Kanadai mikrofon (6): Justin Trudeau látogatása Washington DC-be, a szavazati jog és 1848

2016 március 13 8:06 de.32 hozzászólás

A héten Justin Trudeau, Kanada miniszterelnöke hivatalos látogatást tett Washington DC-be, ahol egy ritka és tekintélyes ünnepélyes fehér házi vacsorán vehetett részt, Barack Obama amerikai elnök vendégeként. Utoljára 19 éve vendégeltek így meg kanadai kormányfőt az Egyesült Államokban. A mikrofonnál Christopher Adam, Ottawából, Kanada fővárosából.

Az egyik főtéma amit éppen kanadai újságírók tettek szóvá Justin Trudeaunál az amerikai látogatás alatt, az volt, hogy a kanadai liberális kormány láthatóan és kínosan kerüli azt, hogy nyilatkozzon az amerikai elnökválasztás előválasztási folyamata körül. Pedig nehezen lehet elmenni Donald Trump lázító és időzönként uszító kijelentései mellett úgy, hogy nem szólalunk fel. Például éppen a héten deklarálta, hogy szerinte az Iszlám – úgy en bloc, mint vallás, „gyűlöli” Amerikát. Trudeau így válaszolt, amikor némaságára kérdezett rá Rosemary Barton újságíró:

„Tisztelem és becsülöm az amerikai választójogi rendszert. Abraham Lincoln szavait idézve, én bízom „az amerikai nemzeti karakter jobb angyalaiban”. Lelkesedéssel nézek elébe november 4-nek és annak, hogy azt követően kivel dolgozhatok együtt.”

Az egyik nagy eredmény amit Trudeau washingtoni látogatása alatt elért, az az amerikai útlevél és vám elővizsgálat kiterjesztése Kanadában. Amikor a legnagyobb kanadai repülőterekről az Egyesült Államokba utazunk, az amerikai vám és útlevél vizsgálaton már Kanadában, a terminálon átesünk. Így kanadai utasokat – amikor már az Egyesült Államokban landolnak – belföldi utasként kezelik. Nincs további vám, illetve útlevél vizsgálat és a nagyobb regionális, nem csak nemzetközi repülőtereken is leszállhatnak a Kanadából érkező járatok. A látogatásnak köszönhetően, a torontói belvárosi Billy Bishop repülőtér – másnéven Island Airport – is hamarosan lehetővé teszi a Porter Airlines-on Amerikába repülő utasok részére a kanadai földön történő amerikai vám és útlevél ellenőrzést.

Ez a gyorsított és könnyített eljárás nem csak a torontói repülőtéren lesz elérhető, de hamarosan Québec városában – a Jean Lesage repülőtéren, valamint Montreálban, a központi vasútállomáson is. Montreál, illetve Ottawa nemzetközi repülőterein természetesen már évek óta működik az amerikai vám és útlevél előellenőrzés.

A határellenőrzés, illetve a csendes óceáni szabadkereskedelem kérdése mellett, fontos téma volt még Barack Obama és Trudeau között a klímaváltozás. A metán kibocsátás szintjét az olaj és gáz szektorban 45 százalékkal akarja a két ország csökkenteni 2025-re, továbbá a légiközlekedés ökológiai lábnyomát kívánja tompítani a két állam.

Obama elnök emlékeztett arra, hogy 44 évvel ezelőtt egy másik Trudeau – Justin édesapja, Pierre – fogadta akkori miniszterelnökként Richard Nixon amerikai elnököt Ottawában. Ekkor Justin Trudeau pusztán négy hónapos volt, de Nixon azzal viccelődőtt, hogy a kormányfő csecsemőjére koccintott, aki szerinte Kanada jövőbeni miniszterelnöke lesz. Úgy látszik, hogy ezt Nixon kristálytisztán megjósolta.

„Ez a látogatás arra emkékezet bennünket, hogy miért is szeretjük annyira Kanadát”–mondta Barack Obama. Aztán hozzátette: „A szolidaritásról van szó, amelyet kanadaiak mutattak 2001. szeptember 11 után, amikor az amerikai légteret lezárták és amerikai utasok ezrei kanadai városokban szálltak le. Sokan Kanadában saját otthonaikba fogadták be az amerikai utasokat. A kanadai katonák kurázsija miatt szeretjük annyira Kanadát. Kanada katonái kiálltak mellettünk Afghanisztában, most pedig Irakban. De Kanada együttérzése miatt is imádjuk ezt az országot. Ezt az együttérzést ismét láthattuk a menekültválság kapcsán.”

Barack Obama végül „nagy és mély szövetségnek” nevezte Kanada kapcsolatát az Egyesült Államokkal és szerinte az emberiség és az emberek iránti tisztelet köti össze leginkább a két ország népeit.

*

Ma vasárnap – 12 óra 45 -perctől emlékeznek meg ottawai magyarok az 1848-as forradalom és szabadságharcra, az Elgin Street és a Lisgar Street sarkán felállított Canadian Tribute to Human Rights nevű emlékmű előtt. Részben a sajtószabadságról, a törvény előtti egyenlőségről, valamint a jogállamiság megteremtéséről szólt 1848. De ha ezt a periódust nézzük – különösen így, néhány nappal a Nemzetközi Nőnap után – akkor érdemes megemlékezni arról is, hogy tizenkilencedik század első felében tettek több országban nagyon fontos lépéseket az általános szavazati jog irányába. Először valamennyire férfira kellett kiterjeszteni a szavazati jogot. Korábban csak birtokkal, vagyonnal illetve magasabb társadalmi státuszzal rendelkező férfiak szavazhattak választáson. Az Egyesült Államokban – például – az 1820-as évektől a legtöbb államban – kivéve Rhode Islandon – szavazhattak fehér férfiak – gazdasági státusztól függetlenül. Az afrikai amerikai ekkor még nem rendelkeztek szavazati joggal. 1870-ben – az amerikai alkotmány tizenötödik módosítása mondta ki, hogy valamennyi férfinek meg kell adni a szavazati jogot, bőrszín, etnikum vagy faji alapon nem lehet megkülönböztetni. Ezzel szemben azonban volt olyan régió az USA-ban, ahol az irástudáshoz, illetve írott vizsgákhoz igyekezték kötni a szavazati jogot, így szűrték ki a szegényebb és gyakran kisebbségi háttérrel rendelkező amerikaiakat.

A brit birodalomban, illetve az Egyesült Királyságban 1832-ben terjesztették ki a szavazati jogot a földdel rendelkező középosztálybeli férfiakra. Egészen 1918-ig kellett várni arra, hogy valamennyi férfi – függetlenül attól, hogy rendelkezik birtokkal vagy sem – szavazhasson brit választásokon.

Kanadában 1920-ban terjesztették ki a szavazati jogot a férfiakra. Ezt megelőzőn Kanadában is csak olyan férfi szavazhatott, aki földdel, birtokkal rendelkezett. 1921-ben szavazhattak először 21 éven felüli nők és férfiak szabad kanadai választáson.

Ha jól belegondolunk, akkor alig előzte meg az összes férfira kiterjeszett szavazati jog a nők szavazati jogát.

Amikor 1848-at ünnepli a magyarság ma délután a Canadian Tribute to Human Rights emlékmű előtt, érdemes belegondolni abba, hogy alig 95 éve foglalták törvénybe az univerzális szavazati jogot Kanadában – ez egy olyan intézmény, ami manapság számunkra a demokrácia legalapvetőbb intézménye és értéke.

Önök a Kanadai mikrofont hallották, 2016. március 13-án. A viszonlátásra és – remélem – a viszontlátásra a mai megemlékezésen.

*

Az Ottawai Magyar Rádió minden vasárnap reggel 7 órától hallható a CHIN Radio 97.9 FM hullámhosszon. A heti adások vasárnap délutántól az internetre is felkerülnek, így Ottawán kívüli olvasóink is meghallgathatják.

32 hozzászólás

  • Christopher,

    Mit vartal hogy nekimegy Trumpnak ? Pont ez, amiert nagy tiszteloje vagyok Trudeau -ak.
    Eloszor mi jogon szoljon bele az USA valasztasba. Maganvelemenye lehet, de ha veletlenul Trump lesz az elnok, 40% eselye van,akkor visszaszivja amit mondott ?
    Csak Harper istenitette Bush -t, meg is latszott amikor Obama lett az elnok.
    Szerintem siman megvalasztanak az Usa-an is Trudeau -t, ha ott indult volna.

    https://www.youtube.com/watch?v=Tl9dcgCkeL0

  • akárki, valószinűnek tartom én is, hogy az USA-ban is megválasztanák a nők!
    Mert Canadában is azok választották meg, a jóképú, szexy fiút!
    Pl. Obama sem azért lett elnök, mert okosabb mint más. Aztán bebizonyosodott az is, hogy semmit sem tett sem bel, sem külpolitikában. Obama is jóképű volt és karizmája.
    Ezekkel a tulajdonoságokkal, csak nyerni lehet.

  • 5 kiló jóminőségű felsősonka, 12 kiló még jobb minőségű comb, fürtös haj ami kordában van tartva, és vidám mosoly, holnap is lesz nap alapon még akkor is ha a DST miatt elfelejtik egy órával hamarabb kikapcsolni a közvilágítást Toronto ban!!!! pazarlás az élet, kereskedni is akarnak és lehet, hogy ők tuggyák is mivel és kinek lesz az jó?

    Ontario beruház a tömegközlekedésbe, utoljára 35 évvel ezelőtt ruházta be és azóta nagy rész mexökött vagvy pizzát süt…továbbra is érvényes az, hogy nem teremtenek vásárlóerőt mert 25 éve a bérek és fizetések be vannak fagyasztva kivéve a profitot és az árakat legkedvesebb a Hydro One árai, meg a benzinkutaknál a hatalmas profit ami elvész a hordóban az bejön a kútnál alapon…majd ha lesz ingyenes fogászat és kombinált látszerészet majd akkor beszélünk erről is…nagyon szépek lehettek a virágok és az asztaldíszek és a szavak felvirágoztak…már csak locsolni kellene őket…Obama elhozta az ígéret főggyét de az „aktív” külpolitikájába már bele vághatna a mendergetős ménkü csak azért, hogy tuggya milyen az amikor ráddöntik a házat, hogy már megint nem úgy vagy vislekedve ahogy valakik ott Washington DC ben elképzelték és egyébként is majd ő rendet tesz azóta van káosz (ugye az Isten foglalkozásán vitatkoznak gólyák az egyetemen: csakis orvos életet ad, csakis mérnök építkezik és tervez csakis közgazda mert akkor kijafene hozta volna létre a KÁOSZ-t)

    a polityika tele van útáljuk a szovjetuniót meg a többieket akik nem gazsulálnak de de ha mexünik a szovjetunió akkor máshová kell betörni mert ellenség és háború nélkűl nem lehet békeharcot vívni SEM!!! ugyanúgy mint a zseniális gyógyszergyárak és biztosítók ha nincs újabb és újabb betegség akkor a kóbor kutya sem veszi a gyógyszarokat és a biztosításokat de ha csinálunk sok sok új betegséget lásd EBOLALA, ZRIKA VÍRUS HOGY ZRIKÁLJON ÉS A TÖBBI
    http://www.nature.com/subjects/viral-epidemiology

    ugye ez is egy módszar… és milyen profotot termel csak nem annak akit zrikálnak vele, hanem ellopják mint a zorbán levédiab…don

  • Figyelo. es akkor a Harpert kik valasztottak meg ? Talan ot is a nok? Maskulonben a kis Trudeau volt kitol tanuljon, lasd az apja sem volt piskota.
    Maskulonben Obama nem egy buta ember, csak eppen szinte semmit nem tudott elerni a lobby- ak miatt. Ez van, amikor nem milliomos az USA elnok. Ezt hasznalja ki a buta Trump, maskulonben. Mert azert nem lehet osszehasonlitani a 2-ot.

  • Mr. Obama azzal kezdte a pályafutását, hogy 2008-ban kijelentette hogy a Válság kitöréséről Magyarország és Ukjrajna tehet.
    A tanácsadóinak meg remegni kezdett keze-lába.
    Két hétig tartott mire rábeszélték hogy aggyon már ki egy helyesbítést, amit aztán már senki se olvasott el.

  • akárki,
    sajnos, a kis fiú nem tanult az apjától semmit! De errről nem tehet, nem örökölte az apja eszét.
    Ez van.
    Harpert azért választották meg, mert anyagi nagy bajban volt Kanada az előtte lévő KÉT liberális kormány miatt.
    Hogy tíy évig működni hagyták, ez annak az érdeme, hogy ez idő alatt, nyugalom és haladás volt Canadában.

  • Géjza, Obamának fogalma sincs külföldi helyzetekről, de nem is érdekli. Szerintem, Amerika sorsa sem érdekli.

  • @Figyelő
    Harper az agyament gazdaságpolitikájába bukott bele, még úgy is, hogy k**** nagy szerencséje volt az olajárakkal és általában a fosszilis energiahordozók áraival és ezt hagyta hátra amit 15 év alatt sem lehet helyrehozni, Ontario kezdeményezése az infrastruktúra fejlesztésre jól fizető job-okat teremt, de még mindíg nem elég az intelligencia és a kutatás meg a saját fejlesztés nem pedig a bevásároljuk majd a nép kifizeti, és nála is befagyasztott bérek és olcsó semmit érő munkahelyek teremtődtek 3-6 hónapra majd mindenki menjen máshová almáspitét vagy pizzát gyártani

    lásd Alberta és környéke csődben van és sohasem fognak kimászni pláne ha a többiek kifizetik nekik amit ők b***k el, és nem csak a tarsand ről van szó

    a real estate boom is egy csalóka üzlet mert nem kanadai tulajdonosoknak épűl a kacsalábon forgó, mert a kanadai sohasem tuggya megfizetni megy albérletbe a büdös és egészségtelen alagsorokba, amit be kellene tiltani mint emberi lakhatásra alkalmas egérlyukakat

  • Ez mind nagyon szep a Szepfiurol es a Sas Elvtarsrol (Obama) csak annyi maradt ki, hogy amikor 31 evvel ezelott idejottem, es meg alig volt egesz Eszak-Amerikaban bekeaktivista, meg utlevel sem kellett, hogy Amerikaba athajtsak. Eleg volt a jogsi.
    Most mar rontgen, motozas es a tobbi nyalanksag, csak azert mert valami miatt borzalmasan nagy szukseg volt a bekegalambokra.

    De persze Trump a hibas azert, mert kimondja azt, amit mindenki tud.

    Mindenestre van itt egy kis iras a kanadai Szepfiu elso 100 napjanak „vivmanyairol”. (Azota mar van tobb is.)

    What has our new Prime Minister accomplished since being elected:

    1) From his swearing-in on Nov. 4, 2015 to Feb 12, 2016, the Trudeau government distributed 208 cheques worth a combined $5.3 billion. But only $997 million was for projects inside the country. The rest — $4.3 billion — will be spent outside Canada on everything from aid for refugees to helping poor countries fight climate change.

    2) Hired 2 nannies paid for by the taxpayer.

    3) He and his family flew to the Caribbean for a 10 day winter vacation on a Department of National Defence Challenger jet, which cost about $10,000 per flying hour to operate but reimbursed the Canadian taxpayer only the cost of an economy air fare. Yet he could still afford to pay $2,500 US a night to stay in a 3,400-square-foot villa on the Island of Nevis.

    4) He stopped the enforcement of the First Nations Financial Transparency Act (FNFTA) and restored full funding without any requirement of accountability.

    5) He reinstated the Mandatory Long Form Census and the $500 fine or up to three months in prison for refusing to fill out the survey or providing false information.

    6) In the rush to bring in the first phase of 25,000 refugees the government back in November had our military vacate their housing on 7 military bases and are still not allowed back. The reason? There is the possibility of more refugees moving into base housing as complaints of hotel accommodations become more frequent. Also there will be another influx of 25,000 more refugees by the end of 2016, to bring the total to 50,000.

    7) His „secretive Board of Internal Economy” just gave all MP’s a 20% increase in office expenses which will add an additional $57,690 for a new office budget total of $346,140 per MP and an additional $193,029 for a new office budget total of $1,158,117 for the Speaker.

    8) He began discussions on decreasing the MP’s workweek by 20% by dropping the Friday sitting of Parliament. The reason? To make Parliament a more family-friendly workplace.

    9) He paid $32.9-million (U.S.) to maintain Canada’s membership in the F-35 buyers’ pool, despite his election promise to exclude the aircraft when selecting this country’s next warplane. So how does he answer to that? He creates a new secretive government committee tasked with overseeing defence purchases.

    10) He scrapped legislation introduced last year that allowed Canadians who held dual nationalities to be stripped of their Canadian citizenship if they were found guilty of terrorism, treason or spying offences. The first person that will benefit from this is Zakaria Amara the mastermind of the plot to bomb downtown Toronto in an effort to terrorize Canadians and cripple the economy. He will no longer be deported nor have his Canadian citizenship revoked.

  • Kedves akarki!

    Igazad van, a Kenderszivastol Elhulyult apja valoban nem volt akarki. Amerikaban annak idejen „az a hulye kanadai komcsi” neven volt ismeretes.
    No es milyen piruetteket tudott ugrani!

    Igaz, tonkrevagta Kanadat, korrupt volt o is, de kicsire nem adunk.

  • Köszi Moshe, szívemből szoltál-

  • https://www.washingtonpost.com/world/europe/theyve-escaped-war-and-crossed-the-sea-now-europe-wants-to-send-them-back/2016/03/11/9b0f15d0-e54d-11e5-a9ce-681055c7a05f_story.html?wpisrc=nl_draw2

    Kanada pazarolja a túlterhelt adófizetők pénzét a „menekültek” befogadásával…ahelyett, hogy Justin agreed upon with Barack to stop immediately the moderate terrorists arming up and supporting them as well as the Isis and others including the turkish government which is fishing in the murky waters gaining a lot of money buying and selling using the Isis crude…and leave the russians alone because only they recognize the terrorist is a terrorist when it is unlawful and kills anybody for money

  • Figyelő:
    Obamát a hülyeségei miatt -állítóűlag- már korlátozta az amerikai törvényhozás.
    (Egy N.Y. – ban élő barátom mesélte.)

  • rodeo36

    2016 március 13
    9:31 du.
    Ébredni!
    Albertát az olaj tette gazdagá. Most, hogy az olaj ára csökkent, a külföldi olaj többlet miatt, Alberta most bajban van. Persze a mostani vezetője sem egy észlény.
    Ehhez semmi köze nincs a kanadai miniszterelnöknek.

  • Részemről ideje új hazát nézni. Hamarosan a sok sz.r a ventilátoron fog itt is kikötni. Az ország egy nagyon komoly, előrehaladott rákos megbetegedésben szenved és gyógyulásra nincs esély..esetleg feltámadásra, de oda meg kéne egy nemzet ami lenne is ha a rezervátumokban nem hüjítették volna meg a maradékot akiket még nem írtottak ki…

  • Starchild, kiket irtottak ki? Felakasztották, börtönbe tették azokat?
    Ja, hogy nem kommunista elvet vall a mai kormány hanem nemzetit? Ez a baj,értem.
    Lehet elmenni, mondta Gyurcsány anno..hátha a szomszédban jobban szeretik majd.

  • Figyelő
    2016 március 14
    12:22 du.

    „Starchild, kiket irtottak ki? Felakasztották, börtönbe tették azokat?
    Ja, hogy nem kommunista elvet vall a mai kormány hanem nemzetit? Ez a baj,értem.
    Lehet elmenni, mondta Gyurcsány anno..hátha a szomszédban jobban szeretik majd.”

    Ha jól tudom Kanadáról beszéltünk…hát hogy is mondjam, az igazi kanadai nemzetek azok lennének akiket az elmúlt néhányszáz évben elküldtek az örök vadászmezőkre. Amúgy nem értem milyen kommunista elvekről ír meg, hogy jön ide az öszödi böszme dilibogyó?

  • „2016 március 14
    11:46 de.

    Részemről ideje új hazát nézni. Hamarosan a sok sz.r a ventilátoron fog itt is kikötni. Az ország egy nagyon komoly, előrehaladott rákos megbetegedésben szenved és gyógyulásra nincs esély..esetleg feltámadásra, de oda meg kéne egy nemzet ami lenne is ha a rezervátumokban nem hüjítették volna meg a maradékot akiket még nem írtottak ki…”
    Erre válaszoltam. Én azt hittem magyar honban él. A fenti szövegből nem derül ki, hogy melyik országról.
    Azonkivül, az sem derül ki, hogy nekem válaszol az én előbbi szövegemre.

  • Figyelő
    2016 március 14
    4:07 du.

    Ok,np.

  • Sztárcsold megint hazudsz , Gyurcsány nem azt mondta.

  • Geyza
    2016 március 14
    6:14 du.

    „Sztárcsold megint hazudsz , Gyurcsány nem azt mondta.”

    Mi a te problémád? Nem is én említettem ezt az idiótát…

  • Sztárcsild:Nem e ?
    Akkor biztos a Kún Béla emlegette.

    Az „idióta” idején mindenesetre összegyűlt annyi az MNB-ben,
    hogy most lehet belőle borózót nyitni Várban , kastélyokra és festményekre herdálni továbbá az MNB által mostanában -kitudja mire- alapított alapítványokon keresztül az ott lévő adófizetői pénzeknek ” elveszíttetni közvagyon jellegét.

    Mindezekből az jön le hogy inkább te vagy az idióta.
    Még azt sem tudod mit röffentettél ide.

  • Geyza
    2016 március 14
    7:21 du.

    Vazze, ne igyál már annyit. Már röhögő görcsöt kaptam….te szerencsétlen, Figyelő emlegette az öszödiböszmebarmot mert azt hitte, hogy MO-ról írok. Ha nem lennél akkor ki kéne találni téged… :):):)

  • Kedves Geyza,

    Oszinten remelem, hogy Sas elvtars mukodeset korlatozta az amerikai torvenyhozas, de en meg nem hallottam rola.
    Foleg most kene kiiktatni a masik idiotaval egyutt, hogy a Biztonsagi Tanacs utjan akarjak letrehozni Molesztinat.

    Nem emlexem ki irta, talan a Starchild, hogy uj hazat keres. En is szivesen lelepnek a mar lassan kommunistava valo Kanadabol, foleg hogy itt Albertaban tenyleg, szo szerint egy idiota komcsi no uralkodik tavaly ota. Az csak a baj, hogy meg ha lenne is ra penzem, nem nagyon tudnam eldonteni hova menjek?
    Talan Costa Rica, esetleg Chile? Putyin elvtars fogad kanadai menekulteket?

  • Sztárcsild te meg boldogan megismételted , ahelyett hogy tárgyilagosan rávilágítottál volna Figyelő tévedésére.

    Figyelő véleményalkotása a helyzet nem pontos ismeretéből fakad.
    Eléggé megrázó élményei lehettek, tehát valahol érthető.

    Viszont TE Starchild és elvbarátaid pontosan ismeritek a dolgok hátterét, TI generáltátok fel a 2006-os zavargásokat azért , hogy a fennálló alkotmányos rendet erőszakkal megdöntsétek.

    Mindezeket pediglen azért , mert Orbán Viktor KÉPTELEN volt beletörődi a választási vereségébe. A szarkeverés képessége itthon is jól ismert , nem kell azért a szomszédba menni.

    A FIDESZ „agytrösztnek” kapóra jött Gyurcsány Öszödi beszéde , ami inkább az Ország érdekében hangzott el mintsem ellene.
    Meg akarta reformálni pártját , persze sikertelenül.

    Ti pedig a kiforgatott szavai alapján ügyesen monstre balhét generáltatok.

    Propagandista vagy , aki úgy és akkor hazudik amit és amikor a pártjának a pillanatnyi érdeke megkíván.

    Az Ország érdekére TE magas ívről teszel , elvbarátaiddal együtt.

    Jellemtelen ember vagy. Nagyon sajnálom ezeket a súlyos szavakat , de nem mondhatok mást rólad.

  • Soshe Akivagy!

    Ahogy olvasgatom a karcolataidat, neked inkább Boliviában lenne a helyed…

  • Geyza
    2016 március 15
    5:18 de.

    Nemtom haver mit szívsz a pia mellé de már túlteszel magadon is. Mindenesetre megmosolyogtattál függetlenül, hogy a mondókádat szokásos rágalomhadjáratnak szántad.
    1. Félre értés volt amiből csak te csináltál ügyet
    2. 2006-os zavargáshoz annyi közöm volt mint neked Beyonce-hoz
    3. Orbán V.-hoz, Fideszhez meg egyátalán a magyar politikához semmi közöm. Ez csak a te agyszüleményed.
    4. Én a nemzet érdekét nézem, avval hogy az ilyen magadfajta hiteltelen rágalom mestereknek rámutatok arra, hogy mennyire egyoldalúan látjátok a dolgokat és az mellet görcsössen ragaszkodtok a dogmákhoz amit ti kreáltatok. Nemolyan rég még a Föld is lapos volt és mindenki elégett a máglyán aki másképp hitte aztán kiderült, hogy mégis csak gömbölyű. A Földön több mint hét milliárd ember él és képzeld el, hogy mindenkinek igaza van. Persze ebből kifolyólag ők is nácik kivéve a veled egypályásokat. Ezt úgy hívják, hogy síkagyúság. Avval nincs semmi problémám amikor egy bizonyos csoportot vagy közismert személyeket kritizáltok, rágalmaztok, lejárattok vagy éppen alaptalanul dicsőitetek. Viszont avval gondom van amikor a magyarság nevében teszitek ugyanezt. A KMH cikkei azért érdekessek mert általában nem fedezik a valóságot és akkor lehet rajtuk vitatkozni ami abból áll a részetekről, hogy beindul a rágalomhadjárat.

    „Jellemtelen ember vagy”

    Nem vagyok egy magyarnyelv szakos viszont úgy veszem észre, hogy te se vagy egy zseni. A „jellemtelen”-t arra a személyre alkalmazzák, „kinek erkölcsi és szellemi állapota habozó, kinek tettei és nyilatkozatai egymással ellenkeznek, ki elhatározott erkölcsi, és szellemi tulajdonságokkal nem bir, mondani szoktuk, hogy jelleme nincsen”…mondá az online értelmező szótár. Magadra ismersz?

  • DonGolo!

    Koszonom az otletet!

    Mivel Del-Amerikahoz valami megmagyarazhatatlan erzes vonz gondoltam mar Boliviara is. De sajnos jelenleg epp a te elvbarataid teszik azt is jobban tonkre, mint ahogy mar amugy is volt.
    Maskulonben, nagyon erdekes az a hatalmas so-sivatag naluk. Furcsa, hogy ennek ellenere sem kuldik el a sohivatalba az elvtarsaidat.

    Ismersz olyan orszagot, ahol se az alliberalisok, se a bekeaktivistak nem fejtettek me’g ki „aldasos” tevekenyseguket? Egy olyan orszagba szeretnek menni.

  • Moshe Akiva
    2016 március 15
    3:41 du.

    Peru, Honduras, El Salvador… Brazília is jó, ha kisvárosba költözöl. Vagy Argentína hegyoldalai, ahol roppantfinom borok vannak, és az argentín marha hús világszinvonalon is az első.. 😀

  • Sztárcsild:
    Magyarázkodjál csak…

  • Kedves Falusi!

    Kozep-Amerika szinte mindegyik orszaga veszelyes. Ha nem a drug-haboru, a komcsik. Neha mindketto. Costa Rica tunik az egyetlen kivetelnek.

    Del-Amerika gazdasagilag es politikailag legstabilabb orszaga Chile, de ott meg hamar rad dolhet az epulet. No es elkovettek azt a kis hibat, hogy befogadtak mar vagy 1 millio bekeaktivistat is.

    Argentina valoban erdekes, Mendoza-nal jo borok teremnek, Salta kornyeke gyonyoru, de meg Ushuaia is jo lenne – ha az orszag stabil lenne. De kicsit tul sok a komcsi arrafele is.

    Van meg olyan orszag, amit nem fertozott meg a marxizmus es annak uj valtozata az alliberalizmus?

  • Moshe Akiva
    2016 március 16
    1:24 du.
    Moshe.
    Dél és Közép-amerikában egészen más a marxizmus, vagy a kommunizmus értelmezése. Még a kommunista vezetők nagy többsége is erősen vallásos. A nicaraguai háború idején a hegyekből vasárnaponként a falvakba a vasárnapi misére visszaszivárgó fegyveres gerillákat a helyi milicia egyszerűen „nem vette észre”. Boliviában Moralesnek saját gyóntatópapja van.
    Drog-problémák csak bizonyos régiókban vannak. Ilyen pl a Coplumbia-Brazília-Peru háromszög, meg azok a területek, ahol a termesztés vagy a feldolgozás folyik. Azokon a környékeken nemigazán jó idegennek lenni, mert senkiben sem bíznak. Viszont mindenhol van többszáz olyan falu, kisváros, ahol egyszerűen jó élni..