” címkéjével ismert különös valamit, a tudatot, hogy ő, mint „keresztény magyar ember” előjogokkal élhet a világban, egyszerűen azért, mert „keresztény magyar úriember”, joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem „keresztény magyar” vagy „úriember”, tartani a markát, s a keresztény magyar markába baksist kérni az államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidó birtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a jobboldaliság minden értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt 30 éves, és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen. Talán megalkuszik fogvicsorgatva, s mert önző és gyáva: bizonyára hajlong majd az új rend előtt, de szíve mélyén visszasírja a „jobboldali, keresztény, nemzeti” világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni, és aladárkodni a nagyvállalatokban képzettség és hozzáértés nélkül.

    Ez a fajta soha nem változik meg, de amíg ezeknek szavuk van vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet.”

    Márai Sándor: Napló 1945

  • Figyelő
    „Sajnos, még mindig nem értem, hogyy ma, miért kell 70 éves fájdalmakon rágodni.”

    Ejnye, de feledékeny vagyok…! Lenne szíves felvilágosítani, hogy mikor is volt Trianon?
    Előre is köszönöm!

  • bonhomme Nem hiszem, hogy bármely fideszes „politikus” merne magától javasolni vagy meghátrálni. Az egyéni kezdeményezés nem tartozik a fideszes kritériumok közé, Orbán nem szereti az olyat,
    hacsak nem misét akarnak mondatni érte.

  • Belzebub,Senki nem foglalkozna ma trianonnal, ha a megszállt területeken napjainkban békében hagynák élni a magyarokat. De mivel politikai elnyomás és üldöztetés alatt élnek szlovkiában, ukrajnban, romániában és szerbiában nem hagyják feledni a múltat.

  • Kedves tropa!

    Senki nem szólna, ha napjainkban békében hagynák élni a magyarokat, és más nemzetiségeinket is Magyarországon. De mivel politikai elnyomás és üldöztetés alatt élnek …

    Üdvözlettel:
    terminus

  • tropa,
    háborúban elvesztett területek,nem megszállt területek.A gyakorlat azt mutatja,hogy a győztesek nem szokták vegzálni a legyőzötteket. Ellenkezőleg.A legyőzöttek szeretnének revánsot venni,különösen ha vannak akik uszítsák őket.

  • Belzebub

    2015 december 11
    5:18 du.
    Igen, olvastam ezt is Máraitól. Én minden munkáját olvastam és Naplóját.
    De olvastam amit a zsidókról is írt!
    Egyet nem szabad elfelejteni, hogy felesége zsidó származású volt, akinek a családját elvitték!

  • Ja, és Trianonról nem írtam egy szót sem eddig, bár akkor darabokra vágták a hazámat, és úgy is maradt!

  • Bármily szomorú, Trianontól azt kaptuk, amit szerettünk volna, nemzetállamot. Keményen megdolgoztunk érte!
    Ideje lenne szembenézni a múlttal, és nem lerágott csontokon rágódni.

  • A „demokratikus közvéleménynek” nincs sok értelme meglepődni, se a szobron, se az 1945 előtti rezsim rehabilitációját elvégző jelenlegi eurokonform újfasiszta rezsimhez történő Mazsihisz általi hozzáálláson ( amely még kifejezetten bátornak tekinthető a zsidóság reakciós jobb szélét képviselő chabadnyik „történelmi egyház” talpnyalásához képest ). Persze lehet, hogy ez a „meglepődés” is csak eme „demokratikus oldal” rossz lelkiismeretéből fakad a Hóman-félék politikai örököseinek rezsimjével történő szolgai kollaboráció okán; de ugyanígy saját jobbos, reakciós, szociáldarwinista, népellenes beállítottságukból is fakadhat.

    http://www.hvg.hu/velemeny/20151211_TGM_Legyen_csak_Homanszobor

  • Kedves Klárika,
    a revans nem sikerült 56-ban. Miből gondolod,hogy a KMH oldalain történő rinyálás miatt „Erdély visszatér”.Sőt már attól sem kell tartani,hogy”visszahozza horthy nékünk,szívünkben öröm ég”.

  • egyet értek veled terminus, de ha nem hagyják, hogy felejtsük a múltat, akkor nincs mit tenni. A nemzetállam meg csak azért jött létre, mert a szlovákokat hagyta a magyarság identitásukban fenntartani (volt némi ellenlépés is, nem tagadom, de ha a románok most azt tennék a magyarokkal, mint ahogy magyarország nem tett a tótokkal, akkor most egy szlovák se lenne. Ugyanakkor az oláhok is beköltözött, s mi fogadtuk ezeket. Amúgy tudod e hogy románia a mai napig igényt tart szegedre és debrecenre?
    Amúgy meg gyuri Erdély igenis szabad lesz, s nem is olyan sokára.

  • gyuri10

    2015 december 13
    6:55 de.

    Nem láttam semmi „rinyálást” ebben a lapan. Többség aki ide ír, nem is gondol rá.
    Az meg igen téves felfogás, hogy 56-nak bármi köze lenne Trianonhoz. A fiatalság kezdte és az oroszokat nem akarta már látni Magyarországon. Egyszer olvasd el a 14 pontot amit az akkori egyetemisták írtak követeléseikről.

  • TGM-nek igaza van.
    De külön tetszik a hozzászólók között, hogy egyikük így írja a náci párt nevét:
    ФИДЕС
    (fiatalabbak kedvéért, ejtése: figyesz. Kissé pontosabban: fIidjesz)

  • erdely nem ter vissza , de ti megdoglotok halistennek ott a tetves izraeledben , ki lesztek gazolva es irtva kaminyomokkal kesekkel geppuskakkal

  • Mindenre nem tudok válaszolni, de a nagyobb baromságokra amit itt összeirkáltak arra azért igen.
    Visszautasítom a nácikkal való barátságot, erre semmi utalás nincs az írásaimban.
    Továbbá Hómann szobor állítást sem helyeslem, bár erről eddig nem írtam. Antiszemita volt, ezért nem. Még ha mentett is később zsidókat akkor sem.
    Az más kérdés, vitéz Nagybányai Horthy Miklós kormányzó úrnak viszont nem csak szobrokat kellene állítani, de közterületeket is róla kellene megint elnevezni. Mert ő sokszázezer zsidó honfitársunk életét mentette meg.

    Való igaz, erős volt amit korábban írtam, dec. 10-én, de megmondom, k#rvára tele van már a t@köm azzal hogy itt csak azok az állítólagos zsidók /nem is biztos hogy tényleg azok/ akik a balosok, komcsik, posztkomcsik s@ggét nyalját szorgalmas, állandó és vég nélküli nyelvcsapásokkal.

    Miért nem beszélünk a magyar nemzeti érzelmű zsidó kiválóságainkról ? Azokról mély kuss van itt is. Stern Samuról, Angyal Istvánról, hogy csak kettőt említsek.

    Az igaz zsidók soha nem szerették a komcsikat, lebegjen szemetek előtt, milyen támogatása volt/van Izraelben a komcsi pártnak, de elmondom mindig is nulla volt/van. De ti azért nyaljatok tovább….

  • Cinkelt Ferencz !

    És magának „hány anyját nyomták meg a ruszkik”? – ahogy írja. Csak nem… ? Óh egy ruszki gyerek! Zdrasztvujtye malcsík!!!

    Megnyugtatom, amit odakinn a magyar megszálló erők, a katonáink ott Voronyezs környékén és a Don vonalán – az általunk megszállt közigazgatási területen – rablásban, falvak felégetésében, békés lakosság kivégzésében és nők megerőszakolása dolgában már előre ledolgoztak, azt „a ruszkik” bizony nem is tudták volna behozni rajtunk. Nem volt rá idejük: Budapest után gyorsan rohanniuk kellett Berlin felé…

  • Figyelő
    „Igen, olvastam ezt is Máraitól.

    Nocsak! Olvasta? Egy más témában, talán Falusinak címzett megjegyzéseből nekem úgy tünt, hogy Ön azok közé a nem túl ritka emberek közé tartozik, akik mindent maguktól, kizárólag a saját tapasztalataikból tudnak. Tévedtem? Ha így van, örvendetesnek tartom.

    Figyelő:
    „Én minden munkáját olvastam és Naplóját.”

    Márainak jónéhány írását olvastam, de korántsem mindet. Nem éreztem annyira kiemelkedően nagy írónak, hogy mindent érdemes legyen elolvasnom tőle.(Kissé csodálkoztam is műveinek hatalmas olaszországi sikerén. Taán az olasz fordíts jobb, mint az eredeti? Van ilyen.)
    Persze, ez részben ízlés dolga, könnyen lehet, hogy én tévedtem.

    Figyelő:
    „De olvastam amit a zsidókról is írt!”

    Igen, Önnek igaza van, Márainál olvastam jópár, zsidókra nézve általánosító, dehonesztáló megjegyzést is; nem én, hanem Beke Albert irodalomtörténész számolta össze, hogy 1942-től 1989-ig 59 alkalommal.
    Sajnos, egyáltalán nem tudom értelmezni, hogy ezzel a felkiáltójeles mondattal Ön mit akar mondani? Megmagyarázná?

    Figyelő:
    „Egyet nem szabad elfelejteni, hogy felesége zsidó származású volt, akinek a családját elvitték!”

    Úgy tudom, ez is igaz. És? Jóhiszemű vagyok, tehát föltételezem, hogy Ön nem azt állítja, Márainak csakis azért – enyhén szólva – nem tetszett, amit a Horthy-rendszer, majd a nyilasok a zsidókkal műveltek, mert a felesége történetesen zsidó volt, s ha az asszony történetesen nem zsidó lett volna, akkor az író lelkesen, de – a lakosság nagy többségéhez hasonlóan – legalábbis közönyösen fogadta volna a zsidók jogfosztását, kirablását, deportálását és meggyilkolását.
    Én Márait, ha nem is tartom annyira kiemelkedő írónak, ennél azért sokkal többre becsülöm. (S biztos vagyok abban, hogy nem sokkal később, a svábok kirablása és elűzése ellen sem azért emelt szót, mert ő maga német eredetü volt.)

    Végül, úgy is Márai kiváló ismerőjének, felhívom az Ön figyelmét arra, hogy a magyar társadalomnak nem volt olyan rétege, melyet az író különböző időpontokban ne illetett volna helytállóan, kevéssé helytállóan vagy esetenként talán igaztalanul, éles kritikával.(Ha ma élne,a magyarországi lánglelkű fidióta-jobbikos véleményformálók „idegenlelkűnek”, „magyarellenesnek”, „fizetett Soros-fiókának” bélyegeznék.) Gondolom, azt Ön sem vitatja, hogy Márai a szó legszorosabb értelmében magyar polgár volt, sőt, „keresztény magyar úriember”. Mégis, nem volt a magyar társadalomnak olyan osztálya, rétege, melyet gyakrabban, élesebben és megvetőbben bírált volna, mint a saját osztályát, rétegét, a Horthy-rendszernek talán legfontosabb társadalmi bázisát.

  • Tropa, IMAMALOM: „Erdély igenis szabad lesz nem sokára.” Ha eleget mondjuk, még úgy lesz…

    Ja, úgy mint amikor egyszer már Erdély visszatért, hogyaszongya:

    „Édes Erdély itt vagyunk?
    Érted élünk és halunk?
    Győz a szittya fergeteg,
    A rohanó sereg?”

    – Csakhogy e boldog rohanásnak az iránya is hátrafele sikeredett

    Sajnos még mindig vannak ilyen őrült kalandorok, akik számára a nyitott, Schengeni határok, a szabad utazás, a szabad vállalkozás, emberek és áruk szabad áramlása amely lehetővé teszi az egyéni boldogulás egyetlen útját. Ez kevés nekik, és elnyomást karattyolnak, hogy ezzel is uszítsanak a szabad schengeni elvek ellen.

    Másrészt a szlovákokról, vedd már tudomásul, hogy a magyar irodalom legnagyobb alakja Mikszáth Kálmán a szlovákokról, mint létező népről, a szlovák néplélekről rengeteget írt, de csöppet sem vonta kétségbe a jogukat a puszta létre amit te itt. Úgy beszélsz, mint egy übermensch, vagy mint egy arisztokrata. Semmi jogod hozzá. Nem gondolod, hogy a magyar történelemnek elege van már az ilyen huhogó halálmadarakból? Ezek szülték azt a sok sikertelen háborút és bajt.

    Éppen ma böngésztem a FORTEPAN.HU fotógyűjteményt, amelyben olyan színes fényképes tudósítások láthatók, ahol erdélyi és felvidéki városokban népviseletbe bújtatott úrilányok horogkeresztes karszalaggal(!) és zászlók alatt fogadják a nemzet megmentőjét Vitéz Nagybányai Miklós őfőméltóságát.

    Vagy abban reménykedtek tán, hogy egy újabb háborúban ismét eljátszhatjuk azt az iszonyatot, amit a Horthy-rendszer egyszer már tökéletesen szétrobbantott, zászlónkon Hómanokkal, Gömbösökkel, Szálasikkal és a többi háborús uszítóval?

    .

  • Gyuri, elsimételnél ezt majd későb amikor nem leszel benyomva, mert a franc ae érti, hogy mit bugybérékolsz?

  • Először ez a képen látható kacgányba bújt „díszpinty” jelmezes (a daru, a kócsag, és a kakastollat sajnos aznap otthon felejtette) Hóman beszédben terjesztette elő azt a határozatot a horthysta parlamentnek, hogy úgymond „a zsidóság fogalmát, mint felekezetet meg kell szüntetni, mert nem lehet az, hogy bárki a felelősségre vonás elől egy vallás mögé bújjon el. Ezért minden megfogalmazás, illetve meghatározás során a zsidósághoz, mint fajhoz kell ragaszkodni, hogy mondjuk egy kikeresztelkedés esetén is az teljesen megkerülhetetlen legyen”.
    – Úgy is lett, úgy is tettek… Ettől kezdve többek közt a miniszterelnöki beszámolók mindegyikében számtalan esetben hangzik el „a zsidó fajúak” kifejezés… Ennek szellemében a magyarországi Holokauszt során hithű és templomjáró katolikusokat is deportált a magyar államgépezet… – Persze, így volt törvényes.
    (Kalocsán például a Gara családot Auschwitzba, akik pedig még az érsekúrral is jó kapcsolatot ápoltak…)

  • Belzebub

    2015 december 13
    12:38 du.

    Ahogy már emlitettem, Máraival sokat foglalkoztam itt Montrealban. 1989 áprilisában egy Márai emlékműsort rendeztem, amire magyar szinészeket szerepeltettem.
    Sajnos, ezt nem várta meg, mert az év februárjában főbelőtte magát.
    De még előző novemberben beszéltem Vele telefonon, a műsorral kapcsolatban.
    Én azt hiszem értem Márait, nem csak mint írót, hanem emberileg is.
    Márai a Horthy korban volt a legnépszerübb Magyarországon.
    ÖN nagyon jól jellemezte, beírásának utolsó bekezdésében.
    Márai valóban magyar polgárnak tartotta magát és csak az utolsó két kötetes könyvét „A Warrenek múve” címűt kell erről elolvasni, mint a „Polgár vallomásai-t”!
    Észrevételem szerint inkább a női olvasók szerették, mint a férfiak olvasni.

    Márainak mindenről és mindenkiről volt egy szigorú véleménye, még arról a korról is, ami őt hiressé, gazdagá tette. Ez igaz. De nem tudhatjuk, hogy mi lett volna a véleménye pl. ha a felesége nem zsidó származású

  • tropa,
    vigyázz,mert a kezed a bilibe lóg!

  • Figyelő,
    én olvastam a 10,12 majd a 14 és 18 pontot is.Napról napra több volt.Amik le voltak írva az még lidérces álomnak is csak az irredenta barmok sóhaja volt.A szovjet csapatok tankjait,akik a náci Magyarországot is elfoglalták,bizony nem lehetett üvöltöző jelszavakkal elzavarni.Szerencsére a lincselőket és kirakat rablókat 59 évvel ezelőtt még meg lehetett rendszabályozni.Mi pedig,akik megszabadultunk a jányi félék szenthazájából, rehabilitáltuk magunkat a legédesebb bosszút állva szenvedéseinkért,családunk kiirtásáért. Nagy családot alapítottunk,sikeres gyerekekkel,unokákkal, dédunokákkal.Akik pedig irredenta,nyálcsorgatók maradtak folytathatják,istápolhatják álmaikat.Nekik szól,hogy”táltos paripákon haza hív haza vár fűz fa lomb virág”.Ha mindezt nem érted meg én akkor is Kedvellek.

  • Na igen tudok róla,hogy vegetál Magyarországon egy kétlábon járó csimpánz is aki megtanulta a betűket leütni és ennek jogán nevezi saját senkiségét gyuri10-nek. Szegény álmodozó genetikai hulladék, sajnálom,hogy nem ismerheted a matériát,de ne is igyekezz,mert a te IQ-dal nem biztos,hogy az olajbogyót megtudod különböztetni a kecskeszartól.Mint ahogyan a magyar és angol klaviatúrát sem egymástól.A jóslataidból arra következtetek,hogy te vagy az óbudai jósnő.Csak arra azért vigyázz,amikor puskalövést hallasz ne szoknyában legyél és főleg ne bugyi nélkül,mert kellemetlen ha mások is látják a potyogást.

  • tropa,
    ameddig ennyi és ilyen hibákkal tudsz csak buborékokat ereszteni én vagyok tőled tropa.Mellékesen még szeretném ha felfognátok,hogy ami háborúban veszett el azt csak háborúval lehet vissza szerezni.Ezt viszont csak akkor ajánlanám,ha már előre el tudjátok dönteni,hogy nézzen ki a következő demarkációs vonal Budapesten legyen a kőrút hosszában vagy keresztben a duna legyen a választóvonal.Ha nem elég világosan fogalmaztam meg az azért van,mert sem a duna-tisza közét sem a Dunántúlt nem ismerem.Egyenlőre ne kezdjétek a kokárda osztogatást Transsylvaniában és Komarnóban vagy Sturovóban sem.Nehogy rossz néven vegyék a románok vagy a szlovákok.Ezek amúgy is morcosak rátok.

  • Figyelő:
    „1989 áprilisában egy Márai emlékműsort rendeztem,”

    Jól sikerült?

    F:
    „Márai a Horthy korban volt a legnépszerübb Magyarországon.”

    Igen. Ezt nem is tartom különösebben meglepőnek, hiszen Ferenc József idején még gyermek volt, a Rákosi-, majd a Kádár-korszakban pedig Magyarországon nem publikálhatott, tehát a Horthy-korszakban lehetett a legismertebb. Hogy manapság mennyire népszerű, azt nem tudom; ám egy-egy művész, egy-egy író népszerűsége egy adott korszakban nem esztétikai értékjelző, hanem szociológiai kategória.

    F:
    „Márainak mindenről és mindenkiről volt egy szigorú véleménye, még arról a korról is, ami őt hiressé, gazdagá tette.”

    Ezt nem egészen értem; attól, hogy adott korszak társadalmában egy ember gazdaggá és híressé lett, ugyan miért ne lehetne kiméletlen bírája (vagy akár ellensége) a korszak társadalmának?

    F:
    „De nem tudhatjuk, hogy mi lett volna a véleménye pl. ha a felesége nem zsidó származású.”

    Nem tartom Márait kiemelkedően jelentős írónak, viszont úgy sejtem, emberileg többre tartandó annál, mint amit az Ön kérdése sugalmaz.
    Persze, persze, nem tudhatjuk… pl. mi lett volna, ha a nagymamája kannibál pápua Új-Guineában, a nagypapája pedig a Hamburg-London-Hamburg között közlekedő áruszállító gőzhajó…

    P.s.: nem válaszolt a kérdésre, ti., hogy mit akart mondani azzal, hogy “De olvastam amit a zsidókról is írt!”

  • /válasz „málnaszőr”-nek/
    Hát, úgy tűnik nagy az Isten állatkertje, sok hülyeséget olvastam már, de te a legtöbben túlteszel.
    Persze látom másoknak is osztod a csacsiságaidat nem csak nekem…
    Figyelmedbe ajánlanám, vannak dokumentumok arról. hogyan viselkedett a Magyar Hadsereg a II. VH-ban ruszkiföldön. Természetesen köszönőviszonyban sincs azzal amit te állítasz. Ha tömören és röviden összefoglaljuk, úgy mint egy európai nép Ázsiában, a pogányok között. Túl sok érintkezésbe nem keveredtek, csak ami óhatatlan szükséges volt.
    Van arról is riport, mit mondtak az ottaniak mirólunk /nem terólad mert te csak magyarul beszélő jöttment vagy/ ; nos ezt is össze lehet foglalni, az egyszerű kisemberek, parasztok azt mondták mind, emberségesek voltunk. Egy kivétel volt csak aki nem ezt mondta, a párttitkár; ő szidott-szapult minket, mi voltunk a sátán küldöttje. De tudja jól mindenki, neki ezt kellett mondania.
    Aztán arról is szólt a fáma, a Magyar Hadsereg után, amerre mentek, mindig a nyomukba eredt 1-2 orosz nő, és mikor letáboroztunk, jól látható, tehát nem nagy távolságból felkínálták magukat. Ezt én sem gondoltam volna, míg nem olvastam. Ilyenkor mindig az történt hogy 1-2 tökös baka elvonult velük, és lehetőség szerint segítette őket. Nyilván szerették a magyarokat mert úriemberek voltak, üde színfolt a sokéves bolsevizmus után.

    Igazán érdekes és bombasztikus amit írtál arról honnan eredezteted így nulla információ alapján a származásomat, de megválaszolom ezt is.
    Nos ha nem éreznék magyarul, ha nem lenne kötődésem népemhez, akkor biztosan lehetne alapja annak amit locsogtál.
    De így, hogy éppen nálad áll fenn az, hogy gyűlölöd a magyarokat, csak magyarul tudsz írni, inkább arra lehet következtetni, de kotródtál csak ide, a mi népünkhöz, s ki tudja honnan eredezel, de belőlünk magyarokból nem valószínű.

  • Ki mit gondol arról, mi teszi a magyart?

    Ha jól értem, málnaszőr szerint NEM az ősmagyari díszruha és a hozzá tartozó nézetrendszer, Czink Ferenc szerint pedig inkább az utóbbi.

    Hogy mi történt a magyar bakák (plusz tisztesek, altisztek valamint tisztek) és a helyi lakosság között, az talán vita trágya lehet, de hogy sem ez a stílus, sem egymás magyarságának tagadása nem elfogadható, az biztos.

  • Hírek szerint, NEM lesz szobor, hála Isten! Tehát a téma is tárgytalan.

  • Endre, szerintem az a magyar, aki a magyaroknak szeretné a legjobbakat hazájukban. Hogy saját magáról mit gondol az ember, az teljesen szubjektív, inkább az a mérvadó, hogy a többi, minket ismerő ember mit tart rólunk. Ha ők igaz magyarnak tartanak, csak megerősíti az identitásomat.

  • endre

    2015 december 14
    12:17 du.
    Ezen alapon már nagyon soka magyar ellenes szöveget olvastam.
    Hát, nem is tudom? A német, az angol, amerikai vagy kanadai így írna e saját hazájáról, vagy népéről, mint itt ahogy a magyarul írt szövegekben a magyarokat csépelik.

  • charlie,

    Ez nem ilyen egyszerű. Én téged igazi magyarnak gondollak. Én málnaszőrt is igazi magyarnak gondolom. Hogy bármelyikőtök igaz magyar-e (i nélkül), azt hamis kérdésnek gondolom. Igaz ember talán lehet valaki.

    Szerintem mindketten a legjobbat szeretnétek a magyaroknak (csak mást gondoltok arról, mi a jó), így akár mindketten igaz emberek lehettek. De ha jól értem a finom megfogalmazást, akkor te csak azt tartod igazi magyarnak, aki kifejezetten a magyaroknak akarja a legjobban a hazájukban, ami úgy értendő, hogy a többiekkel szemben. Vagyis a magyarok védjék kivételes helyzetüket, mást ne engedjenek olyan helyzetbe.

    Szerintem ez az álláspont tévedésen alapul. Azt feltételezi, hogy meg tudjuk mondani, ki a magyar. (Pl. aki azt gondolja a magyarokról, amit te.)

    Ennek következtében aki nem az, az nem is válhat azzá, mert megakadályozzuk. Ha nem érheti el ugyanazt a státuszt, mint azok, akik a magyarságot kisajátítják maguknak, akkor soha nem kerül abba a helyzetbe, hogy belül érezze magát és ugyanezt gondolja.

    Szerintem emögött valami zsigeri egzisztenciális félelem rejtőzik. E félelem nem feltétlenül alaptalan, de bizonyára túlzott.

  • Figyelő,
    A legjobbat akarni valakinek, és jót mondani róla, nem ugyanaz. Néha egy belülről, szívből jövő szidás is jót tesz. Az biztos, hogy nem szabad eltúlozni, néha kíméletes elkenésekre is szükség lehet (pl. súlyos betegnél, vagy önmaga alulértékelésére hajlamos tanítványnál), de ha a tanár nem osztályozna legalább közelítőleg helyesen, akkor a diák nem tudhatná, hogy áll az anyaggal, elegendő-e az erőfeszítése.

  • málnaszőr

    A Don vidéken élő orosz és ukrán parasztok, főleg a fiatal barisnyák szerinted arról voltak híresek, hogy meg tudták különböztetni az ott megfordult német, magyar, olasz meg román stb. katonákat? Ez azért is érdekes, mert a nálunk átvonuló és megszálló szovjet katonákat nemzetiség szerint az egy fokkal műveltebb hazai lakosság viszont nem igazán tudta differenciálni. Ma is mindenki „oroszokról” beszél, holott ez biztos nem így volt.

    Ja, Sztálin és hivatalnokai pedig nem arról voltak híresek, hogy nem hamisították meg a dokumentumokat és nem másokra fogták, amit lehetett. Lásd Katyni vérengzés.

  • llanfair,
    lehetséges. Egy ilyen cikkből nem fog kiderülni a háttér, mivel snassz lenne bevallani, hogy parancsra hátrált meg.
    Azt sem mondhatja, hogy bocs, de rugalmas elszakadást hajtottam végre, hátat fordítva a Führer hagymázas elképzeléseinek. 😛

  • Endre, nem gondolhatsz igazi magyarnak (de, köszönöm), mert nem ismersz. Ahogy egy szakácsot is akkor tartunk szakácsnak (hiába mutatja a megszerzett papírjait), ha a főztjét megkóstoltuk, és az elvárt, elfogadott minőséget hozza. Ha a környezetem gondol jó magyarnak az életvitelem, a jellemem, az elveim, a tenni akarásom miatt, az az igazi.
    ….
    A magyarrá válás folyamatát közvetlen közelről szemlélhetem, ugyanis mellettünk van egy tótok lakta és egy sváb falu, a mienk szinte tiszta magyar. Fiatalkorom óta látom hogy élnek, mennyire példásan munkaszeretők (ebben minket vernek), mennyire kedvesek, mennyire igényesek (ebben is jobbak) a szűkebb pátriájukra. Soha nem hallottam valami etnikai eredetű villongásról, amit ők okoztak volna, pedig mindig megyünk egymás búcsújába, vagy sportbáljába ahol egy kis pia után „erősödhetne a nemzeti öntudat”. Szóval ők igazi honfitársaim, magyarok, és csak remélni tudom, belül ők is örülnek, hogy magyarrá lettek. A legszebb amikor a svábbálban a székelyhimnuszt fújja búcsúzásul a sramlizenekar és együtt énekeljük.
    …..
    Hogy a magyaroknak, mint közösségnek, nem lehet jobb sehol, mint itthon, ez evidencia, ezért hiába várunk bárkire, senki nem fog tenni ezért, csak magunkra számíthatunk. Nincs ebből kirekesztve senki, aki együtt építkezne velünk, aki mást, meg máshol, meg másnak építene, az meg önszántából saját magát rekeszti el tőlünk.
    …..
    Jó gondolat volt Tőled hogy a magyarságtudatról írjunk, én is szívesen olvasnék másoktól erről a témáról.

  • charlie,

    Dehogynem. Aki így ír magyarul, annak nem csak magyar az anyanyelve, hanem át is éli a magyarságát.

    Szerintem az lenne a jó, ha a szlovák faluban a szlovákok és a sváb faluban a svábok úgy lennének magyarok, hogy közben szlovákok és svábok. Más az etnikai-kulturális hagyomány és összetartozás és más az államhoz tartozás és összetartozás. A magyar állam kötelékébe tartozó magyarok ezt sokszor azért nem érzik vagy nem értik, mert nekik a kettő összemosódik. Pedig sokkal színesebb lenne a világunk és világosabb lenne felfogásunk, ha tudomásul vennénk, hogy nem csak nem vagyunk egyformák, de nem is jó egyformának lenni.

    A jobb híján, nagyon pontatlanul és megtévesztően bal- és jobboldalinak cimkézett magyarok néha ordenáré veszekedése legtöbbször erről szól, meg arról, hogy a célul tűzött irány (vagy az ellenkezője) a megszólaló szerint szakadékba visz, meg hogy szándékosan pusztítani akar.

    Talán nem neked szól, de ide kívánkozik, hogy aki látszólag a magyarságot szidja (becsmérli?), az legtöbbször az aktuális politikai helyzettel szembeni elégedetlenségéről ír, és elkeseredésében túloz. (Néha nem túloz, csak a valóság fájdalmas.)

  • Puchert János

    „Miért nem beszélünk a magyar nemzeti érzelmű zsidó kiválóságainkról ? Azokról mély kuss van itt is. Stern Samuról, Angyal Istvánról, hogy csak kettőt említsek.

    Az igaz zsidók soha nem szerették a komcsikat” Czink csak közlöm veled hogy Angyal István élete végéig kommunistának vallotta magát

  • charlie Tévedésben vagy. Leírod, hogy mennyire kedvesek, munkaszeretők, tiszták és nem kezdenek etnikai villongásokat. Ezzel honfitársaid lettek, de nem lettek magyarrá!
    Ki a magyar, még mindig itt tartunk? Nem tudhatjuk, milyen az igazi magyar ember, mert nincs már igazi magyar ember. Tetszik nem tetszik, olyan nagy a keveredés, hogy a tiszta magyarságot elvitte a cica. Vezetőid Orbán, Navracsics, Deutsch, szeretne vezetőd lenni Zazrivecz. Miről beszélsz? Így első ránézésre Kövér lehet az „igazi magyar”, de őt inkább hagyjuk.
    Az „igazi” magyar viselkedést csak gondoljátok, hiszen olyan nincs. Olyan van, hogy „igazi magyarként” viselkedtek, úgy, ahogy elképzeltek „igazi magyarnak lenni”. Ha valaki nem „igazi magyar” akar lenni, hanem tisztességes magyar ember, az hazaáruló „libsibolsi”. Aki nem fogadja el etalonnak a Ti „igaz magyarságotokat”, az szintén. Ha az a maroknyi magyar egymás között szaporodott volna, olyan belterjesen hülye nép lenne, ami a párját ritkítja. Ha tehát egy magyar állampolgár lengyel, tót, román és magyar játszótéri keverék, hogy a ménkűben is lehetne igazi magyar? Miért pont magyar, mikor neki a tót, lengyel vagy román nép jobban tetszik. De lehet olyan elvetemült, hogy mind a négy népből a legjobbat akarja mixelni.
    Vagy a legrosszabbat, ki tudja? Azt megteheti, hogy választ egy népet magának, de igazi „tót, román, lengyel, magyar soha nem lesz. Akkor Ő most milyen nemzetiségű lesz? Kergetitek a farkatokat, és még ezer évig ezen fogtok vitatkozni. De minek? Most az a magyar, aki csak jót mond az ország polgárairól, minden disznóságot a szőnyeg alá söpör, a kritikus undorító ördög, akinek pusztulni kell, és aki nem érzi jól magát ebben a légkörben, az takarodjon ki az országból. Ezek után az „igazi magyar” kiskutyákat és cicákat posztol a facebook-on, majd gyűlölettől habzó szájjal szidja a migránsokat, liberálisokat, és a másokat. A kirekesztésről írt mondatod pedig annyira cinikus, hogy már tényleg igazi magyar. Akit kiutáltok az országból, az saját magát rekeszti ki? Mert nem gazsulál a hatalomnak és szekértolóinak? Ez tényleg magyaros viselkedés, de erre nem lehettek büszkék.

  • Igazi magyar…. tátom ez érzékeny pont. Gondolom sokan távol szakadtak a hazától, és nem élnek Budapesten mint én. Itt a legtöbb embernek természetes hogy magyar, és nem kínozza honvágy.

    A díszmagyaros, ősmagyaros öltözetről, meg a „nézetrendszerről” én egy kanyi szót nem ejtettem, erre valamelyik jómadár itt ezzel vádol. Talán álmodta…. 🙂

    De térjünk vissza kérdésre, ki a magyar, ki az aki úgymond hű a nemzetéhez és ki nem tekinthető annak. A választóvonal, és ezt már többen megírták, a TETTEK . Aki amit tesz, abból lehet ezt a dolgot (is) megítélni. Ha pl. valaki más népekkel rokonszenvez a magyarság ellenében, vagy idegen eszmékkel, kommunizmussal, fasizmussal rokonszenvez a magyarság ellenében, és e nézeteit hangoztatja, tesz is mindenféle undorító dolgokat e tárgyban, akkor annak magyarsága bizony megkérdőjelezhető.

    Két-két közismert konkrét példát is mondok, kettőt a szélsőbalról, kettőt a szélsőjobbról: Kádár/Csermanek János, Gyurcsány Ferenc, illetve Szálasi Ferenc, Bácsfi Diána.

    Ami meg Hóman Bálintot illeti, nekem úgy tűnik ellentmondásos személyiség volt, egyszer antiszemita kijelentéseket tett, máskor meg környezetében lévő zsidókat mentett. Szobrot nem kell neki állítani, de erről már írtam.

  • Nem stimmel az érvelésed, mert én egyelőre csak arról a bizonyos közigazgatási területről beszéltem, amelyet magyar parancsnokság igazgatott és „vigyázott fel” annak közrendje és polgári magatartása felett. Az ott történt súlyos atrocitásokat rablásokat és tömeggyilkosságokat hiába is akarjátok bármivel – pl az ezer kilométereket végiggyalogolt „ruszki katonák” viselt dolgaival – szépítgetni, attól még az ott viselt magyar háborús bűnök már csak tények maradnak.
    Elolvastad már Krausz Tamás Magyar megszálló erők a Szovjetunióban c. dokumentum kötetét? (640 oldal a legapróbb nyomdai betűkkel szedve.)

  • Ferenc Czink
    2015 december 15
    5:14 de. Ez nem kicsit lett zavaros. Így keverni a kommunizmust a fasizmussal és a magyarsággal.
    Gyurcsányt egy gyékényre tenni Szálasival, meg ezzel a Bácsfival,
    neked tényleg orvosra van szükséged.
    Minden magyarnak természetes, hogy magyar, csak a jobboldal imádja ezt másoknál kétségbe vonni. Attól te nem vagy magyar, mert Budapesten laksz. Az csak helyrajzi kérdés, semmit nem jelent. Ennek taglalása nem érzékeny, hanem teljesen felesleges. Az a magyar, aki magyarnak érzi magát, mindegy hol tartozkodik. Ennyi. Ezen se te, se én nem tudunk változtatni, de én nem is akarok.
    Ennek ellenére sosem kínozott honvágy. Remélem nem baj?

  • Na mégegyszer.

    Az ember többféleképp lehet magyar: etnikai szempontból, kulturális hagyományok szempontjából, a magyar állampolgárság szemszögéből. Mind a három esetben nézhetjük egyszerű tények szerint (etnikai származás, hozott hagyományok, állapolgárság) és elkötelezettség szerint (mennyire ragaszkodik hozzá az első két esetben, és mennyire hű az államhoz a harmadik esetben). Az államhoz ragaszkodás önmagában is tovább osztandó, mert a földrajzi, kulturális és etnikai államalakulat sokkal hosszabb életű, mint az aktuális államforma és különösen mint az aktuális hatalom. Lehetek hű az egyikhez és ellensége a másiknak.

    A magyarságot agresszíven vagy kirekesztően firtatók ezt a sok szempontot keverik vagy ösztönösen és nem tudatosan, vagy néhány minősített esetben tudatos megtévesztésként.

  • Endre, a leírt gondolataiddal egyetértek.
    …..
    Illanfair, ezt írod:”Ezzel honfitársaid lettek (a tótok, svábok), de nem lettek magyarrá!” Itt a meg nem értett lényeg, nem az az érdekes, hogy ők belül mennyire maradtak meg a gyökereiknél, hanem hogy az őket ismerő környezet mennyire tartja hasznosnak a magyarság jólétében, harmóniájában, megmaradásában. És ők a megismert életvitelük alapján kiváló, példamutató magyarokká lettek, néha szégyenkeznem is kell magunk miatt, hogy mennyire. Tehát nem a vezetéknevek, a gyökerek, a származások számítanak – ahogy a liberálisok szeretnék minduntalan ránk ragasztani a szelektáló bélyeget – hanem a magyarok jólétéért véghezvitt TETTEK.(a la Czink Ferenc)
    Illanfair, az én colostokom szerint (hiába is rendelkeznél a legősibb magyar pedigrével),- a magyarok közös ügyét hátrahagyva, Írországba távoztál – nehéz igaz magyarnak mérni, maradsz csak magyar állampolgár. Munkáddal, adóddal, az életeddel már az írek boldogulását segíted, miközben te egyénileg jól jársz. Lelked rajta.
    És lehet hogy az évek múlásával, a téged megismerő közösség már remek írnek fog tartani. Ha majd a magas nyugdíjaddal hazatérhetsz a még könnyebb életvitel reményében, mint sokan mások, ne felejtsd el megköszönni az itthon-maradottaknak a szűkösségben is hűséges haza melletti kitartásukat.
    Hozzászólásodban mindenkire kitértél, de hogy neked mit jelent a magyarsághoz tartozás, arról nincs egy szó sem.
    Pedig arról szívesen olvasnék.

  • Javasolt irodalom: Illyés Gyula: Ki a Magyar?

  • charlie Pontosítanék. Mikor teljesítettem hazámban a kötelességemet, akkor a hazám közölte, nem kapok nyugdíjat, dolgozzak még hat évet, mert a kormánynak ez úgy tetszik. Kevés a 40 év plusz 5 év amit dolgoztam, nincs rám pénz. Dercére volt, ő kiemelt dupla nyugdíjjal hatalmas jutalommal mehetett el. Igaz, én csak dolgoztam az országért mint állat, és egyetlen pártnál sem nyaltam. Sajnos gerincfájdalmaim jelzik, hogy van gerincem. Hab a tortán, hogy lenyúlták a nyugdíjpénztárunkat is. Itt már több jobboldali elmagyarázta miért volt jogos az állam szerződésszegése, illetve tolvajlása. Sajnos nem tudom elfogadni. Ne foglalkozzál ezek után az én lelkemmel, rendben van és lesz.
    Nem megyek végleg haza, csak ha tragédia történik itt a családban. Köszönöm szépen, olyan nagyszerűen élünk, hogy nem vágyunk többre.
    Nem leszek soha ír, nem is lehetek, az a hajó elment mikor megszülettem Budapesten. Megbecsült tagjai akarunk lenni az ír társadalomnak, mint tisztességes magyarok, és ír állampolgárok. Unokám talán már ír lesz, majd meglátjuk. Hidd el, ami megbecsülést itt kivívtunk, az Magyarországnak is dicsőség.
    Az pedig, hogy Nekem mit jelent a magyarság, azt nem beszélhetem meg Veled, mert csak egy „nicknév” vagy. Ahhoz jó személyes kapcsolat kellene. De ezt nem is beszéljük, ez van az ember lelkében, és kész. Talán segít benne, hogy tisztelek minden olyan magyart, aki megbecsülést hozott a magyarságnak, és megvetem mindegyiket, aki szégyent. Az nem az én szégyenem, hogy az előbbiek kevesebben vannak. Nekem már nincs közös ügyem a magyarokkal, mert a magyarok nem tartottak igényt rám. Nem erőszakolom magamat olyan országba, ahol nem kellek. A mór megtette kötelességét, a mór dögöljön meg. Köszönöm, nem kérek ebből az életből. A kormányom szerződést szegett, meglopott, a magyar állampolgárok egy része hagyta, a másik része pedig tapsolt is hozzá. Ha valakinek gondja lehet a lelkével, azok Ti vagytok. Még egy kicsit írok, hátha felébredtek, hogy nagyon rossz úton haladtok. Hidd el, innen jobban látszik. Ha nem, vessetek magatokra. 🙁

  • málnaszőr

    Már megint az ócska retorikai trükk! Ha valakit vagy valakiket védek a túlzásoktól vagy a valótlanságoktól, akkor azonosítanak azok legrosszabb vélt vagy valós tulajdonságaival. Szóval, légyszíves, ne moss össze senkivel a többesszámú megszólítással. Én a magam nevében beszélek, ráadásul egy jóval későbbi generáció vagyok.

    Annyira rosszul nem érvelek, mert a Szovjetunióba küldött megszálló magyarok 30 vagy annál is több százaléka nemzetiségi, illetve idős korú volt. Ezt nem említette Krausz professzor, ahogy azt sem, hogy a magyarok máshol is voltak megszállók, amely területekről pontosabb információink vannak a viselkedésükről és azok hátteréről. Voltak Lengyelországban, Erdélyben, a Felvidéken és a Délvidéken is. Az atrocitások minden esetben az ellenállás nagyságával, illetve a partizánok támadásaival voltak összefüggésben. Volt, ahol szívesen látták őket és emléket állítottak nekik. A Szovjetunió esetében a harc egyáltalán nem csak a fronton dúlt. A németek és szövetségeseik haderejének jelentős részét a partizánok kötötték le. Így a magyarok is harcot vívtak a partizánokkal, amely harcnak a levét innen is – onnan is a lakosság itta meg.

    Krausz professzor dokumentumainak hitelességével kapcsolatban meg kell említeni, hogy az esetek nem akkor és ott, hanem csak egyoldalú és utólagos elmondások alapján, sztálini hivatalnokok befolyása mellett lettek feljegyezve, akik viszont a partizánok lakossággal szembeni kegyetlenkedéseiről nem tettek említést.
    A történtekről akkor kapsz objektívebb képet, ha nem csak Krausz professzor könyvét olvasod át, hanem annak kritikáját is. Javaslom Ungváry Krisztiánt. Nem tudom, őt hova sorolod. Szerintem ő objektívebb.

  • Málnaszőr!

    Az általad hivatkozott könyvet (Krausz T.)én is elolvastam, mielőtt „ajándékba” adtam egy idős rokonnak – hiszen eleve az utóbbi szándékkal vásároltam meg!
    Évek óta irritált, hogy totális félreértésben van édesapja „hősi halálát” illetően, aki a Don kanyarnál lelte a halálát, sok más magyar katonával együtt. Tudtam, hogy történelemben nem túl erős,ritkán olvas, akkor is általában „mélymagyar” verseket,regéket mondákat( Wass Albert) és főleg Jókai Annát stb. Azt is tudtam, hogy mélyen vallásoskodó (nálam ez más mint a vallásos )és MSZMP/MSZP ellenes, főleg mert a különbséget sem ismeri.
    Egy alkalommal a kerületi Hősök napi koszorúzáson megjelent az előzőciklus volt MSZP-s polgármestere, B.T. aki a fiának osztálytársa is volt, a hatvanas évek közepén született, tehát semmi szín alatt nem lehetett Horn Gy.(a főbűnös)tettestársa! Amikor B.T.is elhelyezte koszorúját az emlékműnél, a jó rokon keze ökölbe szorult és gyűlölködő arccal sziszegte „…mit keres ez itt…” Sokáig nem értettem mire céloz, míg lassan lassan többszöri nekifutásra összeraktam a dolgokat, mely szerint az ő édesapját a „komonisták” küldték a Don kanyarba meghalni, és mint ilyen minden MSZ-el kezdődő politikust és tagot gyűlöl mert mind közvetlenül és közvetve felel az ő apja haláláért! Úgy egyébként ő volt az ország első hadiárvája mindössze három éves volt mikor apja meghalt,így nem is ismerte.
    Nem akartam megbántani, meg felesleges vitát generálni, hisz volt már sok politikai összeütközésünk, főleg a férjjel, néha majdnem az „utolsó vérig”, így egy idő után nagyon kerültük a témát mert végleg összeveszni nem akartunk, már pedig tudtuk, a parttalan vitának előbb utóbb ez lesz a vége. Nagyon nem voltunk egy hullámhosszon.Pontosan tudtam nem hinné el, és egy világ omlana össze benne,ha én mondanám.
    Ezért amikor hallottam Krausz T.-t készülőben lévő könyvéről nyilatkozni, rögtön elhatároztam,a legközelebbi névnapjára ezt fogja kapni a jó rokon, mondván: tudom, hogy téged ez a kor nagyon érint és érdekel stb stb – haragudjon Krauszra ne rám, az igazság miatt…..
    Nem tudom elolvasta e, mert sajnos múlt év decemberében eltemettük, egy későn diagnosztizált stroke miatt!

    Szóval mindenkivel elolvastatnám, és megismertetném ezt a könyvet,mert nem először és nem is utoljára tapasztalom az emberek mérhetetlen információ és tudáshiányát, és minél kisebb a konkrét történelmi ismeret, annál nagyobb a harci kedv, és készség a mások kioktatására!

  • Jani !

    Felhívásodra leemeltem a . p o l c o m r ó l . Ungvári Krisztián, A magyar honvédség a II. Világháborúban című 2005-ös kiadását, mely tettemmel meg is válaszoltam az objektivitásomra tett célzásodra…
    Azonban az nem áll szándékomban, hogy a két könyv aprólékos összehasonlítgatásával belekeverejünk egy végtelenített szócsatába. Annyi bizonyos, hogy Krausz több évtizedes hiányt pótolt, mikor egykori szovjet levéltárak anyagát tárta a közvélemény elé, amely csak a magyar anyagot, azt is csak érintőleg ismerte. Már csak azért is mert azok nem beszéltek azokról az iszonyatos kegyetlenségekről, amelyeket MI elkövettünk „odkint Oroszországban” (a.la Karády).
    Tény, ami tény Ungvári könyvének címlapját egy fotó ékesíti, mely azt hiszem kitűnően szemlélteti a magyarok felsőbbrendűségi komplexusából fakadó romantikus, operett hozzáállását ahhoz a nem is sokkal később oly csúfos vereséggel végződő háborúhoz. A fotón egy pályaudvaron (mellesleg Rimaszombaton) Galánthay Emil százados cigánnyal húzatja a fülébe a nótáját Bánffy Gabriella bárónő társaságában. Háttérben a katonavonat ágyúkkal és katonákkal (értsd az ágyútöltelékkel) megpakolva…
    Egy ország, egy nép, amely megtámad egy másik népet, az nem számíthat azok részéről barátságos fogadtatásra. Ungvári könyvének az egyik fő fejezete Megszálló csapatokról beszél, amely szintén nem fejezi ki ennek a megszállásnak a legminimálisabb indokoltságát sem. Ez magyarázza a szovjet nép hősies magatartását a hátországi . p a r t i z á n . tevékenységben.
    Ők a hazájukat védték, mi meg ugyanazt támadtuk és szálltuk meg. Ebben leledzik az ő pofonegyszerű és erkölcsi fölényük szemben a megszállók bármilyen indokával, amit bizony Ungvári sem tagad. Hát persze, mi van abban sértő, hogy amióta a világ világ, betolakodókat fegyverrel és szabotázs akciókkal fogadtak és fogadnak…? Semmi.

  • Jani!
    Krausz professzor dokumentumainak hitelességével kapcsolatban azt is említsük meg, hogy jó rész eredeti, még fellelhető dokumentumok alapján (levelek, feljegyzések naplók, levéltár, könyvtári anyagok)jeleníti meg.
    Az objektív-szubjektív „utólagos elmesélés” részben tekinthető hitelesnek – ám az „akkor és ott” pedig majdnem lehetetlen, tehát mindenképpen visszakanyarodunk egyrészt a dokumentum szerű feljegyzésekhez, másrészt az utólagos elmondásokhoz – bízva benne, hogy egy történelmi valószínűséget reálisan mérlegelő történész kb helyre tudja tenni, annál is inkább mert nem érdeke az egyoldalú beállítás! Meggyőződésem hogy egy valódi történész pontosan feltudja mérni az egyoldalúság veszélyét, ezért kerüli.
    ungvári Krisztiánt és minden e témában fellelhető művet célszerű elolvasni, nem kifejezetten „kritikai” volta miatt, hanem mert a többféle látásmód és több helyről felelt adat mindegyik a maga nemében tesz hozzá valamit a tényekhez míg összeáll a kép.

  • Czink Ferenc
    2015.december15.
    5:14

    Kissé zagyváltnak tűnnek gondolatai,többek között mi az, hogy „idegen eszmékkel ( kommunizmus, fasizmus stb ) rokonszenvez valaki a magyarság ellenében”? Azt hogy kell tenni? Az egyik egy ideológia a másik egy náció! Megállapításai alapján egy magyar nem lehet nacionalista, fasiszta, vagy kommunista éppúgy mint bármely más nemzethez tartozó?
    Aztán: Gyurcsány mint konkrét példa a szélsőbalosságra ?
    Ajjaj!
    Hóman „zsidómentése” – már ha!- pedig éppoly álságos, mint az egész Hóman- féle magyarázgatás! Az az ember aki nemcsak meghozza, elfogadja, megszavazza az ilyen törvényeket, hanem egyenesen szigorításukért és következetes betartatásukért szónokolt, az minden volt csak nem ellenmondásos ember,nálam erre egészen más jelző dívik!

  • málnaszőr, Besancon!

    Krausz Tamás könyve kapcsán interjút készítettek Ungváry Krisztiánnal. Két jellemző idézet a tartalmából.

    „..Nincs említés például arról, hogy Katyn után – ahol tudvalevőleg sok ezer lengyel tisztet mészároltak le – a szovjet szervek a dokumentumok ipari méretű meghamisításával próbálták a németekre hárítani a felelősséget. Ezeket a hamisításokat részben ugyanazok követték el, mint akik a Krausz által most kiadott dokumentumokat is produkálták.”

    „A humánus magyar katonaság legendája hamis. A második világháborúban, a Szovjetunió elfoglalt területein a magyar királyi honvédség semmivel nem volt humánusabb, mint egy átlagos Wehrmacht-egység.”

    Teljes interjú szöveg:

    http://nol.hu/belfold/ungvary_krisztian_a_magyar_katonak_buneirol_es_a_multtal_valo_szembenezesrol_-1374095

  • Jani!

    Azért rendes tőled, hogy ezt az Ungvári Krisztián interjút ide feltetted. Azonban ebőől alapvetően az alaptémának semmiképp nem az a relatív mivolta tükröződik, amit Te itt minden áron bizonygatni próbálsz, hanem egy megtámadott . h o n v é d ő . lakosság örök . i g a z s á g a . bontakozik ki.

  • llanfair-nak, no látom az elvtársak érzékeny pontjára tapintottam….
    nem tetszik az elvtársnak hogy Gyurcsány öszödi, lövetős Ferenc elvtársát Szálasival együtt említettem.
    Akkor nézd meg tetteiket, és rájössz a kommunizmus és fasizmus nem sokban különbözik, sőt egy időben még haverkodtak is egymással.

    „Az a magyar, aki magyarnak érzi magát, mindegy hol tartózkodik” ezt írod, és ez így van, eddig /és nem tovább/ egyetértünk, de azért talán elvárható, hogy egy ilyen nagy érző ne tegyen népe ellen irányuló kijelentéseket. Meg példának okért ne bratyizzon se a komcsikkal se a nácikkal.

    Besancon-nak.
    Sok hülyét láttam már, de olyat aki azt nem érti ezért kérdi: „mi az, hogy “idegen eszmékkel ( kommunizmus, fasizmus stb ) rokonszenvez valaki a magyarság ellenében”?” nos ekkora marhát még nem.
    Továbbá: Gyurcsány mint konkrét példa a szélsőbalosságra – ezt kérdezi. Kisöreg, ott kellett volna lenned mikor ez a bukott kisz-titkár az emberekre lövetett.

  • Czink : cinkes a dumád.
    De nem baj. Lesz még ez roszabb is pajtás.

  • Válasz barlev-nek:
    „czink!
    kivanom szivbol neked!!!
    legyen reszed mindabban ugyanugy ugyanolyan korulmenyek kozt mint nekunk zsidoknak volt a fajtad miatt a 44-es Magyarorszagon!!”

    Milyen fajta miatt ? Mert a német az összeszedte a zsidó honfitársainkat, akit tudott, ez világos.

    De a magyar fajta az melyik ? Mert itt többféle volt !

    – volt ugye a Baky meg az Endre akik nyíltan fasiszták

    – voltak a haszonlesők akik a zsidókat jelentgették, meg ha láttak megüresedett zsidó lakást, vagyont, indult a lopás, kifosztás
    ….
    – s végül, de talán elsősorban, volt vitéz nagybányai Horhty Miklós aki azzal, hogy utasította Koszorús Ferenc ezredest, hogy akadályozza meg a budapesti gettóból az elhurcolást, azzal többszázezer zsidó honfitársunk életét mentette meg.

    Szóval te hova sorolsz engem, már feltéve hogy éltem volna akkor.

  • Ferenc Czink Ha nem olvassa a kommentjeimet, az a maga dolga. De akkor miért válaszol rá? Sosem voltam eltvtárs, és most is egy IGAZI kereszténydemokrata országban élek. Csak azért írni, hogy írjon, nem sok értelme van. Az, hogy sértegetni akar, annak sem látom értelmét, de ha erre élvez akkor tessék, de szerintem van rá jobb mód is.
    Gyurcsányt szálasival összemosni annyira értelmetlen, annyira ostoba és aljas, hogy még egy 50 IQ-s jobbikos is kiröhögné érte.
    Azt elhiszem, hogy sok hülyét látott, elég ha megborotválkozik, „kedves” Czink Úr! 🙁

  • Czinka,
    ha megkérdezed,hogy téged hova lehet sorolni,megmondom.A tudatlan, bunkók közé.A budapesti zsidók a gettóval együtt kb.70.000 lélek volt.Egy Gerhard Smidhúber nevű német ezredes mentette meg őket a nyilas hóhérok pogromjától.Kiskomám,neked még a szálasi eszmék sem jutottak el a horpadt homlokod mögé.

  • Cinka te itt a tömeggyilkos hazaáruló Horthyt fényezed ?
    (Csak tudnám mit keresnek a magad-féle megveszekedett fasisztoidok egy liberális oldalon.)

  • llanfair:
    Cinkes Cinka azért ír mert mint jó leszármazottja a horthysta keretlegényeknek , mély meggyőződésből propagálja a rohadt eszméit.

  • gyuri10:
    Az ilyen Cinka-féle történelem-hamisítóknak kb. annyit ér az emberi beszéd mint a falnak a falrahányt borsó.
    Neki elvei vannak. Ő nem aljasságból horthysta hanem mély meggyőződésből. Hiszi is amiket itten öszehord.
    Az ilyen roszabb mint a valódi gonosztevő , mert az legalább megérti hogy miért taszítja ki egy idő után a társadalom.
    De az ilyenfélék úgy élik meg hogy a szemét Emberiség megint bántja őket ezért „jogos” felháborodásukban szeretnék elpusztítani az egészet .

  • Cinkes pajtás :
    Az elvtársakat ( majdnem azt írtam „elvtársaidat” de nem írom mert nem tudhatom voltál e KISZ-titkár) a Parlamentbe keresd !
    A középvonaltól jobbra.

  • „Az ilyen Cinka-féle történelem-hamisítóknak kb. annyit ér az emberi beszéd mint a falnak a falrahányt borsó.”

    Geyza, ha te ezt „emberi beszéd” -nek nevezed, akkor bemutatkoztál rendesen ….

  • Érdekes figurák vagytok ti itt.

    Nem kellene túl mélyre ásni, pillanatok alatt kiderülne, sokuknak, ha nem mindegyiküknek az életét Horthy Milkós kormányzó úr mentette meg.

    Most itt meghálálják.

  • Hát én hiányolom Ille Pistit. Az ilyen cink félékkel úgy bánt, ahogy megérdemlik. 🙁

  • Geyza, mindannyian örülünk, hogy az egymást napi szinten sértegető kommentek Illével együtt eltüntek, ne hozd már vissza ezt az alpári hangot.
    Vagy ez neked tetszik?

  • Cink.
    nem kívánok a magadfajtákkal emberi beszédbe bonyolódni mintahogy a borsó falrahányása sem vált szokásommá.
    Különben meg már tudom kivagy.
    Túl régóta foglalkozok internetes személyiség-elemzésekkel.
    Régi szarházi uj nickel…ennyi vagy öreg és nem több.

  • Cinkóka :
    Az én életemet nem a tömeggyilkos , általad csa ” úrnak” nevezett vén disznó mentette meg hanem az Amerikai Egyesült Államok fegyveres ereje.
    Továbbá , tágabb értelemben a Vörös Hadsereg is.
    Ezért ezeknek örök hálával tartozom , viszont a te kis áporodott fasiszta rezsimedet , ami miatt 1919 után 250 000 jómagyarember halt meg gyikosságaik révén, a Donkanyarban szintén kb 200 000.
    Aztán a magyar rendfenntartók legyilkoltak vagy megnyomorítottak a Csernyigovi Járásban ( 10 Magyarországnyi terület kb ) vagy félmillió oroszembert , továbbá deportáltak olyan 400 000 magyart a haláltáborokba ,( Tévedés ne essék , a Horthy eétávolítása utáni időkre esik a kisebbik hányada a deportálásoknak de a hungaró-nácizmusról is a hungaró-fasizmus tehet)…. tehát a te „Horthy Kormányzó Uradtól ” nekem erős hányingerem van és magunkközt legyen mondva , minden normális embernek is.
    Ami undorító , az undorító. Ezt nem lehet ragozni.
    ( Méghogy embereket mentett meg az a patkány háborús bűnös Horthy. ŐT mentette meg az akasztófától Sztálin ! Mert az USA katonai főtárgyalója Nürnbergben ott akarta látni lógva ! )

  • charlie Jó kérdés. Nem tetszik. De jobban tetszik Geyza csupasz igazsága, mint a hátulról jövő undorító és aljas megjegyzések, amik ugyan selyempapírba vannak csomagolva, de olyan vékony a díszítés, hogy átérzik a cinikus bűz. Sajnálom, de cink alaptalan vádaskodásával nem volt semmi bajod, de Geyza csupasz igazsága bántja érzékeny lelkedet? Ejnye.
    Ahogy nézem, cink nem először csinálja amit csinál, nem szorul a védelmedre. Nekem az tetszene, ha nem provokálnák Geyzát (sem), és akkor Geyza sem így fog írni. Szerintem egyszerű.

  • csárli ha nem tetszik a stílusom akár el is húzhatsz az elvbarátaid közé a Kurucra.
    Biztosíthatlak , nem fogunk hiányolni téged.

  • Geyza, nyugszik a kutya! Nem lesz seemi baj, nem bánt téged senki, csak nyugodj meg. Nem kapsz csontot te kis buta, ha ilyen kis izé vagy. Nahát!

  • Geyza, nekem kellene elhúzni egy olyan honlapról, amely a nevében is deklarálja, hogy magyar? És ha már magyar, akkor én is fontosnak érzem a rólunk mutatott képet, ami lehet nagyon eltérő, de maradjon színvonalas.

  • tropa egy ideje figyellek már te vagy itten az ujabb ügyeletes fideszes vezérszónok mi ?
    Egyébként meg aposztrofáld kutyának azt aki a vilá … szóval tudod kit.

    Csárli a magadfélékre nem az a jó kifejezés hogy magyar hanem az hogy az ország korábbi lerombolóinak a szellemiségét követik és propagálják azok eszméit.
    Tropa cimboráddal egyetemben.
    Te hívtad ide ezt az izékét?
    Gndolom már elégé meg lett tépázva a kis érzékeny nagylöttyős magyar lelked.
    (Hogy Frigyesbácsi Mr. Karinthyt idézzem szabadon.)

  • Oh, Geyza, köszönöm megtisztelő figyelmedet, teljességgel meg vagyok hatódva.

  • tropára czinkeltek,
    a provokáció olyan szakma,ahol a szakember igyekszik,hogy lehetőleg ne vegyék észre az in-coituszát,mert jobb inkognitóban maradni.Akik ennyire nyíltan kiállnak egy háborús bünös,saját tengerészeit is megtizedelő,több százezer lélekkel elszámolni nem tudó,tömeggyilkos „őfőméltósága” mellett,bizony jobban tennék ha más pályát választanának.

  • Geyza gyöngysorai: „Cink.
    nem kívánok a magadfajtákkal emberi beszédbe bonyolódni mintahogy a borsó falrahányása sem vált szokásommá.
    Különben meg már tudom kivagy.
    Túl régóta foglalkozok internetes személyiség-elemzésekkel.
    Régi szarházi uj nickel…ennyi vagy öreg és nem több.”

    huh de reszketek a fogam is vacog….. no, no, áruld mán’ el ki vagyok ? Mi lenne szerinted a „régi” nick nevem ? Mert ha tényleg tudnád, meg egyáltalán lenne ilyen, akkor már meg kellett volna írnod „kutatásod eredményét” …..

    kac-kac

    No inkább értelmesebb dolgokkal foglalkozom mint veled.
    Erről fog szólni következő, mondjuk így útmutató írásom.

    Az acsarkodást meg meghagyom az itteni aberráltaknak.

  • Nos, nem túl hosszú múltra tekintő itt tartózkodásom összegzéseként az alábbiakat látom szükségesnek közreadni.

    Ez egy „balliberális” szennylap, a hozzájuk tartozó balliberális csürhével. Tudom nem minden kommentelő, akinek nem inge ne vegye magára.

    A komcsik számára nincs mit mondanom, viszont azon zsidó emberek számára, zsidó honfitársaim számára, akiket ebbe a ballibes csürhébe összeverődött társulat megvezetett, félrevezetett, azok számára van.

    Pár örökigazsággal kezdeném:

    NEM IGAZ AZ AZ ÁLLÍTÁS, MELYET MÉG RÁKOSI TALÁLT KI, ÉS EZEK IS ITT ÁTVETTÉK, HOGY MINDENKI FASISZTA, AKI NEM A KOMMUNIZMUS, MEG ANNAK MAI VÁLTOZATA A BALLIBERALIZMUS SZEKÉRTOLÓJA.

    A ZSIDÓ EMBEREKNEK, A HAZAI ZSIDÓSÁGNAK CSAK EGY NAGYON KIS RÉSZE BALLIBERÁLIS, KÖVETI EZT AZ IRÁNYT AMIT A LEVITÉZLETT KOMCSIK KITALÁLTAK MAGUKNAK.

    a BALLIBERÁLIS, POSZTKOMCSI IRÁNYZATNAK A TELJES NÉPESSÉG KÖRÉBEN IS EGYRE CSÖKKEN A TÁMOGATOTTSÁGA, RÖVIDEN: LESZEREPELTEK, ÖRÖKRE.

    Nos egyenlőre ennyi, ezeket jó ha tudatukba vési ez az orwelli malactársulat.

    🙂

  • Christopher Adam

    Ferenc Czink,

    ajánlom, hogy keressen magának egy jobboldali kanadai magyar lapot, ahol kommentelni is lehet. Ja, tényleg–egy ilyen sincs. Van viszont a jobboldali kanadai magyaroknak a Magyar Élet c. lap, ami így néz ki:

    http://magyarelet.ca/

    vagy a kizárólag ollózott cikkekből álló Hungarian Reporter:

    http://www.hungarianreporter.com/

    vagy a Kanadai Magyarság, ami ennyire dinamikus:

    http://www.kekujsag.com/kekujsag/OnlineNews.aspx

    Szóval válogasson, de azt ne felejtse el, hogy a KMH-n kívül egyetlen egy másik kanadai magyar lapnál lehet kommentet írni, az pedig a Kanada Világa és az sem jobbos.

  • De ha lenne kanadai jobbos kommentelhető online felület ahová áttudnék menni, akkor se mennék, mert akkor eltűnne a móka és kacagás. Én marha jól érzem itt magam, úgyhogy ha megengeditek maradnék itt tovább csacsogni.

  • Christopher Adam

    Tropa,

    ebben igazad lehet…mert a bezárkózott, áporodott és hulla szagú kanadai magyar közösségek valóban nem mókásak…inkább csak lehangolóak.

  • tropa
    2015 december 22
    6:09 du.
    Neismennyé sehováse, jótezsvírem!!
    Merhogyám milennevelünk teníküled? Mera móka mega kaczagány télleg köll, de te eccerüjen köszröhej vagyol, há inkább tenekednek csápulok..
    Mer röhögni jó, -még akkóis, ha idjótákon nemillik..

  • Czink, véleményedet megtámogatom, nem várt helyről.
    ………
    „A mai sablonos világkép végtelenül egyszerű, mert a zsidó-keresztény vallási hagyományhoz való viszonyt szekularizálta, lecsupaszította, hétköznapi skatulyákba, sztereotípiákba gyömöszölte. Az önértelmezést és a másik értelmezését közhelyes gondolati kényszerpályákra terelte. Eszerint vannak ugye, a »zsidók« és a »keresztények«. A »zsidók« liberálisok, utálják a nemzetet és a kereszténységet. A »zsidó« egyszerűen azt jelenti, hogy »nem keresztény« és nem »nemzeti«. Aztán vannak a »keresztények«, akik jobboldaliak, nacionalisták és antiszemiták. A »keresztény« azt jelenti, hogy »nem zsidó«. Ezek azok a végtelenül egyszerű és hamis sztereotípiák, amelyekre a mai általános hétköznapi gondolkodás épül. Erre most jönnek ezek az ortodox rabbik, a zsidó-keresztény viszonyt egészen szokatlan nyelviséggel megemelik:
    „Csaknem kétezer éves kölcsönös ellenségeskedés és elidegenülés után, mi, Ortodox Rabbik, izraeli, amerikai és európai közösségek, intézmények és szemináriumok vezetői felismerjük a számunkra adatott történelmi lehetőséget. Keresztény testvéreink felénk nyújtott békejobbjának elfogadásával mennyei atyánk akaratának megvalósítására törekszünk. Zsidóknak és keresztényeknek partnerként közösen kell korunk erkölcsi kihívásaira választ adniuk.”
    …..
    http://cjcuc.com/site/2015/12/03/orthodox-rabbinic-statement-on-christianity/
    ……
    Remélem mindenkinek világos, hogy egy ilyen hozzáállással mennyivel előrébb tarthatnánk.

  • Ferenc Czink Ferikém, te új távlatokat nyitottál a hülyeségeknek. Tropa most biztos jól érzi magát, tényleg röhejes vagy.
    Így tovább, így nem kell nélkülöznünk tropa lehangoló társaságát.
    Csak mondom, bár ezerszer hallhattad, egy kommunista nem lehet liberális. Az oximoron.

  • Christopher Adam

    llanfair

    abszolút igazad van. Viszont fideszes bőven lehet kommunista. Az már nem oxymoron.

  • Cinkescink ma még kacag de holnap zokogni fog.

  • Csárli:
    Komolyan mondom , ahogy haladunk az időben előrefele , egyre nagyobb jelei mutatkoznak írásaidban a gárgyulásodnak.
    Csak barátilag mondom.
    Bár…ha kiröhögteted Magadat folyton , én ugyan nem fogok rajta sajnálkozni.

  • Natessék.
    Kiderült hogy Czink testvér egy kis sértődős cinege….mit cinege , inkább mimóza.
    Most fáj a kicsi szíve , annyira hogy beléje is lúdbőröddzik a lelke levese nekije… Szegényke.


    (Ezek a cúna bolsi-bibsi-libernyák zsidrancsok meg más idegenszívűek nem akceptálják az ő HATALMOS jóakarattyát , hogy minket jóutra téríccsen.)