Az Európai Unió mi is vagyunk–Magyarország egyenjogú és egyenrangú tagja az Uniónak
„Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés jóváhagyása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő, kötelező betelepítését?”
Erre a látszólag egyszerű kérdésre vár választ Magyarország népétől jelenlegi kormánya október 2-án.
Pedig ebben a 18, egymás után rakott szóban egy egész világlátás van, nem is annyira elrejtve. Azt sugallja: van egyszer egy Európai Unió, meg van az Országgyűlés (nyilván a magyar), amelyeknek csak valamilyen alá-fölé rendeltségi viszonya van egymáshoz. Azt mutatja: megfogalmazói kizárólag úr-szolga, fölöttes-alantas felosztásban tudják értelmezni a világot. Ha hallottak is harangozni valamit egyenjogú és egyenrangú felek érdekeken és kölcsönös engedményeken alapuló együttműködéséről, azt jobb esetben valamiféle elvont dolognak tartják, amiről néha beszél ugyan az ember. Ahogy a teljes gőzzel rákapcsolt propagandából látszik, a kormány a rosszabb esetet választotta.
Miközben azt harsogja, hogy gyáva, szolga népnek nincs hazája, a fenti kérdéssel (is) belenyomja a magyar népet az alárendelt, szolga szerepébe. Ismerős, kétfenekű duma, mégcsak nem is a jelenlegi első szolga écesz-géberei találták ki: Évszázadok óta hülyítik ezzel emberek millióit szerte a világon, amikor arra van szükség, hogy párszázezren, akár az életük árán is kikaparják a gesztenyét.
Holott az Európai Unió mi is vagyunk. Egyenjogú és egyenrangú tagjai, társai más európai országoknak, amelyek önként vállalták, hogy az országhatárokat nem tisztelő régi és újkeletű problémák megoldására közösen keressenek választ. A jelenlegi magyar kormánynak nem mentsége, hogy a Lajtán túl is erősödik a hangjuk a szolgák vezéreinek.
Ebben a hangzavarban meg éppen a valódi – és igen súlyos – probléma lényege veszik el. Azt senki nem vitathatja, hogy új kihívásokkal kell szembenézni valamennyiünknek. Lehet-e eltűrni, hogy erőszakos ideológiák szószólói rettegésben, nyomorban tartsák emberek millióit? Megoldás-e, hogy e milliók közül pár százezernek megsimogatjuk a buksiját, vizet adunk, ha szomjaznak, takarót, ha fáznak?
Két rövid jelenet nem megy ki a fejemből. Az egyikben egy saját bevallása szerint szír fiatalember, egy menekülteket éppen Németországba szállító buszon azon lelkendezett, hogy mennyire boldog, hogy a szabadság földjére ér. Ahol lehet szabadon zenélni… Vajon mit szól majd, ha azzal szembesül, hogy lehet, persze hogy lehet zenélni – is. A másik helyzetben egy néger fiatalasszony a fején nehéz badellával, a kunyhója felé tartva szólt a kamerába: „A tévében láttuk, hogy vannak helyek a világon, ahol a falból jön a víz. Azt szeretném, ha a gyerekeim ilyen helyen élhetnének.”
Jogosak ezek az egyszerű igények? Ki vitatná? De mi lehet a kiút? Az biztosan nem, ha mi, itt Európában is egymás torkának esünk mindenféle népvezérek harsogásának engedve.
Szinte hallom az ellenvetést: az EU böhöm, merev, tehetetlen. Nem hallja a „népei” hangját. Nincs fölhatalmazása.
Kétségtelenül van ezeknek a felvetéseknek valóságtartalma. De nem sok. Az Európai Parlament képviselőit ugyanúgy az itt élő nemzetek tagjai választották, mint a nemzeti képviselőket. Az Európai Tanács tagjai azok a nemzeti kormányok, amelyeket ugyanezek a nemzetek választottak országaikban. Működhetne jobban? Persze, ez a mi felelősségünk is.
A magyar kormány ezzel szemben úgy tesz, mint valaha az uradalmak belső cselédsége. Miközben „urait” alázatosan szolgálja, (bár alattomosan meg is lopja), aközben fennhordja az orrát a zsellérek, külső szolgák előtt bizonygatván: nála nagyobb „szabadsághős” aztán nincs is. Pedig ennek az „uradalomnak” mi sem belső, sem külső cselédei nem vagyunk. Egyenlő jogú és rangú tagjai vagyunk a „családi tanácsnak”. És nincs szükségünk arra, hogy mindenféle első szolgák uszítsanak a hazánk ellen, előjogaikat féltve.
Rátesi Margit
12:09 du.
„…Egyenlő jogú és rangú tagjai vagyunk a „családi tanácsnak”…”
Elvileg igaz, csak a valóság mintha más lenne-:)
1:04 du.
Neoliberális EU helyett igazságos Európát!
Az hogy idejön a nyugati gyár, vagy kint alkalmaz minket keleti fizetésért, a tőkének biztos jó. Csak az ittenieknek kilóg a bele az állandó tizenkétórázásban a hideg vízre valóért, a nyugati munkások meg minket utálnak.
Hogy nálunk nincs szakszervezet meg érdekérvényesítés. Jóember, hogy lenne, mikor azért jött ide a főnököd, mert már Horn Gyuláék is biztosították, hogy itt a dolgozónak kuss a neve!
http://kettosmerce.blog.hu/2016/07/05/a_brexit_megoldasa_kelet-europaban_rejlik
1:23 du.
Kedves Margit, ez a két szívszaggató példa nekem inkább ijesztő. A szír legény azért jönne, mert itt szabadon zenélhet. Hmmm. Ebből a kategóriából bőven van nekünk is, Dunát lehet velük rekeszteni. A néger asszonyságnak is tetszik hogy a „falból jön a víz”. El kell neki magyarázni, hogy nem kéne átugrani többszáz év fejlődést. Nálunk is úgy folyik a falból a víz – apám példáját eltanulva -, hogy vettem egy telket, amire fúrattam egy kutat. A kút fölé ástam egy nyolc méter mély aknát, amibe vettem egy házi vízművet. A házig ástam egy mély árkot a vízvezetéknek, majd jött a vízvezeték szerelő aki egy „kisebb” összegért megcsinálta a „falból folyó vizet”.
1:59 du.
charlie
2016 július 6
1:23 du.
Ha anno Kádár így gondolkodott volna, akkor ma Orbán traktoros lenne, és Ráhelka petróleumlámpa mellett hordaná a közkútról a vizet kannában!
Ja és Orbán, takarodj a Várból! Tied a lekvár, mienk a Vár! Hajrá TGM!
3:13 du.
Ezzel szemben a gyáriparosok szövetsége mintegy 250 000 – 300 000 vendégmunkást, esetleg bevándorlót szeretne a kormánytól.
Most akkor harc, vagy a gazdaság?
4:35 du.
Charlie! Olvasd el a két történet előtt lévő mondatot is.
5:08 du.
Sajnos Hazai Lámpának tökéletesen igaza van.
A rendszerváltás után egyszer s mindenkorra leváltották a magyar dolgozókat.
Legfényesebb példája vennek av szarházi Suzuki-szan „miautónk”-gyára , ahol is kerítésen kívülre paterolták a gyári szakszervezetet. És a vezetőit pedig kirúgták állásaikból.
Na ezt próbálná meg egy munkaadó pl. Kanadában !
Garantált hogy az illető becsukhatná a boltot mert többé nem találna megfelelő és képzett munkaerőt.
5:18 du.
hazai lámpa,
nem is tudtam, hogy Kádár vezetette be a villanyt Budapesten!
5:35 du.
Tudomásom szerint sok a magyar munkanélküli manapság. Én az ipar megszűnésének tudom ezt be. Mindenhol így van a kerek nyugaton is!
Mióta a kinai és pakisztáni árút vásárolja nép mert olcsóbb, az ipar, azaz a gyáarak megszüntek. Mindenhol van egy réteg a társadalomban, ami csak munkésnak felel meg. Nincs elegendő iskolázottságuk, szakmájuk stb.
Tehát a „vendégmunkás” egy erőletett fogalom, hogy különböző nemzetiségú munkanélküliek MÁS országban probáljanak szerencsét.
Igen ám, de a nyelv az egyik probáljuk, majd az, hogy ezek NEM akarnak dolgozni és megtanulni „alantas” munkát.
5:42 du.
hazai lámpa
2016 július 6
1:04 du.
Én azt tapasztalom, hogy idehaza a külföldi tulajdonú cégek sokkal inkább betartják a jogszabályokat, környezettudatosabbak, és több fizetést is adnak, mint a magyar tulajdonosok. Akkor miről is beszélünk?
Az, hogy jobb lenne külföldi befektetők nélkül, egy mítosz, amit a populista politikusok gerjesztenek, az átlag állampolgárok, meg kritika nélkül elhisznek.
7:00 du.
terminus
2016 július 6
5:42 du.
Te azt hiszed hogy, jótékonykodni jönnek ide hozzánk a multik? Azt a maximum 25 %-kal nagyobb bért vidáman kifizetik az itt kapott és a helybeni magyar vállalkozóktól méltatlanul megvont adó és egyébb kedvezményekből, a termelt árút viszont ugyan annyiért adják el mintha a saját hazájukban termeltetnék meg az ottani 3-4-szer nagyobb bérköltséggel! A baj az hogy, mi meg kényszerből elhisszük drága, jó vezetőinknek hogy, azért a plusz 25 %-ért jó a külföldi befektetőnek a kiszolgáltatott bérrabszolgájává válni!
7:25 du.
Figyelő
2016 július 6
5:35 du.
Kedves Figyelő!
Nagyon rosszul tudod, a magyar ipar, de nem csak az, hanem a mezőgazdaság és az összes addig jól működő, nagy hozamot és nagy foglalkoztatást hozó tevékenység nem megszünt, hanem azokat tudatosan átideologizálva „rendszerváltó” nagyjaink „ügyesen” elkótyavetyélték, ez volt az ára a renszerváltó paktumnak, aminek hatására ma már csak látszólagos a tisztán magyar nemzeti vagyon! Megéortem hogy, ezeket a tényeket Ti ott az újvilági Kánaánban még felfogni sem tudjátok milyen mocskos gazdasági és ideologiai pálforduláson esett át a Magyarország és általában az ebek prédájának dobott keleti blokk!
12:15 de.
Nagyon jól emlékszem, mikor és hogyan lett a nemzeti ipar és kereskedelem eladva. A hirtelen szabadság hozta persze, és az abszolut tudatlanság a kapitalizmusról, hiszen soha ilyen nem volt. Persze, mindig a pénz hiány volt a probléma, nem volt pénze az államnak, sem akkor, sem most!
Az újvilág Kánanjában, bizony mindenkinek erősen kell dolgoznia, és amellett az információ máma már nem számit hogy, milyen messze él az ember, mióta létezik az internet!
12:37 de.
A veszett fejsze nyele, avagy a feltett kérdés megváltoztatására irányuló javaslat:
„Akarja-e, hogy az Európai Unió a Fővárosi Nagycirkusz jóváhagyása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő, kötelező betelepítését?”
Indoklás: A Fővárosi Nagycirkusz (avagy a pomázi illetékhivatal, a balmazújvárosi általános iskola szülői munkaközössége, a nagybányai festőművészek hagyatékát gondozó egyesület kuratóriuma, stb.) pontosan annyira jogosult az esetleges uniós előírás jóváhagyására, mint a parlament. Semennyire.
12:41 de.
Ez az orbán igazi cigány, aki cigány dumájával győzi meg a tudatlanokat. A nagymamám az ilyeneket kiseprűzte!
2:23 de.
Az milyen, hogy „kényszerből elhinni” Zsombor? Sokmindenre képes az ember, de kényszerből hinni? Milyen „ideológiája” van egy tevékenységnek? Lehet egy tehenet liberálisan, vagy nemzeti radikálisan gondozni? És mi a különbség? Ha egy eltört csavarra – ahelyett, hogy kiszednéd, és éppel pótolnád, – simán ráragasztod a csavarfejet, hogy úgy nézzen ki, mintha ép lenne, azt milyen ideológia indokolja? Amikor a kilencvenes években néhányan szóltunk, hogy ne öntsük ki már a fürdővízzel a gyereket is, a legenyhébb reakció „rohattkomcsikmegakarjákakadályozniamagyargéniuszérvényesülését” volt.
Ó persze, sokkal könnyebb siránkozni, hogy „odadobtak”, hát mi aztán semmiről sem tehetünk, mint végiggondolni bármit. Egy nemzet legfontosabb vagyona nem földben, aranyban, olajban, gyárépületekben van, hanem a fejekben. Mostanában úgy tűnik, ezzel a nemzeti vagyonnal tényleg rosszul gazdálkodunk.
2:57 de.
charlie!
„El kell neki magyarázni, hogy nem kéne átugrani többszáz év fejlődést”
Nem „kell” hanem lehetetlen társadalmi fejlődési fázisokat (erőszakosan kikényszeritve) büntetlenül átugrani!
Példák:
– A német nemzeti szocialisták (nazi): „szőke, északi faj” kialakitása
– Kommunista embertipus kialakitása
– Kinai „Nagy Ugrás”
– Migránsok/menekültek betelepitése elsősorban Európába
– Az USA demokrácia exportja: Észak Afrikában, Sziriában, Afghanistaban, Iraqban.
Látja mindenki aki nem vak, hová vezettek az erőszakos társadalmi átalakitási kisérletek. Mindegyik kudarcos volt – és lesz.
9:10 de.
Tisztelettel kérem az Elbert T. nevű kommentelőt, hogy itt ne cigányozzon. Ez nem az a hely. A jelenlegi kormányfővel nem az a baj, hogy talán (nem tudom, de nem is érdekel) cigány származású.
10:48 de.
terminus
2016 július 6
5:42 du.
Azokat a jogszabályokat, amik itt vannak, lassan már a bangladesiek is be tudnák tartani …
11:08 de.
Hej talalom. talalom, de fontosnak talalom. amiért is tálalom: szavaidat vállalom.
12:14 du.
talalom
2016 július 7
talalom
2016 július 7
2:23 de.
Igazad van, a kényszer kicsit erős kifejezés, átírom kényszeredettre, mert más lehetőség nem lévén, aki nem akar külföldre menni mosogatni, annak csak a közmunka vagy a befektető által adott munkalehetőség marad. „Minden a dolgozó népé, a magántulajdon lopás, kapitalita csökevény” lózungból lett „az állam rossz gazda, magánkézbe kell adni mindent hogy, minden szuperül prosperáljon” szintén lózung szöveget ugyanazok hangoztatták akik először a pártgyűlésen majd templomokban és a semmiből keletkezett bizniszpártok százaiban hírdették az igét: mi ez ha nem üzletszerű átideologizálás, bár lehetne üzletszerű hazaárulásnak is becézni? Nos a 90-es években, de már jóval előtte is én is odaszóltam, hasonló eredménnyel! Ami meg a fejekkel való gazdálkodást illeti: nem mi sorvasztottuk el az alapvető túlélési ösztöneinket, hanem az oktatás szándékos devalválása és a mindenhonnan áradó és követendőnek reklámozott anarchiává züllesztett liberális métely okozta. Lehet hogy, túl erősen fogalmaztam, de a szépítgetés semmit nem változtat a lényegen!
12:17 du.
Bocs, az előbb az email címemból kimaradt egy betű!
1:23 du.
Zsombor, szépen összefoglaltad, pontosan ez történt. A liberálisba átvedlett kommunistánál nincs nagyobb kártevő a történelmünkben.
3:37 du.
hazai lámpa
2016 július 7
10:48 de.
Mégis vannak, akik nem tartják, ill., akikkel nem tartatják be (és ezek többnyire kormány közeli, vagy fifikás magyar vállalkozók).
3:39 du.
Zsombor! 1. Milyen e-mail címből?? Nem láttam ilyesmit.
A többire: Ki sorvaszt el ösztönöket???? Ugye nem vagy chemtrailes? Mert akkor fölösleges a beszély.
Remélem nem. Így hát. Már meg ne haragudj, de micsoda zagyvaság az „anarchiává süllyesztett liberális métely”??? Szerinted hogy jön össze az anarchia, meg a szabadelvű gondolkodás? Valamit nagyon benéztél.
Szerinted hogyan hat a „métely”, ha még egy normális pártjuk sincs a liberálisoknak. Engem nem zavar, az ő dolguk, én liberális szocialista vagyok, elég bajunk van nekünk is. Például a szolidaritással, ami nem valami nyálas jótékonykodás, hanem a társadalom egyetlen önvédelmi fegyvere a széthullással, az erőszakkal szemben.
4:37 du.
Vajon Magyarorszagon is ez lenne a helyzet, vagy megroszabb ??
http://888.hu/article-otven-migranst-sikerult-eddig-munkaba-allitani-a-2-milliobol-nemetorszagban
4:51 du.
Nem tud jól látni az aki nem tudja, h a Föld egy hierarchikus rendszerben (piramis) területfelügyelőségekre van osztva.
Minden területfelügyelőségnek csak a fölsőbb utasításokon belül van (engedélyezett) szabadsága.
Azokat akik megszegik ezt a szabályt, kicsinálják.
A helyi imperátoraink kiírhatnak népszavazást.
És az utasítások szerinti mennyiségű Muszlimot fogják Hazánkba telepíteni.
Lássátok azt is, h a vezérkar bejelentette a jelenlegi hatalmi státuskót is adó kultúralap felülírását.
A Muszlimok az egyik eszközük ehhez.
6:25 du.
talalom
2016 július 7
3:39 du.
„Szerinted hogy jön össze az anarchia, meg a szabadelvű gondolkodás?” Szerintem sehogy, mert a mai liberalizmus már messze nem „olyan” szabadelvű mint azt valamikor kitalálták, a mai liberalizmus fősodratú kettősmércés filozófusai azt hirdetik hogy, minden megengedett( persze csak nekik), nincsenek határai, márpedig aminek nincsenek ésszerű határai, az sajnos anarchia. A társadalmi szolidaritás meg valóban nem létezik, mert ha lenne akkor a magyar pártok vészhelyzetben összezárnának az ország érdekében és nem használnák fel aljas módon a rivális párt lejáratására vagy tönkretételére a „dögöljön meg a szomszéd tehene is” elv alapján, magyarul mérlegelni kellene hogy, a párt vagy az ország sorsa a fontosabb! Nekem speciel egyértelmű!
2:49 de.
Hogy némelyek miket mondanak, nem lényeges. Valódi szabadelvű sose mond olyat, hogy „minden megengedett”. A szabadságod addig tart, amíg a másikét nem korlátozod. Marx erről azt mondta (kb.): a felismert szükségszerűség hozza a szabadságot. József Attila szebben: „Ó, jöjj el szabadság/ Te szülj nekem rendet!” Szabadság nélkül nincs rend.
Ez olyasmi, mint amikor azért vetik el pl. Marx minden gondolatát, mert voltak, akik rá hivatkoztak, amikor értékteremtő munka alatt kizárólag a fizikai erőkifejtést értették.
3:50 de.
Recseg, ropog a gyilkos és „demokratikus” világrend. Nemzetközi bíróság elé állítanák a tömeggyilkos „demokratát” Tony Blair-t, mert egymillió iraki halott maradt „emberbarát” politikája és háborúja után. Remélem a féleszű kis Bush-t is utoléri a sorsa.
……
Közben négerek és fehérek aprítják egymást a legfőbb demokráciában, ahol csak igazoltatás közben 1500 ember hal meg évente. Nálunk a fasiszta Magyarországon meg nyugalom van és béke.
……
A multikulti Németországban a statisztika szerint „100 szexuális erőszakból 10 esetben indul nyomozás, ebből 1 ügynél sikerül elítélni(ejnye-bejnye) a támadót”. Persze mindig a fehérembert erőszakolják és nem fordítva.
Egy német nő feljelentette az erőszaktevőit, erre milliókra büntette a bíróság, mert „nem védekezett eléggé a támadóival szemben”, és így a vádja hamisnak bizonyult.
…….
http://index.hu/kulfold/2016/07/07/nemetorszagban_atirjak_a_nemi_eroszakrol_szolo_torvenyt_a_kolni_tamadasok_miatt/
…….
Érti már mindenki a liberálisok és „demokraták” felé megmutatkozó közutálatot??
2:56 du.
Figyelő!
Rosszul tudod(bár sok probléma van most is!)de nem Kádár vezette be a villanyt itthon,ugye előtte is volt,meg munkanélküliség mindenhol van,így nálunk is,(meg mellesleg iparunk is van)de az utóbbi időben jelentősen csökkent,na pont ezért nincs szükség a
migránsokra,(bár főleg képzetlen,ingyenélő,szakképzetlen bűnözők
próbálnak bejutni)akik -már aki képzett és dolgozni akar…-elvennék a munkalehetőséget a magyaroktól,bár kevés ilyen van…!
Ami az Uniót illeti szövetségnek hirdetik magukat,de egy elnyomó erőszak szervezet,akik nem tisztelik a tagországok függetlenségét,érdekeit!
A libsik meg természetesen „internacionalisták” és tojnak a hazájuk érdekeire,mindezt politikai okokból,dühükben teszik,többre nem képesek….!
3:03 du.
Ja és az aljas hazaáruló milliárdos Soros Amerikából erőlködik….holott se neki se Amerikának nincs joga beleszólni az életünkbe!(Nem EU!!!)
Egyébként a „derék” Sorost már több országból kitiltották,nekünk
meg a szégyenünk,és sajnos nincs egyedül ez a jellemtelen ember!
Remélhetőleg megkapja „fentről”..is a méltó büntetését,többekkel együtt!!!!!
3:32 du.
talalom
2016 július 8
2:49 de.
Marx annyi baromságot mondott, hogy akár még antiszemitizmus miatt is ki lehetne rekeszteni!
4:25 du.
Azért érdemes megemlíteni a szívünknek oly kedves, az Európai Bizottság korábbi elnöke, José-Manuel Barroso sikerét, aki elnöki pozíciót kapott a Goldman Sachs Internationalnál (a J.P. Morgan Chase-hez Juncker megy). A mérlegelésnél figyelembe vették, hogy mennyire tudta eladósíttatni az Uniót, illetve mennyire sikeresen nyesegette a nemzetállami vadhajtásokat. Akinek mindenféle hamis, konspirációs teória jut eszébe, azt letiltja a Facebook, vagy elviszik a demokraták szigetére, Guantanamóra
5:01 du.
Az utolsó bejegyzésemet visszaszívom, az oka az hogy az imént Szigetvári elvtárs úgy felbosszantott hogy ki kellett eresztenem a szelepet, helytelenül tettem!
5:24 du.
Marcsi
2016 július 8
3:03 du.
Tudod Marcsi, még jogunk van beleszólni az életünkbe, de lehetőségünk már nem nagyon. Ahogy látom az írásaidat, neked meg képességed nincs rá!
2:49 de.
terminus, a számból vetted ki a szót!
5:00 de.
Jaj, Marcsi! Szállj már le a „ki vezettette be a villanyt” problémáról. A budapesti Nagykörúton belül persze hogy nem Kádár. De a nagyszüleim falujába (háromezres, régióközpont nagyközség) csak 1964-ben ért el a világosság. Bár látom, azért elég sok fejben nem sikerült felkapcsolni a fényt…
9:30 de.
Neocsárli:
Álmodozzál csak.
Kívánok kellemes svastikás álmokat, piros alapon feketét.
9:33 de.
OIM*
Hát valóban.
Soros György ritka nagy hibát sőt bűnt követett el Árvalányhajlanddal szemben, mikor kikupálta imádottodat és Oxfordba vitte aggyantázásra, saját költségén.
Ha nem teszi, valszeg Orb. ma csak a felcsúti falubika.
És nem több.
*OIM = Barack-mag Agyú Rüfke.
9:53 de.
Geyza,
Egy év Oxfordban, nem jelent semmi nagyot!
Az emberek esze a fejben van, nem helyekben.
9:58 de.
Geyza,
Egy év Oxfordban, nem jelent semmi nagyot!
Az emberek esze a fejben van, nem helyekben.
érdekes, ez a beirásom, nem akar bemenni.
10:09 de.
Rátesi asszony elmélkedéseit nem érdemes kommentálni.Dolgokat nem lát tisztán,fátyol van szeme előtt.
Egy biztos : Gézából előjött régi „énje”,ez tetszik.Jobb lenne inkább valami jó szakmai hozzászólást írnia.Az mindig jól áll neki!
Nagyon tiszta emberi üdvözlettel.
11:12 de.
HUNT* .-ot meg nem érdemes már elolvasni.
Ugyanazokat a „paneleket” támasztja ide folyton.
Csak épp roppant unalmas formában.
*HUNT = Humor Nélküli Tóth.
Éshát tudjuk…
11:13 de.
Figyelő:
Nem értesz te semmit.
Az attitűdről írtam, ha tudod mitjelent az.
12:50 du.
Az attitűdre, a te Orbán gyülőleted nem az?
3:44 du.
Talalom!
A villany problémáról szóló hülyeséget nem én találtam ki,csak reagáltam az idétleneknek….
Ennyi!
3:47 du.
tóth péter!
Nagyon bírom a humorod, a türelmed és a megértésed…(csökkent agyúakkal szemben meg egyenesen dicséretes!)
6:20 du.
Figyelő kedves…
Volt idö mikor a FIDESZ-re akartam szavazni.
Pontosan 2010-ben.
Jóanyám idegbajt kapott mikor magyaráztam neki miért is tenném.
A jelenlegi véleményem róluk nem szubjektív alapokon áll hanem a tetteik következtében alakult ki.
6:22 du.
OIM*
Bárcsak látnám mnár hogy halálra röhögöd magadat HUNT* „humorán”.
Legalább nem kéne többé elviselni patkányszerű alligátor mivoltodat itten.
*OIM =
*HUNT =
/De mit is magyarázzam../
6:40 du.
Zsombor:
Te is afféle „multiellenes” vagy ?
Persze a szemét CBA a szemétből bányászott és szemétül drága élelmiszereivel szerinted jó lenne a magyarnak mi?
Netán érdekeltséged van neked is benne ??
4:37 de.
Tóth Péter!
Kérdezném, hogy mit jelent nálad a „nagyon tiszta emberi üdvözlet” ?
Mert, hogy előtte csak úgy rutinból kifejted, hogy Rátesi Margit írását kommentálni sem érdemes – de azért megteszed annyiban,amennyiben kifejted, hogy „dolgokat nem lát tisztán, fátyol van a szeme előtt…” ! Ezzel szemben persze te tisztán látsz!? A te szemed előtt nincs semmi? Honnan veszed, hogy a te látásmódod a tiszta – és az ezzel ellenkező szemlélet a nem tiszta? Aki veled ért egyet, annak nyilván a te „látásmódod” a tuti, akihez pedig Margit álláspontja áll közel, vagyis úgy lát dolgokat mint ő, annak nyilván az az elfogadható!
Ez ilyen egyszerű – ha valamiről egyébként úgy látom hogy „nem érdemes kommentálni” ahhoz hozzá sem szólok, max. elolvasom, de nem fűzök hozzá semmit! Ha megteszem, máris gondolataim,érveim vannak mellette vagy – ellene,de valami oknál fogva nem fogalmazom meg konkrétan, magyarul kibújok az érvelés alól olyasféleképpen, hogy tudatom az illetővel „gyagya vagy, de most éppen nem tudom, hogy miért, mert nem tudom összehozni, megfogalmazni,leírni azaz nincsenek kézzel fogható érveim” stb
Geyzát illetően pedig, a jól értesült puhányok kényelmes göcögésével próbálod lekezelni, amennyiben szakmai hsz.-it hiányolod, mert „ahhoz ért” szerinted!
Véleményem szerint ha téged, és a „fátyol nélkül szemlélődő” társaidat – nyilván tudod kik ők – csokorba kötnénk, és nemzetiszín szalaggal átkötnénk mindent egybevetve sem illatoznátok úgy mint az egy szál Geyza a maga szolíd kis vázájában ! Kapisi?
5:39 de.
T. Zsombor, július 7. 6:25. Az micsoda marhaság, hogy „…a párt vagy az ország sorsa fontosabb.”??? Egy ország sorsát az abban élők különbözőképpen képzelik el. E szerint csoportokat (pártokat) alkotnak, és ajánlatot tesznek az ország sorsának irányítására. Én pl. egy percig sem képzelem, hogy Magyarország mai urai rosszat akarnának az országnak. Csak tudod, az én kedvenc mondásom, hogy: a pokolhoz vezető út jószándékkal van kikövezve. Ennyi telik tőlük: elvenni másoktól, hogy annak legyen jobb, akit én nevezek meg. Nekem persze nem tetszik ez a felcsúti filozófia, mert szerintem meg az az ország érdeke, hogy minél többen legyenek képesek dolgozni, gondolkodni, megbirkózni a problémáikkal, élvezni az életet. Függetlenül attól, hogy hiszik-e valamelyik istent (magánügy), magyar-magyarok(?), magyar-cigányok, magyar-zsidók, magyar-svábok, magyar-akármik.
8:31 de.
Geyza
2016 július 9
6:40 du.
Zsombor:
Te is afféle “multiellenes” vagy ?
Kedves Geyza, én nem a multikra haragszom -akik hülyék lennének nem kihasználni a kínálkozó és bőséges hasznot hozó lehetőségeket- hanem azokra, akik a stratégiai szerződésekkel és diszkriminált kiváltságokkal monopol helyzetbe hozzák őket a magyar vállalkozokkal szemben! Ha jól tudom Te is vállalkozó vagy, neked ez a megkülömböztetés jól esik? Igazad van, a CBA alatt nagyon elszaladt a ló, egyre mohóbbak és egyre szemetebbek, mi már rég leszoktunk róluk!
8:49 de.
talalom
2016 július 10
5:39 de.
Te naivan azt hiszed hogy, a magyarországi pártok a köz érdekében politizálnak és politikusaink -szinte kivétel nélkül- a köz érdekében tömik degeszre a zsebeiket?
9:02 de.
Besancon : –
9:15 de.
Géza!.:
Mégiscsak találkozhattál : „…..az akkori Tanzán elnök, bizonyos Nyerere fia, vagy unokaöccse, már nem emlékszem.
Fogorvos volt, itt tanulta ki…..” – val. „….Baromi helyes csokiszínű csaja volt neki.
De mondta nekem a közös barátunk, aki szintén egy néger -gépészmérnök- srác volt, hogy ne nagyon bámuljam a csajt mert ez a Nyerere eléggé verekedős…”
Mégiscsak fejbe kólinthatott ,mert azóta mondasz sokszor ilyeneket.Akkor fejedben történhetett valami.
Vagy amikor a fogaidat javította behelyezett valami „csipszet” a fogadba,ami alkalmanként bekapcsol és akkor elborul az agyad.Vagy azóta ez a „csipsz” felhúzódott a fogadból és nem bír magával-ilyenkor a rossz oldaladat adod elő.
Nagyon tiszta emberi üdvözlettel csak Gézának.
9:34 de.
Ha úgy érzed, hogy a mai korban minden földlakót csúnyán megvezetnek, csupa ostobaságot szajkóznak a fülükbe reggeltől másnap reggelig,és mesékkel kábítják el az információra éhes embereket, akkor már nem jársz nagyon messze a valóságtól.
10:34 de.
HUNT* Miért NEKED fáj az, hogy a Dr Nyerere ENGEM kezelt ?
Nekem fájt az öreg.
Már ezt is el rekvirálnád tőlem?
(Tipikus FIDESZ tempó.Mindent elcsakliznának.Még azt is ami nem kell nekik. Csak úgy megszokásból, nomeg a rend kedvéért.)
*HUNT = Rövidítés.Aztatotat jelenti:Humor Nélküli Tóth.
10:36 de.
Jól van Zsombor, jól válaszoltál.
Akkor következzen a következő „próbatétel”-kérdés:
És tudsz helyettük jobbat ?
10:39 de.
Besancon:
ÁÁÁÁááááá…már erőssen kókadozok itt a vázának kinevezett fürdőkádamban.
Merhogy vizet elvből nemiszok.
Szerencsére odale várnak a sörök, továbbá féldeciknek vagyok jókedvű várományosa…
11:26 de.
A hagyományainkban levő konstrukcióban a kis élőhelyek alapú közösségekben törvényesen megválasztott és a feladataik elvégzéséhez számadási kötelezettség terhe mellett felhatalmazott elöljárókból épült afel az elöljáróságok tanácsai hierarchikus rendszer egészen az ország első számú elöljárójáig.
Ezt írták felül Istvánék az Isten földi helytartóságai konstrukcióval.
2:17 du.
Tanzáni Nyerere Gézának !
Nekem nem fáj semmi , csak most már tudom hogy mitől vannak bajaid: fejbekólintás és elnyúló hatása,”csipsz” a fogadban ,mely felkúszott és zavart okoz fejedben, amikor újraindul,no ezt keverni sörrel , meg féldecivel na ez az ami belőled ezeket hozza ki amit látni a hozzászólásaidban.
Meg hát ilyen zavartan nem érted meg a lényegét e leírtaknak.Ez kár.
Tanzániai Nyerere Gézát üdvözlöm kimondottan!
2:34 du.
HUNT*
Fáj neked mindened a végtelen gyűlöletedben amit érzel.
Szerencsétlen embernek tűnsz innen nézve,akinek fő éltető eleme az alattomos áskálódás és hazudozás.
De ezzel nem vagy egyedül.
Általában az ilyen frusztrált, valós életben sikereket el nem érő emberekből lesznek megkeseredett gyűlölködők.
Akik aztán vagy kitörnek és diktátorokká válnak előbb környezetük felett, aztán később talán a plitikai életben is.
Vagy pedig, mint pl. TE, csak a névtelenség álarca mögül piszkoskodnak, kellemetlenkednek, hazudoznak olyan közösségben (is) ahol útálják az ilyen csúszómászókat .
Valós életben nem tehetsz ilyeneket a saját baráti körödön kívül, mert bevernék az orrodat.
Itt viszont kinevetünk tégedet.
Persze nem mindenki.
Pl. OIM* láthatólag csodálóddá vált.
Hát hallod…nagy győzelem kivívni egy féleszű csodálatát.
HUNT* = Humor Nélküli Ö..Ö..izéke. A neve most nem jut eszembe, annyira jekentéktelen kis senki.
2:36 du.
Geyza
2016 július 10
10:36 de.
OK, Geyza akkor én is feltennék neked próbatétel képen két -remélem- költői kérdést:
1. Nem bízol a magyar vállalkozókban?
2. Meg mernél-e kockáztatni csak úgy próba képen egy a dél-koreaihoz hasonló és felettébb hatásos felzárkóztató programot Magyarországon? Én meg, mert bízom a magyarok szorgalmában és kreativitásában!
4:29 du.
Zsombor:
Nincs baj a magyar vállalkozókkal, ha hagyják őket.
De nem hagyják őket.
Ma Magyarországon irdatlan nagy tőke kell ahhoz hogy tiszteségesen lehessen vinni egy vállalkozást.
(És ezt nem a MOSTANI , hanem a rendszerváltás utáni teljes időre vonatkoztatva mondom.)
Erre csak a multik képesek, vagy manapság a „csókosok”.
Csakhogy a „csókosok” nem becsületesen viszik a vállalkozásaikat, mert úgygondolják a következő választás után nekik elfogy a levegő. Lopnak harácsolnak rabolnak.
Délkoreai kérdés.
Csak egy nagyon pici példával szeretnék élni:
Rendszeresen nézem a Délkoreai Arirang-TV angolnyelvű adását.
Szokott benne lenni egy állami reklám, csak nagy vonalakban idézem amit egy nyugodt hang elmond:
-Hozza vállalkozását mihozzánk:
Tökéletes infrastruktúra, kiváló irodák jó környezetben.
Tökéletes pénzügyi háttér, megbízható bankok.
Tökéletes közlekedési lehetőség mindenhová,az egész országban.
Kedvező adózási feltételek.
Kedves Zsombor kollega :
Ugye nem kell kommentálnom ezeket a VALÓS körülményeket ott , kontra azzal ami ITT található ?
4:32 du.
HUNT*
Talán jót tenne penészedő bensődnek ha néhanap legurítanál egy sört.
Persze ha nem, hát nem. Penészedjél szépen tovább hehehe
4:33 du.
Már csináltunk pár olyant amit méltán lehet gazdasági csodának tartani.
Legutóbb a kényszervállalkozások korának nevezett időszakban.
Ekkor annyi történt, h egy rövid időre a vezérkarunk kiljebb engedte a fékeket. A nép pedig élt a nagyobb lehetőségekkel ameddig EU jogharmonizáció címszóval víz alá nem nyomtak bennünket.
6:46 du.
Geyza
2016 július 10
4:29 du
Maximálisan egyetértek, azzal a kiegészítéssel hogy, a dél-koreaiak már túl vannak saját verejtékes erőfeszítésiek eredményeként a krízisen, ezért most már nyugodtan kínálhatják magukat és szabhatnak olyan feltételeket amik nekik a legjobban megfelelnek.
7:42 du.
Zsombor:
Azért, ha nembánod, elmesélnék mégegy állami reklámot a délkoreai TV-ből, amit láttam, bár már leírtam itt másik topicban régebben viszont megvilágítja előző hozzámszólásod magvát:
Guen-hye Park asszony, Délkorea elnöke beszél az állami reklámban, nagyon visszafogott természettájat ábrázoló háttér előtt, az ENSZ erők (élükön az USA ) győzelmének évforduló NAPJAIN (többször le szokták adni ) amit az északkóreai-kínai agreszorok felett arattak.
Alatta angolul megy a fordítás.
Háláját fejezi ki az egész délkoreai nép nevében az Amerikai Egyesült Államok népének azért, hogy fiainak vérének feláldozásával lehetőséget adott hazájának a felemelkedésre.
De mindezt nagyon halkan, nagyon visszafogottan mondja el.
Hát valahogy így…
2:24 du.
Tanzáni Nyerere Géza!
Úgy látom a T.Ny.fogorvosod által behelyezett” csipsz” felcsúszott a koponyádba és ettől nagyon zavart, szedett -vetett lettél-no meg a sör,meg a pálinka,meg a fű belenyúlt életedbe és csak ennyi fitymáló jött ki belőled.Egy kicsit nézzél ki néha Molnár Gyula Úr mögül mert csak a sötétben fogsz tapogatózni,mert nem fognak számításba venni!!!
De úgy veszem észre , mindent leírtál magadról,tisztábban látszik mivoltod.SAJNÁLOM !!! Több vagy —de csak ennyit tudsz most előhozni magadból.
Sajnálatos,de ember baráti őszinte üdvözlettel Tanzáni Nyerere Gézának.
5:21 du.
geyza azt sem tudja ki Molnár Gyula….ő még Gyurcsánynál,Tóbiásnál tart,bár az sem biztos,hogy róluk halott,a lényeg,hogy a lecsúszott valószínűleg Szigetvárit tartja a” nemzet
hősének”példaképének” meg a drogos Juhászt…..sajnos nincs egyedül,de azért az ilyenek vannak kisebbségben!
Az egyetlen értelmes és tiszta múltú baloldali Hiller Istvánról bizonyára nem hallott a kocsmában…de oda se neki ez utóbbi politikus nem tudja egyedül sikerre vinni a jellemtelen,lecsúszott baloldalt….!
5:55 du.
Nagy Gyula:
Feltételezem a „GMK-k” idejére gondolsz.
(Fiatalabbak kedvéért: Gazdasági Munka Közösségek.Ezek a vállalatok kebelén belül alakultak meg azért hogy a dolgozók ne fusizzanak munkaidő alatt suttyomban, hanem némi csekély eszközbérleti díj elenében munkaidőn túl pénzt kereshessenek.)
Ezzel csak az volt a baj öreg, hogy a „csekély eszközhasználati díj” távolról sem fedezte a munkagépek amortizációját és a második müszak idején felhasznált energiamennyiséget.
Gazdasági csoda volt ugyan a szemfüleseknek, de tragédia az Államnak , mint eszköztulajdonosnak.
Aztán mikor megbukott a Népgazdaság, ezek a szemfülesek egyszerűen hazavittek mindent.Elképesztő dolgokat lehetett akkoriban kilopni a gyárakból.
Ismerek olyat aki négy méter hosszú nyolc tonnás revolver-esztergát vitt haza , a vállalati darus teherautóval. A hozzávaló kb. három tonna szerszámmal és félkészárúval.
EZ volt a magyar gazdasági csoda.
A korabeli bennfenteseknek.
A zöme pedig munkanélküli lett.
6:17 du.
OIM*
Dehonnem ismerem a Molnár Gyulát!
Itt lakott a sarkon !
Cipészműhelye volt neki, de mostanában, hogy már papírból készítik a cipőket, nyitott egy ÁPISZ-boltot.
Akarsz venni tőle egy csinos kis golyóstollat?
(Bár neked minek. Úgysincs egyetlen önálló gondolatod sem, amit érdemes lenne pappírra vetni.)
*OIM = Olvasatlan funkcionálisan Irástudatlan Jóasszony
6:47 du.
Kedves Geyza!
A VGMK-k kora jóval a kényszervállalkozások kora előtt volt.
A VGMK-k után jött a vállalatok önelszámoló részekre bontása és ezzel együtt a felülről biztosított, a részek jó (megfelelő) együttműködését biztosító logisztika megszüntetése.
Ezzel ültették gyorsan úgy seggre a gazdaságot, h utána jöhetett a nagy munkahely leépítésekkel egybekötött kótyavetye.
A kényszervállalkozók azok voltak akik ezután a megtakarításaikból és az éjt nappallá tevő munkájukból megteremtették a saját munkahelyeiket.
Én is ezek közé tartoztam.
5:22 de.
Nagy Gyula:
Én is ezek közé tartoztam/tartozom.
Azzal a különbséggel hogy előtte folyamatosan vállalkozó voltam, még akkor is amikor elhelyezkedtem pl. a Budapesti Műszaki Egyetemen. De a vállalkozásomat azért megtartottam félállásban.
Vannak jó hazai vállálkozások, nem egynek dolgoztam is.
De ezek nagyon kicsik ahhoz hogy egy Délkórea-jellegű „kitörést” biztosítsanak az országnak.
Arról nem is beszélve hogy pártszínezettől függetlenül a mindenkori kormányok fosztogatják ezeket.
2:57 du.
gezya! az olcsó szellemességeden túllépve,(Molnár Gy…)végre írtál magadról valamit….vállalkozó voltál régebben(mára lecsúsztál)meg egyetemen is dolgoztál(bár biztosan nem profként…)ezek szerint
nem voltál eredendően génhibás,csökkent,valamint holokauszt áldozat mint feltételeztem(tévedtem)csak később lettél selejt,az alkohol vagy
(esetleg drogok…)hatására,kár…
Egy viszont biztos,se modorod,se hitelességed nincs csak mély
fanatikus,tehetetlen, balliberális gyűlöleted,rosszindulatod a nálad tisztességesebb,sikeresebb és intelligensebb emberekkel szemben!
5:50 du.
OIM*
Csak halkan mondom:
Ezeket már többször leírtam itt magamról.
De TE , mivel féleszű, szövegértési gondokkal küzdö személyiség vagy, nem tudtad értelmezni.
Különben nyugodtan szemétkedjél csak tovább, gyártsad a hülye elméleteidet, mint tapasztalhattad egyre nevetségesebbé teszed velük magadat.
*OIM = Oldal Idióta MAcája.
12:41 de.
Kedves Geyza!
Érdeklődéssel figyelem, h mikor hagyod abba a mellébeszélést.
8:42 de.
Geyza
2016 július 11
5:55 du.
„Aztán mikor megbukott a Népgazdaság, ezek a szemfülesek egyszerűen hazavittek mindent.Elképesztő dolgokat lehetett akkoriban kilopni a gyárakból.”
Kedves Geyza, csakhogy megerősítselek a kétkedőkkel szemben fenti állításod igazáról, elmondok neked egy általam átélt igaz mesét:
1983-ban a budaőrsi, méltán európai hírű tsz-nél dolgoztam, valami csoda folytán a tsz tulajdonába került egy -addig még Magyarországon csak filmekből láthatott pár éves csoda traktor (John Deer vagy NeW Holland már nem emlékszem) mikorra minden kiváncsi tsz tag megcsodálhatta volna, hirtelen eltünt a kezelőjével együtt. Én kb fél év múlva találkoztam a traktorossal, aki az ötödik Radeberger sör után bizalmasan elkotyogta hogy, az a traktor bizony megvan, a látszólagos eltünésénak oka a következő:
Torma elvtárs(valódi név!), a tsz gépészeti főágazat vezetője a mezőn bizalmasan magához hívta Józsi bácsit és közölte vele hogy, dupla fizetést kap, ha neki dolgozik evvel az általa már nagyon megkedvelt traktorral, de akkor este a karbantartási idő alatt valamilyen kütyüt észrevétlenül szedjen ki a traktorból, ami sikeresen meg is történt. Ezek után mivel nem tudták megjavítani, „kénytelenek voltak” leselejtezni, majd haszonvasként eladni, ami persze hogy-hogy nem a szemfüles Torma elvtárs tulajdonába került. Józsi bácsi -hogy ne legyen túl gyanus- egy hónap múlva visszatette a kütyüt a traktorba és vidáman szántogatott ötös ekével Torma elvtárs háztáji földecskéin. Még most is élnek, ha meg nem haltak! A Sasad tsz meg azóta úgy eltünt, mint Karthago, a Nádudvari Állami Gazdaság vagy a Rába Vagon- és Gépgyár, beszántották majd besózták, nehogy újra kinőjön ott valami, ami sértheti valami külföldi befektető monopol helyzetét.
9:44 de.
Nagy Gyula
én meg dettó érdeklődve figyelem az agymenéseidet.
Persze nem mindig, csak olyankor mikor kellően rövidek.
A hosszú hülyeségeidhez nincs lelkierőm.
Ugye nem baj ?
4:41 du.
Kedves Margit! Ha a fenti cím igaz lenne, akkor az itt kommentelők száma nem 82, hanem annyi lenne mint szegény Gergely Beatrix szinházi előadásokat lelkesen kínáló cikkein.